Een handvol tweets, in het Engels geschreven. Dus in potentie afkomstig uit alle windstreken. Je denkt een punt te maken over pro-Palestijnse activisten die deze burgerdoden toejuichen, op basis van een paar tweets op een internationaal platform met honderden miljoenen gebruikers?quote:Op maandag 16 juni 2025 16:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik hits niet op, ik benoem iets dat voor iedereen zichtbaar is. Voorbeelden van zulke reacties staan nota bene onder die tweet. Dan kun je dus vervolgens wel met een whataboutism komen aanzetten, maar dat doet verder niets af aan de situatie. Het enige wat je hier dan ook probeert is het radicalisme aan de kant van de pro-Palestijnse sympathisanten te bagatelliseren.
Tsja, als er 150.000 mensen demonstreren dan zitten er geheid van radicale klootzakken tussen. Dat vind ik verder ook niet heel schokkend.quote:En dat radicalisme zit trouwens ook niet aan 'beide kanten'. Want we hebben ook hier in het Westen een zeer duidelijk contrast kunnen zien tussen de vele pro-Palestijnse demonstraties en de pro-Isral demonstraties. In 9 van de 10 gevallen gaat het er bij een pro-Isral demonstraties en stuk beschaafder aan toe.
Dit is natuurlijk ook het resultaat waar men voor aan het demonstreren is. Aan de ene kant heb je een totaal geradicaliseerde samenleving waar moslimfundamentalisme, antisemitisme, martelaarschap en terreur zijn genormaliseerd en aan de andere kant een relatief Westers land met een liberale democratie.
Moeten we dat tweede plaatje nou gaan reverse imaged searchen?quote:
Dit gaat toch helemaal niet alleen om Nederland? We zien al bijna twee jaar (grote) pro-Palestijnse demonstraties door heel het Westen. Ik vraag mij daarom dan ook af waarom jij de discussie tot Nederland probeert te reduceren ..quote:Op maandag 16 juni 2025 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een handvol tweets, in het Engels geschreven. Dus in potentie afkomstig uit alle windstreken. Je denkt een punt te maken over pro-Palestijnse activisten die deze burgerdoden toejuichen, op basis van een paar tweets op een internationaal platform met honderden miljoenen gebruikers?
Nogmaals, op Twitter/X vind je net zo goed reacties van figuren die vinden dat Gaza weg moet worden gevaagd.
Je zou een valide punt maken als je ons zou wijzen op (bij voorkeur) Nederlandstalige tweets van pro-Palestijnse activisten die enerzijds de ellende in Gaza veroordelen, maar het bombarderen van Israelische burgers verwelkomen.
[..]
Tsja, als er 150.000 mensen demonstreren dan zitten er geheid van radicale klootzakken tussen. Dat vind ik verder ook niet heel schokkend.
Hoef niet, het komt van een BBC-artikelquote:Op maandag 16 juni 2025 17:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Moeten we dat tweede plaatje nou gaan reverse imaged searchen?
Niet bekend met die user? Het enige wat hij plaatst is Israelische propaganda en hij verwerpt al het andere. Iets als NOS is volgens hem extreem gekleurd. Voor Howard is twitter de ideale bron om zijn nonsense te onderbouwen.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een handvol tweets, in het Engels geschreven. Dus in potentie afkomstig uit alle windstreken. Je denkt een punt te maken over pro-Palestijnse activisten die deze burgerdoden toejuichen, op basis van een paar tweets op een internationaal platform met honderden miljoenen gebruikers?
Nogmaals, op Twitter/X vind je net zo goed reacties van figuren die vinden dat Gaza weg moet worden gevaagd.
Je zou een valide punt maken als je ons zou wijzen op (bij voorkeur) Nederlandstalige tweets van pro-Palestijnse activisten die enerzijds de ellende in Gaza veroordelen, maar het bombarderen van Israelische burgers verwelkomen.
[..]
Tsja, als er 150.000 mensen demonstreren dan zitten er geheid van radicale klootzakken tussen. Dat vind ik verder ook niet heel schokkend.
Lesje nuchterheid krijgt ze er gratis bijquote:Op maandag 16 juni 2025 17:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Met dat vieze belerende vingertje omhoog ook.
Die kan meteen aan de afwas.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Lesje nuchterheid krijgt ze er gratis bij
Beter laat dan nooitquote:
Je mag het van mij best breder trekken.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit gaat toch helemaal niet alleen om Nederland? We zien al bijna twee jaar (grote) pro-Palestijnse demonstraties door heel het Westen. Ik vraag mij daarom dan ook af waarom jij de discussie tot Nederland probeert te reduceren ..
Zou het eerder sucidaal noemen maar goed wie ben ikquote:Op maandag 16 juni 2025 17:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En daarna doorgaan en zeggen "hit us again"
Best "based" van deze mevrouw.
Ze smeken Israel nu om alsjeblieft te stoppen. Als honden.quote:
Gezien de beelden van de aftermath zijn enkele van haar collegas omgekomen.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou het eerder sucidaal noemen maar goed wie ben ik
Kan ze later in de avond nog agressiever met dat vingertje zwaaien . Mooi manquote:Op maandag 16 juni 2025 17:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gezien de beelden van de aftermath zijn enkele van haar collegas omgekomen.
En je gaat gewoon weer over de schreef...quote:Op maandag 16 juni 2025 17:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet bekend met die user? Het enige wat hij plaatst is Israelische propaganda en hij verwerpt al het andere. Iets als NOS is volgens hem extreem gekleurd. Voor Howard is twitter de ideale bron om zijn nonsense te onderbouwen.
Maar het lijkt me vrij waarschijnlijk dat mensen op Israelische burgerdoden hopen. Dat een terreurstaat ook met wat terreur te maken krijgt is niet meer dan terecht.
Dat is ook het enige dat ze kunnen.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ze blijven maar stoere praatjes verkondigen.
Vanavond bij de NOS,quote:Op maandag 16 juni 2025 17:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Kan ze later in de avond nog agressiever met dat vingertje zwaaien . Mooi man
Wellicht is de deal slechts een afleidingquote:Op maandag 16 juni 2025 17:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze smeken Israel nu om alsjeblieft te stoppen. Als honden.
Dus ik betwijfel het.
Dat is vrij duidelijk. Die scheiding wordt zelf niet duidelijk gemaakt door de Palestina groeperingen.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je mag het van mij best breder trekken.
Maar dat er, verspreid over de hele wereld (of desnoods het westen), pro-Palestijnse activisten zijn die er radicale denkbeelden op nahouden mag toch verder geen verrassing heten?
Het vingerwijzen richting activisten (met als doel die hele groep verdacht te maken - want dat is natuurlijk wat je beoogde) heeft een stuk meer waarde als je namen en rugnummers noemt.
*zwangere vrouwen bombardeertquote:Op maandag 16 juni 2025 17:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vanavond bij de NOS,
"Bewijs dat Isral bewust vrouwen bombardeert"
Zouden ze wat 100k klappers van China hebben gekregen?quote:Op maandag 16 juni 2025 17:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ze blijven maar stoere praatjes verkondigen.
Ik gok van niet.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:39 schreef Dr88 het volgende:
over 2 dagen is dit allemaal weer voorbij.. gok ik...
Welnee, Iran is gewoon verslagen. Die kunnen nog wat spartelen en raketten afschieten, maar het is over. En de Iraanse bevolking gaat niet massaal achter het regime staan zoals de bevolking van Gaza achter Hamas ging staan met de huidige shit als gevolg. Ik zie Iranirs nog eerder de ayatollah en zijn trawanten opknopen.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:36 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wellicht is de deal slechts een afleiding
gok van wel.. gaat meestal zo als het te ver uit de hand loopt beide partijen zitten niet op een langdurig grootschalige oorlog te wachten. Isral zegt doelen te hebben bereikt en Iran loopt wat te pronken met bommetjes op Tel-Aviv. Nou ja voor beide wat en klaar, zo gaat dat toch.quote:
Daar kun je wel vanuit gaan ja.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:40 schreef UitStraling het volgende:
Zou Trump al meer weten?
https://x.com/ILRedAlert/status/1934635362149908495
Er is voor Isral weinig reden om nu te stoppen nu Iran weerloos is.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:43 schreef Dr88 het volgende:
[..]
gok van wel.. gaat meestal zo als het te ver uit de hand loopt beide partijen zitten niet op een langdurig grootschalige oorlog te wachten. Isral zegt doelen te hebben bereikt en Iran loopt wat te pronken met bommetjes op Tel-Aviv. Nou ja voor beide wat en klaar, zo gaat dat toch.
Volgens mij zijn ze bijna klaar... na 1 week.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is voor Isral weinig reden om nu te stoppen nu Iran weerloos is.
Ik bedoel heel erg recente informatie want er stond niets geks of ongewenst in die verklaring.quote:
Ze beginnen net. De potentile nucleaire capaciteit van Iran is niet uitgeschakeld. Ze gaan nu door totdat ze zeker weten dat Iran de komende 5+ jaar geen bedreiging meer is. Nu ophouden is Iran de kans geven binnen 1 of 2 jaar wel een kernbom te ontwikkelen en die vuren ze na alles wat gebeurd is geheid op Tel Aviv af.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:44 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze bijna klaar... na 1 week.
nog 2 daagjes dan is het klaar.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze beginnen net. De potentile nucleaire capaciteit van Iran is niet uitgeschakeld. Ze gaan nu door totdat ze zeker weten dat Iran de komende 5+ jaar geen bedreiging meer is.
Het zou minstens twee weken duren, al denk ik dat we daar makkelijk overheen gaanquote:
Je zou kunnen proberen wat argumenten aan te dragen.quote:
Lebanon en gaza zouden ook een paar weekjes duren in eerste instantie.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het zou minstens twee weken duren, al denk ik dat we daar makkelijk overheen gaan
Nice.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:49 schreef ACT-F het volgende:
The condition of the glass building of the Seda and Simamili after the Israeli attack
[ x ]
Dit wordt gewoon een grote regionale oorlog.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lebanon en gaza zouden ook een paar weekjes duren in eerste instantie.
al gedaan eerder. geen zin in herhalen.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zou kunnen proberen wat argumenten aan te dragen.
Ja dat roept ie al de hele tijd. Benieuwd wat voor deal hij nog wil nu Iran weerloos klappen vangt.quote:
Cheap oil denk ik?quote:Op maandag 16 juni 2025 17:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat roept ie al de hele tijd. Benieuwd wat voor deal hij nog wil nu Iran weerloos klappen vangt.
zie. 2 dagen nog,,quote:Op maandag 16 juni 2025 17:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat roept ie al de hele tijd. Benieuwd wat voor deal hij nog wil nu Iran weerloos klappen vangt.
Als het komende donderdag nog aan de gang is krijg ik een flesje wijn van je. Als het donderdag klaar is, krijg jij er een van mij. Deal?quote:
Het zou inderdaad dom zijn om het religieuze regime nu nog te laten wegkomen. En dat kun je de bevolking aan niet aandoen.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
neuh.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het komende donderdag nog aan de gang is krijg ik een flesje wijn van je. Als het donderdag klaar is, krijg jij er een van mij. Deal?
* Rodgrod grijpt popcornquote:Op maandag 16 juni 2025 18:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Over een paar uurtjes is het donker
Oke Taco. Goed verhaal lekker kort. Doen we niks meequote:
Eentje waar Trump geen energie in hoeft te steken maar waar hij wel alle eer voor op kan strijken.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hebben we de Fattah-1 al gezien?quote:Op maandag 16 juni 2025 18:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Ik kende ooit een Sahar. Iraanse afkomst. Die heeft inmiddels drie masters of zo in dingen als biochemische wetenschappen. Oh en een kickboksschool met speciale aandacht voor vrouwelijke weerbaarheid.quote:
Nou leg eens uit waarom het boeiend is dat iemand op die boot van Greta bij een begrafenis was van Nasrallah?quote:Op maandag 16 juni 2025 17:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is vrij duidelijk. Die scheiding wordt zelf niet duidelijk gemaakt door de Palestina groeperingen.
Een heel simpel voorbeeld: de boottocht van Greta wordt toegejuicht, terwijl er een Hezbollah sympathisant die bij de begrafenis van Nasrallah was aan boord zat. Daar kan je nadrukkelijk afstand van nemen. Sterker nog, heel het schip is besmet door zijn aanwezigheid.
Een ander voorbeeld: maandenlang protesteren op de Erasmus, maar dat een Joodse professor zelf beveiliging moet inhuren als gevolg van ernstige bedreigingen (op zijn werk!), niet keihard voor hem gaan staan.
Een ander voorbeeld: degene die het Joodse echtpaar doodschoot in Amerika, kwam gewoon uit een vrij mainstream beweging. Ik kan nog wel dieper inzoomen op hoe het gehele discours daaraan bijdraagt, maar vraag me af of je het ziet / wil zien voordat ik verder ga.
Hij zei toch ook dat Vladimir misschien kon bemiddelen. Vredespresidentje hoor, claimen dat je makkelijk een deal kan maken maar vooral lekker gaan golfen in plaats daarvan.quote:Op maandag 16 juni 2025 18:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eentje waar Trump geen energie in hoeft te steken maar waar hij wel alle eer voor op kan strijken.
Ik help het je hopen. Ze zijn in eerste instantie overdonderd en het lijkt erop dat de IAF het verder goed onder controle houdt en het overwicht verder uitbouwt maar Iran is natuurlijk geen achterlijke bende en heeft jaren toegewerkt naar een/deze confrontatie.quote:
Dat geldt voor al z'n deals toch?quote:Op maandag 16 juni 2025 18:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eentje waar Trump geen energie in hoeft te steken maar waar hij wel alle eer voor op kan strijken.
Die zullen zich een stuk flexibeler opstellen deze keer, denk ikquote:Op maandag 16 juni 2025 18:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopen dat het niet zo een lege deal wordt als bij de meest tariff deals
Iran heeft naar schatting een stuk of 1.000 ballistische vuurpijlen die Isral kunnen bereiken. Laten het er 2.000 zijn. Ze hebben er al honderden afgeschoten in totaal.quote:Op maandag 16 juni 2025 18:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Ik neem aan dat Isral dat risico welbewust genomen heeftquote:
Onzin, dit wordt een meme.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vanavond bij de NOS,
"Bewijs dat Isral bewust vrouwen bombardeert"
Bulk kortingquote:
Zo'n beetje de hele militaire top geliquideerdquote:Op maandag 16 juni 2025 18:07 schreef JopieKlaassen het volgende:
Maar wat is de stand? Iran heeft wat appartementcomplexen geraakt? En Isral?
Dit gaat er vanavond gebeurenquote:Op maandag 16 juni 2025 18:19 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Er gaat vanavond iets groots gebeuren, schrijft de Turkse journalist en analist Ibrahim Karagul:
Netanyahu heeft het Iraanse volk verteld;
"Evacueer Teheran."
(De stad, waar 290.000 mensen wonen, is verzocht te evacueren.)
De Iraanse Revolutionaire Garde heeft in het Hebreeuws tegen het Isralische volk gezegd:
"Evacueer Tel Aviv. En kom nooit meer terug."
▪️ Amerikaanse tankvliegtuigen zijn op weg naar het Midden-Oosten.
(Er zijn meer dan 20 tankers en vrachtvliegtuigen in beweging)
⚠️ Wat is er aan de hand?
⚠️ Wat gaat er vanavond gebeuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |