abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218741085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als iemand praat over mass shootings dan bedoelt men UITERAARD niet bende gerelateerd. Dat begrijpt iedereen. Door het dan toch bewust zo met de haren erbij te slepen is het wel degelijk een racist dog whistle met de implicatie dat niet-witte bendes het probleem zijn of een nog groter probleem zijn.
Als het over mass shooting gaat wordt daar meestal het criterium gehanteerd dat er vier of meer mensen om het leven zijn gekomen. Dat gebeurt ook geregeld bij bendegeweld. Welke huidskleur die betrokkenen dan hebben is totaal niet relevant.

Kortom, je kunt daar prima situaties van bendegeweld toe rekenen. Juist om zoiets raciaal te maken en daar 'racisme' achter te zoeken is bespottelijk. Het heeft er helemaal niets mee te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 11 september 2025 @ 14:47:01 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741110
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als het over mass shooting gaat wordt daar meestal het criterium gehanteerd dat er vier of meer mensen om het leven zijn gekomen. Dat gebeurt ook geregeld bij bendegeweld. Welke huidskleur die betrokkenen dan hebben is totaal niet relevant.

Kortom, je kunt daar prima situaties van bendegeweld toe rekenen. Juist om zoiets raciaal te maken en daar 'racisme' achter te zoeken is bespottelijk. Het heeft er helemaal niets mee te maken.
Waarom hebben we die school shootings eigenlijk niet in Nederland? Genoeg boze pubers, zou je zeggen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218741111
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Waaronder Charlie, die een beetje collateral damage een goede prijs vond voor handhaving van het 2e amendement. Ik nem aan dat hij dus tevreden gestorven is in de wetenschap dat anderen het met hem eens zijn en hem een acceptabele collateral damage vinden.
Ik denk dat hij stiekem dacht dat het hem toch niet zou overkomen (statistisch gezien ook erg onwaarschijnlijk). Dan is zo'n mening hebben natuurlijk een stuk makkelijker. Heel menselijk wel want met dat idee stappen de meeste mensen ook in de auto en in het vliegtuig. Het grote verschil is alleen dat vuurwapens letterlijk gemaakt zijn om te doden dus is het heel dom om daar een voorvechter van te zijn en maakt het het extra cru als je dan toch zelf slachtoffer daarvan wordt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_218741148
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je houd je van de domme. Je weet zelf ook wel dat dat een andere categorie en in essentie een ander soort probleem is.
  donderdag 11 september 2025 @ 14:54:50 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741158
Wel overigens mijn respect voor dat hij niet alleen achter zijn camera bleef zitten, hij ging wel degelijk naar debatten. Laatst nog een gezien op een Britse school. Die student maakte wel gehakt van zijn leugens, maar hij stond er wel. Dat zie ik maar heel weinig MAGA's doen.
pi_218741168
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik denk dat hij stiekem dacht dat het hem toch niet zou overkomen (statistisch gezien ook erg onwaarschijnlijk). Dan is zo'n mening hebben natuurlijk een stuk makkelijker. Heel menselijk wel want met dat idee stappen de meeste mensen ook in de auto en in het vliegtuig. Het grote verschil is alleen dat vuurwapens letterlijk gemaakt zijn om te doden dus is het heel dom om daar een voorvechter van te zijn en maakt het het extra cru als je dan toch zelf slachtoffer daarvan wordt.
Ik heb hier vandaag gelezen dat ze er zijn om jezelf mee te verdedigen. Volgens mij kun je dan beter een schild of een kogelwerend vest aanschaffen ofzo, maar dat is wat hier telkens beweerd is.
pi_218741189
Enkele van zijn omstreden uitspraken van Charlie Kirk

quote:
Omstreden uitspraken
Eerder leidden discriminerende uitspraken al tot ophef. Zo zei hij: "Als ik een zwarte piloot zie, hoop ik maar dat die bekwaam is" als kritiek op beleid dat minderheden zou voortrekken. Dat witte Amerikanen meer privileges zouden hebben, deed hij af als "een racistische leugen".

Ook op gebied van genderkwesties was hij fel. Vrouwen behoorden zich volgens hem te richten op het krijgen van kinderen en zouden maar "boos en bitter" worden van anticonceptiemiddelen. Ook erkende hij maar twee geslachten en deed hij alle alternatieven af als "seksuele anarchie".

Burgerrechtenwetgeving uit de jaren 60 noemde hij "een enorme fout" omdat die had geleid tot een bureaucratie die uit was op diversiteit en inclusie. George Floyd zette hij weg als een "smeerlap" die aan een overdosis was gestorven. De in de grondwet vastgelegde scheiding van kerk en staat was volgens hem een verzinsel van humanisten. Empathie vond hij een gevaarlijk newageconcept.

Ja de man maakte zich echt populair in de VS
  donderdag 11 september 2025 @ 15:04:11 #283
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Extremisme is gewoon kut, of 't van links of van rechts komt maakt niets uit. Het zorgt ervoor dat het open debat niet mogelijk is.

Charlie Kirk bij zijn "prove me wrong" evenementen was een voorbeeld van hoe het ook kon, door te proberen naar elkaar te luisteren.
Helemaal mee eens, hoor. Van mij hoeft niemand dood, zelfs een veroordeelde moordenaar niet. Jammer dat er dan weer wel veel animo is voor de doodstraf.
pi_218741236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:17 schreef OMG het volgende:

[..]
Iedereen met een werkende hersencel snapt wel waar hij hier mee naartoe wilde;
Serieus tijdens een pro wapen speech/interview is hij neergeschoten?

[ Bericht 6% gewijzigd door Cyan9 op 11-09-2025 15:25:03 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218741238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:54 schreef Vis1980 het volgende:
Wel overigens mijn respect voor dat hij niet alleen achter zijn camera bleef zitten, hij ging wel degelijk naar debatten. Laatst nog een gezien op een Britse school. Die student maakte wel gehakt van zijn leugens, maar hij stond er wel. Dat zie ik maar heel weinig MAGA's doen.
Je hebt zo'n heel circuit van figuren die dat doen. Daar moet je inderdaad wel lef voor hebben maar vooral ook gewoon verbaal vaardig zijn zodat je geen modderfiguur slaat en je je overal uit kunt lullen. Over twee weken stond er een debat tussen hem en Hasan Piker gepland. Jammer dat we die nu niet gaan zien.
pi_218741255
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je hebt zo'n heel circuit van figuren die dat doen. Daar moet je inderdaad wel lef voor hebben maar vooral ook gewoon verbaal vaardig zijn zodat je geen modderfiguur slaat en je je overal uit kunt lullen. Over twee weken stond er een debat tussen hem en Hasan Piker gepland. Jammer dat we die nu niet gaan zien.
Heleboel mensen in Amerika zullen deze ophitserij, leugens en haatzaaierij helemaal niet missen
  donderdag 11 september 2025 @ 15:09:08 #287
9001 Gunner
#teamkroegenlos
  donderdag 11 september 2025 @ 15:10:45 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741295
quote:
Het Witte Huis is in een soort Action veranderd.
pi_218741370
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het Witte Huis is in een soort Action woonwagen veranderd.
FTFY
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 11 september 2025 @ 15:16:16 #290
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741372
Oja, en een ieder die vindt dat politici moeten nadenken over wat ze zeggen en niet moeten pushen op verdeeldheid, als je een president hebt die niet anders doet, dan geef je het slechte voorbeeld.
  donderdag 11 september 2025 @ 15:20:51 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741457
En mensen die geweld goedkeuren zijn niet goed bij hun hoofd. Bijvoorbeeld, wie zegt bijvoorbeeld dat Homo's gestenigd moeten worden?

Is dat VVMU of 'gewelddadige retoriek'?
pi_218741508
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waarom hebben we die school shootings eigenlijk niet in Nederland? Genoeg boze pubers, zou je zeggen.
In Nederland is er een groeiend probleem probleem met steekpartijen, veel jongeren dragen ook een mes mee tegenwoordig.

Zie ook: Dragen van mes normaal voor jeugdbendes, 'anders kun je je niet verdedigen'
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 11 september 2025 @ 15:27:07 #293
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218741557
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In Nederland is er een groeiend probleem probleem met steekpartijen, veel jongeren dragen ook een mes mee tegenwoordig.

Zie ook: Dragen van mes normaal voor jeugdbendes, 'anders kun je je niet verdedigen'
En alle middelbare schoolleerlingen zijn 'jeugdbendes' wil je zeggen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218741684
Wat een debiele heiligverklaringen. Gaan ze dat ook met Chomsky doen? Liberulll Ezra Klein valt enorm door de mand, alweer.

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 11 september 2025 @ 15:38:15 #295
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218741700
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een debiele heiligverklaringen.
Helemaal volgens het handboek, hoor...

https://encyclopedia.ushm(...)er-horst-wessel-dies

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_Koot
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 11 september 2025 @ 15:39:18 #296
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218741713
Hoe kan iemand als Kirk, voor iemand hier in NL, nou veel betekenen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218741741
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En alle middelbare schoolleerlingen zijn 'jeugdbendes' wil je zeggen?
Alleen de links progressieven natuurlijk. :')

De rechts conservatieven die Nederland aan het polariseren zijn dat is echt geen probleem voor de maatschappij. :P
pi_218741800
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een debiele heiligverklaringen. Gaan ze dat ook met Chomsky doen? Liberulll Ezra Klein valt enorm door de mand, alweer.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je zult altijd wel mensen vinden die de moord van Kirk toejuichen.
En dan dat overdrijven tot het bewijs van de boosaardigheid van linkse mensen.
Persoonlijk vind ik het prima als Trump snel sterft met een natuurlijke oorzaak of ziekte. Zolang hij president is. Daarna mag hij nog lang en gelukkig leven, maar wel stoppen met de massa ophitsen
pi_218741839
Blijf het vooral sneu vinden voor zijn gezin en familie, maar ik betrap mezelf erop dat sympathie en medelijden hebben met het slachtoffer me toch veel moeite kost gezien zijn gedrag en uitlatingen in het verleden.

Het helpt ook niet bepaald mee dat alles in het rechterspectrum deze moord nu al framed richting progressief en links. Als je unaniem als held wordt gezien door de Trumps, Orbans, Barellas, LePens en Farages van deze wereld weet je wat je bijdrage aan een betere wereld is geweest...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 11 september 2025 @ 15:51:35 #300
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741847
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Kom op, dit is de aandacht verplaatsen. Hoeveel school shootings hebben we hier al gehad en hoeveel slachtoffers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')