abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 12:57:20 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217984570
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Pand Nederlandse ambassade in Tel Aviv licht beschadigd na Iraanse raketaanval

Tijd voor een oorlogsverklaring?
Kolonisatie

''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217984574
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ach zelfde als ik het voetbal topics. Als iedereen keer zou stoppen op die troll reageren. Maar dat lijkt onmogelijk te zijn of zo :')
Ik had iets gepost in die strekking. Maar laat nu net dt de post zijn die verwijderd werd.
pi_217984596
Iran is een land met een vreselijk regime dat onder geen beding kernwapens in handen mag krijgen.

Ik denk dat de meeste mensen het daarover eens zijn. De vraag is dus wat mij betreft welk bewijs Netanyahu heeft voor zijn bewering dat ze aan en kernwapen werken.

Indien dat bewijs overtuigend is moet hij dat delen en mogen ze wat mij betreft het hele regime en al hun Nucleaire faciliteiten naar Allah schieten. Maar als dat bewijs er niet is, en dat is waar het vooralsnog op lijkt, heeft Isral onterexht Iran aangevallen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217984624
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 juni 2025 @ 13:07:41 #105
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_217984629
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kolonisatie

[ afbeelding ]
Gezien de afgelopen dagen zouden we met dergelijke schepen nog best een kans maken, denk ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_217984647
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Indien dat bewijs overtuigend is moet hij dat delen en mogen ze wat mij betreft het hele regime en al hun Nucleaire faciliteiten naar Allah schieten. Maar als dat bewijs er niet is, en dat is waar het vooralsnog op lijkt, heeft Isral onterexht Iran aangevallen.
Ik denk dat niemand het zeker weet.

Volgens de IAEA
quote:
However, he noted that the IAEA's latest quarterly report released in late May warned that Iran had amassed enough uranium enriched up to 60% purity - a short, technical step away from weapons grade, or 90% - to potentially make nine nuclear bombs. That was "a source of legitimate concern", he said.

Grossi also said the agency could not provide assurance that the Iranian nuclear programme was exclusively peaceful because Iran was not complying with its investigation into man-made uranium particles discovered by inspectors at three undeclared nuclear sites.
Kan Isral het risico dan nemen dat ze over een paar maanden 9 kernbommen hebben.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217984656
quote:
👀🇮🇱 Israeli security sources say one of the missiles fired from Iran this morning may have been a cluster-type weapon, breaking into smaller submunitions on impact across the Gush Dan area.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lrxefrvncs2r
pi_217984682
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:12 schreef mackinac het volgende:

[..]
Ik denk dat niemand het zeker weet.

Volgens de IAEA
[..]
Kan Isral het risico dan nemen dat ze over een paar maanden 9 kernbommen hebben.
Dat moet Isral voor zichzelf bepalen maar we moeten dat als internationale gemeenschap wel veroordelen.

Want we moeten niet naar een wereld toe waarin landen op eigen houtje beslissen dat ze geen risico willen nemen en maar preventief een land plat gooien.

Wij kunnen ook niet inschatten wat er over 10 jaar voor regering in Frankrijk zit. Dat geeft ons niet het recht hun Nucleaire faciliteiten te bombarderen omdat wij liever geen risico nemen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:20:03 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217984707
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
quote:
GL-PvdA wil levering onderdelen voor luchtverdediging Isral stopzetten

De Tweede Kamerfractie van GroenLinks-PvdA wil dat de levering van Nederlandse onderdelen voor het Isralische luchtverdedigingssysteem Iron Dome wordt stilgelegd. "Isral is op dit moment de agressor, als Isral slachtoffer zou zijn, hebben we een andere discussie", zei Kamerlid Piri in een debat met demissionair minister van Buitenlandse Zaken Veldkamp. Die reageerde geschrokken op het standpunt, omdat het luchtverdedigingssysteem burgers beschermt tegen raketaanvallen.

"Mensen zitten daar in schuilkelders. Mensen die het eens zijn met de regering Netanyahu en mensen die het niet met hem eens zijn", zei Veldkamp. "Ik constateer dat GL-PvdA een draai heeft gemaakt op dit punt. Het is een draai die wij als kabinet in ieder geval niet gaan overnemen."

Volgens Piri maakt de Iron Dome deel uit van de aanvalskracht van Isral en is die niet uitsluitend te zien als verdedigingsmiddel voor burgers. "Had Netanyahu ook Iran aangevallen als hij niet de beschikking had over de Iron Dome? Isral durft dit, juist vanwege dit systeem." Zij vindt dat de levering van onderdelen door Nederlandse bedrijven moet stoppen en wil een volledig wapenembargo tegen Isral.

Van de kaart geveegd

Hiermee komt de partij recht tegenover de VVD te staan. VVD-Kamerlid Van der Burg vindt dat Piri "eerlijk moet zijn" over de gevolgen voor Isralische burgers. "Spreek dan ook de consequenties van dit standpunt uit. Namelijk dat Tel Aviv volledig van de kaart geveegd kan gaan worden door Iran." Ook de Kamerleden Ceder (CU) en Kahraman (NSC) waarschuwden voor een "existentile dreiging" voor Isral wanneer het luchtverdedigingssysteem wegvalt.

Het kabinet heeft dit jaar zeven vergunningen verleend aan bedrijven voor de levering van onderdelen voor de Iron Dome. Deze transacties passen binnen de Europese kaders voor wapenexportcontrole, meldde het kabinet aan de Kamer. Iran lukt het inmiddels om met droneaanvallen door de verdediging heen te breken, zeggen defensie-experts.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217984718
quote:
13s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]

:N
pi_217984719
Weinig mensen de straat op na die strike op een ziekenhuis.
O nee, dat is niet erg omdat het joden zijn die dit keer getroffen zijn.
: Demonstraties in het Westen na de Al-Ahli-ziekenhuisexplosie (17 oktober 2023)

Barcelona, Spanje: Op 18 oktober 2023 protesteerden honderden in het stadscentrum tegen "genocide" op Palestijnen.

New York, VS: Op 18 oktober 2023 hielden pro-Palestijnse groepen bijeenkomsten tegen Amerikaanse steun aan Isral.

Washington D.C., VS: Op 18 oktober 2023 protesteerden demonstranten bij overheidsgebouwen voor Gaza-steun.

Londen, VK: Op 18 oktober 2023 protesteerden mensen bij de Isralische ambassade voor een staakt-het-vuren.

Parijs, Frankrijk: Op 18 oktober 2023 hielden kleine groepen spontane pro-Palestijnse bijeenkomsten ondanks restricties.

Amman, Jordani: Op 17 oktober 2023 probeerden demonstranten de Isralische ambassade te bestormen na de Al-Ahli-ziekenhuisexplosie.

Beiroet, Libanon: Op 17 oktober 2023 protesteerden mensen bij de Amerikaanse ambassade, met botsingen tegen veiligheidstroepen.

Tripoli, Libi: Op 17 oktober 2023 laat marcheerden honderden met Palestijnse vlaggen naar Martyrs’ Square ter steun aan Gaza.

Istanbul, Turkije: Op 17 oktober 2023 laat probeerden demonstranten het Isralische consulaat te betreden,

Ankara, Turkije: Op 17 oktober 2023 verzamelden grote menigten zich buiten de Isralische ambassade om te protesteren.

Tunis, Tunesi: Op 17 oktober 2023 nacht hielden honderden massaprotesten in meerdere gebieden

--

ben benieuwd wie er vandaag en morgen de straat op gaan...
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:24:56 #112
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_217984734
quote:
[..]

Moslimbroederschapped .
RED ONS HENNIEGOD
pi_217984737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:21 schreef Cattivo het volgende:
Weinig mensen de straat op na die strike op een ziekenhuis.
O nee, dat is niet erg omdat het joden zijn die dit keer getroffen zijn.
:

Knip

ben benieuwd wie er vandaag en morgen de straat op gaan...
Heb jij wel protesten gezien nadat een Isralische raket een Iraans ziekenhuis heeft geraakt :')
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:26:01 #114
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217984742
quote:
[..]

Waanzin 8)7 :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:27:49 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217984760
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als jij meent op deze wijze 2 miljoen mensen over dezelfde kam te kunnen scheren, dan staat dat jou uiteraard vrij. Ik sta daar anders in.
[..]
Ik constateer slechts wat de sentimenten in de samenleving daar zijn. Het staat mensen vrij zichzelf tegen alle feiten in voor te houden dat Hamas slechts enkele rotte appels zijn of 'verzetsstrijders' in een zee van onschuldige mensen die hier niets mee te maken hebben, een frame dat regelmatig wordt gecreerd door Westerse media, maar ik doe daar niet aan mee. Het is wat mij betreft ook moedwillig de situatie verdraaien zodat er een excuus is om de verkeerde kant te kiezen.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
1. Het is maar de vraag of het nucleaire programma daadwerkelijk wordt uitgeschakeld. Daar wordt aan getwijfeld.
2. Regime change is onwaarschijnlijk.

Het is op dit moment koffiedik kijken; we weten niet hoe dit eindigt. Maar ik ben niet op voorhand uitgesproken enthousiast, aangezien zulke omwentelingen zelden een succes zijn in het Midden-Oosten.

Ik zou zelf de voorkeur geven aan een solide deal met Iran, die voorkomt dat het land kernwapens maakt. Dat dit mogelijk is, laat de afgelopen 40 jaar zien. Want zolang wordt al gewaarschuwd voor een Iraanse bom.

Tegelijkertijd zou ik waar mogelijk de Iraanse dissidenten steunen. Want idealiter verdwijnt dat verschrikkelijke islamitische regime van het toneel, maar dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.
Als Fordow wordt gelimineerd is het nucleaire programma wel klaar, mits het regime aan de macht blijft kan men misschien proberen opnieuw een programma te starten, maar normaal gezien gaat dat vele jaren duren alvorens men weer enigszins in de richting is van waar men was.

En mocht hier inderdaad weer mee worden gestart wordt het weer tijd voor sancties, want een religieus regime als dat van Iran dat heel het Midden-Oosten gestabiliseerd en openlijk oorlogsteksten uitslaat jegens Isral en de VS vormt een groot gevaar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217984769
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Heb jij wel protesten gezien nadat een Isralische raket een Iraans ziekenhuis heeft geraakt :')
Sowieso is de obsessie van mensen met 'een paar honderd demonstranten' op een wereldbevolking van ruim 8 miljard om groteske generaliserende claims over ophef of verontwaardiging te doen altijd wel een heel bijzonder fenomeen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:31:56 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217984774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
Sowieso is de obsessie van mensen met 'een paar honderd demonstranten' op een wereldbevolking van ruim 8 miljard om groteske generaliserende claims over ophef of verontwaardiging te doen altijd wel een heel bijzonder fenomeen.
Blijkbaar een comfortabele rechtvaardiging om een hele bevolkingsgroep weg te zetten als kwaadaardig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:32:08 #118
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217984775
quote:
[..]

Iron Dome, David's Sling, Arrow etc. Piri is vast geen moslima. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217984803
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:34:49 #120
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217984804
quote:
GL-PvdA wil levering onderdelen voor luchtverdediging Isral stopzetten
En ik had al zo'n pesthekel aan die partij....
Huilen over palestijnse burgers en het wl prima vinden als joodse burgers bommen op hun huis krijgen. Ja daar zelfs aan mee willen werken door hun bescherming te willen onthouden. Zijn er echt mensen die dat prima vinden ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_217984808
Als ik de redenering van Kati Piri volg, zou Nederland dan maar Iran moeten steunen want dat weerloze Iran is na decennia voorbereiden niet eens in staat om een luchtalarm te maken? Laat staan zich te verdedigen na aan te vallen....
pi_217984809
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:32 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Iron Dome, David's Sling, Arrow etc. Piri is vast geen moslima. :')
Bij mijn weten is Piri geen moslima nee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217984825
quote:
[..]

Je kunt je grote vraagtekens stellen bij de acties van Israel, maar dit klinkt wel weer als een erg extreem standpunt.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:40:51 #124
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217984864
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:35 schreef Monolith het volgende:
Piri
Ah, dan is ze dus gewoon gek van zichzelf.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217984916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Want we moeten niet naar een wereld toe waarin landen op eigen houtje beslissen dat ze geen risico willen nemen en maar preventief een land plat gooien.
Je doet nu net alsof dit uit het niets komt maar Iran sponsort al decennia terreurgroepen die Isral aanvallen. En ook binnen Europa zijn ze actief.

Indien ze kernwapens hebben zal dit soort terreur alleen maar toenemen. Het is veelzeggend dat er inmiddels 12,000 Noord-Koreaanse militairen in Europa aan het vechten zijn om een democratisch land omver te werpen. Dat durven ze ook alleen omdat ze inmiddels onaantastbaar zijn.
pi_217984946
quote:
[..]

Wat een vieze ratten zijn het toch ook. Bah.
pi_217984947
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:46 schreef mackinac het volgende:

[..]
Je doet nu net alsof dit uit het niets komt maar Iran sponsort al decennia terreurgroepen die Isral aanvallen. En ook binnen Europa zijn ze actief.

Indien ze kernwapens hebben zal dit soort terreur alleen maar toenemen. Het is veelzeggend dat er inmiddels 12,000 Noord-Koreaanse militairen in Europa aan het vechten zijn om een democratisch land omver te werpen. Dat durven ze ook alleen omdat ze inmiddels onaantastbaar zijn.
Als

Als

Als

Daar is heel deze aanval op gebaseerd

De politieke indoctrinatie gaat tegenwoordig heel ver

Daarom hebben zoveel mensen ook op Trump Wilders Poetin netayhahu gestemd

Mensen geloven tegenwoordig al heel veel snel
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217984955
Volgens mij heeft GL-PvdA een niet helemaal realistisch beeld van hoeveel stemmen palestinapijpen oplevert.
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:54:53 #129
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217984958
quote:
[..]

Die zijn echt niet goed. :{
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:58:24 #130
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217984989
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:53 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij heeft GL-PvdA een niet helemaal realistisch beeld van hoeveel stemmen palestinapijpen oplevert.
En hoeveel stemmen ze daarmee kwijtraken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217984992
quote:
[..]

Bah, wat een smerige club is dat.
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:06:01 #132
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_217985047
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:52 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Als

Als

Als

Daar is heel deze aanval op gebaseerd

De politieke indoctrinatie gaat tegenwoordig heel ver

Daarom hebben zoveel mensen ook op Trump Wilders Poetin netayhahu gestemd

Mensen geloven tegenwoordig al heel veel snel
Laat voorop staan dat Iran een boevenstaat is, en dat ik zeker geloof dat men op basis van intelligence handelt, maar het staat we nog wel bij dat we 20 jaar geleden met z'n alleen naar Collin Powell aan het kijken waren die middels een schitterende presentatie liet zien dat ze zeker wisten dat Irak ook weapons of mass destruction zou hebben. Daar mee werd destijds de aanval gebillijkt en kon Zoon Bush het werk van Papa Bush af gaan maken.
pi_217985060
Ik ga de volgende verkiezingen gewoon is op de PVDA stemmen voor de verandering
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:10:13 #134
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217985095
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Iran is een land met een vreselijk regime dat onder geen beding kernwapens in handen mag krijgen.

Ik denk dat de meeste mensen het daarover eens zijn. De vraag is dus wat mij betreft welk bewijs Netanyahu heeft voor zijn bewering dat ze aan en kernwapen werken.

De internationale atoomwaakhond heeft zelf al genoeg gedeeld. Verplaatsen onderdelen, niet reageren op inspectiedata, geen stukken aanleveren, bepaalde delen afschermen, wat ze wel konden zien roept ook vragen op. Het meest overtuigende bewijs is de hoge verrijkingsgraad van het uranium, tegen de 60-80%. Voor civiele doeleinden heb je aan ongeveer 4% genoeg.
pi_217985106
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:06 schreef Coelho het volgende:

[..]
Laat voorop staan dat Iran een boevenstaat is, en dat ik zeker geloof dat men op basis van intelligence handelt, maar het staat we nog wel bij dat we 20 jaar geleden met z'n alleen naar Collin Powell aan het kijken waren die middels een schitterende presentatie liet zien dat ze zeker wisten dat Irak ook weapons of mass destruction zou hebben. Daar mee werd destijds de aanval gebillijkt en kon Zoon Bush het werk van Papa Bush af gaan maken.
De zoveelste complot theorie die men achteraf niet kon hard maken

Oorlogen worden voornamelijk in scne gezet om de oorlogs industrie op gang te houden

Daar hebben vele regeringsleiders zich al veel mee kunnen verrijken via allerlei omwegen.
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:12:04 #136
396550 Richestorags
pi_217985108
quote:
[..]

Wat mij betreft worden ze uitgeleverd aan Isral indien die daarom vraagt.
pi_217985133
Tot nu toe heeft dit "gewapend conflict" of hoe je ook deze oorlog eufemistisch wil noemen een hoog "popcorn" gehalte. Hier in het westen gaan we lekker voor de buis zitten en kijken hoe Joden resp. Iranezen worden afgeslacht (al naar gelang de politieke voorkeur natuurlijk :{ )
Maar om een oude Veronica slogan te gebruiken:
" De islamitische terreur komt deze zomer naar je toe !!"
In veel landen is er al de hoogste terreurdreiging. De politiek en de politie doen weinig. Mensen organiseren zich zelf om terreur te bestrijden. In Oostenrijk bijv. blokkeren de ouders een terrein waar kinderen een feestje hebben. Uiteraard zijn deze ouders fascisten en discrimineren :'(

Maar wat gaat er gebeuren als de oorlog echt gaat escaleren?
Dan heeft dat ook voor ons consequenties, bijv de olie toevoer wordt afgesneden (straat van Hormus).
De 5e colonne gaat aanslagen plegen, eerst op Joden en Joodse instellingen, dan op alles wat Amerikaans is en dan zijn "wij" aan de beurt ;(

Onze EU politici verschuilen zich laf achter loze rethoriek en laten (zoals zelfs Merz heeft toegegeven) Israel en de VS het vuile werk opknappen :(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:15:23 #138
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217985138
Zie posts voorbij komen van soldaten die kreeft en biefstuk eten? Wat meestal een maaltijd is voor een aanval ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_217985168
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zie posts voorbij komen van soldaten die kreeft en biefstuk eten? Wat meestal een maaltijd is voor een aanval ofzo.
Dat er een inzet van het Amerikaanse leger komt is duidelijk, alleen weten we niet wanneer, hoe en waar en de omvang. Uiteraard laat Trump alle opties open, zelfs de 0-optie :X
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_217985176
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De internationale atoomwaakhond heeft zelf al genoeg gedeeld. Verplaatsen onderdelen, niet reageren op inspectiedata, geen stukken aanleveren, bepaalde delen afschermen, wat ze wel konden zien roept ook vragen op. Het meest overtuigende bewijs is de hoge verrijkingsgraad van het uranium, tegen de 60-80%. Voor civiele doeleinden heb je aan ongeveer 4% genoeg.
Dit soort feitjes waren toentertijd ook over Irak te melden.
pi_217985231
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:59 schreef theunderdog het volgende:
https://www.axios.com/202(...)nuclear-program?s=09

'A U.S. official said the Israelis told the Trump administration that while they may not be able to reach deep enough into the mountain with bombs, they may "do it with humans.'
Uiteindelijk is dit misschien ook wel beter, dan zie je hoe ver ze al waren, en zie je wat er vernietigd wordt, en weet je ook veel meer over de hele constructie van die faciliteit. Waardevolle info. Met zo’n mega bom moet je maar gokken dat alles vernietigd wordt.
pi_217985251
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik constateer slechts wat de sentimenten in de samenleving daar zijn. Het staat mensen vrij zichzelf tegen alle feiten in voor te houden dat Hamas slechts enkele rotte appels zijn of 'verzetsstrijders' in een zee van onschuldige mensen die hier niets mee te maken hebben, een frame dat regelmatig wordt gecreerd door Westerse media, maar ik doe daar niet aan mee. Het is wat mij betreft ook moedwillig de situatie verdraaien zodat er een excuus is om de verkeerde kant te kiezen.
Het heeft dan ook niks te maken met het kiezen van een kant. Dat Hamas een terreurorganisatie is die moet worden uitgeroeid, is wat mij betreft geen controversieel standpunt.

Maar ik geloof niet dat al die mensen die de afgelopen 1,5 jaar zijn omgekomen in Gaza keiharde Hamas-aanhangers zijn - er zitten bijvoorbeeld ook veel kinderen tussen.

Bovendien kun je ook redeneren dat de uitzichtloze situatie waarin veel Gazanen verkeren hen in de armen drijven van een organisatie zoals Hamas. Net zoals dat er ook zat Israeli's zijn die van mening zijn dat het volstrekt rechtvaardig is om dood en verderf te zaaien onder Palestijnse burgers.

Haat voedt haat. Onverdraagzaamheid heeft ook context - niet altijd, maar in dit geval wel. In beide kampen.

Maar ik weet dat jij niet genteresseerd bent in zulke nuances. Het is immers veel makkelijker om een groep mensen in een hoek te drukken en te concluderen: zij verdienen het leed dat ze toekomt.

Het staat je vrij dat te vinden, mijn kijk op deze kwestie n de wereld is een andere.

quote:
Als Fordow wordt gelimineerd is het nucleaire programma wel klaar, mits het regime aan de macht blijft kan men misschien proberen opnieuw een programma te starten, maar normaal gezien gaat dat vele jaren duren alvorens men weer enigszins in de richting is van waar men was.

En mocht hier inderdaad weer mee worden gestart wordt het weer tijd voor sancties, want een religieus regime als dat van Iran dat heel het Midden-Oosten gestabiliseerd en openlijk oorlogsteksten uitslaat jegens Isral en de VS vormt een groot gevaar.
Kortom, een flinke portie wensdenken. Nogmaals, we zitten er middenin. Ik waag mij vooralsnog niet over voorspellingen over welke kant dit opgaat. Maar ik ga niet automatisch uit van een 'happy end'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217985265
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat moet Isral voor zichzelf bepalen maar we moeten dat als internationale gemeenschap wel veroordelen.

Wij kunnen ook niet inschatten wat er over 10 jaar voor regering in Frankrijk zit. Dat geeft ons niet het recht hun Nucleaire faciliteiten te bombarderen omdat wij liever geen risico nemen.
Dit is natuurlijk wel extreeeeeeem simpel. Die regering in Iran zit er al tientallen jaren, en iedere vrijdag roepen ze in het parlement om Israel te vernietigen, als een soort dogma, en er is een officiele countdown klok tot het moment dat Israel niet meer zal bestaan door een Iraanse aanval. Daarnaast steunen ze al jaren actief de Houthi’s, Hezbollah en Hamas. Dat is allemaal bewezen, pure feiten. Het is dus absoluut niet zo dat ze eventjes wat bommen gooien omdat er een toekomstige regering gaat komen die ze niet zou zinnen.
pi_217985302
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:06 schreef Coelho het volgende:

[..]
Irak invallen moest sowieso ook een keer gebeuren, dus zo fout was dat niet, ook achteraf niet.
Dan had je nu 2 Irans gehad.

En, nogmaals, of Iran nu bijna een kernwapen had of er wat verder af zat nog.
Ze hadden alle tijd om daarover in onderhandeling te gaan met de VS om daar toch iets van regels met elkaar over afbreken spreken.
De deadline van 60 dagen met een duidelijke grens deze aan te houden werd genegeerd. Dus dan vraag je er toch zelf om?
Vakman pur sang
pi_217985318
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat mij betreft worden ze uitgeleverd aan Isral indien die daarom vraagt.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Verrassend weinig steun voor de Iraanse bevolking maar verassend veel steun voor de illegale Israelische aanval. Het zal tijd worden dat Europa een wapenembargo op Israel zet. Wat betreft steun voor het Iraanse regime daar zie ik geen enkele steun voor, ja behalve de mensen die deze aanval steunen. Het Iraanse regime had geen beter steuntje in de rug kunnen krijgen.
Hier gaan mijn haren dus echt recht van overeind staan. Dit is gewoon letterlijk een leeuw (wel toepasselijk) op de savanna tussen een hele grote groep hyena’s zn tanden uit zn bek willen trekken omdat JIJ van mening bent dat er ook onschuldige hyena’s die niet met het gevecht meedoen worden aangevallen. Echt om te kotsen en dit is dus echt pure haat. Al stelt Europa tegenwoordig gelukkig nauwelijks militair ten opzichte van de VS en China nog iets voor, maar het zegt wel heel veel over de inmiddels naieve verwende volgevreten varkens in de EU, die al veel te lang geen dreiging meer ervaren hebben. Vooral Spanje is me echt enorm tegengevallen in deze, en walg ik echt van.
pi_217985327
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Irak invallen moest sowieso ook een keer gebeuren, dus zo fout was dat niet, ook achteraf niet.
Dan had je nu 2 Irans gehad.

En, nogmaals, of Iran nu bijna een kernwapen had of er wat verder af zat nog.
Ze hadden alle tijd om daarover in onderhandeling te gaan met de VS om daar toch iets van regels met elkaar over afbreken spreken.
De deadline van 60 dagen met een duidelijke grens deze aan te houden werd genegeerd. Dus dan vraag je er toch zelf om?
Die onzin weer van Donald. Er zouden nog gesprekken plaats vinden op zondag
pi_217985340
Die vieze jodenhatende PvdA-GL wil de levering van onderdelen voor de luchtverdediging van Isral stopzetten.

Dus lekker al die steden en hun inwoners van de kaart vegen, uitroeien die joden. :N

Gatverdamme wat is links toch een ontzettend eng clubje mensen. Ik zie de VVD nooit en never met die griezels straks een kabinet vormen.
pi_217985353
Voor de mensen die het interesseert, naar aanleiding van het incomplete relaas van onze makker klaas:

Uranium verrijken is in de basis hetzelfde als goud ,,filteren” uit grond. Bij beiden wordt gebruik gemaakt van het verschil in soortelijke massa van het grondstof dat je wilt onttrekken en het medium waar het in zit gevangen.

Bij goudwinning kan onder andere gebruik gemaakt worden van centrifugale krachten. Denk hierbij aan “panning”. Het doen ronddraaien van de grond in een pannetje met water, zorgt ervoor dat goud met een grotere soortelijke massa, eerder gevangen blijft zitten in het poreuze oppervlakte van de pan. In tegenstelling tot het zand dat relatief gemakkelijk wegspoelt.

Je zult ook begrijpen, dat je naar mate je steeds meer zand zonder goud uit het mengsel haalt door het weg te spoelen, de concentratie goud in het medium relatief hoger wordt. Des te vaker je dit doet, des te gemakkelijker het wordt om het goud te scheiden. Te tijd die je nodig hebt om dit te doen wordt nu steeds korter en korter.

Bij Uranium verrijking wordt ook gebruik gemaakt van dit verschil in massadichtheid, maar dan gaat het om een verschil van enkele neutronen. In het geval van het isotoop U235 en U238 gaat het om een verschil van 3 neutronen met elk een massa van 1 - 2 MeV(!!). e = mc2 leert ons dat het om een verschil in gewicht gaat van 5x10-30kg - 1x10-29kg. Dat is…. Heel weinig :+

Omdat het verschil in gewicht zo extreem klein is, heb je extreem nauwkeurige en gevoelige centrifuges nodig die enorm hard ronddraaien, maar vooral: tijd.

In de begintijden van de audits door het IAE werden deze centrifuges wel eens stiekem aangeraakt door de dienstdoende controleurs. De moleculen van het vet van je vingers was genoeg gewicht om de balans van deze tubes te verstoren, waardoor het scheidingsproces werd verstoord en de lagers dusdanig sleten, dat ze onbruikbaar werden :+

Terug naar het verrijkingsproces: net als met het voorbeeld van goud hierboven, wordt het ook bij Uranium dus steeds gemakkelijker en gemakkelijker om het isotoop U238 van het isotoop U235 te scheiden. De eerste 60% is heeel moeilijk en duurt heel lang.

De laatste 30% gaat heel erg snel.

Vandaar dus dat er zo’n haast bij is geboden bij Iran, mochten ze op de pakweg 80% gezeten hebben. Dan is het echt een kwestie van weken ja.
pi_217985397
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:07 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik ga de volgende verkiezingen gewoon is op de PVDA stemmen voor de verandering
Ik begin langzaam in Nederland het idee te krijgen dat niet stemmen nog wel de beste optie wordt. Ze zitten er of alleen voor zichzelf, of ze zijn totaal niet geschikt en kunnen er gewoon niks van, of ze zijn zo naief/dom dat het land door hun maatregelen juist slechter maken. Een krachtig statement zou zijn dat er gewoon een hele lage opkomst is en dat mensen het helemaal zat zijn met deze politiek.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 juni 2025 @ 14:54:25 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217985398
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:43 schreef Bassie48 het volgende:
Die vieze jodenhatende PvdA-GL wil de levering van onderdelen voor de luchtverdediging van Isral stopzetten.

Dus lekker al die steden en hun inwoners van de kaart vegen, uitroeien die joden. :N

Gatverdamme wat is links toch een ontzettend eng clubje mensen. Ik zie de VVD nooit en never met die griezels straks een kabinet vormen.
Die partij zet zichzelf nu al buitenspel voor elk serieuze overleg. Jezus wat triest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 14:56:37 #151
pi_217985406
quote:
[..]

Nou tot zover de kans op een nieuwe koers voor deze toekomstige fusiepartij. Helemaal gestoord dit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 juni 2025 @ 15:01:21 #152
284411 crew  heywoodu
pi_217985425
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Paar dagen geleden ook al, maar geen bevestiging of dat allemaal echt zo is enzo :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 15:01:31 #153
pi_217985427
quote:
Volgens Piri maakt de Iron Dome deel uit van de aanvalskracht van Isral en is die niet uitsluitend te zien als verdedigingsmiddel voor burgers. "Had Netanyahu ook Iran aangevallen als hij niet de beschikking had over de Iron Dome? Isral durft dit, juist vanwege dit systeem." Zij vindt dat de levering van onderdelen door Nederlandse bedrijven moet stoppen en wil een volledig wapenembargo tegen Isral.
De knetterende hypocrisie _O- dat geldt dan ook voor kernwapens, toch? Met zoals die kennis daar terecht is gekomen door "ons"
pi_217985433
quote:
[..]

Bijzonder? Ze zijn eng en hartstikke fout. Aanhangers van deze partij zijn eng en fout.
pi_217985444
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

Klaas krijgt altijd gelijk
Dit heeft ook nooit iemand beweerd leeghoofd.
pi_217985446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De knetterende hypocrisie _O- dat geldt dan ook voor kernwapens, toch? Met zoals die kennis daar terecht is gekomen door "ons"
Wat ook bijzonder is, is dat ik overal hoor dat Isral de aggressor is en alsof Iran compleet onschuldig is. Ze bewapen al jarenlang allerlei terreurgroepen om Isral heen met het doel het land en volk te vernietigen.

En nu doet men alsof Isral zomaar uit het niets het lieve onschuldige Iran aan het bombarderen is. :')
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 juni 2025 @ 15:06:45 #157
284411 crew  heywoodu
pi_217985454
Man man man, totaal niet eens met het voorstel van die Piri hoor, voor de goede orde (dat moet altijd even expliciet vermeld worden tegenwoordig, anders denkt men in een geval als dit dat je het dus met ze eens bent en 'dus een antisemiet' bent ofzo), maar als je de reacties hier zo leest lijkt men oprecht te denken dat GL-PvdA minstens net zo erg is als een bepaalde partij in de jaren dertig en veertig. Dat is toch ook wel weer schromelijk overdreven zeg.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 juni 2025 @ 15:07:45 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217985457
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef heywoodu het volgende:
Man man man, totaal niet eens met het voorstel van die Piri hoor, voor de goede orde (dat moet altijd even expliciet vermeld worden tegenwoordig, anders denkt men in een geval als dit dat je het dus met ze eens bent en 'dus een antisemiet' bent ofzo), maar als je de reacties hier zo leest lijkt men oprecht te denken dat GL-PvdA minstens net zo erg is als een bepaalde partij in de jaren dertig en veertig. Dat is toch ook wel weer schromelijk overdreven zeg.
Jij leest dingen die ik niet zie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 juni 2025 @ 15:09:30 #159
284411 crew  heywoodu
pi_217985468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jij leest dingen die ik niet zie.
Ik heb al expliciet "jodenhaters" langs zien komen (vandaag weer, maar sowieso regelmatig tegen iedereen die het niet volledig met Isral eens is). Doe ff normaal zeg, als je echt even rustig achterover gaat zitten en even vijf minuten na gaat denken, denk je/denkt men dan oprecht, in alle eerlijkheid, dat GL-PvdA joden haat? En dan niet in de zin van 'ik haat Netanyahu en Ben-Gvir, Netanyanhu en Ben-Gvir zijn joden, dus ik haat joden', maar 'die mensen zijn joden, dus ik haat ze'.

Pff.
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 15:16:41 #160
pi_217985502
quote:
Dit is wel een zeldzaam dom voorstel hoor.

En ik ben ook teleurgesteld. Ik heb genoeg van het rechtse gestuntel de afgelopen jaren, maar ik kan nooit op een partij stemmen die dit soort onzin ideen oppert
pi_217985504
quote:

[..]

Oekrane was nooit echt een democratie en is nu een dictatuur. Wel met de context van een gruwelijke oorlog, maar toch.

Verder verbaas ik me over het gebrek aan kritiek op Iran in Nederland. Iran executeert letterlijk mensen in Nederland en hangt homo's op aan hijskranen. Dat is het regime. Niet dat dat Kata Pirie heel veel boeit lijkt het.
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 15:18:24 #162
pi_217985513
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:17 schreef Homey het volgende:

[..]
Oekrane was nooit echt een democratie en is nu een dictatuur. Wel met de context van een gruwelijke oorlog, maar toch.

Verder verbaas ik me over het gebrek aan kritiek op Iran in Nederland. Iran executeert letterlijk mensen in Nederland en hangt homo's op aan hijskranen. Dat is het regime. Niet dat dat Kata Pirie heel veel boeit lijkt het.
Oekrane is geen dictatuur.

En Iran heeft inderdaad flink buiten haar landsgrenzen huisgehouden. Niet alleen staatsvijanden overigens
pi_217985520
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik heb al expliciet "jodenhaters" langs zien komen (vandaag weer, maar sowieso regelmatig tegen iedereen die het niet volledig met Isral eens is). Doe ff normaal zeg, als je echt even rustig achterover gaat zitten en even vijf minuten na gaat denken, denk je/denkt men dan oprecht, in alle eerlijkheid, dat GL-PvdA joden haat? En dan niet in de zin van 'ik haat Netanyahu en Ben-Gvir, Netanyanhu en Ben-Gvir zijn joden, dus ik haat joden', maar 'die mensen zijn joden, dus ik haat ze'.

Pff.
Er zijn krachten in de partij dat rabiaat antisemitisch is, dus ja. Die zitten echt in een algoritme fuik van pure jodenhaat. Valt het je niet op dat ze het elke dag alleen maar over Isral hebben en haten?
pi_217985524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Chaos na regime change is meer regel dan uitzondering.

Dat er volken zijn die dictators nodig hebben is natuurlijk flauwekul. Voorheen was Iran gewoon een vrij en welvarend land. Als er eenmaal een dictatuur heerst is een overgang naar een democratie of andere vrijere vorm altijd chaotisch.
Iran was hiervoor geen vrij land. Hoe kom je daarbij?
Allah Al Watan Al Malik
pi_217985525
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oekrane is geen dictatuur.

En Iran heeft inderdaad flink buiten haar landsgrenzen huisgehouden. Niet alleen staatsvijanden overigens
Dat is Oekrane wel. Het is letterlijk een 1 partij staat geworden waarbij alle kritische pers is verboden. De corruptie is gierend. Zelenski regeert zonder termijnen of verkiezingen. Ik ben tegen Putin, maar Oekraine is wel degelijk een dictatuur.
pi_217985527
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Pff.
Als je niet wilt dat joden zich kunnen verdedigen dan wil je ze dus vernietigen. Meer kan ik er niet van maken.
PvdA-GL heeft zijn masker afgegooid en het blijkt een hele enge partij te zijn. Hun aanhangers zijn ziek in het hoofd als ze op deze partij blijven stemmen.
pi_217985530
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Homey het volgende:

[..]
Er zijn krachten in de partij dat rabiaat antisemitisch is, dus ja. Die zitten echt in een algoritme fuik van pure jodenhaat. Valt het je niet op dat ze het elke dag alleen maar over Isral hebben en haten?
Die krachten zien we evengoed binnen de pro-Israel flank maar dan richting moslims. O.a. PVV. De hele discussie is gekaapt door radicalen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217985534
quote:
Los van de partij, die overigens op economisch beleid wel op het juiste spoor zit, vertrouw ik niemand die regimes zoals die in Iran steunt. Dan heb je er weinig van begrepen.
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 15:22:02 #169
pi_217985544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat ze het over Isral en de situatie in Gaza hebben is niet meer dan logisch, maar de oorverdovende stilte over de (meerdere!) slagvelden en oorlogsmisdaden in Afrika vind ik wel tekenend. Zeker als je dan ook nog eens dit soort plannetjes de ether in slingert.
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 15:22:58 #170
pi_217985554
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die krachten zien we evengoed binnen de pro-Israel flank maar dan richting moslims. O.a. PVV. De hele discussie is gekaapt door radicalen.

Dit was in het kantoortje van de pvv.
pi_217985556
Links en islam, het is echt een monsterverbond. Frans Timmermans die achter de ayatollahs staat en terreurgroepen steunt.

Nederland, denk na op wie je gaat stemmen.
pi_217985564
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Whataboutism. We hadden het over de jodenhaat bij GL.
pi_217985568
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:25 schreef Homey het volgende:

[..]
Whataboutism. We hadden het over de jodenhaat bij GL.
En ik over moslimhaat bij de PVV.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:25:47 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217985569
Mevrouw Piri is wel goed in eigen doelpunten scoren.
pi_217985575
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:23 schreef Bassie48 het volgende:
Links en islam, het is echt een monsterverbond. Frans Timmermans die achter de ayatollahs staat en terreurgroepen steunt.

Nederland, denk na op wie je gaat stemmen.
Dit zagen we ook in 1978, vlak voor de Islamitische revolutie in Iran.

Links Iran (communisten) trokken samen op met de islamisten om de Shah te verdrijven. In het vacum wat daarna ontstond, slachtten de islamisten de communisten af en grepen de macht.

Daarom vind ik links Nederland zo ongelofelijk naef, je trekt letterlijk op met mensen die jou daarna in het vizier hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 juni 2025 @ 15:27:18 #176
284411 crew  heywoodu
pi_217985582
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit is wel een zeldzaam dom voorstel hoor.

En ik ben ook teleurgesteld. Ik heb genoeg van het rechtse gestuntel de afgelopen jaren, maar ik kan nooit op een partij stemmen die dit soort onzin ideen oppert
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat (iets wat ik jou overigens ook niet heb zien zeggen he, dus 'je' is in het algemeen, niet specifiek naar jou :P)? Ze hebben een idee, dat is een dom idee lijkt mij ook, maar dat ze joden haten lijkt me echt sterk.
pi_217985597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:26 schreef Homey het volgende:

[..]
Dit zagen we ook in 1978, vlak voor de Islamitische revolutie in Iran.

Links Iran (communisten) trokken samen op met de islamisten om de Shah te verdrijven. In het vacum wat daarna ontstond, slachtten de islamisten de communisten af en grepen de macht.

Daarom vind ik links Nederland zo ongelofelijk naef, je trekt letterlijk op met mensen die jou daarna in het vizier hebben.
Rechts heulde samen met de Islamisten in Afghanistan om de Sovjets aan te pakken. En nu? Het hele links-rechts gejank is best vermoeiend. Beetje pot-ketel.
Allah Al Watan Al Malik
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 15:29:25 #178
pi_217985599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat? Ze hebben een idee, dat is een dom idee lijkt mij ook, maar dat ze joden haten lijkt me echt sterk.
Zul je mij niet horen zeggen, daar is het ook een veel te democratische partij voor.

Ik geloof echter wel dat er mensen rondlopen die joden haten. Dat zullen ze nooit hardop zeggen, want dat is nog niet salonfhig. Moslims mag je wel haten blijkbaar, alleen vind je die niet bij PvdA-GL :+ ;)
pi_217985605
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat ze het over Isral en de situatie in Gaza hebben is niet meer dan logisch, maar de oorverdovende stilte over de (meerdere!) slagvelden en oorlogsmisdaden in Afrika vind ik wel tekenend. Zeker als je dan ook nog eens dit soort plannetjes de ether in slingert.
Ik vind dat partijen het meer moeten hebben over binnenlandse zaken. De woningnood, inflatie, zorg, etcetera. Dat emotionele gedoe over buitenlandse conflicten leidt alleen maar af en verdringt tijd aan wezenlijke zaken in Nederland. We hebben een ministerie van buitenlandse zaken die zich bezig houdt met het buitenland, en dat is wel genoeg.
pi_217985609
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:17 schreef Homey het volgende:

[..]
Het valt natuurlijk ook niet mee om een volwaardige democratie te zijn terwijl een legermacht van meerdere landen je probeert te vernietigen. Het punt was echter dat zowel Noord-Korea en Rusland zich heel veel kunnen permitteren in Europa juist omdat ze kernwapens hebben.

quote:
Als je nu nog Groenlinks-PVDA stemt dan deug je gewoon niet. Zoveel is wel duidelijk.
pi_217985610
quote:

[..]
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat (iets wat ik jou overigens ook niet heb zien zeggen he, dus 'je' is in het algemeen, niet specifiek naar jou :P)? Ze hebben een idee, dat is een dom idee lijkt mij ook, maar dat ze joden haten lijkt me echt sterk.
Ja dat denk ik wel. Wees niet zo naef.
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 15:30:36 #182
pi_217985612
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:29 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik vind dat partijen het meer moeten hebben over binnenlandse zaken. De woningnood, inflatie, zorg, etcetera. Dat emotionele gedoe over buitenlandse conflicten leidt alleen maar af en verdringt tijd aan wezenlijke zaken in Nederland. We hebben een ministerie van buitenlandse zaken die zich bezig houdt met het buitenland, en dat is wel genoeg.
Tot op zekere hoogte, ja. We hebben genoeg sores in ons eigen land.
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:30:47 #183
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217985614
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:29 schreef Homey het volgende:

[..]
En het 'mooie' is dat die buitenlandse zaken gewoon hier op straat worden uitgevochten waarbij Joden het moeten ontgelden en de daders de volledige steun ontvangen van de politiek.
Le Diable
pi_217985628
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Rechts heulde samen met de Islamisten in Afghanistan om de Sovjets aan te pakken. En nu? Het hele links-rechts gejank is best vermoeiend. Beetje pot-ketel.
Landelijke politiek indelen in rechts en links is al simplistisch, laat staan internationale-politiek/geopolitiek.

Geopolitiek draait om eigen belang. Maar ook dat eigen belang fluctueert. Zelfs op het moment zelf. Want je kan wel zeggen dat 'x' in het belang van Israel is, maar voor welk gedeelte van Israel? de wapenlobby? de gemiddelde burger in Tel Aviv? en heeft die burger dan weer dezelfde belangen als de burger in Jeruzalem?

Zoveel nuances.
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:39:13 #185
396550 Richestorags
pi_217985667
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit soort feitjes waren toentertijd ook over Irak te melden.
Irak wekte dan ook zelf de suggestie door haar gedrag. In het MO is het belangrijk dat je als sterke partij wordt gezien. Nogal dom dus.

Daarnaast had Irak geen 60-80 procent verrijkt uranium en dat is de grootste red flag.
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:40:18 #186
396550 Richestorags
pi_217985675
quote:

[..]
Er zitten daar minimaal sterke Isral haters tussen, een paar antisemieten zou me ook niet verbazen.
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 15:45:03 #187
pi_217985711
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er zitten daar minimaal sterke Isral haters tussen, een paar antisemieten zou me ook niet verbazen.
Genoeg redenen om de staat Isral te haten. Zeker op individueel vlak, maar de grap is dat dat voor veel mensen slechts een vehikel is om hun antisemitisme te etaleren.
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:49:30 #188
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217985745
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
...

Bovendien kun je ook redeneren dat de uitzichtloze situatie waarin veel Gazanen verkeren hen in de armen drijven van een organisatie zoals Hamas. Net zoals dat er ook zat Israeli's zijn die van mening zijn dat het volstrekt rechtvaardig is om dood en verderf te zaaien onder Palestijnse burgers.

Haat voedt haat. Onverdraagzaamheid heeft ook context - niet altijd, maar in dit geval wel. In beide kampen.

...
Maar daar kun je weer op reageren met dat het moeilijk slechter kon. Ze zaten al in groten getale in de armen van Hamas en zijn op school jarenlang gendoctrineerd met rekensommetjes la "als je 1 zionist van de 10 opblaast, hoeveel heb je er dan nog?".

Verder heb je wel gelijk dat de huidige werkwijze ook niet heel constructief gaat worden als er niet een heel briljant plan komt voor wederopbouw en verzoening.
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:50:50 #189
396550 Richestorags
pi_217985749
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Genoeg redenen om de staat Isral te haten. Zeker op individueel vlak, maar de grap is dat dat voor veel mensen slechts een vehikel is om hun antisemitisme te etaleren.
Nou, ja en nee. Er zitten daar ook lieden tussen die in de historische misrepresentatie trappen dat Isral een koloniaal project is bestaande uit blanke Oost-Europeanen dat de grond van de staat Palestina bezet houdt, bestaande uit bruine mensen en daarom al vanaf begin af aan een koloniale POC onderdrukkende staat is.

Verder dat Isral uit Holocaust-overlevenden bestaat die nu zelf de Holocaust opnieuw uitvoert. Beide ook wederom niet waar.

Al dat gezegd hebbende, zijn er wl andere redenen om een hekel aan de staat Isral te hebben, hoewel het vreemd is dat die hekel nooit wordt uitgebreid richting andere Arabische staten, die geen haar beter naar de andere Palestijnen en hun eigen minderheden zijn geweest. Vaak nog slechter en andere mensenrechten zijn al helemaal dramatisch (zie de Pride discussie).
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 15:52:45 #190
pi_217985767
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou, ja en nee. Er zitten daar ook lieden tussen die in de historische misrepresentatie trappen dat Isral een koloniaal project is bestaande uit blanke Oost-Europeanen dat de grond van de staat Palestina bezet houdt, bestaande uit bruine mensen en daarom al vanaf begin af aan een koloniale POC onderdrukkende staat is.

Verder dat Isral uit Holocaust-overlevenden bestaat die nu zelf de Holocaust opnieuw uitvoert. Beide ook wederom niet waar.

Al dat gezegd hebbende, zijn er wl andere redenen om een hekel aan de staat Isral te hebben, hoewel het vreemd is dat die hekel nooit wordt uitgebreid richting andere Arabische staten, die geen haar beter naar de andere Palestijnen en hun eigen minderheden zijn geweest. Vaak nog slechter en andere mensenrechten zijn al helemaal dramatisch (zie de Pride discussie).
Je zou bijna gaan denken dat het religieus of sektarisch van aard is.

Bijna.
pi_217985795
Van de pot gerukt daar bij GL-PvdA. Niet verrassend dat zo'n Piri er zo over denkt maar als partij 8)7
pi_217985821
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Wat ook bijzonder is, is dat ik overal hoor dat Isral de aggressor is en alsof Iran compleet onschuldig is. Ze bewapen al jarenlang allerlei terreurgroepen om Isral heen met het doel het land en volk te vernietigen.

En nu doet men alsof Isral zomaar uit het niets het lieve onschuldige Iran aan het bombarderen is. :')
Op het laatst is het toch ook wel een beetje klaar met zoeken wie begon, vind je niet? Maar zij doen het ook was een argument waar ik op de basisschool al niet mee weg kwam.

Hamas is een walgelijke organisatie en Iran is een enorm klote regiem dat allemaal anti Isral proxies steunt. Maar deze beide zaken maken Isral niet een baken van mensenrechten en vredelievendheid. Ook Isral is met haar beleid richting de westelijke Jordaanoever en Gaza een enorm klote land.

Ik vind het dan ook zo raar dat iedereen hier zo partij kan en wil kiezen, ze krijgen van mij alle drie een dikke onvoldoende!
  donderdag 19 juni 2025 @ 16:03:26 #193
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217985851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:57 schreef 3rr0r het volgende:
Van de pot gerukt daar bij GL-PvdA. Niet verrassend dat zo'n Piri er zo over denkt maar als partij 8)7
Ik vind het vooral verrassend dat Piri eerder nog pal stond voor dat Iron Dome en het geen oplossing noemde om het vermogen tot het beschermen van de eigen burgers weg te nemen van Isral...

twitter

Ze verklaart zelf dat dit is omdat ze het niet meer uitsluitend als verdedigingssysteem ziet maar als iets wat de durf tot aanvallen ondersteunt.

https://nos.nl/artikel/25(...)ng-israel-stopzetten

quote:
Daar kan ik me ook iets bij voorstellen (niet dat ik het ermee eens ben) maar dat verklaart de draai van 180 niet genoeg vind ik. Dit heeft sterk de schijn van druk vanuit de partij.
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 16:04:06 #194
pi_217985852
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Op het laatst is het toch ook wel een beetje klaar met zoeken wie begon, vind je niet? Maar zij doen het ook was een argument waar ik op de basisschool al niet mee weg kwam.

Hamas is een walgelijke organisatie en Iran is een enorm klote regiem dat allemaal anti Isral proxies steunt. Maar deze beide zaken maken Isral niet een baken van mensenrechten en vredelievendheid. Ook Isral is met haar beleid richting de westelijke Jordaanoever en Gaza een enorm klote land.

Ik vind het dan ook zo raar dat iedereen hier zo partij kan en wil kiezen, ze krijgen van mij alle drie een dikke onvoldoende!
Veel te genuanceerd. Een kant kiezen graag en alles wat de rest doet is kut.
pi_217985858
quote:
Iran faces near-total internet blackout

Internet connectivity across the country plummeted from 78% to just 3% on Wednesday afternoon, according to data from Netblocks, a non-governmental organization that monitors internet governance.

Iran’s Ministry of Information and Communications Technology said it had imposed temporary internet restrictions, citing security concerns.
CNN

Als Iran het zelf platlegt, zou dat dan meer zijn om het de bevolking moeilijker te maken een opstand tegen het regime te organiseren?
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 16:06:14 #196
pi_217985864
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:04 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN

Als Iran het zelf platlegt, zou dat dan meer zijn om het de bevolking moeilijker te maken een opstand tegen het regime te organiseren?
Correct
pi_217985874
Ik vind dat de Mossad eventjes gezellig moet komen babbelen met Kale Piri.
pi_217985885
Iran is ondertussen ook aan het dreigen Amerikaanse basissen aan te vallen. Ook die in Turkije.

Mijn 'er staat nooit iets te gebeuren' geloof krijgt flinke uitdagingen te verduren.
pi_217985890
quote:

[..]

Vandaar dat ik ook zeg dat ze nooit kernwapens in handen mogen krijgen en als er serieus bewijs is dat ze daar aan werken mogen ze van mij het hele atoom programma aan gort bombarderen. Maar dat bewijs is vooralsnog niet geleverd door Isral.

Met het argument " we nemen liever geen risico" kan je ieder land binnenvallen.

Duitsland heeft Europa 2 maal in een wereldoorlog gestort en wil nu weer gaan herbewapenen. Beter nemen we geen risico en gooien we Duitsland nu al plat want we lopen liever geen risico. Zie je hoe absurd dat klinkt?
pi_217985914
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:08 schreef theunderdog het volgende:
Iran is ondertussen ook aan het dreigen Amerikaanse basissen aan te vallen. Ook die in Turkije.

Mijn 'er staat nooit iets te gebeuren' geloof krijgt flinke uitdagingen te verduren.
Turkije is wel grappig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')