abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218756213
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Als dat nou het enige was wat-ie verkondigde :')

"Enzo" :')
Je mocht hem te alle tijden terecht wijzen op fouten in zijn denkwijze hoorl hij scheen open te staan voor debat?
pi_218756216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nederlandse rechten zijn beperkter en zo beperkt dat ik het geen vrijheid van meningsuiting vind. De definities van haatzaaien, discriminatie en racisme zijn vager wat het debat lastiger maakt.
Uiteindelijk kun je je wel uitspreken, alleen kans dat een rechter het gaat toetsen.

Ga er voor het gemak even vanuit dat je in je dagelijks leven niet tegen die beperkingen aanloopt.
pi_218756220
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:53 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Dit verbaast me ook; ik lees dit b.v. ook op LinkedIn. Ja, deze moord is triest en verwerpelijk. Maar de verbale extremistische diarree die uit deze man kwam ontbrak alle niveau, fatsoen en empathie. En nu wordt-ie zelfs als "politiek genie" neergezet.

Er is flink wat mis in een maatschappij waarin dit soort politieke moorden worden gepleegd. Maar dat deze man zo werd en wordt verheerlijkt is wat mij betreft net zo zorgelijk.
Kirk kwam vaak voor in m’n YouTube feed, waar ik ‘m steevast wegklikte. Ja, hij kon flink trollen, net als z’n grote vriend Trump, en als je gaat graven dan kom je vast wel wat tegen. Maar ik neem m’n pet af voor de manier waarop hij met jongeren in gesprek ging. Shapiro kan dat ook erg goed. Aan de linkerkant van het politieke spectrum zie ik dit niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218756223
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:57 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja goeie vraag; blijkbaar vinden gewone Amerikanen dat je het verdient om vermoord te worden als je iets zegt wat hen niet aanstaat, en "gewoon" klinkt als de standaard, dus de standaard Amerikaan wil je dood hebben als je andere meningen hebt, dus dan zou het merendeel van de Amerikanen gevaarlijk zijn. De rest is collateral damage.

Pffff ik zag net een filmpje dat er een minuut stilte verzocht werd voor Charlie bij regeringen van diverse landen, en grote hoeveelheden leden van linkse politieke partijen hebben die stilte bewust verstoord.
En terecht dat die minuut verstoord werd. Waarom moet je in de europese unie zo een clown gaan herdenken die alleen maar haat zat te zaaien.
pi_218756227
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:55 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Het heeft ook denk ik te maken hoe Trump zich manifesteert in Amerika. Er is op dit moment zoveel haat tegen trump in amerika dat is bijna niet met een pen te beschrijven.

Charlie Kirk heeft de connectie met Trump. Ja dan vind het grootste deel van het amerika het niet zo erg wat er nu gebeurd is.

Ik zie niet zoveel reacties in amerika op dit moment, behalve natuurlijk allerlei rechtse figuren die nu ineens zich willen profileren

Vraag je gewoon af wat er zou gebeuren als Obama neergeschoten zou worden? Dan zou werkelijk heel de wereld in rep en roer zijn en helemaal in Amerika.

Ik denk dat sommige hier niet echt realistische zijn.
Ja half Amerika zou geplunderd worden in dat scenario. Geen enkele winkel in arme buurten zou nog veilig zijn en er zouden naderhand heel wat vestigingen definitief gesloten worden waarna mensen zouden klagen dat het racisme is dat er geen winkels meer in hun wijk te vinden zijn.
pi_218756232
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:58 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Uiteindelijk kun je je wel uitspreken, alleen kans dat een rechter het gaat toetsen.

Ga er voor het gemak even vanuit dat je in je dagelijks leven niet tegen die beperkingen aanloopt.
Geert is voor het gerecht gedaagd omdat hij minder Marokkanen in Nederland wilde. Als we dat niet kunnen bespreken, dan is het hek - letterlijk! - van de dam. Er zijn 7 miljard mensen op aarde die het veel slechter hebben dan wij. Moeten we die allemaal toelaten?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:02:21 #107
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218756238
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:50 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Geert Wilders heeft heel veel vrijheid van meningsuiting.

Charly Kirk ging uiteraard in een staat zijn toespraak houden waarvan hij wist dat hij dat hij daar door niets geraakt zou kunnen worden. Hij heeft zich vergist.

Ik heb de afgelopen dagen echt heel veel filmpjes gezien van gewone amerikanen op Instagram. De toon was over het algemeen hij verdiende dit en hij heeft het op zichzelf afgeroepen.

Dat is de toon in Amerika hierover behalve op het rechtse Fox nieuws uiteraard.
Opmerkelijk, ik zie allerlei filmpjes van Amerikanen die geschokt zijn. Ongeacht of je, je in z'n denkbeelden kan vinden lijkt me dat een iets logicher reactie
Ik weet niet watvoor filmpjes jij kijkt maar een moord verdiend noemen is niet gezond hoor
Dat zijn geen normale mensen
pi_218756240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:00 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja half Amerika zou geplunderd worden in dat scenario. Geen enkele winkel in arme buurten zou nog veilig zijn en er zouden naderhand heel wat vestigingen definitief gesloten worden waarna mensen zouden klagen dat het racisme is dat er geen winkels meer in hun wijk te vinden zijn.
wat een bullshit

Er is helemaal geen reactie van de gewone man op de moord van Kirk

Je zou een stille toch ofzo kunnen houden, maar niets daarvan.

Ga gewoon die filmpjes met Charlie Kirk kijken, het was een arrogante gek
pi_218756241
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Kirk kwam vaak voor in m’n YouTube feed, waar ik ‘m steevast wegklikte. Ja, hij kon flink trollen, net als z’n grote vriend Trump, en als je gaat graven dan kom je vast wel wat tegen. Maar ik neem m’n pet af voor de manier waarop hij met jongeren in gesprek ging. Shapiro kan dat ook erg goed. Aan de linkerkant van het politieke spectrum zie ik dit niet.
Ik klikte Charlie meestal ook wel weg hoor. Ik zag hem wel regelmatig in compilatiefilmpjes en shorts met echt goede uitspraken en debatten, maar het christelijke sausje stond me niet aan en persoonlijk vond ik ook wel dat hij zich iets meer in de andere partij mocht verplaatsen.
Idem met Shapiro en die ene kerel met die baard, die voormalige collega van Brett Cooper. Ben ff z'n naam kwijt.
Allemaal te religieus en te absoluut, ook al hadden ze vaak zeer goede punten.
pi_218756243
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:59 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
En terecht dat die minuut verstoord werd. Waarom moet je in de europese unie zo een clown gaan herdenken die alleen maar haat zat te zaaien.
Sodeju zeg.....geen greintje respect.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:03:53 #111
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218756248
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 06:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Vrije woord jaja, schaar het meer onder onzin verkopen...ondertussen:

"Hegseth tells Pentagon staff to hunt for negative Charlie Kirk posts by service members."
https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna230915
Vrije woord ja.

Kun je wel een simpele quote posten, maar het nieuwsbericht erachter heb je duidelijk niet gelezen.

En dan ook nog over moslims beginnen.
pi_218756249
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:02 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
wat een bullshit

Dat is dus het verschil tussen de liberalen en de conservatieven daar.
pi_218756251
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:02 schreef ToT het volgende:

[..]
Waarom zou ik? De man kraamde onzin uit en eigenlijk ook dezelfde onzin als Trump

Dit was indirect denk ik ook een kogel op Trump. Zo voelt dat in amerika op dit moment. En het grootste deel van Amerika wil van Trump af.
pi_218756254
quote:

[..]
wat een bullshit

Kun jij geen stille toch houden?
pi_218756257
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:04 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Waarom zou ik? De man kraamde onzin en eigenlijk ook dezelfde onzin als Trump

Dit was indirect denk ik ook een kogel op Trump. Zo voelt dat in amerika op dit moment. En het grootste deel van Amerika wil van Trump af.
Dus als iemand vermoord wordt met wiens meningen jij het niet eens was, ga jij lekker met een lepel op een pan timmeren of zo om het respect wat anderen voor hem willen tonen te verstoren?
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:06:40 #116
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218756258
quote:

[..]
Voor sommige mensen is respect een éénrichtingstraat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:07:12 #117
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218756260
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:59 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Hij gaf zijn mening. Dat die mening voor jou al een trigger is om die verstoring goed te praten zegt alles.
pi_218756261
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Kun jij geen stille toch houden?
Het gebrek aan fatsoen bij sommige mensen is gewoon echt stuitend!
pi_218756262
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Geert is voor het gerecht gedaagd omdat hij minder Marokkanen in Nederland wilde. Als we dat niet kunnen bespreken, dan is het hek - letterlijk! - van de dam. Er zijn 7 miljard mensen op aarde die het veel slechter hebben dan wij. Moeten we die allemaal toelaten?
Ik vind die uitspraak persoonlijk niet strafbaar, wel onhaalbaar.

De Marokkanen waar Geert het over had zijn veelal gewoon mensen met een Nederlands paspoort. Dus dat heeft weinig te maken met mensen toelaten. Maar dat is een heel andere discussie die we beter niet hier hebben.
pi_218756263
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Voor sommige mensen is respect een éénrichtingstraat.
RESPECT MY PRONOUNS!!!
pi_218756267
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:06 schreef ToT het volgende:

[..]
Dus als iemand vermoord wordt met wiens meningen jij het niet eens was, ga jij lekker met een lepel op een pan timmeren of zo om het respect wat anderen voor hem willen tonen te verstoren?
De man heeft het allemaal over zichzelf afgeroepen.

En daarnaast heb je ook nog de Epstein kwestie waar hij zich nadrukkelijk over uit liet dat alles openbaar gemaakt moest worden. IK ben er nog steeds niet over uit of dit een opruiming was die te maken heeft met die kwestie.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:09:29 #122
182233 thedeedster
pi_218756270
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:07 schreef ToT het volgende:

[..]
RESPECT MY PRONOUNS!!!
:D
Helemaal raak. Het is soms een pure ego kwestie. Ikke, ikke, ikke.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:09:35 #123
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218756272
quote:

[..]
wat een bullshit

Zeg eens eerlijk, jij vindt het geloof ik ook niet zo'n probleem dat hij vermoord is?
pi_218756276
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:08 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]

En daarnaast heb je ook nog de Epstein kwestie waar hij zich nadrukkelijk over uit liet dat alles openbaar gemaakt moest worden. IK ben er nog steeds niet over uit of dit een opruiming was die te maken heeft met die kwestie.
Dus jij vindt dat andersdenkenden vermoord moeten worden als ze voor hun mening uit komen?

De dader was een geradicaliseerd broekkie die door zijn eigen vader (die politieagent is) na zijn daad is aangegeven. Fantaseer er verder maar lekker op los hoor.
pi_218756277
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:09 schreef the-eye het volgende:

[..]
Zeg eens eerlijk, jij vindt het geloof ik ook niet zo'n probleem dat hij vermoord is?
Dat straalt er toch van af? Gewoon een prominente andersdenkende die opgeruimd is. Een probleem minder!
pi_218756278
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:30 schreef SurpriseGirl het volgende:

Linkse politiek is meestal sociale politiek

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:36 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Charly Kirk maakte een keuze in zijn leven: haatzaaien tegen andere mensen.

De moordenaar maakte ook een keuze: haatzaaierij uitschakelen

zo simpel is het
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 06:53 schreef SurpriseGirl het volgende:

Hij beledigde miljoenen mensen in amerika. Wie zaait die zal oogsten.

quote:

Rechtse politiek is meestal asociale politiek. Dat roept meestal meer weerstand op. En dan krijg je dit.
quote:

De moordenaar lijkt me een vrije normale jongen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:12 schreef SurpriseGirl het volgende:
Ik ben neutraal in deze kwestie.
pi_218756280
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:11 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Echt he!
pi_218756282
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:09 schreef the-eye het volgende:

[..]
Zoals ik net al aangaf het merendeel van de amerikanen is er blij mee

Ik ken deze man verder niet. Ik heb er verder niets mee te maken. Ik ben neutraal in deze kwestie.
pi_218756284
quote:

[..]

Ik ken deze man verder niet. Ik heb er verder niets mee te maken. Ik ben neutraal in deze kwestie.
Ja je neutraliteit is zo legendarisch dat men over 3000 jaar er nog liederen over zullen zitten te zingen rond kampvuren.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:12:57 #130
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218756286
quote:

[..]

Wow!
Jij bent dus echt een voorbeeld van wat er momenteel mis is troela. Je hebt er echt geen zak van begrepen Mensen zoals jij zijn de grootste bedreiging voor de vrije westerse samenleving
pi_218756287
Er waren ooit mensen die dachten dat meer vrouwen in de politiek zou resulteren in meer vrede :+
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218756290
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:12 schreef the-eye het volgende:

[..]
Wow!
Jij bent dus echt een voorbeeld van wat er momenteel mis is troela. Je hebt er echt geen zak van begrepen
Ik sta er om bekend dat ik dingen heel snel begrijp..
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:14:35 #133
182233 thedeedster
pi_218756292
quote:

[..]

Maar je hebt er wél een mening over. Da’s heel knap. Zoiets noemen we een contradictie.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:15:13 #134
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218756293
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:14 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Dat geloof ik graag, in de bubbel waarin je verkeert
pi_218756295
quote:

[..]
Probeer dit nog eens uit te leggen dan:

quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:15:37 #136
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218756296
quote:

[..]

Twee vliegen in één klap in dat geval.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:16:03 #137
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218756298
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:10 schreef ToT het volgende:

[..]
Dus jij vindt dat andersdenkenden vermoord moeten worden als ze voor hun mening uit komen?

De dader was een geradicaliseerd broekkie die door zijn eigen vader (die politieagent is) na zijn daad is aangegeven. Fantaseer er verder maar lekker op los hoor.
Rare conclusies trek jij.
pi_218756299
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Maar je hebt er wél een mening over. Da’s heel knap. Zoiets noemen we een contradictie.
Ik heb er naar gekeken. Ik heb de man bestudeerd. En mijn conclusie was dat Charlie Kirk het allemaal niet op een rijtje heeft net als Trump.
pi_218756306
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon keiharde feiten
pi_218756310
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Rare conclusies trek jij.
Hij had het toch op zichzelf af geroepen?
Dus hij is dood omdat hij zijn mening verkondigde en dat was dus zijn eigen schuld.
pi_218756311
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 02:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je zou ook kritiek op Kirk kunnen hebben op zaken die hij echt gezegd heeft. Voorbeelden daarvan heb ik genoemd.

Ondertussen zie ik hier alleen soundbites voorbijkomen, ongetwijfeld geplukt van welgevallige websites.

Empathie, bijvoorbeeld, dat zou Kirk walgelijk vinden.

De volledige quote:

"I can't STAND the word empathy, actually. I think empathy is a made-up, new-age term, and it does a lot of damage. I much prefer the word compassion, and I much prefer the word sympathy. Empathy is where you try to feel someone's pain and sorrows as if they're your own, compassion allows for understanding."

Nogmaals, genoeg uitspraken van Kirk die je mag, kan en moet bekritiseren, zeker de godsdienstige. Maar kunnen we svp stoppen met de luie NOS methode door alles simplistisch racisme en haat te noemen? Al helemaal als je zo bezorgd bent over polarisatie en fake news?
Het zegt heel veel over mensen om iemand die vermoord is postuum te demoniseren.

Ook een vorm van dansen op iemands graf. Wat een minderwaardig mens ben je dan…
pi_218756312
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:16 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Ik heb er naar gekeken. Ik heb de man bestudeerd. En mijn conclusie was dat Charlie Kirk het allemaal niet op een rijtje heeft net als Trump.
Ja daar lijkt het wel op ja, net zoals zo veel mensen vanuit elk denkbaar politiek spectrum.

Allemaal maar doodschieten? Het is misschien niet goed maarja wel begrijpelijk
pi_218756313
quote:

[..]
Prima reden om iemand te vermoorden zo te lezen.

:')
pi_218756314
twitter

Dit en niks anders dan dit.
pi_218756315
quote:

[..]
Gewoon keiharde feiten
_O- _O- _O-
pi_218756325
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:17 schreef ToT het volgende:

[..]
Dus hij is dood omdat hij zijn mening verkondigde en dat was dus zijn eigen schuld.
Hij had ook gewoon tuinman kunnen worden

De man was een slecht voorbeeld voor zijn kinderen in zijn rol

Die kinderen van hem zouden gewoon gepest gaan worden en gevaar kunnen lopen

Die zijn nu ook beter af en kunnen nu een normaler leven gaan leiden
pi_218756330
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 03:57 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Omdat als je in het redelijke midden zit je al snel in de hoek van de “tegenstander” wordt gezet. Polarisatie dus succesvol geweest.
Klopt. Je kan met dezelfde argumentatie door de een een deuger genoemd worden en de volgende vind je een fascist.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:22:00 #148
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218756335
quote:

[..]

Nee je bent niet neutraal. Je hebt net laten zien dat je geen zak begrijpt van een vrije samenleving waar zaken gewoon bediscussierd kunnen worden en waar we een andere mening met argumenten bestrijden ipv iemand het zwijgen op te leggen. Tevens heb je laten zien dat je, je ophoudt tussen mensen die moord wel prima vinden. Ondertussen totaal niet beseffend dat het zo niet werkt in een democratische samenleving dus waarschijnlijk toch niet echt de gemiddelde Amerikaan waar je, je tussen bevindt
pi_218756336
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:18 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]

Dit en niks anders dan dit.
Die vent kijkt echt teveel internet.
Vakman pur sang
pi_218756341
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:20 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Hij had ook gewoon tuinman kunnen worden

De man was een slecht voorbeeld voor zijn kinderen in zijn rol

Die zijn nu ook beter af en kunnen nu een normaler leven gaan leiden
Groetjes aan de Dolle Mina’s
Vakman pur sang
pi_218756344
Ik had nog nooit van Charlie Kirk gehoord, dus maar eens even wat opgezocht en bekeken. Zijn mening en de zwaar conservatief christelijke manier waarop hij dat deed verveelde mij al vrij snel. In deze tijd kun je je kop niet te ver boven het maaiveld steken op politiek gebied, als je een lang rustig leven wil leiden. De ene extreme lokt de andere extreme uit blijkbaar.
pi_218756347
De ene zegt dat Trump er zelf achter zit omdat hij een antichrist zou zijn. Anderen geven links de schuld anderen geven rechts de schuld. Anderen zeggen dat de deepstate erachter zit.
David icke spreekt over de scriptmakers.

Ik vind alles wel raakvlakken hebben
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_218756350
quote:

Die kinderen zijn nu ook beter af en kunnen nu een normaler leven gaan leiden
Ja? Zou het?

Zijn kinderen zaten vooraan de rij toen ze papa doodgeschoten zagen worden waarbij het bloed uit zijn nek gutste.

Ja die zullen nu vast een normaal leven gaan leiden :') :')!!!!!

quote:

Ik vind jou niet links (of rechts), ik vind jou geestesziek.

[ Bericht 6% gewijzigd door 2172619626795 op 13-09-2025 08:39:36 ]
pi_218756351
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:22 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nee je bent niet neutraal. Je hebt net laten zien dat je geen zak begrijpt van een vrije samenleving waar zaken gewoon bediscussierd kunnen worden en waar we een andere mening met argumenten bestrijden ipv iemand het zwijgen op te leggen. Tevens heb je laten zien dat je, je ophoudt tussen mensen die moord wel prima vinden. Ondertussen totaal niet beseffend dat het zo niet werkt in een democratische samenleving dus waarschijnlijk toch niet echt de gemiddelde Amerikaan waar je, je tussen bevindt
Luister vriend, Ik ben net zo neutraal als Zwitserland. Ik heb me mening gegeven. De wereld is beter af zonder haatzaaiers.
pi_218756357
quote:

[..]
Nee, hij ging de discussie niet aan op een fatsoenlike manier. Hij beledigde miljoenen mensen in amerika. Maar dit soort mensen denken dat ze overal mee weg komen. Wie zaait die zal oogsten.

Het probleem met rechtse politiek is dat ze altijd andere mensen wegzetten omdat ze denken dat ze zelf beter zijn
Nog afgezien van de ironie dat je in je laatste zin exact doet waar je over klaagt…

Je kan geen open discussie voeren zonder dat iemand zich beledigd kan voelen. Jouw post: iemand die rechts is kan zich beledigd voelen door jouw uitspraak. Simpel.

Bovendien: mensen voelden zich al diep beledigd als hij zei dat er maar 2 sekses zijn. Dat is gewoon een feit!
pi_218756385
quote:

Rechtse politiek is meestal asociale politiek. Dat roept meestal meer weerstand op. En dan krijg je dit.

De moordenaar lijkt me een vrije normale jongen.
Ook hier weer. Je verdedigt een moordenaar terwijl je gelijktijdig meent dat jouw tribe sociaal is en de andere tribe asociaal.

Dan heb je toch wel een enorme plaat voor je kop zeg…
pi_218756391
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:24 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja? Zou het?

[ link | afbeelding ]

Zijn kinderen zaten vooraan de rij toen ze papa doodgeschoten zagen worden waarbij het bloed uit zijn nek gutste
[..]
Ik vind jou niet links (of rechts), ik vind jou geestesziek.
Kom op, nieuw account. Dit is niet een geestesziek iemand maar gewoon een domme trol.
pi_218756397
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:24 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Luister vriend, Ik ben net zo neutraal als Zwitserland. Ik heb me mening gegeven. De wereld is beter af zonder haatzaaiers.
iets wat jij dus ook doet kennelijk.

_O-
pi_218756399
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook hier weer. Je verdedigt een moordenaar terwijl je gelijktijdig meent dat jouw tribe sociaal is en de andere tribe asociaal.

Gelukkig kunnen de kindertjes volgens haar nu een normaler leven gaan leiden (nadat ze van dichtbij hebben gezien hoe papa met het gutsende bloed uit zijn nek doodbloed)

8)7 8)7 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 13-09-2025 08:41:16 ]
pi_218756404
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:59 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ][ x ]

Gekke functie trouwens bij Nasdaq, fijne eurotrip nog.
Hoe kan je zo dom zijn als je weet dat Trump je president is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:32:47 #161
182233 thedeedster
pi_218756405
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog afgezien van de ironie dat je in je laatste zin exact doet waar je over klaagt…

Je kan geen open discussie voeren zonder dat iemand zich beledigd kan voelen. Jouw post: iemand die rechts is kan zich beledigd voelen door jouw uitspraak. Simpel.

Bovendien: mensen voelden zich al diep beledigd als hij zei dat er maar 2 sekses zijn. Dat is gewoon een feit!
Lijkt me toch heerlijk eigenlijk. Zo’n simpel zwart-wit beeld van de wereld. Geen grijswaarden, geen nuances alleen maar goeden en slechten.

En uiteraard behoor je dan zelf tot de goede kant.
pi_218756406
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:30 schreef kipknots het volgende:

[..]
Kom op, nieuw account. Dit is niet een geestesziek iemand maar gewoon een domme trol.
of beide :)
pi_218756412
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Charlie Kirk had betere keuzes in zijn leven kunnen maken. Ik heb ze niet voor hem gemaakt. Als je op een motor stapt weet je dat weles kan gaan vallen. hard vallen.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:34:05 #164
182233 thedeedster
pi_218756413
quote:

[..]
Tegenwoordig zat mensen die daadwerkelijk zo denken.
pi_218756417
quote:

[..]
Ik heb veel te veel gelezen van gelijkgestemden de afgelopen dagen om te denken dat dit een trol is. Het is voor heel veel mensen eng genoeg precies hoe ze er “gewoon” over nadenken.

Het doet me eerder denken aan een doorgedraaide huismoeder die haar hier eerder gekrenkte vriendje/vriendinnetje komt helpen.
pi_218756420
quote:

[..]
Nee, hij ging de discussie niet aan op een fatsoenlike manier. Hij beledigde miljoenen mensen in amerika. Maar dit soort mensen denken dat ze overal mee weg komen. Wie zaait die zal oogsten.

Het probleem met rechtse politiek is dat ze altijd andere mensen wegzetten omdat ze denken dat ze zelf beter zijn
Dus dan mag hij dood?

Ziek mens dat je bent.
pi_218756422
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:33 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
[..]
Charlie Kirk had betere keuzes in zijn leven kunnen maken. Ik heb ze niet voor hem gemaakt. Als je op een motor stapt weet je dat weles kan gaan vallen. hard vallen.
Jij bent ook hard gevallen, zeker?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:35:17 #168
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218756424
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:17 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik verkondig mijn mening ook, maar zaai geen haat. Heb dus nergens last van. Wie haat zaait, zal haat oogsten. Als je levensmoe bent is dat geen probleem natuurlijk. Het is echter wel zo dat de wereld vol loopt met gekken dus kun je dergelijke reacties verwachten. Het heeft er niets mee te maken of ik dat wel of niet goed keur. Als je publiekelijk de bal kaatst kun je hem terug verwachten en er hoeft maar één freak tussen te lopen.

Durf te wedden dat de meeste mensen met een grote mond hier in NWS dat IRL wel laten omdat dat verstandiger is als je wil blijven leven. Wilders loopt bijvoorbeeld een hoog risico om omgelegd te worden, ik niet, dus zoekt hij dat zelf op.

Alles duidelijk nu? :7
pi_218756427
quote:

[..]
[..]
Wow.
pi_218756429
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:43 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
[..]
Dit heeft helemaal niets meer met vijheid van mening te maken. Denken jullie dat dit soort bijeenkomsten In Nederland mogelijk zouden zijn?

Als dit soort bijeenkomsten in Nederland gehouden zouden worden dan heb je echt 100 man politie nodig

Charlie Kirk zat daar gewoon in zijn tentje zonder bewaking op zijn stoeltje zijn mening te verkondigen alsof het niets was wat hij deed.

De kogel kwam niet van links. Maar van Rechts letterlijk.
Wat Kirk deed heeft alles met vvmu te maken. Dat hij in Nederland 100 man politie nodig heeft is als dat waar is veelzeggend over de ‘tolerantie’ van (in dit geval) links/progressief tav andere meningen.

De kogel kwam verder letterlijk van voor (linksvoor), dus het woord ‘letterlijk’ gaat je kennelijk boven de pet en overdrachtelijk is dat nog niet duidelijk, maar het is wel al te duidelijk dat in linkse echokamers hierover gelogen wordt om het eigen straatje schoon te vegen.
pi_218756431
Beter niet te luid ademen, stel dat je iemand beledigd, die kan je zomaar schieten naar de dood.
  Moderator zaterdag 13 september 2025 @ 08:37:17 #172
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218756433
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik verkondig mijn mening ook, maar zaai geen haat. Heb dus nergens last van. Wie haat zaait, zal haat oogsten. Als je levensmoe bent is dat geen probleem natuurlijk. Het is echter wel zo dat de wereld vol loopt met gekken dus kun je dergelijke reacties verwachten. Het heeft er niets mee te maken of ik dat wel of niet goed keur. Als je publiekelijk de bal kaatst kun je hem terug verwachten en er hoeft maar één freak tussen te lopen.

Durf te wedden dat de meeste mensen met een grote mond hier in NWS dat IRL wel laten omdat dat verstandiger is als je wil blijven leven. Wilders loopt bijvoorbeeld een hoog risico om omgelegd te worden, ik niet, dus zoekt hij dat zelf op.

Alles duidelijk nu? :7
Victimblaming at it’s best maat.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218756441
Haha, je ziet de sneeuwvlokjes kant weer helemaal in paniek raken omdat het een blanke christen uit een republikeins nest was. Ze hadden zo graag gehoopt (en alvast geinsinueerd) dat het een trans of in ieder geval een buitenlander was.
Conscience do cost.
pi_218756443
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Victimblaming at it’s best maat.
De schuld wordt daar toch niet gelegd? Je kunt het bv ook moedig vinden dat zo iemand dat opzoekt, al ben je het er niet mee eens.
pi_218756447
Jammer dat Twitter er vol mee staat.
“He was white and his family conservative”.. maw dus hij ook.

Wat blijkt? Antifa, furry seks liefhebber, permanent online op Reddit.
Zijn t-shirts met trump erop? Blijkt gephotoshopt.
Zijn politieke voorkeur? Democraat stemmer.

Dan heb je weer domme Maga figuren die het dan gooien op zijn college tijd, maar daar zit het probleem niet.
Het is zoals gewoonlijk Reddit, extreem linkse haat put.

Waar je al die “that one person”kan vinden waar je zeg maar in een groep er altijd wel 1 van aantreft en iedereen een hekel aan heeft.
pi_218756451
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:50 schreef SurpriseGirl het volgende:

Ik heb de afgelopen dagen echt heel veel filmpjes gezien van gewone amerikanen op Instagram. De toon was over het algemeen hij verdiende dit en hij heeft het op zichzelf afgeroepen.

Dat is dus de toon van links/progressief. Door jou gekarakteriseerd als ‘sociaal’. Door de bomen het bos niet zien, ken je die uitdrukking?
pi_218756453
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:35 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Wow.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat Kirk deed heeft alles met vvmu te maken. Dat hij in Nederland 100 man politie nodig heeft is als dat waar is veelzeggend over de ‘tolerantie’ van (in dit geval) links/progressief tav andere meningen.

De kogel kwam verder letterlijk van voor (linksvoor), dus het woord ‘letterlijk’ gaat je kennelijk boven de pet en overdrachtelijk is dat nog niet duidelijk, maar het is wel al te duidelijk dat in linkse echokamers hierover gelogen wordt om het eigen straatje schoon te vegen.
Het leven draait om keuzes maken waar je achter moet staan.

Charlie Kirk had een keuze gemaakt. Hij kende de gevaren van deze keuze. Hij koos ervoor. Hij had dit scenario al diverse keren voorbij zien flitsen. ZUlke dingen gebeuren in deze wereld. Het is over en uit nu.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:41:56 #178
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218756461
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:23 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik had nog nooit van Charlie Kirk gehoord, dus maar eens even wat opgezocht en bekeken. Zijn mening en de zwaar conservatief christelijke manier waarop hij dat deed verveelde mij al vrij snel. In deze tijd kun je je kop niet te ver boven het maaiveld steken op politiek gebied, als je een lang rustig leven wil leiden. De ene extreme lokt de andere extreme uit blijkbaar.
Ik deel zijn denkbeelden niet maar vind het juist leuk om te zien hoe onze huidige vrijheden en denkbeelden vededigd moeten worden tegen meestal goede conservatieve argumenten
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:24 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Zo lang er niet wordt opgeroepen tot geweld (hetgeen strafbaar is en waar jij je nu min of meer schuldig aan maakt) is de term haatzaaier niet meer dan een persoonlijke kwalificatie.
Als in jouw ogen iedereen met een andere mening dan jij een haatzaaier is ga je er nog wel een paar tegenkomen in het leven.
Je hebt blijkbaar ergens de afslag genomen vanaf waar het okee is om mensen met een andere mening omzeep te helpen. Dat is wat we radicaliseren noemen

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 13-09-2025 08:46:59 ]
pi_218756467
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:40 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
[..]
Het leven draait om keuzes maken waar je achter moet staan.

Charlie Kirk had een keuze gemaakt. Hij kende de gevaren van deze keuze. Hij koos ervoor. Hij had dit scenario al diverse keren voorbij zien flitsen. ZUlke dingen gebeuren in deze wereld. Het is over en uit nu.
Ja en “zijn kinderen kunnen nu ook een normaler leven gaan leiden” nadat ze op de eerste rij papa hebben zien doodbloeden.

Ik mag hopen dat jij geen moeder bent.
pi_218756473
quote:

[..]
‘Sociaal’…
pi_218756476
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:41 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik deel zijn denkbeelden niet maar vind het juist leuk om te zien hoe onze huidige vrijheden en denkbeelden vededigd moeten worden tegen meestal goede conservatieve argumenten
[..]
Zo lang er niet wordt opgeroepen tot geweld (hetgeen strafbaar is en waar jij je nu min of meer schuldig aan maakt) is de term haatzaaier niet meer dan een persoonlijke kwalificatie.
Als in jouw ogen iedereen met een andere mening dan jij een haatzaaier is ga je er nog wel een paar tegenkomen in het leven
Prima verwoord.
pi_218756489
quote:

[..]

Bron?
pi_218756494
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Prima verwoord.
Hoe noem je het als je een indringer die iemand anders met een hamer bewerkte terwijl hij gewoon thuis was tot patriot bestempelt? Het is geen directe oproep tot geweld, maar op zijn minst toch wel een goedkeuring?
pi_218756496
quote:

[..]
Dan heb je kennelijk alleen zwakzinnigen om je heen verzameld.
pi_218756500
Nou het punt is juist dat we in de westerse wereld vinden dat je niet mag moorden om een afwijkende mening.
Schijnbaar is er een club die vind dat dat wel mag.

Nou dan moeten we misschien ook maar mensen afschieten die luiers dragen.
Vakman pur sang
pi_218756503
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan heb je kennelijk alleen zwakzinnigen om je heen verzameld.
Of ze zit in een kliniek.
Vakman pur sang
pi_218756506
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bron?
Instagram staat er barstenvol mee

Charlie Kirk begreep ook niet zo goed dat Indianen de eerste bewoners van Amerika waren. Zichzelf verheven voelen terwijl alle amerikanen eigenlijk Immigranten zijn op Indiaans grondgebied
pi_218756513
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:48 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Een domme huismoeder in haar instagrambubbel _O-
pi_218756514
quote:

Vanwege al die ‘sociale’ linkse mensen…

Echt, jij geeft een totaal nieuwe dimensie aan plaat voor je kop hebben…
pi_218756517
quote:

[..]

Charlie Kirk begreep ook niet zo goed dat Indianen de eerste bewoners van Amerika waren. Zichzelf verheven voelen terwijl alle amerikanen eigenlijk Immigranten zijn op Indiaans grondgebied
Die vent heeft gewoon gestudeerd en begrijpt dat soort dingen heel goed.
Je bent het gewoon niet met hem eens en probeert zijn dood goed te praten.
Je snapt toch zelf ook wel dat je fout bezig bent ?
Vakman pur sang
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:51:01 #191
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218756518
quote:

[..]

ja.

jij bent het probleem.

"hij beledigde mensen" dus dan mag je dood, toch?

jij snapt niks van vrije meningsuiting. een heel dom mensje
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218756521
quote:

[..]

"Dat heb op instagram gestaan". :')
pi_218756527
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 21:22 schreef Twiitch het volgende:
Kogel kwam weer van links. Utah heeft nog de doodstraf dus hoop dat ze de dader levend pakken en hij een spuitje krijgt.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 21:27 schreef Hoppahop het volgende:
Wederom de kogel van links.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 21:40 schreef jigggy het volgende:

[..]
Van wie anders :D
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 21:42 schreef William_Papadin het volgende:
We noteren wederom dat de kogel van links kwam.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 21:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Kogel komt alweer van links.
quote:
16s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:01 schreef FlippingCoin het volgende:
en de kogel komt weer eens van links

goh
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 21:53 schreef Bofjijff het volgende:
Kogel zal wel van links komen?
De man is nog niet eens gestorven aan deze gruwelijke moord en de users op fok duikelen over elkaar heen om de dader als links af te schilderen. Geen dader, geen motief, geen informatie. Dit is een greep uit het eerste deel van deze reeks. Blijkbaar mag je totaal ongefundeerd je onderbuik delen op dit forum, mits links maar als zo slecht en kwaad mogelijk wordt afgebeeld. Feiten doen er niet toe voor het rechtse electoraat hier.

Wat blijkt? Dader is een Groyper

Charlie Kirk is vermoord door een extreemrechtse witte nationalist die vindt dat Kirk niet extreem genoeg was in zijn gedachtengoed. Right wing infighting en dus niet een 'woke/trans/linkse' gek.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:52:08 #194
182233 thedeedster
pi_218756528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bron?
^O^
Een van deze twee duimen.
pi_218756531
quote:

[..]
[..]
Jij stond ook vooraan om te melden dat Lisa niet alleen had moeten fietsen zeker?

Eng mens ben je.
pi_218756534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:52 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
De man is nog niet eens gestorven aan deze gruwelijke moord en de users op fok duikelen over elkaar heen om de dader als links af te schilderen. Geen dader, geen motief, geen informatie. Dit is een greep uit het eerste deel van deze reeks. Blijkbaar mag je totaal ongefundeerd je onderbuik delen op dit forum, mits links maar als zo slecht en kwaad mogelijk wordt afgebeeld. Feiten doen er niet toe voor het rechtse electoraat hier.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Charlie Kirk is vermoord door een extreemrechtse witte nationalist die vindt dat Kirk niet extreem genoeg was in zijn gedachtengoed. Right wing infighting en dus niet een 'woke/trans/linkse' gek.
Wat een boel flauwekul. :')
Vakman pur sang
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:55:32 #197
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218756547
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:52 schreef InstortendeSter het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

bnw is verderop
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218756550
Dit keer de gore maar even in een spoiler. Maar ik wil graag nog maar even uitlichten dat de user @SurpriseGirl kennelijk vindt dat zijn kinderen vanaf nu een normaal leven kunnen gaan leiden, nadat ze eerste rij papa hebben zien doodbloeden:

quote:

Die kinderen zijn nu ook beter af en kunnen nu een normaler leven gaan leiden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die kinderen zouden volgens haar nu beter af zijn

Rijp voor (gedwongen) opname en jeugdzorg als ze zelf kinderen heeft.
pi_218756552
Gekopieerd van BBC

Studenten leider Oxford: According to the Telegraph, Mr Abaraonye posted a message on Instagram which read "Charlie Kirk got shot loool" - an elongated version of the phrase 'lol' which means 'laughing out loud'.
He is also said to have posted in a WhatsApp chat with fellow students, appearing to welcome the incident.
In a statement posted on X late on Thursday, the Oxford Union said it "unequivocally condemn[ed] the reported words and sentiments" expressed by Mr Abaraonye, who was elected as the society's new president in June.
"His reported views do not represent the Oxford Union's current leadership or committee's view."
It added that its current leadership had "no association" with Mr Abaraonye and shared its condolences with Kirk's family.
"We reaffirm our stance that the Oxford Union firmly opposes all forms of political violence and strongly stands by our commitment to free speech and considerate debate."
life is like a box of chocolates
pi_218756553
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:38 schreef ems. het volgende:
Haha, je ziet de sneeuwvlokjes kant weer helemaal in paniek raken omdat het een blanke christen uit een republikeins nest was. Ze hadden zo graag gehoopt (en alvast geinsinueerd) dat het een trans of in ieder geval een buitenlander was.
Het is juist links/progressief die nu (ongefundeerd) keihard loopt te schreeuwen dat de dader Republikeins is. Dus kennelijk is het links/progressief die vooral in paniek is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')