abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2025 @ 15:54:20 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741874

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beėindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218741875
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:36 schreef Klopkoek het volgende: Wat een debiele heiligverklaringen. Gaan ze dat ook met Chomsky doen? Liberulll Ezra Klein valt enorm door de mand, alweer. [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ezra Klein heeft gelijk, in debat gaan met je tegenstander is precies wat de bedoeling is in een democratie. Andere mensen overtuigen met argumenten en jezelf laten overtuigen met argumenten, dat is de manier vooruit.
  donderdag 11 september 2025 @ 15:56:12 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218741890
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ezra Klein heeft gelijk, in debat gaan met je tegenstander is precies wat de bedoeling is in een democratie. Andere mensen overtuigen met argumenten en jezelf laten overtuigen met argumenten, dat is de manier vooruit.
Dus als ik in een debat stel dat alle MAGA's gestenigd moeten worden, prijs jij mij voor de juiste manier van debatteren?

Ik ga trouwens ook vaak het debat met je aan.
pi_218741933
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:39 schreef Gunner het volgende:
Hoe kan iemand als Kirk, voor iemand hier in NL, nou veel betekenen.
Het is niet zozeer de persoon Kirk en hoe hij over zaken denkt, het is eerder het idee dat een persoon die niets anders doet dan de dialoog op zoeken koelbloedig vermoord wordt.
Dit is niet alleen een aanslag op een conservatieve persoonlijkheid maar een aanslag op het vrije woord zelf.
Dit gaat gevolgen hebben voor het debat in de VS en mogelijk zelfs in Europa waar het debat al beperkt is.
pi_218741991
Ik vraag me sterk af of Wierd Duk ook zo in de weer is geweest voor de vermoorde Democratische politici van een tijdje terug. Je weet wel, die (ook) vermoord zijn vanwege hun opvattingen.
Ongeļnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218742000
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat Trump aan het doen is heeft helemaal niets meer met een democratie meer te maken.

Eenzijdig allemaal zaken invoeren zonder dat hij ook nog is in het congres democratisch die wetten laat doorvoeren door zijn partijgenoten en oppossitie

Het is een soort dictatuur. Daarom noemen ze hem in amerika dictator
pi_218742002
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus als ik in een debat stel dat alle MAGA's gestenigd moeten worden, prijs jij mij voor de juiste manier van debatteren?

Ik ga trouwens ook vaak het debat met je aan.
Je mag dat stellen, ik neem je dan totaal niet serieus als je gaat roepen dat je politieke tegenstander gestenigd moet worden.
Ik las in het vorige topic dat Hassan zou debatteren met Charlie Kirk.
Hassan Piker is een figuur die terrorisme heeft zitten verheerlijken en opgeroepen heeft tot moord van senatoren.
Ondanks dat soort viezige zaken zou ik het nog steeds verschrikkelijk vinden als zo’n figuur op een podium zou worden afgeknald. Zolang er gepraat word is er geen plaats voor geweld, laten we dat alstublieft zo houden in plaats van excuses te zoeken waarom geweld eigenlijk wel te rechtvaardigen is.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:05:23 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218742006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is niet zozeer de persoon Kirk en hoe hij over zaken denkt, het is eerder het idee dat een persoon die niets anders doet dan de dialoog op zoeken koelbloedig vermoord wordt.
Dit is niet alleen een aanslag op een conservatieve persoonlijkheid maar een aanslag op het vrije woord zelf.
Dit gaat gevolgen hebben voor het debat in de VS en mogelijk zelfs in Europa waar het debat al beperkt is.
Grappig. Ik hoorde je dit soort drama-queen teksten niet uiten, toen die democratische Congressdame vermoord werd. Of de man van Nancy Pelosi werd aangevallen.
'Een aanslag op het vrije woord...'Kom op zeg. De man was een christelijke fanaticus wappie met een fikse scheut racisme en mysogenie erbij gegoten en bralde de grootste onzin de wereld in, die natuurlijk voor zoete koek werd geslikt door andere ultra-rechtse conservatieven die met hetzelfde sop overgoten zijn en denken dat de wereld beter af is zonder mensen met een kleurtje of een andere godsdienst (ik noem geen namen, maar wie de schoen past...). En waarom zou dit gevolgen hebben voor het debat in Europa? Wat hebben wij te maken met het omleggen van een nutjob in de VS? De man wist vermoedelijk niet eens waar Europa ligt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218742028
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Grappig. Ik hoorde je dit soort drama-queen teksten niet uiten, toen die democratische Congressdame vermoord werd. Of de man van Nancy Pelosi werd aangevallen.
'Een aanslag op het vrije woord...'Kom op zeg. De man was een christelijke fanaticus wappie met een fikse scheut racisme en mysogenie erbij gegoten en bralde de grootste onzin de wereld in, die natuurlijk voor zoete koek werd geslikt door andere ultra-rechtse conservatieven die met hetzelfde sop overgoten zijn en denken dat de wereld beter af is zonder mensen met een kleurtje of een andere godsdienst (ik noem geen namen, maar wie de schoen past...). En waarom zou dit gevolgen hebben voor het debat in Europa? Wat hebben wij te maken met het omleggen van en nutjob in de VS? De man wist vermoedelijk niet eens waar Europa ligt.
Wees eens eerlijk, zou je mij wat aan willen doen vanwege mijn denkbeelden?
  donderdag 11 september 2025 @ 16:11:08 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742083
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 15:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, al vind ik dat ook bij onschuldige mensen die worden geframed als bendelid of worden opgepakt (of intrekken visum) vanwege een mening. Vervolgens worden veel mensen als ondermensen neergezet, zonder een eerlijke kans op verweer. Ja, dat is geen moord, maar laat dat ook even een enorme impact op heel veel families hebben.

Of een bekend persoon die wat over Trump zegt, is dat dan opruien of VVMU? En hoe zit dat met die twee Democraten die vermoord werden, omdat ze Democraat zijn. Ik mag toch aannemen dat je toen net zo bang was dat het debat moeilijker zou worden? Of 6 januari, waarin een debatloze menigte onderweg was om Pence wat aan te doen. 'Hang him'.

Vooral bij dat laatste prik ik dus een beetje door je betoog heen. Ja, op de dag zelf vond je dat 'de republikeinen daar nog lang last van zouden hebben', maar inmiddels vind je het prima dat die mensen een pardon hebben gekregen, toch? Of dat Trump nu niet tot kalmte roept, maar juist olie op het vuur gooit? Of dat ie nog steeds beweerd (en jij ook) dat er op grote schaal verkiezingsfraude is gepleegd? Zelfs nadat hij de gevolgen van die uitspraken zag? Nee, dat waren fijne mensen, we love you.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:13:58 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742117
quote:
15s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:04 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vraag me sterk af of Wierd Duk ook zo in de weer is geweest voor de vermoorde Democratische politici van een tijdje terug. Je weet wel, die (ook) vermoord zijn vanwege hun opvattingen.
Het ding is, wat je politieke standpunt ook is, dat je alleen op gaat zitten tellen, maar nooit aftrekt. Als je bijvoorbeeld al mensen met een tattoo een stel tokkies vindt, dan ga je bij alle gebeurtenissen waarbij iemand met een tattoo is betrokken dat optellen. Maar bij elke gebeurtenis zonder zo'n figuur met een tattoo, trek je het er niet vanaf. Zo krijg je bij elk bericht over iemand met een tattoo 'zie je wel, het wordt alleen maar erger', maar als ze niets doen zegt niemand 'zie je wel, het wordt steeds minder'.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:14:48 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:05 schreef Chivaz het volgende:
Je mag dat stellen, ik neem je dan totaal niet serieus als je gaat roepen dat je politieke tegenstander gestenigd moet worden.
Kirk zei dat homo's gestenigd moeten worden.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:15:31 #13
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:05 schreef Chivaz het volgende:
Ondanks dat soort viezige zaken zou ik het nog steeds verschrikkelijk vinden als zo’n figuur op een podium zou worden afgeknald. Zolang er gepraat word is er geen plaats voor geweld, laten we dat alstublieft zo houden in plaats van excuses te zoeken waarom geweld eigenlijk wel te rechtvaardigen is.
Dat sowieso, niemand hoeft dood, zelfs niet als ze ooit een overtreding of misdrijf hebben begaan.
pi_218742144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het ding is, wat je politieke standpunt ook is, dat je alleen op gaat zitten tellen, maar nooit aftrekt. Als je bijvoorbeeld al mensen met een tattoo een stel tokkies vindt, dan ga je bij alle gebeurtenissen waarbij iemand met een tattoo is betrokken dat optellen. Maar bij elke gebeurtenis zonder zo'n figuur met een tattoo, trek je het er niet vanaf. Zo krijg je bij elk bericht over iemand met een tattoo 'zie je wel, het wordt alleen maar erger', maar als ze niets doen zegt niemand 'zie je wel, het wordt steeds minder'.
Het draagt alleen maar bij aan de polarisatie. Ik vind het jammer om te zien.
Ongeļnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218742210
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Polarisatie is vaak nodig omdat andere methodes niet meer voorhanden zijn om verdere escalatie van een gedachtegoed te voorkomen of te verspreiden.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:27:01 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742284
quote:
18s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
'Een aanslag op het vrije woord...'Kom op zeg. De man was een christelijke fanaticus wappie met een fikse scheut racisme en mysogenie erbij gegoten en bralde de grootste onzin de wereld in, die natuurlijk voor zoete koek werd geslikt door andere ultra-rechtse conservatieven die met hetzelfde sop overgoten zijn en denken dat de wereld beter af is zonder mensen met een kleurtje of een andere godsdienst (ik noem geen namen, maar wie de schoen past...). En waarom zou dit gevolgen hebben voor het debat in Europa? Wat hebben wij te maken met het omleggen van een nutjob in de VS? De man wist vermoedelijk niet eens waar Europa ligt.
Niet eens met je hele betoog, maar het zal invloed hebben in Europa als mensen het gaan gebruiken als 'links wil ons vermoorden' of 'daar mag je niets over zeggen, want anders word je vermoord'. Maar bij dit soort gebeurtenissen is men ook altijd terecht bang voor copycats, maar we weten nog niets van de dader. Zelfs als hij op de GOP zou stemmen, zal het nog steeds zo gebracht worden dat 'de kogel van links komt'. Ik blijf het vreemd vinden dat die aanslag op Trump niet dagelijks door Trump is gebruikt, want zelfs over de gelogen verkiezingsfraude gebruikt hij nog bijna dagelijks.

Maar ja, we hebben hier wel een paar mensen die hem helemaal gelijk geven als ie bijvoorbeeld de Epsteingate als hoax neerzet van 'vul hier Democraten in'. Pizzagate was er ook zo eentje. Er zijn in de VS veel mensen bereid om te doden voor een mening, daar kun je de geschiedenis op kunnen teruglezen. Tegenwoordig kun je je frustratie kwijt op het internet, dat kan een beetje schelen, maar ook weer anderen aanzetten tot iets doen. Dat zul je vast in meer landen hebben, het ding is daarbij, dat er minder mensen met een wapen zijn die het ook daadwerkelijk kunnen uitvoeren. Tijdens corona zag je ook dat politici en virologen hier niet veilig waren en dat Wilders bijvoorbeeld al een lange tijd niet veilig is, ondanks dat het een flapdrol is.

Ja, je kunt ook op andere manieren aan wapens komen, maar dat zal voor heel veel mensen toch een behoorlijke drempel zijn om overheen te gaan. Maar als ie in je huis ligt, zullen er vast een paar zijn die zich niet kunnen bedwingen. Een sniper is denk ik niet zomaar aan te schaffen in de VS, dat lijk hier toch gebruikt te zijn. Dat terwijl er toch een hoop slachtoffers meer gemaakt worden als mensen makkelijker toegang hebben tot wapens. Op ook hier heb je op scholen genoeg pubers die jaloers zijn, of gepest worden, of liefdesverdriet hebben, of een cocktail van van alles, maar thuis hebben ze geen pa die een wapen in huis heeft, anders denk ik dat je dat soort dingen hier ook meer had. Daarnaast heb je hier veel meer sociale hulp en vangnetten.
pi_218742325
Ik lees ook dit. Maar lijkt me dat er eerst meer bevestiging moet komen.
quote:
All cartridges have engraved wording on them, expressing transgender and anti-fascist ideology.
twitter

En hier ook:
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 september 2025 @ 16:33:19 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218742345
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:31 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Ja, dat lijkt me bijzonder betrouwbaar hoor:

quote:
Crowder's YouTube channel has been demonetized twice, first in 2019 after repeated use of racist and homophobic slurs.[4][5][6][7] His channel was re-monetized after YouTube said Crowder addressed his behavior and content,[8] and it was demonetized again in March 2021, with uploads suspended for a week, after violating YouTube's policy against advancing false claims about the integrity of the 2020 presidential election.[9] YouTube suspended the channel again for two weeks in October 2022 for violating its harassment, threats and cyberbullying policy.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 11 september 2025 @ 16:33:54 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218742349
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:31 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Swedish Mauser Mafia :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218742350
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt me bijzonder betrouwbaar hoor:
[..]

Inmiddels ook de WSJ.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218742351
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja, je kunt ook op andere manieren aan wapens komen, maar dat zal voor heel veel mensen toch een behoorlijke drempel zijn om overheen te gaan. Maar als ie in je huis ligt, zullen er vast een paar zijn die zich niet kunnen bedwingen. Een sniper is denk ik niet zomaar aan te schaffen in de VS, dat lijk hier toch gebruikt te zijn. Dat terwijl er toch een hoop slachtoffers meer gemaakt worden als mensen makkelijker toegang hebben tot wapens. Op ook hier heb je op scholen genoeg pubers die jaloers zijn, of gepest worden, of liefdesverdriet hebben, of een cocktail van van alles, maar thuis hebben ze geen pa die een wapen in huis heeft, anders denk ik dat je dat soort dingen hier ook meer had. Daarnaast heb je hier veel meer sociale hulp en vangnetten.
Van wat ik las is dat ze een bolt-action rifle hebben gevonden, kun je gewoon kopen. Bijvoorbeeld; https://www.basspro.com/SearchDisplay#q=bolt%20action
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 11 september 2025 @ 16:34:40 #22
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218742356
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Als je er niet bij stil staat als persoon, dan is het blijkbaar heel menselijk. Daarom is geestelijke zorg ook zo belangrijk en dan helpt het niet dat 'emoties tonen is zwak' daarbij helpt. Ook het wegduwen van 'aparte mensen' in geļsoleerde hoekjes, door te stellen dat ze geestelijk ziek zijn en van scholen moeten worden geweerd (homo's transgenders enz.) helpt ook niet mee. Mensen bestaan toch en kunnen anders nergens heen. In de VS worden alle sociale voorzieningen gesloopt, producten duurder en werkomstandigheden slechter. Dat is een bom die elk moment kan barsten, want of mensen gaan massaal op straat leven (maar die worden dan overal weggestuurd als daklozen) of mensen plegen zelfmoord....of mensen gaan rare sprongen doen als een kat in het nauw.

Het idee dat als je ze weert, wegstuurt of compleet negeert dat ze dan vanzelf oplossen zonder dat je er iets van merkt (het is hun eigen schuld dat ze ziek zijn, dakloos zijn, verdrukt zijn) is een stukje slechte mensenkennis (daar bedoel ik jou niet mee). In de VS is Trump zelfs al een tijdje bezig om journalisten, medici, wetenschappers en docenten neer te zetten als 'vijand van het volk'.

What could go wrong?

Maar nu is het vooral de schuld van links, want die polariseren, terwijl de 'fuck your feelings'-brigade al een decennium niet anders doet. Want ja, dat zou politiek correct zijn.
  donderdag 11 september 2025 @ 16:34:51 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218742357
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Inmiddels ook de WSJ.
Post dat dan, in plaats van een of andere bekrompen twitter-nitwit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218742365
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Post dat dan, in plaats van een of andere bekrompen twitter-nitwit.
Ik had net mijn post aangepast.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218742376
Speciaal hier nog een keertje:
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')