Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat (iets wat ik jou overigens ook niet heb zien zeggen he, dus 'je' is in het algemeen, niet specifiek naar jouquote:Op donderdag 19 juni 2025 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is wel een zeldzaam dom voorstel hoor.
En ik ben ook teleurgesteld. Ik heb genoeg van het rechtse gestuntel de afgelopen jaren, maar ik kan nooit op een partij stemmen die dit soort onzin ideeën oppert
Rechts heulde samen met de Islamisten in Afghanistan om de Sovjets aan te pakken. En nu? Het hele links-rechts gejank is best vermoeiend. Beetje pot-ketel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit zagen we ook in 1978, vlak voor de Islamitische revolutie in Iran.
Links Iran (communisten) trokken samen op met de islamisten om de Shah te verdrijven. In het vacüum wat daarna ontstond, slachtten de islamisten de communisten af en grepen de macht.
Daarom vind ik links Nederland zo ongelofelijk naïef, je trekt letterlijk op met mensen die jou daarna in het vizier hebben.
Zul je mij niet horen zeggen, daar is het ook een veel te democratische partij voor.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat? Ze hebben een idee, dat is een dom idee lijkt mij ook, maar dat ze joden haten lijkt me echt sterk.
Ik vind dat partijen het meer moeten hebben over binnenlandse zaken. De woningnood, inflatie, zorg, etcetera. Dat emotionele gedoe over buitenlandse conflicten leidt alleen maar af en verdringt tijd aan wezenlijke zaken in Nederland. We hebben een ministerie van buitenlandse zaken die zich bezig houdt met het buitenland, en dat is wel genoeg.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat ze het over Israël en de situatie in Gaza hebben is niet meer dan logisch, maar de oorverdovende stilte over de (meerdere!) slagvelden en oorlogsmisdaden in Afrika vind ik wel tekenend. Zeker als je dan ook nog eens dit soort plannetjes de ether in slingert.
Het valt natuurlijk ook niet mee om een volwaardige democratie te zijn terwijl een legermacht van meerdere landen je probeert te vernietigen. Het punt was echter dat zowel Noord-Korea en Rusland zich heel veel kunnen permitteren in Europa juist omdat ze kernwapens hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:17 schreef Homey het volgende:
[..]
Oekraïne was nooit echt een democratie en is nu een dictatuur. Wel met de context van een gruwelijke oorlog, maar toch.
Als je nu nog Groenlinks-PVDA stemt dan deug je gewoon niet. Zoveel is wel duidelijk.quote:Verder verbaas ik me over het gebrek aan kritiek op Iran in Nederland. Iran executeert letterlijk mensen in Nederland en hangt homo's op aan hijskranen. Dat is het regime. Niet dat dat Kata Pirie heel veel boeit lijkt het.
Ja dat denk ik wel. Wees niet zo naïef.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat (iets wat ik jou overigens ook niet heb zien zeggen he, dus 'je' is in het algemeen, niet specifiek naar jou)? Ze hebben een idee, dat is een dom idee lijkt mij ook, maar dat ze joden haten lijkt me echt sterk.
Tot op zekere hoogte, ja. We hebben genoeg sores in ons eigen land.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik vind dat partijen het meer moeten hebben over binnenlandse zaken. De woningnood, inflatie, zorg, etcetera. Dat emotionele gedoe over buitenlandse conflicten leidt alleen maar af en verdringt tijd aan wezenlijke zaken in Nederland. We hebben een ministerie van buitenlandse zaken die zich bezig houdt met het buitenland, en dat is wel genoeg.
En het 'mooie' is dat die buitenlandse zaken gewoon hier op straat worden uitgevochten waarbij Joden het moeten ontgelden en de daders de volledige steun ontvangen van de politiek.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik vind dat partijen het meer moeten hebben over binnenlandse zaken. De woningnood, inflatie, zorg, etcetera. Dat emotionele gedoe over buitenlandse conflicten leidt alleen maar af en verdringt tijd aan wezenlijke zaken in Nederland. We hebben een ministerie van buitenlandse zaken die zich bezig houdt met het buitenland, en dat is wel genoeg.
Landelijke politiek indelen in rechts en links is al simplistisch, laat staan internationale-politiek/geopolitiek.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rechts heulde samen met de Islamisten in Afghanistan om de Sovjets aan te pakken. En nu? Het hele links-rechts gejank is best vermoeiend. Beetje pot-ketel.
Irak wekte dan ook zelf de suggestie door haar gedrag. In het MO is het belangrijk dat je als sterke partij wordt gezien. Nogal dom dus.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit soort feitjes waren toentertijd ook over Irak te melden.
Er zitten daar minimaal sterke Israël haters tussen, een paar antisemieten zou me ook niet verbazen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat (iets wat ik jou overigens ook niet heb zien zeggen he, dus 'je' is in het algemeen, niet specifiek naar jou)? Ze hebben een idee, dat is een dom idee lijkt mij ook, maar dat ze joden haten lijkt me echt sterk.
Genoeg redenen om de staat Israël te haten. Zeker op individueel vlak, maar de grap is dat dat voor veel mensen slechts een vehikel is om hun antisemitisme te etaleren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zitten daar minimaal sterke Israël haters tussen, een paar antisemieten zou me ook niet verbazen.
Maar daar kun je weer op reageren met dat het moeilijk slechter kon. Ze zaten al in groten getale in de armen van Hamas en zijn op school jarenlang geïndoctrineerd met rekensommetjes à la "als je 1 zionist van de 10 opblaast, hoeveel heb je er dan nog?".quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
...
Bovendien kun je ook redeneren dat de uitzichtloze situatie waarin veel Gazanen verkeren hen in de armen drijven van een organisatie zoals Hamas. Net zoals dat er ook zat Israeli's zijn die van mening zijn dat het volstrekt rechtvaardig is om dood en verderf te zaaien onder Palestijnse burgers.
Haat voedt haat. Onverdraagzaamheid heeft ook context - niet altijd, maar in dit geval wel. In beide kampen.
...
Nou, ja en nee. Er zitten daar ook lieden tussen die in de historische misrepresentatie trappen dat Israël een koloniaal project is bestaande uit blanke Oost-Europeanen dat de grond van de staat Palestina bezet houdt, bestaande uit bruine mensen en daarom al vanaf begin af aan een koloniale POC onderdrukkende staat is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Genoeg redenen om de staat Israël te haten. Zeker op individueel vlak, maar de grap is dat dat voor veel mensen slechts een vehikel is om hun antisemitisme te etaleren.
Je zou bijna gaan denken dat het religieus of sektarisch van aard is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou, ja en nee. Er zitten daar ook lieden tussen die in de historische misrepresentatie trappen dat Israël een koloniaal project is bestaande uit blanke Oost-Europeanen dat de grond van de staat Palestina bezet houdt, bestaande uit bruine mensen en daarom al vanaf begin af aan een koloniale POC onderdrukkende staat is.
Verder dat Israël uit Holocaust-overlevenden bestaat die nu zelf de Holocaust opnieuw uitvoert. Beide ook wederom niet waar.
Al dat gezegd hebbende, zijn er wél andere redenen om een hekel aan de staat Israël te hebben, hoewel het vreemd is dat die hekel nooit wordt uitgebreid richting andere Arabische staten, die geen haar beter naar de andere Palestijnen en hun eigen minderheden zijn geweest. Vaak nog slechter en andere mensenrechten zijn al helemaal dramatisch (zie de Pride discussie).
Op het laatst is het toch ook wel een beetje klaar met zoeken wie begon, vind je niet? Maar zij doen het ook was een argument waar ik op de basisschool al niet mee weg kwam.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat ook bijzonder is, is dat ik overal hoor dat Israël de aggressor is en alsof Iran compleet onschuldig is. Ze bewapen al jarenlang allerlei terreurgroepen om Israël heen met het doel het land en volk te vernietigen.
En nu doet men alsof Israël zomaar uit het niets het lieve onschuldige Iran aan het bombarderen is.
Ik vind het vooral verrassend dat Piri eerder nog pal stond voor dat Iron Dome en het geen oplossing noemde om het vermogen tot het beschermen van de eigen burgers weg te nemen van Israël...quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:57 schreef 3rr0r het volgende:
Van de pot gerukt daar bij GL-PvdA. Niet verrassend dat zo'n Piri er zo over denkt maar als partij
Daar kan ik me ook iets bij voorstellen (niet dat ik het ermee eens ben) maar dat verklaart de draai van 180 niet genoeg vind ik. Dit heeft sterk de schijn van druk vanuit de partij.quote:Volgens Piri maakt de Iron Dome deel uit van de aanvalskracht van Israël en is die niet uitsluitend te zien als verdedigingsmiddel voor burgers. "Had Netanyahu ook Iran aangevallen als hij niet de beschikking had over de Iron Dome? Israël durft dit, juist vanwege dit systeem." Zij vindt dat de levering van onderdelen door Nederlandse bedrijven moet stoppen en wil een volledig wapenembargo tegen Israël.
Veel te genuanceerd. Een kant kiezen graag en alles wat de rest doet is kut.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Op het laatst is het toch ook wel een beetje klaar met zoeken wie begon, vind je niet? Maar zij doen het ook was een argument waar ik op de basisschool al niet mee weg kwam.
Hamas is een walgelijke organisatie en Iran is een enorm klote regiem dat allemaal anti Israël proxies steunt. Maar deze beide zaken maken Israël niet een baken van mensenrechten en vredelievendheid. Ook Israël is met haar beleid richting de westelijke Jordaanoever en Gaza een enorm klote land.
Ik vind het dan ook zo raar dat iedereen hier zo partij kan en wil kiezen, ze krijgen van mij alle drie een dikke onvoldoende!
CNNquote:Iran faces near-total internet blackout
Internet connectivity across the country plummeted from 78% to just 3% on Wednesday afternoon, according to data from Netblocks, a non-governmental organization that monitors internet governance.
Iran’s Ministry of Information and Communications Technology said it had imposed temporary internet restrictions, citing security concerns.
Correctquote:Op donderdag 19 juni 2025 16:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
CNN
Als Iran het zelf platlegt, zou dat dan meer zijn om het de bevolking moeilijker te maken een opstand tegen het regime te organiseren?
Vandaar dat ik ook zeg dat ze nooit kernwapens in handen mogen krijgen en als er serieus bewijs is dat ze daar aan werken mogen ze van mij het hele atoom programma aan gort bombarderen. Maar dat bewijs is vooralsnog niet geleverd door Israël.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:46 schreef mackinac het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof dit uit het niets komt maar Iran sponsort al decennia terreurgroepen die Israël aanvallen. En ook binnen Europa zijn ze actief.
Indien ze kernwapens hebben zal dit soort terreur alleen maar toenemen. Het is veelzeggend dat er inmiddels 12,000 Noord-Koreaanse militairen in Europa aan het vechten zijn om een democratisch land omver te werpen. Dat durven ze ook alleen omdat ze inmiddels onaantastbaar zijn.
Turkije is wel grappig.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:08 schreef theunderdog het volgende:
Iran is ondertussen ook aan het dreigen Amerikaanse basissen aan te vallen. Ook die in Turkije.
Mijn 'er staat nooit iets te gebeuren' geloof krijgt flinke uitdagingen te verduren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |