abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 september 2025 @ 22:40:36 #1
862 Arcee
Look closer
pi_218735288

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 10 september 2025 @ 22:46:51 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218735352
Overigens gaf hij zelf ooit aan dat 'een aantal doden per jaar het waard zijn om het tweede amendement in ere te houden om de andere God given rechten te beschermen'.

Ik mag toch hopen dat er toch eens een keer wat gaat gebeuren in de VS om wapenbezit terug te dringen, alleen vraag je je af of het daarvoor al niet veel te laat is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 10 september 2025 @ 22:49:01 #3
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218735381
Overleden net op Pauw en de Wit
  woensdag 10 september 2025 @ 22:50:01 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218735395
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:49 schreef spapaars het volgende:
Overleden net op Pauw en de Wit
Walgelijk!
pi_218735400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:46 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens gaf hij zelf ooit aan dat 'een aantal doden per jaar het waard zijn om het tweede amendement in ere te houden om de andere God given rechten te beschermen'.

Ik mag toch hopen dat er toch eens een keer wat gaat gebeuren in de VS om wapenbezit terug te dringen, alleen vraag je je af of het daarvoor al niet veel te laat is.
Even los van het wapenbezit als geheel kun je je natuurlijk afvragen waarom wapens op zoveel plekken te koop zijn, of waarom een wapen zoals een AR-15 zomaar te koop is. Of suppressors, ga zo maar door. Of waarom je geen vergunning nodig hebt.
  woensdag 10 september 2025 @ 22:51:52 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218735420
quote:

Het is nooit te laat, het kan alleen heel veel tijd kosten. En er zal op zijn minst een redelijk draagvlak onder de bevolking voor moeten zijn. Dat draagvlak zal behoorlijk regionaal verschillen, schat ik zo in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 10 september 2025 @ 22:52:36 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218735428
quote:

Dat debat over wapenbezit heeft hij overduidelijk verloren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 10 september 2025 @ 22:53:02 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218735432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Even los van het wapenbezit als geheel kun je je natuurlijk afvragen waarom wapens op zoveel plekken te koop zijn, of waarom een wapen zoals een AR-15 zomaar te koop is. Of suppressors, ga zo maar door. Of waarom je geen vergunning nodig hebt.
Money, de Benjaminnen.

Daarom.
pi_218735536
quote:
9s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat debat over wapenbezit heeft hij overduidelijk verloren.
Hangt er vanaf wie je het vraagt denk ik. Op de een of andere manier is hij zo toch op een manier gestorven die overeen komt met zijn idealen.
Sowieso maar een apart doelwit. Er zijn toch legio verschrikkelijkere mensen in Amerika lijkt me.
Maarja de meeste van dit soort schutters zijn niet erg pienter.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:02:24 #10
38496 Perrin
pi_218735553
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wie je het vraagt denk ik. Op de een of andere manier is hij zo toch op een manier gestorven die in overeen komt met zijn idealen.
Sowieso maar een apart doelwit. Er zijn toch legio verschrikkelijkere mensen in Amerika lijkt me.
Maarja de meeste van dit soort schutters zijn niet erg pienter.
Misschien had hij het zelf een acceptabel offer gevonden voor dat Second Amendment.
pi_218735596
Benieuwd hoe lang dit in de rechtse media voorpagina nieuws is. Die 2 democratische politici die afgeslacht werden door een rechtse wappie waren al gauw een voetnoot in dat ecosystem.
Ik gok dat het nu ineens wel heel belangrijk is.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218735619
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218735632
Misschien dat over 50 jaar triggerhappy Amerika een bekering ondergaat en dat het 2de amendement wordt afgeschaft.
Zal het triggerhappy front van conservatieve rednecks en christenen en rijke lieden dan verwakt zijn ?
Op dit moment is het politiek gepolariseerd Amerika heel veel de schuld van Trump en zijn grote bek.
In de zestiger jaren was er ook veel polarisatie in Amerika. Jongeren tegen verstikkende miljeus. Vietnam.
Maar de politieke leiders waren nog mild in hun retoriek.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:12:50 #14
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218735686
quote:

De VS moet voorlopig wat andere problemen oplossen.
Makkelijk eerste
pi_218735695
Ik ben bang dat dit heel veel rage gaat opleveren. En een president die dat misschien wel aan gaat wakkeren, die graag speelt met vuur.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 10 september 2025 @ 23:15:18 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218735703
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef capricia het volgende:
Ik ben bang dat dit heel veel rage gaat opleveren. En een president die dat misschien wel aan gaat wakkeren, die graag speelt met vuur.
Copycats, mensen die juist random een bepaalde groep waar de dader zou aan toebehoren gaat aanvallen etc. Zie het beide wel gebeuren.
  woensdag 10 september 2025 @ 23:15:38 #17
38496 Perrin
pi_218735707
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:14 schreef capricia het volgende:
Tot nu toe viel Trump's opruiendheid wel mee.

Maar even afwachten of dat zo blijft als het motief of de politieke kleur van de dader bekend wordt.
pi_218735711
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:05 schreef Knipoogje het volgende:
Benieuwd hoe lang dit in de rechtse media voorpagina nieuws is. Die 2 democratische politici die afgeslacht werden door een rechtse wappie waren al gauw een voetnoot in dat ecosystem.
Ik gok dat het nu ineens wel heel belangrijk is.
Dit dus, elke politieke moord is er een teveel, maar de boter op het hoofd van veel rechtse politici en fanboys is natuurlijk stuitend walgelijk.

Trump zal nu wel niet gaan golven
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218735730
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Copycats, mensen die juist random een bepaalde groep waar de dader zou aan toebehoren gaat aanvallen etc. Zie het beide wel gebeuren.
Ja.
Volkswoede. En een president die dit wil gebruiken voor eigen gewin.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 10 september 2025 @ 23:18:31 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218735747
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dit dus, elke politieke moord is er een teveel, maar de boter op het hoofd van veel rechtse politici en fanboys is natuurlijk stuitend walgelijk.

Trump is dit morgen al weer vergeten. Net als ik.
pi_218735749
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tot nu toe viel Trump's opruiendheid wel mee.

Maar even afwachten of dat zo blijft als het motief of de politieke kleur van de dader bekend wordt.
Zeker.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218735769

Deze vent was, net zoals bijvoorbeeld Chris Rufo, een eersteklas ophitser.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218735772
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Maar was dit politiek dan? Kan toch net zo goed iemand zijn die een famlielid aan Corona heeft verloren of weet ik veel wat zijn. Kirks claim to fame was toch een bekende antivaxer zijn?
  woensdag 10 september 2025 @ 23:27:27 #24
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218735815
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 23:06 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
De walgelijke "senator" Mike Lee postte destijds zelfs grinnikend "nightmare on Walz street".

En alle tegenstanders van Trump hebben nu een andere boodschap. Een vreselijke gebeurtenis die nooit had mogen gebeuren en politiek geweld is altijd fout".

Er is een duidelijk ethisch verschil tussen beide politieke kampen.
pi_218735818
Kirk pleitte voor minder empathie.

No thoughts and prayers..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')