quote:-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiėren
en niet gewoon 2 regels kopiėren en dan ff "lullig" typen ofzo.
Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modblackpetes
Verder geldt voor alle topics onder andere:quote:Let wel: Aan topicstarters
Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.
-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.
-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiėren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.
-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.
Verder
-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.
-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.
-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.
-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.
-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Heb eerlijk gezegd liever niet dat dat topic weer uitloopt tot een israel vs hamas debatquote:Op maandag 9 juni 2025 21:12 schreef Jippie het volgende:
@:mikey
[..]
Past dit niet beter in het lopende Israėl-Hamas topic?
Tijdelijk slotje tot TS antwoord geeft
Hamas werd al genoemd ip post #5, vandaar mijn suggestiequote:Op maandag 9 juni 2025 21:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb eerlijk gezegd liever niet dat dat topic weer uitloopt tot een israel vs hamas debat
Klopt ook wel. Houd maar dicht. Ik post t in het lopende topicquote:Op maandag 9 juni 2025 22:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hamas werd al genoemd ip post #5, vandaar mijn suggestie
Dank je.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt ook wel. Houd maar dicht. Ik post t in het lopende topic
Van Omroep West https://www.omroepwest.nl(...)leidschendam-terechtquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:07 schreef maily het volgende:
NWS / Vermist: Sylvano (12), Leidschendam
https://www.politie.nl/ve(...)2025/juni/2025183133
https://112nieuws.net/?p=3123705
De politie en 112-nieuwssite kennen het vermiste kind niet meer
dus dan kan het topic leeggehaald/wegquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Van Omroep West https://www.omroepwest.nl(...)leidschendam-terecht
De 12-jarige jongen uit Leidschendam die sinds dinsdagmiddag 3 juni vermist was, is gevonden.
Kom er net vandaan.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:48 schreef maily het volgende:
[..]
dus dan kan het topic leeggehaald/weg
quote:
Hij is in elk geval te achterlijk om het woord goed te schrijven. Dat maakt dat medelijden eerder van toepassing is.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:57 schreef Mikeytt het volgende:
NWS / Statushouders Verhuren Voorrangwoningen
Lijkt me niet de bedoeling om op te roepen tot massa deportaties a la nazi-ideologie.
[..]
zie post #10 meneer koekenpeerquote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:50 schreef 2172619626795 het volgende:
Waarom wordt mijn topic op slot gezet, maar blijft een tweede topic na mij met exact hetzelfde artikel open?
NWS / tientallen statushouders verhuren hun woonruimte illegaal
Zit ik ook gewoon een heel bericht daar te posten en klik ik op verzenden is het topic geslotenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ja, dat was bij mij niet anders. Het was geen premium artikel toen ik het vanochtend postte.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:16 schreef FlippingCoin het volgende:
reageer dan even op mijn post hier idd
Nou nee. Vind het ook walgelijke praktijken als links trutje. Woon nu zelf in een 3-kamer portiekwoning. Voor mij zaten er 6-7 Somalische mannen in. Hoe dan??? Vind de woning al krap voor mij alleenquote:
Trouwens niet de eerste keer dat die user dat doet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:57 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me niet de bedoeling om op te roepen tot massa deportaties a la nazi-ideologie.
[..]
Ik hoef geen antwoord meer op mijn vraag hierboven.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heeeel vreemd dit. Nu is het idd geen premium artikel meer lol
De grote landelijke media zoals het AD en de NOS veranderen voortdurend hun berichten en dan gaat het zowel om premium/niet premium als in aanpassingen in de inhoud. Ik heb het afgelopen jaar al meermaals users gehad die dachten dat ik nieuwsberichten aangepast hadden, terwijl het de bron was dat 1 of meerdere keren hun bericht veranderde.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zal Danny voorstellen om dit te doen bij asielzoeker-topicsquote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:22 schreef RotatoR het volgende:
Bijna alle berichten over asielzoekers verdwijnen bij DPG media achter een paywall.
NOS kent geen premium artikelen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De grote landelijke media zoals het AD en de NOS veranderen voortdurend hun berichten en dan gaat het zowel om premium/niet premium als in aanpassingen in de inhoud. Ik heb het afgelopen jaar al meermaals users gehad die dachten dat ik nieuwsberichten aangepast hadden, terwijl het de bron was dat 1 of meerdere keren hun bericht veranderde.
Vaak zijn het spelfouten of is er een update die aan het nieuwsbericht wordt toegevoegd, maar een andere toon of insteek van het nieuwsbericht komt ook geregeld voor. En digitale kranten zoals het AD passen hun premium en niet premium artikelen aan om aan de ene kant genoeg 'gratis' lezers over te houden voor hun adverteerders en aan de andere kant hun abonnees genoeg redenen te geven om hun abbo te behouden.
Niks nieuws dus. Zo'n aanpassing zullen we nog veel vaker gaan krijgen. Wat mij betreft mag een artikel blijven staan als het ooit gratis was, dus ook wanneer het daarna premium wordt.
Please do.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 16:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zal Danny voorstellen om dit te doen bij asielzoeker-topics
Ja, bij NOS bedoel ik natuurlijk aanpassingen aan titels, kopjes of tekst.quote:
Ik vind dit dus echt onzin, @Straatcommando., hoe zeer ik je normaal gesproken ook waardeer.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Blijkbaar kunnen dit soort onderwerpen niet meer normaal worden besproken met het clientele van FOK! anno 2025, dan maar helemaal niet.
Niet alleen dit. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe het werkt, maar soms kun je een artikel lezen dat wel degelijk premium is. 1 gratis per dag oid.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:42 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik vind dit dus echt onzin, @:Straatcommando., hoe zeer ik je normaal gesproken ook waardeer.
Figuren die de discussie willens en wetens proberen te saboteren - zoals een Howard met z’n leugens en woordenspelletjes - moet je naar mijn bescheiden mening echt keihard aan kunnen pakken.
quote:Je krijgt te veel 'duimpjes omhoog' van onwelriekend links schorum. Schuld door associatie.
quote:Kijk ik had het als rechtse kiezer ook liever inhoudelijk met jou als vieze linkse deuger () aan de stok gehad, maar er is geen groep waar ik een grotere teringhekel aan heb dan aan smerige leugenaars als Howard.
quote:Omdat dat ook niet klopt. Waar noemde ik jou links dan?
quote:Ik weet niet of iemand die het presteert om (eerder in dit topic) in één zin twee dt-fouten te maken de aangewezen persoon is om over de taalbeheersing van anderen te klagen.
quote:Voor iemand die kennelijk in het buitenland woont post je wel bijzonder vaak in de trend alsof hetgeen waar je kritiek op hebt jou ook nog schaadt
quote:Het heeft dus niets te maken met verdachtmakingen, want dit artikel in de OP en het andere artikel dat ik heb gedeeld weten prima te onderbouwen dat er dus inderdaad sprake is van activisme in de juridische wereld en de ambtenarij.
Jij bent daarentegen vooral bezig met deze feiten te ontkennen en het probleem te leggen bij de boodschapper en je druk aan te maken over spelfouten in andermans posts.
quote:Je komt er niet mee weg, Howard. Het bericht ging niet over ambtenaren. Ook niet over huidige rechters. Oud-rechters, dįįr gaat het om in dit artikel. Dus hou op met het verdacht maken van die andere genoemde groepen.
En ik weet dat je gebruikelijke tactiek hier is om zoveel onzin te posten dat mensen eigenlijk geen zin meer hebben om alles tegen te spreken, maar dat ga ik hier wel doen. Iemand die het woord rechtsstaat niet eens goed kan spellen hoeven op dit thema nooit serieus te nemen.
quote:Mijn voorbeelden waren behoorlijk duidelijk en mijn post lang genoeg. Ik heb geen zin om er veel meer tijd in te steken en vervolgens alsnog met allerlei ruime begrippen omheen gekletst te worden. Want dat is dus precies de rechtspraak, een veel ruimer begrip dan hier door de naieve fokker wordt gedacht
quote:Nee hij is nu bezig met een studie Elonisme
En dit is van anderhalve pagina.quote:Nee clown, het probleem is dat jij huidige rechters verwijt dat OUD-rechters en ambtenaren zich uitspreken. Dat weet je zelf ook wel, dus stop toch met die zielige woordenspelletjes.
Ja, waar bepaalde users die overduidelijk KAK uitbraken eens goed worden tegengesproken vooral.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En dit is van anderhalve pagina.
Je denkt toch niet dat ik dit soort buikloop keer op keer ga blijven filteren? Dit is van diverse users. En dit gebeurt werkelijke elk topic waarin bepaalde users elkaar tegen het lijf lopen.
Ja maar gekke is dus dat ik eerst die premium melding kreeg, ik wegklikte en nu dus wel alles kan lezen. Leek mij dat het gratis artikel dan eerst zichtbaar zou zijn maar nu dus niet. Ofzoietsquote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet alleen dit. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe het werkt, maar soms kun je een artikel lezen dat wel degelijk premium is. 1 gratis per dag oid.
Ik ben er zelf ook al in gestonken, topic aangemaakt en niemand kon de bron lezen
Schreeuw je ook tegen elke hondendrol die op de stoep ligt?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:49 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja, waar bepaalde users die overduidelijk KAK uitbraken eens goed worden tegengesproken vooral.
Dat hele premium gebeuren is een ramp. Ik snap de journalistiek overigens wel, maar toch.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja maar gekke is dus dat ik eerst die premium melding kreeg, ik wegklikte en nu dus wel alles kan lezen. Leek mij dat het gratis artikel dan eerst zichtbaar zou zijn maar nu dus niet. Ofzoiets
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Schreeuw je ook tegen elke hondendrol die op de stoep ligt?
Laat het gaan. alsjeblieft, dat is voor iedereen beter.
Als dit het beste argument is..quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Schreeuw je ook tegen elke hondendrol die op de stoep ligt?
Laat het gaan. alsjeblieft, dat is voor iedereen beter.
Nee mijn argument staat heel duidelijk boven die posts omschreven.quote:
Het is eindresultaat van jullie beleid is:quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee mijn argument staat heel duidelijk boven die posts omschreven.
Allright als je het op die manier wil doen..quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is eindresultaat van jullie beleid is:
-desinformatie/kak enz moet allemaal kunnen ‘want je kan het toch gewoon weerleggen’
-maar niet in te felle bewoordingen want anders verwijderen we je post
-posts waarin je zoals Howard in beschaafde woorden pleit voor de meest verschrikkelijke dingen![]()
-iemand aanspreken op zijn leugens —> brrr ongezellig
quote:Als de treurige discussietactieken van Howard aan de kaak stellen al deugen is tegenwoordig dan is dat begrip wel heel erg aan inflatie onderhevig. Het tot in den treure verdedigen van je holmaatje zou ik eerder als deugen aanmerken, maar goed, dat ben ik.
quote:Laf geduik, zo kennen we je. Posts waaruit blijkt dat ik deuger ben laat je alsnog achterwege natuurlijk.
Splinter en balk.quote:Nee lafbek je kan je onzin 100x herhalen maar je kan de huidige rechters niet verdacht maken omdat oud-rechters of ambtenaren iets vinden. En dat is wat je steeds doet, ook al loop je nu zielig te duiken.
Dan weerleg je het, of niet.. zonder op de man te spelen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:02 schreef Raw85 het volgende:
Prima, dan laat je NWS lekker onderkakken met onzin
IdeolOgie.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan weerleg je het, of niet.. zonder op de man te spelen.
En ik heb ook net zo goed kak van Howard op geruimd want die begon er ook mee. Dat is toch de gehele synergie, bepaalde users liggen zo bizar ver uit elkaar qua ideoligie en denkwijze dat er niets anders uit kan komen dan .. dit.
Ik heb 100x gevraagd om zijn onderbouwing, wetende dat die toch niet zou komen. En zo is ook gebleken. Het is iemand die met smerige spelletjes iedere discussie probeert te verneuken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan weerleg je het, of niet.. zonder op de man te spelen.
En ik heb ook net zo goed kak van Howard op geruimd want die begon er ook mee. Dat is toch de gehele synergie, bepaalde users liggen zo bizar ver uit elkaar qua ideoligie en denkwijze dat er niets anders uit kan komen dan .. dit.
Ik vraag sommige users ook niet om hun onderbouwing omdat ik weet dat er of niks of onzin uit komt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:06 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik heb 100x gevraagd om zijn onderbouwing, wetende dat die toch niet zou komen. En zo is ook gebleken. Het is iemand die met smerige spelletjes iedere discussie probeert te verneuken.
Nee, het gaat mis zodra iemand willens en wetens kak verspreidt en we een fanatieke reactie daarop uit gaan bannen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vraag sommige users ook niet om hun onderbouwing omdat ik weet dat er of niks of onzin uit komt.
Het gaat mis zodra mensen beginnen te schelden of discussies op de man ipv inhoud gaan voeren.
Ik ban niemand zomaar om een fanatieke reactie. Doorgaans haal ik zulke posts weg, maar als het hele topic een aaneensluiting van dat soort posts is, is er geen redden meer aan.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee, het gaat mis zodra iemand willens en wetens kak verspreidt en we een fanatieke reactie daarop uit gaan bannen.
Dat weet ik hoor, ik bedoelde met uitbannen ook meer ‘niet toestaan’ dan bannen op het forum.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ban niemand zomaar om een fanatieke reactie. Doorgaans haal ik zulke posts weg, maar als het hele topic een aaneensluiting van dat soort posts is, is er geen redden meer aan.
Ik weet dat dat vervelend is, maar ik kan niet zonder meer invullen wanneer iemand er gewoon helemaal naast zit, of dat hij of zij doelbewust de boel verstoort.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:14 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat weet ik hoor, ik bedoelde met uitbannen ook meer ‘niet toestaan’ dan bannen op het forum.
Tja, ik vind het echt een verkeerde keuze omdat de kakverspreiders er nu mee weg komen maar goed, daar zullen we het waarschijnlijk niet over eens worden.
Nu heb ik niet direct kritiek op het algemene mod beleid hier, maar bij deze user is over jaren en topics heen wel degelijk een patroon te herkennen hoorquote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet dat dat vervelend is, maar ik kan niet zonder meer invullen wanneer iemand er gewoon helemaal naast zit, of dat hij of zij doelbewust de boel verstoort.
Wat ik wel kan aansturen is hoe het topic leest. Overigens is het wel vaker gebleken dat de persoon die het bij het juiste eind had verguist werd. The truth hurts, maar hou het dan wel zo schappelijk als mogelijk.
Dat weet ik, maar zo heb je ook users die het hier constant over rechtse tierenlantijntjes hebben. Ik kan iemand niet overtuigen zijn manier van denken aan te passen.. ik kan alleen sturen wat er uit komt. Tot op zekere hoogte.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nu heb ik niet direct kritiek op het algemene mod beleid hier, maar bij deze user is over jaren en topics heen wel degelijk een patroon te herkennen hoor
Zo ook in het genoemde topic: demonstratie waar hij het niet mee eens is =/= links progressief. En hij gebruikt die term als scheldwoord en haakje voor daadwerkelijk alles waar hij het niet mee eens is. Als hij allergisch is voor katten, zijn katten en kat eigenaren ook direct links progressief.
Mja...ik ben gewoon 99% van de tijd weg als dat soort argumantatietaktieken komen. En die user heeft er bijna copyright op. Het is godsgruwelijk verziekend. Het is die ene alleenstaande oom die op familiefeestjes standaard iets teveel drinkt en dan schunnige opmerkingen maakt naar z'n nichtjes en daarna overgaat op een rant over 'die vuile buut'nloanders'.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar zo heb je ook users die het hier constant over rechtse tierenlantijntjes hebben. Ik kan iemand niet overtuigen zijn manier van denken aan te passen.. ik kan alleen sturen wat er uit komt. Tot op zekere hoogte.
Ga je dan ook matten met die vent? Al dan niet digitaal?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mja...ik ben gewoon 99% van de tijd weg als dat soort argumantatietaktieken komen. En die user heeft er bijna copyright op. Het is godsgruwelijk verziekend. Het is die ene alleenstaande oom die op familiefeestjes standaard iets teveel drinkt en dan schunnige opmerkingen maakt naar z'n nichtjes en daarna overgaat op een rant over 'die vuile buut'nloanders'.
Nou ja, zo'n vervelende vent nodig je de volgende keer gewoon niet meer bij je thuis uit lijkt mequote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga je dan ook matten met die vent? Al dan niet digitaal?
Ik heb meermaals uiteengezet hoe ik dit zie, verwezen naar de OP én nog een ander artikel van de Volkskrant en vervolgens blijven er aantijgingen komen over 'insinuaties' en 'verdachtmakingen'.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:42 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik vind dit dus echt onzin, @:Straatcommando., hoe zeer ik je normaal gesproken ook waardeer.
Figuren die de discussie willens en wetens proberen te saboteren - zoals een Howard met z’n leugens en woordenspelletjes - moet je naar mijn bescheiden mening echt keihard aan kunnen pakken.
Als jij de mening van een andere users 'kak' vindt, is dat geen rechtvaardiging om dan maar vol op de man te gaan spelen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:49 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja, waar bepaalde users die overduidelijk KAK uitbraken eens goed worden tegengesproken vooral.
Links en progressief zijn gewoon politieke voorkeuren net zoals rechts en conservatief, het betreffen geen scheldwoorden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nu heb ik niet direct kritiek op het algemene mod beleid hier, maar bij deze user is over jaren en topics heen wel degelijk een patroon te herkennen hoor
Zo ook in het genoemde topic: demonstratie waar hij het niet mee eens is =/= links progressief. En hij gebruikt die term als scheldwoord en haakje voor daadwerkelijk alles waar hij het niet mee eens is. Als hij allergisch is voor katten, zijn katten en kat eigenaren ook direct links progressief.
Blijft toch je user oom.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, zo'n vervelende vent nodig je de volgende keer gewoon niet meer bij je thuis uit lijkt me.
Nee, maar laten we wel eerlijk zijn Howard, je zet users of zaken wel erg gemakkelijk als zodanig weg.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb meermaals uiteengezet hoe ik dit zie, verwezen naar de OP én nog een ander artikel van de Volkskrant en vervolgens blijven er aantijgingen komen over 'insinuaties' en 'verdachtmakingen'.
Dan is het op een gegeven moment wel een beetje klaar. Prima als jij er anders over denkt, maar als ik dingen LETTERLIJK quote en dan nog de beschuldiging aan mijn adres krijg zoals jij die hier doet ben ik er wel klaar mee.
[..]
Als jij de mening van een andere users 'kak' vindt, is dat geen rechtvaardiging om dan maar vol op de man te gaan spelen.
[..]
Links en progressief zijn gewoon politieke voorkeuren net zoals rechts en conservatief, het betreffen geen scheldwoorden.
Mwah, ik probeer daar an sich wel mee uit te kijken en doe het ook vaak in algemene zin. 'In linkse en progressieve kringen' bijvoorbeeld. Dan is het ook niet op mensen individueel gericht.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, maar laten we wel eerlijk zijn Howard, je zet users of zaken wel erg gemakkelijk als zodanig weg.
Daarnaast is het ook niet nodig het te blijven herhalen. Een user is progressief en links. Big deal.
Nou, dat dus.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, zo'n vervelende vent nodig je de volgende keer gewoon niet meer bij je thuis uit lijkt me.
Als je constant alles wat niet goed is in jouw ogen op conservatief links gooit dan wordt het vanzelf denigrerendquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, ik probeer daar an sich wel mee uit te kijken en doe het ook vaak in algemene zin. 'In linkse en progressieve kringen' bijvoorbeeld. Dan is het ook niet op mensen individueel gericht.
Daarnaast steek ik het zelf ook niet onder stoelen en banken rechts en conservatief te zijn. En ik zou dat ook op geen enkele manier een negatief interpreteren als anderen zo naar mij verwijzen. Dat is immers ook en zo en dat zullen anderen ook vast wel kunnen merken aan mijn bijdrages mbt bepaalde onderwerpen.
Ik heb liever dat mensen gewoon 'links' en 'rechts' gebruiken dan verbasteringen zoals 'domrechts' of 'domlinks'. Dan krijgt het namelijk natuurlijk wel een denigrerende ondertoon.
Het is niet alleen denigrerend in 9 van de 10 gevallen zijn het halve waarheden en doorzichtige leugens waarop nooit onderbouwing komt.quote:Op zondag 15 juni 2025 02:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als je constant alles wat niet goed is in jouw ogen op conservatief links gooit dan wordt het vanzelf denigrerend
Tja, dat kun je natuurlijk vinden, maar zo is het dus simpelweg niet bedoelt. Ik blijf dan ook bij mijn vorige post waar ik heb onderbouwd hoe ik dit zie.quote:Op zondag 15 juni 2025 02:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als je constant alles wat niet goed is in jouw ogen op conservatief links gooit dan wordt het vanzelf denigrerend
Als ik geen zin heb om ergens voor te betalen en de reactie is Hollander ...
Dan is dat feitelijk correct, zelfs iets waar ik trots op ben
Maar het is bedoelt als een belediging
Het niet eens zijn met iets, maakt het nog geen leugen. Daar gaat het nogal eens mis, mensen die zich niet kunnen vinden in een post en dus die post verwijderd willen zien worden. Maar zo werkt een openbaar forum niet.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is niet alleen denigrerend in 9 van de 10 gevallen zijn het halve waarheden en doorzichtige leugens waarop nooit onderbouwing komt.
En dat laten jullie dan weer staan omdat abjecte meningen blijkbaar belangrijker zijn als objectieve feiten in een subforum genaamd nieuws.
@Straatcommando. heeft deze powers.quote:Op zondag 15 juni 2025 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
NWS / Ov-beelden te vroeg gewist, onderzoek naar Maccabi-supporters gestaakt
Kan worden samengevoegd met het topic dat er al over deze situatie liep:
NWS / Georganiseerd antisemitisch geweld Amsterdam #39
En er kan weer lekker gespeculeerd worden over een samenzwering door het “Linksche OM” om de Joden te beschermen.quote:Op zondag 15 juni 2025 14:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
@:Straatcommando. heeft deze powers.
Al verdient het niet veilig stellen van relevante bewakingsbeelden wel een eigen topic an sich.
Zowel schuld als onschuld kunnen daarmee beter worden beoordeeld.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En er kan weer lekker gespeculeerd worden over een samenzwering door het “Linksche OM” om de Joden te beschermen.
Nee, dat is mijn voorspelling.quote:
Kan prima parallel inderdaad.quote:Op zondag 15 juni 2025 14:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
@:Straatcommando. heeft deze powers.
Al verdient het niet veilig stellen van relevante bewakingsbeelden wel een eigen topic an sich.
Zowel schuld als onschuld kunnen daarmee beter worden beoordeeld.
Bedankt voor het voorzetje dan maar?quote:
Ja, dat hebben the usual suspects ook echt nodig.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kan prima parallel inderdaad.
[..]
Bedankt voor het voorzetje dan maar?
Gelukkig begin je er uit het niets over in het NWS feedback topic.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat hebben the usual suspects ook echt nodig.
🇮🇱quote:
Vind een forum MIK logischerquote:Op zondag 15 juni 2025 18:48 schreef Mikeytt het volgende:
Is het geen idee om NWS en OOR te fuseren inmiddels?
Ali_boo in NWS / Conflict Israėl - Iran #30quote:Op zondag 15 juni 2025 19:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wie, wat, waar?
Misschien een quote van een verwijderde post?
Nee, de eerste post heb je verwijdert zonder goede reden. Dat ik hem daarna een idioot noemde is nog steeds geen reden om die eerste post, waarin ik niets fouts deed, om die ook te wissenquote:
Het is geen geheim dat ik in het verleden wat matige bronnen gebruikte. Dat gezegd te hebben, als het om Israėl gaat zijn mijn bronnen A-tier.quote:
quote:
hahaquote:Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een gezeik om een verwijderde post zeg
Ik wilde alleen je idioot post verwijderen. Moet je maar niet schelden
Joke's on you, ik wist niet eens waar dit over ging. Wilde alleen een koekje van eigen deeg geven.quote:
ja das misluktquote:Op zondag 15 juni 2025 20:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Joke's on you, ik wist niet eens waar dit over ging. Wilde alleen een koekje van eigen deeg geven.
ja das een voordeel van een nuchter momentjequote:
Je moet me niet te veel vleien.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja das een voordeel van een nuchter momentje
In deze tijd van desinformatie en AI kan ik het niemand kwalijk nemen als een Tweet niet betrouwbaar blijkt te zijn. Daadwerkelijk nieuws is soms idioter of walgelijker dan AI kan verzinnen.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nee, de eerste post heb je verwijdert zonder goede reden. Dat ik hem daarna een idioot noemde is nog steeds geen reden om die eerste post, waarin ik niets fouts deed, om die ook te wissen
Reden waarom de tweede post verwijderd is kan ik nog begrijpen, de eerste niet
[..]
Het is geen geheim dat ik in het verleden wat matige bronnen gebruikte. Dat gezegd te hebben, als het om Israėl gaat zijn mijn bronnen A-tier.
Al die bronnen die door mij zijn geļntroduceerd worden nu regelmatig gebruikt in het topic zelf. Om te zeggen dat ik valse info post, is niets anders dan beledigend
Voelde me niet lekker gisteravondquote:Op zondag 15 juni 2025 21:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
In deze tijd van desinformatie en AI kan ik het niemand kwalijk nemen als een Tweet niet betrouwbaar blijkt te zijn. Daadwerkelijk nieuws is soms idioter of walgelijker dan AI kan verzinnen.
Daarnaast hoef ik alleen de policy te modden
En je werd vannacht gemist in het Israėl - Iran topic
Zijn opmerking viel verkeerd bij mij, juist omdat ik erg zorgvuldig ben met mijn berichtgeving mbt Israėl. Neemt niet weg dat het fout was van mij om hem te beledigen.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een gezeik om een verwijderde post zeg
Ik wilde alleen je idioot post verwijderen. Moet je maar niet schelden
quote:
Klopt, maar OOR is een beetje leeggelopen gezien Rus-Oek vooral in NWS werd besproken.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:28 schreef sp3c het volgende:
Was OOR niet een fusie van DEF en OEK
DEF deel heeft niet heel veel in NWS te zoeken, dus nope
@Pumatje en @Lotusss al en tijdje niet meer waargenomen.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:32 schreef sp3c het volgende:
In principe zouden we wel wat meer topics in nws daarheen kunnen sturen maar ik weet niet hoe actief de mods nog zijn en zeker als het om israel gaat is er wel moderatie nodig
De boel fuseren met NWS gaat iig niet
Veel plezier!quote:
Present.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:45 schreef sp3c het volgende:
Anyways, @:miss_sly is wel actief, de rest weet ik niet
Jij was eerder.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:59 schreef tong80 het volgende:
Dubbel..............
NWS / Advies kabinet aan ouders: geen sociale media als TikTok en Instagram
Ach, mijn tweede naam is Altruļst.quote:
Ach, als het maar een matige post is volgens jou, laat dan maar lekker staan.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 14:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik wil het volgende afspreken, als je een topic report maakt voor een matige post - maar je die post wel doodleuk gaat beantwoorden die TR niet meer in behandeling word genomen.
Waar heb je het overquote:Op dinsdag 17 juni 2025 14:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, als het maar een matige post is volgens jou, laat dan maar lekker staan.![]()
En je mag me de volgende keer wel taggen hoor.
Technisch gezien vanuit de TT zijn het verschillende topics. De onderste TT is factueel correct, de bovenste is BNW voeder.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:20 schreef CarbonC het volgende:
NWS / 4 op de 10 Nederlanders denkt dat zonnebrandcrčme huidkanker veroorzaa
kan dicht; is dubbel met:
NWS / 4 op de 10 Nederlanders denken dat zonnebrand kanker veroorzaakt
Stuur ze anders een DM, Pumatje zag ik gisteren nog op de FP reageren.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
@:Pumatje en @:Lotusss al en tijdje niet meer waargenomen.
Dit is gewoon laster.quote:
Zijn beiden geen mod meerquote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Stuur ze anders een DM, Pumatje zag ik gisteren nog op de FP reageren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nvm, er zijn belangrijkere dingen.
[ Bericht 13% gewijzigd door 2172619626795 op 23-06-2025 10:34:53 ]
Deze man is lid van de 'Democratic Socialists of America'.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
NWS / Socialist Zohran Mamdani wint voorverkiezing burgemeester New York
Kan van ‘socialist’ ‘sociaal-democraat’ worden gemaakt?
Dan is het label socialist dus wel gepast. Democratisch socialisme is namelijk iets anders dan sociaaldemocratie.quote:
Zohran is lid van de democratische partij, maar hij distantieert zichzelf van de visie en ziet zichzelf als democratisch socialist. Een democratisch socialist is heel wat anders dan een sociaal-democraat.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
NWS / Socialist Zohran Mamdani wint voorverkiezing burgemeester New York
Kan van ‘socialist’ ‘sociaal-democraat’ worden gemaakt?
Dit is geen mening meer, dit is een oproep tot geweld en moord. Dit wordt in het openbaar ook niet geduld, dus waarom hier wel?quote:
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Israėl er namelijk een dienstplicht voor alle Joodse inwoners (op een subgroep ultraorthodoxen na) zodra zij 18 jaar zijn. Sommige minderheden zoals Arabische moslims, Druze, Christenen of Bedoeļenen dienen vrijwillig in het Israėlische leger.
En we weten ook allemaal wel wat er zou gebeuren zonder het Israėlische leger, want dan zouden de omringende landen en terreurgroeperingen in de regio geen seconde twijfelen om een 7 oktober op landelijke schaal in te zetten.
Lastig.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:56 schreef Red_85 het volgende:
Zeg mods, ik heb hier een paar uur geleden al een TR over geplaatst maar het staat er nog:
[..]
Dit is geen mening meer, dit is een oproep tot geweld en moord. Dit wordt in het openbaar ook niet geduld, dus waarom hier wel?
Dit als toevoeging op waarom:
[..]
Niks lastigs aan hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Lastig.
Het item gaat over strafrechtelijk onderzoek naar deze uitspraken op Glastonbury. Dus qua context snap ik dat wel. Jijzelf benoemt ook niet dat hij zich afvraagt of 'Death to the Russians' als mogelijk strafbaar zou worden gezien. Daar staat geen TR op?
Wat is er anti-Semitisch aan deze uitspraken?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niks lastigs aan hoor
Qua context zet hij het nog vetgedrukt ook he om het even extra duidelijk te maken. En die Death to the Russians komt niet van mij. Als ik dood aan de moslims zou roepen zit daar een perm ban op, lijkt mij. En daarom ook die extra context van HR in de quote.
Dit laten staan kan fok! ook schaden trouwens omdat er zichtbaar geen actie wordt ondernomen op openbare antisemitische leuzen.
We gaan niet iedereen met een enigzins afwijkende mening betichten van antisemitisme, islamofobie, racisme of welke haat dan ook.quote:
Ik had de discussie ff gemist maar sluit mij hierbij aan. Een ideologie of instituut doodwensen is anders dan een persoon of groep mensen van vlees en bloed.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:25 schreef sp3c het volgende:
Death to the IDF is niet echt hetzelfde als dood aan de Russen of dood aan de moslims (of aan de joden)
Ik doe letterlijk niets anders dan delen waar je meldingen kwijt kunt met betrekking tot antisemitisme.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
We gaan niet iedereen met een enigzins afwijkende mening betichten van antisemitisme, islamofobie, racisme of welke haat dan ook.
Polariseren doe je maar elders.
Pseudomodden en het framen van FOK! wordt echter niet op prijs gesteld.
En daarmee ga je er vanuit dat FOK! zich schuldig maakt aan anti-semitisme?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:29 schreef 03f het volgende:
[..]
Ik doe letterlijk niets anders dan delen waar je meldingen kwijt kunt met betrekking tot antisemitisme.
Nee, daarmee ga jij er vanuit dat ik zoiets dergelijks zeg.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:32 schreef Jippie het volgende:
[..]
We gaan niet iedereen met een enigzins afwijkende mening betichten van antisemitisme, islamofobie, racisme of welke haat dan ook.
Polariseren doe je maar elders.
Pseudomodden en het framen van FOK! wordt echter niet op prijs gesteld.
[..]
En daarmee ga je er vanuit dat FOK! zich schuldig maakt aan anti-semitisme?
Ik vraag mij wel eens af of sommige users daadwerkelijk snappen waar ze anderen van beschuldigen.
Zucht.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat is er anti-Semitisch aan deze uitspraken?
Hij herhaalt de uitspraken waarnaar onderzoek wordt gedaan, dus qua context zie ik er geen groot probleem in. Ik ben niet van de gedachtenpolitie dus hij mag vinden wat hij vindt.
Als één van mijn collega's er anders overdenkt en het wel verwijderd is dat prima.
Zal er om je tegemoet te komen zo nog eens naar de OP etc. kijken.
En met welk doel deel je dat linkje?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:34 schreef 03f het volgende:
[..]
Nee, daarmee ga jij er vanuit dat ik zoiets dergelijks zeg.
Wat knap is wat ik deel letterlijk alleen een linkje. Ik beschuldig helemaal niemand.
Ik vraag me af of jij dat begrijpt.
De afgelopen weken gebeurt er niets anders, hoor. Elke scheet van GL / PvdA over Israėl wordt direct als antisemitisch gelabeld hier.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
We gaan niet iedereen met een enigzins afwijkende mening betichten van antisemitisme of welke haat dan ook.
Met als doel de betreffende gebruiker van dat linkje te voorzien.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
En met welk doel deel je dat linkje?
Of deel je straks ook een linkje van je pedicure?
We hebben het nu over een ander topic.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De afgelopen weken gebeurt er niets anders, hoor. Elke scheet van GL / PvdA over Israėl wordt direct als antisemitisch gelabeld hier.
Dan noem ik dus het framen van FOK! Het is dat ik je als mod geen randdebiel mag noemen anders had ik dat bij deze gedaan.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:38 schreef 03f het volgende:
[..]
Met als doel de betreffende gebruiker van dat linkje te voorzien.
Mocht er ophef ontstaan wat betreft een pedicure zal ik ook van de partij zijn hoor, geen probleem.
https://r.mtdv.me/blog/posts/YpeSqT324Lquote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:38 schreef 03f het volgende:
[..]
Met als doel de betreffende gebruiker van dat linkje te voorzien.
Mocht er ophef ontstaan wat betreft een pedicure zal ik ook van de partij zijn hoor, geen probleem.
Nogmaals, ik frame helemaal niets. Als een user van mening is dat het antisemitisme betreft dan kan daar melding van gemaakt worden. Dat is geen oordeel, dat is aan de betreffende instantie.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan noem ik dus het framen van FOK! Het is dat ik je als mod geen randdebiel mag noemen anders had ik dat bij deze gedaan.
Heb je bij de FA's gemeld, voor het framen van FOK!. We zien hun wijze woorden/actie wel tegemoet.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:48 schreef 03f het volgende:
[..]
Nogmaals, ik frame helemaal niets. Als een user van mening is dat het antisemitisme betreft dan kan daar melding van gemaakt worden. Dat is geen oordeel, dat is aan de betreffende instantie.
Verder stel ik voor dat we elkaar niet gaan uitschelden, ook niet verkapt.
Was wel toe aan iets luchtigsquote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://r.mtdv.me/blog/posts/YpeSqT324L
Gelukkig kunnen die nog wel gewoon zien dat ik alleen een linkje deelde.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb je bij de FA's gemeld, voor het framen van FOK!. We zien hun wijze woorden/actie wel tegemoet.
Dat klopt, maar zonder reden. We hoeven geen zealots te hebben die allerlei posts van ons gaan rapporteren omdat ze die post zelf niet door de beugel vinden kunnen gaanquote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:55 schreef 03f het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen die nog wel gewoon zien dat ik alleen een linkje deelde.
Dat snap ik en dat lijkt mij juist een reden om het over te laten aan organisaties zoals het CIDI.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zonder reden. We hoeven geen zealots te hebben die allerlei posts van ons gaan rapporteren omdat ze die post zelf niet door de beugel vinden kunnen gaan
Dat klopt, maar zonder reden. We hoeven geen zealots te hebben die allerlei posts van ons gaan rapporteren omdat ze die post zelf niet door de beugel vinden kunnen gaanquote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:55 schreef 03f het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen die nog wel gewoon zien dat ik alleen een linkje deelde.
Lijkt me de bedoeling dat het eerst via ons gaat, eigenlijk. Dat zal het CIDI zelf ook zeggen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:57 schreef 03f het volgende:
[..]
Dat snap ik en dat lijkt mij juist een reden om het over te laten aan organisaties zoals het CIDI.
Jullie hebben het oordeel 'geen antisemitisme' gegeven toch? Ik denk helemaal terecht in dit geval. Ik geef slechts aan waar je terecht kunt mocht je het niet met dit oordeel eens zijn. Wat ik kan mij voorstellen dat mensen dat niet zijn en er iets mee willen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Lijkt me de bedoeling dat het eerst via ons gaat, eigenlijk. Dat zal het CIDI zelf ook zeggen.
Ah zo. Ja die weten hun weg toch wel te vinden hoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:05 schreef 03f het volgende:
[..]
Jullie hebben het oordeel 'geen antisemitisme' gegeven toch? Ik denk helemaal terecht in dit geval. Ik geef slechts aan waar je terecht kunt mocht je het niet met dit oordeel eens zijn. Wat ik kan mij voorstellen dat mensen dat niet zijn en er iets mee willen.
Nee. Hij state het nogmaals en maakt nog bold ook. Dus vanuit eigen positie, niet vanuit herhalen. Anders doe je dat niet en laat je de tekst gewoon staan.quote:
Er wordt nog nader naar gekeken Red.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Hij state het nogmaals en maakt nog bold ook. Dus vanuit eigen positie, niet vanuit herhalen. Anders doe je dat niet en laat je de tekst gewoon staan.
Maar prima hoor als jullie het niet zo zien. Verschil van inzicht denk ik dan.
De enige die dat telkens roept ben jij.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien moet er wat minder hysterisch gedaan worden over antisemitisme, elke keer als iemand iets over Israel roept. Het boeit the powers that be tenslotte ook geen reet als er de vreselijkste dingen over islamitische landen gezegd worden. Of over de linkser georienteerden in ons eigen land.
Het is immer zo, mijn heer, geen ziener wordt in eigen land geėerd.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De enige die dat telkens roept ben jij.
Jij bent geen ziener, jij hebt gewoon een kleurtje en een grote bek.quote:
Hoogstens een tele-quote:
Geen pincet bij de hand?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:56 schreef sp3c het volgende:
Die zit in mijn broek maar ik ga hem nu ff niet uitschuiven voor je
Geen idee waarom nu weer jouw panties in a bunch zitten, maar als we het toch een keer langs de meetlat leggen: het onderwerp is ongeveer een jaar oud en derhalve geen NWS meer, voor zover het als ooit in NWS thuis hoorde en wordt door twee man vooral gebruikt om een hoop shit te posten waarvan een kleuter al kan zien dat het niet waar is (zoals b.v. een vermeend ongeval van 2 weken daarvoor waarop Tesla veroordeeld zou zijn tot het betalen van 500 miljoen dollar). En waarbij vragen om bronnen door de heer @SymbolicFrank steevast genegeerd worden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kan iemand een keer aan @:VEM2012 uitleggen dat op de man spelen niet is toegestaan? Dat is het voornaamste wat hij in de Tesla topics doet, naast andere mensen er op wijzen dat alleen positieve dingen die over Tesla gaan in dat topic zijn toegestaan. Dat alles periodiek aangemoedigd door @:CoolGuy.
Jij vraagt altijd om een bron en keurt alles af wat niet heel positief is over Tesla. Dus ik negeer je in dat topic, wat het geruzie met de helft heeft verminderd.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:40 schreef VEM2012 het volgende:
En waarbij vragen om bronnen door de heer @:SymbolicFrank steevast genegeerd worden.
Wellicht gewoon eens een moment om de reeks te beėindigen.
Omdat ik zelf Tesla ook bijhoud, dus het is irritant als je het grootste deel van de posts over moet slaan en ik heb medelijden met @Wantie, die het nu allemaal over zich heen krijgt. @epicbeardman is ook altijd lyrisch over Tesla/Musk, maar daar is nog gewoon mee te praten. Daar stoor ik me niet aan.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Dan snap ik niet geheel waarom je het hier nu aankaart. Nofi overigens, zouden meer users moeten doen. Elkaar negeren that is.
Ik vraag om een bron als ik weet of zeer ernstig vermoed dat het niet klopt. Zoals recent met jouw opmerking hoe onveilig FSD wel niet is. Ik heb opgezocht hoeveel doden worden toegerekend aan FSD.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij vraagt altijd om een bron en keurt alles af wat niet heel positief is over Tesla. Dus ik negeer je in dat topic, wat het geruzie met de helft heeft verminderd.
Als je die discussie nou in dat topic laat, hoef ik je niet ook hier te negeren.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vraag om een bron als ik weet of zeer ernstig vermoed dat het niet klopt. Zoals recent met jouw opmerking hoe onveilig FSD wel niet is. Ik heb opgezocht hoeveel doden worden toegerekend aan FSD.
Het zijn er 2 (doden, verdeeld over 2 incidenten).
Over alle jaren samen (5).
Alle landen samen.
En het gaat niet om door FSD, maar ongevallen waar doden vielen waarbij FSD aan stond.
Ik vind het gewoon wel zo prettig als men het houdt bij de feiten en niet steevast maar wat roept.
Verder heb ik geen problemen met klachten over Tesla. Wel als ze overduidelijk verzonnen zijn (zoals die auto die over de kop geslagen was, waarbij je aan de hand van de beelden al kon zien dat die op dat moment niet op AP of FSD stond).
Hoe dan ook: ik denk dat het onderwerp zijn beste tijd wel gehad heeft. En als elkaar negeren de oplossing is volgens jou, dan ben je het daar dus wel mee eens.
Jij hebt hier het balletje zelf opgeworpen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je die discussie nou in dat topic laat, hoef ik je niet ook hier te negeren.
Nogmaals het verzoek om dit te wijzigen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:35 schreef rutger05 het volgende:
NWS / Mevrouw Blokker bereikt minnelijke oplossing met stiefzoons miljarden
Wil een mod de TT veranderen van 'stiefzoons' naar 'adoptiezonen' of 'zonen'.
Donequote:Op donderdag 3 juli 2025 19:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nogmaals het verzoek om dit te wijzigen.
quote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zelden een user zo eloquent voor zijn eigen ban zien argumenteren.
quote:Op vrijdag 4 juli 2025 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Overigens sta ik open voor een knop om ongewensten mee te bannen @:Danny. Mij kun je vertrouwen.
Het echte probleem zijn users die onrealistische vragen stellen aan Danny. Niet de racistische drek over parasieten.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 00:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
Redelijk ziekelijke vorm van pseudomodden
[..]
[..]
Antwoord volgt nog.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:55 schreef Mikeytt het volgende:
NWS / China breekt record op record met explosieve groei zonnepanelen
Waarom is deze dicht?
Topic is weer openquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:55 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom is deze dicht?
Omdat het prima hier kan: NWS / Het grote China nieuws topic #1quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:55 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom is deze dicht?
Soms wat ontspoort? 20% omvat persoonlijke aanvallen, 50 % het verkondigen van de eigen agenda zonder de bereidheid tot discussie, 20% ouwe koeien uit de sloot halen en 10% echt nieuws.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
NWS / Israėl - Hamas - #358
Zou deze weer open kunnen? Ik begrijp de frustratie over het feit dat de discussie soms wat ontspoord, maar om het topic dan maar te sluiten gaat wat ver wat mij betreft. Er zijn inmiddels ook verscheidene nieuwe ontwikkelingen, die op dit moment nergens besproken kunnen worden. Je hebt dan ook het risico dat mensen individuele topics gaan aanmaken.
Voornamelijk met dat tweede punt haal je zeker iets aan dat klopt. Het gebrek aan bereidheid tot een goede inhoudelijke discussie is zeker aanwezig bij sommige users, maar dat zien we helaas in wel meer topics terug.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Soms wat ontspoort? 20% omvat persoonlijke aanvallen, 50 % het verkondigen van de eigen agenda zonder de bereidheid tot discussie, 20% ouwe koeien uit de sloot halen en 10% echt nieuws.
@:Straatcommando. kiest wel een juist moment om het weer open te gooien.
Hetzelfde groepje users wat in ieder topic dat ook maar enig raakvlak heeft, weer een ander loopgraf gaat graven om hun 'gaEnOcIdE' standpunt te pushen. Zonder een ander zn posts te willen lezen ....quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voornamelijk met dat tweede punt haal je zeker iets aan dat klopt. Het gebrek aan bereidheid tot een goede inhoudelijke discussie is zeker aanwezig bij sommige users, maar dat zien we helaas in wel meer topics terug.
Het is dan juist ook erg jammer om dan de mogelijkheid tot een discussie over een onderwerp voor anderen (die wél die bereidheid tonen) ook maar weg te nemen. Je zou wat mij betreft dit eerder oplossen door individueel met zulke users een woordje te wisselen. Voor zover ik heb meegekregen heeft één van de hoofdrolspelers inmiddels ook een ban.
Maar ja, ik snap jullie punt ook wel en dan wachten we het gewoon nog even af. Dank voor de reactie in ieder geval.
Naar mijn idee zien we de agendaverkondigers bij welke mening dan ook. Prima als dat een keer voorbijkomt in een topic, maar het voortdurend herhalen werkt niet bevorderlijk voor de discussie.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hetzelfde groepje users wat in ieder topic dat ook maar enig raakvlak heeft, weer een ander loopgraf gaat graven om hun 'gaEnOcIdE' standpunt te pushen. Zonder een ander zn posts te willen lezen ....
Omdat het anders een grote shitshow gaat worden?quote:Op zondag 13 juli 2025 18:35 schreef Raw85 het volgende:
Hoezo worden er allerlei posts geveegd in dat Spanje-topic?
Maar als duidelijk wordt dat iemand 0 onderbouwing heeft voor z’n verhaal dan is dat toch nuttig om te laten staan? Laat iemand maar mooi voor lul staan.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het anders een grote shitshow gaat worden?
We doen ons best, als ik of iemand anders dan een aanleiding laat staan voor anderen om daar hun plasje over te doen gaat het meteen al bergafwaarts.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar als duidelijk wordt dat iemand 0 onderbouwing heeft voor z’n verhaal dan is dat toch nuttig om te laten staan? Laat iemand maar mooi voor lul staan.
En een shitshow wordt dit topic alsnog wel
Hier gaan we weer.quote:Op zondag 13 juli 2025 22:51 schreef *Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ad Verbrugge is een extreme Poetinaanhanger. Het is lachwekkend dat hij Rusland neerzet als slachtoffer. Dat jij hem aanhaalt voor jouw onzin zegt voldoende.
Een beetje zoals iedere kritiek op Israel wordt weggezet als ANTISEMITISME ?quote:Op zondag 13 juli 2025 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier gaan we weer.
Alles wat niet in het narratief past wordt maar te pas en onpas POETIN AANHANGURHHRR genoemd.
En iedere kritiek op moslims en allochtonen wordt weggezet als 'xEnOfObIe hrurdurdurrrr'quote:Op maandag 14 juli 2025 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een beetje zoals iedere kritiek op Israel wordt weggezet als ANTISEMITISME ?
Terug gelezen en vind het allemaal wel meevallen.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier gaan we weer.
Alles wat niet in het narratief past wordt maar te pas en onpas POETIN AANHANGURHHRR genoemd.
quote:Op maandag 14 juli 2025 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Verder nog iets?quote:Op maandag 14 juli 2025 08:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En iedere kritiek op moslims en allochtonen wordt weggezet als 'xEnOfObIe hrurdurdurrrr'
Daar is helemaal geen sprake van.quote:Op maandag 14 juli 2025 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hou eens op met het gebruik van het woord 'bloedsprookje'.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is helemaal geen sprake van.
Geen enkele user heeft hier nog gezegd dat als je kritiek hebt op bepaald beleid de Israėlische regering of het Israėlische leger dit antisemitisme zou zijn. We zien alleen dat het sentiment geregeld omslaat naar leugenachtige aantijgingen, bloedsprookjes of blinde haat. In die gevallen kan antisemitisme wel degelijk een rol spelen.
Normale kritiek:
'Ik vind het ingrijpen van de Israėlische regering in de Gazastrook veel te ver gaan'
'Netanyahu bakt er helemaal niets van en zou moeten opdonderden als premier'
'Ik ben het niet eens met de geplande juridische hervormingen, want ... (argument 1) en daarnaast .. (argument 2).'
Leugenachtige aantijgingen, bloedsprookjes of blinde haat:
'Israėl is een smerige apartheidsstaat'
'Israėliėrs stelen de organen van Palestijnse kinderen!'
'Israėl is een koloniale staat zonder bestaansrecht'
Deze verschillen zijn volgens mij al meermaals duidelijk uitgelegd, maar blijkbaar snappen sommigen dit nog altijd niet.
Waarom mag dit woord niet worden gebruikt? In het tweede voorbeeld dat ik gaf is daar namelijk zeker wel sprake van.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hou eens op met het gebruik van het woord 'bloedsprookje'.
Als we het hebben over de aantijging dat Israėl de 'organen zou stelen van Palestijnen' schuurt dit wel degelijk dicht aan tegen een origineel bloedsprookje. Zie ook:quote:Een bloedsprookje of bloedsmaad is een gerucht waarbij joden ervan worden beschuldigd mensen te hebben ontvoerd en vermoord als onderdeel van hun religieuze rituelen. In een veel voorkomende variant gaat het om christelijke kinderen die vermoord zouden zijn en waarbij hun bloed bij de bereiding van matzes voor het Pesachfeest zou zijn gebruikt.
Bron
quote:In more contemporary times, blood libel charges evolved into a widespread blame of Jews for unconnected murders and other horrific crimes—including the modern rumors of organ harvesting in Israel and Jews (or Zionists) eating Palestinian children and drinking their blood.
Bron
Het is 2025, waarom zou een bitchfight nog exclusief voor vrouwen zijn?quote:Op maandag 14 juli 2025 11:17 schreef Jippie het volgende:
Echt ik dacht dat wij vrouwen erg waren, maar de heren in NWS lijken niet zonder het uitlokken van een bitchfight (cockfight!) te kunnen posten.
Omdat het gebruik van het woord 'bloedsprookje' antisemitisch is, ik heb je dat al eens uitgelegd toen ik Mod was in BNW. Gewoon niet meer gebruiken.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom mag dit woord niet worden gebruikt? In het tweede voorbeeld dat ik gaf is daar namelijk zeker wel sprake van.
[..]
Als we het hebben over de aantijging dat Israėl de 'organen zou stelen van Palestijnen' schuurt dit wel degelijk dicht aan tegen een origineel bloedsprookje. Zie ook:
[..]
Alleen als je lange nagels hebt en bij voorkeur extensions in je haar die eruit kunnen worden getrokkenquote:Op maandag 14 juli 2025 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is 2025, waarom zou een bitchfight nog exclusief voor vrouwen zijn?
? Que?quote:Op maandag 14 juli 2025 12:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat het gebruik van het woord 'bloedsprookje' antisemitisch is
Ik begrijp je punt hier niet. Het gebruik van deze term an sich is niet antisemitisch. Het is een term om juist een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benoemen.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat het gebruik van het woord 'bloedsprookje' antisemitisch is, ik heb je dat al eens uitgelegd toen ik Mod was in BNW. Gewoon niet meer gebruiken.
Tja, er zijn mannen die zich soms zo uitdossen.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Alleen als je lange nagels hebt en bij voorkeur extensions in je haar die eruit kunnen worden getrokken
Moet ik dit nou echt in Jippie en Janneke taal uitleggen?quote:Op maandag 14 juli 2025 13:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt hier niet. Het gebruik van deze term an sich is niet antisemitisch. Het is een term om juist een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benoemen.
Zeggen dat het gebruik van die term antisemitisch zou zijn is net zo raar als zeggen dat het gebruik van het woord 'racisme' an sich racistisch zou zijn.
Graag, want ik begrijp namelijk oprecht niet wat je bedoelt. De term 'bloedsprookje' is dus een woord om een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benomen. Vervolgens stel jij dat deze term niet mag worden gebruikt, want het gebruik van het woord zou an sich antisemitisch zijn.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
Moet ik dit nou echt in Jippie en Janneke taal uitleggen?
Om dezelfde reden waarom we geen prijs stellen op het woord omvolking - > wat verwijst naar een nazi-theorie.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Graag, want ik begrijp namelijk oprecht niet wat je bedoelt. De term 'bloedsprookje' is dus een woord om een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benomen. Vervolgens stel jij dat deze term niet mag worden gebruikt, want het gebruik van het woord zou an sich antisemitisch zijn.
quote:Op maandag 14 juli 2025 13:51 schreef Jippie het volgende:
[..]
Om dezelfde reden waarom we geen prijs stellen op het woord omvolking - > wat verwijst naar een nazi-theorie.
Bloedsprookje
In 1144 ontstond het antisemitische ‘bloedsprookje’. Joden zouden het bloed van christelijke kinderen gebruiken om matzes te bereiden voor het Joodse Pesach-feest, dat vaak rond Pasen valt. Joden werden gezien als kindermoordenaars en werden beschuldigd als christelijke kinderen verdwenen.
Blood Libel
The term blood libel refers to the false allegation that Jews used the blood of non-Jewish, usually Christian children, for ritual purposes. The Nazis made effective use of the blood libel to demonize Jews, with Julius Steicher's newspaper Der Stürmer making frequent use of ritual murder imagery in its antisemitic propaganda.
https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/blood-libel
En ik ga niet meer antisemitisch braaksel posten om dit punt te maken.
Als ik het tegenkom verwijder ik dat en maak er een note van. Voor de rest zoek je het maar uit.
Sorry maar je hebt er helemaal niets van begrepen. Ome Howard heeft gewoon gelijk in dit geval.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:51 schreef Jippie het volgende:
[..]
Om dezelfde reden waarom we geen prijs stellen op het woord omvolking - > wat verwijst naar een nazi-theorie.
Bloedsprookje
In 1144 ontstond het antisemitische ‘bloedsprookje’. Joden zouden het bloed van christelijke kinderen gebruiken om matzes te bereiden voor het Joodse Pesach-feest, dat vaak rond Pasen valt. Joden werden gezien als kindermoordenaars en werden beschuldigd als christelijke kinderen verdwenen.
Blood Libel
The term blood libel refers to the false allegation that Jews used the blood of non-Jewish, usually Christian children, for ritual purposes. The Nazis made effective use of the blood libel to demonize Jews, with Julius Steicher's newspaper Der Stürmer making frequent use of ritual murder imagery in its antisemitic propaganda.
https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/blood-libel
En ik ga niet meer antisemitisch braaksel posten om dit punt te maken.
Als ik het tegenkom verwijder ik dat en maak er een note van. Voor de rest zoek je het maar uit.
Ga iemand anders in de maling nemen.quote:Op maandag 14 juli 2025 17:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[..]
Sorry maar je hebt er helemaal niets van begrepen. Ome Howard heeft gewoon gelijk in dit geval.
Er is weer nieuws uit de regioquote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Soms wat ontspoort? 20% omvat persoonlijke aanvallen, 50 % het verkondigen van de eigen agenda zonder de bereidheid tot discussie, 20% ouwe koeien uit de sloot halen en 10% echt nieuws.
@:Straatcommando. kiest wel een juist moment om het weer open te gooien.
Ik laat deze beslissing graag aan @Straatcommando. over. Ik begrijp je vraag en er valt zeker wat voor te zeggen maar Straat heeft de sleutelbos meequote:Op donderdag 17 juli 2025 15:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Er is weer nieuws uit de regio
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Mocht men hier geen aandacht aan besteden en terugvallen op oude patronen dan kan je het topic altijd weer op slot gooien
Er zijn meerdere posts verwijderd, dus welke bedoel je precies?quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:59 schreef Richestorags het volgende:
Waarom is mijn statement over de radicale Islam in het Spanje migranten topic verwijderd?
Als iemand écht een nazi is kan die persoon een nazi worden genoemd, iemand als dusdanig wegzetten op basis van iets wat een vermeende 'nazigroet' (situatie Musk of die Hongaarse burgemeester recent) zou zijn betreft gewoon laster.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:59 schreef Leandra het volgende:
Ik heb een vraagje:
Hoezo is het "laster" als je iemand die een hitlergroet doet een Nazi noemt?
En dan gaat het niet om een (andere) user.
Topic is nog steeds dicht?quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Laten we het nog een keer proberen
Over radical islam is the snake hiding in the grass.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn meerdere posts verwijderd, dus welke bedoel je precies?
quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:59 schreef Leandra het volgende:
Ik heb een vraagje:
Omdat niet iedereen die een Hitlergroet doet een nazi is.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:59 schreef Leandra het volgende:
Ik heb een vraagje:
Jan en alleman?quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Omdat niet iedereen die een Hitlergroet doet een nazi is.
Sowieso is het niet de bedoeling om Jan en alleman maar voor nazi, islamofoob, racist, jodenhater, incel etc. uit te maken.
Straatcommando was je net voorquote:Op donderdag 17 juli 2025 19:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik pak de loper wel.
Oh, de deur stond al open!
Deugmensch, kansenparel, usual suspect en antisemiet zijn dan weer geen probleem.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Sowieso is het niet de bedoeling om Jan en alleman maar voor nazi, islamofoob, racist, jodenhater, incel etc. uit te maken.
quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:53 schreef Leandra het volgende:
Grappig genoeg noemen wij het een Hitlergroet, maar wordt het in het Engels een "Nazi salute" genoemd.
Dus ja, vertalen naar het Engels zou de bijzondere bewering opleveren dat "Niet iedereen die een Nazi groet doet een Nazi is".
Mogen we Hitler nog wel een Nazi noemen of is dat ook "laster"?
Deugmensch ben ik nog niet tegengekomen, maar de rest haal ik weg als ik het zie.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Deugmensch, kansenparel, usual suspect en antisemiet zijn dan weer geen probleem.
Heb wel de Topic pointer nog aangepastquote:Op donderdag 17 juli 2025 20:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Straatcommando was je net voor
Rode loper is nog steeds welkom hoor.
Top, dank je!quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb wel de Topic pointer nog aangepast
Zero tolerance , geen persoonlijke aanvallen en hou de discussie on-topic
Ja, zelfs iemand die er heel veel moeite voor doet om publiekelijk alles te doen wat een nazi ook zou doen, moet je toch het voordeel van de twijfel gunnen. Zeker als hij zelf ontkent er 1 te zijn. En je mag hem ook geen fascist noemen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Ik bepaal het beleid hier niet en wat ik er persoonlijk van vind is niet relevant in deze.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, zelfs iemand die er heel veel moeite voor doet om publiekelijk alles te doen wat een nazi ook zou doen, moet je toch het voordeel van de twijfel gunnen. Zeker als hij zelf ontkent er 1 te zijn. En je mag hem ook geen fascist noemen.
Hoe ver ben je dan je politiek correcte doel voorbij geschoten? Of voelen anders te veel posters zich aangesproken? Sommige waarheden zijn onbespreekbaar, want anders worden er mensen boos!
Aan de andere kant worden er nu ook mensen boos. Maar dat is een kleinere groep. Dus ik begrijp het wel ...
Oh FFS met je mailquote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik bepaal het beleid hier niet en wat ik er persoonlijk van vind is niet relevant in deze.
Als je van mening bent dat het beleid /de policy moet worden aangepast zodat Jan en allemaal voor nazi, genocide-lover of wat dan ook mag worden weggezet, zul je het hogerop moeten zoeken. Je kunt je verzoek, richten aan forum@fok.nl. Dan bereik je alle FA's en A's met één mail.
Jij weet hoe het werktquote:Op vrijdag 18 juli 2025 01:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh FFS met je mailEn neem ook gelijk een abo zodat je users kan negeren
Heb ik dat gezegd? Ok, hoe mag je de mensen die oproepen tot vreemdelingenhaat en het omverwerpen van de democratie dan wel noemen?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik bepaal het beleid hier niet en wat ik er persoonlijk van vind is niet relevant in deze.
Als je van mening bent dat het beleid /de policy moet worden aangepast zodat Jan en allemaal voor nazi, genocide-lover of wat dan ook mag worden weggezet, zul je het hogerop moeten zoeken. Je kunt je verzoek, richten aan forum@fok.nl. Dan bereik je alle FA's en A's met één mail.
En mensen die er niet alleen toe oproepen maar er actief aan werken met illegale deportaties en negeren van rechterlijke uitspraken en het afbreken van instituties? En het bedreigen van tegenstanders met geweld, ontnemen van burgerschap en deportatie?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Ok, hoe mag je de mensen die oproepen tot vreemdelingenhaat en het omverwerpen van de democratie dan wel noemen?
Heb je hier een paar concrete voorbeelden van?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Ok, hoe mag je de mensen die oproepen tot vreemdelingenhaat en het omverwerpen van de democratie dan wel noemen?[
Hier ook: een paar concrete voorbeelden zou fijn zijn. Nu blijft het bij ongefundeerde aantijgingen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En mensen die er niet alleen toe oproepen maar er actief aan werken met illegale deportaties en negeren van rechterlijke uitspraken en het afbreken van instituties? En het bedreigen van tegenstanders met geweld, ontnemen van burgerschap en deportatie?
In beide gevallen: Trump, Musk, Orban, Wilders, Poetin.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je hier een paar concrete voorbeelden van?
[..]
Hier ook: een paar concrete voorbeelden zou fijn zijn. Nu blijft het bij ongefundeerde aantijgingen.
Nazisme is namelijk een specifieke ideologie,quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In beide gevallen: Trump, Musk, Orban, Wilders, Poetin.
Het is dus niet dat elke uitgesproken rechtse of conservatieve politicus een fascist of nazi is, evenmin als elke uitgesproken linkse of progressieve politicus een communist is. Mensen willen zulke labels vaak toespelen uit frustratie en ergernis over de standpunten die iemand inneemt, maar dat is dus niet hoe het werkt.quote:Nazism is a form of fascism, with disdain for liberal democracy and the parliamentary system. Its beliefs include support for dictatorship, fervent antisemitism, anti-communism, anti-Slavism, anti-Romani sentiment, scientific racism, white supremacy, Nordicism, social Darwinism, homophobia, ableism, and the use of eugenics.
The ultranationalism of the Nazis originated in pan-Germanism and the ethno-nationalist Völkisch movement which had been a prominent aspect of German ultranationalism since the late 19th century. Nazism was influenced by the Freikorps paramilitary groups that emerged after Germany's defeat in World War I, from which came the party's underlying "cult of violence".
It subscribed to pseudo-scientific theories of a racial hierarchy, identifying ethnic Germans as part of what the Nazis regarded as a Nordic Aryan master race. Nazism sought to overcome social divisions and create a homogeneous German society based on racial purity which represented a people's community (Volksgemeinschaft).
The Nazis aimed to unite all Germans living in historically German territory, as well as gain lands for German expansion under the doctrine of Lebensraum and exclude those they deemed either Community Aliens or "inferior" races (Untermenschen).
Bron
Zoals ik al hierboven aangeef, ik (of de andere mods) bepaal het beleid niet. Het is algemeen bekend dat je voor dat soort zaken contact opneemt via forum@fok.nl of spam van mijn part iedere FA/ A persoonlijk via DM.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:40 schreef Leandra het volgende:
Nee, maar als iemand een hitlergroet (nazigroet) doet, 2 keer achter elkaar zelfs dan is het niet heel vreemd dat mensen denken dat het een nazi is.
En niet alleen ik denk dat, de neo-nazi's in de VS en het VK waren ook helemaal in hun nopjes met het gebaar dat gemaakt werd.
Het word wereldwijd gezien als een nazigroet, dat het door sommige partijen niet zo gezien wordt doet daar weinig aan af.
Verder heeft Musk zich hardop afgevraagd wat er nou eigenlijk mis is met nazi's, en stelde vervolgens dat het niet hun mode en manieren waren, slechts de oorlog en genocide.
Sterker nog: hij stelt zelfs dat je alleen een nazi bent als je aan genocide doet.... nou, dan hebben we een hele "Wir haben es nicht gewußt" generatie die wel jarenlang heeft lopen siegheilen.
Om vervolgens 3 dagen later dit soort "grappen" te maken:
[ x ]
Maar gut, laten we vooral doen alsof het "laster" is om Musk een nazi te noemen.....
Hangt van de context, bewezen feiten en de persoon af. Voor de rest vraag ik mij af waarom je iemand perse zou moeten classificeren tot een bepaalde categorie 'slechterik'. Je kunt gewoon je afkeur over iemand uitspreken zonder hem nazi oid te noemen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Ok, hoe mag je de mensen die oproepen tot vreemdelingenhaat en het omverwerpen van de democratie dan wel noemen?
Zie de hierbovengegeven reacties. Als je je punt in een discussie niet duidelijk kan maken zonder een etiket als nazi of racist op te plakken, dan zou je eens aan je woordenschat moeten werken.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En mensen die er niet alleen toe oproepen maar er actief aan werken met illegale deportaties en negeren van rechterlijke uitspraken en het afbreken van instituties? En het bedreigen van tegenstanders met geweld, ontnemen van burgerschap en deportatie?
Dat is het punt niet. Jullie meten met twee maten. Als je iedereen een slechterik gaat noemen, dan zou je iedere keer moeten verduidelijken wat voor soort slechterik. En dat mag je voor de meeste doen, maar niet voor deze.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hangt van de context, bewezen feiten en de persoon af. Voor de rest vraag ik mij af waarom je iemand perse zou moeten classificeren tot een bepaalde categorie 'slechterik'. Je kunt gewoon je afkeur over iemand uitspreken zonder hem nazi oid te noemen.
Waar meten we met twee maten? Schijnbaar kun je ook geen discussie met mij voeren zonder een sneer te geven. Je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Jullie meten met twee maten. Als je iedereen een slechterik gaat noemen, dan zou je iedere keer moeten verduidelijken wat voor soort slechterik. En dat mag je voor de meeste doen, maar niet voor deze.
Laten we het houden op een "onnoembare slechterik", of een "onnoembaar slecht mens". Iedereen blij en dan is het toch duidelijk wat we bedoelen.
Ja, jij voert alleen de bevelen uit. Of is dat wel heel onvriendelijk, gezien het onderwerp?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:52 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waar meten we met twee maten? Schijnbaar kun je ook geen discussie met mij voeren zonder een sneer te geven. Je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden.
Wil je andere voorwaarden /policy / spelregels wenst dan zul je het toch echt hogerop in de FOK!- hiėrarchie moeten zoeken.
Heb flink geveegd, de Facebooklinkjes geveegd en genote - > doxxingquote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:22 schreef FvanS het volgende:
NWS / Vrouw na geweldsincident in Vlijmen overleden, man (35) gearresteerd
Kan hier eens naar gekeken worden? Topic staat vol met persoonlijke informatie, uiteraard door dezelfde als altijd.
Facebookprofielen van zowel het slachtoffer als de vermeende dader...
Ja of dat nou nodig is...quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb flink geveegd, de Facebooklinkjes geveegd en genote - > doxxing
Maar Straat heeft het topic ondertussen op slot gegooid.
Vergelijk mij met een verkeersregelaar die, rekening houdend met verkeersdrukte en type voertuigen, het verkeer in goede banen probeert te leiden.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, jij voert alleen de bevelen uit. Of is dat wel heel onvriendelijk, gezien het onderwerp?
Dit is het feedback topic, daar posten de mensen dingen waar ze niet blij van worden. Ok, complimentjes misschien soms ook, maar daarvoor moet je meestal niet hier zijn. Je moet jullie wel op de hoogte brengen, zodat jullie daar mee aan de slag kunnen. Anders moet je als poster ook niet zeuren als er niets mee gedaan wordt. En dat heb ik dus gedaan.
Idd zeg.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Mag het topic niet weer open? Er is geveegd en persoonlijke informatie weggehaald.
Toen Driekus zijn ex doodschoot was het kennelijk geen probleem dat er allerlei persoonlijke informatie stond.
Ook in het topic over de vrouwenmoord in Gouda heb ik ook privé-informatie geveegd. Maar ik ben daar niet 24/7 actief. Zet gewoon een TR ajb!quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Mag het topic niet weer open? Er is geveegd en persoonlijke informatie weggehaald.
Toen Driekus zijn ex doodschoot was het kennelijk geen probleem dat er allerlei persoonlijke informatie stond.
De eerste keer dat ik een link van FB heb gedeeld dus hoezo uiteraard door dezelfde als altijd?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:22 schreef FvanS het volgende:
NWS / Vrouw na geweldsincident in Vlijmen overleden, man (35) gearresteerd
Kan hier eens naar gekeken worden? Topic staat vol met persoonlijke informatie, uiteraard door dezelfde als altijd.
Facebookprofielen van zowel het slachtoffer als de vermeende dader...
Vraag je nu of het moord in Gouda topic ook dicht kan?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Idd zeg.
Wat is dit voor een selectieve verontwaardiging?
Waar vraag ik dat?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vraag je nu of het moord in Gouda topic ook dicht kan?
Als iedereen stopt met het delen van Facebook linkjes van slachtoffers en verdachten of op andere manier privé informatie over betrokken hier post dan hoeft zo'n topic niet op slot.
Ja, zo kan het wel weer. En je was niet de enige van wie ik Facebooklinkjes heb verwijderd.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:21 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik een link van FB heb gedeeld dus hoezo uiteraard door dezelfde als altijd?
Waar zijn jouw geweldige bijdragen dan? Ik zie ze nergens. Of ben je alleen hier om te jankzakken over info die toch wel binnen enkele minuten bekendheid krijgen?
Zal er voortaan [sarcasme modus aan] bij plaatsen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:24 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waar vraag ik dat?
Jezus zeg, wat een overgevoelig gedoe hier en dat door 1 jankmuil die zich verder nooit laat zien in topics
Straat heeft het al weer geopend, terwijl wij hier in discussie waren.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:24 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waar vraag ik dat?
Jezus zeg, wat een overgevoelig gedoe hier en dat door 1 jankmuil die zich verder nooit laat zien in topics
Wat is er schending van privacy aan als de Telegraaf een voorzet heeft gegeven en als een profiel zichtbaar is voor de hele wereld?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja, zo kan het wel weer. En je was niet de enige van wie ik een Facebooklinkjes heb verwijderd.
Ik begrijp dat het boeiend is om bij zo'n zaak te speuren naar het hoe of wat. Dat jezelf op Facebook kijkt is natuurlijk geen probleem, maar post niets van de inhoud of linkjes daarnaar toe op FOK!. Dat valt onder schending privacy en /of doxing en daar kan FOK! problemen mee krijgen. Dus gewoon niet doen
Kun je ook even normaal doen?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:24 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waar vraag ik dat?
Wat is dit nou voor gelul, het is nooit toegestaan geweest om social media van verdachten of familieleden te posten. Dat we het later gezien hebben doet daar niet aan af.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Het probleem is, dat een heleboel dingen die eigenlijk volgens de grondwet verboden zijn, tegenwoordig heel gangbaar zijn geworden. Zoals het oproepen tot haat en geweld. Ok, als je dat expliciet doet dan wordt de post wel weggehaald, maar als je dat indirect doet door te posten in de trend dat het allemaal uitschot is en dat er hard tegen op getreden moet worden, dan is het prima. En ook als je zegt dat de soort mensen waar het hier over gaat goed bezig zijn en ze dat hier ook zouden moeten doen, mag dat ook. En dat gaat vaak heel ver.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vergelijk mij met een verkeersregelaar die, rekening houdend met verkeersdrukte en type voertuigen, het verkeer in goede banen probeert te leiden.
En ik zeg nergens dat users niet mogen klagen in Feedback, maar kom met feiten, een duidelijke omschrijving en vraag in plaats van vage beschuldigingen zoals 'meten met twee maten'.
Accepteer ook dat de taken van moderators niet op het vlak van beleid liggen.
Heb Danny wel eens naar hier geroepen om te reageren op een punt van kritiek op de policy, maar toen hij hier kwam om het toe te lichten bleek het allemaal wel mee te vallen en was het geen probleem volgens de user in kwestie.
Sindsdien verwijs ik kritiek op de policy door naar de FA's en A's via forum@fok.nl.
Pardon, gelul?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor gelul, het is nooit toegestaan geweest om social media van verdachten of familieleden te posten. Dat we het later gezien hebben doet daar niet aan af.
Misschien moet je dan niet voor ons invullen dat "dat blijkbaar oke" is want dat is en was het niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Pardon, gelul?
Ik vraag gewoon hoe dat kan en het antwoord van jou kan ook op een andere toon.
Dat begrijp ik, alleen heeft er in de andere topicreeks ook een hoop persoonlijke informatie gestaan, en heb ik gemist dat dit dan is weggehaald.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Misschien moet je dan niet voor ons invullen dat "dat blijkbaar oke" is want dat is en was het niet.
De laatste tijd lijken users in feedback vooral bezig met hoe ze ons en het forum een hak kunnen te zetten dan daadwerkelijk te doen waar het topic voor is, feedback geven en ontvangen.
En ja, ik sla daar op aan omdat iets wat op internet staat er zo goed als voor altijd staat. Leuk als je dezelfde naam hebt, of er op lijkt, of familie bent van iemand die iets ergs heeft gedaan maar er niks mee te maken hebt.
Ik begrijp jouw insteek ook wel, maar lees het feedback topic eens terug. Het is allemaal zo vinnig en snauwend dat ik jouw post ook als zodanig opnam. Was niet nodig.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, alleen heeft er in de andere topicreeks ook een hoop persoonlijke informatie gestaan, en heb ik gemist dat dit dan is weggehaald.
Daarom die vraag. Dit is niet om jullie een hak te zetten.
De maatschappij is in een hoog tempo aan het "verhufteren" en daar doen onze politici vrolijk aan mee, daar heb je zeker een punt in.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het probleem is, dat een heleboel dingen die eigenlijk volgens de grondwet verboden zijn, tegenwoordig heel gangbaar zijn geworden. Zoals het oproepen tot haat en geweld. Ok, als je dat expliciet doet dan wordt de post wel weggehaald, maar als je dat indirect doet door te posten in de trend dat het allemaal uitschot is en dat er hard tegen op getreden moet worden, dan is het prima. En ook als je zegt dat de soort mensen waar het hier over gaat goed bezig zijn en ze dat hier ook zouden moeten doen, mag dat ook. En dat gaat vaak heel ver.
Alhoewel Wilders als politicus meer mag zeggen en posten dan gewone mensen, mag hij dat ook niet expliciet zeggen. Maar wat hij doet hebben veel mensen wel over genomen. En dat kunnen andere mensen, waaronder ik, best stuitend vinden. En het is moeilijk er iets van te zeggen als je het niet mag benoemen. Enig fatsoen is wel op zijn plaats in een publiek forum. Anders heb je straks alleen nog die andere groep over. En die worden nu flink aangemoedigd.
Het is maar wat je wilt.
Ik wil alleen weten of je een nazi nog een nazi mag noemen, of dat je dan genote wordt wegens "laster".quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
En vergeef me dan als ik boos wordt als iemand niet gehinderd door enige kennis gaat invullen wat wij wel en niet toestaan. Hierboven hetzelfde gezeik met nazi's, iets verder terug hielden we extreem rechts het hand boven het hoofd, ga zo maar door. Ik ben daar goed klaar mee.
Die deden wel iets meer dan louter een nazi groet he?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wil alleen weten of je een nazi nog een nazi mag noemen, of dat je dan genote wordt wegens "laster".
Mag je Hitler een nazi noemen?
Goebbels?
Rost van Tonningen?
Mussert?
James Mason (niet de acteur)?
Mag je Mussolini een facsist noemen?
Zeker. Maar die zijn ook ergens begonnen. Je kunt je niet gewoon van het ene op het andere moment gaan gedragen als een nazi. Je moet een heel netwerk opbouwen, wat onderdeel is van de samenleving. Je kunt niet zomaar opstaan en met harde hand de teugels in handen nemen. Je moet eerst een heleboel gelijkgestemden verzamelen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die deden wel iets meer dan louter een nazi groet he?
En je mag het rustig benoemen wat het is, een nazi groet, maar dat maakt van iemand nog niet meteen een nazi. Dat woord heeft al zo veel aan waarde ingeboet ; een beetje nazi lacht om en maakt gehakt van een sukkel als Musk. Er is wel iets meer voor nodig dan alleen een groet.. heel, heel veel meer zelfs. Want zo kwaadaardig waren de nazi's als cult en bezetter.
Een aanhanger van nazi ideologie dan, als je wil mierenneuken.quote:En je mag het rustig benoemen wat het is, een nazi groet, maar dat maakt van iemand nog niet meteen een nazi
Ook daar voor zover we weten helemaal geen sprake van. Musk deed een nogal rare beweging, net zoals deze man hieronder bijvoorbeeld. En op basis daarvan is het niet nodig mensen meteen als 'nazi' te framen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:56 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Een aanhanger van nazi ideologie dan, als je wil mierenneuken.
Hier heb ik lang over getwijfeldquote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:06 schreef Richestorags het volgende:
Waarom is mijn reactie in het Syriėtopic over baardpresident die zijn baarden niet onder controle heeft nou weer verwijderd
Ze hebben toch allemaal baarden, dat zie je duidelijk in de geposte filmpjes.
Of deugkneus, bruinrechts/links en alle varianten daar op.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 14:32 schreef sp3c het volgende:
Als iemand zegt he jongens, ik bem een nazi, heil hitler en de MS is een topbedrijf dan mag je hem een nazi noemen wmb
Anders niet en ja dat geld ook voor glibberigheden als islamofascist en dergelijke, stop er maar gewoon ff mee
Snap ik maar haakneuzen is meer een soort etnische profilering want dat hoort bij een specifiek soort mensen maar een baard kan iedereen hebben. Van Japanners tot Finnen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 14:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hier heb ik lang over getwijfeld
De reactie erop ging gelijk over haakneuzen en dan denk ik gelijke monniken, gelijke kappen
Gaat niet helemaal op want itt de neuzen zijn de baarden idd duidelijk zichtbaar maar close enough vond ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |