abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217962941

13 juni 2025: "Operation Rising Lion"
• Vroege ochtend 03:00 lokale tijd: Israelische luchtmacht lanceert vijf golven luchtaanvallen op zo'n 100 doelen
• Doelen zijn o.a. nucleaire sites (Natanz, Teheran, Isfahan, Arak, Khorramabad) en militaire infrastructuur
• 200+ gevechtsvliegtuigen, 330+ precisiemunitie ingezet .
• Mossad-sabotage: installatie van dronebasis nabij Teheran, vernietigt luchtafweercapaciteiten

Doelwitten en slachtoffers
• Nucleaire infrastructuur zwaar getroffen: vooral in Natanz en andere verrijkingsfaciliteiten
• Doden onder hoge militairen & wetenschappers:
• IRGC-commandant Hossein Salami
• Stafchef Mohammad Bagheri
• Airforce-commandant Amir Ali Hajizadeh
• Diverse toponderzoekers (o.a. Fereydoun Abbasi, Mohammad Mehdi Tehranchi)

Burgerslachtoffers gemeld in Teheran en omliggende woonwijken, met ruim 70 doden en ongeveer 320 gewonden.

twitter

twitter

Een tijdlijn:

2005-2010
• Iran intensiveert uraniumverrijking; Isral en VS waarschuwen voor kernwapenontwikkeling.
• Hezbollah (Libanon, door Iran gesteund) herbewapent zich na de oorlog van 2006 met Isral.
• Isral voert cyberaanvallen uit op Iraanse nucleaire installaties (o.a. Stuxnet-virus, ontdekt rond 2010).

2011-2015
• Syrische burgeroorlog: Iran stuurt Revolutionaire Garde en Hezbollah-strijders om Assad te steunen.
• Isral begint reeks luchtaanvallen op wapenkonvooien en Iraanse bases in Syri.
• Iran sluit nucleair akkoord (JCPOA) met VS, EU, Rusland, China -> tijdelijk wat lucht.

2016-2020
• VS (Trump) trekt zich in 2018 eenzijdig terug uit JCPOA; spanningen laaien weer op.
• Iran hervat verrijking; Isral intensiveert gerichte moorden op Iraanse kernwetenschappers.
• Proxy-groeperingen zoals Hezbollah en pro-Iraanse milities in Irak en Jemen worden actiever tegen Isral en bondgenoten.

2021-nu
• Isral voert 'schaduwoorlog' verder op: sabotage van centrifugesites, explosies in militaire fabrieken.
• Toenemende drone-aanvallen vanuit Syri en Irak op Isralische doelen en bondgenoten.
• Pogingen tot nieuw nucleair akkoord mislukken; wederzijds wantrouwen verdiept zich.
pi_217962952
Het zal toch niet?

twitter

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217962956
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 16:54 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Vandaar ook de aankondiging dat ze uit het NPV willen stappen.
Eerst zien dan geloven :)
  maandag 16 juni 2025 @ 17:06:48 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217962958
Livestreams:

AP: Bekijk deze YouTube-video
Times: Bekijk deze YouTube-video
Hang on, hold on a moment, breaking news Steve! Bekijk deze YouTube-video
Tel Aviv: Bekijk deze YouTube-video
Intel Cams OSINT Bekijk deze YouTube-video
Source Global News Bekijk deze YouTube-video
Crannofonix Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 1% gewijzigd door ACT-F op 16-06-2025 18:57:31 ]
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217962962
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 16:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik hits niet op, ik benoem iets dat voor iedereen zichtbaar is. Voorbeelden van zulke reacties staan nota bene onder die tweet. Dan kun je dus vervolgens wel met een whataboutism komen aanzetten, maar dat doet verder niets af aan de situatie. Het enige wat je hier dan ook probeert is het radicalisme aan de kant van de pro-Palestijnse sympathisanten te bagatelliseren.
Een handvol tweets, in het Engels geschreven. Dus in potentie afkomstig uit alle windstreken. Je denkt een punt te maken over pro-Palestijnse activisten die deze burgerdoden toejuichen, op basis van een paar tweets op een internationaal platform met honderden miljoenen gebruikers?

Nogmaals, op Twitter/X vind je net zo goed reacties van figuren die vinden dat Gaza weg moet worden gevaagd.

Je zou een valide punt maken als je ons zou wijzen op (bij voorkeur) Nederlandstalige tweets van pro-Palestijnse activisten die enerzijds de ellende in Gaza veroordelen, maar het bombarderen van Israelische burgers verwelkomen.

quote:
En dat radicalisme zit trouwens ook niet aan 'beide kanten'. Want we hebben ook hier in het Westen een zeer duidelijk contrast kunnen zien tussen de vele pro-Palestijnse demonstraties en de pro-Isral demonstraties. In 9 van de 10 gevallen gaat het er bij een pro-Isral demonstraties en stuk beschaafder aan toe.

Dit is natuurlijk ook het resultaat waar men voor aan het demonstreren is. Aan de ene kant heb je een totaal geradicaliseerde samenleving waar moslimfundamentalisme, antisemitisme, martelaarschap en terreur zijn genormaliseerd en aan de andere kant een relatief Westers land met een liberale democratie.
Tsja, als er 150.000 mensen demonstreren dan zitten er geheid van radicale klootzakken tussen. Dat vind ik verder ook niet heel schokkend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217962964
Ze zijn al bezig in Tehran

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 juni 2025 @ 17:09:04 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_217962969
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:06 schreef Ali_boo het volgende:
Het zal toch niet?

[ x ]

[ afbeelding ]
Moeten we dat tweede plaatje nou gaan reverse imaged searchen? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 16 juni 2025 @ 17:10:04 #8
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217962974
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Een handvol tweets, in het Engels geschreven. Dus in potentie afkomstig uit alle windstreken. Je denkt een punt te maken over pro-Palestijnse activisten die deze burgerdoden toejuichen, op basis van een paar tweets op een internationaal platform met honderden miljoenen gebruikers?

Nogmaals, op Twitter/X vind je net zo goed reacties van figuren die vinden dat Gaza weg moet worden gevaagd.

Je zou een valide punt maken als je ons zou wijzen op (bij voorkeur) Nederlandstalige tweets van pro-Palestijnse activisten die enerzijds de ellende in Gaza veroordelen, maar het bombarderen van Israelische burgers verwelkomen.
[..]
Tsja, als er 150.000 mensen demonstreren dan zitten er geheid van radicale klootzakken tussen. Dat vind ik verder ook niet heel schokkend.
Dit gaat toch helemaal niet alleen om Nederland? We zien al bijna twee jaar (grote) pro-Palestijnse demonstraties door heel het Westen. Ik vraag mij daarom dan ook af waarom jij de discussie tot Nederland probeert te reduceren ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217962977
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Moeten we dat tweede plaatje nou gaan reverse imaged searchen? :P
Hoef niet, het komt van een BBC-artikel
pi_217963009
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]
Niet bekend met die user? Het enige wat hij plaatst is Israelische propaganda en hij verwerpt al het andere. Iets als NOS is volgens hem extreem gekleurd. Voor Howard is twitter de ideale bron om zijn nonsense te onderbouwen.

Maar het lijkt me vrij waarschijnlijk dat mensen op Israelische burgerdoden hopen. Dat een terreurstaat ook met wat terreur te maken krijgt is niet meer dan terecht.
pi_217963011
Hahahhahahahah _O-

twitter
pi_217963016
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:14 schreef Ali_boo het volgende:
Hahahhahahahah _O-

[ x ]
Met dat vieze belerende vingertje omhoog ook.
pi_217963017
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Met dat vieze belerende vingertje omhoog ook.
Lesje nuchterheid krijgt ze er gratis bij :D
  maandag 16 juni 2025 @ 17:15:58 #14
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217963019
quote:
Hahahhahahahah _O-

[ x ]
Wat zei ze nou allemaal? :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217963024
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:15 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Lesje nuchterheid krijgt ze er gratis bij :D
Die kan meteen aan de afwas.
pi_217963025
twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 17:16:57 #17
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_217963027
quote:
Hahahhahahahah _O-

[ x ]
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 16 juni 2025 @ 17:17:24 #18
438527 MissButterflyy
pi_217963030
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:16 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Goh, nu pas? :')
pi_217963034
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Goh, nu pas? :')
Beter laat dan nooit
  maandag 16 juni 2025 @ 17:19:01 #20
24533 ACT-F
pi_217963040
quote:
Hahahhahahahah _O-

[ x ]
Eindelijk een terechte BREAKING news _O-
pi_217963048
quote:
Hahahhahahahah _O-

[ x ]
Bommenlegger kiest het hazenpad.
pi_217963052
quote:
Hahahhahahahah _O-

[ x ]
Lol erg mooi.
pi_217963057
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit gaat toch helemaal niet alleen om Nederland? We zien al bijna twee jaar (grote) pro-Palestijnse demonstraties door heel het Westen. Ik vraag mij daarom dan ook af waarom jij de discussie tot Nederland probeert te reduceren ..
Je mag het van mij best breder trekken.

Maar dat er, verspreid over de hele wereld (of desnoods het westen), pro-Palestijnse activisten zijn die er radicale denkbeelden op nahouden mag toch verder geen verrassing heten?

Het vingerwijzen richting activisten (met als doel die hele groep verdacht te maken - want dat is natuurlijk wat je beoogde) heeft een stuk meer waarde als je namen en rugnummers noemt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217963073
quote:
Hahahhahahahah _O-

[ x ]
En daarna doorgaan en zeggen "hit us again"

Best "based" van deze mevrouw.
pi_217963082
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]
En daarna doorgaan en zeggen "hit us again"

Best "based" van deze mevrouw.
Zou het eerder sucidaal noemen maar goed wie ben ik
  Overall beste user 2022 maandag 16 juni 2025 @ 17:27:20 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217963089
quote:
Het zal toch niet?

[ x ]

[ afbeelding ]
Ze smeken Israel nu om alsjeblieft te stoppen. Als honden.

Dus ik betwijfel het.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217963097
quote:
Het zal toch niet?

[ x ]

[ afbeelding ]
Denk zelfde energie als wat Israel doet in Gaza of Libanon.
pi_217963102
quote:
12s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zou het eerder sucidaal noemen maar goed wie ben ik
Gezien de beelden van de aftermath zijn enkele van haar collegas omgekomen.
pi_217963103
twitter

Ze blijven maar stoere praatjes verkondigen.
pi_217963120
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Gezien de beelden van de aftermath zijn enkele van haar collegas omgekomen.
Kan ze later in de avond nog agressiever met dat vingertje zwaaien . Mooi man O+
  maandag 16 juni 2025 @ 17:33:00 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217963130
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Niet bekend met die user? Het enige wat hij plaatst is Israelische propaganda en hij verwerpt al het andere. Iets als NOS is volgens hem extreem gekleurd. Voor Howard is twitter de ideale bron om zijn nonsense te onderbouwen.

Maar het lijkt me vrij waarschijnlijk dat mensen op Israelische burgerdoden hopen. Dat een terreurstaat ook met wat terreur te maken krijgt is niet meer dan terecht.
En je gaat gewoon weer over de schreef...
  maandag 16 juni 2025 @ 17:33:36 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217963135
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Dat is ook het enige dat ze kunnen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217963157
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:31 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Kan ze later in de avond nog agressiever met dat vingertje zwaaien . Mooi man O+
Vanavond bij de NOS,

"Bewijs dat Isral bewust vrouwen bombardeert"
pi_217963158
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze smeken Israel nu om alsjeblieft te stoppen. Als honden.

Dus ik betwijfel het.
Wellicht is de deal slechts een afleiding
  maandag 16 juni 2025 @ 17:37:26 #35
396550 Richestorags
pi_217963163
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je mag het van mij best breder trekken.

Maar dat er, verspreid over de hele wereld (of desnoods het westen), pro-Palestijnse activisten zijn die er radicale denkbeelden op nahouden mag toch verder geen verrassing heten?

Het vingerwijzen richting activisten (met als doel die hele groep verdacht te maken - want dat is natuurlijk wat je beoogde) heeft een stuk meer waarde als je namen en rugnummers noemt.
Dat is vrij duidelijk. Die scheiding wordt zelf niet duidelijk gemaakt door de Palestina groeperingen.

Een heel simpel voorbeeld: de boottocht van Greta wordt toegejuicht, terwijl er een Hezbollah sympathisant die bij de begrafenis van Nasrallah was aan boord zat. Daar kan je nadrukkelijk afstand van nemen. Sterker nog, heel het schip is besmet door zijn aanwezigheid.

Een ander voorbeeld: maandenlang protesteren op de Erasmus, maar dat een Joodse professor zelf beveiliging moet inhuren als gevolg van ernstige bedreigingen (op zijn werk!), niet keihard voor hem gaan staan.

Een ander voorbeeld: degene die het Joodse echtpaar doodschoot in Amerika, kwam gewoon uit een vrij mainstream beweging. Ik kan nog wel dieper inzoomen op hoe het gehele discours daaraan bijdraagt, maar vraag me af of je het ziet / wil zien voordat ik verder ga.
pi_217963165
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Vanavond bij de NOS,

*zwangere vrouwen bombardeert
  maandag 16 juni 2025 @ 17:38:22 #37
396550 Richestorags
pi_217963166
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Zouden ze wat 100k klappers van China hebben gekregen?
pi_217963170
over 2 dagen is dit allemaal weer voorbij.. gok ik...
pi_217963174
pi_217963182
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:39 schreef Dr88 het volgende:
over 2 dagen is dit allemaal weer voorbij.. gok ik...
Ik gok van niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Overall beste user 2022 maandag 16 juni 2025 @ 17:41:41 #42
3928 Ulx
pi_217963186
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:36 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wellicht is de deal slechts een afleiding
Welnee, Iran is gewoon verslagen. Die kunnen nog wat spartelen en raketten afschieten, maar het is over. En de Iraanse bevolking gaat niet massaal achter het regime staan zoals de bevolking van Gaza achter Hamas ging staan met de huidige shit als gevolg. Ik zie Iranirs nog eerder de ayatollah en zijn trawanten opknopen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217963192
twitter

Ah ze is weer terug.
pi_217963198
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:41 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik gok van niet.
gok van wel.. gaat meestal zo als het te ver uit de hand loopt beide partijen zitten niet op een langdurig grootschalige oorlog te wachten. Isral zegt doelen te hebben bereikt en Iran loopt wat te pronken met bommetjes op Tel-Aviv. Nou ja voor beide wat en klaar, zo gaat dat toch.
  maandag 16 juni 2025 @ 17:43:24 #45
38496 Perrin
pi_217963199
quote:
Daar kun je wel vanuit gaan ja.
  maandag 16 juni 2025 @ 17:44:00 #46
38496 Perrin
pi_217963208
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:43 schreef Dr88 het volgende:

[..]
gok van wel.. gaat meestal zo als het te ver uit de hand loopt beide partijen zitten niet op een langdurig grootschalige oorlog te wachten. Isral zegt doelen te hebben bereikt en Iran loopt wat te pronken met bommetjes op Tel-Aviv. Nou ja voor beide wat en klaar, zo gaat dat toch.
Er is voor Isral weinig reden om nu te stoppen nu Iran weerloos is.
pi_217963211
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er is voor Isral weinig reden om nu te stoppen nu Iran weerloos is.
Volgens mij zijn ze bijna klaar... na 1 week.
pi_217963217
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daar kun je wel vanuit gaan ja.
Ik bedoel heel erg recente informatie want er stond niets geks of ongewenst in die verklaring.

"Isral heeft het recht zich te verdedigen, Iran mag nooit een atoomwapen ontwikkelen"
  maandag 16 juni 2025 @ 17:45:41 #49
38496 Perrin
pi_217963218
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:44 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Volgens mij zijn ze bijna klaar... na 1 week.
Ze beginnen net. De potentile nucleaire capaciteit van Iran is niet uitgeschakeld. Ze gaan nu door totdat ze zeker weten dat Iran de komende 5+ jaar geen bedreiging meer is. Nu ophouden is Iran de kans geven binnen 1 of 2 jaar wel een kernbom te ontwikkelen en die vuren ze na alles wat gebeurd is geheid op Tel Aviv af.
pi_217963221
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze beginnen net. De potentile nucleaire capaciteit van Iran is niet uitgeschakeld. Ze gaan nu door totdat ze zeker weten dat Iran de komende 5+ jaar geen bedreiging meer is.
nog 2 daagjes dan is het klaar.
pi_217963222
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:41 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik gok van niet.
Het zou minstens twee weken duren, al denk ik dat we daar makkelijk overheen gaan
  maandag 16 juni 2025 @ 17:46:45 #52
38496 Perrin
pi_217963226
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:46 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Je zou kunnen proberen wat argumenten aan te dragen.
  maandag 16 juni 2025 @ 17:47:15 #53
24533 ACT-F
pi_217963227
Video from the Iranian Broadcasting Corporation after the attack and explosion

twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 17:47:33 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217963230
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het zou minstens twee weken duren, al denk ik dat we daar makkelijk overheen gaan
Lebanon en gaza zouden ook een paar weekjes duren in eerste instantie. :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 16 juni 2025 @ 17:49:13 #55
24533 ACT-F
pi_217963248
The condition of the glass building of the Seda and Simamili after the Israeli attack

twitter

Lange versie:

IRIB reporter reports on attack on IRIB glass building

twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 17:50:13 #56
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217963255
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:49 schreef ACT-F het volgende:
The condition of the glass building of the Seda and Simamili after the Israeli attack

[ x ]
Nice. :9
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 16 juni 2025 @ 17:50:31 #57
396550 Richestorags
pi_217963257
Uiteindelijk is het vraagstuk m.b.t. Iran dat ingevuld moet worden:
-Is Khamenei een rational actor? Bij nee nu graag bunkerbusters
-Bij ja, laat het ideologische framework waarbinnen hij handelt genoeg ruimte over voor pragmatiek en flexibiliteit en een koerswijziging?

Tot nu toe hebben we weinig aanwijzingen om de tweede vraag met een volmondig "ja" te kunnen beantwoorden. Iran heeft door de jaren heen alleen maar meer gescaleerd (en niet alleen naar Isral), welke aanwijzingen hebben we dat Khamenei zou willen de-escaleren? Wat voor pragmatische speelruimte biedt zijn ideologie om daarmee akkoord te kunnen gaan (en het intern te kunnen verkopen).

Het lastige van Khamenei is dat zijn regime hoe dan ook -naar alle waarschijnlijkheid- geen lang leven meer is beschoren. Ik denk dat niemand zijn hand ervoor in het vuur durft te steken dat dit type regime er nog over 25 jaar zit, inclusief zijzelf niet gezien hun acties.
pi_217963263
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Lebanon en gaza zouden ook een paar weekjes duren in eerste instantie. :')
Dit wordt gewoon een grote regionale oorlog. :{
pi_217963264
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je zou kunnen proberen wat argumenten aan te dragen.
al gedaan eerder. geen zin in herhalen.
pi_217963265
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:46 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Fordow wordt lastig. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.
  maandag 16 juni 2025 @ 17:52:34 #61
131800 Tarado
cap de fusca
pi_217963267
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ah ze is weer terug.
Lijkt een ander
pi_217963271
pfffff

twitter
pi_217963281
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:52 schreef Tarado het volgende:

[..]
Lijkt een ander
Volgens mij wel hetzelfde gewaad.
pi_217963283
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:53 schreef Ali_boo het volgende:
pfffff

[ x ]
Ja maar zelfverdediging.
pi_217963285
Trump wil een deal

twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 17:57:21 #66
24533 ACT-F
pi_217963290
Live Elham Abedini, an expert on the Iranian Broadcasting System, after the attack on the Iranian Broadcasting System.

twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 17:57:46 #67
38496 Perrin
pi_217963291
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:57 schreef Ali_boo het volgende:
Trump wil een deal

[ x ]
Ja dat roept ie al de hele tijd. Benieuwd wat voor deal hij nog wil nu Iran weerloos klappen vangt.
pi_217963295
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dat roept ie al de hele tijd. Benieuwd wat voor deal hij nog wil nu Iran weerloos klappen vangt.
Cheap oil denk ik?
pi_217963296
quote:

[..]
zie. 2 dagen nog,,
  maandag 16 juni 2025 @ 17:58:58 #70
24533 ACT-F
pi_217963297
Video obtained by Iran International shows large, black smoke billowing from the Iranian Broadcasting Corporation premises after the Israeli airstrike.

twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 17:59:47 #71
38496 Perrin
pi_217963300
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:58 schreef Dr88 het volgende:

[..]
zie. 2 dagen nog,,
Als het komende donderdag nog aan de gang is krijg ik een flesje wijn van je. Als het donderdag klaar is, krijg jij er een van mij. Deal?
  maandag 16 juni 2025 @ 18:00:06 #72
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217963303
quote:

[..]
Het zou inderdaad dom zijn om het religieuze regime nu nog te laten wegkomen. En dat kun je de bevolking aan niet aandoen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217963304
twitter

Over een paar uurtjes is het donker
pi_217963307
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als het komende donderdag nog aan de gang is krijg ik een flesje wijn van je. Als het donderdag klaar is, krijg jij er een van mij. Deal?
neuh.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:00:59 #75
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_217963311
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]

* Rodgrod grijpt popcorn
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  FOK!fotograaf maandag 16 juni 2025 @ 18:02:17 #76
364681 over_hedge
pi_217963317
quote:
Trump wil een deal

[ x ]
Oke Taco. Goed verhaal lekker kort. Doen we niks mee
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217963333
quote:

[..]
Eentje waar Trump geen energie in hoeft te steken maar waar hij wel alle eer voor op kan strijken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217963343
quote:
[ x ]

Hebben we de Fattah-1 al gezien?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:03:35 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217963345
quote:
[ x ]

Ah ze is weer terug.
Ik kende ooit een Sahar. Iraanse afkomst. Die heeft inmiddels drie masters of zo in dingen als biochemische wetenschappen. Oh en een kickboksschool met speciale aandacht voor vrouwelijke weerbaarheid.

Deze wereld heeft meer van dit soort Sahars nodig en minder van die uit het filmpje.
pi_217963358
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is vrij duidelijk. Die scheiding wordt zelf niet duidelijk gemaakt door de Palestina groeperingen.

Een heel simpel voorbeeld: de boottocht van Greta wordt toegejuicht, terwijl er een Hezbollah sympathisant die bij de begrafenis van Nasrallah was aan boord zat. Daar kan je nadrukkelijk afstand van nemen. Sterker nog, heel het schip is besmet door zijn aanwezigheid.

Een ander voorbeeld: maandenlang protesteren op de Erasmus, maar dat een Joodse professor zelf beveiliging moet inhuren als gevolg van ernstige bedreigingen (op zijn werk!), niet keihard voor hem gaan staan.

Een ander voorbeeld: degene die het Joodse echtpaar doodschoot in Amerika, kwam gewoon uit een vrij mainstream beweging. Ik kan nog wel dieper inzoomen op hoe het gehele discours daaraan bijdraagt, maar vraag me af of je het ziet / wil zien voordat ik verder ga.
Nou leg eens uit waarom het boeiend is dat iemand op die boot van Greta bij een begrafenis was van Nasrallah?
Waarom moeten de protesteerders op de Erasmus ook iets vinden van een andere zaak? Wie zegt dat ze dat niet doen, oh ja jij dan zal het eerder zo zijn dat ze wel keihard voor die professor staan maar niet hard genoeg voor jou.
Dat Amerikaanse voorbeeld is al helemaal nietszeggend daar zijn elke dag zoveel moorden. Gisteren nog een politicus.

Het discours heeft hier alvast weinig mee te maken. Het probleem is de genocide die Israel pleegt. Dat maakt het discours harder dan normaal maar natuurlijk ook hoe veel mensen opzichtig wegkijken van de gigantische schaal waarop Israel oorlogsmisdaden begaat.
pi_217963363
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Eentje waar Trump geen energie in hoeft te steken maar waar hij wel alle eer voor op kan strijken.
Hij zei toch ook dat Vladimir misschien kon bemiddelen. Vredespresidentje hoor, claimen dat je makkelijk een deal kan maken maar vooral lekker gaan golfen in plaats daarvan.
pi_217963366
Maar wat is de stand? Iran heeft wat appartementcomplexen geraakt? En Isral?
  maandag 16 juni 2025 @ 18:09:14 #83
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217963374
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is ook het enige dat ze kunnen.
Ik help het je hopen. Ze zijn in eerste instantie overdonderd en het lijkt erop dat de IAF het verder goed onder controle houdt en het overwicht verder uitbouwt maar Iran is natuurlijk geen achterlijke bende en heeft jaren toegewerkt naar een/deze confrontatie.

Ze wisten dat hun vorderingen bij het atoomprogramma een confrontatie onafwendbaar maakten dus ze hebben ongetwijfeld nog wat op de plank liggen.

Ze zijn denk ik door het buitenspel zetten van een hoop van hun proxys ook gedwongen om een andere hand te spelen dan ze wilden maar het is niet alsof ze nooit iets hebben voorbereid voor dit scenario.

Een paar goede treffers kan het hele beeld doen kantelen. Ze zaten er al een paar keer dichtbij in Haifa de afgelopen dagen...
  maandag 16 juni 2025 @ 18:09:17 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217963375
quote:
Trump wil een deal

[ x ]
Hopen dat het niet zo een lege deal wordt als bij de meest tariff deals
  maandag 16 juni 2025 @ 18:09:47 #85
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217963378
twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 18:09:57 #86
131800 Tarado
cap de fusca
pi_217963380
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat geldt voor al z'n deals toch?
pi_217963393
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Hopen dat het niet zo een lege deal wordt als bij de meest tariff deals
Die zullen zich een stuk flexibeler opstellen deze keer, denk ik
pi_217963397
twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 18:14:24 #89
396550 Richestorags
pi_217963400
quote:
[ x ]
Iran heeft naar schatting een stuk of 1.000 ballistische vuurpijlen die Isral kunnen bereiken. Laten het er 2.000 zijn. Ze hebben er al honderden afgeschoten in totaal.

Ze hebben naar schatting ook nog wel zo'n 1.000-2.000 kruisraketten waarvan ook een deel afgeschoten. Iran heeft in totaal tegen de 10.000 brommerdrones aan Rusland verkocht, dus zal zelf minimaal een soortgelijk aantal hebben.

Ze zullen alles moeten combineren in grotere getalen dan voorheen om de luchtafweer van Isral te oververzadigen en daarna zal het wel afgelopen zijn. Er worden hierna nog meer lanceerinrichtingen vernietigd en ze kunnen hierna waarschijnlijk niet meer in dezelfde kwantiteit aanvallen qua arsenaal.

De enige wildcard die er dan nog is is iets chemisch, biologisch of een vuile bom.
pi_217963402
Ome Erdo heeft ook iets te zeggen

twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 18:14:59 #91
24533 ACT-F
pi_217963406
Israel continues drone and missile attacks on Tehran

Military base in Bagheri Tehran has been targeted

twitter
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 juni 2025 @ 18:15:28 #92
284411 crew  heywoodu
pi_217963408
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:53 schreef Ali_boo het volgende:
pfffff

[ x ]
Ik neem aan dat Isral dat risico welbewust genomen heeft :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  maandag 16 juni 2025 @ 18:17:01 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217963414
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:14 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Pot, meet kettle
  maandag 16 juni 2025 @ 18:17:51 #94
438527 MissButterflyy
pi_217963419
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Vanavond bij de NOS,

Onzin, dit wordt een meme.
pi_217963421
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:56 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Volgens mij wel hetzelfde gewaad.
Bulk korting _O_

Hier in mijn gemeente zitten er 10 op een rol *)
11 euro per rol.

Wel op tijd langs de weg zetten O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:19:00 #96
117098 Hathor
Effe niet
pi_217963426
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:07 schreef JopieKlaassen het volgende:
Maar wat is de stand? Iran heeft wat appartementcomplexen geraakt? En Isral?
Zo'n beetje de hele militaire top geliquideerd

Atoomwetenschappers geliquideerd.

Cruciale lanceerinstallaties voor luchtverdediging vernietigd, en dus volledige dominantie in de lucht.

Aanzienlijke schade toegebracht aan de Nucleaire installatie bij Natanz.

Ik zou zeggen Israel heeft een ruime voorsprong.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217963432
twitter

Er gaat vanavond iets groots gebeuren, schrijft de Turkse journalist en analist Ibrahim Karagul:
Netanyahu heeft het Iraanse volk verteld;
"Evacueer Teheran."
(De stad, waar 290.000 mensen wonen, is verzocht te evacueren.)
De Iraanse Revolutionaire Garde heeft in het Hebreeuws tegen het Isralische volk gezegd:
"Evacueer Tel Aviv. En kom nooit meer terug."
▪️ Amerikaanse tankvliegtuigen zijn op weg naar het Midden-Oosten.
(Er zijn meer dan 20 tankers en vrachtvliegtuigen in beweging)
⚠️ Wat is er aan de hand?
⚠️ Wat gaat er vanavond gebeuren?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_217963441
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:19 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]

Er gaat vanavond iets groots gebeuren, schrijft de Turkse journalist en analist Ibrahim Karagul:
"Evacueer Teheran."
De Iraanse Revolutionaire Garde heeft in het Hebreeuws tegen het Isralische volk gezegd:
Dit gaat er vanavond gebeuren

twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 18:21:33 #99
396550 Richestorags
pi_217963448

[ Bericht 100% gewijzigd door Richestorags op 16-06-2025 18:21:47 ]
  maandag 16 juni 2025 @ 18:22:56 #100
396550 Richestorags
pi_217963453
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:14 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
  maandag 16 juni 2025 @ 18:23:22 #101
438527 MissButterflyy
pi_217963458
quote:
[ x ]

"Evacueer Teheran."
Wonen er maar 290.000 mensen in Teheran?

Verder staat dit nogmaals haaks op eerdere berichten dat Iran een wapenstilstand wil, en wil praten over het atoomprogramma. Of heeft Isral gezegd toch door te gaan met de aanvallen?
pi_217963462
quote:
[ x ]

"Evacueer Teheran."
Wonen er maar 290.000 mensen in Teheran? :o

Dat had ik niet verwacht.
Zonder wrijving geen glans
pi_217963463
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik neem aan dat Isral dat risico welbewust genomen heeft :+
Tsja, als het ome Bibi maar uit de petoet houdt mogen er wel wat risico's genomen worden met andermans levens.
pi_217963467
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wonen er maar 290.000 mensen in Teheran?

Verder staat dit nogmaals haaks op eerdere berichten dat Iran een wapenstilstand wil, en wil praten over het atoomprogramma. Of heeft Isral gezegd toch door te gaan?
In wijk 3
pi_217963471
Ze zitten allebei te bluffen met de grootste aanval ooit. Maar Iran wil ook handelen met de VS.
Dus misschien niks of gewoon een beetje heen en weer schieten as usual.
Vakman pur sang
  maandag 16 juni 2025 @ 18:24:47 #106
117098 Hathor
Effe niet
pi_217963472
quote:
[ x ]

"Evacueer Teheran."
Er wonen maar 290.000 mensen in Teheran? ik dacht dat het een miljoenenstad was maar het is dus niet eens groter dan Utrecht.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:25:38 #107
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217963484
quote:
[ x ]

Ah ze is weer terug.
Het vingertje niet dus wellicht heeft ze toch wat geleerd.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_217963486
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:25 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Het vingertje niet dus wellicht heeft ze toch wat geleerd.
Of ze heeft dat vingertje verloren bij het eerdere bombardement :+
pi_217963490
quote:
[ x ]

"Evacueer Teheran."
afbeelding van gisteravond. NAVO oefening Oost-Europa, niks bijzonders.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:26:59 #110
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217963493
In Teheran zelf wonen alleen al bijna 10 miljoen mensen, in het hele gebied eromheen bijna 17m
pi_217963494
Ondertussen
twitter

Bibi: Look at me i control your airspace now.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:27:10 #112
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217963495
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
Er wonen maar 290.000 mensen in Teheran? ik dacht dat het een miljoenenstad was maar het is dus niet eens groter dan Utrecht.
Nou ja, dat zegt google vertalen.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:28:28 #113
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_217963500
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:23 schreef Haags het volgende:

[..]
Wonen er maar 290.000 mensen in Teheran? :o

Dat had ik niet verwacht.
Er wonen ruim 8 miljoen mensen in Teheran. Ik gok dat dit getal over het district gaat dat moet evacueren.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:28:41 #114
438527 MissButterflyy
pi_217963502
Teheran heeft bijna 9 miljoen inwoners in totaal.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:29:20 #115
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_217963508
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja bijna. Google stuk?

Bij de volkstelling van 2016 had de stad Teheran zelf 8.737.510 inwoners. De stadsprovincie had 13.246.636 inwoners.[1] De gehele stedelijke agglomeratie, die ook tot in de omliggende provincies reikt, heeft bijna 17 miljoen inwoners (2025).
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 juni 2025 @ 18:31:19 #116
284411 crew  heywoodu
pi_217963514
Jongens, volgens mij heeft Teheran meer dan 290.000 inwoners! Zag het nog niet, dus ik denk, ik meld het even.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:34:50 #117
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217963529
Dit is de originele tweet met een andere vertaling:

twitter

Van Netanyahu tot het Iraanse volk;
“Evacueer Teheran.”
(Er werd verzocht om evacuatie van het gebied waar 290.000 mensen wonen.)

Van de Iraanse Revolutionaire Garde tot het Isralische volk;

Amerikaanse tankvliegtuigen vliegen massaal naar het Midden-Oosten.
(Er zijn meer dan 20 tankvliegtuigen onderweg.)

Wat is er aan de hand?
Wat gaat er vanavond gebeuren?
pi_217963535
Jongens die tankers waren voor een NAVO oefening(nogmaals). Rustig maar.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:37:39 #119
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217963541
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:24 schreef Doler12 het volgende:

[..]
In wijk 3
Ja, jij hebt gelijk. :)
pi_217963547
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:36 schreef Dr88 het volgende:
Alles wordt hier telkens opgeblazen Bedum tss
  Forum Admin maandag 16 juni 2025 @ 18:41:12 #121
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217963566
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:36 schreef Dr88 het volgende:
Dat klopt, maar het zijn er wel heel veel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 16 juni 2025 @ 18:42:02 #122
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217963571
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:38 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Alles wordt hier telkens opgeblazen Bedum tss
Opgeblazen trapperterrorist!
pi_217963577
Here we go?

twitter
pi_217963584
twitter
pi_217963586
HHAHAHA die tv-uitzending explosie is wel meesterlijk. Ratelende allah akhbar jurk.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_217963591
Bibi wil geen vrede

twitter
pi_217963596
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:44 schreef RipCity het volgende:
HHAHAHA die tv-uitzending explosie is wel meesterlijk. Ratelende allah akhbar jurk.
het regende bommen en granaten. Ze presenteerde net het weerbericht.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:46:03 #128
24533 ACT-F
pi_217963598
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:42 schreef Ali_boo het volgende:
Here we go?

[ x ]
Ik zag de camera op de webcam van Tel Aviv bewegen wat meestal erop duidt dat er iets gaande is.
pi_217963603
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze zitten allebei te bluffen met de grootste aanval ooit. Maar Iran wil ook handelen met de VS.
Dus misschien niks of gewoon een beetje heen en weer schieten as usual.
Voor wat het waard is
twitter
pi_217963604
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik zag de camera op de webcam van Tel Aviv bewegen wat meestal erop duidt dat er iets gaande is.
Welke stream zit je te kijken?
pi_217963605
Steve tijd om je bed uit te komen.
pi_217963607
IDF confirms hitting Iran state broadcaster, says building used by armed forces
https://www.timesofisrael(...)sed-by-armed-forces/
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:47:45 #133
24533 ACT-F
pi_217963608
pi_217963639
quote:
All 14,000 operating cascades at Natanz likely destroyed, IAEA chief says
https://www.iranintl.com/en/liveblog/202506159523

A sudden power loss likely crippled Iran’s centrifuges at Natanz, strongly implying that all 14,000 operating cascades may have been destroyed, the UN nuclear watchdog's Director General Rafael Grossi said on Monday.

“One of the underground facilities there, halls, where... centrifuge cascades were... or are installed, our assessment is that with this sudden loss of external power, in great probability, the centrifuges have been severely damaged if not destroyed altogether,” Grossi told the BBC.

Only Hall A at Natanz was active, housing 82 cascades, according to the IAEA’s May report.
pi_217963644
twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 18:53:23 #136
24533 ACT-F
pi_217963645
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:46 schreef Simmertje het volgende:
Hold on a minute:

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 16 juni 2025 @ 18:53:57 #137
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217963648
quote:
Steve begint om 19.00 uur.
pi_217963658
twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 18:55:35 #139
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217963660
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:42 schreef Ali_boo het volgende:
Here we go?

[ x ]
Zou wat zijn als het enige wat Iran nog kan verzinnen is dat ze roepen dat de mensen uit Tel Aviv moeten vertrekken en dat ze dan lekker ergens anders raketten op afschieten.
pi_217963662
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:53 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Waarom wordt deze idiot nog hier gepost trouwens? :D
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 juni 2025 @ 18:56:24 #141
284411 crew  heywoodu
pi_217963667
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:53 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Beetje matig bericht. Ook geen reports of impacts in Almaty, Lima en Johannesburg op het moment, om maar wat te noemen :T
  maandag 16 juni 2025 @ 18:57:06 #142
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217963670
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:55 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Beiden zenden vanuit Tel Aviv als ik het wel heb.
pi_217963671
Er gebeurt wel iets

twitter
pi_217963675
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:55 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Dan zijn ze in Iran blijkbaar meer hardcore. Dat vrouwtje dat daar propaganda draait lijkt toch aardig in de buurt van een explosie. Of Iran zag niet aankomen dat daar bommen zouden vallen of het boeit het Iraanse regime weinig of zo'n vrouw het overleeft.
pi_217963679
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:47 schreef Aether het volgende:
[ x ]
[ x ]
Dit helpt niet zo de Perzen te overtuigen dat Bibi ze komt redden, denk ik.
pi_217963687
10 maar liefst, waauw :')

twitter
pi_217963690
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:58 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dit helpt niet zo de Perzen te overtuigen dat Bibi ze komt redden, denk ik.
No shit. Dit hele conflict helpt niet om de bevolking een fijner regime te geven. Maar Israel wil dat ook absoluut niet. Netanyahu heeft liever alleen hardliners om zich heen, dan kan hij zijn corruptie onderzoeken ontlopen door constant in oorlog te zijn. Vrij veelzeggend ook dat Iran toch vrede wil maar dat voor Israel daar geen sprake van kan zijn.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:00:13 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217963693
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:57 schreef Ali_boo het volgende:
Er gebeurt wel iets

[ x ]
En alweer klaar blijkbaar

twitter
pi_217963698
quote:
Steve leest FOK! _O_
  maandag 16 juni 2025 @ 19:01:06 #150
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217963704
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
No shit. Dit hele conflict helpt niet om de bevolking een fijner regime te geven. Maar Israel wil dat ook absoluut niet. Netanyahu heeft liever alleen hardliners om zich heen, dan kan hij zijn corruptie onderzoeken ontlopen door constant in oorlog te zijn. Vrij veelzeggend ook dat Iran toch vrede wil maar dat voor Israel daar geen sprake van kan zijn.
Iran wil een adempauze aangezien ze nogal de moeder gebombardeerd worden, die willen helemaal geen vrede.
pi_217963707
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En alweer klaar blijkbaar

[ x ]
lol

grootste aanval ooit!!!!!! :B
pi_217963708
twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 19:02:04 #153
24533 ACT-F
pi_217963709
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:00 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
Steve leest FOK! _O_
De enige echte bron van agendavrije informatie O-)
pi_217963714
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:01 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Iran wil een adempauze aangezien ze nogal de moeder gebombardeerd worden, die willen helemaal geen vrede.
Zou ook vrij dom zijn als Israel daar in trapt. Ze zijn goed op weg om dat hele teringzooitje in die top uit te moorden.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:03:48 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217963721
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:02 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De enige echte bron van agendavrije informatie O-)
Wel briljant verdienmodel, krijgt zo duizenden dollars per avond.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:04:58 #156
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217963734
twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 19:05:16 #157
24533 ACT-F
pi_217963737
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel briljant verdienmodel, krijgt zo duizenden dollars per avond.
Tijd voor FOK! news
  maandag 16 juni 2025 @ 19:05:34 #158
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217963741
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:03 schreef Haags het volgende:

[..]
Zou ook vrij dom zijn als Israel daar in trapt. Ze zijn goed op weg om dat hele teringzooitje in die top uit te moorden.
Exact, gewoon doorgaan.
pi_217963744
Take that Zionists ofzo

twitter
pi_217963746
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:19 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zo'n beetje de hele militaire top geliquideerd

Atoomwetenschappers geliquideerd.

Cruciale lanceerinstallaties voor luchtverdediging vernietigd, en dus volledige dominantie in de lucht.

Aanzienlijke schade toegebracht aan de Nucleaire installatie bij Natanz.

Ik zou zeggen Israel heeft een ruime voorsprong.
Dit weten ze op de Iraanse televisie waarschijnlijk wel te spinnen tot een glansrijke overwinning voor de revolutionaire garde en een verpletterende nederlaag voor de Zionisten.
pi_217963752
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:04 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Deze is al minstens 3x voorbijgekomen
  Forum Admin maandag 16 juni 2025 @ 19:06:53 #162
pi_217963757
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Heeft verder niks te maken met de talloze dreigementen om Isral van de kaart te vegen natuurlijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 16 juni 2025 @ 19:07:54 #163
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217963763
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:06 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Deze is al minstens 3x voorbijgekomen
Was op mijn werk jongen
  maandag 16 juni 2025 @ 19:08:45 #164
38496 Perrin
pi_217963771
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Heeft verder niks te maken met de talloze dreigementen om Isral van de kaart te vegen natuurlijk.
Of het feit dat Iran al 20 jaar Hamas en Hezbollah bewapent en innig steunt. Pure vredelievendheid. Foei Israël!
pi_217963783
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Sterker nog, Isral heeft qua argumenten om dat te doen de rode loper uitgerold. Blijkt het toch allemaal grootspraak te zijn.
pi_217963785
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Was op mijn werk jongen
Sinds wanneer werk jij bij de staatstelevisie van Iran? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:11:06 #167
38496 Perrin
pi_217963787
Ook wel apart dat Poetin en Xi niet verder komen dan wat woorden van veroordeling. Verbaast me dat Iran ineens toch meer een verre kennis dan een innig partner voor ze is.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:12:38 #168
38496 Perrin
pi_217963796
twitter
pi_217963797
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:11 schreef Perrin het volgende:
Ook wel apart dat Poetin en Xi niet verder komen dan wat woorden van veroordeling. Verbaast me dat Iran ineens toch meer een verre kennis dan een innig partner voor ze is.
Dreigen is heel makkelijk.

Het lijkt er niet op dat verder iemand trek heeft om ook echt wat met dat dreigen te doen.

maandag 16 juni 2025 @ 19:12:52 #170
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217963800
Steve zit nu flightradar voor te lezen. :')
  maandag 16 juni 2025 @ 19:12:57 #171
396550 Richestorags
pi_217963802
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:11 schreef Perrin het volgende:
Iran is niks meer dan een gelegenheidspartner. Ideologisch gezien kunnen ze niet verder van elkaar afstaan.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:13:04 #172
117098 Hathor
Effe niet
pi_217963803
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:47 schreef Aether het volgende:
[ x ]
[ x ]
Ik zet hier wel wat vraagtekens bij. Zou bij zo'n inslag in het gebouw niet meteen overal de stroom moeten uitvallen? Ik vermoed weer zo'n typisch moslim-pallywood achtige productie.
pi_217963821
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:13 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zet hier wel wat vraagtekens bij. Zou bij zo'n inslag in het gebouw niet meteen overal de stroom moeten uitvallen? Ik vermoed weer zo'n typisch moslim-pallywood achtige productie.
Ik kan me voorstellen dat een studio ook noodstroom heeft zodat de boel nog werkt als de stroom (weer eens) uitvalt.

En misschien was er nog gewoon stroom.
pi_217963867
quote:

[..]
Waarom zou direct de stroom moeten uitvallen? Z'n staats TV gebeuren lijkt mij juist een stukje infrastructuur waar je de nodige redundantie bij inbouwt zodat je de bevolking kan blijven bestoken met propaganda ondanks dat de wereld vergaat.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:21:46 #175
117098 Hathor
Effe niet
pi_217963879
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:19 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Waarom zou direct de stroom moeten uitvallen? Z'n staats TV gebeuren lijkt mij juist een stukje infrastructuur waar je de nodige redundantie bij inbouwt zodat je de bevolking kan blijven bestoken met propaganda ondanks dat de wereld vergaat.
De inslag leek in de aangrenzende kamer te zijn, en dan blijft gewoon alles draaien als vanouds? Ik heb er zo mijn twijfels bij.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:22:18 #176
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_217963884
Het probleem is dat Iran Uraniumverrijkings installaties heeft 60 meter onder de grond en zelfs in een berg.
Deze installaties kun je alleen met een speciale bumkerbuster uitschakelen.
De enigen die dat kunnen is de VS.
Een andere methode is om eerst alle bovengrondse verdedigers uit te schakelen en dan met commando,s (Storm :) ) binnendringen en de zaak van binnen op te blazen.
Ik denk dat dat het meest waarschijnlijkste scenario is.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_217963889
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:22 schreef Oud_student het volgende:
Het probleem is dat Iran Uraniumverrijkings installaties heeft 60 meter onder de grond en zelfs in een berg.
Een andere methode is om eerst alle bovengrondse verdedigers uit te schakelen en dan met commando,s (Storm :) ) binnendringen en de zaak van binnen op te blazen.
Daar dacht ik gisteren ook nog aan. Als je echt voldoende controle hebt over een gebied en je kan luchtsteun bieden zodat niemand je lastig valt, dan is dat best een optie denk ik.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:27:46 #178
117098 Hathor
Effe niet
pi_217963912
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:22 schreef Oud_student het volgende:
Dat is prima mogelijk als je het luchtruim volledig controleert, en dat is wel waar er op dit moment sprake van is. Je hoeft zo'n installatie ook niet van top tot bodem te infiltreren, de hele boel laten instorten doet het ook wel.
pi_217963918
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:12 schreef Richestorags het volgende:
Iran is niks meer dan een gelegenheidspartner. Ideologisch gezien kunnen ze niet verder van elkaar afstaan.
Daarbij, China onderdrukt Oeigoeren, en Rusland heeft het nogal eens aan de stok gehad met de Tsjetsjenen. M.a.w. beide landen hebben het niet zo hoog op met moslims. De band met Iran is gewoon louter politiek/strategisch/financieel gewin.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:32:30 #180
24533 ACT-F
pi_217963940
Pakistan is fortunate that it is a nuclear power today. What kind of humanity is there to attack Iran? We stood with Iran and will continue to stand with it, says Mian Nawaz Sharif

twitter
pi_217963941
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vroeger was dat de reden dat die landen gesoleerd stonden, maar de ideologie die zulke landen tegenwoordig met elkaar verbindt, is vooral anti-westers/democratisch.
Radio Espantoso
  maandag 16 juni 2025 @ 19:35:03 #182
24533 ACT-F
pi_217963954
quote:

[..]
Wel een goede film:

twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 19:35:07 #183
38496 Perrin
pi_217963955
Nooooooo

twitter
pi_217963998
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:35 schreef Perrin het volgende:
Nooooooo

[ x ]
Gatver wat een kutstreek.
pi_217964062
twitter
pi_217964080
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:32 schreef ACT-F het volgende:
Pakistan is fortunate that it is a nuclear power today. What kind of humanity is there to attack Iran? We stood with Iran and will continue to stand with it, says Mian Nawaz Sharif
Wel meteen de grens met Iran sluiten _O-
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217964111
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:01 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Rare lezing. Als Iran oorlog zou willen zouden zij toch wel degene zijn die meer zeggen te willen en bijvoorbeeld zelf het openingsalvo hebben gelost. Israel is deze oorlog begonnen en Israel lijkt niet van plan dat snel te laten gaan.
pi_217964121
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of het feit dat Iran al 20 jaar Hamas en Hezbollah bewapent en innig steunt. Pure vredelievendheid. Foei Isral!
Wat een raar argument. Heb je gemist dat Israel ook Hamas steunde? Netanyahu dealt liever met Hamas dan met de PA.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:54:01 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217964138
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:46 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Isral en de VS voelt nu een beetje als broers en dat het kleine broertje zegt pas maar op mijn grote broer gaat je in elkaar slaan en dat de grote broer zoiets heeft als uhuh oh hier wil eigenlijk niet direct bij betrokken worden.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:54:19 #190
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217964142
twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 19:57:16 #191
117098 Hathor
Effe niet
pi_217964167
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:32 schreef ACT-F het volgende:

[ x ]
Pakistan wil ook graag een paria worden zo te zien.
pi_217964173
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:12 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Zo blijkt Twitter altijd weer een verradelijke bron. De grotere oorzaak van de Iraanse economiscche malaise zijn de sancties. Grappig dat iemand stelt dat het ligt aan oorlogszucht we zien dat het meest oorlogszuchtige land in de regio echter een prima economie kan draaien.

Voor landen als Iran blijkt eens te meer dat een atoomwapen de enige manier is om soevereiniteit te garanderen. Schadelijke ontwikkeling.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:58:46 #193
117098 Hathor
Effe niet
pi_217964179
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:35 schreef Perrin het volgende:
Nooooooo

[ x ]
Die waren nog een cadeautje van Uncle Sam aan de Sjah. Niet echt meer van deze tijd. Wel een toptoestel in die dagen.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:02:39 #194
117098 Hathor
Effe niet
pi_217964205
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Rare lezing. Als Iran oorlog zou willen zouden zij toch wel degene zijn die meer zeggen te willen en bijvoorbeeld zelf het openingsalvo hebben gelost. Israel is deze oorlog begonnen en Israel lijkt niet van plan dat snel te laten gaan.
Omdat Iran heel sneaky bezig was met het produceren van verrijkt uranium, en we weten allemaal met welke intentie ze dat aan het doen zijn. Soms is aanvallen de beste verdediging.
pi_217964217
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Voor landen als Iran blijkt eens te meer dat een atoomwapen de enige manier is om soevereiniteit te garanderen.
Een regime zonder gedachtengoed dat bijvoorbeeld toestaat kinderen van 9 jaar uit te huwelijken, zou hoogstwaarschijnlijk een goed begin zijn.

Daar hoeven ze niet voor naar kernwapens te grijpen.
pi_217964241
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:03 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Een regime zonder gedachtengoed dat bijvoorbeeld toestaat kinderen van 9 jaar uit te huwelijken, zou hoogstwaarschijnlijk een goed begin zijn.

Daar hoeven ze niet voor naar kernwapens te grijpen.
Pakistan heeft toch ook al decennia kernwapens, dat is ook nog niet ons einde geworden.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Omdat Iran heel sneaky bezig was met het produceren van verrijkt uranium, en we weten allemaal met welke intentie ze dat aan het doen zijn. Soms is aanvallen de beste verdediging.
Erg sneaky was het toch niet. Volgens mij is er al 30 jaar sprake dat ze volgens Israel bijna een atoombom hebben.
pi_217964257
Er zijn hier een paar users die een beetje in de war zijn over de intenties van Iran, dus ik drop dit hier even:

quote:
The Islamic Republic of Iran's foreign policy doctrine includes calling for the destruction of Israel as a Jewish state.[1] This position emerged from the 1979 Islamic Revolution, which transformed Iran–Israel relations from close partners during the Pahlavi monarchy to principal ideological adversaries.[2] Ayatollah Ruhollah Khomeini, the founder of the Islamic Republic, denounced Israel as an illegitimate "Zionist regime" and cut off diplomatic relations. Since then, this stance has been embedded in official rhetoric, military programs, state-sponsored education, and symbolic events such as Quds Day.

The rejection of Israel's legitimacy has remained consistent across both hardline and moderate Iranian leaderships. Supreme Leaders Ruhollah Khomeini and Ali Khamenei have both repeatedly referred to Israel as a "cancerous tumor" and publicly called for its elimination. Even reformist leaders and moderate clerics have supported this stance. While the Iranian regime maintains that its opposition is directed at Zionism rather than at Jews or Judaism, official propaganda has frequently blurred this distinction, at times incorporating Holocaust denial and invoking antisemitic tropes.

Iran’s anti-Israel policy is implemented through a centralized institutional framework led by the office of the Supreme Leader and the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC). Operational activities are largely carried out via a network of allied non-state actors, including Hezbollah in Lebanon, the Houthis in Yemen, Hamas and Palestinian Islamic Jihad in the Palestinian territories, and other affiliated groups. These organizations receive sustained Iranian support in the form of funding, weapons, and training, and are collectively referred to by Iranian officials as the "Axis of Resistance." This proxy network enables Iran to exert influence across multiple fronts while posing an existential threat to Israel through asymmetric conflict. Additionally, statements by senior officials and the regime's hostility toward Israel have led many observers[which?] to view Iran's nuclear ambitions as part of a broader strategy to destroy Israel.

https://en.m.wikipedia.or(...)el_in_Iranian_policy
quote:
In 2013, Supreme Leader of Iran Ayatollah Ali Khamenei, called Israel "an illegitimate regime" led by "untouchable rabid dogs" and "doomed to failure and annihilation."[9] In 2015, he said there would be "no Zionist regime in 25 years" and that "during this period, the spirit of fighting, heroism and jihad will keep [Israel] worried every moment."[10] Khamenei referred to Israel as "cancerous" on numerous occasions, has said Israel will be destroyed, and has pledged Iran's support for any group or nation confronting it.[11]

On October 3, 2023, four days before the Hamas-led October 7 attacks on Israel, Khamenei delivered a speech in Tehran in which he said Israel would "die of [its] rage", and concluded by saying: "This cancer will definitely be eradicated, God willing, at the hands of the Palestinian people and the resistance forces throughout the region."[2] In 2024, Ali Khamenei told Hamas leader Ismail Haniyeh: "The divine promise to eliminate the Zionist entity will be fulfilled and we will see the day when Palestine will rise from the river to the sea."[12]
quote:
In 2017, a digital clock was installed in Palestine Square, Tehran for Quds Day, reportedly counting down to the destruction of Israel. It was programmed to count down 25 years from a 2015 statement made by Khamenei, in which he predicted that Israel would cease to exist within a quarter century.[46]
Hopelijk kunnen we af van de leugen dat een vredelievend Iran zonder reden aangevallen wordt door Israel.
pi_217964269
quote:

[..]
Zo blijkt Twitter altijd weer een verradelijke bron. De grotere oorzaak van de Iraanse economiscche malaise zijn de sancties. Grappig dat iemand stelt dat het ligt aan oorlogszucht we zien dat het meest oorlogszuchtige land in de regio echter een prima economie kan draaien.

Voor landen als Iran blijkt eens te meer dat een atoomwapen de enige manier is om soevereiniteit te garanderen. Schadelijke ontwikkeling.
Dus als jouw buurman elke dag in het openbaar verkondigt dat hij jou om wil leggen dan heb je twee opties:
1. Er wordt ingegrepen en die buurman wordt aangepakt
2. Je staat toe dat hij zijn garage vol stouwt met automatische voorwapens

Jij vindt optie 2. de meest logische?
  maandag 16 juni 2025 @ 20:11:56 #199
117098 Hathor
Effe niet
pi_217964274
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Pakistan heeft toch ook al decennia kernwapens, dat is ook nog niet ons einde geworden.
[..]
Erg sneaky was het toch niet. Volgens mij is er al 30 jaar sprake dat ze volgens Israel bijna een atoombom hebben.
En daar proberen ze nu een einde aan te maken, met het oog op hun eigen voortbestaan. Ik mag hopen dat als wij ooit in zo'n situatie terecht komen, wij een even slagvaardige regering hebben als Israel.
pi_217964276
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Pakistan :? Waar heb jij het nou weer over.

Je had het over Iran.

Wel een beetje bij de les blijven, niet zo hak op de tak.
pi_217964293
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Isral en de VS voelt nu een beetje als broers en dat het kleine broertje zegt pas maar op mijn grote broer gaat je in elkaar slaan en dat de grote broer zoiets heeft als uhuh oh hier wil eigenlijk niet direct bij betrokken worden.
Bibi is een bully die altijd zijn zin krijgt. Wanneer de ander tegenstribbelt, loopt die te stampvoeten en verzint die grootste fabels om anderen aan boord te krijgen

Doodvermoeiend
pi_217964309
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:11 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dus als jouw buurman elke dag in het openbaar verkondigt dat hij jou om wil leggen dan heb je twee opties:
Het is niet alleen verkondigen, Iran traint, steunt en cordineert ook een netwerk van proxies waarmee het Israel constant aanvalt.
quote:
1. Er wordt ingegrepen en die buurman wordt aangepakt
2. Je staat toe dat hij zijn garage vol stouwt met automatische voorwapens

Jij vindt optie 2. de meest logische?
  maandag 16 juni 2025 @ 20:16:04 #203
117098 Hathor
Effe niet
pi_217964310
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:14 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Bibi is een bully die altijd zijn zin krijgt. Wanneer de ander tegenstribbelt, loopt die te stampvoeten en verzint die grootste fabels om anderen aan boord te krijgen

Doodvermoeiend
Als Israel Rutte had gehad als MP dan was het nu al vernietigd geweest.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:16:05 #204
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217964311
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:57 schreef Hathor het volgende:

[..]
Pakistan wil ook graag een paria worden zo te zien.
Die leven toch al in het Stenen Tijdperk dus daar naar toe terug gebombardeerd worden zou mooi zijn.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:17:02 #205
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217964317
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:16 schreef oblo het volgende:

[..]
Het is niet alleen verkondigen, Iran traint, steunt en cordineert ook een netwerk van proxies waarmee het Israel constant aanvalt.
[..]

Dit ja en een paar maanden terug nog die grote raketaanval, tja, sommigen hier hebben poep tussen de oren.
pi_217964319
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als Israel Rutte had gehad als MP dan was het nu al vernietigd geweest.
_O-
pi_217964324
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:10 schreef oblo het volgende:
Er zijn hier een paar users die een beetje in de war zijn over de intenties van Iran, dus ik drop dit hier even:
[..]
[..]
[..]
Hopelijk kunnen we af van de leugen dat een vredelievend Iran zonder reden aangevallen wordt door Israel.
Ik geloof niet dat de mensen die Iran en Hamas een warm hart toedragen kunnen lezen.
pi_217964340
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:10 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Heeft Iran eigenlijk ooit gezegd Israel aan te willen vallen met kernwapens als Iran die zou hebben?
pi_217964343
quote:

Goh, en waarom zijn er allerlei sancties ingesteld denk je? Hier wat hints:

quote:
EU-sancties tegen Iran
De EU heeft Iran sancties opgelegd als reactie op mensenrechtenschendingen, proliferatie van kernwapens en militaire steun aan Ruslands aanvalsoorlog tegen Oekrane.
https://www.consilium.eur(...)ctions-against-iran/
quote:
Sancties Iran n.a.v. ernstige mensenrechtenschendingen
Omwille van ernstige mensenrechtenschendingen vaardigde de EU in 2011 met Verordening 359/2011, zoals gewijzigd, beperkende maatregelen uit ten aanzien van bepaalde personen en entiteiten in Iran. Gezien de ernst van de mensenrechtensituatie in Iran, werden op 23 maart 2012 aanvullende beperkende maatregelen ingesteld, waaronder het verbod op de directe of indirecte verkoop, levering, overdracht aan of uitvoer van uitrusting die kan worden gebruikt voor binnenlandse repressie (opgesomd in bijlage III) en op apparatuur, technologie of programmatuur die kan worden gebruikt voor toezicht op of interceptie van internet- en telefooncommunicatie via mobiele of vaste netwerken (opgesomd in bijlage IV)

https://www.fdfa.eu/nl/sa(...)enrechtenschendingen
En jij gaat dat achterlijke, middeleeuwse en facistische regime hier doodleuk lopen verdedigen? Dt is pas een schadelijke ontwikkeling...
  maandag 16 juni 2025 @ 20:23:30 #210
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_217964350
quote:
5s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heeft Iran eigenlijk ooit gezegd Israel aan te willen vallen met kernwapens als Iran die zou hebben?
Nee, doen ze niet zelf. Ze geven de wapens aan terroristen en denken zo zelf buiten schot te blijven.
Exaudi orationem meam
  maandag 16 juni 2025 @ 20:28:35 #211
117098 Hathor
Effe niet
pi_217964392
quote:

[..]
Ze hebben meerdere keren geroepen dat ze Israel van de kaart zouden vegen. Dat heeft Irak onder Saddam overigens ook meermaals geroepen. Die lui daar sporen niet.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:28:56 #212
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217964394
pi_217964406
quote:

[..]
Nee niet direct voor zo ver ik weet, maar Iran zegt consequent al jaren dat ze Israel willen vernietigen en daar handelen ze ook al jaren consequent naar met de middelen die ze tot hun beschikking hebben. Het is niet meer dan logisch dat een nuclear wapen Iran veel meer macht geeft om die vernietiging realiteit te maken.

quote:
Iran's nuclear program has been a focal point of international scrutiny for decades. In 2003, Iran suspended its formal nuclear weapons program, and claims its program is for peaceful purposes only,[3] yet analysts and the IAEA have refuted such claims. Iran is currently enriching uranium to 60% purity (close to weapons-grade), and has been accelerating its nuclear advancements by installing more advanced centrifuges. Analysts warn that these activities far exceed any plausible civilian purpose.[4] Estimates suggest that Iran could produce enough weapons-grade uranium for one nuclear bomb within a week and accumulate enough for seven within a month, raising fears that its breakout time has shortened drastically.[5] The destruction of Israel is frequently cited as one of several strategic objectives behind Iran's nuclear ambitions.[6] Concerns include nuclear proliferation, nuclear terrorism,[7] and increased support for terrorism and insurgency.[8]
Denk jij van niet? Denk jij wat anders?
pi_217964411
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:23 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Nee, doen ze niet zelf. Ze geven de wapens aan terroristen en denken zo zelf buiten schot te blijven.
Is dit een aanname?

Want, zoals je weet, heeft eigenlijk geen enkel land kernwapens om ze te gebruiken. Kernwapens heb je immers vooral als verzekering tegen andere landen die ze ook hebben. En vanuit dat perspectief kan ik me ook best voorstellen dat Iran ook kernwapens wil hebben, gezien Iran's aartsvijanden ze ook hebben.

En dat Isral graag de machtigste in de regio wil blijven en daarom niet wil dat Iran kernwapens krijgt snap ik ook.
pi_217964415
twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 20:31:57 #216
438527 MissButterflyy
pi_217964423
Bibi heeft gezegd Khomeinie (of hoe hij ook heet) te willen doden, dan komt alles goed met Iran en is de oorlog voorbij.
Ik vermoed dat hij hoopt als grote overwinnaar de komende verkiezingen tegemoet te gaan en dat hij geschiedenis wil schrijven voor Isral.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:32:12 #217
117098 Hathor
Effe niet
pi_217964428
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is dit een aanname?

Want, zoals je weet, heeft eigenlijk geen enkel land kernwapens om ze te gebruiken. Kernwapens heb je immers vooral als verzekering tegen andere landen die ze ook hebben. En vanuit dat perspectief kan ik me ook best voorstellen dat Iran ook kernwapens wil hebben, gezien Iran's aartsvijanden ze ook hebben.

En dat Isral graag de machtigste in de regio wil blijven en daarom niet wil dat Iran kernwapens krijgt snap ik ook.
Geen enkel land heeft ze om ze te gebruiken? Ga dat verhaaltje maar eens vertellen in Japan. :')
  maandag 16 juni 2025 @ 20:32:36 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217964431
twitter

Wijze zet als dit klopt.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:33:34 #219
438527 MissButterflyy
pi_217964436
quote:

[..]
Is dit een aanname?

Isral is zelf trouwens helemaal niet open over de kernwapens die ze zelf bezitten en/of produceren.
pi_217964439
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:28 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ze hebben meerdere keren geroepen dat ze Israel van de kaart zouden vegen. Dat heeft Irak onder Saddam overigens ook meermaals geroepen. Die lui daar sporen niet.
Ze roepen in zulke landen altijd zoveel, maar dat is eigenlijk vooral vooral voor binnenlandse consupmtie om zo de macht van het regime te legitimeren. Noord Korea is ook al zo'n land bijvoorbeeld.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:34:15 #221
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217964440
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat de mensen die Iran en Hamas een warm hart toedragen kunnen lezen.
Ik geloof niet eens dat die mensen een hart hbben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 16 juni 2025 @ 20:34:16 #222
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_217964441
quote:

[..]
Is dit een aanname?

Jij doet zelf een nogal fatale aanname.
Israel kan het risico niet nemen, het is een klein land. 1 atoombom kan al het einde betekenen van het land.
Exaudi orationem meam
  maandag 16 juni 2025 @ 20:35:14 #223
438527 MissButterflyy
pi_217964446
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ze roepen in zulke landen altijd zoveel, maar dat is eigenlijk vooral vooral voor binnenlandse consupmtie om zo de macht van het regime te legitimeren. Noord Korea is ook al zo'n land bijvoorbeeld.
Noord Korea had dan ook al lang en breed aangevallen moeten worden ja.
pi_217964453
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En dat doet men niet want...
  maandag 16 juni 2025 @ 20:36:43 #225
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217964455
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. :')
  maandag 16 juni 2025 @ 20:36:55 #226
438527 MissButterflyy
pi_217964457
quote:
6s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En dat doet men niet want...
Want?
  maandag 16 juni 2025 @ 20:37:14 #227
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217964459
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
Geen enkel land heeft ze om ze te gebruiken? Ga dat verhaaltje maar eens vertellen in Japan. :')
Toen bestond het fenomeen mutually assured destruction nog niet. Dat verhaaltje klopt nu als een bus, destijds nog niet.
Dit, dus.
pi_217964463
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Jij doet zelf een nogal fatale aanname.
Israel kan het risico niet nemen, het is een klein land. 1 atoombom kan al het einde betekenen van het land.
Wat ik zeg klopt al sinds 1949.
pi_217964470
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Want?
2xwant=wanten.

Nk heeft ook kernwapens.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:39:07 #230
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217964474
quote:

[..]
Is dit een aanname?

Tot nu toe is dat zo geweest ja. Maar hoe meer mensen de beschikking krijgen over -bijvoorbeeld- drones, hoe meer kans dat er eentje tussen zit die tegen de regels in gaat en jouw moeder op de gevoelige plaat zet bij het omkleding.

We hebben nu al het risico dat in Noord-Korea, Pakistan en in mindere mate India een ideologisch gemankeerd figuur de vinger aan de knoppen krijgt. Als we dat terug konden draaien dat die beschikking kregen over die wapens, dan hadden we dat graag gedaan denk ik.

Iran is een staat die sinds de revolutie de ambitie heeft laten zien om een dominante factor in de regio te worden met gruwelijke gevolgen in Syri, Libanon en Jemen en de mond vol heeft van wie er allemaal dood moeten van God.
pi_217964489
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar xpom, het verschil is dat Iran dat dus niet alleen roept, maar daar ook naar handelt. Dit kan je toch niet ontkennen?

Daarnaast lijkt mij dat het helemaal niet vaststaat dat de obsessie met Israel bijdraagt aan de legitimiteit van het Iraanse regime. Wat ik zo nu en dan lees over publieke opinie in Iran is dat het grote publiek juist wil dat Iran die obsessie loslaat en zich op binnenland focust.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:42:33 #232
396550 Richestorags
pi_217964492
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Isral is zelf trouwens helemaal niet open over de kernwapens die ze zelf bezitten en/of produceren.
Dat is omdat het Isral is.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:43:18 #233
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217964496
twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 20:44:28 #234
396550 Richestorags
pi_217964506
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:42 schreef oblo het volgende:

[..]
Maar xpom, het verschil is dat Iran dat dus niet alleen roept, maar daar ook naar handelt. Dit kan je toch niet ontkennen?

Daarnaast lijkt mij dat het helemaal niet vaststaat dat de obsessie met Israel bijdraagt aan de legitimiteit van het Iraanse regime. Wat ik zo nu en dan lees over publieke opinie in Iran is dat het grote publiek juist wil dat Iran die obsessie loslaat en zich op binnenland focust.
Iran is een land dat keer op keer "levert". In de grootste mate tegen Isral maar ook tegen Saudi-Arabi, tegen Syri, Libanon, Irak, Jemen, haar eigen bevolking. Zelfs tegen Amerika.

Hoe duidelijk wil men het hebben?
  maandag 16 juni 2025 @ 20:45:00 #235
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217964508
Steve heeft nog nooit van dark mode gehoord. :')
pi_217964511
twitter
  maandag 16 juni 2025 @ 20:46:00 #237
396550 Richestorags
pi_217964514
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat ik zeg klopt al sinds 1949.
Oh ja nu zijn ze gerustgesteld in Isral. Kom op, ik ken je als beter dan dat :7
pi_217964521
Donald Trump expected to offer Iran a last-chance nuclear proposal | The Jerusalem Post

https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-857965
pi_217964526
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 16:39 schreef Richestorags het volgende: [..] Restricties opleggen aan een Palestijnse Staat zodat deze geen veiligheidsrisico voor Isral kan vormen. Wapenembargo's. Afdwingen dat er alleen een Palestijnse Staat kan komen als Hamas weggaat en de Arabieren hiertoe bewegen.
Dit is al een tijdje realiteit voor het grootste gedeelte van de regio. De tijd dat Arabische landen ruimhartig Palestijns terrorisme steunden is al lang voorbij. Het enige overgebleven probleem waren Iran, Syri en hun proxy's.
Incelfrikandel
pi_217964531
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Tot nu toe is dat zo geweest ja. Maar hoe meer mensen de beschikking krijgen over -bijvoorbeeld- drones, hoe meer kans dat er eentje tussen zit die tegen de regels in gaat en jouw moeder op de gevoelige plaat zet bij het omkleding.

We hebben nu al het risico dat in Noord-Korea, Pakistan en in mindere mate India een ideologisch gemankeerd figuur de vinger aan de knoppen krijgt. Als we dat terug konden draaien dat die beschikking kregen over die wapens, dan hadden we dat graag gedaan denk ik.

India en Pakistan zullen elkaar echt gaan bestoken met kernwapens, vermoed ik zo. NK heeft ze weer vooral omdat ze graag mee willen doen met de grote jongens en omdat ze in hun eigen anti westerse propaganda zijn gaan geloven.

Als je land met kernwapens zoekt waar een gek aan de knoppen zit hoef je maar naar de andere kant van de Atlantische oceaan te kijken. Diw man vroeg zich immers al een keer af waarom ze ze hebben maar niet gebruiken. :')

quote:
Iran is een staat die sinds de revolutie de ambitie heeft laten zien om een dominante factor in de regio te worden met gruwelijke gevolgen in Syri, Libanon en Jemen en de mond vol heeft van wie er allemaal dood moeten van God.
Klopt. En daarom willen ze ook kernwapens. Zodat het nu machtigste land in het MO het niet in het hoofd haalt Iran aan te vallen (met kernwapens).
pi_217964539
quote:

[..]
Is dit een aanname?

Ja, die theorie klopt, totdat 1 land of 1 leider er anders over denkt.

Daarom denk ik dat het ook vrij snel helemaal misgaat met die dingen.
  Overall beste user 2022 maandag 16 juni 2025 @ 20:50:41 #242
3928 Ulx
pi_217964544
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:56 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Ja maar zelfverdediging.
Geen probleem als het zo'n ondergronds lab is wat ze schijnen te hebben. Gewoon de komende decennia die site mijden als de pest. Het zal wat vertraging in het kernwapenprogramma opleveren, maar da's dan jammer.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:51:01 #243
396550 Richestorags
pi_217964548
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dit is al een tijdje realiteit voor het grootste gedeelte van de regio. De tijd dat Arabische landen ruimhartig Palestijns terrorisme steunden is al lang voorbij. Het enige overgebleven probleem waren Iran, Syri en hun proxy's.
Ze kunnen wel tanks, manpads, helikopters en weet ik veel wat doorverkopen aan een Palestijnse staat. Dat hebben ze allemaal niet nodig voor interne gezagsvoering.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:52:40 #244
396550 Richestorags
pi_217964557
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
India en Pakistan zullen elkaar echt gaan bestoken met kernwapens, vermoed ik zo. NK heeft ze weer vooral omdat ze graag mee willen doen met de grote jongens en omdat ze in hun eigen anti westerse propaganda zijn gaan geloven.

Als je land met kernwapens zoekt waar een gek aan de knoppen zit hoef je maar naar de andere kant van de Atlantische oceaan te kijken. Diw man vroeg zich immers al een keer af waarom ze ze hebben maar niet gebruiken. :')
[..]
Klopt. En daarom willen ze ook kernwapens. Zodat het nu machtigste land in het MO het niet in het hoofd haalt Iran aan te vallen (met kernwapens).
Nu zet je Iran als sec defensief weg. Dat is een vrij creatieve interpretatie van het gedrag van Iran de afgelopen tientallen jaren.
pi_217964558
Ik heb het toch even opgezocht:
quote:
The results of the latest public opinion survey from Stasis Consulting provide key insights into how Iranians view Tehran’s foreign policy, regional influence, and diplomatic relations at a time of heightened tensions in the Middle East, including how they perceive the economic costs of Iran’s current approach and its support for its regional proxy groups.

Iranians overwhelmingly believe that the country’s foreign policy is responsible for ordinary citizens’ economic troubles, with more than three-quarters of survey respondents (78 percent) saying its foreign policy is very much or to an extent a cause of its economic problems, while nearly two-thirds (63 percent) believe Tehran’s foreign policy does not advance the well-being of ordinary citizens.

On the diplomatic front, a majority of Iranians (61 percent) are in favor of a nuclear agreement and believe Iran should negotiate with the West to resolve the dispute over Tehran’s nuclear activities. The survey also found strong support (68 percent) for normalizing relations with the US, although notably not for doing so with Israel (just 25 percent support vs. 67 percent opposition).

Amid the ongoing regional escalation, 43 percent of Iranians said they believe that Iran’s foreign policy is contributing to tensions in the Middle East, while a majority (59 percent) said that, following the recent conflicts between Iran and Israel, Iran is now in a stronger position regionally.

According to the survey, most Iranians support Tehran’s military presence in the Middle East, with 61 percent backing its policy of providing military support to Iran’s proxy groups, the so-called “Axis of Resistance” (Jebhe Moqavemat). Opinions were more divided on the issue of providing financial support, with 49 percent in favor vs. 45 percent opposed. Half of respondents also back Iran’s military presence in Syria.

More broadly, respondents strongly agree (69 percent) with the idea that Iran’s military presence in the Middle East makes them safer at home, with 66 percent of respondents saying the same when asked about Iran’s support for its regional proxies.

These findings are based on a public opinion poll carried out among 1,189 Iranians aged 18 or older living in Iran between Sept. 21 and Oct. 3, 2024. An interactive visualization of the results can be found here.
https://mei.edu/publicati(...)cy-and-regional-role
pi_217964568
quote:
17s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:46 schreef Ali_boo het volgende:
Donald Trump expected to offer Iran a last-chance nuclear proposal | The Jerusalem Post

https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-857965
pi_217964570
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ze kunnen wel tanks, manpads, helikopters en weet ik veel wat doorverkopen aan een Palestijnse staat. Dat hebben ze allemaal niet nodig voor interne gezagsvoering.
Waarom denk je dat de regionale landen daar niet mee akkoord zouden gaan?
Incelfrikandel
pi_217964574
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:42 schreef oblo het volgende:

[..]
ik zal de laatste zijndie zal ontkennen dat Iran flink zit te kutten in de regio. Ik ga er alleen niet in mee dat ze dat ook met kernwapens zouden doen als ze dat zouden kunnen. Want, gebruiken van kernwapens = einde Iran.

quote:
Het grote publiek heeft daar in Iran helaas alleen niks over te vertellen. En kennelijk zijn er nog genoeg Iraniers die voor de retoriek van het regime vallen.
pi_217964587
Ik "vertrouw" best wat landen in het gebruik van nucleaire wapens en dat zij best in staat zijn in te schatten wat het effect gaat zijn. Wat schieten ze ermee op als de wereld zoals we die kennen dan op houdt te bestaan.

Alleen islamisten vertrouw ik hierin voor geen meter. Als ze radicaal genoeg zijn, zijn ze bereid alles op te geven in ruil voor 72 maagden.
  Forum Admin maandag 16 juni 2025 @ 20:56:14 #250
pi_217964591
quote:

[..]

[..]
Het is niet helemaal zo symmetrisch, dit omdat Iran zich zelden actief in de strijd mengt maar dit via proxies doet.

Nu kunnen ze nog achter de proxyserver aan. Met kernwapens niet meer, wat partijen als Hamas en de houthis ook meer macht geeft.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:56:26 #251
396550 Richestorags
pi_217964592
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Waarom denk je dat de regionale landen daar niet mee akkoord zouden gaan?
Geen idee, ik zeg het alleen. Het voorstel ligt niet op tafel toch ;)
pi_217964596
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja, die theorie klopt, totdat 1 land of 1 leider er anders over denkt.

Daarom denk ik dat het ook vrij snel helemaal misgaat met die dingen.
In het ideale geval hadden we als mensheid nooit zulke wapens bedacht natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:57:14 #253
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217964599
Die Ayatollahs zijn zo geschift, die boeit het einde van hun land helemaal niet, dan zijn ze allemaal martelaren en dat schijnt het hoogste goed te zijn. :')

Ze herdenken in Iran ook elk jaar een bepaalde veldslag en dan slaan ze met zwaarden op hun hoofd en bloeden ze als een rund, dan ben je gewoon van het padje af.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:57:22 #254
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217964600
quote:
...
[..]
Als Iran niet aangevallen wil worden, heeft het daar geen nucleaire wapens voor nodig hoor. Het enige wat nodig is, is ophouden met dreigen en proxy's zaaien in de regio.
pi_217964601
Het beste zou zijn zowel regime change in Iran als in Isral. Twee vliegen in n klap.
pi_217964602
Nou ja, Bibi wil totaal niet onderhandelen? Als het oprecht is en Iran zijn nucleaire programma volledig opgeeft, moeten we harde druk zetten op Isral. Het nucleaire dreigement was de reden voor de oorlog — die is dan weg. Natuurlijk is Bibi een gore leugenaar en verzint hij er dingen bij, zoals opeens "regime change". Weg met die geldverslindende oorlog; terug naar Gaza om Hamas aan te pakken en de gijzelaars te bevrijden.

Wapens leveren aan Oekrane kan dan ook weer volledig op gang komen.
pi_217964604
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nu zet je Iran als sec defensief weg. Dat is een vrij creatieve interpretatie van het gedrag van Iran de afgelopen tientallen jaren.
Wat dat betreft is Iran niet anders dan de 2 andere landen die wel een grote berg kernwapens hebben.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:58:53 #258
396550 Richestorags
pi_217964606
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is niet helemaal zo symmetrisch, dit omdat Iran zich zelden actief in de strijd mengt maar dit via proxies doet.

Nu kunnen ze nog achter de proxyserver aan. Met kernwapens niet meer, wat partijen als Hamas en de houthis ook meer macht geeft.
Het zou Iran carte blanche geven om constant terreur te zaaien en nog een paar graadjes erger dan ze nu doen. Niemand zou ze kunnen stoppen want ze hebben de ultieme afschrikking.

Ze zouden in feite zo'n kut TikTokker worden die mensen gaat lastig vallen met tien gorilla's om zich heen.
pi_217964607
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:45 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Vraag me wel af of ze dat gaat lukken. Natanz hebben ze ook niet diep geraakt.
pi_217964609
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Als Iran niet aangevallen wil worden, heeft het daar geen nucleaire wapens voor nodig hoor. Het enige wat nodig is, is ophouden met dreigen en proxy's zaaien in de regio.
Ja, dat snap ik niet. Dat ze dagelijks roepen dat Isral vernietigd moet worden. Dan krijg je dit.

Zoiets moet je toch meer achter gesloten deuren bespreken als je dat echt wil.
  maandag 16 juni 2025 @ 20:59:57 #261
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217964611
twitter

Arme burgers...
pi_217964613
Het blijkt maar weer hoe veilig je bent als je wel nukes hebt. Rusland is al meer dan drie jaar bezig terwijl als ze die nukes niet hadden de Biden regering allang had ingegrepen en de Russen uit bezet gebied getyft.
  maandag 16 juni 2025 @ 21:00:31 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217964616
quote:
15s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:58 schreef Doler12 het volgende:
Nou ja, Bibi wil totaal niet onderhandelen? Als het oprecht is en Iran zijn nucleaire programma volledig opgeeft, moeten we harde druk zetten op Isral. Het nucleaire dreigement was de reden voor de oorlog — die is dan weg. Natuurlijk is Bibi een gore leugenaar en verzint hij er dingen bij, zoals opeens "regime change". Weg met die geldverslindende oorlog; terug naar Gaza om Hamas aan te pakken en de gijzelaars te bevrijden.

Wapens leveren aan Oekrane kan dan ook weer volledig op gang komen.
Iran zal dat nucleaire programma nooit zomaar opgeven, zelfs nu niet. En denk trouwens ook eens even aan de burgers daar, die al decennialang met keiharde hand onderdrukt worden. Als het regime dus op omvallen zou staan moet het toch maar op de plek worden gehouden?
pi_217964621
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Geen idee, ik zeg het alleen. Het voorstel ligt niet op tafel toch ;)
Ik denk dat dit een makkelijke concessie om te maken is, Arabische landen zitten niet te wachten op een bewapend Palestina, zeker Jordani en Egypte niet.
Incelfrikandel
  Forum Admin maandag 16 juni 2025 @ 21:01:09 #265
pi_217964622
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het zou Iran carte blanche geven om constant terreur te zaaien en nog een paar graadjes erger dan ze nu doen. Niemand zou ze kunnen stoppen want ze hebben de ultieme afschrikking.

Ze zouden in feite zo'n kut TikTokker worden die mensen gaat lastig vallen met tien gorilla's om zich heen.
Russische praktijken.. ;)
pi_217964634
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:59 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Arme burgers...
twitter
Incelfrikandel
pi_217964643
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
ik zal de laatste zijndie zal ontkennen dat Iran flink zit te kutten in de regio. Ik ga er alleen niet in mee dat ze dat ook met kernwapens zouden doen als ze dat zouden kunnen. Want, gebruiken van kernwapens = einde Iran.
[..]
Het grote publiek heeft daar in Iran helaas alleen niks over te vertellen. En kennelijk zijn er nog genoeg Iraniers die voor de retoriek van het regime vallen.
Dat ze het daadwerkelijk zullen gebruiken lijkt mij ook sterk, maar dat is ook niet de relevante vraag denk ik. De vraag is of het hebben van kernwapens hun macht in de regio, over Israel en over het westen versterkt. Dat lijkt mij een no brainer. En dan is de vraag wat ze met die macht kunnen doen? In ieder geval veel meer dan wat ze nu kunnen doen.

Lijkt jou dat verstandig?

Een Iran met meer leverage en meer macht om te doen wat ze willen in het midden oosten?
  maandag 16 juni 2025 @ 21:03:08 #268
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217964645
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[ x ]
Walgelijk, Hamas-tactieken. Doelbewust de eigen burgers willen opofferen.
pi_217964646
De grote onzekerheid is eigenlijk hoe snel Iran een kernwapen kan maken.
  Overall beste user 2022 maandag 16 juni 2025 @ 21:04:28 #270
3928 Ulx
pi_217964654
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hebben ze die dan? Wat zionisten roepen dat, maar die liegen toch over alles?
pi_217964657
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vraag me wel af of ze dat gaat lukken. Natanz hebben ze ook niet diep geraakt.
Lijkt me onwaarschijnlijk.
pi_217964666
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk.
Betwijfel of de VS het wel kan. Misschien ook niet eens.
  maandag 16 juni 2025 @ 21:06:15 #273
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217964670
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hebben ze die dan? Wat zionisten roepen dat, maar die liegen toch over alles?
Naar alle waarschijnlijkheid natuurlijk wel, zeker weten doen we het niet maar binnen de internationale gemeenschap is het min of wel geaccepteerd als een feit. Dat zal niet zonder reden zijn.
  maandag 16 juni 2025 @ 21:06:22 #274
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217964673
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[ x ]
De moellahs willen hun burgers niet eens veilig houden, de Israli's nemen zelfs hun dieren mee de schuilkelders in.

twitter
  Overall beste user 2022 maandag 16 juni 2025 @ 21:07:27 #275
3928 Ulx
pi_217964679
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
Het beste zou zijn zowel regime change in Iran als in Isral. Twee vliegen in n klap.
Nieuwe verkiezingen zullen er in Isral wel komen.
pi_217964704
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
Daar hoop ik ook op. Het Isralische kabinet staat in de peilingen nog altijd onder water.
Incelfrikandel
pi_217964725
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Iran zal dat nucleaire programma nooit zomaar opgeven, zelfs nu niet. En denk trouwens ook eens even aan de burgers daar, die al decennialang met keiharde hand onderdrukt worden. Als het regime dus op omvallen zou staan moet het toch maar op de plek worden gehouden?
Waarom niet? Het is al eerder gebeurd met de JCPOA. En nu opeens weer die krokodillentranen over het Iraanse volk, dat komt mij echt de neus uit. Doe niet alsof we ooit echt hebben omgekeken naar de Iranirs – dat hebben we nooit gedaan. Integendeel, we hebben hen vaak tegengewerkt: in 1908, 1921, 1941, 1953, en met de steun aan Saddam, inclusief chemische wapens.

Egypte is nog steeds een brute dictatuur en Jordani in een iets minder maat ook. Maar vormen geen gevaar meer voor Isral. Bibi en co moeten zich gewoon bezighouden met hun eigen zaken en niet ineens Moeder Teresa gaan spelen voor Iran.
pi_217964736
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:02 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat ze het daadwerkelijk zullen gebruiken lijkt mij ook sterk, maar dat is ook niet de relevante vraag denk ik. De vraag is of het hebben van kernwapens hun macht in de regio, over Israel en over het westen versterkt. Dat lijkt mij een no brainer. En dan is de vraag wat ze met die macht kunnen doen? In ieder geval veel meer dan wat ze nu kunnen doen.

Lijkt jou dat verstandig?

Een Iran met meer leverage en meer macht om te doen wat ze willen in het midden oosten?
Nee. En dat heb ik ook nooit gezegd.
pi_217964756
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:55 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik "vertrouw" best wat landen in het gebruik van nucleaire wapens en dat zij best in staat zijn in te schatten wat het effect gaat zijn. Wat schieten ze ermee op als de wereld zoals we die kennen dan op houdt te bestaan.

Alleen islamisten vertrouw ik hierin voor geen meter. Als ze radicaal genoeg zijn, zijn ze bereid alles op te geven in ruil voor 72 maagden.
Dat is inderdaad het probleem.

Als een land roept "God is machtig" Elke keer als een raket doel treft en burgers dood dan ben je niet een veilig land om kernkoppen te hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 juni 2025 @ 21:19:30 #280
284411 crew  heywoodu
pi_217964766
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:13 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Waarom niet? Het is al eerder gebeurd met de JCPOA. En nu opeens weer die krokodillentranen over het Iraanse volk, dat komt mij echt de neus uit. Doe niet alsof we ooit echt hebben omgekeken naar de Iranirs – dat hebben we nooit gedaan. Integendeel, we hebben hen vaak tegengewerkt: in 1908, 1921, 1941, 1953, en met de steun aan Saddam, inclusief chemische wapens.

Egypte is nog steeds een brute dictatuur en Jordani in een iets minder maat ook. Maar vormen geen gevaar meer voor Isral. Bibi en co moeten zich gewoon bezighouden met hun eigen zaken en niet ineens Moeder Teresa gaan spelen voor Iran.
Als we nu wel of niet op een bepaalde manier moeten reageren omdat er in 1908 A of B is gedaan, zouden wij hier in Nederland met z'n allen nog een hekel aan Spanje, Frankrijk en de Engelsen moeten hebben... :+ (om over de Duitsers maar te zwijgen)
pi_217964776
blablablabla
pi_217964789
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Daar hoop ik ook op. Het Isralische kabinet staat in de peilingen nog altijd onder water.
Dat gaat ook gebeuren. Bibi is klaar. Hij heeft nog straks een brul moment op de apenrots dat hij het 'gevaar' heeft gestopt. Maar hij gaat boeten voor zijn totale incompetentie en schade die hij heeft aangericht aan Isral. Het missen van de walgelijke aanval van Hamas op 7 oktober.
pi_217964798
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:24 schreef Doler12 het volgende:
Het missen van de walgelijke aanval van Hamas op 7 oktober.
Missen?
pi_217964808
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nieuwe verkiezingen zullen er in Isral wel komen.
Het zal tijd worden, Netanyahu is echt een walgelijk figuur dat over lijken gaat om zichzelf te beschermen
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 16 juni 2025 @ 21:27:46 #285
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217964820
quote:
Zou doen. Die kerel is wel te vertrouwen.
:')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 16 juni 2025 @ 21:29:28 #286
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217964831
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:18 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het probleem.

Als een land roept "God is machtig" Elke keer als een raket doel treft en burgers dood dan ben je niet een veilig land om kernkoppen te hebben.
De Amerikanen zijn ook een zwaar puriteins volkje en die hebben de meeste kernkoppen ter wereld.
Dat Iran zogenaamd een groot gevaar is dat is gewoon weer een sterk staaltje propaganda.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Forum Admin maandag 16 juni 2025 @ 21:31:01 #287
pi_217964840
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De Amerikanen zijn ook een zwaar puriteins volkje en die hebben de meeste kernkoppen ter wereld.
Dat Iran zogenaamd een groot gevaar is dat is gewoon weer een sterk staaltje propaganda.
Daarom denken de Amerikanen ook dat ze alles kunnen maken.

Iran is hoofdsponsor van oa Hamas.. dat is gevaarlijk genoeg. Voor Israel althans.
pi_217964851
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Missen?
Iedere andere Isralische premier zou de signalen en waarschuwingen niet hebben genegeerd. Netanyahu was te druk met ruzie maken met Isralische critici en de Westbank.
Incelfrikandel
pi_217964859
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daarom denken de Amerikanen ook dat ze alles kunnen maken.

Iran is hoofdsponsor van oa Hamas.. dat is gevaarlijk genoeg. Voor Israel althans.
Op de voet gevolgd door Isral zelf
  maandag 16 juni 2025 @ 21:34:58 #290
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217964866
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wellicht. Maar het werkt wel voor Noord-Korea, die nog steeds dagelijks dreigen met totale vernietiging.

En Oekraine heeft nu dikke spijt dat ze het opgegeven hebben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_217964894
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als we nu wel of niet op een bepaalde manier moeten reageren omdat er in 1908 A of B is gedaan, zouden wij hier in Nederland met z'n allen nog een hekel aan Spanje, Frankrijk en de Engelsen moeten hebben... :+ (om over de Duitsers maar te zwijgen)

Sardasht was nog niet zo lang geleden – een jaar voor mijn geboorte. Maar dat is niet het punt, om oude wrok op te rakelen. Het gaat erom dat als het nucleaire dreigement van Iran wordt beindigd, het voor ons, het Westen en Isral gewoon klaar is. Geen pogingen tot regime change en dat soort onzin meer. Dat is namelijk al vaak genoeg in ons gezicht ontploft, met alle blowback van dien.
pi_217964921
twitter
pi_217964926
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:29 schreef Harvest89 het volgende:
Vandaar ook dat mede de EU zoveel sancties tegen Iran heeft ingesteld. Zie post #209.
  Overall beste user 2022 maandag 16 juni 2025 @ 21:41:23 #294
3928 Ulx
pi_217964927
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:38 schreef Doler12 het volgende:
Geen pogingen tot regime change en dat soort onzin meer. Dat is namelijk al vaak genoeg in ons gezicht ontploft, met alle blowback van dien.
Het werkte prima voor Japan en Duitsland.
  maandag 16 juni 2025 @ 21:43:33 #295
396550 Richestorags
pi_217964937
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:38 schreef Doler12 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Sardasht was nog niet zo lang geleden – een jaar voor mijn geboorte. Maar dat is niet het punt, om oude wrok op te rakelen. Het gaat erom dat als het nucleaire dreigement van Iran wordt beindigd, het voor ons, het Westen en Isral gewoon klaar is. Geen pogingen tot regime change en dat soort onzin meer. Dat is namelijk al vaak genoeg in ons gezicht ontploft, met alle blowback van dien.
Punt is dat je dit regime gewoon niet kunt vertrouwen met afspraken maken. Daarnaast is het moeilijk voor te stellen dat Iran een regime krijgt dat a) erger is voor de regio en b) voor haar eigen bevolking. Daar is de bevolking in de meerderheid ideologisch gezien niet naar. De bevolking van Afghanistan matcht meer met de Taliban bijvoorbeeld (de Pashtun dan).

Wat voor regime het precies wordt, zullen we niet weten. Het kan moeilijk slechter worden.
pi_217964951
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Missen?
Het is al weer een tijdje geleden, dat ik het gelezen had. Maar de intelligentie dienst van Isral hadden het al opgepikt dat Hamas iets van groot van plan was. Werden genegeerd door de regering, mede door de obsessie met Iran en Hezbollah gezien als het grote gevaar. Zelfde soort misser werd begaan met de Yom Kippur War totale verrassing en natuurlijk de Amerikanen 9/11 en Pearl Harbor.
  maandag 16 juni 2025 @ 21:45:24 #297
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217964955
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Yup maar dit zijn allemaal shitholes, kansloos.
pi_217964959
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hirohito mocht blijven zitten he ;)
pi_217964960
twitter

Nieuwe wave!
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 21:46:46 #300
236264 crew  capricia
pi_217964963
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:46 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]

Nieuwe wave!
Nou geweldig!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 juni 2025 @ 21:47:05 #301
396550 Richestorags
pi_217964968
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hirohito mocht blijven zitten he ;)
Nadat zijn God status hem even hardhandig was ontnomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')