Als het over mass shooting gaat wordt daar meestal het criterium gehanteerd dat er vier of meer mensen om het leven zijn gekomen. Dat gebeurt ook geregeld bij bendegeweld. Welke huidskleur die betrokkenen dan hebben is totaal niet relevant.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als iemand praat over mass shootings dan bedoelt men UITERAARD niet bende gerelateerd. Dat begrijpt iedereen. Door het dan toch bewust zo met de haren erbij te slepen is het wel degelijk een racist dog whistle met de implicatie dat niet-witte bendes het probleem zijn of een nog groter probleem zijn.
Waarom hebben we die school shootings eigenlijk niet in Nederland? Genoeg boze pubers, zou je zeggen.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als het over mass shooting gaat wordt daar meestal het criterium gehanteerd dat er vier of meer mensen om het leven zijn gekomen. Dat gebeurt ook geregeld bij bendegeweld. Welke huidskleur die betrokkenen dan hebben is totaal niet relevant.
Kortom, je kunt daar prima situaties van bendegeweld toe rekenen. Juist om zoiets raciaal te maken en daar 'racisme' achter te zoeken is bespottelijk. Het heeft er helemaal niets mee te maken.
Ik denk dat hij stiekem dacht dat het hem toch niet zou overkomen (statistisch gezien ook erg onwaarschijnlijk). Dan is zo'n mening hebben natuurlijk een stuk makkelijker. Heel menselijk wel want met dat idee stappen de meeste mensen ook in de auto en in het vliegtuig. Het grote verschil is alleen dat vuurwapens letterlijk gemaakt zijn om te doden dus is het heel dom om daar een voorvechter van te zijn en maakt het het extra cru als je dan toch zelf slachtoffer daarvan wordt.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waaronder Charlie, die een beetje collateral damage een goede prijs vond voor handhaving van het 2e amendement. Ik nem aan dat hij dus tevreden gestorven is in de wetenschap dat anderen het met hem eens zijn en hem een acceptabele collateral damage vinden.
Je houd je van de domme. Je weet zelf ook wel dat dat een andere categorie en in essentie een ander soort probleem is.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als het over mass shooting gaat wordt daar meestal het criterium gehanteerd dat er vier of meer mensen om het leven zijn gekomen. Dat gebeurt ook geregeld bij bendegeweld. Welke huidskleur die betrokkenen dan hebben is totaal niet relevant.
Kortom, je kunt daar prima situaties van bendegeweld toe rekenen. Juist om zoiets raciaal te maken en daar 'racisme' achter te zoeken is bespottelijk. Het heeft er helemaal niets mee te maken.
Ik heb hier vandaag gelezen dat ze er zijn om jezelf mee te verdedigen. Volgens mij kun je dan beter een schild of een kogelwerend vest aanschaffen ofzo, maar dat is wat hier telkens beweerd is.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik denk dat hij stiekem dacht dat het hem toch niet zou overkomen (statistisch gezien ook erg onwaarschijnlijk). Dan is zo'n mening hebben natuurlijk een stuk makkelijker. Heel menselijk wel want met dat idee stappen de meeste mensen ook in de auto en in het vliegtuig. Het grote verschil is alleen dat vuurwapens letterlijk gemaakt zijn om te doden dus is het heel dom om daar een voorvechter van te zijn en maakt het het extra cru als je dan toch zelf slachtoffer daarvan wordt.
Ja de man maakte zich echt populair in de VSquote:Omstreden uitspraken
Eerder leidden discriminerende uitspraken al tot ophef. Zo zei hij: "Als ik een zwarte piloot zie, hoop ik maar dat die bekwaam is" als kritiek op beleid dat minderheden zou voortrekken. Dat witte Amerikanen meer privileges zouden hebben, deed hij af als "een racistische leugen".
Ook op gebied van genderkwesties was hij fel. Vrouwen behoorden zich volgens hem te richten op het krijgen van kinderen en zouden maar "boos en bitter" worden van anticonceptiemiddelen. Ook erkende hij maar twee geslachten en deed hij alle alternatieven af als "seksuele anarchie".
Burgerrechtenwetgeving uit de jaren 60 noemde hij "een enorme fout" omdat die had geleid tot een bureaucratie die uit was op diversiteit en inclusie. George Floyd zette hij weg als een "smeerlap" die aan een overdosis was gestorven. De in de grondwet vastgelegde scheiding van kerk en staat was volgens hem een verzinsel van humanisten. Empathie vond hij een gevaarlijk newageconcept.
Helemaal mee eens, hoor. Van mij hoeft niemand dood, zelfs een veroordeelde moordenaar niet. Jammer dat er dan weer wel veel animo is voor de doodstraf.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:40 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Extremisme is gewoon kut, of 't van links of van rechts komt maakt niets uit. Het zorgt ervoor dat het open debat niet mogelijk is.
Charlie Kirk bij zijn "prove me wrong" evenementen was een voorbeeld van hoe het ook kon, door te proberen naar elkaar te luisteren.
Serieus tijdens een pro wapen speech/interview is hij neergeschoten?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:17 schreef OMG het volgende:
[..]
Iedereen met een werkende hersencel snapt wel waar hij hier mee naartoe wilde;
Je hebt zo'n heel circuit van figuren die dat doen. Daar moet je inderdaad wel lef voor hebben maar vooral ook gewoon verbaal vaardig zijn zodat je geen modderfiguur slaat en je je overal uit kunt lullen. Over twee weken stond er een debat tussen hem en Hasan Piker gepland. Jammer dat we die nu niet gaan zien.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:54 schreef Vis1980 het volgende:
Wel overigens mijn respect voor dat hij niet alleen achter zijn camera bleef zitten, hij ging wel degelijk naar debatten. Laatst nog een gezien op een Britse school. Die student maakte wel gehakt van zijn leugens, maar hij stond er wel. Dat zie ik maar heel weinig MAGA's doen.
Heleboel mensen in Amerika zullen deze ophitserij, leugens en haatzaaierij helemaal niet missenquote:Op donderdag 11 september 2025 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je hebt zo'n heel circuit van figuren die dat doen. Daar moet je inderdaad wel lef voor hebben maar vooral ook gewoon verbaal vaardig zijn zodat je geen modderfiguur slaat en je je overal uit kunt lullen. Over twee weken stond er een debat tussen hem en Hasan Piker gepland. Jammer dat we die nu niet gaan zien.
Het Witte Huis is in een soort Action veranderd.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:09 schreef Gunner het volgende:
Trump’s Oval Office redesign includes $58 Home Depot plastic spray-painted gold, internet sleuths say
Alles is nep bij The Don.
FTFYquote:Op donderdag 11 september 2025 15:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het Witte Huis is in een soort Action woonwagen veranderd.
In Nederland is er een groeiend probleem probleem met steekpartijen, veel jongeren dragen ook een mes mee tegenwoordig.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waarom hebben we die school shootings eigenlijk niet in Nederland? Genoeg boze pubers, zou je zeggen.
En alle middelbare schoolleerlingen zijn 'jeugdbendes' wil je zeggen?quote:Op donderdag 11 september 2025 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Nederland is er een groeiend probleem probleem met steekpartijen, veel jongeren dragen ook een mes mee tegenwoordig.
Zie ook: Dragen van mes normaal voor jeugdbendes, 'anders kun je je niet verdedigen'
Helemaal volgens het handboek, hoor...quote:Op donderdag 11 september 2025 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een debiele heiligverklaringen.
Alleen de links progressieven natuurlijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En alle middelbare schoolleerlingen zijn 'jeugdbendes' wil je zeggen?
Je zult altijd wel mensen vinden die de moord van Kirk toejuichen.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een debiele heiligverklaringen. Gaan ze dat ook met Chomsky doen? Liberulll Ezra Klein valt enorm door de mand, alweer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kom op, dit is de aandacht verplaatsen. Hoeveel school shootings hebben we hier al gehad en hoeveel slachtoffers?quote:Op donderdag 11 september 2025 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Nederland is er een groeiend probleem probleem met steekpartijen, veel jongeren dragen ook een mes mee tegenwoordig.
Zie ook: Dragen van mes normaal voor jeugdbendes, 'anders kun je je niet verdedigen'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |