* H_T laat een stevige boer en pakt het laatste koekje van de schaalquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:19 schreef Strani het volgende:
Zo, weer een druk sociaal weekend gehad tot zover. Dus nu kom ik weer hier even ontspannen asociaal doen bij jullie.
Lekkerquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd eigenlijk weer zo goed als non-alcoholisch aan het leven en dat bevalt me uitstekendGewoon normaal kunnen slapen na een avond uit en de volgende dag normaal opstaan
Jij moet zelf weten wat je doet maar de kans dat ik veel alcohol ga drinken is heel kleinquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:19 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
LekkerMaar als ik langskom, dan doen we niet non-alcoholisch, toch?
Ik stop wel wat in je drankje, komt goed.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij moet zelf weten wat je doet maar de kans dat ik veel alcohol ga drinken is heel klein
Ik ga dan met jou alleen naar plekken waar ik het personeel ken zodat ze m'n drankje in de gaten kunnen houdenquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik stop wel wat in je drankje, komt goed.
Tuurlijk kan ik dat aan!quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat zijn schokkende beelden Strani. Ik weet niet of jij dat wel aan kan!
Hihi, hij verwacht natuurlijk nooit zomaar een drankje met daarin een Lego Imperial Star Destroyerquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik stop wel wat in je drankje, komt goed.
De combinatie tussen iets in m'n drankje doen en een star destroyer beangstigt me wel een beetjequote:Op zondag 5 oktober 2025 13:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Hihi, hij verwacht natuurlijk nooit zomaar een drankje met daarin een Lego Imperial Star Destroyer![]()
Mijn laatste alcoholische drankje was een strawberry mojito op Mallorcaquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij moet zelf weten wat je doet maar de kans dat ik veel alcohol ga drinken is heel klein
Ja hoor, in 4k graagquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:43 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hmm ja weet je het zeker? Moet ik het op het grote scherm laten zien?
Dat is tenminste ook nog lekker. Ik vind de meeste typische 'uitgaansdrankjes' behoorlijk saai en ik ga me er ook niet per se beter/gezelliger door voelen. Eerder slaperig.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:47 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn laatste alcoholische drankje was een strawberry mojito op Mallorca
Ik vind sommige witte wijn lekker en verder sommige cocktails. Ik word ook vooral weinig energiek van alcohol. En snel aangeschoten en draaierig, ik heb een lage tolerantiequote:Op zondag 5 oktober 2025 13:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is tenminste ook nog lekker. Ik vind de meeste typische 'uitgaansdrankjes' behoorlijk saai en ik ga me er ook niet per se beter/gezelliger door voelen. Eerder slaperig.
* laat op de beamer het filmpje zien waarin Strani Boom Boom Bailando zingt op het SC podiumquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja hoor, in 4k graagIk ben heel benieuwd!
Goed idee. F1 is tenminste niet AI-gegegenereerd zoals dat filmpje van NQquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Oh, hebben we een groot scherm hier.![]()
* zet f1tv op het grote scherm aan
Ik moet het van jou helaas accepteren dat je mij in verband brengt met wanstaltige 'muziek' want ik associeer jou ook altijd graag met de briljante Ed Sheeran.quote:
@Luctor.et.Emergo you had one jobquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Gelukkig kwam Luctor er zelf snel achter dat we deze herrie niet tolereren.
[..]
Speciaalbier heeft ook positive kanten op smaakgebiedquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is tenminste ook nog lekker. Ik vind de meeste typische 'uitgaansdrankjes' behoorlijk saai en ik ga me er ook niet per se beter/gezelliger door voelen. Eerder slaperig.
Ja, alleen ik word er nooit écht enthousiast van. Drinken bij het uitgaan (alcoholisch of niet) is voor mij meer omdat je nou eenmaal niet gratis in een café kan gaan zitten. Maar de ervaring gaat me verder volledig om het gezelschap.quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:47 schreef H_T het volgende:
[..]
Speciaalbier heeft ook positive kanten op smaakgebied. Heineken nummer 6 is niet heel boeiend
We weten allemaal nog wel hoe jij ons aan de rijstwafel met olijfolie en kaas probeerde te krijgen .quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, alleen ik word er nooit écht enthousiast van. Drinken bij het uitgaan (alcoholisch of niet) is voor mij meer omdat je nou eenmaal niet gratis in een café kan gaan zitten. Maar de ervaring gaat me verder volledig om het gezelschap.
Eten, aan de andere kant, dáár kan ik heel enthousiast van worden
Met enig succes ook wel!quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:50 schreef usagi414 het volgende:
[..]
We weten allemaal nog wel hoe jij ons aan de rijstwafel met olijfolie en kaas probeerde te krijgen .
Enig zou misschien nog wel kunnen in de zin dat er mogelijk één user is die je zover hebt gekregen. De rest van de SC heeft deze walgelijke praktijken uiteraard resoluut naast zich neergelegd.quote:
Was @Em31 niet een van de weinigen die het ooit heeft aangedurfd?quote:
Het hangt natuurlijk ook van het gezelschap afquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, alleen ik word er nooit écht enthousiast van. Drinken bij het uitgaan (alcoholisch of niet) is voor mij meer omdat je nou eenmaal niet gratis in een café kan gaan zitten. Maar de ervaring gaat me verder volledig om het gezelschap.
Eten, aan de andere kant, dáár kan ik heel enthousiast van worden
Daar is sindsdien niets meer van ondernomen in de SCquote:Op zondag 5 oktober 2025 19:13 schreef H_T het volgende:
[..]
Was @:Em31 niet een van de weinigen die het ooit heeft aangedurfd?
Dat gaat wel hard ja. En over drie weken alweer wintertijd...quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:35 schreef NailQueen het volgende:
Ik vind het maar niets dat het weer zo vroeg donker wordt
Ik wel! Goeie tijd voor horrorfilms, speculaas en stoofvleesquote:Op zondag 5 oktober 2025 19:35 schreef NailQueen het volgende:
Ik vind het maar niets dat het weer zo vroeg donker wordt
Dit, minus de speculaas.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:55 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik wel! Goeie tijd voor horrorfilms, speculaas en stoofvlees
Hoe is het daar, behalve dat het er waarschijnlijk waaide?quote:
Klinkt goed!quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:50 schreef Fred_B het volgende:
Wij waren een paar dagen in Amsterdam trouwens. We hebben sinds deze zomer een Museumkaart, en die hebben we gebruikt in het Van Gogh Museum, Rijks Museum, Nemo Science Museum en het Aviodrome. Want we hebben hem immers niet voor niets.
Heeft Nemo een wetenschapsmuseum? Wat een veelzijdig artiest is het toch ook!quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:50 schreef Fred_B het volgende:
Wij waren een paar dagen in Amsterdam trouwens. We hebben sinds deze zomer een Museumkaart, en die hebben we gebruikt in het Van Gogh Museum, Rijks Museum, Nemo Science Museum en het Aviodrome. Want we hebben hem immers niet voor niets.
Regenachtigquote:Op zondag 5 oktober 2025 21:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoe is het daar, behalve dat het er waarschijnlijk waaide?
We waren in Amsterdam, dus je hoefde maar uit de tram te gaan en de humor klotste tegen de muren op. Sommigen spraken zelfs Nederlands.quote:Op zondag 5 oktober 2025 23:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Klinkt goed!
Wat vond je van de Nederlanders? Ik hoor vaak dat het een nogal eigenaardig volk is.
Gelukkig dat je ervaring positief was, ondanks alles!quote:Op maandag 6 oktober 2025 09:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We waren in Amsterdam, dus je hoefde maar uit de tram te gaan en de humor klotste tegen de muren op. Sommigen spraken zelfs Nederlands.
Mijn ervaring wat betreft het Van Gogh en het Rijks was precies andersom. Het Rijks was goed te doen qua drukte en het was ook een kalme sfeer. Het Van Gogh was in elk geval die dag juist behoorlijk druk en vooral bij de Zonnebloemen was het wachten en dringen om er een glimps van op te vangen.quote:
Ja, drukte kan in het algemeen wel een negatieve invloed op de ervaring hebben. Bij één specifiek onderwerp als Van Gogh is het ook lastig daar iets aan te doen. Maar het Rijksmuseum zou misschien net als het Louvre in Lens in Noord-Frankrijk heeft gedaan een tweede vestiging kunnen openen in een andere stad, met een deel van de collectie, zodat je wat meer aan het reguleren van de drukte in Amsterdam kan werken.quote:Op maandag 6 oktober 2025 11:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Mijn ervaring wat betreft het Van Gogh en het Rijks was precies andersom. Het Rijks was goed te doen qua drukte en het was ook een kalme sfeer. Het Van Gogh was in elk geval die dag juist behoorlijk druk en vooral bij de Zonnebloemen was het wachten en dringen om er een glimps van op te vangen.
Ja lastig.. want als je belangrijke stukken niet langer beschikbaar hebt in je hoofdmuseum dan zal het toch ook weer bezoekers kosten. Bezoekers die ook weer niet helemaal naar een andere stad gaan om ze daar alsnog te zien.quote:Op maandag 6 oktober 2025 11:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, drukte kan in het algemeen wel een negatieve invloed op de ervaring hebben. Bij één specifiek onderwerp als Van Gogh is het ook lastig daar iets aan te doen. Maar het Rijksmuseum zou misschien net als het Louvre in Lens in Noord-Frankrijk heeft gedaan een tweede vestiging kunnen openen in een andere stad, met een deel van de collectie, zodat je wat meer aan het reguleren van de drukte in Amsterdam kan werken.
Dus sowieso 1 van de big 5 die niet mee gaat doen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 10:27 schreef Koen66 het volgende:
Lol, wellicht gaat Duitsland ESF boycotten als Israël juist NIET meedoet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, het is wel zo dat het Louvre in Lens niet de absolute topstukken heeft als de Mona Lisa of de Venus van Milo. Meer de subtoppers, die anders ondersneeuwen of zelfs in het depot van het Louvre in Parijs komen. Maar die nu schitteren onder de vlag van het Louvre in Lens, wat meer tot de verbeelding spreekt voor toeristen dan als het het Jean-Luc Le Grand-museum ofzo was geweest met dezelfde items.quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja lastig.. want als je belangrijke stukken niet langer beschikbaar hebt in je hoofdmuseum dan zal het toch ook weer bezoekers kosten. Bezoekers die ook weer niet helemaal naar een andere stad gaan om ze daar alsnog te zien.
Maar goed, ik vraag me ook af of het momentopnames zijn allemaal en dat de waarheid qua drukte een beetje in het midden ligt.
quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:33 schreef NailQueen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Als je de hele oorlog negeert, dan is er ook al genoeg grond om Israel uit te sluiten van het songfestival. De delegatie treitert deelnemers die niet uitgesproken pro-Israel zijn. De commentatoren vertellen de gemeenste dingen over deelnemers die zich uitspreken tegen Israel. De publieksstemmen worden gekaapt door een door de overheid gefinancierde campagne.quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:04 schreef Troel het volgende:
Ik vind dat hele wel of niet meedoen aan het ESF heel dubbel.
Ik vind namelijk Israel echt niet te vergelijken met Rusland. Ben ik het eens met wat ze doen? Nee, absoluut niet. Maar Oekraine mag wel terugvechten en Israel niet. Tenminste, zo voelt het. En ja, ik snap dat dat komt door de manier waarop, maar laten we niet vergeten dat Israel wérd aangevallen (en dat Hamas en dergelijke echt niet gaan stoppen totdat Israel echt niet meer is).
Maarja, onpopulaire mening enzo en veel mensen denken dan meteen dat je het geweld goed keurt. Zeker niet.
Maar als ze uitsluiten om dat treiteren de campagne en dergelijke, prima, maar daar hadden ze dat veel eerder moeten doenquote:Op maandag 6 oktober 2025 16:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Als je de hele oorlog negeert, dan is er ook al genoeg grond om Israel uit te sluiten van het songfestival. De delegatie treitert deelnemers die niet uitgesproken pro-Israel zijn. De commentatoren vertellen de gemeenste dingen over deelnemers die zich uitspreken tegen Israel. De publieksstemmen worden gekaapt door een door de overheid gefinancierde campagne.
En als je de hele oorlog niet negeert, dan gaat Israel veel te ver met al het geweld. Oekraïne zou ook kritiek krijgen als ze half Rusland gaat bombarderen en de bevolking uithongert.
Zelf ging ik er naïef vanuit dat de hoge televotescore van 2024 een eenmalig iets was, net als met Oekraïne twee jaar eerder.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar als ze uitsluiten om dat treiteren de campagne en dergelijke, prima, maar daar hadden ze dat veel eerder moeten doenWant dat is niet nieuw.
Hmm ja het argument van 'terugvechten' is al controversieel want dit conflict is niet op 7 oktober 2023 begonnen. Het was een escalatie door Hamas, absoluut, maar het kwam niet uit het niks.quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:04 schreef Troel het volgende:
Ik vind dat hele wel of niet meedoen aan het ESF heel dubbel.
Ik vind namelijk Israel echt niet te vergelijken met Rusland. Ben ik het eens met wat ze doen? Nee, absoluut niet. Maar Oekraine mag wel terugvechten en Israel niet. Tenminste, zo voelt het. En ja, ik snap dat dat komt door de manier waarop, maar laten we niet vergeten dat Israel wérd aangevallen (en dat Hamas en dergelijke echt niet gaan stoppen totdat Israel echt niet meer is).
Maarja, onpopulaire mening enzo en veel mensen denken dan meteen dat je het geweld goed keurt. Zeker niet.
Ik denk niet dat iemand deze discussie leuk vindt. Maar hij is wel enorm belangrijk.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:30 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben deze Israël wel/niet in ESF discussie zo zat
Laten we het negerenquote:Op maandag 6 oktober 2025 17:30 schreef NailQueen het volgende:
Ik snap wat je bedoelt. Vraag me wel af dan of het in het geval van het Rijksmuseum echt een enorm verschil zou maken qua bezoekersaantallen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel zo dat het Louvre in Lens niet de absolute topstukken heeft als de Mona Lisa of de Venus van Milo. Meer de subtoppers, die anders ondersneeuwen of zelfs in het depot van het Louvre in Parijs komen. Maar die nu schitteren onder de vlag van het Louvre in Lens, wat meer tot de verbeelding spreekt voor toeristen dan als het het Jean-Luc Le Grand-museum ofzo was geweest met dezelfde items.
Dus vanuit het Rijksmuseum zou je dan niet de Nachtwacht, het Melkmeisje of de Jonge Hazes Vaandeldrager verplaatsen, maar minder bekende werken uit die periode. Of andere objecten. Er zijn nu ook honderden wapens en serviesstukken enzo, die bijna niemand uitgebreid bekijkt.
Ja dat vind ik ook wel. Maar ik word er nu gewoon eerder moe van dat ik er me aan erger.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand deze discussie leuk vindt. Maar hij is wel enorm belangrijk.
Snap ik. Tja, uiteindelijk hebben wij er toch geen invloed van. We delen hier alleen maar onze meningen maar verder is het gewoon afwachten.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:42 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook wel. Maar ik word er nu gewoon eerder moe van dat ik er me aan erger.
Dat laatste zeker eens.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm ja het argument van 'terugvechten' is al controversieel want dit conflict is niet op 7 oktober 2023 begonnen. Het was een escalatie door Hamas, absoluut, maar het kwam niet uit het niks.
En verder vind ik dat de discussie moet gaan om het wel of niet schorsen van Israël door de EBU, met de daarbij behorende consequenties zoals het missen van het ESF. Nu legt het allemaal te veel druk op het ESF zélf.
En daarnaast: Wat @:billdauterive zei. Dat is wel degelijk in de afgelopen twee jaar enorm uit de hand gelopen.
Klopt, het speelt al heel lang (ik zou bijna zeggen duizenden jaren). Ben ook bang dat er geen oplossing is.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm ja het argument van 'terugvechten' is al controversieel want dit conflict is niet op 7 oktober 2023 begonnen. Het was een escalatie door Hamas, absoluut, maar het kwam niet uit het niks.
En verder vind ik dat de discussie moet gaan om het wel of niet schorsen van Israël door de EBU, met de daarbij behorende consequenties zoals het missen van het ESF. Nu legt het allemaal te veel druk op het ESF zélf.
En daarnaast: Wat @:billdauterive zei. Dat is wel degelijk in de afgelopen twee jaar enorm uit de hand gelopen.
Sorryquote:Op maandag 6 oktober 2025 17:30 schreef NailQueen het volgende:
Ik vrees het ook. Dit blijft een kwestie van deëscaleren waar mogelijk, tot de volgende escalatie.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt, het speelt al heel lang (ik zou bijna zeggen duizenden jaren). Ben ook bang dat er geen oplossing is.
Laat je niet door mij tegenhouden. Ik ben over het algemeen gewoon zat dat het hele ESF verpest is door (onder andere) deze discussie. Ik zou gewoon willen dat de EBU de ballen heeft om een knoop door te hakken. Maar goed we kennen ze langer dan vandaag.quote:
Volgens mij heb je dat niet, al kunnen jongeren tot 18 jaar er sowieso gratis in. En de entreeprijs is 1/3 van de prijs van een Museumkaart, dus zo zullen ook veel mensen ‘gratis’ binnenkomen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Vraag me wel af dan of het in het geval van het Rijksmuseum echt een enorm verschil zou maken qua bezoekersaantallen.
Ik weet overigens niet of dit in Nederland ook gebeurt maar de grote museums in bijvoorbeeld Madrid hebben vaak een gratis dag per week, of in elk geval een paar uur op die dag. Dat is denk ik leuk voor veel mensen maar ik betaal echt liever zodat ik dan in redelijke kalmte door het museum kan lopen...
Tsja dus ook zonder Oekraïne dus?quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik ben van mening dat een land dat in oorlog is, niet moet meedoen aan het ESF.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |