Hier gaan we weer.quote:Op zondag 13 juli 2025 22:51 schreef *Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ad Verbrugge is een extreme Poetinaanhanger. Het is lachwekkend dat hij Rusland neerzet als slachtoffer. Dat jij hem aanhaalt voor jouw onzin zegt voldoende.
Een beetje zoals iedere kritiek op Israel wordt weggezet als ANTISEMITISME ?quote:Op zondag 13 juli 2025 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier gaan we weer.
Alles wat niet in het narratief past wordt maar te pas en onpas POETIN AANHANGURHHRR genoemd.
En iedere kritiek op moslims en allochtonen wordt weggezet als 'xEnOfObIe hrurdurdurrrr'quote:Op maandag 14 juli 2025 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een beetje zoals iedere kritiek op Israel wordt weggezet als ANTISEMITISME ?
Terug gelezen en vind het allemaal wel meevallen.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier gaan we weer.
Alles wat niet in het narratief past wordt maar te pas en onpas POETIN AANHANGURHHRR genoemd.
quote:Op maandag 14 juli 2025 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Verder nog iets?quote:Op maandag 14 juli 2025 08:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En iedere kritiek op moslims en allochtonen wordt weggezet als 'xEnOfObIe hrurdurdurrrr'
Daar is helemaal geen sprake van.quote:Op maandag 14 juli 2025 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hou eens op met het gebruik van het woord 'bloedsprookje'.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is helemaal geen sprake van.
Geen enkele user heeft hier nog gezegd dat als je kritiek hebt op bepaald beleid de Israëlische regering of het Israëlische leger dit antisemitisme zou zijn. We zien alleen dat het sentiment geregeld omslaat naar leugenachtige aantijgingen, bloedsprookjes of blinde haat. In die gevallen kan antisemitisme wel degelijk een rol spelen.
Normale kritiek:
'Ik vind het ingrijpen van de Israëlische regering in de Gazastrook veel te ver gaan'
'Netanyahu bakt er helemaal niets van en zou moeten opdonderden als premier'
'Ik ben het niet eens met de geplande juridische hervormingen, want ... (argument 1) en daarnaast .. (argument 2).'
Leugenachtige aantijgingen, bloedsprookjes of blinde haat:
'Israël is een smerige apartheidsstaat'
'Israëliërs stelen de organen van Palestijnse kinderen!'
'Israël is een koloniale staat zonder bestaansrecht'
Deze verschillen zijn volgens mij al meermaals duidelijk uitgelegd, maar blijkbaar snappen sommigen dit nog altijd niet.
Waarom mag dit woord niet worden gebruikt? In het tweede voorbeeld dat ik gaf is daar namelijk zeker wel sprake van.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hou eens op met het gebruik van het woord 'bloedsprookje'.
Als we het hebben over de aantijging dat Israël de 'organen zou stelen van Palestijnen' schuurt dit wel degelijk dicht aan tegen een origineel bloedsprookje. Zie ook:quote:Een bloedsprookje of bloedsmaad is een gerucht waarbij joden ervan worden beschuldigd mensen te hebben ontvoerd en vermoord als onderdeel van hun religieuze rituelen. In een veel voorkomende variant gaat het om christelijke kinderen die vermoord zouden zijn en waarbij hun bloed bij de bereiding van matzes voor het Pesachfeest zou zijn gebruikt.
Bron
quote:In more contemporary times, blood libel charges evolved into a widespread blame of Jews for unconnected murders and other horrific crimes—including the modern rumors of organ harvesting in Israel and Jews (or Zionists) eating Palestinian children and drinking their blood.
Bron
Het is 2025, waarom zou een bitchfight nog exclusief voor vrouwen zijn?quote:Op maandag 14 juli 2025 11:17 schreef Jippie het volgende:
Echt ik dacht dat wij vrouwen erg waren, maar de heren in NWS lijken niet zonder het uitlokken van een bitchfight (cockfight!) te kunnen posten.
Omdat het gebruik van het woord 'bloedsprookje' antisemitisch is, ik heb je dat al eens uitgelegd toen ik Mod was in BNW. Gewoon niet meer gebruiken.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom mag dit woord niet worden gebruikt? In het tweede voorbeeld dat ik gaf is daar namelijk zeker wel sprake van.
[..]
Als we het hebben over de aantijging dat Israël de 'organen zou stelen van Palestijnen' schuurt dit wel degelijk dicht aan tegen een origineel bloedsprookje. Zie ook:
[..]
Alleen als je lange nagels hebt en bij voorkeur extensions in je haar die eruit kunnen worden getrokkenquote:Op maandag 14 juli 2025 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is 2025, waarom zou een bitchfight nog exclusief voor vrouwen zijn?
? Que?quote:Op maandag 14 juli 2025 12:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat het gebruik van het woord 'bloedsprookje' antisemitisch is
Ik begrijp je punt hier niet. Het gebruik van deze term an sich is niet antisemitisch. Het is een term om juist een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benoemen.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Omdat het gebruik van het woord 'bloedsprookje' antisemitisch is, ik heb je dat al eens uitgelegd toen ik Mod was in BNW. Gewoon niet meer gebruiken.
Tja, er zijn mannen die zich soms zo uitdossen.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Alleen als je lange nagels hebt en bij voorkeur extensions in je haar die eruit kunnen worden getrokken
Moet ik dit nou echt in Jippie en Janneke taal uitleggen?quote:Op maandag 14 juli 2025 13:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt hier niet. Het gebruik van deze term an sich is niet antisemitisch. Het is een term om juist een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benoemen.
Zeggen dat het gebruik van die term antisemitisch zou zijn is net zo raar als zeggen dat het gebruik van het woord 'racisme' an sich racistisch zou zijn.
Graag, want ik begrijp namelijk oprecht niet wat je bedoelt. De term 'bloedsprookje' is dus een woord om een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benomen. Vervolgens stel jij dat deze term niet mag worden gebruikt, want het gebruik van het woord zou an sich antisemitisch zijn.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
Moet ik dit nou echt in Jippie en Janneke taal uitleggen?
Om dezelfde reden waarom we geen prijs stellen op het woord omvolking - > wat verwijst naar een nazi-theorie.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Graag, want ik begrijp namelijk oprecht niet wat je bedoelt. De term 'bloedsprookje' is dus een woord om een bepaalde vorm van (verkapt) antisemitisme te benomen. Vervolgens stel jij dat deze term niet mag worden gebruikt, want het gebruik van het woord zou an sich antisemitisch zijn.
quote:Op maandag 14 juli 2025 13:51 schreef Jippie het volgende:
[..]
Om dezelfde reden waarom we geen prijs stellen op het woord omvolking - > wat verwijst naar een nazi-theorie.
Bloedsprookje
In 1144 ontstond het antisemitische ‘bloedsprookje’. Joden zouden het bloed van christelijke kinderen gebruiken om matzes te bereiden voor het Joodse Pesach-feest, dat vaak rond Pasen valt. Joden werden gezien als kindermoordenaars en werden beschuldigd als christelijke kinderen verdwenen.
Blood Libel
The term blood libel refers to the false allegation that Jews used the blood of non-Jewish, usually Christian children, for ritual purposes. The Nazis made effective use of the blood libel to demonize Jews, with Julius Steicher's newspaper Der Stürmer making frequent use of ritual murder imagery in its antisemitic propaganda.
https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/blood-libel
En ik ga niet meer antisemitisch braaksel posten om dit punt te maken.
Als ik het tegenkom verwijder ik dat en maak er een note van. Voor de rest zoek je het maar uit.
Sorry maar je hebt er helemaal niets van begrepen. Ome Howard heeft gewoon gelijk in dit geval.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:51 schreef Jippie het volgende:
[..]
Om dezelfde reden waarom we geen prijs stellen op het woord omvolking - > wat verwijst naar een nazi-theorie.
Bloedsprookje
In 1144 ontstond het antisemitische ‘bloedsprookje’. Joden zouden het bloed van christelijke kinderen gebruiken om matzes te bereiden voor het Joodse Pesach-feest, dat vaak rond Pasen valt. Joden werden gezien als kindermoordenaars en werden beschuldigd als christelijke kinderen verdwenen.
Blood Libel
The term blood libel refers to the false allegation that Jews used the blood of non-Jewish, usually Christian children, for ritual purposes. The Nazis made effective use of the blood libel to demonize Jews, with Julius Steicher's newspaper Der Stürmer making frequent use of ritual murder imagery in its antisemitic propaganda.
https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/blood-libel
En ik ga niet meer antisemitisch braaksel posten om dit punt te maken.
Als ik het tegenkom verwijder ik dat en maak er een note van. Voor de rest zoek je het maar uit.
Ga iemand anders in de maling nemen.quote:Op maandag 14 juli 2025 17:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[..]
Sorry maar je hebt er helemaal niets van begrepen. Ome Howard heeft gewoon gelijk in dit geval.
Er is weer nieuws uit de regioquote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Soms wat ontspoort? 20% omvat persoonlijke aanvallen, 50 % het verkondigen van de eigen agenda zonder de bereidheid tot discussie, 20% ouwe koeien uit de sloot halen en 10% echt nieuws.
@:Straatcommando. kiest wel een juist moment om het weer open te gooien.
Ik laat deze beslissing graag aan @Straatcommando. over. Ik begrijp je vraag en er valt zeker wat voor te zeggen maar Straat heeft de sleutelbos meequote:Op donderdag 17 juli 2025 15:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Er is weer nieuws uit de regio
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Mocht men hier geen aandacht aan besteden en terugvallen op oude patronen dan kan je het topic altijd weer op slot gooien
Er zijn meerdere posts verwijderd, dus welke bedoel je precies?quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:59 schreef Richestorags het volgende:
Waarom is mijn statement over de radicale Islam in het Spanje migranten topic verwijderd?
Als iemand écht een nazi is kan die persoon een nazi worden genoemd, iemand als dusdanig wegzetten op basis van iets wat een vermeende 'nazigroet' (situatie Musk of die Hongaarse burgemeester recent) zou zijn betreft gewoon laster.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:59 schreef Leandra het volgende:
Ik heb een vraagje:
Hoezo is het "laster" als je iemand die een hitlergroet doet een Nazi noemt?
En dan gaat het niet om een (andere) user.
Topic is nog steeds dicht?quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Laten we het nog een keer proberen
Over radical islam is the snake hiding in the grass.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn meerdere posts verwijderd, dus welke bedoel je precies?
quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:59 schreef Leandra het volgende:
Ik heb een vraagje:
Omdat niet iedereen die een Hitlergroet doet een nazi is.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:59 schreef Leandra het volgende:
Ik heb een vraagje:
Jan en alleman?quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Omdat niet iedereen die een Hitlergroet doet een nazi is.
Sowieso is het niet de bedoeling om Jan en alleman maar voor nazi, islamofoob, racist, jodenhater, incel etc. uit te maken.
Straatcommando was je net voorquote:Op donderdag 17 juli 2025 19:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik pak de loper wel.
Oh, de deur stond al open!
Deugmensch, kansenparel, usual suspect en antisemiet zijn dan weer geen probleem.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Sowieso is het niet de bedoeling om Jan en alleman maar voor nazi, islamofoob, racist, jodenhater, incel etc. uit te maken.
quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:53 schreef Leandra het volgende:
Grappig genoeg noemen wij het een Hitlergroet, maar wordt het in het Engels een "Nazi salute" genoemd.
Dus ja, vertalen naar het Engels zou de bijzondere bewering opleveren dat "Niet iedereen die een Nazi groet doet een Nazi is".
Mogen we Hitler nog wel een Nazi noemen of is dat ook "laster"?
Deugmensch ben ik nog niet tegengekomen, maar de rest haal ik weg als ik het zie.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Deugmensch, kansenparel, usual suspect en antisemiet zijn dan weer geen probleem.
Heb wel de Topic pointer nog aangepastquote:Op donderdag 17 juli 2025 20:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Straatcommando was je net voor
Rode loper is nog steeds welkom hoor.
Top, dank je!quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb wel de Topic pointer nog aangepast
Zero tolerance , geen persoonlijke aanvallen en hou de discussie on-topic
Ja, zelfs iemand die er heel veel moeite voor doet om publiekelijk alles te doen wat een nazi ook zou doen, moet je toch het voordeel van de twijfel gunnen. Zeker als hij zelf ontkent er 1 te zijn. En je mag hem ook geen fascist noemen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Ik bepaal het beleid hier niet en wat ik er persoonlijk van vind is niet relevant in deze.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, zelfs iemand die er heel veel moeite voor doet om publiekelijk alles te doen wat een nazi ook zou doen, moet je toch het voordeel van de twijfel gunnen. Zeker als hij zelf ontkent er 1 te zijn. En je mag hem ook geen fascist noemen.
Hoe ver ben je dan je politiek correcte doel voorbij geschoten? Of voelen anders te veel posters zich aangesproken? Sommige waarheden zijn onbespreekbaar, want anders worden er mensen boos!
Aan de andere kant worden er nu ook mensen boos. Maar dat is een kleinere groep. Dus ik begrijp het wel ...
Oh FFS met je mailquote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik bepaal het beleid hier niet en wat ik er persoonlijk van vind is niet relevant in deze.
Als je van mening bent dat het beleid /de policy moet worden aangepast zodat Jan en allemaal voor nazi, genocide-lover of wat dan ook mag worden weggezet, zul je het hogerop moeten zoeken. Je kunt je verzoek, richten aan forum@fok.nl. Dan bereik je alle FA's en A's met één mail.
Jij weet hoe het werktquote:Op vrijdag 18 juli 2025 01:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh FFS met je mailEn neem ook gelijk een abo zodat je users kan negeren
Heb ik dat gezegd? Ok, hoe mag je de mensen die oproepen tot vreemdelingenhaat en het omverwerpen van de democratie dan wel noemen?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik bepaal het beleid hier niet en wat ik er persoonlijk van vind is niet relevant in deze.
Als je van mening bent dat het beleid /de policy moet worden aangepast zodat Jan en allemaal voor nazi, genocide-lover of wat dan ook mag worden weggezet, zul je het hogerop moeten zoeken. Je kunt je verzoek, richten aan forum@fok.nl. Dan bereik je alle FA's en A's met één mail.
En mensen die er niet alleen toe oproepen maar er actief aan werken met illegale deportaties en negeren van rechterlijke uitspraken en het afbreken van instituties? En het bedreigen van tegenstanders met geweld, ontnemen van burgerschap en deportatie?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Ok, hoe mag je de mensen die oproepen tot vreemdelingenhaat en het omverwerpen van de democratie dan wel noemen?
Heb je hier een paar concrete voorbeelden van?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Ok, hoe mag je de mensen die oproepen tot vreemdelingenhaat en het omverwerpen van de democratie dan wel noemen?[
Hier ook: een paar concrete voorbeelden zou fijn zijn. Nu blijft het bij ongefundeerde aantijgingen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En mensen die er niet alleen toe oproepen maar er actief aan werken met illegale deportaties en negeren van rechterlijke uitspraken en het afbreken van instituties? En het bedreigen van tegenstanders met geweld, ontnemen van burgerschap en deportatie?
In beide gevallen: Trump, Musk, Orban, Wilders, Poetin.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je hier een paar concrete voorbeelden van?
[..]
Hier ook: een paar concrete voorbeelden zou fijn zijn. Nu blijft het bij ongefundeerde aantijgingen.
Nazisme is namelijk een specifieke ideologie,quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In beide gevallen: Trump, Musk, Orban, Wilders, Poetin.
Het is dus niet dat elke uitgesproken rechtse of conservatieve politicus een fascist of nazi is, evenmin als elke uitgesproken linkse of progressieve politicus een communist is. Mensen willen zulke labels vaak toespelen uit frustratie en ergernis over de standpunten die iemand inneemt, maar dat is dus niet hoe het werkt.quote:Nazism is a form of fascism, with disdain for liberal democracy and the parliamentary system. Its beliefs include support for dictatorship, fervent antisemitism, anti-communism, anti-Slavism, anti-Romani sentiment, scientific racism, white supremacy, Nordicism, social Darwinism, homophobia, ableism, and the use of eugenics.
The ultranationalism of the Nazis originated in pan-Germanism and the ethno-nationalist Völkisch movement which had been a prominent aspect of German ultranationalism since the late 19th century. Nazism was influenced by the Freikorps paramilitary groups that emerged after Germany's defeat in World War I, from which came the party's underlying "cult of violence".
It subscribed to pseudo-scientific theories of a racial hierarchy, identifying ethnic Germans as part of what the Nazis regarded as a Nordic Aryan master race. Nazism sought to overcome social divisions and create a homogeneous German society based on racial purity which represented a people's community (Volksgemeinschaft).
The Nazis aimed to unite all Germans living in historically German territory, as well as gain lands for German expansion under the doctrine of Lebensraum and exclude those they deemed either Community Aliens or "inferior" races (Untermenschen).
Bron
Zoals ik al hierboven aangeef, ik (of de andere mods) bepaal het beleid niet. Het is algemeen bekend dat je voor dat soort zaken contact opneemt via forum@fok.nl of spam van mijn part iedere FA/ A persoonlijk via DM.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:40 schreef Leandra het volgende:
Nee, maar als iemand een hitlergroet (nazigroet) doet, 2 keer achter elkaar zelfs dan is het niet heel vreemd dat mensen denken dat het een nazi is.
En niet alleen ik denk dat, de neo-nazi's in de VS en het VK waren ook helemaal in hun nopjes met het gebaar dat gemaakt werd.
Het word wereldwijd gezien als een nazigroet, dat het door sommige partijen niet zo gezien wordt doet daar weinig aan af.
Verder heeft Musk zich hardop afgevraagd wat er nou eigenlijk mis is met nazi's, en stelde vervolgens dat het niet hun mode en manieren waren, slechts de oorlog en genocide.
Sterker nog: hij stelt zelfs dat je alleen een nazi bent als je aan genocide doet.... nou, dan hebben we een hele "Wir haben es nicht gewußt" generatie die wel jarenlang heeft lopen siegheilen.
Om vervolgens 3 dagen later dit soort "grappen" te maken:
[ x ]
Maar gut, laten we vooral doen alsof het "laster" is om Musk een nazi te noemen.....
Hangt van de context, bewezen feiten en de persoon af. Voor de rest vraag ik mij af waarom je iemand perse zou moeten classificeren tot een bepaalde categorie 'slechterik'. Je kunt gewoon je afkeur over iemand uitspreken zonder hem nazi oid te noemen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Ok, hoe mag je de mensen die oproepen tot vreemdelingenhaat en het omverwerpen van de democratie dan wel noemen?
Zie de hierbovengegeven reacties. Als je je punt in een discussie niet duidelijk kan maken zonder een etiket als nazi of racist op te plakken, dan zou je eens aan je woordenschat moeten werken.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En mensen die er niet alleen toe oproepen maar er actief aan werken met illegale deportaties en negeren van rechterlijke uitspraken en het afbreken van instituties? En het bedreigen van tegenstanders met geweld, ontnemen van burgerschap en deportatie?
Dat is het punt niet. Jullie meten met twee maten. Als je iedereen een slechterik gaat noemen, dan zou je iedere keer moeten verduidelijken wat voor soort slechterik. En dat mag je voor de meeste doen, maar niet voor deze.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hangt van de context, bewezen feiten en de persoon af. Voor de rest vraag ik mij af waarom je iemand perse zou moeten classificeren tot een bepaalde categorie 'slechterik'. Je kunt gewoon je afkeur over iemand uitspreken zonder hem nazi oid te noemen.
Waar meten we met twee maten? Schijnbaar kun je ook geen discussie met mij voeren zonder een sneer te geven. Je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Jullie meten met twee maten. Als je iedereen een slechterik gaat noemen, dan zou je iedere keer moeten verduidelijken wat voor soort slechterik. En dat mag je voor de meeste doen, maar niet voor deze.
Laten we het houden op een "onnoembare slechterik", of een "onnoembaar slecht mens". Iedereen blij en dan is het toch duidelijk wat we bedoelen.
Ja, jij voert alleen de bevelen uit. Of is dat wel heel onvriendelijk, gezien het onderwerp?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:52 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waar meten we met twee maten? Schijnbaar kun je ook geen discussie met mij voeren zonder een sneer te geven. Je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden.
Wil je andere voorwaarden /policy / spelregels wenst dan zul je het toch echt hogerop in de FOK!- hiërarchie moeten zoeken.
Heb flink geveegd, de Facebooklinkjes geveegd en genote - > doxxingquote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:22 schreef FvanS het volgende:
NWS / Vrouw na geweldsincident in Vlijmen overleden, man (35) gearresteerd
Kan hier eens naar gekeken worden? Topic staat vol met persoonlijke informatie, uiteraard door dezelfde als altijd.
Facebookprofielen van zowel het slachtoffer als de vermeende dader...
Ja of dat nou nodig is...quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb flink geveegd, de Facebooklinkjes geveegd en genote - > doxxing
Maar Straat heeft het topic ondertussen op slot gegooid.
Vergelijk mij met een verkeersregelaar die, rekening houdend met verkeersdrukte en type voertuigen, het verkeer in goede banen probeert te leiden.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, jij voert alleen de bevelen uit. Of is dat wel heel onvriendelijk, gezien het onderwerp?
Dit is het feedback topic, daar posten de mensen dingen waar ze niet blij van worden. Ok, complimentjes misschien soms ook, maar daarvoor moet je meestal niet hier zijn. Je moet jullie wel op de hoogte brengen, zodat jullie daar mee aan de slag kunnen. Anders moet je als poster ook niet zeuren als er niets mee gedaan wordt. En dat heb ik dus gedaan.
Idd zeg.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Mag het topic niet weer open? Er is geveegd en persoonlijke informatie weggehaald.
Toen Driekus zijn ex doodschoot was het kennelijk geen probleem dat er allerlei persoonlijke informatie stond.
Ook in het topic over de vrouwenmoord in Gouda heb ik ook privé-informatie geveegd. Maar ik ben daar niet 24/7 actief. Zet gewoon een TR ajb!quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Mag het topic niet weer open? Er is geveegd en persoonlijke informatie weggehaald.
Toen Driekus zijn ex doodschoot was het kennelijk geen probleem dat er allerlei persoonlijke informatie stond.
De eerste keer dat ik een link van FB heb gedeeld dus hoezo uiteraard door dezelfde als altijd?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:22 schreef FvanS het volgende:
NWS / Vrouw na geweldsincident in Vlijmen overleden, man (35) gearresteerd
Kan hier eens naar gekeken worden? Topic staat vol met persoonlijke informatie, uiteraard door dezelfde als altijd.
Facebookprofielen van zowel het slachtoffer als de vermeende dader...
Vraag je nu of het moord in Gouda topic ook dicht kan?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Idd zeg.
Wat is dit voor een selectieve verontwaardiging?
Waar vraag ik dat?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vraag je nu of het moord in Gouda topic ook dicht kan?
Als iedereen stopt met het delen van Facebook linkjes van slachtoffers en verdachten of op andere manier privé informatie over betrokken hier post dan hoeft zo'n topic niet op slot.
Ja, zo kan het wel weer. En je was niet de enige van wie ik Facebooklinkjes heb verwijderd.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:21 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik een link van FB heb gedeeld dus hoezo uiteraard door dezelfde als altijd?
Waar zijn jouw geweldige bijdragen dan? Ik zie ze nergens. Of ben je alleen hier om te jankzakken over info die toch wel binnen enkele minuten bekendheid krijgen?
Zal er voortaan [sarcasme modus aan] bij plaatsen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:24 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waar vraag ik dat?
Jezus zeg, wat een overgevoelig gedoe hier en dat door 1 jankmuil die zich verder nooit laat zien in topics
Straat heeft het al weer geopend, terwijl wij hier in discussie waren.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:24 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waar vraag ik dat?
Jezus zeg, wat een overgevoelig gedoe hier en dat door 1 jankmuil die zich verder nooit laat zien in topics
Wat is er schending van privacy aan als de Telegraaf een voorzet heeft gegeven en als een profiel zichtbaar is voor de hele wereld?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja, zo kan het wel weer. En je was niet de enige van wie ik een Facebooklinkjes heb verwijderd.
Ik begrijp dat het boeiend is om bij zo'n zaak te speuren naar het hoe of wat. Dat jezelf op Facebook kijkt is natuurlijk geen probleem, maar post niets van de inhoud of linkjes daarnaar toe op FOK!. Dat valt onder schending privacy en /of doxing en daar kan FOK! problemen mee krijgen. Dus gewoon niet doen
Kun je ook even normaal doen?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:24 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waar vraag ik dat?
Wat is dit nou voor gelul, het is nooit toegestaan geweest om social media van verdachten of familieleden te posten. Dat we het later gezien hebben doet daar niet aan af.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Het probleem is, dat een heleboel dingen die eigenlijk volgens de grondwet verboden zijn, tegenwoordig heel gangbaar zijn geworden. Zoals het oproepen tot haat en geweld. Ok, als je dat expliciet doet dan wordt de post wel weggehaald, maar als je dat indirect doet door te posten in de trend dat het allemaal uitschot is en dat er hard tegen op getreden moet worden, dan is het prima. En ook als je zegt dat de soort mensen waar het hier over gaat goed bezig zijn en ze dat hier ook zouden moeten doen, mag dat ook. En dat gaat vaak heel ver.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vergelijk mij met een verkeersregelaar die, rekening houdend met verkeersdrukte en type voertuigen, het verkeer in goede banen probeert te leiden.
En ik zeg nergens dat users niet mogen klagen in Feedback, maar kom met feiten, een duidelijke omschrijving en vraag in plaats van vage beschuldigingen zoals 'meten met twee maten'.
Accepteer ook dat de taken van moderators niet op het vlak van beleid liggen.
Heb Danny wel eens naar hier geroepen om te reageren op een punt van kritiek op de policy, maar toen hij hier kwam om het toe te lichten bleek het allemaal wel mee te vallen en was het geen probleem volgens de user in kwestie.
Sindsdien verwijs ik kritiek op de policy door naar de FA's en A's via forum@fok.nl.
Pardon, gelul?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor gelul, het is nooit toegestaan geweest om social media van verdachten of familieleden te posten. Dat we het later gezien hebben doet daar niet aan af.
Misschien moet je dan niet voor ons invullen dat "dat blijkbaar oke" is want dat is en was het niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Pardon, gelul?
Ik vraag gewoon hoe dat kan en het antwoord van jou kan ook op een andere toon.
Dat begrijp ik, alleen heeft er in de andere topicreeks ook een hoop persoonlijke informatie gestaan, en heb ik gemist dat dit dan is weggehaald.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Misschien moet je dan niet voor ons invullen dat "dat blijkbaar oke" is want dat is en was het niet.
De laatste tijd lijken users in feedback vooral bezig met hoe ze ons en het forum een hak kunnen te zetten dan daadwerkelijk te doen waar het topic voor is, feedback geven en ontvangen.
En ja, ik sla daar op aan omdat iets wat op internet staat er zo goed als voor altijd staat. Leuk als je dezelfde naam hebt, of er op lijkt, of familie bent van iemand die iets ergs heeft gedaan maar er niks mee te maken hebt.
Ik begrijp jouw insteek ook wel, maar lees het feedback topic eens terug. Het is allemaal zo vinnig en snauwend dat ik jouw post ook als zodanig opnam. Was niet nodig.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, alleen heeft er in de andere topicreeks ook een hoop persoonlijke informatie gestaan, en heb ik gemist dat dit dan is weggehaald.
Daarom die vraag. Dit is niet om jullie een hak te zetten.
De maatschappij is in een hoog tempo aan het "verhufteren" en daar doen onze politici vrolijk aan mee, daar heb je zeker een punt in.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het probleem is, dat een heleboel dingen die eigenlijk volgens de grondwet verboden zijn, tegenwoordig heel gangbaar zijn geworden. Zoals het oproepen tot haat en geweld. Ok, als je dat expliciet doet dan wordt de post wel weggehaald, maar als je dat indirect doet door te posten in de trend dat het allemaal uitschot is en dat er hard tegen op getreden moet worden, dan is het prima. En ook als je zegt dat de soort mensen waar het hier over gaat goed bezig zijn en ze dat hier ook zouden moeten doen, mag dat ook. En dat gaat vaak heel ver.
Alhoewel Wilders als politicus meer mag zeggen en posten dan gewone mensen, mag hij dat ook niet expliciet zeggen. Maar wat hij doet hebben veel mensen wel over genomen. En dat kunnen andere mensen, waaronder ik, best stuitend vinden. En het is moeilijk er iets van te zeggen als je het niet mag benoemen. Enig fatsoen is wel op zijn plaats in een publiek forum. Anders heb je straks alleen nog die andere groep over. En die worden nu flink aangemoedigd.
Het is maar wat je wilt.
Ik wil alleen weten of je een nazi nog een nazi mag noemen, of dat je dan genote wordt wegens "laster".quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
En vergeef me dan als ik boos wordt als iemand niet gehinderd door enige kennis gaat invullen wat wij wel en niet toestaan. Hierboven hetzelfde gezeik met nazi's, iets verder terug hielden we extreem rechts het hand boven het hoofd, ga zo maar door. Ik ben daar goed klaar mee.
Die deden wel iets meer dan louter een nazi groet he?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 16:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wil alleen weten of je een nazi nog een nazi mag noemen, of dat je dan genote wordt wegens "laster".
Mag je Hitler een nazi noemen?
Goebbels?
Rost van Tonningen?
Mussert?
James Mason (niet de acteur)?
Mag je Mussolini een facsist noemen?
Zeker. Maar die zijn ook ergens begonnen. Je kunt je niet gewoon van het ene op het andere moment gaan gedragen als een nazi. Je moet een heel netwerk opbouwen, wat onderdeel is van de samenleving. Je kunt niet zomaar opstaan en met harde hand de teugels in handen nemen. Je moet eerst een heleboel gelijkgestemden verzamelen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die deden wel iets meer dan louter een nazi groet he?
En je mag het rustig benoemen wat het is, een nazi groet, maar dat maakt van iemand nog niet meteen een nazi. Dat woord heeft al zo veel aan waarde ingeboet ; een beetje nazi lacht om en maakt gehakt van een sukkel als Musk. Er is wel iets meer voor nodig dan alleen een groet.. heel, heel veel meer zelfs. Want zo kwaadaardig waren de nazi's als cult en bezetter.
Een aanhanger van nazi ideologie dan, als je wil mierenneuken.quote:En je mag het rustig benoemen wat het is, een nazi groet, maar dat maakt van iemand nog niet meteen een nazi
Ook daar voor zover we weten helemaal geen sprake van. Musk deed een nogal rare beweging, net zoals deze man hieronder bijvoorbeeld. En op basis daarvan is het niet nodig mensen meteen als 'nazi' te framen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:56 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Een aanhanger van nazi ideologie dan, als je wil mierenneuken.
Hier heb ik lang over getwijfeldquote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:06 schreef Richestorags het volgende:
Waarom is mijn reactie in het Syriëtopic over baardpresident die zijn baarden niet onder controle heeft nou weer verwijderd
Ze hebben toch allemaal baarden, dat zie je duidelijk in de geposte filmpjes.
Of deugkneus, bruinrechts/links en alle varianten daar op.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 14:32 schreef sp3c het volgende:
Als iemand zegt he jongens, ik bem een nazi, heil hitler en de MS is een topbedrijf dan mag je hem een nazi noemen wmb
Anders niet en ja dat geld ook voor glibberigheden als islamofascist en dergelijke, stop er maar gewoon ff mee
Snap ik maar haakneuzen is meer een soort etnische profilering want dat hoort bij een specifiek soort mensen maar een baard kan iedereen hebben. Van Japanners tot Finnen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 14:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hier heb ik lang over getwijfeld
De reactie erop ging gelijk over haakneuzen en dan denk ik gelijke monniken, gelijke kappen
Gaat niet helemaal op want itt de neuzen zijn de baarden idd duidelijk zichtbaar maar close enough vond ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |