abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218758378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja. Het is meer dat het me verbaast hoeveel mensen leugens en nepnieuws als “ook maar een mening” beschouwen.
Nepnieuws, zoals het bericht van NOS dat hij alle zwarte vrouwen dom noemde. Om vervolgens achteraf met een kleine rectificatie te komen, ergens weggestopt op de herstelrubriek op het net.

https://nos.nl/herstel

De versimpeling van Kirks woorden was te kort door de bocht.

Klopt, heel erg, en hele volksstammen die deze herstelling niet gaan lezen maar thans wel werkelijk denken dat Kirk alle zwarte vrouwen dom heeft genoemd.

En dan de vraag stellen waar al die polarisatie toch vandaan komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:59:17 #277
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218758382
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:57 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Als je hier mee leest dan zie je dat het overgewaaid is.
Wij kennen in Nederland niet zo de twee-delige politieke flank. Mede dankzij ons fijne coalitiesysteem. Maargoed verder zou ik wat comments op een forum niet al te serieus nemen en doortrekken naar de gemiddelde Nederlander
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218758386
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]
'dan doen ze dat maar'?

Doen ze wat maar precies? Een identiteit hebben zoals iedereen?
Ik weet niet wat voor punt je wil maken, maar dan doen ze dat maar wat ze ook maar gelukkig maakt.
Ik zie iedereen gewoon als mens, identiteit boeit me niet.
pi_218758392
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
maar thans wel werkelijk denken dat Kirk alle zwarte vrouwen dom heeft genoemd.
Denk vooral eerder hele volksstammen die alleen maar verder in hun waanbeeld kruipen dat de linkse antichrist regeert.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218758393
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat is de stuip waarin de anti gender beweging steeds schiet.

Datzelfde zagen we in het verleden mbt homoseksualiteit.
Kennelijk weet je niet eens waar gender studie zich mee bezig houdt. Maar goed.

Het is niet wetenschappelijk omdat het een hoop meningen bij elkaar is. Er is geen enkele consensus, laat staan dat er overtuigend wetenschappelijk bewijs aan ten grondslag ligt.
pi_218758405
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat voor punt je wil maken, maar dan doen ze dat maar wat ze ook maar gelukkig maakt.
Het is gewoon nogal een vreemde uitspraak. Ze 'doen' namelijk niks extra's. Ze zijn gewoon.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218758417
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Denk vooral eerder hele volksstammen die alleen maar verder in hun waanbeeld kruipen dat de linkse antichrist regeert.
Of de rechtse.

En die simplistische dichotomie is waar polarisatie op teert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218758436
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet dat de verdachte met zijn mormoonse opvoeding daar al te veel van mee heeft gekregen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218758439
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of de rechtse.

En die simplistische dichotomie is waar polarisatie op teert.
Dat ben ik met je eens. Nos heeft daar toch wel iets teveel een handje van. Ik ben alleen geen wap die daar iets doelbewust in ziet. Het is dan vooral gewoon te vaak iemand die te weinig nadenkt over hoe het zo objectief en neutraal mogelijk te brengen
pi_218758444
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe kijk jij eigenlijk naar de reacties wereldwijd op de dood van Floyd?
Wat heeft dat hier mee te maken?
pi_218758449
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is je ooit opgevallen dat de overledene dan opgehemeld wordt? Meestal.
Zeker, maar niet in een dergelijke mate
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218758464
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Genderstudies is activisme vermomd als wetenschap.
Het sterft van de activisten verkleed als wetenschapper. Gloria Wekker, Leo Lucassen, die Harry Pettit en zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_218758466
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:12 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Humor mag prima inktzwart zijn, maar humor is pas humor wanneer het grappig is. Zoals je met je relaasje hierboven duidelijk maakt, was het vooral een opmerking die voortkwam uit het afkeuren van alles wat met hem te maken heeft, en dus degene die hem het meeste liefhad, zijn vrouw, in het bijzonder. Je bent kortom gewoon een halfgaar psychopaatje.
Iemand die voor het “geef elke gek een wapen” is wordt doodgeschoten raakt mij niet echt nee.
Je had hem ook is over MLK moeten horen. Iemand die dus ook is neergeschoten om wat hij vertelde.
Er zijn dit jaar 68 kinderen doodgeschoten in de US. Daar hoor je hier niemand over. Maar tuurlijk, ik ben het halfgaar psychopaatje. 🤣

En ja, ik keur racisme af. Ik keur anti semitisme af. En als je daarvan houdt, ben je wat mij betreft net zo erg. We maken ook grappen over Eva Braun.

En laten we wel wezen: die Erika Kirk spreekt geen Nederlands, dus zal dit nooit lezen. De mensen hier die hem geweldig vonden, moeten maar is aan een zwarte piloot vragen: zeg jochie, heb jij je licentie wel? Kijken hoe snel ze uit het vliegtuig gezet worden.

Snap je die referentie niet? Dat is omdat je nooit van deze vent had gehoord voordat hij vermoord werdt.
pi_218758469
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens. Nos heeft daar toch wel iets teveel een handje van. Ik ben alleen geen wap die daar iets doelbewust in ziet. Het is dan vooral gewoon te vaak iemand die te weinig nadenkt over hoe het zo objectief en neutraal mogelijk te brengen
Ze rectificeren het nog, iets dat ik Wierd nooit heb zien doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218758485
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is gewoon nogal een vreemde uitspraak. Ze 'doen' namelijk niks extra's. Ze zijn gewoon.
Jij vind het een vreemde uitspraak als je de rest van de tekst leest dan kan je de context zien.
pi_218758499
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet dat de verdachte met zijn mormoonse opvoeding daar al te veel van mee heeft gekregen.
Denk ik ook niet.
pi_218758504
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Snap ik wel...

Over George Floyd werden ook allerlei zaken beweerd die achteraf niet klopte: dat hij een zwangere vrouw onder schot had gehouden, was overleden aan een overdosis, gewelddadige crimelord etc. etc. etc.

Reden? Om een stukje te dehumaniseren en empathie m.b.t. diens dood wat te temperen, om het in het ergste geval gewoon te hebben over hoe Floyd zijn dood verdiende of zo.

En op eenzelfde wijzen opereren bepaalde mensen nu met Kirk. Feitenvrije bullshit om uiteindelijk te kunnen victim blamen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218758505
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee maar Wierd is ook een radicale ophitser. Dat hij binnen het medialandschap als genuanceerde journalist wordt gezien is echt onbegrijpelijk
pi_218758507
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom wil je de vraag niet gewoon beantwoorden?
pi_218758511
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:09 schreef vosss het volgende:

[..]
Zeker, maar niet in een dergelijke mate
Ik raad je aan om een tijdje in Amerika te gaan wonen. ;)
pi_218758513
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het sterft van de activisten verkleed als wetenschapper. Gloria Wekker, Leo Lucassen, die Harry Pettit en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Yep.
pi_218758519
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee maar Wierd is ook een radicale ophitser. Dat hij binnen het medialandschap als genuanceerde journalist wordt gezien is echt onbegrijpelijk
Kirk wordt hier ook door velen als een goed debater neergezet “want hij ging altijd de discussie aan”.

En ja, de moord is verwerpelijk en de dader moet gewoon een passende straf krijgen voor de goegemeente daar weer over valt.
pi_218758525
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat Duk zich inmiddels de Nederlandse Kirk waant :')

Ook vermoed ik dat ie voorheen nooit van die gast gehoord had, maar dat komt -geheel in stijl- uit mijn onderbuik.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218758526
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:10 schreef Shotty het volgende:

[..]
Iemand die voor het “geef elke gek een wapen” is wordt doodgeschoten raakt mij niet echt nee.
Je had hem ook is over MLK moeten horen. Iemand die dus ook is neergeschoten om wat hij vertelde.
Er zijn dit jaar 68 kinderen doodgeschoten in de US. Daar hoor je hier niemand over. Maar tuurlijk, ik ben het halfgaar psychopaatje. 🤣

En ja, ik keur racisme af. Ik keur anti semitisme af. En als je daarvan houdt, ben je wat mij betreft net zo erg. We maken ook grappen over Eva Braun.

En laten we wel wezen: die Erika Kirk spreekt geen Nederlands, dus zal dit nooit lezen. De mensen hier die hem geweldig vonden, moeten maar is aan een zwarte piloot vragen: zeg jochie, heb jij je licentie wel? Kijken hoe snel ze uit het vliegtuig gezet worden.

Snap je die referentie niet? Dat is omdat je nooit van deze vent had gehoord voordat hij vermoord werdt.
Wat zei hij precies over MLK?

Ik ken de quote die je aanhaalt wel - ik heb namelijk al jaren discussies met Kirk-adepten - en ook hier presteer je het deze zo contextloos mogelijk aan te halen om het toch maar op racisme te kunnen gooien.

Die quote staat in de bredere context van Kirk's kritiek op Affirmative Action en DEI, dat hij zag als systemen die niet competentie maar identiteit zien als belangrijkste factor om iemand aan te nemen of niet. Daarmee zei hij precies wat zwarten als Candace Owens en Thomas Sowell al jaren zeggen.

Ben ik het eens met dat standpunt van Kirk, Owens en Sowell? Nee, en ik kan ook uitleggen waarom. Wat niet helpt is om het maar op racisme te gooien en van Kirk een halve nazi maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218758528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Yep.
Dat is nog niet alles. We hebben ook nog een leger aan activistische advocaten, activistische rechters en allerlei activistische clubs die elkaar met een beroep op het “algemeen belang” de bal toespelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')