abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 15:55:21 #1
485843 crew  Jippie
pi_217894340
quote:
-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiėren
en niet gewoon 2 regels kopiėren en dan ff "lullig" typen ofzo.

Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie

Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.

'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.

Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.

Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.

Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!

Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.

Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!

Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.

Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.

Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.

Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.

Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert

Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.

En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.

De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.

De Modblackpetes
quote:
Let wel: Aan topicstarters

Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.

-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.

-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiėren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.

-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.

-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.

Verder

-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.

-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.

-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.

-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.

-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Verder geldt voor alle topics onder andere:

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiėren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.

Als je denkt dat iemand zit te trollen - > negeer het en zet een TR zodat de moderatie het kan beoordelen.

Disclaimer: we nemen alle feedback serieus, maar we kunnen niet overal iets aan doen.

:T

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 09-06-2025 16:38:22 ]
  maandag 9 juni 2025 @ 21:18:26 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217897275
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 21:12 schreef Jippie het volgende:
@:mikey
[..]
Past dit niet beter in het lopende Israėl-Hamas topic?

Tijdelijk slotje tot TS antwoord geeft
Heb eerlijk gezegd liever niet dat dat topic weer uitloopt tot een israel vs hamas debat
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 22:23:02 #3
485843 crew  Jippie
pi_217897909
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 21:18 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Heb eerlijk gezegd liever niet dat dat topic weer uitloopt tot een israel vs hamas debat
Hamas werd al genoemd ip post #5, vandaar mijn suggestie
  maandag 9 juni 2025 @ 22:47:47 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217898151
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:23 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hamas werd al genoemd ip post #5, vandaar mijn suggestie
Klopt ook wel. Houd maar dicht. Ik post t in het lopende topic
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 juni 2025 @ 22:58:50 #5
485843 crew  Jippie
pi_217898250
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Klopt ook wel. Houd maar dicht. Ik post t in het lopende topic
Dank je.
  Spellchecker donderdag 12 juni 2025 @ 21:07:09 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 12 juni 2025 @ 22:47:27 #7
485843 crew  Jippie
pi_217925397
quote:
Van Omroep West https://www.omroepwest.nl(...)leidschendam-terecht

De 12-jarige jongen uit Leidschendam die sinds dinsdagmiddag 3 juni vermist was, is gevonden.

---------

Karig bericht..
  Spellchecker donderdag 12 juni 2025 @ 22:48:32 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217925406
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
Van Omroep West https://www.omroepwest.nl(...)leidschendam-terecht

De 12-jarige jongen uit Leidschendam die sinds dinsdagmiddag 3 juni vermist was, is gevonden.
dus dan kan het topic leeggehaald/weg ^O^
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 12 juni 2025 @ 22:53:35 #9
485843 crew  Jippie
pi_217925465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:48 schreef maily het volgende:

[..]
dus dan kan het topic leeggehaald/weg ^O^
Kom er net vandaan.

Edit: denk nog een extra check op foto's is het hele topic weg :@

[ Bericht 13% gewijzigd door Jippie op 12-06-2025 23:01:14 ]
  zaterdag 14 juni 2025 @ 09:21:51 #10
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217938715
NWS / Statushouders Verhuren Voorrangwoningen

ze hebben dit artikel premium gemaakt nadat ik het heb gepost volgens mij

toevoeging: andere users zagen ook dat het artikel pas later premium is geworden

[ Bericht 16% gewijzigd door FlippingCoin op 14-06-2025 09:50:24 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 14 juni 2025 @ 09:57:12 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217938963

Lijkt me niet de bedoeling om op te roepen tot massa deportaties a la nazi-ideologie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Massa deportaties.
pi_217939013
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:57 schreef Mikeytt het volgende:

Lijkt me niet de bedoeling om op te roepen tot massa deportaties a la nazi-ideologie.
[..]

Hij is in elk geval te achterlijk om het woord goed te schrijven. Dat maakt dat medelijden eerder van toepassing is.
pi_217939334
Waarom wordt mijn topic op slot gezet, maar blijft een tweede topic na mij met exact hetzelfde artikel open?

NWS / tientallen statushouders verhuren hun woonruimte illegaal

zaterdag 14 juni 2025 @ 10:51:47 #14
459912 FlippingCoin
pi_217939345
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:50 schreef 2172619626795 het volgende:
Waarom wordt mijn topic op slot gezet, maar blijft een tweede topic na mij met exact hetzelfde artikel open?

NWS / tientallen statushouders verhuren hun woonruimte illegaal

zie post #10 meneer koekenpeer
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_217939386
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
zie post #10 meneer koekenpeer
Ja, dat was bij mij niet anders. Het was geen premium artikel toen ik het vanochtend postte.
pi_217940473
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:55 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja, dat was bij mij niet anders. Het was geen premium artikel toen ik het vanochtend postte.
Zit ik ook gewoon een heel bericht daar te posten en klik ik op verzenden is het topic gesloten :(
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:16:15 #17
459912 FlippingCoin
pi_217940499
reageer dan even op mijn post hier idd :N
pi_217940645
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 13:16 schreef FlippingCoin het volgende:
reageer dan even op mijn post hier idd :N
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 12:24 schreef franske19 het volgende: Natte droom van links dit.
Nou nee. Vind het ook walgelijke praktijken als links trutje. Woon nu zelf in een 3-kamer portiekwoning. Voor mij zaten er 6-7 Somalische mannen in. Hoe dan??? Vind de woning al krap voor mij alleen :@ Ze gaven iig zoveel overlast dat ze eruit waren gezet. Nog is te zien hoe uitgeleefd ze het hebben achtergelaten. Ondanks dat er een nieuwe keuken/badkamer/toilet is geplaatst en alle muren gestuct.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 13:59:50 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217940873
Gaat er nog iemand eindelijk de TT verbeteren, zodat die de inhoud van de OP weerspiegelt?

NWS / Eerherstel voor vermoorden heksen
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 14 juni 2025 @ 14:11:46 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217940974
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:57 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Trouwens niet de eerste keer dat die user dat doet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zaterdag 14 juni 2025 @ 14:23:53 #21
138438 crew  Pizzakoppo
pi_217941085
Heeeel vreemd dit. Nu is het idd geen premium artikel meer lol
pi_217941092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 14:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik hoef geen antwoord meer op mijn vraag hierboven.

Gewoon een rare situatie van het AD.

Hopelijk zo opgelost ^O^ En bedankt voor het vegen!
pi_217941480
quote:
De grote landelijke media zoals het AD en de NOS veranderen voortdurend hun berichten en dan gaat het zowel om premium/niet premium als in aanpassingen in de inhoud. Ik heb het afgelopen jaar al meermaals users gehad die dachten dat ik nieuwsberichten aangepast hadden, terwijl het de bron was dat 1 of meerdere keren hun bericht veranderde.

Vaak zijn het spelfouten of is er een update die aan het nieuwsbericht wordt toegevoegd, maar een andere toon of insteek van het nieuwsbericht komt ook geregeld voor. En digitale kranten zoals het AD passen hun premium en niet premium artikelen aan om aan de ene kant genoeg 'gratis' lezers over te houden voor hun adverteerders en aan de andere kant hun abonnees genoeg redenen te geven om hun abbo te behouden.

Niks nieuws dus. Zo'n aanpassing zullen we nog veel vaker gaan krijgen. Wat mij betreft mag een artikel blijven staan als het ooit gratis was, dus ook wanneer het daarna premium wordt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217941560
Bijna alle berichten over asielzoekers verdwijnen bij DPG media achter een paywall.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 14 juni 2025 @ 16:27:41 #25
485843 crew  Jippie
pi_217942191
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 15:22 schreef RotatoR het volgende:
Bijna alle berichten over asielzoekers verdwijnen bij DPG media achter een paywall.
Zal Danny voorstellen om dit te doen bij asielzoeker-topics *)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 14 juni 2025 @ 16:28:42 #26
485843 crew  Jippie
pi_217942206
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De grote landelijke media zoals het AD en de NOS veranderen voortdurend hun berichten en dan gaat het zowel om premium/niet premium als in aanpassingen in de inhoud. Ik heb het afgelopen jaar al meermaals users gehad die dachten dat ik nieuwsberichten aangepast hadden, terwijl het de bron was dat 1 of meerdere keren hun bericht veranderde.

Vaak zijn het spelfouten of is er een update die aan het nieuwsbericht wordt toegevoegd, maar een andere toon of insteek van het nieuwsbericht komt ook geregeld voor. En digitale kranten zoals het AD passen hun premium en niet premium artikelen aan om aan de ene kant genoeg 'gratis' lezers over te houden voor hun adverteerders en aan de andere kant hun abonnees genoeg redenen te geven om hun abbo te behouden.

Niks nieuws dus. Zo'n aanpassing zullen we nog veel vaker gaan krijgen. Wat mij betreft mag een artikel blijven staan als het ooit gratis was, dus ook wanneer het daarna premium wordt.
NOS kent geen premium artikelen.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 16:35:12 #27
66444 Lord_Vetinari
pi_217942290
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:27 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zal Danny voorstellen om dit te doen bij asielzoeker-topics *)
Please do.
pi_217942725
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
NOS kent geen premium artikelen.
Ja, bij NOS bedoel ik natuurlijk aanpassingen aan titels, kopjes of tekst.
Dit naar aanleiding van Pizzakoppo's verbazing dat een artikel aangepast werd. De NOS is daar juist nogal berucht om.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217943628
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Blijkbaar kunnen dit soort onderwerpen niet meer normaal worden besproken met het clientele van FOK! anno 2025, dan maar helemaal niet.
Ik vind dit dus echt onzin, @Straatcommando., hoe zeer ik je normaal gesproken ook waardeer.

Figuren die de discussie willens en wetens proberen te saboteren - zoals een Howard met z’n leugens en woordenspelletjes - moet je naar mijn bescheiden mening echt keihard aan kunnen pakken.
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 18:42:40 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217943638
quote:
Niet alleen dit. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe het werkt, maar soms kun je een artikel lezen dat wel degelijk premium is. 1 gratis per dag oid.

Ik ben er zelf ook al in gestonken, topic aangemaakt en niemand kon de bron lezen :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 18:47:26 #31
pi_217943740
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:42 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik vind dit dus echt onzin, @:Straatcommando., hoe zeer ik je normaal gesproken ook waardeer.

Figuren die de discussie willens en wetens proberen te saboteren - zoals een Howard met z’n leugens en woordenspelletjes - moet je naar mijn bescheiden mening echt keihard aan kunnen pakken.
quote:
Je krijgt te veel 'duimpjes omhoog' van onwelriekend links schorum. Schuld door associatie.
quote:
Kijk ik had het als rechtse kiezer ook liever inhoudelijk met jou als vieze linkse deuger ( ;)) aan de stok gehad, maar er is geen groep waar ik een grotere teringhekel aan heb dan aan smerige leugenaars als Howard.
quote:
Omdat dat ook niet klopt. Waar noemde ik jou links dan?
quote:
Ik weet niet of iemand die het presteert om (eerder in dit topic) in één zin twee dt-fouten te maken de aangewezen persoon is om over de taalbeheersing van anderen te klagen.
quote:
Voor iemand die kennelijk in het buitenland woont post je wel bijzonder vaak in de trend alsof hetgeen waar je kritiek op hebt jou ook nog schaadt
quote:
Het heeft dus niets te maken met verdachtmakingen, want dit artikel in de OP en het andere artikel dat ik heb gedeeld weten prima te onderbouwen dat er dus inderdaad sprake is van activisme in de juridische wereld en de ambtenarij.

Jij bent daarentegen vooral bezig met deze feiten te ontkennen en het probleem te leggen bij de boodschapper en je druk aan te maken over spelfouten in andermans posts.
quote:
Je komt er niet mee weg, Howard. Het bericht ging niet over ambtenaren. Ook niet over huidige rechters. Oud-rechters, dįįr gaat het om in dit artikel. Dus hou op met het verdacht maken van die andere genoemde groepen.

En ik weet dat je gebruikelijke tactiek hier is om zoveel onzin te posten dat mensen eigenlijk geen zin meer hebben om alles tegen te spreken, maar dat ga ik hier wel doen. Iemand die het woord rechtsstaat niet eens goed kan spellen hoeven op dit thema nooit serieus te nemen.
quote:
Mijn voorbeelden waren behoorlijk duidelijk en mijn post lang genoeg. Ik heb geen zin om er veel meer tijd in te steken en vervolgens alsnog met allerlei ruime begrippen omheen gekletst te worden. Want dat is dus precies de rechtspraak, een veel ruimer begrip dan hier door de naieve fokker wordt gedacht
quote:
Nee hij is nu bezig met een studie Elonisme
quote:
Nee clown, het probleem is dat jij huidige rechters verwijt dat OUD-rechters en ambtenaren zich uitspreken. Dat weet je zelf ook wel, dus stop toch met die zielige woordenspelletjes.
En dit is van anderhalve pagina.

Je denkt toch niet dat ik dit soort buikloop keer op keer ga blijven filteren? Dit is van diverse users. En dit gebeurt werkelijke elk topic waarin bepaalde users elkaar tegen het lijf lopen. Zonder hiermee een waardeoordeel te vellen want ik heb er ook niks van genote. Het zal allemaal wel ''logisch'' en ''begrijpbaar'' zijn maar eindstand is dat het een onleesbaar draak van een topic wordt waar niemand zich in wil mengen. Laat staan lurkers of users die zelden posten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217943779
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En dit is van anderhalve pagina.

Je denkt toch niet dat ik dit soort buikloop keer op keer ga blijven filteren? Dit is van diverse users. En dit gebeurt werkelijke elk topic waarin bepaalde users elkaar tegen het lijf lopen.
Ja, waar bepaalde users die overduidelijk KAK uitbraken eens goed worden tegengesproken vooral.
  Moderator zaterdag 14 juni 2025 @ 18:49:52 #33
138438 crew  Pizzakoppo
pi_217943789
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niet alleen dit. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe het werkt, maar soms kun je een artikel lezen dat wel degelijk premium is. 1 gratis per dag oid.

Ik ben er zelf ook al in gestonken, topic aangemaakt en niemand kon de bron lezen :D
Ja maar gekke is dus dat ik eerst die premium melding kreeg, ik wegklikte en nu dus wel alles kan lezen. Leek mij dat het gratis artikel dan eerst zichtbaar zou zijn maar nu dus niet. Ofzoiets :')
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 18:49:53 #34
pi_217943790
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:49 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja, waar bepaalde users die overduidelijk KAK uitbraken eens goed worden tegengesproken vooral.
Schreeuw je ook tegen elke hondendrol die op de stoep ligt?

Laat het gaan. alsjeblieft, dat is voor iedereen beter. Je overtuigt elkaar toch niet.
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 18:50:17 #35
pi_217943793
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:49 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ja maar gekke is dus dat ik eerst die premium melding kreeg, ik wegklikte en nu dus wel alles kan lezen. Leek mij dat het gratis artikel dan eerst zichtbaar zou zijn maar nu dus niet. Ofzoiets :')
Dat hele premium gebeuren is een ramp. Ik snap de journalistiek overigens wel, maar toch.
pi_217943801
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Laat het gaan. alsjeblieft, dat is voor iedereen beter.
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Laat het gaan. alsjeblieft, dat is voor iedereen beter.
Als dit het beste argument is..
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 18:51:09 #37
pi_217943807
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:50 schreef Raw85 het volgende:

[..]
[..]
Als dit het beste argument is..
Nee mijn argument staat heel duidelijk boven die posts omschreven.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 18:53:50 #38
319979 Fok-it
All is well
pi_217943844
Elonisme was toch best leuk gevonden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217943853
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee mijn argument staat heel duidelijk boven die posts omschreven.
Het is eindresultaat van jullie beleid is:
-desinformatie/kak enz moet allemaal kunnen ‘want je kan het toch gewoon weerleggen’
-maar niet in te felle bewoordingen want anders verwijderen we je post
-posts waarin je zoals Howard in beschaafde woorden pleit voor de meest verschrikkelijke dingen ^O^
-iemand aanspreken op zijn leugens —> brrr ongezellig
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 18:57:12 #40
pi_217943910
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:54 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het is eindresultaat van jullie beleid is:
-desinformatie/kak enz moet allemaal kunnen ‘want je kan het toch gewoon weerleggen’
-maar niet in te felle bewoordingen want anders verwijderen we je post
-posts waarin je zoals Howard in beschaafde woorden pleit voor de meest verschrikkelijke dingen ^O^
-iemand aanspreken op zijn leugens —> brrr ongezellig
Allright als je het op die manier wil doen..

quote:
Als de treurige discussietactieken van Howard aan de kaak stellen al deugen is tegenwoordig dan is dat begrip wel heel erg aan inflatie onderhevig. Het tot in den treure verdedigen van je holmaatje zou ik eerder als deugen aanmerken, maar goed, dat ben ik.
quote:
Laf geduik, zo kennen we je. Posts waaruit blijkt dat ik deuger ben laat je alsnog achterwege natuurlijk.
quote:
Nee lafbek je kan je onzin 100x herhalen maar je kan de huidige rechters niet verdacht maken omdat oud-rechters of ambtenaren iets vinden. En dat is wat je steeds doet, ook al loop je nu zielig te duiken.
Splinter en balk.
pi_217944045
Prima, dan laat je NWS lekker onderkakken met onzin
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 19:04:37 #42
pi_217944072
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:02 schreef Raw85 het volgende:
Prima, dan laat je NWS lekker onderkakken met onzin
Dan weerleg je het, of niet.. zonder op de man te spelen.

En ik heb ook net zo goed kak van Howard op geruimd want die begon er ook mee. Dat is toch de gehele synergie, bepaalde users liggen zo bizar ver uit elkaar qua ideologie en denkwijze dat er niets anders uit kan komen dan .. dit.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 19:06:11 #43
66444 Lord_Vetinari
pi_217944092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En ik heb ook net zo goed kak van Howard op geruimd want die begon er ook mee. Dat is toch de gehele synergie, bepaalde users liggen zo bizar ver uit elkaar qua ideoligie en denkwijze dat er niets anders uit kan komen dan .. dit.
IdeolOgie.
pi_217944095
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En ik heb ook net zo goed kak van Howard op geruimd want die begon er ook mee. Dat is toch de gehele synergie, bepaalde users liggen zo bizar ver uit elkaar qua ideoligie en denkwijze dat er niets anders uit kan komen dan .. dit.
Ik heb 100x gevraagd om zijn onderbouwing, wetende dat die toch niet zou komen. En zo is ook gebleken. Het is iemand die met smerige spelletjes iedere discussie probeert te verneuken.
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 19:07:57 #45
pi_217944119
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:06 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik heb 100x gevraagd om zijn onderbouwing, wetende dat die toch niet zou komen. En zo is ook gebleken. Het is iemand die met smerige spelletjes iedere discussie probeert te verneuken.
Ik vraag sommige users ook niet om hun onderbouwing omdat ik weet dat er of niks of onzin uit komt.

Het gaat mis zodra mensen beginnen te schelden of discussies op de man ipv inhoud gaan voeren.
pi_217944138
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vraag sommige users ook niet om hun onderbouwing omdat ik weet dat er of niks of onzin uit komt.

Het gaat mis zodra mensen beginnen te schelden of discussies op de man ipv inhoud gaan voeren.
Nee, het gaat mis zodra iemand willens en wetens kak verspreidt en we een fanatieke reactie daarop uit gaan bannen.
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 19:10:44 #47
pi_217944164
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:08 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nee, het gaat mis zodra iemand willens en wetens kak verspreidt en we een fanatieke reactie daarop uit gaan bannen.
Ik ban niemand zomaar om een fanatieke reactie. Doorgaans haal ik zulke posts weg, maar als het hele topic een aaneensluiting van dat soort posts is, is er geen redden meer aan.
pi_217944198
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ban niemand zomaar om een fanatieke reactie. Doorgaans haal ik zulke posts weg, maar als het hele topic een aaneensluiting van dat soort posts is, is er geen redden meer aan.
Dat weet ik hoor, ik bedoelde met uitbannen ook meer ‘niet toestaan’ dan bannen op het forum.

Tja, ik vind het echt een verkeerde keuze omdat de kakverspreiders er nu mee weg komen maar goed, daar zullen we het waarschijnlijk niet over eens worden.
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 19:16:21 #49
pi_217944221
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:14 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat weet ik hoor, ik bedoelde met uitbannen ook meer ‘niet toestaan’ dan bannen op het forum.

Tja, ik vind het echt een verkeerde keuze omdat de kakverspreiders er nu mee weg komen maar goed, daar zullen we het waarschijnlijk niet over eens worden.
Ik weet dat dat vervelend is, maar ik kan niet zonder meer invullen wanneer iemand er gewoon helemaal naast zit, of dat hij of zij doelbewust de boel verstoort.

Wat ik wel kan aansturen is hoe het topic leest. Overigens is het wel vaker gebleken dat de persoon die het bij het juiste eind had verguist werd. The truth hurts, maar hou het dan wel zo schappelijk als mogelijk.
pi_217944487
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik weet dat dat vervelend is, maar ik kan niet zonder meer invullen wanneer iemand er gewoon helemaal naast zit, of dat hij of zij doelbewust de boel verstoort.

Wat ik wel kan aansturen is hoe het topic leest. Overigens is het wel vaker gebleken dat de persoon die het bij het juiste eind had verguist werd. The truth hurts, maar hou het dan wel zo schappelijk als mogelijk.
Nu heb ik niet direct kritiek op het algemene mod beleid hier, maar bij deze user is over jaren en topics heen wel degelijk een patroon te herkennen hoor :@

Zo ook in het genoemde topic: demonstratie waar hij het niet mee eens is =/= links progressief. En hij gebruikt die term als scheldwoord en haakje voor daadwerkelijk alles waar hij het niet mee eens is. Als hij allergisch is voor katten, zijn katten en kat eigenaren ook direct links progressief.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 19:44:02 #51
pi_217944537
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nu heb ik niet direct kritiek op het algemene mod beleid hier, maar bij deze user is over jaren en topics heen wel degelijk een patroon te herkennen hoor :@

Zo ook in het genoemde topic: demonstratie waar hij het niet mee eens is =/= links progressief. En hij gebruikt die term als scheldwoord en haakje voor daadwerkelijk alles waar hij het niet mee eens is. Als hij allergisch is voor katten, zijn katten en kat eigenaren ook direct links progressief.
Dat weet ik, maar zo heb je ook users die het hier constant over rechtse tierenlantijntjes hebben. Ik kan iemand niet overtuigen zijn manier van denken aan te passen.. ik kan alleen sturen wat er uit komt. Tot op zekere hoogte.
pi_217944671
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar zo heb je ook users die het hier constant over rechtse tierenlantijntjes hebben. Ik kan iemand niet overtuigen zijn manier van denken aan te passen.. ik kan alleen sturen wat er uit komt. Tot op zekere hoogte.
Mja...ik ben gewoon 99% van de tijd weg als dat soort argumantatietaktieken komen. En die user heeft er bijna copyright op. Het is godsgruwelijk verziekend. Het is die ene alleenstaande oom die op familiefeestjes standaard iets teveel drinkt en dan schunnige opmerkingen maakt naar z'n nichtjes en daarna overgaat op een rant over 'die vuile buut'nloanders'.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 20:13:18 #53
pi_217944872
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Mja...ik ben gewoon 99% van de tijd weg als dat soort argumantatietaktieken komen. En die user heeft er bijna copyright op. Het is godsgruwelijk verziekend. Het is die ene alleenstaande oom die op familiefeestjes standaard iets teveel drinkt en dan schunnige opmerkingen maakt naar z'n nichtjes en daarna overgaat op een rant over 'die vuile buut'nloanders'.
Ga je dan ook matten met die vent? Al dan niet digitaal? ;)
pi_217945093
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 20:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ga je dan ook matten met die vent? Al dan niet digitaal? ;)
Nou ja, zo'n vervelende vent nodig je de volgende keer gewoon niet meer bij je thuis uit lijkt me ;).
  zaterdag 14 juni 2025 @ 20:49:20 #55
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217945346
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:42 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik vind dit dus echt onzin, @:Straatcommando., hoe zeer ik je normaal gesproken ook waardeer.

Ik heb meermaals uiteengezet hoe ik dit zie, verwezen naar de OP én nog een ander artikel van de Volkskrant en vervolgens blijven er aantijgingen komen over 'insinuaties' en 'verdachtmakingen'.

Dan is het op een gegeven moment wel een beetje klaar. Prima als jij er anders over denkt, maar als ik dingen LETTERLIJK quote en dan nog de beschuldiging aan mijn adres krijg zoals jij die hier doet ben ik er wel klaar mee.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:49 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Als jij de mening van een andere users 'kak' vindt, is dat geen rechtvaardiging om dan maar vol op de man te gaan spelen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Links en progressief zijn gewoon politieke voorkeuren net zoals rechts en conservatief, het betreffen geen scheldwoorden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 20:50:45 #56
pi_217945365
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 20:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou ja, zo'n vervelende vent nodig je de volgende keer gewoon niet meer bij je thuis uit lijkt me ;).
Blijft toch je user oom.

Ik snap wel dat het verschrikkelijk vervelend is verder, maar ik heb er geen handvat voor. Het enige wat ik wel kan is vragen er niet op in te gaan en dat is wat ik doe.
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 20:51:17 #57
pi_217945373
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 20:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb meermaals uiteengezet hoe ik dit zie, verwezen naar de OP én nog een ander artikel van de Volkskrant en vervolgens blijven er aantijgingen komen over 'insinuaties' en 'verdachtmakingen'.

Dan is het op een gegeven moment wel een beetje klaar. Prima als jij er anders over denkt, maar als ik dingen LETTERLIJK quote en dan nog de beschuldiging aan mijn adres krijg zoals jij die hier doet ben ik er wel klaar mee.
[..]
Als jij de mening van een andere users 'kak' vindt, is dat geen rechtvaardiging om dan maar vol op de man te gaan spelen.
[..]
Links en progressief zijn gewoon politieke voorkeuren net zoals rechts en conservatief, het betreffen geen scheldwoorden.
Nee, maar laten we wel eerlijk zijn Howard, je zet users of zaken wel erg gemakkelijk als zodanig weg.

Daarnaast is het ook niet nodig het te blijven herhalen. Een user is progressief en links. Big deal.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 21:01:18 #58
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217945538
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee, maar laten we wel eerlijk zijn Howard, je zet users of zaken wel erg gemakkelijk als zodanig weg.

Daarnaast is het ook niet nodig het te blijven herhalen. Een user is progressief en links. Big deal.
Mwah, ik probeer daar an sich wel mee uit te kijken en doe het ook vaak in algemene zin. 'In linkse en progressieve kringen' bijvoorbeeld. Dan is het ook niet op mensen individueel gericht.

Daarnaast steek ik het zelf ook niet onder stoelen en banken rechts en conservatief te zijn. En ik zou dat ook op geen enkele manier een negatief interpreteren als anderen zo naar mij verwijzen. Dat is immers ook en zo en dat zullen anderen ook vast wel kunnen merken aan mijn bijdrages mbt bepaalde onderwerpen.

Ik heb liever dat mensen gewoon 'links' en 'rechts' gebruiken dan verbasteringen zoals 'domrechts' of 'domlinks'. Dan krijgt het namelijk natuurlijk wel een denigrerende ondertoon.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217946275
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 20:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou, dat dus.
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 02:20:43 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217948604
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 21:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, ik probeer daar an sich wel mee uit te kijken en doe het ook vaak in algemene zin. 'In linkse en progressieve kringen' bijvoorbeeld. Dan is het ook niet op mensen individueel gericht.

Daarnaast steek ik het zelf ook niet onder stoelen en banken rechts en conservatief te zijn. En ik zou dat ook op geen enkele manier een negatief interpreteren als anderen zo naar mij verwijzen. Dat is immers ook en zo en dat zullen anderen ook vast wel kunnen merken aan mijn bijdrages mbt bepaalde onderwerpen.

Ik heb liever dat mensen gewoon 'links' en 'rechts' gebruiken dan verbasteringen zoals 'domrechts' of 'domlinks'. Dan krijgt het namelijk natuurlijk wel een denigrerende ondertoon.
Als je constant alles wat niet goed is in jouw ogen op conservatief links gooit dan wordt het vanzelf denigrerend

Als ik geen zin heb om ergens voor te betalen en de reactie is Hollander ...

Dan is dat feitelijk correct, zelfs iets waar ik trots op ben

Maar het is bedoelt als een belediging
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217950557
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 02:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als je constant alles wat niet goed is in jouw ogen op conservatief links gooit dan wordt het vanzelf denigrerend

Het is niet alleen denigrerend in 9 van de 10 gevallen zijn het halve waarheden en doorzichtige leugens waarop nooit onderbouwing komt.

En dat laten jullie dan weer staan omdat abjecte meningen blijkbaar belangrijker zijn als objectieve feiten in een subforum genaamd nieuws.
  zondag 15 juni 2025 @ 11:27:41 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217950579
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 02:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

Als ik geen zin heb om ergens voor te betalen en de reactie is Hollander ...

Dan is dat feitelijk correct, zelfs iets waar ik trots op ben

Maar het is bedoelt als een belediging
Tja, dat kun je natuurlijk vinden, maar zo is het dus simpelweg niet bedoelt. Ik blijf dan ook bij mijn vorige post waar ik heb onderbouwd hoe ik dit zie.

Het is toch echt aan mensen zelf om dingen niet zo snel persoonlijk te nemen, dat doen users ook niet als de woorden 'rechts' of 'conservatief' worden gebruikt. En dat wordt ook geregeld gedaan, nota bene ook door users die nu hier hun beklaag doen.
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het is niet alleen denigrerend in 9 van de 10 gevallen zijn het halve waarheden en doorzichtige leugens waarop nooit onderbouwing komt.

En dat laten jullie dan weer staan omdat abjecte meningen blijkbaar belangrijker zijn als objectieve feiten in een subforum genaamd nieuws.
Het niet eens zijn met iets, maakt het nog geen leugen. Daar gaat het nogal eens mis, mensen die zich niet kunnen vinden in een post en dus die post verwijderd willen zien worden. Maar zo werkt een openbaar forum niet.
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 12:44:05 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217951317
Ow dat was meer een verklaring waarom ik het wel eens weghaal dan de start van een discussie erover
  zondag 15 juni 2025 @ 13:36:38 #64
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217951857
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 15 juni 2025 @ 14:11:49 #65
485843 crew  Jippie
pi_217952191
quote:
@Straatcommando. heeft deze powers.

Al verdient het niet veilig stellen van relevante bewakingsbeelden wel een eigen topic an sich.
Zowel schuld als onschuld kunnen daarmee beter worden beoordeeld.
  zondag 15 juni 2025 @ 16:09:10 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_217953219
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:11 schreef Jippie het volgende:

[..]
@:Straatcommando. heeft deze powers.

Al verdient het niet veilig stellen van relevante bewakingsbeelden wel een eigen topic an sich.
En er kan weer lekker gespeculeerd worden over een samenzwering door het “Linksche OM” om de Joden te beschermen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 15 juni 2025 @ 16:11:10 #67
485843 crew  Jippie
pi_217953237
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En er kan weer lekker gespeculeerd worden over een samenzwering door het “Linksche OM” om de Joden te beschermen.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
  zondag 15 juni 2025 @ 16:52:40 #68
66444 Lord_Vetinari
pi_217953623
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:11 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
Nee, dat is mijn voorspelling.
  Forum Admin zondag 15 juni 2025 @ 17:58:13 #69
pi_217954116
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:11 schreef Jippie het volgende:

[..]
@:Straatcommando. heeft deze powers.

Kan prima parallel inderdaad.
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, dat is mijn voorspelling.
Bedankt voor het voorzetje dan maar?
  zondag 15 juni 2025 @ 18:04:09 #70
66444 Lord_Vetinari
pi_217954143
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 17:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kan prima parallel inderdaad.
[..]
Bedankt voor het voorzetje dan maar?
Ja, dat hebben the usual suspects ook echt nodig.
  Forum Admin zondag 15 juni 2025 @ 18:05:54 #71
pi_217954161
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, dat hebben the usual suspects ook echt nodig.
Gelukkig begin je er uit het niets over in het NWS feedback topic.

pi_217954408
Wie heeft mijn post verwijderd :wtf:

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 15-06-2025 18:56:23 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 15 juni 2025 @ 18:48:40 #73
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217954472
Is het geen idee om NWS en OOR te fuseren inmiddels?
  zondag 15 juni 2025 @ 19:11:29 #74
459912 FlippingCoin
pi_217954648
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:42 schreef Ali_boo het volgende:
🇮🇱
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 15 juni 2025 @ 19:19:20 #75
485843 crew  Jippie
pi_217954747
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:42 schreef Ali_boo het volgende:
Wie, wat, waar?

Misschien een quote van een verwijderde post?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 15 juni 2025 @ 19:24:49 #76
485843 crew  Jippie
pi_217954792
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:48 schreef Mikeytt het volgende:
Is het geen idee om NWS en OOR te fuseren inmiddels?
Vind een forum MIK logischer :P
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 19:28:45 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217954823
Was OOR niet een fusie van DEF en OEK

DEF deel heeft niet heel veel in NWS te zoeken, dus nope
pi_217954894
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:19 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wie, wat, waar?

Misschien een quote van een verwijderde post?
Ali_boo in NWS / Conflict Israėl - Iran #30

Ik post een tweet van disclose.tv.

twitter

Iemand in het topic noemde het een onbetrouwbare bron. Vervolgens dezelfde bericht gepost, maar dan van een andere bron The Spectator Index en ostindefender maar ook dat werd verwijderd

twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 19:37:16 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217954929
En toen noemde je die persoon een ... ?
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 19:37:41 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217954938
Je weet donders goed waarom die post weg is :{w
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 15 juni 2025 @ 19:39:52 #81
485843 crew  Jippie
pi_217954963
Ja nou ben ik nieuwsgierig :@
pi_217955297
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:37 schreef sp3c het volgende:
Je weet donders goed waarom die post weg is :{w
Nee, de eerste post heb je verwijdert zonder goede reden. Dat ik hem daarna een idioot noemde is nog steeds geen reden om die eerste post, waarin ik niets fouts deed, om die ook te wissen

Reden waarom de tweede post verwijderd is kan ik nog begrijpen, de eerste niet

quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:39 schreef Jippie het volgende:
Ja nou ben ik nieuwsgierig :@
Het is geen geheim dat ik in het verleden wat matige bronnen gebruikte. Dat gezegd te hebben, als het om Israėl gaat zijn mijn bronnen A-tier.

Al die bronnen die door mij zijn geļntroduceerd worden nu regelmatig gebruikt in het topic zelf. Om te zeggen dat ik valse info post, is niets anders dan beledigend
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 20:30:13 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217955661
Ik heb niks verwijderd :{w
  zondag 15 juni 2025 @ 20:34:11 #84
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217955714
Uhuh.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Forum Admin zondag 15 juni 2025 @ 20:36:07 #85
pi_217955747
Wat een gezeik om een verwijderde post zeg

Ik wilde alleen je idioot post verwijderen. Moet je maar niet schelden ;)
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 20:45:28 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217955923
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
Uhuh.
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:

haha
  zondag 15 juni 2025 @ 20:47:35 #87
503714 SebbeSwensje
pi_217955962
quote:
88s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]
haha
Joke's on you, ik wist niet eens waar dit over ging. Wilde alleen een koekje van eigen deeg geven.
Appears.
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 20:47:52 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217955968
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Joke's on you, ik wist niet eens waar dit over ging. Wilde alleen een koekje van eigen deeg geven.
ja das mislukt
  zondag 15 juni 2025 @ 20:50:42 #89
503714 SebbeSwensje
pi_217956015
quote:
88s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja das mislukt
Ik zie het je posten.
Appears.
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 20:51:46 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217956035
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:50 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik zie het je posten.
ja das een voordeel van een nuchter momentje
  zondag 15 juni 2025 @ 20:53:00 #91
503714 SebbeSwensje
pi_217956063
quote:
88s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja das een voordeel van een nuchter momentje
Je moet me niet te veel vleien.
Appears.
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 20:54:22 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217956093
snap ik

maar mag best
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 15 juni 2025 @ 21:01:18 #93
485843 crew  Jippie
pi_217956232
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:05 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nee, de eerste post heb je verwijdert zonder goede reden. Dat ik hem daarna een idioot noemde is nog steeds geen reden om die eerste post, waarin ik niets fouts deed, om die ook te wissen

Reden waarom de tweede post verwijderd is kan ik nog begrijpen, de eerste niet
[..]
Het is geen geheim dat ik in het verleden wat matige bronnen gebruikte. Dat gezegd te hebben, als het om Israėl gaat zijn mijn bronnen A-tier.

Al die bronnen die door mij zijn geļntroduceerd worden nu regelmatig gebruikt in het topic zelf. Om te zeggen dat ik valse info post, is niets anders dan beledigend
In deze tijd van desinformatie en AI kan ik het niemand kwalijk nemen als een Tweet niet betrouwbaar blijkt te zijn. Daadwerkelijk nieuws is soms idioter of walgelijker dan AI kan verzinnen.

Daarnaast hoef ik alleen de policy te modden :lijstje:

En je werd vannacht gemist in het Israėl - Iran topic
pi_217956743
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:01 schreef Jippie het volgende:

[..]
In deze tijd van desinformatie en AI kan ik het niemand kwalijk nemen als een Tweet niet betrouwbaar blijkt te zijn. Daadwerkelijk nieuws is soms idioter of walgelijker dan AI kan verzinnen.

Daarnaast hoef ik alleen de policy te modden :lijstje:

En je werd vannacht gemist in het Israėl - Iran topic
Voelde me niet lekker gisteravond

Maar ik ben er vanavond weer bij, mocht er iets gebeuren uiteraard :P

quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:

Zijn opmerking viel verkeerd bij mij, juist omdat ik erg zorgvuldig ben met mijn berichtgeving mbt Israėl. Neemt niet weg dat het fout was van mij om hem te beledigen.

Ik scheld echt zelden, dat weet je zelf ook :D
  maandag 16 juni 2025 @ 08:27:36 #95
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217959347
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:24 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vind een forum MIK logischer :P
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:28 schreef sp3c het volgende:
Was OOR niet een fusie van DEF en OEK

DEF deel heeft niet heel veel in NWS te zoeken, dus nope
Klopt, maar OOR is een beetje leeggelopen gezien Rus-Oek vooral in NWS werd besproken.
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 08:28:30 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217959354
Antwoord is nee
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 08:32:18 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217959378
In principe zouden we wel wat meer topics in nws daarheen kunnen sturen maar ik weet niet hoe actief de mods nog zijn en zeker als het om israel gaat is er wel moderatie nodig

De boel fuseren met NWS gaat iig niet
  maandag 16 juni 2025 @ 08:41:41 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217959440
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:32 schreef sp3c het volgende:
In principe zouden we wel wat meer topics in nws daarheen kunnen sturen maar ik weet niet hoe actief de mods nog zijn en zeker als het om israel gaat is er wel moderatie nodig

De boel fuseren met NWS gaat iig niet
@Pumatje en @Lotusss al en tijdje niet meer waargenomen.
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 08:44:50 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217959455
Nice
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 08:45:13 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217959457
Anyways, @miss_sly is wel actief, de rest weet ik niet
pi_217959458
Saint-Tropez
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 08:48:05 #102
236264 crew  capricia
pi_217959470
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:45 schreef xpompompomx het volgende:
Saint-Tropez
Veel plezier!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 08:58:54 #103
5428 crew  miss_sly
pi_217959563
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:45 schreef sp3c het volgende:
Anyways, @:miss_sly is wel actief, de rest weet ik niet
Present.

Ik denk dat er een significant verschil zit tussen de topics in NWS en die in OOR.

In OOR gaat het echt meer om de stratische zaken, de oorlogsvoering op zichzelf. De discussies zoals die in NWS worden gevoerd, lijken me daar niet echt op hun plek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Trouwste user 2022 maandag 16 juni 2025 @ 16:59:49 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_217962898
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 17:06:12 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217962954
tnx
pi_217964702
blablablabla
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 juni 2025 @ 07:30:39 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_217966427
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij was eerder.
Ach, mijn tweede naam is Altruļst. ;)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Forum Admin dinsdag 17 juni 2025 @ 14:42:53 #108
pi_217969576
Ik wil het volgende afspreken, als je een topic report maakt voor een matige post - maar je die post wel doodleuk gaat beantwoorden die TR niet meer in behandeling word genomen.
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 14:43:25 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217969580
of gewoon beiden noten *O*
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:47:36 #110
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217969615
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik wil het volgende afspreken, als je een topic report maakt voor een matige post - maar je die post wel doodleuk gaat beantwoorden die TR niet meer in behandeling word genomen.
Ach, als het maar een matige post is volgens jou, laat dan maar lekker staan. :{
En je mag me de volgende keer wel taggen hoor.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Forum Admin dinsdag 17 juni 2025 @ 14:51:37 #111
pi_217969635
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach, als het maar een matige post is volgens jou, laat dan maar lekker staan. :{
En je mag me de volgende keer wel taggen hoor.
Waar heb je het over
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:21:01 #113
66444 Lord_Vetinari
pi_217985535
quote:
Technisch gezien vanuit de TT zijn het verschillende topics. De onderste TT is factueel correct, de bovenste is BNW voeder.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 20 juni 2025 @ 13:39:23 #114
485843 crew  Jippie
pi_217993089
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
@:Pumatje en @:Lotusss al en tijdje niet meer waargenomen.
Stuur ze anders een DM, Pumatje zag ik gisteren nog op de FP reageren.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 13:46:52 #115
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218001944
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:41 schreef 007700 het volgende:

[..]
Kati "de joden zitten boven" Piri...
Dit is gewoon laster.
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 14:09:48 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218002126
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:39 schreef Jippie het volgende:

[..]
Stuur ze anders een DM, Pumatje zag ik gisteren nog op de FP reageren.
Zijn beiden geen mod meer
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 21 juni 2025 @ 14:39:47 #117
485843 crew  Jippie
pi_218002473
quote:
88s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zijn beiden geen mod meer
Gewoon als user toch actief? Nooit geweten dat ze Mod zijn geweest.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:33:38 #118
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218002961
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dit is gewoon laster.
@Jippie
@Straatcommando.
@Frutsel
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 22 juni 2025 @ 00:41:01 #119
485843 crew  Jippie
pi_218008464
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dit is gewoon laster.
Weg.
  zondag 22 juni 2025 @ 02:06:30 #120
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218008771
Hoi, het topic over Paul en Gerda mag wel dicht. Of weg morgenavond, of helemaal verdwijnen.

Ze zijn gevonden en de conclusie is verschrikkelijk. Er komen nu nieuwe accounts vragen om informatie dus mag weg imo.
pi_218011474
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nvm, er zijn belangrijkere dingen.

[ Bericht 13% gewijzigd door 2172619626795 op 23-06-2025 10:34:53 ]
pi_218026147
Ik ga het maar voor zijn:

NWS / Conflict Israėl - Iran #56 Iran doet wat terug. Niet veel

Als er een user met zijn beargumentatie terugvalt op zijn morele kompas, dan is het m.i. natuurlijk volstrekt on-topic door zijn morele kompas in twijfel te trekken op basis van daden en eerdere uitspraken. :)
  maandag 23 juni 2025 @ 21:51:57 #123
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218026677
Complimentje voor de mods, NWS loopt lekker.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 25 juni 2025 @ 08:33:05 #124
66444 Lord_Vetinari
pi_218038198
NWS / Socialist Zohran Mamdani wint voorverkiezing burgemeester New York

Kan van ‘socialist’ ‘sociaal-democraat’ worden gemaakt?
  woensdag 25 juni 2025 @ 10:57:03 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218039050
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Deze man is lid van de 'Democratic Socialists of America'.
quote:
Democratic Socialists of America (DSA) is een Amerikaanse socialistische politieke partij

Bron
Dan is het label socialist dus wel gepast. Democratisch socialisme is namelijk iets anders dan sociaaldemocratie.
  Moderator woensdag 25 juni 2025 @ 11:03:50 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218039118
Het is iig de originele titel van de telegraaf dus ik zie niet echt een reden om het aan te passen
  woensdag 25 juni 2025 @ 11:05:21 #127
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218039134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Zohran is lid van de democratische partij, maar hij distantieert zichzelf van de visie en ziet zichzelf als democratisch socialist. Een democratisch socialist is heel wat anders dan een sociaal-democraat.
pi_218078317
NWS / ‘Zorgfraude is de nieuwe cokehandel’

Hopelijk kan dit topic weer open en dan zonder premiumartikelen maar bijv. met deze:

https://www.binnenlandsbe(...)op-aanpak-zorgfraude

https://sociaalweb.nl/nie(...)l-is-zorgfraude-nos/

Heel belangrijk onderwerp immers.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 12:56:45 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218089685
Zeg mods, ik heb hier een paar uur geleden al een TR over geplaatst maar het staat er nog:

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 08:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Free Palestine!
Death to the IDF!

Dit is geen mening meer, dit is een oproep tot geweld en moord. Dit wordt in het openbaar ook niet geduld, dus waarom hier wel?
Dit als toevoeging op waarom:

quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In Israėl er namelijk een dienstplicht voor alle Joodse inwoners (op een subgroep ultraorthodoxen na) zodra zij 18 jaar zijn. Sommige minderheden zoals Arabische moslims, Druze, Christenen of Bedoeļenen dienen vrijwillig in het Israėlische leger.

En we weten ook allemaal wel wat er zou gebeuren zonder het Israėlische leger, want dan zouden de omringende landen en terreurgroeperingen in de regio geen seconde twijfelen om een 7 oktober op landelijke schaal in te zetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 13:14:52 #130
485843 crew  Jippie
pi_218089846
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:56 schreef Red_85 het volgende:
Zeg mods, ik heb hier een paar uur geleden al een TR over geplaatst maar het staat er nog:
[..]
Dit is geen mening meer, dit is een oproep tot geweld en moord. Dit wordt in het openbaar ook niet geduld, dus waarom hier wel?
Dit als toevoeging op waarom:
[..]

Lastig.
Het item gaat over strafrechtelijk onderzoek naar deze uitspraken op Glastonbury. Dus qua context snap ik dat wel. Jijzelf benoemt ook niet dat hij zich afvraagt of 'Death to the Russians' als mogelijk strafbaar zou worden gezien. Daar staat geen TR op?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 14:02:00 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218090154
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 13:14 schreef Jippie het volgende:

[..]
Lastig.
Het item gaat over strafrechtelijk onderzoek naar deze uitspraken op Glastonbury. Dus qua context snap ik dat wel. Jijzelf benoemt ook niet dat hij zich afvraagt of 'Death to the Russians' als mogelijk strafbaar zou worden gezien. Daar staat geen TR op?
Niks lastigs aan hoor
Qua context zet hij het nog vetgedrukt ook he om het even extra duidelijk te maken. En die Death to the Russians komt niet van mij. Als ik dood aan de moslims zou roepen zit daar een perm ban op, lijkt mij. En daarom ook die extra context van HR in de quote.

Dit laten staan kan fok! ook schaden trouwens omdat er zichtbaar geen actie wordt ondernomen op openbare antisemitische leuzen.
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 14:22:57 #132
485843 crew  Jippie
pi_218090322
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niks lastigs aan hoor
Qua context zet hij het nog vetgedrukt ook he om het even extra duidelijk te maken. En die Death to the Russians komt niet van mij. Als ik dood aan de moslims zou roepen zit daar een perm ban op, lijkt mij. En daarom ook die extra context van HR in de quote.

Dit laten staan kan fok! ook schaden trouwens omdat er zichtbaar geen actie wordt ondernomen op openbare antisemitische leuzen.
Wat is er anti-Semitisch aan deze uitspraken?

Hij herhaalt de uitspraken waarnaar onderzoek wordt gedaan, dus qua context zie ik er geen groot probleem in. Ik ben niet van de gedachtenpolitie dus hij mag vinden wat hij vindt.

Als één van mijn collega's er anders overdenkt en het wel verwijderd is dat prima.

Zal er om je tegemoet te komen zo nog eens naar de OP etc. kijken.
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 14:25:06 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218090354
Death to the IDF is niet echt hetzelfde als dood aan de Russen of dood aan de moslims (of aan de joden)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 14:27:12 #134
485843 crew  Jippie
pi_218090386
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:22 schreef 03f het volgende:

[..]
<Knip>
We gaan niet iedereen met een enigzins afwijkende mening betichten van antisemitisme, islamofobie, racisme of welke haat dan ook.

Polariseren doe je maar elders.

Pseudomodden en het framen van FOK! wordt echter niet op prijs gesteld.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jippie op 01-07-2025 14:45:40 ]
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 14:28:14 #135
138438 crew  Pizzakoppo
pi_218090396
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:25 schreef sp3c het volgende:
Death to the IDF is niet echt hetzelfde als dood aan de Russen of dood aan de moslims (of aan de joden)
Ik had de discussie ff gemist maar sluit mij hierbij aan. Een ideologie of instituut doodwensen is anders dan een persoon of groep mensen van vlees en bloed.
pi_218090404
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:27 schreef Jippie het volgende:

[..]
We gaan niet iedereen met een enigzins afwijkende mening betichten van antisemitisme, islamofobie, racisme of welke haat dan ook.

Ik doe letterlijk niets anders dan delen waar je meldingen kwijt kunt met betrekking tot antisemitisme.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 14:32:49 #137
485843 crew  Jippie
pi_218090436
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:29 schreef 03f het volgende:

[..]
Ik doe letterlijk niets anders dan delen waar je meldingen kwijt kunt met betrekking tot antisemitisme.
En daarmee ga je er vanuit dat FOK! zich schuldig maakt aan anti-semitisme?

Ik vraag mij wel eens af of sommige users daadwerkelijk snappen waar ze anderen van beschuldigen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 14:33:52 #138
485843 crew  Jippie
pi_218090444
Heb de woorden 'genocide plegend' uit de OP verwijderd.
pi_218090452
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:32 schreef Jippie het volgende:

[..]

[..]
En daarmee ga je er vanuit dat FOK! zich schuldig maakt aan anti-semitisme?

Ik vraag mij wel eens af of sommige users daadwerkelijk snappen waar ze anderen van beschuldigen.
Nee, daarmee ga jij er vanuit dat ik zoiets dergelijks zeg.

Wat knap is wat ik deel letterlijk alleen een linkje. Ik beschuldig helemaal niemand.

Ik vraag me af of jij dat begrijpt.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 14:35:46 #140
66444 Lord_Vetinari
pi_218090467
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat is er anti-Semitisch aan deze uitspraken?

Hij herhaalt de uitspraken waarnaar onderzoek wordt gedaan, dus qua context zie ik er geen groot probleem in. Ik ben niet van de gedachtenpolitie dus hij mag vinden wat hij vindt.

Als één van mijn collega's er anders overdenkt en het wel verwijderd is dat prima.

Zal er om je tegemoet te komen zo nog eens naar de OP etc. kijken.
Zucht. :N
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 14:36:38 #141
485843 crew  Jippie
pi_218090475
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:34 schreef 03f het volgende:

[..]
Nee, daarmee ga jij er vanuit dat ik zoiets dergelijks zeg.

Wat knap is wat ik deel letterlijk alleen een linkje. Ik beschuldig helemaal niemand.

Ik vraag me af of jij dat begrijpt.
En met welk doel deel je dat linkje?

Of deel je straks ook een linkje van je pedicure?
  dinsdag 1 juli 2025 @ 14:37:29 #142
66444 Lord_Vetinari
pi_218090484
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:27 schreef Jippie het volgende:

[..]
We gaan niet iedereen met een enigzins afwijkende mening betichten van antisemitisme of welke haat dan ook.

De afgelopen weken gebeurt er niets anders, hoor. Elke scheet van GL / PvdA over Israėl wordt direct als antisemitisch gelabeld hier.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 14:37:53 #143
485843 crew  Jippie
pi_218090489
quote:
18s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zucht. :N
Het is inderdaad vrij warm
pi_218090497
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
En met welk doel deel je dat linkje?

Of deel je straks ook een linkje van je pedicure?
Met als doel de betreffende gebruiker van dat linkje te voorzien.

Mocht er ophef ontstaan wat betreft een pedicure zal ik ook van de partij zijn hoor, geen probleem.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 14:42:15 #145
485843 crew  Jippie
pi_218090541
quote:
18s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
De afgelopen weken gebeurt er niets anders, hoor. Elke scheet van GL / PvdA over Israėl wordt direct als antisemitisch gelabeld hier.
We hebben het nu over een ander topic.

De Piri-motie van PvdA/ Groen Links is van een heel andere orde bovendien.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 14:44:14 #146
485843 crew  Jippie
pi_218090559
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:38 schreef 03f het volgende:

[..]

Mocht er ophef ontstaan wat betreft een pedicure zal ik ook van de partij zijn hoor, geen probleem.
Dan noem ik dus het framen van FOK! Het is dat ik je als mod geen randdebiel mag noemen anders had ik dat bij deze gedaan.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 14:46:38 #147
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218090584
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:38 schreef 03f het volgende:

[..]

https://r.mtdv.me/blog/posts/YpeSqT324L
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218090603
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:44 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dan noem ik dus het framen van FOK! Het is dat ik je als mod geen randdebiel mag noemen anders had ik dat bij deze gedaan.
Nogmaals, ik frame helemaal niets. Als een user van mening is dat het antisemitisme betreft dan kan daar melding van gemaakt worden. Dat is geen oordeel, dat is aan de betreffende instantie.

Verder stel ik voor dat we elkaar niet gaan uitschelden, ook niet verkapt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 14:53:01 #149
485843 crew  Jippie
pi_218090648
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:48 schreef 03f het volgende:

[..]
Nogmaals, ik frame helemaal niets. Als een user van mening is dat het antisemitisme betreft dan kan daar melding van gemaakt worden. Dat is geen oordeel, dat is aan de betreffende instantie.

Verder stel ik voor dat we elkaar niet gaan uitschelden, ook niet verkapt.
Heb je bij de FA's gemeld, voor het framen van FOK!. We zien hun wijze woorden/actie wel tegemoet.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 14:53:41 #150
485843 crew  Jippie
pi_218090656
quote:
Was wel toe aan iets luchtigs ^O^
pi_218090688
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:53 schreef Jippie het volgende:

[..]
Heb je bij de FA's gemeld, voor het framen van FOK!. We zien hun wijze woorden/actie wel tegemoet.
Gelukkig kunnen die nog wel gewoon zien dat ik alleen een linkje deelde.
  Forum Admin dinsdag 1 juli 2025 @ 14:55:27 #152
pi_218090690
Death to IDF is geen antisemitisme. Het is icm die leus wel een hele onzuivere uitspraak.

Mensen die zulke dingen roepen zijn niet helemaal lekker
  Forum Admin dinsdag 1 juli 2025 @ 14:56:06 #153
pi_218090698
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:55 schreef 03f het volgende:

[..]
Dat klopt, maar zonder reden. We hoeven geen zealots te hebben die allerlei posts van ons gaan rapporteren omdat ze die post zelf niet door de beugel vinden kunnen gaan
pi_218090717
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar zonder reden. We hoeven geen zealots te hebben die allerlei posts van ons gaan rapporteren omdat ze die post zelf niet door de beugel vinden kunnen gaan
Dat snap ik en dat lijkt mij juist een reden om het over te laten aan organisaties zoals het CIDI.
  Forum Admin dinsdag 1 juli 2025 @ 14:58:50 #155
pi_218090730
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:55 schreef 03f het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:57 schreef 03f het volgende:

[..]
Dat snap ik en dat lijkt mij juist een reden om het over te laten aan organisaties zoals het CIDI.
Lijkt me de bedoeling dat het eerst via ons gaat, eigenlijk. Dat zal het CIDI zelf ook zeggen.
pi_218090784
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:58 schreef Straatcommando. het volgende:

Lijkt me de bedoeling dat het eerst via ons gaat, eigenlijk. Dat zal het CIDI zelf ook zeggen.
Jullie hebben het oordeel 'geen antisemitisme' gegeven toch? Ik denk helemaal terecht in dit geval. Ik geef slechts aan waar je terecht kunt mocht je het niet met dit oordeel eens zijn. Wat ik kan mij voorstellen dat mensen dat niet zijn en er iets mee willen.
  Forum Admin dinsdag 1 juli 2025 @ 15:06:04 #157
pi_218090787
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 15:05 schreef 03f het volgende:

[..]
Jullie hebben het oordeel 'geen antisemitisme' gegeven toch? Ik denk helemaal terecht in dit geval. Ik geef slechts aan waar je terecht kunt mocht je het niet met dit oordeel eens zijn. Wat ik kan mij voorstellen dat mensen dat niet zijn en er iets mee willen.
Ah zo. Ja die weten hun weg toch wel te vinden hoor.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 15:49:51 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218091187
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:22 schreef Jippie het volgende:
Hij herhaalt de uitspraken
Nee. Hij state het nogmaals en maakt nog bold ook. Dus vanuit eigen positie, niet vanuit herhalen. Anders doe je dat niet en laat je de tekst gewoon staan.

Maar prima hoor als jullie het niet zo zien. Verschil van inzicht denk ik dan.
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 1 juli 2025 @ 17:07:45 #159
485843 crew  Jippie
pi_218091815
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 15:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee. Hij state het nogmaals en maakt nog bold ook. Dus vanuit eigen positie, niet vanuit herhalen. Anders doe je dat niet en laat je de tekst gewoon staan.

Maar prima hoor als jullie het niet zo zien. Verschil van inzicht denk ik dan.
Er wordt nog nader naar gekeken Red.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 17:28:02 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_218092039
Misschien moet er wat minder hysterisch gedaan worden over antisemitisme, elke keer als iemand iets over Israel roept. Het boeit the powers that be tenslotte ook geen reet als er de vreselijkste dingen over islamitische landen gezegd worden. Of over de linkser georienteerden in ons eigen land.
  Forum Admin dinsdag 1 juli 2025 @ 17:41:34 #161
pi_218092182
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 17:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien moet er wat minder hysterisch gedaan worden over antisemitisme, elke keer als iemand iets over Israel roept. Het boeit the powers that be tenslotte ook geen reet als er de vreselijkste dingen over islamitische landen gezegd worden. Of over de linkser georienteerden in ons eigen land.
De enige die dat telkens roept ben jij.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 18:47:46 #162
66444 Lord_Vetinari
pi_218092878
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De enige die dat telkens roept ben jij.
Het is immer zo, mijn heer, geen ziener wordt in eigen land geėerd.
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 18:48:06 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218092882
Ik wel
  dinsdag 1 juli 2025 @ 18:48:44 #164
66444 Lord_Vetinari
pi_218092889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 18:48 schreef sp3c het volgende:
Ik wel
Jij bent geen ziener, jij hebt gewoon een kleurtje en een grote bek.
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 18:50:00 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218092901
En een visie
  dinsdag 1 juli 2025 @ 18:55:02 #166
66444 Lord_Vetinari
pi_218092967
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 18:50 schreef sp3c het volgende:
En een visie
Hoogstens een tele-
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 18:56:21 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218092983
Die zit in mijn broek maar ik ga hem nu ff niet uitschuiven voor je
  dinsdag 1 juli 2025 @ 18:57:09 #168
66444 Lord_Vetinari
pi_218092988
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 18:56 schreef sp3c het volgende:
Die zit in mijn broek maar ik ga hem nu ff niet uitschuiven voor je
Geen pincet bij de hand?
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 19:07:45 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218093137
Kinky
pi_218102714
Kan iemand een keer aan @VEM2012 uitleggen dat op de man spelen niet is toegestaan? Dat is het voornaamste wat hij in de Tesla topics doet, naast andere mensen er op wijzen dat alleen positieve dingen die over Tesla gaan in dat topic zijn toegestaan. Dat alles periodiek aangemoedigd door @CoolGuy.
pi_218102768
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kan iemand een keer aan @:VEM2012 uitleggen dat op de man spelen niet is toegestaan? Dat is het voornaamste wat hij in de Tesla topics doet, naast andere mensen er op wijzen dat alleen positieve dingen die over Tesla gaan in dat topic zijn toegestaan. Dat alles periodiek aangemoedigd door @:CoolGuy.
Geen idee waarom nu weer jouw panties in a bunch zitten, maar als we het toch een keer langs de meetlat leggen: het onderwerp is ongeveer een jaar oud en derhalve geen NWS meer, voor zover het als ooit in NWS thuis hoorde en wordt door twee man vooral gebruikt om een hoop shit te posten waarvan een kleuter al kan zien dat het niet waar is (zoals b.v. een vermeend ongeval van 2 weken daarvoor waarop Tesla veroordeeld zou zijn tot het betalen van 500 miljoen dollar). En waarbij vragen om bronnen door de heer @SymbolicFrank steevast genegeerd worden.

Wellicht gewoon eens een moment om de reeks te beėindigen.
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 19:00:31 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218102984
Technisch gezien is het nws en achtergronden

Ik ga geen iig geen lopende reeks sluiten omdat de nieuwigheid eraf is
pi_218103133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:40 schreef VEM2012 het volgende:
En waarbij vragen om bronnen door de heer @:SymbolicFrank steevast genegeerd worden.

Wellicht gewoon eens een moment om de reeks te beėindigen.
Jij vraagt altijd om een bron en keurt alles af wat niet heel positief is over Tesla. Dus ik negeer je in dat topic, wat het geruzie met de helft heeft verminderd.
  Forum Admin woensdag 2 juli 2025 @ 19:14:01 #175
pi_218103156
Dan snap ik niet geheel waarom je het hier nu aankaart. Nofi overigens, zouden meer users moeten doen. Elkaar negeren that is.
pi_218103205
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Dan snap ik niet geheel waarom je het hier nu aankaart. Nofi overigens, zouden meer users moeten doen. Elkaar negeren that is.
Omdat ik zelf Tesla ook bijhoud, dus het is irritant als je het grootste deel van de posts over moet slaan en ik heb medelijden met @Wantie, die het nu allemaal over zich heen krijgt. @epicbeardman is ook altijd lyrisch over Tesla/Musk, maar daar is nog gewoon mee te praten. Daar stoor ik me niet aan.
pi_218104114
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Jij vraagt altijd om een bron en keurt alles af wat niet heel positief is over Tesla. Dus ik negeer je in dat topic, wat het geruzie met de helft heeft verminderd.
Ik vraag om een bron als ik weet of zeer ernstig vermoed dat het niet klopt. Zoals recent met jouw opmerking hoe onveilig FSD wel niet is. Ik heb opgezocht hoeveel doden worden toegerekend aan FSD.

Het zijn er 2 (doden, verdeeld over 2 incidenten).
Over alle jaren samen (5).
Alle landen samen.
En het gaat niet om door FSD, maar ongevallen waar doden vielen waarbij FSD aan stond.

Ik vind het gewoon wel zo prettig als men het houdt bij de feiten en niet steevast maar wat roept.

Verder heb ik geen problemen met klachten over Tesla. Wel als ze overduidelijk verzonnen zijn (zoals die auto die over de kop geslagen was, waarbij je aan de hand van de beelden al kon zien dat die op dat moment niet op AP of FSD stond).

Hoe dan ook: ik denk dat het onderwerp zijn beste tijd wel gehad heeft. En als elkaar negeren de oplossing is volgens jou, dan ben je het daar dus wel mee eens.
pi_218104157
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 20:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vraag om een bron als ik weet of zeer ernstig vermoed dat het niet klopt. Zoals recent met jouw opmerking hoe onveilig FSD wel niet is. Ik heb opgezocht hoeveel doden worden toegerekend aan FSD.

Het zijn er 2 (doden, verdeeld over 2 incidenten).
Over alle jaren samen (5).
Alle landen samen.
En het gaat niet om door FSD, maar ongevallen waar doden vielen waarbij FSD aan stond.

Ik vind het gewoon wel zo prettig als men het houdt bij de feiten en niet steevast maar wat roept.

Verder heb ik geen problemen met klachten over Tesla. Wel als ze overduidelijk verzonnen zijn (zoals die auto die over de kop geslagen was, waarbij je aan de hand van de beelden al kon zien dat die op dat moment niet op AP of FSD stond).

Hoe dan ook: ik denk dat het onderwerp zijn beste tijd wel gehad heeft. En als elkaar negeren de oplossing is volgens jou, dan ben je het daar dus wel mee eens.
Als je die discussie nou in dat topic laat, hoef ik je niet ook hier te negeren.
pi_218104196
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 20:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je die discussie nou in dat topic laat, hoef ik je niet ook hier te negeren.
Jij hebt hier het balletje zelf opgeworpen.

En de kern van mijn betoog zit op het einde. Het is mooi geweest lijkt mij zo. Slot erop. Iedereen blij.
pi_218112219
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:35 schreef rutger05 het volgende:
NWS / Mevrouw Blokker bereikt minnelijke oplossing met stiefzoons miljarden

Wil een mod de TT veranderen van 'stiefzoons' naar 'adoptiezonen' of 'zonen'.
Nogmaals het verzoek om dit te wijzigen.
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 19:39:38 #181
pi_218112613
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:01 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Nogmaals het verzoek om dit te wijzigen.
Done
pi_218124950
Redelijk ziekelijke vorm van pseudomodden

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 20:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zelden een user zo eloquent voor zijn eigen ban zien argumenteren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Overigens sta ik open voor een knop om ongewensten mee te bannen @:Danny. Mij kun je vertrouwen.
pi_218125009
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 00:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
Redelijk ziekelijke vorm van pseudomodden
[..]
[..]

Het echte probleem zijn users die onrealistische vragen stellen aan Danny. Niet de racistische drek over parasieten.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:55:08 #185
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218156560
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 8 juli 2025 @ 22:08:29 #186
485843 crew  Jippie
pi_218162821
quote:
Antwoord volgt nog.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 23:33:36 #187
pi_218163449
quote:
Topic is weer open
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 23:34:49 #188
138438 crew  Pizzakoppo
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 23:35:10 #189
138438 crew  Pizzakoppo
pi_218163458
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 23:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Topic is weer open
en dit.
  donderdag 10 juli 2025 @ 20:26:59 #190
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218178983
fout gepost

[ Bericht 91% gewijzigd door phpmystyle op 10-07-2025 20:59:48 ]
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 10:34:46 #191
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218182820
NWS / Israėl - Hamas - #358

Zou deze weer open kunnen? Ik begrijp de frustratie over het feit dat de discussie soms wat ontspoord, maar om het topic dan maar te sluiten gaat wat ver wat mij betreft. Er zijn inmiddels ook verscheidene nieuwe ontwikkelingen, die op dit moment nergens besproken kunnen worden. Je hebt dan ook het risico dat mensen individuele topics gaan aanmaken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 11 juli 2025 @ 11:00:52 #192
485843 crew  Jippie
pi_218183000
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
NWS / Israėl - Hamas - #358

Zou deze weer open kunnen? Ik begrijp de frustratie over het feit dat de discussie soms wat ontspoord, maar om het topic dan maar te sluiten gaat wat ver wat mij betreft. Er zijn inmiddels ook verscheidene nieuwe ontwikkelingen, die op dit moment nergens besproken kunnen worden. Je hebt dan ook het risico dat mensen individuele topics gaan aanmaken.
Soms wat ontspoort? 20% omvat persoonlijke aanvallen, 50 % het verkondigen van de eigen agenda zonder de bereidheid tot discussie, 20% ouwe koeien uit de sloot halen en 10% echt nieuws.

@Straatcommando. kiest wel een juist moment om het weer open te gooien.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:19:37 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218183156
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:00 schreef Jippie het volgende:

[..]
Soms wat ontspoort? 20% omvat persoonlijke aanvallen, 50 % het verkondigen van de eigen agenda zonder de bereidheid tot discussie, 20% ouwe koeien uit de sloot halen en 10% echt nieuws.

@:Straatcommando. kiest wel een juist moment om het weer open te gooien.
Voornamelijk met dat tweede punt haal je zeker iets aan dat klopt. Het gebrek aan bereidheid tot een goede inhoudelijke discussie is zeker aanwezig bij sommige users, maar dat zien we helaas in wel meer topics terug.

Het is dan juist ook erg jammer om dan de mogelijkheid tot een discussie over een onderwerp voor anderen (die wél die bereidheid tonen) ook maar weg te nemen. Je zou wat mij betreft dit eerder oplossen door individueel met zulke users een woordje te wisselen. Voor zover ik heb meegekregen heeft één van de hoofdrolspelers inmiddels ook een ban.

Maar ja, ik snap jullie punt ook wel en dan wachten we het gewoon nog even af. Dank voor de reactie in ieder geval ^O^.
  zondag 13 juli 2025 @ 13:11:00 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218199430
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Voornamelijk met dat tweede punt haal je zeker iets aan dat klopt. Het gebrek aan bereidheid tot een goede inhoudelijke discussie is zeker aanwezig bij sommige users, maar dat zien we helaas in wel meer topics terug.

Het is dan juist ook erg jammer om dan de mogelijkheid tot een discussie over een onderwerp voor anderen (die wél die bereidheid tonen) ook maar weg te nemen. Je zou wat mij betreft dit eerder oplossen door individueel met zulke users een woordje te wisselen. Voor zover ik heb meegekregen heeft één van de hoofdrolspelers inmiddels ook een ban.

Maar ja, ik snap jullie punt ook wel en dan wachten we het gewoon nog even af. Dank voor de reactie in ieder geval ^O^.
Hetzelfde groepje users wat in ieder topic dat ook maar enig raakvlak heeft, weer een ander loopgraf gaat graven om hun 'gaEnOcIdE' standpunt te pushen. Zonder een ander zn posts te willen lezen ....
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 14:26:13 #196
485843 crew  Jippie
pi_218200372
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hetzelfde groepje users wat in ieder topic dat ook maar enig raakvlak heeft, weer een ander loopgraf gaat graven om hun 'gaEnOcIdE' standpunt te pushen. Zonder een ander zn posts te willen lezen ....
Naar mijn idee zien we de agendaverkondigers bij welke mening dan ook. Prima als dat een keer voorbijkomt in een topic, maar het voortdurend herhalen werkt niet bevorderlijk voor de discussie.
pi_218203035
Hoezo worden er allerlei posts geveegd in dat Spanje-topic?
  Forum Admin zondag 13 juli 2025 @ 18:41:12 #198
pi_218203066
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 18:35 schreef Raw85 het volgende:
Hoezo worden er allerlei posts geveegd in dat Spanje-topic?
Omdat het anders een grote shitshow gaat worden?
pi_218203082
quote:
12s.gif Op zondag 13 juli 2025 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat het anders een grote shitshow gaat worden?
Maar als duidelijk wordt dat iemand 0 onderbouwing heeft voor z’n verhaal dan is dat toch nuttig om te laten staan? Laat iemand maar mooi voor lul staan.

En een shitshow wordt dit topic alsnog wel
  Forum Admin zondag 13 juli 2025 @ 18:44:48 #200
pi_218203087
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 18:44 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Maar als duidelijk wordt dat iemand 0 onderbouwing heeft voor z’n verhaal dan is dat toch nuttig om te laten staan? Laat iemand maar mooi voor lul staan.

En een shitshow wordt dit topic alsnog wel
We doen ons best, als ik of iemand anders dan een aanleiding laat staan voor anderen om daar hun plasje over te doen gaat het meteen al bergafwaarts.
  zondag 13 juli 2025 @ 23:06:18 #201
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218205934
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 22:51 schreef *Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ad Verbrugge is een extreme Poetinaanhanger. Het is lachwekkend dat hij Rusland neerzet als slachtoffer. Dat jij hem aanhaalt voor jouw onzin zegt voldoende.
Hier gaan we weer.
Alles wat niet in het narratief past wordt maar te pas en onpas POETIN AANHANGURHHRR genoemd.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 14 juli 2025 @ 07:50:08 #202
66444 Lord_Vetinari
pi_218207022
quote:
7s.gif Op zondag 13 juli 2025 23:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hier gaan we weer.
Alles wat niet in het narratief past wordt maar te pas en onpas POETIN AANHANGURHHRR genoemd.
Een beetje zoals iedere kritiek op Israel wordt weggezet als ANTISEMITISME ?
  maandag 14 juli 2025 @ 08:00:55 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218207077
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En iedere kritiek op moslims en allochtonen wordt weggezet als 'xEnOfObIe hrurdurdurrrr'
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 juli 2025 @ 10:35:50 #204
485843 crew  Jippie
pi_218208261
quote:
7s.gif Op zondag 13 juli 2025 23:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hier gaan we weer.
Terug gelezen en vind het allemaal wel meevallen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 juli 2025 @ 10:36:20 #205
485843 crew  Jippie
pi_218208280
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En iedere kritiek op moslims en allochtonen wordt weggezet als 'xEnOfObIe hrurdurdurrrr'
Verder nog iets?
  maandag 14 juli 2025 @ 10:41:35 #206
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218208319
quote:

[..]
Daar is helemaal geen sprake van.

Geen enkele user heeft hier nog gezegd dat als je kritiek hebt op bepaald beleid de Israėlische regering of het Israėlische leger dit antisemitisme zou zijn. We zien alleen dat het sentiment geregeld omslaat naar leugenachtige aantijgingen, bloedsprookjes of blinde haat. In die gevallen kan antisemitisme wel degelijk een rol spelen.

Normale kritiek:

'Ik vind het ingrijpen van de Israėlische regering in de Gazastrook veel te ver gaan'
'Netanyahu bakt er helemaal niets van en zou moeten opdonderden als premier'
'Ik ben het niet eens met de geplande juridische hervormingen, want ... (argument 1) en daarnaast .. (argument 2).'

Leugenachtige aantijgingen, bloedsprookjes of blinde haat:

'Israėl is een smerige apartheidsstaat'
'Israėliėrs stelen de organen van Palestijnse kinderen!'
'Israėl is een koloniale staat zonder bestaansrecht'

Deze verschillen zijn volgens mij al meermaals duidelijk uitgelegd, maar blijkbaar snappen sommigen dit nog altijd niet.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 juli 2025 @ 11:15:29 #207
485843 crew  Jippie
pi_218208638
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar is helemaal geen sprake van.

Geen enkele user heeft hier nog gezegd dat als je kritiek hebt op bepaald beleid de Israėlische regering of het Israėlische leger dit antisemitisme zou zijn. We zien alleen dat het sentiment geregeld omslaat naar leugenachtige aantijgingen, bloedsprookjes of blinde haat. In die gevallen kan antisemitisme wel degelijk een rol spelen.

Normale kritiek:

'Ik vind het ingrijpen van de Israėlische regering in de Gazastrook veel te ver gaan'
'Netanyahu bakt er helemaal niets van en zou moeten opdonderden als premier'
'Ik ben het niet eens met de geplande juridische hervormingen, want ... (argument 1) en daarnaast .. (argument 2).'

Leugenachtige aantijgingen, bloedsprookjes of blinde haat:

'Israėl is een smerige apartheidsstaat'
'Israėliėrs stelen de organen van Palestijnse kinderen!'
'Israėl is een koloniale staat zonder bestaansrecht'

Deze verschillen zijn volgens mij al meermaals duidelijk uitgelegd, maar blijkbaar snappen sommigen dit nog altijd niet.
Hou eens op met het gebruik van het woord 'bloedsprookje'.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 juli 2025 @ 11:17:46 #208
485843 crew  Jippie
pi_218208650
Echt ik dacht dat wij vrouwen erg waren, maar de heren in NWS lijken niet zonder het uitlokken van een bitchfight (cockfight!) te kunnen posten.
  maandag 14 juli 2025 @ 11:26:35 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218208721
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hou eens op met het gebruik van het woord 'bloedsprookje'.
Waarom mag dit woord niet worden gebruikt? In het tweede voorbeeld dat ik gaf is daar namelijk zeker wel sprake van.
quote:
Een bloedsprookje of bloedsmaad is een gerucht waarbij joden ervan worden beschuldigd mensen te hebben ontvoerd en vermoord als onderdeel van hun religieuze rituelen. In een veel voorkomende variant gaat het om christelijke kinderen die vermoord zouden zijn en waarbij hun bloed bij de bereiding van matzes voor het Pesachfeest zou zijn gebruikt.

Bron
Als we het hebben over de aantijging dat Israėl de 'organen zou stelen van Palestijnen' schuurt dit wel degelijk dicht aan tegen een origineel bloedsprookje. Zie ook:
quote:
In more contemporary times, blood libel charges evolved into a widespread blame of Jews for unconnected murders and other horrific crimes—including the modern rumors of organ harvesting in Israel and Jews (or Zionists) eating Palestinian children and drinking their blood.

Bron
  maandag 14 juli 2025 @ 11:27:00 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218208727
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:17 schreef Jippie het volgende:
Echt ik dacht dat wij vrouwen erg waren, maar de heren in NWS lijken niet zonder het uitlokken van een bitchfight (cockfight!) te kunnen posten.
Het is 2025, waarom zou een bitchfight nog exclusief voor vrouwen zijn?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 juli 2025 @ 12:07:53 #211
485843 crew  Jippie
pi_218209052
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom mag dit woord niet worden gebruikt? In het tweede voorbeeld dat ik gaf is daar namelijk zeker wel sprake van.
[..]
Als we het hebben over de aantijging dat Israėl de 'organen zou stelen van Palestijnen' schuurt dit wel degelijk dicht aan tegen een origineel bloedsprookje. Zie ook:
[..]

Omdat het gebruik van het woord 'bloedsprookje' antisemitisch is, ik heb je dat al eens uitgelegd toen ik Mod was in BNW. Gewoon niet meer gebruiken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 juli 2025 @ 12:09:25 #212
485843 crew  Jippie
pi_218209081
quote:
10s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is 2025, waarom zou een bitchfight nog exclusief voor vrouwen zijn?
Alleen als je lange nagels hebt en bij voorkeur extensions in je haar die eruit kunnen worden getrokken :P
  maandag 14 juli 2025 @ 12:55:40 #213
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218209442
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Omdat het gebruik van het woord 'bloedsprookje' antisemitisch is
? Que?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 juli 2025 @ 13:16:35 #214
485843 crew  Jippie
pi_218209643
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
? Que?
Google?
  maandag 14 juli 2025 @ 13:30:26 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218209914
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Omdat het gebruik van het woord 'bloedsprookje' antisemitisch is, ik heb je dat al eens uitgelegd toen ik Mod was in BNW. Gewoon niet meer gebruiken.
Ik begrijp je punt hier niet. Het gebruik van deze term an sich is niet antisemitisch. Het is een term om juist een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benoemen.

Zeggen dat het gebruik van die term antisemitisch zou zijn is net zo raar als zeggen dat het gebruik van het woord 'racisme' an sich racistisch zou zijn.
  maandag 14 juli 2025 @ 13:33:10 #216
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218209949
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:09 schreef Jippie het volgende:

[..]
Alleen als je lange nagels hebt en bij voorkeur extensions in je haar die eruit kunnen worden getrokken :P
Tja, er zijn mannen die zich soms zo uitdossen.

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 juli 2025 @ 13:33:15 #217
485843 crew  Jippie
pi_218209950
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik begrijp je punt hier niet. Het gebruik van deze term an sich is niet antisemitisch. Het is een term om juist een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benoemen.

Zeggen dat het gebruik van die term antisemitisch zou zijn is net zo raar als zeggen dat het gebruik van het woord 'racisme' an sich racistisch zou zijn.
Moet ik dit nou echt in Jippie en Janneke taal uitleggen?
  maandag 14 juli 2025 @ 13:39:28 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218210004
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:33 schreef Jippie het volgende:

[..]
Moet ik dit nou echt in Jippie en Janneke taal uitleggen?
Graag, want ik begrijp namelijk oprecht niet wat je bedoelt. De term 'bloedsprookje' is dus een woord om een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benomen. Vervolgens stel jij dat deze term niet mag worden gebruikt, want het gebruik van het woord zou an sich antisemitisch zijn.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 juli 2025 @ 13:51:55 #219
485843 crew  Jippie
pi_218210161
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Graag, want ik begrijp namelijk oprecht niet wat je bedoelt. De term 'bloedsprookje' is dus een woord om een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benomen. Vervolgens stel jij dat deze term niet mag worden gebruikt, want het gebruik van het woord zou an sich antisemitisch zijn.
Om dezelfde reden waarom we geen prijs stellen op het woord omvolking - > wat verwijst naar een nazi-theorie.

Bloedsprookje
In 1144 ontstond het antisemitische ‘bloedsprookje’. Joden zouden het bloed van christelijke kinderen gebruiken om matzes te bereiden voor het Joodse Pesach-feest, dat vaak rond Pasen valt. Joden werden gezien als kindermoordenaars en werden beschuldigd als christelijke kinderen verdwenen.

Blood Libel
The term blood libel refers to the false allegation that Jews used the blood of non-Jewish, usually Christian children, for ritual purposes. The Nazis made effective use of the blood libel to demonize Jews, with Julius Steicher's newspaper Der Stürmer making frequent use of ritual murder imagery in its antisemitic propaganda.

https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/blood-libel

En ik ga niet meer antisemitisch braaksel posten om dit punt te maken.

Als ik het tegenkom verwijder ik dat en maak er een note van. Voor de rest zoek je het maar uit.
pi_218212208
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:51 schreef Jippie het volgende:

[..]
Om dezelfde reden waarom we geen prijs stellen op het woord omvolking - > wat verwijst naar een nazi-theorie.

Bloedsprookje
In 1144 ontstond het antisemitische ‘bloedsprookje’. Joden zouden het bloed van christelijke kinderen gebruiken om matzes te bereiden voor het Joodse Pesach-feest, dat vaak rond Pasen valt. Joden werden gezien als kindermoordenaars en werden beschuldigd als christelijke kinderen verdwenen.

Blood Libel
The term blood libel refers to the false allegation that Jews used the blood of non-Jewish, usually Christian children, for ritual purposes. The Nazis made effective use of the blood libel to demonize Jews, with Julius Steicher's newspaper Der Stürmer making frequent use of ritual murder imagery in its antisemitic propaganda.

Als ik het tegenkom verwijder ik dat en maak er een note van. Voor de rest zoek je het maar uit.
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:51 schreef Jippie het volgende:

[..]

Bloedsprookje

Blood Libel

Sorry maar je hebt er helemaal niets van begrepen. Ome Howard heeft gewoon gelijk in dit geval.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 juli 2025 @ 18:47:14 #221
485843 crew  Jippie
pi_218213101
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 17:27 schreef Raw85 het volgende:

[..]
[..]
Sorry maar je hebt er helemaal niets van begrepen. Ome Howard heeft gewoon gelijk in dit geval.
Ga iemand anders in de maling nemen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 juli 2025 @ 19:53:34 #223
485843 crew  Jippie
pi_218213741
quote:
Dank je, posts zijn verwijderd.

[ Bericht 31% gewijzigd door Jippie op 15-07-2025 12:04:34 ]
pi_218239973
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:00 schreef Jippie het volgende:

[..]

@:Straatcommando. kiest wel een juist moment om het weer open te gooien.
Er is weer nieuws uit de regio

twitter

twitter

twitter

Mocht men hier geen aandacht aan besteden en terugvallen op oude patronen dan kan je het topic altijd weer op slot gooien
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 17 juli 2025 @ 16:51:59 #226
485843 crew  Jippie
pi_218240907
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2025 15:31 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Er is weer nieuws uit de regio

[ x ]

[ x ]

[ x ]

Mocht men hier geen aandacht aan besteden en terugvallen op oude patronen dan kan je het topic altijd weer op slot gooien
Ik laat deze beslissing graag aan @Straatcommando. over. Ik begrijp je vraag en er valt zeker wat voor te zeggen maar Straat heeft de sleutelbos mee :P
  Forum Admin donderdag 17 juli 2025 @ 17:24:14 #227
pi_218241330
Laten we het nog een keer proberen
  donderdag 17 juli 2025 @ 18:59:10 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218242298
Ik heb een vraagje:
Hoezo is het "laster" als je iemand die een hitlergroet doet een Nazi noemt?
En dan gaat het niet om een (andere) user.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 juli 2025 @ 18:59:11 #229
396550 Richestorags
pi_218242299
Waarom is mijn statement over de radicale Islam in het Spanje migranten topic verwijderd?
  Forum Admin donderdag 17 juli 2025 @ 19:07:49 #230
pi_218242383
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 18:59 schreef Richestorags het volgende:
Waarom is mijn statement over de radicale Islam in het Spanje migranten topic verwijderd?
Er zijn meerdere posts verwijderd, dus welke bedoel je precies?
  donderdag 17 juli 2025 @ 19:13:02 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218242444
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 18:59 schreef Leandra het volgende:
Ik heb een vraagje:
Als iemand écht een nazi is kan die persoon een nazi worden genoemd, iemand als dusdanig wegzetten op basis van iets wat een vermeende 'nazigroet' (situatie Musk of die Hongaarse burgemeester recent) zou zijn betreft gewoon laster.
pi_218242464
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Laten we het nog een keer proberen
Topic is nog steeds dicht?
  donderdag 17 juli 2025 @ 19:36:43 #233
396550 Richestorags
pi_218242629
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er zijn meerdere posts verwijderd, dus welke bedoel je precies?
Over radical islam is the snake hiding in the grass.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 17 juli 2025 @ 19:38:48 #234
485843 crew  Jippie
pi_218242648
quote:
Ik heb een vraagje:
quote:
Ik heb een vraagje:
Omdat niet iedereen die een Hitlergroet doet een nazi is.
Sowieso is het niet de bedoeling om Jan en alleman maar voor nazi, islamofoob, racist, jodenhater, incel etc. uit te maken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 17 juli 2025 @ 19:40:06 #235
485843 crew  Jippie
pi_218242661
quote:
3s.gif Op donderdag 17 juli 2025 19:14 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Topic is nog steeds dicht?
Ik pak de loper wel.

Oh, de deur stond al open!
  donderdag 17 juli 2025 @ 19:47:19 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218242718
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2025 19:38 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
Sowieso is het niet de bedoeling om Jan en alleman maar voor nazi, islamofoob, racist, jodenhater, incel etc. uit te maken.
Jan en alleman?
Serieus? Een hitlergroet (en dat twee keer) die door de halve wereld zo gezien is, en dan stellen dat het "laster" is om die persoon een Nazi te noemen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_218242974
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2025 19:40 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik pak de loper wel.

Oh, de deur stond al open!
Straatcommando was je net voor

Rode loper is nog steeds welkom hoor. :D
  donderdag 17 juli 2025 @ 20:49:20 #238
66444 Lord_Vetinari
pi_218243490
quote:

[..]
[..]
Deugmensch, kansenparel, usual suspect en antisemiet zijn dan weer geen probleem.
  Forum Admin donderdag 17 juli 2025 @ 20:50:22 #239
pi_218243498
Ja klopt helemaal
  donderdag 17 juli 2025 @ 20:53:41 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218243546
Grappig genoeg noemen wij het een Hitlergroet, maar wordt het in het Engels een "Nazi salute" genoemd.
Dus ja, vertalen naar het Engels zou de bijzondere bewering opleveren dat "Niet iedereen die een Nazi groet doet een Nazi is".

Mogen we Hitler nog wel een Nazi noemen of is dat ook "laster"?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Forum Admin donderdag 17 juli 2025 @ 20:55:08 #241
pi_218243561
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 20:53 schreef Leandra het volgende:
Grappig genoeg noemen wij het een Hitlergroet, maar wordt het in het Engels een "Nazi salute" genoemd.
Dus ja, vertalen naar het Engels zou de bijzondere bewering opleveren dat "Niet iedereen die een Nazi groet doet een Nazi is".

Mogen we Hitler nog wel een Nazi noemen of is dat ook "laster"?
:')
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 17 juli 2025 @ 21:35:16 #242
485843 crew  Jippie
pi_218244206
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 20:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Deugmensch, kansenparel, usual suspect en antisemiet zijn dan weer geen probleem.
Deugmensch ben ik nog niet tegengekomen, maar de rest haal ik weg als ik het zie.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 17 juli 2025 @ 21:39:59 #243
485843 crew  Jippie
pi_218244280
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2025 20:09 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Straatcommando was je net voor

Rode loper is nog steeds welkom hoor. :D
Heb wel de Topic pointer nog aangepast

Zero tolerance , geen persoonlijke aanvallen en hou de discussie on-topic
pi_218244676
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2025 21:39 schreef Jippie het volgende:

[..]
Heb wel de Topic pointer nog aangepast

Zero tolerance , geen persoonlijke aanvallen en hou de discussie on-topic
Top, dank je!

Hopelijk is het voldoende, al heb ik zo mijn twijfels :+
pi_218244907
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
:')
Neem een hijsje ouwe

Je hebt het verdiend c_/
pi_218245866
quote:

[..]
[..]
Ja, zelfs iemand die er heel veel moeite voor doet om publiekelijk alles te doen wat een nazi ook zou doen, moet je toch het voordeel van de twijfel gunnen. Zeker als hij zelf ontkent er 1 te zijn. En je mag hem ook geen fascist noemen.

Hoe ver ben je dan je politiek correcte doel voorbij geschoten? Of voelen anders te veel posters zich aangesproken? Sommige waarheden zijn onbespreekbaar, want anders worden er mensen boos!

Aan de andere kant worden er nu ook mensen boos. Maar dat is een kleinere groep. Dus ik begrijp het wel ...
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 00:34:59 #247
485843 crew  Jippie
pi_218245928
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 00:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, zelfs iemand die er heel veel moeite voor doet om publiekelijk alles te doen wat een nazi ook zou doen, moet je toch het voordeel van de twijfel gunnen. Zeker als hij zelf ontkent er 1 te zijn. En je mag hem ook geen fascist noemen.

Hoe ver ben je dan je politiek correcte doel voorbij geschoten? Of voelen anders te veel posters zich aangesproken? Sommige waarheden zijn onbespreekbaar, want anders worden er mensen boos!

Aan de andere kant worden er nu ook mensen boos. Maar dat is een kleinere groep. Dus ik begrijp het wel ...
Ik bepaal het beleid hier niet en wat ik er persoonlijk van vind is niet relevant in deze.
Als je van mening bent dat het beleid /de policy moet worden aangepast zodat Jan en allemaal voor nazi, genocide-lover of wat dan ook mag worden weggezet, zul je het hogerop moeten zoeken. Je kunt je verzoek, richten aan forum@fok.nl. Dan bereik je alle FA's en A's met één mail.
pi_218245969
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 00:34 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik bepaal het beleid hier niet en wat ik er persoonlijk van vind is niet relevant in deze.
Als je van mening bent dat het beleid /de policy moet worden aangepast zodat Jan en allemaal voor nazi, genocide-lover of wat dan ook mag worden weggezet, zul je het hogerop moeten zoeken. Je kunt je verzoek, richten aan forum@fok.nl. Dan bereik je alle FA's en A's met één mail.
Oh FFS met je mail :') En neem ook gelijk een abo zodat je users kan negeren _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 01:18:56 #249
485843 crew  Jippie
pi_218246012
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 01:01 schreef Soury het volgende:

[..]
Oh FFS met je mail :') En neem ook gelijk een abo zodat je users kan negeren _O-
Jij weet hoe het werkt ^O^
pi_218248277
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 00:34 schreef Jippie het volgende:

[..]
Heb ik dat gezegd? Ok, hoe mag je de mensen die oproepen tot vreemdelingenhaat en het omverwerpen van de democratie dan wel noemen?
  vrijdag 18 juli 2025 @ 10:58:08 #251
66444 Lord_Vetinari
pi_218248515
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 10:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Heb ik dat gezegd? Ok, hoe mag je de mensen die oproepen tot vreemdelingenhaat en het omverwerpen van de democratie dan wel noemen?
En mensen die er niet alleen toe oproepen maar er actief aan werken met illegale deportaties en negeren van rechterlijke uitspraken en het afbreken van instituties? En het bedreigen van tegenstanders met geweld, ontnemen van burgerschap en deportatie?
  vrijdag 18 juli 2025 @ 11:24:57 #252
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218248851
quote:

[..]
Heb ik dat gezegd? Ok, hoe mag je de mensen die oproepen tot vreemdelingenhaat en het omverwerpen van de democratie dan wel noemen?[
Heb je hier een paar concrete voorbeelden van?
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En mensen die er niet alleen toe oproepen maar er actief aan werken met illegale deportaties en negeren van rechterlijke uitspraken en het afbreken van instituties? En het bedreigen van tegenstanders met geweld, ontnemen van burgerschap en deportatie?
Hier ook: een paar concrete voorbeelden zou fijn zijn. Nu blijft het bij ongefundeerde aantijgingen.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 11:26:45 #253
66444 Lord_Vetinari
pi_218248882
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb je hier een paar concrete voorbeelden van?
[..]
Hier ook: een paar concrete voorbeelden zou fijn zijn. Nu blijft het bij ongefundeerde aantijgingen.
In beide gevallen: Trump, Musk, Orban, Wilders, Poetin.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 11:38:41 #254
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218249012
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 11:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
In beide gevallen: Trump, Musk, Orban, Wilders, Poetin.
Nazisme is namelijk een specifieke ideologie,
quote:
Nazism is a form of fascism, with disdain for liberal democracy and the parliamentary system. Its beliefs include support for dictatorship, fervent antisemitism, anti-communism, anti-Slavism, anti-Romani sentiment, scientific racism, white supremacy, Nordicism, social Darwinism, homophobia, ableism, and the use of eugenics.

The ultranationalism of the Nazis originated in pan-Germanism and the ethno-nationalist Völkisch movement which had been a prominent aspect of German ultranationalism since the late 19th century. Nazism was influenced by the Freikorps paramilitary groups that emerged after Germany's defeat in World War I, from which came the party's underlying "cult of violence".

It subscribed to pseudo-scientific theories of a racial hierarchy, identifying ethnic Germans as part of what the Nazis regarded as a Nordic Aryan master race. Nazism sought to overcome social divisions and create a homogeneous German society based on racial purity which represented a people's community (Volksgemeinschaft).

The Nazis aimed to unite all Germans living in historically German territory, as well as gain lands for German expansion under the doctrine of Lebensraum and exclude those they deemed either Community Aliens or "inferior" races (Untermenschen).

Bron
Het is dus niet dat elke uitgesproken rechtse of conservatieve politicus een fascist of nazi is, evenmin als elke uitgesproken linkse of progressieve politicus een communist is. Mensen willen zulke labels vaak toespelen uit frustratie en ergernis over de standpunten die iemand inneemt, maar dat is dus niet hoe het werkt.

Een Poetin bijvoorbeeld is autoritair, heeft een schijndemocratie in Rusland, omarmd expansiedrift en is anti-Westers, maar die zaken maken hem geen nazi. Evenmin dat het anti-migratiebeleid van Orban hem een nazi zou maken.

Hongarije kent bijvoorbeeld een aanzienlijke populatie van Roma maar ook Joden, als Orban nu een daadwerkelijke nazi was, zou hij die er als eerst uittrappen of zelfs genocide op plegen. We zien zelfs het tegenovergestelde, Orban gooit zichzelf op als een beschermer van Joden. Zie bijvoorbeeld: 'Notes from the safest place in Europe for Jews'.

Kortom, je kunt niet iedereen zomaar wegzetten als een nazi.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 12:40:15 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218249396
Nee, maar als iemand een hitlergroet (nazigroet) doet, 2 keer achter elkaar zelfs dan is het niet heel vreemd dat mensen denken dat het een nazi is.
En niet alleen ik denk dat, de neo-nazi's in de VS en het VK waren ook helemaal in hun nopjes met het gebaar dat gemaakt werd.

Het word wereldwijd gezien als een nazigroet, dat het door sommige partijen niet zo gezien wordt doet daar weinig aan af.

Verder heeft Musk zich hardop afgevraagd wat er nou eigenlijk mis is met nazi's, en stelde vervolgens dat het niet hun mode en manieren waren, slechts de oorlog en genocide.
Sterker nog: hij stelt zelfs dat je alleen een nazi bent als je aan genocide doet.... nou, dan hebben we een hele "Wir haben es nicht gewußt" generatie die wel jarenlang heeft lopen siegheilen.

Om vervolgens 3 dagen later dit soort "grappen" te maken:
twitter

Maar gut, laten we vooral doen alsof het "laster" is om Musk een nazi te noemen.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 13:32:53 #256
485843 crew  Jippie
pi_218249877
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 12:40 schreef Leandra het volgende:
Nee, maar als iemand een hitlergroet (nazigroet) doet, 2 keer achter elkaar zelfs dan is het niet heel vreemd dat mensen denken dat het een nazi is.
En niet alleen ik denk dat, de neo-nazi's in de VS en het VK waren ook helemaal in hun nopjes met het gebaar dat gemaakt werd.

Het word wereldwijd gezien als een nazigroet, dat het door sommige partijen niet zo gezien wordt doet daar weinig aan af.

Verder heeft Musk zich hardop afgevraagd wat er nou eigenlijk mis is met nazi's, en stelde vervolgens dat het niet hun mode en manieren waren, slechts de oorlog en genocide.
Sterker nog: hij stelt zelfs dat je alleen een nazi bent als je aan genocide doet.... nou, dan hebben we een hele "Wir haben es nicht gewußt" generatie die wel jarenlang heeft lopen siegheilen.

Om vervolgens 3 dagen later dit soort "grappen" te maken:
[ x ]
Maar gut, laten we vooral doen alsof het "laster" is om Musk een nazi te noemen.....
Zoals ik al hierboven aangeef, ik (of de andere mods) bepaal het beleid niet. Het is algemeen bekend dat je voor dat soort zaken contact opneemt via forum@fok.nl of spam van mijn part iedere FA/ A persoonlijk via DM.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 13:36:46 #257
485843 crew  Jippie
pi_218249927
quote:

[..]
Hangt van de context, bewezen feiten en de persoon af. Voor de rest vraag ik mij af waarom je iemand perse zou moeten classificeren tot een bepaalde categorie 'slechterik'. Je kunt gewoon je afkeur over iemand uitspreken zonder hem nazi oid te noemen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 13:40:21 #258
485843 crew  Jippie
pi_218249961
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zie de hierbovengegeven reacties. Als je je punt in een discussie niet duidelijk kan maken zonder een etiket als nazi of racist op te plakken, dan zou je eens aan je woordenschat moeten werken.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 13:43:26 #259
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218249992
Nationaalsocialist bijvoorbeeld
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 13:45:55 #260
485843 crew  Jippie
pi_218250014
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:43 schreef Aberkullie het volgende:
Nationaalsocialist bijvoorbeeld
Aka fascist of Nazi }:|
  vrijdag 18 juli 2025 @ 14:12:17 #261
403820 Aberkullie
pi_218250210
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:45 schreef Jippie het volgende:

[..]
Aka fascist of Nazi }:|
;)
pi_218250320
NWS / Vrouw na geweldsincident in Vlijmen overleden, man (35) gearresteerd

Kan hier eens naar gekeken worden? Topic staat vol met persoonlijke informatie, uiteraard door dezelfde als altijd.

Facebookprofielen van zowel het slachtoffer als de vermeende dader...
pi_218250487
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hangt van de context, bewezen feiten en de persoon af. Voor de rest vraag ik mij af waarom je iemand perse zou moeten classificeren tot een bepaalde categorie 'slechterik'. Je kunt gewoon je afkeur over iemand uitspreken zonder hem nazi oid te noemen.
Dat is het punt niet. Jullie meten met twee maten. Als je iedereen een slechterik gaat noemen, dan zou je iedere keer moeten verduidelijken wat voor soort slechterik. En dat mag je voor de meeste doen, maar niet voor deze.

Laten we het houden op een "onnoembare slechterik", of een "onnoembaar slecht mens". Iedereen blij en dan is het toch duidelijk wat we bedoelen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 14:52:06 #264
485843 crew  Jippie
pi_218250587
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is het punt niet. Jullie meten met twee maten. Als je iedereen een slechterik gaat noemen, dan zou je iedere keer moeten verduidelijken wat voor soort slechterik. En dat mag je voor de meeste doen, maar niet voor deze.

Laten we het houden op een "onnoembare slechterik", of een "onnoembaar slecht mens". Iedereen blij en dan is het toch duidelijk wat we bedoelen.
Waar meten we met twee maten? Schijnbaar kun je ook geen discussie met mij voeren zonder een sneer te geven. Je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden.

Wil je andere voorwaarden /policy / spelregels wenst dan zul je het toch echt hogerop in de FOK!- hiėrarchie moeten zoeken.
pi_218250645
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:52 schreef Jippie het volgende:

[..]
Waar meten we met twee maten? Schijnbaar kun je ook geen discussie met mij voeren zonder een sneer te geven. Je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden.

Wil je andere voorwaarden /policy / spelregels wenst dan zul je het toch echt hogerop in de FOK!- hiėrarchie moeten zoeken.
Ja, jij voert alleen de bevelen uit. Of is dat wel heel onvriendelijk, gezien het onderwerp?

Dit is het feedback topic, daar posten de mensen dingen waar ze niet blij van worden. Ok, complimentjes misschien soms ook, maar daarvoor moet je meestal niet hier zijn. Je moet jullie wel op de hoogte brengen, zodat jullie daar mee aan de slag kunnen. Anders moet je als poster ook niet zeuren als er niets mee gedaan wordt. En dat heb ik dus gedaan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 15:01:16 #266
485843 crew  Jippie
pi_218250664
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:22 schreef FvanS het volgende:

Kan hier eens naar gekeken worden? Topic staat vol met persoonlijke informatie, uiteraard door dezelfde als altijd.

Heb flink geveegd, de Facebooklinkjes geveegd en genote - > doxxing

Maar Straat heeft het topic ondertussen op slot gegooid.
pi_218250683
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:01 schreef Jippie het volgende:

[..]
Heb flink geveegd, de Facebooklinkjes geveegd en genote - > doxxing

Maar Straat heeft het topic ondertussen op slot gegooid.
Ja of dat nou nodig is...

Maar bedankt in elk geval.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:10:31 #268
438527 MissButterflyy
pi_218250739
Mag het topic niet weer open? Er is geveegd en persoonlijke informatie weggehaald.
Toen Driekus zijn ex doodschoot was het kennelijk geen probleem dat er allerlei persoonlijke informatie stond. :?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 15:15:34 #269
485843 crew  Jippie
pi_218250769
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, jij voert alleen de bevelen uit. Of is dat wel heel onvriendelijk, gezien het onderwerp?

Dit is het feedback topic, daar posten de mensen dingen waar ze niet blij van worden. Ok, complimentjes misschien soms ook, maar daarvoor moet je meestal niet hier zijn. Je moet jullie wel op de hoogte brengen, zodat jullie daar mee aan de slag kunnen. Anders moet je als poster ook niet zeuren als er niets mee gedaan wordt. En dat heb ik dus gedaan.
Vergelijk mij met een verkeersregelaar die, rekening houdend met verkeersdrukte en type voertuigen, het verkeer in goede banen probeert te leiden.

En ik zeg nergens dat users niet mogen klagen in Feedback, maar kom met feiten, een duidelijke omschrijving en vraag in plaats van vage beschuldigingen zoals 'meten met twee maten'.
Accepteer ook dat de taken van moderators niet op het vlak van beleid liggen.

Heb Danny wel eens naar hier geroepen om te reageren op een punt van kritiek op de policy, maar toen hij hier kwam om het toe te lichten bleek het allemaal wel mee te vallen en was het geen probleem volgens de user in kwestie.
Sindsdien verwijs ik kritiek op de policy door naar de FA's en A's via forum@fok.nl.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:18:21 #270
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218250782
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Mag het topic niet weer open? Er is geveegd en persoonlijke informatie weggehaald.
Toen Driekus zijn ex doodschoot was het kennelijk geen probleem dat er allerlei persoonlijke informatie stond. :?
Idd zeg.
Wat is dit voor een selectieve verontwaardiging?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 15:19:41 #271
485843 crew  Jippie
pi_218250785
quote:
Ook in het topic over de vrouwenmoord in Gouda heb ik ook privé-informatie geveegd. Maar ik ben daar niet 24/7 actief. Zet gewoon een TR ajb!

Ik wacht Straat af, die zal het topic wel weer openen.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:21:19 #272
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218250790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:22 schreef FvanS het volgende:

De eerste keer dat ik een link van FB heb gedeeld dus hoezo uiteraard door dezelfde als altijd?

Waar zijn jouw geweldige bijdragen dan? Ik zie ze nergens. Of ben je alleen hier om te jankzakken over info die toch wel binnen enkele minuten bekendheid krijgen?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 15:22:50 #273
485843 crew  Jippie
pi_218250803
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:18 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Idd zeg.
Wat is dit voor een selectieve verontwaardiging?
Vraag je nu of het moord in Gouda topic ook dicht kan?

Als iedereen stopt met het delen van Facebook linkjes van slachtoffers en verdachten of op andere manier privé informatie over betrokken hier post dan hoeft zo'n topic niet op slot.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:24:47 #274
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218250820
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vraag je nu of het moord in Gouda topic ook dicht kan?

Als iedereen stopt met het delen van Facebook linkjes van slachtoffers en verdachten of op andere manier privé informatie over betrokken hier post dan hoeft zo'n topic niet op slot.
Waar vraag ik dat?
Jezus zeg, wat een overgevoelig gedoe hier en dat door 1 jankmuil die zich verder nooit laat zien in topics
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 15:26:59 #275
485843 crew  Jippie
pi_218250840
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:21 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
De eerste keer dat ik een link van FB heb gedeeld dus hoezo uiteraard door dezelfde als altijd?

Waar zijn jouw geweldige bijdragen dan? Ik zie ze nergens. Of ben je alleen hier om te jankzakken over info die toch wel binnen enkele minuten bekendheid krijgen?
Ja, zo kan het wel weer. En je was niet de enige van wie ik Facebooklinkjes heb verwijderd.

Ik begrijp dat het boeiend is om bij zo'n zaak te speuren naar het hoe of wat. Dat jezelf op Facebook kijkt is natuurlijk geen probleem, maar post niets van de inhoud of linkjes daarnaar toe op FOK!. Dat valt onder schending privacy en /of doxing en daar kan FOK! problemen mee krijgen. Dus gewoon niet doen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 15:28:38 #276
485843 crew  Jippie
pi_218250847
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:24 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Waar vraag ik dat?
Jezus zeg, wat een overgevoelig gedoe hier en dat door 1 jankmuil die zich verder nooit laat zien in topics
Zal er voortaan [sarcasme modus aan] bij plaatsen.

Zal @Straatcommando. vragen of dat topic weer open kan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 15:30:50 #277
485843 crew  Jippie
pi_218250863
quote:

[..]
Waar vraag ik dat?
Straat heeft het al weer geopend, terwijl wij hier in discussie waren.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:32:23 #278
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218250876
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja, zo kan het wel weer. En je was niet de enige van wie ik een Facebooklinkjes heb verwijderd.

Ik begrijp dat het boeiend is om bij zo'n zaak te speuren naar het hoe of wat. Dat jezelf op Facebook kijkt is natuurlijk geen probleem, maar post niets van de inhoud of linkjes daarnaar toe op FOK!. Dat valt onder schending privacy en /of doxing en daar kan FOK! problemen mee krijgen. Dus gewoon niet doen
Wat is er schending van privacy aan als de Telegraaf een voorzet heeft gegeven en als een profiel zichtbaar is voor de hele wereld?
Maar tis goed, Ik word niet goed van de gekke regeltjes hier die mondjesmaat en selectief gehandhaafd worden. Mij te verwarrend. Geef op zijn minst even een waarschuwing of zeg dat het niet gewenst is.
pi_218250877
quote:

[..]
Waar vraag ik dat?
Kun je ook even normaal doen?

Ik ben even een maand of 10 niet op FOK! geweest door privé omstandigheden, verder moet dat ook geen ene reet uitmaken. Facebook van mensen delen waarvan JIJ denkt dat het diegene is, is niet echt normaal.
  Forum Admin vrijdag 18 juli 2025 @ 15:32:40 #280
pi_218250879
quote:
Wat is dit nou voor gelul, het is nooit toegestaan geweest om social media van verdachten of familieleden te posten. Dat we het later gezien hebben doet daar niet aan af.
pi_218250973
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vergelijk mij met een verkeersregelaar die, rekening houdend met verkeersdrukte en type voertuigen, het verkeer in goede banen probeert te leiden.

En ik zeg nergens dat users niet mogen klagen in Feedback, maar kom met feiten, een duidelijke omschrijving en vraag in plaats van vage beschuldigingen zoals 'meten met twee maten'.
Accepteer ook dat de taken van moderators niet op het vlak van beleid liggen.

Heb Danny wel eens naar hier geroepen om te reageren op een punt van kritiek op de policy, maar toen hij hier kwam om het toe te lichten bleek het allemaal wel mee te vallen en was het geen probleem volgens de user in kwestie.
Sindsdien verwijs ik kritiek op de policy door naar de FA's en A's via forum@fok.nl.
Het probleem is, dat een heleboel dingen die eigenlijk volgens de grondwet verboden zijn, tegenwoordig heel gangbaar zijn geworden. Zoals het oproepen tot haat en geweld. Ok, als je dat expliciet doet dan wordt de post wel weggehaald, maar als je dat indirect doet door te posten in de trend dat het allemaal uitschot is en dat er hard tegen op getreden moet worden, dan is het prima. En ook als je zegt dat de soort mensen waar het hier over gaat goed bezig zijn en ze dat hier ook zouden moeten doen, mag dat ook. En dat gaat vaak heel ver.

Alhoewel Wilders als politicus meer mag zeggen en posten dan gewone mensen, mag hij dat ook niet expliciet zeggen. Maar wat hij doet hebben veel mensen wel over genomen. En dat kunnen andere mensen, waaronder ik, best stuitend vinden. En het is moeilijk er iets van te zeggen als je het niet mag benoemen. Enig fatsoen is wel op zijn plaats in een publiek forum. Anders heb je straks alleen nog die andere groep over. En die worden nu flink aangemoedigd.

Het is maar wat je wilt.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:49:31 #282
438527 MissButterflyy
pi_218251027
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat is dit nou voor gelul, het is nooit toegestaan geweest om social media van verdachten of familieleden te posten. Dat we het later gezien hebben doet daar niet aan af.
Pardon, gelul?
Ik vraag gewoon hoe dat kan en het antwoord van jou kan ook op een andere toon.
  Forum Admin vrijdag 18 juli 2025 @ 16:08:41 #283
pi_218251355
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Pardon, gelul?
Ik vraag gewoon hoe dat kan en het antwoord van jou kan ook op een andere toon.
Misschien moet je dan niet voor ons invullen dat "dat blijkbaar oke" is want dat is en was het niet.

De laatste tijd lijken users in feedback vooral bezig met hoe ze ons en het forum een hak kunnen te zetten dan daadwerkelijk te doen waar het topic voor is, feedback geven en ontvangen.

En ja, ik sla daar op aan omdat iets wat op internet staat er zo goed als voor altijd staat. Leuk als je dezelfde naam hebt, of er op lijkt, of familie bent van iemand die iets ergs heeft gedaan maar er niks mee te maken hebt.
  Forum Admin vrijdag 18 juli 2025 @ 16:11:21 #284
pi_218251414
En vergeef me dan als ik boos wordt als iemand gaat invullen wat wij wel en niet toestaan. Hierboven hetzelfde gezeik met nazi's, iets verder terug hielden we extreem rechts het hand boven het hoofd, ga zo maar door. Ik ben daar goed klaar mee.

[ Bericht 6% gewijzigd door Straatcommando. op 18-07-2025 19:23:51 ]
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:18:44 #285
438527 MissButterflyy
pi_218251511
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Misschien moet je dan niet voor ons invullen dat "dat blijkbaar oke" is want dat is en was het niet.

De laatste tijd lijken users in feedback vooral bezig met hoe ze ons en het forum een hak kunnen te zetten dan daadwerkelijk te doen waar het topic voor is, feedback geven en ontvangen.

En ja, ik sla daar op aan omdat iets wat op internet staat er zo goed als voor altijd staat. Leuk als je dezelfde naam hebt, of er op lijkt, of familie bent van iemand die iets ergs heeft gedaan maar er niks mee te maken hebt.

Dat begrijp ik, alleen heeft er in de andere topicreeks ook een hoop persoonlijke informatie gestaan, en heb ik gemist dat dit dan is weggehaald.
Daarom die vraag. Dit is niet om jullie een hak te zetten.
  Forum Admin vrijdag 18 juli 2025 @ 16:21:20 #286
pi_218251540
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat begrijp ik, alleen heeft er in de andere topicreeks ook een hoop persoonlijke informatie gestaan, en heb ik gemist dat dit dan is weggehaald.
Daarom die vraag. Dit is niet om jullie een hak te zetten.
Ik begrijp jouw insteek ook wel, maar lees het feedback topic eens terug. Het is allemaal zo vinnig en snauwend dat ik jouw post ook als zodanig opnam. Was niet nodig.

Maar ik zal altijd heel waakzaam zijn op dit soort dingen. In de toekomst gaat dat alleen maar erger worden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 16:36:54 #287
485843 crew  Jippie
pi_218251683
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 15:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het probleem is, dat een heleboel dingen die eigenlijk volgens de grondwet verboden zijn, tegenwoordig heel gangbaar zijn geworden. Zoals het oproepen tot haat en geweld. Ok, als je dat expliciet doet dan wordt de post wel weggehaald, maar als je dat indirect doet door te posten in de trend dat het allemaal uitschot is en dat er hard tegen op getreden moet worden, dan is het prima. En ook als je zegt dat de soort mensen waar het hier over gaat goed bezig zijn en ze dat hier ook zouden moeten doen, mag dat ook. En dat gaat vaak heel ver.

Alhoewel Wilders als politicus meer mag zeggen en posten dan gewone mensen, mag hij dat ook niet expliciet zeggen. Maar wat hij doet hebben veel mensen wel over genomen. En dat kunnen andere mensen, waaronder ik, best stuitend vinden. En het is moeilijk er iets van te zeggen als je het niet mag benoemen. Enig fatsoen is wel op zijn plaats in een publiek forum. Anders heb je straks alleen nog die andere groep over. En die worden nu flink aangemoedigd.

Het is maar wat je wilt.
De maatschappij is in een hoog tempo aan het "verhufteren" en daar doen onze politici vrolijk aan mee, daar heb je zeker een punt in.

Ook de huidige situatie in het Midden-Oosten stuwt de polarisatie verder omhoog, wat duidelijk is terug te zien in de discussies.

Ik blijf benadrukken dat als je iets ziet staan wat volgens jou off-policy is zet dan alsjeblieft een TR. Als ik naar een TR kijk lees ik altijd een aantal posts terug om de context duidelijk te krijgen en het komt regelmatig voor dat ik op 1 TR zo'n 6 a 7 andere posts verwijder en eventueel note.

Iedereen kan in principe hier zijn reactie op nieuws of een post plaatsen maar heeft zich wel aan de spelregels te houden. We zijn niet roomser dan de Paus maar er is geen plaats voor persoonlijke aanvallen, racisme, islamofobie, anti-semitisme etc. ook niet in een misplaatste grap. De moderatie is hier echter niet 24/7 aanwezig dus het zal zeker voorkomen dat een ongewenste opmerking langer blijft staan, dan zou moeten.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:46:50 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218251754
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
En vergeef me dan als ik boos wordt als iemand niet gehinderd door enige kennis gaat invullen wat wij wel en niet toestaan. Hierboven hetzelfde gezeik met nazi's, iets verder terug hielden we extreem rechts het hand boven het hoofd, ga zo maar door. Ik ben daar goed klaar mee.
Ik wil alleen weten of je een nazi nog een nazi mag noemen, of dat je dan genote wordt wegens "laster".

Mag je Hitler een nazi noemen?
Goebbels?
Rost van Tonningen?
Mussert?
James Mason (niet de acteur)?
Mag je Mussolini een facsist noemen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Forum Admin vrijdag 18 juli 2025 @ 19:21:37 #289
pi_218253037
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 16:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik wil alleen weten of je een nazi nog een nazi mag noemen, of dat je dan genote wordt wegens "laster".

Mag je Hitler een nazi noemen?
Goebbels?
Rost van Tonningen?
Mussert?
James Mason (niet de acteur)?
Mag je Mussolini een facsist noemen?
Die deden wel iets meer dan louter een nazi groet he?

En je mag het rustig benoemen wat het is, een nazi groet, maar dat maakt van iemand nog niet meteen een nazi. Dat woord heeft al zo veel aan waarde ingeboet ; een beetje nazi lacht om en maakt gehakt van een sukkel als Musk. Er is wel iets meer voor nodig dan alleen een groet.. heel, heel veel meer zelfs. Want zo kwaadaardig waren de nazi's als cult en bezetter.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 19:37:17 #290
485843 crew  Jippie
pi_218253129
Dat heb je prima verwoordt Straat. Mensen gooien met 'kwalificaties' als nazi, racist, anti-semiet etc. alsof het niets is en doen in feite afbreuk aan waar zo'n woord werkelijk voor staat.
pi_218253501
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die deden wel iets meer dan louter een nazi groet he?

En je mag het rustig benoemen wat het is, een nazi groet, maar dat maakt van iemand nog niet meteen een nazi. Dat woord heeft al zo veel aan waarde ingeboet ; een beetje nazi lacht om en maakt gehakt van een sukkel als Musk. Er is wel iets meer voor nodig dan alleen een groet.. heel, heel veel meer zelfs. Want zo kwaadaardig waren de nazi's als cult en bezetter.
Zeker. Maar die zijn ook ergens begonnen. Je kunt je niet gewoon van het ene op het andere moment gaan gedragen als een nazi. Je moet een heel netwerk opbouwen, wat onderdeel is van de samenleving. Je kunt niet zomaar opstaan en met harde hand de teugels in handen nemen. Je moet eerst een heleboel gelijkgestemden verzamelen.

En dat zie je overal. In de VS zijn dat de KKK en de White Supremacists. In Duitsland Neo-Nazi's. In Zuid-Afrika noemen ze het Apartheid. In Zuid Amerika heb je er ook een heleboel en dan mis ik er vast nog wel een heleboel. De naam is anders, het gedrag hetzelfde. Fascisme. En wanneer je dat zo gaat noemen, of de beoefenaars, dat is dan weer een ander verhaal.

Als Wilders er mee wegkwam, zou hij dat ook allemaal doen. Dat is zijn droom: een dictator, die alles voor het zeggen heeft en met harde hand regeert. Met een clubje vertrouwelingen, een geheime politie en een hele grote immigratiepolitie om iedereen die niet minstens 1 Nederlandse ouder heeft of hem anderszins niet bevalt er zo snel mogelijk uit te gooien. Ok, geen joden deze keer.

En als de helft van de bevolking op hem stemt, komt hij daar mee weg. Kijk maar naar Trump. Nexit, grenzen dicht en zeg maar dag tegen dit fijne landje.

Maar ik zal er over ophouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 18-07-2025 21:05:03 ]
  vrijdag 18 juli 2025 @ 20:56:09 #292
403820 Aberkullie
pi_218253831
quote:
En je mag het rustig benoemen wat het is, een nazi groet, maar dat maakt van iemand nog niet meteen een nazi
Een aanhanger van nazi ideologie dan, als je wil mierenneuken.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 21:06:57 #293
396550 Richestorags
pi_218253941
Waarom is mijn reactie in het Syriėtopic over baardpresident die zijn baarden niet onder controle heeft nou weer verwijderd :{

Ze hebben toch allemaal baarden, dat zie je duidelijk in de geposte filmpjes.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 21:15:34 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218254023
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:56 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Een aanhanger van nazi ideologie dan, als je wil mierenneuken.
Ook daar voor zover we weten helemaal geen sprake van. Musk deed een nogal rare beweging, net zoals deze man hieronder bijvoorbeeld. En op basis daarvan is het niet nodig mensen meteen als 'nazi' te framen.

twitter
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 juli 2025 @ 23:13:37 #295
485843 crew  Jippie
pi_218255076
Is het al weekend?
  Moderator zaterdag 19 juli 2025 @ 14:32:58 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218259655
Als iemand zegt he jongens, ik bem een nazi, heil hitler en de NS is een topbedrijf dan mag je hem een nazi noemen wmb

Anders niet en ja dat geld ook voor glibberigheden als islamofascist en dergelijke, stop er maar gewoon ff mee
  Moderator zaterdag 19 juli 2025 @ 14:35:12 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218259673
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 21:06 schreef Richestorags het volgende:
Waarom is mijn reactie in het Syriėtopic over baardpresident die zijn baarden niet onder controle heeft nou weer verwijderd :{

Ze hebben toch allemaal baarden, dat zie je duidelijk in de geposte filmpjes.
Hier heb ik lang over getwijfeld

De reactie erop ging gelijk over haakneuzen en dan denk ik gelijke monniken, gelijke kappen

Gaat niet helemaal op want itt de neuzen zijn de baarden idd duidelijk zichtbaar maar close enough vond ik
  Forum Admin zaterdag 19 juli 2025 @ 14:35:34 #298
pi_218259677
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 14:32 schreef sp3c het volgende:
Als iemand zegt he jongens, ik bem een nazi, heil hitler en de MS is een topbedrijf dan mag je hem een nazi noemen wmb

Anders niet en ja dat geld ook voor glibberigheden als islamofascist en dergelijke, stop er maar gewoon ff mee
Of deugkneus, bruinrechts/links en alle varianten daar op.

Als je je punt niet kan maken zonder elke keer te verzanden in dat soort termen is het punt misschien niet zo heel sterk.
  Moderator zaterdag 19 juli 2025 @ 14:36:01 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218259687
Agreed
  zaterdag 19 juli 2025 @ 16:52:03 #300
396550 Richestorags
pi_218261079
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 14:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hier heb ik lang over getwijfeld

De reactie erop ging gelijk over haakneuzen en dan denk ik gelijke monniken, gelijke kappen

Gaat niet helemaal op want itt de neuzen zijn de baarden idd duidelijk zichtbaar maar close enough vond ik
Snap ik maar haakneuzen is meer een soort etnische profilering want dat hoort bij een specifiek soort mensen maar een baard kan iedereen hebben. Van Japanners tot Finnen.

Maar goed, ik snap dat het niet de meest genereuze beschrijving is van ze.
pi_218262532
NWS / Chinese premier kondigt lancering aan van megadamproject ($167mil).

Staat 'mil' in de TT, dit is miljoen' terwijl er miljard mee bedoeld wordt (mrd).
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')