Nou tot zover de kans op een nieuwe koers voor deze toekomstige fusiepartij. Helemaal gestoord dit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]
Paar dagen geleden ook al, maar geen bevestiging of dat allemaal echt zo is enzoquote:Op donderdag 19 juni 2025 14:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zie posts voorbij komen van soldaten die kreeft en biefstuk eten? Wat meestal een maaltijd is voor een aanval ofzo.
De knetterende hypocrisiequote:Volgens Piri maakt de Iron Dome deel uit van de aanvalskracht van Israël en is die niet uitsluitend te zien als verdedigingsmiddel voor burgers. "Had Netanyahu ook Iran aangevallen als hij niet de beschikking had over de Iron Dome? Israël durft dit, juist vanwege dit systeem." Zij vindt dat de levering van onderdelen door Nederlandse bedrijven moet stoppen en wil een volledig wapenembargo tegen Israël.
Bijzonder? Ze zijn eng en hartstikke fout. Aanhangers van deze partij zijn eng en fout.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]
Dit heeft ook nooit iemand beweerd leeghoofd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Klaas krijgt altijd gelijk
Wat ook bijzonder is, is dat ik overal hoor dat Israël de aggressor is en alsof Iran compleet onschuldig is. Ze bewapen al jarenlang allerlei terreurgroepen om Israël heen met het doel het land en volk te vernietigen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De knetterende hypocrisiedat geldt dan ook voor kernwapens, toch? Met zoals die kennis daar terecht is gekomen door "ons"
Jij leest dingen die ik niet zie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef heywoodu het volgende:
Man man man, totaal niet eens met het voorstel van die Piri hoor, voor de goede orde (dat moet altijd even expliciet vermeld worden tegenwoordig, anders denkt men in een geval als dit dat je het dus met ze eens bent en 'dus een antisemiet' bent ofzo), maar als je de reacties hier zo leest lijkt men oprecht te denken dat GL-PvdA minstens net zo erg is als een bepaalde partij in de jaren dertig en veertig. Dat is toch ook wel weer schromelijk overdreven zeg.
Ik heb al expliciet "jodenhaters" langs zien komen (vandaag weer, maar sowieso regelmatig tegen iedereen die het niet volledig met Israël eens is). Doe ff normaal zeg, als je echt even rustig achterover gaat zitten en even vijf minuten na gaat denken, denk je/denkt men dan oprecht, in alle eerlijkheid, dat GL-PvdA joden haat? En dan niet in de zin van 'ik haat Netanyahu en Ben-Gvir, Netanyanhu en Ben-Gvir zijn joden, dus ik haat joden', maar 'die mensen zijn joden, dus ik haat ze'.quote:
Dit is wel een zeldzaam dom voorstel hoor.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef heywoodu het volgende:
Man man man, totaal niet eens met het voorstel van die Piri hoor, voor de goede orde (dat moet altijd even expliciet vermeld worden tegenwoordig, anders denkt men in een geval als dit dat je het dus met ze eens bent en 'dus een antisemiet' bent ofzo), maar als je de reacties hier zo leest lijkt men oprecht te denken dat GL-PvdA minstens net zo erg is als een bepaalde partij in de jaren dertig en veertig. Dat is toch ook wel weer schromelijk overdreven zeg.
Oekraïne was nooit echt een democratie en is nu een dictatuur. Wel met de context van een gruwelijke oorlog, maar toch.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:46 schreef mackinac het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof dit uit het niets komt maar Iran sponsort al decennia terreurgroepen die Israël aanvallen. En ook binnen Europa zijn ze actief.
Indien ze kernwapens hebben zal dit soort terreur alleen maar toenemen. Het is veelzeggend dat er inmiddels 12,000 Noord-Koreaanse militairen in Europa aan het vechten zijn om een democratisch land omver te werpen. Dat durven ze ook alleen omdat ze inmiddels onaantastbaar zijn.
Oekraïne is geen dictatuur.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:17 schreef Homey het volgende:
[..]
Oekraïne was nooit echt een democratie en is nu een dictatuur. Wel met de context van een gruwelijke oorlog, maar toch.
Verder verbaas ik me over het gebrek aan kritiek op Iran in Nederland. Iran executeert letterlijk mensen in Nederland en hangt homo's op aan hijskranen. Dat is het regime. Niet dat dat Kata Pirie heel veel boeit lijkt het.
Er zijn krachten in de partij dat rabiaat antisemitisch is, dus ja. Die zitten echt in een algoritme fuik van pure jodenhaat. Valt het je niet op dat ze het elke dag alleen maar over Israël hebben en haten?quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb al expliciet "jodenhaters" langs zien komen (vandaag weer, maar sowieso regelmatig tegen iedereen die het niet volledig met Israël eens is). Doe ff normaal zeg, als je echt even rustig achterover gaat zitten en even vijf minuten na gaat denken, denk je/denkt men dan oprecht, in alle eerlijkheid, dat GL-PvdA joden haat? En dan niet in de zin van 'ik haat Netanyahu en Ben-Gvir, Netanyanhu en Ben-Gvir zijn joden, dus ik haat joden', maar 'die mensen zijn joden, dus ik haat ze'.
Pff.
Iran was hiervoor geen vrij land. Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Chaos na regime change is meer regel dan uitzondering.
Dat er volken zijn die dictators nodig hebben is natuurlijk flauwekul. Voorheen was Iran gewoon een vrij en welvarend land. Als er eenmaal een dictatuur heerst is een overgang naar een democratie of andere vrijere vorm altijd chaotisch.
Dat is Oekraïne wel. Het is letterlijk een 1 partij staat geworden waarbij alle kritische pers is verboden. De corruptie is gierend. Zelenski regeert zonder termijnen of verkiezingen. Ik ben tegen Putin, maar Oekraine is wel degelijk een dictatuur.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oekraïne is geen dictatuur.
En Iran heeft inderdaad flink buiten haar landsgrenzen huisgehouden. Niet alleen staatsvijanden overigens
Als je niet wilt dat joden zich kunnen verdedigen dan wil je ze dus vernietigen. Meer kan ik er niet van maken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb al expliciet "jodenhaters" langs zien komen (vandaag weer, maar sowieso regelmatig tegen iedereen die het niet volledig met Israël eens is). Doe ff normaal zeg, als je echt even rustig achterover gaat zitten en even vijf minuten na gaat denken, denk je/denkt men dan oprecht, in alle eerlijkheid, dat GL-PvdA joden haat? En dan niet in de zin van 'ik haat Netanyahu en Ben-Gvir, Netanyanhu en Ben-Gvir zijn joden, dus ik haat joden', maar 'die mensen zijn joden, dus ik haat ze'.
Pff.
Die krachten zien we evengoed binnen de pro-Israel flank maar dan richting moslims. O.a. PVV. De hele discussie is gekaapt door radicalen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Er zijn krachten in de partij dat rabiaat antisemitisch is, dus ja. Die zitten echt in een algoritme fuik van pure jodenhaat. Valt het je niet op dat ze het elke dag alleen maar over Israël hebben en haten?
Los van de partij, die overigens op economisch beleid wel op het juiste spoor zit, vertrouw ik niemand die regimes zoals die in Iran steunt. Dan heb je er weinig van begrepen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef heywoodu het volgende:
Dat ze het over Israël en de situatie in Gaza hebben is niet meer dan logisch, maar de oorverdovende stilte over de (meerdere!) slagvelden en oorlogsmisdaden in Afrika vind ik wel tekenend. Zeker als je dan ook nog eens dit soort plannetjes de ether in slingert.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Er zijn krachten in de partij dat rabiaat antisemitisch is, dus ja. Die zitten echt in een algoritme fuik van pure jodenhaat. Valt het je niet op dat ze het elke dag alleen maar over Israël hebben en haten?
quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die krachten zien we evengoed binnen de pro-Israel flank maar dan richting moslims. O.a. PVV. De hele discussie is gekaapt door radicalen.
Whataboutism. We hadden het over de jodenhaat bij GL.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die krachten zien we evengoed binnen de pro-Israel flank maar dan richting moslims. O.a. PVV. De hele discussie is gekaapt door radicalen.
En ik over moslimhaat bij de PVV.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:25 schreef Homey het volgende:
[..]
Whataboutism. We hadden het over de jodenhaat bij GL.
Dit zagen we ook in 1978, vlak voor de Islamitische revolutie in Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:23 schreef Bassie48 het volgende:
Links en islam, het is echt een monsterverbond. Frans Timmermans die achter de ayatollahs staat en terreurgroepen steunt.
Nederland, denk na op wie je gaat stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |