abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2025 @ 11:58:23 #226
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218748802
Al die huilende Charlie Kirk-fans:
Antifa
pi_218748811
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:57 schreef Beathoven het volgende:
Hoe zou jij 'm belichten?
Waarom zou ik dat moeten doen? Van de NOS verwacht ik gewoon dat ze hun werk fatsoenlijk doen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218748826
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:59 schreef mackinac het volgende:

[..]
Waarom zou ik dat moeten doen? Van de NOS verwacht ik gewoon dat ze hun werk fatsoenlijk doen.
Verwacht je NOS Fox News of NOS Newsmax?
pi_218748852
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Verwacht je NOS Fox News of NOS Newsmax?
Oh, dus als de NOS beweert dat Kirk alle zwarte vrouwen dom noemt terwijl hij in werkelijkheid over 4 specifieke vrouwen heeft dan wil je eigenlijk FOX news. Ja, dat zal het zijn :O .
pi_218748877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:04 schreef mackinac het volgende:

[..]
Oh, dus als de NOS beweert dat Kirk alle zwarte vrouwen dom noemt terwijl hij in werkelijkheid over 4 specifieke vrouwen heeft dan wil je eigenlijk FOX news. Ja, dat zal het zijn :O .
Het neerzetten van Kirk als racist past binnen Trumps 'some say he is a nazi' en het pro Netanyahu-naratief.

Namelijk de aandacht wegleiden van al zijn "controversiële" uitspraken op een ander vlak. Dus, mocht je pro-Netanyahu zijn dan ben jij blij met de berichtgeving van de NOS. En nee, ik zeg niet dat de NOS in een complot zit. Ze kiezen simpelweg iets wat m typeert en dat hij controversieel is, is een feit. Misschien iets multi-dimensionaler controversieel dan we denken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 12-09-2025 12:14:42 ]
pi_218748892
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:49 schreef mackinac het volgende:
[ x ]

Bijzonder kwalijke verdraaiing van de NOS weer over Charlie Kirk. Objectief nieuws brengen blijft lastig.
"Black women do not have brain processing power to be taken seriously. You have to go steal a white person's slot."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyjtz7qfgk2m
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218748902
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:04 schreef mackinac het volgende:

[..]
Kirk heeft ook gezegd (en lekker origineel weer) dat zwarten geboren zijn met lagere intelligentie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218748932
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:21 schreef papert het volgende:

[..]
Zelfs als links georiënteerd persoon dacht ik door de media dat de verhoudingen heel anders waren dan dit.
De media blazen ook daden door islamitische personen enorm op.

https://ourworldindata.or(...)ttention-than-others

In this study the authors define five major news sources as CNN.com, the New York Times, Wall Street Journal, the Washington Post and USA Today. ‘Non-major’ sources are thousands of local news outlets.

What’s striking is the much larger coverage if the perpetrator was Muslim. Across all media sources, attacks received on average 357% greater coverage if the attacker was Muslim; for major outlets this was higher still at 758%.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218748934
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het neerzetten van Kirk als racist past binnen Trumps 'some say he is a nazi' en het pro Netanyahu-naratief.

Namelijk de aandacht wegleiden van al zijn "controversiële" uitspraken op een ander vlak. Dus, mocht je pro-Netanyahu zijn dan ben jij blij met de berichtgeving van de NOS. En nee, ik zeg niet dat de NOS in een complot zit. Ze kiezen simpelweg iets wat m typeert en dat hij controversieel is, is een feit.

Thank them later.
Geen idee wat je hier probeert te zegen maar ik heb liever dat NOS gewoon bij de feiten blijft.
pi_218748947
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:11 schreef mackinac het volgende:

[..]
Geen idee wat je hier probeert te zegen maar ik heb liever dat NOS gewoon bij de feiten blijft.
Charlie kirk is doodgeschoten.

Volgende onderwerp
pi_218748973
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:11 schreef mackinac het volgende:

[..]
Erken jij wel dat Charlie Kirk opriep tot stenigen van homoseksuelen?

Charlie Kirk believed that gay people should be stoned to death, that the 1964 Civil Rights Act was a “huge mistake,” that we should legally be allowed to whip foreigners in the U.S., that Muslims only move here to destroy the country, that American Jews encourage anti-whiteness, that men should physically attack transgender people, that all women should submit to their husbands, and that Black professionals “steal” their jobs from more qualified white people.

Kirk used his massively influential, billionaire-funded “young conservative organization” Turning Point USA to spread these hateful views on a grand scale to a rising generation of copycat, crypto-fascist, edgelord trolls.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218748979
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:32 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Het percentage killings is significant hoger dan aantal incidenten.
Omdat je alleen een percentage ziet, kan je daar niks over zeggen. Je kan op basis van deze 2 grafieken ze niet met elkaar vergelijken om er conclusies of hypothesen uit te halen.

Wat je wel met deze grafieken kan doen is vergelijken hoe de verhoudingen van incidenten en moorden zijn binnen de genoemde groepen.
pi_218749012
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Kirk heeft ook gezegd (en lekker origineel weer) dat zwarten geboren zijn met lagere intelligentie.
Charlie Kirk is een racist met 'gebroken klok' momenten waarin hij vol tegen de visie van zn eigen partij inging zoals met de veroordeling van wat er in Gaza plaatsvindt. Zoals ik eerder schreef ziet Maga alles liever door de achterdeur verdwijnen dan geetaleerd op straat zoals nu.

Controversieel aan twee kanten..
pi_218749033
Moord is nooit goed te praten en ik vind het echt enorm triest voor z'n vrouw en kinderen, maar nu dit is gebeurd Kirk op een voetstuk van 'het vrije woord' plaatsen is natuurlijk :')

Dat verdient een racistische, misogynistische homofoob gewoon niet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218749080
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Charlie Kirk believed that gay people should be stoned to death, that the 1964 Civil Rights Act was a “huge mistake,” that we should legally be allowed to whip foreigners in the U.S., that Muslims only move here to destroy the country, that American Jews encourage anti-whiteness, that men should physically attack transgender people, that all women should submit to their husbands, and that Black professionals “steal” their jobs from more qualified white people.

Kirk used his massively influential, billionaire-funded “young conservative organization” Turning Point USA to spread these hateful views on a grand scale to a rising generation of copycat, crypto-fascist, edgelord trolls.

Ik heb helemaal niets met Charlie Kirk en begrijp ook niet waarom iemand zijn tijd zou willen besteden aan schreeuwerige discussies met opgefokte studenten in een of andere college. Een aantal van zijn denkbeelden zou ik ook zeker als extreem omschrijven. Maar dat is geen vrijbrief voor de NOS om dan maar uitspraken en video fragmenten te gaan verdraaien.
pi_218749097
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Totaal gestoorde gek.

Maar als dat gedeelte over Joden er niet ingestaan had en hij zijn "human catastrophe" (nieuw recent inzicht) niet had toegepast voor Gaza, dan zou het absoluut een uithangbord zijn geweest voor Maga.

Ik had bij Kirk wel het idee dat hij iets van een leercurve doorging, mede door de debatten die hij wel voerde. Iemand die je op zn 70e spreekt en dan zegt "vroeger was ik een enorme lul".

We zullen het nooit weten.
pi_218749115
Geen idee hoe ik het precies moet labelen, maar voor mij staat wel vast dat hij een ontzettende lul was.

Daarmee hoeft hij niet dood en had hem verder ook niets aangedaan gehoeven. Maar om zo iemand nou zo op het voetstuk te plaatsen na zijn dood is redelijk bizar.
pi_218749148
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:49 schreef mackinac het volgende:
[ x ]

Bijzonder kwalijke verdraaiing van de NOS weer over Charlie Kirk. Objectief nieuws brengen blijft lastig.
Objectief nieuws en de NOS :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218749156
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:27 schreef Friggles het volgende:
Geen idee hoe ik het precies moet labelen, maar voor mij staat wel vast dat hij een ontzettende lul was.

Daarmee hoeft hij niet dood en had hem verder ook niets aangedaan gehoeven. Maar om zo iemand nou zo op het voetstuk te plaatsen na zijn dood is redelijk bizar.
Je had wat anders verwacht in een dictatuur die zoekt naar een trigger.
pi_218749158
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:16 schreef papert het volgende:

[..]
Omdat je alleen een percentage ziet, kan je daar niks over zeggen. Je kan op basis van deze 2 grafieken ze niet met elkaar vergelijken om er conclusies of hypothesen uit te halen.

Wat je wel met deze grafieken kan doen is vergelijken hoe de verhoudingen van incidenten en moorden zijn binnen de genoemde groepen.
Daarom was het ook een vraag, geen statement
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_218749180
Charlie Kirk was geen MLK, er is geen reden om hem op het schild te hijsen (tenzij je zijn denkbeelden ondersteunt, uiteraard). Maar de man was geen verbinder of strijder tegen onrecht, zoals MLK dat wel was.

En voor alle duidelijkheid: dat hij is doodgeschoten vind ik in alle opzichten verschrikkelijk en ontoelaatbaar.

Maar volgens mij kunnen die meningen gewoon naast elkaar bestaan.

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218749205
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:27 schreef Friggles het volgende:

Het is eigenlijk een soort van voorproefje op de dood van Trump. Behalve uiteraard het hele spiel van triest voor vrouw en kinderen.

Het is wel fascinerend en toont tegelijk ook wel aan dat links en MAGA niet zo veel van elkaar verschillen qua emoties.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218749206
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:25 schreef mackinac het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niets met Charlie Kirk en begrijp ook niet waarom iemand zijn tijd zou willen besteden aan schreeuwerige discussies met opgefokte studenten in een of andere college. Een aantal van zijn denkbeelden zou ik ook zeker als extreem omschrijven. Maar dat is geen vrijbrief voor de NOS om dan maar uitspraken en video fragmenten te gaan verdraaien.
Charlie Kirk heeft gewoon gezegd dat zwarte vrouwen geen verstand hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:35:42 #249
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218749213
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
In Europa liggen die verhoudingen dacht ik ook wel wat anders dan in de VS.
Nee hoor

Het rechtse lijstje voor Europa (2000–2025)

Noorwegen, Utøya & Oslo – Breivik (2011) (77)
Duitsland, Hanau – aanslag op shisha-bars (2020) (9)
Duitsland, Halle – synagoge + kebabzaak (2019) (2)
Duitsland, Kassel – moord op politicus Walter Lübcke (2019) (1)
Verenigd Koninkrijk, Birstall – moord op parlementslid Jo Cox (2016) (1)
Zweden, Trollhättan – schoolaanval met racistische motieven (2015) (3)
Duitsland, NSU-moorden (2000–2007) – serie aanslagen/doden, hoofdzakelijk migranten (10)

Het linkse lijstje voor Europa (2000–2025)
Griekenland, Athene – moord op de Britse diplomaat Stephen Saunders door 17 November (2000) (1)
Griekenland, Athene – moord op journalist Sokratis Giolias door Sect of Revolutionaries (2010) (1)
pi_218749216
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het is eigenlijk een soort van voorproefje op de dood van Trump. Behalve uiteraard het hele spiel van triest voor vrouw en kinderen.

Het is wel fascinerend en toont tegelijk ook wel aan dat links en MAGA niet zo veel van elkaar verschillen qua emoties.
MAGA is natuurlijk links, net als Hitler.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')