Hoezo, uiteraard?quote:Op donderdag 11 september 2025 01:27 schreef Kijkertje het volgende:
3 teens, including suspected shooter, in critical condition after shooting at Evergreen High School
A fourth minor was also transported to a hospital, a spokesperson with the Jefferson County Sheriff’s Office said
[ afbeelding ]
Krijgt uiteraard veel minder aandacht.
Reminder: #1 oorzaak van kindersterfte in de VS is wapengeweld.
Ik zal hem alvast zelf beantwoorden. De Supreme Court, achteraf. Is dat een onderdeel van diezelfde overheid? Nee! Wie kiezen die rechters? De overheid.quote:Op donderdag 11 september 2025 01:28 schreef Vis1980 het volgende:
Wie bepaalt eigenlijk wanneer het om een overheid gaat waar je op mag schieten?
Meh, kwestie van de juiste nieuwe regering (en daarmee de SC) installeren nadat je als volk de tirannieke overheid omver geworpen hebt mede dankzij die tweede toevoeging.quote:Op donderdag 11 september 2025 01:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zal hem alvast zelf beantwoorden. De Supreme Court, achteraf. Is dat een onderdeel van diezelfde overheid? Nee! Wie kiezen die rechters? De overheid.
Succes met je tweede amendement.
Wie gaat daar in hemelsnaam ooit aan beginnen? Wie lost het eerste schot en wie zegt dan 'ja, nu gaan we allemaal'? Dikke kans dat er dan inmiddels een paar zijn geweest die iets te vroeg zijn begonnen, in de hoop dat de rest dan zegt 'ja, nu is het tijd'.quote:Op donderdag 11 september 2025 02:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Meh, kwestie van de juiste nieuwe regering (en daarmee de SC) installeren nadat je als volk de tirannieke overheid omver geworpen hebt mede dankzij die tweede toevoeging.
Dat is ook weer zo. Voordat het echt succesvol is, moet je in ieder geval goed kunnen organiseren, maar ook de juiste rechters meenemen én het Witte Huis overnemen.quote:Op donderdag 11 september 2025 02:06 schreef probeer het volgende:
Dat 'achteraf legitimeren' lijkt me nou eerlijk gezegd niet echt het probleem van een gewapende revolutie tegen een tirannieke overheid. Je ziet dat dat toch meestal wel los loopt na een succesvolle machtsgreep.
En mocht je niet succesvol zijn, dan ben je sowieso wel de lul. Meestal de dode lul.
Ooow zeker, er gaan absoluut heel wat mensen zijn die eh .. te vroeg pieken, en dan toch wel een aardig boze overheid op hun dak krijgen. Dus ja, je hebt altijd mensen nodig die bewust of onbewust dat martelaarschap op zich nemen. De eerste bestormer van het Bastille zal het waarschijnlijk ook niet naverteld hebben.quote:Op donderdag 11 september 2025 02:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wie gaat daar in hemelsnaam ooit aan beginnen? Wie lost het eerste schot en wie zegt dan 'ja, nu gaan we allemaal'? Dikke kans dat er dan inmiddels een paar zijn geweest die iets te vroeg zijn begonnen, in de hoop dat de rest dan zegt 'ja, nu is het tijd'.
En dat met 300 miljoen inwoners, dat is nogal een project!
Vanuit gewapende en georganiseerde burgers tegen een tirannieke overheid? Nee dat denk ik ook niet meer nee.quote:Op donderdag 11 september 2025 02:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Voordat het echt succesvol is, moet je in ieder geval goed kunnen organiseren, maar ook de juiste rechters meenemen én het Witte Huis overnemen.
Ik zeg: het zal nooit worden ingezet, zelfs niet wanneer het echt nodig is.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Het helpt niet dat kopstukken zoals Trump en Musk dat vuur nog verder opstoken.quote:Op donderdag 11 september 2025 06:22 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wat een manier om wakker te worden, het laatste wat ik had gelezen gisteren ging over dat Oekraïne meisje dat bruut is vermoord en het eerste wat ik lees vandaag is dat Charlie Kirk is vermoord.
Het land staat op ontploffen en ik vrees dat er geen weg terug meer is, er is weer een grens over gegaan en de spanningen zullen nog verder oplopen.
En tijdje terug zijn er nog 2 Democratische politici doodgeschoten. Reactie vanuit Republikeinse hoek: krekels.quote:Op donderdag 11 september 2025 06:56 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook bang voor. Het helpt niet dat kopstukken zoals Trump en Musk dat vuur nog verder opstoken.
Dit zou een moment van reflectie en de-escalatie moeten zijn, maar ik ben bang dat dit maar het begin is van over en weer geweld.
Nee, dit betrof twee lokale politici die simpelweg niet veel mensen kenden op landelijk niveau. Als zij Republikeinen waren geweest had ook de Democratische politici daar geen grootschalige statements over gemaakt om dezelfde reden.quote:
Welke 'racist dog whilstle' gaat het hier dan precies over?quote:Op donderdag 11 september 2025 05:06 schreef OMG het volgende:
Trouwens wel passend dat die gozer z'n laatste woorden een racist dog whistle waren..
Maar goed, terug naar de Epstein files en zaken die er wel toe doen.
En die zijn partijloos inderdaad.quote:Op donderdag 11 september 2025 06:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit betrof twee lokale politici
Om een probleem op te lossen moet je het probleem benoemen.quote:Op donderdag 11 september 2025 06:56 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook bang voor. Het helpt niet dat kopstukken zoals Trump en Musk dat vuur nog verder opstoken.
Dit zou een moment van reflectie en de-escalatie moeten zijn, maar ik ben bang dat dit maar het begin is van over en weer geweld.
Misschien had hij wel een affaire en is hij doodgeschoten door de bedrogen man.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat Kirk is doodgeschoten om zijn mening,
Het probleem benoemen is ook geen enkel probleem, dat is absoluut nodig. Het helpt niet om -als president- te gaan wijzen naar ‘the radical left’, daarmee spoor je alleen maar mensen aan voor eigen rechter te spelen.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Om een probleem op te lossen moet je het probleem benoemen.
Het is overduidelijk dat Kirk is doodgeschoten om zijn mening, Charlie Kirk staat om niets anders bekend dan zijn debatten op scholen waar een ieder de kans krijgt om zijn mening te ventileren.
En aangezien alles wat niet maga is radicaal links wordt genoemd door deze extreem conservatieve krachten is het juist deze generaliserende retoriek die bijdraagt aan verdere polarisatie in dat land.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het probleem benoemen is ook geen enkel probleem, dat is absoluut nodig. Het helpt niet om -als president- te gaan wijzen naar ‘the radical left’, daarmee spoor je alleen maar mensen aan voor eigen rechter te spelen.
Nadeel van mensen zo hard tegen elkaar opzetten. Komen er altijd weer gekken bovendrijven.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En aangezien alles wat niet maga is radicaal links wordt genoemd door deze extreem conservatieve krachten is het juist deze generaliserende retoriek die bijdraagt aan verdere polarisatie in dat land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |