abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218736520
3 teens, including suspected shooter, in critical condition after shooting at Evergreen High School

A fourth minor was also transported to a hospital, a spokesperson with the Jefferson County Sheriff’s Office said

Krijgt uiteraard veel minder aandacht.

Reminder: #1 oorzaak van kindersterfte in de VS is wapengeweld.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 11 september 2025 @ 01:28:22 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736522
Wie bepaalt eigenlijk wanneer het om een overheid gaat waar je op mag schieten?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218736524
quote:
9s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:27 schreef Kijkertje het volgende:
3 teens, including suspected shooter, in critical condition after shooting at Evergreen High School

A fourth minor was also transported to a hospital, a spokesperson with the Jefferson County Sheriff’s Office said

[ afbeelding ]

Krijgt uiteraard veel minder aandacht.

Reminder: #1 oorzaak van kindersterfte in de VS is wapengeweld.
Hoezo, uiteraard?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 september 2025 @ 01:35:34 #104
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736543
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:28 schreef Vis1980 het volgende:
Wie bepaalt eigenlijk wanneer het om een overheid gaat waar je op mag schieten?
Ik zal hem alvast zelf beantwoorden. De Supreme Court, achteraf. Is dat een onderdeel van diezelfde overheid? Nee! Wie kiezen die rechters? De overheid.

Succes met je tweede amendement.
pi_218736603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 01:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik zal hem alvast zelf beantwoorden. De Supreme Court, achteraf. Is dat een onderdeel van diezelfde overheid? Nee! Wie kiezen die rechters? De overheid.

Succes met je tweede amendement.
Meh, kwestie van de juiste nieuwe regering (en daarmee de SC) installeren nadat je als volk de tirannieke overheid omver geworpen hebt mede dankzij die tweede toevoeging.

Dat 'achteraf legitimeren' lijkt me nou eerlijk gezegd niet echt het probleem van een gewapende revolutie tegen een tirannieke overheid. Je ziet dat dat toch meestal wel los loopt na een succesvolle machtsgreep.

En mocht je niet succesvol zijn, dan ben je sowieso wel de lul. Meestal de dode lul.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 11 september 2025 @ 02:10:52 #106
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736607
quote:
12s.gif Op donderdag 11 september 2025 02:06 schreef probeer het volgende:

[..]
Meh, kwestie van de juiste nieuwe regering (en daarmee de SC) installeren nadat je als volk de tirannieke overheid omver geworpen hebt mede dankzij die tweede toevoeging.
Wie gaat daar in hemelsnaam ooit aan beginnen? Wie lost het eerste schot en wie zegt dan 'ja, nu gaan we allemaal'? Dikke kans dat er dan inmiddels een paar zijn geweest die iets te vroeg zijn begonnen, in de hoop dat de rest dan zegt 'ja, nu is het tijd'.

En dat met 300 miljoen inwoners, dat is nogal een project!
  donderdag 11 september 2025 @ 02:18:52 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736623
quote:
12s.gif Op donderdag 11 september 2025 02:06 schreef probeer het volgende:
Dat 'achteraf legitimeren' lijkt me nou eerlijk gezegd niet echt het probleem van een gewapende revolutie tegen een tirannieke overheid. Je ziet dat dat toch meestal wel los loopt na een succesvolle machtsgreep.

En mocht je niet succesvol zijn, dan ben je sowieso wel de lul. Meestal de dode lul.
Dat is ook weer zo. Voordat het echt succesvol is, moet je in ieder geval goed kunnen organiseren, maar ook de juiste rechters meenemen én het Witte Huis overnemen.

Ik zeg: het zal nooit worden ingezet, zelfs niet wanneer het echt nodig is.
pi_218736669
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 02:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wie gaat daar in hemelsnaam ooit aan beginnen? Wie lost het eerste schot en wie zegt dan 'ja, nu gaan we allemaal'? Dikke kans dat er dan inmiddels een paar zijn geweest die iets te vroeg zijn begonnen, in de hoop dat de rest dan zegt 'ja, nu is het tijd'.

En dat met 300 miljoen inwoners, dat is nogal een project!
Ooow zeker, er gaan absoluut heel wat mensen zijn die eh .. te vroeg pieken, en dan toch wel een aardig boze overheid op hun dak krijgen. Dus ja, je hebt altijd mensen nodig die bewust of onbewust dat martelaarschap op zich nemen. De eerste bestormer van het Bastille zal het waarschijnlijk ook niet naverteld hebben.

En ja, zeker hedendaags lijkt het me onmogelijk om eerst een groep bij elkaar te krijgen die groot genoeg is om te slagen, voordat je de revolutie uitroept en de wapens letterlijk oppakt. Dus zo'n gewapende revolutie tegen een tirannieke overheid zal initieel vast neer komen op meerdere kleinere groeperingen die het proberen zonder enige kans van slagen, wat dan weer een groter aantal mensen inspireert.

Als we XR moeten geloven heb je 3,5% vd bevolking nodig als kritische massa voor verandering. Ik neem aan dat dat percentage wat lager ligt als je het met wapens doet, want he, die dingen veranderen een machtsverhouding nogal. Maar aan de andere kant heeft de VS verreweg de grootste krijgsmacht ter wereld, dus dat wordt dan ook nog wel een ding om omver te werpen. In die zin lijkt me een gewapende revolutie tegen een tirannieke overheid een stuk makkelijker wanneer die overheid diens defensieve macht (of eh, oorlogsmacht tegenwoordig) niet op orde heeft. En daar lijkt bij de VS weinig sprake van.

Aan de andere kant (alweer) .. de VS is volgens mij toch het land bij uitstek van 'gewapende militias / cults die zéér sterk anti-overheid zijn en met z'n allen in een of ander verholen kamp aan het preppen zijn (voor gewapende revolutie)'.
pi_218736682
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 02:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is ook weer zo. Voordat het echt succesvol is, moet je in ieder geval goed kunnen organiseren, maar ook de juiste rechters meenemen én het Witte Huis overnemen.

Ik zeg: het zal nooit worden ingezet, zelfs niet wanneer het echt nodig is.
Vanuit gewapende en georganiseerde burgers tegen een tirannieke overheid? Nee dat denk ik ook niet meer nee.

Wellicht op kleine schaal (max paar honderd lui) die hard neergeslagen worden voordat ze groot genoeg worden. Lui als de FBI zijn daar toch aardig gedreven in.

Een deel van de overheid tegen een vermeend tiranniek deel van diezelfde overheid? Dat lijkt me dan waarschijnlijker ja.

Maar je bent nergens zonder de steun van de krijgsmacht.

Dat geromantiseerde Mel Gibson's 'The Patriot' beeld met een succesvolle militia van burgers en buren tegen een georganiseerd leger, kunnen mensen heden ten dage toch echt vergeten.

Ik wil ook zeker wel erkennen dat een 2nd amendment vanuit de redenatie dat burgers tegen een tirannieke overheid moeten kunnen strijden, destijds terecht hout sneed. Inmiddels lijkt me dat doel achterhaald (want totaal niet meer realistisch), en draait het imo veel meer om het recht op gewapende verdediging tegen wie dan ook. En dan laat ik in het midden wat ik daar van vind.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 11-09-2025 02:45:16 ]
pi_218736740
Hoog tijd dat Trump troepen naar Utah stuurt met zoveel geweld.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218736742
Uiteraard, ik verwacht niets minder dan dat de verbindende vredesduif die universiteit plat bombardeert voor een Nobelprijs.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_218736834
En natuurlijk stookt Trump het vuurtje nog wat lekker op.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyjoy53pz22i

Wat een 'leider'! :')
  donderdag 11 september 2025 @ 04:59:58 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218736846
Pence gingen men natuurlijk politiek knuffelen na aandringen van Trump....
pi_218736853
Trouwens wel passend dat die gozer z'n laatste woorden een racist dog whistle waren. :').

Maar goed, terug naar de Epstein files en zaken die er wel toe doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_218736985
twitter

Wat een manier om wakker te worden, het laatste wat ik had gelezen gisteren ging over dat Oekraïne meisje dat bruut is vermoord en het eerste wat ik lees vandaag is dat Charlie Kirk is vermoord.
Het land staat op ontploffen en ik vrees dat er geen weg terug meer is, er is weer een grens over gegaan en de spanningen zullen nog verder oplopen.
pi_218737077
En om de spanning nog meer op te laten lopen gooit trump nog wat olie op het vuur. :')

Trump Says ‘Radical Left’ Rhetoric Contributed to Charlie Kirk’s Death
pi_218737117
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:22 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Wat een manier om wakker te worden, het laatste wat ik had gelezen gisteren ging over dat Oekraïne meisje dat bruut is vermoord en het eerste wat ik lees vandaag is dat Charlie Kirk is vermoord.
Het land staat op ontploffen en ik vrees dat er geen weg terug meer is, er is weer een grens over gegaan en de spanningen zullen nog verder oplopen.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Het helpt niet dat kopstukken zoals Trump en Musk dat vuur nog verder opstoken.

Dit zou een moment van reflectie en de-escalatie moeten zijn, maar ik ben bang dat dit maar het begin is van over en weer geweld.
pi_218737129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:56 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, daar ben ik ook bang voor. Het helpt niet dat kopstukken zoals Trump en Musk dat vuur nog verder opstoken.

Dit zou een moment van reflectie en de-escalatie moeten zijn, maar ik ben bang dat dit maar het begin is van over en weer geweld.
En tijdje terug zijn er nog 2 Democratische politici doodgeschoten. Reactie vanuit Republikeinse hoek: krekels.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218737132
quote:
15s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:58 schreef xpompompomx het volgende:
democratische politici
Nee, dit betrof twee lokale politici die simpelweg niet veel mensen kenden op landelijk niveau. Als zij Republikeinen waren geweest had ook de Democratische politici daar geen grootschalige statements over gemaakt om dezelfde reden.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 05:06 schreef OMG het volgende:
Trouwens wel passend dat die gozer z'n laatste woorden een racist dog whistle waren. :').

Maar goed, terug naar de Epstein files en zaken die er wel toe doen.
Welke 'racist dog whilstle' gaat het hier dan precies over?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218737158
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dit betrof twee lokale politici
En die zijn partijloos inderdaad.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218737169
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 06:56 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Om een probleem op te lossen moet je het probleem benoemen.
Het is overduidelijk dat Kirk is doodgeschoten om zijn mening, Charlie Kirk staat om niets anders bekend dan zijn debatten op scholen waar een ieder de kans krijgt om zijn mening te ventileren.
pi_218737191
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is overduidelijk dat Kirk is doodgeschoten om zijn mening,
Misschien had hij wel een affaire en is hij doodgeschoten door de bedrogen man.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218737192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Om een probleem op te lossen moet je het probleem benoemen.
Het is overduidelijk dat Kirk is doodgeschoten om zijn mening, Charlie Kirk staat om niets anders bekend dan zijn debatten op scholen waar een ieder de kans krijgt om zijn mening te ventileren.
Het probleem benoemen is ook geen enkel probleem, dat is absoluut nodig. Het helpt niet om -als president- te gaan wijzen naar ‘the radical left’, daarmee spoor je alleen maar mensen aan voor eigen rechter te spelen.
pi_218737225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het probleem benoemen is ook geen enkel probleem, dat is absoluut nodig. Het helpt niet om -als president- te gaan wijzen naar ‘the radical left’, daarmee spoor je alleen maar mensen aan voor eigen rechter te spelen.
En aangezien alles wat niet maga is radicaal links wordt genoemd door deze extreem conservatieve krachten is het juist deze generaliserende retoriek die bijdraagt aan verdere polarisatie in dat land.
pi_218737292
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En aangezien alles wat niet maga is radicaal links wordt genoemd door deze extreem conservatieve krachten is het juist deze generaliserende retoriek die bijdraagt aan verdere polarisatie in dat land.
Nadeel van mensen zo hard tegen elkaar opzetten. Komen er altijd weer gekken bovendrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')