abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 12:57:20 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217984570
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Pand Nederlandse ambassade in Tel Aviv licht beschadigd na Iraanse raketaanval

Tijd voor een oorlogsverklaring?
Kolonisatie

''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217984574
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ach zelfde als ik het voetbal topics. Als iedereen keer zou stoppen op die troll reageren. Maar dat lijkt onmogelijk te zijn of zo :')
Ik had iets gepost in die strekking. Maar laat nu net dát de post zijn die verwijderd werd.
pi_217984596
Iran is een land met een vreselijk regime dat onder geen beding kernwapens in handen mag krijgen.

Ik denk dat de meeste mensen het daarover eens zijn. De vraag is dus wat mij betreft welk bewijs Netanyahu heeft voor zijn bewering dat ze aan en kernwapen werken.

Indien dat bewijs overtuigend is moet hij dat delen en mogen ze wat mij betreft het hele regime en al hun Nucleaire faciliteiten naar Allah schieten. Maar als dat bewijs er niet is, en dat is waar het vooralsnog op lijkt, heeft Israël onterexht Iran aangevallen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217984624
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 juni 2025 @ 13:07:41 #105
284411 crew  heywoodu
pi_217984629
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kolonisatie

[ afbeelding ]
Gezien de afgelopen dagen zouden we met dergelijke schepen nog best een kans maken, denk ik.
pi_217984647
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Indien dat bewijs overtuigend is moet hij dat delen en mogen ze wat mij betreft het hele regime en al hun Nucleaire faciliteiten naar Allah schieten. Maar als dat bewijs er niet is, en dat is waar het vooralsnog op lijkt, heeft Israël onterexht Iran aangevallen.
Ik denk dat niemand het zeker weet.

Volgens de IAEA
quote:
However, he noted that the IAEA's latest quarterly report released in late May warned that Iran had amassed enough uranium enriched up to 60% purity - a short, technical step away from weapons grade, or 90% - to potentially make nine nuclear bombs. That was "a source of legitimate concern", he said.

Grossi also said the agency could not provide assurance that the Iranian nuclear programme was exclusively peaceful because Iran was not complying with its investigation into man-made uranium particles discovered by inspectors at three undeclared nuclear sites.
Kan Israël het risico dan nemen dat ze over een paar maanden 9 kernbommen hebben.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217984656
quote:
👀🇮🇱 Israeli security sources say one of the missiles fired from Iran this morning may have been a cluster-type weapon, breaking into smaller submunitions on impact across the Gush Dan area.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lrxefrvncs2r
pi_217984682
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:12 schreef mackinac het volgende:

[..]
Ik denk dat niemand het zeker weet.

Volgens de IAEA
[..]
Kan Israël het risico dan nemen dat ze over een paar maanden 9 kernbommen hebben.
Dat moet Israël voor zichzelf bepalen maar we moeten dat als internationale gemeenschap wel veroordelen.

Want we moeten niet naar een wereld toe waarin landen op eigen houtje beslissen dat ze geen risico willen nemen en maar preventief een land plat gooien.

Wij kunnen ook niet inschatten wat er over 10 jaar voor regering in Frankrijk zit. Dat geeft ons niet het recht hun Nucleaire faciliteiten te bombarderen omdat wij liever geen risico nemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:20:03 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217984707
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
quote:
GL-PvdA wil levering onderdelen voor luchtverdediging Israël stopzetten

De Tweede Kamerfractie van GroenLinks-PvdA wil dat de levering van Nederlandse onderdelen voor het Israëlische luchtverdedigingssysteem Iron Dome wordt stilgelegd. "Israël is op dit moment de agressor, als Israël slachtoffer zou zijn, hebben we een andere discussie", zei Kamerlid Piri in een debat met demissionair minister van Buitenlandse Zaken Veldkamp. Die reageerde geschrokken op het standpunt, omdat het luchtverdedigingssysteem burgers beschermt tegen raketaanvallen.

"Mensen zitten daar in schuilkelders. Mensen die het eens zijn met de regering Netanyahu en mensen die het niet met hem eens zijn", zei Veldkamp. "Ik constateer dat GL-PvdA een draai heeft gemaakt op dit punt. Het is een draai die wij als kabinet in ieder geval niet gaan overnemen."

Volgens Piri maakt de Iron Dome deel uit van de aanvalskracht van Israël en is die niet uitsluitend te zien als verdedigingsmiddel voor burgers. "Had Netanyahu ook Iran aangevallen als hij niet de beschikking had over de Iron Dome? Israël durft dit, juist vanwege dit systeem." Zij vindt dat de levering van onderdelen door Nederlandse bedrijven moet stoppen en wil een volledig wapenembargo tegen Israël.

Van de kaart geveegd

Hiermee komt de partij recht tegenover de VVD te staan. VVD-Kamerlid Van der Burg vindt dat Piri "eerlijk moet zijn" over de gevolgen voor Israëlische burgers. "Spreek dan ook de consequenties van dit standpunt uit. Namelijk dat Tel Aviv volledig van de kaart geveegd kan gaan worden door Iran." Ook de Kamerleden Ceder (CU) en Kahraman (NSC) waarschuwden voor een "existentiële dreiging" voor Israël wanneer het luchtverdedigingssysteem wegvalt.

Het kabinet heeft dit jaar zeven vergunningen verleend aan bedrijven voor de levering van onderdelen voor de Iron Dome. Deze transacties passen binnen de Europese kaders voor wapenexportcontrole, meldde het kabinet aan de Kamer. Iran lukt het inmiddels om met droneaanvallen door de verdediging heen te breken, zeggen defensie-experts.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217984718
quote:
13s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]

:N
pi_217984719
Weinig mensen de straat op na die strike op een ziekenhuis.
O nee, dat is niet erg omdat het joden zijn die dit keer getroffen zijn.
: Demonstraties in het Westen na de Al-Ahli-ziekenhuisexplosie (17 oktober 2023)

Barcelona, Spanje: Op 18 oktober 2023 protesteerden honderden in het stadscentrum tegen "genocide" op Palestijnen.

New York, VS: Op 18 oktober 2023 hielden pro-Palestijnse groepen bijeenkomsten tegen Amerikaanse steun aan Israël.

Washington D.C., VS: Op 18 oktober 2023 protesteerden demonstranten bij overheidsgebouwen voor Gaza-steun.

Londen, VK: Op 18 oktober 2023 protesteerden mensen bij de Israëlische ambassade voor een staakt-het-vuren.

Parijs, Frankrijk: Op 18 oktober 2023 hielden kleine groepen spontane pro-Palestijnse bijeenkomsten ondanks restricties.

Amman, Jordanië: Op 17 oktober 2023 probeerden demonstranten de Israëlische ambassade te bestormen na de Al-Ahli-ziekenhuisexplosie.

Beiroet, Libanon: Op 17 oktober 2023 protesteerden mensen bij de Amerikaanse ambassade, met botsingen tegen veiligheidstroepen.

Tripoli, Libië: Op 17 oktober 2023 laat marcheerden honderden met Palestijnse vlaggen naar Martyrs’ Square ter steun aan Gaza.

Istanbul, Turkije: Op 17 oktober 2023 laat probeerden demonstranten het Israëlische consulaat te betreden,

Ankara, Turkije: Op 17 oktober 2023 verzamelden grote menigten zich buiten de Israëlische ambassade om te protesteren.

Tunis, Tunesië: Op 17 oktober 2023 nacht hielden honderden massaprotesten in meerdere gebieden

--

ben benieuwd wie er vandaag en morgen de straat op gaan...
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:24:56 #112
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_217984734
quote:
[..]

Moslimbroederschapped .
RED ONS HENNIEGOD
pi_217984737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:21 schreef Cattivo het volgende:
Weinig mensen de straat op na die strike op een ziekenhuis.
O nee, dat is niet erg omdat het joden zijn die dit keer getroffen zijn.
:

Knip

ben benieuwd wie er vandaag en morgen de straat op gaan...
Heb jij wel protesten gezien nadat een Israëlische raket een Iraans ziekenhuis heeft geraakt :')
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:26:01 #114
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217984742
quote:
[..]

Waanzin 8)7 :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:27:49 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217984760
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als jij meent op deze wijze 2 miljoen mensen over dezelfde kam te kunnen scheren, dan staat dat jou uiteraard vrij. Ik sta daar anders in.
[..]
Ik constateer slechts wat de sentimenten in de samenleving daar zijn. Het staat mensen vrij zichzelf tegen alle feiten in voor te houden dat Hamas slechts enkele rotte appels zijn of 'verzetsstrijders' in een zee van onschuldige mensen die hier niets mee te maken hebben, een frame dat regelmatig wordt gecreëerd door Westerse media, maar ik doe daar niet aan mee. Het is wat mij betreft ook moedwillig de situatie verdraaien zodat er een excuus is om de verkeerde kant te kiezen.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
1. Het is maar de vraag of het nucleaire programma daadwerkelijk wordt uitgeschakeld. Daar wordt aan getwijfeld.
2. Regime change is onwaarschijnlijk.

Het is op dit moment koffiedik kijken; we weten niet hoe dit eindigt. Maar ik ben niet op voorhand uitgesproken enthousiast, aangezien zulke omwentelingen zelden een succes zijn in het Midden-Oosten.

Ik zou zelf de voorkeur geven aan een solide deal met Iran, die voorkomt dat het land kernwapens maakt. Dat dit mogelijk is, laat de afgelopen 40 jaar zien. Want zolang wordt al gewaarschuwd voor een Iraanse bom.

Tegelijkertijd zou ik waar mogelijk de Iraanse dissidenten steunen. Want idealiter verdwijnt dat verschrikkelijke islamitische regime van het toneel, maar dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.
Als Fordow wordt geëlimineerd is het nucleaire programma wel klaar, mits het regime aan de macht blijft kan men misschien proberen opnieuw een programma te starten, maar normaal gezien gaat dat vele jaren duren alvorens men weer enigszins in de richting is van waar men was.

En mocht hier inderdaad weer mee worden gestart wordt het weer tijd voor sancties, want een religieus regime als dat van Iran dat heel het Midden-Oosten gestabiliseerd en openlijk oorlogsteksten uitslaat jegens Israël en de VS vormt een groot gevaar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217984769
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Heb jij wel protesten gezien nadat een Israëlische raket een Iraans ziekenhuis heeft geraakt :')
Sowieso is de obsessie van mensen met 'een paar honderd demonstranten' op een wereldbevolking van ruim 8 miljard om groteske generaliserende claims over ophef of verontwaardiging te doen altijd wel een heel bijzonder fenomeen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:31:56 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217984774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
Sowieso is de obsessie van mensen met 'een paar honderd demonstranten' op een wereldbevolking van ruim 8 miljard om groteske generaliserende claims over ophef of verontwaardiging te doen altijd wel een heel bijzonder fenomeen.
Blijkbaar een comfortabele rechtvaardiging om een hele bevolkingsgroep weg te zetten als kwaadaardig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:32:08 #118
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217984775
quote:
[..]

Iron Dome, David's Sling, Arrow etc. Piri is vast geen moslima. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217984803
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:34:49 #120
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217984804
quote:
GL-PvdA wil levering onderdelen voor luchtverdediging Israël stopzetten
En ik had al zo'n pesthekel aan die partij....
Huilen over palestijnse burgers en het wél prima vinden als joodse burgers bommen op hun huis krijgen. Ja daar zelfs aan mee willen werken door hun bescherming te willen onthouden. Zijn er echt mensen die dat prima vinden ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_217984808
Als ik de redenering van Kati Piri volg, zou Nederland dan maar Iran moeten steunen want dat weerloze Iran is na decennia voorbereiden niet eens in staat om een luchtalarm te maken? Laat staan zich te verdedigen na aan te vallen....
pi_217984809
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:32 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Iron Dome, David's Sling, Arrow etc. Piri is vast geen moslima. :')
Bij mijn weten is Piri geen moslima nee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217984825
quote:
[..]

Je kunt je grote vraagtekens stellen bij de acties van Israel, maar dit klinkt wel weer als een erg extreem standpunt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:40:51 #124
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217984864
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:35 schreef Monolith het volgende:
Piri
Ah, dan is ze dus gewoon gek van zichzelf.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217984916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Want we moeten niet naar een wereld toe waarin landen op eigen houtje beslissen dat ze geen risico willen nemen en maar preventief een land plat gooien.
Je doet nu net alsof dit uit het niets komt maar Iran sponsort al decennia terreurgroepen die Israël aanvallen. En ook binnen Europa zijn ze actief.

Indien ze kernwapens hebben zal dit soort terreur alleen maar toenemen. Het is veelzeggend dat er inmiddels 12,000 Noord-Koreaanse militairen in Europa aan het vechten zijn om een democratisch land omver te werpen. Dat durven ze ook alleen omdat ze inmiddels onaantastbaar zijn.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')