Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Even los van het wapenbezit als geheel kun je je natuurlijk afvragen waarom wapens op zoveel plekken te koop zijn, of waarom een wapen zoals een AR-15 zomaar te koop is. Of suppressors, ga zo maar door. Of waarom je geen vergunning nodig hebt.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:46 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens gaf hij zelf ooit aan dat 'een aantal doden per jaar het waard zijn om het tweede amendement in ere te houden om de andere God given rechten te beschermen'.
Ik mag toch hopen dat er toch eens een keer wat gaat gebeuren in de VS om wapenbezit terug te dringen, alleen vraag je je af of het daarvoor al niet veel te laat is.
Het is nooit te laat, het kan alleen heel veel tijd kosten. En er zal op zijn minst een redelijk draagvlak onder de bevolking voor moeten zijn. Dat draagvlak zal behoorlijk regionaal verschillen, schat ik zo in.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:46 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens gaf hij zelf ooit aan dat 'een aantal doden per jaar het waard zijn om het tweede amendement in ere te houden om de andere God given rechten te beschermen'.
Ik mag toch hopen dat er toch eens een keer wat gaat gebeuren in de VS om wapenbezit terug te dringen, alleen vraag je je af of het daarvoor al niet veel te laat is.
Dat debat over wapenbezit heeft hij overduidelijk verloren.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:46 schreef Vis1980 het volgende:
Money, de Benjaminnen.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:50 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Even los van het wapenbezit als geheel kun je je natuurlijk afvragen waarom wapens op zoveel plekken te koop zijn, of waarom een wapen zoals een AR-15 zomaar te koop is. Of suppressors, ga zo maar door. Of waarom je geen vergunning nodig hebt.
Hangt er vanaf wie je het vraagt denk ik. Op de een of andere manier is hij zo toch op een manier gestorven die overeen komt met zijn idealen.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat debat over wapenbezit heeft hij overduidelijk verloren.
Misschien had hij het zelf een acceptabel offer gevonden voor dat Second Amendment.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie je het vraagt denk ik. Op de een of andere manier is hij zo toch op een manier gestorven die in overeen komt met zijn idealen.
Sowieso maar een apart doelwit. Er zijn toch legio verschrikkelijkere mensen in Amerika lijkt me.
Maarja de meeste van dit soort schutters zijn niet erg pienter.
De VS moet voorlopig wat andere problemen oplossen.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:46 schreef Vis1980 het volgende:
Copycats, mensen die juist random een bepaalde groep waar de dader zou aan toebehoren gaat aanvallen etc. Zie het beide wel gebeuren.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef capricia het volgende:
Ik ben bang dat dit heel veel rage gaat opleveren. En een president die dat misschien wel aan gaat wakkeren, die graag speelt met vuur.
Tot nu toe viel Trump's opruiendheid wel mee.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef capricia het volgende:
Ik ben bang dat dit heel veel rage gaat opleveren. En een president die dat misschien wel aan gaat wakkeren, die graag speelt met vuur.
Dit dus, elke politieke moord is er een teveel, maar de boter op het hoofd van veel rechtse politici en fanboys is natuurlijk stuitend walgelijk.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:05 schreef Knipoogje het volgende:
Benieuwd hoe lang dit in de rechtse media voorpagina nieuws is. Die 2 democratische politici die afgeslacht werden door een rechtse wappie waren al gauw een voetnoot in dat ecosystem.
Ik gok dat het nu ineens wel heel belangrijk is.
Ja.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Copycats, mensen die juist random een bepaalde groep waar de dader zou aan toebehoren gaat aanvallen etc. Zie het beide wel gebeuren.
Trump is dit morgen al weer vergeten. Net als ik.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus, elke politieke moord is er een teveel, maar de boter op het hoofd van veel rechtse politici en fanboys is natuurlijk stuitend walgelijk.
Trump zal nu wel niet gaan golven
Zeker.quote:Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tot nu toe viel Trump's opruiendheid wel mee.
Maar even afwachten of dat zo blijft als het motief of de politieke kleur van de dader bekend wordt.
Maar was dit politiek dan? Kan toch net zo goed iemand zijn die een famlielid aan Corona heeft verloren of weet ik veel wat zijn. Kirks claim to fame was toch een bekende antivaxer zijn?quote:Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus, elke politieke moord is er een teveel, maar de boter op het hoofd van veel rechtse politici en fanboys is natuurlijk stuitend walgelijk.
Trump zal nu wel niet gaan golven
De walgelijke "senator" Mike Lee postte destijds zelfs grinnikend "nightmare on Walz street".quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |