jawel maar extreem links is een beetje erg doordrongen van het eigen gelijk en wil iemand het zwijgen op leggen ,quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nederland heeft geen vrijheid van meningsuiting. Tip: verdiep je een beetje in de Amerikaanse wet.
Nee, goed fatsoen zit er niet in. En dat is logisch, omdat goed fatsoen subjectief is.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Aan banden gelegd heeft meteen een negatieve lading.
Uiteindelijk zit er ook iets als “goed fatsoen” in. Maar dat laat zich lastig definiėren waar het begint of ophoudt.
We hebben er weer een hoorquote:
Woorden met kogels stoppen, okee.....quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:36 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Charly Kirk maakte een keuze in zijn leven: haatzaaien tegen andere mensen.
De moordenaar maakte ook een keuze: haatzaaierij uitschakelen
zo simpel is het
Ze hadden allebei andere keuzes kunnen maken.
Nederland heeft volgens mij vergelijkbare kaders in de grondwet staan.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nederland heeft geen vrijheid van meningsuiting. Tip: verdiep je een beetje in de Amerikaanse wet.
ja dan mag men jou doodschieten, vanwege een andere meningquote:Op zaterdag 13 september 2025 07:47 schreef 2172619626795 het volgende:
In het kader van victim blaming:
[..]
Want eigen schuld, dikke bult. Moet je maar geen mensen beledigen of irriteren.
Nog zo’n pareltjequote:Op zaterdag 13 september 2025 07:36 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Charly Kirk maakte een keuze in zijn leven: haatzaaien tegen andere mensen.
De moordenaar maakte ook een keuze: haatzaaierij uitschakelen
zo simpel is het
Grin. Die gekke Amerikanen toch. Een beetje je mening lopen verkondigen. Wie denken ze wel dat ze zijn?quote:
Precies; vooral niet zeggen dat kerels niks te zoeken hebben met vrouwensporten als je niet vermoord wil worden. Hij had die kogel kunnen verwachten door voor de rechten van vrouwen en meisjes op te komen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:47 schreef 2172619626795 het volgende:
In het kader van victim blaming:
[..]
We hebben er weer een hoor
Binnenkort op vrijdagmiddag openbare steniging van ongelovigen wegens het beledigen van de profeet Mohammed waar miljoenen moslims aanstoot aan geven.
Of het publiekelijk in elkaar slaan van homo stellen vanwege het feit dat ze hand in hand lopen op straat
Want eigen schuld, dikke bult. Moet je maar geen mensen beledigen of irriteren.
Geert Wilders heeft heel veel vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik denk dat ik binnenkort ook maar een pistool moet kopen om een aantal mensen die mij irriteren en beledigd hebben af te knallen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dan mag men jou doodschieten, vanwege een andere mening
mag je iedereen met een andere mening doodschieten als je maar op een normaal mens LIJKT ??/quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:30 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Rechtse politiek is meestal asociale politiek. Dat roept meestal meer weerstand op. En dan krijg je dit.
De moordenaar lijkt me een vrije normale jongen.
Als dat gewone Amerikanen zijn die die mening hebben, moet dat land zo snel mogelijk genuked worden om onszelf te beschermen tegen zulke gevaarlijke mensen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:50 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Geert Wilders heeft heel veel vrijheid van meningsuiting.
Charly Kirk ging uiteraard in een staat zijn toespraak houden waarvan hij wist dat hij dat hij daar door niets geraakt zou kunnen worden. Hij heeft zich vergist.
Ik heb de afgelopen dagen echt heel veel filmpjes gezien van gewone amerikanen op Instagram. De toon was over het algemeen hij verdiende dit en hij heeft het op zichzelf afgeroepen.
Dat is de toon in Amerika hierover behalve op het rechtse Fox nieuws uiteraard.
Dit verbaast me ook; ik lees dit b.v. ook op LinkedIn. Ja, deze moord is triest en verwerpelijk. Maar de verbale extremistische diarree die uit deze man kwam ontbrak alle niveau, fatsoen en empathie. En nu wordt-ie zelfs als "politiek genie" neergezet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 06:53 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Nee, hij ging de discussie niet aan op een fatsoenlike manier.
Zou dit alleen in individueel verband mogen? Of mag je hierbij ook samen optrekken? Ik kan wel een spotter gebruiken namelijk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Als dat gewone Amerikanen zijn die die mening hebben, moet dat land zo snel mogelijk genuked worden om onszelf te beschermen tegen zulke gevaarlijke mensen.
Nederlandse rechten zijn beperkter en zo beperkt dat ik het geen vrijheid van meningsuiting vind. De definities van haatzaaien, discriminatie en racisme zijn vager wat het debat lastiger maakt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Nederland heeft volgens mij vergelijkbare kaders in de grondwet staan.
Waarom bestaat het in Nederland dan niet?
Als dat nou het enige was wat-ie verkondigdequote:Op zaterdag 13 september 2025 07:48 schreef ToT het volgende:
En haatzaaien? Hij vertelde gewoon hoe het zat: je moet geen verklede kerels in kleedkamers van meisjes hebben enzo.
ja er waren wel rare uitspraken bij , ok,quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als dat nou het enige was wat-ie verkondigde
Dat klopt dus wat ik zeg.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:27 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Wat is een ander woord voor kleingeestig?
kortzichtig, bekrompen, burgerlijk, pietluttig, kleingeestig, kleinzielig, kleinburgerlijk, ingevallen, huisbakken, armhartig. geborneerd (bn) : beperkt, kortzichtig, bekrompen, dom, kleingeestig, kleinburgerlijk, benepen, enghartig.
Het heeft ook denk ik te maken hoe Trump zich manifesteert in Amerika. Er is op dit moment zoveel haat tegen trump in amerika dat is bijna niet met een pen te beschrijven.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Als dat gewone Amerikanen zijn die die mening hebben, moet dat land zo snel mogelijk genuked worden om onszelf te beschermen tegen zulke gevaarlijke mensen.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dit verbaast me ook; ik lees dit b.v. ook op LinkedIn. Ja, deze moord is triest en verwerpelijk. Maar de verbale extremistische diarree die uit deze man kwam ontbrak alle niveau, fatsoen en empathie. En nu wordt-ie zelfs als "politiek genie" neergezet.
Er is flink wat mis in een maatschappij waarin dit soort politieke moorden worden gepleegd. Maar dat deze man zo werd en wordt verheerlijkt is wat mij betreft net zo zorgelijk.
Topic nr17 voor iemand zonder politieke functie, uit het buitenland lijkt me anders een aardige scorequote:Op zaterdag 13 september 2025 05:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als het een moslim zou zijn geweest, was dit topic bij reeks 500. Maar nee het is een SGP+ level christen en sommige verdedigen hem zelfs.-O_
Nee, dat lijkt me overduidelijk. Da's de discussie ook niet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
j a er waren wel rare uitspraken bij , ok, maar dat is democratie, dat mag
dan hoeft niemand jou het zwijgen op te leggen met een kogel
Ja goeie vraag; blijkbaar vinden gewone Amerikanen dat je het verdient om vermoord te worden als je iets zegt wat hen niet aanstaat, en "gewoon" klinkt als de standaard, dus de standaard Amerikaan wil je dood hebben als je andere meningen hebt, dus dan zou het merendeel van de Amerikanen gevaarlijk zijn. De rest is collateral damage.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:53 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Zou dit alleen in individueel verband mogen? Of mag je hierbij ook samen optrekken? Ik kan wel een spotter gebruiken namelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |