Ik besef dat het voor jou allemaal enorm ingewikkeld is, maar je kunt ook meerdere dingen tegelijk vinden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is wat moreel relativisme met een mens doet. Dit zien we ook al mbt de oorlog met de Palestijnen. Kiezen voor de slechte kant waarbij men zichzelf voor probeert te houden dat dit eigenlijk de goede kant en Isral en het Westen zogenaamd het probleem zijn.
Chaos na regime change is meer regel dan uitzondering.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:10 schreef LethalNinja het volgende:
Aanvallen van Iran op ziekenhuis Isral.. Tja lastig, vreselijk, tegelijkertijd heeft de IDF wel al meerdere ziekenhuizen van Gaza kapot gemaakt.
Nog steeds #Team IDF / team Isral
Sommige hier staan te feesten om het idee als de regering van Iran wordt vervangen. Maar ik ben daar niet zo zeker van. Na de interventie van Amerika werd het pas echt chaos in onder andere Irak. Dit soort landen vol (radicale) Moslims hebben vaak een dicator achtige leider nodig. Komt daar een (quasi) puppet dan gaat het alleen maar slechter...
Zal er erg aan liggen of intern verzet gecultiveerd wordt door externe partijen. En je genoeg functies van het regime afbreekt. 20% van dat land is maar true believer. De andere 80% is de baarden zat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
Dat terwijl het twijfelachtig is of de nucleaire ambities van Iran daadwerkelijk worden gedwarsboomd en het uitgesloten is dat de ayatollahs verdwijnen als gevolg van deze serie aanvallen.
Je bedoelt de mensen die juichend in de straten stonden toen er gemartelde Isralische burgers in pick-up trucks rond werden geparadeerd? De mensen die driftig hielpen met het plunderen van Isralische dorpen en het gijzelen van Isralirs?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik besef dat het voor jou allemaal enorm ingewikkeld is, maar je kunt ook meerdere dingen tegelijk vinden.
Je kunt de terreurdaad van 7/10 verschrikkelijk vinden, van mening zijn dat Isral in zijn recht staat wanneer het tracht Hamas uit te schakelen en begaan zijn met de Isralische gijzelaars, die zo snel mogelijk vrijgelaten dienen te worden.
Maar tegelijkertijd kun je je ook het lot aantrekken van het leed van de inwoners van Gaza, die extreem te lijden hebben onder de aanhouden aanvallen van Isral.
De huidige kwestie is evenmin zwart/wit. Ja, het regime in Iran is verschrikkelijk en de wereld zou beter af zijn wanneer dat zou verdwijnen. Isral in deze strijd duidelijk de 'goeie'.
Maar je kunt je tegelijkertijd afvragen of dit wel de juiste manier is, aangezien het risico bestaat dat het Midden-Oosten in chaos wordt gestort. Dat terwijl het twijfelachtig is of de nucleaire ambities van Iran daadwerkelijk worden gedwarsboomd en het uitgesloten is dat de ayatollahs verdwijnen als gevolg van deze serie aanvallen.
Even kloppend gemaaktquote:Op donderdag 19 juni 2025 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik besef dat het voor jou allemaal enorm ingewikkeld is, maar je kunt ook meerdere dingen tegelijk vinden.
Je kunt de terreurdaad van 7/10 verschrikkelijk vinden, van mening zijn dat Isral in zijn recht staat wanneer het tracht Hamas uit te schakelen en begaan zijn met de Isralische gijzelaars, die zo snel mogelijk vrijgelaten dienen te worden.
Maar tegelijkertijd kun je je ook het lot aantrekken van het leed van de inwoners van Gaza, die extreem te lijden hebben onder de aanhouden aanvallen van Isral op Hamas die zich maar tussen hen blijft verschuilen en de gijzelaars niet opgeeft.
De huidige kwestie is evenmin zwart/wit. Ja, het regime in Iran is verschrikkelijk en de wereld zou beter af zijn wanneer dat zou verdwijnen. Isral in deze strijd duidelijk de 'goeie'.
Maar je kunt je tegelijkertijd afvragen of dit wel de juiste manier is, aangezien het risico bestaat dat het Midden-Oosten in chaos wordt gestort. Dat terwijl het twijfelachtig is of de nucleaire ambities van Iran daadwerkelijk worden gedwarsboomd en het uitgesloten is dat de ayatollahs verdwijnen als gevolg van deze serie aanvallen.
Met betrekking tot de oranje vriend sluit ik helemaal niets uit inderdaad, die wil ongetwijfeld het centrum van de aandacht hebben dus wat kun je dan beter doen dan dat....quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:22 schreef byah het volgende:
Zou Trump hebben bedacht om te wachten met ingrijpen tot volgende week om de NAVO te kakken te zetten?
Dit is allemaal blufpraat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:19 schreef theunderdog het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lrwirk543c2y
Haha Lindsey krijgt het toch nog voor elkaar.
Hij had ook gezegd dat de deur nog open stond voor Iran om te onderhandelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:22 schreef byah het volgende:
Zou Trump hebben bedacht om te wachten met ingrijpen tot volgende week om de NAVO te kakken te zetten?
Is helemaal geen flauwekul. Het is flauwekul om te denken dat elk land behoefte heeft aan democratie. Het is eigenlijk ook geen flauwekul het is meer arrogantie. Want het werkt goed in het Westen dus daar ook?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Chaos na regime change is meer regel dan uitzondering.
Dat er volken zijn die dictators nodig hebben is natuurlijk flauwekul. Voorheen was Iran gewoon een vrij en welvarend land. Als er eenmaal een dictatuur heerst is een overgang naar een democratie of andere vrijere vorm altijd chaotisch.
Ja, dat vinden wij in het westen wel zo prettig, maar heeft natuurlijk 0,0 te maken met wat die mensen zelf willen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:43 schreef LethalNinja het volgende:
Die landen hebben een leider nodig die niet vies is van harde sancties/ straffen af en toe.
Syri, ook wel een voorbeeld van een land waar het ooit vrij aangenaam was. En nee, het is geen arrogantie vwb democratie, want er is nog een heel spectrum tussen democratie of een dictatuur natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:43 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Is helemaal geen flauwekul. Het is flauwekul om te denken dat elk land behoefte heeft aan democratie. Het is eigenlijk ook geen flauwekul het is meer arrogantie. Want het werkt goed in het Westen dus daar ook?
Irak, Afghanistan, Syri.... Maar ook Libanon. Die landen hebben een leider nodig die niet vies is van harde sancties/ straffen af en toe. Dan houdt iedereen zich koest, zijn er geen rellen (met de nodige burger slachtoffers). De huidige regering van Iran naar de tering bombarderen en denken dat het dan ineens goed is allemaal in Iran geloof ik (niet meer).
het zal voor veel vluchtelingen zorgen, voor diverse fracties die onderling nu met elkaar een burgeroorlog kunnen voeren. Alleen maar meer ellende.
https://www.nu.nl/buitenl(...)ssade-in-israel.htmlquote:Iraanse aanval kwam in de buurt van verschillende ambassades
In Ramat Gan, dat vanochtend werd getroffen door een Iraanse raketaanval, liggen veel internationale ambassades. Een toren met meerdere ambassades ligt op enkele honderden meters van een gebouw waar een inslag is geweest.
Het gaat onder meer om de ambassades van Oostenrijk, Litouwen en Kenia. Die ambassades laten weten dat hun gebouw geen schade heeft opgelopen en dat het personeel in veiligheid is. De Nederlandse ambassade zit in het gebouw naast die toren.
Onder de Romeinen was het inderdaad redelijk stabiel. Daarna is het allemaal een stuk minder geworden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:50 schreef Toefjes het volgende:
Syri, ook wel een voorbeeld van een land waar het ooit vrij aangenaam was.
Je zit nu dingen op mij te projecten om te proberen om jezelf moreel boven mij in de discussie te zetten. Jammer. Ik ga inhoudelijk niet daarop in. Laat voor mij alleen maar zien dat ik een goed punt heb ingebracht waar je wanhopig omheen probeert te gaan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Syri, ook wel een voorbeeld van een land waar het ooit vrij aangenaam was. En nee, het is geen arrogantie vwb democratie, want er is nog een heel spectrum tussen democratie of een dictatuur natuurlijk.
Als je vindt dat op basis van geloof er sowieso een leider moet zijn die iedereen die afwijkt uitschakelt, dan verschillen we van mening. En je doet dan ook veel andere moslim landen die gewoon redelijk goed functioneren tekort.
Dat is een beetje hetzelfde als denken dat wanneer Poetin dood is we eindelijk rozengeur en maneschijn krijgen, in Rusland. Dat kan, maar de kans is klein. Gewoon omdat je te maken hebt met een debiel en gehersenspoeld volk en dat is in Iran denk ik niet anders.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het elimineren van hun nucleaire programma en wellicht ook regime change zou juist voor rust kunnen zorgen.
Als je dat niet doet, ben je binnen 10-15 jaar weer precies waar we nu zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:52 schreef theunderdog het volgende:
Zover gaan om een regime change te realiseren, is onwijs dom.
Enkele honderden meters, in een stad is dat een flink eindje.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:58 schreef Zipportal het volgende:
. Een toren met meerdere ambassades ligt op enkele honderden meters van een gebouw waar een inslag is geweest.
Misschien moeten we hier ook maar eens de trage hopeloos versnipperde polderdemocratie afschaffen en ons als een volk scharen achter een sterke Willem-Alexander Claus George Ferdinand, Prins van Oranje-Nassau, jonkheer van Amsberg, Koning der Nederlanden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:43 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Is helemaal geen flauwekul. Het is flauwekul om te denken dat elk land behoefte heeft aan democratie. Het is eigenlijk ook geen flauwekul het is meer arrogantie. Want het werkt goed in het Westen dus daar ook?
Irak, Afghanistan, Syri.... Maar ook Libanon. Die landen hebben een leider nodig die niet vies is van harde sancties/ straffen af en toe. Dan houdt iedereen zich koest, zijn er geen rellen (met de nodige burger slachtoffers). De huidige regering van Iran naar de tering bombarderen en denken dat het dan ineens goed is allemaal in Iran geloof ik (niet meer).
het zal voor veel vluchtelingen zorgen, voor diverse fracties die onderling nu met elkaar een burgeroorlog kunnen voeren. Alleen maar meer ellende.
Tja, dan zit je zelf mis. Isral is namelijk geen schurkenstaat maar het wordt wel omringd door veel schurkenstaten, waar Iran waarschijnlijk wel de grootste van is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 23:23 schreef luxerobots het volgende:
Ik kan me vinden in de woorden van Dedecker. Men is behoorlijk pro-Isral in Nederland. Enerzijds door het Anne Frank-syndroom, door ons onverwerkte verleden wat betreft de tweede wereldoorlog. Aan de andere kant omdat de islam zich niet bepaald populair gemaakt heeft.
Isral gedraagt zich met Netanyahu als een corrupte schurkenstaat. En het wijzen naar Hamas is niet voldoende om dat recht te praten. Daarvoor gebruikt Isral teveel geweld, niet alleen in Gaza, maar ook op de Westerlijke Jordaanoever.
Je gaat er niet op in, maar daarna volgen er 4 alinea'squote:Op donderdag 19 juni 2025 10:59 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Je zit nu dingen op mij te projecten om te proberen om jezelf moreel boven mij in de discussie te zetten. Jammer. Ik ga inhoudelijk niet daarop in. Laat voor mij alleen maar zien dat ik een goed punt heb ingebracht waar je wanhopig omheen probeert te gaan.
Landen moeten via hun eigen ontwikkeling dingen veranderen wanneer zij daar klaar voor zijn. Wat voor Noorwegen goed werkt qua systeem werkt voor een ander land zoals China wellicht weer helemaal niet. Jammer dat er nu zoveel mensen zijn die denken dat het goed is om Iran maar kapot te bombarderen "voor vrede".
Daar is een mooie spreuk van "iets van het bombarderen van een land voor vrede is het zelfde als neuken voor de maagedelijkheid".
Ik heb nog wel een kijktip voor je. Netflix, Vietnam Turning point. In eerste instantie werd Zuid Korea geholpen door Amerika. Lekker bommen gooien op onder andere het Noorden op de Vietcong (bevrijdingsleger). In de hoop daarmee het communisme snel weg te doen en te zorgen voor stabiliteit. Als het goed is weet je hoet het gegaan is. veel mensen die in eerste instantie niks moesten hebben van de oorlog besloten nu om zich achter de vlag te scharen van een verenigd Vietnam . Uiteraard onder leiding van de Vietcong.
Om terug te gaan naar Iran. Bommen gedropt op Iran kan zorgen voor nog meer haat tegen het westen. "Jullie een bom op mijn land, dan doe ik een allahu akbar/ zelfmoord actie op jullie centrum van Amsterdam" etc
Nee, want zoals we weten gebruiken de Palestijnen alle infrastructuur voor terroristische doeleinden. Isral doet dit niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat het lijkt op selectieve verontwaardiging
Laten we het maar niet over Nederland hebben qua politiek. Het is nu al heel veel jaren drama. Veel mensen in onzekerheid over een woning, andere in de stres over de hoge ziektekosten weer andere kunnen hun boodschappen net niet betalen. Een burgermeester van wat vroeger een zeer tolerante stad was maar nu meer dan 57% oid anti homo is maar waarvan de burgermeester dan met een verheven vingertje naar het buitenland gaat. hmm neequote:Op donderdag 19 juni 2025 11:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien moeten we hier ook maar eens de trage hopeloos versnipperde polderdemocratie afschaffen en ons als een volk scharen achter een sterke Willem-Alexander Claus George Ferdinand, Prins van Oranje-Nassau, jonkheer van Amsberg, Koning der Nederlanden.
Dat mogen ze dan ook best. Gewoon telkens de boel blijven frustreren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je dat niet doet, ben je binnen 10-15 jaar weer precies waar we nu zijn.
Want dan beginnen ze gewoon weer opnieuw.
Fair point met de eerste regel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je gaat er niet op in, maar daarna volgen er 4 alinea's
Zoals ik zei: we verschillen van mening. Maar dat maakt niet uit, want wij gaan toch de situatie niet veranderen. De kijktip neem ik wel mee, want ben op zoek naar een nieuwe serie
Eerlijk gezegd zou dat in Nederland niet eens een probleem worden, niet met Willem Alexander, ik geloof best dat hij het beste voor Nederland wil.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien moeten we hier ook maar eens de trage hopeloos versnipperde polderdemocratie afschaffen en ons als een volk scharen achter een sterke Willem-Alexander Claus George Ferdinand, Prins van Oranje-Nassau, jonkheer van Amsberg, Koning der Nederlanden.
Yeah so they tell.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, want zoals we weten gebruiken de Palestijnen alle infrastructuur voor terroristische doeleinden. Isral doet dit niet.
Nothing changes if nothing changesquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als denken dat wanneer Poetin dood is we eindelijk rozengeur en maneschijn krijgen, in Rusland. Dat kan, maar de kans is klein. Gewoon omdat je te maken hebt met een debiel en gehersenspoeld volk en dat is in Iran denk ik niet anders.
Ja, zo word je als Nederland meegezogen in de oorlog natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)ssade-in-israel.html
HET IS OORLOG.
En dat verlies je op de duur.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat mogen ze dan ook best. Gewoon telkens de boel blijven frustreren.
Oh dan is het natuurlijk een andere situatie. In tegenstelling tot bij de Palestijnen is er in Iran een duidelijk verschil tussen het regime en de burgers, waarvan het meermaals al is aangetoond dat het overgrote merendeel het regime niet steunt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Yeah so they tell.
Daarnaast ging het om een Iraans ziekenhuis dat geraakt was....
Laat me raden, iets wat we nog eeuwen zullen heugen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:08 schreef Aether het volgende:
Hezbollah warns assassination of Iran’s supreme leader would have ‘disastrous consequences’
https://www.timesofisrael(...)strous-consequences/
Prima. Doe maar. Hoeft de VS niet heel het Midden Oosten in de hens te steken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:59 schreef theunderdog het volgende:
https://www.axios.com/202(...)nuclear-program?s=09
'A U.S. official said the Israelis told the Trump administration that while they may not be able to reach deep enough into the mountain with bombs, they may "do it with humans.'
Matig. Gebrek aan toewijding.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:19 schreef Ali_boo het volgende:
Ga je een keer vroeg naar bed en er gebeurt weer van alles
quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:20 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Matig. Gebrek aan toewijding.
Isral gaf aan dat het twee weken zou durenquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:19 schreef Ali_boo het volgende:
Free free Freeranquote:
ik moet telkens weer lachen om dit soort blufpraat van trump bullshit administrationquote:Op donderdag 19 juni 2025 10:59 schreef theunderdog het volgende:
'A U.S. official said the Israelis told the Trump administration that while they may not be able to reach deep enough into the mountain with bombs, they may "do it with humans.'
Toch jammer van die fles wijn.quote:
Iedereen is klaar met Isrealquote:
Is dit het begin van verbroedering? De isolationisten van Maga willen toch ook dat Iran met rust gelaten wordt, zeker door USA?quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral is namelijk geen schurkenstaat
quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:19 schreef Ali_boo het volgende:
Ik heb een veel hogere dunk van het gewone Perzische volk dan van de gemiddelde Rus.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als denken dat wanneer Poetin dood is we eindelijk rozengeur en maneschijn krijgen, in Rusland. Dat kan, maar de kans is klein. Gewoon omdat je te maken hebt met een debiel en gehersenspoeld volk en dat is in Iran denk ik niet anders.
quote:Bart Nijman: 'De zorgvuldig voorbereide en secuur gerichte aanvallen van Isral op Iran geven mij een gevoel van hoop'
'Isral is aan het winnen. Ook in Iran. En, vergeef me dat ik dit zo optimistisch kan verwoorden vanuit een veilige haven, maar: hopelijk is deze hoop besmettelijk'
Terwijl westerse mogendheden halfslachtig om de-escalatie smeken, met in hun kielzog onze altijd lafjes kat-uit-de-boom-kijkende vaderlandse kabinetskliek, geven de zorgvuldig voorbereide en secuur gerichte aanvallen van Isral op Iran mij een heel ander gevoel: hoop.
Al meermaals sinds de horreur van 7 oktober 2023 heeft de diep getroffen Joodse staat me verrast, verheugd en een gevoel van goede moed gebracht door hun publieke weerbaarheid, sluwe strategien en de intense vastberadenheid om hun eigen veiligheid te garanderen.
Want wat een kracht steeg er op uit de lotsverbondenheid in rouw na 7 oktober, uit de onvoorstelbare pieper-operatie tegen Hezbollah en nu weer uit de beelden van brutale Isralische straaljagers die ongehinderd boven Teheran hun doelen uitzoeken terwijl Netanyahu de Iranirs op tv aanmoedigt om hun eigen vrijheid terug te pakken van het vernederende en mensenhatende moellah-regime.
Iraanse schrijver Keyvan Shahbazi zei bij de NPO dat we Isral op onze blote knien moeten danken voor de aanvallen op Iran, want zij halen voor ons de kolen uit het vuur. Zulke strijdbaarheid kom je verder nauwelijks tegen in Nederland. Wel moesten we weer aanzien hoe de weke maar volgevreten onderbuik van het veilige linkse sentiment zich in rode uniformpjes hees en zingend, dansend en Jodenhaat scanderend het zwakke pleit van de islamitische barbarij in het Midden-Oosten stond te vieren, zij aan zij met Hamas-verheerlijkers en Iraanse regime-aanhangers.
De capitulatie van de westerse Verlichting lag besloten in de veel te breed lachende SP-fractie, de zelfingenomen selfies van Jan Paternotte en de toch nog iets te strak om de pens gespannen rode polo van Frans Timmermans, de onvermijdelijke hopman van deze optocht van onmacht.
Waarom lijken sommigen toch zo graag te willen dat het Westen verliest?
NRC kwam met een klaagverhaal over schendingen van het internationaal recht, alsof dat niet een papieren werkelijkheid is die sneuvelt bij het eerste vuurcontact. Of neem Thomas Erdbrink, die op televisie beweerde dat er geen directe dreiging van Iraanse kernwapens bestaat en - fel wijsvingertje in de aanslag - deze escalatie dus de schuld is van Isral.
Zo’n zelfde wijsvingertje wees ook belerend omhoog bij de gesluierde nieuwslezeres van de Iraanse staatsomroep, een boze pingun die live op televisie was op het moment dat Isral de zender uit de lucht bombardeerde. Het vingertje verdween in een schitterende chaos van zwarte rook in een verpulverd decor.
Het was lang geleden dat beelden van een staatsomroep me van hoop vervulden, en Isral zat erachter. ‘Nu de studio van Buitenhof,’ mompelde ik onwillekeurig.
Isral is aan het winnen. In de Gazastrook, in Libanon en nu ook in Iran. Om vergeving vragend dat ik dit zo optimistisch kan verwoorden vanuit een veilige haven terwijl in Tel Aviv het luchtalarm loeit, maar: hopelijk is deze hoop besmettelijk.
Dus iemand mag niet aangeven waar een raket neer is gekomen?quote:
Of de Ayatollah leest hier mee en die denkt ik zal die Ali Boe eens een loer draaien.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:19 schreef Ali_boo het volgende:
Als Iran ze al had gehad dan hadden ze die ongetwijfeld ingezet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Klaas krijgt altijd gelijk
Dat snapt 'ie niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als Iran ze al had gehad dan hadden ze die ongetwijfeld ingezet.
Natuurlijk hebben ze die nog niet. De hele reden van de oorlog is voorkomen dat ze die krijgen.
Dat Atoomagentschap kan dat helemaal niet weten lijkt mijquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Isral gaat dit nooit winnen. Het is al bijna 100 jaar dezelfde bullshit met Isral in de regio.quote:
Maar Isral en de verenigde staten kunnen dat wel weten?quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat Atoomagentschap kan dat helemaal niet weten lijkt mij
Eerst even de Arabiertjes uit het land van Jahweh verjagen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Isral gaat dit nooit winnen. Het is al bijna 100 jaar dezelfde bullshit met Isral in de regio.
Wat een bullshit stukje en vreemd dat dit soort mensen een podium krijgen voor dit bullshit.
Het goed praten voor het starten van een oorlog
Best knap
Het is gewoon een militaire soap om de aandacht af te leiden van de Gaza kwestie waar niemand het meer over heeftquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als Iran ze al had gehad dan hadden ze die ongetwijfeld ingezet.
Natuurlijk hebben ze die nog niet. De hele reden van de oorlog is voorkomen dat ze die krijgen.
Tuurlijk niet, Mossad en de CIA spioneren en die komen daarmee veel meer te weten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat Atoomagentschap kan dat helemaal niet weten lijkt mij
Amerikanen zijn helemaal klaar met trump en zijn bullshit en grijpen alles aan om zijn beleid aan te vallen.quote:
Een deel van de achterliggende oorzaken van terrorisme zit hem in de lelijkheid van die mensen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het zeer matige uiterlijk van deze mensen zegt altijd al meer dan genoeg
quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een deel van de achterliggende oorzaken van terrorisme zit hem in de lelijkheid van die mensen.
Zet een gymzaal vol met Pro Iran/Hamas en Pro Isral mensen en ik pik ze er feilloos tussenuit.
Waarom zou Iran niet in staat zijn tot het maken van een kernbom?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:29 schreef klaasweetalles het volgende:
Iran is helemaal niet in staat tot het maken van die bom
Ja die zien hun geldstroom opdrogen natuurlijkquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:08 schreef Aether het volgende:
Hezbollah warns assassination of Iran’s supreme leader would have ‘disastrous consequences’
https://www.timesofisrael(...)strous-consequences/
Nogal wiedes als ze geen toegang krijgen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik kan dit bevestigen. Als ik er aan de pro-Isral kant tussen ga staan, dan vliegt die vlag van ze spontaan in de fik zo heet ben ik.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Valt me ook op bij die pro-pallie demo's in Nederland, de meiden nogal lelijk zijn.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen. Als ik er aan de pro-Isral kant tussen ga staan, dan vliegt die vlag van ze spontaan in de fik zo heet ben ik.
Picsquote:Op donderdag 19 juni 2025 12:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen. Als ik er aan de pro-Isral kant tussen ga staan, dan vliegt die vlag van ze spontaan in de fik zo heet ben ik.
Lennard Swolfs had het er gisterenochtend inderdaad over dat dit pas mag gedaan worden wanneer er door het IDF toestemming is verleend.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus iemand mag niet aangeven waar een raket neer is gekomen?
quote:
Minder dan een week en hier zijn we.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben benieuwd welke hersengymnastiek de jodenhaters nu uit de hoge hoed gaan toveren. Iran is niet echt te verdedigen
Ik snap deze tweet niet. Ik zie geen vlag van het Iraanse regime. En, dat het onvoorstelbaar is dat zo'n demonstratie plaatsvindt slaat nergens op want er zijn vaker demonstraties als Amerika weer eens ergens in dreigt te grijpen. Dit ligt dus in de lijn van het gebruikelijke patroon.quote:
Heb je hier misschien een linkje van? Ben wel benieuwd naar die data.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:04 schreef theunderdog het volgende:
Volgens betrouwbare polls (dus niet de polls die een X-gebruiker maakt) is de overgrote meerderheid van zowel de republikeinen als de democraten voor het frustreren, vernietigen van Iran zijn nucleaire ambities.
Dus die gehele discussie over dat Trump moet waken voor de diehard Isolationisten bij zijn stemmers, kan ook stoppen.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik snap deze tweet niet. Ik zie geen vlag van het Iraanse regime. En, dat het onvoorstelbaar is dat zo'n demonstratie plaatsvindt slaat nergens op want er zijn vaker demonstraties als Amerika weer eens ergens in dreigt te grijpen. Dit ligt dus in de lijn van het gebruikelijke patroon.
Het is wel lekker ophitsend. Dat dan weer wel.
quote:
Denk je dat we dit ook in Nederland gaan zien? Vast welquote:Op donderdag 19 juni 2025 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Minder dan een week en hier zijn we.
Ongetwijfeld helaas.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:25 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Denk je dat we dit ook in Nederland gaan zien? Vast wel
Jaa ik weet het…quote:
Nederlands grondgebied! Artikel 5!quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Pand Nederlandse ambassade in Tel Aviv licht beschadigd na Iraanse raketaanval
Tijd voor een oorlogsverklaring?
Helaas, terrein Ambassade is nog altijd geen eigen grondgebied, nergens.quote:
Tijd om de Zr.Ms. Bruinvis te laten opstomen richting het midden oosten. Payback. America ehhh Netherlands fuck yeah!quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als jij meent op deze wijze 2 miljoen mensen over dezelfde kam te kunnen scheren, dan staat dat jou uiteraard vrij. Ik sta daar anders in.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt de mensen die juichend in de straten stonden toen er gemartelde Isralische burgers in pick-up trucks rond werden geparadeerd? De mensen die driftig hielpen met het plunderen van Isralische dorpen en het gijzelen van Isralirs?
Zij hebben deze situatie zelf gecreerd. Er is vele keren een tweestatenoplossing voorgelegd wat men iedere keer van tafel heef geveegd en in 2005 doodleuk Hamas verkoos als hun nieuwe beleidsbepalers. Play stupid games, win stupid prizes.
1. Het is maar de vraag of het nucleaire programma daadwerkelijk wordt uitgeschakeld. Daar wordt aan getwijfeld.quote:En mbt de stabiliteit in het Midden-Oosten: is deze juist de afgelopen jaren niet constant in gevaar gebracht door het religieuze regime van Iran? Denk aan hun invloed in landen als Syri, Libanon en Jemen en tevens de frictie met Saoedi-Arabi.
Met kernwapens achter de hand zou men deze macht en invloed alleen nog maar verder kunnen gaan uitbreiden. Dt werkt destabiliserend en staat vrede in de weg. Het elimineren van hun nucleaire programma en wellicht ook regime change zou juist voor rust kunnen zorgen.
Kolonisatiequote:Op donderdag 19 juni 2025 12:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik had iets gepost in die strekking. Maar laat nu net dt de post zijn die verwijderd werd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ach zelfde als ik het voetbal topics. Als iedereen keer zou stoppen op die troll reageren. Maar dat lijkt onmogelijk te zijn of zo
Gezien de afgelopen dagen zouden we met dergelijke schepen nog best een kans maken, denk ik.quote:
Ik denk dat niemand het zeker weet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Indien dat bewijs overtuigend is moet hij dat delen en mogen ze wat mij betreft het hele regime en al hun Nucleaire faciliteiten naar Allah schieten. Maar als dat bewijs er niet is, en dat is waar het vooralsnog op lijkt, heeft Isral onterexht Iran aangevallen.
Kan Isral het risico dan nemen dat ze over een paar maanden 9 kernbommen hebben.quote:However, he noted that the IAEA's latest quarterly report released in late May warned that Iran had amassed enough uranium enriched up to 60% purity - a short, technical step away from weapons grade, or 90% - to potentially make nine nuclear bombs. That was "a source of legitimate concern", he said.
Grossi also said the agency could not provide assurance that the Iranian nuclear programme was exclusively peaceful because Iran was not complying with its investigation into man-made uranium particles discovered by inspectors at three undeclared nuclear sites.
quote:👀🇮🇱 Israeli security sources say one of the missiles fired from Iran this morning may have been a cluster-type weapon, breaking into smaller submunitions on impact across the Gush Dan area.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lrxefrvncs2r
Dat moet Isral voor zichzelf bepalen maar we moeten dat als internationale gemeenschap wel veroordelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:12 schreef mackinac het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het zeker weet.
Volgens de IAEA
[..]
Kan Isral het risico dan nemen dat ze over een paar maanden 9 kernbommen hebben.
quote:GL-PvdA wil levering onderdelen voor luchtverdediging Isral stopzetten
De Tweede Kamerfractie van GroenLinks-PvdA wil dat de levering van Nederlandse onderdelen voor het Isralische luchtverdedigingssysteem Iron Dome wordt stilgelegd. "Isral is op dit moment de agressor, als Isral slachtoffer zou zijn, hebben we een andere discussie", zei Kamerlid Piri in een debat met demissionair minister van Buitenlandse Zaken Veldkamp. Die reageerde geschrokken op het standpunt, omdat het luchtverdedigingssysteem burgers beschermt tegen raketaanvallen.
"Mensen zitten daar in schuilkelders. Mensen die het eens zijn met de regering Netanyahu en mensen die het niet met hem eens zijn", zei Veldkamp. "Ik constateer dat GL-PvdA een draai heeft gemaakt op dit punt. Het is een draai die wij als kabinet in ieder geval niet gaan overnemen."
Volgens Piri maakt de Iron Dome deel uit van de aanvalskracht van Isral en is die niet uitsluitend te zien als verdedigingsmiddel voor burgers. "Had Netanyahu ook Iran aangevallen als hij niet de beschikking had over de Iron Dome? Isral durft dit, juist vanwege dit systeem." Zij vindt dat de levering van onderdelen door Nederlandse bedrijven moet stoppen en wil een volledig wapenembargo tegen Isral.
Van de kaart geveegd
Hiermee komt de partij recht tegenover de VVD te staan. VVD-Kamerlid Van der Burg vindt dat Piri "eerlijk moet zijn" over de gevolgen voor Isralische burgers. "Spreek dan ook de consequenties van dit standpunt uit. Namelijk dat Tel Aviv volledig van de kaart geveegd kan gaan worden door Iran." Ook de Kamerleden Ceder (CU) en Kahraman (NSC) waarschuwden voor een "existentile dreiging" voor Isral wanneer het luchtverdedigingssysteem wegvalt.
Het kabinet heeft dit jaar zeven vergunningen verleend aan bedrijven voor de levering van onderdelen voor de Iron Dome. Deze transacties passen binnen de Europese kaders voor wapenexportcontrole, meldde het kabinet aan de Kamer. Iran lukt het inmiddels om met droneaanvallen door de verdediging heen te breken, zeggen defensie-experts.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]
Moslimbroederschapped .quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]
Heb jij wel protesten gezien nadat een Isralische raket een Iraans ziekenhuis heeft geraaktquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:21 schreef Cattivo het volgende:
Weinig mensen de straat op na die strike op een ziekenhuis.
O nee, dat is niet erg omdat het joden zijn die dit keer getroffen zijn.
:
Knip
ben benieuwd wie er vandaag en morgen de straat op gaan...
Waanzinquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik constateer slechts wat de sentimenten in de samenleving daar zijn. Het staat mensen vrij zichzelf tegen alle feiten in voor te houden dat Hamas slechts enkele rotte appels zijn of 'verzetsstrijders' in een zee van onschuldige mensen die hier niets mee te maken hebben, een frame dat regelmatig wordt gecreerd door Westerse media, maar ik doe daar niet aan mee. Het is wat mij betreft ook moedwillig de situatie verdraaien zodat er een excuus is om de verkeerde kant te kiezen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij meent op deze wijze 2 miljoen mensen over dezelfde kam te kunnen scheren, dan staat dat jou uiteraard vrij. Ik sta daar anders in.
[..]
Als Fordow wordt gelimineerd is het nucleaire programma wel klaar, mits het regime aan de macht blijft kan men misschien proberen opnieuw een programma te starten, maar normaal gezien gaat dat vele jaren duren alvorens men weer enigszins in de richting is van waar men was.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
1. Het is maar de vraag of het nucleaire programma daadwerkelijk wordt uitgeschakeld. Daar wordt aan getwijfeld.
2. Regime change is onwaarschijnlijk.
Het is op dit moment koffiedik kijken; we weten niet hoe dit eindigt. Maar ik ben niet op voorhand uitgesproken enthousiast, aangezien zulke omwentelingen zelden een succes zijn in het Midden-Oosten.
Ik zou zelf de voorkeur geven aan een solide deal met Iran, die voorkomt dat het land kernwapens maakt. Dat dit mogelijk is, laat de afgelopen 40 jaar zien. Want zolang wordt al gewaarschuwd voor een Iraanse bom.
Tegelijkertijd zou ik waar mogelijk de Iraanse dissidenten steunen. Want idealiter verdwijnt dat verschrikkelijke islamitische regime van het toneel, maar dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.
Sowieso is de obsessie van mensen met 'een paar honderd demonstranten' op een wereldbevolking van ruim 8 miljard om groteske generaliserende claims over ophef of verontwaardiging te doen altijd wel een heel bijzonder fenomeen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb jij wel protesten gezien nadat een Isralische raket een Iraans ziekenhuis heeft geraakt
Blijkbaar een comfortabele rechtvaardiging om een hele bevolkingsgroep weg te zetten als kwaadaardig.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso is de obsessie van mensen met 'een paar honderd demonstranten' op een wereldbevolking van ruim 8 miljard om groteske generaliserende claims over ophef of verontwaardiging te doen altijd wel een heel bijzonder fenomeen.
Iron Dome, David's Sling, Arrow etc. Piri is vast geen moslima.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En ik had al zo'n pesthekel aan die partij....quote:GL-PvdA wil levering onderdelen voor luchtverdediging Isral stopzetten
Bij mijn weten is Piri geen moslima nee.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Iron Dome, David's Sling, Arrow etc. Piri is vast geen moslima.
Je kunt je grote vraagtekens stellen bij de acties van Israel, maar dit klinkt wel weer als een erg extreem standpunt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, dan is ze dus gewoon gek van zichzelf.quote:
Je doet nu net alsof dit uit het niets komt maar Iran sponsort al decennia terreurgroepen die Isral aanvallen. En ook binnen Europa zijn ze actief.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Want we moeten niet naar een wereld toe waarin landen op eigen houtje beslissen dat ze geen risico willen nemen en maar preventief een land plat gooien.
Wat een vieze ratten zijn het toch ook. Bah.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alsquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:46 schreef mackinac het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof dit uit het niets komt maar Iran sponsort al decennia terreurgroepen die Isral aanvallen. En ook binnen Europa zijn ze actief.
Indien ze kernwapens hebben zal dit soort terreur alleen maar toenemen. Het is veelzeggend dat er inmiddels 12,000 Noord-Koreaanse militairen in Europa aan het vechten zijn om een democratisch land omver te werpen. Dat durven ze ook alleen omdat ze inmiddels onaantastbaar zijn.
Die zijn echt niet goed.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoeveel stemmen ze daarmee kwijtraken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:53 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij heeft GL-PvdA een niet helemaal realistisch beeld van hoeveel stemmen palestinapijpen oplevert.
Bah, wat een smerige club is dat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat voorop staan dat Iran een boevenstaat is, en dat ik zeker geloof dat men op basis van intelligence handelt, maar het staat we nog wel bij dat we 20 jaar geleden met z'n alleen naar Collin Powell aan het kijken waren die middels een schitterende presentatie liet zien dat ze zeker wisten dat Irak ook weapons of mass destruction zou hebben. Daar mee werd destijds de aanval gebillijkt en kon Zoon Bush het werk van Papa Bush af gaan maken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Als
Als
Als
Daar is heel deze aanval op gebaseerd
De politieke indoctrinatie gaat tegenwoordig heel ver
Daarom hebben zoveel mensen ook op Trump Wilders Poetin netayhahu gestemd
Mensen geloven tegenwoordig al heel veel snel
De internationale atoomwaakhond heeft zelf al genoeg gedeeld. Verplaatsen onderdelen, niet reageren op inspectiedata, geen stukken aanleveren, bepaalde delen afschermen, wat ze wel konden zien roept ook vragen op. Het meest overtuigende bewijs is de hoge verrijkingsgraad van het uranium, tegen de 60-80%. Voor civiele doeleinden heb je aan ongeveer 4% genoeg.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Iran is een land met een vreselijk regime dat onder geen beding kernwapens in handen mag krijgen.
Ik denk dat de meeste mensen het daarover eens zijn. De vraag is dus wat mij betreft welk bewijs Netanyahu heeft voor zijn bewering dat ze aan en kernwapen werken.
Indien dat bewijs overtuigend is moet hij dat delen en mogen ze wat mij betreft het hele regime en al hun Nucleaire faciliteiten naar Allah schieten. Maar als dat bewijs er niet is, en dat is waar het vooralsnog op lijkt, heeft Isral onterexht Iran aangevallen.
De zoveelste complot theorie die men achteraf niet kon hard makenquote:Op donderdag 19 juni 2025 14:06 schreef Coelho het volgende:
[..]
Laat voorop staan dat Iran een boevenstaat is, en dat ik zeker geloof dat men op basis van intelligence handelt, maar het staat we nog wel bij dat we 20 jaar geleden met z'n alleen naar Collin Powell aan het kijken waren die middels een schitterende presentatie liet zien dat ze zeker wisten dat Irak ook weapons of mass destruction zou hebben. Daar mee werd destijds de aanval gebillijkt en kon Zoon Bush het werk van Papa Bush af gaan maken.
Wat mij betreft worden ze uitgeleverd aan Isral indien die daarom vraagt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat er een inzet van het Amerikaanse leger komt is duidelijk, alleen weten we niet wanneer, hoe en waar en de omvang. Uiteraard laat Trump alle opties open, zelfs de 0-optiequote:Op donderdag 19 juni 2025 14:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zie posts voorbij komen van soldaten die kreeft en biefstuk eten? Wat meestal een maaltijd is voor een aanval ofzo.
Dit soort feitjes waren toentertijd ook over Irak te melden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De internationale atoomwaakhond heeft zelf al genoeg gedeeld. Verplaatsen onderdelen, niet reageren op inspectiedata, geen stukken aanleveren, bepaalde delen afschermen, wat ze wel konden zien roept ook vragen op. Het meest overtuigende bewijs is de hoge verrijkingsgraad van het uranium, tegen de 60-80%. Voor civiele doeleinden heb je aan ongeveer 4% genoeg.
Uiteindelijk is dit misschien ook wel beter, dan zie je hoe ver ze al waren, en zie je wat er vernietigd wordt, en weet je ook veel meer over de hele constructie van die faciliteit. Waardevolle info. Met zo’n mega bom moet je maar gokken dat alles vernietigd wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:59 schreef theunderdog het volgende:
Het heeft dan ook niks te maken met het kiezen van een kant. Dat Hamas een terreurorganisatie is die moet worden uitgeroeid, is wat mij betreft geen controversieel standpunt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik constateer slechts wat de sentimenten in de samenleving daar zijn. Het staat mensen vrij zichzelf tegen alle feiten in voor te houden dat Hamas slechts enkele rotte appels zijn of 'verzetsstrijders' in een zee van onschuldige mensen die hier niets mee te maken hebben, een frame dat regelmatig wordt gecreerd door Westerse media, maar ik doe daar niet aan mee. Het is wat mij betreft ook moedwillig de situatie verdraaien zodat er een excuus is om de verkeerde kant te kiezen.
Kortom, een flinke portie wensdenken. Nogmaals, we zitten er middenin. Ik waag mij vooralsnog niet over voorspellingen over welke kant dit opgaat. Maar ik ga niet automatisch uit van een 'happy end'.quote:Als Fordow wordt gelimineerd is het nucleaire programma wel klaar, mits het regime aan de macht blijft kan men misschien proberen opnieuw een programma te starten, maar normaal gezien gaat dat vele jaren duren alvorens men weer enigszins in de richting is van waar men was.
En mocht hier inderdaad weer mee worden gestart wordt het weer tijd voor sancties, want een religieus regime als dat van Iran dat heel het Midden-Oosten gestabiliseerd en openlijk oorlogsteksten uitslaat jegens Isral en de VS vormt een groot gevaar.
Dit is natuurlijk wel extreeeeeeem simpel. Die regering in Iran zit er al tientallen jaren, en iedere vrijdag roepen ze in het parlement om Israel te vernietigen, als een soort dogma, en er is een officiele countdown klok tot het moment dat Israel niet meer zal bestaan door een Iraanse aanval. Daarnaast steunen ze al jaren actief de Houthi’s, Hezbollah en Hamas. Dat is allemaal bewezen, pure feiten. Het is dus absoluut niet zo dat ze eventjes wat bommen gooien omdat er een toekomstige regering gaat komen die ze niet zou zinnen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat moet Isral voor zichzelf bepalen maar we moeten dat als internationale gemeenschap wel veroordelen.
Want we moeten niet naar een wereld toe waarin landen op eigen houtje beslissen dat ze geen risico willen nemen en maar preventief een land plat gooien.
Wij kunnen ook niet inschatten wat er over 10 jaar voor regering in Frankrijk zit. Dat geeft ons niet het recht hun Nucleaire faciliteiten te bombarderen omdat wij liever geen risico nemen.
Irak invallen moest sowieso ook een keer gebeuren, dus zo fout was dat niet, ook achteraf niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:06 schreef Coelho het volgende:
[..]
Laat voorop staan dat Iran een boevenstaat is, en dat ik zeker geloof dat men op basis van intelligence handelt, maar het staat we nog wel bij dat we 20 jaar geleden met z'n alleen naar Collin Powell aan het kijken waren die middels een schitterende presentatie liet zien dat ze zeker wisten dat Irak ook weapons of mass destruction zou hebben. Daar mee werd destijds de aanval gebillijkt en kon Zoon Bush het werk van Papa Bush af gaan maken.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat mij betreft worden ze uitgeleverd aan Isral indien die daarom vraagt.
Hier gaan mijn haren dus echt recht van overeind staan. Dit is gewoon letterlijk een leeuw (wel toepasselijk) op de savanna tussen een hele grote groep hyena’s zn tanden uit zn bek willen trekken omdat JIJ van mening bent dat er ook onschuldige hyena’s die niet met het gevecht meedoen worden aangevallen. Echt om te kotsen en dit is dus echt pure haat. Al stelt Europa tegenwoordig gelukkig nauwelijks militair ten opzichte van de VS en China nog iets voor, maar het zegt wel heel veel over de inmiddels naieve verwende volgevreten varkens in de EU, die al veel te lang geen dreiging meer ervaren hebben. Vooral Spanje is me echt enorm tegengevallen in deze, en walg ik echt van.quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Verrassend weinig steun voor de Iraanse bevolking maar verassend veel steun voor de illegale Israelische aanval. Het zal tijd worden dat Europa een wapenembargo op Israel zet. Wat betreft steun voor het Iraanse regime daar zie ik geen enkele steun voor, ja behalve de mensen die deze aanval steunen. Het Iraanse regime had geen beter steuntje in de rug kunnen krijgen.
Die onzin weer van Donald. Er zouden nog gesprekken plaats vinden op zondagquote:Op donderdag 19 juni 2025 14:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Irak invallen moest sowieso ook een keer gebeuren, dus zo fout was dat niet, ook achteraf niet.
Dan had je nu 2 Irans gehad.
En, nogmaals, of Iran nu bijna een kernwapen had of er wat verder af zat nog.
Ze hadden alle tijd om daarover in onderhandeling te gaan met de VS om daar toch iets van regels met elkaar over afbreken spreken.
De deadline van 60 dagen met een duidelijke grens deze aan te houden werd genegeerd. Dus dan vraag je er toch zelf om?
Ik begin langzaam in Nederland het idee te krijgen dat niet stemmen nog wel de beste optie wordt. Ze zitten er of alleen voor zichzelf, of ze zijn totaal niet geschikt en kunnen er gewoon niks van, of ze zijn zo naief/dom dat het land door hun maatregelen juist slechter maken. Een krachtig statement zou zijn dat er gewoon een hele lage opkomst is en dat mensen het helemaal zat zijn met deze politiek.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:07 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik ga de volgende verkiezingen gewoon is op de PVDA stemmen voor de verandering
Die partij zet zichzelf nu al buitenspel voor elk serieuze overleg. Jezus wat triest.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:43 schreef Bassie48 het volgende:
Die vieze jodenhatende PvdA-GL wil de levering van onderdelen voor de luchtverdediging van Isral stopzetten.
Dus lekker al die steden en hun inwoners van de kaart vegen, uitroeien die joden.![]()
Gatverdamme wat is links toch een ontzettend eng clubje mensen. Ik zie de VVD nooit en never met die griezels straks een kabinet vormen.
Nou tot zover de kans op een nieuwe koers voor deze toekomstige fusiepartij. Helemaal gestoord dit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Paar dagen geleden ook al, maar geen bevestiging of dat allemaal echt zo is enzoquote:Op donderdag 19 juni 2025 14:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zie posts voorbij komen van soldaten die kreeft en biefstuk eten? Wat meestal een maaltijd is voor een aanval ofzo.
De knetterende hypocrisiequote:Volgens Piri maakt de Iron Dome deel uit van de aanvalskracht van Isral en is die niet uitsluitend te zien als verdedigingsmiddel voor burgers. "Had Netanyahu ook Iran aangevallen als hij niet de beschikking had over de Iron Dome? Isral durft dit, juist vanwege dit systeem." Zij vindt dat de levering van onderdelen door Nederlandse bedrijven moet stoppen en wil een volledig wapenembargo tegen Isral.
Bijzonder? Ze zijn eng en hartstikke fout. Aanhangers van deze partij zijn eng en fout.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heeft ook nooit iemand beweerd leeghoofd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat ook bijzonder is, is dat ik overal hoor dat Isral de aggressor is en alsof Iran compleet onschuldig is. Ze bewapen al jarenlang allerlei terreurgroepen om Isral heen met het doel het land en volk te vernietigen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De knetterende hypocrisiedat geldt dan ook voor kernwapens, toch? Met zoals die kennis daar terecht is gekomen door "ons"
Jij leest dingen die ik niet zie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef heywoodu het volgende:
Man man man, totaal niet eens met het voorstel van die Piri hoor, voor de goede orde (dat moet altijd even expliciet vermeld worden tegenwoordig, anders denkt men in een geval als dit dat je het dus met ze eens bent en 'dus een antisemiet' bent ofzo), maar als je de reacties hier zo leest lijkt men oprecht te denken dat GL-PvdA minstens net zo erg is als een bepaalde partij in de jaren dertig en veertig. Dat is toch ook wel weer schromelijk overdreven zeg.
Ik heb al expliciet "jodenhaters" langs zien komen (vandaag weer, maar sowieso regelmatig tegen iedereen die het niet volledig met Isral eens is). Doe ff normaal zeg, als je echt even rustig achterover gaat zitten en even vijf minuten na gaat denken, denk je/denkt men dan oprecht, in alle eerlijkheid, dat GL-PvdA joden haat? En dan niet in de zin van 'ik haat Netanyahu en Ben-Gvir, Netanyanhu en Ben-Gvir zijn joden, dus ik haat joden', maar 'die mensen zijn joden, dus ik haat ze'.quote:
Dit is wel een zeldzaam dom voorstel hoor.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef heywoodu het volgende:
Man man man, totaal niet eens met het voorstel van die Piri hoor, voor de goede orde (dat moet altijd even expliciet vermeld worden tegenwoordig, anders denkt men in een geval als dit dat je het dus met ze eens bent en 'dus een antisemiet' bent ofzo), maar als je de reacties hier zo leest lijkt men oprecht te denken dat GL-PvdA minstens net zo erg is als een bepaalde partij in de jaren dertig en veertig. Dat is toch ook wel weer schromelijk overdreven zeg.
Oekrane was nooit echt een democratie en is nu een dictatuur. Wel met de context van een gruwelijke oorlog, maar toch.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:46 schreef mackinac het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof dit uit het niets komt maar Iran sponsort al decennia terreurgroepen die Isral aanvallen. En ook binnen Europa zijn ze actief.
Indien ze kernwapens hebben zal dit soort terreur alleen maar toenemen. Het is veelzeggend dat er inmiddels 12,000 Noord-Koreaanse militairen in Europa aan het vechten zijn om een democratisch land omver te werpen. Dat durven ze ook alleen omdat ze inmiddels onaantastbaar zijn.
Oekrane is geen dictatuur.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:17 schreef Homey het volgende:
[..]
Oekrane was nooit echt een democratie en is nu een dictatuur. Wel met de context van een gruwelijke oorlog, maar toch.
Verder verbaas ik me over het gebrek aan kritiek op Iran in Nederland. Iran executeert letterlijk mensen in Nederland en hangt homo's op aan hijskranen. Dat is het regime. Niet dat dat Kata Pirie heel veel boeit lijkt het.
Er zijn krachten in de partij dat rabiaat antisemitisch is, dus ja. Die zitten echt in een algoritme fuik van pure jodenhaat. Valt het je niet op dat ze het elke dag alleen maar over Isral hebben en haten?quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb al expliciet "jodenhaters" langs zien komen (vandaag weer, maar sowieso regelmatig tegen iedereen die het niet volledig met Isral eens is). Doe ff normaal zeg, als je echt even rustig achterover gaat zitten en even vijf minuten na gaat denken, denk je/denkt men dan oprecht, in alle eerlijkheid, dat GL-PvdA joden haat? En dan niet in de zin van 'ik haat Netanyahu en Ben-Gvir, Netanyanhu en Ben-Gvir zijn joden, dus ik haat joden', maar 'die mensen zijn joden, dus ik haat ze'.
Pff.
Iran was hiervoor geen vrij land. Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Chaos na regime change is meer regel dan uitzondering.
Dat er volken zijn die dictators nodig hebben is natuurlijk flauwekul. Voorheen was Iran gewoon een vrij en welvarend land. Als er eenmaal een dictatuur heerst is een overgang naar een democratie of andere vrijere vorm altijd chaotisch.
Dat is Oekrane wel. Het is letterlijk een 1 partij staat geworden waarbij alle kritische pers is verboden. De corruptie is gierend. Zelenski regeert zonder termijnen of verkiezingen. Ik ben tegen Putin, maar Oekraine is wel degelijk een dictatuur.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oekrane is geen dictatuur.
En Iran heeft inderdaad flink buiten haar landsgrenzen huisgehouden. Niet alleen staatsvijanden overigens
Als je niet wilt dat joden zich kunnen verdedigen dan wil je ze dus vernietigen. Meer kan ik er niet van maken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb al expliciet "jodenhaters" langs zien komen (vandaag weer, maar sowieso regelmatig tegen iedereen die het niet volledig met Isral eens is). Doe ff normaal zeg, als je echt even rustig achterover gaat zitten en even vijf minuten na gaat denken, denk je/denkt men dan oprecht, in alle eerlijkheid, dat GL-PvdA joden haat? En dan niet in de zin van 'ik haat Netanyahu en Ben-Gvir, Netanyanhu en Ben-Gvir zijn joden, dus ik haat joden', maar 'die mensen zijn joden, dus ik haat ze'.
Pff.
Die krachten zien we evengoed binnen de pro-Israel flank maar dan richting moslims. O.a. PVV. De hele discussie is gekaapt door radicalen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Er zijn krachten in de partij dat rabiaat antisemitisch is, dus ja. Die zitten echt in een algoritme fuik van pure jodenhaat. Valt het je niet op dat ze het elke dag alleen maar over Isral hebben en haten?
Los van de partij, die overigens op economisch beleid wel op het juiste spoor zit, vertrouw ik niemand die regimes zoals die in Iran steunt. Dan heb je er weinig van begrepen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef heywoodu het volgende:
Dat ze het over Isral en de situatie in Gaza hebben is niet meer dan logisch, maar de oorverdovende stilte over de (meerdere!) slagvelden en oorlogsmisdaden in Afrika vind ik wel tekenend. Zeker als je dan ook nog eens dit soort plannetjes de ether in slingert.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Er zijn krachten in de partij dat rabiaat antisemitisch is, dus ja. Die zitten echt in een algoritme fuik van pure jodenhaat. Valt het je niet op dat ze het elke dag alleen maar over Isral hebben en haten?
quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die krachten zien we evengoed binnen de pro-Israel flank maar dan richting moslims. O.a. PVV. De hele discussie is gekaapt door radicalen.
Whataboutism. We hadden het over de jodenhaat bij GL.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die krachten zien we evengoed binnen de pro-Israel flank maar dan richting moslims. O.a. PVV. De hele discussie is gekaapt door radicalen.
En ik over moslimhaat bij de PVV.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:25 schreef Homey het volgende:
[..]
Whataboutism. We hadden het over de jodenhaat bij GL.
Dit zagen we ook in 1978, vlak voor de Islamitische revolutie in Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:23 schreef Bassie48 het volgende:
Links en islam, het is echt een monsterverbond. Frans Timmermans die achter de ayatollahs staat en terreurgroepen steunt.
Nederland, denk na op wie je gaat stemmen.
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat (iets wat ik jou overigens ook niet heb zien zeggen he, dus 'je' is in het algemeen, niet specifiek naar jouquote:Op donderdag 19 juni 2025 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is wel een zeldzaam dom voorstel hoor.
En ik ben ook teleurgesteld. Ik heb genoeg van het rechtse gestuntel de afgelopen jaren, maar ik kan nooit op een partij stemmen die dit soort onzin ideen oppert
Rechts heulde samen met de Islamisten in Afghanistan om de Sovjets aan te pakken. En nu? Het hele links-rechts gejank is best vermoeiend. Beetje pot-ketel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit zagen we ook in 1978, vlak voor de Islamitische revolutie in Iran.
Links Iran (communisten) trokken samen op met de islamisten om de Shah te verdrijven. In het vacum wat daarna ontstond, slachtten de islamisten de communisten af en grepen de macht.
Daarom vind ik links Nederland zo ongelofelijk naef, je trekt letterlijk op met mensen die jou daarna in het vizier hebben.
Zul je mij niet horen zeggen, daar is het ook een veel te democratische partij voor.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat? Ze hebben een idee, dat is een dom idee lijkt mij ook, maar dat ze joden haten lijkt me echt sterk.
Ik vind dat partijen het meer moeten hebben over binnenlandse zaken. De woningnood, inflatie, zorg, etcetera. Dat emotionele gedoe over buitenlandse conflicten leidt alleen maar af en verdringt tijd aan wezenlijke zaken in Nederland. We hebben een ministerie van buitenlandse zaken die zich bezig houdt met het buitenland, en dat is wel genoeg.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat ze het over Isral en de situatie in Gaza hebben is niet meer dan logisch, maar de oorverdovende stilte over de (meerdere!) slagvelden en oorlogsmisdaden in Afrika vind ik wel tekenend. Zeker als je dan ook nog eens dit soort plannetjes de ether in slingert.
Het valt natuurlijk ook niet mee om een volwaardige democratie te zijn terwijl een legermacht van meerdere landen je probeert te vernietigen. Het punt was echter dat zowel Noord-Korea en Rusland zich heel veel kunnen permitteren in Europa juist omdat ze kernwapens hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:17 schreef Homey het volgende:
[..]
Oekrane was nooit echt een democratie en is nu een dictatuur. Wel met de context van een gruwelijke oorlog, maar toch.
Als je nu nog Groenlinks-PVDA stemt dan deug je gewoon niet. Zoveel is wel duidelijk.quote:Verder verbaas ik me over het gebrek aan kritiek op Iran in Nederland. Iran executeert letterlijk mensen in Nederland en hangt homo's op aan hijskranen. Dat is het regime. Niet dat dat Kata Pirie heel veel boeit lijkt het.
Ja dat denk ik wel. Wees niet zo naef.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat (iets wat ik jou overigens ook niet heb zien zeggen he, dus 'je' is in het algemeen, niet specifiek naar jou)? Ze hebben een idee, dat is een dom idee lijkt mij ook, maar dat ze joden haten lijkt me echt sterk.
Tot op zekere hoogte, ja. We hebben genoeg sores in ons eigen land.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik vind dat partijen het meer moeten hebben over binnenlandse zaken. De woningnood, inflatie, zorg, etcetera. Dat emotionele gedoe over buitenlandse conflicten leidt alleen maar af en verdringt tijd aan wezenlijke zaken in Nederland. We hebben een ministerie van buitenlandse zaken die zich bezig houdt met het buitenland, en dat is wel genoeg.
En het 'mooie' is dat die buitenlandse zaken gewoon hier op straat worden uitgevochten waarbij Joden het moeten ontgelden en de daders de volledige steun ontvangen van de politiek.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik vind dat partijen het meer moeten hebben over binnenlandse zaken. De woningnood, inflatie, zorg, etcetera. Dat emotionele gedoe over buitenlandse conflicten leidt alleen maar af en verdringt tijd aan wezenlijke zaken in Nederland. We hebben een ministerie van buitenlandse zaken die zich bezig houdt met het buitenland, en dat is wel genoeg.
Landelijke politiek indelen in rechts en links is al simplistisch, laat staan internationale-politiek/geopolitiek.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rechts heulde samen met de Islamisten in Afghanistan om de Sovjets aan te pakken. En nu? Het hele links-rechts gejank is best vermoeiend. Beetje pot-ketel.
Irak wekte dan ook zelf de suggestie door haar gedrag. In het MO is het belangrijk dat je als sterke partij wordt gezien. Nogal dom dus.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit soort feitjes waren toentertijd ook over Irak te melden.
Er zitten daar minimaal sterke Isral haters tussen, een paar antisemieten zou me ook niet verbazen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat (iets wat ik jou overigens ook niet heb zien zeggen he, dus 'je' is in het algemeen, niet specifiek naar jou)? Ze hebben een idee, dat is een dom idee lijkt mij ook, maar dat ze joden haten lijkt me echt sterk.
Genoeg redenen om de staat Isral te haten. Zeker op individueel vlak, maar de grap is dat dat voor veel mensen slechts een vehikel is om hun antisemitisme te etaleren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zitten daar minimaal sterke Isral haters tussen, een paar antisemieten zou me ook niet verbazen.
Maar daar kun je weer op reageren met dat het moeilijk slechter kon. Ze zaten al in groten getale in de armen van Hamas en zijn op school jarenlang gendoctrineerd met rekensommetjes la "als je 1 zionist van de 10 opblaast, hoeveel heb je er dan nog?".quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
...
Bovendien kun je ook redeneren dat de uitzichtloze situatie waarin veel Gazanen verkeren hen in de armen drijven van een organisatie zoals Hamas. Net zoals dat er ook zat Israeli's zijn die van mening zijn dat het volstrekt rechtvaardig is om dood en verderf te zaaien onder Palestijnse burgers.
Haat voedt haat. Onverdraagzaamheid heeft ook context - niet altijd, maar in dit geval wel. In beide kampen.
...
Nou, ja en nee. Er zitten daar ook lieden tussen die in de historische misrepresentatie trappen dat Isral een koloniaal project is bestaande uit blanke Oost-Europeanen dat de grond van de staat Palestina bezet houdt, bestaande uit bruine mensen en daarom al vanaf begin af aan een koloniale POC onderdrukkende staat is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Genoeg redenen om de staat Isral te haten. Zeker op individueel vlak, maar de grap is dat dat voor veel mensen slechts een vehikel is om hun antisemitisme te etaleren.
Je zou bijna gaan denken dat het religieus of sektarisch van aard is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou, ja en nee. Er zitten daar ook lieden tussen die in de historische misrepresentatie trappen dat Isral een koloniaal project is bestaande uit blanke Oost-Europeanen dat de grond van de staat Palestina bezet houdt, bestaande uit bruine mensen en daarom al vanaf begin af aan een koloniale POC onderdrukkende staat is.
Verder dat Isral uit Holocaust-overlevenden bestaat die nu zelf de Holocaust opnieuw uitvoert. Beide ook wederom niet waar.
Al dat gezegd hebbende, zijn er wl andere redenen om een hekel aan de staat Isral te hebben, hoewel het vreemd is dat die hekel nooit wordt uitgebreid richting andere Arabische staten, die geen haar beter naar de andere Palestijnen en hun eigen minderheden zijn geweest. Vaak nog slechter en andere mensenrechten zijn al helemaal dramatisch (zie de Pride discussie).
Op het laatst is het toch ook wel een beetje klaar met zoeken wie begon, vind je niet? Maar zij doen het ook was een argument waar ik op de basisschool al niet mee weg kwam.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat ook bijzonder is, is dat ik overal hoor dat Isral de aggressor is en alsof Iran compleet onschuldig is. Ze bewapen al jarenlang allerlei terreurgroepen om Isral heen met het doel het land en volk te vernietigen.
En nu doet men alsof Isral zomaar uit het niets het lieve onschuldige Iran aan het bombarderen is.
Ik vind het vooral verrassend dat Piri eerder nog pal stond voor dat Iron Dome en het geen oplossing noemde om het vermogen tot het beschermen van de eigen burgers weg te nemen van Isral...quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:57 schreef 3rr0r het volgende:
Van de pot gerukt daar bij GL-PvdA. Niet verrassend dat zo'n Piri er zo over denkt maar als partij
Daar kan ik me ook iets bij voorstellen (niet dat ik het ermee eens ben) maar dat verklaart de draai van 180 niet genoeg vind ik. Dit heeft sterk de schijn van druk vanuit de partij.quote:Volgens Piri maakt de Iron Dome deel uit van de aanvalskracht van Isral en is die niet uitsluitend te zien als verdedigingsmiddel voor burgers. "Had Netanyahu ook Iran aangevallen als hij niet de beschikking had over de Iron Dome? Isral durft dit, juist vanwege dit systeem." Zij vindt dat de levering van onderdelen door Nederlandse bedrijven moet stoppen en wil een volledig wapenembargo tegen Isral.
Veel te genuanceerd. Een kant kiezen graag en alles wat de rest doet is kut.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Op het laatst is het toch ook wel een beetje klaar met zoeken wie begon, vind je niet? Maar zij doen het ook was een argument waar ik op de basisschool al niet mee weg kwam.
Hamas is een walgelijke organisatie en Iran is een enorm klote regiem dat allemaal anti Isral proxies steunt. Maar deze beide zaken maken Isral niet een baken van mensenrechten en vredelievendheid. Ook Isral is met haar beleid richting de westelijke Jordaanoever en Gaza een enorm klote land.
Ik vind het dan ook zo raar dat iedereen hier zo partij kan en wil kiezen, ze krijgen van mij alle drie een dikke onvoldoende!
CNNquote:Iran faces near-total internet blackout
Internet connectivity across the country plummeted from 78% to just 3% on Wednesday afternoon, according to data from Netblocks, a non-governmental organization that monitors internet governance.
Iran’s Ministry of Information and Communications Technology said it had imposed temporary internet restrictions, citing security concerns.
Correctquote:Op donderdag 19 juni 2025 16:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
CNN
Als Iran het zelf platlegt, zou dat dan meer zijn om het de bevolking moeilijker te maken een opstand tegen het regime te organiseren?
Vandaar dat ik ook zeg dat ze nooit kernwapens in handen mogen krijgen en als er serieus bewijs is dat ze daar aan werken mogen ze van mij het hele atoom programma aan gort bombarderen. Maar dat bewijs is vooralsnog niet geleverd door Isral.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:46 schreef mackinac het volgende:
[..]
Turkije is wel grappig.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:08 schreef theunderdog het volgende:
Iran is ondertussen ook aan het dreigen Amerikaanse basissen aan te vallen. Ook die in Turkije.
Mijn 'er staat nooit iets te gebeuren' geloof krijgt flinke uitdagingen te verduren.
Nou, doe je het weer. Iran is geen willekeurig land. Het sponsort alle jaren terroristische acties tegen Isral, verkondigt elke keer dat het Isral wil vernietigen, en heeft zelfs terreur acties uitgevoerd op Nederlandse bodem.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Met het argument " we nemen liever geen risico" kan je ieder land binnenvallen.
Roept Duitsland al tientallen jaren lang dat ze Isral en de Verenigde Staten gaan vernietigen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook zeg dat ze nooit kernwapens in handen mogen krijgen en als er serieus bewijs is dat ze daar aan werken mogen ze van mij het hele atoom programma aan gort bombarderen. Maar dat bewijs is vooralsnog niet geleverd door Isral.
Duitsland heeft Europa 2 maal in een wereldoorlog gestort en wil nu weer gaan herbewapenen. Beter nemen we geen risico en gooien we Duitsland nu al plat want we lopen liever geen risico. Zie je hoe absurd dat klinkt?
Markushower is al in de gang gesignaleerdquote:Op donderdag 19 juni 2025 16:07 schreef UitStraling het volgende:
Ik vind dat de Mossad eventjes gezellig moet komen babbelen met Kale Piri.
quote:Hulpdiensten tellen bijna 90 gewonden na raketaanvallen op Isral
De Isralische hulpdiensten melden dat er 89 gewonden zijn geteld na raketinslagen in de omgeving van Tel Aviv en het zuiden van het land. De hulpverleningsorganisatie Magen David Adom meldt dat 3 mensen ernstige verwondingen opliepen. 2 mensen raakten matig gewond, 40 liepen lichte verwondingen op door granaatscherven en explosies.
Nog eens 31 raakten gewond toen ze naar een schuilplaats renden, stelt de Isralische zusterorganisatie van Het Rode Kruis. Magen David Adom rekent ook mensen die erg zijn geschrokken of bang zijn geworden tot de gewonden. Dat zijn er 13.
Want Duitsland legt burgers in Nederland om? Schiet raketten af op Nederland en roept al tig jaar dat ze Nederland willen vernietigen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook zeg dat ze nooit kernwapens in handen mogen krijgen en als er serieus bewijs is dat ze daar aan werken mogen ze van mij het hele atoom programma aan gort bombarderen. Maar dat bewijs is vooralsnog niet geleverd door Isral.
Duitsland heeft Europa 2 maal in een wereldoorlog gestort en wil nu weer gaan herbewapenen. Beter nemen we geen risico en gooien we Duitsland nu al plat want we lopen liever geen risico. Zie je hoe absurd dat klinkt?
Mentaal gewond? Dat is hier ook de halve bevolking, niet door een aanval maar al bij de geboorte.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:17 schreef 3rr0r het volgende:
Dit staat bij de NOS. Zou dat waar zijn, dat men in Israel mensen die erg geschrokken zijn en/of bang zijn geworden tot de gewonden rekent? Lijkt me heel sterk, of het moet een dusdanige paniekaanval zijn dat men medische hulp nodig heeft? Zoals men het er neerzet komt het een beetje belachelijkmakend over.
[..]
Onzin en onderbuik.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik begin langzaam in Nederland het idee te krijgen dat niet stemmen nog wel de beste optie wordt. Ze zitten er of alleen voor zichzelf, of ze zijn totaal niet geschikt en kunnen er gewoon niks van, of ze zijn zo naief/dom dat het land door hun maatregelen juist slechter maken. Een krachtig statement zou zijn dat er gewoon een hele lage opkomst is en dat mensen het helemaal zat zijn met deze politiek.
Vergeet het verrassingsfeestje van Iran op 7 oktober 2023 niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Roept Duitsland al tientallen jaren lang dat ze Isral en de Verenigde Staten gaan vernietigen?
Fijn dat ze kleur bekennen. Weten we gelijk waar we aan toe zijn. Partij van de Ayatollah's dus.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ze gaan hoofdelijk stemmen. Dus pas daarna weet je het.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Fijn dat ze kleur bekennen. Weten we gelijk waar we aan toe zijn. Partij van de Ayatollah's dus.
Ik denk dat er wel aardig wat in GL mee getrokken zijn in het activisme en antisemitisme.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mee eens die GroenLinks vleugel gaat ze zetels kosten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou tot zover de kans op een nieuwe koers voor deze toekomstige fusiepartij. Helemaal gestoord dit.
Op zich is de redenatie niet onlogisch. Toen Reagan een ruimteschild wilde aanleggen om inkomende ballistische raketten te onderscheppen is dat ook niet doorgegaan omdat dit het nucleair evenwicht zou ontwrichten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je kunt je grote vraagtekens stellen bij de acties van Israel, maar dit klinkt wel weer als een erg extreem standpunt.
Het zou wel een intens domme actie zijn in ieder geval.quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Roept Duitsland al tientallen jaren lang dat ze Isral en de Verenigde Staten gaan vernietigen?
Iran roept zoveel. Autocratische landen staan er om bekend om de meest achterlijke dingen te roepen, maar waar het om gaat: Iran kn Isral niet vernietigen. Ook niet met kernwapens. Alleen als het zelfmoord en broedermoord wil plegen (kernwapens op Isral gebruiken betekent ook einde Iran, einde omliggende Arabische landen en einde heilige grond).quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Want Duitsland legt burgers in Nederland om? Schiet raketten af op Nederland en roept al tig jaar dat ze Nederland willen vernietigen?
Dus? Moet Israel het daarom maar blijven incasseren? Want anders is het zo zielig voor de ayatollah?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Iran roept zoveel. Autocratische landen staan er om bekend om de meest achterlijke dingen te roepen, maar waar het om gaat: Iran kn Isral niet vernietigen. Ook niet met kernwapens. Alleen als het zelfmoord en broedermoord wil plegen (kernwapens op Isral gebruiken betekent ook einde Iran, einde omliggende Arabische landen en einde heilige grond).
Hamas, Houthi's, Hezbollah etc. kunnen relatief gezien heel weinig en zijn voor Iran puur machtmiddelen in de regionale machtsstrijd, niet een poging om Isral te vernietigen. Isral is te sterk (en heeft te sterke vrienden) om ook maar in de buurt te komen van vernietiging.
Isral is een regionale grootmacht maar doet voorkomen alsof het een kwetsbaar en onschuldig land is wat existentieel gevaar loopt. Alleen mensen die voor propaganda vallen trappen daar in.
Hamas kan relatief heel weinig? Ik kan me nog een dag herinneren dat ze even een dagje op visite kwamen en 1300 Israeli's afslachtten. Ik zou dat niet relatief weinig willen noemen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Iran roept zoveel. Autocratische landen staan er om bekend om de meest achterlijke dingen te roepen, maar waar het om gaat: Iran kn Isral niet vernietigen. Ook niet met kernwapens. Alleen als het zelfmoord en broedermoord wil plegen (kernwapens op Isral gebruiken betekent ook einde Iran, einde omliggende Arabische landen en einde heilige grond).
Hamas, Houthi's, Hezbollah etc. kunnen relatief gezien heel weinig en zijn voor Iran puur machtmiddelen in de regionale machtsstrijd, niet een poging om Isral te vernietigen. Isral is te sterk (en heeft te sterke vrienden) om ook maar in de buurt te komen van vernietiging.
Isral is een regionale grootmacht maar doet voorkomen alsof het een kwetsbaar en onschuldig land is wat existentieel gevaar loopt. Alleen mensen die voor propaganda vallen trappen daar in.
Dit is natuurlijk een zeer bijzondere opstelling waarbij het er op lijkt (ik zeg lijkt) dat je de dreiging die Iran uitdraagt probeert te bagatelliseren om zodoende draagvlak te krijgen voor een bewezen terreurstaat als Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals, als jouw buurman Jan je al 30 jaar bedreigd met het uitmoorden van je hele gezin, hij heeft je huiskat al een keer vermoord en je dochter verkracht.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ik gun haar een bezoekje van een mossad agent. Geen geweld of intimidatie. Gewoon even wat uitleg en duidelijk maken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor rare lezing. Het Isral van vandaag is een rechtstreekse uitloper van de oorlogen die het heeft gevoerd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Maar de buren van buurman Jan zijn Joden die hij al 30 jaar bedreigd, dochter van heeft verkracht en de kat van heeft vermoord, dus dan is het allemaal prima joh. Isj kutloer wat buurman Jan doet. Hij is van de vrede, zegt ie, dus zal het zo wel zijn. Soms is hij wat emotioneel dus dat hoort er dan bij. Is ook die cultuur.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nogmaals, als jouw buurman Jan je al 30 jaar bedreigd met het uitmoorden van je hele gezin, hij heeft je huiskat al een keer vermoord en je dochter verkracht.
Vind jij het dan een goed idee?
1, Dat Jan buiten in de buurt met een groot keukenmes en een handwapen rond mag lopen.
2. Vind je dat eigenlijk niet zo heel erg wenselijk en slim.
De oplossing zit in de diplomatieke sfeer maar dan zal ook Isral concessies moeten doen op het gebied van grondgebied, gedrag en regionale ambities. En dat wil Isral niet (en dat is de laatste 15 jaar alleen maar erger geworden).quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus? Moet Israel het daarom maar blijven incasseren? Want anders is het zo zielig voor de ayatollah?
Even netjes en erudiet aan Mevrouw Piri uitleggen dat het niet heel erg salonfhig is om de olijke bebaarde mannen te steunen die dat festivalmeisje aan het verkrachten waren, bij iedere stoot een mes in haar rug staken en waarvan ze haar borsten afsneden om er lachend mee te voetballen voor haar stervende ogen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik gun haar een bezoekje van een mossad agent. Geen geweld of intimidatie. Gewoon even wat uitleg en duidelijk maken.
In ieder geval wel een useful idiot.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij mijn weten is Piri geen moslima nee.
Je moet mijn kleine betoog dan ook vooral niet zien als een vergoelijking van Hamas, of iets in die richting. Mijn punt is vooral dat er ruimte is voor nuance, in plaats van stellen: 'Palestijnse burgers juichen Hamas toe, dus ze zijn kwaadaardig en verdienen ons medeleven niet'.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar daar kun je weer op reageren met dat het moeilijk slechter kon. Ze zaten al in groten getale in de armen van Hamas en zijn op school jarenlang gendoctrineerd met rekensommetjes la "als je 1 zionist van de 10 opblaast, hoeveel heb je er dan nog?".
Verder heb je wel gelijk dat de huidige werkwijze ook niet heel constructief gaat worden als er niet een heel briljant plan komt voor wederopbouw en verzoening.
Nog maar een keer Gaza weggeven, want dat was zo'n eclatant succes?quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De oplossing zit in de diplomatieke sfeer maar dan zal ook Isral concessies moeten doen op het gebied van grondgebied, gedrag en regionale ambities. En dat wil Isral niet (en dat is de laatste 15 jaar alleen maar erger geworden).
Bovendien zou Isral zich ook als een fatsoenlijk land moeten gedragen. Bommen op Gaza, het treiteren van burgers in de Westerlijke Jordaanoever en bommen op Iran zorgen er allemaal voor dat de haat tegen Isal verder gevoed wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Telkens als er ook maar een millimeter richting een oplossing word gedacht of gehandeld gebeurt er iets. Met als absolute klapper 7 oktober.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De oplossing zit in de diplomatieke sfeer maar dan zal ook Isral concessies moeten doen op het gebied van grondgebied, gedrag en regionale ambities. En dat wil Isral niet (en dat is de laatste 15 jaar alleen maar erger geworden).
Bizar dat niemand binnen die partij zich afvraagt of zo'n standpunt wel verdedigbaar is nu Isralische steden worden gebombardeerd door Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:25 schreef Hexagon het volgende:
Mevrouw Piri is wel goed in eigen doelpunten scoren.
Het koloniseren van de Westbank daarentegen is wel een succes.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nog maar een keer Gaza weggeven, want dat was zo'n eclatant succes?
Mevrouw Piri zal binnenkort wel teruggefloten worden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bizar dat niemand binnen die partij zich afvraagt of zo'n standpunt wel verdedigbaar is nu Isralische steden worden gebombardeerd door Iran.
Dat je kritisch bent op wapenleveranties aan Isral is tot daaraan toe. Maar hier kun je toch niet voor pleiten op het moment dat een land letterlijk wordt beschoten en burgers gevaar lopen. Waar zit dan je verstand?
Ah ja, Isral reageert alleen maar en al het leed in de omringende landen en van de Palestijnen komt allemaal op hun eigen conto. Die lezing kennen we onderhand wel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor rare lezing. Het Isral van vandaag is een rechtstreekse uitloper van de oorlogen die het heeft gevoerd.
Terroristische aanslag =/= existentieel gevaar. Als we bovenstaande logica zouden aanhouden zouden een hele hoop landen een hele hoop andere landen mogen aanvallen onder de noemer zelfverdediging en existentieel gevaar.quote:Oorlogen die zijn gestart voor buurlanden en of coalities van buurlanden. Recent nog een enorme terroristische aanslag die alleen maar uitgevoerd kon worden door en met steun van Iran.. een land dat "maar wat roept"
Ongelooflijk dit.
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah ja, Isral reageert alleen maar en al het leed in de omringende landen en van de Palestijnen komt allemaal op hun eigen conto. Die lezing kennen we onderhand wel.
[..]
Terroristische aanslag =/= existentieel gevaar. Als we bovenstaande logica zouden aanhouden zouden een hele hoop landen een hele hoop andere landen mogen aanvallen onder de noemer zelfverdediging en existentieel gevaar.
Dit is wel heel heel heel eenzijdig, stukje geschiedvervalsing. Zeg je dat Isral zich altijd netjes heeft gehouden aan de randvoorwaarden voor de diplomatieke oplossingen. Zoals ik hiervoor al aangaf, zolang er actief gekoloniseerd wordt is elk voorstel voor een diplomatieke oplossing lachwekkend.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Telkens als er ook maar een millimeter richting een oplossing word gedacht of gehandeld gebeurt er iets. Met als absolute klapper 7 oktober.
Een diplomatieke oplossing is nog nooit zo ver weg geweest en dat ligt in dit geval niet aan Isral. Sterker nog, de vorige keer dat er een oplossing in de vorm van twee Staten op tafel lag werd dat afgewezen. En weer niet door Isral.
Maar dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat de enige grote stap die gezet had kunnen worden vanuit een kant doorlopend gesaboteerd is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit is wel heel heel heel eenzijdig, stukje geschiedvervalsing. Zeg je dat Isral zich altijd netjes heeft gehouden aan de randvoorwaarden voor de diplomatieke oplossingen. Zoals ik hiervoor al aangaf, zolang er actief gekoloniseerd wordt is elk voorstel voor een diplomatieke oplossing lachwekkend.
Afgaande op de beelden van 7 oktober 2023, allerlei onderzoek en ook getuigenissen van de vrijgekomen gijzelaars er genoeg reden aan te nemen dat een heel groot deel wl achter het gedachtegoed van Hamas staat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het heeft dan ook niks te maken met het kiezen van een kant. Dat Hamas een terreurorganisatie is die moet worden uitgeroeid, is wat mij betreft geen controversieel standpunt.
Maar ik geloof niet dat al die mensen die de afgelopen 1,5 jaar zijn omgekomen in Gaza keiharde Hamas-aanhangers zijn - er zitten bijvoorbeeld ook veel kinderen tussen.
En wat is reden achter de uitzichtloze situatie van de Palestijnen? Dat komt door hun eigen gedrag en het verkiezen van een terreurorganisatie. De Palestijnen hebben zelf meermaals een tweestatenoplossing afgewezen en altijd een gewapende strijd gekozen boven een vreedzaam bestaan naast Isral.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovendien kun je ook redeneren dat de uitzichtloze situatie waarin veel Gazanen verkeren hen in de armen drijven van een organisatie zoals Hamas. Net zoals dat er ook zat Israeli's zijn die van mening zijn dat het volstrekt rechtvaardig is om dood en verderf te zaaien onder Palestijnse burgers.
Haat voedt inderdaad haat, door het aanhoudende terrorisme is de Isralische samenleving compleet verrechtst. Mensen die zich bijvoorbeeld eerst nog inzette voor een tweestatenoplossing hebben de hoop opgegeven, dat komt door de Palestijnen, niet door zulke Isralirs.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haat voedt haat. Onverdraagzaamheid heeft ook context - niet altijd, maar in dit geval wel. In beide kampen.
Ik sta open voor nuances, maar niet voor wensdenken en het wegkijken van de realiteit. Wat we zien is dat een aanzienlijk van de Westerlingen zichzelf een utopie voor de ogen houdt over de Palestijnse samenleving en zich koppig tegen alle bewijzen in maar naar Isral blijft wijzen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ik weet dat jij niet genteresseerd bent in zulke nuances. Het is immers veel makkelijker om een groep mensen in een hoek te drukken en te concluderen: zij verdienen het leed dat ze toekomt.
Dat is inderdaad ook zo. Isral is een kwetsbaar land dat zonder reden systematisch wordt aangevallen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Isral moet geen concessies doen, omringende volkeren en landen moeten stoppen met Isral aan te vallen. Waarom moet een land als Iran in hemelsnaam militaire bewegingen in andere landen opzetten om als proxies te gebruiken om zo Isral aan te vallen? Daar is geen reden voor. Toch heeft het religieuze regime van Iran besloten deze weg sinds 1979 te bewandelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Van uit 1 kant of vanuit een kant. Groot verschil namelijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat de enige grote stap die gezet had kunnen worden vanuit een kant doorlopend gesaboteerd is.
Ergens moet een stap worden gezet. Dat doe je niet door alles af te wijzen en terreur te zaaien.
Er gebeurt telkens iets inderdaad. Soms extern, soms intern, en soms zijn de plannen die op tafel liggen niet af, niet acceptabel of niet voldoende. Betekent niet dat je dan maar (langdurig) moet stoppen of opgeven.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Telkens als er ook maar een millimeter richting een oplossing word gedacht of gehandeld gebeurt er iets. Met als absolute klapper 7 oktober.
Een diplomatieke oplossing is nog nooit zo ver weg geweest en dat ligt in dit geval niet aan Isral. Sterker nog, de vorige keer dat er een oplossing in de vorm van twee Staten op tafel lag werd dat afgewezen. En weer niet door Isral.
Die tweestatenoplossing, waar slechts een eerste stapje voor gemaakt werd, is om meerdere redenen mislukt. En dat lag echt niet alleen aan de Palestijnen. Lees de geschiedenis er maar op na, onder andere met de moord op Rabin en hoe Netanyahu gehandeld heeft (en hoe er koffers met geld naar Hamas gingen).quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zo gerriteerd door alle spontane Iran fans dat ik het ook letterlijk als vliegen lees en dat neem ik hen kwalijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Als dit klopt is het een flink aantal vliegen in n klap.
Ik lees in zijn reactie eigenlijk vooral: de Palestijnen hebben niets te willen of te onderhanden, ze moeten het maar accepteren onder de voorwaarden die Isral stelt. Zo niet, dan zijn enkel de Palestijnen schuldig aan het falen van een diplomatieke oplossing.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er gebeurt telkens iets inderdaad. Soms extern, soms intern, en soms zijn de plannen die op tafel liggen niet af, niet acceptabel of niet voldoende. Betekent niet dat je dan maar (langdurig) moet stoppen of opgeven.
En welke oplossing bedoel je voorafgaand aan 7 oktober? Toch niet de Abraham Accords waarin de Palestijnen compleet buitenspel zouden worden gezet?
Hij zegt het ook, hier:quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Zoiets ja.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Even netjes en erudiet aan Mevrouw Piri uitleggen dat het niet heel erg salonfhig is om de olijke bebaarde mannen te steunen die dat festivalmeisje aan het verkrachten waren, bij iedere stoot een mes in haar rug staken en waarvan ze haar borsten afsneden om er lachend mee te voetballen voor haar stervende ogen.
Useful complete idiotquote:Op donderdag 19 juni 2025 17:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
In ieder geval wel een useful idiot.
Not so secret secret lair.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Rare conclusie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik lees in zijn reactie eigenlijk vooral: de Palestijnen hebben niets te willen of te onderhanden, ze moeten het maar accepteren onder de voorwaarden die Isral stelt. Zo niet, dan zijn enkel de Palestijnen schuldig aan het falen van een diplomatieke oplossing.
De Palestijnen hebben de tweestatenoplossing zelf meermaals afgewezen. Ook na de aanslag op Rabin was het wel degelijk het Palestijnse terrorisme dat nota bene ervoor heeft gezorgd dat Netanyahu de verkiezingen won in 1996.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die tweestatenoplossing, waar slechts een eerste stapje voor gemaakt werd, is om meerdere redenen mislukt. En dat lag echt niet alleen aan de Palestijnen. Lees de geschiedenis er maar op na, onder andere met de moord op Rabin en hoe Netanyahu gehandeld heeft (en hoe er koffers met geld naar Hamas gingen).
quote:After taking over from Yitzhak Rabin following his assassination, Peres decided to call early elections in order to give the government a mandate to advance the peace process.
During the campaign US president Bill Clinton attempted to influence the results of the election in favor of Peres saying that "I tried to do it in a way that didn't overtly involve me" because Peres was "more supportive of the peace process".
Netanyahu's campaign was helped by Australian mining magnate Joseph Gutnick, who donated over $1 million to Likud.
Nevertheless, Labour and Peres were comfortably ahead in the polls early in 1996, holding a lead of 20%. However, the country was hit by a spate of suicide attacks by Hamas including the Jerusalem bus 18 massacres and other attacks in Ashkelon and the Dizengoff Center, which killed 59 people and severely damaged Peres' election chances. Polls taken in mid-May showed Peres ahead by just 4-6%, whilst two days before the election his lead was down to 2%.
Bron
Ik weet dat Isral Hamas in eerste instantie helemaal niet zo vervelend vond. Ze zijn geen onschuldige partij die dit allemaal maar zonder reden overkomt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die tweestatenoplossing, waar slechts een eerste stapje voor gemaakt werd, is om meerdere redenen mislukt. En dat lag echt niet alleen aan de Palestijnen. Lees de geschiedenis er maar op na, onder andere met de moord op Rabin en hoe Netanyahu gehandeld heeft (en hoe er koffers met geld naar Hamas gingen).
De enige die slim zijn daar, zijn de Saudis. Je wijf binnenhouden, Kaffirs al het werk laten uitvoeren en zelf alles doen wat Allah verboden heeft.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:35 schreef UitStraling het volgende:
Het zal niet zo zijn maar vinden jullie ook dat de Isralirs minimaal 75 procent slimmer overkomen dan de rest daar in de Levant?
Ik ook, zeker omdat de leden wel overweldigend voor hebben gestemd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat de PvdA-achterban gaat doen bij de verkiezingen, of ze de werkelijk idiote standpunten rondom Isral zwaar genoeg vinden wegen om op een andere partij te stemmen. De oude PvdA'ers die ik ken vinden het allemaal erg pijnlijk. Die lopen ook weg bij clubs als XR vanwege het antisemitisme.
Natuurlijk wel, de VVD heeft geen principes.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:43 schreef Bassie48 het volgende:
Gatverdamme wat is links toch een ontzettend eng clubje mensen. Ik zie de VVD nooit en never met die griezels straks een kabinet vormen.
Juist.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vergeet het verrassingsfeestje van Iran op 7 oktober 2023 niet.
Ze staan wel bijna op 1 in de peilingen. (GL-PvdA)quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat de PvdA-achterban gaat doen bij de verkiezingen, of ze de werkelijk idiote standpunten rondom Isral zwaar genoeg vinden wegen om op een andere partij te stemmen. De oude PvdA'ers die ik ken vinden het allemaal erg pijnlijk. Die lopen ook weg bij clubs als XR vanwege het antisemitisme.
Ik mag hopen dat deze partij die nu duidelijk kiest voor de extreem linkse vleugel bij de verkiezingen wordt afgestraft.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
Die is helemaal doorgedraaidquote:Piri stelde vervolgens dat de minister en het kabinet mede-verantwoordelijk zijn voor de situatie in Gaza en op de Westoever,
Vind je? Als iemand stelt dat Palestijnen eenzijdig alle diplomatieke pogingen tot een tweestatenoplossing hebben gesaboteerd dan zou ik niet weten hoe ik anders zou kunnen concluderen. Maar brengij gerust op andere gedachten hoor, misschien begrijp ik je gedachtegang gewoon niet goed of bedoelde je eigenlijk iets heel anders.quote:
De achterliggende logica van Piri is niet eens verkeerd volgens mij. De mensen die heel boos worden vinden het zowiezo al tof dat Iran wordt aangevallen. Als Isral niet relatief veilig was had Netan nooit zo'n grote broek aangetrokken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef heywoodu het volgende:
Is deze imam de grondlegger van de Abraham-akkoorden misschien.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:37 schreef Murkmoof het volgende:
Isral is een natie van wonderen, aldus de Frans-Tunesische imam Hassen Chalghoumi.
Chalghoumi is verbonden aan een moskee in Drancy, Seine-Saint-Denis, een voorstad van Parijs. Hij omschrijft zichzelf als „een zoon van Ismal, een imam, een moslim, een man van vrede”, zet zich in voor de intrareligieuze dialoog en staat al jaren bekend om zijn uitgesproken kritiek op islamitisch extremisme en antisemitisme.
Deze week liet hij opnieuw van zich horen, over de oorlog tussen Isral en Iran. De site JFeed („Israls verhaal is ons verhaal”) publiceerdezijn „oprechte getuigenis” over het „buitengewone volk” Isral. „Er is iets met dit volk”, aldus Chalghoumi, „met het volk Isral, dat voelt als een levend wonder.” Hij somt vervolgens een aantal momenten uit de geschiedenis op: „De farao’s probeerden het volk 3000 jaar geleden uit te wissen… en faalden. De Babylonirs probeerden het 2500 jaar geleden te vernietigen… en faalden. De Romeinen probeerden het 2000 jaar geleden weg te vegen… en faalden. De nazi’s probeerden het 80 jaar geleden uit te roeien… en faalden. De Arabieren probeerden het in vijf oorlogen van de kaart te vegen… en faalden. Dit is een klein volk in omvang, maar met een unieke kracht – een goddelijke zegen.”
Tweenhalf jaar vecht het Joodse volk inmiddels op vijf fronten, gaat Chalghoumi verder. „Je zou zeggen dat het vermoeid was geraakt, dat het zou instorten… maar in plaats daarvan verrast het de wereld door een nieuw front te openen tegen de Iraanse vijand, een dat zelfs Arabische regimes doet vrezen.”
Dit is een klein volk in omvang, maar met een unieke kracht – een goddelijke zegen”
Imam Hassen Chalghoumi
De imam wijst ook op de vele grote namen die het Joodse volk heeft voortgebracht, op tal van terreinen, en hoe het een woestijnland „veranderde in een paradijs”. „Werkelijk, ik vind geen ander woord om hen te beschrijven dan: Een natie van wonderen.” Om te besluiten: „Als de Arabieren een duidelijke visie zouden hebben, zouden ze zich verenigen met dit volk, om van hen te leren, om met hen samen te werken. Misschien dat zij dan ook iets van hun kennis, wijsheid en waardigheid zouden kunnen absorberen.”
quote:
quote:Na veel gesteggel komt er vanavond (over circa drie uur van nu) een HOOFDELIJKE STEMMING over de Motie Piri om Isralische burgers in de stront te laten zakken.
https://www.geenstijl.nl/5183989/kati-piri-is-gek
Eens kijken of er bij de volgende peiling toch nog wat mensen met *iets* in hun donder tussen hebben gezeten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze staan wel bijna op 1 in de peilingen. (GL-PvdA)
[ x ]
Jawel, die is het wel. En mensen die boos worden hebben een moreel functionerend kompas. Niemand vind het 'tof' dat Iran wordt aangevallen, wel goed dat er wordt geprobeerd het nucleaire programma van een moslimfundamentalistisch regime te elimineren, wat het Midden-Oosten nog verder zou destabiliseren en de wereld een gevaarlijkere plek zou maken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De achterliggende logica van Piri is niet eens verkeerd volgens mij. De mensen die heel boos worden vinden het zowiezo al tof dat Iran wordt aangevallen. Als Isral niet relatief veilig was had Netan nooit zo'n grote broek aangetrokken.
Teruglezend snap ik wel waarom je dit zegt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vind je? Als iemand stelt dat Palestijnen eenzijdig alle diplomatieke pogingen tot een tweestatenoplossing hebben gesaboteerd dan zou ik niet weten hoe ik anders zou kunnen concluderen. Maar brengij gerust op andere gedachten hoor, misschien begrijp ik je gedachtegang gewoon niet goed of bedoelde je eigenlijk iets heel anders.
Het is maar wat je onder winnen verstaat. Van langetermijn stabiliteit of veiligheid zal zo geen sprake zijn. Daar hebben noch de Israliers noch de Palestijnen wat aan. Opkomende generaties zullen niet met liefde voor elkaar opgroeien in ieder geval.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Teruglezend snap ik wel waarom je dit zegt.
Ik had geen Palestijnen maar Hamas of een van de andere partijen moeten zeggen. Ik gok zomaar zo dat de meeste mensen, israeliet of Palestijn niets anders willen dan rust en vrede. Dat is echter niet mogelijk zolang Hamas, maar ook Netanyahu er zit. En die laatste kun je prima aanpakken (er is niet voor niets een arrestatiebevel voor de man)
Alle kaarten liggen er voor een pr technische overwinning van en voor de Palestijnen en toch lijkt Isral die te winnen..en dat komt weer door, nou ja. Je snapt 'm.
Ik zou het eerder andersom zien, na 7 oktober lagen alle kaarten bij Isral voor een pr-overwinning.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Alle kaarten liggen er voor een pr technische overwinning van en voor de Palestijnen en toch lijkt Isral die te winnen..en dat komt weer door, nou ja. Je snapt 'm.
De status quo behouden is voor figuren als Netanyahu voldoende. Alleen ruikt hij de kans om daar wat aan te doen en meteen zijn eigen straatje schoon te vegen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is maar wat je onder winnen verstaat. Van langetermijn stabiliteit of veiligheid zal zo geen sprake zijn. Daar hebben noch de Israliers noch de Palestijnen wat aan. Opkomende generaties zullen niet met liefde voor elkaar opgroeien in ieder geval.
Eens.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Teruglezend snap ik wel waarom je dit zegt.
Ik had geen Palestijnen maar Hamas of een van de andere partijen moeten zeggen. Ik gok zomaar zo dat de meeste mensen, israeliet of Palestijn niets anders willen dan rust en vrede. Dat is echter niet mogelijk zolang Hamas, maar ook Netanyahu er zit. En die laatste kun je prima aanpakken (er is niet voor niets een arrestatiebevel voor de man)
Nee daar heeft Isral veel te veel voor op de kerfstok. Een reactie is tot daar aan toe.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou het eerder andersom zien, na 7 oktober lagen alle kaarten bij Isral voor een pr-overwinning.
Nu is het draagvlak voor het handelen van Isral helemaal ingestort (behalve hier op fok dan).
En die wortel vind je in Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Er zijn sws verkiezingen in Isral volgend jaar. Dat is het voordeel van een democratie. Ben je het er niet mee eens als burgers, stem je voor een andere partij. Je hebt namelijk altijd het recht om van gedachten te veranderen, iedere paar jaar, en een ander beleid te kiezen in een democratie.
Dat is helaas in Gaza niet het geval. Eens Hamas gekozen, blijft Hamas gekozen. En de enige manier om er van af te komen is om ze met wortel en tak te vernietigen.
Want ze gaan niet vanzelf weg.
Godverdomme hoe kunnen zoveel mensen nog achter GL/PVDA staan?quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[ x ]
Wat wordt jij ineens hardlijnig?quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Er zijn sws verkiezingen in Isral volgend jaar. Dat is het voordeel van een democratie. Ben je het er niet mee eens als burgers, stem je voor een andere partij. Je hebt namelijk altijd het recht om van gedachten te veranderen, iedere paar jaar, en een ander beleid te kiezen in een democratie.
Dat is helaas in Gaza niet het geval. Eens Hamas gekozen, blijft Hamas gekozen. En de enige manier om er van af te komen is om ze met wortel en tak te vernietigen.
Ik denk dat je de gemiddelde Nederlander te hoog inschatquote:Op donderdag 19 juni 2025 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Godverdomme hoe kunnen zoveel mensen nog achter GL/PVDA staan?
En WEER achter de PVV?
Of die peilingen klopt geen fuck van.
Klopt het niet wat ik schrijf?quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat wordt jij ineens hardlijnig?
Owwww, nice.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Gedeeltelijk mee eens. Hamas zal militair verslagen moeten worden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:09 schreef capricia het volgende:
Alles blijft altijd maar naar extremen gaan. Zie je hier, en zie je ook bij dit soort peilingen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En WEER achter de PVV?
Nu de eindbaas nog.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Ik zou die stemmers toch willen adviseren eens goed na te denken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En WEER achter de PVV?
Wat zijn er veel mensen wiens kiesrecht afgepakt zou moeten worden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[ x ]
Mensen met 'de foute mening' hun stemrecht afpakken?quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat zijn er veel mensen wiens kiesrecht afgepakt zou moeten worden.!!!
Dat was ook de hele reden van die geloofscultuur.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat je de gemiddelde Nederlander te hoog inschat
Zegt veel over jou dat je het met Piri eens bent.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De achterliggende logica van Piri is niet eens verkeerd volgens mij. De mensen die heel boos worden vinden het zowiezo al tof dat Iran wordt aangevallen. Als Isral niet relatief veilig was had Netan nooit zo'n grote broek aangetrokken.
Ho Ho, ik heb nog geen arrestatiebevel tegen mij lopen. Bij mijn weten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kon nethanyahu zelf wel zijn.
Tja. Iran had daar ook in kunnen investeren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zeker. Ik zou een puike eindbaas van dit land zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mensen met 'de foute mening' hun stemrecht afpakken?
Dat gaat niet en moet ook niet, maar ik schrik en walg wel van zo'n Piri.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mensen met 'de foute mening' hun stemrecht afpakken?
Zowiezoquote:Op donderdag 19 juni 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat Israel met de VS nu wel moeten doorpakken. Om de restjes van Hamas te elimineren en Iran tot een regime change te dwingen. Je kunt nu ook niet terug.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:25 schreef FlippingCoin het volgende:
een regime change aan beide kanten zou mooi zijn
Dat gaat nooit gebeuren, het is de dood of de gladiolen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor de lange termijn zou ik de Isralirs aanraden om de boel op te pakken en elders te gaan vestigen. Op een juiste manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |