Kolonisatiequote:Op donderdag 19 juni 2025 12:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Pand Nederlandse ambassade in Tel Aviv licht beschadigd na Iraanse raketaanval
Tijd voor een oorlogsverklaring?
Ik had iets gepost in die strekking. Maar laat nu net dát de post zijn die verwijderd werd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ach zelfde als ik het voetbal topics. Als iedereen keer zou stoppen op die troll reageren. Maar dat lijkt onmogelijk te zijn of zo
Ik denk dat niemand het zeker weet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Indien dat bewijs overtuigend is moet hij dat delen en mogen ze wat mij betreft het hele regime en al hun Nucleaire faciliteiten naar Allah schieten. Maar als dat bewijs er niet is, en dat is waar het vooralsnog op lijkt, heeft Israël onterexht Iran aangevallen.
Kan Israël het risico dan nemen dat ze over een paar maanden 9 kernbommen hebben.quote:However, he noted that the IAEA's latest quarterly report released in late May warned that Iran had amassed enough uranium enriched up to 60% purity - a short, technical step away from weapons grade, or 90% - to potentially make nine nuclear bombs. That was "a source of legitimate concern", he said.
Grossi also said the agency could not provide assurance that the Iranian nuclear programme was exclusively peaceful because Iran was not complying with its investigation into man-made uranium particles discovered by inspectors at three undeclared nuclear sites.
quote:👀🇮🇱 Israeli security sources say one of the missiles fired from Iran this morning may have been a cluster-type weapon, breaking into smaller submunitions on impact across the Gush Dan area.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lrxefrvncs2r
Dat moet Israël voor zichzelf bepalen maar we moeten dat als internationale gemeenschap wel veroordelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:12 schreef mackinac het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het zeker weet.
Volgens de IAEA
[..]
Kan Israël het risico dan nemen dat ze over een paar maanden 9 kernbommen hebben.
quote:GL-PvdA wil levering onderdelen voor luchtverdediging Israël stopzetten
De Tweede Kamerfractie van GroenLinks-PvdA wil dat de levering van Nederlandse onderdelen voor het Israëlische luchtverdedigingssysteem Iron Dome wordt stilgelegd. "Israël is op dit moment de agressor, als Israël slachtoffer zou zijn, hebben we een andere discussie", zei Kamerlid Piri in een debat met demissionair minister van Buitenlandse Zaken Veldkamp. Die reageerde geschrokken op het standpunt, omdat het luchtverdedigingssysteem burgers beschermt tegen raketaanvallen.
"Mensen zitten daar in schuilkelders. Mensen die het eens zijn met de regering Netanyahu en mensen die het niet met hem eens zijn", zei Veldkamp. "Ik constateer dat GL-PvdA een draai heeft gemaakt op dit punt. Het is een draai die wij als kabinet in ieder geval niet gaan overnemen."
Volgens Piri maakt de Iron Dome deel uit van de aanvalskracht van Israël en is die niet uitsluitend te zien als verdedigingsmiddel voor burgers. "Had Netanyahu ook Iran aangevallen als hij niet de beschikking had over de Iron Dome? Israël durft dit, juist vanwege dit systeem." Zij vindt dat de levering van onderdelen door Nederlandse bedrijven moet stoppen en wil een volledig wapenembargo tegen Israël.
Van de kaart geveegd
Hiermee komt de partij recht tegenover de VVD te staan. VVD-Kamerlid Van der Burg vindt dat Piri "eerlijk moet zijn" over de gevolgen voor Israëlische burgers. "Spreek dan ook de consequenties van dit standpunt uit. Namelijk dat Tel Aviv volledig van de kaart geveegd kan gaan worden door Iran." Ook de Kamerleden Ceder (CU) en Kahraman (NSC) waarschuwden voor een "existentiële dreiging" voor Israël wanneer het luchtverdedigingssysteem wegvalt.
Het kabinet heeft dit jaar zeven vergunningen verleend aan bedrijven voor de levering van onderdelen voor de Iron Dome. Deze transacties passen binnen de Europese kaders voor wapenexportcontrole, meldde het kabinet aan de Kamer. Iran lukt het inmiddels om met droneaanvallen door de verdediging heen te breken, zeggen defensie-experts.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]
Moslimbroederschapped .quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]
Heb jij wel protesten gezien nadat een Israëlische raket een Iraans ziekenhuis heeft geraaktquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:21 schreef Cattivo het volgende:
Weinig mensen de straat op na die strike op een ziekenhuis.
O nee, dat is niet erg omdat het joden zijn die dit keer getroffen zijn.
:
Knip
ben benieuwd wie er vandaag en morgen de straat op gaan...
Waanzinquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik constateer slechts wat de sentimenten in de samenleving daar zijn. Het staat mensen vrij zichzelf tegen alle feiten in voor te houden dat Hamas slechts enkele rotte appels zijn of 'verzetsstrijders' in een zee van onschuldige mensen die hier niets mee te maken hebben, een frame dat regelmatig wordt gecreëerd door Westerse media, maar ik doe daar niet aan mee. Het is wat mij betreft ook moedwillig de situatie verdraaien zodat er een excuus is om de verkeerde kant te kiezen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij meent op deze wijze 2 miljoen mensen over dezelfde kam te kunnen scheren, dan staat dat jou uiteraard vrij. Ik sta daar anders in.
[..]
Als Fordow wordt geëlimineerd is het nucleaire programma wel klaar, mits het regime aan de macht blijft kan men misschien proberen opnieuw een programma te starten, maar normaal gezien gaat dat vele jaren duren alvorens men weer enigszins in de richting is van waar men was.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
1. Het is maar de vraag of het nucleaire programma daadwerkelijk wordt uitgeschakeld. Daar wordt aan getwijfeld.
2. Regime change is onwaarschijnlijk.
Het is op dit moment koffiedik kijken; we weten niet hoe dit eindigt. Maar ik ben niet op voorhand uitgesproken enthousiast, aangezien zulke omwentelingen zelden een succes zijn in het Midden-Oosten.
Ik zou zelf de voorkeur geven aan een solide deal met Iran, die voorkomt dat het land kernwapens maakt. Dat dit mogelijk is, laat de afgelopen 40 jaar zien. Want zolang wordt al gewaarschuwd voor een Iraanse bom.
Tegelijkertijd zou ik waar mogelijk de Iraanse dissidenten steunen. Want idealiter verdwijnt dat verschrikkelijke islamitische regime van het toneel, maar dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.
Sowieso is de obsessie van mensen met 'een paar honderd demonstranten' op een wereldbevolking van ruim 8 miljard om groteske generaliserende claims over ophef of verontwaardiging te doen altijd wel een heel bijzonder fenomeen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb jij wel protesten gezien nadat een Israëlische raket een Iraans ziekenhuis heeft geraakt
Blijkbaar een comfortabele rechtvaardiging om een hele bevolkingsgroep weg te zetten als kwaadaardig.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso is de obsessie van mensen met 'een paar honderd demonstranten' op een wereldbevolking van ruim 8 miljard om groteske generaliserende claims over ophef of verontwaardiging te doen altijd wel een heel bijzonder fenomeen.
Iron Dome, David's Sling, Arrow etc. Piri is vast geen moslima.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En ik had al zo'n pesthekel aan die partij....quote:GL-PvdA wil levering onderdelen voor luchtverdediging Israël stopzetten
Bij mijn weten is Piri geen moslima nee.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Iron Dome, David's Sling, Arrow etc. Piri is vast geen moslima.
Je kunt je grote vraagtekens stellen bij de acties van Israel, maar dit klinkt wel weer als een erg extreem standpunt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, dan is ze dus gewoon gek van zichzelf.quote:
Je doet nu net alsof dit uit het niets komt maar Iran sponsort al decennia terreurgroepen die Israël aanvallen. En ook binnen Europa zijn ze actief.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Want we moeten niet naar een wereld toe waarin landen op eigen houtje beslissen dat ze geen risico willen nemen en maar preventief een land plat gooien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |