abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:56:17 #201
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218756556
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:48 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Instagram staat er barstenvol mee

Charlie Kirk begreep ook niet zo goed dat Indianen de eerste bewoners van Amerika waren. Zichzelf verheven voelen terwijl alle amerikanen eigenlijk Immigranten zijn op Indiaans grondgebied
Daar gaat het niet om. Niemand hier neemt het op voor z' n denkbeelden of (on)geinformeerdheid dus waarom je daar nu mee aankomt :')
pi_218756566
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
"Dat heb op instagram gestaan". :')
Bekijk deze YouTube-video

pi_218756568
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Wat blijkt? Antifa, furry seks liefhebber, permanent online op Reddit.
Zijn t-shirts met trump erop? Blijkt gephotoshopt.
Zijn politieke voorkeur? Democraat stemmer.

Is dat inmiddels echt vastgesteld? Bron?
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:58:38 #204
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218756575
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:52 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
De man is nog niet eens gestorven aan deze gruwelijke moord en de users op fok duikelen over elkaar heen om de dader als links af te schilderen. Geen dader, geen motief, geen informatie. Dit is een greep uit het eerste deel van deze reeks. Blijkbaar mag je totaal ongefundeerd je onderbuik delen op dit forum, mits links maar als zo slecht en kwaad mogelijk wordt afgebeeld. Feiten doen er niet toe voor het rechtse electoraat hier.

Wat blijkt? Dader is een Groyper
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Charlie Kirk is vermoord door een extreemrechtse witte nationalist die vindt dat Kirk niet extreem genoeg was in zijn gedachtengoed. Right wing infighting en dus niet een 'woke/trans/linkse' gek.
Dus…
Als je drie tweets kunt tonen, dan ben je wél geïnformeerd.

OK.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218756588
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:48 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Instagram staat er barstenvol mee

Charlie Kirk begreep ook niet zo goed dat Indianen de eerste bewoners van Amerika waren. Zichzelf verheven voelen terwijl alle amerikanen eigenlijk Immigranten zijn op Indiaans grondgebied
Kom eens met percentages zou ik zeggen. En daar de bron van. Wat jij op jouw insta feed te zien krijgt is niet zo relevant.
pi_218756592
Ik vermoed, slechts speculatie, maar mijn idee nu.

Die gast kwam uit een conservatief gezin, is op kamers gegaan en door SM en zijn vrienden al snel geradicaliseerd en zet zich af tegen zijn ouders
Vakman pur sang
pi_218756594
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:52 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
De man is nog niet eens gestorven aan deze gruwelijke moord en de users op fok duikelen over elkaar heen om de dader als links af te schilderen. Geen dader, geen motief, geen informatie. Dit is een greep uit het eerste deel van deze reeks. Blijkbaar mag je totaal ongefundeerd je onderbuik delen op dit forum, mits links maar als zo slecht en kwaad mogelijk wordt afgebeeld. Feiten doen er niet toe voor het rechtse electoraat hier.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Charlie Kirk is vermoord door een extreemrechtse witte nationalist die vindt dat Kirk niet extreem genoeg was in zijn gedachtengoed. Right wing infighting en dus niet een 'woke/trans/linkse' gek.
Je wil het kennelijk heel graag geloven…
pi_218756603
Wanneer er ongefundeerd 'links' wordt geroepen kraait er geen haan naar, maar als iemand een onderbouwde theorie heeft over uit welke hoek het afkomstig is dan is het gelijk complot denken. _O-

Bizar selectief weer.
pi_218756605
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:57 schreef KoningWouter het volgende:
Die linksen zijn echt totaal aan het doordraaien. Terroristen.
De maskers vallen af.
pi_218756606
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je wil het kennelijk heel graag geloven…
Niet meer dan degenen die hij quote......
pi_218756608
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je maakt dezelfde fout als de accounts die je quote: op basis van een klein beetje informatie heel stellig dingen beweren om iemand maar in een hokje te duwen. Het kan zeker kloppen wat je beweert, maar wat is er mis met afwachten?
pi_218756610
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kom eens met percentages zou ik zeggen. En daar de bron van. Wat jij op jouw insta feed te zien krijgt is niet zo relevant.
100 Procent
pi_218756612
*Iemand spiegelt wat rechts doet maar met meer onderbouwing*

dE LiNkSeN dRaAiEn DoOr!!1!1!!!1!
pi_218756614
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:01 schreef Lospedrosa het volgende:

Die gast kwam uit een conservatief gezin, is op kamers gegaan en door SM en zijn vrienden al snel geradicaliseerd en zet zich af tegen zijn ouders
Was gewoon een gefrustreerde linkse gek maar dat komt nog wel uit.
pi_218756618
quote:

Ben je tegenwoordig radicaal als je niet conversatief bent?
pi_218756622
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ctie-werk-voorzetten\\

Langs universiteiten
Weduwe Charlie Kirk reageert op moordaanslag: 'Ik ga zijn werk voortzetten'

Erika Kirk, de weduwe van de doodgeschoten politieke activist Charlie Kirk, heeft van zich laten horen in een gelivestreamde video. "De kwaadwillenden die verantwoordelijk zijn voor de moord op mijn man hebben geen idee wat ze hebben gedaan en wat ze hebben ontketend in het hele land."

Kirk zei ook dat ze het werk van haar man gaat voortzetten. Ze kondigde aan dat de tour die hij dit najaar langs universiteiten zou maken, doorgaat. Ze riep scholieren en studenten op zich aan te melden bij een lokale afdeling van Turning Point USA. Dat is de organisatie van haar man die conservatieve waarden onder jongeren wil stimuleren.

Erika Kirk bedankte bovendien president Donald Trump en vicepresident J.D. Vance 'voor hun steun en vriendschap'. Ook bedankte ze de politiediensten die volgens haar continu aan het werk waren om de verdachte op te pakken 'zodat hij veroordeeld kan worden'.

Verdachte
De politie hield donderdag rond 22.00 uur lokale tijd de 22-jarige Tyler Robinson aan. Hij zou zijn aangegeven door 'een vriend van de familie' en wordt ervan verdacht Kirk van zo'n 130 meter afstand dood te hebben geschoten in de Amerikaanse staat Utah. De 22-jarige Robinson is de oudste van drie broers, schrijft BBC News, en woont bij zijn ouders in St. George in Washington County. Dat ligt in het zuidwesten van Utah.

Kirk was geliefd binnen de conservatieve beweging, en was vooral onder jongeren erg populair. Toen hij werd doodgeschoten, was hij op een universiteit waar hij een debat voerde met studenten. De 31-jarige influencer en activist was een groot voorstander van wapenbezit en een fervent tegenstander van abortus en het 'woke-gedachtegoed'. Hij had twee kinderen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218756623
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:04 schreef Stepperoller het volgende:
Wanneer er ongefundeerd 'links' wordt geroepen kraait er geen haan naar, maar als iemand een onderbouwde theorie heeft over uit welke hoek het afkomstig is dan is het gelijk complot denken. _O-

Bizar selectief weer.
Kletskoek. Lees maar terug: ik vraag net zo goed aan degene die beweert dat hij links is om de bron.

En de bron van dat hij extreemrechts zou zijn is vrij ongeloofwaardig, dus om dat te brengen als feit is vrij stupide.
pi_218756630
quote:

SM?
pi_218756632
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
SM?
Social media denk ik.
pi_218756635
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Social media denk ik.
Oh dank je wel ik dacht echt Sado-Masochisme. Stom, ja.
pi_218756636
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:05 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
100 Procent
Kortom: je roept maar wat en bent heel erg gebrand om jezelf te kronen als domste gansje van Fok.

Pas op: heftige concurrentie voor die titel!
pi_218756642
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:06 schreef Stepperoller het volgende:
*Iemand spiegelt wat rechts doet maar met meer onderbouwing*

dE LiNkSeN dRaAiEn DoOr!!1!1!!!1!
De ,,linksen” draaien ook door:

Juichen om de dood van iemand waarbij zijn kinderen van dichtbij hun vader hebben zien doodbloeden en daarbij zelfs beweren dat die kinderen met zo’n trauma een normaal leven kunnen gaan leiden…

Als dit geen doordraaien meer is, wat dan wel?

En ik schrijf bewust ,,linksen” omdat ze her eigenlijk niet eens zijn. Het zijn stuk-voor-stuk psychopaten die (helaas voor links) een links masker dragen
pi_218756646
Als de schutter gewoon een woke zwarte transseksueel was geweest was het wat makkelijker om een groep aan te wijzen, nu weet ik het ook ff niet meer. Ik ken die Groypers niet maar zie wel dat Europapa van Joost Klein op hun playlist staat, jammer dat hij daar geen referentie naar heeft gemaakt op een kogelhuls.
pi_218756652
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
SM?
Social media.

Niet die alternatieve en soms erg leuke seksuele voorkeur. ;)
pi_218756654
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:11 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Juichen om de dood van iemand waarbij zijn kinderen van dichtbij hun vader hebben zien doodbloeden en daarbij zelfs beweren dat die kinderen met zo’n trauma een normaal leven kunnen gaan leiden…

De weduwe van Kirk zet zijn werk voort, snel haar ook omleggen, dat is veel beter voor haar kinderen.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:13:15 #227
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218756658
quote:
Dat tweede filmpje vergelijkt hem met Jezus :') Dat lijkt me nou net 180 graden de andere kant op van wat je beweert
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:13:16 #228
182233 thedeedster
pi_218756659
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ben je tegenwoordig radicaal als je niet conversatief bent?
Als je iemand dood schiet, dan ben je best wel radicaal. Toch?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218756661
Ik stem ook altijd links, maar no way dat ik deze actie rechtvaardig. Mensen die het wel goedkeuren zijn knetterwaus. Ik denk dat meer een issue is dan dat ze links zijn.
pi_218756662
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:20 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Hij had ook gewoon tuinman kunnen worden

De man was een slecht voorbeeld voor zijn kinderen in zijn rol

Die kinderen van hem zouden gewoon gepest gaan worden en gevaar kunnen lopen

Die zijn nu ook beter af en kunnen nu een normaler leven gaan leiden
Oftewel: "Bek houden, anders krijg je een kogel van ons en je kinderen moeten dit ook goed door hebben!"
pi_218756671
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:24 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja? Zou het?

[ link | afbeelding ]

Zijn kinderen zaten vooraan de rij toen ze papa doodgeschoten zagen worden waarbij het bloed uit zijn nek gutste.

Ja die zullen nu vast een normaal leven gaan leiden :') :')!!!!!
[..]
Ik vind jou niet links (of rechts), ik vind jou geestesziek.
Sow, echt he!!! :X
pi_218756675
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Als je iemand dood schiet, dan ben je best wel radicaal. Toch?
Oh dat zeker.

Was even benieuwd wat de definitie van Lospedrosa is. Of je al radicaal bent als je je verzet tegen conversatieve denkbeelden.
pi_218756676
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je maakt dezelfde fout als de accounts die je quote: op basis van een klein beetje informatie heel stellig dingen beweren om iemand maar in een hokje te duwen. Het kan zeker kloppen wat je beweert, maar wat is er mis met afwachten?
De mensen die ik quote die hadden niet een klein beetje informatie, die hadden helemaal niks behalve een slachtoffer.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:15:37 #234
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218756680
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:11 schreef DrDentz het volgende:
Als de schutter gewoon een woke zwarte transseksueel was geweest was het wat makkelijker om een groep aan te wijzen, nu weet ik het ook ff niet meer. Ik ken die Groypers niet maar zie wel dat Europapa van Joost Klein op hun playlist staat, jammer dat hij daar geen referentie naar heeft gemaakt op een kogelhuls.
Iets als “DJ Paul Elstak jonguh”?
pi_218756682
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De weduwe van Kirk zet zijn werk voort, snel haar ook omleggen, dat is veel beter voor haar kinderen.
Ja precies. Maar wellicht moeten we dit even voorleggen aan ons pedagogisch expert @SurpriseGirl en haar sociaal linkse instagram-bubbel.
pi_218756685
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:15 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
De mensen die ik quote die hadden niet een klein beetje informatie, die hadden helemaal niks behalve een slachtoffer.
Ja, fair, die hadden praktisch niks afgezien van wie er vermoord werd en waar dat gebeurde. Dat ben ik wel met je eens. Desalniettemin plaats je hem nu wel in een heel specifiek hokje waar denk ik nog niet genoeg informatie voor is.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:19:04 #237
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218756707
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik stem ook altijd links, maar no way dat ik deze actie rechtvaardig. Mensen die het wel goedkeuren zijn knetterwaus. Ik denk dat meer een issue is dan dat ze links zijn.
Dat mogen we wel hopen ja :D
Zo wel links als rechts (als onder als boven) heb je kans op figuren die niet met democratie en vrije mening om kunnen gaan en geweld verheerlijken
pi_218756708
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:11 schreef DrDentz het volgende:
Ik vrees toch echt dat degenen die sinds gisteren triomfantelijk riepen dat de kogel van rechts kwam de deksel op hun neus gaan krijgen:

https://x.com/Vissbjorn/status/1966624806633435150
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:19:33 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218756712
quote:
Valt inderdaad niet goed te praten, verkeerde mening dus mag omgelegd worden, of dat echt links is weet ik niet, maar het moreel kompas is niet zo goed afgesteld.
pi_218756713
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bron?
Instagram, blijkbaar.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:20:44 #241
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218756726
quote:
Dit.
Je kan Kirk de allergrootste klootzak vinden zonder zijn dood toe te juichen of goed te keuren.

Vind de kritiek op de "mainstream media" ook wel een beetje overtrokken, die leggen aan mensen die Kirk niet kennen uit wie het was.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218756731
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, fair, die hadden praktisch niks afgezien van wie er vermoord werd en waar dat gebeurde. Dat ben ik wel met je eens. Desalniettemin plaats je hem nu wel in een heel specifiek hokje waar denk ik nog niet genoeg informatie voor is.
Ik snap ook wel dat 3 screenshots van twitter geen sluitend bewijs zijn, maar de oorverdovende hypocrisie van enkele users hier laten mij wel hard lachen. De dader moet links zijn en daar redeneren we gewoon naar toe, bewijs of niet. Cognitieve dissonantie in optima forma.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:21:10 #243
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218756733
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:15 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja precies. Maar wellicht moeten we dit even voorleggen aan ons pedagogisch expert @:surprisegirl en haar sociaal linkse instagram-bubbel.
ja die meent dat je iemand met een andere mening dan een volstrekt linkse mening mag dodoschieten of zoals ze het zegt het zwijgen opleggen

Ik heb wel gemerkt dat je een BAN krijgt als je op FOK iets ten nadele van D66 of Groen Links post , maar doodschieten dat is iets nieuws voor mij

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 13-09-2025 09:29:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218756734
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vrees toch echt dat degenen die sinds gisteren triomfantelijk riepen dat de kogel van rechts kwam de deksel op hun neus gaan krijgen:

Natuurlijk gaat het zoiets zijn, doorgaans pissen mensen niet in hun eigen soepbord.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:21:24 #245
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_218756736
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zijn er serieus mensen die denken dat het een extreem rechtse gek was? :')
pi_218756741
quote:
Het is inderdaad niet terecht om heel links/progressief hierop aan te kijken. Het zijn wel linkse/progressieve malloten die deze moord begrijpen, goedpraten of zelfs toejuichen en oproepen tot meer moorden… maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen die links/progressief is ook zo denkt.

De hoeveelheid van mensen die zo denkt is wel schokkend.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:22:37 #247
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218756748
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:11 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

En ik schrijf bewust ,,linksen” omdat ze her eigenlijk niet eens zijn. Het zijn stuk-voor-stuk psychopaten die (helaas voor links) een links masker dragen
Het pakken van de extreemste meningen en die wegzetten als de mening van een hele groep is de kanker van onze tijd.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:23:29 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218756756
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:21 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
Ik snap ook wel dat 3 screenshots van twitter geen sluitend bewijs zijn, maar de oorverdovende hypocrisie van enkele users hier laten mij wel hard lachen. De dader moet links zijn en daar redeneren we gewoon naar toe, bewijs of niet. Cognitieve dissonantie in optima forma.
Dat de dader wel links moet zijn lijkt me toch ook niet zo hele vreemde theorie om mee te beginnen?
pi_218756762
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:07 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ctie-werk-voorzetten\\

Langs universiteiten
Weduwe Charlie Kirk reageert op moordaanslag: 'Ik ga zijn werk voortzetten'

Erika Kirk, de weduwe van de doodgeschoten politieke activist Charlie Kirk, heeft van zich laten horen in een gelivestreamde video. "De kwaadwillenden die verantwoordelijk zijn voor de moord op mijn man hebben geen idee wat ze hebben gedaan en wat ze hebben ontketend in het hele land."

Kirk zei ook dat ze het werk van haar man gaat voortzetten. Ze kondigde aan dat de tour die hij dit najaar langs universiteiten zou maken, doorgaat. Ze riep scholieren en studenten op zich aan te melden bij een lokale afdeling van Turning Point USA. Dat is de organisatie van haar man die conservatieve waarden onder jongeren wil stimuleren.

Erika Kirk bedankte bovendien president Donald Trump en vicepresident J.D. Vance 'voor hun steun en vriendschap'. Ook bedankte ze de politiediensten die volgens haar continu aan het werk waren om de verdachte op te pakken 'zodat hij veroordeeld kan worden'.

Verdachte
De politie hield donderdag rond 22.00 uur lokale tijd de 22-jarige Tyler Robinson aan. Hij zou zijn aangegeven door 'een vriend van de familie' en wordt ervan verdacht Kirk van zo'n 130 meter afstand dood te hebben geschoten in de Amerikaanse staat Utah. De 22-jarige Robinson is de oudste van drie broers, schrijft BBC News, en woont bij zijn ouders in St. George in Washington County. Dat ligt in het zuidwesten van Utah.

Kirk was geliefd binnen de conservatieve beweging, en was vooral onder jongeren erg populair. Toen hij werd doodgeschoten, was hij op een universiteit waar hij een debat voerde met studenten. De 31-jarige influencer en activist was een groot voorstander van wapenbezit en een fervent tegenstander van abortus en het 'woke-gedachtegoed'. Hij had twee kinderen.
_O_ FUCKING HELDIN!!!! _O_
pi_218756766
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Het pakken van de extreemste meningen en die wegzetten als de mening van een hele groep is de kanker van onze tijd.
Dit is het Gaza strook effect op 7 oktober 2023, daar vierde men ook massaal feest.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:25:01 #252
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218756771
De extreem-rechtse leugenachtige “links is gewelddadig” haatcampagne gaat gewoon door zie ik. Zelfs nu wederom de terrorist een extreem-rechtse conservatieve engnek blijkt te zijn. Ongetwijfeld geradicaliseerd door een opvoeding in haat en geweld.

Kortom weer eens tijd voor de echte feiten. Daarna zal ik jullie lekker in je haatbubbeltje boos laten wezen op al die kwaadaardige linkse mensen die wel van hun zolder afkomen.

# Europa (extreemrechts, 2000–2025)
2000–2007 – Duitsland (NSU, diverse steden) – 10
2011 – Noorwegen, Oslo/Utøya – 77
2015 – Zweden, Trollhättan – 3
2016 – VK, Birstall (Jo Cox) – 1
2019 – Duitsland, Halle – 2
2019 – Duitsland, Kassel-regio (Walter Lübcke) – 1
2020 – Duitsland, Hanau – 9
TOTAAL EUROPA = 103

# VS & Canada (extreemrechts, 2000–2025)
2009 – Washington, DC (Holocaust Museum) – 1
2012 – Oak Creek, WI (Sikh-tempel) – 6
2014 – Overland Park, KS (JCC & verzorgingshuis) – 3
2015 – Charleston, SC (kerk) – 9
2015 – Colorado Springs, CO (Planned Parenthood) – 3
2017 – Charlottesville, VA – 1
2018 – Pittsburgh, PA (Tree of Life) – 11
2019 – Poway, CA (synagoge) – 1
2019 – El Paso, TX (Walmart) – 23
2022 – Buffalo, NY (Tops) – 10
2023 – Jacksonville, FL (Dollar General) – 3
2017 – Québec-stad, Canada (moskee) – 6
2021 – London, Ontario, Canada – 4
2025 – Brooklyn Park, MN (Melissa & Mark Hortman, Democratische politica + echtgenoot) – 2
TOTAAL VS + CANADA = 83

# Europa (extreemlinks, 2000–2025)
2000 – Athene, Griekenland (Stephen Saunders, 17 November) – 1
2010 – Athene, Griekenland (Sokratis Giolias, Sect of Revolutionaries) – 1
TOTAAL EUROPA = 2

# VS & Canada (extreemlinks, 2000–2025)
Geen gedocumenteerde dodelijke aanslagen
TOTAAL VS + CANADA = 0

[ Bericht 22% gewijzigd door mcmlxiv op 13-09-2025 09:31:40 ]
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:25:11 #253
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218756772
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat de dader wel links moet zijn lijkt me toch ook niet zo hele vreemde theorie om mee te beginnen?
Is niet heel gek, maar hij heeft wel meer mensen boos gemaakt, dus gewoon afwachten is best verstandig.
pi_218756774
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Oh dank je wel ik dacht echt Sado-Masochisme. Stom, ja.
Ik dacht het ook hoor, gezien hij nogal opvallende seksuele voorkeuren bleek te hebben.
pi_218756786
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
:X Echt he! Ja DÁN gaan ze pas ÉCHT een normaal leven leiden!
En als die oudste op d'r 18e het zelfde gaat doen, dan moet die ook afgeknald worden zodat de jongste een normaal leven kan leiden!
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:27:09 #256
182233 thedeedster
pi_218756794
quote:

[..]
Inherent aan het systeem; levert meer views en clicks op.

Nuance verkoopt niet op de media.
pi_218756797
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:36 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Charly Kirk maakte een keuze in zijn leven: haatzaaien tegen andere mensen.

De moordenaar maakte ook een keuze: haatzaaierij uitschakelen

zo simpel is het

Ze hadden allebei andere keuzes kunnen maken.
_O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218756803
quote:

[..]
In de extreem zwart witte haat wereld waar de Maga mensen zich bevinden niet nee daar moet het altijd door de zogenaamde vijand gedaan zijn.

Helaas is het vaak niet waar maar is het zwart wit vijand denken weer versterkt door deze propaganda op deze zichtbaar goed geïndoctrineerde groep mensen.
pi_218756806
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:20 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dit.
Je kan Kirk de allergrootste klootzak vinden zonder zijn dood toe te juichen of goed te keuren.

Vind de kritiek op de "mainstream media" ook wel een beetje overtrokken, die leggen aan mensen die Kirk niet kennen uit wie het was.
De kritiek is dat ze daarbij zijn woorden verdraaien, waardoor ze hem demoniseren. En dat betreft niet een enkel foutje. Zowel ‘alle zwarte vrouwen zijn dom’, ‘homo’s moet je stenigen’, ‘ik haat empathie’… allemaal uit verband getrokken.

1 foutje… kan. De ene na de andere fout: dat is kwaadwillig.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:28:55 #260
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218756810
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Inherent aan het systeem; levert meer views en clicks op.

Nuance verkoopt niet op de media.
Wel een systeem dat we zelf gecreëerd hebben, daar kan je ook vanaf.

Grappig genoeg is er nooit kritiek hier op de clicks-media, maar alleen maar wantrouwen naar de nieuwsmedia die onafhankelijk is van reclameinkomsten.
pi_218756813
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja die meent dat je iemand met een andere mening dan een volstrekt linkse mening mag dodoschieten of zoals ze het zegt het zwijgen opleggen

Ik heb wel gemerkt dat je een BAN krijgt als je iets ten nadele van D66 of Groen Links post , maar doodschieten dat is iets nieuws voor mij

[ afbeelding ]
Oh die pijltjes! _O- Sommigen roepen nu van: "Haha, domme rechtse wappies! Er staan wel vaker pijltjes op kogels vanwege de specs! Denken dat pijltjes een boodschap van de schuttre zelf is is zooooo dom!"
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:29:20 #262
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218756815
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:13 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat tweede filmpje vergelijkt hem met Jezus :')

Dat lijkt me nou net 180 graden de andere kant op van wat je beweert
Dat mag ook

ern honderden mensen in de USA die denken dat ze jezus zijn , niks bijzonders
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218756823
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:21 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Er is wel geroepen dat het een vreugde-schot van eigen aanhang was die in Charlie's halsslagader terecht gekomen was.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:30:37 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218756828
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Is niet heel gek, maar hij heeft wel meer mensen boos gemaakt, dus gewoon afwachten is best verstandig.
Afwachten, ja was het nog maar zo'n feest.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:31:12 #265
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218756832
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:04 schreef Stepperoller het volgende:

Bizar selectief weer.
🪞
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218756837
quote:

[..]
Maar het is de stelligheid waarmee en de intentie om hem maar in een hokje te duwen wat niet het eigen hokje is.

Er worden steeds 2 hokjes getekend met een labeltje "links" en "rechts" en klaarblijkelijk moet het andere hokje slecht zijn en daarom moet zo'n moordenaar erin geduwd worden.

Dit terwijl er niet 2 hokjes zijn waar mensen netjes in passen, maar een wereld vol grijstinten en mensen over het hele politieke spectrum zullen over het algemeen zo'n moord verafschuwen, onafhankelijk waar deze persoon uiteindelijk in valt (als het al heel duidelijk gaat zijn - wat vaak niet zo is, zie bv. de man van de aanslag op Trump).
pi_218756842
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:20 schreef Fretwork het volgende:

Ja, zoals de NOS dat deed bijvoorbeeld:

twitter
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:31:57 #268
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218756844
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:25 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik dacht het ook hoor, gezien hij nogal opvallende seksuele voorkeuren bleek te hebben.
die zijn er wel meer die schieten we ook niet dood toch
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:32:13 #269
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218756847
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De kritiek is dat ze daarbij zijn woorden verdraaien, waardoor ze hem demoniseren. En dat betreft niet een enkel foutje. Zowel ‘alle zwarte vrouwen zijn dom’, ‘homo’s moet je stenigen’, ‘ik haat empathie’… allemaal uit verband getrokken.

Ben ik het mee oneens, dit komt door het losknippen van fragmenten, van zowel Kirk zelf als andere partijen (ongelinkt aan deze moord, meer als business model).

En dan nog zit er veel nuance in de "leugens".
Hij heeft bijvoorbeeld niet alle zwarte vrouwen dom genoemd, hij heeft specifiek rammend slimme zwarte vrouwen beschuldigd van het stelen van de baan van een witte, omdat ze steun uitspraken over DEI. Vrouwen die ontegenzeggelijk hoger opgeleid waren dan hijzelf.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:32:50 #270
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218756855
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
Kan je gewoon zelf doen he, lekker naar buiten
pi_218756856
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Tja zoals die discussie gisteren hier: Kirk had blijkbaar een aantal zwarte dames bij naam genoemd en zei dat ze de mentale capaciteit niet hadden om de functie te bekleden die ze hadden, en DUS zijn ALLE zwarte dames dom en inferieur aan blanken!
pi_218756858
quote:

[..]
Wat precies is wat ik dus niet doe, als je mijn post(s) enigszins leest.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:33:03 #273
182233 thedeedster
pi_218756859
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Wel een systeem dat we zelf gecreëerd hebben, daar kan je ook vanaf.

Grappig genoeg is er nooit kritiek hier op de clicks-media, maar alleen maar wantrouwen naar de nieuwsmedia die onafhankelijk is van reclameinkomsten.
Maar ja, als je niet afhankelijk bent van reclame-inkomsten dan moet je je geld op een andere manier vergaren.

Ik dreig nu ver off topic te gaan, maar ik kan media die afhankelijk zijn van overheidsgeld ook niet als onafhankelijk zien.

Hoe dan ook; media blijven vaak gekleurd.
pi_218756861
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:21 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Natuurlijk gaat het zoiets zijn, doorgaans pissen mensen niet in hun eigen soepbord.
Het is onlogisch inderdaad om te denken dat hij rechts is. Maar goed, de waarheid komt vanzelf bovendrijven.

Wat dat betreft laten behoorlijk veel linkse users zien dat ze cognitief behoorlijke uitdagingen hebben. Grasping at straws…
pi_218756865
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die zijn er wel meer die schieten we ook niet dood toch
De schutter is niet dood. :?
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:33:57 #276
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218756868
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:25 schreef mcmlxiv het volgende:
De extreem-rechtse leugenachtige “links is gewelddadig” haatcampagne gaat gewoon door zie ik. Zelfs nu wederom de terrorist een extreem-rechtse conservatieve engnek blijkt te zijn. Ongetwijfeld geradicaliseerd door een opvoeding in haat en geweld.

Kortom weer eens tijd voor de echte feiten. Daarna zal ik jullie lekker in je haatbubbeltje boos laten wezen op al die kwaadaardige linkse mensen die wel van hun zolder afkomen.

TOTAAL EUROPA = 103

2025 – Brooklyn Park, MN (Melissa & Mark Hortman, Democratische politica + echtgenoot) – 2
TOTAAL VS + CANADA = 83

TOTAAL EUROPA = 2

TOTAAL VS + CANADA = 0

Sodemieter op met je wedstrijd tussen links of rechts :') Je bent toch niet helemaal lekker man :')
pi_218756869
quote:
Het is een trol account
pi_218756870
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:21 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Best veel ook nog.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:34:49 #279
498210 KoningWouter
pi_218756874
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Best veel ook nog.
Damn wat dom, wat zou het motief dan moeten zijn..?
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:35:31 #280
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218756880
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Maar het is de stelligheid waarmee en de intentie om hem maar in een hokje te duwen wat niet het eigen hokje is.

Er worden steeds 2 hokjes getekend met een labeltje "links" en "rechts" en klaarblijkelijk moet het andere hokje slecht zijn en daarom moet zo'n moordenaar erin geduwd worden.

Dit terwijl er niet 2 hokjes zijn, maar een wereld vol grijstinten en mensen die zichzelf als links of rechts zien zullen over het algemeen zo'n moord verafschuwen, onafhankelijk waar deze persoon uiteindelijk in valt (als het al heel duidelijk gaat zijn).
Die hokjesgeest lijkt wel steeds extremer te worden, dat zie je hier natuurlijk ook.

Neemt niet weg dat dit een politieke moord was, dus dan blijft de kans dat het van linksradicaal was ipv een rechtsradicaal toch een stuk groter.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:35:53 #281
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218756883
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:31 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja, zoals de NOS dat deed bijvoorbeeld:

[ x ]
Kunnen het hierover blijven hebben hoor. Maar hij pakt Ivy League opgeleide zwarte vrouwen aan, omdat ze positief zijn over DEI, en zegt dat deze mensen met hun beperkte hersencapaciteit een witte baan gestolen hebben.

Het klopt dat hij niet zegt dat alle zwarte vrouwen dom zijn, hij zegt dat specifiek Harvard opgeleide vrouwen zo intellectueel beperkt zijn dat ze niet zelf een goede baan hadden kunnen krijgen. Er is weinig hersengymnastiek nodig om het als de NOS (in Makkelijke Taal) uit te leggen.
pi_218756884
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:21 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
Didn’t age well…
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:36:30 #283
498210 KoningWouter
pi_218756891
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
Die hokjesgeest lijkt wel steeds extremer te worden, dat zie je hier natuurlijk ook.

Neemt niet weg dat dit een politieke moord was, dus dan blijft de kans dat het van linksradicaal was ipv een rechtsradicaal toch een stuk groter.
Natuurlijk is dit een links extremist. Het is alleen nog niet 100% zeker dus niemand mag wat zeggen. Maar als je serieus denkt dat dit vanuit het rechts extremisme komt dan spoor je niet.

Net als dat er weer een terroristische islam aanslag is geweest zijn het de linksen weer die blaten dat het niet zeker is wat het is enz enz. Terwijl iedereen weet dat het weer een islamiet is geweest. Zoals altijd.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:36:40 #284
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218756895
Wat ik niet snap.. Deze man had extreem debiele gedachten, maar had nu niet echt macht. Tevens ging ie wel in debat. Oké hij had een grote groep jeugdigen in zijn bubbel gezogen, maar had tevens ook gewoon vele tegenstanders onder diezelfde jeugd.

Zijn dood is dus echt compleet nutteloos. Als zou het gaan om een Putin, Netanyahu of een Khamenei Dan is het allemaal iets meer begrijpbaar.. Echter, ook nutteloos omdat zeker in het geval van een Putin of een Netanyahu er wss een opvolger klaarstaat.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218756896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is inderdaad niet terecht om heel links/progressief hierop aan te kijken. Het zijn wel linkse/progressieve malloten die deze moord begrijpen, goedpraten of zelfs toejuichen en oproepen tot meer moorden… maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen die links/progressief is ook zo denkt.

De hoeveelheid van mensen die zo denkt is wel schokkend.
Eens ja. Bizar hoe mensen voor de camera zonder blikken of blozen vertellen dat hij het verdiend had. En het enge is nog, het zijn gewoon mensen die voor of achter je in de rij staan bij de kassa.

Ik hoop dat zijn kinderen de moord nooit te zien krijgen.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:38:05 #286
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218756906
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Maar ja, als je niet afhankelijk bent van reclame-inkomsten dan moet je je geld op een andere manier vergaren.

Ik dreig nu ver off topic te gaan, maar ik kan media die afhankelijk zijn van overheidsgeld ook niet als onafhankelijk zien.

Hoe dan ook; media blijven vaak gekleurd.
Snap wat je zegt, al is internationaal erkend dat de NOS bij de minst gekleurde nieuwsbronnen hoort.

Zeker inachtnememde dat zij de laatste 25 jaar hun inkomsten hebben ontvangen uit (centrum)rechtse kabinetten blijft het frame nogal vervreemdend
pi_218756914
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:38 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Snap wat je zegt, al is internationaal erkend dat de NOS bij de minst gekleurde nieuwsbronnen hoort.

Zeker inachtnememde dat zij de laatste 25 jaar hun inkomsten hebben ontvangen uit (centrum)rechtse kabinetten blijft het frame nogal vervreemdend
Als het om geld gaat tellen normen & waarden niet meer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:36 schreef The-BFG het volgende:
Wat ik niet snap.. Deze man had extreem debiele gedachten, maar had nu niet echt macht. Tevens ging ie wel in debat. Oké hij had een grote groep jeugdigen in zijn bubbel gezogen, maar had tevens ook gewoon vele tegenstanders onder diezelfde jeugd.

Zijn dood is dus echt compleet nutteloos. Al zou het gaan om een Putin, Netanyahu of een Khamenei Dan is het allemaal iets meer begrijpbaar.. Echter, ook nutteloos omdat zeker in het geval van een Putin of een Netanyahu er wss een opvolger klaarstaat.
Dat was ook het beste van Charlie. Hij ging inderdaad in debat. Hij ging praten met mensen met andere meningen en visies.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218756917
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:35 schreef Fretwork het volgende:

[..]
[..]
Kunnen het hierover blijven hebben hoor. Maar hij pakt Ivy League opgeleide zwarte vrouwen aan, omdat ze positief zijn over DEI, en zegt dat deze mensen met hun beperkte hersencapaciteit een witte baan gestolen hebben.

Het klopt dat hij niet zegt dat alle zwarte vrouwen dom zijn, hij zegt dat specifiek Harvard opgeleide vrouwen zo intellectueel beperkt zijn dat ze niet zelf een goede baan hadden kunnen krijgen. Er is weinig hersengymnastiek nodig om het als de NOS (in Makkelijke Taal) uit te leggen.
Waarom deden ze dat dan niet, is de vraag.

Zou het gewoon een foutje zijn geweest?

Ik geloof daar (bij de NOS) niet meer zo in. Het geframe van hen is de laatste jaren namelijk wel heel erg 1 kant op.
pi_218756923
quote:
De extreem-rechtse leugenachtige “links is gewelddadig” haatcampagne gaat gewoon door zie ik. Zelfs nu wederom de terrorist een extreem-rechtse conservatieve engnek blijkt te zijn.

Kijk en zo kom jij op de gewenste conclusie.. door met oogkleppen op te werken.

Nee, er is helemaal nog niet vastgesteld dat de dader extreemrechts is. Sterker nog, kennelijk hebben mensen uit zijn omgeving al verteld dat hij behoorlijk links georiënteerd is.

Jouw cognitieve beperking heeft ervoor gezorgd dat je nu in de kuil bent gevallen die je voor jezelf hebt gegraven.

Welcome to the corner, enjoy your stay.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:40:14 #290
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218756926
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Victimblaming at it’s best maat.
Onzin. Het is de kat op het spek binden. Jij laat je dochter als je die hebt ook niet in haar eentje over straat na tien uur 's-avonds. Dat is vragen om problemen ook al vraag je er niet letterlijk om.

Ik hoop dat het nu wèl allemaal duidelijk is. *Zucht.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218756932
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

over conclusies trekken gesproken _O-

Gelachen weer
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:41:38 #292
498210 KoningWouter
pi_218756937
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kijk en zo kom jij op de gewenste conclusie.. door met oogkleppen op te werken.

Nee, er is helemaal nog niet vastgesteld dat de dader extreemrechts is. Sterker nog, kennelijk hebben mensen uit zijn omgeving al verteld dat hij behoorlijk links georiënteerd is.

Jouw cognitieve beperking heeft ervoor gezorgd dat je nu in de kuil bent gevallen die je voor jezelf hebt gegraven.

Welcome to the corner, enjoy your stay.
Wat moet het toch frustrerend zijn om keer op keer ongelijk te krijgen. Je zou er zuur van worden... oh wacht.
pi_218756938
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Er is wel een reden waarom ik enigszins hoop dat hij uit de MAGA-hoek komt, en dat is zodat die Republikeinse kopstukken die schreeuwen over een burgeroorlog het deksel op de neus krijgen en die krijsende plaat stopt. Gevaarlijke gekken.

Maar buiten dat, weet ik echt niet wat je er mee zou moeten. Straks blijkt met zekerheid dat hij "links" of "rechts" was in zijn opvattingen. En dan?
pi_218756943
Ik maak me langzaamaan echt zorgen om het totalitair denken en het verwerpen van pluralisme bij sommige groepen op het uiterste spectrum.

Dit gaat niet om links versus rechts wat mij betreft, maar goed versus kwaad, goed of fout, menselijk of onmenselijk. Wat mij betreft zit je in een van deze twee kampen. Het maakt niet uit wie het slechtoffer is, kleur, politieke voorkeur. Als je het prima of wat mij betreft zelfs begrijpelijk vindt als iemand wordt afgemaakt om zijn mening, dan ben je moreel kapot.

Zie het in het perspectief van Kant: als je wilt weten of iets moreel is, dan moet je je afvragen hoe het is hoe de wereld eruit ziet als het bevraagde een algemeen geldende wet is die over de hele wereld geldt. Hoe zou de wereld eruit zien als iemand vermoord mag worden als deze een mening heeft die je niet bevalt?

Ik hoop niet dat dit een nieuwe ommekeer is in onze westerse samenleving. Totalitairdere culturen krijgen dan nog meer ruimte die ze in kunnen gaan nemen en het redelijke midden gaat verdwijnen. Aan de media lijkt je niks te hebben op dit vlak.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218756951
quote:

TOTAAL EUROPA = 103

TOTAAL VS + CANADA = 83

TOTAAL EUROPA = 2

TOTAAL VS + CANADA = 0

Tegelijkertijd met de moord op Kirk was er elders in de VS een mass school shooting, uitgevoerd door een rechtsectremist...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218756959
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:

Jij laat je dochter als je die hebt ook niet in haar eentje over straat na tien uur 's-avonds. Dat is vragen om problemen
Dit is dus exact victim blaming wat je nu doet.

Lisa heeft niets fout gedaan toen ze na 22:00 alleen over straat naar huis fietste. Die doorgedraaide asielzoeker is de dader. Niet Lisa.
pi_218756960
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ben ik het mee oneens, dit komt door het losknippen van fragmenten, van zowel Kirk zelf als andere partijen (ongelinkt aan deze moord, meer als business model).

En dan nog zit er veel nuance in de "leugens".
Hij heeft bijvoorbeeld niet alle zwarte vrouwen dom genoemd, hij heeft specifiek rammend slimme zwarte vrouwen beschuldigd van het stelen van de baan van een witte, omdat ze steun uitspraken over DEI. Vrouwen die ontegenzeggelijk hoger opgeleid waren dan hijzelf.
Je vergeet er even bij te melden dat die vrouwen zelf hebben aangegeven dat ze door DEI hun baan gekregen hebben.

Nog altijd geen fraaie uitspraak, maar wel heel anders dan zoals het gepresenteerd werd.

Het is ook gewoon slechte journalistiek. Iets plaatsen zonder het zelf even goed te checken.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:43:59 #298
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218756964
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Er is wel een reden waarom ik enigszins hoop dat hij uit de MAGA-hoek komt, en dat is zodat die Republikeinse kopstukken die schreeuwen over een burgeroorlog het deksel op de neus krijgen en die krijsende plaat stopt. Gevaarlijke gekken.

Maar buiten dat, weet ik echt niet wat je er mee zou moeten. Straks blijkt met zekerheid dat hij "links" of "rechts" was in zijn opvattingen. En dan?
Volgens mij heeft de overgrote meerderheid zowel linkse als rechtse opvattingen. Maar ook een grote groep die helaas niet verder kijkt dan de hokjes..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218756968
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Sodemieter op met je wedstrijd tussen links of rechts :') Je bent toch niet helemaal lekker man :')
Waar zijn Theo van Gogh en Pim Fortuijn? Klopt niet veel van de uitslag van deze wedstrijd verpissen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')