Kun je daar wat voorbeelden van geven?quote:Op donderdag 11 september 2025 16:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Grappig. Ik hoorde je dit soort drama-queen teksten niet uiten, toen die democratische Congressdame vermoord werd. Of de man van Nancy Pelosi werd aangevallen.
'Een aanslag op het vrije woord...'Kom op zeg. De man was een christelijke fanaticus wappie met een fikse scheut racisme en mysogenie erbij gegoten en bralde de grootste onzin de wereld in, die natuurlijk voor zoete koek werd geslikt door andere ultra-rechtse conservatieven die met hetzelfde sop overgoten zijn en denken dat de wereld beter af is zonder mensen met een kleurtje of een andere godsdienst (ik noem geen namen, maar wie de schoen past...). En waarom zou dit gevolgen hebben voor het debat in Europa? Wat hebben wij te maken met het omleggen van een nutjob in de VS? De man wist vermoedelijk niet eens waar Europa ligt.
Wat ik begreep zei een prof dat het typisch een schot is waarbij er geen rekening is gehouden met de wind. Vandaar het raken van de nek.quote:Op donderdag 11 september 2025 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog een keer dan: omdat NIEMAND op de halsslagader mikt. Maar op hoofd of romp.
Zeg anders gewoon even wat je denkt, met je suggestieve geouwehoer. Je weet dat hij het gezegd heeft, ik geef het hier aan, maar weer probeer je mij in een of ander hoekje te duwen, omdat je mij in een hokje hebt geplaatst, gebaseerd op uitspraken van een ander die misschien ook wel eens in dat hokje zou kunnen zitten.quote:Op donderdag 11 september 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kirk heeft nog onzaliger zaken verkondigd over abortus, trouwens.
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 11 september 2025 19:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zeg anders gewoon even wat je denkt, met je suggestieve geouwehoer. Je weet dat hij het gezegd heeft, ik geef het hier aan, maar weer probeer je mij in een of ander hoekje te duwen, omdat je mij in een hokje hebt geplaatst, gebaseerd op uitspraken van een ander die misschien ook wel eens in dat hokje zou kunnen zitten.
Vermoeiend en ook meteen klaar.
Zie je wel, je bent een suggestieve drammert. Hier hebben we al zo vaak over gesproken, Zelfs het uitleggen erna om je voor de zoveelste keer eraan te herinneren, dat gesprek hebben we inmiddels ook al meer dan 4 keer gehad en je blijft het doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn punt: waarom is het zo gemakkelijk voor de goegemeente om DIE religieus-conservatieve waanzin te benoemen voor wat het is, maar schiet men direct in een stuip wanneer mensen precies hetzelfde zeggen over dergelijke denkbeelden wanneer ze in een niet-christelijk jasje komen?
quote:Op donderdag 11 september 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je daar wat voorbeelden van geven?
Onder racisme verstaan we geloof ik dat men vindt dat er verschillen zijn tussen rassen en dat daardoor het ene ras superieur of inferieur is aan het ander. Graag quotes daarvan, waar Kirk zulks heeft gezegd.
Zelfde geldt voor misogynie. Vrouwenhaat. Kom eens met quotes.
Ik kijk juist naar de feiten. Daarom vallen bepaalde zaken zo op.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zie je wel, je bent een suggestieve drammert. Hier hebben we al zo vaak over gesproken, Zelfs het uitleggen erna om je voor de zoveelste keer eraan te herinneren, dat gesprek hebben we inmiddels ook al meer dan 4 keer gehad en je blijft het doen.
En volgende maand kom je weer hetzelfde beweren. Dat terwijl ik nergens zulke ideeën steunt, van wie het ook komt. Zie nu eens hoe jouw gedrag zich blijft herhalen en dat jij helemaal niet opslaat wat iemands mening is, nee, je raapt allerlei meningen van andere mensen bij elkaar en maakt daar een fictieve boeman van en vervolgens krijgt iedereen daar de schuld van.
Dit gesprek hebben we elke maand. Laten we er ook maar de allerlaatste keer van maken, ik ben het zat hoe jij met dit soort arrogantie mij blijft aanvallen, en nooit naar de feiten kijkt.
Je hebt dit nu al zo’n 100 keer gezegd en nog nooit heb ik iets van een bron gezien waarmee je je gelijk aantoont. Laat eens een quote zien waar we het dan over kunnen hebben?quote:Op donderdag 11 september 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn punt: waarom is het zo gemakkelijk voor de goegemeente om DIE religieus-conservatieve waanzin te benoemen voor wat het is, maar schiet men direct in een stuip wanneer mensen precies hetzelfde zeggen over dergelijke denkbeelden wanneer ze in een niet-christelijk jasje komen?
Nou kom maar met je bewijs anders excuses in grote letters, voor de zoveelste keer.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik kijk juist naar de feiten. Daarom vallen bepaalde zaken zo op.
En dan de context:quote:
Dat weet ik: https://archive.is/KewxVquote:Op donderdag 11 september 2025 19:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat ik begreep zei een prof dat het typisch een schot is waarbij er geen rekening is gehouden met de wind. Vandaar het raken van de nek.
Ja, deze bedoelde ik inderdaad.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weet ik: https://archive.is/KewxV
Dat is niet wat er staat.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:15 schreef OMG het volgende:
Lul het maar weer recht, neplinksert. Alsof er luchtvaartmaatschappijen zijn die maar minorities aannemen zonder enige kwalificaties.. Geef dan eens een lijst aan neergestorte vliegtuigen vanwege iemand met een kleurtje die nog nooit in een cockpit heeft gezeten.
Komt het bewijs nog?quote:Op donderdag 11 september 2025 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is niet wat er staat.
Verder ben ik inderdaad echt links. Een van de laatste, kennelijk.
Verkondigen dat vliegtuigmaatschappijen mensen zonder kwalificatie aannemen op ras in plaats van kunde is racisme.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan de context:
Volgens Kirk huurde deze vliegmaatschappij mensen in niet op basis van competentie maar ras. Waarbij hij ook de primaire bronnen van die maatschappij aanhaalde waaruit dus bleek dat die club inderdaad DEI belangrijk vond en niet eerst ging selecteren op vaardigheid maar op ras en geslacht.
Wat Kirk hiermee stelde, was dat dat DEI zo ver is doorgeschoten dat het niet meer kijkt naar individuen en hun talenten of gedrag, maar symboolpolitieke invulling.
Maar misschien heb je wat steviger bewijs van daadwerkelijk racisme van Kirk.
Het was een oerconservatieve christen, maar racisme hoorde niet bij zijn oeuvre. Daar haalde hij namelijk ook de bijbel bij.
Ho, ho, hij haalde zelfs de Bijbel erbij.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Verkondigen dat vliegtuigmaatschappijen mensen zonder kwalificatie aannemen op ras in plaats van kunde is racisme.
quote:Op donderdag 11 september 2025 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is niet wat er staat.
Verder ben ik inderdaad echt links. Een van de laatste, kennelijk.
En sowieso een leugen.quote:Op donderdag 11 Eseptember 2025 20:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Verkondigen dat vliegtuigmaatschappijen mensen zonder kwalificatie aannemen op ras in plaats van kunde is racisme.
Bewijs van wat?quote:
Hij bevindt zich denk ik ergens aan de uiteinden van het hoefijzer waar het verschil tussen links en rechts voor de gemiddelde mens niet meer te onderscheiden is.quote:
... en ook dat stelde hij niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Excuses dan in grote letters, ik zie niets geen bewijs.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bewijs van wat?
De selectiviteit alhier waar het een afschuw van religieus conservatisme betreft?
Nee, inderdaad... totaal vreemd idee in een forum waar al jarenlang wordt ingevuld wat mensen die iets ter rechterzijde van Mao staan vinden en drijft.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:19 schreef Vis1980 het volgende:
'Ik ben beter dan iedereen en ik bepaal wel wat jij denkt...'
Mond staat inderdaad behoorlijk scheef.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Trump oogt niet heel gezond.
Dan heb je dus bewijs, anders roep je maar wat. Het is wel grappig, want ik spreek altijd over alle geloven, wat de insteek ook is. Dus ja, blijkbaar ben je zelf enorm selectief. Maar wel jammer dat je graag beschuldigt, maar op het moment dat je je kaarten moet laten zien draai je de boel om.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, inderdaad... totaal vreemd idee in een forum waar al jarenlang wordt ingevuld wat mensen die iets ter rechterzijde van Mao vinden en drijft.
Maar waarom kom je niet gewoon met wat quotes waarin die selectiviteit, zoals jij het noemt, heel duidelijk naar voren komt? Als je het keer op keer ziet heb je toch wel een voorbeeld?quote:Op donderdag 11 september 2025 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, inderdaad... totaal vreemd idee in een forum waar al jarenlang wordt ingevuld wat mensen die iets ter rechterzijde van Mao staan vinden en drijft.
Het is puur op gevoel. Nogmaals, hij raapt wat meningen op en projecteert dat dan over één user, die dan maar moet begrijpen dat het om 'het algemeen' gaat. Prima, we maken allemaal wel eens domme fouten op Fok, maar dan is het wel zo prettig dat iemand ook mans genoeg is om de fouten toe te geven.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar waarom kom je niet gewoon met wat quotes waarin die selectiviteit, zoals jij het noemt, heel duidelijk naar voren komt? Als je het keer op keer ziet heb je toch wel een voorbeeld?
Nog maar een keer... en ook voor het laatst.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is puur op gevoel. Nogmaals, hij raapt wat meningen op en projecteert dat dan over één user, die dan maar moet begrijpen dat het om 'het algemeen' gaat.
Lol wat een debiel was dit.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:10 schreef OMG het volgende:
Ook een mooi lijstje trouwens
[ afbeelding ]
Daar ga je weer, haha, dat was een andere user. Let even op, ouwe. Maar jij beschuldigt mij persoonlijk van iets, en je kan het niet hard maken.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik wacht vervolgens nog vooral op de daadwerkelijk racistische denkbeelden van Kirk. Dat hij abjecte ideeën had over homo's en abortus, helemaal eens. Komt door z'n religie. Maar geef me nu eens voorbeelden van dat racisme.
Waar beschuldig ik je van?quote:Op donderdag 11 september 2025 20:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daar ga je weer, haha, dat was een andere user. Let even op, ouwe. Maar jij beschuldigt mij persoonlijk van iets, en je kan het niet hard maken.
Ik wacht...
Je kunt niet eens met 1 voorbeeld komen?quote:Op donderdag 11 september 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog maar een keer... en ook voor het laatst.
Het is voor mij een gegeven dat het opkomend christo-fascisme in de VS, dat al sinds Reagan is ingezet, een enorm probleem is. Tot zover krijg ik daar ook al jaren enorm veel bijval bij. Wanneer mensen dichter bij huis aangeven diezelfde tendensen te zien bij een andere religie, schijnt dat 'PVV' en 'onderbuik' en uiteraard 'racisme' te zijn.
Moet ik daar écht voorbeelden van geven, of ga je zelf even de afgelopen 145.790 draden doornemen waarin wordt gewaarschuwd tegen de 'intolerantie' van, kennelijk vooral, 'rechtse partijen', wanneer eenzelfde kritiek geuit wordt op precies datgene wat Kirk en Trump voorstaan?
Ja, jij beweert wat en ik moet het maar slikken, omdat jij blijkbaar je zaken niet op orde hebt. En je blijft het maar wegduwen. Zeg gewoon sorry, man.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog maar een keer... en ook voor het laatst.
Het is voor mij een gegeven dat het opkomend christo-fascisme in de VS, dat al sinds Reagan is ingezet, een enorm probleem is. Tot zover krijg ik daar ook al jaren enorm veel bijval bij. Wanneer mensen dichter bij huis aangeven diezelfde tendensen te zien bij een andere religie, schijnt dat 'PVV' en 'onderbuik' en uiteraard 'racisme' te zijn.
Moet ik daar écht voorbeelden van geven, of ga je zelf even de afgelopen 145.790 draden doornemen waarin wordt gewaarschuwd tegen de 'intolerantie' van, kennelijk vooral, 'rechtse partijen', wanneer eenzelfde kritiek geuit wordt op precies datgene wat Kirk en Trump voorstaan?
quote:Op donderdag 11 september 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar beschuldig ik je van?
Eng hè, theocraten?quote:Op donderdag 11 september 2025 20:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lol wat een debiel was dit.
Hij beschuldigt 'Joodse gemeenschappen' ervan 'precies het soort haat tegen witte mensen aan te wakkeren' als waar zij zelf slachtoffer van zeggen te zijn. De diep-christelijke Kirk, tegenstander van de scheiding tussen kerk en staat, spreekt zich uit tegen de 'lhbti-agenda', het homohuwelijk, en de 'leugen van transgenderidentiteit'. Hij meent dat abortus niet zou mogen worden toegestaan, ook niet in het geval van verkrachting.
Geen vrijheid van meningsuiting zonder het vrije woord.quote:Op donderdag 11 september 2025 19:15 schreef Vis1980 het volgende:
Ook een mooie. Het vrije woord, daar mag je niemand op neerschieten. Dus Trump geeft aan dat de uitspraken van the radical left vele levens heeft gekost. He, maar het woord is toch vrij? Of zijn woorden alleen vrij als ze vanuit een gekozen hoek komen? Of kunnen alle woorden dit veroorzaken. Is het dus wel de schuld van woorden?
check je eigen pohiquote:Op donderdag 11 september 2025 20:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je kunt niet eens met 1 voorbeeld komen?
Waarom kwam jij niet met een quote tijdens Berlijn?quote:Op donderdag 11 september 2025 20:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gecheckt. Kom eens met een quote?
Laten we hopen dat er geen wraakketting komt, want dan is het inderdaad zo dat er altijd wel weer iemand een reden heeft om de ander neer te schieten. Het ding is, niemand heeft iedereen in de hand, het is onbegonnen werk.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:52 schreef Hyperdude het volgende:
Deze gast maakt steeds toepasselijke deuntjes.
Niet mijn genre, maar hij kan het wel.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Jesse Welles - Charlie
for all of the bile
the bold talk
the venom
the hate and the lies
no one should be killed
no blood should be spilled
Charlie shouldn't have died
well you can't hate the gun and love the gun that shot yer rival
you can't be kind and wish pain upon a child
everybody's gotta say
what they're needing to say
as soon as they're needing to say it
the freedom to speak
to be a freak
and the freedom to say you hate it
and have a big ole conversation
I heard laughing
I heard glee
but it coulda been you
it coulda been me
out in the bloodshed everyone loses
there's unforgettable scars
out in the bloodshed permanent bruises
shapes up who you are
children left to wander america aimless
with a firebrand of resent
wondering who it is took my daddy
with a destiny of revenge
out in the bloodshed the cycle begins
and everyone dies
spin the wheel, if you don't get killed
you wind up dead inside
I heard laughing
I heard glee
but it coulda been you
it coulda been me
Wat is dat voor beweging op 00:38? Dit is zware AI, lmao. En dat is gepubliceerd door het Witte Huis? Wat een bananenrepubliek.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:55 schreef SurpriseGirl het volgende:
In zijn toespraak zegt Trump zelf dat Charlie Kirk vergeleken werd met een nazi. Dan zitten we er niet naast.
Wie is 'we'? En waar zitten 'we' niet ver naast?quote:Op donderdag 11 september 2025 20:55 schreef SurpriseGirl het volgende:
In zijn toespraak zegt Trump zelf dat Charlie Kirk vergeleken werd met een nazi. Dan zitten we er niet naast.
Beetje moeilijk te zeggen, het lijken me twee takes die met een morph cut aan elkaar geplakt zijn. Dat hoeft geen AI te zijn. Aan de andere kant zit er wel een beetje zo'n verzadigde AI glans over het filmpje, en hier hangt zijn mond niet. Dus voor hetzelfde geldt is het hele ding gegenereerd.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat is dat voor beweging op 00:38? Dit is zware AI, lmao. En dat is gepubliceerd door het Witte Huis? Wat een bananenrepubliek.
Wat ben je nu alsmaar aan het zeiken als een Don Quichot tegen linkse windmolens? De meeste van mijn vrienden zijn links en atheïst, en echt niemand in die bubbel zit te wachten op meer moslims. integendeel, ik denk dat vrijwel iedereen het percentage moslims het liefst zo dicht mogelijk bij 0 zou zien. Net zoals als het percentage enge gristelijke engnekken trouwens...quote:Op donderdag 11 september 2025 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Erg hè, als religieuze debielen dat zeggen. Ik kan je verzekeren: die denkbeelden leven in Nederland ook, en niet bij die drie gristenen die we nog hebben.
Destijds worstelde ik al met pro-Charlie adepten op het net, over hoe achterlijk zijn religieuze denkbeelden waren, al was het maar omdat de verzen die hij aanhaalde niets met homo's van doen hebben. Ondertussen moet ik mezelf vanwege dezelfde kritiek verdedigen tegen een groep mensen die wél alle christelijke bullshit in de VS weet te analyseren als enorm groot en buitengewoon griezelig probleem voor mensenrechten en democratie, maar met oproepen tot nuance of gewoon de racismekaart komen zodra dat soort neanderthalische denkbeelden niet komen uit de - al dan niet kapotgeschoten - strot van een heel blanke, heel christelijke, heel Trump-verheerlijkende volger van een of ander 'heilig boek'.
Hier legt Fred het nog voor eens en altijd uit hoe je het kunt herkennen.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Beetje moeilijk te zeggen, het lijken me twee takes die met een morph cut aan elkaar geplakt zijn. Dat hoeft geen AI te zijn. Aan de andere kant zit er wel een beetje zo'n verzadigde AI glans over het filmpje, en hier hangt zijn mond niet. Dus voor hetzelfde geldt is het hele ding gegenereerd.
Pijnlijk dit! Om te horen dat je vrienden niet op mij zitten te wachten. Heb wel een traantje gelaten net.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:13 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Wat ben je nu alsmaar aan het zeiken als een Don Quichot tegen linkse windmolens? De meeste van mijn vrienden zijn links en atheïst, en echt niemand in die bubbel zit te wachten op meer moslims. integendeel, ik denk dat vrijwel iedereen het percentage moslims het liefst zo dicht mogelijk bij 0 zou zien. Net zoals als het percentage enge gristelijke engnekken trouwens...
jij blijft het maar framen alsof mensen die tegen rechtse gristelijke bullshit zijn ineens pro moslim zijn.. NONSENS.. het is lood om oud ijzer, beide verwerpelijk.
Kasplantje Trump weet niet eens wie Kirk is en krijgt dit ook allemaal niet meer mee lijkt me.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat is dat voor beweging op 00:38? Dit is zware AI, lmao. En dat is gepubliceerd door het Witte Huis? Wat een bananenrepubliek.
Bizar.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:39 schreef -XOR- het volgende:
Feitje van de dag:
Barack Obama is de enige Amerikaanse president sinds 1992 die na 1946 geboren is.
Lekker aan het poraliseren die Kirk.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:10 schreef OMG het volgende:
[ afbeelding ]
Uberhaupt de enige president die na 1946 geboren is dan toch?quote:Op donderdag 11 september 2025 21:39 schreef -XOR- het volgende:
Feitje van de dag:
Barack Obama is de enige Amerikaanse president sinds 1992 die na 1946 geboren is.
Ja klopt. Mijn eigenlijke 'feitje' was dat Obama de enige president is sinds 92 die niet in 1946 geboren was maar ik keek scheel want Joe Biden komt uit 1942. Na mijn edit bleef er weinig interessants aan mijn feitje over.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Uberhaupt de enige president die na 1946 geboren is dan toch?
Ik was het ook aan het checken en toen zag ik je editquote:Op donderdag 11 september 2025 21:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja klopt. Mijn eigenlijke 'feitje' was dat Obama de enige president is sinds 92 die niet in 1946 geboren was maar ik keek scheel want Joe Biden komt uit 1942. Na mijn edit bleef er weinig interessants aan mijn feitje over.
De laatste 2 Republikeinse presidenten zijn verwekt tijdens de nucleaire fall-out van Hiroshima en Nagasaki. Concludeer uit deze info wat je wil.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja klopt. Mijn eigenlijke 'feitje' was dat Obama de enige president is sinds 92 die niet in 1946 geboren was maar ik keek scheel want Joe Biden komt uit 1942. Na mijn edit bleef er weinig interessants aan mijn feitje over.
Dit dus. Maar dat betekent dus niet dat alle moslims terroristen, criminelen of anderszins figuren zijn die vervolgd, opgesloten of vermoord moeten worden. Gewoon beetje in de gaten houden en mee leren leven. Net zoals ons dat, na een kleine opstand een paar eeuwen geleden met die kut christenen is gelukt. Niet omdat we ze ooit zullen vertrouwen, maar we hebben het er maar mee te doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:13 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Wat ben je nu alsmaar aan het zeiken als een Don Quichot tegen linkse windmolens? De meeste van mijn vrienden zijn links en atheïst, en echt niemand in die bubbel zit te wachten op meer moslims. integendeel, ik denk dat vrijwel iedereen het percentage moslims het liefst zo dicht mogelijk bij 0 zou zien. Net zoals als het percentage enge gristelijke engnekken trouwens...
jij blijft het maar framen alsof mensen die tegen rechtse gristelijke bullshit zijn ineens pro moslim zijn.. NONSENS.. het is lood om oud ijzer, beide verwerpelijk.
Wel een mooie samenvatting van waarom Trump hem 'Great, and even Legendary' noemt.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:10 schreef OMG het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens Charlie Kirk was de civil rights movement een fout. Je weet wel, datgene wat mensen met kleur gelijke rechten gaf.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, inderdaad... totaal vreemd idee in een forum waar al jarenlang wordt ingevuld wat mensen die iets ter rechterzijde van Mao staan vinden en drijft.
Als alles gooien op onderbuik, racisme en haat een argument is, vrees ik dat het met polarisatie idd niet erg spoedig nog goed komt.
Ik wacht vervolgens nog vooral op de daadwerkelijk racistische denkbeelden van Kirk. Dat hij abjecte ideeën had over homo's en abortus, helemaal eens. Komt door z'n religie. Maar geef me nu eens voorbeelden van dat racisme.
En dan nu voor de volledigheid: was dat volgens hem omdat mensen met kleur minderwaardig zijn?quote:Op donderdag 11 september 2025 23:26 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Volgens Charlie Kirk was de civil rights movement een fout. Je weet wel, datgene wat mensen met kleur gelijke rechten gaf.
lol, echt? Jij bent degene die telkens dit topic binnen komt vallen met superlatieven.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan nu voor de volledigheid: was dat volgens hem omdat mensen met kleur minderwaardig zijn?
Volstrekt oneens met Kirk, verder... ook de echte reden waarom hij die Act een fout noemde. Maar met racisme had dat dus niet zoveel te maken, eerder meer het standaard Reaganeske en in Republikeinse kring al heel lang populaire dogma van 'kleine federale overheid' en States' Rights.
Wat heet, gaat al terug naar Goldwater in 1964.
Spreek mensen aan op wat ze werkelijk zeggen, i.p.v. standaard de grote kaarten van racisme en haat te trekken. Zou al een hoop polarisatie schelen. Daarbij, datgene wat werkelijk gezegd is, kun je ook gemakkelijk met deugdelijke argumenten onderuit halen, heb je geen superlatieve uithalen voor nodig.
Dat hele States' Rights heeft namelijk nooit gewerkt, omdat als de macht in een staat bij een bepaalde groep ligt - zoals in het Zuiden destijds - er wel een federale interventie nodig is om de grondwettelijke rechten van alle burgers te waarborgen.
Het filmpje heeft inderdaad een beetje diezelfde vibe als de filmpjes die ik zie van bejaarden die in een afgrond springen en van die grappige interviews over ouderwetse moppenquote:Op donderdag 11 september 2025 21:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Beetje moeilijk te zeggen, het lijken me twee takes die met een morph cut aan elkaar geplakt zijn. Dat hoeft geen AI te zijn. Aan de andere kant zit er wel een beetje zo'n verzadigde AI glans over het filmpje, en hier hangt zijn mond niet. Dus voor hetzelfde geldt is het hele ding gegenereerd.
I'm curious what their defe.... ehm... war is in court.quote:Venezuela says none of 11 killed in US boat strike were Tren de Aragua members
Wat een geweldig werk heeft Rutte ook geleverd. We mogen wel echt gigantisch blij zijn dat Trump niet uit de Navo is gestapt. Je hebt echt veel aan zo'n bondgenoot als Amerika, die zo'n territoriale schending als dit gewoon negeert. Of tegen een bondgenoot als Israel zegt ja prima bombardeer bondgenoot Qatar maar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 03:20 schreef Kijkertje het volgende:
Slappeling!
https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3lylupgt3422s
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En in het verlengde daarvan om gedood te worden, toch?quote:Op donderdag 11 september 2025 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Lekker aan het poraliseren die Kirk.
Hij vroeg er om , gehaat te worden
Kon zomaar een lijstje van uitspraken van een Taliban of Is-wappie zijnquote:Op donderdag 11 september 2025 23:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wel een mooie samenvatting van waarom Trump hem 'Great, and even Legendary' noemt.
Dat dus precies niet. Het was een extremist op meerdere fronten en daarnaast een ophitser. Zijn tegenstanders in het debat schuimbekkend en schreeuwend voor de camera krijgen was het enige doel. En dat lukte regelmatig. Maar hij was niet achterlijk en zat ook niet voor niets met een peloton beschermingsmensen en een kogelvrij vest op die stoel. Jammer dat ie wat dat betreft gelijk had.quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En in het verlengde daarvan om gedood te worden, toch?
Dit dus. Dit soort idioten moet, wanneer van toepassing, net als in Brazilie uiteindelijk via een rechter een halt toegeroepen worden. Het grappige is dat bij het overgrote deel van wat we links noemen de rechtsstaat eigenlijk helemaal niet ter discussie staat. De rechtsstaat aantasten zie ik veel meer aan de rechterkant gebeuren. Links bestormd niet het capitool, links loopt niet te janken over zogenaamde fraude bij verkiezingen zonder enig bewijs.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat dus precies niet. Het was een extremist op meerdere fronten en daarnaast een ophitser. Zijn tegenstanders in het debat schuimbekkend en schreeuwend voor de camera krijgen was het enige doel. En dat lukte regelmatig. Maar hij was niet achterlijk en zat ook niet voor niets met een peloton beschermingsmensen en een kogelvrij vest op die stoel. Jammer dat ie wat dat betreft gelijk had.
Weer zo iemand die doet alsof hij een vraag stelt, maar eigenlijk op zoek is om boos te worden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Owning the libs...En dan van de libs ook nog verwachten dat ze hun 'retoriek' veranderen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat dus precies niet. Het was een extremist op meerdere fronten en daarnaast een ophitser. Zijn tegenstanders in het debat schuimbekkend en schreeuwend voor de camera krijgen was het enige doel. En dat lukte regelmatig. Maar hij was niet achterlijk en zat ook niet voor niets met een peloton beschermingsmensen en een kogelvrij vest op die stoel. Jammer dat ie wat dat betreft gelijk had.
quote:De regering van president Donald Trump heeft voor bijna 10 miljoen dollar (8,5 miljoen euro) aan anticonceptiemiddelen laten vernietigen. De spiraaltjes en pillen waren bestemd voor arme landen, meldt de Amerikaanse krant The New York Times.
quote:Verscheidene internationale organisaties, waaronder de Gates Foundation, hadden aangeboden de anticonceptiemiddelen op te kopen of een donatie te accepteren. In plaats daarvan besloot de regering-Trump de middelen te laten vernietigen. Dat zou zo'n 167.000 dollar hebben gekost.
De president opende direct na zijn inauguratie in januari de aanval op USAID. Op sociale media beweerde hij dat USAID 'corrupt' is en 'fraudeert'. Bewijs daarvoor is nog niet geleverd.
Dat is ontkend zelfs. Maar ondertussen zijn onschuldige mensen op social media verdacht gemaakt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:29 schreef Vis1980 het volgende:
En dat verhaal over die kogels, dat is nog niet bevestigd en het lijkt erop dat het BS was.
Grote rectificaties natuurlijk, en boze MAGA-mensen over de misinformatie, toch? Ik denk zal ook eens iets suggestiefs vragen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is ontkend zelfs. Maar ondertussen zijn onschuldige mensen op social media verdacht gemaakt.
Dat is géén onschuldig spelletje, maar levensgevaarlijk gespeculeer.
Toch ?quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Is het racisme om te stellen dat een affirmative action figuur hoogst waarschijnlijk niet de intellectuele skills heeft om die positie te bemachtigen? Als je vind dat ze die skills wel hebben dan ondergraaft dat meteen heel je positie mbt affirmative action.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:08 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DOeeM0ZjZst/
Racistisch figuur die Charles Kirk
Dit is natuurlijk onzin.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:29 schreef Chivaz het volgende:
Is het racisme om te stellen dat een affirmative action figuur hoogst waarschijnlijk niet de intellectuele skills hebben om die positie te bemachtigen? Als je vind dat ze die skills wel hebben dan ondergraaft dat meteen heel je positie mbt affirmative action.
Prachtig toch, Kirk geeft letterlijk aan dat hij dat pas denkt bij het zien van de huidskleur, maar het heeft echt niets met huidskleur te make hoor!quote:
Leuke frame wel. Hoe zat het ook alweer. Garcia had misschien ooit zijn vrouw geslagen, dus terecht dat ie naar El Salvador moest?quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is het racisme om te stellen dat een affirmative action figuur hoogst waarschijnlijk niet de intellectuele skills heeft om die positie te bemachtigen? Als je vind dat ze die skills wel hebben dan ondergraaft dat meteen heel je positie mbt affirmative action.
Het is echt bijzonder hoe men nu aan het zoeken is naar vaak uit verband getrokken uitspraken van Charlie Kirk om zo enigszins te legitimeren dat deze man als een hond is afgeschoten vanwege zijn opvattingen.
Dit is overigens een man die niets anders deed dan het gesprek aangaan met zijn ideologische tegenstanders en dat heeft hij moeten bekopen met zijn dood.
Een beetje respect lijkt mij wel op zijn plaats ipv hem aan te vallen vanwege vermeende “racistische” uitspraken.
Dit kun je anders best wel racistisch noemen (uit het filmpje waar je op reageerde):quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is het racisme om te stellen dat een affirmative action figuur hoogst waarschijnlijk niet de intellectuele skills heeft om die positie te bemachtigen? Als je vind dat ze die skills wel hebben dan ondergraaft dat meteen heel je positie mbt affirmative action.
Het is echt bijzonder hoe men nu aan het zoeken is naar vaak uit verband getrokken uitspraken van Charlie Kirk om zo enigszins te legitimeren dat deze man als een hond is afgeschoten vanwege zijn opvattingen.
Dit is overigens een man die niets anders deed dan het gesprek aangaan met zijn ideologische tegenstanders en dat heeft hij moeten bekopen met zijn dood.
Een beetje respect lijkt mij wel op zijn plaats ipv hem aan te vallen vanwege vermeende “racistische” uitspraken.
Nogmaals, hij verdiende het niet om vermoord te worden, maar laten we de beste man nu ook niet ineens gaan verafgoden.quote:You had to go steal a white person's slot to be taken somewhat seriously
Waarom is dat onzin? Affirmative action is niets anders dan een quotum dat er voor zorgt dat een mogelijk beter persoon zijn/haar plaats heeft af moeten afstaan.quote:
Je verwart racisme en discriminatie met elkaar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom is dat onzin? Affirmative action is niets anders dan een quotum dat er voor zorgt dat een mogelijk beter persoon zijn/haar plaats heeft af moeten afstaan.
Als iemand via affirmative action op een bepaalde positie is gekomen dan blijft de vraag altijd hangen of ze daar zit vanwege haar kwaliteiten of haar intellect.
Daar is werkelijk niets racistisch aan, sterker nog het vasthouden aan affirmative action vind ik juist racisme, het racisme van de lage verwachtingen.
Ja joh, blijf lekker doorgaan. Ze gaan echt geen piloten op een vliegtuig zetten die niet goed kunnen vliegen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom is dat onzin? Affirmative action is niets anders dan een quotum dat er voor zorgt dat een mogelijk beter persoon zijn/haar plaats heeft af moeten afstaan.
Als iemand via affirmative action op een bepaalde positie is gekomen dan blijft de vraag altijd hangen of ze daar zit vanwege haar kwaliteiten of haar intellect.
Daar is werkelijk niets racistisch aan, sterker nog het vasthouden aan affirmative action vind ik juist racisme, het racisme van de lage verwachtingen.
https://www.mediamatters.(...)er-attack-minoritiesquote:Op vrijdag 12 september 2025 10:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Prachtig toch, Kirk geeft letterlijk aan dat hij dat pas denkt bij het zien van de huidskleur, maar het heeft echt niets met huidskleur te make hoor!
Affirmative action is dan ook niet gericht op het negeren van de juiste skills, zoals iemand als Charlie Kirk betoogde. Anders gezegd: het gaat er niet om dat een persoon op een plek wordt gezet, zonder dat hij of zij over de benodigde vaardigheden beschikt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar dat is toch precies wat het is, affirmative action is compleet gebaseerd op ras. Het heeft inderdaad een wit mens zijn plek gekost om ruimte te maken voor een minderheid. In een multi etnische samenleving is het juist zaak dat meritocratie de standaard wordt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit kun je anders best wel racistisch noemen (uit het filmpje waar je op reageerde):
[..]
Nogmaals, hij verdiende het niet om vermoord te worden, maar laten we de beste man nu ook niet ineens gaan verafgoden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |