SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Dat komt door ons! ESF houdt je jong.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Bij mij viel het ook wel op dat 50PLUS enorm is afgegleden. Andere jaren scoorde die altijd hoog, maar nu pas op plek 13.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat komt door ons! ESF houdt je jong.
Nog geen tijd voor gehadquote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:01 schreef Redefine het volgende:
@:Hamlapjes al gestemd op de Kink top 1500?
Waarschijnlijk een weekje Kreta en een weekje Engeland, ik hoop Cotswoldsquote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
That's the spirit
Welke bestemming zitten jullie aan te denken?
Dan zullen we die massaal vandaag indienen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
De declaraties over september mogen weer worden ingediend.
Dat is prima.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan zullen we die massaal vandaag indienen.
Ja dat zeg je nu, maar straks weer klagen dat je zo hard moet werkenquote:
Eindelijk, dat is mooi. Ik verwacht dat het morgen wordt uitgekeerdquote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
De declaraties over september mogen weer worden ingediend.
Declaraties worden pas met het salaris uitgekeerd.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:36 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Eindelijk, dat is mooi. Ik verwacht dat het morgen wordt uitgekeerd
* legt de declaraties op luctor's bureau
[ afbeelding ]
Wat extra werk vind ik nu niet zo erg. Het is best rustig op kantoor.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja dat zeg je nu, maar straks weer klagen dat je zo hard moet werken
Ja oké maar je hoeft niet alle bonnetjes helemaal na te gaan hoor, vooral de handgeschreven bonnetjes nietquote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wat extra werk vind ik nu niet zo erg. Het is best rustig op kantoor.
Nee, juist die wel.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja oké maar je hoeft niet alle bonnetjes helemaal na te gaan hoor, vooral de handgeschreven bonnetjes niet
Oh ja, echt balen want de mijne zijn inderdaad echt heel moeilijk te lezen! Alleen het eindbedrag is altijd wel duidelijkquote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Tenzij het niet te lezen is, dan staak ik mijn pogingen om het te ontcijferen.
En zeker niet die van toen wij met zakenrelaties besprekingen hadden in horeca-etablissement “Diana” om 3 uur ‘s nachts.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja oké maar je hoeft niet alle bonnetjes helemaal na te gaan hoor, vooral de handgeschreven bonnetjes niet
Precies. Mensen moeten sowieso begrijpen dat we met verschillende tijdzones en culturen werken dus we moeten, helaas, zelf ook flexibel zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En zeker niet die van toen wij met zakenrelaties besprekingen hadden in horeca-etablissement “Diana” om 3 uur ‘s nachts.
Ik heb met mijn vorige salaris niet de uitkering gehad voor de mentale schadevergoeding wegens de DM's van @Strani, kan daar nog naar gekeken worden?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Declaraties worden pas met het salaris uitgekeerd.
We blijven hierover blijkbaar toch van mening verschillen. Ik vind het geen 'ongevraagde dickpics'. Ik vind het 'spontaan verstuurde dickpics'.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:33 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb met mijn vorige salaris niet de uitkering gehad voor de mentale schadevergoeding wegens de DM's van @:strani, kan daar nog naar gekeken worden?
Die liggen niet bij mij. Maar bij mijn leidinggevende.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:33 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb met mijn vorige salaris niet de uitkering gehad voor de mentale schadevergoeding wegens de DM's van @:strani, kan daar nog naar gekeken worden?
Mooi, ik neem aan dat @NailQueen aan mijn kant staat en ik de vergoeding snel krijgquote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die liggen niet bij mij. Maar bij mijn leidinggevende.
Waren het dickpics???!!!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:34 schreef Strani het volgende:
[..]
We blijven hierover blijkbaar toch van mening verschillen. Ik vind het geen 'ongevraagde dickpics'. Ik vind het 'spontaan verstuurde dickpics'.
In dat geval wil ik er graag op wijzen dat NQ Luctor nog zes maanden salaris verschuldigd isquote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:45 schreef Meke het volgende:
[..]
Mooi, ik neem aan @:nailqueen aan mijn kant staat en ik de vergoeding snel krijg
HET WAS KOUD JA!!!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:46 schreef Meke het volgende:
[..]
Waren het dickpics???!!!
Ik vroeg me al af waarom je me foto's van een verschrompelde aardappel stuurde.
Die teksten erbij waren de reden dat ik om schadevergoeding vraag
Zolang hij mijn geld niet uitbetaald lijkt het me terecht dat hij het zijne ook niet krijgtquote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:46 schreef Strani het volgende:
[..]
In dat geval wil ik er graag op wijzen dat NQ Luctor nog zes maanden salaris verschuldigd is
JE WOONT IN SPANJE AL JE KLACHTEN OVER KOU ZIJN PER DEFINITIE ONTERECHTquote:
Nou ja het was maar 24 graden, ik bevroor bijnaquote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:47 schreef Meke het volgende:
[..]
JE WOONT IN SPANJE AL JE KLACHTEN OVER KOU ZIJN PER DEFINITIE ONTERECHT
Zodra mensen worden afgerekend op hun prestatie in hun werk is het eind natuurlijk heel snel zoek hè Meke.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:47 schreef Meke het volgende:
[..]
Zolang hij mijn geld niet uitbetaald lijkt het me terecht dat hij het zijne ook niet krijgt
Dan zou ik er gigantisch op vooruit gaan.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Zodra mensen worden afgerekend op hun prestatie in hun werk is het eind natuurlijk heel snel zoek hè Meke.
Oh ja, ik zie het. Rekeningnummer is ook niet echt duidelijk, maar daar kom ik wel uit.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ja, echt balen want de mijne zijn inderdaad echt heel moeilijk te lezen! Alleen het eindbedrag is altijd wel duidelijk
Ja dit is nog nawerk van augustus. Graag morgen uitkeren.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Declaraties worden pas met het salaris uitgekeerd.
Luctor probeert heel makkelijk alles weg te schuiven. Dit ligt gewoon bij hem. Aan het werk luilak!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:45 schreef Meke het volgende:
[..]
Mooi, ik neem aan dat @:nailqueen aan mijn kant staat en ik de vergoeding snel krijg
Augustus is te laat. Die had in september ingediend moeten worden. Dat zijn de regels die zijn opgesteld door de directie.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja dit is nog nawerk van augustus. Graag morgen uitkeren.
Dit is mijn declaratie voor september. Graag wil ik mijn salaris eerder uitbetaald krijgen.
[ afbeelding ]
Ja omdat jij je werk niet goed had gedaan!!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Augustus is te laat. Die had in september ingediend moeten worden. Dat zijn de regels die zijn opgesteld door de directie.
Ik had andere geluiden gehoord.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja omdat jij je werk niet goed had gedaan!!
Het is echt drama, nu zijn we er ook weer, hopelijk voor heel lang nu!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 17:45 schreef Strani het volgende:
We zijn er weer even maar ik hou voor vandaag toch nog maar even Discord aan denk ik. Als iemand de invite link nog niet heeft, DM maar.
450quote:
Ik denk in ieder geval niet dat ík er lang ben vanavond, ik ben me toch een portie moe. Wat een vreselijk drukke, chaotische werkdag was het. En ik was vanmorgen al om half 5 wakker. Want toen vond een van de katten het een goed idee om heel fanatiek met zijn balletje met belletje erin te gaan spelenquote:
Dat klopt wel.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 19:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Luctor heeft gewoon niet echt iets met mensen.
Ah vandaar dat je zo vroeg wil slapen, dan hoef je niet meer met ons mensen te praten.quote:
Kattenquote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben ook niet echt een mensenmens. Meer een kattenmens
Ik heb geen idee waar je het over hebtquote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:22 schreef NailQueen het volgende:
En toen was opeens de headleader van 2024 weer terug
De banner boven het forum bedoel ik. Ik zag opeens die van 2024quote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het over hebt
Ik heb altijd in ze geloofd.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:22 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Wie had gedacht dat we moeten steunen op GAE voor Europese punten
Precies. Ik weet niet wat iedereen steeds loopt te klagen, als je het mij vraagt doe jij je werk meer dan prima.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik had andere geluiden gehoord.
Dus hij heeft eerst jouw declaraties verwerkt voor die van de FOK! servers, waardoor FOK! uren plat lagquote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Precies. Ik weet niet wat iedereen steeds loopt te klagen, als je het mij vraagt doe jij je werk meer dan prima.
Geen idee waar je het over hebt, volgens mij doet hij altijd alles stipt op tijd.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dus hij heeft eerst jouw declaraties verwerkt voor die van de FOK! servers, waardoor FOK! uren plat lag
Zul je altijd zien dat als je zelf niet maakt de tegenstander wel scoort...quote:
Ja het is niet dat ze geen kans krijgen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zul je altijd zien dat als je zelf niet maakt de tegenstander wel scoort...
Het moet niet gekker worden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:36 schreef Koen66 het volgende:
Wereld op z'n kop, Go Ahead wint, andere NL ploegen vallen door de mand
Nou ja als het Ajax van dit seizoen opeens de tegenstanders scheel zou tikken dan zou dat nog wel veel gekker zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden.
Ja, ok, eens.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:38 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja als het Ajax van dit seizoen opeens de tegenstanders scheel zou tikken dan zou dat nog wel veel gekker zijn.
Goede reis en een fijne ontspannen vakantiequote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
Straks beginnen aan deel 1 van de autorit naar het noorden van Denemarken.
Zin in.
Goede reis.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zin in.
Fijne vakantiequote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zin in.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Goede reis en een fijne ontspannen vakantie
Dank jequote:
Ik hoop het ook! Ze komen ook massaal naar Nedelsnd vandaag, dus misschien heb je geluk!quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Dank je
Ik hoop vooral dat de files in Duitsland meevallen.
Dit is nogal een grote feestdag daar en volgens mij gaat heel Duitsland naar de grote steden om daar te zuipen en dan niet naar huis te gaan of zo. (aanname gebaseerd op wat de hotelprijzen in de steden doen op specifiek deze dag)
Ik zag gisteren al een aantal sleurhutten deze kant op komen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Dank je
Ik hoop vooral dat de files in Duitsland meevallen.
Dit is nogal een grote feestdag daar en volgens mij gaat heel Duitsland naar de grote steden om daar te zuipen en dan niet naar huis te gaan of zo. (aanname gebaseerd op wat de hotelprijzen in de steden doen op specifiek deze dag)
Niemand houdt mij nu tegen om de eerste show van de K3 Originals bij te houden en het nieuwe album van Pommelien Thijs te draaienquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:54 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben vandaag weer alleen op kantoor
Ons kantoor gaat dicht op vrijdagenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:54 schreef NailQueen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jouw collega's willen natuurlijk niet de hele dag naar Ed Sheeran luisterenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:54 schreef NailQueen het volgende:
Thuiswerken geen optie in zo'n geval?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:54 schreef NailQueen het volgende:
Voor ons in Spanje slechts een tijdelijke tegenslag, natuurlijk!quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:38 schreef Arizona het volgende:
En hartelijk Leidens Ontzet allemaal vandaag!
Ach jij kunt je beter druk maken om de onafhankelijkheid van Catalonië en Baskenlandquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor ons in Spanje slechts een tijdelijke tegenslag, natuurlijk!
Op een dag zullen jullie inzien dat de Habsburgse Nederlanden gewoon bij Spanje horen
Is dat het nieuwe 'vis geen optie? 'quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:13 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Thuiswerken geen optie in zo'n geval?
Voor jou een iets minder hartelijk Leidens Ontzet!quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor ons in Spanje slechts een tijdelijke tegenslag, natuurlijk!
Op een dag zullen jullie inzien dat de Habsburgse Nederlanden gewoon bij Spanje horen
Ach dat is allemaal weer vrij rustig momenteel. Baskenland al een hele tijd en ook in Catalonië zijn de cijfers redelijk kalmerendquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ach jij kunt je beter druk maken om de onafhankelijkheid van Catalonië en Baskenland
Het is een zwárte dag, Ari!quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Voor jou een iets minder hartelijk Leidens Ontzet!
Altijd weer de schuld van die Vlamingen hequote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:21 schreef Strani het volgende:
Ik heb me de laatste paar jaar heel erg verdiept in de Spaanse geschiedenis overigens en realiseerde me dat ik eigenlijk nooit echt wist hoe de Nederlanden Spaans waren geworden. Maar het is dus eigenlijk een Vlaming (Philips de Schone, een Hapsburg) die de Nederlanden al bestuurde en met de Spaanse troonsopvolgolgster Juana trouwde en zodoende (zeer kortstondig) ook koning van het latere Spanje werd. Of in elk geval een deel ervan.
Hun zoon Carlos, die ook in Vlaanderen was geboren, werd vervolgens koning van heel Spanje en tevens keizer van het Heilige Romeinse Rijk, en bleef soeverein van de Nederlanden. Willem van Oranje was één van zijn vertrouwelingen in Nederland. Pas onder de zoon van Carlos, Philips II, ging het fout.
Dus wel grappig dat er nooit sprake is geweest van een verovering of zo, maar eerder een vrijwillige unie die een tijdje werkte, en met de komst van het protestantisme niet meer.
Voor de geïnteresseerden.
Dat huwelijk tussen Filips en Johanna was ook ' bijzonder'quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:21 schreef Strani het volgende:
Ik heb me de laatste paar jaar heel erg verdiept in de Spaanse geschiedenis overigens en realiseerde me dat ik eigenlijk nooit echt wist hoe de Nederlanden Spaans waren geworden. Maar het is dus eigenlijk een Vlaming (Philips de Schone, een Hapsburg) die de Nederlanden al bestuurde en met de Spaanse troonsopvolgolgster Juana trouwde en zodoende (zeer kortstondig) ook koning van het latere Spanje werd. Of in elk geval een deel ervan.
Hun zoon Carlos, die ook in Vlaanderen was geboren, werd vervolgens koning van heel Spanje en tevens keizer van het Heilige Romeinse Rijk, en bleef soeverein van de Nederlanden. Willem van Oranje was één van zijn vertrouwelingen in Nederland. Pas onder de zoon van Carlos, Philips II, ging het fout.
Dus wel grappig dat er nooit sprake is geweest van een verovering of zo, maar eerder een vrijwillige unie die een tijdje werkte, en met de komst van het protestantisme niet meer.
quote:Amper hadden de toekomstige echtelingen één blik gewisseld, of de vonk sloeg over. Tegen elke hofetiquette in liep het koppel de deur uit, op zoek naar een priester. Toen ze die vonden beval Johanna hem om hen ter plekke in de echt te verbinden, waarna de jongelui zich naar het voor hen voorziene herenhuis (het tegenwoordige "Hof van Aragon") begaven en de deur achter zich dicht deden.
Aragonquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:33 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Dat huwelijk tussen Filips en Johanna was ook ' bijzonder'
[..]
Bedankt voor deze geschiedenisles.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:21 schreef Strani het volgende:
Haha ja. Maar het was waarschijnlijk ook een vroeg voorbeeld van een zeer toxische relatie. Zij werd volledig geobsedeerd en hij behandelde haar behoorlijk slecht en sloot haar zo veel mogelijk af van haar Spaanse omgeving.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:33 schreef sportfreak het volgende:
[..]
[..]
Graag gedaanquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bedankt voor deze geschiedenisles.
The lady of the house isn't speaking anymorequote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:19 schreef Strani het volgende:
[ afbeelding ]
De telefoon voor Bouquet Residence wordt vanaf vandaag opgenomen aan gene zijde
https://www.nu.nl/film/63(...)ge-96-overleden.html
Ah Aragon, het Las Vegas van Spanje waar je in een dronken bui direct kunt trouwen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:33 schreef sportfreak het volgende:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:19 schreef Strani het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gebeurde in Lier, Vlaanderenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ah Aragon, het Las Vegas van Spanje waar je in een dronken bui direct kunt trouwen.
Het Las Vegas van België danquote:
Hahaquote:
Op afstand? Dus Filips had ook nog gewoon gecatfisht kunnen wordenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:29 schreef Strani het volgende:
[..]
HahaHet is me nog niet helemaal duidelijk hoe het gegaan is hoor, trouwens. Want dat was de officiële bruiloft. Maar ze waren al een soort van op afstand getrouwd (beide kanten hadden een afgevaardigde gestuurd als vertegenwoordiger).
[ afbeelding ]
Ja erg hèquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Op afstand? Dus Filips had ook nog gewoon gecatfisht kunnen worden
Nou ja ik denk eerder bij Blauw Bloed.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja erg hèEn dan hadden ze er een uitzending over moeten maken op RTL5.
Johanna had ook nog een aflevering van Je zal het maar hebben kunnen vullen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja erg hèEn dan hadden ze er een uitzending over moeten maken op RTL5.
Haha, wat is er stuk?quote:
Nog niks stuk, maar dat weet ik nog niet voor hoe lang.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Haha, wat is er stuk?![]()
Onze jongste kat speelt tegenwoordig heel vaak heel fanatiek met zo’n balletje met een belletje erin. Laatst deed hij dat alleen om half 5 ‘s nachts
[ afbeelding ]
Verdrietige dag.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:19 schreef Strani het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit stuk geschiedenis dus waarzinnig interessant. Heb ook een dikke pil over Willem van Oranje liggen waar ik nog niet echt in verder kom, maar dat maakt niet uit. Mijn hele familie is nogal geobsedeerd met een van de graven die in brussel onthoofd werd (ha, op mijn verjaardag!), dus tjaquote:
Er moet iemand op kantoor zijn voor als klanten langskomen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:13 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Thuiswerken geen optie in zo'n geval?
En zo valt er weer een icoon wegquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:19 schreef Strani het volgende:
[ afbeelding ]
De receptionist zal er toch wel zijn?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:40 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Er moet iemand op kantoor zijn voor als klanten langskomen.
En zijn er klanten langs gekomen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:40 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Er moet iemand op kantoor zijn voor als klanten langskomen.
Ik hou ook erg van geschiedenis maar mijn vakgebied in laat-Middeleeuwse geschiedenis. Willem van Oranje is mij iets te laatquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind dit stuk geschiedenis dus waarzinnig interessant. Heb ook een dikke pil over Willem van Oranje liggen waar ik nog niet echt in verder kom, maar dat maakt niet uit. Mijn hele familie is nogal geobsedeerd met een van de graven die in brussel onthoofd werd (ha, op mijn verjaardag!), dus tja
Dat je bij de accountant op kantoor moet komen moet jij toch weten? Geen wonder dat je er altijd ruzie mee hebt!quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En zijn er klanten langs gekomen?
Ik kom nooit bij de accountant. En zij komen ook nooit bij ons hoor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:39 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat je bij de accountant op kantoor moet komen moet jij toch weten? Geen wonder dat je er altijd ruzie mee hebt!
Ah, het Spartacussysteemquote:
Ja of je durft niet omdat je anders betrapt wordtquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik kom nooit bij de accountant. En zij komen ook nooit bij ons hoor.
Dat is echt zó pre-corona.
Duitse inzending he. Die zijn meestal ondergewaardeerd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:02 schreef BillDauterive het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Zo underrated.
9 buurlanden en alsnog vaak te weinig liefde voor de inzending. Zonde.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Duitse inzending he. Die zijn meestal ondergewaardeerd.
Daar kunnen we het wellicht nog eens over hebben danquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind dit stuk geschiedenis dus waarzinnig interessant. Heb ook een dikke pil over Willem van Oranje liggen waar ik nog niet echt in verder kom, maar dat maakt niet uit. Mijn hele familie is nogal geobsedeerd met een van de graven die in brussel onthoofd werd (ha, op mijn verjaardag!), dus tja
Die hebben vooral het big 5 land zijn heel erg tegen zich. Spanje en VK ook wel, maar die sturen gemiddeld genomen ook wel mindere inzendingen. Niet dat ze van Duitsland zo vaak geweldig zijn, maar die reeks laatste plaatsen destijds ging nergens over.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:16 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
9 buurlanden en alsnog vaak te weinig liefde voor de inzending. Zonde.
Ik begrijp ook niet waarom big 5 landen niet gewoon meedoen in de halve finales. Dan maar een keer op je bek gaan, dat is pijnlijk en daar leer je meer van dat dat je als 22ste in de finale eindigt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die hebben vooral het big 5 land zijn heel erg tegen zich. Spanje en VK ook wel, maar die sturen gemiddeld genomen ook wel mindere inzendingen. Niet dat ze van Duitsland zo vaak geweldig zijn, maar die reeks laatste plaatsen destijds ging nergens over.
Hun inzending van vorig jaar met een 12de plek was anders zwaar overgewaardeerdquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Duitse inzending he. Die zijn meestal ondergewaardeerd.
Eens. Ze zetten zichzelf er mee op een enorme achterstand. Plus dat ze veel ervan zouden leren door ook de halve finales mee te doen. Maar ja ze zijn als de dood dat ze de finale niet halen er vervolgens driekwart minder mensen kijken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:22 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom big 5 landen niet gewoon meedoen in de halve finales. Dan maar een keer op je bek gaan, dat is pijnlijk en daar leer je meer van dat dat je als 22ste in de finale eindigt.
Deze is wel ja, kan mij het nummer amper meer herinneren. Al was er verder ook niet heel veel beter daaronder. En uitzonderingen op de regel zijn er altijdquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hun inzending van vorig jaar met een 12de plek was anders zwaar overgewaardeerd
Aan de andere kant zou ik, met dit rare systeem van geen jury in de halve finale, gewoon elk jaar een jurysong insturen als Big 5 land. Daarmee is de top 10 wel zo'n beetje gegarandeerd, heb ik het idee.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eens. Ze zetten zichzelf er mee op een enorme achterstand. Plus dat ze veel ervan zouden leren door ook de halve finales mee te doen. Maar ja ze zijn als de dood dat ze de finale niet halen er vervolgens driekwart minder mensen kijken.
Dat krijg je inderdaad wel met dit stupide systeem ja.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:38 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou ik, met dit rare systeem van geen jury in de halve finale, gewoon elk jaar een jurysong insturen als Big 5 land. Daarmee is de top 10 wel zo'n beetje gegarandeerd, heb ik het idee.
96 is in elk geval een mooie leeftijd, maar niet minder treurig voor de betrokkenen uiteraard. De vertolking van Hyacinth was toch wel briljant gedaan, zeker in combinatie met sowieso een geweldig script. En ook precies op tijd gestopt, zodat de hoofdpersonages, en Hyacinth zeker, geen karikaturen van zichzelf werden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:19 schreef Strani het volgende:
[ afbeelding ]
Daar was ik gisteren nog (niet om te trouwen overigens). Dit komt wel heel dichtbij zoquote:
Inderdaad, de EBU wil zo hoog mogelijke kijkcijfers, en dat krijg je niet als bijvoorbeeld Duitsland en UK er in de semi’s uitvliegen, en er alvast 16 miljoen minder naar de finale kijken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eens. Ze zetten zichzelf er mee op een enorme achterstand. Plus dat ze veel ervan zouden leren door ook de halve finales mee te doen. Maar ja ze zijn als de dood dat ze de finale niet halen er vervolgens driekwart minder mensen kijken.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:15 schreef NailQueen het volgende:
De originele K3 is weer terug
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
Heb je iets leuks om naar uit te kijken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:20 schreef NailQueen het volgende:
[..]
3 april. Ik ben nu heel blij dat ik toch een kaartje heb
Ik ook. Dochter en ik gaan 5 aprilquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:20 schreef NailQueen het volgende:
[..]
3 april. Ik ben nu heel blij dat ik toch een kaartje heb
Organiseer je wat leuks?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:23 schreef BillDauterive het volgende:
Dit is geen goed weer om te flyeren.
Ook niet om in te vallen met de tenniscompetitiequote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:23 schreef BillDauterive het volgende:
Dit is geen goed weer om te flyeren.
Agenda voor alle activiteiten rondom coming out day. Er zitten wel een paar leuke dingen bij!quote:
Owquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ook niet om in te vallen met de tenniscompetitie![]()
Buiten.
We gaan er straks wel naartoe, het zou zo moeten stoppen met regenen. Maar ik vraag me af of de banen ooit nog opdrogen, volgens mij is de ondergrond hartstikke verzadigd, ookal zijn het all weather banen.
Zegt me allebei niks eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:50 schreef BillDauterive het volgende:
De bassist van Triggerfinger is overleden
Rockende Belgen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zegt me allebei niks eigenlijk.
Ex bassistquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:50 schreef BillDauterive het volgende:
De bassist van Triggerfinger is overleden
Dit moet je toch wel kennen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zegt me allebei niks eigenlijk.
Het viel mee. We hebben illegaal gebruikgemaakt van de halquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 13:29 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
OwSucces en hopelijk valt het mee!
Hier in Nederland toch het meest bekend van Triggerfinger.quote:
Wel frappant dat het hier over Lier ging. De plaats waar Triggerfinger ontstond.quote:'Lange Polle' was vooral bekend van Triggerfinger, maar stond als studiomuzikant met heel wat bekende namen uit de muziekwereld op het podium. Hij trad onder meer op met Beverly Jo Scott, Tom Robinson en Guy Swinnen. Van Bruystegem was ook lange tijd de vaste gitarist van The Wolf Banes. Het laatste concert met Mr. Paul & The Lowriders was in oktober 2024 in het Belgische Pelt.
https://nos.nl/artikel/25(...)bruystegem-overleden
Oh ja, dat ken ik wel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:09 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dit moet je toch wel kennen.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:09 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dit moet je toch wel kennen.
Stom!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:54 schreef Arizona het volgende:
Ik ben uit het niets snipverkouden. Vanmiddag nog nergens last van, vanavond doe ik niks anders dan snuiten en niezen en mijn ogen branden als een gek
Beterschapquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:54 schreef Arizona het volgende:
Ik ben uit het niets snipverkouden. Vanmiddag nog nergens last van, vanavond doe ik niks anders dan snuiten en niezen en mijn ogen branden als een gek
Maar die nieuwste final destination is ook erg nice.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:03 schreef H_T het volgende:
Net The Monkey gekeken nu het 's avonds weer lekker donker is. Wel okay. Geschikte optie als je zin hebt in nodeloos ingewikkelse manieren om dood te gaan maar geen zin hebt in Final Destination
Die heb ik nog niet gezien. Bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Maar die nieuwste final destination is ook erg nice.
Weer als vanouds vond ik. Maar dan toch met een nieuwe insteek.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:41 schreef H_T het volgende:
[..]
Die heb ik nog niet gezien. Bedankt voor de tip!
Final Destinations kijk ik toch niet echt voor het verhaalquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:42 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Weer als vanouds vond ik. Maar dan toch met een nieuwe insteek.
Het verhaal is in de laatste Final Destination dan juist wel relatief goedquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:44 schreef H_T het volgende:
[..]
Final Destinations kijk ik toch niet echt voor het verhaal. Saws ook niet overigens
Ha nee idem. Maar zaten weer vernuftige 'ongelukken' bij, waarbij ik dan de hele tijd probeer te raden wat er gaat gebeuren en dan heb ik t toch mis.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:44 schreef H_T het volgende:
[..]
Final Destinations kijk ik toch niet echt voor het verhaal. Saws ook niet overigens
Final Destination 2 heeft het wel voor elkaar gekregen dat ik niet te lang achter een vrachtwagen met boomstammen rijquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:49 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ha nee idem. Maar zaten weer vernuftige 'ongelukken' bij, waarbij ik dan de hele tijd probeer te raden wat er gaat gebeuren en dan heb ik t toch mis.
Daar staat die film wel om bekend ja. Deze film zal de angst voor het lopen over een glazen vloer op hoogte (geen spoiler, want het zit in de trailerquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:54 schreef H_T het volgende:
[..]
Final Destination 2 heeft het wel voor elkaar gekregen dat ik niet te lang achter een vrachtwagen met boomstammen rij
Ja, die is leuk en totaal niet engquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:03 schreef H_T het volgende:
Net The Monkey gekeken nu het 's avonds weer lekker donker is. Wel okay. Geschikte optie als je zin hebt in nodeloos ingewikkelse manieren om dood te gaan maar geen zin hebt in Final Destination
Mee eens! Ik heb ze van de zomer allemaal teruggekeken en daarna de nieuwste gezien. Een van de beste FD films in de franchisequote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet. Jij wel?quote:Op zondag 5 oktober 2025 00:44 schreef NailQueen het volgende:
Zo. Iedereen al een beetje aangeschoten?
Nee, net zoals de overige 364 dagen in het jaar ben ik niet aangeschotenquote:Op zondag 5 oktober 2025 00:44 schreef NailQueen het volgende:
Nee heb last van buikgriep oid dat past niet lekker bij alcohol helaas.quote:Op zondag 5 oktober 2025 00:44 schreef NailQueen het volgende:
Dat zal bij jou dan komen doordat je te weinig rum hebt gedronken.quote:Op zondag 5 oktober 2025 01:02 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Nee heb last van buikgriep oid dat past niet lekker bij alcohol helaas.
Alhoewel rum wel helpt bij alles
Die is als jouw muziekspelers aan het instellen dat ze Ed Sheeran op repeat afspelen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 01:45 schreef NailQueen het volgende:
Waar is Luctor gebleven? Hij heeft niet gezegd dat hij ging slapen
Die vond ik ook best primaquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 5 oktober 2025 01:45 schreef NailQueen het volgende:
Waar is Luctor gebleven? Hij heeft niet gezegd dat hij ging slapen
Ik ben de laatste tijd eigenlijk weer zo goed als non-alcoholisch aan het leven en dat bevalt me uitstekendquote:Op zondag 5 oktober 2025 01:32 schreef NailQueen het volgende:
@:Strani is duidelijk al ver heen. Kijk hem eens dansen op Tranquilooo Tranquilooo dat is onze styloooo
Zoals altijd, daar zijn we voorquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:19 schreef Strani het volgende:
Zo, weer een druk sociaal weekend gehad tot zover. Dus nu kom ik weer hier even ontspannen asociaal doen bij jullie.
Ja ontken het maar weer. Ik heb hier de beelden.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd eigenlijk weer zo goed als non-alcoholisch aan het leven en dat bevalt me uitstekendGewoon normaal kunnen slapen na een avond uit en de volgende dag normaal opstaan
Nou laat maar eens zien dan!quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja ontken het maar weer. Ik heb hier de beelden.
Gelukkig kwam Luctor er zelf snel achter dat we deze herrie niet tolereren.quote:Op zondag 5 oktober 2025 02:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die is als jouw muziekspelers aan het instellen dat ze Ed Sheeran op repeat afspelen.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 08:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Ik was om 23 uur naar bed gegaan.
* H_T laat een stevige boer en pakt het laatste koekje van de schaalquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:19 schreef Strani het volgende:
Zo, weer een druk sociaal weekend gehad tot zover. Dus nu kom ik weer hier even ontspannen asociaal doen bij jullie.
Lekkerquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd eigenlijk weer zo goed als non-alcoholisch aan het leven en dat bevalt me uitstekendGewoon normaal kunnen slapen na een avond uit en de volgende dag normaal opstaan
Jij moet zelf weten wat je doet maar de kans dat ik veel alcohol ga drinken is heel kleinquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:19 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
LekkerMaar als ik langskom, dan doen we niet non-alcoholisch, toch?
Ik stop wel wat in je drankje, komt goed.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij moet zelf weten wat je doet maar de kans dat ik veel alcohol ga drinken is heel klein
Ik ga dan met jou alleen naar plekken waar ik het personeel ken zodat ze m'n drankje in de gaten kunnen houdenquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik stop wel wat in je drankje, komt goed.
Tuurlijk kan ik dat aan!quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat zijn schokkende beelden Strani. Ik weet niet of jij dat wel aan kan!
Hihi, hij verwacht natuurlijk nooit zomaar een drankje met daarin een Lego Imperial Star Destroyerquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik stop wel wat in je drankje, komt goed.
De combinatie tussen iets in m'n drankje doen en een star destroyer beangstigt me wel een beetjequote:Op zondag 5 oktober 2025 13:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Hihi, hij verwacht natuurlijk nooit zomaar een drankje met daarin een Lego Imperial Star Destroyer![]()
Mijn laatste alcoholische drankje was een strawberry mojito op Mallorcaquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij moet zelf weten wat je doet maar de kans dat ik veel alcohol ga drinken is heel klein
Ja hoor, in 4k graagquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:43 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hmm ja weet je het zeker? Moet ik het op het grote scherm laten zien?
Dat is tenminste ook nog lekker. Ik vind de meeste typische 'uitgaansdrankjes' behoorlijk saai en ik ga me er ook niet per se beter/gezelliger door voelen. Eerder slaperig.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:47 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn laatste alcoholische drankje was een strawberry mojito op Mallorca
Ik vind sommige witte wijn lekker en verder sommige cocktails. Ik word ook vooral weinig energiek van alcohol. En snel aangeschoten en draaierig, ik heb een lage tolerantiequote:Op zondag 5 oktober 2025 13:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is tenminste ook nog lekker. Ik vind de meeste typische 'uitgaansdrankjes' behoorlijk saai en ik ga me er ook niet per se beter/gezelliger door voelen. Eerder slaperig.
* laat op de beamer het filmpje zien waarin Strani Boom Boom Bailando zingt op het SC podiumquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja hoor, in 4k graagIk ben heel benieuwd!
Goed idee. F1 is tenminste niet AI-gegegenereerd zoals dat filmpje van NQquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Oh, hebben we een groot scherm hier.![]()
* zet f1tv op het grote scherm aan
Ik moet het van jou helaas accepteren dat je mij in verband brengt met wanstaltige 'muziek' want ik associeer jou ook altijd graag met de briljante Ed Sheeran.quote:
@Luctor.et.Emergo you had one jobquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Gelukkig kwam Luctor er zelf snel achter dat we deze herrie niet tolereren.
[..]
Speciaalbier heeft ook positive kanten op smaakgebiedquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is tenminste ook nog lekker. Ik vind de meeste typische 'uitgaansdrankjes' behoorlijk saai en ik ga me er ook niet per se beter/gezelliger door voelen. Eerder slaperig.
Ja, alleen ik word er nooit écht enthousiast van. Drinken bij het uitgaan (alcoholisch of niet) is voor mij meer omdat je nou eenmaal niet gratis in een café kan gaan zitten. Maar de ervaring gaat me verder volledig om het gezelschap.quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:47 schreef H_T het volgende:
[..]
Speciaalbier heeft ook positive kanten op smaakgebied. Heineken nummer 6 is niet heel boeiend
We weten allemaal nog wel hoe jij ons aan de rijstwafel met olijfolie en kaas probeerde te krijgen .quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, alleen ik word er nooit écht enthousiast van. Drinken bij het uitgaan (alcoholisch of niet) is voor mij meer omdat je nou eenmaal niet gratis in een café kan gaan zitten. Maar de ervaring gaat me verder volledig om het gezelschap.
Eten, aan de andere kant, dáár kan ik heel enthousiast van worden
Met enig succes ook wel!quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:50 schreef usagi414 het volgende:
[..]
We weten allemaal nog wel hoe jij ons aan de rijstwafel met olijfolie en kaas probeerde te krijgen .
Enig zou misschien nog wel kunnen in de zin dat er mogelijk één user is die je zover hebt gekregen. De rest van de SC heeft deze walgelijke praktijken uiteraard resoluut naast zich neergelegd.quote:
Was @Em31 niet een van de weinigen die het ooit heeft aangedurfd?quote:
Het hangt natuurlijk ook van het gezelschap afquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, alleen ik word er nooit écht enthousiast van. Drinken bij het uitgaan (alcoholisch of niet) is voor mij meer omdat je nou eenmaal niet gratis in een café kan gaan zitten. Maar de ervaring gaat me verder volledig om het gezelschap.
Eten, aan de andere kant, dáár kan ik heel enthousiast van worden
Daar is sindsdien niets meer van ondernomen in de SCquote:Op zondag 5 oktober 2025 19:13 schreef H_T het volgende:
[..]
Was @:Em31 niet een van de weinigen die het ooit heeft aangedurfd?
Dat gaat wel hard ja. En over drie weken alweer wintertijd...quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:35 schreef NailQueen het volgende:
Ik vind het maar niets dat het weer zo vroeg donker wordt
Ik wel! Goeie tijd voor horrorfilms, speculaas en stoofvleesquote:Op zondag 5 oktober 2025 19:35 schreef NailQueen het volgende:
Ik vind het maar niets dat het weer zo vroeg donker wordt
Dit, minus de speculaas.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:55 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik wel! Goeie tijd voor horrorfilms, speculaas en stoofvlees
Hoe is het daar, behalve dat het er waarschijnlijk waaide?quote:
Klinkt goed!quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:50 schreef Fred_B het volgende:
Wij waren een paar dagen in Amsterdam trouwens. We hebben sinds deze zomer een Museumkaart, en die hebben we gebruikt in het Van Gogh Museum, Rijks Museum, Nemo Science Museum en het Aviodrome. Want we hebben hem immers niet voor niets.
Heeft Nemo een wetenschapsmuseum? Wat een veelzijdig artiest is het toch ook!quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:50 schreef Fred_B het volgende:
Wij waren een paar dagen in Amsterdam trouwens. We hebben sinds deze zomer een Museumkaart, en die hebben we gebruikt in het Van Gogh Museum, Rijks Museum, Nemo Science Museum en het Aviodrome. Want we hebben hem immers niet voor niets.
Regenachtigquote:Op zondag 5 oktober 2025 21:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoe is het daar, behalve dat het er waarschijnlijk waaide?
We waren in Amsterdam, dus je hoefde maar uit de tram te gaan en de humor klotste tegen de muren op. Sommigen spraken zelfs Nederlands.quote:Op zondag 5 oktober 2025 23:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Klinkt goed!
Wat vond je van de Nederlanders? Ik hoor vaak dat het een nogal eigenaardig volk is.
Gelukkig dat je ervaring positief was, ondanks alles!quote:Op maandag 6 oktober 2025 09:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We waren in Amsterdam, dus je hoefde maar uit de tram te gaan en de humor klotste tegen de muren op. Sommigen spraken zelfs Nederlands.
Mijn ervaring wat betreft het Van Gogh en het Rijks was precies andersom. Het Rijks was goed te doen qua drukte en het was ook een kalme sfeer. Het Van Gogh was in elk geval die dag juist behoorlijk druk en vooral bij de Zonnebloemen was het wachten en dringen om er een glimps van op te vangen.quote:
Ja, drukte kan in het algemeen wel een negatieve invloed op de ervaring hebben. Bij één specifiek onderwerp als Van Gogh is het ook lastig daar iets aan te doen. Maar het Rijksmuseum zou misschien net als het Louvre in Lens in Noord-Frankrijk heeft gedaan een tweede vestiging kunnen openen in een andere stad, met een deel van de collectie, zodat je wat meer aan het reguleren van de drukte in Amsterdam kan werken.quote:Op maandag 6 oktober 2025 11:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Mijn ervaring wat betreft het Van Gogh en het Rijks was precies andersom. Het Rijks was goed te doen qua drukte en het was ook een kalme sfeer. Het Van Gogh was in elk geval die dag juist behoorlijk druk en vooral bij de Zonnebloemen was het wachten en dringen om er een glimps van op te vangen.
Ja lastig.. want als je belangrijke stukken niet langer beschikbaar hebt in je hoofdmuseum dan zal het toch ook weer bezoekers kosten. Bezoekers die ook weer niet helemaal naar een andere stad gaan om ze daar alsnog te zien.quote:Op maandag 6 oktober 2025 11:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, drukte kan in het algemeen wel een negatieve invloed op de ervaring hebben. Bij één specifiek onderwerp als Van Gogh is het ook lastig daar iets aan te doen. Maar het Rijksmuseum zou misschien net als het Louvre in Lens in Noord-Frankrijk heeft gedaan een tweede vestiging kunnen openen in een andere stad, met een deel van de collectie, zodat je wat meer aan het reguleren van de drukte in Amsterdam kan werken.
Dus sowieso 1 van de big 5 die niet mee gaat doen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 10:27 schreef Koen66 het volgende:
Lol, wellicht gaat Duitsland ESF boycotten als Israël juist NIET meedoet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, het is wel zo dat het Louvre in Lens niet de absolute topstukken heeft als de Mona Lisa of de Venus van Milo. Meer de subtoppers, die anders ondersneeuwen of zelfs in het depot van het Louvre in Parijs komen. Maar die nu schitteren onder de vlag van het Louvre in Lens, wat meer tot de verbeelding spreekt voor toeristen dan als het het Jean-Luc Le Grand-museum ofzo was geweest met dezelfde items.quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja lastig.. want als je belangrijke stukken niet langer beschikbaar hebt in je hoofdmuseum dan zal het toch ook weer bezoekers kosten. Bezoekers die ook weer niet helemaal naar een andere stad gaan om ze daar alsnog te zien.
Maar goed, ik vraag me ook af of het momentopnames zijn allemaal en dat de waarheid qua drukte een beetje in het midden ligt.
quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:33 schreef NailQueen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Als je de hele oorlog negeert, dan is er ook al genoeg grond om Israel uit te sluiten van het songfestival. De delegatie treitert deelnemers die niet uitgesproken pro-Israel zijn. De commentatoren vertellen de gemeenste dingen over deelnemers die zich uitspreken tegen Israel. De publieksstemmen worden gekaapt door een door de overheid gefinancierde campagne.quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:04 schreef Troel het volgende:
Ik vind dat hele wel of niet meedoen aan het ESF heel dubbel.
Ik vind namelijk Israel echt niet te vergelijken met Rusland. Ben ik het eens met wat ze doen? Nee, absoluut niet. Maar Oekraine mag wel terugvechten en Israel niet. Tenminste, zo voelt het. En ja, ik snap dat dat komt door de manier waarop, maar laten we niet vergeten dat Israel wérd aangevallen (en dat Hamas en dergelijke echt niet gaan stoppen totdat Israel echt niet meer is).
Maarja, onpopulaire mening enzo en veel mensen denken dan meteen dat je het geweld goed keurt. Zeker niet.
Maar als ze uitsluiten om dat treiteren de campagne en dergelijke, prima, maar daar hadden ze dat veel eerder moeten doenquote:Op maandag 6 oktober 2025 16:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Als je de hele oorlog negeert, dan is er ook al genoeg grond om Israel uit te sluiten van het songfestival. De delegatie treitert deelnemers die niet uitgesproken pro-Israel zijn. De commentatoren vertellen de gemeenste dingen over deelnemers die zich uitspreken tegen Israel. De publieksstemmen worden gekaapt door een door de overheid gefinancierde campagne.
En als je de hele oorlog niet negeert, dan gaat Israel veel te ver met al het geweld. Oekraïne zou ook kritiek krijgen als ze half Rusland gaat bombarderen en de bevolking uithongert.
Zelf ging ik er naïef vanuit dat de hoge televotescore van 2024 een eenmalig iets was, net als met Oekraïne twee jaar eerder.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar als ze uitsluiten om dat treiteren de campagne en dergelijke, prima, maar daar hadden ze dat veel eerder moeten doenWant dat is niet nieuw.
Hmm ja het argument van 'terugvechten' is al controversieel want dit conflict is niet op 7 oktober 2023 begonnen. Het was een escalatie door Hamas, absoluut, maar het kwam niet uit het niks.quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:04 schreef Troel het volgende:
Ik vind dat hele wel of niet meedoen aan het ESF heel dubbel.
Ik vind namelijk Israel echt niet te vergelijken met Rusland. Ben ik het eens met wat ze doen? Nee, absoluut niet. Maar Oekraine mag wel terugvechten en Israel niet. Tenminste, zo voelt het. En ja, ik snap dat dat komt door de manier waarop, maar laten we niet vergeten dat Israel wérd aangevallen (en dat Hamas en dergelijke echt niet gaan stoppen totdat Israel echt niet meer is).
Maarja, onpopulaire mening enzo en veel mensen denken dan meteen dat je het geweld goed keurt. Zeker niet.
Ik denk niet dat iemand deze discussie leuk vindt. Maar hij is wel enorm belangrijk.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:30 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben deze Israël wel/niet in ESF discussie zo zat
Laten we het negerenquote:Op maandag 6 oktober 2025 17:30 schreef NailQueen het volgende:
Ik snap wat je bedoelt. Vraag me wel af dan of het in het geval van het Rijksmuseum echt een enorm verschil zou maken qua bezoekersaantallen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel zo dat het Louvre in Lens niet de absolute topstukken heeft als de Mona Lisa of de Venus van Milo. Meer de subtoppers, die anders ondersneeuwen of zelfs in het depot van het Louvre in Parijs komen. Maar die nu schitteren onder de vlag van het Louvre in Lens, wat meer tot de verbeelding spreekt voor toeristen dan als het het Jean-Luc Le Grand-museum ofzo was geweest met dezelfde items.
Dus vanuit het Rijksmuseum zou je dan niet de Nachtwacht, het Melkmeisje of de Jonge Hazes Vaandeldrager verplaatsen, maar minder bekende werken uit die periode. Of andere objecten. Er zijn nu ook honderden wapens en serviesstukken enzo, die bijna niemand uitgebreid bekijkt.
Ja dat vind ik ook wel. Maar ik word er nu gewoon eerder moe van dat ik er me aan erger.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand deze discussie leuk vindt. Maar hij is wel enorm belangrijk.
Snap ik. Tja, uiteindelijk hebben wij er toch geen invloed van. We delen hier alleen maar onze meningen maar verder is het gewoon afwachten.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:42 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook wel. Maar ik word er nu gewoon eerder moe van dat ik er me aan erger.
Dat laatste zeker eens.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm ja het argument van 'terugvechten' is al controversieel want dit conflict is niet op 7 oktober 2023 begonnen. Het was een escalatie door Hamas, absoluut, maar het kwam niet uit het niks.
En verder vind ik dat de discussie moet gaan om het wel of niet schorsen van Israël door de EBU, met de daarbij behorende consequenties zoals het missen van het ESF. Nu legt het allemaal te veel druk op het ESF zélf.
En daarnaast: Wat @:billdauterive zei. Dat is wel degelijk in de afgelopen twee jaar enorm uit de hand gelopen.
Klopt, het speelt al heel lang (ik zou bijna zeggen duizenden jaren). Ben ook bang dat er geen oplossing is.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm ja het argument van 'terugvechten' is al controversieel want dit conflict is niet op 7 oktober 2023 begonnen. Het was een escalatie door Hamas, absoluut, maar het kwam niet uit het niks.
En verder vind ik dat de discussie moet gaan om het wel of niet schorsen van Israël door de EBU, met de daarbij behorende consequenties zoals het missen van het ESF. Nu legt het allemaal te veel druk op het ESF zélf.
En daarnaast: Wat @:billdauterive zei. Dat is wel degelijk in de afgelopen twee jaar enorm uit de hand gelopen.
Sorryquote:Op maandag 6 oktober 2025 17:30 schreef NailQueen het volgende:
Ik vrees het ook. Dit blijft een kwestie van deëscaleren waar mogelijk, tot de volgende escalatie.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt, het speelt al heel lang (ik zou bijna zeggen duizenden jaren). Ben ook bang dat er geen oplossing is.
Laat je niet door mij tegenhouden. Ik ben over het algemeen gewoon zat dat het hele ESF verpest is door (onder andere) deze discussie. Ik zou gewoon willen dat de EBU de ballen heeft om een knoop door te hakken. Maar goed we kennen ze langer dan vandaag.quote:
Volgens mij heb je dat niet, al kunnen jongeren tot 18 jaar er sowieso gratis in. En de entreeprijs is 1/3 van de prijs van een Museumkaart, dus zo zullen ook veel mensen ‘gratis’ binnenkomen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Vraag me wel af dan of het in het geval van het Rijksmuseum echt een enorm verschil zou maken qua bezoekersaantallen.
Ik weet overigens niet of dit in Nederland ook gebeurt maar de grote museums in bijvoorbeeld Madrid hebben vaak een gratis dag per week, of in elk geval een paar uur op die dag. Dat is denk ik leuk voor veel mensen maar ik betaal echt liever zodat ik dan in redelijke kalmte door het museum kan lopen...
Tsja dus ook zonder Oekraïne dus?quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik ben van mening dat een land dat in oorlog is, niet moet meedoen aan het ESF.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |