abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218756985
10 september:
quote:
De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .

Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.

Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.

Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”

Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.

Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
11 september:
quote:
De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.

Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.

Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.

Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.

De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.

Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
12 september:
quote:
22-jarige man uit Utah aangehouden voor moord op Charlie Kirk

De Amerikaanse autoriteiten hebben vrijdag na een klopjacht een verdachte aangehouden voor de moord op de rechts-conservatieve activist Charlie Kirk. De verdachte is een 22-jarige man uit Utah, zeggen bronnen.
President Donald Trump zei eerder op de dag tegen Fox News dat de verdachte door iemand uit zijn directe omgeving is aangegeven. De gouverneur van Utah, Spencer J. Cox, bevestigde die lezing op een persconferentie. Ook bevestigde de gouverneur dat de verdachte uit Utah komt.

Volgens Cox zijn de autoriteiten getipt door een familielid van de verdachte. Hij zou tijdens het avondeten opmerkingen hebben gemaakt over Kirk. De verdachte zou Kirk "haatdragend commentaar" hebben verweten.

De autoriteiten hebben ook een kamergenoot van de verdachte ondervraagd. Die wees de politie op berichten op sociale media van de schutter. Daar zou zijn gesproken over het ophalen en achterlaten van een geweer.

De gouverneur bevestigde bovendien dat er inderdaad boodschappen op gevonden kogelhulzen waren gegraveerd. Geruchten daarover deden al enige tijd de ronde. Een van de boodschappen luidde: "hé fascist, vangen!" Op een andere huls stond "bella ciao, ciao, ciao", zei Cox, die de moord op Kirk omschreef als een aanslag op alles waar de Verenigde Staten voor staan.

De geëmotioneerd Cox riep jongeren op om meningsverschillen te omarmen en discussie niet uit de weg te gaan. Hij hoopt dat de moord op Kirk een keerpunt wordt voor Amerikanen. Ook FBI-directeur Kash Patel had het zwaar op de persconferentie.

Schutter handelde alleen en loste één schot
De 31-jarige Kirk werd woensdag tijdens een debat op de Utah Valley University in zijn nek geschoten en overleed even later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Er waren zo'n drieduizend bezoekers bij het debat aanwezig, onder wie Kirks vrouw en kinderen.

De schutter, die volgens Cox geen student was, handelde alleen en loste één schot. Dat gebeurde vanaf het dak van een universiteitsgebouw op zo'n 180 meter afstand. Het vermoedelijke moordwapen, een "krachtig geweer", werd eerder al gevonden in een bosrijk gebied, meldde de FBI donderdag op een persconferentie.

Ook werd toen bekend dat de verdachte na de aanslag op Kirk over het dak rende en ervan afsprong. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk in zijn gevlucht. Enkele uren na de persconferentie deelde de FBI beelden van de verdachte op X en vroeg om hulp bij het identificeren van de persoon.

Volgens de autoriteiten ging het om een gerichte aanval op Kirk. Gouverneur Spencer Cox van de Amerikaanse staat Utah, waar de universiteit staat, noemde de schietpartij een politiek gemotiveerde moordaanslag.

Na de schietpartij werden twee mensen aangehouden. Zij werden vrij snel daarna weer vrijgelaten en zouden niet betrokken zijn bij de schietpartij.
pi_218756993
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:42 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik maak me langzaamaan echt zorgen om het totalitair denken en het verwerpen van pluralisme bij sommige groepen op het uiterste spectrum.

Dit gaat niet om links versus rechts wat mij betreft, maar goed versus kwaad, goed of fout, menselijk of onmenselijk. Wat mij betreft zit je in een van deze twee kampen. Het maakt niet uit wie het slechtoffer is, kleur, politieke voorkeur. Als je het prima of wat mij betreft zelfs begrijpelijk vindt als iemand wordt afgemaakt om zijn mening, dan ben je moreel kapot.

Zie het in het perspectief van Kant: als je wilt weten of iets moreel is, dan moet je je afvragen hoe het is hoe de wereld eruit ziet als het bevraagde een algemeen geldende wet is die over de hele wereld geldt. Hoe zou de wereld eruit zien als iemand vermoord mag worden als deze een mening heeft die je niet bevalt?

Ik hoop niet dat dit een nieuwe ommekeer is in onze westerse samenleving. Totalitairdere culturen krijgen dan nog meer ruimte die ze in kunnen gaan nemen en het redelijke midden gaat verdwijnen. Aan de media lijkt je niks te hebben op dit vlak.
Je krijgt langzamerhand wel dat idee. Dat er steeds meer groepen komen (links, rechts religieus) die vinden dat ze jou de mond mogen snoeren als je een andere mening of religie hebt.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218756994
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Eens ja. Bizar hoe mensen voor de camera zonder blikken of blozen vertellen dat hij het verdiend had. En het enge is nog, het zijn gewoon mensen die voor of achter je in de rij staan bij de kassa.

Ik hoop dat zijn kinderen de moord nooit te zien krijgen.
Helaas: ze zaten vooraan en hebben het dus voor hun ogen zien gebeuren…
pi_218756998
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Eens ja. Bizar hoe mensen voor de camera zonder blikken of blozen vertellen dat hij het verdiend had. En het enge is nog, het zijn gewoon mensen die voor of achter je in de rij staan bij de kassa.

Ik hoop dat zijn kinderen de moord nooit te zien krijgen.
Een concrete bron heb ik er zelf niet van gezien, maar diversen zeggen dat ze daar sowieso aanwezig waren en een aantal zeggen dat ze vooraan zaten. :X :X :X
pi_218757000
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Helaas: ze zaten vooraan en hebben het dus voor hun ogen zien gebeuren…
Is dit inmiddels bevestigd?
pi_218757010
Nou jongens, pak maar in en op naar huis, want volgens @Niels0Kurovski vraag je er zelf om als je als iemands dochter beslist na 22:00 alleen over straat naar huis te fietsen.

Niet anders voor Kirk, als hij zijn mening voor zichzelf had gehouden hadden zijn kinderen nu nog een vader gehad. Eigen schuld dikke bult.

Dit heeft volgens @Niels0Kurovski overigens niets met victim blaming te maken.

8)7 8)7 8)7
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:49:22 #7
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_218757011
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:48 schreef 2172619626795 het volgende:
Nou jongens, pak maar in en op naar huis, want volgens @:Niels0Kurovski vraag je er zelf om als je als iemands dochter beslist na 22:00 alleen over straat naar huis te fietsen.

Niet anders voor Kirk, als hij zijn mening voor zichzelf had gehouden hadden zijn kinderen nu nog een vader gehad. Eigen schuld dikke bult.

Dit heeft volgens @:Niels0Kurovski overigens niets met victim blaming te maken.

8)7 8)7 8)7
Ja die vent is net zo extreem als de dader. Gevaarlijke gek.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:49:34 #8
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_218757013
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:47 schreef ToT het volgende:

[..]
Een concrete bron heb ik er zelf niet van gezien, maar diversen zeggen dat ze daar sowieso aanwezig waren en een aantal zeggen dat ze vooraan zaten. :X :X :X
Familie van hem was niet aanwezig. Zelfs die konden dat geleuter van hem niet aan waarschijnlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:49:39 #9
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218757015
Zou Gideon van Meijeren ook 18 topics krijgen op forum.fok.usa?
pi_218757020
ff gegoogled; het is nog steeds onduidelijk of ze er waren. Ze zijn blijkbaar wel met hem mee gereisd, maar dat is het enige wat redelijk zeker is.
pi_218757021
quote:
Ik maak me langzaamaan echt zorgen om het totalitair denken en het verwerpen van pluralisme bij sommige groepen op het uiterste spectrum.

Dit gaat niet om links versus rechts wat mij betreft, maar goed versus kwaad, goed of fout, menselijk of onmenselijk. Wat mij betreft zit je in een van deze twee kampen. Het maakt niet uit wie het slechtoffer is, kleur, politieke voorkeur. Als je het prima of wat mij betreft zelfs begrijpelijk vindt als iemand wordt afgemaakt om zijn mening, dan ben je moreel kapot.

Zie het in het perspectief van Kant: als je wilt weten of iets moreel is, dan moet je je afvragen hoe het is hoe de wereld eruit ziet als het bevraagde een algemeen geldende wet is die over de hele wereld geldt. Hoe zou de wereld eruit zien als iemand vermoord mag worden als deze een mening heeft die je niet bevalt?

Ik hoop niet dat dit een nieuwe ommekeer is in onze westerse samenleving. Totalitairdere culturen krijgen dan nog meer ruimte die ze in kunnen gaan nemen en het redelijke midden gaat verdwijnen. Aan de media lijkt je niks te hebben op dit vlak.
We zijn weer terug bij verzuiling, media heeft daar een groot aandeel in. Alleen de zuilen die zijn (bewust) tegenover elkaar gezet.
pi_218757025
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tegelijkertijd met de moord op Kirk was er elders in de VS een mass school shooting, uitgevoerd door een rechtsectremist...
Sterk staaltje tribalisme…
pi_218757026
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Familie van hem was niet aanwezig. Zelfs die konden dat geleuter van hem niet aan waarschijnlijk.
Zijn vrouw gaat zijn werk voortzetten! ;)
pi_218757032
Overigens wel blij dat zijn kinderen nu “beter af zijn” en “een normaler leven kunnen gaan leiden”.

Aldus “sociale mensen” die links als masker misbruiken om hun psychopatische denkbeelden te verbergen.
pi_218757040
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:50 schreef 2172619626795 het volgende:
Overigens wel blij dat zijn kinderen nu “beter af zijn” en “een normaler leven kunnen gaan leiden”.

De kinderen die vooraan zaten en hun vader voor hun neus hebben zien doodbloeden.

Die kinderen.
Ja het is dus niet 100% duidelijk dat ze daar aanwezig waren.
Laten we serieus hopen, buiten alle sensatie om enzo, dat hen dit echt bespaard is gebleven.

Persoonlijk vermoed ik niet dat ze daar waren, anders was het echt wel volop in het nieuws geweest.
pi_218757044
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:51 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja het is dus niet 100% duidelijk dat ze daar aanwezig waren.
Laten we serieus hopen, buiten alle sensatie om enzo, dat hen dit echt bespaard is gebleven.

Persoonlijk vermoed ik niet dat ze daar waren, anders was het echt wel volop in het nieuws geweest.
Helder, als dat inderdaad niet zo is dan moet ik die woorden terugnemen en mij verexcuseren.

Laten we dan inderdaad hopen dat ze die beelden niet te zien krijgen.
pi_218757045
Desondanks; het feit dat je vader vermoord is; dat is gruwelijk genoeg.
Vermoord omdat hij zijn mening verkondigde en mensen uitnodigde er over met hem in discussie te gaan....
pi_218757052
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:47 schreef ToT het volgende:

[..]
Is dit inmiddels bevestigd?
Heel veel betrouwbare bronnen die dit gemeld hebben. Waaronder Raymond Mens.
pi_218757060
Het is bizar dat Kirk nu tot een soort Jezusfiguur wordt gemaakt, terwijl alles wat er uit zijn mond kwam bestond uit leugens, desinformatie en andere feitenvrije lulkoek. Met drogredeneringen en retorische trucs duwde hij mensen die minder rap van de tongriem gesneden waren de hoek in.

Het toont aan dat het gros van de mensheid te dom is om te schijten. In Nederland kan de PVV de grootste partij worden met een feitenvrij lulprogramma dat haaks staat op de grondwet en elke financiële onderbouwing mist en iedereen vindt het de normaalste zaak van de wereld.

Die ontwikkeling is net zo eng als de extreme polarisatie. Overigens doet die weduwe van Kirk er in haar toespraak gewoon nog maar eens een grote schep bovenop.
pi_218757062
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:52 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Helder, als dat inderdaad niet zo is dan moet ik die woorden terugnemen en mij verexcuseren.

Laten we dan inderdaad hopen dat ze die beelden niet te zien krijgen.
Ik snap je wel hoor! :Y Ze zijn blijkbaar wel met hem mee gereisd en het klinkt vrij logisch dat ze dan ook daar aanwezig zouden zijn, ware het niet dat dit gewoon 1 van zijn vele routine dagjes was. Ik denk niet dat ze echt elke keer gaan kijken naar hoe papa en manlief die mensen klem gaat zitten lullen.
Sowieso die kinderen blootstellen aan alle haat daar om hem heen van regenboogvlagvereerders; daar zijn die kinderen nog veel te jong voor.
pi_218757066
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heel veel betrouwbare bronnen die dit gemeld hebben. Waaronder Raymond Mens.
Met Google kan ik niets definitiefs vinden.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:55:34 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757068
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:50 schreef 2172619626795 het volgende:

Aldus “sociale mensen” die links als masker misbruiken om hun psychopatische denkbeelden te verbergen.
Aldus 1 idiote user bedoel je..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218757074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is bizar dat Kirk nu tot een soort Jezusfiguur wordt gemaakt, terwijl alles wat er uit zijn mond kwam bestond uit leugens, desinformatie en andere feitenvrije lulkoek. Met drogredeneringen en retorische trucs duwde hij mensen die minder rap van de tongriem gesneden waren de hoek in.

Het toont aan dat het gros van de mensheid te dom is om te schijten. In Nederland kan de PVV de grootste partij worden met een feitenvrij lulprogramma dat haaks staat op de grondwet en elke financiële onderbouwing mist en iedereen vindt het de normaalste zaak van de wereld.

Die ontwikkeling is net zo eng als de extreme polarisatie. Overigens doet die weduwe van Kirk er in haar toespraak gewoon nog maar eens een grote schep bovenop.
Hoeveel geslachten zijn er volgens jou?
pi_218757077
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vanwege al die ‘sociale’ linkse mensen…

Echt, jij geeft een totaal nieuwe dimensie aan plaat voor je kop hebben…
Jij ziet die bunker voor je taas niet eens zo verpest ben je in je bubbel terwijl er hier toch hele verstandige dingen tegen je worden gezegd. Je bent gewoon niet meer te helpen, helaas.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218757084
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Perfect om je mening door te laten bevestigen toch?
pi_218757086
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:55 schreef ToT het volgende:

[..]
Met Google kan ik niets definitiefs vinden.
Het kan natuurlijk zo zijn dat er iets lost in translation is gegaan.
pi_218757088
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Jij ziet die bunker voor je taas niet eens zo verpest ben je in je bubbel terwijl er hier toch hele verstandige dingen tegen je worden gezegd. Je bent gewoon niet meer te helpen, helaas.
Ja hij moet echt eens gaan beseffen dat die kinderen nu veel beter af zijn en een veel normaler leven kunnen gaan leiden zonder die papa waar ze zo veel van hielden.
Wat een kneus he, dat hij dat maar niet wil beseffen? _O-
pi_218757100
Fout gequote enzo.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:58:26 #29
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218757101
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je vergeet er even bij te melden dat die vrouwen zelf hebben aangegeven dat ze door DEI hun baan gekregen hebben.

Nog altijd geen fraaie uitspraak, maar wel heel anders dan zoals het gepresenteerd werd.

Het is ook gewoon slechte journalistiek. Iets plaatsen zonder het zelf even goed te checken.
Dat vergeet ik helemaal niet, sterker nog, dat zeg ik ook.

Het probleem zit hem erin dat Kirk dit gebruikte als letterlijke "bekentenis", terwijl dit statements waren om steun uit te spreken naar het fenomeen DEI in de dagen dat er met een kettingzaag door het overheidsapparaat is gegaan.

Natuurlijk wist Kirk dat, maar hij kiest er bewust voor om dat te verdraaien naar dat deze vrouwen zo dom zijn dat ze een witte baan gestolen moeten hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En overigens zeggen ze ook niet dat het hun huidskleur was waarover ze dit statement doen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218757102
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk zo zijn dat er iets lost in translation is gegaan.
Ja nee ik zoek met "Were Charlie Kirk's wife and kids present at the assassination?" enzo.
pi_218757105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:56 schreef ToT het volgende:

[..]
Volgens rechts 2, volgens links 65 momenteel.
pi_218757116
quote:

Kolere wat een ontiegelijk lulverhaal. :') Het is allemaal niet zo zwart wit he?
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:00:05 #33
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218757119
[quote]0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
quote:
Wel vrij lachwekkend dat iemand waar 85% in Nederland tot vorige week niet van gehoord had nu in een keer een martelaar van het vrije woord is.

quote:
Dat de PVV het grootste is toont vooral aan dat andere partijen geen goed genoeg antwoord hebben of niet luisteren naar de kiezer. 5 miljoen kiezers wegzetten als dom, dat is pas dom :D

quote:
Die ontwikkeling is niet eng. Het laat vooral zien dat de democratie werkt.
pi_218757120
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
65 maar? _O- Hallo, 2020 belde en wil zijn/haar/their/shim/xer/ponyself genders terug! :D
pi_218757129
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hier op dit forum ja (gelukkig maar)

Helaas is dit schering en inslag op andere kanalen
pi_218757147
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:57 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja hij moet echt eens gaan beseffen dat die kinderen nu veel beter af zijn en een veel normaler leven kunnen gaan leiden zonder die papa waar ze zo veel van hielden.
_O-

Kek
pi_218757148
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je bent nu een van de grootste gekken die ik ooit op Fok! heb gezien en die de moord op Kirk goed aan het praten is (banwaardig, zo is gebleken) aan het verdedigen met niets anders dan een zielige persoonlijke aanval.

Graaf dieper en kijkt uit dat je straks niet struikelt, meid.
pi_218757149
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Je krijgt langzamerhand wel dat idee. Dat er steeds meer groepen komen (links, rechts religieus) die vinden dat ze jou de mond mogen snoeren als je een andere mening of religie hebt.
Klopt, er komen steeds meer groepen die willen laten zien dat zij de baas zijn in de wijken met rijtjeshuizen, proberen om daar in je eentje verzet tegen te organiseren is moeilijk.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:03:06 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757150
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:56 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Perfect om je mening door te laten bevestigen toch?
Kennelijk ja..

Ik vind het gepolariseer in dit topic sowieso de spuigaten uitlopen. Echt verontrustend ook.
pi_218757165
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dat vergeet ik helemaal niet, sterker nog, dat zeg ik ook.

Het probleem zit hem erin dat Kirk dit gebruikte als letterlijke "bekentenis", terwijl dit statements waren om steun uit te spreken naar het fenomeen DEI in de dagen dat er met een kettingzaag door het overheidsapparaat is gegaan.

Natuurlijk wist Kirk dat, maar hij kiest er bewust voor om dat te verdraaien naar dat deze vrouwen zo dom zijn dat ze een witte baan gestolen moeten hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En overigens zeggen ze ook niet dat het hun huidskleur was waarover ze dit statement doen.
Steun uitspreken is wel even wat breder dan zeggen dat je zelf je baan daaraan te danken hebt.

Hoe dan ook: het was at best hele slechte journalistiek en meer waarschijnlijk (mijn mening) kwaadaardig.
pi_218757170
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Kennelijk ja..

Ik vind het gepolariseer in dit topic sowieso de spuigaten uitlopen. Echt verontrustend ook.
En dan mag je kiezen in welk van de 2 kampen je zit :)
pi_218757176
quote:

Een recente weduwe die haar man voor haar ogen kapotgeschoten zag worden kun je nog een beetje vergeven. Al die andere totale idioten eromheen die beter zouden moeten weten. Republikeinen hebben deze zomer al democratische politici vermoord en in het ziekenhuis geschoten en dat gaan ze de komende maand bijna zeker weer doen. Probleem is dat de gemiddelde democraat nog in de realiteit leeft, maar de MAGA cult niet meer, dus die moorden gaan voor hun bijna ongemerkt voorbij, of ze denken zelfs dat juist de ander het heeft gedaan en dan kunnen ze bij het volgende incident weer volop slachtoffer spelen. Niks is gevaarlijker dan een zwaarbewapende cult die denkt dat dat ze zielige slachtoffers zijn terwijl ze de complete overheid beheersen.
pi_218757179
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:58 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja nee ik zoek met "Were Charlie Kirk's wife and kids present at the assassination?" enzo.
Ik bedoel meer dat het feit dat ze mee waren gereisd is vertaald naar aanwezigheid.
pi_218757191
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:02 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
_O-

Kek
PETA moet ook maar vaker hondjes uit tuinen ontvoeren en euthanaseren; veel beter voor die beestjes! :Y
pi_218757196
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:57 schreef ToT het volgende:

[..]
Die verstandige woorden zijn gewoon niet voor mij weggelegd als domrechtse tokkie

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 13-09-2025 10:22:24 ]
pi_218757198
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik bedoel meer dat het feit dat ze mee waren gereisd is vertaald naar aanwezigheid.
Ik kan mij niet voorstellen dat je je hele kleine kinderen bij zo'n event wil hebben. In het beste geval vervelen ze zich de pleuris, in het gemiddelde geval ervaren ze een hoop negativiteit en in het slechtste geval zien ze iemand agressief worden.
pi_218757200
Kirk’s wife has held a speech stating she'll be continuing his work, which is ironic because his work included saying she shouldn't have a career.
pi_218757215
quote:
Kennelijk ja..

Inderdaad, gisteren werd er zelfs een huis-tuin-en-keuken meta-analyse gedeeld waaruit moest blijken dat rechtsgeoriënteerde mensen dom(mer) en genetisch gemankeerd zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218757216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat je je hele kleine kinderen bij zo'n event wil hebben. In het beste geval vervelen ze zich de pleuris, in het gemiddelde geval ervaren ze een hoop negativiteit en in het slechtste geval zien ze iemand agressief worden.
Nou ja, laten we hopen dat ze dit niet gezien hebben.
pi_218757222
Je zou bijna denken dat we zo betrokken zijn bij de trieste dood van Charlie Kirk met 18 pagina's.

Maar nee, het gaat al 17 pagina's lang over 'links' of 'rechts'.

Stel, de moordenaar was links? Wat dan?
Stel de moordenaar was rechts? Wat dan?

Het enige wat 'links' of 'rechts' boeit is om de andere groep in kwaad daglicht te zetten. Daar een moordaanslag voor gebruiken is gewoon dermate triest en laag.

Echt de k*nker van deze maatschappij en bevordert alleen maar verdere polarisatie en extreme denkbeelden.
pi_218757225
quote:

[..]
Mee eens, maar je weet maar nooit; Mirko Cro Cop en diverse andere MMA vechters namen hun dochtertjes ook vaak mee naar hun gevechten.
Dat papa helemaal naar de tyfus gebeukt werd en met een bloedende kop en 2 dichtgeslagen ogen hen vervolgens kwam knuffelen terwijl de koters zelf zaten te janken omdat ze het allemaal hebben gezien is her en der wel te vinden op Youtube. (Is Mirko zelf uiteraard nooit overkomen, en ik denk ook wel dat Charlie verstandiger was dan deze MMA fighters.)
pi_218757228
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:09 schreef Evangelion het volgende:
Kirk’s wife has held a speech stating she'll be continuing his work, which is ironic because his work included saying she shouldn't have a career.
Is er een clip te vinden waarin hij zegt dat vrouwen achter het aanrecht moeten blijven?
pi_218757229
quote:
Niet te lang nadenken over dat soort tegenstrijdigheden.
MAGA vrouwen met een carrière: Bekijk deze YouTube-video
pi_218757231
quote:

Daarom is het zo jammer dat binnen bepaalde contreien men alle vormen van moraliteit de deur uit heeft gedaan, Dan kom je terecht in een wereld waarin moreel relativisme, cultureel relativisme, nihilisme en ongebreideld individualisme de norm zijn.

Een wereld waarin mensen denken dat het leven eigenijk nergens om draait behalve om alles wat het individu wil en als dat niet kan wordt het individu 'onderdrukt' en dient er meteen radicale systeemverandering te komen.

Dat zal natuurlijk leiden tot verscheidene maatschappelijke pathologieën die we ook zien in het Westen. Het straatbeeld is nu niet bepaald beter in vergelijking met 50 of 100 jaar geleden.
quote:

[..]
Haha, dit blijft altijd een perfecte test. Je ziet hier helaas te vaak een grote tegenstrijdigheid, mensen die beweren 'ik ben tegen feitenvrije desinformatie' en vervolgens standpunten innemen als 'het menselijk geslacht is een keuze' of 'mensen kunnen van geslacht veranderen'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218757244
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:12 schreef ToT het volgende:

[..]
Mee eens, maar je weet maar nooit; Mirko Cro Cop en diverse andere MMA vechters namen hun dochtertjes ook vaak mee naar hun gevechten.
Dat papa helemaal naar de tyfus gebeukt werd en met een bloedende kop en 2 dichtgeslagen ogen hen vervolgens kwam knuffelen terwijl de koters zelf zaten te janken omdat ze het allemaal hebben gezien is her en der wel te vinden op Youtube. (Is Mirko zelf uiteraard nooit overkomen, en ik denk ook wel dat Charlie verstandiger was dan deze MMA fighters.)
Dat is echt fucked.
pi_218757257
quote:
https://nos.nl/l/2582209

Dat zijn wel serieuze crazy eyes zeg. Je zou bijna van gaan denken dat de schutter Charlie een plezier heeft gedaan 😳
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:17:14 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757267
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Je zou bijna denken dat we zo betrokken zijn bij de trieste dood van Charlie Kirk met 18 pagina's.

Het enige wat 'links' of 'rechts' boeit is om de andere groep in kwaad daglicht te zetten. Daar een moordaanslag voor gebruiken is gewoon dermate triest en laag.

Echt de k*nker van deze maatschappij en bevordert alleen maar verdere polarisatie en extreme denkbeelden.
Exact dat. Daarom ook deze post:
quote:

[..]
Kennelijk ja..

pi_218757271
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:12 schreef Geschiedkundige het volgende:

Op zich is het helemaal niet raar om het over motief te hebben als iemand vermoord is.

Overigens vind ik het niet het meest relevante. Bij aanslagen heb je doorgaans met iemand te maken die gestoord is. Je kan je dan afvragen in hoeverre je dan acht moet slaan op welke denkbeelden zijn stoornis heeft opgepakt.

Echter, het vieren van zijn dood, het goedpraten, het victimblamen… wat zo aanwezig is, ook hier in de discussie. Dat is waar mijn zorg vooral zit. Dat mensen die helemaal niet radicaal zijn, zijn gaan geloven dat het helemaal niet raar is om vermoord te worden vanwege een mening. Dat het zelfs een goede zaak kan zijn.

Daar zit de maatschappelijke rot.
pi_218757272
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:16 schreef Shotty het volgende:

[..]

Dat zijn wel serieuze crazy eyes zeg. Je zou bijna van gaan denken dat de schutter Charlie een plezier heeft gedaan 😳
Gelukkig kijk jij wel goed uit je ogen enkele dagen nadat je partner door zijn/haar keel is geschoten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:18:12 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757275
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daarom is het zo jammer dat binnen bepaalde contreien men
alle vormen van moraliteit de deur uit heeft gedaan, Dan kom je terecht in een wereld waarin moreel relativisme, cultureel relativisme, nihilisme en ongebreideld individualisme de norm zijn.

Een wereld waarin mensen denken dat het leven eigenijk nergens om draait behalve om alles wat het individu wil en als dat niet kan wordt het individu 'onderdrukt' en dient er meteen radicale systeemverandering te komen.

Dat zal natuurlijk leiden tot verscheidene maatschappelijke pathologieën die we ook zien in het Westen. Het straatbeeld is nu niet bepaald beter in vergelijking met 50 of 100 jaar geleden.
[..]
Haha, dit blijft altijd een perfecte test. Je ziet hier helaas te vaak een grote tegenstrijdigheid, mensen die beweren 'ik ben tegen feitenvrije desinformatie' en vervolgens standpunten innemen als 'het menselijk geslacht is een keuze' of 'mensen kunnen van geslacht veranderen'.
Hoppa, nog méér gepolariseer.. :{ -O-
pi_218757277
quote:

_O_
pi_218757280
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hoppa, nog méér gepolariseer.. :{ -O-
Selectief opmerken van en inhaken op geporaliseer is ook een vorm van polariseren.
pi_218757281
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat is echt fucked.
Echt ja!
Jaren geleden vond ik Igor Vovchanchyn tof om naar te kijken op Youtube, en dan kom je op een gegeven moment terecht naar opvallende highlights van MMA met de meest debiele gevechten......en dan ineens zie je van die jankende kindjes die gezien hebben hoe papa helemaal aan gort gemept is. :X :X :X

Dus tja, ik hoop maar dat Charlie's discussies met mensen uit de menigte te standaard waren om er elke keer naar toe te gaan of dat Charlie en zijn vrouw het niet verstandig vonden hen hier aan bloot te stellen...
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 september 2025 @ 10:19:33 #64
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218757283
quote:

[..]

Nou ja, volledig los van wát ze zegt: ze staat daar amper twee dagen nadat haar partner in zijn nek is geschoten, waarbij de hele wereld kon kijken hoe hij in een paar tellen min of meer dood zat te bloeden.

Niet héél erg vreemd dat ze misschien wat opmerkelijk uit haar ogen kijkt, kom op zeg.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:20:13 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757285
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:19 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat selectieve opmerken van en inhaken op geporaliseer is ook een vorm van polariseren.
Selectief? Je hebt niet opgelet de laatste dagen denk ik :')
pi_218757289
quote:

[..]

Zoiets zeggen over een rouwende weduwe.

Ben jij niet helemaal lekker ofzo?
pi_218757290
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:17 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Gelukkig kijk jij wel goed uit je ogen enkele dagen nadat je partner door zijn/haar keel is geschoten.
Sommige mensen vonden het ook raar dat Trump er moe en sip uit zag op 9/11.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:21:21 #68
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218757297
quote:

Nee die ontwikkeling is niet net zo eng. Als wat uit iemand's mond komt louter leugens, desinformatie en andere feitenvrije lulkoek zou zijn dan is dat makkelijk te weerleggen met argumenten. Niks aan het handje
De huidige polarisatie houdt in dat er geen ruimte is voor andere meningen en dat de verkondigers daarvan beter om zeep geholpen kunnen worden.
pi_218757302
quote:

[..]
Selectief opmerken van en inhaken op geporaliseer is ook een vorm van polariseren.
pi_218757312
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:20 schreef ToT het volgende:

[..]
Trump zijn gezicht was aan een kant neergevallen. Iets wat je vaak ziet bij mensen die een hersenbloeding overleefd hebben, niet bij mensen die moe zijn.
pi_218757352
quote:

[..]
Dat selectieve opmerken van en inhaken op geporaliseer is ook een vorm van polariseren.
Het komt een beetje over als een afleidingsmanoeuvre. Gisteren en tot een uur geleden over elkaar heen buitelen met ‘hahahahaha, de dader was rechtsssss!!!!’. En nu het erop lijkt dat mensen uit zijn omgeving hebben aangegeven dat hij linkse denkbeelden heeft ineens gaan klagen over polarisatie.

Het is doodnormaal dat mensen pissig zijn dat er iemand is vermoord en dat het vervolgens goedgepraat wordt, gevierd wordt en er zelfs geopperd wordt om nog meer mensen te vermoorden.
pi_218757376
quote:

[..]

Mooie vrouw wel.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 september 2025 @ 10:26:30 #73
284411 crew  heywoodu
pi_218757381
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mooie vrouw wel.
Kijk uit, Trump heeft zijn oogje er ook al op.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_218757393
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mooie vrouw wel.
Lekker relevant ook…
pi_218757398
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Trump zijn gezicht was aan een kant neergevallen. Iets wat je vaak ziet bij mensen die een hersenbloeding overleefd hebben, niet bij mensen die moe zijn.
Emoties kunnen ook rare dingen doen met de spieren in je gezicht. Ooit wel eens gehuild bijvoorbeeld?
pi_218757406
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Een recente weduwe die haar man voor haar ogen kapotgeschoten zag worden kun je nog een beetje vergeven. Al die andere totale idioten eromheen die beter zouden moeten weten. Republikeinen hebben deze zomer al democratische politici vermoord en in het ziekenhuis geschoten en dat gaan ze de komende maand bijna zeker weer doen. Probleem is dat de gemiddelde democraat nog in de realiteit leeft, maar de MAGA cult niet meer, dus die moorden gaan voor hun bijna ongemerkt voorbij, of ze denken zelfs dat juist de ander het heeft gedaan en dan kunnen ze bij het volgende incident weer volop slachtoffer spelen. Niks is gevaarlijker dan een zwaarbewapende cult die denkt dat dat ze zielige slachtoffers zijn terwijl ze de complete overheid beheersen.
"Ja maar hunnie....."
pi_218757415
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lekker relevant ook…
Net als haar eventuele crazy eyes,
pi_218757417
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lekker relevant ook…
Ik wilde een grapje maken maar doe het maar niet.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:28:15 #79
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218757418
quote:

[..]
Kweenie of jij als kind weleens kerkdiensten hebt moeten doorstaan? Dat vindt men ook maar heel gewoon en toelaatbaar. En hij komt hij die hoek dus ik denk dat ze dat niet als een probleem hebben gezien
pi_218757422
quote:

[..]
Trump is gewoon seniel. Gisteren nog:

Reporter "How have you been holding up the last 3 days (na dood Charlie)?"

Trump: "Very Good. By the way, see those trucks? They are starting to construct the ballroom..."
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:28:26 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757424
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het komt een beetje over als een afleidingsmanoeuvre. Gisteren en tot een uur geleden over elkaar heen buitelen met ‘hahahahaha, de dader was rechtsssss!!!!’.
En nu het erop lijkt dat mensen uit zijn omgeving hebben aangegeven dat hij linkse denkbeelden heeft ineens gaan klagen over polarisatie.

Het is doodnormaal dat mensen pissig zijn dat er iemand is vermoord en dat het vervolgens goedgepraat wordt, gevierd wordt en er zelfs geopperd wordt om nog meer mensen te vermoorden.
Wie deed dat? Ik in ieder geval niet.

En hetgeen ik over polariseren zeg roep ik ook al vanaf het moment dat ik in dit topic post.

Dus ik waardeer je insinuaties in het geheel niet :N
pi_218757427
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het komt een beetje over als een afleidingsmanoeuvre. Gisteren en tot een uur geleden over elkaar heen buitelen met ‘hahahahaha, de dader was rechtsssss!!!!’. En nu het erop lijkt dat mensen uit zijn omgeving hebben aangegeven dat hij linkse denkbeelden heeft ineens gaan klagen over polarisatie.

Scherp! :Y
pi_218757431
quote:

Ik voel mij niet aangesproken, maar ik wil wel benadrukken dat dit in mijn ogen niet zo veel met links te maken heeft. Bij dit soort psychopaten is het 95% schizo en 5% politiek en die gebruiken (in dit geval) een links masker om hun eigen achterlijkheid te verbergen en de daden er achteraf mee te rechtvaardigen.

Er is geen enkele politieke beweging, links of rechts, die dit soort acties onderstreept of goedkeurt. Dit zijn doorgedraaide groepen of individuen.

Ik vind niet dat “links” hier de schuld van moet krijgen, net zo min als dat ik vind dat rechts de schuld moet krijgen van racisme
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:29:15 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757443
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:28 schreef ToT het volgende:

[..]
Scherp! :Y
:N
pi_218757452
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:28 schreef Akathisia het volgende:

[..]

Trump: "Very Good. By the way, see those trucks? They are starting to construct the ballroom..."

Hij wil er dus niet over praten. Dat hebben wel meer mensen soms als iets gevoelig ligt.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:29:39 #86
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218757454
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En hetgeen ik over polariseren zeg roep ik ook al vanaf het moment dat ik in dit topic post.

Jij zoekt het genuanceerde midden. Jij weigert het gedrag van een individu te projecteren op de hele groep.

Het zou inmiddels toch wel duidelijk moeten zijn dat dat niet is toegestaan. You're either with us, or against us.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218757465
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:28 schreef 2172619626795 het volgende:
Ik vind niet dat “links” hier de schuld van moet krijgen, net zo min als dat ik vind dat rechts de schuld moet krijgen van racisme
Interessanter is inderdaad de reactie van de doorsnee burger op een daad als deze.
pi_218757473
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Interessanter is inderdaad de reactie van de doorsnee burger op een daad als deze.
Die instagrammers die roepen dat hij het verdiend heeft?
pi_218757479
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:29 schreef ToT het volgende:

[..]
Hij wil er dus niet over praten. Dat hebben wel meer mensen soms als iets gevoelig ligt.
Hmm, zo kwam ie imo niet over maar zou kunnen.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:31:01 #90
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218757485
quote:

[..]

Sorry, wat een onzin. Haar man is doodgeschoten. Ik snap dat ze helemaal woedend is van verdriet, toch, als ik haar uitspraken zie; ‘jullie hebben dit gedaan’ denk ik dat het niet verstandig is nu in alle emotie het vuur nog wat op te laaien.
Ze zou beter even, ook om zichzelf te beschermen, rust nemen en tijd doorbrengen met haar familie en vrienden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218757500
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Emoties kunnen ook rare dingen doen met de spieren in je gezicht. Ooit wel eens gehuild bijvoorbeeld?
Hij was niet aan het huilen en ik kan mij niet voorstellen dat hij overweldigd met emoties was voor mensen die hij in het verleden losers en suckers heeft genoemd.
pi_218757506
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:30 schreef ToT het volgende:

[..]
Mwoah influencers zijn vaak gemankeerd dus ik vind de willekeurige mens op straat interessanter.
pi_218757508
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:28 schreef Akathisia het volgende:

[..]

Of gewoon de vraag niet verstaan. Kan ook.
pi_218757521
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jou specifiek.
pi_218757529
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hij was niet aan het huilen en ik kan mij niet voorstellen dat hij overweldigd met emoties was voor mensen die hij in het verleden losers en suckers heeft genoemd.
Ah je kan nu ook al in mensen hun hoofd kijken.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:33:46 #96
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218757532
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Daarom dat ik zo nu en dan reageer. Je kan ze gewoon allemaal teruglezen
pi_218757533
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik snap ook niet waarom ze vaak een persmoment hebben voor die fucking heli maar goed, als hij niet kan ruiken waar het over gaat of zou moeten gaan, dan ben je natuurlijk ook wel redelijk incapabel.
pi_218757534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iemand die hem dierbaar was, was net in de halsslagader geschoten!
pi_218757537
En dat van die losers en suckers zie ik graag een officiële bron van.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:34:37 #100
438527 MissButterflyy
pi_218757541
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan vraag je wat er wordt gezegd, toch? Als je het niet goed kan horen?
pi_218757543
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:27 schreef HSG het volgende:

[..]
"Ja maar hunnie....."
In dit geval is er geen vergelijking. Heb je ook maar 1 voorbeeld van een democratische politicus die grappen ging maken over de aanslag, of ging verdraaien wie de dader was? MAGA zit daarentegen vol met tuig dat dat wel doet. Tot en met de grote leider aan toe.
pi_218757545
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:33 schreef ToT het volgende:

[..]
En een poosje geleden was zijn eigen hoofd bijna ontploft door een sniper.
pi_218757548
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
En een poosje geleden was zijn eigen hoofd bijna ontploft door een sniper.
Ook dit idd ja!
pi_218757576
quote:

Jouw woorden doen mijn pijn. Misschien is geweld wel “ gerechtvaardigd “…. Wie ben jij om het gros van Nederland zo weg te zetten….Er moet actie komen naar mensen zoals jij.

Hopelijk begrijp je het nu met je semi-intellectuele opmerking.
pi_218757585
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ah je kan nu ook al in mensen hun hoofd kijken.
Nee maar ik volg Trump al wat langer en kan aan patroonherkenning doen. Als hij eerder niet naar herdenkingen voor militairen ging, omdat hij zijn haar belangrijker vond en de doden een stel sukkels noemde, dan is de kans groot dat hij als bejaarde niet meer bijdraait.
pi_218757592
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:30 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik hoef niet naar insta. Kijk eens hier in dit topic hoeveel mensen duidelijk maken dat ze de schouders ophalen tav deze moord.

Sommigen heel direct. Tot aan ‘net goed!’ aan toe. Anderen wat terughoudender, door er maar op te wijzen wat een enorme haatzaaier hij zou zijn geweest (waar deels de leugen ook regeert). Of hier melden dat je het belachelijk vindt dat hij nu heldenstatus heeft gekregen.

Ik hoop dat we het nooit mee gaan maken, maar als een links/progressieve persoonlijkheid wordt vermoord dan zal ik precies zo reageren als ik nu reageer. Eerst en vooral omdat ik moord verafschuw. Tevens omdat ik het vooral met Kirk oneens was.

Mocht ik dan het gedrag vertonen wat velen hier vertoond hebben, wrijf mij dan deze post ajb onder mijn neus. Want dan ben ik geen knip meer voor mijn neus waard.
pi_218757602
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:31 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mwoah influencers zijn vaak gemankeerd dus ik vind de willekeurige mens op straat interessanter.
Tegenwoordig vinden jongeren niemand interessant die geen volgers heeft
pi_218757604
Ik heb het al een paar keer gelezen, maar het lijkt erop dat de dader geen republikein is, maar ook geen Democraat.

https://www.bbc.com/news/articles/cp8wl2y66p9o
pi_218757612
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee maar ik volg Trump al wat langer en kan aan patroonherkenning doen. Als hij eerder niet naar herdenkingen voor militairen ging, omdat hij zijn haar belangrijker vond en de doden een stel sukkels noemde, dan is de kans groot dat hij als bejaarde niet meer bijdraait.
Ongelooflijk ben jij. :|W
pi_218757614
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:33 schreef ToT het volgende:

[..]
Iemand poste het net al, maar dit is iemand die kapot is door een bloedprop ipv verdriet:

quote:
“How are you holding up over the last three and a half days?” asked one reporter, who’d also wished him condolences for Kirk.

“I think very good,” Trump replied. “And by the way, right there you see all the trucks; they just started construction of the new ballroom for the White House. Which is something they’ve been trying to get as you know for about 150 years, and it’s gonna be a beauty, it’ll be an absolutely magnificent structure.
pi_218757619
quote:

[..]
Waarom was hij moe en sip? Dat is 24 jaar geleden joh.
pi_218757630
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:41 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Tegenwoordig vinden jongeren niemand interessant die geen volgers heeft
Jezus zou vandaag de dag maar een loser zijn met z'n 12 discipelen.
pi_218757632
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan vraag je wat er wordt gezegd, toch? Als je het niet goed kan horen?
Heb jij dat nooit gehad dat je iemand verkeerd hebt verstaan zonder dat door te hebben? Ik wel.
pi_218757642
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iemand poste het net al, maar dit is iemand die kapot is door een bloedprop ipv verdriet:
[..]

Ga lekker in het AMC werken als je zo goed bent in aandoeningen zo te herkennen! ^O^
pi_218757648
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Waarom was hij moe en sip? Dat is 24 jaar geleden joh.
Charlie Kirk.
pi_218757653
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In dit geval is er geen vergelijking. Heb je ook maar 1 voorbeeld van een democratische politicus die grappen ging maken over de aanslag, of ging verdraaien wie de dader was? MAGA zit daarentegen vol met tuig dat dat wel doet. Tot en met de grote leider aan toe.
De T. noemde er gisteren of eergisteren 2 die het gedaan zouden hebben nav deze moord…
pi_218757659
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ongelooflijk ben jij. :|W
Dankjewel. Zo knap is het niet om dingen te weten over de meest beroemde persoon ter wereld hoor.
pi_218757663
quote:
Dat was ik, maar dit kan natuurlijk ook;

On the other hand, acute emotional stress, such as receiving bad news or experiencing a sudden loss, can also lead to what is sometimes referred to as “stress cardiomyopathy” or even trigger a hemorrhagic stroke due to a sudden spike in blood pressure.

Wat weer kan resulteren in emotionele afvlakking.
pi_218757665
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:38 schreef Hoppahop het volgende:

[..]

semi-intellectuele opmerking.
Dat is bijna een compliment. Het is complete wartaal.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:46:13 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218757681
quote:
Ik heb het al een paar keer gelezen, maar het lijkt erop dat de dader geen republikein is, maar ook geen Democraat.

Jeetje en iedereen maar denken dat er maar twee soorten mens bestaat.
pi_218757686
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De T. noemde er gisteren of eergisteren 2 die het gedaan zouden hebben nav deze moord…
Dat is lekker specifiek.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:46:38 #122
438527 MissButterflyy
pi_218757689
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb jij dat nooit gehad dat je iemand verkeerd hebt verstaan zonder dat door te hebben? Ik wel.
Het gebeurd Trump wel best vaak, dat hij een heel vreemd antwoord geeft op een vraag.
Misschien toch tijd voor een hoorapparaat. Of geen vragen beantwoorden bij z’n helicopter.
pi_218757704
quote:

[..]
[..]

Je trekt wat te snel een conclusie.

Het kan gewoon zo zijn dat hij de vraag verkeerd verstaan heeft.

Ik dacht zelf ook eerst even ‘narcist’, maar ik denk dat Trump die vraag eigenlijk graag had aangegrepen voor politiek gewin.
pi_218757714
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:46 schreef Momo het volgende:

[..]
:D
pi_218757719
quote:

Dit kan dus écht niet. Ik eis een hokje.
Links of rechts, ik wil het NU weten!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 september 2025 @ 10:49:24 #126
284411 crew  heywoodu
pi_218757721
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoef niet naar insta. Kijk eens hier in dit topic hoeveel mensen duidelijk maken dat ze de schouders ophalen tav deze moord.

Sommigen heel direct. Tot aan ‘net goed!’ aan toe. Anderen wat terughoudender, door er maar op te wijzen wat een enorme haatzaaier hij zou zijn geweest (waar deels de leugen ook regeert). Of hier melden dat je het belachelijk vindt dat hij nu heldenstatus heeft gekregen.

Ik hoop dat we het nooit mee gaan maken, maar als een links/progressieve persoonlijkheid wordt vermoord dan zal ik precies zo reageren als ik nu reageer. Eerst en vooral omdat ik moord verafschuw. Tevens omdat ik het vooral met Kirk oneens was.

Mocht ik dan het gedrag vertonen wat velen hier vertoond hebben, wrijf mij dan deze post ajb onder mijn neus. Want dan ben ik geen knip meer voor mijn neus waard.
Je kunt het natuurlijk prima belachelijk vinden dat hij nu een heldenstatus heeft gekregen in bepaalde kringen en tegelijkertijd walgen van een dergelijke moordaanslag.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:50:21 #127
346939 Janneke141
pi_218757738
quote:

Partijfluïde dus. We weten alweer genoeg.
pi_218757750
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:49 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Dit kan dus écht niet. Ik eis een hokje.
Links of rechts, ik wil het NU weten!
Als ik de hele tekst lees dan zou ik em plaatsen in het hokje gevaarlijke idioot, had niet los mogen lopen.
pi_218757752
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het gebeurd Trump wel best vaak, dat hij een heel vreemd antwoord geeft op een vraag.
Misschien toch tijd voor een hoorapparaat. Of geen vragen beantwoorden bij z’n helicopter.
Bing bing boing boing bing bong bing bing boink boing.

Ja, denk dat ie een gehoorapparaat nodig heeft. Dat zal wel genoeg zijn om hem normale praat te laten uitslaan.
pi_218757762
quote:

[..]
Ik denk dat hij veel te ijdel is voor een hoorapparaat. ;)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 september 2025 @ 10:51:45 #131
284411 crew  heywoodu
pi_218757770
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als ik de hele tekst lees dan zou ik em plaatsen in het hokje gevaarlijke idioot, had niet los mogen lopen.
Als hij inderdaad de schutter is geweest (hij is nog altijd verdachte) zou ik ook wel denken dat het een gevaarlijke idioot is ja. Die is niet al te ingewikkeld.
pi_218757778
The man accused of fatally shooting conservative activist Charlie Kirk has been identified as Tyler Robinson, 22, a Utah native who had been living with his parents "for a long time", authorities said.

In tegenstelling tot 22-jarigen die niet lang bij hun ouders hebben gewoond? :+

Wat een rare inleiding.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 september 2025 @ 10:52:36 #133
284411 crew  heywoodu
pi_218757791
quote:

[..]
Dat is denk ik ook gewoon onderdeel van de charme voor veel mensen die hem adoreren: iemand vraagt iets, hij zegt er twee woorden over en gaat dan vijf minuten willekeurig een rant houden over iets anders. Het zal aanslaan bij een bepaald publiek :+
pi_218757794
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Je kunt het natuurlijk prima belachelijk vinden dat hij nu een heldenstatus heeft gekregen in bepaalde kringen en tegelijkertijd walgen van een dergelijke moordaanslag.
Maar dat is nuance!
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_218757816
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als hij inderdaad de schutter is geweest (hij is nog altijd verdachte) zou ik ook wel denken dat het een gevaarlijke idioot is ja. Die is niet al te ingewikkeld.
Ik had er ook totaal geen moeite mee om die vraag te beantwoorden. :)
pi_218757821
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
We noteren (voorzichtig, met rode potlood) gevaarlijke idioot als potentieel derde hokje dan.
En ik las al zoiets als partijfluïde. Jeetje, zou het dan echt dat er meer smaken mens zijn dan dat er smaken Ben & Jerry's bij mij in de vriezer staan?

Moet ik toch even mijn wereldbeeld bijstellen zeg, zo op de vroege zaterdagochtend. Hé bah. :{
pi_218757842
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het is maar waar je je nu al druk over wil maken.

Kijk, ik sta er ook wat versteld van hoe Floyd door sommigen wordt afgeschilderd. Maar om dat in de discussie net na zijn dood te gooien terwijl hij ruim 8 minuten heeft gevochten voor zijn leven onder de knie van iemand die zich voorstaat om to serve and protect… dan heb je je prioriteiten niet helemaal op orde vind ik.
pi_218757848
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:54 schreef Sanvi het volgende:

[..]
We noteren (voorzichtig, met rode potlood) gevaarlijke idioot als potentieel derde hokje dan.
En ik las al zoiets als partijfluïde. Jeetje, zou het dan echt dat er meer smaken mens zijn dan dat er smaken Ben & Jerry's bij mij in de vriezer staan?
Rechts, links, midden en helemaal niet.
pi_218757860
quote:

[..]
In beginsel 2. Maar er zijn ook transgenders en intersekse mensen. Ik zie niet in waarom dat zo ontmenselijkt zou moeten worden. Ik heb er geen enkele last van.
pi_218757864
quote:
Two casings displayed apparent references to online trolling humour. The inscription "notices bulges OwO what's this?" on a fired shell casing may refer to a "copypasta" - a piece of text that is repeated over and over again, often to troll people online. Another casing, that was unfired, was inscribed with the words "If you read this, you are gay lmao" - again an apparent reference to a trolling joke.

Meanwhile, other casings could be interpreted as sympathetic to Antifa, or the anti-fascist movement, a loose collection of far-left activists who have been active in the US over the last decade and often demonstrate against Trump policies and far-right groups.

One unfired casing had the words "Hey fascist! Catch!" and an up, right and three down arrows.

The three down arrows alone could be a common symbol used for anti-fascism. As a whole, the arrows could reference a sequence of control inputs in a video game - although this remains unclear, and authorities have not yet released images of the casings.

A second casing was inscribed with lyrics to the song "Bella Ciao" that honours World War Two-era partisans of the Italian resistance who fought Nazi Germany.

Authorities said Robinson also appeared to have been active on Discord, the social media platform primarily used by gamers, but now also popular with other communities.

His roommate reportedly showed investigators a series of messages on Discord from a contact named "Tyler" referencing a rifle "drop point" and instructions about retrieving and hiding the weapon.
Enerzijds van die typische rechtse online onderbroekenhumor maar anderzijds een sterk Antifa-profiel.
pi_218757875
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:56 schreef Spablauw214 het volgende:
In beginsel 2. Maar er zijn ook transgenders en intersekse mensen. Ik zie niet in waarom dat zo ontmenselijkt zou moeten worden. Ik heb er geen enkele last van.
Ja, dus gewoon twee. De rest zit er 'tussen'.
pi_218757876
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Rechts, links, midden en helemaal niet.
Ok, rechts, links, midden en helemaal niets en voor de mensen met een zwaar accent ham & eggs dan nog zeker?

Jeetje lastig hoor allemaal.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:57:57 #143
358523 IkStampOpTacos
pi_218757879
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:50 schreef ToT het volgende:

[..]
Moet toch geld in het laadje komen
-
pi_218757889
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:57 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Ok, rechts, links, midden en helemaal niets en voor de mensen met een zwaar accent ham & eggs dan nog zeker?

Jeetje lastig hoor allemaal.
Mij teveel keuzes. -O-
pi_218757900
quote:
8s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Partijfluïde dus. We weten alweer genoeg.
Beetje achterhaald, aangezien er kennelijk mensen uit zijn omgeving zijn geweest die hebben verteld dat hij links was en de laatste tijd steeds politieker.

Maar goed, laten we nou gewoon eens afwachten in plaats van nu, nu, nu duidelijkheid te eisen.
pi_218757901
quote:

quote:
The relative also said that during a dinner conversation before the attack, Robinson had discussed Kirk's upcoming event at Utah Valley University, according to Cox.

"They talked about why they didn't like him and the viewpoints that he had," Cox said referring to the conversation.
Hij was het gewoon niet eens met Kirk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218757906
https://nos.nl/artikel/25(...)t-je-hebt-losgemaakt

quote:
Via een livestream op het YouTube-kanaal van haar man, dat ruim 4,4 miljoen abonnees heeft, sprak ze het land toe. Ze richtte zich een aantal keer direct tot de schutter. "De roep van deze weduwe zal over de wereld echoën als een strijdkreet."

Ze noemde het haar missie om ervoor te zorgen dat niemand ooit de naam van haar echtgenoot zal vergeten.
Ik kan best begrip opbrengen voor haar gegrief, maar laten we aub niet doen alsof we het hier hebben over iemand van het kaliber Alexander de Grote, Julius Ceasar, Attila de Hun of Jesus Christus om maar een paar namen te noemen die nooit vergeten worden.

De tering man. Over 100 jaar is iedereen en z'n moeder deze marginaal vergeten. 100%.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218757912
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:59 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Hij was het gewoon niet eens met Kirk.
Dat was vanaf het begin al wel duidelijk.
pi_218757917
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:17 schreef Akathisia het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, volledig los van wát ze zegt: ze staat daar amper twee dagen nadat haar partner in zijn nek is geschoten, waarbij de hele wereld kon kijken hoe hij in een paar tellen min of meer dood zat te bloeden.

Niet héél erg vreemd dat ze misschien wat opmerkelijk uit haar ogen kijkt, kom op zeg.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zoiets zeggen over een rouwende weduwe.

Ben jij niet helemaal lekker ofzo?
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Sorry, wat een onzin. Haar man is doodgeschoten. Ik snap dat ze helemaal woedend is van verdriet, toch, als ik haar uitspraken zie; ‘jullie hebben dit gedaan’ denk ik dat het niet verstandig is nu in alle emotie het vuur nog wat op te laaien.
Ze zou beter even, ook om zichzelf te beschermen, rust nemen en tijd doorbrengen met haar familie en vrienden.
De grap was misschien wat vroeg. Ben Amsterdammer, en de humor in deze regio is nou eenmaal inktzwart.

En nee, kan er niet om wakker liggen dat een groot voorstander van “geef elke gek een wapen” wordt doodgeschoten door een gek met een wapen.

Ik vind de hypocrisy daarin ook gewoon grappig. Amerikanen gaan er prat op de ze een beleefde samenleving hebben omdat ze een gewapende samenleving hebben. Maar als er dan een onbeleefd iemand neergeschoten wordt, buitelen ze allemaal over elkaar heen om te zeggen hoe erg het wel niet is.

En Charlie was onbeleeft. Op elk front. Racistisch. Anti-semiet. Hypocriet ook. Groot voorstander van vrijheid van meningsuiting voor rechts, maar in de tussentijd studenten aanmoedigen om linkse meningen op universiteiten te rapporteren bij Turning Point USA’s “Professors Watchlist”.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:02:27 #150
438527 MissButterflyy
pi_218757923
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kan best begrip opbrengen voor haar gegrief, maar laten we aub niet doen alsof we het hier hebben over iemand van het kaliber Alexander de Grote, Julius Ceasar, Attila de Hun of Jesus Christus om maar een paar namen te noemen die nooit vergeten worden.

De tering man. Over 100 jaar is iedereen en z'n moeder deze marginaal vergeten. 100%.
Dat hopen we dan maar. En dat dit niet het startpunt is van nog meer onrust en moorden, en afbraak van de democratie in de VS.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:02:41 #151
358523 IkStampOpTacos
pi_218757926
quote:
[..]

Nu blijkt dat hij niet door 1 of andere transgender is gepopt is ie onder z’n overtuigingsgenoten ook direct vergeten gezien zijn dood niet verder uit te buiten is. Zag dat ze nog een laatste foto-op met z’n kist hebben gemaakt. _O- Trump gaf ongeveer 2 seconden wat om hem en is nu weer bezig met z’n balzaal
-
pi_218757930
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is maar waar je je nu al druk over wil maken.

Kijk, ik sta er ook wat versteld van hoe Floyd door sommigen wordt afgeschilderd. Maar om dat in de discussie net na zijn dood te gooien terwijl hij ruim 8 minuten heeft gevochten voor zijn leven onder de knie van iemand die zich voorstaat om to serve and protect… dan heb je je prioriteiten niet helemaal op orde vind ik.
Aan de andere kant stond die gast zo stijf van de dope dat hij waarschijnlijk daar aan overleden zou zijn. Die knie zou standaard procedure zijn geweest.
Desalniettemin had er echt wel aandacht geweest moeten zijn voor dat hij zei dat hij niet kon ademen.
pi_218757931
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:38 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Jouw woorden doen mijn pijn. Misschien is geweld wel “ gerechtvaardigd “…. Wie ben jij om het gros van Nederland zo weg te zetten….Er moet actie komen naar mensen zoals jij.

Hopelijk begrijp je het nu met je semi-intellectuele opmerking.
Sodemieter op, ik zeg nergens dat de moord gerechtvaardigd is. Alleen dat Kirk een achterlijke volksmenner was die postuum onterecht op een enorm voetstuk wordt gehesen.

Het is gewoon een Amerikaan met een mening. Weliswaar een met miljoenen volgers, maar dat maakt zijn oerconservatieve denkbeelden niet minder verwerpelijk.

Dat hij dat met de dood moet bekopen gaat veel te ver en ik heb nergens beweerd dat hij dit over zichzelf heeft afgeroepen oid.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:04:49 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757937
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Beetje achterhaald, aangezien er kennelijk mensen uit zijn omgeving zijn geweest die hebben verteld dat hij links was en de laatste tijd steeds politieker.

Maar goed, laten we nou gewoon eens afwachten in plaats van nu, nu, nu duidelijkheid te eisen.
Gewoon eens afwachten ja, helemaal mee eens. Waarom dan die 1e zin? :?
pi_218757939
quote:

[..]
Ze worden niet ontmenselijkt; Charlie's punt was dat je andere mensen niet moet lastig vallen met eisen van dat je diegene met allerlei verzonnen pronouns moet omschrijven. (Want die gebruik je uiteraard niet in een normale discussie met de persoon zelf.)
En hij wilde geen engnekken in meisjeskleedkamers of in vrouwensporten.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:05:35 #156
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218757941
quote:

ik denk dat het voor jou een hulpvaardig besef is dat veel amerikanen niet per se of republikein of democraat zijn.

sterker nog. zelfs gematigde linkse stemmers zien de democratische partij niet als thuis.

en veel rechtsere libertariers hebben bijv niks met de republikeinse partij

dus de echte vraag is uiteindelijk niet zo zeer "in welk kamp kan je deze jongen dumpen" maar hooguit "had hij problemen met kirk omdat het te ver rechts was of omdat het niet ver genoeg was"

en dat is uiteindelijk de vraag die gaat bepalen hoe mensen deze moord gaan zien
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218757943
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Moet toch geld in het laadje komen
Precies: manlief is doodgeschoten omdat hij zijn mening verkondigde en dus heeft zij absoluut geen andere keuze om ook haar leven zo in de waagschaal te zetten i.p.v. burgers te gaan flippen.
pi_218757951
quote:

[..]
Het typische aan transgenders is dat zo ook binair denken, want die willen van m naar v of van v naar m.

Waar het probleem in zit is dat er een hele pseudowetenschap is ontstaan achter ‘gender’. Alsof er zoiets is als je man of vrouw voelen, laat staan alle smaken daar tussendoor. Niemand is 100% mannelijk of vrouwelijk in alle facetten. Iedereen is gewoon een individu.

Het is vastgeroest zitten in gendernormen wat maakt dat mensen zo verward gaan reageren. Ik ben een man, maar ik vind strijken leuk… help! Joh, ga lekker strijken en grow up.

Dat gendergedoe staat haaks op wat progressief is als je het mij vraagt.
pi_218757955
Overigens is er al meer dan 3 miljoen dollar ingezameld voor de weduwe en de kinderen.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:08:07 #160
346939 Janneke141
pi_218757956
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Simpel. Geef het een week en het grootste deel van de mensen is alweer bezig met de volgende waan van de dag, en het beeld wat in de eerste dagen gecreëerd is blijft hangen. Ook als het later ontkracht zou worden, dat krijgen veel minder mensen mee.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:08:16 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757959
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]
ik denk dat het voor jou een hulpvaardig besef is dat veel amerikanen niet per se of republikein of democraat zijn.

sterker nog. zelfs gematigde linkse stemmers zien de democratische partij niet als thuis.

dus de echte vraag is uiteindelijk niet zo zeer "in welk kamp kan je deze jongen dumpen" maar hooguit "had hij problemen met kirk omdat het te ver rechts was of omdat het niet ver genoeg was"

en dat is uiteindelijk de vraag die gaat bepalen hoe mensen deze moord gaan zien

Serieus? :{

Het lijkt mij persoonlijk heel eenvoudig: deze moord (en elke moord) is absoluut verwerpelijk en de dader dient opgepakt & berecht te worden.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:08:18 #162
438527 MissButterflyy
pi_218757960
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:04 schreef ToT het volgende:

[..]
Ze worden niet ontmenselijkt; Charlie's punt was dat je andere mensen niet moet lastig vallen met eisen van dat je diegene met allerlei verzonnen pronouns moet omschrijven. (Want die gebruik je uiteraard niet in een normale discussie met de persoon zelf.)
Charlie was conservatief christelijk en vond dat als je als meisje was geboren, je meisje moet blijven en geslachtveranderende operaties verboden moeten worden.
pi_218757961
quote:

[..]
Dat zijn zijn zaken helemaal niet.
pi_218757963
Nouja ik snap best dat zijn vrouw hem nooit zal vergeten. Als mijn vrouw dood zou gaan zou ik die ook nooit vergeten. Zelfs mijn hond zou ik nooit vergeten. Maar dat mevrouw stelt dat de hele wereld zijn naam nooit zal vergeten vind ik nogal getuigen van grootheidswaanzin. En niet zuinig zegmaar.

Verder heb ik geen mening over die dude. Wel een sicke neckshot, dat wel. Maargoed. RIP aan de nabestaanden dan maar. :)
vosss is de naam,
pi_218757964
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:50 schreef ToT het volgende:

[..]
Yup, ze zet ook duidelijk de wij-tegen-zij-retoriek die Charlie zelf ook voerde voort. Voor zover bekend is er 1 dader, 1 malloot, toch heeft ze het over 'jullie' en 'ze'. Dat bekt gewoon zo lekker in dit klimaat.

quote:
"De kwaadwillenden die verantwoordelijk zijn voor de moord op mijn man, hebben geen idee wat ze hebben gedaan", zei Erika Kirk. "Jullie hebben geen idee wat jullie hebben ontketend in het hele land en welk vuur er in deze vrouw is aangewakkerd."
Op deze manier houdt ze gewoon die vicieuze cirkel van haat en beschuldigingen over een weer in stand. Goed plan ja ....
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218757965
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het lijkt mij persoonlijk heel eenvoudig: deze moord (en elke moord) is absoluut verwerpelijk en de dader dient opgepakt & berecht te worden.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:09:44 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218757966
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:46 schreef Momo het volgende:

[..]
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:10:03 #168
358523 IkStampOpTacos
pi_218757968
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:06 schreef ToT het volgende:

[..]
Precies: manlief is doodgeschoten omdat hij zijn mening verkondigde en dus heeft zij absoluut geen andere keuze om ook haar leven zo in de waagschaal te zetten i.p.v. burgers te gaan flippen.
Niks makkelijkers dan conservatieve onzin verkondigen gesponsord door het grootkapitaal die gebaat zijn bij die boodschap.
-
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:10:30 #169
346939 Janneke141
pi_218757970
quote:
Dit sprookje blijft het ook goed doen in 'bepaalde contreien' hè?
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:10:30 #170
438527 MissButterflyy
pi_218757971
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:09 schreef ToT het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat is ook een idioot zeg. Heb je het volledige filmpje of alleen een screenshot?
Het is wel belangrijk te weten dat dit echt tijdens het neerschoten heeft plaatsgevonden of tijdens een andere bijeenkomst was.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:10:44 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757972
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:09 schreef ToT het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat is je punt? En wat heb ik met die idoot van doen? En wat heeft die idioot te maken met mijn reactie op betreffende post? :?
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:10:46 #172
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218757973
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:09 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Op deze manier houdt ze gewoon die vicieuze cirkel van haat en beschuldigingen over een weer in stand. Goed plan ja ....
De gravytrain moet wel blijven rijden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218757979
quote:
[..]

Alles na de eerste komma laat zien dat je niet kunt wat je beweert voor die komma.
pi_218757982
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:01 schreef Shotty het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
De grap was misschien wat vroeg. Ben Amsterdammer, en de humor in deze regio is nou eenmaal inktzwart.

En nee, kan er niet om wakker liggen dat een groot voorstander van “geef elke gek een wapen” wordt doodgeschoten door een gek met een wapen.

Ik vind de hypocrisy daarin ook gewoon grappig. Amerikanen gaan er prat op de ze een beleefde samenleving hebben omdat ze een gewapende samenleving hebben. Maar als er dan een onbeleefd iemand neergeschoten wordt, buitelen ze allemaal over elkaar heen om te zeggen hoe erg het wel niet is.

En Charlie was onbeleeft. Op elk front. Racistisch. Anti-semiet. Hypocriet ook. Groot voorstander van vrijheid van meningsuiting voor rechts, maar in de tussentijd studenten aanmoedigen om linkse meningen op universiteiten te rapporteren bij Turning Point USA’s “Professors Watchlist”.
Humor mag prima inktzwart zijn, maar humor is pas humor wanneer het grappig is. Zoals je met je relaasje hierboven duidelijk maakt, was het vooral een opmerking die voortkwam uit het afkeuren van alles wat met hem te maken heeft, en dus degene die hem het meeste liefhad, zijn vrouw, in het bijzonder. Je bent kortom gewoon een halfgaar psychopaatje.
pi_218757984
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Charlie was conservatief christelijk en vond dat als je als meisje was geboren, je meisje moet blijven en geslachtveranderende operaties verboden moeten worden.
Verboden vind ik wel ver gaan, maar het is nu wel een enorme mode-trend geworden. Zeker de puberblockers zijn in Amerika veel te makkelijk te krijgen en dat is eng als je liberale ouders hebt met vreemde opvattingen.
Het moet veel strikter gereguleerd worden.

Ik van mening dat als je als jongen geboren bent en door hormonale invloeden binnen de baarmoeder vrouwelijk van persoonlijkheid bent geworden (of vice versa) je best op latere leeftijd een operatie mag krijgen om je lichaam meer te laten lijken op hoe je je voelt, maar dat verandert je geslacht niet. Maar als je er persoonlijk gelukkiger er van wordt en er geen andere mensen mee gaat lastig worden: hartstikke goed! ^O^
pi_218757986
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat zijn zijn zaken helemaal niet.
En DUS mocht hij er niet over in discussie gaan met mensen die de microfoon pakten, en DUS moest hij vermoord worden.
pi_218757991
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:03 schreef ToT het volgende:

[..]
Aan de andere kant stond die gast zo stijf van de dope dat hij waarschijnlijk daar aan overleden zou zijn. Die knie zou standaard procedure zijn geweest.
Desalniettemin had er echt wel aandacht geweest moeten zijn voor dat hij zei dat hij niet kon ademen.
Het is niet relevant waar hij aan overleden is. Ze hebben hem laten sterven zonder een poot uit te steken. Dat is hoe dan ook laakbaar.
pi_218757992
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is ook een idioot zeg. Heb je het volledige filmpje of alleen een screenshot?
Het is wel belangrijk te weten dat dit echt tijdens het neerschoten heeft plaatsgevonden of tijdens een andere bijeenkomst was.
Ik heb het filmpje gezien ja, jij ook? En ik heb er heel wat discussie over gezien, jij ook?
pi_218757995
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat is je punt? En wat heb ik met die idoot van doen? En wat heeft die idioot te maken met mijn reactie op betreffende post? :?
Er zijn heel veel mensen die juichen om deze moord.
pi_218757998
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is niet relevant waar hij aan overleden is. Ze hebben hem laten sterven zonder een poot uit te steken. Dat is hoe dan ook laakbaar.
Dat sowieso!
pi_218757999
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omdat de info van de bbc oudere info betreft en er inmiddels kennelijk mensen uit zijn omgeving zijn bevraagd.
pi_218758004
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:11 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Alles na de eerste komma laat zien dat je niet kunt wat je beweert voor die komma.
Jawel hoor. Maar dat mens doet imo volstrekt onterecht als ware die afgeknalde lamlul de nieuwe Messias himself.

En dat is natuurlijk ronduit kolder en lariekoek.
vosss is de naam,
pi_218758010
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Sterk staaltje tribalisme…
Yup, dat is de kern van het probleem.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218758014
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:12 schreef ToT het volgende:

[..]
En DUS mocht hij er niet over in discussie gaan met mensen die de microfoon pakten, en DUS moest hij vermoord worden.
Dat zeg ik nergens, oetlul. Leg me geen woorden in de mond.
pi_218758016
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Simpel. Geef het een week en het grootste deel van de mensen is alweer bezig met de volgende waan van de dag, en het beeld wat in de eerste dagen gecreëerd is blijft hangen. Ook als het later ontkracht zou worden, dat krijgen veel minder mensen mee.
Probeer niet voor een ander te denken. Vooral niet als je daar slecht in bent.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:16:53 #186
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218758018
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Sodemieter op, ik zeg nergens dat de moord gerechtvaardigd is. Alleen dat Kirk een achterlijke volksmenner was die postuum onterecht op een enorm voetstuk wordt gehesen.

Het is gewoon een Amerikaan met een mening. Weliswaar een met miljoenen volgers, maar dat maakt zijn oerconservatieve denkbeelden niet minder verwerpelijk.

Dat hij dat met de dood moet bekopen gaat veel te ver en ik heb nergens beweerd dat hij dit over zichzelf heeft afgeroepen oid.
ongeacht of je het met kirk eens was of niet op bepaalde onderwerpen: hij was een van de weinige mensen die bereid was om de arbeid te verrichten om moeilijke gesprekken te brengen naar mensen die echt veel te weinig denkwerk hebben gestopt in hun standpunt. vooral op de college campuses van de VS is het pijnlijk duidelijk hoe kuddedierlijk de "toekomst van amerika" hun politieke punten overkopieeren van de luidste schreeuwer in de klas. En hoe radicaal links wat dat betreft best wel veel grip heeft op het gedrag daar.

ik, als iemand die letterlijk in het park heb gestaan om straat epistemologie te beoefenen, heb eigenlijk best wel veel waardering voor hoe hij dat aanpakte en hoe rustig hij veel gesprekken wist te houden en hoe vaak hij bij mensen pauze heeft afgedwongen om even na te denken over hun standpunt (terplekke of nadien thuis).

Sure.. hij had een (soms irritant) conservatieve agenda op bepaalde punten maar dat doet niks af van het feit dat DIT de manier is om verschillen te beslechten. NIET met intimidatie en geweld. En voor dat specifieke format was hij best wel een pionier
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:17:15 #187
438527 MissButterflyy
pi_218758021
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:14 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik heb het filmpje gezien ja, jij ook? En ik heb er heel wat discussie over gezien, jij ook?
Nou, dan kun je het vast wel delen want ik zie steeds screenshots, die kunnen dan ook van een andere bijeenkomst zijn.
Graag het filmpje.
pi_218758022
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:14 schreef ToT het volgende:

[..]
Er zijn heel veel mensen die juichen om deze moord.
Opvallend ook is dat de vrouwen die juichen om deze moord doorgaans oerlelijke dikkerds zijn of dat de borderline stoornissen eraf spatten.

twitter
pi_218758027
Die Groypers zijn dus eigenlijk een soort IS maar dan Christelijk 😮
pi_218758028
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:15 schreef vosss het volgende:

[..]
Jawel hoor. Maar dat mens doet imo volstrekt onterecht als ware die afgeknalde lamlul de nieuwe Messias himself.

Dat doet die hele MAGA-cult. Met Trump voorop.
pi_218758034
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat zeg ik nergens, oetlul. Leg me geen woorden in de mond.
Nou nou, op je pik / clit / geslachtsdeel naar keuze getrapt zeg? :D
pi_218758038
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik heb het filmpje gezien. Direct na het schot.
pi_218758040
De schutter van Charlie Kirk komt uit een conservatief gezin en heeft zich tijdens zijn unitijd geradicaliseerd naar links, om zich af te zetten tegen zijn ouders en heeft een club gelijkgestemden gevonden met hele radicale gedachtes tegen andersdenkenden.
En hij was gay.
Vakman pur sang
pi_218758045
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]
ongeacht of je het met kirk eens was of niet op bepaalde onderwerpen: hij was een van de weinige mensen die bereid was om de arbeid te verrichten om moeilijke gesprekken te brengen naar mensen die echt veel te weinig denkwerk hebben gestopt in hun standpunt. vooral op de college campuses van de VS is het pijnlijk duidelijk hoe kuddedierlijk de "toekomst van amerika" hun politieke punten overkopieeren van de luidste schreeuwer in de klas. En hoe radicaal links wat dat betreft best wel veel grip heeft op het gedrag daar.

ik, als iemand die letterlijk in het park heb gestaan om straat epistemologie te beoefenen, heb eigenlijk best wel veel waardering voor hoe hij dat aanpakte en hoe rustig hij veel gesprekken wist te houden en hoe vaak hij bij mensen pauze heeft afgedwongen om even na te denken over hun standpunt (terplekke of nadien thuis).

Sure.. hij had een (soms irritant) conservatieve agenda op bepaalde punten maar dat doet niks af van het feit dat DIT de manier is om verschillen te beslechten. NIET met intimidatie en geweld. En voor dat specifieke format was hij best wel een pionier
Grappig dat 2 mensen iets totaal anders kunnen zien.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:19:56 #195
438527 MissButterflyy
pi_218758051
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb het filmpje gezien. Direct na het schot.
Heeft iemand daar dan een link van? Want het filmpje wat in alle media is gedeeld heb ik die gast niet gezien, wel dat iedereen in paniek vluchtte, wat me ook een normale reactie lijkt als er ineens geschoten wordt.
pi_218758055
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou, dan kun je het vast wel delen want ik zie steeds screenshots, die kunnen dan ook van een andere bijeenkomst zijn.
Graag het filmpje.
Ik heb dit open in een tabje om later vandaag te kijken:

Bekijk deze YouTube-video

Deze had ik al bekeken:

pi_218758059
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Ben jij wel eens bij een begrafenis geweest?
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:20:56 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218758062
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
De schutter van Charlie Kirk komt uit een conservatief gezin en heeft zich tijdens zijn unitijd geradicaliseerd naar links, om zich af te zetten tegen zijn ouders en heeft een club gelijkgestemden gevonden met hele radicale gedachtes tegen andersdenkenden.
En hij was gay.
Bron?
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:21:34 #199
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218758067
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

daar heb ik het niet over.

het gaat er over: is dit iets waar links zelfreflectie op moet beoefenen. zoals met pim fortuyn het duidelijk werd dat constant demoniseren zo'n terugslag kan hebben .

echter als dit een rechts radicaaltje is dan .. tsja.. ligt de les vij een volledig andere groep mensen
pi_218758069
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bron?
Dat hij gay zou zijn had ik ook niet eerder gehoord, wel dat hij een furry is. Verder is de rest van deze beweringen makkelijk terug te vinden.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:21:49 #201
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218758070
quote:
En hij was gay.
Lol.
pi_218758075
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Nou nou, op je pik / clit / geslachtsdeel naar keuze getrapt zeg? :D
Nee, maar je moet me geen woorden in de mond leggen.

Je doet precies hetzelfde als je held Kirk. Met controversiële standpunten een ander tegen de haren in strijken om hem daarna met valse retoriek en drogredeneringen de hoek in te drukken. Dat heeft niets met debatteren te maken. Je zoekt het maar uit, fijne dag verder.
pi_218758079
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:17 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Opvallend ook is dat de vrouwen die juichen om deze moord doorgaans oerlelijke dikkerds zijn of dat de borderline stoornissen eraf spatten.

[ x ]
Ik heb anders ook aantrekkelijke vrouwen gezien die normaal ogen die deze mening hadden. Die werden dan wel gewoon bevraagd. Dus het zegt waarschijnlijk meer over wat voor soort mensen dit soort dingen filmen en dan posten.
pi_218758081
En dat "Prove me wrong" wat je daar in die snapshot ziet staan was Charlie's trademark.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:22:52 #205
438527 MissButterflyy
pi_218758083
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:20 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik heb dit open in een tabje om later vandaag te kijken:

Deze had ik al bekeken:

Weer alleen een screenshot wat besproken wordt.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je moet oppassen omdat er een hoop desinformatie wordt gedeeld om de boel nog verder op te fokken.
pi_218758084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee, maar je moet me geen woorden in de mond leggen.

Je doet precies hetzelfde als je held Kirk. Met controversiële standpunten een ander tegen de haren in strijken om hem daarna met valse retoriek en drogredeneringen de hoek in te drukken. Dat heeft niets met debatteren te maken. Je zoekt het maar uit, fijne dag verder.
:W
pi_218758085
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe vaak denk jij aan het Romeinse rijk?
pi_218758086
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ben jij wel eens bij een begrafenis geweest?
Uiteraard
vosss is de naam,
pi_218758089
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Weer alleen een screenshot wat besproken wordt.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je moet oppassen omdat er een hoop desinformatie wordt gedeeld om de boel nog verder op te fokken.
Dat rode vierkantje in het midden met dat witte driehoekje er op betekent dat dit een filmpje is waar je op kunt klikken. :)
Als je er op klikt, begint het filmpje te spelen.
pi_218758090
quote:
En hij was gay.
Die unitijd van hem duurde een semester, meer is ie er niet geweest Wierd.

bron
pi_218758091
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bron?
We leven in een post truth tijdperk hè.
Bronnen doen er niet toe.
pi_218758093
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:17 schreef DrDentz het volgende:
Fuente's groep toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:24:00 #213
438527 MissButterflyy
pi_218758096
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:22 schreef ToT het volgende:
En dat "Prove me wrong" wat je daar in die snapshot ziet staan was Charlie's trademark.
Ja, hij ging meerdere universiteiten langs met wie weet dezelfde opbouw. En die tekst.
pi_218758101
quote:

[..]
Charlie wilde geen engnekken in meisjeskleedkamers of in vrouwensporten? Maar wel de baby van een verkrachter in de buik van zijn dochter van 10 laten groeien anders was het "moord". Abortus is in geval van verkrachting gewoon zelfverdediging. Daar zouden mannen en christengekken niets over te zeggen moeten hebben.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:24:30 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218758105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:21 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat hij gay zou zijn had ik ook niet eerder gehoord, wel dat hij een furry is. Verder is de rest van deze beweringen makkelijk terug te vinden.
En jij gelooft klakkeloos alles wat je leest? :?

Ik doel uiteraard op een betrouwbare bron..
pi_218758113
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:17 schreef DrDentz het volgende:
Who cares. Dat wat idioten dit verhaal verzonnen hebben is geen reden om het vervolgens serieus te nemen.
pi_218758114
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:17 schreef Tjoent het volgende:

[..]

[ x ]
De Asha ten Broeke’s van deze wereld.
pi_218758123
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:24 schreef Komondeja het volgende:

[..]
Charlie wilde geen engnekken in meisjeskleedkamers of in vrouwensporten? Maar wel de baby van een verkrachter in de buik van zijn dochter van 10 laten groeien anders was het "moord". Abortus is in geval van verkrachting gewoon zelfverdediging. Daar zouden mannen en christengekken niets over te zeggen moeten hebben.
Dat zijn idd conservatieve standpunten waar ik het uiteraard absoluut niet mee eens ben.
Ik ben ook geen 100% fanatieke fan van hem; zoals ik in een eerder deeltje van deze reeks al zei, klikte ik zijn filmpjes meestal niet aan (buiten shorts en compilaties).
Hij is me wel TE conservatief en zeer zeker te christelijk, maar met veel punten was ik het wel zeker mee eens.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:25:49 #219
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218758124
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Grappig dat 2 mensen iets totaal anders kunnen zien.
ik ben overtuigd dat er 1 realiteit is die we delen en er dus maar 1 waarheid is maar dat mensen vooral dingen anders zien omdat ze met andere inzichten de wereld bekijken.

dus de vraag is denk ik vooral: mis ik een (of meerdere) inzichten of mis jij ze.

Voel je vrij je inzicht te delen. misschien leren we nog wat
pi_218758125
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:16 schreef SpecialK het volgende:
Dit. En dan kan je wel klagen over zijn stijl, retoriek, etc, maar als dit 'intern' beter aangepakt was geweest, dan zouden ze of beter bestand zijn geweest tegen zijn argumenten (en retoriek), of dan was zijn inbreng überhaupt weinig opwekkend geweest, omdat de 'eigen' ideeën dan al meer uitgekristalliseerd zouden zijn geweest. Sowieso komt een deel van zijn stijl op het conto van zijn discussiepartners, gezien het one-liner-niveau waarop ze zélf de discussies aanslingerde.
pi_218758131
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En jij gelooft klakkeloos alles wat je leest? :?

Ik doel uiteraard op een betrouwbare bron..
Als het in het nieuws is, geloof ik dat wel ja.
Bronnen mogen zelf opgezocht worden aangezien filmpjes die ik post ook al niet bekeken worden en er gelijk achterlijke conclusies getrokken worden.
pi_218758135
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:23 schreef vosss het volgende:

[..]
Uiteraard
Is je ooit opgevallen dat de overledene dan opgehemeld wordt? Meestal.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:27:21 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218758138
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Who cares. Dat wat idioten dit verhaal verzonnen hebben is geen reden om het vervolgens serieus te nemen.
Dat geldt voor élk verhaal over de verdacht he? Uit officiële bron is maar zéér weinig bekend gemaakt.
pi_218758142
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dit. En dan kan je wel klagen over zijn stijl, retoriek, etc, maar als dit 'intern' beter aangepakt was geweest, dan zouden ze of beter bestand zijn geweest tegen zijn argumenten (en retoriek), of dan was zijn inbreng überhaupt weinig opwekkend geweest, omdat de 'eigen' ideeën dan al meer uitgekristalliseerd zouden zijn geweest. Sowieso komt een deel van zijn stijl op het conto van zijn discussiepartners, gezien het one-liner-niveau waarop ze zélf de discussies aanslingerde.
Er circuleren ook filmpjes van Kirk op Oxford. De studenten en academici aldaar waren wat beter ingelezen in de materie, en dan zie je direct dat er helemaal niets overblijft van zijn feitenvrije gezwam.
pi_218758143
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:12 schreef ToT het volgende:

[..]
Het is maar goed dat jij geen debater bent met die uit hun verband getrokken conclusies.
pi_218758146
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Sowieso zijn er veel zeer conservatieve christenen in het land, en hij was absoluut echt wel populair daar.
Over de rest van de wereld uiteraard wel minder, maar ook buiten Amerika zijn er wel genoeg mensen die zijn filmpjes op Youtube bekeken. Maar zijn populariteit buiten eigen land wordt idd wel overdreven.
pi_218758159
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Sowieso zijn er veel zeer conservatieve christenen in het land, en hij was absoluut echt wel populair daar.
Over de rest van de wereld uiteraard wel minder, maar ook buiten Amerika zijn er wel genoeg mensen die zijn filmpjes op Youtube bekeken. Maar zijn populariteit buiten eigen land wordt idd wel overdreven.
Ik had nog nooit van dit figuur gehoord, de achterlijke Duk maakt de ridicule vergelijking met dr. MLK, moord is verschrikkelijk maar dit vind ik hemeltergend.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218758162
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Hoe vaak denk jij aan het Romeinse rijk?
Ik speel momenteel Rome total War remastered.
pi_218758163
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:21 schreef VoMy het volgende:

[..]
Lol.
Misschien leert men daar dat mensen met wie je het niet eens bent 'eencelligen' en 'amoebes' zijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218758168
quote:

[..]
Er zal vast een reden zijn dat hij alleen met kinderen in debat ging en zelfs dan op een vrij simplistische manier. Maar wellicht hebben wij wat andere standaarden als het gaat om het inhoudelijke gedeelte

Commercieel en carrière-technisch wel erg slim wat hij deed natuurlijk, dat kan je niet ontkennen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218758194
quote:

[..]
Ik deel deze nog maar een keer. Die discussies met vaak woedende studenten lenen zich niet voor nuance. Hier heb je een veel beter beeld van hoe hij echt is en dacht:

pi_218758200
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien leert men daar dat mensen met wie je het niet eens bent 'eencelligen' en 'amoebes' zijn?
Waar precies?
pi_218758207
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Er zal vast een reden zijn dat hij alleen met kinderen in debat ging en zelfs dan op een vrij simplistische manier. Maar wellicht hebben wij wat andere standaarden als het gaat om het inhoudelijke gedeelte

Commercieel en carrière-technisch wel erg slim wat hij deed natuurlijk, dat kan je niet ontkennen
Hij verdiende er in ieder geval een rijk belegde boterham aan. En nu is hij het slachtoffer van de haat en de polarisatie die hij zelf naar ongekende hoogte heeft helpen stuwen.
pi_218758216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:29 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik had nog nooit van dit figuur gehoord, de achterlijke Duk maakt de ridicule vergelijking met dr. MLK, moord is verschrikkelijk maar dit vind ik hemeltergend.
Over de radicalisatie van maffe Wierd kan je inmiddels een leuke longread maken.

twitter

Ontzettend gelachen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218758218
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat geldt voor élk verhaal over de verdacht he? Uit officiële bron is maar zéér weinig bekend gemaakt.
Ik vind iets als ik heb gesproken met naasten en die zeiden dat wat overtuigender dan dat groyper verhaal.
pi_218758222
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er circuleren ook filmpjes van Kirk op Oxford. De studenten en academici aldaar waren wat beter ingelezen in de materie, en dan zie je direct dat er helemaal niets overblijft van zijn feitenvrije gezwam.
Ja, dat is toch prima?
pi_218758226
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik las het gisteren al, maar dat was van 1 pagina weet zo niet eens meer waar. Ik wou het niet posten omdat ik niet zeker wist of het waar was.
Nu wel.
pi_218758228
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Over de radicalisatie van maffe Wierd kan je inmiddels een leuke longread maken.

[ x ]

Ontzettend gelachen.
Wierd ziet dingen die er niet zijn. Het christendom is hier al 50 jaar de nationale pispaal.
pi_218758231
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik deel deze nog maar een keer. Die discussies met vaak woedende studenten lenen zich niet voor nuance. Hier heb je een veel beter beeld van hoe hij echt is en dacht:

Die interviewer zuipt als een oude zeerover.
Vakman pur sang
pi_218758238
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:35 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, dat is toch prima?
Ja. Het is meer dat het me verbaast hoeveel mensen leugens en nepnieuws als “ook maar een mening” beschouwen.
pi_218758240
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:35 schreef Caland het volgende:

[..]

[ x ]

Ontzettend gelachen.
Je weet dat je nu antisemiet bent?
Vakman pur sang
pi_218758243
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je weet dat je nu antisemiet bent?
Oh jee, zegt Wierd dat? Want dan moet ik me toch wel ernstige zorgen gaan maken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:38:14 #243
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218758244
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:23 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Die unitijd van hem duurde een semester, meer is ie er niet geweest Wierd.

bron
Utah State is nogal liberal voor Utah, maar nog steeds minstens Ferrari rood.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218758246
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:30 schreef Caland het volgende:

[..]

Het klopt niet dat hij alleen het debat aanging met studenten maar alhoewel dat het makkelijk is, is het imo wel een goed idee. Niet alleen als verdienmodel, maar ook omdat het een periode is waarin mensen actief nadenken over de dingen, zichzelf dienen te vormen, of er iig de tijd en scherpte voor hebben, maar ook omdat ze simpelweg stemrecht hebben.
pi_218758247
Misschien kan Wierd tv-dominee worden. Ook al zoiets uit de VS.
pi_218758250
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Misschien kan Wierd tv-dominee worden. Ook al zoiets uit de VS.
Ongehoord Nederland heeft daar vast ruimte voor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218758255
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is maar een deel van het verhaal hè.
Het gaat ook om hoe iemand acteert.
pi_218758258
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit sprookje blijft het ook goed doen in 'bepaalde contreien' hè?
Nee dat is gebeurd, en niet maar 1 keer.
pi_218758259
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:38 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het klopt niet dat hij alleen het debat aanging met studenten maar alhoewel dat het makkelijk is, is het imo wel een goed idee. Niet alleen als verdienmodel, maar ook omdat het een periode is waarin mensen actief nadenken over de dingen, zichzelf dienen te vormen, of er iig de tijd en scherpte voor hebben, maar ook omdat ze simpelweg stemrecht hebben.
En omdat ze eenvoudig te kneden zijn.
pi_218758269
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Nee dat is gebeurd, en niet maar 1 keer.
Voornamelijk door heteromannen.
pi_218758270
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die interviewer zuipt als een oude zeerover.
Die interviewer is Bill Maher die een van de weinigen nog is daar die in zijn programma Real Time ruimte heeft voor beide geluiden. En Real Time is zeer invloedrijk. Bovendien een goede show met een prima mix van serieuze politiek en humor.

Dus ik vind het niet zo relevant dat hij wat alcohol nuttigt. Het is niet alsof hij daar als een dronken lor zit.
pi_218758275
Ik word vooral wat onpasselijk van alle Amerikaanse MAGA commentators die nu kennelijk het narratief verspreiden dat alleen links altijd naar middelen van geweld grijpt om politieke tegenstand uit te schakelen, dat terwijl de MAGA-cult zelf verantwoordelijk is voor de grootste gewelddadige aanval op de Amerikaanse democratie sinds 1861. Om nog maar te zwijgen over de in die hoek al jaren gebezigde taal jegens andersdenkenden.

Vóór MAGA al trouwens... was het niet Palin die campagne voerde met posters waarop haar tegenstander met een schietschijf werd afgebeeld?

Dat men in die hoek nu ineens het makke lam uithangt is voorbij bespottelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218758289
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja dat is goed te zien met al dat extremisme in die scholen met hun genderstudies enzo.
Goed dat er een weldenkend weerwoord tegenover komt.
pi_218758299
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:44 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja dat is goed te zien met al dat extremisme in die scholen met hun genderstudies enzo.
Goed dat er een weldenkend weerwoord tegenover komt.
Dat je dat als extremisme ziet zegt al genoeg.
pi_218758304
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die studies an sich natuurlijk niet, maar al die neusringen met blauwgekleurd okselhaar wel.
pi_218758305
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Precies, dus een beetje counter-argumentatie kon wat hem betreft waarschijnlijk weinig kwaad.
pi_218758306
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voornamelijk door heteromannen.
Ook. Maar ook mannen die vrouw willen worden en niet konden wachten tot de dingdong weg was om de vrouwenkleedkamers in te gaan.
Democraten hebben het geregeld dat mensen die zich vrouw voelen de vrouwen kleedkamers in mogen, en daar is misbruik van gemaakt door smeerlappen.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:47:38 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218758307
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind iets als ik heb gesproken met naasten en die zeiden dat wat overtuigender dan dat groyper verhaal.
En ik wil graag een officiële en betrouwbare bron zien voordat ik iets voor waar aanneem in situaties al deze.
pi_218758313
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:46 schreef ToT het volgende:

[..]
Die studies an sich natuurlijk niet, maar al die neusringen met blauwgekleurd okselhaar wel.
Dat soort karikaturen maak jij ervan.

Het is de klassieke Power of Nightmares die gebezigd wordt.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:49:53 #260
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218758324
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
En dat is het punt een beetje. Om iemand te leren waarderen voor de dingen waar die persoon een goed standpunt op heeft gevonden.

Zo had bijvoorbeeld Jordan Peterson gelijk over het feminisme maar snapt die man geen kloot van de discussie over god of over klimaatverandering. Kirk had gelijk over onderwerpen zoals transgenderisme en minority crime maar was zwak op punten zoals abortus.

En zodra je dus zo'n persoon over precies die zwakke onderwerpen op een podium zet met iemand die heel sterk is over dat onderwerp dan kan je wel eens tot de foutieve conclusie komen dat kirk dus totaal niets te bieden heeft aan de wereld en dat die andere 99 meningen over 99 andere onderwerpen dan waarschijnlijk ook slecht zijn.

Iets met baby en badwater.

Ik was blij dat iemand die studenten dwong tot reflectie op punten waar in hun zeepbel letterlijk 0 kritische noten werden getolereerd. En dat zag je in hoe agressief en onvoorbereid veel studenten steeds die discussie in gingen.

Een waardevolle les in reflectie op je eigen standpunten die de wereld nu zal moeten missen.
pi_218758327
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:47 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ook. Maar ook mannen die vrouw willen worden en niet konden wachten tot de dingdong weg was om de vrouwenkleedkamers in te gaan.
Democraten hebben het geregeld dat mensen die zich vrouw voelen de vrouwen kleedkamers in mogen, en daar is misbruik van gemaakt door smeerlappen.
Smeerlappen zijn van alle tijden. Die moet je aanpakken.

Nu worden ze gebruikt om een bepaalde politieke agenda erdoor te drukken.

Het wordt ook sterk uitvergroot on die reden.
pi_218758334
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:46 schreef ToT het volgende:

[..]
Heb je dat op al die betrouwbare YouTube kanalen van je gezien?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:52:35 #263
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218758340
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik word vooral wat onpasselijk van alle Amerikaanse MAGA commentators die nu kennelijk het narratief verspreiden dat alleen links altijd naar middelen van geweld grijpt om politieke tegenstand uit te schakelen, dat terwijl de MAGA-cult zelf verantwoordelijk is voor de grootste gewelddadige aanval op de Amerikaanse democratie sinds 1861.
Ja ook rechts heeft een geweldprobleem.

Dat lijkt mij vrij duidelijk.
pi_218758341
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hoe kijk jij eigenlijk naar de reacties wereldwijd op de dood van Floyd?
pi_218758349
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Genderstudies is activisme vermomd als wetenschap.
pi_218758351
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]
De MAGA cult zoals jij het noemt is pas 10 jaar oud maximaal dus om 150 jaar aan politeke geweld daar aan toe te schrijven is een beetje ... meh.. maargoed je bedoelt de onplezantere flanken van conservatief rechts Amerika.

Rechts ontkent dat echter stelselmatig.
Zelfs in deze thread.
pi_218758352
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En ik wil graag een officiële en betrouwbare bron zien voordat ik iets voor waar aanneem in situaties al deze.
Was ik niet duidelijk genoeg dat ik het niet voor waar aannam toen ik schreef dat we af moeten wachten?
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:55:07 #268
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218758355
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zelfs in deze thread.
Klopt. Na elke gebeurtenis is het voor links en rechts direct vooral eerst straatje schoonvegen en hopen dat de poep niet op jouw stoepje valt
pi_218758356
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]
De MAGA cult zoals jij het noemt is pas 10 jaar oud maximaal dus om 150 jaar aan politeke geweld daar aan toe te schrijven is een beetje ... meh.. maargoed je bedoelt de onplezantere flanken van conservatief rechts Amerika.

Nee, geen 150 jaar geweld, wel is het MAGA geweest die de grootste aanval op de Amerikaanse democratie heeft bewerkstelligd sinds er op Sumter geschoten werd.

6 januari was Sumter 2.0 en daarom is het belachelijk dat MAGA nu ineens stelt politiek geweld afschuwelijk te vinden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218758357
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat is de stuip waarin de anti gender beweging steeds schiet.

Datzelfde zagen we in het verleden mbt homoseksualiteit.
pi_218758363
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Smeerlappen zijn van alle tijden. Die moet je aanpakken.

Nu worden ze gebruikt om een bepaalde politieke agenda erdoor te drukken.

Het wordt ook sterk uitvergroot on die reden.
Gewoon geen mannen in vrouwenkleedkamers toiletten of wat dan ook.
Een vrouw hoeft zich niet ongemakkelijk te voelen omdat er mannen binnen komen met alles er op en er aan. Ook al voelen ze zich daadwerkelijk vrouw.
Dat was te ver doorgeslagen.
En als iemand van mening is dat een man een man is en moet blijven dan mag diegene dat vinden en uiten zonder vermoord of zelf maar in elkaar geslagen te worden.

Ik heb zelf overigens geen problemen met mensen van welke letter in het lgbtq etc dan ook.
Ik heb er zelf niks mee maar als het iemand gelukkig maakt dan doen ze dat maar.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:56:39 #272
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218758365
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, geen 150 jaar geweld, wel is het MAGA geweest die de grootste aanval op de Amerikaanse democratie heeft bewerkstelligd sinds er op Sumter geschoten werd.

6 januari was Sumter 2.0 en daarom is het belachelijk dat MAGA nu ineens stelt politiek geweld afschuwelijk te vinden.
Amerikaans partisanism (kan even geen nederlands woord verzinnen) is dan ook ziekelijk. Die mensen zijn selectief boos over een gebeurtenis volledig afhankelijk van de politieke kleur van dader of politicus die de fout maakt. Dat is de enige factor die gebruikt wordt om iets te beoordelen. Iemand van ons? Oh prima werk, jongen. Iemand van hun? Satanisten!!
pi_218758369
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Amerikaans partisanism (kan even geen nederlands woord verzinnen) is dan ook ziekelijk. Die mensen zijn selectief boos over een gebeurtenis volledig afhankelijk van de politieke kleur van dader of politicus die de fout maakt.
Als je hier mee leest dan zie je dat het overgewaaid is.
pi_218758372
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:56 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Gewoon geen mannen in vrouwenkleedkamers toiletten of wat dan ook.
Een vrouw hoeft zich niet ongemakkelijk te voelen omdat er mannen binnen komen met alles er op en er aan. Ook al voelen ze zich daadwerkelijk vrouw.
Dat was te ver doorgeslagen.
En als iemand van mening is dat een man een man is en moet blijven dan mag diegene dat vinden en uiten zonder vermoord of zelf maar in elkaar geslagen te worden.

Ik heb zelf overigens geen problemen met mensen van welke letter in het lgbtq etc dan ook.
Ik heb er zelf niks mee maar als het iemand gelukkig maakt dan doen ze dat maar.
'dan doen ze dat maar'?

Doen ze wat maar precies? Een identiteit hebben zoals iedereen?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218758376
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zelfs in deze thread.
Ik vermoed dat SpecialK zich meer verwant voelt met rechts dan met links.
pi_218758378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja. Het is meer dat het me verbaast hoeveel mensen leugens en nepnieuws als “ook maar een mening” beschouwen.
Nepnieuws, zoals het bericht van NOS dat hij alle zwarte vrouwen dom noemde. Om vervolgens achteraf met een kleine rectificatie te komen, ergens weggestopt op de herstelrubriek op het net.

https://nos.nl/herstel

De versimpeling van Kirks woorden was te kort door de bocht.

Klopt, heel erg, en hele volksstammen die deze herstelling niet gaan lezen maar thans wel werkelijk denken dat Kirk alle zwarte vrouwen dom heeft genoemd.

En dan de vraag stellen waar al die polarisatie toch vandaan komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:59:17 #277
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218758382
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:57 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Als je hier mee leest dan zie je dat het overgewaaid is.
Wij kennen in Nederland niet zo de twee-delige politieke flank. Mede dankzij ons fijne coalitiesysteem. Maargoed verder zou ik wat comments op een forum niet al te serieus nemen en doortrekken naar de gemiddelde Nederlander
pi_218758386
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]
'dan doen ze dat maar'?

Doen ze wat maar precies? Een identiteit hebben zoals iedereen?
Ik weet niet wat voor punt je wil maken, maar dan doen ze dat maar wat ze ook maar gelukkig maakt.
Ik zie iedereen gewoon als mens, identiteit boeit me niet.
pi_218758392
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
maar thans wel werkelijk denken dat Kirk alle zwarte vrouwen dom heeft genoemd.
Denk vooral eerder hele volksstammen die alleen maar verder in hun waanbeeld kruipen dat de linkse antichrist regeert.
pi_218758393
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat is de stuip waarin de anti gender beweging steeds schiet.

Datzelfde zagen we in het verleden mbt homoseksualiteit.
Kennelijk weet je niet eens waar gender studie zich mee bezig houdt. Maar goed.

Het is niet wetenschappelijk omdat het een hoop meningen bij elkaar is. Er is geen enkele consensus, laat staan dat er overtuigend wetenschappelijk bewijs aan ten grondslag ligt.
pi_218758405
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat voor punt je wil maken, maar dan doen ze dat maar wat ze ook maar gelukkig maakt.
Het is gewoon nogal een vreemde uitspraak. Ze 'doen' namelijk niks extra's. Ze zijn gewoon.
pi_218758417
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Denk vooral eerder hele volksstammen die alleen maar verder in hun waanbeeld kruipen dat de linkse antichrist regeert.
Of de rechtse.

En die simplistische dichotomie is waar polarisatie op teert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218758436
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet dat de verdachte met zijn mormoonse opvoeding daar al te veel van mee heeft gekregen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218758439
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of de rechtse.

En die simplistische dichotomie is waar polarisatie op teert.
Dat ben ik met je eens. Nos heeft daar toch wel iets teveel een handje van. Ik ben alleen geen wap die daar iets doelbewust in ziet. Het is dan vooral gewoon te vaak iemand die te weinig nadenkt over hoe het zo objectief en neutraal mogelijk te brengen
pi_218758444
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe kijk jij eigenlijk naar de reacties wereldwijd op de dood van Floyd?
Wat heeft dat hier mee te maken?
pi_218758449
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zeker, maar niet in een dergelijke mate
vosss is de naam,
pi_218758464
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het sterft van de activisten verkleed als wetenschapper. Gloria Wekker, Leo Lucassen, die Harry Pettit en zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_218758466
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:12 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Humor mag prima inktzwart zijn, maar humor is pas humor wanneer het grappig is. Zoals je met je relaasje hierboven duidelijk maakt, was het vooral een opmerking die voortkwam uit het afkeuren van alles wat met hem te maken heeft, en dus degene die hem het meeste liefhad, zijn vrouw, in het bijzonder. Je bent kortom gewoon een halfgaar psychopaatje.
Iemand die voor het “geef elke gek een wapen” is wordt doodgeschoten raakt mij niet echt nee.
Je had hem ook is over MLK moeten horen. Iemand die dus ook is neergeschoten om wat hij vertelde.
Er zijn dit jaar 68 kinderen doodgeschoten in de US. Daar hoor je hier niemand over. Maar tuurlijk, ik ben het halfgaar psychopaatje. 🤣

En ja, ik keur racisme af. Ik keur anti semitisme af. En als je daarvan houdt, ben je wat mij betreft net zo erg. We maken ook grappen over Eva Braun.

En laten we wel wezen: die Erika Kirk spreekt geen Nederlands, dus zal dit nooit lezen. De mensen hier die hem geweldig vonden, moeten maar is aan een zwarte piloot vragen: zeg jochie, heb jij je licentie wel? Kijken hoe snel ze uit het vliegtuig gezet worden.

Snap je die referentie niet? Dat is omdat je nooit van deze vent had gehoord voordat hij vermoord werdt.
pi_218758469
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens. Nos heeft daar toch wel iets teveel een handje van. Ik ben alleen geen wap die daar iets doelbewust in ziet. Het is dan vooral gewoon te vaak iemand die te weinig nadenkt over hoe het zo objectief en neutraal mogelijk te brengen
Ze rectificeren het nog, iets dat ik Wierd nooit heb zien doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218758485
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is gewoon nogal een vreemde uitspraak. Ze 'doen' namelijk niks extra's. Ze zijn gewoon.
Jij vind het een vreemde uitspraak als je de rest van de tekst leest dan kan je de context zien.
pi_218758499
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet dat de verdachte met zijn mormoonse opvoeding daar al te veel van mee heeft gekregen.
Denk ik ook niet.
pi_218758504
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Snap ik wel...

Over George Floyd werden ook allerlei zaken beweerd die achteraf niet klopte: dat hij een zwangere vrouw onder schot had gehouden, was overleden aan een overdosis, gewelddadige crimelord etc. etc. etc.

Reden? Om een stukje te dehumaniseren en empathie m.b.t. diens dood wat te temperen, om het in het ergste geval gewoon te hebben over hoe Floyd zijn dood verdiende of zo.

En op eenzelfde wijzen opereren bepaalde mensen nu met Kirk. Feitenvrije bullshit om uiteindelijk te kunnen victim blamen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218758505
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee maar Wierd is ook een radicale ophitser. Dat hij binnen het medialandschap als genuanceerde journalist wordt gezien is echt onbegrijpelijk
pi_218758507
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom wil je de vraag niet gewoon beantwoorden?
pi_218758511
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:09 schreef vosss het volgende:

[..]
Zeker, maar niet in een dergelijke mate
Ik raad je aan om een tijdje in Amerika te gaan wonen. ;)
pi_218758513
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het sterft van de activisten verkleed als wetenschapper. Gloria Wekker, Leo Lucassen, die Harry Pettit en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Yep.
pi_218758519
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee maar Wierd is ook een radicale ophitser. Dat hij binnen het medialandschap als genuanceerde journalist wordt gezien is echt onbegrijpelijk
Kirk wordt hier ook door velen als een goed debater neergezet “want hij ging altijd de discussie aan”.

En ja, de moord is verwerpelijk en de dader moet gewoon een passende straf krijgen voor de goegemeente daar weer over valt.
pi_218758525
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat Duk zich inmiddels de Nederlandse Kirk waant :')

Ook vermoed ik dat ie voorheen nooit van die gast gehoord had, maar dat komt -geheel in stijl- uit mijn onderbuik.
pi_218758526
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Shotty het volgende:

[..]
Iemand die voor het “geef elke gek een wapen” is wordt doodgeschoten raakt mij niet echt nee.
Je had hem ook is over MLK moeten horen. Iemand die dus ook is neergeschoten om wat hij vertelde.
Er zijn dit jaar 68 kinderen doodgeschoten in de US. Daar hoor je hier niemand over. Maar tuurlijk, ik ben het halfgaar psychopaatje. 🤣

En ja, ik keur racisme af. Ik keur anti semitisme af. En als je daarvan houdt, ben je wat mij betreft net zo erg. We maken ook grappen over Eva Braun.

En laten we wel wezen: die Erika Kirk spreekt geen Nederlands, dus zal dit nooit lezen. De mensen hier die hem geweldig vonden, moeten maar is aan een zwarte piloot vragen: zeg jochie, heb jij je licentie wel? Kijken hoe snel ze uit het vliegtuig gezet worden.

Snap je die referentie niet? Dat is omdat je nooit van deze vent had gehoord voordat hij vermoord werdt.
Wat zei hij precies over MLK?

Ik ken de quote die je aanhaalt wel - ik heb namelijk al jaren discussies met Kirk-adepten - en ook hier presteer je het deze zo contextloos mogelijk aan te halen om het toch maar op racisme te kunnen gooien.

Die quote staat in de bredere context van Kirk's kritiek op Affirmative Action en DEI, dat hij zag als systemen die niet competentie maar identiteit zien als belangrijkste factor om iemand aan te nemen of niet. Daarmee zei hij precies wat zwarten als Candace Owens en Thomas Sowell al jaren zeggen.

Ben ik het eens met dat standpunt van Kirk, Owens en Sowell? Nee, en ik kan ook uitleggen waarom. Wat niet helpt is om het maar op racisme te gooien en van Kirk een halve nazi maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218758528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Yep.
Dat is nog niet alles. We hebben ook nog een leger aan activistische advocaten, activistische rechters en allerlei activistische clubs die elkaar met een beroep op het “algemeen belang” de bal toespelen.
pi_218758545
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Shotty het volgende:

Er zijn dit jaar 68 kinderen doodgeschoten in de US. Daar hoor je hier niemand over.
Wat een onzin. Dat is vaak zat in het nieuws. Maar iets wat vaak gebeurt brengt ook minder emotie met zich mee.

Het gaat hier simpelweg om een bijzonder moord op iemand die niet anders deed dan de discussie aangaan. Dat raakt veel mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')