Lol.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
De schutter van Charlie Kirk komt uit een conservatief gezin en heeft zich tijdens zijn unitijd geradicaliseerd naar links, om zich af te zetten tegen zijn ouders en heeft een club gelijkgestemden gevonden met hele radicale gedachtes tegen andersdenkenden.
En hij was gay.
Nee, maar je moet me geen woorden in de mond leggen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou nou, op je pik / clit / geslachtsdeel naar keuze getrapt zeg?
Ik heb anders ook aantrekkelijke vrouwen gezien die normaal ogen die deze mening hadden. Die werden dan wel gewoon bevraagd. Dus het zegt waarschijnlijk meer over wat voor soort mensen dit soort dingen filmen en dan posten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:17 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Opvallend ook is dat de vrouwen die juichen om deze moord doorgaans oerlelijke dikkerds zijn of dat de borderline stoornissen eraf spatten.
[ x ]
Weer alleen een screenshot wat besproken wordt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb dit open in een tabje om later vandaag te kijken:
Bekijk deze YouTube-video
Deze had ik al bekeken:
quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, maar je moet me geen woorden in de mond leggen.
Je doet precies hetzelfde als je held Kirk. Met controversiële standpunten een ander tegen de haren in strijken om hem daarna met valse retoriek en drogredeneringen de hoek in te drukken. Dat heeft niets met debatteren te maken. Je zoekt het maar uit, fijne dag verder.
Hoe vaak denk jij aan het Romeinse rijk?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In dit geval is er geen vergelijking. Heb je ook maar 1 voorbeeld van een democratische politicus die grappen ging maken over de aanslag, of ging verdraaien wie de dader was? MAGA zit daarentegen vol met tuig dat dat wel doet. Tot en met de grote leider aan toe.
Uiteraardquote:Op zaterdag 13 september 2025 11:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben jij wel eens bij een begrafenis geweest?
Dat rode vierkantje in het midden met dat witte driehoekje er op betekent dat dit een filmpje is waar je op kunt klikken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weer alleen een screenshot wat besproken wordt.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je moet oppassen omdat er een hoop desinformatie wordt gedeeld om de boel nog verder op te fokken.
Die unitijd van hem duurde een semester, meer is ie er niet geweest Wierd.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
De schutter van Charlie Kirk komt uit een conservatief gezin en heeft zich tijdens zijn unitijd geradicaliseerd naar links, om zich af te zetten tegen zijn ouders en heeft een club gelijkgestemden gevonden met hele radicale gedachtes tegen andersdenkenden.
En hij was gay.
We leven in een post truth tijdperk hè.quote:
Fuente's groep toch?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:17 schreef DrDentz het volgende:
Die Groypers zijn dus eigenlijk een soort IS maar dan Christelijk 😮
Ja, hij ging meerdere universiteiten langs met wie weet dezelfde opbouw. En die tekst.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:22 schreef ToT het volgende:
En dat "Prove me wrong" wat je daar in die snapshot ziet staan was Charlie's trademark.
Charlie wilde geen engnekken in meisjeskleedkamers of in vrouwensporten? Maar wel de baby van een verkrachter in de buik van zijn dochter van 10 laten groeien anders was het "moord". Abortus is in geval van verkrachting gewoon zelfverdediging. Daar zouden mannen en christengekken niets over te zeggen moeten hebben.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze worden niet ontmenselijkt; Charlie's punt was dat je andere mensen niet moet lastig vallen met eisen van dat je diegene met allerlei verzonnen pronouns moet omschrijven. (Want die gebruik je uiteraard niet in een normale discussie met de persoon zelf.)
En hij wilde geen engnekken in meisjeskleedkamers of in vrouwensporten.
En jij gelooft klakkeloos alles wat je leest?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat hij gay zou zijn had ik ook niet eerder gehoord, wel dat hij een furry is. Verder is de rest van deze beweringen makkelijk terug te vinden.
Who cares. Dat wat idioten dit verhaal verzonnen hebben is geen reden om het vervolgens serieus te nemen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:17 schreef DrDentz het volgende:
Die Groypers zijn dus eigenlijk een soort IS maar dan Christelijk 😮
De Asha ten Broeke’s van deze wereld.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:17 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Opvallend ook is dat de vrouwen die juichen om deze moord doorgaans oerlelijke dikkerds zijn of dat de borderline stoornissen eraf spatten.
[ x ]
Dat zijn idd conservatieve standpunten waar ik het uiteraard absoluut niet mee eens ben.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:24 schreef Komondeja het volgende:
[..]
Charlie wilde geen engnekken in meisjeskleedkamers of in vrouwensporten? Maar wel de baby van een verkrachter in de buik van zijn dochter van 10 laten groeien anders was het "moord". Abortus is in geval van verkrachting gewoon zelfverdediging. Daar zouden mannen en christengekken niets over te zeggen moeten hebben.
ik ben overtuigd dat er 1 realiteit is die we delen en er dus maar 1 waarheid is maar dat mensen vooral dingen anders zien omdat ze met andere inzichten de wereld bekijken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Grappig dat 2 mensen iets totaal anders kunnen zien.
Dit. En dan kan je wel klagen over zijn stijl, retoriek, etc, maar als dit 'intern' beter aangepakt was geweest, dan zouden ze of beter bestand zijn geweest tegen zijn argumenten (en retoriek), of dan was zijn inbreng überhaupt weinig opwekkend geweest, omdat de 'eigen' ideeën dan al meer uitgekristalliseerd zouden zijn geweest. Sowieso komt een deel van zijn stijl op het conto van zijn discussiepartners, gezien het one-liner-niveau waarop ze zélf de discussies aanslingerde.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:16 schreef SpecialK het volgende:
ongeacht of je het met kirk eens was of niet op bepaalde onderwerpen: hij was een van de weinige mensen die bereid was om de arbeid te verrichten om moeilijke gesprekken te brengen naar mensen die echt veel te weinig denkwerk hebben gestopt in hun standpunt. vooral op de college campuses van de VS is het pijnlijk duidelijk hoe kuddedierlijk de "toekomst van amerika" hun politieke punten overkopieeren van de luidste schreeuwer in de klas. En hoe radicaal links wat dat betreft best wel veel grip heeft op het gedrag daar.
Als het in het nieuws is, geloof ik dat wel ja.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij gelooft klakkeloos alles wat je leest?
Ik doel uiteraard op een betrouwbare bron..
Dat geldt voor élk verhaal over de verdacht he? Uit officiële bron is maar zéér weinig bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Who cares. Dat wat idioten dit verhaal verzonnen hebben is geen reden om het vervolgens serieus te nemen.
Er circuleren ook filmpjes van Kirk op Oxford. De studenten en academici aldaar waren wat beter ingelezen in de materie, en dan zie je direct dat er helemaal niets overblijft van zijn feitenvrije gezwam.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit. En dan kan je wel klagen over zijn stijl, retoriek, etc, maar als dit 'intern' beter aangepakt was geweest, dan zouden ze of beter bestand zijn geweest tegen zijn argumenten (en retoriek), of dan was zijn inbreng überhaupt weinig opwekkend geweest, omdat de 'eigen' ideeën dan al meer uitgekristalliseerd zouden zijn geweest. Sowieso komt een deel van zijn stijl op het conto van zijn discussiepartners, gezien het one-liner-niveau waarop ze zélf de discussies aanslingerde.
Het is maar goed dat jij geen debater bent met die uit hun verband getrokken conclusies.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:12 schreef ToT het volgende:
[..]
En DUS mocht hij er niet over in discussie gaan met mensen die de microfoon pakten, en DUS moest hij vermoord worden.
Sowieso zijn er veel zeer conservatieve christenen in het land, en hij was absoluut echt wel populair daar.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is je ooit opgevallen dat de overledene dan opgehemeld wordt? Meestal.
Ik had nog nooit van dit figuur gehoord, de achterlijke Duk maakt de ridicule vergelijking met dr. MLK, moord is verschrikkelijk maar dit vind ik hemeltergend.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso zijn er veel zeer conservatieve christenen in het land, en hij was absoluut echt wel populair daar.
Over de rest van de wereld uiteraard wel minder, maar ook buiten Amerika zijn er wel genoeg mensen die zijn filmpjes op Youtube bekeken. Maar zijn populariteit buiten eigen land wordt idd wel overdreven.
Ik speel momenteel Rome total War remastered.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe vaak denk jij aan het Romeinse rijk?
Misschien leert men daar dat mensen met wie je het niet eens bent 'eencelligen' en 'amoebes' zijn?quote:
Er zal vast een reden zijn dat hij alleen met kinderen in debat ging en zelfs dan op een vrij simplistische manier. Maar wellicht hebben wij wat andere standaarden als het gaat om het inhoudelijke gedeeltequote:Op zaterdag 13 september 2025 11:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit. En dan kan je wel klagen over zijn stijl, retoriek, etc, maar als dit 'intern' beter aangepakt was geweest, dan zouden ze of beter bestand zijn geweest tegen zijn argumenten (en retoriek), of dan was zijn inbreng überhaupt weinig opwekkend geweest, omdat de 'eigen' ideeën dan al meer uitgekristalliseerd zouden zijn geweest. Sowieso komt een deel van zijn stijl op het conto van zijn discussiepartners, gezien het one-liner-niveau waarop ze zélf de discussies aanslingerde.
Ik deel deze nog maar een keer. Die discussies met vaak woedende studenten lenen zich niet voor nuance. Hier heb je een veel beter beeld van hoe hij echt is en dacht:quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waar precies?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien leert men daar dat mensen met wie je het niet eens bent 'eencelligen' en 'amoebes' zijn?
Hij verdiende er in ieder geval een rijk belegde boterham aan. En nu is hij het slachtoffer van de haat en de polarisatie die hij zelf naar ongekende hoogte heeft helpen stuwen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zal vast een reden zijn dat hij alleen met kinderen in debat ging en zelfs dan op een vrij simplistische manier. Maar wellicht hebben wij wat andere standaarden als het gaat om het inhoudelijke gedeelte
Commercieel en carrière-technisch wel erg slim wat hij deed natuurlijk, dat kan je niet ontkennen
Over de radicalisatie van maffe Wierd kan je inmiddels een leuke longread maken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:29 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van dit figuur gehoord, de achterlijke Duk maakt de ridicule vergelijking met dr. MLK, moord is verschrikkelijk maar dit vind ik hemeltergend.
Ik vind iets als ik heb gesproken met naasten en die zeiden dat wat overtuigender dan dat groyper verhaal.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat geldt voor élk verhaal over de verdacht he? Uit officiële bron is maar zéér weinig bekend gemaakt.
Ja, dat is toch prima?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er circuleren ook filmpjes van Kirk op Oxford. De studenten en academici aldaar waren wat beter ingelezen in de materie, en dan zie je direct dat er helemaal niets overblijft van zijn feitenvrije gezwam.
Ik las het gisteren al, maar dat was van 1 pagina weet zo niet eens meer waar. Ik wou het niet posten omdat ik niet zeker wist of het waar was.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ik denk dat het voor jou een hulpvaardig besef is dat veel amerikanen niet per se of republikein of democraat zijn.
sterker nog. zelfs gematigde linkse stemmers zien de democratische partij niet als thuis.
en veel rechtsere libertariers hebben bijv niks met de republikeinse partij
dus de echte vraag is uiteindelijk niet zo zeer "in welk kamp kan je deze jongen dumpen" maar hooguit "had hij problemen met kirk omdat het te ver rechts was of omdat het niet ver genoeg was"
en dat is uiteindelijk de vraag die gaat bepalen hoe mensen deze moord gaan zien
Wierd ziet dingen die er niet zijn. Het christendom is hier al 50 jaar de nationale pispaal.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Over de radicalisatie van maffe Wierd kan je inmiddels een leuke longread maken.
[ x ]
Ontzettend gelachen.
Die interviewer zuipt als een oude zeerover.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik deel deze nog maar een keer. Die discussies met vaak woedende studenten lenen zich niet voor nuance. Hier heb je een veel beter beeld van hoe hij echt is en dacht:
Ja. Het is meer dat het me verbaast hoeveel mensen leugens en nepnieuws als “ook maar een mening” beschouwen.quote:
Je weet dat je nu antisemiet bent?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Over de radicalisatie van maffe Wierd kan je inmiddels een leuke longread maken.
[ x ]
Ontzettend gelachen.
Oh jee, zegt Wierd dat? Want dan moet ik me toch wel ernstige zorgen gaan maken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet dat je nu antisemiet bent?
Utah State is nogal liberal voor Utah, maar nog steeds minstens Ferrari rood.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:23 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Die unitijd van hem duurde een semester, meer is ie er niet geweest Wierd.
bron
Het klopt niet dat hij alleen het debat aanging met studenten maar alhoewel dat het makkelijk is, is het imo wel een goed idee. Niet alleen als verdienmodel, maar ook omdat het een periode is waarin mensen actief nadenken over de dingen, zichzelf dienen te vormen, of er iig de tijd en scherpte voor hebben, maar ook omdat ze simpelweg stemrecht hebben.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zal vast een reden zijn dat hij alleen met kinderen in debat ging en zelfs dan op een vrij simplistische manier. Maar wellicht hebben wij wat andere standaarden als het gaat om het inhoudelijke gedeelte
Commercieel en carrière-technisch wel erg slim wat hij deed natuurlijk, dat kan je niet ontkennen
Ongehoord Nederland heeft daar vast ruimte voor.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Misschien kan Wierd tv-dominee worden. Ook al zoiets uit de VS.
Dat is maar een deel van het verhaal hè.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik deel deze nog maar een keer. Die discussies met vaak woedende studenten lenen zich niet voor nuance. Hier heb je een veel beter beeld van hoe hij echt is en dacht:
Nee dat is gebeurd, en niet maar 1 keer.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit sprookje blijft het ook goed doen in 'bepaalde contreien' hè?
En omdat ze eenvoudig te kneden zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:38 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het klopt niet dat hij alleen het debat aanging met studenten maar alhoewel dat het makkelijk is, is het imo wel een goed idee. Niet alleen als verdienmodel, maar ook omdat het een periode is waarin mensen actief nadenken over de dingen, zichzelf dienen te vormen, of er iig de tijd en scherpte voor hebben, maar ook omdat ze simpelweg stemrecht hebben.
Voornamelijk door heteromannen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Nee dat is gebeurd, en niet maar 1 keer.
Die interviewer is Bill Maher die een van de weinigen nog is daar die in zijn programma Real Time ruimte heeft voor beide geluiden. En Real Time is zeer invloedrijk. Bovendien een goede show met een prima mix van serieuze politiek en humor.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die interviewer zuipt als een oude zeerover.
Ja dat is goed te zien met al dat extremisme in die scholen met hun genderstudies enzo.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
En omdat ze eenvoudig te kneden zijn.
Dat je dat als extremisme ziet zegt al genoeg.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat is goed te zien met al dat extremisme in die scholen met hun genderstudies enzo.
Goed dat er een weldenkend weerwoord tegenover komt.
Die studies an sich natuurlijk niet, maar al die neusringen met blauwgekleurd okselhaar wel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat je dat als extremisme ziet zegt al genoeg.
Precies, dus een beetje counter-argumentatie kon wat hem betreft waarschijnlijk weinig kwaad.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
En omdat ze eenvoudig te kneden zijn.
Ook. Maar ook mannen die vrouw willen worden en niet konden wachten tot de dingdong weg was om de vrouwenkleedkamers in te gaan.quote:
En ik wil graag een officiële en betrouwbare bron zien voordat ik iets voor waar aanneem in situaties al deze.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind iets als ik heb gesproken met naasten en die zeiden dat wat overtuigender dan dat groyper verhaal.
Dat soort karikaturen maak jij ervan.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Die studies an sich natuurlijk niet, maar al die neusringen met blauwgekleurd okselhaar wel.
En dat is het punt een beetje. Om iemand te leren waarderen voor de dingen waar die persoon een goed standpunt op heeft gevonden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er circuleren ook filmpjes van Kirk op Oxford. De studenten en academici aldaar waren wat beter ingelezen in de materie, en dan zie je direct dat er helemaal niets overblijft van zijn feitenvrije gezwam.
Smeerlappen zijn van alle tijden. Die moet je aanpakken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:47 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ook. Maar ook mannen die vrouw willen worden en niet konden wachten tot de dingdong weg was om de vrouwenkleedkamers in te gaan.
Democraten hebben het geregeld dat mensen die zich vrouw voelen de vrouwen kleedkamers in mogen, en daar is misbruik van gemaakt door smeerlappen.
Heb je dat op al die betrouwbare YouTube kanalen van je gezien?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Die studies an sich natuurlijk niet, maar al die neusringen met blauwgekleurd okselhaar wel.
Ja ook rechts heeft een geweldprobleem.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik word vooral wat onpasselijk van alle Amerikaanse MAGA commentators die nu kennelijk het narratief verspreiden dat alleen links altijd naar middelen van geweld grijpt om politieke tegenstand uit te schakelen, dat terwijl de MAGA-cult zelf verantwoordelijk is voor de grootste gewelddadige aanval op de Amerikaanse democratie sinds 1861.
Hoe kijk jij eigenlijk naar de reacties wereldwijd op de dood van Floyd?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sodemieter op, ik zeg nergens dat de moord gerechtvaardigd is. Alleen dat Kirk een achterlijke volksmenner was die postuum onterecht op een enorm voetstuk wordt gehesen.
Genderstudies is activisme vermomd als wetenschap.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat je dat als extremisme ziet zegt al genoeg.
Rechts ontkent dat echter stelselmatig.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De MAGA cult zoals jij het noemt is pas 10 jaar oud maximaal dus om 150 jaar aan politeke geweld daar aan toe te schrijven is een beetje ... meh.. maargoed je bedoelt de onplezantere flanken van conservatief rechts Amerika.
Ja ook rechts heeft een geweldprobleem.
Dat lijkt mij vrij duidelijk.
Was ik niet duidelijk genoeg dat ik het niet voor waar aannam toen ik schreef dat we af moeten wachten?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik wil graag een officiële en betrouwbare bron zien voordat ik iets voor waar aanneem in situaties al deze.
Klopt. Na elke gebeurtenis is het voor links en rechts direct vooral eerst straatje schoonvegen en hopen dat de poep niet op jouw stoepje valtquote:Op zaterdag 13 september 2025 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rechts ontkent dat echter stelselmatig.
Zelfs in deze thread.
Nee, geen 150 jaar geweld, wel is het MAGA geweest die de grootste aanval op de Amerikaanse democratie heeft bewerkstelligd sinds er op Sumter geschoten werd.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De MAGA cult zoals jij het noemt is pas 10 jaar oud maximaal dus om 150 jaar aan politeke geweld daar aan toe te schrijven is een beetje ... meh.. maargoed je bedoelt de onplezantere flanken van conservatief rechts Amerika.
Ja ook rechts heeft een geweldprobleem.
Dat lijkt mij vrij duidelijk.
Nee, dat is de stuip waarin de anti gender beweging steeds schiet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Genderstudies is activisme vermomd als wetenschap.
Gewoon geen mannen in vrouwenkleedkamers toiletten of wat dan ook.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Smeerlappen zijn van alle tijden. Die moet je aanpakken.
Nu worden ze gebruikt om een bepaalde politieke agenda erdoor te drukken.
Het wordt ook sterk uitvergroot on die reden.
Amerikaans partisanism (kan even geen nederlands woord verzinnen) is dan ook ziekelijk. Die mensen zijn selectief boos over een gebeurtenis volledig afhankelijk van de politieke kleur van dader of politicus die de fout maakt. Dat is de enige factor die gebruikt wordt om iets te beoordelen. Iemand van ons? Oh prima werk, jongen. Iemand van hun? Satanisten!!quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, geen 150 jaar geweld, wel is het MAGA geweest die de grootste aanval op de Amerikaanse democratie heeft bewerkstelligd sinds er op Sumter geschoten werd.
6 januari was Sumter 2.0 en daarom is het belachelijk dat MAGA nu ineens stelt politiek geweld afschuwelijk te vinden.
Als je hier mee leest dan zie je dat het overgewaaid is.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Amerikaans partisanism (kan even geen nederlands woord verzinnen) is dan ook ziekelijk. Die mensen zijn selectief boos over een gebeurtenis volledig afhankelijk van de politieke kleur van dader of politicus die de fout maakt.
'dan doen ze dat maar'?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:56 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Gewoon geen mannen in vrouwenkleedkamers toiletten of wat dan ook.
Een vrouw hoeft zich niet ongemakkelijk te voelen omdat er mannen binnen komen met alles er op en er aan. Ook al voelen ze zich daadwerkelijk vrouw.
Dat was te ver doorgeslagen.
En als iemand van mening is dat een man een man is en moet blijven dan mag diegene dat vinden en uiten zonder vermoord of zelf maar in elkaar geslagen te worden.
Ik heb zelf overigens geen problemen met mensen van welke letter in het lgbtq etc dan ook.
Ik heb er zelf niks mee maar als het iemand gelukkig maakt dan doen ze dat maar.
Ik vermoed dat SpecialK zich meer verwant voelt met rechts dan met links.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rechts ontkent dat echter stelselmatig.
Zelfs in deze thread.
Nepnieuws, zoals het bericht van NOS dat hij alle zwarte vrouwen dom noemde. Om vervolgens achteraf met een kleine rectificatie te komen, ergens weggestopt op de herstelrubriek op het net.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. Het is meer dat het me verbaast hoeveel mensen leugens en nepnieuws als “ook maar een mening” beschouwen.
Wij kennen in Nederland niet zo de twee-delige politieke flank. Mede dankzij ons fijne coalitiesysteem. Maargoed verder zou ik wat comments op een forum niet al te serieus nemen en doortrekken naar de gemiddelde Nederlanderquote:Op zaterdag 13 september 2025 11:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je hier mee leest dan zie je dat het overgewaaid is.
Ik weet niet wat voor punt je wil maken, maar dan doen ze dat maar wat ze ook maar gelukkig maakt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
'dan doen ze dat maar'?
Doen ze wat maar precies? Een identiteit hebben zoals iedereen?
Denk vooral eerder hele volksstammen die alleen maar verder in hun waanbeeld kruipen dat de linkse antichrist regeert.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
maar thans wel werkelijk denken dat Kirk alle zwarte vrouwen dom heeft genoemd.
Kennelijk weet je niet eens waar gender studie zich mee bezig houdt. Maar goed.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is de stuip waarin de anti gender beweging steeds schiet.
Datzelfde zagen we in het verleden mbt homoseksualiteit.
Het is gewoon nogal een vreemde uitspraak. Ze 'doen' namelijk niks extra's. Ze zijn gewoon.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor punt je wil maken, maar dan doen ze dat maar wat ze ook maar gelukkig maakt.
Ik zie iedereen gewoon als mens, identiteit boeit me niet.
Of de rechtse.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk vooral eerder hele volksstammen die alleen maar verder in hun waanbeeld kruipen dat de linkse antichrist regeert.
Ik geloof ook niet dat de verdachte met zijn mormoonse opvoeding daar al te veel van mee heeft gekregen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor punt je wil maken, maar dan doen ze dat maar wat ze ook maar gelukkig maakt.
Ik zie iedereen gewoon als mens, identiteit boeit me niet.
Dat ben ik met je eens. Nos heeft daar toch wel iets teveel een handje van. Ik ben alleen geen wap die daar iets doelbewust in ziet. Het is dan vooral gewoon te vaak iemand die te weinig nadenkt over hoe het zo objectief en neutraal mogelijk te brengenquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of de rechtse.
En die simplistische dichotomie is waar polarisatie op teert.
Wat heeft dat hier mee te maken?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe kijk jij eigenlijk naar de reacties wereldwijd op de dood van Floyd?
Zeker, maar niet in een dergelijke matequote:Op zaterdag 13 september 2025 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is je ooit opgevallen dat de overledene dan opgehemeld wordt? Meestal.
Het sterft van de activisten verkleed als wetenschapper. Gloria Wekker, Leo Lucassen, die Harry Pettit en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Genderstudies is activisme vermomd als wetenschap.
Iemand die voor het “geef elke gek een wapen” is wordt doodgeschoten raakt mij niet echt nee.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:12 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Humor mag prima inktzwart zijn, maar humor is pas humor wanneer het grappig is. Zoals je met je relaasje hierboven duidelijk maakt, was het vooral een opmerking die voortkwam uit het afkeuren van alles wat met hem te maken heeft, en dus degene die hem het meeste liefhad, zijn vrouw, in het bijzonder. Je bent kortom gewoon een halfgaar psychopaatje.
Ze rectificeren het nog, iets dat ik Wierd nooit heb zien doen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Nos heeft daar toch wel iets teveel een handje van. Ik ben alleen geen wap die daar iets doelbewust in ziet. Het is dan vooral gewoon te vaak iemand die te weinig nadenkt over hoe het zo objectief en neutraal mogelijk te brengen
Jij vind het een vreemde uitspraak als je de rest van de tekst leest dan kan je de context zien.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is gewoon nogal een vreemde uitspraak. Ze 'doen' namelijk niks extra's. Ze zijn gewoon.
Denk ik ook niet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat de verdachte met zijn mormoonse opvoeding daar al te veel van mee heeft gekregen.
Snap ik wel...quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat heeft dat hier mee te maken?
Nee maar Wierd is ook een radicale ophitser. Dat hij binnen het medialandschap als genuanceerde journalist wordt gezien is echt onbegrijpelijkquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze rectificeren het nog, iets dat ik Wierd nooit heb zien doen.
Waarom wil je de vraag niet gewoon beantwoorden?quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat heeft dat hier mee te maken?
Ik raad je aan om een tijdje in Amerika te gaan wonen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar niet in een dergelijke mate
Yep.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het sterft van de activisten verkleed als wetenschapper. Gloria Wekker, Leo Lucassen, die Harry Pettit en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Kirk wordt hier ook door velen als een goed debater neergezet “want hij ging altijd de discussie aan”.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee maar Wierd is ook een radicale ophitser. Dat hij binnen het medialandschap als genuanceerde journalist wordt gezien is echt onbegrijpelijk
Ik heb het idee dat Duk zich inmiddels de Nederlandse Kirk waantquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze rectificeren het nog, iets dat ik Wierd nooit heb zien doen.
Wat zei hij precies over MLK?quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Shotty het volgende:
[..]
Iemand die voor het “geef elke gek een wapen” is wordt doodgeschoten raakt mij niet echt nee.
Je had hem ook is over MLK moeten horen. Iemand die dus ook is neergeschoten om wat hij vertelde.
Er zijn dit jaar 68 kinderen doodgeschoten in de US. Daar hoor je hier niemand over. Maar tuurlijk, ik ben het halfgaar psychopaatje. 🤣
En ja, ik keur racisme af. Ik keur anti semitisme af. En als je daarvan houdt, ben je wat mij betreft net zo erg. We maken ook grappen over Eva Braun.
En laten we wel wezen: die Erika Kirk spreekt geen Nederlands, dus zal dit nooit lezen. De mensen hier die hem geweldig vonden, moeten maar is aan een zwarte piloot vragen: zeg jochie, heb jij je licentie wel? Kijken hoe snel ze uit het vliegtuig gezet worden.
Snap je die referentie niet? Dat is omdat je nooit van deze vent had gehoord voordat hij vermoord werdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |