abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 september 2025 @ 22:40:36 #1
862 Arcee
Look closer
pi_218735288

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 10 september 2025 @ 22:46:51 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218735352
Overigens gaf hij zelf ooit aan dat 'een aantal doden per jaar het waard zijn om het tweede amendement in ere te houden om de andere God given rechten te beschermen'.

Ik mag toch hopen dat er toch eens een keer wat gaat gebeuren in de VS om wapenbezit terug te dringen, alleen vraag je je af of het daarvoor al niet veel te laat is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 10 september 2025 @ 22:49:01 #3
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218735381
Overleden net op Pauw en de Wit
  woensdag 10 september 2025 @ 22:50:01 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218735395
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:49 schreef spapaars het volgende:
Overleden net op Pauw en de Wit
Walgelijk!
pi_218735400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:46 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens gaf hij zelf ooit aan dat 'een aantal doden per jaar het waard zijn om het tweede amendement in ere te houden om de andere God given rechten te beschermen'.

Ik mag toch hopen dat er toch eens een keer wat gaat gebeuren in de VS om wapenbezit terug te dringen, alleen vraag je je af of het daarvoor al niet veel te laat is.
Even los van het wapenbezit als geheel kun je je natuurlijk afvragen waarom wapens op zoveel plekken te koop zijn, of waarom een wapen zoals een AR-15 zomaar te koop is. Of suppressors, ga zo maar door. Of waarom je geen vergunning nodig hebt.
  woensdag 10 september 2025 @ 22:51:52 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218735420
quote:

Het is nooit te laat, het kan alleen heel veel tijd kosten. En er zal op zijn minst een redelijk draagvlak onder de bevolking voor moeten zijn. Dat draagvlak zal behoorlijk regionaal verschillen, schat ik zo in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 10 september 2025 @ 22:52:36 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218735428
quote:

Dat debat over wapenbezit heeft hij overduidelijk verloren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 10 september 2025 @ 22:53:02 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218735432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Even los van het wapenbezit als geheel kun je je natuurlijk afvragen waarom wapens op zoveel plekken te koop zijn, of waarom een wapen zoals een AR-15 zomaar te koop is. Of suppressors, ga zo maar door. Of waarom je geen vergunning nodig hebt.
Money, de Benjaminnen.

Daarom.
pi_218735536
quote:
9s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat debat over wapenbezit heeft hij overduidelijk verloren.
Hangt er vanaf wie je het vraagt denk ik. Op de een of andere manier is hij zo toch op een manier gestorven die overeen komt met zijn idealen.
Sowieso maar een apart doelwit. Er zijn toch legio verschrikkelijkere mensen in Amerika lijkt me.
Maarja de meeste van dit soort schutters zijn niet erg pienter.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:02:24 #10
38496 Perrin
pi_218735553
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wie je het vraagt denk ik. Op de een of andere manier is hij zo toch op een manier gestorven die in overeen komt met zijn idealen.
Sowieso maar een apart doelwit. Er zijn toch legio verschrikkelijkere mensen in Amerika lijkt me.
Maarja de meeste van dit soort schutters zijn niet erg pienter.
Misschien had hij het zelf een acceptabel offer gevonden voor dat Second Amendment.
pi_218735596
Benieuwd hoe lang dit in de rechtse media voorpagina nieuws is. Die 2 democratische politici die afgeslacht werden door een rechtse wappie waren al gauw een voetnoot in dat ecosystem.
Ik gok dat het nu ineens wel heel belangrijk is.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218735619
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218735632
Misschien dat over 50 jaar triggerhappy Amerika een bekering ondergaat en dat het 2de amendement wordt afgeschaft.
Zal het triggerhappy front van conservatieve rednecks en christenen en rijke lieden dan verwakt zijn ?
Op dit moment is het politiek gepolariseerd Amerika heel veel de schuld van Trump en zijn grote bek.
In de zestiger jaren was er ook veel polarisatie in Amerika. Jongeren tegen verstikkende miljeus. Vietnam.
Maar de politieke leiders waren nog mild in hun retoriek.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:12:50 #14
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218735686
quote:

De VS moet voorlopig wat andere problemen oplossen.
Makkelijk eerste
pi_218735695
Ik ben bang dat dit heel veel rage gaat opleveren. En een president die dat misschien wel aan gaat wakkeren, die graag speelt met vuur.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 10 september 2025 @ 23:15:18 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218735703
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef capricia het volgende:
Ik ben bang dat dit heel veel rage gaat opleveren. En een president die dat misschien wel aan gaat wakkeren, die graag speelt met vuur.
Copycats, mensen die juist random een bepaalde groep waar de dader zou aan toebehoren gaat aanvallen etc. Zie het beide wel gebeuren.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:15:38 #17
38496 Perrin
pi_218735707
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef capricia het volgende:
Tot nu toe viel Trump's opruiendheid wel mee.

Maar even afwachten of dat zo blijft als het motief of de politieke kleur van de dader bekend wordt.
pi_218735711
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:05 schreef Knipoogje het volgende:
Benieuwd hoe lang dit in de rechtse media voorpagina nieuws is. Die 2 democratische politici die afgeslacht werden door een rechtse wappie waren al gauw een voetnoot in dat ecosystem.
Ik gok dat het nu ineens wel heel belangrijk is.
Dit dus, elke politieke moord is er een teveel, maar de boter op het hoofd van veel rechtse politici en fanboys is natuurlijk stuitend walgelijk.

Trump zal nu wel niet gaan golven
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218735730
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Copycats, mensen die juist random een bepaalde groep waar de dader zou aan toebehoren gaat aanvallen etc. Zie het beide wel gebeuren.
Ja.
Volkswoede. En een president die dit wil gebruiken voor eigen gewin.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 10 september 2025 @ 23:18:31 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218735747
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dit dus, elke politieke moord is er een teveel, maar de boter op het hoofd van veel rechtse politici en fanboys is natuurlijk stuitend walgelijk.

Trump is dit morgen al weer vergeten. Net als ik.
pi_218735749
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tot nu toe viel Trump's opruiendheid wel mee.

Maar even afwachten of dat zo blijft als het motief of de politieke kleur van de dader bekend wordt.
Zeker.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218735769

Deze vent was, net zoals bijvoorbeeld Chris Rufo, een eersteklas ophitser.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218735772
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Maar was dit politiek dan? Kan toch net zo goed iemand zijn die een famlielid aan Corona heeft verloren of weet ik veel wat zijn. Kirks claim to fame was toch een bekende antivaxer zijn?
  woensdag 10 september 2025 @ 23:27:27 #24
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218735815
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:06 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
De walgelijke "senator" Mike Lee postte destijds zelfs grinnikend "nightmare on Walz street".

En alle tegenstanders van Trump hebben nu een andere boodschap. Een vreselijke gebeurtenis die nooit had mogen gebeuren en politiek geweld is altijd fout".

Er is een duidelijk ethisch verschil tussen beide politieke kampen.
pi_218735818
Kirk pleitte voor minder empathie.

No thoughts and prayers..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2025 @ 23:31:16 #26
426493 crew  PippenScottie
pi_218735844
Ik ga niet dit hele draadje doorlezen, dus misschien is dit al gezegd.

De republikeinse meerderheid in Utah heeft een maart een wet doorgevoerd die het toestaat om wapens te dragen op universiteiten in de staat.
My friends all drive horses
pi_218735854
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:27 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
De walgelijke "senator" Mike Lee postte destijds zelfs grinnikend "nightmare on Walz street".

En alle tegenstanders van Trump hebben nu een andere boodschap. Een vreselijke gebeurtenis die nooit had mogen gebeuren en politiek geweld is altijd fout".

Er is een duidelijk ethisch verschil tussen beide politieke kampen.
Deze discussie past hier niet maar ik vind politiek geweld niet altijd fout. Stauffenberg is niet voor niets een held. Er zijn grenzen. Gewapend verzet is soms geoorloofd.

Net zoals in een normale maatschappij met normale politici en normale staatsvormen nog steeds ruimte voor niet-gewelddadig 'burgerlijke ongehoorzaamheid' hoort te bestaan (dat lijken we te zijn verleerd, dankzij brullende populisten).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218735872
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:18 schreef VoMy het volgende:

[..]
Trump is dit morgen al weer vergeten. Net als ik.
Dit is een moord op iemand binnen zijn inner circle van supporters, die gaat dit uitmelken tot de max als de dader ook maar enigszins in het links/democratische kamp te plaatsen is.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:35:43 #29
38496 Perrin
pi_218735881
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:31 schreef PippenScottie het volgende:

De republikeinse meerderheid in Utah heeft een maart een wet doorgevoerd die het toestaat om wapens te dragen op universiteiten in de staat.
Charlie Kirk was daar ongetwijfeld mee in zijn nopjes.
pi_218735890
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar was dit politiek dan? Kan toch net zo goed iemand zijn die een famlielid aan Corona heeft verloren of weet ik veel wat zijn. Kirks claim to fame was toch een bekende antivaxer zijn?
Het is iemand die nogal poltiek betrokken was bij de campagne van Trump en zijn politieke beweging, in die zin zou ik het wel als een politieke moord zien... al geldt dat stempel misschien normaliter meer voor gekozen volksvertegenwoordigers.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:37:25 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218735896
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:22 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Deze vent was, net zoals bijvoorbeeld Chris Rufo, een eersteklas ophitser.
Hij was een provocateurtje, maar niet iemand die je mag neerknallen natuurlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan9 op 11-09-2025 01:50:50 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218735903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij was een provocateurtje, maar niet iemand die je mag neerknallen natuurlijk.
Redelijke mensen vinden dat, helaas zou dit niet de reactie zijn van een Kirk en co als er democratische volksvertegenwoordigers worden vermoord.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:39:03 #33
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218735907
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dit is een moord op iemand binnen zijn inner circle van supporters, die gaat dit uitmelken tot de max als de dader ook maar enigszins in het links/democratische kamp te plaatsen is.
Maar hij is dement.
pi_218735917
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Redelijke mensen vinden dat, helaas zou dit niet de reactie zijn van een Kirk en co als er democratische volksvertegenwoordigers worden vermoord.
(Hang) Mike Pence staat achter deze boodschap
pi_218735924
Wel typisch dat het schot net wordt gelost als hij een kritische vraag krijgt over zijn antwoord over mass-shootings door transgenders
pi_218735962
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Charlie Kirk was daar ongetwijfeld mee in zijn nopjes.
Ter zelfverdediging, waarschijnlijk. Niet om aan flarden geschoten te worden omdat je een bepaalde mening hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 10 september 2025 @ 23:45:10 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218735963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:41 schreef TheVulture het volgende:
Wel typisch dat het schot net wordt gelost als hij een kritische vraag krijgt over zijn antwoord over mass-shootings door transgenders
Een zeer matig debater als Kirk kun je altijd beter laten antwoorden en zichzelf voor lul laten zetten dan afknallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218735981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een zeer matig debater als Kirk kun je altijd beter laten antwoorden en zichzelf voor lul laten zetten dan afknallen.
In die debatten was hij niet de matige, eigenlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 10 september 2025 @ 23:48:42 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218735991
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In die debatten was hij niet de matige, eigenlijk.
O jawel hoor, hij was een intellectueel zeer beperkt. Desalniettemin is het natuurlijk verschrikkelijk dat hij vermoord is,en niets om smalend om te doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218736002
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
O jawel hoor, hij was een intellectueel zeer beperkt. Desalniettemin is het natuurlijk verschrikkelijk dat hij vermoord is,en niets om smalend om te doen.
Intellectueel beperkt naar 'progressieve' maatstaven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 10 september 2025 @ 23:52:59 #41
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_218736027
Ondertussen ook alweer een schietpartij in een school in Denver met zwaargewonden.
Acceptabele statistieken.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_218736062
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:31 schreef PippenScottie het volgende:

Hoe stompzinnig kan je precies zijn, om niet te beseffen dat dat hele tweede amendement dient ter zelfverdediging en niet om jan en alleman overhoop te schieten wegens 'opinies'?

Hoe ver gaan julie dit allemaal trekken om er uiteindelijk een staaltje victim blaming van te maken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 10 september 2025 @ 23:59:52 #43
38496 Perrin
pi_218736073
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe stompzinnig kan je precies zijn, om niet te beseffen dat dat hele tweede amendement dient ter zelfverdediging en niet om jan en alleman overhoop te schieten wegens 'opinies'?

Hoe ver gaan julie dit allemaal trekken om er uiteindelijk een staaltje victim blaming van te maken?
Waarom luisteren al die school shooters en overige plegers van geweldsdelicten met geweren nou niet naar je, Etto? Beseffen ze niet dat ze dat geweer alleen hebben ter zelfverdediging??
pi_218736074
quote:

Veel te laat, zo niet onmogelijk. Dat is ongeveer hetzelfde als alcohol verbieden. En dat ging ook niet makkelijk.
Echte elektricins gebruiken geen jokari.
pi_218736080
quote:
15s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom luisteren al die school shooters en overige plegers van geweldsdelicten met geweren nou niet naar je, Etto? Beseffen ze niet dat ze dat geweer alleen hebben ter zelfverdediging??
Mijn hemel... 8)7

Denk je nu echt dat die Founding Fathers voorstelden dat vrij wapenbezit bedoeld is om willekeurig mensen om te leggen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:00:43 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736083
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:52 schreef PirE het volgende:
Ondertussen ook alweer een schietpartij in een school in Denver met zwaargewonden.
Acceptabele statistieken.
Snel een wet er doorheen drukken dat transgenders geen wapens mogen hebben, want ja, die doen dit de hele tijd...
pi_218736105
quote:

[..]

Wie is jullie?
  donderdag 11 september 2025 @ 00:06:09 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736122
quote:

[..]

Neuh, dat is dan ook de reden dat we hier amper wapens hebben. Ja, er worden zeker wel mensen neergeschoten, maar onze scholen zijn tot nu toe ongedeerd. Het kan best zo zijn dat heel veel wapens overal hebben, en toestaan, voor meer vuurwapendoden zorgen.

Of het nu om een school shooting gaat, om een meningsverschil of een politieke moord, hier blijft men in elk van die gevallen zeggen dat er iets aan de wapenwet gedaan moet worden. Vuurwapens zijn niet gemaakt om je te verdedigen, die zijn gemaakt om mee aan te vallen.

Je kunt zeggen van 'jullie van het AMV' wat je wil, maar 'wapens verbieden' is hier een van de meest gewilde stappen, ongeacht het incident. Dat is geen victem blaming, en de users die van wel vinden zijn er zo weinig, dat je amper 'jullie' er van kan maken.
pi_218736141
quote:

[..]

Ik wacht nog steeds op de reden waarom je zo stellig bent dat dit politiek was.
Waar maak je uit op dat dit om een verschil in mening ging?
pi_218736153
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Neuh, dat is dan ook de reden dat we hier amper wapens hebben. Ja, er worden zeker wel mensen neergeschoten, maar onze scholen zijn tot nu toe ongedeerd. Het kan best zo zijn dat heel veel wapens overal hebben, en toestaan, voor meer vuurwapendoden zorgen.

Of het nu om een school shooting gaat, om een meningsverschil of een politieke moord, hier blijft men in elk van die gevallen zeggen dat er iets aan de wapenwet gedaan moet worden. Vuurwapens zijn niet gemaakt om je te verdedigen, die zijn gemaakt om mee aan te vallen.

Je kunt zeggen van 'jullie van het AMV' wat je wil, maar 'wapens verbieden' is hier een van de meest gewilde stappen, ongeacht het incident. Dat is geen victem blaming, en de users die van wel vinden zijn er zo weinig, dat je amper 'jullie' er van kan maken.
Bron?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:11:38 #51
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bron?
Nou, ik gooi een baksteen naar je, hoe ga jij je verdedigen met een vuurwapen?
pi_218736183
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nou, ik gooi een baksteen naar je, hoe ga jij je verdedigen met een vuurwapen?
Nee, ik zou willen weten waarom jij denkt dat de Founding Fathers dat 2e amendement bedacht hebben.

Was dat om mensen aan te vallen? Zo ja, zou ik graag bronnen daarvan zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:14:56 #53
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik zou willen weten waarom jij denkt dat de Founding Fathers dat 2e amendement bedacht hebben.

Was dat om mensen aan te vallen? Zo ja, zou ik graag bronnen daarvan zien.
Ah, je gaat creatief lezen. Lees nu nog eens goed wat ik daar stel. Niets over de founding fathers. Zie je echt niet dat je er van alles bij verzint en op eigen houtje dingen aan het invullen bent en daar dan vervolgens zelf woest over wordt?

Nogmaals, lees wat er staat.
pi_218736198
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Als linksert ben ik niet eens zozeer voor het verbieden van wapens, maar voor goede wapenwetgeving waardoor niet Jan en alleman een stel wapens kan bestellen en ze bij de lokale Bass Pro Shop op kan komen halen zonder teveel moeite.

Zo ging het vorige week of zo nog over Chicago en hoe dat een ramp zou zijn, maar waar denk je dat een hoop wapens die daar aanwezig zijn vandaan komen? Hier uit Indiana waar het een stuk makkelijker is dat soort zaken aan te schaffen. Maar goed, in plaats daar iets aan te doen of ander onderliggende zaken is de oplossing zoals altijd weer enorm zwakzinnig en dat is een hoop mensen de bak in zonder dat er iets aan de achterliggende problemen wordt gedaan. Sterker, ze worden vergroot door wapens op meer plekken toe te staan en van gun licenses af te stappen en noem nog wat andere debiliteit.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_218736212
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ah, je gaat creatief lezen. Lees nu nog eens goed wat ik daar stel. Niets over de founding fathers. Zie je echt niet dat je er van alles bij verzint en op eigen houtje dingen aan het invullen bent en daar dan vervolgens zelf woest over wordt?

Nogmaals, lees wat er staat.
Dat doe ik.

Vuurwapens zijn gemaakt om aan te vallen stel je.

Ik vraag om een bron.

[ Bericht 14% gewijzigd door Cyan9 op 11-09-2025 01:56:56 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:18:24 #56
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736216
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat doe ik.

Vuurwapens zijn gemaakt om aan te vallen stel je.

Ik vraag om een bron.

Kom op, je bent niet achterlijk, toch? Of gebruik jij een vuurwapen als schild?
pi_218736233
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kom op, je bent niet achterlijk, toch? Of gebruik jij een vuurwapen als schild?
Nee, ik zou willen weten hoe je bij elkaar weet te argumenteren dat vrij wapenbezit, zoals dat 2e amendement behelst, in feite neerkomt op aanvallend gedrag
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:22:02 #58
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736245
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik zou willen weten hoe je bij elkaar weet te argumenteren dat vrij wapenbezit, zoals dat 2e amendement behelst, in feite neerkomt op aanvallend gedrag
Je leest niet. Ik zeg dat vuurwapens gemaakt zijn om mee aan te vallen. Een vuurwapen is gemaakt om mee te doden. Zo'n kogel gaat niet eerst met argumenten komen.
pi_218736249
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je leest niet. Ik zeg dat vuurwapens gemaakt zijn om mee aan te vallen. Een vuurwapen is gemaakt om mee te doden. Zo'n kogel gaat niet eerst met argumenten komen.
En ik zeg dat die vuurwapens ook gemaakt zijn om je te verdedigen. Ook tegen bakstenen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:24:22 #60
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736261
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En ik zeg dat die vuurwapens ook gemaakt zijn om je te verdedigen. Ook tegen bakstenen.
Dagelijks verdedigen heel veel mensen in de VS elkaar dood.
pi_218736267
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dagelijks verdedigen heel veel mensen in de VS elkaar dood.
Bezijden het punt. Zijn wapens gemaakt om te doden of te verdedigen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218736277
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De meeste mensen proberen zichzelf uit een bedreigende situatie te halen door (bijvoorbeeld) weg te lopen/rennen. Die trekken niet hun wapen om tegen een baksteen te vechten.

Ik begrijp het doel van het tweede amendement, dat je het recht hebt jezelf/je bezit te verdedigen middels een vuurwapen. Mijn ervaring is juist dat een situatie sneller escaleert met wapens. Als je in Texas op de weg rijdt en per ongeluk iemand verkeerd invoegt wordt er met een wapen gezwaaid om te laten zien dat ze daar niet van gediend zijn. Daarmee escaleer je de situatie, daarmee verdedig je jezelf niet.
  donderdag 11 september 2025 @ 00:27:37 #63
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Om te doden. Wat jij voor je ziet is iemand doden uit verdedigen. Of dreigen met het doden uit verdediging. Kortom, gemaakt om mee te doden, op geen enkele manier een andere functie. Je kan er geen muziek mee spelen, of handig in de keuken gebruiken, of 1000 km mee rijden naar plaats van bestemming.
pi_218736286
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De meeste mensen proberen zichzelf uit een bedreigende situatie te halen door (bijvoorbeeld) weg te lopen/rennen. Die trekken niet hun wapen om tegen een baksteen te vechten.

Ik begrijp het doel van het tweede amendement, dat je het recht hebt jezelf/je bezit te verdedigen middels een vuurwapen. Mijn ervaring is juist dat een situatie sneller escaleert met wapens. Als je in Texas op de weg rijdt en per ongeluk iemand verkeerd invoegt wordt er met een wapen gezwaaid om te laten zien dat ze daar niet van gediend zijn. Daarmee escaleer je de situatie, daarmee verdedig je jezelf niet.
Vertel dat tegen een tankstationbediende in Dallas.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218736295
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het heet niet voor niets Department of DefenseWar.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218736319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel dat tegen een tankstationbediende in Dallas.
Oke. Waarom?

Vuurwapens hebben als doel om te doden. Je aanvaller doden is de meest effectieve manier van verdedigen in het geval van een urgente situatie.

Ik ben het doel van de discussie alleen een beetje kwijt. Je gaf aan dat er hier mensen zijn die de moord op Kirk verheerlijken/goedpraten.
pi_218736331
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn hemel... 8)7

Denk je nu echt dat die Founding Fathers voorstelden dat vrij wapenbezit bedoeld is om willekeurig mensen om te leggen?

Je beseft je wel men toen in een hele andere periode leefde dan tegenwoordig!? Tegenwoordig zijn wapens niet meer nodig
pi_218736333
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oke. Waarom?

Vuurwapens hebben als doel om te doden. Je aanvaller doden is de meest effectieve manier van verdedigen in het geval van een urgente situatie.

Ik ben het doel van de discussie alleen een beetje kwijt. Je gaf aan dat er hier mensen zijn die de moord op Kirk verheerlijken/goedpraten.
Niet eens; ik zou daar graag een bron van zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218736337
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:37 schreef Dale. het volgende:

[..]
Je beseft je wel men toen in een hele andere periode leefde dan tegenwoordig!? Tegenwoordig zijn wapens niet meer nodig
Opnieuw: zeg dat tegen een tankbediende in Dallas...

Of nog beter, Memphis...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:38:53 #70
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736340
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Opneuw: zeg dat tegen een tankbediende in Dallas...

Of nog beter, Memphis...
Of Sandy Hook.
  donderdag 11 september 2025 @ 00:39:21 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218736344
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:37 schreef Dale. het volgende:

[..]
En ze zijn wel degelijk bedoeld en ontworpen om te doden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 11 september 2025 @ 00:40:03 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218736348
quote:

[..]
Niet eens; ik zou daar graag een bron van zien.
De 1e post toen je vanavond het topic binnenstormde
pi_218736352
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En ze zijn wel degelijk bedoeld en ontworpen om te doden.
Klopt whiskers, en daarom vinden mensen die niet zo'n goesting hebben om overhoop geschoten te worden door criminelen - die, heel gek, maling hebben aan wetten - het wel een prettig idee zelf zo'n ding te hebben
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:41:38 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218736354
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt whiskers, en daarom vinden mensen die niet zo'n goesting hebben om overhoop geschoten te worden door criminelen - die, heel gek, maling hebben aan wetten - het wel een prettig idee zelf zo'n ding te hebben
Ja, zodat ze die dood kunnen schieten..
  donderdag 11 september 2025 @ 00:44:06 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736364
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Heb jij er ook een?
pi_218736371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Heb jij er ook een?
Nee. Hoewel ik wel steeds meer begrip krijg voor dat sentiment. Als je al kapotgeschoten kan worden wegens een mening...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218736373
quote:

[..]
Opnieuw: zeg dat tegen een tankbediende in Dallas...

Of nog beter, Memphis...
En aan de andere kant: zeg dat tegen alle kinderen die op scholen neergeschoten zijn. Waren wapens daar echt nodig? Of zouden er misschien toch wat strengere regels aan dat 2e amendement verbonden moeten zijn?
  donderdag 11 september 2025 @ 00:46:24 #78
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736374
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee. Hoewel ik wel steeds meer begrip krijg voor dat sentiment.
Maar waarom heb je er geen?
pi_218736379
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar waarom heb je er geen?
Mijn laatste restjes ideologie en hoop in het goede in mensen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:47:45 #80
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736382
Dit werkt ook, stukken minder dodelijk, nog steeds niet zonder risico. Maar ook stukken minder stoer om daar mee stoer op de foto te gaan.

donderdag 11 september 2025 @ 00:48:17 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736386
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn laatste restjes ideologie en hoop in het goede in mensen.
Nee, omdat het wettelijk niet is toegestaan en zeer scherp wordt gekeken naar vergunningen.
pi_218736390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, omdat het wettelijk niet is toegestaan en zeer scherp wordt gekeken naar vergunningen.
Ethiek gaat voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:51:45 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736397
Let maar op, van alles gaat de schuld krijgen. Woke, transgenders, Democraten, Newsom, maar vooral video games.

Het land van de gun culture, murder porn, waar een ieder van mijn leeftijd opgegroeid is met de helden van het Wilde Westen, het recht in eigen handen nemende PTSD militairen in een bos, ex-commando's die in hun eentje hele groepen mensen neerschieten. Maar nee, het zijn de video games. Extra heffingen op GTA 6!

Morgen weer ergens raak op een school. Gelukkig hebben we dat hier niet.
pi_218736406
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:51 schreef Vis1980 het volgende:
Let maar op, van alles gaat de schuld krijgen. Woke, transgenders, Democraten, Newsom, maar vooral video games.

Het land van de gun culture, murder porn, waar een ieder van mijn leeftijd opgegroeid is met de helden van het Wilde Westen, het recht in eigen handen nemende PTSD militairen in een bos, ex-commando's die in hun eentje hele groepen mensen neerschieten. Maar nee, het zijn de video games. Extra heffingen op GTA 6!

Morgen weer ergens raak op een school. Gelukkig hebben we dat hier niet.
Frappant, hoe secuur je de cultuur van de VS wel weet te duiden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:54:05 #85
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Frappant, hoe secuur je de cultuur van de VS wel weet te duiden.
En welke precies niet, volgens jou?
pi_218736421
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En welke precies niet, volgens jou?
Generale observatie.

Het valt me op hoe gretig bepaalde lieden de 'Amerikaanse cultuur' bekritiseren, zeker sinds Trump, maar diezelfde verheven progressieve waarden dichter bij huis liever wat camoufleren met gezemel over 'begrip' en 'tolerantie'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 00:58:04 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218736423
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ethiek gaat voor.
Practice what you preace, Etto. Practice what you preace..
pi_218736425
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Practice what you preace, Etto. Practice what you preace..
Oui c'est si bon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218736434
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218736446

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 11 september 2025 @ 01:05:38 #91
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736455
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 00:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Generale observatie.

Het valt me op hoe gretig bepaalde lieden de 'Amerikaanse cultuur' bekritiseren, zeker sinds Trump, maar diezelfde verheven progressieve waarden dichter bij huis liever wat camoufleren met gezemel over 'begrip' en 'tolerantie'.
Oja, zwak. Jij maakt een soort karikatuur van een persoon die je in alles haat, gemaakt uit reacties van verschillende mensen die je op het internet tegenkomt. Vervolgens plak jij die over bijna iedereen in dit topic, komt met vreemde reacties, die op selectieve gedeeltes van een comment slaan en niet het hele plaatje.

Stelt dat iemand iets wel doet, maar dan niet over iets anders. Vervolgens vraagt die persoon verder en heb je het over 'het algemeen'. Vervolgens verontwaardigd dat men wat heeft te zeggen over de VS in het VS-topic.

Maar begrijpend lezen is je allerslechtste vak. Ik heb helemaal geen moeite met geweld op tv, in films of in games. Zelfs in muziek niet. Je mist het punt weer volledig, want het gaat mij erom dat ze een selectief iets pakken, die ze zelf niet gebruiken, en dat dan aanwijzen als het probleem. Dat terwijl er zoveel meer factoren meespelen en er inmiddels talloze onderzoeken zijn geweest naar geweld in games.

Stop met dat constant projecteren van n fictief persoon, samengesteld door 'alles wat jij aan reacties op het internet haat', op Jan en alleman. Onthoud anders gewoon wie wat heeft gezegd, dan komen we niet elke maand in dezelfde beschuldigingen en uitleg terecht, die jij vervolgens weer 'vergeten' bent in je volgende woedeaanval na een nieuwsbericht. Zo van 'ojee, een conservatieve blogger is gedood, laat ik meteen tegen vermeende progressievelingen aan schreeuwen, ondanks dat we allemaal nog niets over de dader weten.

Ik ben ook bang dat ik voor de zoveelste keer zoiets als dit neerpen en jij amper een hele zin leest.

En dat over begrip en tolerantie is ook een leugen. Ik denk dat veruit de meeste mensen in dit topic een individu dat iets strafbaars doet, gewoon zijn straf krijgt. Collectief straffen, daar geloof ik niet in. Of dat nu gaat om Trump, Arne Slot, Feyenoordsupporters, Moslims, MAGA, enz. Pak de dader aan en geen hem straf, welkom in het Westen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vis1980 op 11-09-2025 01:11:25 ]
pi_218736460
pi_218736463
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Oja, zwak. Jij maakt een soort karikatuur van een persoon die je in alles haat, gemaakt uit reacties van verschillende mensen die je op het internet tegenkomt. Vervolgens plak jij die over bijna iedereen in dit topic, komt met vreemde reacties, die op selectieve gedeeltes van een comment slaan en niet het hele plaatje.

Stelt dat iemand iets wel doet, maar dan niet over iets anders. Vervolgens vraagt die persoon verder en heb je het over 'het algemeen'. Vervolgens verontwaardigd dat men wat heeft te zeggen over de VS in het VS-topic.

Maar begrijpend lezen is je allerslechtste vak. Ik heb helemaal geen moeite met geweld op tv, in films of in games. Zelfs in muziek niet. Je mist het punt weer volledig, want het gaat mij erom dat ze een selectief iets pakken, die ze zelf niet gebruiken, en dat dan aanwijzen als het probleem. Dat terwijl er zoveel meer factoren meespelen en er inmiddels talloze onderzoeken zijn geweest naar geweld in games.

Stop met dat constant projecteren van n fictief persoon, samengesteld door 'alles wat jij aan reacties op het internet haat', op Jan en alleman. Onthoud anders gewoon wie wat heeft gezegd, dan komen we niet elke maand in dezelfde beschuldigingen en uitleg terecht, die jij vervolgens weer 'vergeten' bent in je volgende woedeaanval na een nieuwsbericht. Zo van 'ojee, een conservatieve blogger is gedood, laat ik meteen tegen vermeende progressievelingen aan schreeuwen, ondanks dat we allemaal nog niets over de dader weten.

Ik ben ook bang dat ik voor de zoveelste keer zoiets als dit neerpen en jij amper een hele zin leest.
Joh, ik lees alles.

Dat je het over 'woedeaanvallen' hebt zegt me genoeg.

Ik ben zo kalm als een gedrogeerde garnaal. En daarom type ik nu ook heel sereen dat ik dit soort reacties onderhand in een bibliotheek kan verzamelen.

Nergens gaat het over wat ik echt schrijf, en ik heb ook geen idee waar je transgenders en videogames vandaan haalt. Ik vroeg jou of dat 2e amendement bedoeld was om mensen het recht te geven om willekeurig mensen neer te schieten, meer niet.

Oh en echt, ik vind het inderdaad hilarisch dat al dat volk in AMV dat zo protesteert tegen conservatisme en religieuze waanzin in de VS het dichter bij huis steeds laat afweten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin donderdag 11 september 2025 @ 01:13:23 #94
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218736470
Als je de socials en de reacties leest staat er wel iets op til in de VS. Nu is dat voor mijn gevoel al langer zo, maar het is een snelkookpan die op ontploffen staat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218736471
  donderdag 11 september 2025 @ 01:13:32 #96
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736475
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Joh, ik lees alles.

Dat je het over 'woedeaanvallen' hebt zegt me genoeg.

Ik ben zo kalm als een gedrogeerde garnaal. En daarom type ik nu ook heel sereen dat ik dit soort reacties onderhand in een bibliotheek kan verzamelen.

Nergens gaat het over wat ik echt schrijf, en ik heb ook geen idee waar je transgenders en videogames vandaan haalt. Ik vroeg jou of dat 2e amendement bedoeld was om mensen het recht te geven om willekeurig mensen neer te schieten, meer niet.
Kijk, hier doe je het weer. Je reageert helemaal nergens op de inhoud van iemands post. Je deelt uit, en kan niets vangen.

Ik had het in een aparte comment over video games, die in geen enkele manier een reactie was op jou. Dus jij gaat weer creatief te werk en maakt jezelf wijs dat het gezegd werd in een gesprek met jou. Jij kiest er zelf voor om op die reactie te reageren en maakt ervan dat het tegen jou was.

Ik wacht wel op je excuses.
pi_218736480
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk, hier doe je het weer. Je reageert helemaal nergens op de inhoud van iemands post. Je deelt uit, en kan niets vangen.

Ik had het in een aparte comment over video games, die in geen enkele manier een reactie was op jou. Dus jij gaat weer creatief te werk en maakt jezelf wijs dat het gezegd werd in een gesprek met jou.

Ik wacht wel op je excuses.
Excuses?

Ik wacht vooral op een antwoord op de vraag of dat 2e amendement bedoeld is om mensen neer te schieten vanwege een geschil in opinie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 01:19:02 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736489
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Excuses?

Ik wacht vooral op een antwoord op de vraag of dat 2e amendement bedoeld is om mensen neer te schieten vanwege een geschil in opinie.
Haha, je blijft ook gewoon doorgaan. Inmiddels 3 keer uitgelegd dat dat er helemaal niet staat, maar Etto moet en zal het blijven negeren.

Je denkt waarschijnlijk nog echt ook dat je een soort debatkampioen bent, maar je komt over als iemand met vingers in de oren.
pi_218736501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Haha, je blijft ook gewoon doorgaan. Inmiddels 3 keer uitgelegd dat dat er helemaal niet staat, maar Etto moet en zal het blijven negeren.

Je denkt waarschijnlijk nog echt ook dat je een soort debatkampioen bent, maar je komt over als iemand met vingers in de oren.
Ik ben vooral de knuffelkampioen van mijn lief, dat is mij voldoende.

Punt van deze ontiegelijk gezellige discussie was of wapens gemaakt zijn om te doden of te verdedigen. Jouw standpunt is dat ze gemaakt zijn om te doden. De mijne is dat het voor allebei opgaat.

In dit debat over de moord op Kirk is dat belangrijk omdat er nogal wat heldere lichten zijn die menen dat Amerikanen die voor het 2e am. zijn, willekeurige shoot-outs voorstaan.

That's all it is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 01:23:46 #100
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736507
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben vooral de knuffelkampioen van mijn lief, dat is mij voldoende.

Punt van deze ontiegelijk gezellige discussie was of wapens gemaakt zijn om te doden of te verdedigen. Jouw standpunt is dat ze gemaakt zijn om te doden. De mijne is dat het voor allebei opgaat.

In dit debat over de moord op Kirk is dat belangrijk omdat er nogal wat heldere lichten zijn die menen dat Amerikanen die voor het 2e am. zijn, willekeurige shoot-outs voorstaan.

That's all it is.
:O
pi_218736520
3 teens, including suspected shooter, in critical condition after shooting at Evergreen High School

A fourth minor was also transported to a hospital, a spokesperson with the Jefferson County Sheriff’s Office said

Krijgt uiteraard veel minder aandacht.

Reminder: #1 oorzaak van kindersterfte in de VS is wapengeweld.
  donderdag 11 september 2025 @ 01:28:22 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736522
Wie bepaalt eigenlijk wanneer het om een overheid gaat waar je op mag schieten?
pi_218736524
quote:
9s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:27 schreef Kijkertje het volgende:
3 teens, including suspected shooter, in critical condition after shooting at Evergreen High School

A fourth minor was also transported to a hospital, a spokesperson with the Jefferson County Sheriff’s Office said

[ afbeelding ]

Krijgt uiteraard veel minder aandacht.

Reminder: #1 oorzaak van kindersterfte in de VS is wapengeweld.
Hoezo, uiteraard?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 01:35:34 #104
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736543
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:28 schreef Vis1980 het volgende:
Wie bepaalt eigenlijk wanneer het om een overheid gaat waar je op mag schieten?
Ik zal hem alvast zelf beantwoorden. De Supreme Court, achteraf. Is dat een onderdeel van diezelfde overheid? Nee! Wie kiezen die rechters? De overheid.

Succes met je tweede amendement.
pi_218736603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik zal hem alvast zelf beantwoorden. De Supreme Court, achteraf. Is dat een onderdeel van diezelfde overheid? Nee! Wie kiezen die rechters? De overheid.

Succes met je tweede amendement.
Meh, kwestie van de juiste nieuwe regering (en daarmee de SC) installeren nadat je als volk de tirannieke overheid omver geworpen hebt mede dankzij die tweede toevoeging.

Dat 'achteraf legitimeren' lijkt me nou eerlijk gezegd niet echt het probleem van een gewapende revolutie tegen een tirannieke overheid. Je ziet dat dat toch meestal wel los loopt na een succesvolle machtsgreep.

En mocht je niet succesvol zijn, dan ben je sowieso wel de lul. Meestal de dode lul.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 11 september 2025 @ 02:10:52 #106
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736607
quote:
12s.gif Op donderdag 11 september 2025 02:06 schreef probeer het volgende:

[..]
Meh, kwestie van de juiste nieuwe regering (en daarmee de SC) installeren nadat je als volk de tirannieke overheid omver geworpen hebt mede dankzij die tweede toevoeging.
Wie gaat daar in hemelsnaam ooit aan beginnen? Wie lost het eerste schot en wie zegt dan 'ja, nu gaan we allemaal'? Dikke kans dat er dan inmiddels een paar zijn geweest die iets te vroeg zijn begonnen, in de hoop dat de rest dan zegt 'ja, nu is het tijd'.

En dat met 300 miljoen inwoners, dat is nogal een project!
  donderdag 11 september 2025 @ 02:18:52 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736623
quote:
12s.gif Op donderdag 11 september 2025 02:06 schreef probeer het volgende:
Dat 'achteraf legitimeren' lijkt me nou eerlijk gezegd niet echt het probleem van een gewapende revolutie tegen een tirannieke overheid. Je ziet dat dat toch meestal wel los loopt na een succesvolle machtsgreep.

En mocht je niet succesvol zijn, dan ben je sowieso wel de lul. Meestal de dode lul.
Dat is ook weer zo. Voordat het echt succesvol is, moet je in ieder geval goed kunnen organiseren, maar ook de juiste rechters meenemen n het Witte Huis overnemen.

Ik zeg: het zal nooit worden ingezet, zelfs niet wanneer het echt nodig is.
pi_218736669
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 02:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wie gaat daar in hemelsnaam ooit aan beginnen? Wie lost het eerste schot en wie zegt dan 'ja, nu gaan we allemaal'? Dikke kans dat er dan inmiddels een paar zijn geweest die iets te vroeg zijn begonnen, in de hoop dat de rest dan zegt 'ja, nu is het tijd'.

En dat met 300 miljoen inwoners, dat is nogal een project!
Ooow zeker, er gaan absoluut heel wat mensen zijn die eh .. te vroeg pieken, en dan toch wel een aardig boze overheid op hun dak krijgen. Dus ja, je hebt altijd mensen nodig die bewust of onbewust dat martelaarschap op zich nemen. De eerste bestormer van het Bastille zal het waarschijnlijk ook niet naverteld hebben.

En ja, zeker hedendaags lijkt het me onmogelijk om eerst een groep bij elkaar te krijgen die groot genoeg is om te slagen, voordat je de revolutie uitroept en de wapens letterlijk oppakt. Dus zo'n gewapende revolutie tegen een tirannieke overheid zal initieel vast neer komen op meerdere kleinere groeperingen die het proberen zonder enige kans van slagen, wat dan weer een groter aantal mensen inspireert.

Als we XR moeten geloven heb je 3,5% vd bevolking nodig als kritische massa voor verandering. Ik neem aan dat dat percentage wat lager ligt als je het met wapens doet, want he, die dingen veranderen een machtsverhouding nogal. Maar aan de andere kant heeft de VS verreweg de grootste krijgsmacht ter wereld, dus dat wordt dan ook nog wel een ding om omver te werpen. In die zin lijkt me een gewapende revolutie tegen een tirannieke overheid een stuk makkelijker wanneer die overheid diens defensieve macht (of eh, oorlogsmacht tegenwoordig) niet op orde heeft. En daar lijkt bij de VS weinig sprake van.

Aan de andere kant (alweer) .. de VS is volgens mij toch het land bij uitstek van 'gewapende militias / cults die zr sterk anti-overheid zijn en met z'n allen in een of ander verholen kamp aan het preppen zijn (voor gewapende revolutie)'.
pi_218736682
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 02:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is ook weer zo. Voordat het echt succesvol is, moet je in ieder geval goed kunnen organiseren, maar ook de juiste rechters meenemen n het Witte Huis overnemen.

Ik zeg: het zal nooit worden ingezet, zelfs niet wanneer het echt nodig is.
Vanuit gewapende en georganiseerde burgers tegen een tirannieke overheid? Nee dat denk ik ook niet meer nee.

Wellicht op kleine schaal (max paar honderd lui) die hard neergeslagen worden voordat ze groot genoeg worden. Lui als de FBI zijn daar toch aardig gedreven in.

Een deel van de overheid tegen een vermeend tiranniek deel van diezelfde overheid? Dat lijkt me dan waarschijnlijker ja.

Maar je bent nergens zonder de steun van de krijgsmacht.

Dat geromantiseerde Mel Gibson's 'The Patriot' beeld met een succesvolle militia van burgers en buren tegen een georganiseerd leger, kunnen mensen heden ten dage toch echt vergeten.

Ik wil ook zeker wel erkennen dat een 2nd amendment vanuit de redenatie dat burgers tegen een tirannieke overheid moeten kunnen strijden, destijds terecht hout sneed. Inmiddels lijkt me dat doel achterhaald (want totaal niet meer realistisch), en draait het imo veel meer om het recht op gewapende verdediging tegen wie dan ook. En dan laat ik in het midden wat ik daar van vind.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 11-09-2025 02:45:16 ]
pi_218736740
Hoog tijd dat Trump troepen naar Utah stuurt met zoveel geweld.
pi_218736742
Uiteraard, ik verwacht niets minder dan dat de verbindende vredesduif die universiteit plat bombardeert voor een Nobelprijs.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_218736834
En natuurlijk stookt Trump het vuurtje nog wat lekker op.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyjoy53pz22i

Wat een 'leider'! :')
  donderdag 11 september 2025 @ 04:59:58 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736846
Pence gingen men natuurlijk politiek knuffelen na aandringen van Trump....
pi_218736853
Trouwens wel passend dat die gozer z'n laatste woorden een racist dog whistle waren. :').

Maar goed, terug naar de Epstein files en zaken die er wel toe doen.
pi_218736985
twitter

Wat een manier om wakker te worden, het laatste wat ik had gelezen gisteren ging over dat Oekrane meisje dat bruut is vermoord en het eerste wat ik lees vandaag is dat Charlie Kirk is vermoord.
Het land staat op ontploffen en ik vrees dat er geen weg terug meer is, er is weer een grens over gegaan en de spanningen zullen nog verder oplopen.
pi_218737077
En om de spanning nog meer op te laten lopen gooit trump nog wat olie op het vuur. :')

Trump Says ‘Radical Left’ Rhetoric Contributed to Charlie Kirk’s Death
pi_218737117
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:22 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Wat een manier om wakker te worden, het laatste wat ik had gelezen gisteren ging over dat Oekrane meisje dat bruut is vermoord en het eerste wat ik lees vandaag is dat Charlie Kirk is vermoord.
Het land staat op ontploffen en ik vrees dat er geen weg terug meer is, er is weer een grens over gegaan en de spanningen zullen nog verder oplopen.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Het helpt niet dat kopstukken zoals Trump en Musk dat vuur nog verder opstoken.

Dit zou een moment van reflectie en de-escalatie moeten zijn, maar ik ben bang dat dit maar het begin is van over en weer geweld.
pi_218737129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:56 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, daar ben ik ook bang voor. Het helpt niet dat kopstukken zoals Trump en Musk dat vuur nog verder opstoken.

Dit zou een moment van reflectie en de-escalatie moeten zijn, maar ik ben bang dat dit maar het begin is van over en weer geweld.
En tijdje terug zijn er nog 2 Democratische politici doodgeschoten. Reactie vanuit Republikeinse hoek: krekels.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218737132
quote:
15s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:58 schreef xpompompomx het volgende:
democratische politici
Nee, dit betrof twee lokale politici die simpelweg niet veel mensen kenden op landelijk niveau. Als zij Republikeinen waren geweest had ook de Democratische politici daar geen grootschalige statements over gemaakt om dezelfde reden.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 05:06 schreef OMG het volgende:
Trouwens wel passend dat die gozer z'n laatste woorden een racist dog whistle waren. :').

Maar goed, terug naar de Epstein files en zaken die er wel toe doen.
Welke 'racist dog whilstle' gaat het hier dan precies over?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218737158
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dit betrof twee lokale politici
En die zijn partijloos inderdaad.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218737169
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:56 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Om een probleem op te lossen moet je het probleem benoemen.
Het is overduidelijk dat Kirk is doodgeschoten om zijn mening, Charlie Kirk staat om niets anders bekend dan zijn debatten op scholen waar een ieder de kans krijgt om zijn mening te ventileren.
pi_218737191
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is overduidelijk dat Kirk is doodgeschoten om zijn mening,
Misschien had hij wel een affaire en is hij doodgeschoten door de bedrogen man.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218737192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Om een probleem op te lossen moet je het probleem benoemen.
Het is overduidelijk dat Kirk is doodgeschoten om zijn mening, Charlie Kirk staat om niets anders bekend dan zijn debatten op scholen waar een ieder de kans krijgt om zijn mening te ventileren.
Het probleem benoemen is ook geen enkel probleem, dat is absoluut nodig. Het helpt niet om -als president- te gaan wijzen naar ‘the radical left’, daarmee spoor je alleen maar mensen aan voor eigen rechter te spelen.
pi_218737225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het probleem benoemen is ook geen enkel probleem, dat is absoluut nodig. Het helpt niet om -als president- te gaan wijzen naar ‘the radical left’, daarmee spoor je alleen maar mensen aan voor eigen rechter te spelen.
En aangezien alles wat niet maga is radicaal links wordt genoemd door deze extreem conservatieve krachten is het juist deze generaliserende retoriek die bijdraagt aan verdere polarisatie in dat land.
pi_218737292
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En aangezien alles wat niet maga is radicaal links wordt genoemd door deze extreem conservatieve krachten is het juist deze generaliserende retoriek die bijdraagt aan verdere polarisatie in dat land.
Nadeel van mensen zo hard tegen elkaar opzetten. Komen er altijd weer gekken bovendrijven.
  donderdag 11 september 2025 @ 07:28:55 #126
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218737301
https://www.tiktok.com/@t(...)/7476857943099591979

Hier nog mooie woorden voor Zelensky van de held Charlie Kirk, enkele weken geleden. @EttovanBelgie vindt dit leuk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 11 september 2025 @ 07:55:30 #127
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218737390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:28 schreef -XOR- het volgende:
https://www.tiktok.com/@:(...)/7476857943099591979

Hier nog mooie woorden voor Zelensky van de held Charlie Kirk, enkele weken geleden. @:ettovanbelgie vindt dit leuk.
Ghehe...het was ook gewoon een radicale oproerkraaier h. :')

De vraag die ze zich daar imho moeten stellen is:
"Hoe lang kun je een hond blijven prikken met een stok, totdat ie flink terugbijt?"

Mensen worden financieel uitgeknepen en gedehumaniseerd op dagelijkse basis. Dat heeft Mangione doen besluiten de CEO van United Healthcare om te knallen. Miljarden winsten maken over de rug van zieken. Kan nooit goed gaan natuurlijk...
Die raids van ICE gaan ook nog verder escaleren met doden tot gevolg en iedereen die maar verder loopt te provoceren en te escaleren...die blijven de hond verder prikken.

In Trump's Amerika staat een nog veel escalatie op het menu.
De vraag voor ons is wie daar beter van wordt? Dze Billionaires? Het genereert veel boze clicks en bedrijven als BlackRock en Palantir zijn vast niet verdrietig...wat hun CEO's ook weer vogelvrij verklaart..Tja, ze werken er allemaal aan mee. Wat heb je aan al dat geld en al die macht als je zielig in een kist ligt...

Gelukkig zit er een oceaan tussen al die bozeriken en al die wapens ;')
pi_218737443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:07 schreef Bluesdude het volgende:
Misschien dat over 50 jaar triggerhappy Amerika een bekering ondergaat en dat het 2de amendement wordt afgeschaft.
Zal het triggerhappy front van conservatieve rednecks en christenen en rijke lieden dan verwakt zijn ?
Op dit moment is het politiek gepolariseerd Amerika heel veel de schuld van Trump en zijn grote bek.
In de zestiger jaren was er ook veel polarisatie in Amerika. Jongeren tegen verstikkende miljeus. Vietnam.
Maar de politieke leiders waren nog mild in hun retoriek.
Lekker objectief .
Geen woord over het verstikkende woke-milieu dat zo royaal gefaciliteerd is door de Biden kliek.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 11-09-2025 08:51:45 ]
-
pi_218737458
Dit is dus de schuld van Biden. De Satan die aan het hoofd staat van de Deepstate met zijn vazallen Obama, Clinton en Bill Gates.
  donderdag 11 september 2025 @ 08:27:32 #130
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218737550
Oeh. Het is drive-by troll- en polarisatietijd, zie ik :')

Do not feed! I repeat...do not feed!
pi_218737597
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:09 schreef quo_ het volgende:

[..]
Lekker objectief .
Geen woord over het verstikkende woke-milieu dat zo royaal geaciliteerd is door de Biden kliek.
En hoeveel moorden heeft dat hyperbolisch genoemde verstikkende woke milieu nu eigenlijk op hun geweten.

Vrijheid van meningsuiting was toch een groot goed in de VS behalve als het niet maga meningen zijn dan is er opeens van alles fout aan. Objectief gezien een erg doorzichtige hypocrisie.
pi_218737622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom helpt dat niet? Het is toch het benoemen van het probleem? De hoop is uiteraard dat door het benoemen dat mensen die de radicalen vertegenwoordigen hun retoriek enigszins een beetje matigen. Ook Charlie Kirk werd de meest vreselijke shit aangesmeerd en dat heeft kunnen leiden tot deze aanslag.
  donderdag 11 september 2025 @ 08:45:34 #133
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218737651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:42 schreef Chivaz het volgende:
Het is toch het benoemen van het probleem?
Nou nee. De schutter is, voor zover ik weet, nog niet eens gepakt dus aannames doen over motieven is op dit moment alleen maar wensdenken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218737687
quote:

[..]
Waarom helpt dat niet? Het is toch het benoemen van het probleem? De hoop is uiteraard dat door het benoemen dat mensen die de radicalen vertegenwoordigen hun retoriek enigszins een beetje matigen. Ook Charlie Kirk werd de meest vreselijke shit aangesmeerd en dat heeft kunnen leiden tot deze aanslag.
Wat is je opinie over hetgeen ik hierboven plaatste.
pi_218737703
quote:
5s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wat is je opinie over hetgeen ik hierboven plaatste.
Omtrent Isral? Ik vind dat steun berhaupt nooit onvoorwaardelijk hoort te zijn dat gezegd hebbende ben ik wel van mening dat Isral juist handelt in Gaza. Dat de rechtse jeugd is gedraaid heeft Kirk ook gezien en die is meegedraaid, je zal wel moeten wil je aansprekend blijven voor de jeugd.
pi_218737737
quote:

[..]
Omdat het nog helemaal niet duidelijk is wie ‘m vermoord heeft. Er was eerder iemand opgepakt die er niets mee te maken bleek te hebben.

Als president moet je niet ‘the radical left’ of de ‘MAGA kliek’ de schuld geven, je moet al het politieke geweld veroordelen.
pi_218737742
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 08:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Omtrent Isral? Ik vind dat steun berhaupt nooit onvoorwaardelijk hoort te zijn dat gezegd hebbende ben ik wel van mening dat Isral juist handelt in Gaza. Dat de rechtse jeugd is gedraaid heeft Kirk ook gezien en die is meegedraaid, je zal wel moeten wil je aansprekend blijven voor de jeugd.
En onderstaand?

"What is happening in Gaza is a humanitarian catastrophe. And whether it is on purpose or not, the IDF and the Israeli government are botching the PR so badly that they are turning an entire generation against Israel... They are creating more Hamas supporters than they are killing Hamas terrorists. It is a strategic disaster."

Charlie Kirk

Netanyahu is not a good leader for this moment. He is not a good salesman for Israel. His political interests are not the same as the strategic interests of the Israeli state or the U.S.-Israel relationship."

Charlie Kirk

Lijnt dit ook wat uit met je mening?
  donderdag 11 september 2025 @ 09:05:44 #138
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218737751
Mijn grootste probleem met dit is dat het helemaal geen link/rechts verwijtende discussie zou moeten zijn. Er is iemand doodgeschoten met een andere mening, dat is al erg genoeg.

Diegene die er wel een links/rechts discussie van willen maken zijn onderdeel van het polariserende probleem.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:10:57 #139
38496 Perrin
pi_218737792
Het mag wat kosten, die Second Amendment.

twitter
  donderdag 11 september 2025 @ 09:11:40 #140
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218737799
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
En onderstaand?

"What is happening in Gaza is a humanitarian catastrophe. And whether it is on purpose or not, the IDF and the Israeli government are botching the PR so badly that they are turning an entire generation against Israel... They are creating more Hamas supporters than they are killing Hamas terrorists. It is a strategic disaster."

Charlie Kirk

Netanyahu is not a good leader for this moment. He is not a good salesman for Israel. His political interests are not the same as the strategic interests of the Israeli state or the U.S.-Israel relationship."

Charlie Kirk

‘Prima wat jullie doen in Gaza, maar pak het even wat subtieler en handiger aan aub!’
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:13:59 #141
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218737812
Geheel hypothetisch...ik kan mij ook voorstellen dat er de afgelopen tijd een soort Hit List is opgemaakt in de krochten van het anti trumpisme. In het kader van "verzet".

Denk aan Peter Thiel, Curtis Yarvin, Erik Prince, Chaya Reichik, Jack Posobiec, Russia bros Benny Johnson/Tim Pool en wellicht Leon Musk. Lijst zal vast langer zijn...als zoiets bestaat.

Puur hypothetisch he!
pi_218737840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:13 schreef GarlandBriggs het volgende:
Geheel hypothetisch...ik kan mij ook voorstellen dat er de afgelopen tijd een soort Hit List is opgemaakt in de krochten van het anti trumpisme. In het kader van "verzet".

Denk aan Peter Thiel, Curtis Yarvin, Erik Prince, Chaya Reichik, Jack Posobiec, Russia bros Benny Johnson/Tim Pool en wellicht Leon Musk. Lijst zal vast langer zijn...als zoiets bestaat.

Puur hypothetisch he!
Ik denk dat hij door Magasten is omgebracht die de hoop hebben zo een burgeroorlog te kunnen starten.
pi_218737893
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef Szura het volgende:

[..]
‘Prima wat jullie doen in Gaza, maar pak het even wat subtieler en handiger aan aub!’
Kirk z'n "Humanitarian catastrophe" past niet bij je duiding. Dit n zn kritiek op Netanyahu past ook niet in de echokamer van wat het huidige Israelische regime graag wil horen.

Er zijn minder uitgesproken meningen aanwezig. Zelf Buttigieg (democraat) staat dichterbij de Aipac-knuffel dan Kirk stond.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:28:13 #144
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218737895
quote:
6s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk dat hij door Magasten is omgebracht die de hoop hebben zo een burgeroorlog te kunnen starten.
Alhoewel ik in Trump's Amerika anno 2025 niks meer uitsluit...lijkt me dit sterk.

Maar het kan...Trump geeft geen reet om Charlie Kirk (of wie dan ook) dus het kan.
  donderdag 11 september 2025 @ 09:29:42 #145
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218737905
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Kirk z'n "Humanitarian catastrophe" past niet bij je duiding. Dit n zn kritiek op Netanyahu past ook niet in de echokamer van wat het huidige Israelische regime graag wil horen.
Tja, dat zou ook een motief kunnen zijn natuurlijk...
  donderdag 11 september 2025 @ 09:31:29 #146
38496 Perrin
pi_218737923
quote:

[..]
Zeker niet uitgesloten.

twitter
pi_218738007
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:29 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Tja, dat zou ook een motief kunnen zijn natuurlijk...
Net als met andere politiek getinte aanslagen is het vaak vooraf meer dan n ding.

Maar wat wel een graadmeter kan zijn, is de Trump-reactie. Het is heel opvallend dat Trump zo verschrikkelijk mild reageerde. Zoals hij ook zalvend was richting Maxwell ipv een driftbui etaleerde. Het is condoleren en bijna terug naar de orde van de dag. Wat imho meer als een verdwijning dan een moord aanvoelt voor een schreeuwende autocratie waarin een van je medestanders is omgebracht.

(Ja. In een democratie verwacht je enige gepaste afstandelijkheid omdat je anders de rechters voor de voeten loopt. Maar, Maga werkt niet meer zo.)

Als Trump meteen met explosieve tweets reageert en om vergeldingen roept 'ergens naartoe', dan is het spinbaar.

Maar binnen Maga zijn ze zich mogelijk ook wel bewust van de kritiek. En als je dan zoiets wilt escaleren, schiet je jezelf al dagen erna in de voet. Omdat ook nu al "anti-Netanyahu" (ik noem het geen anti-Israel) speeches van hem viraal gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 11-09-2025 09:51:19 ]
pi_218738104
Hier was het gewoon wachten op. Iedereen wist dat dit een keer zou gaan gebeuren bij iemand uit het Trump kamp. Trump is moeilijk te raken door zijn achterlijke bewaking. Dus worden er naar alternatieven gezocht voor de boodschap dat men niet eens met het beleid van Trump.

Dit kan een domino effect gaan opleveren. Na 1 kan er 2 of 3 volgen
pi_218738107
quote:

[..]
Misschien is het een boze ex-vriend(in) die ie gedumpt heeft of waarbij ie vreemdgegaan is, iemand wiens kind is omgekomen bij een school shooting of wat dan ook.
Vooralsnog is er gewoon helemaal niets bekend bij mijn weten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218738125
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:48 schreef Monolith het volgende:

[..]
Misschien is het een boze ex-vriend(in) die ie gedumpt heeft of waarbij ie vreemdgegaan is, iemand wiens kind is omgekomen bij een school shooting of wat dan ook.
Dit is duidelijk een politieke moord. Daar is heel amerika van overtuigd.
pi_218738141
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:49 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Het lijkt er natuurlijk op, maar het lijkt me ook niet verstandig om daarover aannames te doen. Maar al. te vaak klopt daar echt geen hout van.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218738149
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:47 schreef SurpriseGirl het volgende:
Hier was het gewoon wachten op. Iedereen wist dat dit een keer zou gaan gebeuren bij iemand uit het Trump kamp. Trump is moeilijk te raken door zijn achterlijke bewaking. Dus worden er naar alternatieven gezocht dat men niet eens met het beleid van Trump.

Dit kan een domino effect gaan opleveren. Na 1 kan er 2 of 3 volgen
Volg je de Amerikaanse politiek berhaupt? Er is echt letterlijk op Trump geschoten, die net werd gemist.
Overigens is geweld over en weer in de Amerikaanse politiek al vrij hard genormaliseerd. De man van Pelosi is met een hamer toegetakeld, Shapiro slachtoffer van brandstichting, poging tot kidnapping van Whitmer verijdeld, de schietpartij op een paar basketballende leden van het congres en ga zo maar door.
pi_218738156
quote:

[..]
Het is X want daar zijn mensen van overtuigd is niet zo'n bijster sterk argument.
pi_218738199
quote:

[..]
Ik vind de condoleances zonder suggestieve bedreigingen van Trump interessanter dan het motief eigenlijk.
pi_218738210
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:50 schreef Monolith het volgende:

[..]
Volg je de Amerikaanse politiek berhaupt? Er is echt letterlijk op Trump geschoten, die net werd gemist.
Overigens is geweld over en weer in de Amerikaanse politiek al vrij hard genormaliseerd. De man van Pelosi is met een hamer toegetakeld, Shapiro slachtoffer van brandstichting, poging tot kidnapping van Whitmer verijdeld, de schietpartij op een paar basketballende leden van het congres en ga zo maar door.
JA, heel toevallig mist die kogel op een minimeter. Is gewoon in scene gezet. Althans daar zijn ook een hoop mensen van overtuigd.

De aanslag van gisteren moet ook wel door een specialist gedaan zijn. De kogel schijnt van heel ver afgevuurd te zijn. Waarschijnlijk een commando

Is het wel van een tegenstander van Trump? Of heeft Trump deze kogels laten afvuren? Het zal me allemaal niet verbazen.
pi_218738253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:55 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
JA, heel toevallig mist die kogel op een minimeter. Is gewoon in scene gezet. Althans daar zijn ook een hoop mensen van overtuigd.

De aanslag van gisteren moet ook wel door een specialist gedaan zijn. De kogel schijnt van heel ver afgevuurd te zijn. Waarschijnlijk een commando

Is het wel van een tegenstander van Trump? Of heeft Trump deze kogels laten afvuren? Het zal me allemaal niet verbazen.
Oh we hebben er weer zo eentje. Ga even hierheen, wil je?
Brave New World
pi_218738259
quote:

[..]
U snapt hopelijk dat ik allesbehalve serieus was.. ;)
pi_218738266
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
U snapt hopelijk dat ik allesbehalve serieus was.. ;)
Dat snap ik uiteraard wel. :P
  donderdag 11 september 2025 @ 10:04:41 #159
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218738290
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:55 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]

Hij houdt wel van een verrassing of niet? ;)
  donderdag 11 september 2025 @ 10:06:01 #160
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218738305
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:53 schreef Beathoven het volgende:

Ik vind de condoleances zonder suggestieve bedreigingen van Trump interessanter dan het motief eigenlijk.
Maar die suggestieve bedreigingen waren er toch wel? Aan kritische media, anti-ICE demonstranten, en iedereen die expliciet anti-regering is. Ik heb hem dat vrij letterlijk horen zeggen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_218738382
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
En onderstaand?

Charlie Kirk

Charlie Kirk

Ik denk vooral dat Isral heel goed zelf weet wat ze moeten doen om het gevaar van Hamas uit te schakelen. Andere landen zoals de VS hebben de luxe om genuanceerd naar de situatie te kijken. Isral niet, die begrijpen dat als Hamas niet word uitgeschakeld er altijd een dreiging blijft bestaan vanuit Gaza. Ik kan heel goed begrijpen dat het uitschakelen van die dreiging de hoogste prioriteit heeft ongeacht wat dat doet met hun aanzien in de rest van de wereld.
Als leider van Isral moet je jezelf afvragen of het wenselijk is om je eigen bevolking gevaar te laten lopen ten faveure van internationale relaties.
In tegenstelling tot het westen is het beschermen van de bevolking daar wel een prioriteit en dat vind ik niet zo gek gezien de geschiedenis van het Joodse volk.
pi_218738476
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:06 schreef Ringo het volgende:

[..]
Maar die suggestieve bedreigingen waren er toch wel? Aan kritische media, anti-ICE demonstranten, en iedereen die expliciet anti-regering is. Ik heb hem dat vrij letterlijk horen zeggen.
Niet bepaald een verbindend verhaal, inderdaad.

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218738496
Ik had nog nooit van Charlie Kirk gehoord . Was hij ook zo'n volksophitser als Trump ? Grote bek?
pi_218738504
'Stille Trump-adviseur' Charlie Kirk doodgeschoten: 'Hij ging op een fantastische manier met studenten in gesprek'
https://wnl.tv/2025/09/11(...)oord-op-charlie-kirk.

:r @KoosVogels ook Twan Huys wordt gek!!!
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 11 september 2025 @ 10:25:17 #165
38496 Perrin
pi_218738550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:19 schreef Bluesdude het volgende:
Ik had nog nooit van Charlie Kirk gehoord . Was hij ook zo'n volksophitser als Trump ? Grote bek?
Charlie Kirk, oprichter van Turning Point USA, is een invloedrijke maar omstreden conservatieve activist.

Hij staat bekend als vurige Trump-aanhanger en mediapersoonlijkheid, maar ook als verspreider van misinformatie. Tijdens corona bagatelliseerde hij risico’s, trok vaccins in twijfel en werd hij tijdelijk geschorst op Twitter. In 2020 hielp hij het verhaal van de 'gestolen' verkiezing aanjagen en organiseerde busreizen naar Trumps 'Stop the Steal'-bijeenkomst.

Ook op andere terreinen kiest hij de aanval: klimaatverandering noemt hij een hoax, immigratie een complot van Democraten, en universiteiten 'indoctrinatiefabrieken'. Zijn stijl is fel en provocatief, effectief om jongeren te mobiliseren, maar tegelijk een bron van diepe polarisatie.
pi_218738563
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:21 schreef Klopkoek het volgende:
'Stille Trump-adviseur' Charlie Kirk doodgeschoten: 'Hij ging op een fantastische manier met studenten in gesprek'
https://wnl.tv/2025/09/11(...)oord-op-charlie-kirk.

:r @:KoosVogels ook Twan Huys wordt gek!!!
Ja, ik sta ook te kijken van de plotse persoonsverheerlijking.

Vooropgesteld: ik ben uiteraard tegen het doden van mensen (lange leve een vuurwapenverbod), maar we hoeven Kirk ook niet op een voetstuk te plaatsen en hem te presenteren als een moderne Gandhi of MLK.

Kirk propageerde abjecte en hatelijke opinies en droeg bij aan de polarisatie in de VS. Dat is logischerwijs geen legitimatie voor moord, maar laten we het beestje wel gewoon bij de naam noemen. Je hoeft die man niet postuum heilig te verklaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 11-09-2025 10:44:13 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218738622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Charlie Kirk, oprichter van Turning Point USA, is een invloedrijke maar omstreden conservatieve activist.

Hij staat bekend als vurige Trump-aanhanger en mediapersoonlijkheid, maar ook als verspreider van misinformatie. Tijdens corona bagatelliseerde hij risico’s, trok vaccins in twijfel en werd hij tijdelijk geschorst op Twitter. In 2020 hielp hij het verhaal van de 'gestolen' verkiezing aanjagen en organiseerde busreizen naar Trumps 'Stop the Steal'-bijeenkomst.

Ook op andere terreinen kiest hij de aanval: klimaatverandering noemt hij een hoax, immigratie een complot van Democraten, en universiteiten 'indoctrinatiefabrieken'. Zijn stijl is fel en provocatief, effectief om jongeren te mobiliseren, maar tegelijk een bron van diepe polarisatie.
Charlie Kirk is dus mede-schuldig aan de polarisatie in Amerika.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:33:11 #168
38496 Perrin
pi_218738639
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Charlie Kirk is dus mede-schuldig aan de polarisatie in Amerika.
Ja al ligt de eindverantwoordelijkheid natuurlijk bij iedereen die naar hem luistert en zijn polariserende nepnieuws slikt als zoete koek.
pi_218738657
twitter

Mooi om te zien dit, ik heb de beelden van de schietpartij nog een aantal keer teruggekeken. Het is werkelijk onvoorstelbaar dat er mensen zijn die iemand vanwege woorden willen omleggen.
Charlie Kirk deed echt niets anders dan in dialoog gaan met mensen die het oneens waren met hem. Als dat als een groot gevaar gezien wordt dan is het westen echt verloren.
Ik hoop dat een ander het stokje overneemt en het fantastische werk van Charlie Kirk voortzet en het maakt mij echt niet uit van welke kant van het politieke spectrum dat moet komen zolang het maar bij een dialoog blijft.
pi_218738675
quote:

[..]

Goh…dit vertelde Twan Huys allemaal niet.
Die wilde niet ‘voorspellen’ , wnt hij is journalist en vertelde tegelijkertijd zijn vrees 8)7 na het zien van de film Civil War.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:39:53 #171
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218738685
quote:

[..]
Welke functie in de politiek heeft hij precies?
  donderdag 11 september 2025 @ 10:40:36 #172
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218738695
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:35 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Mooi om te zien dit, ik heb de beelden van de schietpartij nog een aantal keer teruggekeken. Het is werkelijk onvoorstelbaar dat er mensen zijn die iemand vanwege woorden willen omleggen.
Charlie Kirk deed echt niets anders dan in dialoog gaan met mensen die het oneens waren met hem. Als dat als een groot gevaar gezien wordt dan is het westen echt verloren.
Ik hoop dat een ander het stokje overneemt en het fantastische werk van Charlie Kirk voortzet en het maakt mij echt niet uit van welke kant van het politieke spectrum dat moet komen zolang het maar bij een dialoog blijft.
Thoughts and prayers in de praktijk, zo prachtig. Ontroerend zou ik het zelfs willen noemen.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:41:04 #173
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218738699
quote:
15s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zeker niet uitgesloten.

[ x ]

Die war die ze willen, waar was die precies toen twee Democraten in functie werden vermoord? Dt is een politieke moord.
pi_218738774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Excuses?

Nee, maar Charlie Kirk vond onschuldige slachtoffers als collateral damage waard om het 2e amendement in stand te houden. Door wapens zo toegankelijk te houden accepteer je ook dat ze in verkeerde handen kunnen vallen. Helaas is hij nu zelf het slachtoffer geworden.

Dat maakt zijn dood niet minder verschrikkelijk, maar wel extra cynisch.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:47:57 #175
38496 Perrin
pi_218738777
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die war die ze willen, waar was die precies toen twee Democraten in functie werden vermoord? Dt is een politieke moord.
Die zijn van de tegenpartij, dat is niet erg.
pi_218738824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef archito het volgende:

[..]
Nee, maar Charlie Kirk vond onschuldige slachtoffers als collateral damage waard om het 2e amendement in stand te houden. Door wapens zo toegankelijk te houden accepteer je ook dat ze in verkeerde handen kunnen vallen. Helaas is hij nu zelf het slachtoffer geworden.

Dat maakt zijn dood niet minder verschrikkelijk, maar wel extra cynisch.
Weet je dat we een aantal verkeersdoden ook accepteren zolang we maar een auto kunnen rijden. Ik snap echt niet waarom dit punt constant word herhaald, alsof het een soort van karma is dat hij die opmerking maakte omdat je niet kan bevatten dat men een recht heeft op vuurwapenbezit.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:53:33 #177
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218738832
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:35 schreef Chivaz het volgende:
Yeah, right.

Iemand die zou zeggen dat bijvoorbeeld, om in zijn manier van nieuws verspreiden te blijven, Kirk is overleden als gevolg van het vaccin?
  donderdag 11 september 2025 @ 10:54:03 #178
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218738837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Weet je dat we een aantal verkeersdoden ook accepteren zolang we maar een auto kunnen rijden. Ik snap echt niet waarom dit punt constant word herhaald, alsof het een soort van karma is dat hij die opmerking maakte omdat je niet kan bevatten dat men een recht heeft op vuurwapenbezit.
Nee, dan passen we de regels aan om het veiliger te maken, niet gaan liegen.
pi_218738856
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Yeah, right.

Iemand die zou zeggen dat bijvoorbeeld, om in zijn manier van nieuws verspreiden te blijven, Kirk is overleden als gevolg van het vaccin?
Waar slaat dit nu weer op?
  donderdag 11 september 2025 @ 10:56:07 #180
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218738870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waar slaat dit nu weer op?
Dus iemand die misinformatie verspreidt, maar dan 'aan de andere kant van het spectrum'?
pi_218738878
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, dan passen we de regels aan om het veiliger te maken, niet gaan liegen.
En dan nog heb je verkeersdoden, er zijn zelfs terreuraanslagen geweest met voertuigen…..
Feit is dat je een recht niet in moet perken omdat er mensen zijn die het recht misbruiken.
pi_218738902
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus iemand die misinformatie verspreidt, maar dan 'aan de andere kant van het spectrum'?
Muh misinformatie, de beste man ging in gesprek en hij vertelde waar hij in geloofde. Dat is de essentie van het vrije woord en dat moeten we in ere blijven houden.
Ik vind het oprecht jammer dat mensen blijkbaar geen idee hebben wat het vrije woord precies betekent, het betekent dat je mag zeggen wat je wil al is het feitelijk niet correct.
Wat hij vertelde doet er allemaal niet toe, hij gaf een ieder een podium om hem te corrigeren in een open debat. Het is aan jou om hem te geloven of niet.
pi_218738938
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Welke functie in de politiek heeft hij precies?
Propaganda
pi_218738991
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik beweer toch niet dat het karma is? Ik zeg dat het cynisch is. Hij vond het de onschuldige slachtoffers waard om vrij wapenbezit te behouden en nu is hij zelf onschuldig slachtoffer geworden. Dat is behoorlijk tragisch toch? Niks in mijn bijdrage hint ernaar dat hij het verdiend zou hebben.
pi_218739017
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En dan nog heb je verkeersdoden, er zijn zelfs terreuraanslagen geweest met voertuigen…..
Feit is dat je een recht niet in moet perken omdat er mensen zijn die het recht misbruiken.
Het doel van een auto is om van plaats A naar plaats B te komen. Welk primair doel heeft een vuurwapen?

Ik ben het met je eens dat er scenario's zijn waar zelfbescherming met een vuurwapen acceptabel is. Maar de VS is zo doorgeslagen met wapenbezit dat het nergens meer over gaat.

Om de analogie met de auto erin te houden: Om auto te mogen rijden heb je een rijbewijs nodig, zoiets mag met een vuurwapen ook wel komen in de VS.
pi_218739024
twitter
pi_218739039
quote:

[..]
Dat is te simplistisch gedacht. Het is een afweging van voor- en nadelen en als maatschappij bepaal je dan waar je het meeste waarde aan hecht. Soms moet je rechten inperken ten bate van de maatschappij als geheel.

Waarom denk je dat we een maximale snelheid hebben? Precies, omdat er anders malloten zijn die 200 op de snelweg gaan rijden en ongelukken veroorzaken. Is dat ook ongeoorloofde inperking van een vrijheid vind je?
pi_218739063
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het doel van een auto is om van plaats A naar plaats B te komen. Welk primair doel heeft een vuurwapen?

Ik ben het met je eens dat er scenario's zijn waar zelfbescherming met een vuurwapen acceptabel is. Maar de VS is zo doorgeslagen met wapenbezit dat het nergens meer over gaat.

Om de analogie met de auto erin te houden: Om auto te mogen rijden heb je een rijbewijs nodig, zoiets mag met een vuurwapen ook wel komen in de VS.
Het primaire doel van de 2nd is zelfverdediging. Het is geen vrijbrief om mensen lukraak af te knallen net zoals een rijbewijs geen vrijbrief is om mensen kapot te rijden.
En al gooi je er een vergunning in dan nog houd je dit soort mafkezen niet tegen.
Criminelen houd je niet tegen met een stukje papier en een levendige ondergrondse handel met illegale vuurwapens.
Als je wapens wil verbieden wat minimaal de helft van de Amerikanen niet wil dan moet je de grondwet aanpassen en vervolgens het leger inzetten om door heel het land wapens te confisqueren.
Het is een fabeltje dat dit ooit gaat gebeuren want buiten een zeer kleine minderheid kunnen Amerikanen prima met een wapen omgaan.
pi_218739103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:10 schreef archito het volgende:

[..]
Dat is te simplistisch gedacht. Het is een afweging van voor- en nadelen en als maatschappij bepaal je dan waar je het meeste waarde aan hecht. Soms moet je rechten inperken ten bate van de maatschappij als geheel.

Waarom denk je dat we een maximale snelheid hebben? Precies, omdat er anders malloten zijn die 200 op de snelweg gaan rijden en ongelukken veroorzaken. Is dat ook ongeoorloofde inperking van een vrijheid vind je?
En ondanks die inperking rijden er nog steeds malloten met 200 op de snelweg. Regelgeving is altijd nuttig maar je gaat nooit 100% veiligheid kunnen garanderen.
Dat is precies het punt van Charlie als hij zegt dat een aantal vuurwapendoden acceptabel is om het recht op wapenbezit te behouden.
Daar kun je van alles van vinden omdat je met een Europese bril naar de situatie kijkt maar je gaat dan wel heel makkelijk voorbij aan het recht en de Amerikaanse cultuur waar wapens gewoon een onderdeel van zijn.
pi_218739110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het primaire doel van de 2nd is zelfverdediging. Het is geen vrijbrief om mensen lukraak af te knallen net zoals een rijbewijs geen vrijbrief is om mensen kapot te rijden.
En al gooi je er een vergunning in dan nog houd je dit soort mafkezen niet tegen.
Criminelen houd je niet tegen met een stukje papier en een levendige ondergrondse handel met illegale vuurwapens.
Als je wapens wil verbieden wat minimaal de helft van de Amerikanen niet wil dan moet je de grondwet aanpassen en vervolgens het leger inzetten om door heel het land wapens te confisqueren.
Het is een fabeltje dat dit ooit gaat gebeuren want buiten een zeer kleine minderheid kunnen Amerikanen prima met een wapen omgaan.
En die zeer kleine minderheid zorgt voor verschrikkelijke aanslagen zoals op Kirk maar ook wekelijks op scholen, kerken, op straat of in huis.
Ik ben het met je eens dat een verbod helemaal niet gaat gebeuren en ook heel erg moeilijk in te voeren is omdat er nu eenmaal heel veel wapens in omloop zijn. Maar dat is geen reden om niet kritisch te zijn op de vele onschuldige slachtoffers die daarom vallen.
pi_218739122
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En ondanks die inperking rijden er nog steeds malloten met 200 op de snelweg. Regelgeving is altijd nuttig maar je gaat nooit 100% veiligheid kunnen garanderen.
Dat is precies het punt van Charlie als hij zegt dat een aantal vuurwapendoden acceptabel is om het recht op wapenbezit te behouden.
Daar kun je van alles van vinden omdat je met een Europese bril naar de situatie kijkt maar je gaat dan wel heel makkelijk voorbij aan het recht en de Amerikaanse cultuur waar wapens gewoon een onderdeel van zijn.
En dus is het cynisch dat Kirk zelf een van die vuurwapendoden is geworden.
Maar je vecht tegen windmolens, lees mijn post half, stopt me in het hokje van linkse goedprater of iets dergelijks en steekt direct je grijsgedraaide plaat af.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:21:59 #192
38496 Perrin
pi_218739158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:08 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Nou h.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 17:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat zou een schande zijn gezien het feit dat het hier een moordaanslag op een presidentskandidaat betreft. De junk George Floyd was langer dan dat in het nieuws.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:22:33 #193
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218739161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:16 schreef Chivaz het volgende:
Dat is onderdeel van hun onwil om er echt wat aan te doen. Maar inmiddels is het te laat en is het zo ingeburgerd in de maatschappij, ook qua gigantische aantallen die er in omloop zijn.

Verder ben ik er van overtuigd dat het tweede amendement oorspronkelijk niet bedoelt is zoals het nu gebruikt wordt, maar moet worden gezien in de context van de tijd waarin de constitutie is opgezet. Je kunnen verzetten tegen een tirannieke overheid.

(nog even los van de discussie of je de huidige administratie als zodanig kan beschouwen)
pi_218739168
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nou h.
[..]

Wanneer was Floyd gestorven……. Juist.
pi_218739173
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:18 schreef archito het volgende:

[..]
En dus is het cynisch dat Kirk zelf een van die vuurwapendoden is geworden.
Maar je vecht tegen windmolens, lees mijn post half, stopt me in het hokje van linkse goedprater of iets dergelijks en steekt direct je grijsgedraaide plaat af.
Dan had ik je post verkeerd begrepen, excuses.
pi_218739180
quote:

[..]
Ik heb het ook niet over het verbieden van wapens, dat zeg ik zelfs in de post waar je op reageert.

Wel ben ik van mening dat het minder eenvoudig moet worden aan wapens te komen, en al helemaal aan zware wapens. Waarom moet je -zonder vergunning- een AR-15 kunnen kopen bij Walmart?
  donderdag 11 september 2025 @ 11:26:17 #197
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218739203
quote:

[..]
Welke andere dingen kun je met een vuurwapen doen dan schieten? Kun je er mee naar je werk rijden?
pi_218739252
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb het ook niet over het verbieden van wapens, dat zeg ik zelfs in de post waar je op reageert.

Wel ben ik van mening dat het minder eenvoudig moet worden aan wapens te komen, en al helemaal aan zware wapens. Waarom moet je -zonder vergunning- een AR-15 kunnen kopen bij Walmart?
Waar trek je de grens? Je moet al een background check doen om een wapen te kopen.
Ik zou ieder geval opteren voor een psychische test en verplicht een cursus hoe om te gaan met een wapen. Veel meer zou je niet kunnen doen, alles wat verder gaat is onacceptabel voor een hoop Amerikanen.
pi_218739273
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:22 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is onderdeel van hun onwil om er echt wat aan te doen. Maar inmiddels is het te laat en is het zo ingeburgerd in de maatschappij, ook qua gigantische aantallen die er in omloop zijn.

Verder ben ik er van overtuigd dat het tweede amendement oorspronkelijk niet bedoelt is zoals het nu gebruikt wordt, maar moet worden gezien in de context van de tijd waarin de constitutie is opgezet. Je kunnen verzetten tegen een tirannieke overheid.

(nog even los van de discussie of je de huidige administratie als zodanig kan beschouwen)
Het was bedoeld als vervanging van een leger. Gewoon een burgermilitie voor verdediging van je staat, dat is de hele reden dat aan dat recht niet getornd mocht worden.
pi_218739275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Welke andere dingen kun je met een vuurwapen doen dan schieten? Kun je er mee naar je werk rijden?
Waarom is dat relevant?
  donderdag 11 september 2025 @ 11:35:55 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218739283
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waar trek je de grens? Je moet al een background check doen om een wapen te kopen.
Ik zou ieder geval opteren voor een psychische test en verplicht een cursus hoe om te gaan met een wapen. Veel meer zou je niet kunnen doen, alles wat verder gaat is onacceptabel voor een hoop Amerikanen.
Waaronder Charlie, die een beetje collateral damage een goede prijs vond voor handhaving van het 2e amendement. Ik nem aan dat hij dus tevreden gestorven is in de wetenschap dat anderen het met hem eens zijn en hem een acceptabele collateral damage vinden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 11 september 2025 @ 11:36:55 #202
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218739293
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het was bedoeld als vervanging van een leger. Gewoon een burgermilitie voor verdediging van je staat, dat is de hele reden dat aan dat recht niet getornd mocht worden.
Precies! Dus waarom is dat anno 2025 nog belangrijk? Nu wordt het compleet uit z'n verband getrokken om wapenbezit maar te legitimeren.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:37:11 #203
66444 Lord_Vetinari
pi_218739296
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee, het was bedoeld om te voorkomen dat de staat een tirannie zou worden. Dat burgers de democratie zouden kunnen verdedigen als dat nodig bleek te zijn. Helaas zien we nu in de praktijk dat het niet werkt.
pi_218739313
quote:

[..]

behalve dat er een loophole is, en je als particulier je wapens weer mag door verkopen waardoor die background check objectief gezien niet meer dan een wassen neus is. :')

In the U.S., federally licensed gun sellers must conduct a background check through the National Instant Criminal Background Check System (NICS) for firearm purchases, but federal law doesn't require these checks for private sales, leading to the "gun show loophole"
pi_218739316
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:36 schreef Gunner het volgende:

[..]
Precies! Dus waarom is dat anno 2025 nog belangrijk? Nu wordt het compleet uit z'n verband getrokken om wapenbezit maar te legitimeren.
Cultuur en natuurlijk het praktische idee dat je een wapen nodig hebt om jezelf adequaat te kunnen verdedigen.
pi_218739328
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Waaronder Charlie, die een beetje collateral damage een goede prijs vond voor handhaving van het 2e amendement. Ik nem aan dat hij dus tevreden gestorven is in de wetenschap dat anderen het met hem eens zijn en hem een acceptabele collateral damage vinden.
Smerig dit soort commentaar, ik weet wel zeker dat Charlie Kirk ondanks zijn standpunt met betrekking tot wapens een fervent tegenstander was van moord.
pi_218739393
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Smerig dit soort commentaar, ik weet wel zeker dat Charlie Kirk ondanks zijn standpunt met betrekking tot wapens een fervent tegenstander was van moord.
Ik heb hem niet horen schreeuwen over de moord op 11 mensen die op een boot zaten en door Amerikaanse militairen een week geleden vermoord zijn. Waarom niet als hij een fervent tegenstander van moorden zou zijn?
pi_218739395
quote:

[..]
Ja hoho, laten we nou niet de emotiekaart gaan trekken he?
pi_218739402
quote:

[..]
Ik denk dat er een onderscheid zou moeten komen tussen lichte en zware wapens. (semi-)automatische wapens, assault rifles, suppressors etc hebben moeten naar mijn mening echt niet zonder licentie gekocht kunnen worden.

Concealed en open carry is een heel andere discussie. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom je een (geladen) wapen op je heup moet hebben in een winkelcentrum als je aan het shoppen bent.

Die background check is in veel gevallen wel een wassen neus, of is zoals @Basp1 noemt heel makkelijk te omzeilen.
pi_218739409
quote:

[..]
Hij vond de aanvaller van mr. Pelosi een "patriot"...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218739419
Er is nog steeds niemand opgepakt voor deze moord begrijp ik?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218739423
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef Barbusse het volgende:
Er is nog steeds niemand opgepakt voor deze moord begrijp ik?
Rara hoe kan dit. Trump zit hier dus achter.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 11:59:35 #213
375570 crew  Cyan9
pi_218739478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:53 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Voor complottheorien ga je maar ergens anders heen.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218739489
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:53 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Wat een rare reactie...
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218739545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:49 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik denk dat er een onderscheid zou moeten komen tussen lichte en zware wapens. (semi-)automatische wapens, assault rifles, suppressors etc hebben moeten naar mijn mening echt niet zonder licentie gekocht kunnen worden.

Concealed en open carry is een heel andere discussie. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom je een (geladen) wapen op je heup moet hebben in een winkelcentrum als je aan het shoppen bent.

Die background check is in veel gevallen wel een wassen neus, of is zoals @:Basp1 noemt heel makkelijk te omzeilen.
Als je semi automatische wapens achter een vergunning gaat gooien dan heb je half Amerika op je dak. Je pleit dan zowat voor een algehele vergunning op wapens van een simpel handpistool tot de AR-15.
De vraag is of je dit soort aanslagen daarmee gaat voorkomen en ik denk het niet. Veruit de meeste criminelen gebruiken illegale wapens voor hun misdaden, het enige wat je bereikt is dat brave burgers door meer hoepels moeten springen om wapens te bemachtigen.
Ik zie meer in zorgen dat psychisch gestoorde mensen hulp krijgen, dat het bezit van illegale wapens zwaarder word bestraft en dat de politie zich daar meer mee gaat bezig houden.
In Birmingham Alabama heeft de focus daarop al gezorgd voor een hoop minder doden.
pi_218739550
quote:
4s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:59 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Voor complottheorien ga je maar ergens anders heen.
Elke politieke moord zit een complot theorie achter in amerika. Ik heb daar gewoond.
pi_218739559
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja maar het zijn altijd anderen die collateral damage moeten zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218739608
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je semi automatische wapens achter een vergunning gaat gooien dan heb je half Amerika op je dak. Je pleit dan zowat voor een algehele vergunning op wapens van een simpel handpistool tot de AR-15.
De vraag is of je dit soort aanslagen daarmee gaat voorkomen en ik denk het niet. Veruit de meeste criminelen gebruiken illegale wapens voor hun misdaden, het enige wat je bereikt is dat brave burgers door meer hoepels moeten springen om wapens te bemachtigen.
Ik zie meer in zorgen dat psychisch gestoorde mensen hulp krijgen, dat het bezit van illegale wapens zwaarder word bestraft en dat de politie zich daar meer mee gaat bezig houden.
In Birmingham Alabama heeft de focus daarop al gezorgd voor een hoop minder doden.
Vind ik geen slecht idee, een vergunning op alle wapens. Een 'normaal' handpistool kun je ook krijgen zonder triggers dat hij zichzelf leeg schiet, dan zou je die 'vrij' beschikbaar kunnen houden.

Het is een algeheel iets, wapens zijn (naar mijn mening) veel te genormaliseerd in de VS. Door hoepels moeten springen om een wapen in handen te kunnen krijgen vind ik iets goeds.

Criminelen gebruiken inderdaad illegale wapens, maar de meeste schietpartijen op scholen worden niet gepleegd door criminelen, maar door jongvolwassenen die toegang tot zware wapens hebben.

Ga je daarmee een moord zoals die op Charlie Kirk voorkomen? Nee. Maar je gaat het wel moeilijker maken voor iemand om een wapen op te pakken als hij zich niet goed voelt.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:14:16 #219
66444 Lord_Vetinari
pi_218739625
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik heb hem niet horen schreeuwen over de moord op 11 mensen die op een boot zaten en door Amerikaanse militairen een week geleden vermoord zijn. Waarom niet als hij een fervent tegenstander van moorden zou zijn?
En ook niet over de moord op een Democratische afgevaardigde en haar man en hond door een of andere rechtse gek, die een lijst had van democraten die hij wilde vermoorden. En bij welke schoolshooting heeft meneer Kirk zich laten horen, behalve om het te verdedigen?
  donderdag 11 september 2025 @ 12:14:53 #220
66444 Lord_Vetinari
pi_218739631
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hij vond de aanvaller van mr. Pelosi een "patriot"...
Nee, hij vond dat een "patriot"hem moest vrijkopen.
pi_218739661
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:11 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Vind ik geen slecht idee, een vergunning op alle wapens. Een 'normaal' handpistool kun je ook krijgen zonder triggers dat hij zichzelf leeg schiet, dan zou je die 'vrij' beschikbaar kunnen houden.

Het is een algeheel iets, wapens zijn (naar mijn mening) veel te genormaliseerd in de VS. Door hoepels moeten springen om een wapen in handen te kunnen krijgen vind ik iets goeds.

Criminelen gebruiken inderdaad illegale wapens, maar de meeste schietpartijen op scholen worden niet gepleegd door criminelen, maar door jongvolwassenen die toegang tot zware wapens hebben.

Ga je daarmee een moord zoals die op Charlie Kirk voorkomen? Nee. Maar je gaat het wel moeilijker maken voor iemand om een wapen op te pakken als hij zich niet goed voelt.
Wat ik gezien heb op amerikaanse zenders is dat het schot mogelijk van heel ver is afgevuurd. Dat betekent dat je hier te maken heb met een scherpschutter die bovendien ook heel specialistische wapens bij zich om het schot af te vuren. Daarom hebben ze de dader ook nog niet kunnen pakken.

Van de Amerikaanse wapen lobby kan je niet winnen in de verenigde staten.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:28:33 #222
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218739779
op de FP kwam ik ook een heel bijzonder artikel omtrent deze gebeurtenis tegen.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:29:20 #223
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218739789
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:28 schreef Gunner het volgende:
Flink aan het radicaliseren, de auteur.
pi_218739800
quote:

[..]
Niet alleen dat. Zijn dood bewijst zijn eigen ongelijk omtrent dit onderwerp. Ook al had hij gisteren vijf wapens bij zich gehad... het had hem niet kunnen redden. Alleen in sommige scenario's heb je er wat aan maar in veel meer scenario's heb je er geen ene reet aan, zoals gisteren. Daarom gewoon beter een samenleving met zo min mogelijk vuurwapens i.p.v. een samenleving vol met vuurwapens waar je alleen in beperkte scenario's iets aan hebt. De voordelen wegen verreweg niet op tegen de nadelen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:33:27 #225
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218739823
Charlie Kirk, de MLK van vandaag lees ik inmiddels al. _O_
pi_218739881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:11 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Feit is dat een enorme hoeveelheid Amerikanen dit niet gaat accepteren. Je zou er mee weg kunnen komen in bepaalde staten maar landelijk hebben dit soort plannen echt geen schijn van kans.
quote:
Dan zie ik meer in goede geestelijke gezondheidszorg, ook moet men misschien meer op scholen doen om bepaalde tekenen van afwijkend gedrag eerder te signaleren. Als een kind zich bijvoorbeeld terugtrekt of veel gepest word is het misschien een idee dat er iemand met zo’n jongen/meisje gaat praten en ook de ouders inlicht.
pi_218739886
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:28 schreef Gunner het volgende:
Ik was een beetje :{ ervan...
pi_218739893
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik was een beetje :{ ervan...
Wat was de insteek?
pi_218739895
twitter

twitter

Het komt echt nooit meer goed in dat land.
pi_218739910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:40 schreef viceversa het volgende:

[..]
Wat was de insteek?
Dat 'links' stond te juichen om de moord op Kirk.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:42:38 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218739916
VS laat Zuid-Koreaanse Hyundai-medewerkers vrij - https://nos.nl/l/2582000

Aanbod om (tijdelijk) in de VS te blijven om Amerikaanse werknemers op te leiden. Na ze allemaal opgepakt te hebben :')
  donderdag 11 september 2025 @ 12:43:35 #232
38496 Perrin
pi_218739922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat 'links' stond te juichen om de moord op Kirk.
Mensen die op alles reageren met 'het is de schuld van links' of 'het is de schuld van rechts' zijn zelf het probleem.
pi_218739926
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Charlie Kirk, de MLK van vandaag lees ik inmiddels al. _O_
Belediging voor MLK. Charlie Kirk was de anti-MLK zou ik bijna willen zeggen. Compleet tegenovergesteld qua waar hij voor stond.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:45:55 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218739936
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:40 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

[ x ]

Het komt echt nooit meer goed in dat land.
quote:
"Dit moet stoppen", reageerde de Republikeinse Huisvoorzitter Mike Johnson. "Dit is niet wie we zijn." Toen hij echter opriep tot een moment stilte in het Congres, leidde dat enige tijd tot geschreeuw over en weer tussen politieke tegenstanders. "Voer wapenwetten in", riep een Democraat tegen de regeringspartij, terwijl een Republikein de Democraten toebeet: "jullie hebben dit veroorzaakt".
Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)bloot-in-politiek-vs
pi_218739948
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mensen die op alles reageren met 'het is de schuld van links' of 'het is de schuld van rechts' zijn zelf het probleem.
Precies dat. Het zegt me dat men ook eigenlijk geen oplossing wilt. Bietje boos zijn om het boos zijn.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:46:44 #236
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_218739949
Het land lijkt inderdaad verloren te zijn, het ziet er niet uit alsof er ruimte is voor nuance, een derde of vierde partij of iets anders wat het tij kan keren.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_218739950
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

Aanbod om (tijdelijk) in de VS te blijven om Amerikaanse werknemers op te leiden. Na ze allemaal opgepakt te hebben :')
Alle buitenlandse bedrijven die volgens Trump in de rij staan om miljarden te investeren krabben zich nogmaals achter de oren of dit een strategisch slimme beslissing zal zijn... :P
  donderdag 11 september 2025 @ 12:53:28 #238
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218740013
quote:
Nou, ze vertegenwoordigen het Amerikaanse volk in elk geval met verve :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218740041
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat Isral heel goed zelf weet wat ze moeten doen om het gevaar van Hamas uit te schakelen. Andere landen zoals de VS hebben de luxe om genuanceerd naar de situatie te kijken. Isral niet, die begrijpen dat als Hamas niet word uitgeschakeld er altijd een dreiging blijft bestaan vanuit Gaza. Ik kan heel goed begrijpen dat het uitschakelen van die dreiging de hoogste prioriteit heeft ongeacht wat dat doet met hun aanzien in de rest van de wereld.
Als leider van Isral moet je jezelf afvragen of het wenselijk is om je eigen bevolking gevaar te laten lopen ten faveure van internationale relaties.
In tegenstelling tot het westen is het beschermen van de bevolking daar wel een prioriteit en dat vind ik niet zo gek gezien de geschiedenis van het Joodse volk.
Heb je roots daar of zie je het als een uitverkoren volk vanuit Christelijke religie? Dan begrijp ik dat van je wellicht.

Maar het is gek dat Judaistische Joodse mensen en veel holocaustduiders niet direct vinden dat dit zo is en zeker niet dat wt er is als land een soort nieuw groot rijk moet worden (Groot Israel). Dat zoals Bibi (zelf Russische roots en nooit onderdrukt in Rusland) het voor de marginale religieuze kern verdedigt, grofweg van de Tigris tot Egypte moet lopen. Allang geen conspiracy meer, die wenskaarten worden overal getoond door ze.

In die beschreven hoek vind je veel joodse mensen die het afkeuren en vinden dat we prima door een deur moeten kunnen zonder dat iedere Gazaan, iedere journalist, iedere afwijkende mening... uit de weg moet worden geruimd.

Daar creeer je geen leefbare wereld mee en zelf ook weinig zin in om voor zo'n doodscultus (lees: Bibi z'n bankrekening) te gaan lopen stappen.

Israel heeft bestaansrecht in de oorspronkelijke vorm, maar ook hetgeen wat Bibi allemaal op zn wenslijst heeft, heeft dat bestaansrecht los van Israel.

Overal waar de "expansiedromen" boven verbindingsdromen beginnen in de moderne wereld, weet je dat er iets sterk aan het bederven is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 11-09-2025 13:15:09 ]
pi_218740142
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:06 schreef Ringo het volgende:

[..]
In relatie met Charlie Kirk was het niet meteen een explosie van woede in tweets.
pi_218740152
quote:

[..]

Ik had ook nog nimmer van hem gehoord maar zag nu wel wat van hem waar hij vond dat de held die de man van Pelosi de hersens in geslagen had vrij zou moeten zijn.
Ik geloof niet dat zijn dood een gemis is voor de wereld.

Ohh, en dat een aantal doden als gevolg van wapengeweld acceptabel is en empathie een zwakte.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_218740187
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Belediging voor MLK. Charlie Kirk was de anti-MLK zou ik bijna willen zeggen. Compleet tegenovergesteld qua waar hij voor stond.
Sterker nog, heeft zelf verschillende controversile uitingen gedaan over MLK.
  donderdag 11 september 2025 @ 13:13:26 #243
66444 Lord_Vetinari
pi_218740190
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:09 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik had ook nog nimmer van hem gehoord maar zag nu wel wat van hem waar hij vond dat de held die de man van Pelosi de hersens in geslagen had vrij zou moeten zijn.
Ik geloof niet dat zijn dood een gemis is voor de wereld.

Ohh, en dat een aantal doden als gevolg van wapengeweld acceptabel is en empathie een zwakte.
En dat homosexuelen geruimd zouden moeten worden.
pi_218740197
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En dat homosexuelen geruimd zouden moeten worden.
Hij was dus van de mormonen kerk?
  donderdag 11 september 2025 @ 13:15:03 #245
66444 Lord_Vetinari
pi_218740203
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Hij was dus van de mormonen kerk?
Nee, van de Trump kerk.
pi_218740218
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke 'racist dog whilstle' gaat het hier dan precies over?
Iedereen met een werkende hersencel snapt wel waar hij hier mee naartoe wilde;

quote:
ATTENDEE: Do you know how many transgender Americans have been mass shooters over the last 10 years?

KIRK: Too many. [Applause]

ATTENDEE: In America, it's five. Now, five is a lot, right, I'm going to give you — I'm going to give you some credit. Do you know how many mass shooters there have been in America over the last 10 years?

KIRK: Counting or not counting gang violence?

[ Bericht 2% gewijzigd door Cyan9 op 11-09-2025 15:16:55 ]
pi_218740219
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:18 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Wat ik gezien heb op amerikaanse zenders is dat het schot mogelijk van heel ver is afgevuurd. Dat betekent dat je hier te maken heb met een scherpschutter die bovendien ook heel specialistische wapens bij zich om het schot af te vuren. Daarom hebben ze de dader ook nog niet kunnen pakken.

Van de Amerikaanse wapen lobby kan je niet winnen in de verenigde staten.
politico had het over 200 yards, das 182 meter.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 11 september 2025 @ 13:18:45 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218740228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:17 schreef Sabata het volgende:

[..]
politico had het over 200 yards, das 182 meter.
In NWS is een artikel vd Daily Mail gelinkt waarbij een scherpschutter uit het Amerikaanse leger van mening is dat de schutter een amateur is. En dat het wapen geen AR15 is, maar een zwaarder en langer wapen.
pi_218740290
We weten helemaal niets. wie weet was het zijn buurman wel omdat charlie zijn tuinslangetje in een ander tuintje gehangen had.
Het is nogal voorbarig om te zeggen dat hij is doodgeschoten vanwege zijn mening.
pi_218740303
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Feit is dat een enorme hoeveelheid Amerikanen dit niet gaat accepteren. Je zou er mee weg kunnen komen in bepaalde staten maar landelijk hebben dit soort plannen echt geen schijn van kans.
[..]
Dan zie ik meer in goede geestelijke gezondheidszorg, ook moet men misschien meer op scholen doen om bepaalde tekenen van afwijkend gedrag eerder te signaleren. Als een kind zich bijvoorbeeld terugtrekt of veel gepest word is het misschien een idee dat er iemand met zo’n jongen/meisje gaat praten en ook de ouders inlicht.
Het vervelende is, dat staat haaks op het republikeinse gedachtengoed waar mannen vooral sterk moeten zijn en niet over emoties moeten klagen. Goede geestelijke gezondheidszorg is iets wat in de VS sowieso nodig is.

Feit is ook dat het gros van de Amerikanen die dit niet zullen accepteren rood stemmen.
  donderdag 11 september 2025 @ 13:31:35 #251
38496 Perrin
pi_218740343

Terwijl de dollar wankelt door onzekerheid in de VS, groeit de yuan aan kracht en aantrekkingskracht.

China stimuleert het gebruik van de yuan in internationale handel, bouwt eigen financile infrastructuur zoals CIPS en mBridge en biedt swaplijnen en yuan-obligaties aan buitenlandse partners.

Het doel: de yuan wereldwijd een alternatief maken voor de dollar.

quote:
The Economist: China is ditching the dollar, fast

China's leaders sense an epic opportunity. President Donald Trump’s erratic trade policy, gaping fiscal deficits and threats to Federal Reserve independence risk badly hurting the dollar. It has slumped 7% on a trade-weighted basis since January, and had its worst start to a year since 1973. By contrast, China’s tightly controlled currency, the yuan, has reached its highest level since Mr Trump was re-elected in November. Foreign investors are piling in. So are many governments looking for dollar alternatives.
  donderdag 11 september 2025 @ 13:32:52 #252
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218740356
Dat stuk op de FP :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 11 september 2025 @ 13:33:12 #253
38496 Perrin
pi_218740359
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:32 schreef Falco het volgende:
Stukje radicalisering.
pi_218740469
https://www.dailymail.co.(...)ng-job-far-know.html

UK ambassadeur in de US ontslagen wegens verregaande banden met Epstein.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_218740539
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:26 schreef bedachtzaam het volgende:
We weten helemaal niets. wie weet was het zijn buurman wel omdat charlie zijn tuinslangetje in een ander tuintje gehangen had.
Het is nogal voorbarig om te zeggen dat hij is doodgeschoten vanwege zijn mening.
Men lijkt vooral te hopen dat dat zo is, ondanks dat er nog niks bekend is.
  donderdag 11 september 2025 @ 13:49:38 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218740540
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:07 schreef Beathoven het volgende:

In relatie met Charlie Kirk was het niet meteen een explosie van woede in tweets.
Nee, maar wel een uitgekookte toespraak op “presidentieel” niveau. Misschien nog veel effectiever op de lange termijn.
pi_218740604
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:17 schreef OMG het volgende:

[..]
Hmm, waar wilde hij naartoe dan? De vraag of bendegeweld is natuurlijk prima, dat is immers ook een groot probleem in de VS, waardoor geregeld schietpartijen zijn waarbij meerdere mensen om het leven komen. Als je daar iets 'racistisch' achter zoekt dan zoek je iets dat er niet is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan9 op 11-09-2025 15:19:05 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218740660
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja man, hilarisch dat een man word doodgeschoten omdat hij het gore lef had een mening te hebben die haaks staat op de links progressieve denkwijze.
Ik grapte ooit eens hier dat als wij met zijn allen in een kamer zouden zitten ik moet uitkijken dat ik niet neergestoken zou worden.
Ik weet niet of ik dat nog als een grap moet zien als ik dit soort teksten lees.
Nergens stel ik dat het hilarisch was dat is doodgeschoten. Of dat omdat z'n mening over een hoop zaken ging weten we niet eens. Niet zo emotioneel doen, gozer.

Maar de rechterkant van het politieke spectrum was nergens te bekennen toen die politici een tijd terug zijn beschoten. Plaatje is al gepost een Charlie Kirk die maar vond dat een patriot bail moest betalen voor de persoon die Nancy Pelosi's man had aangevallen.

Meneer Kirk vond doden door wapen geweld acceptabel voor het behoud van het 2nd amendment. Meneer vond ook empathie een verzonnen woord waar hij niets aan vond.

Tel daarbij op alle pro-Trump figuren die met ICE te maken hebben gehad wat ze niet hadden verwacht, want dat zou hen nooit raken. Hetzelfde met de jankende boeren die nu de Biden grants terug willen, want de huidige regering zou hen niet raken.

We zitten nu redelijk in de FO fase van FAFO, waar de hele rechterkant van lijkt te hebben gedacht dat het nooit iets met hen van doen zou hebben. Fuck your feelings was het toch?

Keur ik politiek geweld goed? Nee. In een normale wereld zou dit niet plaatsvinden en zou iedereen het walgelijk vinden. Maar meneer is gestorven zoals hij het zou hebben willen gehad, als slachtoffer voor het behoud van het 2nd amendment. Of was dit ook weer een voorbeeld van "hi-ha-ho, ja niet ik, Charlie Kirk, maar doe maar een random stel kinderen"?
  donderdag 11 september 2025 @ 14:04:04 #259
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_218740678
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:02 schreef OMG het volgende:

[..]
Nergens stel ik dat het hilarisch was dat is doodgeschoten. Of dat omdat z'n mening over een hoop zaken ging weten we niet eens. Niet zo emotioneel doen, gozer.

Maar de rechterkant van het politieke spectrum was nergens te bekennen toen die politici een tijd terug zijn beschoten. Plaatje is al gepost een Charlie Kirk die maar vond dat een patriot bail moest betalen voor de persoon die Nancy Pelosi's man had aangevallen.

Meneer Kirk vond doden door wapen geweld acceptabel voor het behoud van het 2nd amendment. Meneer vond ook empathie een verzonnen woord waar hij niets aan vond.

Tel daarbij op alle pro-Trump figuren die met ICE te maken hebben gehad wat ze niet hadden verwacht, want dat zou hen nooit raken. Hetzelfde met de jankende boeren die nu de Biden grants terug willen, want de huidige regering zou hen niet raken.

We zitten nu redelijk in de FO fase van FAFO, waar de hele rechterkant van lijkt te hebben gedacht dat het nooit iets met hen van doen zou hebben. Fuck your feelings was het toch?

Keur ik politiek geweld goed? Nee. In een normale wereld zou dit niet plaatsvinden en zou iedereen het walgelijk vinden. Maar meneer is gestorven zoals hij het zou hebben willen gehad, als slachtoffer voor het behoud van het 2nd amendment. Of was dit ook weer een voorbeeld van "hi-ha-ho, ja niet ik, Charlie Kirk, maar doe maar een random stel kinderen"?
Jonguh je zit nu in deze post zelf ook allemaal aan het jij`en en te zij`en, en daarmee ben je ook gewoon onderdeel van het probleem.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_218740679
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

Misschien vergis ik me, maar dit was verdorie toch de hele insteek van die rot fabriek voor dat Ice ineens binnenviel? opstart door specialisten en inwerken van lokale werknemers.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_218740680
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, waar wilde hij naartoe dan? De vraag of bendegeweld is natuurlijk prima, dat is immers ook een groot probleem in de VS, waardoor geregeld schietpartijen zijn waarbij meerdere mensen om het leven komen. Als je daar iets 'racistisch' achter zoekt dan zoek je iets dat er niet is.
Hmm, dat je je weer eens van de domme houdt komt niet heel erg als een verrassing.
  donderdag 11 september 2025 @ 14:08:06 #262
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218740720
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:08 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En dus ook hoe hij reageert op een school shooting?
  donderdag 11 september 2025 @ 14:09:00 #263
66444 Lord_Vetinari
pi_218740730
  donderdag 11 september 2025 @ 14:09:59 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218740745
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Muh misinformatie, de beste man ging in gesprek en hij vertelde waar hij in geloofde. Dat is de essentie van het vrije woord en dat moeten we in ere blijven houden.
Ik vind het oprecht jammer dat mensen blijkbaar geen idee hebben wat het vrije woord precies betekent, het betekent dat je mag zeggen wat je wil al is het feitelijk niet correct.
Wat hij vertelde doet er allemaal niet toe, hij gaf een ieder een podium om hem te corrigeren in een open debat. Het is aan jou om hem te geloven of niet.
Wat je hier allemaal stelt neemt niets weg van dat hij misinformatie verspreidde. Ook in zijn debatten.
  donderdag 11 september 2025 @ 14:11:27 #265
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218740764
quote:

[..]
Dus die school shootings werden gedaan door criminelen en de vele kinderdoden ook? Hier hebben we geen school shootings en amper kinderdoden door vuurwapens, waar zou dat toch door komen?
  donderdag 11 september 2025 @ 14:12:57 #266
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218740782
Bekijk deze YouTube-video

Z voer je een debat, zonder misinformatie.
pi_218740783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:04 schreef OMG het volgende:

[..]
Hmm, dat je je weer eens van de domme houdt komt niet heel erg als een verrassing.
Er komt dus geen verdere uitleg, duidelijk. Wellicht dan ook niet zulke ongefundeerde claims maken als je geen zin hebt om deze verder te onderbouwen.
pi_218740915
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er komt dus geen verdere uitleg, duidelijk. Wellicht dan ook niet zulke ongefundeerde claims maken als je geen zin hebt om deze verder te onderbouwen.
Als iemand praat over mass shootings dan bedoelt men UITERAARD niet bende gerelateerd. Dat begrijpt iedereen. Door het dan toch bewust zo met de haren erbij te slepen is het wel degelijk een racist dog whistle met de implicatie dat niet-witte bendes het probleem zijn of een nog groter probleem zijn.
pi_218740946
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:32 schreef Falco het volgende:
Jeetje, wat een tokkie-festijn daar. Blij dat het daar rondhangt en niet in dit topic. Handig ook om als ‘journalisten’ zo overduidelijk kleur te bekennen om het vuurtje nog even aan te wakkeren, of is zo’n zelfde bericht ook geplaatst toen Hortman vermoord werd?
  donderdag 11 september 2025 @ 14:28:55 #270
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218740950
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als iemand praat over mass shootings dan bedoelt men UITERAARD niet bende gerelateerd. Dat begrijpt iedereen. Door het dan toch bewust zo met de haren erbij te slepen is het wel degelijk een racist dog whistle met de implicatie dat niet-witte bendes het probleem zijn of een nog groter probleem zijn.
Charlie Kirk ook.

Kirk: 'We moeten transgenders de vuurwapens weigeren'

Vraag vanuit het publiek: 'Hoeveel school shootings zijn gedaan door transgenders?'

Kirk: '5'

'En hoeveel school shootings hebben er plaatsgevonden'

Kirk: 'Ja, maar bendes in de VS...'

Hoe zit het eigenlijk met het juichen om de dood van McCain?
  donderdag 11 september 2025 @ 14:30:20 #271
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218740960
quote:

Illiberal tears :D LOL :D:D
pi_218741016
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja man, hilarisch dat een man word doodgeschoten omdat hij het gore lef had een mening te hebben die haaks staat op de links progressieve denkwijze.
Ik grapte ooit eens hier dat als wij met zijn allen in een kamer zouden zitten ik moet uitkijken dat ik niet neergestoken zou worden.
Ik weet niet of ik dat nog als een grap moet zien als ik dit soort teksten lees.
Denk dat je vooral ergens eenzaam in die kamer zit/staat, maar dat je je verder weinig druk hoeft te maken.
  donderdag 11 september 2025 @ 14:38:02 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741047
Dus als je met je buurman in debat gaat om te zeggen dat zijn vrouw een absolute hoer is, is dat misschien misinformatie, maar je ging wel netjes in debat. Daardoor zegt de buurman 'let's agree to disagree'.
pi_218741061
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:38 schreef Vis1980 het volgende:
Dus als je met je buurman in debat gaat om te zeggen dat zijn vrouw een absolute hoer is, is dat misschien misinformatie, maar je ging wel netjes in debat. Daardoor zegt de buurman 'let's agree to disagree'.
Extremisme is gewoon kut, of 't van links of van rechts komt maakt niets uit. Het zorgt ervoor dat het open debat niet mogelijk is.

Charlie Kirk bij zijn "prove me wrong" evenementen was een voorbeeld van hoe het ook kon, door te proberen naar elkaar te luisteren.
  donderdag 11 september 2025 @ 14:42:05 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741075
Overigens hebben we nog steeds geen motief, het kan net zo goed catcher in the rye zijn. Toch gaat iedereen er vanuit dat het allemaal om zijn meningen gaat. Blijkbaar waren die dan controversieel, niet dat je hem dan moet doden. Maar wie ook ter wereld, politici links en rechts hebben het over 'wat iemand zijn mening ook is'.
pi_218741085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als het over mass shooting gaat wordt daar meestal het criterium gehanteerd dat er vier of meer mensen om het leven zijn gekomen. Dat gebeurt ook geregeld bij bendegeweld. Welke huidskleur die betrokkenen dan hebben is totaal niet relevant.

Kortom, je kunt daar prima situaties van bendegeweld toe rekenen. Juist om zoiets raciaal te maken en daar 'racisme' achter te zoeken is bespottelijk. Het heeft er helemaal niets mee te maken.
  donderdag 11 september 2025 @ 14:47:01 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741110
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als het over mass shooting gaat wordt daar meestal het criterium gehanteerd dat er vier of meer mensen om het leven zijn gekomen. Dat gebeurt ook geregeld bij bendegeweld. Welke huidskleur die betrokkenen dan hebben is totaal niet relevant.

Kortom, je kunt daar prima situaties van bendegeweld toe rekenen. Juist om zoiets raciaal te maken en daar 'racisme' achter te zoeken is bespottelijk. Het heeft er helemaal niets mee te maken.
Waarom hebben we die school shootings eigenlijk niet in Nederland? Genoeg boze pubers, zou je zeggen.
pi_218741111
quote:

[..]
Ik denk dat hij stiekem dacht dat het hem toch niet zou overkomen (statistisch gezien ook erg onwaarschijnlijk). Dan is zo'n mening hebben natuurlijk een stuk makkelijker. Heel menselijk wel want met dat idee stappen de meeste mensen ook in de auto en in het vliegtuig. Het grote verschil is alleen dat vuurwapens letterlijk gemaakt zijn om te doden dus is het heel dom om daar een voorvechter van te zijn en maakt het het extra cru als je dan toch zelf slachtoffer daarvan wordt.
pi_218741148
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je houd je van de domme. Je weet zelf ook wel dat dat een andere categorie en in essentie een ander soort probleem is.
  donderdag 11 september 2025 @ 14:54:50 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741158
Wel overigens mijn respect voor dat hij niet alleen achter zijn camera bleef zitten, hij ging wel degelijk naar debatten. Laatst nog een gezien op een Britse school. Die student maakte wel gehakt van zijn leugens, maar hij stond er wel. Dat zie ik maar heel weinig MAGA's doen.
pi_218741168
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik denk dat hij stiekem dacht dat het hem toch niet zou overkomen (statistisch gezien ook erg onwaarschijnlijk). Dan is zo'n mening hebben natuurlijk een stuk makkelijker. Heel menselijk wel want met dat idee stappen de meeste mensen ook in de auto en in het vliegtuig. Het grote verschil is alleen dat vuurwapens letterlijk gemaakt zijn om te doden dus is het heel dom om daar een voorvechter van te zijn en maakt het het extra cru als je dan toch zelf slachtoffer daarvan wordt.
Ik heb hier vandaag gelezen dat ze er zijn om jezelf mee te verdedigen. Volgens mij kun je dan beter een schild of een kogelwerend vest aanschaffen ofzo, maar dat is wat hier telkens beweerd is.
pi_218741189
Enkele van zijn omstreden uitspraken van Charlie Kirk

quote:
Omstreden uitspraken
Eerder leidden discriminerende uitspraken al tot ophef. Zo zei hij: "Als ik een zwarte piloot zie, hoop ik maar dat die bekwaam is" als kritiek op beleid dat minderheden zou voortrekken. Dat witte Amerikanen meer privileges zouden hebben, deed hij af als "een racistische leugen".

Ook op gebied van genderkwesties was hij fel. Vrouwen behoorden zich volgens hem te richten op het krijgen van kinderen en zouden maar "boos en bitter" worden van anticonceptiemiddelen. Ook erkende hij maar twee geslachten en deed hij alle alternatieven af als "seksuele anarchie".

Burgerrechtenwetgeving uit de jaren 60 noemde hij "een enorme fout" omdat die had geleid tot een bureaucratie die uit was op diversiteit en inclusie. George Floyd zette hij weg als een "smeerlap" die aan een overdosis was gestorven. De in de grondwet vastgelegde scheiding van kerk en staat was volgens hem een verzinsel van humanisten. Empathie vond hij een gevaarlijk newageconcept.

Ja de man maakte zich echt populair in de VS
  donderdag 11 september 2025 @ 15:04:11 #283
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Extremisme is gewoon kut, of 't van links of van rechts komt maakt niets uit. Het zorgt ervoor dat het open debat niet mogelijk is.

Charlie Kirk bij zijn "prove me wrong" evenementen was een voorbeeld van hoe het ook kon, door te proberen naar elkaar te luisteren.
Helemaal mee eens, hoor. Van mij hoeft niemand dood, zelfs een veroordeelde moordenaar niet. Jammer dat er dan weer wel veel animo is voor de doodstraf.
pi_218741236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:17 schreef OMG het volgende:

[..]
Serieus tijdens een pro wapen speech/interview is hij neergeschoten?

[ Bericht 6% gewijzigd door Cyan9 op 11-09-2025 15:25:03 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218741238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:54 schreef Vis1980 het volgende:
Wel overigens mijn respect voor dat hij niet alleen achter zijn camera bleef zitten, hij ging wel degelijk naar debatten. Laatst nog een gezien op een Britse school. Die student maakte wel gehakt van zijn leugens, maar hij stond er wel. Dat zie ik maar heel weinig MAGA's doen.
Je hebt zo'n heel circuit van figuren die dat doen. Daar moet je inderdaad wel lef voor hebben maar vooral ook gewoon verbaal vaardig zijn zodat je geen modderfiguur slaat en je je overal uit kunt lullen. Over twee weken stond er een debat tussen hem en Hasan Piker gepland. Jammer dat we die nu niet gaan zien.
pi_218741255
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je hebt zo'n heel circuit van figuren die dat doen. Daar moet je inderdaad wel lef voor hebben maar vooral ook gewoon verbaal vaardig zijn zodat je geen modderfiguur slaat en je je overal uit kunt lullen. Over twee weken stond er een debat tussen hem en Hasan Piker gepland. Jammer dat we die nu niet gaan zien.
Heleboel mensen in Amerika zullen deze ophitserij, leugens en haatzaaierij helemaal niet missen
  donderdag 11 september 2025 @ 15:09:08 #287
9001 Gunner
#teamkroegenlos
  donderdag 11 september 2025 @ 15:10:45 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741295
quote:
Het Witte Huis is in een soort Action veranderd.
pi_218741370
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het Witte Huis is in een soort Action woonwagen veranderd.
FTFY
  donderdag 11 september 2025 @ 15:16:16 #290
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741372
Oja, en een ieder die vindt dat politici moeten nadenken over wat ze zeggen en niet moeten pushen op verdeeldheid, als je een president hebt die niet anders doet, dan geef je het slechte voorbeeld.
  donderdag 11 september 2025 @ 15:20:51 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741457
En mensen die geweld goedkeuren zijn niet goed bij hun hoofd. Bijvoorbeeld, wie zegt bijvoorbeeld dat Homo's gestenigd moeten worden?

Is dat VVMU of 'gewelddadige retoriek'?
pi_218741508
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waarom hebben we die school shootings eigenlijk niet in Nederland? Genoeg boze pubers, zou je zeggen.
In Nederland is er een groeiend probleem probleem met steekpartijen, veel jongeren dragen ook een mes mee tegenwoordig.

Zie ook: Dragen van mes normaal voor jeugdbendes, 'anders kun je je niet verdedigen'
  donderdag 11 september 2025 @ 15:27:07 #293
66444 Lord_Vetinari
pi_218741557
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In Nederland is er een groeiend probleem probleem met steekpartijen, veel jongeren dragen ook een mes mee tegenwoordig.

Zie ook: Dragen van mes normaal voor jeugdbendes, 'anders kun je je niet verdedigen'
En alle middelbare schoolleerlingen zijn 'jeugdbendes' wil je zeggen?
pi_218741684
Wat een debiele heiligverklaringen. Gaan ze dat ook met Chomsky doen? Liberulll Ezra Klein valt enorm door de mand, alweer.

Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 11 september 2025 @ 15:38:15 #295
66444 Lord_Vetinari
pi_218741700
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een debiele heiligverklaringen.
Helemaal volgens het handboek, hoor...

https://encyclopedia.ushm(...)er-horst-wessel-dies

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_Koot
  donderdag 11 september 2025 @ 15:39:18 #296
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218741713
Hoe kan iemand als Kirk, voor iemand hier in NL, nou veel betekenen.
pi_218741741
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En alle middelbare schoolleerlingen zijn 'jeugdbendes' wil je zeggen?
Alleen de links progressieven natuurlijk. :')

De rechts conservatieven die Nederland aan het polariseren zijn dat is echt geen probleem voor de maatschappij. :P
pi_218741800
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een debiele heiligverklaringen. Gaan ze dat ook met Chomsky doen? Liberulll Ezra Klein valt enorm door de mand, alweer.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je zult altijd wel mensen vinden die de moord van Kirk toejuichen.
En dan dat overdrijven tot het bewijs van de boosaardigheid van linkse mensen.
Persoonlijk vind ik het prima als Trump snel sterft met een natuurlijke oorzaak of ziekte. Zolang hij president is. Daarna mag hij nog lang en gelukkig leven, maar wel stoppen met de massa ophitsen
pi_218741839
Blijf het vooral sneu vinden voor zijn gezin en familie, maar ik betrap mezelf erop dat sympathie en medelijden hebben met het slachtoffer me toch veel moeite kost gezien zijn gedrag en uitlatingen in het verleden.

Het helpt ook niet bepaald mee dat alles in het rechterspectrum deze moord nu al framed richting progressief en links. Als je unaniem als held wordt gezien door de Trumps, Orbans, Barellas, LePens en Farages van deze wereld weet je wat je bijdrage aan een betere wereld is geweest...
  donderdag 11 september 2025 @ 15:51:35 #300
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741847
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Kom op, dit is de aandacht verplaatsen. Hoeveel school shootings hebben we hier al gehad en hoeveel slachtoffers?
  donderdag 11 september 2025 @ 15:53:46 #301
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741866
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Alleen de links progressieven natuurlijk. :')

De rechts conservatieven die Nederland aan het polariseren zijn dat is echt geen probleem voor de maatschappij. :P
Bendes zijn per definitie links. Met elkaar rekening houden en op een sociale manier het voor iedereen beter maken zie je in vooral bendes erg goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')