Ik besef dat het voor jou allemaal enorm ingewikkeld is, maar je kunt ook meerdere dingen tegelijk vinden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is wat moreel relativisme met een mens doet. Dit zien we ook al mbt de oorlog met de Palestijnen. Kiezen voor de slechte kant waarbij men zichzelf voor probeert te houden dat dit eigenlijk de goede kant en Israël en het Westen zogenaamd het probleem zijn.
Chaos na regime change is meer regel dan uitzondering.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:10 schreef LethalNinja het volgende:
Aanvallen van Iran op ziekenhuis Israël.. Tja lastig, vreselijk, tegelijkertijd heeft de IDF wel al meerdere ziekenhuizen van Gaza kapot gemaakt.
Nog steeds #Team IDF / team Israël
Sommige hier staan te feesten om het idee als de regering van Iran wordt vervangen. Maar ik ben daar niet zo zeker van. Na de interventie van Amerika werd het pas echt chaos in onder andere Irak. Dit soort landen vol (radicale) Moslims hebben vaak een dicator achtige leider nodig. Komt daar een (quasi) puppet dan gaat het alleen maar slechter...
Zal er erg aan liggen of intern verzet gecultiveerd wordt door externe partijen. En je genoeg functies van het regime afbreekt. 20% van dat land is maar true believer. De andere 80% is de baarden zat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
Dat terwijl het twijfelachtig is of de nucleaire ambities van Iran daadwerkelijk worden gedwarsboomd en het uitgesloten is dat de ayatollahs verdwijnen als gevolg van deze serie aanvallen.
Je bedoelt de mensen die juichend in de straten stonden toen er gemartelde Israëlische burgers in pick-up trucks rond werden geparadeerd? De mensen die driftig hielpen met het plunderen van Israëlische dorpen en het gijzelen van Israëliërs?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik besef dat het voor jou allemaal enorm ingewikkeld is, maar je kunt ook meerdere dingen tegelijk vinden.
Je kunt de terreurdaad van 7/10 verschrikkelijk vinden, van mening zijn dat Israël in zijn recht staat wanneer het tracht Hamas uit te schakelen en begaan zijn met de Israëlische gijzelaars, die zo snel mogelijk vrijgelaten dienen te worden.
Maar tegelijkertijd kun je je ook het lot aantrekken van het leed van de inwoners van Gaza, die extreem te lijden hebben onder de aanhouden aanvallen van Israël.
De huidige kwestie is evenmin zwart/wit. Ja, het regime in Iran is verschrikkelijk en de wereld zou beter af zijn wanneer dat zou verdwijnen. Israël in deze strijd duidelijk de 'goeie'.
Maar je kunt je tegelijkertijd afvragen of dit wel de juiste manier is, aangezien het risico bestaat dat het Midden-Oosten in chaos wordt gestort. Dat terwijl het twijfelachtig is of de nucleaire ambities van Iran daadwerkelijk worden gedwarsboomd en het uitgesloten is dat de ayatollahs verdwijnen als gevolg van deze serie aanvallen.
Even kloppend gemaaktquote:Op donderdag 19 juni 2025 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik besef dat het voor jou allemaal enorm ingewikkeld is, maar je kunt ook meerdere dingen tegelijk vinden.
Je kunt de terreurdaad van 7/10 verschrikkelijk vinden, van mening zijn dat Israël in zijn recht staat wanneer het tracht Hamas uit te schakelen en begaan zijn met de Israëlische gijzelaars, die zo snel mogelijk vrijgelaten dienen te worden.
Maar tegelijkertijd kun je je ook het lot aantrekken van het leed van de inwoners van Gaza, die extreem te lijden hebben onder de aanhouden aanvallen van Israël op Hamas die zich maar tussen hen blijft verschuilen en de gijzelaars niet opgeeft.
De huidige kwestie is evenmin zwart/wit. Ja, het regime in Iran is verschrikkelijk en de wereld zou beter af zijn wanneer dat zou verdwijnen. Israël in deze strijd duidelijk de 'goeie'.
Maar je kunt je tegelijkertijd afvragen of dit wel de juiste manier is, aangezien het risico bestaat dat het Midden-Oosten in chaos wordt gestort. Dat terwijl het twijfelachtig is of de nucleaire ambities van Iran daadwerkelijk worden gedwarsboomd en het uitgesloten is dat de ayatollahs verdwijnen als gevolg van deze serie aanvallen.
Met betrekking tot de oranje vriend sluit ik helemaal niets uit inderdaad, die wil ongetwijfeld het centrum van de aandacht hebben dus wat kun je dan beter doen dan dat....quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:22 schreef byah het volgende:
Zou Trump hebben bedacht om te wachten met ingrijpen tot volgende week om de NAVO te kakken te zetten?
Dit is allemaal blufpraat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:19 schreef theunderdog het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lrwirk543c2y
Haha Lindsey krijgt het toch nog voor elkaar.
Hij had ook gezegd dat de deur nog open stond voor Iran om te onderhandelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:22 schreef byah het volgende:
Zou Trump hebben bedacht om te wachten met ingrijpen tot volgende week om de NAVO te kakken te zetten?
Is helemaal geen flauwekul. Het is flauwekul om te denken dat elk land behoefte heeft aan democratie. Het is eigenlijk ook geen flauwekul het is meer arrogantie. Want het werkt goed in het Westen dus daar ook?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Chaos na regime change is meer regel dan uitzondering.
Dat er volken zijn die dictators nodig hebben is natuurlijk flauwekul. Voorheen was Iran gewoon een vrij en welvarend land. Als er eenmaal een dictatuur heerst is een overgang naar een democratie of andere vrijere vorm altijd chaotisch.
Ja, dat vinden wij in het westen wel zo prettig, maar heeft natuurlijk 0,0 te maken met wat die mensen zelf willen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:43 schreef LethalNinja het volgende:
Die landen hebben een leider nodig die niet vies is van harde sancties/ straffen af en toe.
Syrië, ook wel een voorbeeld van een land waar het ooit vrij aangenaam was. En nee, het is geen arrogantie vwb democratie, want er is nog een heel spectrum tussen democratie of een dictatuur natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:43 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Is helemaal geen flauwekul. Het is flauwekul om te denken dat elk land behoefte heeft aan democratie. Het is eigenlijk ook geen flauwekul het is meer arrogantie. Want het werkt goed in het Westen dus daar ook?
Irak, Afghanistan, Syrië.... Maar ook Libanon. Die landen hebben een leider nodig die niet vies is van harde sancties/ straffen af en toe. Dan houdt iedereen zich koest, zijn er geen rellen (met de nodige burger slachtoffers). De huidige regering van Iran naar de tering bombarderen en denken dat het dan ineens goed is allemaal in Iran geloof ik (niet meer).
het zal voor veel vluchtelingen zorgen, voor diverse fracties die onderling nu met elkaar een burgeroorlog kunnen voeren. Alleen maar meer ellende.
https://www.nu.nl/buitenl(...)ssade-in-israel.htmlquote:Iraanse aanval kwam in de buurt van verschillende ambassades
In Ramat Gan, dat vanochtend werd getroffen door een Iraanse raketaanval, liggen veel internationale ambassades. Een toren met meerdere ambassades ligt op enkele honderden meters van een gebouw waar een inslag is geweest.
Het gaat onder meer om de ambassades van Oostenrijk, Litouwen en Kenia. Die ambassades laten weten dat hun gebouw geen schade heeft opgelopen en dat het personeel in veiligheid is. De Nederlandse ambassade zit in het gebouw naast die toren.
Onder de Romeinen was het inderdaad redelijk stabiel. Daarna is het allemaal een stuk minder geworden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:50 schreef Toefjes het volgende:
Syrië, ook wel een voorbeeld van een land waar het ooit vrij aangenaam was.
Je zit nu dingen op mij te projecten om te proberen om jezelf moreel boven mij in de discussie te zetten. Jammer. Ik ga inhoudelijk niet daarop in. Laat voor mij alleen maar zien dat ik een goed punt heb ingebracht waar je wanhopig omheen probeert te gaan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Syrië, ook wel een voorbeeld van een land waar het ooit vrij aangenaam was. En nee, het is geen arrogantie vwb democratie, want er is nog een heel spectrum tussen democratie of een dictatuur natuurlijk.
Als je vindt dat op basis van geloof er sowieso een leider moet zijn die iedereen die afwijkt uitschakelt, dan verschillen we van mening. En je doet dan ook veel andere moslim landen die gewoon redelijk goed functioneren tekort.
Dat is een beetje hetzelfde als denken dat wanneer Poetin dood is we eindelijk rozengeur en maneschijn krijgen, in Rusland. Dat kan, maar de kans is klein. Gewoon omdat je te maken hebt met een debiel en gehersenspoeld volk en dat is in Iran denk ik niet anders.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het elimineren van hun nucleaire programma en wellicht ook regime change zou juist voor rust kunnen zorgen.
Als je dat niet doet, ben je binnen 10-15 jaar weer precies waar we nu zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:52 schreef theunderdog het volgende:
Zover gaan om een regime change te realiseren, is onwijs dom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |