abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:00:35 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219171004
Aangifte tegen Borsato vanwege onzedelijke betastingen, zanger stopt als ambassadeur War Child

Een 22-jarige vrouw heeft maandag bij de politie aangifte gedaan van onzedelijke betastingen door Marco Borsato. Het gaat om een jonge vrouw die de zanger al haar hele leven kent. Het grensoverschrijdende gedrag zou hebben plaatsgevonden tussen 2014 en 2019. Het Openbaar Ministerie Midden-Nederland zegt de zaak in onderzoek te nemen.

De zanger ontkent, maar trekt zich wel terug als ambassadeur van War Child. Borsato wil zich volledig richten op zijn verdediging en niemand in zijn omgeving daarmee belasten, ‘zeker een instantie als War Child niet, die mij zo aan het hart gaat’.

Het slachtoffer - naam bij heel Fok bekend - is de dochter van een goede vriendin van de zanger. Die vriendin is al jaren groot fan en voormalige assistent van Borsato. Het slachtoffer zegt dat Borsato haar al vanaf kleins af aan kent en dat het betasten begon nadat de vader van het meisje in 2013 was overleden. Uit berichten op sociale media wordt duidelijk dat de jonge vrouw en Borsato elkaar al vele jaren goed kennen en een innige band hebben. Ze sturen elkaar over en weer liefdevolle berichten.

Bekijk deze YouTube-video

De moeder van het slachtoffer kent Borsato al meer dan 25 jaar en is de zus van een bandlid uit zijn begintijd. Ze stond jaren voor Borsato klaar en hielp onder meer met het beantwoorden van brieven van fans en het organiseren van fanclubdagen. In 2019 stopte ze de samenwerking met Borsato. In een lange afscheidsbrief aan vrienden en bekenden op sociale media liet ze weten de thuissituatie niet meer goed te kunnen combineren met het werken voor Borsato.

In een interview met de Telegraaf blijkt nu dat ze Borsato in dat jaar had geconfronteerd met de handtastelijkheden, die ze via het dagboek van haar dochter had ontdekt. Volgens de krant - die al sinds het voorjaar van dit jaar contact heeft met de moeder van het slachtoffer - is Borsato zelfs bij sessies met psychologen geweest waarbij hij huilend zijn verontschuldigingen zou hebben aangeboden.

Nu het nieuws naar buiten is gekomen krijgt de moeder op sociale media tientallen steunbetuigingen van vrienden die het dapper vinden dat ze samen naar de politie zijn gestapt en aangifte hebben gedaan.

Borsato ligt al enige tijd onder vuur nadat verschillende juice channels, kanalen die ongefilterd roddels over BN’ers verspreiden, de zanger betichtten van grensoverschrijdend gedrag bij enkele minderjarige meisjes. Het zou gaan om meisjes van 13 en 15 jaar. Een van die slachtoffers heeft nu dan toch aangifte gedaan, na een aantal jaren te hebben geaarzeld om verschillende redenen. Mogelijk zullen andere jonge vrouwen die zich door Borsato geïntimideerd hebben gevoeld, als getuige gaan optreden in de zaak.

Er was tot en met afgelopen weekend geen aangifte gedaan tegen Borsato. Enkele min of meer bekende mensen uit de showwereld zeiden wel in contact te staan met een of enkele moeders van de vermeende slachtoffers.
https://www.ad.nl/show/aa(...)-war-child~ad17584d/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_219171009
John vd heuvel speelt al helemaal weer dubiezeuse rol hierin.

Wat de fuck heeft hij er eigenlijk mee te maken?
Do what you love, love what you do!
pi_219171013
oh ja wacht ook media geil en er nog wat aan kan verdienen.....
pi_219171015
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
FTFY
Graag orginele nummer
Groot fan van User Wotte
pi_219171020
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:57 schreef Bananenbennie het volgende:
Prima uitzending van Het Misdaadbureau. En zij geven hier toe in eerste instantie ook met boter en suiker in Marco's verdediging getuind te zijn.

Bekijk deze YouTube-video
Eerste beeld; Angela de Jong. Die eerst 2 afleveringen (van welke podcasts is me niet bekend) vol lult om dan vervolgens op radio1 dit te zeggen.

Niet meer verder gekeken.
pi_219171022
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:01 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Graag orginele nummer
Zoek lekker zelf op. Zoveel heeft hij er volgens mij niet
pi_219171035
en wie die foto nu posten en dood. tja. zal wel. ik weet het verhaal niet.

Moet je je bedenken wat de reden is om die te posten? wil je dat nog uitleggen?
pi_219171036
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:57 schreef kree het volgende:

[..]
leuke foto :P

die zie ik graag op Tinder.
Volgens mij ben jij de 40 ook al ruim gepasseerd of niet?
pi_219171043
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:01 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Graag orginele nummer
Zijn er best wat, afgeleid van Italiaanse nummers. Vooral zijn eerste album was nagenoeg covers.

Maar geen idee wat dat me deze zaak te maken heeft

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219171047
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij de 40 ook al ruim gepasseerd of niet?
42 ja?
  roze zaterdag 1 november 2025 @ 20:05:57 #11
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219171055
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:04 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Zijn er best wat, afgeleid van Italiaanse nummers. Vooral zijn eerste album was nagenoeg covers.

Maar geen idee wat dat me deze zaak te maken heeft
Ik dacht dat dit ook wel algemeen bekend was bij mensen.
Your beauty never ever scared me.
pi_219171070
als ik denk he en lees het hier soms, beetje groot oordeel hebben ze wel.

En erger nog degene die foto's gaan posten die er weet ik hoeveel zijn van hem met kinderen.
Om een punt te maken ofzo? fucking heellllllll

Daar ben ik het niet mee eens.
pi_219171078
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Of John liegt; daar komen wij toch niet achter. Hij kan makkelijk roepen dat er meerdere meldingen waren maar dat ze afgehaakt zijn. Van elkaar zullen ze het niet weten en er is niemand die naar de media stapt om namens alle kandidaten te zeggen dat ze geen melding hebben gedaan.
Niet alleen hij beweert dat. Ook in de uitzending van BOOS: This Is The Voice en dat programma van Jan Roos en Dennis Schouten kwam naar voren dat er meer slachtoffers zijn. En ook dat het meiske een nogal laag IQ heeft, dat maakt het gedrag van Marco ook weer extra triest.
  Spellchecker zaterdag 1 november 2025 @ 20:08:32 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219171080
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:03 schreef kree het volgende:

wat?
pi_219171081
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:40 schreef matthijst het volgende:

[..]
Was jij ook lid van de fanclub ofzo?
Of ben je familie van Marco.
Nathalie Burgering verkeerde ooit in kringen waar op een gegeven moment ook seks met (je eigen) kinderen werd gepropageerd.

Een *kuch* 'reportage' *kuch* over een man in het bed van je 13-jarige dochtertje zou niet hebben misstaan in de Lolita.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219171089
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:08 schreef maily het volgende:

[..]
wat?
zegge ze anyway ik denk niet dat die Marco zo schuldig is.

iets te ver gegaan, lekker boeie gebeurt dagelijks overal, en dit moet een show worden?
pi_219171090
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:08 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Niet alleen hij beweert dat. Ook in de uitzending van BOOS: This Is The Voice en dat programma van Jan Roos en Dennis Schouten kwam naar voren dat er meer slachtoffers zijn. En ook dat het meiske een nogal laag IQ heeft, dat maakt het gedrag van Marco ook weer extra triest.
Dat kan allemaal wel gezegd worden. Maar daar is hij nooit voor veroordeeld. Ook hoor je niemand daar mee over (was 2021 hé)
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219171108
meeeeeeeeee tooooo enzo hoor ik alweer schreeuwen. naja.
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:12:04 #19
28167 matthijst
pi_219171122
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:03 schreef kree het volgende:

Ootjekatootje wist in die zaak ook zo goed hoe het zat.
Bleek niks van te kloppen.

Flauw geintje, maar ja, als je verkrachting goed gaat zitten praten....
pi_219171133
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:12 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ootjekatootje wist is die zaak ook zo goed hoe het zat.
Bleek niks van te kloppen.
ik zeg niet dat ik alles helemaal snap. maar hoezeer ik lees hoezeer ik denk dit is een media trial enzo

en met name dat want dit gebeurt dagelijks bij veel meer en die krijgen 0 als ze naar politie gaan.
Dat is nog erger behalve dat dit helemaal al fucked up is
pi_219171134
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:08 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Zelfde bron allemaal?

Het maakt ook allemaal weinig uit want ze hebben in ieder geval geen officiële melding of aangifte gedaan.
pi_219171143
Als Marco de cel in moet dan die moeder ook vind ik
pi_219171146
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:13 schreef kree het volgende:

[..]
ik zeg niet dat ik alles helemaal snap. maar hoezeer ik lees hoezeer ik denk dit is een media trial enzo

en met name dat want dit gebeurt dagelijks bij veel meer en die krijgen 0 als ze naar politie gaan.
Dat is nog erger behalve dat dit helemaal al fucked up is
Laat jij gewoon de drank maar even staan.
pi_219171152
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat kan allemaal wel gezegd worden. Maar daar is hij nooit voor veroordeeld. Ook hoor je niemand daar mee over (was 2021 hé)
Nee hoor je daar niemand meer over? Ten eerste is dat niet zo, ten tweede als dat wel het geval is zou dat ook niet automatisch betekenen dat er niets van klopt. Kan best zijn dat de andere slachtoffers eerst de uitslag van deze zaak willen afwachten.
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:15:39 #25
28167 matthijst
pi_219171154
Wel bijzonder dat John straffeloos kan claimen dat er meer meisjes naar voren zijn gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')