Even netjes en erudiet aan Mevrouw Piri uitleggen dat het niet heel erg salonfähig is om de olijke bebaarde mannen te steunen die dat festivalmeisje aan het verkrachten waren, bij iedere stoot een mes in haar rug staken en waarvan ze haar borsten afsneden om er lachend mee te voetballen voor haar stervende ogen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik gun haar een bezoekje van een mossad agent. Geen geweld of intimidatie. Gewoon even wat uitleg en duidelijk maken.
In ieder geval wel een useful idiot.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij mijn weten is Piri geen moslima nee.
Je moet mijn kleine betoog dan ook vooral niet zien als een vergoelijking van Hamas, of iets in die richting. Mijn punt is vooral dat er ruimte is voor nuance, in plaats van stellen: 'Palestijnse burgers juichen Hamas toe, dus ze zijn kwaadaardig en verdienen ons medeleven niet'.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar daar kun je weer op reageren met dat het moeilijk slechter kon. Ze zaten al in groten getale in de armen van Hamas en zijn op school jarenlang geïndoctrineerd met rekensommetjes à la "als je 1 zionist van de 10 opblaast, hoeveel heb je er dan nog?".
Verder heb je wel gelijk dat de huidige werkwijze ook niet heel constructief gaat worden als er niet een heel briljant plan komt voor wederopbouw en verzoening.
Nog maar een keer Gaza weggeven, want dat was zo'n eclatant succes?quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De oplossing zit in de diplomatieke sfeer maar dan zal ook Israël concessies moeten doen op het gebied van grondgebied, gedrag en regionale ambities. En dat wil Israël niet (en dat is de laatste 15 jaar alleen maar erger geworden).
Bovendien zou Israël zich ook als een fatsoenlijk land moeten gedragen. Bommen op Gaza, het treiteren van burgers in de Westerlijke Jordaanoever en bommen op Iran zorgen er allemaal voor dat de haat tegen Isaël verder gevoed wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Iran roept zoveel. Autocratische landen staan er om bekend om de meest achterlijke dingen te roepen, maar waar het om gaat: Iran kán Israël niet vernietigen. Ook niet met kernwapens. Alleen als het zelfmoord en broedermoord wil plegen (kernwapens op Israël gebruiken betekent ook einde Iran, einde omliggende Arabische landen en einde heilige grond).
Hamas, Houthi's, Hezbollah etc. kunnen relatief gezien heel weinig en zijn voor Iran puur machtmiddelen in de regionale machtsstrijd, niet een poging om Israël te vernietigen. Israël is te sterk (en heeft te sterke vrienden) om ook maar in de buurt te komen van vernietiging.
Israël is een regionale grootmacht maar doet voorkomen alsof het een kwetsbaar en onschuldig land is wat existentieel gevaar loopt. Alleen mensen die voor propaganda vallen trappen daar in.
Telkens als er ook maar een millimeter richting een oplossing word gedacht of gehandeld gebeurt er iets. Met als absolute klapper 7 oktober.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De oplossing zit in de diplomatieke sfeer maar dan zal ook Israël concessies moeten doen op het gebied van grondgebied, gedrag en regionale ambities. En dat wil Israël niet (en dat is de laatste 15 jaar alleen maar erger geworden).
Bizar dat niemand binnen die partij zich afvraagt of zo'n standpunt wel verdedigbaar is nu Israëlische steden worden gebombardeerd door Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:25 schreef Hexagon het volgende:
Mevrouw Piri is wel goed in eigen doelpunten scoren.
Het koloniseren van de Westbank daarentegen is wel een succes.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nog maar een keer Gaza weggeven, want dat was zo'n eclatant succes?
Mevrouw Piri zal binnenkort wel teruggefloten worden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bizar dat niemand binnen die partij zich afvraagt of zo'n standpunt wel verdedigbaar is nu Israëlische steden worden gebombardeerd door Iran.
Dat je kritisch bent op wapenleveranties aan Israël is tot daaraan toe. Maar hier kun je toch niet voor pleiten op het moment dat een land letterlijk wordt beschoten en burgers gevaar lopen. Waar zit dan je verstand?
Ah ja, Israël reageert alleen maar en al het leed in de omringende landen en van de Palestijnen komt allemaal op hun eigen conto. Die lezing kennen we onderhand wel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor rare lezing. Het Israël van vandaag is een rechtstreekse uitloper van de oorlogen die het heeft gevoerd.
Terroristische aanslag =/= existentieel gevaar. Als we bovenstaande logica zouden aanhouden zouden een hele hoop landen een hele hoop andere landen mogen aanvallen onder de noemer zelfverdediging en existentieel gevaar.quote:Oorlogen die zijn gestart voor buurlanden en of coalities van buurlanden. Recent nog een enorme terroristische aanslag die alleen maar uitgevoerd kon worden door en met steun van Iran.. een land dat "maar wat roept"
Ongelooflijk dit.
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah ja, Israël reageert alleen maar en al het leed in de omringende landen en van de Palestijnen komt allemaal op hun eigen conto. Die lezing kennen we onderhand wel.
[..]
Terroristische aanslag =/= existentieel gevaar. Als we bovenstaande logica zouden aanhouden zouden een hele hoop landen een hele hoop andere landen mogen aanvallen onder de noemer zelfverdediging en existentieel gevaar.
Dit is wel heel heel heel eenzijdig, stukje geschiedvervalsing. Zeg je dat Israël zich altijd netjes heeft gehouden aan de randvoorwaarden voor de diplomatieke oplossingen. Zoals ik hiervoor al aangaf, zolang er actief gekoloniseerd wordt is elk voorstel voor een diplomatieke oplossing lachwekkend.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Telkens als er ook maar een millimeter richting een oplossing word gedacht of gehandeld gebeurt er iets. Met als absolute klapper 7 oktober.
Een diplomatieke oplossing is nog nooit zo ver weg geweest en dat ligt in dit geval niet aan Israël. Sterker nog, de vorige keer dat er een oplossing in de vorm van twee Staten op tafel lag werd dat afgewezen. En weer niet door Israël.
Maar dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat de enige grote stap die gezet had kunnen worden vanuit een kant doorlopend gesaboteerd is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit is wel heel heel heel eenzijdig, stukje geschiedvervalsing. Zeg je dat Israël zich altijd netjes heeft gehouden aan de randvoorwaarden voor de diplomatieke oplossingen. Zoals ik hiervoor al aangaf, zolang er actief gekoloniseerd wordt is elk voorstel voor een diplomatieke oplossing lachwekkend.
Afgaande op de beelden van 7 oktober 2023, allerlei onderzoek en ook getuigenissen van de vrijgekomen gijzelaars er genoeg reden aan te nemen dat een heel groot deel wél achter het gedachtegoed van Hamas staat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het heeft dan ook niks te maken met het kiezen van een kant. Dat Hamas een terreurorganisatie is die moet worden uitgeroeid, is wat mij betreft geen controversieel standpunt.
Maar ik geloof niet dat al die mensen die de afgelopen 1,5 jaar zijn omgekomen in Gaza keiharde Hamas-aanhangers zijn - er zitten bijvoorbeeld ook veel kinderen tussen.
En wat is reden achter de uitzichtloze situatie van de Palestijnen? Dat komt door hun eigen gedrag en het verkiezen van een terreurorganisatie. De Palestijnen hebben zelf meermaals een tweestatenoplossing afgewezen en altijd een gewapende strijd gekozen boven een vreedzaam bestaan naast Israël.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovendien kun je ook redeneren dat de uitzichtloze situatie waarin veel Gazanen verkeren hen in de armen drijven van een organisatie zoals Hamas. Net zoals dat er ook zat Israeli's zijn die van mening zijn dat het volstrekt rechtvaardig is om dood en verderf te zaaien onder Palestijnse burgers.
Haat voedt inderdaad haat, door het aanhoudende terrorisme is de Israëlische samenleving compleet verrechtst. Mensen die zich bijvoorbeeld eerst nog inzette voor een tweestatenoplossing hebben de hoop opgegeven, dat komt door de Palestijnen, niet door zulke Israëliërs.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haat voedt haat. Onverdraagzaamheid heeft ook context - niet altijd, maar in dit geval wel. In beide kampen.
Ik sta open voor nuances, maar niet voor wensdenken en het wegkijken van de realiteit. Wat we zien is dat een aanzienlijk van de Westerlingen zichzelf een utopie voor de ogen houdt over de Palestijnse samenleving en zich koppig tegen alle bewijzen in maar naar Israël blijft wijzen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ik weet dat jij niet geïnteresseerd bent in zulke nuances. Het is immers veel makkelijker om een groep mensen in een hoek te drukken en te concluderen: zij verdienen het leed dat ze toekomt.
Dat is inderdaad ook zo. Israël is een kwetsbaar land dat zonder reden systematisch wordt aangevallen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Iran roept zoveel. Autocratische landen staan er om bekend om de meest achterlijke dingen te roepen, maar waar het om gaat: Iran kán Israël niet vernietigen. Ook niet met kernwapens. Alleen als het zelfmoord en broedermoord wil plegen (kernwapens op Israël gebruiken betekent ook einde Iran, einde omliggende Arabische landen en einde heilige grond).
Hamas, Houthi's, Hezbollah etc. kunnen relatief gezien heel weinig en zijn voor Iran puur machtmiddelen in de regionale machtsstrijd, niet een poging om Israël te vernietigen. Israël is te sterk (en heeft te sterke vrienden) om ook maar in de buurt te komen van vernietiging.
Israël is een regionale grootmacht maar doet voorkomen alsof het een kwetsbaar en onschuldig land is wat existentieel gevaar loopt. Alleen mensen die voor propaganda vallen trappen daar in.
Israël moet geen concessies doen, omringende volkeren en landen moeten stoppen met Israël aan te vallen. Waarom moet een land als Iran in hemelsnaam militaire bewegingen in andere landen opzetten om als proxies te gebruiken om zo Israël aan te vallen? Daar is geen reden voor. Toch heeft het religieuze regime van Iran besloten deze weg sinds 1979 te bewandelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Van uit 1 kant of vanuit een kant. Groot verschil namelijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat de enige grote stap die gezet had kunnen worden vanuit een kant doorlopend gesaboteerd is.
Ergens moet een stap worden gezet. Dat doe je niet door alles af te wijzen en terreur te zaaien.
Er gebeurt telkens iets inderdaad. Soms extern, soms intern, en soms zijn de plannen die op tafel liggen niet af, niet acceptabel of niet voldoende. Betekent niet dat je dan maar (langdurig) moet stoppen of opgeven.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Telkens als er ook maar een millimeter richting een oplossing word gedacht of gehandeld gebeurt er iets. Met als absolute klapper 7 oktober.
Een diplomatieke oplossing is nog nooit zo ver weg geweest en dat ligt in dit geval niet aan Israël. Sterker nog, de vorige keer dat er een oplossing in de vorm van twee Staten op tafel lag werd dat afgewezen. En weer niet door Israël.
Die tweestatenoplossing, waar slechts een eerste stapje voor gemaakt werd, is om meerdere redenen mislukt. En dat lag echt niet alleen aan de Palestijnen. Lees de geschiedenis er maar op na, onder andere met de moord op Rabin en hoe Netanyahu gehandeld heeft (en hoe er koffers met geld naar Hamas gingen).quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zo geïrriteerd door alle spontane Iran fans dat ik het ook letterlijk als vliegen lees en dat neem ik hen kwalijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Als dit klopt is het een flink aantal vliegen in één klap.
Ik lees in zijn reactie eigenlijk vooral: de Palestijnen hebben niets te willen of te onderhanden, ze moeten het maar accepteren onder de voorwaarden die Israël stelt. Zo niet, dan zijn enkel de Palestijnen schuldig aan het falen van een diplomatieke oplossing.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er gebeurt telkens iets inderdaad. Soms extern, soms intern, en soms zijn de plannen die op tafel liggen niet af, niet acceptabel of niet voldoende. Betekent niet dat je dan maar (langdurig) moet stoppen of opgeven.
En welke oplossing bedoel je voorafgaand aan 7 oktober? Toch niet de Abraham Accords waarin de Palestijnen compleet buitenspel zouden worden gezet?
Hij zegt het ook, hier:quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Zoiets ja.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Even netjes en erudiet aan Mevrouw Piri uitleggen dat het niet heel erg salonfähig is om de olijke bebaarde mannen te steunen die dat festivalmeisje aan het verkrachten waren, bij iedere stoot een mes in haar rug staken en waarvan ze haar borsten afsneden om er lachend mee te voetballen voor haar stervende ogen.
Useful complete idiotquote:Op donderdag 19 juni 2025 17:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
In ieder geval wel een useful idiot.
Not so secret secret lair.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Rare conclusie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik lees in zijn reactie eigenlijk vooral: de Palestijnen hebben niets te willen of te onderhanden, ze moeten het maar accepteren onder de voorwaarden die Israël stelt. Zo niet, dan zijn enkel de Palestijnen schuldig aan het falen van een diplomatieke oplossing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |