In dit geval is er geen vergelijking. Heb je ook maar 1 voorbeeld van een democratische politicus die grappen ging maken over de aanslag, of ging verdraaien wie de dader was? MAGA zit daarentegen vol met tuig dat dat wel doet. Tot en met de grote leider aan toe.quote:
En een poosje geleden was zijn eigen hoofd bijna ontploft door een sniper.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Iemand die hem dierbaar was, was net in de halsslagader geschoten!
Ook dit idd ja!quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En een poosje geleden was zijn eigen hoofd bijna ontploft door een sniper.
Jouw woorden doen mijn pijn. Misschien is geweld wel “ gerechtvaardigd “…. Wie ben jij om het gros van Nederland zo weg te zetten….Er moet actie komen naar mensen zoals jij.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is bizar dat Kirk nu tot een soort Jezusfiguur wordt gemaakt, terwijl alles wat er uit zijn mond kwam bestond uit leugens, desinformatie en andere feitenvrije lulkoek. Met drogredeneringen en retorische trucs duwde hij mensen die minder rap van de tongriem gesneden waren de hoek in.
Het toont aan dat het gros van de mensheid te dom is om te schijten. In Nederland kan de PVV de grootste partij worden met een feitenvrij lulprogramma dat haaks staat op de grondwet en elke financiėle onderbouwing mist en iedereen vindt het de normaalste zaak van de wereld.
Die ontwikkeling is net zo eng als de extreme polarisatie. Overigens doet die weduwe van Kirk er in haar toespraak gewoon nog maar eens een grote schep bovenop.
Nee maar ik volg Trump al wat langer en kan aan patroonherkenning doen. Als hij eerder niet naar herdenkingen voor militairen ging, omdat hij zijn haar belangrijker vond en de doden een stel sukkels noemde, dan is de kans groot dat hij als bejaarde niet meer bijdraait.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ah je kan nu ook al in mensen hun hoofd kijken.
Ik hoef niet naar insta. Kijk eens hier in dit topic hoeveel mensen duidelijk maken dat ze de schouders ophalen tav deze moord.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Die instagrammers die roepen dat hij het verdiend heeft?
Tegenwoordig vinden jongeren niemand interessant die geen volgers heeftquote:Op zaterdag 13 september 2025 10:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Mwoah influencers zijn vaak gemankeerd dus ik vind de willekeurige mens op straat interessanter.
Ongelooflijk ben jij.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee maar ik volg Trump al wat langer en kan aan patroonherkenning doen. Als hij eerder niet naar herdenkingen voor militairen ging, omdat hij zijn haar belangrijker vond en de doden een stel sukkels noemde, dan is de kans groot dat hij als bejaarde niet meer bijdraait.
Iemand poste het net al, maar dit is iemand die kapot is door een bloedprop ipv verdriet:quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Iemand die hem dierbaar was, was net in de halsslagader geschoten!
quote:“How are you holding up over the last three and a half days?” asked one reporter, who’d also wished him condolences for Kirk.
“I think very good,” Trump replied. “And by the way, right there you see all the trucks; they just started construction of the new ballroom for the White House. Which is something they’ve been trying to get as you know for about 150 years, and it’s gonna be a beauty, it’ll be an absolutely magnificent structure.
Waarom was hij moe en sip? Dat is 24 jaar geleden joh.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Sommige mensen vonden het ook raar dat Trump er moe en sip uit zag op 9/11.
Jezus zou vandaag de dag maar een loser zijn met z'n 12 discipelen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:41 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Tegenwoordig vinden jongeren niemand interessant die geen volgers heeft
Heb jij dat nooit gehad dat je iemand verkeerd hebt verstaan zonder dat door te hebben? Ik wel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan vraag je wat er wordt gezegd, toch? Als je het niet goed kan horen?
Ga lekker in het AMC werken als je zo goed bent in aandoeningen zo te herkennen!quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iemand poste het net al, maar dit is iemand die kapot is door een bloedprop ipv verdriet:
[..]
Charlie Kirk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Waarom was hij moe en sip? Dat is 24 jaar geleden joh.
De T. noemde er gisteren of eergisteren 2 die het gedaan zouden hebben nav deze moord…quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In dit geval is er geen vergelijking. Heb je ook maar 1 voorbeeld van een democratische politicus die grappen ging maken over de aanslag, of ging verdraaien wie de dader was? MAGA zit daarentegen vol met tuig dat dat wel doet. Tot en met de grote leider aan toe.
Dankjewel. Zo knap is het niet om dingen te weten over de meest beroemde persoon ter wereld hoor.quote:
Dat was ik, maar dit kan natuurlijk ook;quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Iemand poste het net al, maar dit is iemand die kapot is door een bloedprop ipv verdriet:
Jeetje en iedereen maar denken dat er maar twee soorten mens bestaat.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik heb het al een paar keer gelezen, maar het lijkt erop dat de dader geen republikein is, maar ook geen Democraat.
https://www.bbc.com/news/articles/cp8wl2y66p9o
Dat is lekker specifiek.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De T. noemde er gisteren of eergisteren 2 die het gedaan zouden hebben nav deze moord…
Het gebeurd Trump wel best vaak, dat hij een heel vreemd antwoord geeft op een vraag.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb jij dat nooit gehad dat je iemand verkeerd hebt verstaan zonder dat door te hebben? Ik wel.
Je trekt wat te snel een conclusie.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Jeetje en iedereen maar denken dat er maar twee soorten mens bestaat.
Dit kan dus écht niet. Ik eis een hokje.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik heb het al een paar keer gelezen, maar het lijkt erop dat de dader geen republikein is, maar ook geen Democraat.
Je kunt het natuurlijk prima belachelijk vinden dat hij nu een heldenstatus heeft gekregen in bepaalde kringen en tegelijkertijd walgen van een dergelijke moordaanslag.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hoef niet naar insta. Kijk eens hier in dit topic hoeveel mensen duidelijk maken dat ze de schouders ophalen tav deze moord.
Sommigen heel direct. Tot aan ‘net goed!’ aan toe. Anderen wat terughoudender, door er maar op te wijzen wat een enorme haatzaaier hij zou zijn geweest (waar deels de leugen ook regeert). Of hier melden dat je het belachelijk vindt dat hij nu heldenstatus heeft gekregen.
Ik hoop dat we het nooit mee gaan maken, maar als een links/progressieve persoonlijkheid wordt vermoord dan zal ik precies zo reageren als ik nu reageer. Eerst en vooral omdat ik moord verafschuw. Tevens omdat ik het vooral met Kirk oneens was.
Mocht ik dan het gedrag vertonen wat velen hier vertoond hebben, wrijf mij dan deze post ajb onder mijn neus. Want dan ben ik geen knip meer voor mijn neus waard.
Partijfluļde dus. We weten alweer genoeg.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Als ik de hele tekst lees dan zou ik em plaatsen in het hokje gevaarlijke idioot, had niet los mogen lopen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:49 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Dit kan dus écht niet. Ik eis een hokje.
Links of rechts, ik wil het NU weten!
Bing bing boing boing bing bong bing bing boink boing.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het gebeurd Trump wel best vaak, dat hij een heel vreemd antwoord geeft op een vraag.
Misschien toch tijd voor een hoorapparaat. Of geen vragen beantwoorden bij z’n helicopter.
Ik denk dat hij veel te ijdel is voor een hoorapparaat.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het gebeurd Trump wel best vaak, dat hij een heel vreemd antwoord geeft op een vraag.
Misschien toch tijd voor een hoorapparaat. Of geen vragen beantwoorden bij z’n helicopter.
Als hij inderdaad de schutter is geweest (hij is nog altijd verdachte) zou ik ook wel denken dat het een gevaarlijke idioot is ja. Die is niet al te ingewikkeld.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als ik de hele tekst lees dan zou ik em plaatsen in het hokje gevaarlijke idioot, had niet los mogen lopen.
Dat is denk ik ook gewoon onderdeel van de charme voor veel mensen die hem adoreren: iemand vraagt iets, hij zegt er twee woorden over en gaat dan vijf minuten willekeurig een rant houden over iets anders. Het zal aanslaan bij een bepaald publiekquote:Op zaterdag 13 september 2025 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar dat is nuance!quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk prima belachelijk vinden dat hij nu een heldenstatus heeft gekregen in bepaalde kringen en tegelijkertijd walgen van een dergelijke moordaanslag.
Ik had er ook totaal geen moeite mee om die vraag te beantwoorden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als hij inderdaad de schutter is geweest (hij is nog altijd verdachte) zou ik ook wel denken dat het een gevaarlijke idioot is ja. Die is niet al te ingewikkeld.
We noteren (voorzichtig, met rode potlood) gevaarlijke idioot als potentieel derde hokje dan.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als ik de hele tekst lees dan zou ik em plaatsen in het hokje gevaarlijke idioot, had niet los mogen lopen.
Het is maar waar je je nu al druk over wil maken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk prima belachelijk vinden dat hij nu een heldenstatus heeft gekregen in bepaalde kringen en tegelijkertijd walgen van een dergelijke moordaanslag.
Rechts, links, midden en helemaal niet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:54 schreef Sanvi het volgende:
[..]
We noteren (voorzichtig, met rode potlood) gevaarlijke idioot als potentieel derde hokje dan.
En ik las al zoiets als partijfluļde. Jeetje, zou het dan echt dat er meer smaken mens zijn dan dat er smaken Ben & Jerry's bij mij in de vriezer staan?
In beginsel 2. Maar er zijn ook transgenders en intersekse mensen. Ik zie niet in waarom dat zo ontmenselijkt zou moeten worden. Ik heb er geen enkele last van.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoeveel geslachten zijn er volgens jou?
Enerzijds van die typische rechtse online onderbroekenhumor maar anderzijds een sterk Antifa-profiel.quote:Two casings displayed apparent references to online trolling humour. The inscription "notices bulges OwO what's this?" on a fired shell casing may refer to a "copypasta" - a piece of text that is repeated over and over again, often to troll people online. Another casing, that was unfired, was inscribed with the words "If you read this, you are gay lmao" - again an apparent reference to a trolling joke.
Meanwhile, other casings could be interpreted as sympathetic to Antifa, or the anti-fascist movement, a loose collection of far-left activists who have been active in the US over the last decade and often demonstrate against Trump policies and far-right groups.
One unfired casing had the words "Hey fascist! Catch!" and an up, right and three down arrows.
The three down arrows alone could be a common symbol used for anti-fascism. As a whole, the arrows could reference a sequence of control inputs in a video game - although this remains unclear, and authorities have not yet released images of the casings.
A second casing was inscribed with lyrics to the song "Bella Ciao" that honours World War Two-era partisans of the Italian resistance who fought Nazi Germany.
Authorities said Robinson also appeared to have been active on Discord, the social media platform primarily used by gamers, but now also popular with other communities.
His roommate reportedly showed investigators a series of messages on Discord from a contact named "Tyler" referencing a rifle "drop point" and instructions about retrieving and hiding the weapon.
Ja, dus gewoon twee. De rest zit er 'tussen'.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:56 schreef Spablauw214 het volgende:
In beginsel 2. Maar er zijn ook transgenders en intersekse mensen. Ik zie niet in waarom dat zo ontmenselijkt zou moeten worden. Ik heb er geen enkele last van.
Ok, rechts, links, midden en helemaal niets en voor de mensen met een zwaar accent ham & eggs dan nog zeker?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Rechts, links, midden en helemaal niet.
Moet toch geld in het laadje komenquote:Op zaterdag 13 september 2025 09:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Zijn vrouw gaat zijn werk voortzetten!
Mij teveel keuzes.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:57 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Ok, rechts, links, midden en helemaal niets en voor de mensen met een zwaar accent ham & eggs dan nog zeker?
Jeetje lastig hoor allemaal.
Beetje achterhaald, aangezien er kennelijk mensen uit zijn omgeving zijn geweest die hebben verteld dat hij links was en de laatste tijd steeds politieker.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Partijfluļde dus. We weten alweer genoeg.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Hij was het gewoon niet eens met Kirk.quote:The relative also said that during a dinner conversation before the attack, Robinson had discussed Kirk's upcoming event at Utah Valley University, according to Cox.
"They talked about why they didn't like him and the viewpoints that he had," Cox said referring to the conversation.
Ik kan best begrip opbrengen voor haar gegrief, maar laten we aub niet doen alsof we het hier hebben over iemand van het kaliber Alexander de Grote, Julius Ceasar, Attila de Hun of Jesus Christus om maar een paar namen te noemen die nooit vergeten worden.quote:Via een livestream op het YouTube-kanaal van haar man, dat ruim 4,4 miljoen abonnees heeft, sprak ze het land toe. Ze richtte zich een aantal keer direct tot de schutter. "De roep van deze weduwe zal over de wereld echoėn als een strijdkreet."
Ze noemde het haar missie om ervoor te zorgen dat niemand ooit de naam van haar echtgenoot zal vergeten.
Dat was vanaf het begin al wel duidelijk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Hij was het gewoon niet eens met Kirk.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:17 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Gelukkig kijk jij wel goed uit je ogen enkele dagen nadat je partner door zijn/haar keel is geschoten.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, volledig los van wįt ze zegt: ze staat daar amper twee dagen nadat haar partner in zijn nek is geschoten, waarbij de hele wereld kon kijken hoe hij in een paar tellen min of meer dood zat te bloeden.
Niet héél erg vreemd dat ze misschien wat opmerkelijk uit haar ogen kijkt, kom op zeg.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoiets zeggen over een rouwende weduwe.
Ben jij niet helemaal lekker ofzo?
De grap was misschien wat vroeg. Ben Amsterdammer, en de humor in deze regio is nou eenmaal inktzwart.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sorry, wat een onzin. Haar man is doodgeschoten. Ik snap dat ze helemaal woedend is van verdriet, toch, als ik haar uitspraken zie; ‘jullie hebben dit gedaan’ denk ik dat het niet verstandig is nu in alle emotie het vuur nog wat op te laaien.
Ze zou beter even, ook om zichzelf te beschermen, rust nemen en tijd doorbrengen met haar familie en vrienden.
Dat hopen we dan maar. En dat dit niet het startpunt is van nog meer onrust en moorden, en afbraak van de democratie in de VS.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:00 schreef vosss het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)t-je-hebt-losgemaakt
[..]
Ik kan best begrip opbrengen voor haar gegrief, maar laten we aub niet doen alsof we het hier hebben over iemand van het kaliber Alexander de Grote, Julius Ceasar, Attila de Hun of Jesus Christus om maar een paar namen te noemen die nooit vergeten worden.
De tering man. Over 100 jaar is iedereen en z'n moeder deze marginaal vergeten. 100%.
Nu blijkt dat hij niet door 1 of andere transgender is gepopt is ie onder z’n overtuigingsgenoten ook direct vergeten gezien zijn dood niet verder uit te buiten is. Zag dat ze nog een laatste foto-op met z’n kist hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kan best begrip opbrengen voor haar gegrief, maar laten we aub niet doen alsof we het hier hebben over iemand van het kaliber Alexander de Grote, Julius Ceasar, Attila de Hun of Jesus Christus om maar een paar namen te noemen die nooit vergeten worden.
De tering man. Over 100 jaar is iedereen en z'n moeder deze marginaal vergeten. 100%.
Aan de andere kant stond die gast zo stijf van de dope dat hij waarschijnlijk daar aan overleden zou zijn. Die knie zou standaard procedure zijn geweest.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is maar waar je je nu al druk over wil maken.
Kijk, ik sta er ook wat versteld van hoe Floyd door sommigen wordt afgeschilderd. Maar om dat in de discussie net na zijn dood te gooien terwijl hij ruim 8 minuten heeft gevochten voor zijn leven onder de knie van iemand die zich voorstaat om to serve and protect… dan heb je je prioriteiten niet helemaal op orde vind ik.
Sodemieter op, ik zeg nergens dat de moord gerechtvaardigd is. Alleen dat Kirk een achterlijke volksmenner was die postuum onterecht op een enorm voetstuk wordt gehesen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:38 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Jouw woorden doen mijn pijn. Misschien is geweld wel “ gerechtvaardigd “…. Wie ben jij om het gros van Nederland zo weg te zetten….Er moet actie komen naar mensen zoals jij.
Hopelijk begrijp je het nu met je semi-intellectuele opmerking.
Gewoon eens afwachten ja, helemaal mee eens. Waarom dan die 1e zin?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Beetje achterhaald, aangezien er kennelijk mensen uit zijn omgeving zijn geweest die hebben verteld dat hij links was en de laatste tijd steeds politieker.
Maar goed, laten we nou gewoon eens afwachten in plaats van nu, nu, nu duidelijkheid te eisen.
Ze worden niet ontmenselijkt; Charlie's punt was dat je andere mensen niet moet lastig vallen met eisen van dat je diegene met allerlei verzonnen pronouns moet omschrijven. (Want die gebruik je uiteraard niet in een normale discussie met de persoon zelf.)quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In beginsel 2. Maar er zijn ook transgenders en intersekse mensen. Ik zie niet in waarom dat zo ontmenselijkt zou moeten worden. Ik heb er geen enkele last van.
ik denk dat het voor jou een hulpvaardig besef is dat veel amerikanen niet per se of republikein of democraat zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Precies: manlief is doodgeschoten omdat hij zijn mening verkondigde en dus heeft zij absoluut geen andere keuze om ook haar leven zo in de waagschaal te zetten i.p.v. burgers te gaan flippen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Moet toch geld in het laadje komen
Het typische aan transgenders is dat zo ook binair denken, want die willen van m naar v of van v naar m.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Simpel. Geef het een week en het grootste deel van de mensen is alweer bezig met de volgende waan van de dag, en het beeld wat in de eerste dagen gecreėerd is blijft hangen. Ook als het later ontkracht zou worden, dat krijgen veel minder mensen mee.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon eens afwachten ja, helemaal mee eens. Waarom dan die 1e zin?
Serieus?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ik denk dat het voor jou een hulpvaardig besef is dat veel amerikanen niet per se of republikein of democraat zijn.
sterker nog. zelfs gematigde linkse stemmers zien de democratische partij niet als thuis.
en veel rechtsere libertariers hebben bijv niks met de republikeinse partij
dus de echte vraag is uiteindelijk niet zo zeer "in welk kamp kan je deze jongen dumpen" maar hooguit "had hij problemen met kirk omdat het te ver rechts was of omdat het niet ver genoeg was"
en dat is uiteindelijk de vraag die gaat bepalen hoe mensen deze moord gaan zien
Charlie was conservatief christelijk en vond dat als je als meisje was geboren, je meisje moet blijven en geslachtveranderende operaties verboden moeten worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze worden niet ontmenselijkt; Charlie's punt was dat je andere mensen niet moet lastig vallen met eisen van dat je diegene met allerlei verzonnen pronouns moet omschrijven. (Want die gebruik je uiteraard niet in een normale discussie met de persoon zelf.)
En hij wilde geen engnekken in meisjeskleedkamers of in vrouwensporten.
Dat zijn zijn zaken helemaal niet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze worden niet ontmenselijkt; Charlie's punt was dat je andere mensen niet moet lastig vallen met eisen van dat je diegene met allerlei verzonnen pronouns moet omschrijven. (Want die gebruik je uiteraard niet in een normale discussie met de persoon zelf.)
Yup, ze zet ook duidelijk de wij-tegen-zij-retoriek die Charlie zelf ook voerde voort. Voor zover bekend is er 1 dader, 1 malloot, toch heeft ze het over 'jullie' en 'ze'. Dat bekt gewoon zo lekker in dit klimaat.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Zijn vrouw gaat zijn werk voortzetten!
Op deze manier houdt ze gewoon die vicieuze cirkel van haat en beschuldigingen over een weer in stand. Goed plan ja ....quote:"De kwaadwillenden die verantwoordelijk zijn voor de moord op mijn man, hebben geen idee wat ze hebben gedaan", zei Erika Kirk. "Jullie hebben geen idee wat jullie hebben ontketend in het hele land en welk vuur er in deze vrouw is aangewakkerd."
quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Het lijkt mij persoonlijk heel eenvoudig: deze moord (en elke moord) is absoluut verwerpelijk en de dader dient opgepakt & berecht te worden.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Jeetje en iedereen maar denken dat er maar twee soorten mens bestaat.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Volgens rechts 2, volgens links 65 momenteel.
Niks makkelijkers dan conservatieve onzin verkondigen gesponsord door het grootkapitaal die gebaat zijn bij die boodschap.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies: manlief is doodgeschoten omdat hij zijn mening verkondigde en dus heeft zij absoluut geen andere keuze om ook haar leven zo in de waagschaal te zetten i.p.v. burgers te gaan flippen.
Dit sprookje blijft het ook goed doen in 'bepaalde contreien' hč?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:04 schreef ToT het volgende:
Dat is ook een idioot zeg. Heb je het volledige filmpje of alleen een screenshot?quote:
Wat is je punt? En wat heb ik met die idoot van doen? En wat heeft die idioot te maken met mijn reactie op betreffende post?quote:
De gravytrain moet wel blijven rijden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:09 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Op deze manier houdt ze gewoon die vicieuze cirkel van haat en beschuldigingen over een weer in stand. Goed plan ja ....
Alles na de eerste komma laat zien dat je niet kunt wat je beweert voor die komma.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Humor mag prima inktzwart zijn, maar humor is pas humor wanneer het grappig is. Zoals je met je relaasje hierboven duidelijk maakt, was het vooral een opmerking die voortkwam uit het afkeuren van alles wat met hem te maken heeft, en dus degene die hem het meeste liefhad, zijn vrouw, in het bijzonder. Je bent kortom gewoon een halfgaar psychopaatje.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:01 schreef Shotty het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
De grap was misschien wat vroeg. Ben Amsterdammer, en de humor in deze regio is nou eenmaal inktzwart.
En nee, kan er niet om wakker liggen dat een groot voorstander van “geef elke gek een wapen” wordt doodgeschoten door een gek met een wapen.
Ik vind de hypocrisy daarin ook gewoon grappig. Amerikanen gaan er prat op de ze een beleefde samenleving hebben omdat ze een gewapende samenleving hebben. Maar als er dan een onbeleefd iemand neergeschoten wordt, buitelen ze allemaal over elkaar heen om te zeggen hoe erg het wel niet is.
En Charlie was onbeleeft. Op elk front. Racistisch. Anti-semiet. Hypocriet ook. Groot voorstander van vrijheid van meningsuiting voor rechts, maar in de tussentijd studenten aanmoedigen om linkse meningen op universiteiten te rapporteren bij Turning Point USA’s “Professors Watchlist”.
Verboden vind ik wel ver gaan, maar het is nu wel een enorme mode-trend geworden. Zeker de puberblockers zijn in Amerika veel te makkelijk te krijgen en dat is eng als je liberale ouders hebt met vreemde opvattingen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Charlie was conservatief christelijk en vond dat als je als meisje was geboren, je meisje moet blijven en geslachtveranderende operaties verboden moeten worden.
En DUS mocht hij er niet over in discussie gaan met mensen die de microfoon pakten, en DUS moest hij vermoord worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zijn zijn zaken helemaal niet.
Het is niet relevant waar hij aan overleden is. Ze hebben hem laten sterven zonder een poot uit te steken. Dat is hoe dan ook laakbaar.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Aan de andere kant stond die gast zo stijf van de dope dat hij waarschijnlijk daar aan overleden zou zijn. Die knie zou standaard procedure zijn geweest.
Desalniettemin had er echt wel aandacht geweest moeten zijn voor dat hij zei dat hij niet kon ademen.
Ik heb het filmpje gezien ja, jij ook? En ik heb er heel wat discussie over gezien, jij ook?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook een idioot zeg. Heb je het volledige filmpje of alleen een screenshot?
Het is wel belangrijk te weten dat dit echt tijdens het neerschoten heeft plaatsgevonden of tijdens een andere bijeenkomst was.
Er zijn heel veel mensen die juichen om deze moord.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is je punt? En wat heb ik met die idoot van doen? En wat heeft die idioot te maken met mijn reactie op betreffende post?
Dat sowieso!quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet relevant waar hij aan overleden is. Ze hebben hem laten sterven zonder een poot uit te steken. Dat is hoe dan ook laakbaar.
Omdat de info van de bbc oudere info betreft en er inmiddels kennelijk mensen uit zijn omgeving zijn bevraagd.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon eens afwachten ja, helemaal mee eens. Waarom dan die 1e zin?
Jawel hoor. Maar dat mens doet imo volstrekt onterecht als ware die afgeknalde lamlul de nieuwe Messias himself.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Alles na de eerste komma laat zien dat je niet kunt wat je beweert voor die komma.
Dat zeg ik nergens, oetlul. Leg me geen woorden in de mond.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:12 schreef ToT het volgende:
[..]
En DUS mocht hij er niet over in discussie gaan met mensen die de microfoon pakten, en DUS moest hij vermoord worden.
Probeer niet voor een ander te denken. Vooral niet als je daar slecht in bent.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Simpel. Geef het een week en het grootste deel van de mensen is alweer bezig met de volgende waan van de dag, en het beeld wat in de eerste dagen gecreėerd is blijft hangen. Ook als het later ontkracht zou worden, dat krijgen veel minder mensen mee.
ongeacht of je het met kirk eens was of niet op bepaalde onderwerpen: hij was een van de weinige mensen die bereid was om de arbeid te verrichten om moeilijke gesprekken te brengen naar mensen die echt veel te weinig denkwerk hebben gestopt in hun standpunt. vooral op de college campuses van de VS is het pijnlijk duidelijk hoe kuddedierlijk de "toekomst van amerika" hun politieke punten overkopieeren van de luidste schreeuwer in de klas. En hoe radicaal links wat dat betreft best wel veel grip heeft op het gedrag daar.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sodemieter op, ik zeg nergens dat de moord gerechtvaardigd is. Alleen dat Kirk een achterlijke volksmenner was die postuum onterecht op een enorm voetstuk wordt gehesen.
Het is gewoon een Amerikaan met een mening. Weliswaar een met miljoenen volgers, maar dat maakt zijn oerconservatieve denkbeelden niet minder verwerpelijk.
Dat hij dat met de dood moet bekopen gaat veel te ver en ik heb nergens beweerd dat hij dit over zichzelf heeft afgeroepen oid.
Nou, dan kun je het vast wel delen want ik zie steeds screenshots, die kunnen dan ook van een andere bijeenkomst zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gezien ja, jij ook? En ik heb er heel wat discussie over gezien, jij ook?
Opvallend ook is dat de vrouwen die juichen om deze moord doorgaans oerlelijke dikkerds zijn of dat de borderline stoornissen eraf spatten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die juichen om deze moord.
Dat doet die hele MAGA-cult. Met Trump voorop.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Jawel hoor. Maar dat mens doet imo volstrekt onterecht als ware die afgeknalde lamlul de nieuwe Messias himself.
En dat is natuurlijk ronduit kolder en lariekoek.
Nou nou, op je pik / clit / geslachtsdeel naar keuze getrapt zeg?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, oetlul. Leg me geen woorden in de mond.
Ik heb het filmpje gezien. Direct na het schot.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook een idioot zeg. Heb je het volledige filmpje of alleen een screenshot?
Het is wel belangrijk te weten dat dit echt tijdens het neerschoten heeft plaatsgevonden of tijdens een andere bijeenkomst was.
Grappig dat 2 mensen iets totaal anders kunnen zien.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ongeacht of je het met kirk eens was of niet op bepaalde onderwerpen: hij was een van de weinige mensen die bereid was om de arbeid te verrichten om moeilijke gesprekken te brengen naar mensen die echt veel te weinig denkwerk hebben gestopt in hun standpunt. vooral op de college campuses van de VS is het pijnlijk duidelijk hoe kuddedierlijk de "toekomst van amerika" hun politieke punten overkopieeren van de luidste schreeuwer in de klas. En hoe radicaal links wat dat betreft best wel veel grip heeft op het gedrag daar.
ik, als iemand die letterlijk in het park heb gestaan om straat epistemologie te beoefenen, heb eigenlijk best wel veel waardering voor hoe hij dat aanpakte en hoe rustig hij veel gesprekken wist te houden en hoe vaak hij bij mensen pauze heeft afgedwongen om even na te denken over hun standpunt (terplekke of nadien thuis).
Sure.. hij had een (soms irritant) conservatieve agenda op bepaalde punten maar dat doet niks af van het feit dat DIT de manier is om verschillen te beslechten. NIET met intimidatie en geweld. En voor dat specifieke format was hij best wel een pionier
Heeft iemand daar dan een link van? Want het filmpje wat in alle media is gedeeld heb ik die gast niet gezien, wel dat iedereen in paniek vluchtte, wat me ook een normale reactie lijkt als er ineens geschoten wordt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gezien. Direct na het schot.
Ik heb dit open in een tabje om later vandaag te kijken:quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dan kun je het vast wel delen want ik zie steeds screenshots, die kunnen dan ook van een andere bijeenkomst zijn.
Graag het filmpje.
Ben jij wel eens bij een begrafenis geweest?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Jawel hoor. Maar dat mens doet imo volstrekt onterecht als ware die afgeknalde lamlul de nieuwe Messias himself.
En dat is natuurlijk ronduit kolder en lariekoek.
Bron?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
De schutter van Charlie Kirk komt uit een conservatief gezin en heeft zich tijdens zijn unitijd geradicaliseerd naar links, om zich af te zetten tegen zijn ouders en heeft een club gelijkgestemden gevonden met hele radicale gedachtes tegen andersdenkenden.
En hij was gay.
daar heb ik het niet over.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Het lijkt mij persoonlijk heel eenvoudig: deze moord (en elke moord) is absoluut verwerpelijk en de dader dient opgepakt & berecht te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |