abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2025 @ 15:54:20 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741874

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218741875
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:36 schreef Klopkoek het volgende: Wat een debiele heiligverklaringen. Gaan ze dat ook met Chomsky doen? Liberulll Ezra Klein valt enorm door de mand, alweer. [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ezra Klein heeft gelijk, in debat gaan met je tegenstander is precies wat de bedoeling is in een democratie. Andere mensen overtuigen met argumenten en jezelf laten overtuigen met argumenten, dat is de manier vooruit.
  donderdag 11 september 2025 @ 15:56:12 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741890
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ezra Klein heeft gelijk, in debat gaan met je tegenstander is precies wat de bedoeling is in een democratie. Andere mensen overtuigen met argumenten en jezelf laten overtuigen met argumenten, dat is de manier vooruit.
Dus als ik in een debat stel dat alle MAGA's gestenigd moeten worden, prijs jij mij voor de juiste manier van debatteren?

Ik ga trouwens ook vaak het debat met je aan.
pi_218741933
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:39 schreef Gunner het volgende:
Hoe kan iemand als Kirk, voor iemand hier in NL, nou veel betekenen.
Het is niet zozeer de persoon Kirk en hoe hij over zaken denkt, het is eerder het idee dat een persoon die niets anders doet dan de dialoog op zoeken koelbloedig vermoord wordt.
Dit is niet alleen een aanslag op een conservatieve persoonlijkheid maar een aanslag op het vrije woord zelf.
Dit gaat gevolgen hebben voor het debat in de VS en mogelijk zelfs in Europa waar het debat al beperkt is.
pi_218741991
Ik vraag me sterk af of Wierd Duk ook zo in de weer is geweest voor de vermoorde Democratische politici van een tijdje terug. Je weet wel, die (ook) vermoord zijn vanwege hun opvattingen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218742000
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat Trump aan het doen is heeft helemaal niets meer met een democratie meer te maken.

Eenzijdig allemaal zaken invoeren zonder dat hij ook nog is in het congres democratisch die wetten laat doorvoeren door zijn partijgenoten en oppossitie

Het is een soort dictatuur. Daarom noemen ze hem in amerika dictator
pi_218742002
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus als ik in een debat stel dat alle MAGA's gestenigd moeten worden, prijs jij mij voor de juiste manier van debatteren?

Ik ga trouwens ook vaak het debat met je aan.
Je mag dat stellen, ik neem je dan totaal niet serieus als je gaat roepen dat je politieke tegenstander gestenigd moet worden.
Ik las in het vorige topic dat Hassan zou debatteren met Charlie Kirk.
Hassan Piker is een figuur die terrorisme heeft zitten verheerlijken en opgeroepen heeft tot moord van senatoren.
Ondanks dat soort viezige zaken zou ik het nog steeds verschrikkelijk vinden als zo’n figuur op een podium zou worden afgeknald. Zolang er gepraat word is er geen plaats voor geweld, laten we dat alstublieft zo houden in plaats van excuses te zoeken waarom geweld eigenlijk wel te rechtvaardigen is.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:05:23 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218742006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is niet zozeer de persoon Kirk en hoe hij over zaken denkt, het is eerder het idee dat een persoon die niets anders doet dan de dialoog op zoeken koelbloedig vermoord wordt.
Dit is niet alleen een aanslag op een conservatieve persoonlijkheid maar een aanslag op het vrije woord zelf.
Dit gaat gevolgen hebben voor het debat in de VS en mogelijk zelfs in Europa waar het debat al beperkt is.
Grappig. Ik hoorde je dit soort drama-queen teksten niet uiten, toen die democratische Congressdame vermoord werd. Of de man van Nancy Pelosi werd aangevallen.
'Een aanslag op het vrije woord...'Kom op zeg. De man was een christelijke fanaticus wappie met een fikse scheut racisme en mysogenie erbij gegoten en bralde de grootste onzin de wereld in, die natuurlijk voor zoete koek werd geslikt door andere ultra-rechtse conservatieven die met hetzelfde sop overgoten zijn en denken dat de wereld beter af is zonder mensen met een kleurtje of een andere godsdienst (ik noem geen namen, maar wie de schoen past...). En waarom zou dit gevolgen hebben voor het debat in Europa? Wat hebben wij te maken met het omleggen van een nutjob in de VS? De man wist vermoedelijk niet eens waar Europa ligt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218742028
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Grappig. Ik hoorde je dit soort drama-queen teksten niet uiten, toen die democratische Congressdame vermoord werd. Of de man van Nancy Pelosi werd aangevallen.
'Een aanslag op het vrije woord...'Kom op zeg. De man was een christelijke fanaticus wappie met een fikse scheut racisme en mysogenie erbij gegoten en bralde de grootste onzin de wereld in, die natuurlijk voor zoete koek werd geslikt door andere ultra-rechtse conservatieven die met hetzelfde sop overgoten zijn en denken dat de wereld beter af is zonder mensen met een kleurtje of een andere godsdienst (ik noem geen namen, maar wie de schoen past...). En waarom zou dit gevolgen hebben voor het debat in Europa? Wat hebben wij te maken met het omleggen van en nutjob in de VS? De man wist vermoedelijk niet eens waar Europa ligt.
Wees eens eerlijk, zou je mij wat aan willen doen vanwege mijn denkbeelden?
  donderdag 11 september 2025 @ 16:11:08 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742083
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, al vind ik dat ook bij onschuldige mensen die worden geframed als bendelid of worden opgepakt (of intrekken visum) vanwege een mening. Vervolgens worden veel mensen als ondermensen neergezet, zonder een eerlijke kans op verweer. Ja, dat is geen moord, maar laat dat ook even een enorme impact op heel veel families hebben.

Of een bekend persoon die wat over Trump zegt, is dat dan opruien of VVMU? En hoe zit dat met die twee Democraten die vermoord werden, omdat ze Democraat zijn. Ik mag toch aannemen dat je toen net zo bang was dat het debat moeilijker zou worden? Of 6 januari, waarin een debatloze menigte onderweg was om Pence wat aan te doen. 'Hang him'.

Vooral bij dat laatste prik ik dus een beetje door je betoog heen. Ja, op de dag zelf vond je dat 'de republikeinen daar nog lang last van zouden hebben', maar inmiddels vind je het prima dat die mensen een pardon hebben gekregen, toch? Of dat Trump nu niet tot kalmte roept, maar juist olie op het vuur gooit? Of dat ie nog steeds beweerd (en jij ook) dat er op grote schaal verkiezingsfraude is gepleegd? Zelfs nadat hij de gevolgen van die uitspraken zag? Nee, dat waren fijne mensen, we love you.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:13:58 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742117
quote:
15s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:04 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vraag me sterk af of Wierd Duk ook zo in de weer is geweest voor de vermoorde Democratische politici van een tijdje terug. Je weet wel, die (ook) vermoord zijn vanwege hun opvattingen.
Het ding is, wat je politieke standpunt ook is, dat je alleen op gaat zitten tellen, maar nooit aftrekt. Als je bijvoorbeeld al mensen met een tattoo een stel tokkies vindt, dan ga je bij alle gebeurtenissen waarbij iemand met een tattoo is betrokken dat optellen. Maar bij elke gebeurtenis zonder zo'n figuur met een tattoo, trek je het er niet vanaf. Zo krijg je bij elk bericht over iemand met een tattoo 'zie je wel, het wordt alleen maar erger', maar als ze niets doen zegt niemand 'zie je wel, het wordt steeds minder'.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:14:48 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:05 schreef Chivaz het volgende:
Je mag dat stellen, ik neem je dan totaal niet serieus als je gaat roepen dat je politieke tegenstander gestenigd moet worden.
Kirk zei dat homo's gestenigd moeten worden.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:15:31 #13
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:05 schreef Chivaz het volgende:
Ondanks dat soort viezige zaken zou ik het nog steeds verschrikkelijk vinden als zo’n figuur op een podium zou worden afgeknald. Zolang er gepraat word is er geen plaats voor geweld, laten we dat alstublieft zo houden in plaats van excuses te zoeken waarom geweld eigenlijk wel te rechtvaardigen is.
Dat sowieso, niemand hoeft dood, zelfs niet als ze ooit een overtreding of misdrijf hebben begaan.
pi_218742144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het ding is, wat je politieke standpunt ook is, dat je alleen op gaat zitten tellen, maar nooit aftrekt. Als je bijvoorbeeld al mensen met een tattoo een stel tokkies vindt, dan ga je bij alle gebeurtenissen waarbij iemand met een tattoo is betrokken dat optellen. Maar bij elke gebeurtenis zonder zo'n figuur met een tattoo, trek je het er niet vanaf. Zo krijg je bij elk bericht over iemand met een tattoo 'zie je wel, het wordt alleen maar erger', maar als ze niets doen zegt niemand 'zie je wel, het wordt steeds minder'.
Het draagt alleen maar bij aan de polarisatie. Ik vind het jammer om te zien.
pi_218742210
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Polarisatie is vaak nodig omdat andere methodes niet meer voorhanden zijn om verdere escalatie van een gedachtegoed te voorkomen of te verspreiden.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:27:01 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742284
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
'Een aanslag op het vrije woord...'Kom op zeg. De man was een christelijke fanaticus wappie met een fikse scheut racisme en mysogenie erbij gegoten en bralde de grootste onzin de wereld in, die natuurlijk voor zoete koek werd geslikt door andere ultra-rechtse conservatieven die met hetzelfde sop overgoten zijn en denken dat de wereld beter af is zonder mensen met een kleurtje of een andere godsdienst (ik noem geen namen, maar wie de schoen past...). En waarom zou dit gevolgen hebben voor het debat in Europa? Wat hebben wij te maken met het omleggen van een nutjob in de VS? De man wist vermoedelijk niet eens waar Europa ligt.
Niet eens met je hele betoog, maar het zal invloed hebben in Europa als mensen het gaan gebruiken als 'links wil ons vermoorden' of 'daar mag je niets over zeggen, want anders word je vermoord'. Maar bij dit soort gebeurtenissen is men ook altijd terecht bang voor copycats, maar we weten nog niets van de dader. Zelfs als hij op de GOP zou stemmen, zal het nog steeds zo gebracht worden dat 'de kogel van links komt'. Ik blijf het vreemd vinden dat die aanslag op Trump niet dagelijks door Trump is gebruikt, want zelfs over de gelogen verkiezingsfraude gebruikt hij nog bijna dagelijks.

Maar ja, we hebben hier wel een paar mensen die hem helemaal gelijk geven als ie bijvoorbeeld de Epsteingate als hoax neerzet van 'vul hier Democraten in'. Pizzagate was er ook zo eentje. Er zijn in de VS veel mensen bereid om te doden voor een mening, daar kun je de geschiedenis op kunnen teruglezen. Tegenwoordig kun je je frustratie kwijt op het internet, dat kan een beetje schelen, maar ook weer anderen aanzetten tot iets doen. Dat zul je vast in meer landen hebben, het ding is daarbij, dat er minder mensen met een wapen zijn die het ook daadwerkelijk kunnen uitvoeren. Tijdens corona zag je ook dat politici en virologen hier niet veilig waren en dat Wilders bijvoorbeeld al een lange tijd niet veilig is, ondanks dat het een flapdrol is.

Ja, je kunt ook op andere manieren aan wapens komen, maar dat zal voor heel veel mensen toch een behoorlijke drempel zijn om overheen te gaan. Maar als ie in je huis ligt, zullen er vast een paar zijn die zich niet kunnen bedwingen. Een sniper is denk ik niet zomaar aan te schaffen in de VS, dat lijk hier toch gebruikt te zijn. Dat terwijl er toch een hoop slachtoffers meer gemaakt worden als mensen makkelijker toegang hebben tot wapens. Op ook hier heb je op scholen genoeg pubers die jaloers zijn, of gepest worden, of liefdesverdriet hebben, of een cocktail van van alles, maar thuis hebben ze geen pa die een wapen in huis heeft, anders denk ik dat je dat soort dingen hier ook meer had. Daarnaast heb je hier veel meer sociale hulp en vangnetten.
pi_218742325
Ik lees ook dit. Maar lijkt me dat er eerst meer bevestiging moet komen.
quote:
All cartridges have engraved wording on them, expressing transgender and anti-fascist ideology.
twitter

En hier ook:
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 september 2025 @ 16:33:19 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218742345
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:31 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Ja, dat lijkt me bijzonder betrouwbaar hoor:

quote:
Crowder's YouTube channel has been demonetized twice, first in 2019 after repeated use of racist and homophobic slurs.[4][5][6][7] His channel was re-monetized after YouTube said Crowder addressed his behavior and content,[8] and it was demonetized again in March 2021, with uploads suspended for a week, after violating YouTube's policy against advancing false claims about the integrity of the 2020 presidential election.[9] YouTube suspended the channel again for two weeks in October 2022 for violating its harassment, threats and cyberbullying policy.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 11 september 2025 @ 16:33:54 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218742349
quote:
[..]
[ x ]
Swedish Mauser Mafia :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218742350
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt me bijzonder betrouwbaar hoor:
[..]

Inmiddels ook de WSJ.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218742351
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja, je kunt ook op andere manieren aan wapens komen, maar dat zal voor heel veel mensen toch een behoorlijke drempel zijn om overheen te gaan. Maar als ie in je huis ligt, zullen er vast een paar zijn die zich niet kunnen bedwingen. Een sniper is denk ik niet zomaar aan te schaffen in de VS, dat lijk hier toch gebruikt te zijn. Dat terwijl er toch een hoop slachtoffers meer gemaakt worden als mensen makkelijker toegang hebben tot wapens. Op ook hier heb je op scholen genoeg pubers die jaloers zijn, of gepest worden, of liefdesverdriet hebben, of een cocktail van van alles, maar thuis hebben ze geen pa die een wapen in huis heeft, anders denk ik dat je dat soort dingen hier ook meer had. Daarnaast heb je hier veel meer sociale hulp en vangnetten.
Van wat ik las is dat ze een bolt-action rifle hebben gevonden, kun je gewoon kopen. Bijvoorbeeld; https://www.basspro.com/SearchDisplay#q=bolt%20action
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 11 september 2025 @ 16:34:40 #22
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742356
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Als je er niet bij stil staat als persoon, dan is het blijkbaar heel menselijk. Daarom is geestelijke zorg ook zo belangrijk en dan helpt het niet dat 'emoties tonen is zwak' daarbij helpt. Ook het wegduwen van 'aparte mensen' in geïsoleerde hoekjes, door te stellen dat ze geestelijk ziek zijn en van scholen moeten worden geweerd (homo's transgenders enz.) helpt ook niet mee. Mensen bestaan toch en kunnen anders nergens heen. In de VS worden alle sociale voorzieningen gesloopt, producten duurder en werkomstandigheden slechter. Dat is een bom die elk moment kan barsten, want of mensen gaan massaal op straat leven (maar die worden dan overal weggestuurd als daklozen) of mensen plegen zelfmoord....of mensen gaan rare sprongen doen als een kat in het nauw.

Het idee dat als je ze weert, wegstuurt of compleet negeert dat ze dan vanzelf oplossen zonder dat je er iets van merkt (het is hun eigen schuld dat ze ziek zijn, dakloos zijn, verdrukt zijn) is een stukje slechte mensenkennis (daar bedoel ik jou niet mee). In de VS is Trump zelfs al een tijdje bezig om journalisten, medici, wetenschappers en docenten neer te zetten als 'vijand van het volk'.

What could go wrong?

Maar nu is het vooral de schuld van links, want die polariseren, terwijl de 'fuck your feelings'-brigade al een decennium niet anders doet. Want ja, dat zou politiek correct zijn.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:34:51 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218742357
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Inmiddels ook de WSJ.
Post dat dan, in plaats van een of andere bekrompen twitter-nitwit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218742365
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Post dat dan, in plaats van een of andere bekrompen twitter-nitwit.
Ik had net mijn post aangepast.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218742376
Speciaal hier nog een keertje:
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin donderdag 11 september 2025 @ 16:42:14 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218742424
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:37 schreef capricia het volgende:
[ x ]
En de snelkookpan komt nog wat verder onder druk te staan
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218742430
quote:
[ x ]
Ja sorry. Ik vertrouw niks meer wat uit dat onvrije land komt. Zeker de WSJ niet. Totaal onbetrouwbaar.

Heel erg raar verhaal om voorbarig te lekken, en dat dan op de munitie "ideologie" gegraveerd zou staan. Is dat ooit eerder gebeurd? Wat kun je op de nogal beperkte oppervlakte van een kogel(huls) daadwerkelijk neerzetten?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 11 september 2025 @ 16:44:36 #28
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742434
quote:
[ x ]
Wel bijzonder. Je wint zo weinig animo als je iemand neerschiet vanwege een mening. Er bestaat dan zelfs een kans dat de transgenders het juist moeilijker krijgen hierdoor, al is dat wel ironisch, want een hele groep aankijken op wat een individu doet, blijft te allen tijde fout.

Toch kun je nog steeds niets uitsluiten, zulke kogels kunnen ook goed van pas komen in een frame.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:44:58 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218742440
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja sorry. Ik vertrouw niks meer wat uit dat onvrije land komt. Zeker de WSJ niet. Totaal onbetrouwbaar.

Heel erg raar verhaal om voorbarig te lekken, en dat dan op de munitie "ideologie" gegraveerd zou staan. Is dat ooit eerder gebeurd? Wat kun je op de nogal beperkte oppervlakte van een kogel(huls) daadwerkelijk neerzetten?
Lijkt me ook een wat doorzichtig stukje psyops. Wie doet zoiets nu behalve in een poging om een groep te framen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin donderdag 11 september 2025 @ 16:45:18 #30
pi_218742442
quote:

[..]

Ja iets soortgelijks..

quote:
The words "Deny," "Defend," and "Depose" were found engraved on shell casings from the scene of the UnitedHealthcare CEO Brian Thompson's murder, which investigators believe is connected to a potential motive. Luigi Mangione was arrested in connection to the murder, and his gun matched the shell casings.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218742446
quote:
[..]
[ x ]

En hier ook:
[ x ]
Er wordt inmiddels getwijfeld of die informatie wel klopt, aangezien een Mauser dat kaliber niet schiet en ontzettend luid is, dus vraag me af hoe betrouwbaar het daadwerkelijk is. Los daarvan, niet heel handig dat dit gelekt wordt als ze nog aan 't zoeken zijn naar een verdachte.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:46:34 #32
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742449
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lijkt me ook een wat doorzichtig stukje psyops. Wie doet zoiets nu behalve in een poging om een groep te framen?
Nee, die engerd van een Luigi deed het ook, volgens de berichten.
  Forum Admin donderdag 11 september 2025 @ 16:47:25 #33
pi_218742451
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Er wordt inmiddels getwijfeld of die informatie wel klopt, aangezien een Mauser dat kaliber niet schiet en ontzettend luid is, dus vraag me af hoe betrouwbaar het daadwerkelijk is. Los daarvan, niet heel handig dat dit gelekt wordt als ze nog aan 't zoeken zijn naar een verdachte.
Mausers zijn in meerdere calibers te verkrijgen.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:48:20 #34
38496 Perrin
pi_218742456
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, die engerd van een Luigi deed het ook, volgens de berichten.
Ahja met woorden erop. Maar dat wijst niet duidelijk naar een bepaalde groep ofzo. Dat is hier dan weer wel.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:48:31 #35
66444 Lord_Vetinari
pi_218742458
quote:

[..]

Doet me denken aan de Schneider - Gray moordzaak in 1927. Ruth Schneider vermoordde samen met haar minnaar Gray haar man en wilde het laten lijken alsof hij door Italiaanse anarchisten was vermoord. Dus legden ze een Italiaanse anarchisten krant op een tafel. Alsof je tijdens een inbraak / moord op je gemak een krant gaat lezen en die dan ook nog achterlaat. Typisch gevalletje van ‘trying too hard’
  Forum Admin donderdag 11 september 2025 @ 16:50:03 #36
pi_218742474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ahja met woorden erop. Maar dat wijst niet duidelijk naar een bepaalde groep ofzo. Dat is hier dan weer wel.
Al werd Luigi wel door dezelfde groep extremistische mensen op het schild gehesen.
pi_218742492
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Al werd Luigi wel door dezelfde groep extremistische mensen in het schild gehesen.
Op het schild, in het schild gehesen worden lijkt me vrij pijnlijk. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Forum Admin donderdag 11 september 2025 @ 16:52:00 #38
pi_218742494
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
:D
  donderdag 11 september 2025 @ 16:53:45 #39
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742510
quote:

[..]
Met genoeg kracht is alles mogelijk.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:54:23 #40
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742515
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Al werd Luigi wel door dezelfde groep extremistische mensen op het schild gehesen.
Helaas door zeker een flink aantal mensen, of die allemaal 'van die groep' waren, dat is lastig te zeggen.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:55:03 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_218742529
quote:

[..]
Taalfouten verbeteren mag niet! Krijg je DMs en bans voor.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:55:51 #42
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
DM's and Bans, goede bandnaam.
pi_218742542
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja iets soortgelijks..
[..]

Ah ja, die was ik vergeten alhoewel ik dit specifieke voorbeeld van drie woorden niet "ideologie" zou noemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218742545
twitter

Donald Trump Junior heeft ook van zich laten horen. De man was blijkbaar wel hele goede vriendjes met Trump als je dit allemaal zo leest. Dat kan dus een hele grote motief zijn geweest van de dader.
  Forum Admin donderdag 11 september 2025 @ 16:58:25 #45
pi_218742568
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik zie Monolith niet hele dagen zuchten bij elke spel of tikfout hoor.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah ja, die was ik vergeten alhoewel ik dit specifieke voorbeeld van drie woorden niet "ideologie" zou noemen.
Nee vanuit Luigi niet, maar het is wel gekaapt door mensen die dat soort geweld niet verafschuwen danwel goedkeuren.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:59:34 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742582
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

[..]
Nee vanuit Luigi niet, maar het is wel gekaapt door mensen die dat soort geweld niet verafschuwen danwel goedkeuren.
Ja, dat was zeker walgelijk.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:59:36 #47
66444 Lord_Vetinari
pi_218742583
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:56 schreef SurpriseGirl het volgende:
[ x ]

Donald Trump Junior heeft ook van zich laten horen. De man was blijkbaar wel hele goede vriendjes met Trump als je dit allemaal zo leest. Dat kan dus een hele grote motief zijn geweest van de dader.
Dat zou niet pleiten voor de intelligentie van de dader. De geschiedenis bewijst dat totalitaire stromingen er een handje van hebben dergelijke slachtoffers tot martelaren voor de zaak te verklaren en te gebruiken om hun agenda te versterken. Zie Horst Wessel en WA man Koot. En recent Pim Fortuyn.
pi_218742924

quote:
Politie heeft beelden van man die Charlie Kirk doodschoot: ‘Hij is net zo oud als een student’
  donderdag 11 september 2025 @ 17:38:09 #49
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742955

Sowieso 'I'm going to make you wish you never opened your mouth', dat is dus ook extremistisch.
pi_218742962
-

[ Bericht 100% gewijzigd door PieterDeRijcke op 11-09-2025 17:39:54 ]
  donderdag 11 september 2025 @ 17:40:37 #51
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742970
quote:
Well said.
pi_218742975
quote:
Ik weet het niet hoor. Dat zo een persoon ook nog zo goed kan schieten en dan ook nog is weet te ontsnappen. Best knap.
pi_218742984
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:38 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]

Sowieso 'I'm going to make you wish you never opened your mouth', dat is dus ook extremistisch.
Wijzen op hypocriet gedrag maakt ook weinig uit, want moraliteit wordt slechts verwacht aan 1 kant. Dat zag je hier een paar topics geleden ook.
pi_218742987
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:41 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor. Dat zo een persoon ook nog zo goed kan schieten en dan ook nog is weet te ontsnappen. Best knap.
Heeft vast vele vriendjes in die scene.
  donderdag 11 september 2025 @ 17:47:32 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218743025
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Heeft vast vele vriendjes in die scene.
Wie in welke scene? Wat insunueer je?
Je hebt dat bericht verwijderd..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218743028
Voor de patriot
twitter
pi_218743033
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wie in welke scene? Je hebt dat bericht verwijderd..
Ja. Ik had het in nieuws willen zetten. En ik was te langzaam met verwijderen hier.
Dat ie dus een antifa trans lijkt te zijn.
  donderdag 11 september 2025 @ 17:52:14 #58
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218743063
Bij Oswald zijn er na een halve eeuw nog steeds mensen die het ontkennen. Heel veel mensen willen alleen nieuws lezen die hun vermoeden doet erkenen, feit of geen feit. Alleen met internet is het een verdienmodel geworden en het aantal nieuwe complotters daardoor wesr gestegen.
  donderdag 11 september 2025 @ 17:52:30 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218743071
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 17:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ja. Ik had het in nieuws willen zetten. En ik was te langzaam met verwijderen hier.
Dat ie dus een antifa trans lijkt te zijn.
Is dat bevestigd dan? :?
Dan zou ik daar graag een linkje van hebben.
pi_218743178

Door de FBI vrijgegeven foto van de verdachte. Deze man kan niet schieten is mijn oordeel.
  donderdag 11 september 2025 @ 18:07:33 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218743181
Moesten Obama en Comey niet gearresteerd worden?
pi_218743309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:07 schreef SurpriseGirl het volgende:
[ afbeelding ]

Door de FBI vrijgegeven foto van de verdachte. Deze man kan niet schieten is mijn oordeel.
Wat bedoel je daarmee te zeggen?
  donderdag 11 september 2025 @ 18:29:21 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218743383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:07 schreef SurpriseGirl het volgende:
[ afbeelding ]

:?

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 11-09-2025 18:46:31 ]
  donderdag 11 september 2025 @ 18:49:40 #64
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218743541
Zal ik dan toch maar even een gevoelige vraag stellen?

Als Kirk tegenstander was van Trump, had ie dan ook de medal of freedom gekregen?
pi_218743564
Best wel ziek hoe dit ook in Europa weerklinkt. The shot heard around the world... Jan Huzen staat alvast paraat...

twitter

Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 11 september 2025 @ 18:53:14 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218743579
'De dader(s) moeten gestraft worden'

Aldus de slachtoffers van Epstein.
pi_218743591
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:21 schreef viceversa het volgende:

[..]
Wat bedoel je daarmee te zeggen?
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:?
Ik heb zojuist op youtube het schot gezien. Was wel schokkend. Vreemd dat youtube dat toelaat dat die kogel door de nek gaat.

Dit was gewoon een schot van een scherpschutter. De man ziet eruit als een junk. Ongeloofwaardig dat hij met 1 schot precies de nek raakt van het slachtoffer.

Dit lijkt verdacht veel op de aanslag op Trump. Het is mij allemaal te toevallig.
  donderdag 11 september 2025 @ 18:54:56 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218743601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:53 schreef SurpriseGirl het volgende:
Vreemd dat youtube dat toelaat dat die kogel door de nek gaat.
Het levert een bepaalde leider meer aanhangers op en Google heeft daar enorme belangen bij.
  donderdag 11 september 2025 @ 18:56:43 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218743630
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
Best wel ziek hoe dit ook in Europa weerklinkt. The shot heard around the world... Jan Huzen staat alvast paraat...

[ x ]

[ afbeelding ]
Ja, want die linksen polariseren zo!

Aldus de 'Fuck Your Feelings Party'.
  donderdag 11 september 2025 @ 18:57:17 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218743639
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:53 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
[..]
Ik heb zojuist op youtube het schot gezien. Was wel schokkend. Vreemd dat youtube dat toelaat dat die kogel door de nek gaat.

Dit was gewoon een schot van een scherpschutter.
De man ziet eruit als een junk. Ongeloofwaardig dat hij met 1 schot precies de nek raakt van het slachtoffer.
Dat was het niet aldus een scherpschutter van het Amerikaanse leger in de Daily Mail.

Verder weet jij kennelijk niet hoe junks er uitzien.

En tenslotte was het schot een afzwaaier. No way dat het gericht was op de halsslagader. Hoofd of romp was de bedoeling.
  donderdag 11 september 2025 @ 18:58:46 #71
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218743649
Over 100 jaar kijkt men terug en noemt men deze hele periode 'De Eerste Internetoorlog'.
pi_218743663
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat was het niet aldus een scherpschutter van het Amerikaanse leger in de Daily Mail.

Verder weet jij kennelijk niet hoe junks er uitzien.

En tenslotte was het schot een afzwaaier. No way dat het gericht was op de halsslagader. Hoofd of romp was de bedoeling.
Als je iemand gelijk dood wil hebben dan schiet je op de nek en de halsslagader.
Hoe heb jij bepaalt dat het schot een afzwaaier was? Hij schiet 1 keer en het was bingo. Deze man kan het niet gedaan hebben. I dont believe it. Er zaten zoveel naast hem die geraakt konden worden.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:00:41 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218743670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:59 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Als je iemand gelijk dood wil hebben dan schiet je op de nek en de halsslagader.
Hoe heb jij bepaalt dat het schot een afzwaaier was? Hij schiet 1 keer en het was bingo. Deze man kan het niet gedaan hebben. I dont believe it. Er zaten zoveel naast hem die geraakt konden worden.
Don't judge a book by it's cover. Iemand is niet als junk geboren, als het al een junk is.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:01:57 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218743684
quote:

[..]
NIEMAND richt op de halsslagader. Dat is een veel te klein doelwit van veraf. Hoe kom je bij die onzin?
  donderdag 11 september 2025 @ 19:02:26 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218743691
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Don't judge a book by it's cover. Iemand is niet als junk geboren, als het al een junk is.
Betreffende persoon ziet er helemaal niet uit als junk :N
  donderdag 11 september 2025 @ 19:03:16 #76
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218743700
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, maar als het wel zo was, dan nog zegt het niets over wat ie wel of niet kan. Ik gebruikte junk, omdat dat de benaming van de user was.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 september 2025 @ 19:03:49 #77
54593 crew  Olga
Cheese
pi_218743707
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
doet me denken aan een moeder die zegt over zoon dat hij zulke dingen nooooooooooit doet
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_218743749
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
NIEMAND richt op de halsslagader. Dat is een veel te klein doelwit van veraf. Hoe kom je bij die onzin?
Misschien moet jij die beelden is gaan terugkijken op youtube. Er zaten zoveel mensen om hem heen dat hoofd en nek waarschijnlijk de enige opties waren in dit geval om hem gelijk dood te hebben en geen andere mensen te raken.. Hij lost ook maar 1 schot af. Dit was gewoon een getrainde schutter. Een getrainde schutter kan alles raken wat die wil.

Ik wil die video best hier plaatsen maar lijkt me niet verstandig en waarschijnlijk mag het ook niet.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:07:31 #79
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218743756
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:38 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Nu nog een Reichstagsbrand en Trump kan generaal Marshall Law bellen.
Hoop niet dat ik gelijk krijg.
Maar ik verwacht het wel.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:08:59 #80
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218743780
In het AD:

quote:
Opvallend is dat de FBI nu wél nieuwe foto’s van een ‘person of interest’ heeft gepubliceerd. Onduidelijk is of dit dezelfde persoon betreft die eerder door getuigen op een dak zou zijn gezien, of dat het gaat om iemand anders die een sleutelrol kan spelen in het onderzoek.

Doorgaans wordt met ‘person of interest’ iemand bedoeld die nog niet is aangemerkt als verdachte.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:11:18 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218743813
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:06 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Misschien moet jij die beelden is gaan terugkijken op youtube. Er zaten zoveel mensen om hem heen dat hoofd en nek waarschijnlijk de enige opties waren in dit geval om hem gelijk dood te hebben en geen andere mensen te raken.. Hij lost ook maar 1 schot af. Dit was gewoon een getrainde schutter. Een getrainde schutter kan alles raken wat die wil.

Ik wil die video best hier plaatsen maar lijkt me niet verstandig en waarschijnlijk mag het ook niet.
Ik heb die video gisteravond al gezien. Verder zei je net het volgende:
quote:

[..]

En ik zei dus dat hoofd of romp het doelwit was en dat het dus een afzwaaier was. Dat het schot effectief was, maakt nog niet dat het geen afzwaaier was. En ómdat het schot effectief was, was 1x schieten voldoende.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:15:53 #82
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218743863
Ook een mooie. Het vrije woord, daar mag je niemand op neerschieten. Dus Trump geeft aan dat de uitspraken van the radical left vele levens heeft gekost. He, maar het woord is toch vrij? Of zijn woorden alleen vrij als ze vanuit een gekozen hoek komen? Of kunnen alle woorden dit veroorzaken. Is het dus wel de schuld van woorden?
pi_218743901
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 18:58 schreef Vis1980 het volgende:
Over 100 jaar kijkt men terug en noemt men deze hele periode 'De Eerste Internetoorlog'.
'De eerste'...hoopgevend wel :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:21:28 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_218743943
We're so back.

Droopy lijkt toch wel heel duidelijk een beroerte gehad te hebben.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_218743944
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ikheb die video gisteravond al gezien. Verder zei je net het volgende:
[..]
En ik zei dus dat hoofd of romp het doelwit was en dat het dus een afzwaaier was. Dat het schot effectief was, maakt nog niet dat het geen afzwaaier was. En ómdat het schot effectief was, was 1x schieten voldoende.
Ik geloof niet dat dit een afzwaaier was. Waarom zou dit een afzwaaier zijn? Hoe kom je aan die conclusie. Een goede schutter houdt overal rekening mee.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb die video gisteravond al gezien. Verder zei je net het volgende:
[..]
Mooi, maar misschien kan jij ons uitleggen waarom jij denkt dat dit een afzwaaier was?
pi_218743971
High powered bolt action rifle..dat klinkt als een jachtgeweer voor groot wild. Meer dan accuraat genoeg voor die afstand. En je hoeft er ook geen super goed getrainde sniper voor te zijn ofzo.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:25:15 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218743987
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:21 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat dit een afzwaaier was. Waarom zou dit een afzwaaier zijn? Hoe kom je aan die conclusie. Een goede schutter houdt overal rekening mee.
[..]
Mooi, maar misschien kan jij ons uitleggen waarom jij denkt dat dit een afzwaaier was?
Nog een keer dan: omdat NIEMAND op de halsslagader mikt. Maar op hoofd of romp.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:26:21 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218743999
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:21 schreef speknek het volgende:
We're so back.

[ afbeelding ]

[ x ]
Ziet er beroerd uit ja.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:26:50 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744003
quote:
We're so back.

[ afbeelding ]

[ x ]
pi_218744023
quote:
We're so back.

[ afbeelding ]

[ x ]
Dat ziet er idd niet goed uit.
pi_218744125
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kirk zei dat homo's gestenigd moeten worden.
Erg hè, als religieuze debielen dat zeggen. Ik kan je verzekeren: die denkbeelden leven in Nederland ook, en niet bij die drie gristenen die we nog hebben.

Destijds worstelde ik al met pro-Charlie adepten op het net, over hoe achterlijk zijn religieuze denkbeelden waren, al was het maar omdat de verzen die hij aanhaalde niets met homo's van doen hebben. Ondertussen moet ik mezelf vanwege dezelfde kritiek verdedigen tegen een groep mensen die wél alle christelijke bullshit in de VS weet te analyseren als enorm groot en buitengewoon griezelig probleem voor mensenrechten en democratie, maar met oproepen tot nuance of gewoon de racismekaart komen zodra dat soort neanderthalische denkbeelden niet komen uit de - al dan niet kapotgeschoten - strot van een heel blanke, heel christelijke, heel Trump-verheerlijkende volger van een of ander 'heilig boek'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 september 2025 @ 19:49:27 #92
862 Arcee
Look closer
pi_218744236
quote:
We're so back.

[ afbeelding ]

[ x ]
Het meest troosteloze stel van Amerika. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:50:09 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744248
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Erg hè, als religieuze debielen dat zeggen. Ik kan je verzekeren: die denkbeelden leven in Nederland ook, en niet bij die drie gristenen die we nog hebben.
Van mij part zegt Arne Slot het, het wordt er niet minder erg van.
pi_218744264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Van mij part zegt Arne Slot het, het wordt er niet minder erg van.
Ja leuk.

Wat vooral opvalt is hoe gebeten men is om kritiek te leveren op het opkomend christelijk fascisme in de VS en tendensen in het thuisland gewoon liever negeert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 19:51:19 #95
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744265
quote:
Ondertussen moet ik mezelf vanwege dezelfde kritiek verdedigen tegen een groep mensen die wél alle christelijke bullshit in de VS weet te analyseren als enorm groot en buitengewoon griezelig probleem voor mensenrechten en democratie, maar met oproepen tot nuance of gewoon de racismekaart komen zodra dat soort neanderthalische denkbeelden niet komen uit de - al dan niet kapotgeschoten - strot van een heel blanke, heel christelijke, heel Trump-verheerlijkende volger van een of ander 'heilig boek'.
Waar moet je dat doen dan? Hier? Tegen wie moet jij het verdedigen?

Komt weer eens het topic binnen om elke discussie dood te slaan om iedereen hier te komen beschuldigen of laat je dat dit keer achterwegen?
  donderdag 11 september 2025 @ 19:52:08 #96
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744273
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja leuk.

Wat vooral opvalt is hoe gebeten men is om kritiek te leveren op het opkomend christelijk fascisme in de VS en tendensen in het thuisland gewoon liever negeert.
Wie is men?
pi_218744274
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waar moet je dat doen dan? Hier? Tegen wie moet jij het verdedigen?

Komt weer eens het topic binnen om elke discussie dood te slaan om iedereen hier te komen beschuldigen of laat je dat dit keer achterwegen?
Ik vraag me vooral af waarom je het belangrijk vond om aan te geven dat Kirk graag homo's gestenigd zag worden.

Wat was daarvoor precies de insteek?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 19:53:56 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744294
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik vraag me vooral af waarom je het belangrijk vond om aan te geven dat Kirk graag homo's gestenigd zag worden.

Wat was daarvoor precies de insteek?
Anders lees je gewoon de comments en kom je niet halverwege ineens met gestrekt been in. En dan pas vragen wat de context was.

Prettige dag weer verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 11-09-2025 21:34:33 ]
pi_218744300
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Anders lees je gewoon de comments en kom je niet halverwege ineens met gestrekt been in. En dan pas vragen wat de context was.

Prettige dag weer verder.
Dat heb ik, en de vraag blijft staan.

Kirk heeft nog onzaliger zaken verkondigd over abortus, trouwens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cyan9 op 11-09-2025 21:34:44 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 19:56:08 #100
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744310
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat heb ik, en de vraag blijft staan.
Om precies jou mee te triggeren.

Of misschien omdat ging over het 'in de waarde laten van elkaar'.

Jij bent vast heel gezellig op verjaardagen.
pi_218744335
quote:

[..]
Kun je daar wat voorbeelden van geven?

Onder racisme verstaan we geloof ik dat men vindt dat er verschillen zijn tussen rassen en dat daardoor het ene ras superieur of inferieur is aan het ander. Graag quotes daarvan, waar Kirk zulks heeft gezegd.

Zelfde geldt voor misogynie. Vrouwenhaat. Kom eens met quotes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218744345
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nog een keer dan: omdat NIEMAND op de halsslagader mikt. Maar op hoofd of romp.
Wat ik begreep zei een prof dat het typisch een schot is waarbij er geen rekening is gehouden met de wind. Vandaar het raken van de nek.
Dit, dus.
  donderdag 11 september 2025 @ 19:59:01 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744356
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kirk heeft nog onzaliger zaken verkondigd over abortus, trouwens.
Zeg anders gewoon even wat je denkt, met je suggestieve geouwehoer. Je weet dat hij het gezegd heeft, ik geef het hier aan, maar weer probeer je mij in een of ander hoekje te duwen, omdat je mij in een hokje hebt geplaatst, gebaseerd op uitspraken van een ander die misschien ook wel eens in dat hokje zou kunnen zitten.

Vermoeiend en ook meteen klaar.
pi_218744391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zeg anders gewoon even wat je denkt, met je suggestieve geouwehoer. Je weet dat hij het gezegd heeft, ik geef het hier aan, maar weer probeer je mij in een of ander hoekje te duwen, omdat je mij in een hokje hebt geplaatst, gebaseerd op uitspraken van een ander die misschien ook wel eens in dat hokje zou kunnen zitten.

Vermoeiend en ook meteen klaar.
Waar heb je het over?

Helderder dan dit kan ik het niet maken:

Men verwijt hier Kirk conservatieve en religieuze denkbeelden te hebben gehad. Tot zover, prima.

Men stelt dat die denkbeelden nogal ver gingen. Helemaal eens.

Mijn punt: waarom is het zo gemakkelijk voor de goegemeente om DIE religieus-conservatieve waanzin te benoemen voor wat het is, maar schiet men direct in een stuip wanneer mensen precies hetzelfde zeggen over dergelijke denkbeelden wanneer ze in een niet-christelijk jasje komen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 20:06:47 #105
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744450
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn punt: waarom is het zo gemakkelijk voor de goegemeente om DIE religieus-conservatieve waanzin te benoemen voor wat het is, maar schiet men direct in een stuip wanneer mensen precies hetzelfde zeggen over dergelijke denkbeelden wanneer ze in een niet-christelijk jasje komen?
Zie je wel, je bent een suggestieve drammert. Hier hebben we al zo vaak over gesproken, Zelfs het uitleggen erna om je voor de zoveelste keer eraan te herinneren, dat gesprek hebben we inmiddels ook al meer dan 4 keer gehad en je blijft het doen.

En volgende maand kom je weer hetzelfde beweren. Dat terwijl ik nergens zulke ideeën steunt, van wie het ook komt. Zie nu eens hoe jouw gedrag zich blijft herhalen en dat jij helemaal niet opslaat wat iemands mening is, nee, je raapt allerlei meningen van andere mensen bij elkaar en maakt daar een fictieve boeman van en vervolgens krijgt iedereen daar de schuld van.

Dit gesprek hebben we elke maand. Laten we er ook maar de allerlaatste keer van maken, ik ben het zat hoe jij met dit soort arrogantie mij blijft aanvallen, en nooit naar de feiten kijkt.
pi_218744476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kun je daar wat voorbeelden van geven?

Onder racisme verstaan we geloof ik dat men vindt dat er verschillen zijn tussen rassen en dat daardoor het ene ras superieur of inferieur is aan het ander. Graag quotes daarvan, waar Kirk zulks heeft gezegd.

Zelfde geldt voor misogynie. Vrouwenhaat. Kom eens met quotes.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_218744479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zie je wel, je bent een suggestieve drammert. Hier hebben we al zo vaak over gesproken, Zelfs het uitleggen erna om je voor de zoveelste keer eraan te herinneren, dat gesprek hebben we inmiddels ook al meer dan 4 keer gehad en je blijft het doen.

En volgende maand kom je weer hetzelfde beweren. Dat terwijl ik nergens zulke ideeën steunt, van wie het ook komt. Zie nu eens hoe jouw gedrag zich blijft herhalen en dat jij helemaal niet opslaat wat iemands mening is, nee, je raapt allerlei meningen van andere mensen bij elkaar en maakt daar een fictieve boeman van en vervolgens krijgt iedereen daar de schuld van.

Dit gesprek hebben we elke maand. Laten we er ook maar de allerlaatste keer van maken, ik ben het zat hoe jij met dit soort arrogantie mij blijft aanvallen, en nooit naar de feiten kijkt.
Ik kijk juist naar de feiten. Daarom vallen bepaalde zaken zo op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218744488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

Je hebt dit nu al zo’n 100 keer gezegd en nog nooit heb ik iets van een bron gezien waarmee je je gelijk aantoont. Laat eens een quote zien waar we het dan over kunnen hebben?
Dit, dus.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:10:17 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744495
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik kijk juist naar de feiten. Daarom vallen bepaalde zaken zo op.
Nou kom maar met je bewijs anders excuses in grote letters, voor de zoveelste keer.
pi_218744499
Ook een mooi lijstje trouwens :')

pi_218744505
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:08 schreef OMG het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
En dan de context:

Volgens Kirk huurde deze vliegmaatschappij mensen in niet op basis van competentie maar ras. Waarbij hij ook de primaire bronnen van die maatschappij aanhaalde waaruit dus bleek dat die club inderdaad DEI belangrijk vond en niet eerst ging selecteren op vaardigheid maar op ras en geslacht.

Wat Kirk hiermee stelde, was dat dat DEI zo ver is doorgeschoten dat het niet meer kijkt naar individuen en hun talenten of gedrag, maar symboolpolitieke invulling.

Maar misschien heb je wat steviger bewijs van daadwerkelijk racisme van Kirk.

Het was een oerconservatieve christen, maar racisme hoorde niet bij zijn oeuvre. Daar haalde hij namelijk ook de bijbel bij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 20:13:43 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218744523
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wat ik begreep zei een prof dat het typisch een schot is waarbij er geen rekening is gehouden met de wind. Vandaar het raken van de nek.
Dat weet ik: https://archive.is/KewxV
pi_218744536
quote:
Ja, deze bedoelde ik inderdaad.
Dit, dus.
pi_218744542
Lul het maar weer recht, neplinksert. Alsof er luchtvaartmaatschappijen zijn die maar minorities aannemen zonder enige kwalificaties. :'). Geef dan eens een lijst aan neergestorte vliegtuigen vanwege iemand met een kleurtje die nog nooit in een cockpit heeft gezeten.
pi_218744549
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:15 schreef OMG het volgende:
Lul het maar weer recht, neplinksert. Alsof er luchtvaartmaatschappijen zijn die maar minorities aannemen zonder enige kwalificaties. :'). Geef dan eens een lijst aan neergestorte vliegtuigen vanwege iemand met een kleurtje die nog nooit in een cockpit heeft gezeten.
Dat is niet wat er staat.

Verder ben ik inderdaad echt links. Een van de laatste, kennelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 20:17:18 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744557
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Komt het bewijs nog?
  donderdag 11 september 2025 @ 20:17:40 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_218744559
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dan de context:

Volgens Kirk huurde deze vliegmaatschappij mensen in niet op basis van competentie maar ras. Waarbij hij ook de primaire bronnen van die maatschappij aanhaalde waaruit dus bleek dat die club inderdaad DEI belangrijk vond en niet eerst ging selecteren op vaardigheid maar op ras en geslacht.

Wat Kirk hiermee stelde, was dat dat DEI zo ver is doorgeschoten dat het niet meer kijkt naar individuen en hun talenten of gedrag, maar symboolpolitieke invulling.

Maar misschien heb je wat steviger bewijs van daadwerkelijk racisme van Kirk.

Het was een oerconservatieve christen, maar racisme hoorde niet bij zijn oeuvre. Daar haalde hij namelijk ook de bijbel bij.
Verkondigen dat vliegtuigmaatschappijen mensen zonder kwalificatie aannemen op ras in plaats van kunde is racisme.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:18:17 #118
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744565
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:17 schreef speknek het volgende:

[..]
Verkondigen dat vliegtuigmaatschappijen mensen zonder kwalificatie aannemen op ras in plaats van kunde is racisme.
Ho, ho, hij haalde zelfs de Bijbel erbij.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:18:29 #119
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218744567
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 11 september 2025 @ 20:18:37 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218744570
quote:
1s.gif Op donderdag 11 Eseptember 2025 20:17 schreef speknek het volgende:

[..]
En sowieso een leugen.
pi_218744571
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Komt het bewijs nog?
Bewijs van wat?

De selectiviteit alhier waar het een afschuw van religieus conservatisme betreft?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 20:18:51 #122
38496 Perrin
pi_218744573
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Komt het bewijs nog?
Hij bevindt zich denk ik ergens aan de uiteinden van het hoefijzer waar het verschil tussen links en rechts voor de gemiddelde mens niet meer te onderscheiden is.
pi_218744577
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:17 schreef speknek het volgende:

[..]
... en ook dat stelde hij niet.

Integendeel, voor hem was dat hele inzoomen op ras... tromgeroffel... racisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 20:19:49 #124
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744579
'Ik ben beter dan iedereen en ik bepaal wel wat jij denkt...'
pi_218744581
twitter

Trump oogt niet heel gezond.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 11 september 2025 @ 20:20:19 #126
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744583
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bewijs van wat?

De selectiviteit alhier waar het een afschuw van religieus conservatisme betreft?
Excuses dan in grote letters, ik zie niets geen bewijs.
pi_218744586
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:19 schreef Vis1980 het volgende:
'Ik ben beter dan iedereen en ik bepaal wel wat jij denkt...'
Nee, inderdaad... totaal vreemd idee in een forum waar al jarenlang wordt ingevuld wat mensen die iets ter rechterzijde van Mao staan vinden en drijft.

Als alles gooien op onderbuik, racisme en haat een argument is, vrees ik dat het met polarisatie idd niet erg spoedig nog goed komt.

Ik wacht vervolgens nog vooral op de daadwerkelijk racistische denkbeelden van Kirk. Dat hij abjecte ideeën had over homo's en abortus, helemaal eens. Komt door z'n religie. Maar geef me nu eens voorbeelden van dat racisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 20:21:37 #128
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218744592
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Trump oogt niet heel gezond.
Mond staat inderdaad behoorlijk scheef.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 11 september 2025 @ 20:22:39 #129
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, inderdaad... totaal vreemd idee in een forum waar al jarenlang wordt ingevuld wat mensen die iets ter rechterzijde van Mao vinden en drijft.
Dan heb je dus bewijs, anders roep je maar wat. Het is wel grappig, want ik spreek altijd over alle geloven, wat de insteek ook is. Dus ja, blijkbaar ben je zelf enorm selectief. Maar wel jammer dat je graag beschuldigt, maar op het moment dat je je kaarten moet laten zien draai je de boel om.

Ik wacht op excuses. :Y
pi_218744604
quote:

[..]
Nee, inderdaad... totaal vreemd idee in een forum waar al jarenlang wordt ingevuld wat mensen die iets ter rechterzijde van Mao staan vinden en drijft.

Maar waarom kom je niet gewoon met wat quotes waarin die selectiviteit, zoals jij het noemt, heel duidelijk naar voren komt? Als je het keer op keer ziet heb je toch wel een voorbeeld?
Dit, dus.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:23:58 #131
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744614
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar waarom kom je niet gewoon met wat quotes waarin die selectiviteit, zoals jij het noemt, heel duidelijk naar voren komt? Als je het keer op keer ziet heb je toch wel een voorbeeld?
Het is puur op gevoel. Nogmaals, hij raapt wat meningen op en projecteert dat dan over één user, die dan maar moet begrijpen dat het om 'het algemeen' gaat. Prima, we maken allemaal wel eens domme fouten op Fok, maar dan is het wel zo prettig dat iemand ook mans genoeg is om de fouten toe te geven.
pi_218744673
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is puur op gevoel. Nogmaals, hij raapt wat meningen op en projecteert dat dan over één user, die dan maar moet begrijpen dat het om 'het algemeen' gaat.
Nog maar een keer... en ook voor het laatst.

Het is voor mij een gegeven dat het opkomend christo-fascisme in de VS, dat al sinds Reagan is ingezet, een enorm probleem is. Tot zover krijg ik daar ook al jaren enorm veel bijval bij. Wanneer mensen dichter bij huis aangeven diezelfde tendensen te zien bij een andere religie, schijnt dat 'PVV' en 'onderbuik' en uiteraard 'racisme' te zijn.

Moet ik daar écht voorbeelden van geven, of ga je zelf even de afgelopen 145.790 draden doornemen waarin wordt gewaarschuwd tegen de 'intolerantie' van, kennelijk vooral, 'rechtse partijen', wanneer eenzelfde kritiek geuit wordt op precies datgene wat Kirk en Trump voorstaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 20:28:45 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218744678
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:10 schreef OMG het volgende:

[ afbeelding ]
Lol wat een debiel was dit.

Hij beschuldigt 'Joodse gemeenschappen' ervan 'precies het soort haat tegen witte mensen aan te wakkeren' als waar zij zelf slachtoffer van zeggen te zijn. De diep-christelijke Kirk, tegenstander van de scheiding tussen kerk en staat, spreekt zich uit tegen de 'lhbti-agenda', het homohuwelijk, en de 'leugen van transgenderidentiteit'. Hij meent dat abortus niet zou mogen worden toegestaan, ook niet in het geval van verkrachting.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:28:53 #134
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744679
quote:
Ik wacht vervolgens nog vooral op de daadwerkelijk racistische denkbeelden van Kirk. Dat hij abjecte ideeën had over homo's en abortus, helemaal eens. Komt door z'n religie. Maar geef me nu eens voorbeelden van dat racisme.
Daar ga je weer, haha, dat was een andere user. Let even op, ouwe. Maar jij beschuldigt mij persoonlijk van iets, en je kan het niet hard maken.

Ik wacht...
pi_218744690
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daar ga je weer, haha, dat was een andere user. Let even op, ouwe. Maar jij beschuldigt mij persoonlijk van iets, en je kan het niet hard maken.

Ik wacht...
Waar beschuldig ik je van?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218744697
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is voor mij een gegeven dat het opkomend christo-fascisme in de VS, dat al sinds Reagan is ingezet, een enorm probleem is. Tot zover krijg ik daar ook al jaren enorm veel bijval bij. Wanneer mensen dichter bij huis aangeven diezelfde tendensen te zien bij een andere religie, schijnt dat 'PVV' en 'onderbuik' en uiteraard 'racisme' te zijn.

Moet ik daar écht voorbeelden van geven, of ga je zelf even de afgelopen 145.790 draden doornemen waarin wordt gewaarschuwd tegen de 'intolerantie' van, kennelijk vooral, 'rechtse partijen', wanneer eenzelfde kritiek geuit wordt op precies datgene wat Kirk en Trump voorstaan?
Je kunt niet eens met 1 voorbeeld komen? :D
Dit, dus.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:30:28 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744699
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, jij beweert wat en ik moet het maar slikken, omdat jij blijkbaar je zaken niet op orde hebt. En je blijft het maar wegduwen. Zeg gewoon sorry, man.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:30:51 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744709
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar beschuldig ik je van?
_O-

Knettergek.
pi_218744712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:28 schreef VoMy het volgende:

[..]
Lol wat een debiel was dit.

Hij beschuldigt 'Joodse gemeenschappen' ervan 'precies het soort haat tegen witte mensen aan te wakkeren' als waar zij zelf slachtoffer van zeggen te zijn. De diep-christelijke Kirk, tegenstander van de scheiding tussen kerk en staat, spreekt zich uit tegen de 'lhbti-agenda', het homohuwelijk, en de 'leugen van transgenderidentiteit'. Hij meent dat abortus niet zou mogen worden toegestaan, ook niet in het geval van verkrachting.
Eng hè, theocraten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218744740
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 19:15 schreef Vis1980 het volgende:
Ook een mooie. Het vrije woord, daar mag je niemand op neerschieten. Dus Trump geeft aan dat de uitspraken van the radical left vele levens heeft gekost. He, maar het woord is toch vrij? Of zijn woorden alleen vrij als ze vanuit een gekozen hoek komen? Of kunnen alle woorden dit veroorzaken. Is het dus wel de schuld van woorden?
Geen vrijheid van meningsuiting zonder het vrije woord.

Maar de discussie is interessanter in een democratie dan in een maatschappij waarin men boeken in de ban doet en uitspraken tot ontslag of erger kunnen leiden.

Ik heb kennissen in Californië. Daar zetten ze thuis de telefoons op airplane mode en alles uit voor ze over politiek fluisteren. Dit geeft overigens nog geen garanties, maar goed, weinig vrijheid meer.
pi_218744751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je kunt niet eens met 1 voorbeeld komen? :D
check je eigen pohi
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218744764
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
check je eigen pohi
Gecheckt. Kom eens met een quote? :)
Dit, dus.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:37:27 #143
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Gecheckt. Kom eens met een quote? :)
Waarom kwam jij niet met een quote tijdens Berlijn?

:{w
  donderdag 11 september 2025 @ 20:52:56 #144
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218744943
Deze gast maakt steeds toepasselijke deuntjes.
Niet mijn genre, maar hij kan het wel. :)
Bekijk deze YouTube-video
Jesse Welles - Charlie

for all of the bile
the bold talk
the venom
the hate and the lies
no one should be killed
no blood should be spilled
Charlie shouldn't have died

well you can't hate the gun and love the gun that shot yer rival
you can't be kind and wish pain upon a child
everybody's gotta say
what they're needing to say
as soon as they're needing to say it
the freedom to speak
to be a freak
and the freedom to say you hate it
and have a big ole conversation

I heard laughing
I heard glee
but it coulda been you
it coulda been me

out in the bloodshed everyone loses
there's unforgettable scars
out in the bloodshed permanent bruises
shapes up who you are
children left to wander america aimless
with a firebrand of resent
wondering who it is took my daddy
with a destiny of revenge
out in the bloodshed the cycle begins
and everyone dies
spin the wheel, if you don't get killed
you wind up dead inside

I heard laughing
I heard glee
but it coulda been you
it coulda been me
pi_218744962

In zijn toespraak zegt Trump zelf dat Charlie Kirk vergeleken werd met een nazi. Dan zitten we er niet naast.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:56:39 #146
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218744980
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:52 schreef Hyperdude het volgende:
Deze gast maakt steeds toepasselijke deuntjes.
Niet mijn genre, maar hij kan het wel. :)
Jesse Welles - Charlie

for all of the bile
the bold talk
the venom
the hate and the lies
no one should be killed
no blood should be spilled
Charlie shouldn't have died

well you can't hate the gun and love the gun that shot yer rival
you can't be kind and wish pain upon a child
everybody's gotta say
what they're needing to say
as soon as they're needing to say it
the freedom to speak
to be a freak
and the freedom to say you hate it
and have a big ole conversation

I heard laughing
I heard glee
but it coulda been you
it coulda been me

out in the bloodshed everyone loses
there's unforgettable scars
out in the bloodshed permanent bruises
shapes up who you are
children left to wander america aimless
with a firebrand of resent
wondering who it is took my daddy
with a destiny of revenge
out in the bloodshed the cycle begins
and everyone dies
spin the wheel, if you don't get killed
you wind up dead inside

I heard laughing
I heard glee
but it coulda been you
it coulda been me
Laten we hopen dat er geen wraakketting komt, want dan is het inderdaad zo dat er altijd wel weer iemand een reden heeft om de ander neer te schieten. Het ding is, niemand heeft iedereen in de hand, het is onbegonnen werk.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:58:39 #147
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218745005
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:55 schreef SurpriseGirl het volgende:

In zijn toespraak zegt Trump zelf dat Charlie Kirk vergeleken werd met een nazi. Dan zitten we er niet naast.
Wat is dat voor beweging op 00:38? Dit is zware AI, lmao. En dat is gepubliceerd door het Witte Huis? Wat een bananenrepubliek.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 11 september 2025 @ 21:05:28 #148
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218745074
Bolsonaro veroordeeld. Kunnen ze in de VS nog van leren.
pi_218745082
Youtube is wel langzaam met het verwijderen van de beelden zeg. Mijn hemel.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 11 september 2025 @ 21:10:05 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218745136
quote:

Wie is 'we'? En waar zitten 'we' niet ver naast?
  donderdag 11 september 2025 @ 21:10:05 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_218745137
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:58 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wat is dat voor beweging op 00:38? Dit is zware AI, lmao. En dat is gepubliceerd door het Witte Huis? Wat een bananenrepubliek.
Beetje moeilijk te zeggen, het lijken me twee takes die met een morph cut aan elkaar geplakt zijn. Dat hoeft geen AI te zijn. Aan de andere kant zit er wel een beetje zo'n verzadigde AI glans over het filmpje, en hier hangt zijn mond niet. Dus voor hetzelfde geldt is het hele ding gegenereerd.
pi_218745176
quote:

[..]

Destijds worstelde ik al met pro-Charlie adepten op het net, over hoe achterlijk zijn religieuze denkbeelden waren, al was het maar omdat de verzen die hij aanhaalde niets met homo's van doen hebben. Ondertussen moet ik mezelf vanwege dezelfde kritiek verdedigen tegen een groep mensen die wél alle christelijke bullshit in de VS weet te analyseren als enorm groot en buitengewoon griezelig probleem voor mensenrechten en democratie, maar met oproepen tot nuance of gewoon de racismekaart komen zodra dat soort neanderthalische denkbeelden niet komen uit de - al dan niet kapotgeschoten - strot van een heel blanke, heel christelijke, heel Trump-verheerlijkende volger van een of ander 'heilig boek'.
Wat ben je nu alsmaar aan het zeiken als een Don Quichot tegen linkse windmolens? De meeste van mijn vrienden zijn links en atheïst, en echt niemand in die bubbel zit te wachten op meer moslims. integendeel, ik denk dat vrijwel iedereen het percentage moslims het liefst zo dicht mogelijk bij 0 zou zien. Net zoals als het percentage enge gristelijke engnekken trouwens...

jij blijft het maar framen alsof mensen die tegen rechtse gristelijke bullshit zijn ineens pro moslim zijn.. NONSENS.. het is lood om oud ijzer, beide verwerpelijk.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 11 september 2025 @ 21:13:49 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218745184
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:10 schreef speknek het volgende:

[..]
Beetje moeilijk te zeggen, het lijken me twee takes die met een morph cut aan elkaar geplakt zijn. Dat hoeft geen AI te zijn. Aan de andere kant zit er wel een beetje zo'n verzadigde AI glans over het filmpje, en hier hangt zijn mond niet. Dus voor hetzelfde geldt is het hele ding gegenereerd.
Hier legt Fred het nog voor eens en altijd uit hoe je het kunt herkennen.

pi_218745213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:13 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Wat ben je nu alsmaar aan het zeiken als een Don Quichot tegen linkse windmolens? De meeste van mijn vrienden zijn links en atheïst, en echt niemand in die bubbel zit te wachten op meer moslims. integendeel, ik denk dat vrijwel iedereen het percentage moslims het liefst zo dicht mogelijk bij 0 zou zien. Net zoals als het percentage enge gristelijke engnekken trouwens...

jij blijft het maar framen alsof mensen die tegen rechtse gristelijke bullshit zijn ineens pro moslim zijn.. NONSENS.. het is lood om oud ijzer, beide verwerpelijk.
Pijnlijk dit! Om te horen dat je vrienden niet op mij zitten te wachten. Heb wel een traantje gelaten net.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 11 september 2025 @ 21:29:27 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218745359
Ik zit op niemand te wachten, mensen wachten meestal op mij.

Nee, ik blijf erbij, wie wat doet moet op de blaren zitten. Dat is het. Wie het ook is. Dat ik het niet eens ben met iedereen en sommige denkbeelden fout vind, wil nog niet zeggen dat ze maar allemaal moeten oppleuren, wie het ook is. Dus als iemand zeg dat 'wie dan ook' allemaal moeten oppleuren, kan het zijn dat ik zeg 'dat slaat nergens op'.
  donderdag 11 september 2025 @ 21:36:54 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218745419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:58 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Kasplantje Trump weet niet eens wie Kirk is en krijgt dit ook allemaal niet meer mee lijkt me.
  donderdag 11 september 2025 @ 21:39:53 #157
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218745453
Feitje van de dag:

Barack Obama is de enige Amerikaanse president sinds 1992 die na 1946 geboren is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 21:42:36 #158
375570 crew  Cyan9
pi_218745481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:39 schreef -XOR- het volgende:
Feitje van de dag:

Barack Obama is de enige Amerikaanse president sinds 1992 die na 1946 geboren is.
Bizar. :D
pi_218745493
quote:

[ afbeelding ]
Lekker aan het poraliseren die Kirk.
Hij vroeg er om , gehaat te worden
  donderdag 11 september 2025 @ 21:47:51 #160
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218745525
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:39 schreef -XOR- het volgende:
Feitje van de dag:

Uberhaupt de enige president die na 1946 geboren is dan toch?
  donderdag 11 september 2025 @ 21:55:21 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218745594
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:47 schreef VoMy het volgende:

[..]
Uberhaupt de enige president die na 1946 geboren is dan toch?
Ja klopt. Mijn eigenlijke 'feitje' was dat Obama de enige president is sinds 92 die niet in 1946 geboren was maar ik keek scheel want Joe Biden komt uit 1942. Na mijn edit bleef er weinig interessants aan mijn feitje over.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 11 september 2025 @ 21:56:15 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218745602
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja klopt. Mijn eigenlijke 'feitje' was dat Obama de enige president is sinds 92 die niet in 1946 geboren was maar ik keek scheel want Joe Biden komt uit 1942. Na mijn edit bleef er weinig interessants aan mijn feitje over.
Ik was het ook aan het checken en toen zag ik je edit :D
  donderdag 11 september 2025 @ 21:59:30 #163
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218745628
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De laatste 2 Republikeinse presidenten zijn verwekt tijdens de nucleaire fall-out van Hiroshima en Nagasaki. Concludeer uit deze info wat je wil.
  donderdag 11 september 2025 @ 22:08:11 #164
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218745696
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:13 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Dit dus. Maar dat betekent dus niet dat alle moslims terroristen, criminelen of anderszins figuren zijn die vervolgd, opgesloten of vermoord moeten worden. Gewoon beetje in de gaten houden en mee leren leven. Net zoals ons dat, na een kleine opstand een paar eeuwen geleden met die kut christenen is gelukt. Niet omdat we ze ooit zullen vertrouwen, maar we hebben het er maar mee te doen.

Affakkelen van alles wat georganiseerde religie is zou het allerbeste voor deze wereld zijn, maar ja er zijn teveel verdwaasden en ze aborteren veel te weinig.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 september 2025 @ 23:17:27 #165
862 Arcee
Look closer
pi_218746128
quote:

[ afbeelding ]
Wel een mooie samenvatting van waarom Trump hem 'Great, and even Legendary' noemt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_218746175
quote:

[..]

Als alles gooien op onderbuik, racisme en haat een argument is, vrees ik dat het met polarisatie idd niet erg spoedig nog goed komt.

Volgens Charlie Kirk was de civil rights movement een fout. Je weet wel, datgene wat mensen met kleur gelijke rechten gaf.
  vrijdag 12 september 2025 @ 00:00:05 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218746279
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 23:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Volgens Charlie Kirk was de civil rights movement een fout. Je weet wel, datgene wat mensen met kleur gelijke rechten gaf.
En dan nu voor de volledigheid: was dat volgens hem omdat mensen met kleur minderwaardig zijn?

Volstrekt oneens met Kirk, verder... ook de echte reden waarom hij die Act een fout noemde. Maar met racisme had dat dus niet zoveel te maken, eerder meer het standaard Reaganeske en in Republikeinse kring al heel lang populaire dogma van 'kleine federale overheid' en States' Rights. Dat die Act leidde tot een 'DEI-bureaucratie' die de Grondwet zou hebben ondermijnd.

Wat heet, gaat al terug naar Goldwater in 1964. Toen die Act kwam.

Spreek mensen aan op wat ze werkelijk zeggen, i.p.v. standaard de grote kaarten van racisme en haat te trekken. Zou al een hoop polarisatie schelen. Daarbij, datgene wat werkelijk gezegd is, kun je ook gemakkelijk met deugdelijke argumenten onderuit halen, heb je geen superlatieve uithalen voor nodig.

Dat hele States' Rights heeft namelijk nooit gewerkt, omdat als de macht in een staat bij een bepaalde groep ligt - zoals in het Zuiden destijds - er wel een federale interventie nodig is om de grondwettelijke rechten van alle burgers te waarborgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-09-2025 00:08:18 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218746306
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dan nu voor de volledigheid: was dat volgens hem omdat mensen met kleur minderwaardig zijn?

Volstrekt oneens met Kirk, verder... ook de echte reden waarom hij die Act een fout noemde. Maar met racisme had dat dus niet zoveel te maken, eerder meer het standaard Reaganeske en in Republikeinse kring al heel lang populaire dogma van 'kleine federale overheid' en States' Rights.

Wat heet, gaat al terug naar Goldwater in 1964.

Spreek mensen aan op wat ze werkelijk zeggen, i.p.v. standaard de grote kaarten van racisme en haat te trekken. Zou al een hoop polarisatie schelen. Daarbij, datgene wat werkelijk gezegd is, kun je ook gemakkelijk met deugdelijke argumenten onderuit halen, heb je geen superlatieve uithalen voor nodig.

Dat hele States' Rights heeft namelijk nooit gewerkt, omdat als de macht in een staat bij een bepaalde groep ligt - zoals in het Zuiden destijds - er wel een federale interventie nodig is om de grondwettelijke rechten van alle burgers te waarborgen.
lol, echt? Jij bent degene die telkens dit topic binnen komt vallen met superlatieven.

Hij noemde de civil rights act een fout omdat DEI anti-wit is en zei dat migranten het "bloed van de samenleving vergiftigen". Ik zou dat toch wel onder racistisch willen scharen.

Maargoed, voor je met die kaart gaan wapperen, dat is geen reden hem te vermoorden. Ik (en volgens mij de meesten in dit topic met mij) veroordeel dat en hoop dat de dader snel opgepakt en berecht wordt.
pi_218746331
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:10 schreef speknek het volgende:

[..]
Het filmpje heeft inderdaad een beetje diezelfde vibe als de filmpjes die ik zie van bejaarden die in een afgrond springen en van die grappige interviews over ouderwetse moppen :')

Maar om eerlijk te zijn twijfel ik tegenwoordig bij zoveel beelden _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218746570

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 12-09-2025 02:36:04 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 12 september 2025 @ 02:48:50 #171
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218746607
Zegt die andere dictator...

quote:
Venezuela says none of 11 killed in US boat strike were Tren de Aragua members
I'm curious what their defe.... ehm... war is in court.
pi_218746632
Slappeling!

https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3lylupgt3422s

[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 12-09-2025 03:27:18 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218746854
quote:
Wat een geweldig werk heeft Rutte ook geleverd. We mogen wel echt gigantisch blij zijn dat Trump niet uit de Navo is gestapt. Je hebt echt veel aan zo'n bondgenoot als Amerika, die zo'n territoriale schending als dit gewoon negeert. Of tegen een bondgenoot als Israel zegt ja prima bombardeer bondgenoot Qatar maar.

Als je het mij vraagt is een alliantie sterker zonder een mol als Amerika erin.
pi_218746963
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Lekker aan het poraliseren die Kirk.
Hij vroeg er om , gehaat te worden
En in het verlengde daarvan om gedood te worden, toch?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 12 september 2025 @ 08:11:37 #175
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218747114
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 23:17 schreef Arcee het volgende:

[..]
Wel een mooie samenvatting van waarom Trump hem 'Great, and even Legendary' noemt.
Kon zomaar een lijstje van uitspraken van een Taliban of Is-wappie zijn
pi_218747241
"Jews have been some of the largest funders of cultural Marxist ideas and supporters of those ideas over the last 30 or 40 years... Until you cleanse that ideology from the hierarchy in the academic elite of the west, there will not be a safe future." - Charlie Kirk

https://www.mediamatters.(...)ltural-marxist-ideas
https://www.mediamatters.(...)want-acknowledge-and
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218747290
"Tucker Carlson is completely correct by saying this, that the philosophical foundation of anti-whiteness has been largely financed by Jewish donors in the country."
- Charlie Kirk

https://www.huffpost.com/(...)be0fe4b05723e4bd2e5a

Hup, laten we deze man heilig verklaren! Goed bezig Vandaag Inside, Telegraaf, New York Times en anderen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218747382
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 07:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat dus precies niet. Het was een extremist op meerdere fronten en daarnaast een ophitser. Zijn tegenstanders in het debat schuimbekkend en schreeuwend voor de camera krijgen was het enige doel. En dat lukte regelmatig. Maar hij was niet achterlijk en zat ook niet voor niets met een peloton beschermingsmensen en een kogelvrij vest op die stoel. Jammer dat ie wat dat betreft gelijk had.
Dit, dus.
  vrijdag 12 september 2025 @ 09:10:02 #179
403588 mcmlxiv
pi_218747547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat dus precies niet. Het was een extremist op meerdere fronten en daarnaast een ophitser. Zijn tegenstanders in het debat schuimbekkend en schreeuwend voor de camera krijgen was het enige doel. En dat lukte regelmatig. Maar hij was niet achterlijk en zat ook niet voor niets met een peloton beschermingsmensen en een kogelvrij vest op die stoel. Jammer dat ie wat dat betreft gelijk had.
Dit dus. Dit soort idioten moet, wanneer van toepassing, net als in Brazilie uiteindelijk via een rechter een halt toegeroepen worden. Het grappige is dat bij het overgrote deel van wat we links noemen de rechtsstaat eigenlijk helemaal niet ter discussie staat. De rechtsstaat aantasten zie ik veel meer aan de rechterkant gebeuren. Links bestormd niet het capitool, links loopt niet te janken over zogenaamde fraude bij verkiezingen zonder enig bewijs.

Daarnaast blijft het uiterst pijnlijk dat meneer Trump schuimbekkend op het podium staat wanneer 1 van zijn vriendjes wordt vermoord, maar gaat golfen of grapjes maakt wanneer een politieke tegenstander wordt vermoord of ernstig verwond.
  vrijdag 12 september 2025 @ 09:17:30 #180
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218747598
quote:

[..]
Weer zo iemand die doet alsof hij een vraag stelt, maar eigenlijk op zoek is om boos te worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Owning the libs...En dan van de libs ook nog verwachten dat ze hun 'retoriek' veranderen.

En Trump maar lekker verder treiteren:

quote:
De regering van president Donald Trump heeft voor bijna 10 miljoen dollar (8,5 miljoen euro) aan anticonceptiemiddelen laten vernietigen. De spiraaltjes en pillen waren bestemd voor arme landen, meldt de Amerikaanse krant The New York Times.
quote:
Verscheidene internationale organisaties, waaronder de Gates Foundation, hadden aangeboden de anticonceptiemiddelen op te kopen of een donatie te accepteren. In plaats daarvan besloot de regering-Trump de middelen te laten vernietigen. Dat zou zo'n 167.000 dollar hebben gekost.

De president opende direct na zijn inauguratie in januari de aanval op USAID. Op sociale media beweerde hij dat USAID 'corrupt' is en 'fraudeert'. Bewijs daarvoor is nog niet geleverd.

[ Bericht 28% gewijzigd door Vis1980 op 12-09-2025 09:23:55 ]
  vrijdag 12 september 2025 @ 09:29:52 #181
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218747674
En dat verhaal over die kogels, dat is nog niet bevestigd en het lijkt erop dat het BS was.
  vrijdag 12 september 2025 @ 09:31:08 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218747676
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 09:29 schreef Vis1980 het volgende:
En dat verhaal over die kogels, dat is nog niet bevestigd en het lijkt erop dat het BS was.
Dat is ontkend zelfs. Maar ondertussen zijn onschuldige mensen op social media verdacht gemaakt.

Dat is géén onschuldig spelletje, maar levensgevaarlijk gespeculeer.
  vrijdag 12 september 2025 @ 09:33:52 #183
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218747692
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 09:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is ontkend zelfs. Maar ondertussen zijn onschuldige mensen op social media verdacht gemaakt.

Dat is géén onschuldig spelletje, maar levensgevaarlijk gespeculeer.
Grote rectificaties natuurlijk, en boze MAGA-mensen over de misinformatie, toch? Ik denk zal ook eens iets suggestiefs vragen.
pi_218747782
quote:

[..]
Toch ?
Is het jouw mening dat hij vroeg om gedood te worden?
Foute mening van jou.
  vrijdag 12 september 2025 @ 09:52:06 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218747842
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218747894

De Rijksdagbrand... gebruikt door rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218747957
https://www.instagram.com/reel/DOeeM0ZjZst/

Racistisch figuur die Charles Kirk
pi_218748094
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:08 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DOeeM0ZjZst/

Racistisch figuur die Charles Kirk
Is het racisme om te stellen dat een affirmative action figuur hoogst waarschijnlijk niet de intellectuele skills heeft om die positie te bemachtigen? Als je vind dat ze die skills wel hebben dan ondergraaft dat meteen heel je positie mbt affirmative action.
Het is echt bijzonder hoe men nu aan het zoeken is naar vaak uit verband getrokken uitspraken van Charlie Kirk om zo enigszins te legitimeren dat deze man als een hond is afgeschoten vanwege zijn opvattingen.
Dit is overigens een man die niets anders deed dan het gesprek aangaan met zijn ideologische tegenstanders en dat heeft hij moeten bekopen met zijn dood.
Een beetje respect lijkt mij wel op zijn plaats ipv hem aan te vallen vanwege vermeende “racistische” uitspraken.
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:31:15 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218748113
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:29 schreef Chivaz het volgende:
Is het racisme om te stellen dat een affirmative action figuur hoogst waarschijnlijk niet de intellectuele skills hebben om die positie te bemachtigen? Als je vind dat ze die skills wel hebben dan ondergraaft dat meteen heel je positie mbt affirmative action.
Dit is natuurlijk onzin.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:31:59 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218748122
De twee oprichters van Turning Point zijn nu allebei overleden. Turning Point stond bekend om de kritiek op Covid en de steun voor vuurwapens. De eerste overleed aan de gevolgen van Covid. De tweede door een vuurwapen.

Triest eigenlijk, wel.
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:33:36 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218748135
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk onzin.
Prachtig toch, Kirk geeft letterlijk aan dat hij dat pas denkt bij het zien van de huidskleur, maar het heeft echt niets met huidskleur te make hoor!
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:34:47 #192
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218748142
quote:

[..]
Is het racisme om te stellen dat een affirmative action figuur hoogst waarschijnlijk niet de intellectuele skills heeft om die positie te bemachtigen? Als je vind dat ze die skills wel hebben dan ondergraaft dat meteen heel je positie mbt affirmative action.
Het is echt bijzonder hoe men nu aan het zoeken is naar vaak uit verband getrokken uitspraken van Charlie Kirk om zo enigszins te legitimeren dat deze man als een hond is afgeschoten vanwege zijn opvattingen.
Dit is overigens een man die niets anders deed dan het gesprek aangaan met zijn ideologische tegenstanders en dat heeft hij moeten bekopen met zijn dood.
Een beetje respect lijkt mij wel op zijn plaats ipv hem aan te vallen vanwege vermeende “racistische” uitspraken.
Leuke frame wel. Hoe zat het ook alweer. Garcia had misschien ooit zijn vrouw geslagen, dus terecht dat ie naar El Salvador moest?
pi_218748158
quote:

[..]
Dit kun je anders best wel racistisch noemen (uit het filmpje waar je op reageerde):
quote:
You had to go steal a white person's slot to be taken somewhat seriously
Nogmaals, hij verdiende het niet om vermoord te worden, maar laten we de beste man nu ook niet ineens gaan verafgoden.
pi_218748163
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk onzin.
Waarom is dat onzin? Affirmative action is niets anders dan een quotum dat er voor zorgt dat een mogelijk beter persoon zijn/haar plaats heeft af moeten afstaan.
Als iemand via affirmative action op een bepaalde positie is gekomen dan blijft de vraag altijd hangen of ze daar zit vanwege haar kwaliteiten of haar intellect.
Daar is werkelijk niets racistisch aan, sterker nog het vasthouden aan affirmative action vind ik juist racisme, het racisme van de lage verwachtingen.
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:38:35 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218748164
pi_218748170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom is dat onzin? Affirmative action is niets anders dan een quotum dat er voor zorgt dat een mogelijk beter persoon zijn/haar plaats heeft af moeten afstaan.
Als iemand via affirmative action op een bepaalde positie is gekomen dan blijft de vraag altijd hangen of ze daar zit vanwege haar kwaliteiten of haar intellect.
Daar is werkelijk niets racistisch aan, sterker nog het vasthouden aan affirmative action vind ik juist racisme, het racisme van de lage verwachtingen.
Je verwart racisme en discriminatie met elkaar.
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:39:37 #197
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218748173
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja joh, blijf lekker doorgaan. Ze gaan echt geen piloten op een vliegtuig zetten die niet goed kunnen vliegen.
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:40:39 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218748182
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Prachtig toch, Kirk geeft letterlijk aan dat hij dat pas denkt bij het zien van de huidskleur, maar het heeft echt niets met huidskleur te make hoor!
https://www.mediamatters.(...)er-attack-minorities

Hier met zijn racistische -oh nee sorry, je moet "ras realistisch" zeggen- mattie die hij noticer 'wink wink' noemt. Kirk moest salonfähig blijven voor een grote groep dus hij kon zelf zijn racisme niet direct uiten dus bracht hij het middels derden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218748184
quote:

[..]
Affirmative action is dan ook niet gericht op het negeren van de juiste skills, zoals iemand als Charlie Kirk betoogde. Anders gezegd: het gaat er niet om dat een persoon op een plek wordt gezet, zonder dat hij of zij over de benodigde vaardigheden beschikt.

Positieve discriminatie is er vooral op gericht om personen in de juiste positie te brengen, zodat ze hun talenten ten volle kunnen benutten.

Om een voorbeeld te geven: Ivy League universiteiten waren eerder praktisch onbereikbaar voor minderheden en armen. Daarom krijgen zij een steuntje in de rug.

Ze moeten nog steeds hun stinkende best doen om de finish te halen, maar met dank aan positieve discriminatie staan ze tenminste aan de start. En dat was in het verleden dus niet zo.

En natuurlijk slaat dit beleid soms door, maar het beeld dat werd geschetst door Charlie Kirk (en diens aanhangers) is vals en verwrongen.
pi_218748188
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:37 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit kun je anders best wel racistisch noemen (uit het filmpje waar je op reageerde):
[..]
Nogmaals, hij verdiende het niet om vermoord te worden, maar laten we de beste man nu ook niet ineens gaan verafgoden.
Maar dat is toch precies wat het is, affirmative action is compleet gebaseerd op ras. Het heeft inderdaad een wit mens zijn plek gekost om ruimte te maken voor een minderheid. In een multi etnische samenleving is het juist zaak dat meritocratie de standaard wordt.
pi_218748206
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar dat is toch precies wat het is, affirmative action is compleet gebaseerd op ras. Het heeft inderdaad een wit mens zijn plek gekost om ruimte te maken voor een minderheid. In een multi etnische samenleving is het juist zaak dat meritocratie de standaard wordt.
"Je hebt een plek afgenomen van een wit persoon" is wat 't racistisch maakt. Op het moment dat je niet racistisch bent is 't namelijk geen plek van een wit persoon, maar van de meest geschikte kandidaat.
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:45:27 #202
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218748220
quote:

[..]
Neuh, het probeert vooral te corrigeren voor ongelijke aanvangswaarden. Het is makkelijker op een Ivy League uni binnen te komen wanneer je uit een gepriviligeerd milieu komt, minder stress hebt, meer gestimuleerd en beter begeleid wordt en je hoger wordt ingeschat door je docenten dan wanneer je uit de ghetto komt. Dat betekent niet dat 'de processing power' zoals Kirk dat noemt, of de onafhankelijke 'g' niet gelijk ligt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218748222
quote:

[..]
Dan zou ik maar bij jezelf beginnen, aangezien jij impliceert dat iemand met een ander kleurtje inferieur is.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_218748225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
"Je hebt een plek afgenomen van een wit persoon" is wat 't racistisch maakt. Op het moment dat je niet racistisch bent is 't namelijk geen plek van een wit persoon, maar van de meest geschikte kandidaat.
De persoon met de beste skillset zou sowieso aangenomen worden als het geen wit persoon is. Het gaat juist om het feit dat een beter gekwalificeerd wit persoon zomaar plaats zou moeten maken voor een minderheid vanwege affirmative action. Affirmative action gaat altijd ten koste van de witte meerderheid, zo werkt het nu eenmaal. Dat maakt affirmative action inherent racistisch en daarom zou het niet mogen bestaan.
pi_218748242
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:45 schreef Sabata het volgende:

[..]
Dan zou ik maar bij jezelf beginnen, aangezien jij impliceert dat iemand met een ander kleurtje inferieur is.
Dat impliceer ik helemaal niet het zijn juist de voorstanders van affirmative action die daar in geloven. Die geloven immers niet dat minderheden goede posities kunnen bemachten vanwege hun kleurtje. Nogmaals het is het racisme van de lage verwachtingen en je vind dat die mensen maar via wetgeving hulp nodig hebben.
pi_218748256
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De persoon met de beste skillset zou sowieso aangenomen worden als het geen wit persoon is. Het gaat juist om het feit dat een beter gekwalificeerd wit persoon zomaar plaats zou moeten maken voor een minderheid vanwege affirmative action. Affirmative action gaat altijd ten koste van de witte meerderheid, zo werkt het nu eenmaal. Dat maakt affirmative action inherent racistisch en daarom zou het niet mogen bestaan.
Het gaat hier alleen niet om de voor- en nadelen van affirmative action, het gaat hier over of Charlie Kirk wel of niet racistisch was.

Ik heb in eerdere reacties op Etto al een paar dingen aangegeven die overduidelijk racistisch waren, zoals dat immigranten het bloed van Amerikanen 'vergiftigen'.
pi_218748286
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat impliceer ik helemaal niet het zijn juist de voorstanders van affirmative action die daar in geloven. Die geloven immers niet dat minderheden goede posities kunnen bemachten vanwege hun kleurtje. Nogmaals het is het racisme van de lage verwachtingen en je vind dat die mensen maar via wetgeving hulp nodig hebben.
Misschien moet je je eens inlezen wat equity is.

Het gaat er helemaal niet om dat minderheden die posities niet zouden kunnen bekleden, het gaat erom dat minderheden in veel gevallen niet dezelfde kansen hebben. Minder beschikbaar inkomen om te betalen voor een Ivy League universiteit, ouders die geen Engels spreken, op vroege leeftijd moeten beginnen met werken omdat de familie niet rond kan komen, ga zo maar door.

Er is voldoende aan te merken op affirmative action en DEI en dat het in situaties doorgeslagen is, maar je stopt het nu in een frame wat niet klopt.
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:55:33 #208
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218748300
quote:

[..]
pi_218748309
Toch wel bizar dat al die andere moorden een beetje worden weggestopt, en al helemaal in Nederland

twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:56:33 #210
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218748310
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:46 schreef Chivaz het volgende:
Het gaat juist om het feit dat een beter gekwalificeerd wit persoon zomaar plaats zou moeten maken voor een minderheid vanwege affirmative action.
Dat weet je helemaal niet. Je suggereert zelfs dat alleen witte mensen kunnen vliegen. Nou, die vliegtuigen vielen tijdens DEI allemaal uit de lucht.
pi_218748311
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het welbekende omdraaien: 'nee, jullie zijn de échte racisten'.

Dat 'geloof' is gebaseerd op decennialange ervaringen. Minderheden stonden op achterstand, net zoals vrouwen. Ze werden minder snel toegelaten tot topuniversiteiten en kregen amper toegang tot de top van het bedrijfsleven. Het witte patriarchaat liet tot ver in de vorige eeuw amper ruimte voor nieuwkomers, hooguit bij uitzondering.

Positieve discriminatie is erop gericht om die achterstand weg te nemen, om vrouwen en minderen in een positie te brengen dat zij zich volledig kunnen ontplooien. Zoals ik het in mijn vorige bijdrage verwoordde: deze groepen staan nu eindelijk aan de start.
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:57:06 #212
38496 Perrin
pi_218748312
Nou en of. Alleen is de kans zeer klein dat Trump dat gaat inzien.

twitter
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:59:51 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218748341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:56 schreef Klopkoek het volgende:
Toch wel bizar dat al die andere moorden een beetje worden weggestopt, en al helemaal in Nederland

[ x ]
Extreem blijft extreem, of het nu links of rechts is. Het blijft inderdaad walgelijk dat de verbindende president olie op het vuur gooit. Ook die medal of freedom was nooit gegeven als Kirk een tegenstander was van Trump. Hij wil dat iedereen hem blijft prijzen, als je zo in debatten bent aan de linkerkant, krijg je van hem geen respect. Alsof hij ook maar iets om goed kunnen debatteren geeft.
  vrijdag 12 september 2025 @ 11:00:27 #214
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218748349
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het welbekende omdraaien: 'nee, jullie zijn de échte racisten'.

Dat 'geloof' is gebaseerd op decennialange ervaringen. Minderheden stonden op achterstand, net zoals vrouwen. Ze werden minder snel toegelaten tot topuniversiteiten en kregen amper toegang tot de top van het bedrijfsleven. Het witte patriarchaat liet tot ver in de vorige eeuw amper ruimte voor nieuwkomers, hooguit bij uitzondering.

Positieve discriminatie is erop gericht om die achterstand weg te nemen, om vrouwen en minderen in een positie te brengen dat zij zich volledig kunnen ontplooien. Zoals ik het in mijn vorige bijdrage verwoordde: deze groepen staan nu eindelijk aan de start.
En moeten net zoveel moeite doen om te slagen.
pi_218748500
quote:

[ x ]
Zelfs als links georiënteerd persoon dacht ik door de media dat de verhoudingen heel anders waren dan dit.
pi_218748567
quote:

[ x ]
Is de conclusie hieruit dat Islamtische extremisten effectiever zijn in hun daden?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_218748583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:28 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Is de conclusie hieruit dat Islamtische extremisten effectiever zijn in hun daden?
Is dat wat je er zelf uit concludeert?
pi_218748589
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:21 schreef papert het volgende:

[..]
Zelfs als links georiënteerd persoon dacht ik door de media dat de verhoudingen heel anders waren dan dit.
In Europa liggen die verhoudingen dacht ik ook wel wat anders dan in de VS.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218748611
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:30 schreef papert het volgende:

[..]
Is dat wat je er zelf uit concludeert?
Het percentage killings is significant hoger dan aantal incidenten.
  vrijdag 12 september 2025 @ 11:32:49 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218748613
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
77 dooie Noorse sociaaldemocraten. Duurt nog wel effe voor de gelijkmaker er is ingeknald.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218748682
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:57 schreef Perrin het volgende:
Nou en of. Alleen is de kans zeer klein dat Trump dat gaat inzien.

[ x ]

Trump is voor de VS wat Lukashenko is voor Wit Rusland, door de bril van Putin.

Trump zal weleens een vinger omhoog doen, zodat het lijkt alsof hij wat van plan is. Maar missie 'afbraak' is er eentje die zowel het encyclopedie-artikel voor Keizer Putin (sloper van het grote VS) als de olichargen heel goed passen.
pi_218748724
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
77 dooie Noorse sociaaldemocraten. Duurt nog wel effe voor de gelijkmaker er is ingeknald.
Lekker simpel dit. Zo bekeken stelt de terreur vanuit rechts-extremistische hoek in de VS in verhouding weinig voor, want 9/11. Dat is natuurlijk onzin.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218748730
twitter

Bijzonder kwalijke verdraaiing van de NOS weer over Charlie Kirk. Objectief nieuws brengen blijft lastig.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 12 september 2025 @ 11:54:34 #224
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218748777
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Lekker simpel dit. Zo bekeken stelt de terreur vanuit rechts-extremistische hoek in de VS in verhouding weinig voor, want 9/11. Dat is natuurlijk onzin.
Niet alles even serieus nemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218748794
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:49 schreef mackinac het volgende:
[ x ]

Bijzonder kwalijke verdraaiing van de NOS weer over Charlie Kirk. Objectief nieuws brengen blijft lastig.
Tja, de "grote Trump" gaf aan dat sommigen Kirk een Nazi noemen. Niet de woorden van de NOS.

Je kunt ook een batterij anti-Netanyahuspeeches van Kirk en z'n largest human catastrophe (Gaza) afdraaien. Dan lijkt het ineens een linkse rakker en hebben we heel pro-Idf over ons heen.

Hoe zou jij deze berg subjectiviteit "objectief" belichten?
  vrijdag 12 september 2025 @ 11:58:23 #226
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218748802
Al die huilende Charlie Kirk-fans:
pi_218748811
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:57 schreef Beathoven het volgende:
Hoe zou jij 'm belichten?
Waarom zou ik dat moeten doen? Van de NOS verwacht ik gewoon dat ze hun werk fatsoenlijk doen.
pi_218748826
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:59 schreef mackinac het volgende:

[..]
Waarom zou ik dat moeten doen? Van de NOS verwacht ik gewoon dat ze hun werk fatsoenlijk doen.
Verwacht je NOS Fox News of NOS Newsmax?
pi_218748852
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Verwacht je NOS Fox News of NOS Newsmax?
Oh, dus als de NOS beweert dat Kirk alle zwarte vrouwen dom noemt terwijl hij in werkelijkheid over 4 specifieke vrouwen heeft dan wil je eigenlijk FOX news. Ja, dat zal het zijn :O .
pi_218748877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:04 schreef mackinac het volgende:

[..]
Oh, dus als de NOS beweert dat Kirk alle zwarte vrouwen dom noemt terwijl hij in werkelijkheid over 4 specifieke vrouwen heeft dan wil je eigenlijk FOX news. Ja, dat zal het zijn :O .
Het neerzetten van Kirk als racist past binnen Trumps 'some say he is a nazi' en het pro Netanyahu-naratief.

Namelijk de aandacht wegleiden van al zijn "controversiële" uitspraken op een ander vlak. Dus, mocht je pro-Netanyahu zijn dan ben jij blij met de berichtgeving van de NOS. En nee, ik zeg niet dat de NOS in een complot zit. Ze kiezen simpelweg iets wat m typeert en dat hij controversieel is, is een feit. Misschien iets multi-dimensionaler controversieel dan we denken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 12-09-2025 12:14:42 ]
pi_218748892
quote:
[ x ]

"Black women do not have brain processing power to be taken seriously. You have to go steal a white person's slot."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyjtz7qfgk2m
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218748902
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:04 schreef mackinac het volgende:

[..]
Kirk heeft ook gezegd (en lekker origineel weer) dat zwarten geboren zijn met lagere intelligentie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218748932
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:21 schreef papert het volgende:

[..]
De media blazen ook daden door islamitische personen enorm op.

https://ourworldindata.or(...)ttention-than-others

In this study the authors define five major news sources as CNN.com, the New York Times, Wall Street Journal, the Washington Post and USA Today. ‘Non-major’ sources are thousands of local news outlets.

What’s striking is the much larger coverage if the perpetrator was Muslim. Across all media sources, attacks received on average 357% greater coverage if the attacker was Muslim; for major outlets this was higher still at 758%.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218748934
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het neerzetten van Kirk als racist past binnen Trumps 'some say he is a nazi' en het pro Netanyahu-naratief.

Namelijk de aandacht wegleiden van al zijn "controversiële" uitspraken op een ander vlak. Dus, mocht je pro-Netanyahu zijn dan ben jij blij met de berichtgeving van de NOS. En nee, ik zeg niet dat de NOS in een complot zit. Ze kiezen simpelweg iets wat m typeert en dat hij controversieel is, is een feit.

Thank them later.
Geen idee wat je hier probeert te zegen maar ik heb liever dat NOS gewoon bij de feiten blijft.
pi_218748947
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:11 schreef mackinac het volgende:

[..]
Geen idee wat je hier probeert te zegen maar ik heb liever dat NOS gewoon bij de feiten blijft.
Charlie kirk is doodgeschoten.

Volgende onderwerp
pi_218748973
quote:

[..]
Erken jij wel dat Charlie Kirk opriep tot stenigen van homoseksuelen?

Charlie Kirk believed that gay people should be stoned to death, that the 1964 Civil Rights Act was a “huge mistake,” that we should legally be allowed to whip foreigners in the U.S., that Muslims only move here to destroy the country, that American Jews encourage anti-whiteness, that men should physically attack transgender people, that all women should submit to their husbands, and that Black professionals “steal” their jobs from more qualified white people.

Kirk used his massively influential, billionaire-funded “young conservative organization” Turning Point USA to spread these hateful views on a grand scale to a rising generation of copycat, crypto-fascist, edgelord trolls.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218748979
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:32 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Het percentage killings is significant hoger dan aantal incidenten.
Omdat je alleen een percentage ziet, kan je daar niks over zeggen. Je kan op basis van deze 2 grafieken ze niet met elkaar vergelijken om er conclusies of hypothesen uit te halen.

Wat je wel met deze grafieken kan doen is vergelijken hoe de verhoudingen van incidenten en moorden zijn binnen de genoemde groepen.
pi_218749012
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Kirk heeft ook gezegd (en lekker origineel weer) dat zwarten geboren zijn met lagere intelligentie.
Charlie Kirk is een racist met 'gebroken klok' momenten waarin hij vol tegen de visie van zn eigen partij inging zoals met de veroordeling van wat er in Gaza plaatsvindt. Zoals ik eerder schreef ziet Maga alles liever door de achterdeur verdwijnen dan geetaleerd op straat zoals nu.

Controversieel aan twee kanten..
pi_218749033
Moord is nooit goed te praten en ik vind het echt enorm triest voor z'n vrouw en kinderen, maar nu dit is gebeurd Kirk op een voetstuk van 'het vrije woord' plaatsen is natuurlijk :')

Dat verdient een racistische, misogynistische homofoob gewoon niet.
pi_218749080
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Charlie Kirk believed that gay people should be stoned to death, that the 1964 Civil Rights Act was a “huge mistake,” that we should legally be allowed to whip foreigners in the U.S., that Muslims only move here to destroy the country, that American Jews encourage anti-whiteness, that men should physically attack transgender people, that all women should submit to their husbands, and that Black professionals “steal” their jobs from more qualified white people.

Kirk used his massively influential, billionaire-funded “young conservative organization” Turning Point USA to spread these hateful views on a grand scale to a rising generation of copycat, crypto-fascist, edgelord trolls.

Ik heb helemaal niets met Charlie Kirk en begrijp ook niet waarom iemand zijn tijd zou willen besteden aan schreeuwerige discussies met opgefokte studenten in een of andere college. Een aantal van zijn denkbeelden zou ik ook zeker als extreem omschrijven. Maar dat is geen vrijbrief voor de NOS om dan maar uitspraken en video fragmenten te gaan verdraaien.
pi_218749097
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Totaal gestoorde gek.

Maar als dat gedeelte over Joden er niet ingestaan had en hij zijn "human catastrophe" (nieuw recent inzicht) niet had toegepast voor Gaza, dan zou het absoluut een uithangbord zijn geweest voor Maga.

Ik had bij Kirk wel het idee dat hij iets van een leercurve doorging, mede door de debatten die hij wel voerde. Iemand die je op zn 70e spreekt en dan zegt "vroeger was ik een enorme lul".

We zullen het nooit weten.
pi_218749115
Geen idee hoe ik het precies moet labelen, maar voor mij staat wel vast dat hij een ontzettende lul was.

Daarmee hoeft hij niet dood en had hem verder ook niets aangedaan gehoeven. Maar om zo iemand nou zo op het voetstuk te plaatsen na zijn dood is redelijk bizar.
pi_218749148
quote:
[ x ]

Objectief nieuws en de NOS :D
pi_218749156
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:27 schreef Friggles het volgende:
Geen idee hoe ik het precies moet labelen, maar voor mij staat wel vast dat hij een ontzettende lul was.

Daarmee hoeft hij niet dood en had hem verder ook niets aangedaan gehoeven. Maar om zo iemand nou zo op het voetstuk te plaatsen na zijn dood is redelijk bizar.
Je had wat anders verwacht in een dictatuur die zoekt naar een trigger.
pi_218749158
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:16 schreef papert het volgende:

[..]
Omdat je alleen een percentage ziet, kan je daar niks over zeggen. Je kan op basis van deze 2 grafieken ze niet met elkaar vergelijken om er conclusies of hypothesen uit te halen.

Wat je wel met deze grafieken kan doen is vergelijken hoe de verhoudingen van incidenten en moorden zijn binnen de genoemde groepen.
Daarom was het ook een vraag, geen statement
pi_218749180
Charlie Kirk was geen MLK, er is geen reden om hem op het schild te hijsen (tenzij je zijn denkbeelden ondersteunt, uiteraard). Maar de man was geen verbinder of strijder tegen onrecht, zoals MLK dat wel was.

En voor alle duidelijkheid: dat hij is doodgeschoten vind ik in alle opzichten verschrikkelijk en ontoelaatbaar.

Maar volgens mij kunnen die meningen gewoon naast elkaar bestaan.

twitter
pi_218749205
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:27 schreef Friggles het volgende:

Het is eigenlijk een soort van voorproefje op de dood van Trump. Behalve uiteraard het hele spiel van triest voor vrouw en kinderen.

Het is wel fascinerend en toont tegelijk ook wel aan dat links en MAGA niet zo veel van elkaar verschillen qua emoties.
pi_218749206
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:25 schreef mackinac het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niets met Charlie Kirk en begrijp ook niet waarom iemand zijn tijd zou willen besteden aan schreeuwerige discussies met opgefokte studenten in een of andere college. Een aantal van zijn denkbeelden zou ik ook zeker als extreem omschrijven. Maar dat is geen vrijbrief voor de NOS om dan maar uitspraken en video fragmenten te gaan verdraaien.
Charlie Kirk heeft gewoon gezegd dat zwarte vrouwen geen verstand hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:35:42 #249
403588 mcmlxiv
pi_218749213
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee hoor

Het rechtse lijstje voor Europa (2000–2025)

Noorwegen, Utøya & Oslo – Breivik (2011) (77)
Duitsland, Hanau – aanslag op shisha-bars (2020) (9)
Duitsland, Halle – synagoge + kebabzaak (2019) (2)
Duitsland, Kassel – moord op politicus Walter Lübcke (2019) (1)
Verenigd Koninkrijk, Birstall – moord op parlementslid Jo Cox (2016) (1)
Zweden, Trollhättan – schoolaanval met racistische motieven (2015) (3)
Duitsland, NSU-moorden (2000–2007) – serie aanslagen/doden, hoofdzakelijk migranten (10)

Het linkse lijstje voor Europa (2000–2025)
Griekenland, Athene – moord op de Britse diplomaat Stephen Saunders door 17 November (2000) (1)
Griekenland, Athene – moord op journalist Sokratis Giolias door Sect of Revolutionaries (2010) (1)
pi_218749216
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het is eigenlijk een soort van voorproefje op de dood van Trump. Behalve uiteraard het hele spiel van triest voor vrouw en kinderen.

Het is wel fascinerend en toont tegelijk ook wel aan dat links en MAGA niet zo veel van elkaar verschillen qua emoties.
MAGA is natuurlijk links, net als Hitler.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218749218
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Charlie Kirk heeft gewoon gezegd dat zwarte vrouwen geen verstand hebben.
Niet in de video die de NOS liet zien en daar ging het om.
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:37:48 #252
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218749242
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Kirk was een vervelende homofobe, misogyne racist die gewoon zijn ranzige mening zou moeten kunnen geven zonder neergeknald te worden. Voor Trump zijn er echter goede gronden om hem neer te knallen. Dat second amendment hebben ze in de VS niet voor niets.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218749243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Charlie Kirk was geen MLK, er is geen reden om hem op het schild te hijsen (tenzij je zijn denkbeelden ondersteunt, uiteraard). Maar de man was geen verbinder of strijder tegen onrecht, zoals MLK dat wel was.

En voor alle duidelijkheid: dat hij is doodgeschoten vind ik in alle opzichten verschrikkelijk en ontoelaatbaar.

[ x ]
Wat zij beschrijft komt gewoon neer op domestic terrorism :{
pi_218749262
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nee hoor

Duitsland, NSU-moorden (2000–2007) – serie aanslagen/doden, hoofdzakelijk migranten (10)

Griekenland, Athene – moord op de Britse diplomaat Stephen Saunders door 17 November (2000) (1)
Griekenland, Athene – moord op journalist Sokratis Giolias door Sect of Revolutionaries (2010) (1)
Links is emotioneel volgens @Sherlock_Holmes, maar dat gaat dan zelden over tot dodelijk geweld.

Ook typisch: in het jaar 1980 beging Duits extreem-rechts meer geweld dan de Rote Armee Fraktion in haar hele bestaan.

Hier de bron:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218749285
quote:

[..]
Enkele feiten
His verified statements (also) include:

· Calling the situation in Gaza a "humanitarian catastrophe."
· Criticizing Prime Minister Netanyahu directly.
· Arguing that unconditional U.S. support for the Israeli government's military strategy is not in America's or Israel's long-term interest.
· Expressing concern over the high civilian casualty count.

De NOS kiest uiteraard voor de typering van de grootste gemene deler qua uitspraken van Kirk als racist. Dat zou ik ook doen. Kijken wat hem typeert.

Maar je zou ook kunnen beargumenteren dat het veiliger was voor jou op rechts om dát te doen, dan aan te geven dat hij op bepaalde punten aan het draaien was.

Of had jij liever gezien dat bovenstaand in cursief in de headlines was gekomen?
pi_218749298
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kirk was een vervelende homofobe, misogyne racist die gewoon zijn ranzige mening zou moeten kunnen geven zonder neergeknald te worden. Voor Trump zijn er echter goede gronden om hem neer te knallen. Dat second amendment hebben ze in de VS niet voor niets.
Leuk is dat nu zo een Aylin Bilic filosofeert over dat Kirk op de UvA zou moeten kunnen spreken.

Maar dan wel vooraan staan te brullen over 'haatpredikers' toegang tot Nederland en Nijmegen te willen ontzeggen. Of volle steun voor hoe de burgemeester van Utrecht een gebiedsverbod uitvaardigde.

Twee maten. De gorigheid van Kirk mag wel, pro-Palestijnse gorigheid mag niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218749309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kirk was een vervelende homofobe, misogyne racist die gewoon zijn ranzige mening zou moeten kunnen geven zonder neergeknald te worden.
Die mening mag je hebben. Al hoop ik wel dat je dan dezelfde mening hebt over de biblebelt in Nederland, want dat is zijn aanhang.
pi_218749324
Ik ben geen liefhebber van Kirk trouwens. Ik denk dat het een figuur is die zowel rechts als links het liefste zo snel mogelijk vergeet. Ondanks dat Maga natuurlijk alle spinbare-opties verkent. Hij had gewoon moeten blijven leven. Veel beter.

[ Bericht 11% gewijzigd door Beathoven op 12-09-2025 12:50:51 ]
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:46:59 #259
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218749345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Die mening mag je hebben. Al hoop ik wel dat je dan dezelfde mening hebt over de biblebelt in Nederland, want dat is zijn aanhang.
Ja hoor, die mogen wat mij betreft ook vrijelijk hun mening ventileren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218749364
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja hoor, die mogen wat mij betreft ook vrijelijk hun mening ventileren.
Slim antwoord op een vraag.
pi_218749385
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wat zij beschrijft komt gewoon neer op domestic terrorism :{
Maar MAGA is geen cult. Toch? Toch? Of?
pi_218749422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Maar MAGA is geen cult. Toch? Toch? Of?
Scientology is een midzomerfeestje vergeleken met die death cult :{
pi_218749530
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[ x ]
Ik denk dat Kirk het beste te typeren valt als opstandige radicale jonge hond die met de jaren nieuwe inzichten aan het verwerven was, die tegen zijn eerdere uitspraken gingen.

Puur door met anderen het debat aan te gaan en plaatsen te bezoeken die confronterend waren.

Absoluut geen MLK, maar iemand die vanuit zijn eigen tunnelvisie de bredere blik probeerde te vinden. Helaas moesten we vaak met plaatsvervangende schaamte naar die zoektocht kijken, (had ie ook zonder camera's mogen doen van mij) maar goed.
pi_218749583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nee hoor

Ik zat meer te denken aan islamisme en separatisme, maar inderdaad is het tussen extreem-links en extreem-rechts ook wel een stuk eenzijdiger qua slachtoffers dan ik had gedacht.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:11:57 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218749597
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik zat meer te denken aan islamisme en separatisme, maar inderdaad is het tussen extreem-links en extreem-rechts ook wel een stuk eenzijdiger qua slachtoffers dan ik had gedacht.
Fortuijn ontbreekt natuurlijk nog wel op die lijst.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218749677
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Fortuijn ontbreekt natuurlijk nog wel op die lijst.
Volkert was meer een radicaal zonder goede communicatieskills. Iemand die actief Nertsen bevrijde en het niet kon zetten dat Fortuyn in de media nertsenbont droeg en promootte.

Voor Volkert Fortuyn vermoorde vond hij dat Fortuyn een moordenaar was.

Dat was zijn hele motief. Daar is natuurlijk politiek gezien vanalles aan vastgeplakt.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:21:53 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218749695
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Volkert was meer een radicaal zonder goede communicatieskills. Iemand die actief Nertsen bevrijde en het niet kon zetten dat Fortuyn in de media nertsenbont droeg en promootte.

Voor Volkert Fortuyn vermoorde vond hij dat Fortuyn een moordenaar was.

Dat was zijn hele motief. Daar is natuurlijk politiek gezien vanalles aan vastgeplakt.
Mwah, Volkerts eerste verklaring was dat hij Fortuijn had vermoord omdat hij in hem een gevaar zag voor kwetsbare groepen in de samenleving. Na overleg heeft hij deze gewijzigd. Maar zelfs als je hem louter als dierenrechtenactivist zou zien kun je de moord nog gevoegelijk scharen onder linkse moorden op rechtse politici.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218749788
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:45 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben geen liefhebber van Kirk trouwens. Ik denk dat het een figuur is die zowel rechts als links het liefste zo snel mogelijk vergeet. Ondanks dat Maga natuurlijk alle spinbare-opties verkent. Hij had gewoon moeten blijven leven. Veel beter.
Het feit dat er bij elke State University meer dan een handvol mafklappers op de been komen om te discussiëren met iemand die er prat op gaat geen academische graad te hebben, laat uitstekend zien waar het mis gaat in de VS.

Dat hele onderwijssysteem deugd niet. Ik mag hopen dat het in Nederland niet zover komt.
pi_218749969
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, Volkerts eerste verklaring was dat hij Fortuijn had vermoord omdat hij in hem een gevaar zag voor kwetsbare groepen in de samenleving. Na overleg heeft hij deze gewijzigd. Maar zelfs als je hem louter als dierenrechtenactivist zou zien kun je de moord nog gevoegelijk scharen onder linkse moorden op rechtse politici.
Het klopt wat je schrijft. In de aanloop naar de verklaring werd wat ik noemde als theorie genoemd. In zijn werkelijke verklaring ging het over die groepen. De zwakkeren en minderheren.
Hij zag zichzelf als beschermer daarvan, waar ook de nertsen zijdelings onder vielen waar hij pro-actief mee bezig was.

Geert Mak noemde 'm zonder bij naam te noemen overigens al in 'hoe god verdween uit Jorwert' als een militant activist die boeren het leven zuur maakte. Mak viel na de moord ook fijn en ongewild bij de "linkse kliek"

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 12-09-2025 13:59:45 ]
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:59:15 #270
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218750461
quote:

Dit is trouwens 100% een AI-video. Let op zijn pink, die verdwijnt op een gegeven moment. Rond 40 seconden. Sadam deed het met een dubbelganger, tegenwoordig kan het zo. Kan best dat het echt is ingesproken, maar het is zeker weten bewerkt met ai.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vis1980 op 12-09-2025 15:04:22 ]
  vrijdag 12 september 2025 @ 15:15:22 #271
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218750617
Het lijkt er ook op dat hij de perschef is als het aankomt op de moord. Hij geeft aan dat de dader gepakt is, nergens wordt het bevestigd en als Trump iets zegt, dan is het eigenlijk 99,9999% van alles wat ie zegt een leugen.

Dan nog kan het zijn dat ze hem hebben, maar als ie zeg maar procesloos ergens heen gestuurd wordt, dan kan het net zo goed zijn dat ie op de boot zat bij Venezuela.

Beste reactie op de arrestatie op Reddit:

quote:
Hopefully that person has the Epstein files
Of ze sturen hem met een drugsboot naar een buitenlandse gevangenis, terwijl hij deel uitmaakt van een migrantenkaravaan. En natuurlijk eet hij er ook nog eens huisdieren.

[ Bericht 16% gewijzigd door Vis1980 op 12-09-2025 15:20:57 ]
  vrijdag 12 september 2025 @ 16:28:00 #272
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218751271
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 15:15 schreef Vis1980 het volgende:
Het lijkt er ook op dat hij de perschef is als het aankomt op de moord. Hij geeft aan dat de dader gepakt is, nergens wordt het bevestigd en als Trump iets zegt, dan is het eigenlijk 99,9999% van alles wat ie zegt een leugen.

Dan nog kan het zijn dat ze hem hebben, maar als ie zeg maar procesloos ergens heen gestuurd wordt, dan kan het net zo goed zijn dat ie op de boot zat bij Venezuela.

Beste reactie op de arrestatie op Reddit:
[..]
Of ze sturen hem met een drugsboot naar een buitenlandse gevangenis, terwijl hij deel uitmaakt van een migrantenkaravaan. En natuurlijk eet hij er ook nog eens huisdieren.
Ghehe...

Toen ik net hoorde dat ze iemand hadden opgepakt was mijn eerste reactie: "sure Jan" :P

Dit is allemaal veel te professioneel gebeurd. Van die afstand zo gericht kunnen schieten...dan heb je erg veel ervaring en ben je niet zomaar een amateurtje zoals die oorschutter van Trump.

Toen hoorde ik dat Trump het zelf had gezegd wist ik zeker dat ze hem niet hebben :Y
  vrijdag 12 september 2025 @ 16:41:02 #273
403588 mcmlxiv
pi_218751409
Dat was voor 2000
pi_218751450
Make David Lynch great again! *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 12 september 2025 @ 16:50:11 #275
38496 Perrin
pi_218751496
Kijk eens dom, Kash? Ja, ho maar!

twitter
  vrijdag 12 september 2025 @ 16:51:56 #276
38496 Perrin
pi_218751511
Lekker bezig..

twitter
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:27:53 #277
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218751872
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 16:51 schreef Perrin het volgende:
Lekker bezig..

[ x ]

Patel nu een paar keer op tv gezien maar dat is een robot...kan niet anders. Die is echt überweird..megagrote ogen, superhouterig, schrikachtig...die is echt niet goed :P

Oh en een 22 jarig jochie dat van zo'n afstand zo precies een halsslagader kan raken met dat gereedschap...sorry, I don't buy it :)
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:35:33 #278
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218751933
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:27 schreef GarlandBriggs het volgende:
Oh en een 22 jarig jochie dat van zo'n afstand zo precies een halsslagader kan raken met dat gereedschap...sorry, I don't buy it
Het is de VS, hè. Mag nog maar net alcohol drinken, maar al jaren een wapen kopen.
pi_218751945
quote:

[..]
Patel nu een paar keer op tv gezien maar dat is een robot...kan niet anders. Die is echt überweird..megagrote ogen, superhouterig, schrikachtig...die is echt niet goed :P

Los van z'n uiterlijk... hij komt gewoon vreselijk onbekwaam over. Echt iemand die op een positie (of meerdere) boven z'n stand zit. Hegseth trouwens ook.

quote:
Oh en een 22 jarig jochie dat van zo'n afstand zo precies een halsslagader kan raken met dat gereedschap...sorry, I don't buy it :)
Schijnt niet een heel moeilijk schot te zijn geweest als je de experts moet geloven. Ideale viskom situatie, van boven naar beneden, niks wat in de weg stond. En hij had duidelijk al van jongs af aan ervaring met wapens weten we nu. Hier hoeven we echt geen samenzwering in te zien.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:38:05 #280
403588 mcmlxiv
pi_218751946
quote:

[..]

Hij zal niet op de halsslagader gemikt hebben. Vanaf een paar honderd meter een mens raken is prima te doen wanneer je gewend bent aan wapens. Alles boven maagstreek is super vervelend met een beetje kaliber.
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:39:23 #281
38496 Perrin
pi_218751954
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Los van z'n uiterlijk... hij komt gewoon vreselijk onbekwaam over. Echt iemand die op een positie (of meerdere) boven z'n stand zit. Hegseth trouwens ook.
[..]
Schijnt niet een heel moeilijk schot te zijn geweest als je de experts moet geloven. Ideale viskom situatie, van boven naar beneden, niks wat in de weg stond. En hij had duidelijk al van jongs af aan ervaring met wapens weten we nu. Hier hoeven we echt geen samenzwering in te zien.
Idd, hun enige vaardigheid is loyaliteit. Geselecteerd om geen bedreiging voor Trump te zijn. Incompetentie geen enkel probleem.

Een beetje zoals Wilders de PVV kieslijst opstelt.
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:46:04 #282
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218752022
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd, hun enige vaardigheid is loyaliteit. Geselecteerd om geen bedreiging voor Trump te zijn. Incompetentie geen enkel probleem.

Een beetje zoals Wilders de PVV kieslijst opstelt.
En sommigen zijn gekozen omdat ze een van de vooraanstaande Epstein-youtubers waren in een poging de hele Epstein-warriors-community de mond te snoeren.
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:48:13 #283
38496 Perrin
pi_218752047
Kash heeft ook een paar Noordse lui pissig gemaakt zo te lezen.

twitter
pi_218752248
Nou is er al info over de persoon naar buiten gebracht?

Waarschijnlijk is het geen duidelijke democraat, anders was dit waarschijnlijk wel direct gepublisheerd met bewijs.
pi_218752277
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:05 schreef Korenfok het volgende:

Waarschijnlijk is het geen duidelijke democraat, anders was dit waarschijnlijk wel direct gepublisheerd met bewijs.
Ja.
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:08:13 #286
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218752287
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
Heb inmiddels wat foto's gezien van de dader en die loopt al sinds zo'n jonge jaren met geweren te schieten. Dan kan het wel kloppen idd...

Maar goed...hij is wit, wapengek, mormoons, uit een republikeins gezin en droeg een Trump kostuum met Halloween...dus niet bepaald een radicale leftist zoals domrechts weer liep te toeteren :')
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:08:58 #287
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218752294
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:05 schreef Korenfok het volgende:

Hij zou vol haat jegens Kirk zitten en zijn ouders zagen hem afglijden, dat is het verhaal. Inderdaad geen politieke voorkeur, maar dat zal toch wel ingevuld worden. Trump heeft al gezegd dat ie de doodstraf krijgt, rechter dat ie is.
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:10:27 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218752307
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:08 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Heb inmiddels wat foto's gezien van de dader en die loopt al sinds zo'n jonge jaren met geweren te schieten. Dan kan het wel kloppen idd...

Maar goed...hij is wit, wapengek, mormoons, uit een republikeins gezin en droeg een Trump kostuum met Halloween...dus niet bepaald een radicale leftist zoals domrechts weer liep te toeteren :')
Mensen lopen ook als de duivel rond, zonder dat ze die aanhangen op Halloween. Ik denk eerder dat ie dat droeg ter grap tegen Trump.

Ook vervelend dat de tendens nu is dat dingen niet meer bespreekbaar zijn op scholen en er weinig tot geen erkenning is voor mentale problemen. Geen vangnetten, als er al hulp is, is het duur. Hordes van boze blanke jongemannen zijn er in die leeftijdscategorie, dat is altijd al zo geweest. Daarom waren Eminem en Limb Bizkit ook zo populair, die haalde energie uit die boosheid. Als je dan ook nog eens makkelijk aan wapens kan komen, is het vragen om problemen.

En de VS zit op dit moment weer op de 'harder straffen helpt'-tour, ondanks dat het een weinig succesvolle strategie is. Juist door nu nóg zogenaamd 'tougher' te gaan 'acten' ga je steeds meer incidenten krijgen. Alle facetten zijn er: de hoge prijzen om te kunnen leven, sociale voorzieningen die in een keer weggeschrapt worden, ook de plekken waar je je zaken kunt regelen of in bezwaar kunt gaan worden/zijn geschrapt, dus je hebt ook geen poot meer om op te staan. Links, rechts, midden, het maakt niet uit, die zullen allemaal extremistischer worden hoe langer deze manier van machtslust zich blijft voordoen. Uiteindelijk lopen dit soort regimes altijd af met een enorme puinhoop op allerlei gebieden.

Het is nooit een goed idee om iemand alle macht te geven en als die dan ook nog alleen maar op persoonlijke voorkeur dingen gaat zitten misbruiken, dan weet niemand straks meer waar ie aan toe is, alles stort in, want ook binnenlandse uitgaven zullen naar beneden gaan en als BRICKS zo doorgaat zal men in de VS ook meer en meer in opstand komen tegen de luchtkastelen en de persoonlijke verrijking van Oom Donald, over de ruggen van alle burgers, maar vooral de kwetsbaren en de mensen die al moeite hadden elke maand rond te komen, ondanks meerdere banen tegelijk.

[ Bericht 46% gewijzigd door Vis1980 op 12-09-2025 18:21:55 ]
pi_218752387
Complotdenkers in een grote groep keren zich uiteindelijk tegen elkaar. Helaas hebben ze in de VS ook nog eens allemaal vuurwapens, dus als het in het MAGA-kamp op gegeven moment zover is, dan kan dat wel een forse puinhoop worden.
pi_218752455
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit is trouwens 100% een AI-video. Let op zijn pink, die verdwijnt op een gegeven moment. Rond 40 seconden. Sadam deed het met een dubbelganger, tegenwoordig kan het zo. Kan best dat het echt is ingesproken, maar het is zeker weten bewerkt met ai.
Dit is geen AI video, maar een video waar gewoon geknipt en geplakt is. Stiltes eruit of hij moest iets opnieuw zeggen omdat het er niet goed uitkwam. Best kans dat die stiltes er met tools automatisch uitgehaald zijn, dat zie je op youtube ook. 40 cuts in een videootje van 40 seconde om alle zinnen supersnel en vloeiend te laten zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:33:35 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218752502
quote:
“Bad stuff happens. For 33 hours, I was praying that if this had to happen here, it wouldn’t be one of us. That somebody drove from another state, somebody came from another country. Sadly, that prayer was not answered the way I hoped for, just because I thought it would make it easier on us if we could just say hey, we don’t do that here.”
8)7

De Telegraaf is overigens de enige die snel een zinnetje heeft toegevoegd over de kogel, er zouden drie strepen naar beneden op staan, wat wijst op Antifa.

Gek dat in die hele persconferentie dat niet is gemeld en dat zouden ze meteen uitbuiten tot het bot. Of zie ik iets verkeerd?
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:43:44 #292
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_218752595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:08 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Een door gesnoven linkse die zich voordoet als een trump aanhanger.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:47:44 #293
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218752627
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:43 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Volgens het officiële verhaal was hij beide niet. Je bent een dag te laat, gisteren kon je dat soort dingen nog ongestoord roepen.
pi_218752651
quote:

[..]
Sounds legit.
pi_218752687
quote:

[..]
22 jaar undercover in die rol gedoken.
pi_218752728
quote:

[..]
Ah, daar is de copium. Zou natuurlijk lullig voor Bannon e.d zijn als je met je eigen partij moet gaan knokken, met hun oproepen tot oorlog tegen democraten.
  vrijdag 12 september 2025 @ 19:02:11 #297
38496 Perrin
pi_218752811
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:52 schreef Friggles het volgende:

[..]
22 jaar undercover in die rol gedoken.
Heel de familie is undercover bij de Republicans en de wapenvereniging.
pi_218752919
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:36 schreef mackinac het volgende:

[..]
Niet in de video die de NOS liet zien en daar ging het om.
Hier wel te zien en te horen: https://www.instagram.com/reel/DOcVFsTDA3U/
Het is racistisch
pi_218752934
Voor alle duidelijkheid: ik tast net zo goed in het duister wat betreft het motief van de dader.

Maar ik kwam deze uitleg tegen. Leg het hier neer ter overweging:

twitter
  vrijdag 12 september 2025 @ 19:30:54 #300
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218753123
Lol, de spagaat is nu op sommige plekken:

- Hij was tegen fascisten, dus moet ie wel links zijn geweest

'....dus rechtse mensen zijn fascistisch?'

Krekels

Ik maar denken dat zo goed als iedereen tegen fascisme is, of je nu rechts links of ertussen bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')