Nou, doe je het weer. Iran is geen willekeurig land. Het sponsort alle jaren terroristische acties tegen Israël, verkondigt elke keer dat het Israël wil vernietigen, en heeft zelfs terreur acties uitgevoerd op Nederlandse bodem.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Met het argument " we nemen liever geen risico" kan je ieder land binnenvallen.
Roept Duitsland al tientallen jaren lang dat ze Israël en de Verenigde Staten gaan vernietigen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook zeg dat ze nooit kernwapens in handen mogen krijgen en als er serieus bewijs is dat ze daar aan werken mogen ze van mij het hele atoom programma aan gort bombarderen. Maar dat bewijs is vooralsnog niet geleverd door Israël.
Duitsland heeft Europa 2 maal in een wereldoorlog gestort en wil nu weer gaan herbewapenen. Beter nemen we geen risico en gooien we Duitsland nu al plat want we lopen liever geen risico. Zie je hoe absurd dat klinkt?
Markushower is al in de gang gesignaleerdquote:Op donderdag 19 juni 2025 16:07 schreef UitStraling het volgende:
Ik vind dat de Mossad eventjes gezellig moet komen babbelen met Kale Piri.
quote:Hulpdiensten tellen bijna 90 gewonden na raketaanvallen op Israël
De Israëlische hulpdiensten melden dat er 89 gewonden zijn geteld na raketinslagen in de omgeving van Tel Aviv en het zuiden van het land. De hulpverleningsorganisatie Magen David Adom meldt dat 3 mensen ernstige verwondingen opliepen. 2 mensen raakten matig gewond, 40 liepen lichte verwondingen op door granaatscherven en explosies.
Nog eens 31 raakten gewond toen ze naar een schuilplaats renden, stelt de Israëlische zusterorganisatie van Het Rode Kruis. Magen David Adom rekent ook mensen die erg zijn geschrokken of bang zijn geworden tot de gewonden. Dat zijn er 13.
Want Duitsland legt burgers in Nederland om? Schiet raketten af op Nederland en roept al tig jaar dat ze Nederland willen vernietigen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook zeg dat ze nooit kernwapens in handen mogen krijgen en als er serieus bewijs is dat ze daar aan werken mogen ze van mij het hele atoom programma aan gort bombarderen. Maar dat bewijs is vooralsnog niet geleverd door Israël.
Duitsland heeft Europa 2 maal in een wereldoorlog gestort en wil nu weer gaan herbewapenen. Beter nemen we geen risico en gooien we Duitsland nu al plat want we lopen liever geen risico. Zie je hoe absurd dat klinkt?
Mentaal gewond? Dat is hier ook de halve bevolking, niet door een aanval maar al bij de geboorte.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:17 schreef 3rr0r het volgende:
Dit staat bij de NOS. Zou dat waar zijn, dat men in Israel mensen die erg geschrokken zijn en/of bang zijn geworden tot de gewonden rekent? Lijkt me heel sterk, of het moet een dusdanige paniekaanval zijn dat men medische hulp nodig heeft? Zoals men het er neerzet komt het een beetje belachelijkmakend over.
[..]
Onzin en onderbuik.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik begin langzaam in Nederland het idee te krijgen dat niet stemmen nog wel de beste optie wordt. Ze zitten er of alleen voor zichzelf, of ze zijn totaal niet geschikt en kunnen er gewoon niks van, of ze zijn zo naief/dom dat het land door hun maatregelen juist slechter maken. Een krachtig statement zou zijn dat er gewoon een hele lage opkomst is en dat mensen het helemaal zat zijn met deze politiek.
Vergeet het verrassingsfeestje van Iran op 7 oktober 2023 niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Roept Duitsland al tientallen jaren lang dat ze Israël en de Verenigde Staten gaan vernietigen?
Fijn dat ze kleur bekennen. Weten we gelijk waar we aan toe zijn. Partij van de Ayatollah's dus.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]
Ze gaan hoofdelijk stemmen. Dus pas daarna weet je het.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Fijn dat ze kleur bekennen. Weten we gelijk waar we aan toe zijn. Partij van de Ayatollah's dus.
Ik denk dat er wel aardig wat in GL mee getrokken zijn in het activisme en antisemitisme.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat (iets wat ik jou overigens ook niet heb zien zeggen he, dus 'je' is in het algemeen, niet specifiek naar jou)? Ze hebben een idee, dat is een dom idee lijkt mij ook, maar dat ze joden haten lijkt me echt sterk.
Mee eens die GroenLinks vleugel gaat ze zetels kosten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou tot zover de kans op een nieuwe koers voor deze toekomstige fusiepartij. Helemaal gestoord dit.
Op zich is de redenatie niet onlogisch. Toen Reagan een ruimteschild wilde aanleggen om inkomende ballistische raketten te onderscheppen is dat ook niet doorgegaan omdat dit het nucleair evenwicht zou ontwrichten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je kunt je grote vraagtekens stellen bij de acties van Israel, maar dit klinkt wel weer als een erg extreem standpunt.
Het zou wel een intens domme actie zijn in ieder geval.quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Roept Duitsland al tientallen jaren lang dat ze Israël en de Verenigde Staten gaan vernietigen?
Iran roept zoveel. Autocratische landen staan er om bekend om de meest achterlijke dingen te roepen, maar waar het om gaat: Iran kán Israël niet vernietigen. Ook niet met kernwapens. Alleen als het zelfmoord en broedermoord wil plegen (kernwapens op Israël gebruiken betekent ook einde Iran, einde omliggende Arabische landen en einde heilige grond).quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Want Duitsland legt burgers in Nederland om? Schiet raketten af op Nederland en roept al tig jaar dat ze Nederland willen vernietigen?
Dus? Moet Israel het daarom maar blijven incasseren? Want anders is het zo zielig voor de ayatollah?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Iran roept zoveel. Autocratische landen staan er om bekend om de meest achterlijke dingen te roepen, maar waar het om gaat: Iran kán Israël niet vernietigen. Ook niet met kernwapens. Alleen als het zelfmoord en broedermoord wil plegen (kernwapens op Israël gebruiken betekent ook einde Iran, einde omliggende Arabische landen en einde heilige grond).
Hamas, Houthi's, Hezbollah etc. kunnen relatief gezien heel weinig en zijn voor Iran puur machtmiddelen in de regionale machtsstrijd, niet een poging om Israël te vernietigen. Israël is te sterk (en heeft te sterke vrienden) om ook maar in de buurt te komen van vernietiging.
Israël is een regionale grootmacht maar doet voorkomen alsof het een kwetsbaar en onschuldig land is wat existentieel gevaar loopt. Alleen mensen die voor propaganda vallen trappen daar in.
Hamas kan relatief heel weinig? Ik kan me nog een dag herinneren dat ze even een dagje op visite kwamen en 1300 Israeli's afslachtten. Ik zou dat niet relatief weinig willen noemen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Iran roept zoveel. Autocratische landen staan er om bekend om de meest achterlijke dingen te roepen, maar waar het om gaat: Iran kán Israël niet vernietigen. Ook niet met kernwapens. Alleen als het zelfmoord en broedermoord wil plegen (kernwapens op Israël gebruiken betekent ook einde Iran, einde omliggende Arabische landen en einde heilige grond).
Hamas, Houthi's, Hezbollah etc. kunnen relatief gezien heel weinig en zijn voor Iran puur machtmiddelen in de regionale machtsstrijd, niet een poging om Israël te vernietigen. Israël is te sterk (en heeft te sterke vrienden) om ook maar in de buurt te komen van vernietiging.
Israël is een regionale grootmacht maar doet voorkomen alsof het een kwetsbaar en onschuldig land is wat existentieel gevaar loopt. Alleen mensen die voor propaganda vallen trappen daar in.
Dit is natuurlijk een zeer bijzondere opstelling waarbij het er op lijkt (ik zeg lijkt) dat je de dreiging die Iran uitdraagt probeert te bagatelliseren om zodoende draagvlak te krijgen voor een bewezen terreurstaat als Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals, als jouw buurman Jan je al 30 jaar bedreigd met het uitmoorden van je hele gezin, hij heeft je huiskat al een keer vermoord en je dochter verkracht.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ik gun haar een bezoekje van een mossad agent. Geen geweld of intimidatie. Gewoon even wat uitleg en duidelijk maken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]
Wat is dit nou weer voor rare lezing. Het Israël van vandaag is een rechtstreekse uitloper van de oorlogen die het heeft gevoerd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Maar de buren van buurman Jan zijn Joden die hij al 30 jaar bedreigd, dochter van heeft verkracht en de kat van heeft vermoord, dus dan is het allemaal prima joh. Isj kutloer wat buurman Jan doet. Hij is van de vrede, zegt ie, dus zal het zo wel zijn. Soms is hij wat emotioneel dus dat hoort er dan bij. Is ook die cultuur.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nogmaals, als jouw buurman Jan je al 30 jaar bedreigd met het uitmoorden van je hele gezin, hij heeft je huiskat al een keer vermoord en je dochter verkracht.
Vind jij het dan een goed idee?
1, Dat Jan buiten in de buurt met een groot keukenmes en een handwapen rond mag lopen.
2. Vind je dat eigenlijk niet zo heel erg wenselijk en slim.
De oplossing zit in de diplomatieke sfeer maar dan zal ook Israël concessies moeten doen op het gebied van grondgebied, gedrag en regionale ambities. En dat wil Israël niet (en dat is de laatste 15 jaar alleen maar erger geworden).quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus? Moet Israel het daarom maar blijven incasseren? Want anders is het zo zielig voor de ayatollah?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |