Plasman: “Daar ga ik niks over zeggen”.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gemiste kans van Pauw om niet te vragen waarom het slachtoffer eerst naar de (roddel)pers is gestapt, en pas veel later naar de politie.
Ai, en nog slecht ookquote:Op dinsdag 4 november 2025 20:45 schreef quirina het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Het is gewoon de knuffelaar uit Alkmaar.
Ligt gevoelig en dit dan al snel, volgens allerlei volk, een gevalletje zg victim-blaming zou zijn (want "meisjes" hebben gelijk) en het makkelijker is om Borsato op allerlei wijze "vermakelijk" af te branden.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gemiste kans van Pauw om niet te vragen waarom het slachtoffer eerst naar de (roddel)pers is gestapt, en pas veel later naar de politie.
Wat stel jij voor dan? Je moet ergens een grens trekken. Zodra ze haartjes krijgen kunnen ze volgepompt worden?quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:
NB: Het blijft mij altijd wat wonderlijk dat een scherp afgebakend getal, een verdenking of de gevolgen van een (strafbaar) feit bepalen.
Volgens het verhaal van het meisje gebeurde het sowieso niet met haar instemming, dus linksom of rechtsom heb je het in dit geval nog steeds over aanranding, zelfs al was ze wel 16.quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:
NB: Het blijft mij altijd wat wonderlijk dat een scherp afgebakend getal, een verdenking of de gevolgen van een (strafbaar) feit bepalen.
En dan komen we weer op wat voor wie vanuit en in omstandigheden, te classificeren is als hier dan iets anders; aanranding. Alles staat/valt in dit soort zedenzaken met de verhoudingen en omstandigheden die voor partijen er wel degelijk toedoen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 23:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Volgens het verhaal van het meisje gebeurde het sowieso niet met haar instemming, dus linksom of rechtsom heb je het in dit geval nog steeds over aanranding, zelfs al was ze wel 16.
Hoop woorden voor "ik denk dat ze een liegende slet is"quote:Op woensdag 5 november 2025 00:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan komen we weer op wat voor wie vanuit en in omstandigheden, te classificeren is als hier dan iets anders; aanranding. Alles staat/valt in dit soort zedenzaken met de verhoudingen en omstandigheden die voor partijen er wel degelijk toedoen.
Hierbij maak ik onderscheid tussen ongepast (cq grensoverschrijdend) gedrag en (uitgelokte?) handelingen tot doel om een (vooropgezet? seksueel?) misbruik haar vorm te geven.
Ik zou het hier niet zo raar vinden wanneer het mogelijk zou zijn dat zowel het vermeende slachtoffer en verdachte onderzocht worden op hun gedragingen. Ook het gebrek aan aandacht door het OM voor de omstandigheden, vind ik discutabel.
Is het meisje in haar eigen belevingen en in omstandigheden wel die onschuldige prooi en/of is Borsato dat seksuele roofdier dat van hem nu wordt geschetst ?
Ik geloof hier niet zo in een zwart/wit stelling, zeker niet als ze deel zijn van een kennelijk gangbare omgang.
Dat de wet iemand het bewijs voor 'dwang' weglaat onder de 16 jaar wil ik nog volgen maar niet dat daarmee alles dus zo zou zijn aangedaan.
Daar mag je van alles van vinden; dat verder hier niet de casus is.quote:Op woensdag 5 november 2025 00:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoop woorden voor "ik denk dat ze een liegende slet is"
Maar even vanuit gaande dat je gelijk hebt he. Stel ze was 16, stel ze liep naakt de kamer in, sprong naakt bij Marco op schoot en smeekte hem om haar te vingeren... It takes two to tango. Dan vindt jij het dus normaal dat een man van 50 (naar eigen zeggen als een stiefvader voor haar) een meisje van 16 vingert en moeten we daar met z'n allen gewoon niets van vinden?
Daar moeten we zéker met z'n allen wat van vinden ja, als een 16-jarige haar 50-jarige stiefvader smeekt om haar te vingerenquote:Op woensdag 5 november 2025 00:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoop woorden voor "ik denk dat ze een liegende slet is"
Maar even vanuit gaande dat je gelijk hebt he. Stel ze was 16, stel ze liep naakt de kamer in, sprong naakt bij Marco op schoot en smeekte hem om haar te vingeren... It takes two to tango. Dan vindt jij het dus normaal dat een man van 50 (naar eigen zeggen als een stiefvader voor haar) een meisje van 16 vingert en moeten we daar met z'n allen gewoon niets van vinden?
Als een 16-jarige smeekt om haar te vingeren, kun je moeilijk volhouden dat dat niet haar instemming heeftquote:Op dinsdag 4 november 2025 23:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Volgens het verhaal van het meisje gebeurde het sowieso niet met haar instemming, dus linksom of rechtsom heb je het in dit geval nog steeds over aanranding, zelfs al was ze wel 16.
Heb je dat ook met b.v. snelheidsovertredingen?quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Op woensdag 5 november 2025 06:07 schreef Arjan456 het volgende:Jij bent dan ook een sexbeluste engerd dus dat is logisch.quote:Als een 16 jarige smeekt om haar te vingeren of meer zou ik ook niet weigeren.
Wat een dom gezwam. De rechter moet oordelen of hij gelooft dat Marco inderdaad aan een minderjarig meisje heeft gezeten zoals in de aanklacht beschreven.quote:Op woensdag 5 november 2025 03:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar mag je van alles van vinden; dat verder hier niet de casus is.
Borsato wordt ontucht verweten met - het toentertijd 15 jarige - meisje door haar boven en onder haar kleding te betasten. Een verdenking waar een onomstotelijk bewijs voor ontbreekt.
Ik vind dat de belijning van wetgeving, hier kant nog wal raakt omdat er veel vloeibaar water is dat alle kanten op klotst. Hoe dan wel, zou wmb zijn - en helaas niet mogelijk lijkt - dat bij een gerede twijfel, de rechter ook kan oordelen dat beide partijen hun aandeel hebben zonder dat iemand perse daarvan dan een schuld heeft of ernstig tekort zal worden gedaan.
Maar niet onder ede. Zegt Plasman. En het waren z’n vrienden.quote:Op woensdag 5 november 2025 04:11 schreef r_one het volgende:
Even de nuances op een rijtje:
• Vrienden zeggen "niks ongepast" dus zeker niet seksueel
Marco mag zeggen wat hij wil. Wat is mega ongepast? Een vinger naar binnen steken om de temperatuur te meten? Over haar borsten wrijven om de cupmaat te schatten voor de lingerieshoppingsessie?quote:• Marco heeft het over "ongepast" (zeer, mega) maar niet seksueel
Matige quote. Hij zei dat ze een intieme relatie hadden in de manier waarop ze met elkaar om gingen.quote:• Pauw heeft over "intiem maar niet perse seksueel" (en Plasman knikt instemmend)
Als je een 15 jarige tussen de benen wrijft lijkt me dat altijd seksueel als je ook dingen appt als: je kan ook met jezelf spelen.quote:• Moeder (tapes) heeft het over "aanraken tussen de benen" bedoeld wordt seksueel
Hij zat tussen de benen te wrijven. Wat maakt het uit of dat wel of niet seksueel was? Ga jij anders morgen even bij je 15-jarige buurmeisje op de bank zitten en wrijf er even lekker overheen.quote:• Dochter (dagboek) heeft het over ??? (weten we niet precies) maar we gaan uit van seksueel
Er zal een wereld zijn waar een 15-jarige over haar borsten en vagina wrijven niet seksueel is. Maar dat klinkt als een sekte bij Alberto Stegeman.quote:• OM heeft het over "ontucht" dus per definitie seksueel
Aha. Pick and choose dus. Aaien over billen wel. De rest niet.quote:Maar als je aangeklaagd wordt voor het betasten van
• én de billen (hoeft niet seksueel),
• én borsten (impliciet seksueel)
• én de vagina (expliciet seksueel)
en het wordt je verweten dat je -generaliserend- "hét" gedaan hebt (alle drie, meermaals, ook onder de kleding) , aanranding dus, dan snap ik Borsato wel dat-ie dat ter zitting ontkent en mordicus tegenspreekt.
Je blijft iets te veel hangen op het smekenquote:Op woensdag 5 november 2025 04:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar moeten we zéker met z'n allen wat van vinden ja, als een 16-jarige haar 50-jarige stiefvader smeekt om haar te vingeren
[..]
Als een 16-jarige smeekt om haar te vingeren, kun je moeilijk volhouden dat dat niet haar instemming heeft![]()
Net zoals Plasman iets te veel bleef hangen in hypothesen van Borsatoquote:Op woensdag 5 november 2025 08:53 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je blijft iets te veel hangen op het smeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Flauwekul.quote:Op woensdag 5 november 2025 07:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Opmerkelijk inderdaad dat een groot deel evengoed achter Borsato blijft staan.
Was het een onbekende dan moeten z'n ballen gefrituurd worden.
Als het een allochtoon was dan moest 'ie het land uit.
Inderdaad. "Intiem maar niet perse seksueel".quote:Op woensdag 5 november 2025 07:33 schreef matthijst het volgende:
Hij zei dat ze een intieme relatie hadden in de manier waarop ze met elkaar om gingen.
Nee, het past niet in jouw perceptiequote:Matige quote.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |