Nou, doe je het weer. Iran is geen willekeurig land. Het sponsort alle jaren terroristische acties tegen Isral, verkondigt elke keer dat het Isral wil vernietigen, en heeft zelfs terreur acties uitgevoerd op Nederlandse bodem.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Met het argument " we nemen liever geen risico" kan je ieder land binnenvallen.
Roept Duitsland al tientallen jaren lang dat ze Isral en de Verenigde Staten gaan vernietigen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook zeg dat ze nooit kernwapens in handen mogen krijgen en als er serieus bewijs is dat ze daar aan werken mogen ze van mij het hele atoom programma aan gort bombarderen. Maar dat bewijs is vooralsnog niet geleverd door Isral.
Duitsland heeft Europa 2 maal in een wereldoorlog gestort en wil nu weer gaan herbewapenen. Beter nemen we geen risico en gooien we Duitsland nu al plat want we lopen liever geen risico. Zie je hoe absurd dat klinkt?
Markushower is al in de gang gesignaleerdquote:Op donderdag 19 juni 2025 16:07 schreef UitStraling het volgende:
Ik vind dat de Mossad eventjes gezellig moet komen babbelen met Kale Piri.
quote:Hulpdiensten tellen bijna 90 gewonden na raketaanvallen op Isral
De Isralische hulpdiensten melden dat er 89 gewonden zijn geteld na raketinslagen in de omgeving van Tel Aviv en het zuiden van het land. De hulpverleningsorganisatie Magen David Adom meldt dat 3 mensen ernstige verwondingen opliepen. 2 mensen raakten matig gewond, 40 liepen lichte verwondingen op door granaatscherven en explosies.
Nog eens 31 raakten gewond toen ze naar een schuilplaats renden, stelt de Isralische zusterorganisatie van Het Rode Kruis. Magen David Adom rekent ook mensen die erg zijn geschrokken of bang zijn geworden tot de gewonden. Dat zijn er 13.
Want Duitsland legt burgers in Nederland om? Schiet raketten af op Nederland en roept al tig jaar dat ze Nederland willen vernietigen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook zeg dat ze nooit kernwapens in handen mogen krijgen en als er serieus bewijs is dat ze daar aan werken mogen ze van mij het hele atoom programma aan gort bombarderen. Maar dat bewijs is vooralsnog niet geleverd door Isral.
Duitsland heeft Europa 2 maal in een wereldoorlog gestort en wil nu weer gaan herbewapenen. Beter nemen we geen risico en gooien we Duitsland nu al plat want we lopen liever geen risico. Zie je hoe absurd dat klinkt?
Mentaal gewond? Dat is hier ook de halve bevolking, niet door een aanval maar al bij de geboorte.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:17 schreef 3rr0r het volgende:
Dit staat bij de NOS. Zou dat waar zijn, dat men in Israel mensen die erg geschrokken zijn en/of bang zijn geworden tot de gewonden rekent? Lijkt me heel sterk, of het moet een dusdanige paniekaanval zijn dat men medische hulp nodig heeft? Zoals men het er neerzet komt het een beetje belachelijkmakend over.
[..]
Onzin en onderbuik.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik begin langzaam in Nederland het idee te krijgen dat niet stemmen nog wel de beste optie wordt. Ze zitten er of alleen voor zichzelf, of ze zijn totaal niet geschikt en kunnen er gewoon niks van, of ze zijn zo naief/dom dat het land door hun maatregelen juist slechter maken. Een krachtig statement zou zijn dat er gewoon een hele lage opkomst is en dat mensen het helemaal zat zijn met deze politiek.
Vergeet het verrassingsfeestje van Iran op 7 oktober 2023 niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Roept Duitsland al tientallen jaren lang dat ze Isral en de Verenigde Staten gaan vernietigen?
Fijn dat ze kleur bekennen. Weten we gelijk waar we aan toe zijn. Partij van de Ayatollah's dus.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]
Ze gaan hoofdelijk stemmen. Dus pas daarna weet je het.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Fijn dat ze kleur bekennen. Weten we gelijk waar we aan toe zijn. Partij van de Ayatollah's dus.
Ik denk dat er wel aardig wat in GL mee getrokken zijn in het activisme en antisemitisme.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar je denkt toch niet oprecht dat het gemiddelde Tweedekamerlid van GL-PvdA actief joden haat (iets wat ik jou overigens ook niet heb zien zeggen he, dus 'je' is in het algemeen, niet specifiek naar jou)? Ze hebben een idee, dat is een dom idee lijkt mij ook, maar dat ze joden haten lijkt me echt sterk.
Mee eens die GroenLinks vleugel gaat ze zetels kosten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou tot zover de kans op een nieuwe koers voor deze toekomstige fusiepartij. Helemaal gestoord dit.
Op zich is de redenatie niet onlogisch. Toen Reagan een ruimteschild wilde aanleggen om inkomende ballistische raketten te onderscheppen is dat ook niet doorgegaan omdat dit het nucleair evenwicht zou ontwrichten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je kunt je grote vraagtekens stellen bij de acties van Israel, maar dit klinkt wel weer als een erg extreem standpunt.
Het zou wel een intens domme actie zijn in ieder geval.quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Roept Duitsland al tientallen jaren lang dat ze Isral en de Verenigde Staten gaan vernietigen?
Iran roept zoveel. Autocratische landen staan er om bekend om de meest achterlijke dingen te roepen, maar waar het om gaat: Iran kn Isral niet vernietigen. Ook niet met kernwapens. Alleen als het zelfmoord en broedermoord wil plegen (kernwapens op Isral gebruiken betekent ook einde Iran, einde omliggende Arabische landen en einde heilige grond).quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Want Duitsland legt burgers in Nederland om? Schiet raketten af op Nederland en roept al tig jaar dat ze Nederland willen vernietigen?
Dus? Moet Israel het daarom maar blijven incasseren? Want anders is het zo zielig voor de ayatollah?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Iran roept zoveel. Autocratische landen staan er om bekend om de meest achterlijke dingen te roepen, maar waar het om gaat: Iran kn Isral niet vernietigen. Ook niet met kernwapens. Alleen als het zelfmoord en broedermoord wil plegen (kernwapens op Isral gebruiken betekent ook einde Iran, einde omliggende Arabische landen en einde heilige grond).
Hamas, Houthi's, Hezbollah etc. kunnen relatief gezien heel weinig en zijn voor Iran puur machtmiddelen in de regionale machtsstrijd, niet een poging om Isral te vernietigen. Isral is te sterk (en heeft te sterke vrienden) om ook maar in de buurt te komen van vernietiging.
Isral is een regionale grootmacht maar doet voorkomen alsof het een kwetsbaar en onschuldig land is wat existentieel gevaar loopt. Alleen mensen die voor propaganda vallen trappen daar in.
Hamas kan relatief heel weinig? Ik kan me nog een dag herinneren dat ze even een dagje op visite kwamen en 1300 Israeli's afslachtten. Ik zou dat niet relatief weinig willen noemen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Iran roept zoveel. Autocratische landen staan er om bekend om de meest achterlijke dingen te roepen, maar waar het om gaat: Iran kn Isral niet vernietigen. Ook niet met kernwapens. Alleen als het zelfmoord en broedermoord wil plegen (kernwapens op Isral gebruiken betekent ook einde Iran, einde omliggende Arabische landen en einde heilige grond).
Hamas, Houthi's, Hezbollah etc. kunnen relatief gezien heel weinig en zijn voor Iran puur machtmiddelen in de regionale machtsstrijd, niet een poging om Isral te vernietigen. Isral is te sterk (en heeft te sterke vrienden) om ook maar in de buurt te komen van vernietiging.
Isral is een regionale grootmacht maar doet voorkomen alsof het een kwetsbaar en onschuldig land is wat existentieel gevaar loopt. Alleen mensen die voor propaganda vallen trappen daar in.
Dit is natuurlijk een zeer bijzondere opstelling waarbij het er op lijkt (ik zeg lijkt) dat je de dreiging die Iran uitdraagt probeert te bagatelliseren om zodoende draagvlak te krijgen voor een bewezen terreurstaat als Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals, als jouw buurman Jan je al 30 jaar bedreigd met het uitmoorden van je hele gezin, hij heeft je huiskat al een keer vermoord en je dochter verkracht.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ik gun haar een bezoekje van een mossad agent. Geen geweld of intimidatie. Gewoon even wat uitleg en duidelijk maken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
Bij GroenLinks-PvdA wil men dus proberen de Iron Dome lam te leggen, wat een bijzondere partij is dit toch.
[..]
Wat is dit nou weer voor rare lezing. Het Isral van vandaag is een rechtstreekse uitloper van de oorlogen die het heeft gevoerd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Maar de buren van buurman Jan zijn Joden die hij al 30 jaar bedreigd, dochter van heeft verkracht en de kat van heeft vermoord, dus dan is het allemaal prima joh. Isj kutloer wat buurman Jan doet. Hij is van de vrede, zegt ie, dus zal het zo wel zijn. Soms is hij wat emotioneel dus dat hoort er dan bij. Is ook die cultuur.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nogmaals, als jouw buurman Jan je al 30 jaar bedreigd met het uitmoorden van je hele gezin, hij heeft je huiskat al een keer vermoord en je dochter verkracht.
Vind jij het dan een goed idee?
1, Dat Jan buiten in de buurt met een groot keukenmes en een handwapen rond mag lopen.
2. Vind je dat eigenlijk niet zo heel erg wenselijk en slim.
De oplossing zit in de diplomatieke sfeer maar dan zal ook Isral concessies moeten doen op het gebied van grondgebied, gedrag en regionale ambities. En dat wil Isral niet (en dat is de laatste 15 jaar alleen maar erger geworden).quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus? Moet Israel het daarom maar blijven incasseren? Want anders is het zo zielig voor de ayatollah?
Even netjes en erudiet aan Mevrouw Piri uitleggen dat het niet heel erg salonfhig is om de olijke bebaarde mannen te steunen die dat festivalmeisje aan het verkrachten waren, bij iedere stoot een mes in haar rug staken en waarvan ze haar borsten afsneden om er lachend mee te voetballen voor haar stervende ogen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik gun haar een bezoekje van een mossad agent. Geen geweld of intimidatie. Gewoon even wat uitleg en duidelijk maken.
In ieder geval wel een useful idiot.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij mijn weten is Piri geen moslima nee.
Je moet mijn kleine betoog dan ook vooral niet zien als een vergoelijking van Hamas, of iets in die richting. Mijn punt is vooral dat er ruimte is voor nuance, in plaats van stellen: 'Palestijnse burgers juichen Hamas toe, dus ze zijn kwaadaardig en verdienen ons medeleven niet'.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar daar kun je weer op reageren met dat het moeilijk slechter kon. Ze zaten al in groten getale in de armen van Hamas en zijn op school jarenlang gendoctrineerd met rekensommetjes la "als je 1 zionist van de 10 opblaast, hoeveel heb je er dan nog?".
Verder heb je wel gelijk dat de huidige werkwijze ook niet heel constructief gaat worden als er niet een heel briljant plan komt voor wederopbouw en verzoening.
Nog maar een keer Gaza weggeven, want dat was zo'n eclatant succes?quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De oplossing zit in de diplomatieke sfeer maar dan zal ook Isral concessies moeten doen op het gebied van grondgebied, gedrag en regionale ambities. En dat wil Isral niet (en dat is de laatste 15 jaar alleen maar erger geworden).
Bovendien zou Isral zich ook als een fatsoenlijk land moeten gedragen. Bommen op Gaza, het treiteren van burgers in de Westerlijke Jordaanoever en bommen op Iran zorgen er allemaal voor dat de haat tegen Isal verder gevoed wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Telkens als er ook maar een millimeter richting een oplossing word gedacht of gehandeld gebeurt er iets. Met als absolute klapper 7 oktober.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De oplossing zit in de diplomatieke sfeer maar dan zal ook Isral concessies moeten doen op het gebied van grondgebied, gedrag en regionale ambities. En dat wil Isral niet (en dat is de laatste 15 jaar alleen maar erger geworden).
Bizar dat niemand binnen die partij zich afvraagt of zo'n standpunt wel verdedigbaar is nu Isralische steden worden gebombardeerd door Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:25 schreef Hexagon het volgende:
Mevrouw Piri is wel goed in eigen doelpunten scoren.
Het koloniseren van de Westbank daarentegen is wel een succes.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nog maar een keer Gaza weggeven, want dat was zo'n eclatant succes?
Mevrouw Piri zal binnenkort wel teruggefloten worden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bizar dat niemand binnen die partij zich afvraagt of zo'n standpunt wel verdedigbaar is nu Isralische steden worden gebombardeerd door Iran.
Dat je kritisch bent op wapenleveranties aan Isral is tot daaraan toe. Maar hier kun je toch niet voor pleiten op het moment dat een land letterlijk wordt beschoten en burgers gevaar lopen. Waar zit dan je verstand?
Ah ja, Isral reageert alleen maar en al het leed in de omringende landen en van de Palestijnen komt allemaal op hun eigen conto. Die lezing kennen we onderhand wel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor rare lezing. Het Isral van vandaag is een rechtstreekse uitloper van de oorlogen die het heeft gevoerd.
Terroristische aanslag =/= existentieel gevaar. Als we bovenstaande logica zouden aanhouden zouden een hele hoop landen een hele hoop andere landen mogen aanvallen onder de noemer zelfverdediging en existentieel gevaar.quote:Oorlogen die zijn gestart voor buurlanden en of coalities van buurlanden. Recent nog een enorme terroristische aanslag die alleen maar uitgevoerd kon worden door en met steun van Iran.. een land dat "maar wat roept"
Ongelooflijk dit.
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah ja, Isral reageert alleen maar en al het leed in de omringende landen en van de Palestijnen komt allemaal op hun eigen conto. Die lezing kennen we onderhand wel.
[..]
Terroristische aanslag =/= existentieel gevaar. Als we bovenstaande logica zouden aanhouden zouden een hele hoop landen een hele hoop andere landen mogen aanvallen onder de noemer zelfverdediging en existentieel gevaar.
Dit is wel heel heel heel eenzijdig, stukje geschiedvervalsing. Zeg je dat Isral zich altijd netjes heeft gehouden aan de randvoorwaarden voor de diplomatieke oplossingen. Zoals ik hiervoor al aangaf, zolang er actief gekoloniseerd wordt is elk voorstel voor een diplomatieke oplossing lachwekkend.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Telkens als er ook maar een millimeter richting een oplossing word gedacht of gehandeld gebeurt er iets. Met als absolute klapper 7 oktober.
Een diplomatieke oplossing is nog nooit zo ver weg geweest en dat ligt in dit geval niet aan Isral. Sterker nog, de vorige keer dat er een oplossing in de vorm van twee Staten op tafel lag werd dat afgewezen. En weer niet door Isral.
Maar dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat de enige grote stap die gezet had kunnen worden vanuit een kant doorlopend gesaboteerd is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit is wel heel heel heel eenzijdig, stukje geschiedvervalsing. Zeg je dat Isral zich altijd netjes heeft gehouden aan de randvoorwaarden voor de diplomatieke oplossingen. Zoals ik hiervoor al aangaf, zolang er actief gekoloniseerd wordt is elk voorstel voor een diplomatieke oplossing lachwekkend.
Afgaande op de beelden van 7 oktober 2023, allerlei onderzoek en ook getuigenissen van de vrijgekomen gijzelaars er genoeg reden aan te nemen dat een heel groot deel wl achter het gedachtegoed van Hamas staat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het heeft dan ook niks te maken met het kiezen van een kant. Dat Hamas een terreurorganisatie is die moet worden uitgeroeid, is wat mij betreft geen controversieel standpunt.
Maar ik geloof niet dat al die mensen die de afgelopen 1,5 jaar zijn omgekomen in Gaza keiharde Hamas-aanhangers zijn - er zitten bijvoorbeeld ook veel kinderen tussen.
En wat is reden achter de uitzichtloze situatie van de Palestijnen? Dat komt door hun eigen gedrag en het verkiezen van een terreurorganisatie. De Palestijnen hebben zelf meermaals een tweestatenoplossing afgewezen en altijd een gewapende strijd gekozen boven een vreedzaam bestaan naast Isral.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovendien kun je ook redeneren dat de uitzichtloze situatie waarin veel Gazanen verkeren hen in de armen drijven van een organisatie zoals Hamas. Net zoals dat er ook zat Israeli's zijn die van mening zijn dat het volstrekt rechtvaardig is om dood en verderf te zaaien onder Palestijnse burgers.
Haat voedt inderdaad haat, door het aanhoudende terrorisme is de Isralische samenleving compleet verrechtst. Mensen die zich bijvoorbeeld eerst nog inzette voor een tweestatenoplossing hebben de hoop opgegeven, dat komt door de Palestijnen, niet door zulke Isralirs.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haat voedt haat. Onverdraagzaamheid heeft ook context - niet altijd, maar in dit geval wel. In beide kampen.
Ik sta open voor nuances, maar niet voor wensdenken en het wegkijken van de realiteit. Wat we zien is dat een aanzienlijk van de Westerlingen zichzelf een utopie voor de ogen houdt over de Palestijnse samenleving en zich koppig tegen alle bewijzen in maar naar Isral blijft wijzen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ik weet dat jij niet genteresseerd bent in zulke nuances. Het is immers veel makkelijker om een groep mensen in een hoek te drukken en te concluderen: zij verdienen het leed dat ze toekomt.
Dat is inderdaad ook zo. Isral is een kwetsbaar land dat zonder reden systematisch wordt aangevallen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Isral moet geen concessies doen, omringende volkeren en landen moeten stoppen met Isral aan te vallen. Waarom moet een land als Iran in hemelsnaam militaire bewegingen in andere landen opzetten om als proxies te gebruiken om zo Isral aan te vallen? Daar is geen reden voor. Toch heeft het religieuze regime van Iran besloten deze weg sinds 1979 te bewandelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Van uit 1 kant of vanuit een kant. Groot verschil namelijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat de enige grote stap die gezet had kunnen worden vanuit een kant doorlopend gesaboteerd is.
Ergens moet een stap worden gezet. Dat doe je niet door alles af te wijzen en terreur te zaaien.
Er gebeurt telkens iets inderdaad. Soms extern, soms intern, en soms zijn de plannen die op tafel liggen niet af, niet acceptabel of niet voldoende. Betekent niet dat je dan maar (langdurig) moet stoppen of opgeven.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Telkens als er ook maar een millimeter richting een oplossing word gedacht of gehandeld gebeurt er iets. Met als absolute klapper 7 oktober.
Een diplomatieke oplossing is nog nooit zo ver weg geweest en dat ligt in dit geval niet aan Isral. Sterker nog, de vorige keer dat er een oplossing in de vorm van twee Staten op tafel lag werd dat afgewezen. En weer niet door Isral.
Die tweestatenoplossing, waar slechts een eerste stapje voor gemaakt werd, is om meerdere redenen mislukt. En dat lag echt niet alleen aan de Palestijnen. Lees de geschiedenis er maar op na, onder andere met de moord op Rabin en hoe Netanyahu gehandeld heeft (en hoe er koffers met geld naar Hamas gingen).quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zo gerriteerd door alle spontane Iran fans dat ik het ook letterlijk als vliegen lees en dat neem ik hen kwalijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Als dit klopt is het een flink aantal vliegen in n klap.
Ik lees in zijn reactie eigenlijk vooral: de Palestijnen hebben niets te willen of te onderhanden, ze moeten het maar accepteren onder de voorwaarden die Isral stelt. Zo niet, dan zijn enkel de Palestijnen schuldig aan het falen van een diplomatieke oplossing.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er gebeurt telkens iets inderdaad. Soms extern, soms intern, en soms zijn de plannen die op tafel liggen niet af, niet acceptabel of niet voldoende. Betekent niet dat je dan maar (langdurig) moet stoppen of opgeven.
En welke oplossing bedoel je voorafgaand aan 7 oktober? Toch niet de Abraham Accords waarin de Palestijnen compleet buitenspel zouden worden gezet?
Hij zegt het ook, hier:quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Zoiets ja.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Even netjes en erudiet aan Mevrouw Piri uitleggen dat het niet heel erg salonfhig is om de olijke bebaarde mannen te steunen die dat festivalmeisje aan het verkrachten waren, bij iedere stoot een mes in haar rug staken en waarvan ze haar borsten afsneden om er lachend mee te voetballen voor haar stervende ogen.
Useful complete idiotquote:Op donderdag 19 juni 2025 17:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
In ieder geval wel een useful idiot.
Not so secret secret lair.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Rare conclusie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik lees in zijn reactie eigenlijk vooral: de Palestijnen hebben niets te willen of te onderhanden, ze moeten het maar accepteren onder de voorwaarden die Isral stelt. Zo niet, dan zijn enkel de Palestijnen schuldig aan het falen van een diplomatieke oplossing.
De Palestijnen hebben de tweestatenoplossing zelf meermaals afgewezen. Ook na de aanslag op Rabin was het wel degelijk het Palestijnse terrorisme dat nota bene ervoor heeft gezorgd dat Netanyahu de verkiezingen won in 1996.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die tweestatenoplossing, waar slechts een eerste stapje voor gemaakt werd, is om meerdere redenen mislukt. En dat lag echt niet alleen aan de Palestijnen. Lees de geschiedenis er maar op na, onder andere met de moord op Rabin en hoe Netanyahu gehandeld heeft (en hoe er koffers met geld naar Hamas gingen).
quote:After taking over from Yitzhak Rabin following his assassination, Peres decided to call early elections in order to give the government a mandate to advance the peace process.
During the campaign US president Bill Clinton attempted to influence the results of the election in favor of Peres saying that "I tried to do it in a way that didn't overtly involve me" because Peres was "more supportive of the peace process".
Netanyahu's campaign was helped by Australian mining magnate Joseph Gutnick, who donated over $1 million to Likud.
Nevertheless, Labour and Peres were comfortably ahead in the polls early in 1996, holding a lead of 20%. However, the country was hit by a spate of suicide attacks by Hamas including the Jerusalem bus 18 massacres and other attacks in Ashkelon and the Dizengoff Center, which killed 59 people and severely damaged Peres' election chances. Polls taken in mid-May showed Peres ahead by just 4-6%, whilst two days before the election his lead was down to 2%.
Bron
Ik weet dat Isral Hamas in eerste instantie helemaal niet zo vervelend vond. Ze zijn geen onschuldige partij die dit allemaal maar zonder reden overkomt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die tweestatenoplossing, waar slechts een eerste stapje voor gemaakt werd, is om meerdere redenen mislukt. En dat lag echt niet alleen aan de Palestijnen. Lees de geschiedenis er maar op na, onder andere met de moord op Rabin en hoe Netanyahu gehandeld heeft (en hoe er koffers met geld naar Hamas gingen).
De enige die slim zijn daar, zijn de Saudis. Je wijf binnenhouden, Kaffirs al het werk laten uitvoeren en zelf alles doen wat Allah verboden heeft.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:35 schreef UitStraling het volgende:
Het zal niet zo zijn maar vinden jullie ook dat de Isralirs minimaal 75 procent slimmer overkomen dan de rest daar in de Levant?
Ik ook, zeker omdat de leden wel overweldigend voor hebben gestemd.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat de PvdA-achterban gaat doen bij de verkiezingen, of ze de werkelijk idiote standpunten rondom Isral zwaar genoeg vinden wegen om op een andere partij te stemmen. De oude PvdA'ers die ik ken vinden het allemaal erg pijnlijk. Die lopen ook weg bij clubs als XR vanwege het antisemitisme.
Natuurlijk wel, de VVD heeft geen principes.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:43 schreef Bassie48 het volgende:
Gatverdamme wat is links toch een ontzettend eng clubje mensen. Ik zie de VVD nooit en never met die griezels straks een kabinet vormen.
Juist.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vergeet het verrassingsfeestje van Iran op 7 oktober 2023 niet.
Ze staan wel bijna op 1 in de peilingen. (GL-PvdA)quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat de PvdA-achterban gaat doen bij de verkiezingen, of ze de werkelijk idiote standpunten rondom Isral zwaar genoeg vinden wegen om op een andere partij te stemmen. De oude PvdA'ers die ik ken vinden het allemaal erg pijnlijk. Die lopen ook weg bij clubs als XR vanwege het antisemitisme.
Ik mag hopen dat deze partij die nu duidelijk kiest voor de extreem linkse vleugel bij de verkiezingen wordt afgestraft.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
Die is helemaal doorgedraaidquote:Piri stelde vervolgens dat de minister en het kabinet mede-verantwoordelijk zijn voor de situatie in Gaza en op de Westoever,
Vind je? Als iemand stelt dat Palestijnen eenzijdig alle diplomatieke pogingen tot een tweestatenoplossing hebben gesaboteerd dan zou ik niet weten hoe ik anders zou kunnen concluderen. Maar brengij gerust op andere gedachten hoor, misschien begrijp ik je gedachtegang gewoon niet goed of bedoelde je eigenlijk iets heel anders.quote:
De achterliggende logica van Piri is niet eens verkeerd volgens mij. De mensen die heel boos worden vinden het zowiezo al tof dat Iran wordt aangevallen. Als Isral niet relatief veilig was had Netan nooit zo'n grote broek aangetrokken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef heywoodu het volgende:
Man man man, totaal niet eens met het voorstel van die Piri hoor, voor de goede orde (dat moet altijd even expliciet vermeld worden tegenwoordig, anders denkt men in een geval als dit dat je het dus met ze eens bent en 'dus een antisemiet' bent ofzo), maar als je de reacties hier zo leest lijkt men oprecht te denken dat GL-PvdA minstens net zo erg is als een bepaalde partij in de jaren dertig en veertig. Dat is toch ook wel weer schromelijk overdreven zeg.
Is deze imam de grondlegger van de Abraham-akkoorden misschien.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:37 schreef Murkmoof het volgende:
Isral is een natie van wonderen, aldus de Frans-Tunesische imam Hassen Chalghoumi.
Chalghoumi is verbonden aan een moskee in Drancy, Seine-Saint-Denis, een voorstad van Parijs. Hij omschrijft zichzelf als „een zoon van Ismal, een imam, een moslim, een man van vrede”, zet zich in voor de intrareligieuze dialoog en staat al jaren bekend om zijn uitgesproken kritiek op islamitisch extremisme en antisemitisme.
Deze week liet hij opnieuw van zich horen, over de oorlog tussen Isral en Iran. De site JFeed („Israls verhaal is ons verhaal”) publiceerdezijn „oprechte getuigenis” over het „buitengewone volk” Isral. „Er is iets met dit volk”, aldus Chalghoumi, „met het volk Isral, dat voelt als een levend wonder.” Hij somt vervolgens een aantal momenten uit de geschiedenis op: „De farao’s probeerden het volk 3000 jaar geleden uit te wissen… en faalden. De Babylonirs probeerden het 2500 jaar geleden te vernietigen… en faalden. De Romeinen probeerden het 2000 jaar geleden weg te vegen… en faalden. De nazi’s probeerden het 80 jaar geleden uit te roeien… en faalden. De Arabieren probeerden het in vijf oorlogen van de kaart te vegen… en faalden. Dit is een klein volk in omvang, maar met een unieke kracht – een goddelijke zegen.”
Tweenhalf jaar vecht het Joodse volk inmiddels op vijf fronten, gaat Chalghoumi verder. „Je zou zeggen dat het vermoeid was geraakt, dat het zou instorten… maar in plaats daarvan verrast het de wereld door een nieuw front te openen tegen de Iraanse vijand, een dat zelfs Arabische regimes doet vrezen.”
Dit is een klein volk in omvang, maar met een unieke kracht – een goddelijke zegen”
Imam Hassen Chalghoumi
De imam wijst ook op de vele grote namen die het Joodse volk heeft voortgebracht, op tal van terreinen, en hoe het een woestijnland „veranderde in een paradijs”. „Werkelijk, ik vind geen ander woord om hen te beschrijven dan: Een natie van wonderen.” Om te besluiten: „Als de Arabieren een duidelijke visie zouden hebben, zouden ze zich verenigen met dit volk, om van hen te leren, om met hen samen te werken. Misschien dat zij dan ook iets van hun kennis, wijsheid en waardigheid zouden kunnen absorberen.”
quote:
quote:Na veel gesteggel komt er vanavond (over circa drie uur van nu) een HOOFDELIJKE STEMMING over de Motie Piri om Isralische burgers in de stront te laten zakken.
https://www.geenstijl.nl/5183989/kati-piri-is-gek
Eens kijken of er bij de volgende peiling toch nog wat mensen met *iets* in hun donder tussen hebben gezeten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze staan wel bijna op 1 in de peilingen. (GL-PvdA)
[ x ]
Jawel, die is het wel. En mensen die boos worden hebben een moreel functionerend kompas. Niemand vind het 'tof' dat Iran wordt aangevallen, wel goed dat er wordt geprobeerd het nucleaire programma van een moslimfundamentalistisch regime te elimineren, wat het Midden-Oosten nog verder zou destabiliseren en de wereld een gevaarlijkere plek zou maken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De achterliggende logica van Piri is niet eens verkeerd volgens mij. De mensen die heel boos worden vinden het zowiezo al tof dat Iran wordt aangevallen. Als Isral niet relatief veilig was had Netan nooit zo'n grote broek aangetrokken.
Teruglezend snap ik wel waarom je dit zegt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vind je? Als iemand stelt dat Palestijnen eenzijdig alle diplomatieke pogingen tot een tweestatenoplossing hebben gesaboteerd dan zou ik niet weten hoe ik anders zou kunnen concluderen. Maar brengij gerust op andere gedachten hoor, misschien begrijp ik je gedachtegang gewoon niet goed of bedoelde je eigenlijk iets heel anders.
Het is maar wat je onder winnen verstaat. Van langetermijn stabiliteit of veiligheid zal zo geen sprake zijn. Daar hebben noch de Israliers noch de Palestijnen wat aan. Opkomende generaties zullen niet met liefde voor elkaar opgroeien in ieder geval.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Teruglezend snap ik wel waarom je dit zegt.
Ik had geen Palestijnen maar Hamas of een van de andere partijen moeten zeggen. Ik gok zomaar zo dat de meeste mensen, israeliet of Palestijn niets anders willen dan rust en vrede. Dat is echter niet mogelijk zolang Hamas, maar ook Netanyahu er zit. En die laatste kun je prima aanpakken (er is niet voor niets een arrestatiebevel voor de man)
Alle kaarten liggen er voor een pr technische overwinning van en voor de Palestijnen en toch lijkt Isral die te winnen..en dat komt weer door, nou ja. Je snapt 'm.
Ik zou het eerder andersom zien, na 7 oktober lagen alle kaarten bij Isral voor een pr-overwinning.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Alle kaarten liggen er voor een pr technische overwinning van en voor de Palestijnen en toch lijkt Isral die te winnen..en dat komt weer door, nou ja. Je snapt 'm.
De status quo behouden is voor figuren als Netanyahu voldoende. Alleen ruikt hij de kans om daar wat aan te doen en meteen zijn eigen straatje schoon te vegen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is maar wat je onder winnen verstaat. Van langetermijn stabiliteit of veiligheid zal zo geen sprake zijn. Daar hebben noch de Israliers noch de Palestijnen wat aan. Opkomende generaties zullen niet met liefde voor elkaar opgroeien in ieder geval.
Eens.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Teruglezend snap ik wel waarom je dit zegt.
Ik had geen Palestijnen maar Hamas of een van de andere partijen moeten zeggen. Ik gok zomaar zo dat de meeste mensen, israeliet of Palestijn niets anders willen dan rust en vrede. Dat is echter niet mogelijk zolang Hamas, maar ook Netanyahu er zit. En die laatste kun je prima aanpakken (er is niet voor niets een arrestatiebevel voor de man)
Nee daar heeft Isral veel te veel voor op de kerfstok. Een reactie is tot daar aan toe.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou het eerder andersom zien, na 7 oktober lagen alle kaarten bij Isral voor een pr-overwinning.
Nu is het draagvlak voor het handelen van Isral helemaal ingestort (behalve hier op fok dan).
En die wortel vind je in Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Er zijn sws verkiezingen in Isral volgend jaar. Dat is het voordeel van een democratie. Ben je het er niet mee eens als burgers, stem je voor een andere partij. Je hebt namelijk altijd het recht om van gedachten te veranderen, iedere paar jaar, en een ander beleid te kiezen in een democratie.
Dat is helaas in Gaza niet het geval. Eens Hamas gekozen, blijft Hamas gekozen. En de enige manier om er van af te komen is om ze met wortel en tak te vernietigen.
Want ze gaan niet vanzelf weg.
Godverdomme hoe kunnen zoveel mensen nog achter GL/PVDA staan?quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[ x ]
Wat wordt jij ineens hardlijnig?quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Er zijn sws verkiezingen in Isral volgend jaar. Dat is het voordeel van een democratie. Ben je het er niet mee eens als burgers, stem je voor een andere partij. Je hebt namelijk altijd het recht om van gedachten te veranderen, iedere paar jaar, en een ander beleid te kiezen in een democratie.
Dat is helaas in Gaza niet het geval. Eens Hamas gekozen, blijft Hamas gekozen. En de enige manier om er van af te komen is om ze met wortel en tak te vernietigen.
Ik denk dat je de gemiddelde Nederlander te hoog inschatquote:Op donderdag 19 juni 2025 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Godverdomme hoe kunnen zoveel mensen nog achter GL/PVDA staan?
En WEER achter de PVV?
Of die peilingen klopt geen fuck van.
Klopt het niet wat ik schrijf?quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat wordt jij ineens hardlijnig?
Owwww, nice.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Gedeeltelijk mee eens. Hamas zal militair verslagen moeten worden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:09 schreef capricia het volgende:
Alles blijft altijd maar naar extremen gaan. Zie je hier, en zie je ook bij dit soort peilingen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En WEER achter de PVV?
Nu de eindbaas nog.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Ik zou die stemmers toch willen adviseren eens goed na te denken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En WEER achter de PVV?
Wat zijn er veel mensen wiens kiesrecht afgepakt zou moeten worden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[ x ]
Mensen met 'de foute mening' hun stemrecht afpakken?quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat zijn er veel mensen wiens kiesrecht afgepakt zou moeten worden.!!!
Dat was ook de hele reden van die geloofscultuur.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat je de gemiddelde Nederlander te hoog inschat
Zegt veel over jou dat je het met Piri eens bent.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De achterliggende logica van Piri is niet eens verkeerd volgens mij. De mensen die heel boos worden vinden het zowiezo al tof dat Iran wordt aangevallen. Als Isral niet relatief veilig was had Netan nooit zo'n grote broek aangetrokken.
Ho Ho, ik heb nog geen arrestatiebevel tegen mij lopen. Bij mijn weten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kon nethanyahu zelf wel zijn.
Tja. Iran had daar ook in kunnen investeren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zeker. Ik zou een puike eindbaas van dit land zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mensen met 'de foute mening' hun stemrecht afpakken?
Dat gaat niet en moet ook niet, maar ik schrik en walg wel van zo'n Piri.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mensen met 'de foute mening' hun stemrecht afpakken?
Zowiezoquote:Op donderdag 19 juni 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat Israel met de VS nu wel moeten doorpakken. Om de restjes van Hamas te elimineren en Iran tot een regime change te dwingen. Je kunt nu ook niet terug.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:25 schreef FlippingCoin het volgende:
een regime change aan beide kanten zou mooi zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |