abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 september 2025 @ 10:49:24 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_218757721
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoef niet naar insta. Kijk eens hier in dit topic hoeveel mensen duidelijk maken dat ze de schouders ophalen tav deze moord.

Sommigen heel direct. Tot aan ‘net goed!’ aan toe. Anderen wat terughoudender, door er maar op te wijzen wat een enorme haatzaaier hij zou zijn geweest (waar deels de leugen ook regeert). Of hier melden dat je het belachelijk vindt dat hij nu heldenstatus heeft gekregen.

Ik hoop dat we het nooit mee gaan maken, maar als een links/progressieve persoonlijkheid wordt vermoord dan zal ik precies zo reageren als ik nu reageer. Eerst en vooral omdat ik moord verafschuw. Tevens omdat ik het vooral met Kirk oneens was.

Mocht ik dan het gedrag vertonen wat velen hier vertoond hebben, wrijf mij dan deze post ajb onder mijn neus. Want dan ben ik geen knip meer voor mijn neus waard.
Je kunt het natuurlijk prima belachelijk vinden dat hij nu een heldenstatus heeft gekregen in bepaalde kringen en tegelijkertijd walgen van een dergelijke moordaanslag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:50:21 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218757738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik heb het al een paar keer gelezen, maar het lijkt erop dat de dader geen republikein is, maar ook geen Democraat.

https://www.bbc.com/news/articles/cp8wl2y66p9o
Partijfluļde dus. We weten alweer genoeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218757750
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:49 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Dit kan dus écht niet. Ik eis een hokje.
Links of rechts, ik wil het NU weten!
Als ik de hele tekst lees dan zou ik em plaatsen in het hokje gevaarlijke idioot, had niet los mogen lopen.
pi_218757752
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het gebeurd Trump wel best vaak, dat hij een heel vreemd antwoord geeft op een vraag.
Misschien toch tijd voor een hoorapparaat. Of geen vragen beantwoorden bij z’n helicopter.
Bing bing boing boing bing bong bing bing boink boing.

Ja, denk dat ie een gehoorapparaat nodig heeft. Dat zal wel genoeg zijn om hem normale praat te laten uitslaan.
pi_218757762
quote:

[..]
Het gebeurd Trump wel best vaak, dat hij een heel vreemd antwoord geeft op een vraag.
Misschien toch tijd voor een hoorapparaat. Of geen vragen beantwoorden bij z’n helicopter.
Ik denk dat hij veel te ijdel is voor een hoorapparaat. ;)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 september 2025 @ 10:51:45 #131
284411 crew  heywoodu
pi_218757770
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als ik de hele tekst lees dan zou ik em plaatsen in het hokje gevaarlijke idioot, had niet los mogen lopen.
Als hij inderdaad de schutter is geweest (hij is nog altijd verdachte) zou ik ook wel denken dat het een gevaarlijke idioot is ja. Die is niet al te ingewikkeld.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_218757778
The man accused of fatally shooting conservative activist Charlie Kirk has been identified as Tyler Robinson, 22, a Utah native who had been living with his parents "for a long time", authorities said.

In tegenstelling tot 22-jarigen die niet lang bij hun ouders hebben gewoond? :+

Wat een rare inleiding.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 september 2025 @ 10:52:36 #133
284411 crew  heywoodu
pi_218757791
quote:

[..]
Dat is denk ik ook gewoon onderdeel van de charme voor veel mensen die hem adoreren: iemand vraagt iets, hij zegt er twee woorden over en gaat dan vijf minuten willekeurig een rant houden over iets anders. Het zal aanslaan bij een bepaald publiek :+
pi_218757794
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Je kunt het natuurlijk prima belachelijk vinden dat hij nu een heldenstatus heeft gekregen in bepaalde kringen en tegelijkertijd walgen van een dergelijke moordaanslag.
Maar dat is nuance!
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_218757816
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als hij inderdaad de schutter is geweest (hij is nog altijd verdachte) zou ik ook wel denken dat het een gevaarlijke idioot is ja. Die is niet al te ingewikkeld.
Ik had er ook totaal geen moeite mee om die vraag te beantwoorden. :)
pi_218757821
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
We noteren (voorzichtig, met rode potlood) gevaarlijke idioot als potentieel derde hokje dan.
En ik las al zoiets als partijfluļde. Jeetje, zou het dan echt dat er meer smaken mens zijn dan dat er smaken Ben & Jerry's bij mij in de vriezer staan?

Moet ik toch even mijn wereldbeeld bijstellen zeg, zo op de vroege zaterdagochtend. Hé bah. :{
pi_218757842
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het is maar waar je je nu al druk over wil maken.

Kijk, ik sta er ook wat versteld van hoe Floyd door sommigen wordt afgeschilderd. Maar om dat in de discussie net na zijn dood te gooien terwijl hij ruim 8 minuten heeft gevochten voor zijn leven onder de knie van iemand die zich voorstaat om to serve and protect… dan heb je je prioriteiten niet helemaal op orde vind ik.
pi_218757848
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:54 schreef Sanvi het volgende:

[..]
We noteren (voorzichtig, met rode potlood) gevaarlijke idioot als potentieel derde hokje dan.
En ik las al zoiets als partijfluļde. Jeetje, zou het dan echt dat er meer smaken mens zijn dan dat er smaken Ben & Jerry's bij mij in de vriezer staan?
Rechts, links, midden en helemaal niet.
pi_218757860
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:56 schreef ToT het volgende:

[..]
Hoeveel geslachten zijn er volgens jou?
In beginsel 2. Maar er zijn ook transgenders en intersekse mensen. Ik zie niet in waarom dat zo ontmenselijkt zou moeten worden. Ik heb er geen enkele last van.
pi_218757864
quote:
Two casings displayed apparent references to online trolling humour. The inscription "notices bulges OwO what's this?" on a fired shell casing may refer to a "copypasta" - a piece of text that is repeated over and over again, often to troll people online. Another casing, that was unfired, was inscribed with the words "If you read this, you are gay lmao" - again an apparent reference to a trolling joke.

Meanwhile, other casings could be interpreted as sympathetic to Antifa, or the anti-fascist movement, a loose collection of far-left activists who have been active in the US over the last decade and often demonstrate against Trump policies and far-right groups.

One unfired casing had the words "Hey fascist! Catch!" and an up, right and three down arrows.

The three down arrows alone could be a common symbol used for anti-fascism. As a whole, the arrows could reference a sequence of control inputs in a video game - although this remains unclear, and authorities have not yet released images of the casings.

A second casing was inscribed with lyrics to the song "Bella Ciao" that honours World War Two-era partisans of the Italian resistance who fought Nazi Germany.

Authorities said Robinson also appeared to have been active on Discord, the social media platform primarily used by gamers, but now also popular with other communities.

His roommate reportedly showed investigators a series of messages on Discord from a contact named "Tyler" referencing a rifle "drop point" and instructions about retrieving and hiding the weapon.
Enerzijds van die typische rechtse online onderbroekenhumor maar anderzijds een sterk Antifa-profiel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218757875
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:56 schreef Spablauw214 het volgende:
In beginsel 2. Maar er zijn ook transgenders en intersekse mensen. Ik zie niet in waarom dat zo ontmenselijkt zou moeten worden. Ik heb er geen enkele last van.
Ja, dus gewoon twee. De rest zit er 'tussen'.
pi_218757876
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Rechts, links, midden en helemaal niet.
Ok, rechts, links, midden en helemaal niets en voor de mensen met een zwaar accent ham & eggs dan nog zeker?

Jeetje lastig hoor allemaal.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:57:57 #143
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_218757879
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:50 schreef ToT het volgende:

[..]
Zijn vrouw gaat zijn werk voortzetten! ;)
Moet toch geld in het laadje komen
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_218757889
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:57 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Ok, rechts, links, midden en helemaal niets en voor de mensen met een zwaar accent ham & eggs dan nog zeker?

Jeetje lastig hoor allemaal.
Mij teveel keuzes. -O-
pi_218757900
quote:
8s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Partijfluļde dus. We weten alweer genoeg.
Beetje achterhaald, aangezien er kennelijk mensen uit zijn omgeving zijn geweest die hebben verteld dat hij links was en de laatste tijd steeds politieker.

Maar goed, laten we nou gewoon eens afwachten in plaats van nu, nu, nu duidelijkheid te eisen.
pi_218757901
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik heb het al een paar keer gelezen, maar het lijkt erop dat de dader geen republikein is, maar ook geen Democraat.

https://www.bbc.com/news/articles/cp8wl2y66p9o
quote:
The relative also said that during a dinner conversation before the attack, Robinson had discussed Kirk's upcoming event at Utah Valley University, according to Cox.

"They talked about why they didn't like him and the viewpoints that he had," Cox said referring to the conversation.
Hij was het gewoon niet eens met Kirk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218757906
https://nos.nl/artikel/25(...)t-je-hebt-losgemaakt

quote:
Via een livestream op het YouTube-kanaal van haar man, dat ruim 4,4 miljoen abonnees heeft, sprak ze het land toe. Ze richtte zich een aantal keer direct tot de schutter. "De roep van deze weduwe zal over de wereld echoėn als een strijdkreet."

Ze noemde het haar missie om ervoor te zorgen dat niemand ooit de naam van haar echtgenoot zal vergeten.
Ik kan best begrip opbrengen voor haar gegrief, maar laten we aub niet doen alsof we het hier hebben over iemand van het kaliber Alexander de Grote, Julius Ceasar, Attila de Hun of Jesus Christus om maar een paar namen te noemen die nooit vergeten worden.

De tering man. Over 100 jaar is iedereen en z'n moeder deze marginaal vergeten. 100%.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218757912
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:59 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Hij was het gewoon niet eens met Kirk.
Dat was vanaf het begin al wel duidelijk.
pi_218757917
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:17 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Gelukkig kijk jij wel goed uit je ogen enkele dagen nadat je partner door zijn/haar keel is geschoten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, volledig los van wįt ze zegt: ze staat daar amper twee dagen nadat haar partner in zijn nek is geschoten, waarbij de hele wereld kon kijken hoe hij in een paar tellen min of meer dood zat te bloeden.

Niet héél erg vreemd dat ze misschien wat opmerkelijk uit haar ogen kijkt, kom op zeg.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zoiets zeggen over een rouwende weduwe.

Ben jij niet helemaal lekker ofzo?
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Sorry, wat een onzin. Haar man is doodgeschoten. Ik snap dat ze helemaal woedend is van verdriet, toch, als ik haar uitspraken zie; ‘jullie hebben dit gedaan’ denk ik dat het niet verstandig is nu in alle emotie het vuur nog wat op te laaien.
Ze zou beter even, ook om zichzelf te beschermen, rust nemen en tijd doorbrengen met haar familie en vrienden.
De grap was misschien wat vroeg. Ben Amsterdammer, en de humor in deze regio is nou eenmaal inktzwart.

En nee, kan er niet om wakker liggen dat een groot voorstander van “geef elke gek een wapen” wordt doodgeschoten door een gek met een wapen.

Ik vind de hypocrisy daarin ook gewoon grappig. Amerikanen gaan er prat op de ze een beleefde samenleving hebben omdat ze een gewapende samenleving hebben. Maar als er dan een onbeleefd iemand neergeschoten wordt, buitelen ze allemaal over elkaar heen om te zeggen hoe erg het wel niet is.

En Charlie was onbeleeft. Op elk front. Racistisch. Anti-semiet. Hypocriet ook. Groot voorstander van vrijheid van meningsuiting voor rechts, maar in de tussentijd studenten aanmoedigen om linkse meningen op universiteiten te rapporteren bij Turning Point USA’s “Professors Watchlist”.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:02:27 #150
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218757923
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:00 schreef vosss het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)t-je-hebt-losgemaakt
[..]
Ik kan best begrip opbrengen voor haar gegrief, maar laten we aub niet doen alsof we het hier hebben over iemand van het kaliber Alexander de Grote, Julius Ceasar, Attila de Hun of Jesus Christus om maar een paar namen te noemen die nooit vergeten worden.

De tering man. Over 100 jaar is iedereen en z'n moeder deze marginaal vergeten. 100%.
Dat hopen we dan maar. En dat dit niet het startpunt is van nog meer onrust en moorden, en afbraak van de democratie in de VS.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')