abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:33:57 #276
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218756868
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:25 schreef mcmlxiv het volgende:
De extreem-rechtse leugenachtige “links is gewelddadig” haatcampagne gaat gewoon door zie ik. Zelfs nu wederom de terrorist een extreem-rechtse conservatieve engnek blijkt te zijn. Ongetwijfeld geradicaliseerd door een opvoeding in haat en geweld.

Kortom weer eens tijd voor de echte feiten. Daarna zal ik jullie lekker in je haatbubbeltje boos laten wezen op al die kwaadaardige linkse mensen die wel van hun zolder afkomen.

# Europa (extreemrechts, 2000–2025)
2000–2007 – Duitsland (NSU, diverse steden) – 10
2011 – Noorwegen, Oslo/Utøya – 77
2015 – Zweden, Trollhättan – 3
2016 – VK, Birstall (Jo Cox) – 1
2019 – Duitsland, Halle – 2
2019 – Duitsland, Kassel-regio (Walter Lübcke) – 1
2020 – Duitsland, Hanau – 9
TOTAAL EUROPA = 103

# VS & Canada (extreemrechts, 2000–2025)
2009 – Washington, DC (Holocaust Museum) – 1
2012 – Oak Creek, WI (Sikh-tempel) – 6
2014 – Overland Park, KS (JCC & verzorgingshuis) – 3
2015 – Charleston, SC (kerk) – 9
2015 – Colorado Springs, CO (Planned Parenthood) – 3
2017 – Charlottesville, VA – 1
2018 – Pittsburgh, PA (Tree of Life) – 11
2019 – Poway, CA (synagoge) – 1
2019 – El Paso, TX (Walmart) – 23
2022 – Buffalo, NY (Tops) – 10
2023 – Jacksonville, FL (Dollar General) – 3
2017 – Québec-stad, Canada (moskee) – 6
2021 – London, Ontario, Canada – 4
2025 – Brooklyn Park, MN (Melissa & Mark Hortman, Democratische politica + echtgenoot) – 2
TOTAAL VS + CANADA = 83

# Europa (extreemlinks, 2000–2025)
2000 – Athene, Griekenland (Stephen Saunders, 17 November) – 1
2010 – Athene, Griekenland (Sokratis Giolias, Sect of Revolutionaries) – 1
TOTAAL EUROPA = 2

# VS & Canada (extreemlinks, 2000–2025)
Geen gedocumenteerde dodelijke aanslagen
TOTAAL VS + CANADA = 0

Sodemieter op met je wedstrijd tussen links of rechts :') Je bent toch niet helemaal lekker man :')
pi_218756869
quote:
Het is een trol account
pi_218756870
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:21 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zijn er serieus mensen die denken dat het een extreem rechtse gek was? :')
Best veel ook nog.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:34:49 #279
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_218756874
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Best veel ook nog.
Damn wat dom, wat zou het motief dan moeten zijn..?
Nooit meer slapen
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:35:31 #280
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218756880
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Maar het is de stelligheid waarmee en de intentie om hem maar in een hokje te duwen wat niet het eigen hokje is.

Er worden steeds 2 hokjes getekend met een labeltje "links" en "rechts" en klaarblijkelijk moet het andere hokje slecht zijn en daarom moet zo'n moordenaar erin geduwd worden.

Dit terwijl er niet 2 hokjes zijn, maar een wereld vol grijstinten en mensen die zichzelf als links of rechts zien zullen over het algemeen zo'n moord verafschuwen, onafhankelijk waar deze persoon uiteindelijk in valt (als het al heel duidelijk gaat zijn).
Die hokjesgeest lijkt wel steeds extremer te worden, dat zie je hier natuurlijk ook.

Neemt niet weg dat dit een politieke moord was, dus dan blijft de kans dat het van linksradicaal was ipv een rechtsradicaal toch een stuk groter.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:35:53 #281
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218756883
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
Afwachten, ja was het nog maar zo'n feest.
Kan je gewoon zelf doen he, lekker naar buiten
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:31 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja, zoals de NOS dat deed bijvoorbeeld:

[ x ]
Kunnen het hierover blijven hebben hoor. Maar hij pakt Ivy League opgeleide zwarte vrouwen aan, omdat ze positief zijn over DEI, en zegt dat deze mensen met hun beperkte hersencapaciteit een witte baan gestolen hebben.

Het klopt dat hij niet zegt dat alle zwarte vrouwen dom zijn, hij zegt dat specifiek Harvard opgeleide vrouwen zo intellectueel beperkt zijn dat ze niet zelf een goede baan hadden kunnen krijgen. Er is weinig hersengymnastiek nodig om het als de NOS (in Makkelijke Taal) uit te leggen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218756884
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:21 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
Ik snap ook wel dat 3 screenshots van twitter geen sluitend bewijs zijn, maar de oorverdovende hypocrisie van enkele users hier laten mij wel hard lachen. De dader moet links zijn en daar redeneren we gewoon naar toe, bewijs of niet. Cognitieve dissonantie in optima forma.
Didn’t age well…
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:36:30 #283
498210 KoningWouter
pi_218756891
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
Die hokjesgeest lijkt wel steeds extremer te worden, dat zie je hier natuurlijk ook.

Neemt niet weg dat dit een politieke moord was, dus dan blijft de kans dat het van linksradicaal was ipv een rechtsradicaal toch een stuk groter.
Natuurlijk is dit een links extremist. Het is alleen nog niet 100% zeker dus niemand mag wat zeggen. Maar als je serieus denkt dat dit vanuit het rechts extremisme komt dan spoor je niet.

Net als dat er weer een terroristische islam aanslag is geweest zijn het de linksen weer die blaten dat het niet zeker is wat het is enz enz. Terwijl iedereen weet dat het weer een islamiet is geweest. Zoals altijd.
Nooit meer slapen
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:36:40 #284
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218756895
Wat ik niet snap.. Deze man had extreem debiele gedachten, maar had nu niet echt macht. Tevens ging ie wel in debat. Oké hij had een grote groep jeugdigen in zijn bubbel gezogen, maar had tevens ook gewoon vele tegenstanders onder diezelfde jeugd.

Zijn dood is dus echt compleet nutteloos. Als zou het gaan om een Putin, Netanyahu of een Khamenei Dan is het allemaal iets meer begrijpbaar.. Echter, ook nutteloos omdat zeker in het geval van een Putin of een Netanyahu er wss een opvolger klaarstaat.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218756896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is inderdaad niet terecht om heel links/progressief hierop aan te kijken. Het zijn wel linkse/progressieve malloten die deze moord begrijpen, goedpraten of zelfs toejuichen en oproepen tot meer moorden… maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen die links/progressief is ook zo denkt.

De hoeveelheid van mensen die zo denkt is wel schokkend.
Eens ja. Bizar hoe mensen voor de camera zonder blikken of blozen vertellen dat hij het verdiend had. En het enge is nog, het zijn gewoon mensen die voor of achter je in de rij staan bij de kassa.

Ik hoop dat zijn kinderen de moord nooit te zien krijgen.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:38:05 #286
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218756906
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Maar ja, als je niet afhankelijk bent van reclame-inkomsten dan moet je je geld op een andere manier vergaren.

Ik dreig nu ver off topic te gaan, maar ik kan media die afhankelijk zijn van overheidsgeld ook niet als onafhankelijk zien.

Hoe dan ook; media blijven vaak gekleurd.
Snap wat je zegt, al is internationaal erkend dat de NOS bij de minst gekleurde nieuwsbronnen hoort.

Zeker inachtnememde dat zij de laatste 25 jaar hun inkomsten hebben ontvangen uit (centrum)rechtse kabinetten blijft het frame nogal vervreemdend
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218756914
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:38 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Snap wat je zegt, al is internationaal erkend dat de NOS bij de minst gekleurde nieuwsbronnen hoort.

Zeker inachtnememde dat zij de laatste 25 jaar hun inkomsten hebben ontvangen uit (centrum)rechtse kabinetten blijft het frame nogal vervreemdend
Als het om geld gaat tellen normen & waarden niet meer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:36 schreef The-BFG het volgende:
Wat ik niet snap.. Deze man had extreem debiele gedachten, maar had nu niet echt macht. Tevens ging ie wel in debat. Oké hij had een grote groep jeugdigen in zijn bubbel gezogen, maar had tevens ook gewoon vele tegenstanders onder diezelfde jeugd.

Zijn dood is dus echt compleet nutteloos. Al zou het gaan om een Putin, Netanyahu of een Khamenei Dan is het allemaal iets meer begrijpbaar.. Echter, ook nutteloos omdat zeker in het geval van een Putin of een Netanyahu er wss een opvolger klaarstaat.
Dat was ook het beste van Charlie. Hij ging inderdaad in debat. Hij ging praten met mensen met andere meningen en visies.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218756917
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:35 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Kan je gewoon zelf doen he, lekker naar buiten
[..]
Kunnen het hierover blijven hebben hoor. Maar hij pakt Ivy League opgeleide zwarte vrouwen aan, omdat ze positief zijn over DEI, en zegt dat deze mensen met hun beperkte hersencapaciteit een witte baan gestolen hebben.

Het klopt dat hij niet zegt dat alle zwarte vrouwen dom zijn, hij zegt dat specifiek Harvard opgeleide vrouwen zo intellectueel beperkt zijn dat ze niet zelf een goede baan hadden kunnen krijgen. Er is weinig hersengymnastiek nodig om het als de NOS (in Makkelijke Taal) uit te leggen.
Waarom deden ze dat dan niet, is de vraag.

Zou het gewoon een foutje zijn geweest?

Ik geloof daar (bij de NOS) niet meer zo in. Het geframe van hen is de laatste jaren namelijk wel heel erg 1 kant op.
pi_218756923
quote:
De extreem-rechtse leugenachtige “links is gewelddadig” haatcampagne gaat gewoon door zie ik. Zelfs nu wederom de terrorist een extreem-rechtse conservatieve engnek blijkt te zijn.

Kijk en zo kom jij op de gewenste conclusie.. door met oogkleppen op te werken.

Nee, er is helemaal nog niet vastgesteld dat de dader extreemrechts is. Sterker nog, kennelijk hebben mensen uit zijn omgeving al verteld dat hij behoorlijk links georiënteerd is.

Jouw cognitieve beperking heeft ervoor gezorgd dat je nu in de kuil bent gevallen die je voor jezelf hebt gegraven.

Welcome to the corner, enjoy your stay.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:40:14 #290
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218756926
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Victimblaming at it’s best maat.
Onzin. Het is de kat op het spek binden. Jij laat je dochter als je die hebt ook niet in haar eentje over straat na tien uur 's-avonds. Dat is vragen om problemen ook al vraag je er niet letterlijk om.

Ik hoop dat het nu wèl allemaal duidelijk is. *Zucht.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218756932
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:52 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
De man is nog niet eens gestorven aan deze gruwelijke moord en de users op fok duikelen over elkaar heen om de dader als links af te schilderen. Geen dader, geen motief, geen informatie. Dit is een greep uit het eerste deel van deze reeks. Blijkbaar mag je totaal ongefundeerd je onderbuik delen op dit forum, mits links maar als zo slecht en kwaad mogelijk wordt afgebeeld. Feiten doen er niet toe voor het rechtse electoraat hier.

Wat blijkt? Dader is een Groyper
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Charlie Kirk is vermoord door een extreemrechtse witte nationalist die vindt dat Kirk niet extreem genoeg was in zijn gedachtengoed. Right wing infighting en dus niet een 'woke/trans/linkse' gek.
over conclusies trekken gesproken _O-

Gelachen weer
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:41:38 #292
498210 KoningWouter
pi_218756937
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kijk en zo kom jij op de gewenste conclusie.. door met oogkleppen op te werken.

Nee, er is helemaal nog niet vastgesteld dat de dader extreemrechts is. Sterker nog, kennelijk hebben mensen uit zijn omgeving al verteld dat hij behoorlijk links georiënteerd is.

Jouw cognitieve beperking heeft ervoor gezorgd dat je nu in de kuil bent gevallen die je voor jezelf hebt gegraven.

Welcome to the corner, enjoy your stay.
Wat moet het toch frustrerend zijn om keer op keer ongelijk te krijgen. Je zou er zuur van worden... oh wacht.
Nooit meer slapen
pi_218756938
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Er is wel een reden waarom ik enigszins hoop dat hij uit de MAGA-hoek komt, en dat is zodat die Republikeinse kopstukken die schreeuwen over een burgeroorlog het deksel op de neus krijgen en die krijsende plaat stopt. Gevaarlijke gekken.

Maar buiten dat, weet ik echt niet wat je er mee zou moeten. Straks blijkt met zekerheid dat hij "links" of "rechts" was in zijn opvattingen. En dan?
pi_218756943
Ik maak me langzaamaan echt zorgen om het totalitair denken en het verwerpen van pluralisme bij sommige groepen op het uiterste spectrum.

Dit gaat niet om links versus rechts wat mij betreft, maar goed versus kwaad, goed of fout, menselijk of onmenselijk. Wat mij betreft zit je in een van deze twee kampen. Het maakt niet uit wie het slechtoffer is, kleur, politieke voorkeur. Als je het prima of wat mij betreft zelfs begrijpelijk vindt als iemand wordt afgemaakt om zijn mening, dan ben je moreel kapot.

Zie het in het perspectief van Kant: als je wilt weten of iets moreel is, dan moet je je afvragen hoe het is hoe de wereld eruit ziet als het bevraagde een algemeen geldende wet is die over de hele wereld geldt. Hoe zou de wereld eruit zien als iemand vermoord mag worden als deze een mening heeft die je niet bevalt?

Ik hoop niet dat dit een nieuwe ommekeer is in onze westerse samenleving. Totalitairdere culturen krijgen dan nog meer ruimte die ze in kunnen gaan nemen en het redelijke midden gaat verdwijnen. Aan de media lijkt je niks te hebben op dit vlak.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218756951
quote:
De extreem-rechtse leugenachtige “links is gewelddadig” haatcampagne gaat gewoon door zie ik. Zelfs nu wederom de terrorist een extreem-rechtse conservatieve engnek blijkt te zijn. Ongetwijfeld geradicaliseerd door een opvoeding in haat en geweld.

Kortom weer eens tijd voor de echte feiten. Daarna zal ik jullie lekker in je haatbubbeltje boos laten wezen op al die kwaadaardige linkse mensen die wel van hun zolder afkomen.

# Europa (extreemrechts, 2000–2025)
2000–2007 – Duitsland (NSU, diverse steden) – 10
2011 – Noorwegen, Oslo/Utøya – 77
2015 – Zweden, Trollhättan – 3
2016 – VK, Birstall (Jo Cox) – 1
2019 – Duitsland, Halle – 2
2019 – Duitsland, Kassel-regio (Walter Lübcke) – 1
2020 – Duitsland, Hanau – 9
TOTAAL EUROPA = 103

# VS & Canada (extreemrechts, 2000–2025)
2009 – Washington, DC (Holocaust Museum) – 1
2012 – Oak Creek, WI (Sikh-tempel) – 6
2014 – Overland Park, KS (JCC & verzorgingshuis) – 3
2015 – Charleston, SC (kerk) – 9
2015 – Colorado Springs, CO (Planned Parenthood) – 3
2017 – Charlottesville, VA – 1
2018 – Pittsburgh, PA (Tree of Life) – 11
2019 – Poway, CA (synagoge) – 1
2019 – El Paso, TX (Walmart) – 23
2022 – Buffalo, NY (Tops) – 10
2023 – Jacksonville, FL (Dollar General) – 3
2017 – Québec-stad, Canada (moskee) – 6
2021 – London, Ontario, Canada – 4
2025 – Brooklyn Park, MN (Melissa & Mark Hortman, Democratische politica + echtgenoot) – 2
TOTAAL VS + CANADA = 83

# Europa (extreemlinks, 2000–2025)
2000 – Athene, Griekenland (Stephen Saunders, 17 November) – 1
2010 – Athene, Griekenland (Sokratis Giolias, Sect of Revolutionaries) – 1
TOTAAL EUROPA = 2

# VS & Canada (extreemlinks, 2000–2025)
Geen gedocumenteerde dodelijke aanslagen
TOTAAL VS + CANADA = 0

Tegelijkertijd met de moord op Kirk was er elders in de VS een mass school shooting, uitgevoerd door een rechtsectremist...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218756959
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:

Jij laat je dochter als je die hebt ook niet in haar eentje over straat na tien uur 's-avonds. Dat is vragen om problemen
Dit is dus exact victim blaming wat je nu doet.

Lisa heeft niets fout gedaan toen ze na 22:00 alleen over straat naar huis fietste. Die doorgedraaide asielzoeker is de dader. Niet Lisa.
pi_218756960
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ben ik het mee oneens, dit komt door het losknippen van fragmenten, van zowel Kirk zelf als andere partijen (ongelinkt aan deze moord, meer als business model).

En dan nog zit er veel nuance in de "leugens".
Hij heeft bijvoorbeeld niet alle zwarte vrouwen dom genoemd, hij heeft specifiek rammend slimme zwarte vrouwen beschuldigd van het stelen van de baan van een witte, omdat ze steun uitspraken over DEI. Vrouwen die ontegenzeggelijk hoger opgeleid waren dan hijzelf.
Je vergeet er even bij te melden dat die vrouwen zelf hebben aangegeven dat ze door DEI hun baan gekregen hebben.

Nog altijd geen fraaie uitspraak, maar wel heel anders dan zoals het gepresenteerd werd.

Het is ook gewoon slechte journalistiek. Iets plaatsen zonder het zelf even goed te checken.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:43:59 #298
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218756964
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Er is wel een reden waarom ik enigszins hoop dat hij uit de MAGA-hoek komt, en dat is zodat die Republikeinse kopstukken die schreeuwen over een burgeroorlog het deksel op de neus krijgen en die krijsende plaat stopt. Gevaarlijke gekken.

Maar buiten dat, weet ik echt niet wat je er mee zou moeten. Straks blijkt met zekerheid dat hij "links" of "rechts" was in zijn opvattingen. En dan?
Volgens mij heeft de overgrote meerderheid zowel linkse als rechtse opvattingen. Maar ook een grote groep die helaas niet verder kijkt dan de hokjes..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218756968
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Sodemieter op met je wedstrijd tussen links of rechts :') Je bent toch niet helemaal lekker man :')
Waar zijn Theo van Gogh en Pim Fortuijn? Klopt niet veel van de uitslag van deze wedstrijd verpissen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')