abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218749218
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Charlie Kirk heeft gewoon gezegd dat zwarte vrouwen geen verstand hebben.
Niet in de video die de NOS liet zien en daar ging het om.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:37:48 #252
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218749242
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het is eigenlijk een soort van voorproefje op de dood van Trump. Behalve uiteraard het hele spiel van triest voor vrouw en kinderen.

Het is wel fascinerend en toont tegelijk ook wel aan dat links en MAGA niet zo veel van elkaar verschillen qua emoties.
Kirk was een vervelende homofobe, misogyne racist die gewoon zijn ranzige mening zou moeten kunnen geven zonder neergeknald te worden. Voor Trump zijn er echter goede gronden om hem neer te knallen. Dat second amendment hebben ze in de VS niet voor niets.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218749243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Charlie Kirk was geen MLK, er is geen reden om hem op het schild te hijsen (tenzij je zijn denkbeelden ondersteunt, uiteraard). Maar de man was geen verbinder of strijder tegen onrecht, zoals MLK dat wel was.

En voor alle duidelijkheid: dat hij is doodgeschoten vind ik in alle opzichten verschrikkelijk en ontoelaatbaar.

Maar volgens mij kunnen die meningen gewoon naast elkaar bestaan.

[ x ]
Wat zij beschrijft komt gewoon neer op domestic terrorism :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218749262
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nee hoor

Het rechtse lijstje voor Europa (2000–2025)

Noorwegen, Utøya & Oslo – Breivik (2011) (77)
Duitsland, Hanau – aanslag op shisha-bars (2020) (9)
Duitsland, Halle – synagoge + kebabzaak (2019) (2)
Duitsland, Kassel – moord op politicus Walter Lübcke (2019) (1)
Verenigd Koninkrijk, Birstall – moord op parlementslid Jo Cox (2016) (1)
Zweden, Trollhättan – schoolaanval met racistische motieven (2015) (3)
Duitsland, NSU-moorden (2000–2007) – serie aanslagen/doden, hoofdzakelijk migranten (10)

Het linkse lijstje voor Europa (2000–2025)
Griekenland, Athene – moord op de Britse diplomaat Stephen Saunders door 17 November (2000) (1)
Griekenland, Athene – moord op journalist Sokratis Giolias door Sect of Revolutionaries (2010) (1)
Links is emotioneel volgens @Sherlock_Holmes, maar dat gaat dan zelden over tot dodelijk geweld.

Ook typisch: in het jaar 1980 beging Duits extreem-rechts meer geweld dan de Rote Armee Fraktion in haar hele bestaan.

Hier de bron:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-veiligheid-a4868333
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218749285
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:11 schreef mackinac het volgende:

[..]
Geen idee wat je hier probeert te zegen maar ik heb liever dat NOS gewoon bij de feiten blijft.
Enkele feiten
His verified statements (also) include:

· Calling the situation in Gaza a "humanitarian catastrophe."
· Criticizing Prime Minister Netanyahu directly.
· Arguing that unconditional U.S. support for the Israeli government's military strategy is not in America's or Israel's long-term interest.
· Expressing concern over the high civilian casualty count.

De NOS kiest uiteraard voor de typering van de grootste gemene deler qua uitspraken van Kirk als racist. Dat zou ik ook doen. Kijken wat hem typeert.

Maar je zou ook kunnen beargumenteren dat het veiliger was voor jou op rechts om dát te doen, dan aan te geven dat hij op bepaalde punten aan het draaien was.

Of had jij liever gezien dat bovenstaand in cursief in de headlines was gekomen?
pi_218749298
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kirk was een vervelende homofobe, misogyne racist die gewoon zijn ranzige mening zou moeten kunnen geven zonder neergeknald te worden. Voor Trump zijn er echter goede gronden om hem neer te knallen. Dat second amendment hebben ze in de VS niet voor niets.
Leuk is dat nu zo een Aylin Bilic filosofeert over dat Kirk op de UvA zou moeten kunnen spreken.

Maar dan wel vooraan staan te brullen over 'haatpredikers' toegang tot Nederland en Nijmegen te willen ontzeggen. Of volle steun voor hoe de burgemeester van Utrecht een gebiedsverbod uitvaardigde.

Twee maten. De gorigheid van Kirk mag wel, pro-Palestijnse gorigheid mag niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218749309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kirk was een vervelende homofobe, misogyne racist die gewoon zijn ranzige mening zou moeten kunnen geven zonder neergeknald te worden.
Die mening mag je hebben. Al hoop ik wel dat je dan dezelfde mening hebt over de biblebelt in Nederland, want dat is zijn aanhang.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218749324
Ik ben geen liefhebber van Kirk trouwens. Ik denk dat het een figuur is die zowel rechts als links het liefste zo snel mogelijk vergeet. Ondanks dat Maga natuurlijk alle spinbare-opties verkent. Hij had gewoon moeten blijven leven. Veel beter.

[ Bericht 11% gewijzigd door Beathoven op 12-09-2025 12:50:51 ]
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:46:59 #259
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218749345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Die mening mag je hebben. Al hoop ik wel dat je dan dezelfde mening hebt over de biblebelt in Nederland, want dat is zijn aanhang.
Ja hoor, die mogen wat mij betreft ook vrijelijk hun mening ventileren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218749364
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja hoor, die mogen wat mij betreft ook vrijelijk hun mening ventileren.
Slim antwoord op een vraag.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218749385
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wat zij beschrijft komt gewoon neer op domestic terrorism :{
Maar MAGA is geen cult. Toch? Toch? Of?
pi_218749422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Maar MAGA is geen cult. Toch? Toch? Of?
Scientology is een midzomerfeestje vergeleken met die death cult :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218749530
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Charlie Kirk was geen MLK, er is geen reden om hem op het schild te hijsen (tenzij je zijn denkbeelden ondersteunt, uiteraard). Maar de man was geen verbinder of strijder tegen onrecht, zoals MLK dat wel was.

En voor alle duidelijkheid: dat hij is doodgeschoten vind ik in alle opzichten verschrikkelijk en ontoelaatbaar.

Maar volgens mij kunnen die meningen gewoon naast elkaar bestaan.

[ x ]
Ik denk dat Kirk het beste te typeren valt als opstandige radicale jonge hond die met de jaren nieuwe inzichten aan het verwerven was, die tegen zijn eerdere uitspraken gingen.

Puur door met anderen het debat aan te gaan en plaatsen te bezoeken die confronterend waren.

Absoluut geen MLK, maar iemand die vanuit zijn eigen tunnelvisie de bredere blik probeerde te vinden. Helaas moesten we vaak met plaatsvervangende schaamte naar die zoektocht kijken, (had ie ook zonder camera's mogen doen van mij) maar goed.
pi_218749583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nee hoor

Het rechtse lijstje voor Europa (2000–2025)

Noorwegen, Utøya & Oslo – Breivik (2011) (77)
Duitsland, Hanau – aanslag op shisha-bars (2020) (9)
Duitsland, Halle – synagoge + kebabzaak (2019) (2)
Duitsland, Kassel – moord op politicus Walter Lübcke (2019) (1)
Verenigd Koninkrijk, Birstall – moord op parlementslid Jo Cox (2016) (1)
Zweden, Trollhättan – schoolaanval met racistische motieven (2015) (3)
Duitsland, NSU-moorden (2000–2007) – serie aanslagen/doden, hoofdzakelijk migranten (10)

Het linkse lijstje voor Europa (2000–2025)
Griekenland, Athene – moord op de Britse diplomaat Stephen Saunders door 17 November (2000) (1)
Griekenland, Athene – moord op journalist Sokratis Giolias door Sect of Revolutionaries (2010) (1)
Ik zat meer te denken aan islamisme en separatisme, maar inderdaad is het tussen extreem-links en extreem-rechts ook wel een stuk eenzijdiger qua slachtoffers dan ik had gedacht.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:11:57 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218749597
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik zat meer te denken aan islamisme en separatisme, maar inderdaad is het tussen extreem-links en extreem-rechts ook wel een stuk eenzijdiger qua slachtoffers dan ik had gedacht.
Fortuijn ontbreekt natuurlijk nog wel op die lijst.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218749677
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Fortuijn ontbreekt natuurlijk nog wel op die lijst.
Volkert was meer een radicaal zonder goede communicatieskills. Iemand die actief Nertsen bevrijde en het niet kon zetten dat Fortuyn in de media nertsenbont droeg en promootte.

Voor Volkert Fortuyn vermoorde vond hij dat Fortuyn een moordenaar was.

Dat was zijn hele motief. Daar is natuurlijk politiek gezien vanalles aan vastgeplakt.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:21:53 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218749695
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Volkert was meer een radicaal zonder goede communicatieskills. Iemand die actief Nertsen bevrijde en het niet kon zetten dat Fortuyn in de media nertsenbont droeg en promootte.

Voor Volkert Fortuyn vermoorde vond hij dat Fortuyn een moordenaar was.

Dat was zijn hele motief. Daar is natuurlijk politiek gezien vanalles aan vastgeplakt.
Mwah, Volkerts eerste verklaring was dat hij Fortuijn had vermoord omdat hij in hem een gevaar zag voor kwetsbare groepen in de samenleving. Na overleg heeft hij deze gewijzigd. Maar zelfs als je hem louter als dierenrechtenactivist zou zien kun je de moord nog gevoegelijk scharen onder linkse moorden op rechtse politici.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218749788
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:45 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben geen liefhebber van Kirk trouwens. Ik denk dat het een figuur is die zowel rechts als links het liefste zo snel mogelijk vergeet. Ondanks dat Maga natuurlijk alle spinbare-opties verkent. Hij had gewoon moeten blijven leven. Veel beter.
Het feit dat er bij elke State University meer dan een handvol mafklappers op de been komen om te discussiëren met iemand die er prat op gaat geen academische graad te hebben, laat uitstekend zien waar het mis gaat in de VS.

Dat hele onderwijssysteem deugd niet. Ik mag hopen dat het in Nederland niet zover komt.
pi_218749969
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, Volkerts eerste verklaring was dat hij Fortuijn had vermoord omdat hij in hem een gevaar zag voor kwetsbare groepen in de samenleving. Na overleg heeft hij deze gewijzigd. Maar zelfs als je hem louter als dierenrechtenactivist zou zien kun je de moord nog gevoegelijk scharen onder linkse moorden op rechtse politici.
Het klopt wat je schrijft. In de aanloop naar de verklaring werd wat ik noemde als theorie genoemd. In zijn werkelijke verklaring ging het over die groepen. De zwakkeren en minderheren.
Hij zag zichzelf als beschermer daarvan, waar ook de nertsen zijdelings onder vielen waar hij pro-actief mee bezig was.

Geert Mak noemde 'm zonder bij naam te noemen overigens al in 'hoe god verdween uit Jorwert' als een militant activist die boeren het leven zuur maakte. Mak viel na de moord ook fijn en ongewild bij de "linkse kliek"

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 12-09-2025 13:59:45 ]
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:59:15 #270
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218750461
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:55 schreef SurpriseGirl het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

In zijn toespraak zegt Trump zelf dat Charlie Kirk vergeleken werd met een nazi. Dan zitten we er niet naast.
Dit is trouwens 100% een AI-video. Let op zijn pink, die verdwijnt op een gegeven moment. Rond 40 seconden. Sadam deed het met een dubbelganger, tegenwoordig kan het zo. Kan best dat het echt is ingesproken, maar het is zeker weten bewerkt met ai.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vis1980 op 12-09-2025 15:04:22 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 12 september 2025 @ 15:15:22 #271
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218750617
Het lijkt er ook op dat hij de perschef is als het aankomt op de moord. Hij geeft aan dat de dader gepakt is, nergens wordt het bevestigd en als Trump iets zegt, dan is het eigenlijk 99,9999% van alles wat ie zegt een leugen.

Dan nog kan het zijn dat ze hem hebben, maar als ie zeg maar procesloos ergens heen gestuurd wordt, dan kan het net zo goed zijn dat ie op de boot zat bij Venezuela.

Beste reactie op de arrestatie op Reddit:

quote:
Hopefully that person has the Epstein files
Of ze sturen hem met een drugsboot naar een buitenlandse gevangenis, terwijl hij deel uitmaakt van een migrantenkaravaan. En natuurlijk eet hij er ook nog eens huisdieren.

[ Bericht 16% gewijzigd door Vis1980 op 12-09-2025 15:20:57 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 12 september 2025 @ 16:28:00 #272
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218751271
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 15:15 schreef Vis1980 het volgende:
Het lijkt er ook op dat hij de perschef is als het aankomt op de moord. Hij geeft aan dat de dader gepakt is, nergens wordt het bevestigd en als Trump iets zegt, dan is het eigenlijk 99,9999% van alles wat ie zegt een leugen.

Dan nog kan het zijn dat ze hem hebben, maar als ie zeg maar procesloos ergens heen gestuurd wordt, dan kan het net zo goed zijn dat ie op de boot zat bij Venezuela.

Beste reactie op de arrestatie op Reddit:
[..]
Of ze sturen hem met een drugsboot naar een buitenlandse gevangenis, terwijl hij deel uitmaakt van een migrantenkaravaan. En natuurlijk eet hij er ook nog eens huisdieren.
Ghehe...

Toen ik net hoorde dat ze iemand hadden opgepakt was mijn eerste reactie: "sure Jan" :P

Dit is allemaal veel te professioneel gebeurd. Van die afstand zo gericht kunnen schieten...dan heb je erg veel ervaring en ben je niet zomaar een amateurtje zoals die oorschutter van Trump.

Toen hoorde ik dat Trump het zelf had gezegd wist ik zeker dat ze hem niet hebben :Y
  vrijdag 12 september 2025 @ 16:41:02 #273
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218751409
Dat was voor 2000
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 16:44:48 #274
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218751450
Make David Lynch great again! *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 12 september 2025 @ 16:50:11 #275