abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:13:46 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216833686
Ligt eraan of het doel is vrede of winnen van Rusland.
Vakman pur sang
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:16:35 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216833708
Overgave aan een bloeddorstige veroveraar is geen vrede. Zeker geen duurzame vrede.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:23:23 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216833789
Hier trouwens wat voorbeelden van appeasementpolitiek politiek die wel succesvol waren:

1. De Vrede van Westfalen (1648)

De Dertigjarige Oorlog en de Tachtigjarige Oorlog werden beëindigd door een reeks verdragen waarbij concessies werden gedaan aan verschillende partijen. Dit appeasementbeleid hielp Europa te stabiliseren en legde de basis voor het moderne concept van soevereine staten.

2. Cuba-crisis (1962)

De VS en de Sovjet-Unie stonden op de rand van een nucleaire oorlog. Door diplomatieke appeasement verwijderde de Sovjet-Unie haar raketten uit Cuba, terwijl de VS (in het geheim) haar raketten uit Turkije terugtrok. Dit was in wezen een appeasement-strategie die een catastrofale oorlog voorkwam.

3. China en Hongkong (1997)

Het Verenigd Koninkrijk gaf Hongkong vreedzaam over aan China onder de belofte van "één land, twee systemen." Hoewel dit later is geërodeerd door China, zorgde de appeasement-strategie ervoor dat er geen gewapend conflict uitbrak bij de overdracht.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216833791
We willen nu vrede, dus Rusland terug naar de grenzen van 2014, ontvoerde kinderen terug én herstelbetalingen. Die vrede!
Geen chantage, geen roofzuchtige imperialisten die de bodemschatten weggraaien.
pi_216833842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
We willen nu vrede, dus Rusland terug naar de grenzen van 2014, ontvoerde kinderen terug én herstelbetalingen. Die vrede!
Geen chantage, geen roofzuchtige imperialisten die de bodemschatten weggraaien.
Bodemschatten. :')
Het moet niet gekker worden. Er liggen waarschijnlijk zeldzame metalen die met veel moeite gewonnen kunnen worden. Maar waar nooit iemand aan begonnen is, niemand heeft ooit nog geprobeerd daarin te investeren.
Vakman pur sang
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:31:12 #7
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216833884
LIVE | ’Oekraïne akkoord met mineralendeal VS’

quote:
Kiev heeft ingestemd met de mineralendeal die Washington voorstelt, nadat de Verenigde Staten hun zwaarste eisen, waaronder een claim op 500 miljard dollar aan inkomsten uit Oekraïense grondstoffen, hebben laten vallen. Dat meldt de Financial Times.

Oekraïense functionarissen vertelden aan de krant dat de deal, die maandag zou zijn beklonken, inhoudt dat beide landen gezamenlijk grondstoffen, waaronder olie en gas, zullen exploiteren via een nieuw opgericht investeringsfonds. De herziene deal zou volgens de Oekraïense bronnen gunstigere voorwaarden bieden aan Kiev, maar nog steeds geen Amerikaanse veiligheidsgaranties omvatten.

"De mineralendeal is slechts een deel van een breder plaatje. Dat hebben we meermaals gehoord van de Amerikaanse regering", zegt de Oekraïense vicepremier Olha Stefanishyna aan de Financial Times.

© https://www.telegraaf.nl/(...)met-mineralendeal-vs
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216833968
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 06:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Allemaal leuk verzonnen.
.
Uiteraard verwacht Trump snel een deal.
Trump verwachtte ook dat binnen 24 uur vrede zou zijn in Oekraïne.

Dat Trump iets verwacht wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gebeurt.

Hier een analyse van het geheel door TLDR.

Oekraïne had bijna een deal gesloten met Biden over het exploiteren van de mineralen door Amerikaanse bedrijven. Maas heeft dat uitgesteld om een goede onderhandelingspositie met Trump te hebben.
Dat pakte iets anders uit.

Bekijk deze YouTube-video
De NOS wordt ook een keer wakker. Trage handel. Afijn, ik wilde dat ik zo'n optimist was al jij maar ben dat niet zeker niet als de VS een hoofdrol speelt want het is een schurkenstaat in mijn ogen. Ik denk dat het komt omdat de Amerikaanse historie en praktijken bij mij veel beter op de hersenvliezen staan dan jij. Ik denk dat zeker maar sta open voor ontkrachting.

quote:
Grondstoffendeal hangt in de lucht, wat wil VS van Oekraïne?

Volgens dat plan moet Oekraïne de helft van alle opbrengsten uit grondstoffen, én uit havens en andere infrastructuur, in een Amerikaans fonds storten totdat het bedrag van 500 miljard is bereikt. Zelensky peinst daar niet over. "Ik ga niets ondertekenen wat door de komende tien generaties moet worden betaald", zei hij afgelopen zondag.

Op X spreekt de Oekraïense functionaris van "zeer constructieve" gesprekken, maar dat is schone schijn. "Het is geen onderhandelen, maar afpersen", zei een anonieme Oekraïense bron onlangs tegen The Economist.

https://nos.nl/artikel/25(...)-wil-vs-van-oekraine
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:41:01 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216834001
https://english.news.cn/e(...)35c8de8ae6bff/c.html

quote:
Kremlin says long road ahead before Russia, U.S. rebuild trust

MOSCOW, Feb. 25 (Xinhua) -- It will take time for Russia and the United States to rebuild and strengthen mutual trust, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said Tuesday.

"We trust ourselves. To say that we trust the Americans, we will need to go a long way, we will need to develop measures to restore and strengthen mutual trust," Peskov said.

Meanwhile, the spokesman noted that Washington's stance on Ukraine is more "balanced," which facilitates efforts to resolve the Russia-Ukraine conflict.

Possible Russia-U.S. economic cooperation will come after the settlement of the conflict, he added.

"Next on the agenda is the issue of settling the Ukrainian crisis. And then... it will be time to consider possible projects for trade, economic and investment cooperation," Peskov said.
Lijkt een eerste grote stap te zijn vanuit Rusland waarin ze eigenlijk zeggen dat men klaar is voor de grote stap naar vrede.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216834009
Gewoon Rusland uit Oekraïne verjagen zonder steun van de VS. Kunnen we makkelijk. Misschien wil Canada ook wel meedoen.
pi_216834021
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Ligt eraan of het doel is vrede of winnen van Rusland.
Of wat specifieker: of het doel is echte vrede, dus Russische concessies, of "vrede" waar Rusland overal mee wegkomt.

En dat laatste verlekkeren heel wat users zich nogal op.
pi_216834134
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:41 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/e(...)35c8de8ae6bff/c.html
[..]
Lijkt een eerste grote stap te zijn vanuit Rusland waarin ze eigenlijk zeggen dat men klaar is voor de grote stap naar vrede.
Even beetje pleasen nog en dan straks met de winst naar huis gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216834153
Hoorde van Arend Jan Boekestijn dat Trump als in de 90s in Rusland bezig was met zaken en dat Rusland hem toen geld had gegeven om zijn bedrijf niet failliet te laten gaan. Sommige mensen denken ook dat Rusland kompromat heeft van Trump.
pi_216834162
Is er al iets bekend over een Poetin Trump meeting?
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:52:53 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216834164
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde van Arend Jan Boekestijn dat Trump als in de 90s in Rusland bezig was met zaken en dat Rusland hem toen geld had gegeven om zijn bedrijf niet failliet te laten gaan. Sommige mensen denken ook dat Rusland kompromat heeft van Trump.
Complottheorien.
pi_216834189
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Complottheorien.
Nou dat kan ik niet beoordelen. Het is geen wel of niet, geen complottheorie hoekje.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:56:28 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216834204
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou dat kan ik niet beoordelen. Het is geen wel of niet, geen complottheorie hoekje.
Die man heeft zaken gedaan all-over de world. In de jaren 90/00/10 was hij nog niet op de radar om malversaties mee te doen.

Niks is uitgesloten natuurlijk, maar het gaat allemaal erg ver.
pi_216834208
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:38 schreef Peppert het volgende:

[..]
De NOS wordt ook een keer wakker. Trage handel. Afijn, ik wilde dat ik zo'n optimist was al jij maar ben dat niet zeker niet als de VS een hoofdrol speelt want het is een schurkenstaat in mijn ogen. Ik denk dat het komt omdat de Amerikaanse historie en praktijken bij mij veel beter op de hersenvliezen staan dan jij. Ik denk dat zeker maar sta open voor ontkrachting.
[..]

Je kent me niet, maar toch besluit je dat de historie van de VS beter op jouw netvlies staat dan die van mij.

Bijzonder.

Anyway, ik maak me geen illusies bij wat de VS wil. Maar het gaat er om wat de VS krijgt. En op dit moment staat niet vast dat Oekraine met een wurgcontract met de VS akkoord gaat.
pi_216834222
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is inderdaad apart. Maar als dit voorkomt dat de spanning oploopt, of zelfs dat vrede sneller komt. Dan is dat toch prima?
Nee, natuurlijk niet en dat weet je zelf best wel. Maar je blijft je "onschuldig jongetje met helicopterpetje" act opvoeren.
pi_216834244
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die man heeft zaken gedaan all-over de world. In de jaren 90/00/10 was hij nog niet op de radar om malversaties mee te doen.

Niks is uitgesloten natuurlijk, maar het gaat allemaal erg ver.
Dat kan, maar bij complottheorieën denk ik aan hele andere dingen.
pi_216834365
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:58 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet en dat weet je zelf best wel. Maar je blijft je "onschuldig jongetje met helicopterpetje" act opvoeren.
Na 3 jaar lang geridiculiseerd te worden, is het wel fijn als Trump dezelfde quatsch gaat verkopen.
pi_216834507
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 19:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Tot een paar weken geleden werd gezegd dat stoppen met de oorlog geen optie was want praten met Putin is onmogelijk.
Dat is waarschijnlijk nog steeds geen optie.
Het heeft er alle schijn van dat Poetin en Trump samen een 'vredesdeal' verzonnen hebben die hun beide wel goed uit komt. Zelensky mag onder aan de streep zijn handtekening zetten zonder er veel in te zeggen te hebben en Europa speelt volgens Poetin en Trump sowieso geen rol.

Technisch gezien kan je dat onderhandelen noemen, ja.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216834554
De grondstoffen waar ze Europa hun lening gingen mee afbetalen
  dinsdag 25 februari 2025 @ 21:38:23 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216834599
Ik was wel pro trump omdat hij tenminste als insteek had de oorlog te beëindigen. Het is altijd g gemakkelijk om hawkish te zijn vanuit je warme zolderkamertje.
Maar deze deal vind ik een beetje ordi. Gaat het nu om geld of om mensenlevens? En wat gaat Zelensky in ruil krijgen?
The End Times are wild
  dinsdag 25 februari 2025 @ 21:40:30 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216834626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:33 schreef michiel_merk het volgende:
De grondstoffen waar ze Europa hun lening gingen mee afbetalen
Trump krijgt nu zijn grondstoffen uit de Oekraïne en levert grondstoffen ( gas) aan Europa. De VS hebben zelfs een positief handelsoverschot met Nederland! Door het gas, dat was vroeger nooit.

Vanuit puur egoïsme gezien slim gespeeld. Amerika de grondstoffen en het geld, Europa mag troepen leveren, betalen en vluchtelingen opvangen.
The End Times are wild
pi_216834683
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
Ik was wel pro trump omdat hij tenminste als insteek had de oorlog te beëindigen. Het is altijd g gemakkelijk om hawkish te zijn vanuit je warme zolderkamertje.
Maar deze deal vind ik een beetje ordi. Gaat het nu om geld of om mensenlevens? En wat gaat Zelensky in ruil krijgen?
Niets. Hij geeft Zelensky overal de schuld van en is de zaak samen met Poetin aan het verdelen.
quote:
Vanuit puur egoïsme gezien slim gespeeld. Amerika de grondstoffen en het geld, Europa mag troepen leveren, betalen en vluchtelingen opvangen.
Hij vind dat hij zelf de beste zakenman is die de beste deals sluit. Als iemand anders er ook wat aan overhoud, vind hij dat hij het slecht heeft gedaan. Alles is voor hem!
pi_216834740
twitter
pi_216834794
quote:
Trump z'n ego, best president ever e.d. Ik los de oorlog wel even op binnen 24 uur...Dat ie Rusland laat wegkomen met een gefaalde invasie boeit hem en z'n MAGA sekte geen drol.
pi_216834797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Trump krijgt nu zijn grondstoffen uit de Oekraïne en levert grondstoffen ( gas) aan Europa. De VS hebben zelfs een positief handelsoverschot met Nederland! Door het gas, dat was vroeger nooit.

'De' Oekraïene bestaat niet
pi_216834815
quote:

[..]

Het gaat toch niet om de grondstoffen zelf, maar om geld verdiend met grondstoffen wat deels in een fonds terecht zou komen?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 februari 2025 @ 22:00:09 #32
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216834860
quote:

[..]

Volgens mij is er alleen nog maar een framework afgesproken. Exploitatie komt later.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216834890
quote:
Wat Oekraine lijkt te krijgen is dat Amerika een (economisch) belang heeft in hun land dan en dus wat te verliezen heeft mocht Rusland alsnog denken die gebieden waar de ontginning plaatsvindt te kunnen inpikken.

Zou Trump van Putin (de helft van de) grondstoffen in de Donbas zijn beloofd?
pi_216834898
twitter
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:05:34 #35
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216834902
Gekoloniseerd. Vies.
pi_216834909
quote:
Tja ik vraag het mij ook af.
Trump wil geld zien voor al het materiaal wat Oekraïne ontvangen heeft, komt met deze “deal” maar zonder veiligheidsgaranties.
Maar deze deal is zonder veiligheidsgaranties niet zo veel waard lijkt me. Wie gaat investeren daar terwijl het allesbehalve zeker is hoe de situatie zich daar ontwikkeld? Heb je je mijn operationeel, komen de Russen alles platwalsen.

Trump lijkt ondertussen alles (impliciet) al toegezegd te hebben aan Rusland wat ze willen, dus daar zullen ze nog wel even een schep bovenop doen hun kennende
pi_216834973
Netanyahu betaald ook alle militaire steun zelf?
Of wordt straks de Gaza-rivièra verbeurd verklaard?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:18:58 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216834994
quote:

[..]

Het doet zo’n pijn dat we niet eens meer kunnen zitten. Maar onze politici hadden rekening moeten houden met dergelijke scenario’s.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:28:47 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216835115
Maar goed. Geopolitiek, economisch, militair is het geniaal wat Trump heeft gedaan. De USA hegemonie is voorlopig weer bestendigd. Vele landen zijn tegen elkaar uitgespeeld.

Daarentegen noopt deze Judas actie bij iedereen om dit nooit meer te laten gebeuren. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Dit blackmailen is leuk voor korte en middellange termijn, voor de lange termijn niet want hierop gaat men anticiperen.
pi_216835150
quote:

[..]

Zelensky heeft een akkoord getekend?
pi_216835225
_O-
twitter
pi_216835239
twitter
pi_216835250
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Hij is gered door Russisch geld in de jaren 90. Algemeen bekend. Trump tower zat vol met Russische mafia indertijd.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216835275
Trump ziet Zelenskyy (en Oekraïne) als een makkelijke prooi, die hij snel in moet pikken. En hij had beloofd, dat hij daar meteen vrede ging sluiten. Dus: allebei nu meteen ophouden met vechten! De helft is voor mij en de andere helft voor Poetin en verder allemaal je bek houden! Want anders!

Er zijn dus (net zoals bij Musk) ongetwijfeld een heleboel mensen bezig met hem afleiden en vertellen dat er naast de VS nog andere landen zijn waar hij niet overheen moet lopen als hij van de VS niet het centrum van de derde wereldoorlog wil maken. Maar hij gelooft ze niet erg. In zijn wereld bestaan er naast de VS wel nog andere landen, maar dat kan nooit veel zijn. Dat is onder andere ook waarom al die MAGA mensen op hem stemmen.

Voor de gemiddelde Amerikaan kan alles buiten de VS nooit meer belang hebben dan een toeristische attractie en moeten ze alles wat iets doet wat zij niet leuk vinden meteen hardhandig afstraffen.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:43:44 #45
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216835276
quote:
hallo, je kent Trump wel langer dan vandaag
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216835278
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Geopolitiek, economisch, militair is het geniaal wat Trump heeft gedaan. De USA hegemonie is voorlopig weer bestendigd. Vele landen zijn tegen elkaar uitgespeeld.

Daarentegen noopt deze Judas actie bij iedereen om dit nooit meer te laten gebeuren. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Dit blackmailen is leuk voor korte en middellange termijn, voor de lange termijn niet want hierop gaat men anticiperen.
Er is niets geniaals aan. Hij heeft alle bondgenoten tegen zich in het harnas gejaagd. Die gaan nu serieus kijken hoe ze onafhankelijker van de VS kunnen opereren. Canada bijvoorbeeld is aan het kijken naar China en de EU als alternatieve afzetmarkt voor hun olie en gas.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:44:40 #47
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216835284
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:41 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Hij is gered door Russisch geld in de jaren 90. Algemeen bekend. Trump tower zat vol met Russische mafia indertijd.
:')

Dus tekent hij nu een akkoord waar hij zelf veel beter van wordt?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216835294
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Marioepol was toch wel een grote stad, en er is nu een landbrug naar de Krim. Dus echt een fiasco zou ik het niet noemen
pi_216835362
quote:
VS en Oekraïne bereiken akkoord over grondstoffen ter waarde van miljarden

De Verenigde Staten en Oekraïne hebben een overeenkomst bereikt over de grondstoffen in de Oekraïense grond. Kyiv wil met de overeenkomst over belangrijke mineralen de betrekkingen met de Amerikaanse regering van president Donald Trump verbeteren.
NWS / Oorlog in Oekraïne #1109 We want peace now!

Geeft Zelensky zijn kroonjuwelen nu aan Trump? Terwijl Europa meer betaald heeft aan steun?

En daar staan dus niet eens vredestroepen vanuit de VS tegenover.
  Forum Admin dinsdag 25 februari 2025 @ 22:58:54 #50
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216835411
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Geeft Zelensky zijn kroonjuwelen nu aan Trump? Terwijl Europa meer betaald heeft aan steun?

Zonder te weten wat er in dat akkoord staat is dit gissen natuurlijk. Ik hoop dat het een fundament heeft om op de bouwen in ieder geval.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216835429
quote:

[..]

Hier meer details:
twitter
pi_216835437
quote:

[..]

Ik heb het niet helemaal gevolgd. Voor vrede is dit misschien wel een goede deal. Maar is vastgelegd waar in Oekraine de grondstoffen zitten die de VS kunnen claimen? Of liggen die vooral in gebieden die nu bezet zijn door Rusland? Dat zou wel mooi zijn, als de VS Rusland eruit kicken, mogen ze de grondstoffen in de heroverde gebieden delven. Maar Trump kennende zal dat het wel niet zijn.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 23:03:26 #53
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216835442
Ik hoop dat dit fake is. Anders zijn we genaaid door Zelensky
pi_216835449
quote:

[..]

Denk zomaar dat de Amerikanen het er ook veilig moeten zien te houden, als ze überhaupt iets uit de grond willen halen. Geen vliegende Russische raketten over een drillrig enzo.
pi_216835455
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:03 schreef xzaz het volgende:
Genaaid door al onze matties.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216835502
Ziet er wel heel erg ambitieus uit, dit:
twitter
pi_216835517
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:17 schreef svann het volgende:
Netanyahu betaald ook alle militaire steun zelf?
Of wordt straks de Gaza-rivièra verbeurd verklaard?
Goede vraag die een journalist eens aan hem moet stellen. Oekraine heeft niet de invloed in Amerika zelf, die Joden wel hebben.
pi_216835615
Die grondstoffen gaan toch alleen naar de VS als de Russen daar oprotten neem ik aan? Lijkt me niet dat Oekraïne hiermee akkoord zou gaan als de Russen ook nog eens dat grondgebied behouden. Of mis ik iets?
PWBF
pi_216835639
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:21 schreef Nielsch het volgende:
Die grondstoffen gaan toch alleen naar de VS als de Russen daar oprotten neem ik aan? Lijkt me niet dat Oekraïne hiermee akkoord zou gaan als de Russen ook nog eens dat grondgebied behouden. Of mis ik iets?
En eerder hebben de Amerikanen beloofd geen 'boots on the ground' te leveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 25-02-2025 23:28:49 ]
  dinsdag 25 februari 2025 @ 23:24:17 #60
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216835645
Ik snap het niet meer lmao
  dinsdag 25 februari 2025 @ 23:27:15 #61
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216835677
quote:
Afstaan deel grondstoffen. Geen navo, oblasten en krim naar rusland. Eu veiligheidsgarantie.

De krieg is verloren.
pi_216835698
Ik dacht dat er meer in het oosten lag?
Nu zie ik dit plaatje. Iemand een betere?
twitter
pi_216835705
Zolang we niet weten wat er in dat contract (en de kleine lettertjes) staat wat ze willen tekenen, zet ik zonder meer al mijn geld op Zelenskyy. Dat is een slimme staatsman.
pi_216835722
quote:
Naar ik begrijp krijgt de VS hetzelfde van Poetin en dus is het straks de hond of de kat want Trump krijgt immers hetzelfde.
Daarom bij mij een nare smaak maar we weten verder nog weinig dus afwachten maar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 23:32:29 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216835732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zolang we niet weten wat er in dat contract (en de kleine lettertjes) staat wat ze willen tekenen, zet ik zonder meer al mijn geld op Zelenskyy. Dat is een slimme staatsman.
Hij heeft er het maximale uitgesleetpt voor zijn volk en het land. Meer zat er niet in.
Over vele jaren zal er vast een memoires komen. Hopelijk ontdek ik dan of ie er in 03-2022 geen exit had, of als hij zich had misrekent toen.
pi_216835790
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:28 schreef Black_Baron het volgende:
[ x ]
Filmpje ervan en een plaatje in dit artikel van de NOS

https://nos.nl/artikel/25(...)r-winning-is-complex
  dinsdag 25 februari 2025 @ 23:41:20 #67
345631 Scjvb
pi_216835796
Alle denkbare scenario's voor de nabije toekomst zijn evengoed niet fijn of rooskleurig, maar er wordt tenminste gepraat tussen Poetin en Trump. Zelensky stemt in met de mineralen/grondstoffenkwestie en werkt ook mee. Er gebeurt nu eindelijk eens wat onder Donald Trump, anders zou deze oorlog nooit worden gestopt en gaat bloedvergieten vrijwel zeker door.

Maar oorlog en onderhandelingen tot een deal voor duurzame vrede als in dezen is helaas ordinair, moet winstgevend voor Trump (VS) en Poetin (de Russische Federatie) zelf zijn. Derhalve lang niet voor iedereen even bevredigende uitkomst, als de oorlog tenminste maar stopt. De wereld is.nu eenmaal geen sprookjesland, nooit geweest ook!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 25 februari 2025 @ 23:48:36 #68
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_216835832
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:03 schreef xzaz het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat als Amerika er assets heeft ze ook moeten zorgen dat die bescherm zijn/blijven en dus alle belang erbij hebben dat er in de toekomst bij een eventuele deal geen oorlog meer uitbreekt. Wellicht dat in de kleine lettertjes daar ook iets over staat. Who knows.
enkelband
pi_216835856
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:48 schreef recidivist het volgende:

[..]
Je zou kunnen zeggen dat als Amerika er assets heeft ze ook moeten zorgen dat die bescherm zijn/blijven en dus alle belang erbij hebben dat er in de toekomst bij een eventuele deal geen oorlog meer uitbreekt. Wellicht dat in de kleine lettertjes daar ook iets over staat. Who knows.
Dit.
En ik vraag me af welk Europees land serieus troepen gaat sturen. Dat vroeg ik me sws al af. Want echt concreet wordt het allemaal niet.
Maar als het om het beschermen van Amerikaanse mining-operaties gaat, dan helemaal. Maar misschien wil de VS wel contractors inhuren. Dat doen ze wel vaker.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216835865
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:28 schreef Black_Baron het volgende:
[ x ]
pi_216835876
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:53 schreef RotatoR het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Er ligt een boel geld vlak bij de nieuwe 'grens' aan Oekraïense zijde. Voor de VS. Of mss gaan ze met Rusland samen delven? Of is China al begonnen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 25 februari 2025 @ 23:56:56 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216835890
Wat het waard is is ook natte vinger werk.
Een oorlog gevoerd door het westen kosten ook al gauw triljoenen. Dat was usa al kwijt in 2002-2003 in irak. De kosten zullen vast niet gedaald zijn.

Oorlog voer je omdat je meningsverschillen hebt. Niet om kleine bedragem..
  dinsdag 25 februari 2025 @ 23:57:26 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216835893
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:41 schreef Scjvb het volgende:
Alle denkbare scenario's voor de nabije toekomst zijn evengoed niet fijn of rooskleurig, maar er wordt tenminste gepraat tussen Poetin en Trump. Zelensky stemt in met de mineralen/grondstoffenkwestie en werkt ook mee. Er gebeurt nu eindelijk eens wat onder Donald Trump, anders zou deze oorlog nooit worden gestopt en gaat bloedvergieten vrijwel zeker door.

Maar oorlog en onderhandelingen tot een deal voor duurzame vrede als in dezen is helaas ordinair, moet winstgevend voor Trump (VS) en Poetin (de Russische Federatie) zelf zijn. Derhalve lang niet voor iedereen even bevredigende uitkomst, als de oorlog tenminste maar stopt. De wereld is.nu eenmaal geen sprookjesland, nooit geweest ook!
Dus jij kent de inhoud van de deal en je weet al dat het Kremlin akkoord gaat? Dat vind ik heel knap.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 februari 2025 @ 00:00:28 #74
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216835910
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:10 schreef MaxMark het volgende:
Ziet er wel heel erg ambitieus uit, dit:
[ x ]
Waar kijken we naar?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 26 februari 2025 @ 00:01:32 #75
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_216835918
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dus jij kent de inhoud van de deal en je weet al dat het Kremlin akkoord gaat? Dat vind ik heel knap.
Trump zegt nu al dat er een deal is, dus Kremlim zal ermee akkoord gaan ja.
enkelband
  woensdag 26 februari 2025 @ 00:07:20 #76
pi_216835950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:01 schreef recidivist het volgende:

[..]
Trump zegt nu al dat er een deal is, dus Kremlim zal ermee akkoord gaan ja.
Nou, prima. Dan kunnen we EU-troepen in Ukraine stationeren.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 26 februari 2025 @ 00:11:56 #77
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216835974
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nou, prima. Dan kunnen we EU-troepen in Ukraine stationeren.
Waarvoor? De Russen, Chinezen en Amerikanen trekken de grond leeg. En de EU moet opnieuw miljarden aan troepen spenderen?

Wauw.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 26 februari 2025 @ 00:13:00 #78
pi_216835978
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarvoor? De Russen, Chinezen en Amerikanen trekken de grond leeg. En de EU moet opnieuw miljarden aan troepen spenderen?

Wauw.
Dat was toch de deal? Behalve dan die Chinezen, waar haal je die vandaan?
pi_216835980
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:56 schreef phpmystyle het volgende:
Wat het waard is is ook natte vinger werk.
Een oorlog gevoerd door het westen kosten ook al gauw triljoenen. Dat was usa al kwijt in 2002-2003 in irak. De kosten zullen vast niet gedaald zijn.

Oorlog voer je omdat je meningsverschillen hebt. Niet om kleine bedragem..
Je kent deze uitspraak vast wel:
Oorlog is de voortzetting van politiek met andere middelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216835982
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat was toch de deal?
Welke deal?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216835988
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Die Chinezen schijnen al in de bezette gebieden aan het werk geslagen te zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 26 februari 2025 @ 00:15:52 #82
pi_216835997
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke deal?
Ik lees hier dat er een deal is.
pi_216836015
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:00 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Waar kijken we naar?
Een drone-aanval van Oekraïne. Tot nu toe nog weinig over het resultaat gezien/gehoord.
  woensdag 26 februari 2025 @ 00:19:01 #84
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216836017
quote:

[..]
Er is nog geen vredesdeal. De Chinezen komen er als gieren op af als dadelijk de vrede is getekend. Lekker viaducten en wegen bouwen enzo.
  woensdag 26 februari 2025 @ 00:21:41 #85
pi_216836035
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er is nog geen vredesdeal. De Chinezen komen er als gieren op af als dadelijk de vrede is getekend. Lekker viaducten en wegen bouwen enzo.
Is er nou wel of geen deal?
pi_216836054
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik lees hier dat er een deal is.
Over EU troepen? Daar is me niets over bekend.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216836058
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Is er nou wel of geen deal?
Zelensky gaat vrijdag naar Washington om de laatste puntjes glad te strijken en een handtekening te zetten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 26 februari 2025 @ 00:26:17 #88
pi_216836060
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Over EU troepen? Daar is me niets over bekend.
Een deal is een echte deal, gaat over veiligheidsgaranties en troepen om het bestand te bewaken. Anders is er niets.
pi_216836065
Wat ik van lees is het zo slecht nog niet voor Oekraine.
Alleen de EU staat een beetje in zijn hemd. Goh..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216836084
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Een deal is een echte deal, gaat over veiligheidsgaranties en troepen om het bestand te bewaken. Anders is er niets.
Niet mee eens.
Als de VS daar gebieden gaat ontwikkelen is dat al een zekere veiligheidsgarantie.

Of denk je dat Putin Amerikaanse belangen aan gaat vallen?

En wellicht zal Putin er ook gewoon mee akkoord gaan. Aangezien de Chinezen kennelijk al aan zijn kant van de bezette gebieden bezig zijn.

Sws kan Trump natuurlijk niet zelfstandig een deal sluiten waarin EU troepen genoemd worden. Dat zou helemaal gek zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 26 februari 2025 @ 01:43:20 #91
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216836473
Al dat gespeculeer hier
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216836890
D
quote:

[..]

De EU was voor het geld. De VS voor de militaire kracht.
Hij kiest toch voor de VS omdat er geen keus is.
Dat is een daadwerkelijke oplossing.
Vakman pur sang
  woensdag 26 februari 2025 @ 07:30:04 #93
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216836906
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet mee eens.
Als de VS daar gebieden gaat ontwikkelen is dat al een zekere veiligheidsgarantie.

Of denk je dat Putin Amerikaanse belangen aan gaat vallen?

En wellicht zal Putin er ook gewoon mee akkoord gaan. Aangezien de Chinezen kennelijk al aan zijn kant van de bezette gebieden bezig zijn.

Sws kan Trump natuurlijk niet zelfstandig een deal sluiten waarin EU troepen genoemd worden. Dat zou helemaal gek zijn.
Stelling: er komen helemaal geen EU troepen.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 07:33:11 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216836922
Er komt helemaal geen deal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216836937
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:27 schreef capricia het volgende:
Wat ik van lees is het zo slecht nog niet voor Oekraine.
Alleen de EU staat een beetje in zijn hemd. Goh..
We mogen alleen het bonnetje betalen, als ik de EU was zou ik zeggen: Prima als je voor de VS kiest, maar zoek het dan verder ook maar uit, ook gelijk de opgevangen mensen terug zetten, we zijn hier geen hotel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 26 februari 2025 @ 07:37:03 #96
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216836953
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 07:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
We mogen alleen het bonnetje betalen, als ik de EU was zou ik zeggen: Prima als je voor de VS kiest, maar zoek het dan verder ook maar uit, ook gelijk de opgevangen mensen terug zetten, we zijn hier geen hotel.
Dat zou Realpolitik zijn.
pi_216837008
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 07:33 schreef sp3c het volgende:
Er komt helemaal geen deal
Een en al leugens wat er uit Trump zijn mond komt. Benieuwd wanneer 'ie wordt afgezet.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_216837032
Er komt hoogstwaarschijnlijk wel een deal.
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 08:16:53 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216837146
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 07:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Er komt hoogstwaarschijnlijk wel een deal.
Grondstoffen wel

Maar geen vredesdeal met peacekeepers enzo
  woensdag 26 februari 2025 @ 08:23:13 #100
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216837171
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit.
En ik vraag me af welk Europees land serieus troepen gaat sturen. Dat vroeg ik me sws al af. Want echt concreet wordt het allemaal niet.
Maar als het om het beschermen van Amerikaanse mining-operaties gaat, dan helemaal. Maar misschien wil de VS wel contractors inhuren. Dat doen ze wel vaker.
Zie trump er nog wel voor aan om een deal te sluiten met poetin om russische troepen dat te laten beschermen.. de vuile verrader
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 26 februari 2025 @ 08:50:58 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216837363
Russische kleptocraten maken van Russische armoede een wapen.

quote:
Poverty is an integral part of the Russian model, and with the average Russian citizen earning only 15% of what the average European earns, a steady supply of desperate cannon fodder is assured.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 09:25:48 #102
8781 crew  Frutsel
pi_216837691
Leuke column van Leon de Winter in de Telegraaf over het "masterplan" van Trump. (achter betaalmuur)
Ik roep het hier al tijden...

quote:
6s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 13:39 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Trump had Oekraine "geruild" voor een actie tegen Iran, China of weet ik ut :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 10:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik zie Trump er voor aan dat hij Putin de Oekraine aanreikt als kadootje in ruil voor wat bommen op Iran om Israel te pleasen.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]
In ruil voor acties in Gaza en Iran
  woensdag 26 februari 2025 @ 09:29:28 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216837730
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:25 schreef Frutsel het volgende:
Leuke column van Leon de Winter in de Telegraaf over het "masterplan" van Trump. (achter betaalmuur)
[..]
[..]
[..]

Heb je een beknopte samenvatting van de column?
pi_216837771
edit: dat mag dus niet

[ Bericht 97% gewijzigd door Frutsel op 26-02-2025 09:37:57 ]
pi_216837781
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zie DM.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 26 februari 2025 @ 09:41:08 #106
396550 Richestorags
pi_216837826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:36 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zie DM.
Thnx. Ik ga het verhaal even laten bezinken.
pi_216838042
Ik zie Trump er zelf nog wel voor aan om Zelensky vrijdag in Amerika vast te houden / te arresteren en op grond van net bedachte beschuldigingen hem aan Rusland te geven. Vertrouw hem voor geen meter.
pi_216838075
quote:
[..]
[..]
[..]

Klinkt niet onlogisch idd.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_216838080
quote:
[..]
[..]
[..]

Inderdaad zeer interessant en hopelijk ook met een hoog waarheidsgehalte.

Ik verwacht ook wel dat iets dergelijks achter de acties van Trump zit. Trump heeft al heel lang China in beeld als grootste dreiging (en terecht).

Door nu Rusland te verbinden met het Westen lost hij een hoop problemen gelijktijdig op: het conflict in Oekraïne, het kan een belangrijke stap zijn naar duurzame vrede in het Midden-Oosten (eerdere stappen al gezet door Trump) en je isoleert China.

Allemaal speculaties momenteel, maar laten we hopen dat het niet alleen waar is, maar zelfs slaagt. Want dan zouden wellicht naar een wereld kunnen waarin vrede nog normaler is dan het de afgelopen 75 jaar was. Minder geld naar een vernietigingsindustrie. Waardoor er meer geld is voor onderwijs/gezondheidszorg/enz.
pi_216838105
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij suggereert dat Trump ipv alles te geven wat Poetin wil juist zal eisen van Poetin dat hij de banden met Iran door zal snijden en dat het grote plan is om Rusland te betrekken bij het Westen.
pi_216838108
Re: Dat meningsartikel van Leon de Winter - Neuuhh, het is helemaal niet geloofwaardig dat Trump gek is geworden.

Dit postte de helderste denker in de geschiedenis vandaag op z'n Truth social:

twitter
  woensdag 26 februari 2025 @ 10:34:21 #112
396550 Richestorags
pi_216838331
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:12 schreef MaxMark het volgende:
Re: Dat meningsartikel van Leon de Winter - Neuuhh, het is helemaal niet geloofwaardig dat Trump gek is geworden.

[ x ]
Het klinkt alsof ze Lil` Kleine op de lyrics hebben gezet. Best wel een kek deuntje moet ik zeggen.
pi_216838349
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:12 schreef MaxMark het volgende:

[ x ]
Trump is een man die zich door zijn ego laat leiden. Hij vindt Poetin een toffe kerel, en Zelensky niet. Eerder heeft hij ook geen hulp van Zelensky kunnen krijgen om Biden zwart te maken.

Nu doen alsof er achter Trumps domme gedrag een geweldig plan zit is lachwekkend.
  woensdag 26 februari 2025 @ 10:38:46 #114
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216838390
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik verwacht ook wel dat iets dergelijks achter de acties van Trump zit. Trump heeft al heel lang China in beeld als grootste dreiging (en terecht).

Door nu Rusland te verbinden met het Westen lost hij een hoop problemen gelijktijdig op: het conflict in Oekraïne, het kan een belangrijke stap zijn naar duurzame vrede in het Midden-Oosten (eerdere stappen al gezet door Trump) en je isoleert China.

Allemaal speculaties momenteel, maar laten we hopen dat het niet alleen waar is, maar zelfs slaagt. Want dan zouden wellicht naar een wereld kunnen waarin vrede nog normaler is dan het de afgelopen 75 jaar was. Minder geld naar een vernietigingsindustrie. Waardoor er meer geld is voor onderwijs/gezondheidszorg/enz.
Yeah, right. Vooral die laatste zinnen. Geloof je het zelf?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216838393
Ik vraag me af of Zelensky ooit nog uit een raam gaat flikkeren of een kopje polonium-210 thee krijgt. Die man moet voor de rest van z'n leven goed beveiligd worden. Straks zijn er verkiezingen en is er een andere president, maar de Russische 'KGB maffia' zal hem wel proberen te blijven opzoeken.
pi_216838406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Trump is een man die zich door zijn ego laat leiden. Hij vindt Poetin een toffe kerel, en Zelensky niet. Eerder heeft hij ook geen hulp van Zelensky kunnen krijgen om Biden zwart te maken.

Nu doen alsof er achter Trumps domme gedrag een geweldig plan zit is lachwekkend.
Maakt allemaal niet zoveel uit zodra de vleesmolen stopt.
pi_216838467
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Yeah, right. Vooral die laatste zinnen. Geloof je het zelf?
Van vandaag op morgen niet nee. Maar dat een wereld met meer welvaart voor iedereen, waardoor mensen meer te verliezen hebben, veiliger kan worden in de toekomst? Zo’n gekke gedachte lijkt mij dat niet.

Maar goed, waarom reageer je zo gepikeerd op mijn reactie?
pi_216838485
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:39 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me af of Zelensky ooit nog uit een raam gaat flikkeren of een kopje polonium-210 thee krijgt. Die man moet voor de rest van z'n leven goed beveiligd worden. Straks zijn er verkiezingen en is er een andere president, maar de Russische 'KGB maffia' zal hem wel proberen te blijven opzoeken.
Het zou mij anders ook niet verbazen als hij gewoon door een landgenoot omgelegd wordt. Nu is hij nog een held, maar als Oekraïne straks na 3 jaar opoffering met lege handen staat kan het sentiment wel eens flink gaan draaien.
  woensdag 26 februari 2025 @ 10:47:20 #119
438527 MissButterflyy
pi_216838504
Joh, de oorlog gaat voorlopig nog verder. Er is echt nog geen vrede in zicht.
pi_216838583
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Tot nu toe heeft Trump alleen nog maar de VS, Europa en Oekraïne verzwakt. Poetin hoeft op deze manier niet direct vrede, zolang hij ingeschat dat doorvechten land oplevert en het intern niet instort. Hoop is natuurlijk dat hij dit verkeerd taxeert.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_216838585
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Kennelijk hoop je dat. Waarom?
  woensdag 26 februari 2025 @ 10:53:55 #122
438527 MissButterflyy
pi_216838600
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat ik dat hoop?
pi_216838611
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Van vandaag op morgen niet nee. Maar dat een wereld met meer welvaart voor iedereen, waardoor mensen meer te verliezen hebben, veiliger kan worden in de toekomst? Zo’n gekke gedachte lijkt mij dat niet.

Maar goed, waarom reageer je zo gepikeerd op mijn reactie?
Het is natuurlijk niet heel reëel te denken dat de VS hun grootste dreiging te lijf gaat met minder geld naar defensie en meer naar onderwijs en gezondheidszorg. Leuk ideaalbeeld, maar past totaal niet bij de lijn die men voert
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 26 februari 2025 @ 10:56:03 #124
438527 MissButterflyy
pi_216838626
Nu.nl

quote:
Ik hoor dat hij vrijdag komt", zei Trump, zonder de overeenkomst expliciet te bevestigen. "Ik vind het prima als hij dat wil. Hij wil het graag samen met mij ondertekenen. Ik begrijp dat dat een grote deal is, een hele grote deal." Op de vraag naar wat Oekraïne uit zo'n akkoord zou halen, antwoordde Trump: "Het recht om de strijd voort te zetten."
De VS mag er graaien, dan mag de oorlog doorgaan.
pi_216838668
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl
[..]
De VS mag er graaien, dan mag de oorlog doorgaan.
Ja, rare uitspraak (wederom) van Trump.. "Het recht om de strijd voort te zetten". Bitch, daar heb je helemaal niks over te zeggen.
pi_216838670
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er wordt niets gehoopt behalve op rechtvaardigheid voor Oekraïne.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 11:03:40 #127
3928 Ulx
pi_216838726
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het zou mij anders ook niet verbazen als hij gewoon door een landgenoot omgelegd wordt. Nu is hij nog een held, maar als Oekraïne straks na 3 jaar opoffering met lege handen staat kan het sentiment wel eens flink gaan draaien.
Ze blijven gewoon doorvechten, bovendien: Zelfs na een wapenstilstand zal Rusland weer komen zodra die de kans zien. Poetin heeft hetzelfde probleem ook. Die heeft man niets bereikt heeft behalve wat vierkante kilometers land. En dat in ruil voor een onbruikbare marinehaven, een gezonken vloot, en een olie- en gasinfrastructuur in puin. En een kleine miljoen dode of verminkte soldaten. En een Europa dat zich ineens tot de tanden aan het bewapenen is. Dus die kan het zich helemaal niet veroorloven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 11:05:22 #128
3928 Ulx
pi_216838749
quote:
Russian sources confirm: Ukainian UAVs struck the Tuapse refinery overnight, damaging the ELOU-AVT-12 unit and a crude oil pipeline, causing a spill. Two private homes and a car were also affected. Local reports suggest the seaport was targeted as well—no confirmation yet.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lj2z5hzbd22m
Een dag geen raffinaderij in brand gezet is een dag niet geleefd.
pi_216838805
quote:

[..]

Denk niet dat Trump daarin gaat slagen als dat zijn intentie is.

https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html

Ik vrees eerder dat Trump de wereld in drie invloedsferen wil veranderen. De VS gaat dan Canada, Mexico en Groenland inpikken en Rusland een poging wagen in Europa, wat dan voor een hele grote oorlog gaat zorgen op ons continent. Mogelijk wordt Rusland dan zelfs gesteund door de VS.
pi_216838821
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze blijven gewoon doorvechten, bovendien: Zelfs na een wapenstilstand zal Rusland weer komen zodra die de kans zien. Poetin heeft hetzelfde probleem ook. Die heeft man niets bereikt heeft behalve wat vierkante kilometers land. En dat in ruil voor een onbruikbare marinehaven, een gezonken vloot, en een olie- en gasinfrastructuur in puin. En een kleine miljoen dode of verminkte soldaten. En een Europa dat zich ineens tot de tanden aan het bewapenen is. Dus die kan het zich helemaal niet veroorloven.
Diplomatiek gezien zal Rusland ook een eindweg geboden moeten worden waarmee ze definitief van het oorlogspad afgaan.
Lastig.
Vakman pur sang
pi_216838857
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Diplomatiek gezien zal Rusland ook een eindweg geboden moeten worden waarmee ze definitief van het oorlogspad afgaan.
Lastig.
Het gouden bruggetje. Nu schijnt Mark Rutte nog een geheim wapen te hebben. Misschien wacht hij even op het juiste klimaat om het te presenteren. Moet Nederland wel lef tonen, en zich bij "de goeden" gaan voegen.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:13:10 #132
319979 Fok-it
All is well
pi_216838863
quote:

[..]

Haha :')

Wat een figuur ben jij toch ook echt.

Echt gebaseerd op gebakken lucht deze post. Voorlopig verkondigd Trump flagrante leugens tijdens staatsbezoeken en zorgt hij ervoor dat Rusland carte blanche toegeworpen krijgt. Dus geen idee wat je aan het bazelen bent met je nog vreedzamere wereld dan de afgelopen 70 jaar.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 11:17:46 #133
3928 Ulx
pi_216838904
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lastig.
Tja, handel drijven en een normaal land zijn willen ze niet. Dat hebben we de afgelopen 25 jaar wel gemerkt. Ze willen de USSR of het Russisch keizerrijk terug.

Lastig.
pi_216838939
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik vrees eerder dat Trump de wereld in drie invloedsferen wil veranderen. De VS gaat dan Canada, Mexico en Groenland inpikken en Rusland een poging wagen in Europa, wat dan voor een hele grote oorlog gaat zorgen op ons continent. Mogelijk wordt Rusland dan zelfs gesteund door de VS.
Dat inpikken van landen lijkt me wat vergezocht, maar dat Trump graag de bestaande wereldorde (waar de VS eigenlijk juist enorm van profiteert) wil vervangen door een wereldorde waarin het recht van de sterkste geldt is alom bekend. Maar dat is eigenlijk meer meegaan met China en Rusland dan weerstand bieden.
We hebben een groot deel van onze welvaart in de wereld te danken aan non-zero sum denken. Trump is echter een pure zero-sum denker. In zijn belevingswereld is zijn alle concessies die hij aan Rusland doet ook gewoon gratis, want Oekraïne is niet de VS, dus dat kan ie gewoon 'gratis' weggeven in zijn ogen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216838965
Ik ben echt zeer benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. De grondstoffen deal moet toch ook wel gepaard gaan met een soort van veiligheidsgaranties voor Oekraïne, waarbij Zelensky vast akkoord zal moeten gaan met een soort gedemilitariseerde zone of zelfs het opgeven van gebied dat in handen van de Russen is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216838973
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben echt zeer benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. De grondstoffen deal moet toch ook wel gepaard gaan met een soort van veiligheidsgaranties voor Oekraïne, waarbij Zelensky vast akkoord zal moeten gaan met een soort gedemilitariseerde zone of zelfs het opgeven van gebied dat in handen van de Russen is.
Het wordt helemaal feest als die grondstoffen in gebied liggen die nu door Rusland bezet zijn.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216838985
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Echt gebaseerd op gebakken lucht deze post. Voorlopig verkondigd Trump flagrante leugens tijdens staatsbezoeken en zorgt hij ervoor dat Rusland carte blanche toegeworpen krijgt. Dus geen idee wat je aan het bazelen bent met je nog vreedzamere wereld dan de afgelopen 70 jaar.
Wat een nare manier van discussiëren.
Je kan het oneens zijn maar dan beginnen met lachen-huilsmiley en dan denigrerend antwoorden is onnodig en bovendien kinderachtig
Vakman pur sang
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:27:26 #138
319979 Fok-it
All is well
pi_216839013
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat een nare manier van discussiëren.
Je kan het oneens zijn maar dan beginnen met lachen-huilsmiley en dan denigrerend antwoorden is onnodig en bovendien kinderachtig
Kinderachtig om iemand op de feiten te wijzen. Haha ja. Je zag ook dat Trump dat erg vervelend vond toen Macron hem verbeterde
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 11:28:23 #139
3928 Ulx
pi_216839022
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat mogen de Amerikaanse bedrijven uitzoeken die de concessies moeten exploiteren lijkt me. Als die dat al willen gaan doen. Want ik detecteer weinig enthousiasme vanuit het Amerikaanse mijnwezen om te gaan graven in dat oorlogsgebied. Helemaal niets eigenlijk.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:42:41 #140
438527 MissButterflyy
pi_216839144
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het wordt helemaal feest als die grondstoffen in gebied liggen die nu door Rusland bezet zijn.
Zal wel niet.
Ben wel benieuwd hoe Rusland op dit nieuws reageert. Iemand die Russische media volgt?
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:43:21 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216839151
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De Oekraïners hadden precies daarop moeten inzetten: alléén afspraken maken over delfstoffen in het nu door Rusland bezette grondgebied.
Huilen dan.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:44:21 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216839161
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zal wel niet.
Ben wel benieuwd hoe Rusland op dit nieuws reageert. Iemand die Russische media volgt?
Het humeur van @phpmystyle is doorgaans een goede graadmeter daarvoor.
Huilen dan.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:46:22 #143
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216839180
Zelensky was comedian en werd president, Trump doet precies het tegenovergestelde.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216839198
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat mogen de Amerikaanse bedrijven uitzoeken die de concessies moeten exploiteren lijkt me. Als die dat al willen gaan doen. Want ik detecteer weinig enthousiasme vanuit het Amerikaanse mijnwezen om te gaan graven in dat oorlogsgebied. Helemaal niets eigenlijk.
Russen houden van tradities, dus dat zal dan wel een Gulag worden, waar dit keer de opbrengst naar Famlie Trump en zijn westerse vrienden gaat. Wordt wel de meest westerse gelegen goelag. Dus kijk maar uit als Oekraine bij de EU komt, en federalisering "om ons vrije westen te beschermen" in een hogere versnelling gaat.
Dit is zo'n geprivatiseerd staatsbedrijf:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nornikel
Ik denk dat de politieke familie van Trump dit bedrijf opeist voor een van zijn kinderen. Staan nog steeds veel bevroren Russische tegoeden in het westen. Ik verwacht zo'n "zakelijke deal" voor wapenstilstand.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:50:32 #145
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216839231
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De Oekraïners hadden precies daarop moeten inzetten: alléén afspraken maken over delfstoffen in het nu door Rusland bezette grondgebied.
Is er bekend wat die deal inhoudt dan? En Zelensky loopt imho een groot risico dat als ie een Trumpiaanse deal tekent, dat Europa dan zegt "als je goedkoop je bips verkoopt aan Trump, zoek het dan maar uit". Dan gaat er een grote muur om Oekraïne, graven alle landen ten westen van Rusland/Belarus/Oekraïne zich volledig in en is Oekraïne afgeserveerd.

Overall schat ik Zelensky significant slimmer in dan Trump. Dus geloof ik simpelweg niet dat er ook maar iets van een voordeel voor de US in deze deal zit :') .
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:52:52 #146
36431 bleiblei
pi_216839254
Ter onderbouwing, dit interessante artikel, helaas achter paywall;
https://www.ad.nl/buitenl(...)ukte-deals~a141bd5f/
pi_216839302
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat ik dat hoop?
Dat is het gevoel dat jouw posts oproepen. Je reageert erg afwijzend op mijn hoop dat we weer de goede kant opgaan in de wereld en tevens op pogingen om de oorlog te beëindigen.

Waarom doe je dat dan?
pi_216839318
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet heel reëel te denken dat de VS hun grootste dreiging te lijf gaat met minder geld naar defensie en meer naar onderwijs en gezondheidszorg. Leuk ideaalbeeld, maar past totaal niet bij de lijn die men voert
Op korte termijn sowieso niet, maar daar had ik het dan ook niet over. Vertrouwen moet weer opgebouwd worden. Dat kost vele decennia.
pi_216839330
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:52 schreef bleiblei het volgende:
Spijker op de kop. Zoals zijn biograaf terecht stelt: Trump heeft een talent voor marketing, niet voor deals.

Ik kan mij alle heisa rond zijn ontmoeting met Kim Jung-Un nog herinneren. Het was historisch, Trump was de ultieme dealmaker. Zijn fans kwamen superlatieven tekort. Waar andere westerse leiders faalden, wist Trump de Noord-Koreaanse dictator te verleiden tot het maken van afspraken.

Maar toen de rook was opgetrokken bleek die hele 'deal' geen reet voor te stellen. Het enige wat Trump had bereikt was dat hij Kim Jung-Un had gelegitimeerd door hem zo'n podium te bieden.

We zijn nu flink wat jaren verder. Ga maar na: wat hebben de VS en de wereld gehad aan die ontmoeting? Noord-Korea is nog steeds een gevaarlijke schurkenstaat en zijn soldaten vechten nu mee in Oekraïne. Lekker gewerkt, Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216839334
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:59 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Er wordt niets gehoopt behalve op rechtvaardigheid voor Oekraïne.
Doorvechten is wat dat betreft niet behulpzaam aan dat doel. Niet dat ik ook maar een mogelijkheid zie dat Oekraïne hier goed uit gaat komen. Oekraïne is keihard genaaid.
pi_216839352
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik lees de afgelopen weken alleen maar dat Poetin de overwinning door Trump op een zilveren schaaltje krijgt aangereikt, dus er zijn velen die het niet echt met jou eens zijn.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:03:49 #152
36431 bleiblei
pi_216839359
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is het gevoel dat jouw posts oproepen. Je reageert erg afwijzend op mijn hoop dat we weer de goede kant opgaan in de wereld en tevens op pogingen om de oorlog te beëindigen.

Waarom doe je dat dan?
We gaan alleen niet de goede kant op in de wereld :') . En wederom ik zeg niet dat ik pro-oorlog ben. Ik ben pro-sustaining oplossingen. Niet dat gewapper wat nu vanuit de US komt. Als je daar in gelooft ben je m.i. best naïef, gezien het trackrecord van de betrokkenen.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:04:04 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216839363
Ik heb nu eigenlijk het idee dat Trump en Zelensky gewoon gaan doorvechten tot Poetin vanzelf niet meer kan. Met die mineralen als beloning voor Trump.
pi_216839366
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ja, zeker dat laatste is behoorlijk vergezocht.

Maar goed, we gaan het zien.
pi_216839379
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nee, het is gebaseerd op de column die door iemand onder de aandacht werd gebracht. Lees gewoon even terug zou ik zeggen.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:05:56 #156
36431 bleiblei
pi_216839381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:04 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb nu eigenlijk het idee dat Trump en Zelensky gewoon gaan doorvechten tot Poetin vanzelf niet meer kan. Met die mineralen als beloning voor Trump.
Nee, dat is tot Poetin bij Trump aan tafel komt te zitten. Dan draait het windvaantje ineens de andere kant op.
pi_216839415
quote:
Vanwaar deze aparte stelling? Trump zit op schoot bij Putin en heeft Zelensky een dictator genoemd, wat volkomen ridicuul en tevens onjuist.
pi_216839427
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nee, dat is tot Poetin bij Trump aan tafel komt te zitten. Dan draait het windvaantje ineens de andere kant op.
Dan moet Zelensky een week later weer aanschuiven. Of een andere politicus die hem van gedachten kan veranderen. Merz is nog niet langs geweest?
pi_216839457
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:52 schreef bleiblei het volgende:
Weinig nieuws, veel mening… Maar goed, van het AD hoef je ook niet echt veel te verwachten. Het huisvrouwtje wat tv kijkt (aldus Derksen) is de trekker aldaar. ;)
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:12:51 #160
36431 bleiblei
pi_216839460
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:10 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Dan moet Zelensky een week later weer aanschuiven. Of een andere politicus die hem van gedachten kan veranderen. Merz is nog niet langs geweest?
Klopt, zo gaat dat sinds die idioot aan de macht is. Europese leiders hebben overigens geen invloed meer op z'n mening want die weten allang wat voor mafklapper het is en lachen hem in z'n gezicht uit, zie Macron eergisteren. Eigenlijk de enige manier hoe je hem zou moeten behandelen naar mijn mening. Gewoon laten zien aan de wereld en zijn kiezers dat die man een nono is en niet serieus genomen wordt door de rest van de wereld.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:15:11 #161
36431 bleiblei
pi_216839488
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Weinig nieuws, veel mening… Maar goed, van het AD hoef je ook niet echt veel te verwachten. Het huisvrouwtje wat tv kijkt (aldus Derksen) is de trekker aldaar. ;)
En dan Derksen quoten :') .
Nuff said.
pi_216839512
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]
We gaan alleen niet de goede kant op in de wereld :') . En wederom ik zeg niet dat ik pro-oorlog ben. Ik ben pro-sustaining oplossingen. Niet dat gewapper wat nu vanuit de US komt. Als je daar in gelooft ben je m.i. best naïef, gezien het trackrecord van de betrokkenen.
Nee, de afgelopen jaren ging het de verkeerde kant op. Ik hoop dat het wel de goede kant opgaat.

Als dat onder Trump gebeurt, prima wat mij betreft. Mij bekruipt echter het gevoel dat sommigen zo’n hekel aan Trump hebben dat ze nog liever hebben dat WO3 uitbreekt onder hem dan een duurzame vrede ontstaat…

Dat vind ik zelf vrij bijzonder.

Of het hem gaat lukken? Geen idee. Afwachten maar. Het is niet alsof hij het alleen doet. Wellicht zitten de juiste poppetjes in zijn omgeving waardoor het hem wel lukt.

Echt, wat is er mis met hopen dat het hem wel lukt?
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 12:17:22 #163
3928 Ulx
pi_216839518
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zal wel niet.
Die voorraden zijn schattingen. Men weet het niet helemaal zeker. En de VS heeft de annexaties niet erkend, dus staat er Oekraïne in de overeenkomst kan het net zo goed de Krim of de Donbas zijn.
pi_216839525
quote:
Rusland is aan de winnende hand. De enige manier om het om te draaien is boots on the ground en dat was zelfs voor Biden cs onbespreekbaar.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:18:42 #165
36431 bleiblei
pi_216839535
Niets mis mee. Wel naïef.
Net als een bron ongelezen downplayen door Derksen te quoten. Vind ik ook naïef.
pi_216839540
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Rusland is aan de winnende hand. De enige manier om het om te draaien is boots on the ground en dat was zelfs voor Biden cs onbespreekbaar.
Ja, dat hoor ik al 3 jaar, ondertussen slagen ze er niet eens in om Koersk te ontzetten. :')
pi_216839546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:15 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En dan Derksen quoten :') .
Nuff said.
Als jij jezelf als humorloos wil neerzetten hier: be my guest.
pi_216839548
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, de afgelopen jaren ging het de verkeerde kant op. Ik hoop dat het wel de goede kant opgaat.

Als dat onder Trump gebeurt, prima wat mij betreft. Mij bekruipt echter het gevoel dat sommigen zo’n hekel aan Trump hebben dat ze nog liever hebben dat WO3 uitbreekt onder hem dan een duurzame vrede ontstaat…

Of het hem gaat lukken? Geen idee. Afwachten maar. Het is niet alsof hij het alleen doet. Wellicht zitten de juiste poppetjes in zijn omgeving waardoor het hem wel lukt.

Echt, wat is er mis met hopen dat het hem wel lukt?
Volgens mij gaat het er om dat een agressor niet beloond mag worden....
pi_216839551
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:18 schreef bleiblei het volgende:
Niets mis mee. Wel naïef.
Net als een bron ongelezen downplayen door Derksen te quoten. Vind ik ook naïef.
Ongelezen? Ik heb een abonnement (op het ed, maar dat is 90% hetzelfde)!
pi_216839555
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:09 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Vanwaar deze aparte stelling? Trump zit op schoot bij Putin en heeft Zelensky een dictator genoemd, wat volkomen ridicuul en tevens onjuist.
Precies. Het is echt niet zo dat Trump / USA nu weer tegen Rusland gaat keren. Er komt een deal die financieel goed uitpakt voor de Amerikanen en daarbij willen ze samen met Rusland optrekken in het MO én een blok vormen jegens China.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:21:35 #171
36431 bleiblei
pi_216839563
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij jezelf als humorloos wil neerzetten hier: be my guest.
Interessante definitie van grappig...
pi_216839565
quote:

[..]
Valt wel mee hoor. Het Westen is heel lang enorm terughoudend geweest in steun. Die kwam altijd mondjesmaat en rijkelijk laat. Vliegtuigen, lange afstandsraketten, grote hoeveelheden drones en ga zo maar door. Als het westen wil, dan kunnen we een veel beslissendere rol spelen in het conflict. Maar goed die wil lijkt niet echt aanwezig, al helemaal niet bij Trump.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:22:43 #173
36431 bleiblei
pi_216839573
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ongelezen? Ik heb een abonnement (op het ed, maar dat is 90% hetzelfde)!
Dan had je gelezen dat het verre van meningen alleen is.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 12:23:06 #174
3928 Ulx
pi_216839576
quote:

[..]
Hoe wint Rusland dan eigenlijk? Gewoon concreet: Gaan ze Kyiv veroveren? Want het hele front staat weer stil.
pi_216839579
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:19 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja, dat hoor ik al 3 jaar, ondertussen slagen ze er niet eens in om Koersk te ontzetten. :')
Nee, al drie jaar hoor je dat Oekraïne gaat winnen. Wat simpelweg niet in de kaarten zit. We horen ook dat de Russische economie op het punt van ineenstorting zit. Ook niet waar. Natuurlijk, oorlog voeren heeft zijn gevolgen, maar de hoop dat binnenkort Poetin met een wit vlaggetje moet gaan zwaaien is veruit minder realistisch dan dat er dit jaar nog vrede komt.
pi_216839584
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:20 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het er om dat een agressor niet beloond mag worden....
Dat is een mooi uitgangspunt, maar de wereld werkt nu eenmaal niet zo. Dat is het boek van de gebr. Grimm…
pi_216839602
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Valt wel mee hoor. Het Westen is heel lang enorm terughoudend geweest in steun. Die kwam altijd mondjesmaat en rijkelijk laat. Vliegtuigen, lange afstandsraketten, grote hoeveelheden drones en ga zo maar door. Als het westen wil, dan kunnen we een veel beslissendere rol spelen in het conflict. Maar goed die wil lijkt niet echt aanwezig, al helemaal niet bij Trump.
Die wil is er niet vanwege het besef dat een dreigend verlies gelijk staat aan een dreigend nucleair conflict. En geen enkel land is bereid om de eigen landsgrenzen op het spel te zetten voor Oekraïne. En terecht natuurlijk.
pi_216839621
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dan had je gelezen dat het verre van meningen alleen is.
Ik heb het stuk gelezen, inclusief dat de blunder van Biden tav Afghanistan gewoon even aan Trump wordt toegerekend.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 12:27:15 #179
3928 Ulx
pi_216839627
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, al drie jaar hoor je dat Oekraïne gaat winnen. Wat simpelweg niet in de kaarten zit. We horen ook dat de Russische economie op het punt van ineenstorting zit. Ook niet waar. Natuurlijk, oorlog voeren heeft zijn gevolgen, maar de hoop dat binnenkort Poetin met een wit vlaggetje moet gaan zwaaien is veruit minder realistisch dan dat er dit jaar nog vrede komt.
Het enige wat Oekraïne moet doen is de Russen blijven slachten en de Russische industrie in puin gooien. En zolang ze dat blijven doen wint Rusland niet, en dat is winst.
pi_216839636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe wint Rusland dan eigenlijk? Gewoon concreet: Gaan ze Kyiv veroveren? Want het hele front staat weer stil.
Het is een uitputtings oorlog. En Rusland kan dit veel langer volhouden dan Oekraïne.
pi_216839639
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die wil is er niet vanwege het besef dat een dreigend verlies gelijk staat aan een dreigend nucleair conflict. En geen enkel land is bereid om de eigen landsgrenzen op het spel te zetten voor Oekraïne. En terecht natuurlijk.
Dat nucleaire fabeltje dat gelooft vrijwel niemand meer vandaag de dag.
En als het sec zou gaan om een klein conflictje tussen twee landen waar verder niets op het spel staat dan was het tot daaraantoe, maar het is genoegzaam duidelijk dat Poetin een imperialistische bewind voert en gestaag terugwil naar minimaal de oude USSR al dan niet incluis Warschaupactlanden, dus er staat wel iets meer op het spel dan Oekraïne.
pi_216839646
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het enige wat Oekraïne moet doen is de Russen blijven slachten en de Russische industrie in puin gooien. En zolang ze dat blijven doen wint Rusland niet, en dat is winst.
Het probleem voor Oekraïne is dat het ook henzelf schaadt. En ik denk dat Trump duidelijk heeft laten zien dat rekenen op hulp van anderen om alles weer op te bouwen erg wankel is.
pi_216839653
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
En als het sec zou gaan om een klein conflictje tussen twee landen waar verder niets op het spel staat dan was het tot daaraantoe, maar het is genoegzaam duidelijk dat Poetin een imperialistische bewind voert en gestaag terugwil naar minimaal de oude USSR al dan niet incluis Warschaupactlanden, dus er staat wel iets meer op het spel dan Oekraïne.
Dat laatste, dat is nou een fabel.

Maar goed, waarom heeft de Westerse wereld dan nooit het conflict in het voordeel van Oekraïne laten draaien? Want kom dan met een geloofwaardige alternatieve verklaring…
pi_216839664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is een uitputtings oorlog. En Rusland kan dit veel langer volhouden dan Oekraïne.
De uithouding van Oekraïne wordt mede bepaald door het Westen. Dus ze zouden het langer vol kunnen houden als we ze meer zouden steunen.

En Rusland kan eerder opgeven als ze merken dat zijn tegenstander meer steun krijgt.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:32:18 #185
36431 bleiblei
pi_216839667
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem voor Oekraïne is dat het ook henzelf schaadt. En ik denk dat Trump duidelijk heeft laten zien dat rekenen op hulp van anderen om alles weer op te bouwen erg wankel is.
Hebben ze een alternatief dan?
Naar mijn weten niet.
pi_216839672
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar goed, waarom heeft de Westerse wereld dan nooit het conflict in het voordeel van Oekraïne laten draaien? Want kom dan met een geloofwaardige alternatieve verklaring…
Waarom is dat laatste een fabel? Poetin is al meer dan een decennium bezig om geleidelijk aan buurlanden te veroveren, van binnenuit binnen de Russische invloedssfeer te krijgen en ga zo maar door. Het is niet voor niets dat de Polen zich tot de tanden toe aan het bewapenen zijn, dat een Finland en Zweden bij de NAVO zijn gegaan, dat de Baltische staten in de hoogste staat van paraatheid zijn en zo verder. Als je dit ziet als een klein conflictje dan heb je toch echt wel een enorme dosis geopolitieke naïviteit.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:34:12 #187
36431 bleiblei
pi_216839674
quote:

[..]

Dat laatste is wel wat er meermaals door Rusland officials is gecommuniceerd. Dat het totaal onrealistisch wensdenken is klopt. Maar ze willen dat wel.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 12:34:31 #188
3928 Ulx
pi_216839681
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Oekraïne zet nu laserwapens in en de Russen doen de logistiek nu met ezels omdat de voertuigen op zijn. Het enige wat Oekraïne moet doen is die onuitputtelijke hoeveelheid kanonnenvoer die Poetin op ze afstuurt kapot blijven schieten.

Of dat laserwapen een eigen product is of dat ze een Brits systeem hebben is niet zeker, maar ze hebben wel iets.
pi_216839683
quote:

[..]

Met een beetje geluk zijn het de mineralen en gasvelden die nu bezet zijn door de Russen.
Dan kan de VS er pas iets mee wanneer de Russen verjaagd zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:34:41 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216839685
quote:

[..]
Heb jij de afgelopen +- 10 jaar liggen slapen of wat?
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 12:35:23 #191
3928 Ulx
pi_216839689
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem voor Oekraïne is dat het ook henzelf schaadt.
Wat schaadt henzelf? Terugslaan? Duh.
pi_216839691
Okay. Dus Trump gaat miljarden geven voor die deal dat ze daar 50/50 mogen minen. Inclusief militair spul. En Oekraïne mag doorvechten.

Dat is wat we weten, correct?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:36:47 #193
36431 bleiblei
pi_216839699
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze kunnen beter idd de status quo accepteren en alsnog de Russen met vlaggen en chocola welkom heten. Wat de ervaring leert dat dat hen niet zal schaden :') .
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:48:12 #194
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216839815
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Al drie jaar lang is het 'dit is echt het laatste wat Rusland te bieden geeft'
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:50:25 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216839845
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:48 schreef xzaz het volgende:

[..]
Al drie jaar lang is het 'dit is echt het laatste wat Rusland te bieden geeft'
Dat. En de quasi leuke grappen over Russen die ezeltjes gebruiken voor logistiek, oude tanks die niet deugen, hondenvoer voor soldaten, en dat wordt betaald met enorme armoede en voedselschaarste in Rusland zelf.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:50:27 #196
319979 Fok-it
All is well
pi_216839848
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is een mooi uitgangspunt, maar de wereld werkt nu eenmaal niet zo. Dat is het boek van de gebr. Grimm…
En gelukkig hebben sommige mensen nog wel een morele standaard om dat uitgangspunt na te streven. Dat de jouwe meer kenmerken heeft met Trump waar het niet zoveel uitmaakt wie een oorlog gestart is zegt vooral veel over jou en niet over ons
pi_216839888
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:31 schreef zuchtje het volgende:

[..]
De uithouding van Oekraïne wordt mede bepaald door het Westen. Dus ze zouden het langer vol kunnen houden als we ze meer zouden steunen.

En Rusland kan eerder opgeven als ze merken dat zijn tegenstander meer steun krijgt.
Het aantal mensen dat kan vechten is eindig en daar zit de achilleshiel van Oekraïne.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:54:11 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216839893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dan staat de 3e opvolger van Poetin 2084 aan de grens met Tsjechië in dit tempo. Eng hoor.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:54:16 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216839896
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:09 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Trump wil vooral laten zien dat hij de aller aller aller grootste piemel van het stel heeft. Ook groter dan Poetin.
pi_216839913
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Hebben ze een alternatief dan?
Naar mijn weten niet.
Onderhandelen over vrede/akkoord gaan met een vredesakkoord.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:55:08 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216839915
quote:

[..]
Welnee, die houden vooral de schijn op door massa's mensen van overal en nergens door de gehaktmolen te gooien.
pi_216839931
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waarom is dat laatste een fabel? Poetin is al meer dan een decennium bezig om geleidelijk aan buurlanden te veroveren, van binnenuit binnen de Russische invloedssfeer te krijgen en ga zo maar door. Het is niet voor niets dat de Polen zich tot de tanden toe aan het bewapenen zijn, dat een Finland en Zweden bij de NAVO zijn gegaan, dat de Baltische staten in de hoogste staat van paraatheid zijn en zo verder. Als je dit ziet als een klein conflictje dan heb je toch echt wel een enorme dosis geopolitieke naïviteit.
Dit. Dat Poetin militair zijn macht/rijk probeert te vergroten mag wel duidelijk zijn. Georgië, Syrië, de Krim en de Donbas, en toen volledig Oekraïne.
pi_216839936
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Binnen de invloedsfeer is wat anders dan veroveren. Bij Georgië heeft men ook niet doorgebeten.

Maar goed, het is vooral een fabel omdat het nergens echt uit blijkt.

Mag ik het antwoord op mijn vraag?
pi_216839958
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraïne zet nu laserwapens in en de Russen doen de logistiek nu met ezels omdat de voertuigen op zijn. Het enige wat Oekraïne moet doen is die onuitputtelijke hoeveelheid kanonnenvoer die Poetin op ze afstuurt kapot blijven schieten.

Of dat laserwapen een eigen product is of dat ze een Brits systeem hebben is niet zeker, maar ze hebben wel iets.
Ach, gamechanger nummer 5.389…
pi_216839974
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vrijwel iedere dag een uur of 6-7.
pi_216839984
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Doorvechten. Levert iedere dag verlies van mensenlevens op, schade aan gebouwen, enz.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:59:38 #207
319979 Fok-it
All is well
pi_216839986
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vooral gewoon horen wat je wilt horen
pi_216840008
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En gelukkig hebben sommige mensen nog wel een morele standaard om dat uitgangspunt na te streven. Dat de jouwe meer kenmerken heeft met Trump waar het niet zoveel uitmaakt wie een oorlog gestart is zegt vooral veel over jou en niet over ons
Heeft niets te maken met mores. Ik zou ook willen dat misdaad niet loont, maar als je het mij vraagt dan constateer ik dat misdaad in de meeste gevallen weldegelijk loont.
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:02:40 #209
345631 Scjvb
pi_216840036
Lavrov:

quote:
Artikel door admin • 12m •

Rusland verwerpt plan om oorlog in Oekraïne te ‘bevriezen’ langs huidige frontlinies

Rusland is niet geïnteresseerd in het bevriezen van de oorlog die het begonnen is in Oekraïne langs de huidige frontlinies en heeft zich gericht tegen de voortdurende westerse militaire steun voor Kiev.

De Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergei Lavrov, maakte deze opmerkingen woensdag tijdens een bezoek aan de Qatarese hoofdstad Doha, terwijl er nog steeds wordt gespeculeerd over de vraag of president Donald Trump kan helpen bij het sluiten van een overeenkomst om een einde te maken aan het drie jaar oude conflict.

Over het vooruitzicht van het beëindigen van de vijandelijkheden op de huidige frontline zei Lavrov dat “dit niet zal gebeuren”.

© https://www.msn.com/nl-nl(...)86baa9ac51edb2a&ei=8
Laatste houdt helaas in dat er onderling toch beter gepraat dient te worden. Het initiatief daartoe, inclusief de 'goede wil' moet van meerdere kanten blijven komen!
pi_216840037
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:16 schreef VEM2012 het volgende:

Ik vind het vrij bijzonder dat jij denkt dat er onder Trump een duurzame vrede kan komen.

Even de feiten op een rij:

- Poetin is in 2022 Oekraïne binnengevallen en heeft geprobeerd het hele land te veroveren (wat duidelijk onderdeel is van een patroon).
- Trump heeft nu met Poetin gebeld en aangekondigd dat Oekraïne geen lid mag worden van de NAVO en dat er geen Amerikaanse militairen in Oekraïne komen. Trump heeft dus belangrijke drukmiddelen weggegeven en Rusland heeft geen concessies gedaan (nogal logisch omdat Poetin zich nu gesteund voelt door Trump).
- Nu wil Trump waardevolle grondstoffen uit Oekraïne, als tegoed voor steun die onder Biden gegeven is.

Nou, we zijn echt op weg naar een duurzame vrede. Oekraïne onder druk zetten en laten betalen, en het land dat een ander land verovert en tal van misdaden begaat belonen.

(Trump had eigenlijk tegen Poetin moeten zeggen dat hij zijn grondstoffen af moest staan, hij heeft ze gestolen en is deze oorlog begonnen.)
pi_216840039
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welnee, die houden vooral de schijn op door massa's mensen van overal en nergens door de gehaktmolen te gooien.
Natuurlijk. Hoeveel terreinwinst heeft Oekraïne exact in 2024 geboekt?
pi_216840056
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gelukkig las Churchill Grimm.....
pi_216840075
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wapen hebben de Oekrainers zelf ontwikkeld, en is al een tijdje operationeel, de Trident (tryzub)
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:06:11 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216840078
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk. Hoeveel terreinwinst heeft Oekraïne exact in 2024 geboekt?
Niet veel, maar dat is bij een uitputtingsoorlog ook niet nodig.
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:06:40 #215
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216840094
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is irrelevant aan winnen ja of nee.
pi_216840106
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het aantal mensen dat kan vechten is eindig en daar zit de achilleshiel van Oekraïne.
Ja, helaas wel.
quote:
All of this is not to say that longer-ranged Western missiles do not have real utility for Ukraine, nor that they should necessarily be withheld. ATACMS and systems like British and French Storm Shadow/SCALP cruise missiles enable disruption of Russian command centers and logistics nodes. But the impact of deep strike weapons on Ukraine’s war is limited, while insufficient military manpower is likely to be the most important factor in the war’s outcome.
https://warontherocks.com(...)wer-in-ukraines-war/
pi_216840119
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vind het vrij bijzonder dat jij denkt dat er onder Trump een duurzame vrede kan komen.

- Poetin is in 2022 Oekraïne binnengevallen en heeft geprobeerd het hele land te veroveren (wat duidelijk onderdeel is van een patroon).
- Trump heeft nu met Poetin gebeld en aangekondigd dat Oekraïne geen lid mag worden van de NAVO en dat er geen Amerikaanse militairen in Oekraïne komen. Trump heeft dus belangrijke drukmiddelen weggegeven en Rusland heeft geen concessies gedaan (nogal logisch omdat Poetin zich nu gesteund voelt door Trump).
- Nu wil Trump waardevolle grondstoffen uit Oekraïne, als tegoed voor steun die onder Biden gegeven is.

Nou, we zijn echt op weg naar een duurzame vrede. Oekraïne onder druk zetten en laten betalen, en het land dat een ander land verovert en tal van misdaden begaat belonen.

(Trump had eigenlijk tegen Poetin moeten zeggen dat hij zijn grondstoffen af moest staan, hij heeft ze gestolen en is deze oorlog begonnen.)
Jij en ik weten niet wat er allemaal precies besproken word en wat het plan is.

Kijk, het is niet dat Trump helemaal alleen handelt. Als het echt zo is dat Trump alles weg wil geven en niets terug wil hebben dan is het raar dat iedereen om hem heen daar gewoon zonder meer in meegaat.

Maar goed, we gaan het zien. Er zijn nu tenminste gesprekken. Dat is al een belangrijke stap.
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:08:49 #218
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216840123
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En Europa staat er straks berooid bij met miljarden aan militair materiaal wat verdampt is, miljarden aan leningen die nooit worden terugbetaald. En de VS en Rusland verdelen de poen met aasgier China.

Well played.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:08:53 #219
3928 Ulx
pi_216840125
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook van Rusland. Anders zouden er geen mensen op krukken en Noord-Koreanen aan het front zijn.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:09:52 #220
3928 Ulx
pi_216840136
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee hoor, gewoon luchtafweer. Daar heb je offensief weinig aan.
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:10:04 #221
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216840140
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ook van Rusland. Anders zouden er geen mensen op krukken en Noord-Koreanen aan het front zijn.
Mensen op krukken is blijkbaar genoeg om Oekraïne tegen te houden.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:10:19 #222
3928 Ulx
pi_216840145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Doorvechten. Levert iedere dag verlies van mensenlevens op, schade aan gebouwen, enz.
En aan olieraffinaderijen.
pi_216840157
Ik zou als Oekraïne zo snel mogelijk die Amerikanen daar laten minen.
Des te sneller is de VS bij de oorlog betrokken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:12:25 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216840173
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:06 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dat is irrelevant aan winnen ja of nee.
Jawel, er komt een moment dat het niet meer vol te houden is.
pi_216840204
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij en ik weten niet wat er allemaal precies besproken word en wat het plan is.

Kijk, het is niet dat Trump helemaal alleen handelt. Als het echt zo is dat Trump alles weg wil geven en niets terug wil hebben dan is het raar dat iedereen om hem heen daar gewoon zonder meer in meegaat.
Dat anderen erin meegaan betekent niet dat wat Trump doet slim is.

Men doet dat omdat Trump nogal machtig is, hij is toch de president van het land met de grootste economie en het grootste leger ter wereld.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:14:47 #226
3928 Ulx
pi_216840206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:10 schreef xzaz het volgende:

[..]
Mensen op krukken is blijkbaar genoeg om Oekraïne tegen te houden.
Oekraïne valt er niet aan. Die dronen de lui de tering in. Die echte aanvallen zullen heus wel een keer komen.

De geallieerden gaven het plan voor een invasie van Frankrijk ook niet op nadat de Dieppe Raid in een fiasco eindigde. Die bleven gewoon bombarderen.
pi_216840222
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niet veel, maar dat is bij een uitputtingsoorlog ook niet nodig.
Het antwoord is: terrein verloren.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:17:18 #228
3928 Ulx
pi_216840238
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En? Met terrein alleen ben je er niet.
pi_216840242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er is nog steeds geen echte mobilisatie geweest…
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:19:36 #230
3928 Ulx
pi_216840278
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is nog steeds geen echte mobilisatie geweest…
Dat is ook wat lastig met het personeelstekort in de fabrieken.
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:19:56 #231
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216840283
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, er komt een moment dat het niet meer vol te houden is.
't zelfde argument als 3 jaar geleden
pi_216840292
De russische kranten vandaag.

woensdag 26 februari 2025 @ 13:20:31 #233
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216840297
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die echte aanvallen zullen heus wel een keer komen.
Dat is cope
pi_216840302
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
En? Met terrein alleen ben je er niet.
Ik blijf het redelijk bizar vinden dat zelfs nu nog mensen geloven in een wonder waarin Oekraïne nog de Russen hun land uit zal schoppen.

Maar goed, we zullen zien…
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:21:57 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216840332
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Antwoord is nog altijd hetzelfde. Bij een uitputtingsoorlog gaat het daar niet om.
pi_216840362
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is ook wat lastig met het personeelstekort in de fabrieken.
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er een groot verschil is tussen wat in de Westerse pers wordt beweerd over de situatie aldaar en de feitelijke situatie.
pi_216840363
Ik mis het Oekraine nieuws wel echt.
Nog steeds die bagger over de VS en nooit posts over de oorlog zelf.

Wat doen de drones, wat doen de partijen. Wat?
Daar gaat het om.
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:23:40 #238
319979 Fok-it
All is well
pi_216840376
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er een groot verschil is tussen wat in de Westerse pers wordt beweerd over de situatie aldaar en de feitelijke situatie.
Hahahah uit eerste hand nog wel

Je bent ook nog eens correspondent in Washington ofzo?
pi_216840382
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Antwoord is nog altijd hetzelfde. Bij een uitputtingsoorlog gaat het daar niet om.
Post 217 speciaal voor jou dan.
pi_216840408
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hahahah uit eerste hand nog wel

Je bent ook nog eens correspondent in Washington ofzo?
Washington ligt niet in Rusland, domoor.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:27:08 #241
3928 Ulx
pi_216840442
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:20 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dat is cope
Hoe lang duurde het voordat het westfront in WO1 significant veranderde? Een kleine vier jaar. Tussen de val van Frankrijk en Overlord zat ook vier jaar. Dus ik maak me niet heel veel zorgen.

En heb je de indruk dat de Russen militair sterker worden? Ik niet. Ze hebben veel soldaten, maar die kunnen niet veel meer dan naar voren stormen en hopen dat de AFU dan zonder kogels komt te zitten. Maar dat is ook geen winnende strategie.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 13:27:31 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216840448
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik blijf het redelijk bizar vinden dat zelfs nu nog mensen geloven in een wonder waarin Oekraïne nog de Russen hun land uit zal schoppen.

Maar goed, we zullen zien…
Vind het al heel wat dat je het hun land noemt ^O^
pi_216840458
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ben je er ook zo eentje die denkt dat Zelensky 200 huizen heeft in het buitenland met honderden personeelsleden? :')
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:28:38 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216840463
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Post 217 speciaal voor jou dan.
Daar zal Zelensky dan wel mee komen.

Maar met geld kun je in Afrika een hoop schietgrage jongens regelen.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 13:30:46 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216840489
Oekraïners moeten zichzelf sowieso niet iedere keer doorvechten om ieder flopdorp
pi_216840494
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
Vind het al heel wat dat je het hun land noemt ^O^
Ik vind de suggestie die je doet, zeker voor een mod, vrij schofterig.

Ik heb nooit iets anders beweerd dan dat Rusland deze oorlog niet had mogen beginnen. Dat is ook niet echt een mening ofzo, maar een uitvloeisel van het internationale recht.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:31:29 #247
3928 Ulx
pi_216840502
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:22 schreef bianconeri het volgende:
Ik mis het Oekraine nieuws wel echt.
Nog steeds die bagger over de VS en nooit posts over de oorlog zelf.

Wat doen de drones, wat doen de partijen. Wat?
Daar gaat het om.
De Oekraïense drones gaan gewoon vrolijk door met het in puin gooien van Russische olieraffinaderijen. Verder is het Russische offensief tot stilstand gekomen, hier en daar worden ze weer wat terug gedreven. Soms stormen Russen op een positie af en krijgen ze een bende clustermunitie en drones om hun oren. Verder is het All Quiet on the Ukranian Front.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 13:31:41 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216840507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind de suggestie die je doet, zeker voor een mod, vrij schofterig.

Ik heb nooit iets anders beweerd dan dat Rusland deze oorlog niet had mogen beginnen. Dat is ook niet echt een mening ofzo, maar een uitvloeisel van het internationale recht.
Het is een beetje hetzelfde niveau als de post waar ik op reageerde idd
pi_216840512
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ben je er ook zo eentje die denkt dat Zelensky 200 huizen heeft in het buitenland met honderden personeelsleden? :')
Ook een laffe suggestie…

Wat is dat toch hier dat een redelijke discussie steeds maar weer ontaardt in persoonlijke aanvallen?
pi_216840518
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar zal Zelensky dan wel mee komen.

Maar met geld kun je in Afrika een hoop schietgrage jongens regelen.
En als de oplossing zo simpel is… waarom zit Europa dan zo op de handen?
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:35:09 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216840556
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En als de oplossing zo simpel is… waarom zit Europa dan zo op de handen?
Europa heeft nogal de neiging pas besluiten te nemen als de druk zo hoog is dat alles vloeibaar is geworden.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:36:03 #252
3928 Ulx
pi_216840569
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:30 schreef sp3c het volgende:
Oekraïners moeten zichzelf sowieso niet iedere keer doorvechten om ieder flopdorp
Doen ze niet. Ze maken zoveel mogelijk Russen dood en daarna trekken ze zich terug. Dan pakken die Russen het dorp en schiet de AFU ze de hel in met artillerie en drones, want elk hoekje is dan natuurlijk wel bekend en verstoppen is lastig. En natuurlijk vallen er dan ook doden en gewonden bij de AFU. Maar het is oorlog. Vluchten van je positie is ook niet bepaald slim.
pi_216840578
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Europa heeft nogal de neiging pas besluiten te nemen als de druk zo hoog is dat alles vloeibaar is geworden.
En wat is jouw excuus voor Biden? Die moesten ze om de 5 minuten vertellen dat er oorlog is in Oekraïne?
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 13:36:50 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216840579
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Doen ze niet. Ze maken zoveel mogelijk Russen dood en daarna trekken ze zich terug. Dan pakken die Russen het dorp en schiet de AFU ze de hel in met artillerie en drones, want elk hoekje is dan natuurlijk wel bekend en verstoppen is lastig. En natuurlijk vallen er dan ook doden en gewonden bij de AFU. Maar het is oorlog. Vluchten van je positie is ook niet bepaald slim.
Vluchten en terugtrekken zijn niet hetzelfde
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:38:55 #255
3928 Ulx
pi_216840602
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Vluchten en terugtrekken zijn niet hetzelfde
Ze trekken zich toch ook terug als het moet? Wel pas na het doden van veel Russen.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 13:39:51 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216840614
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze trekken zich toch ook terug als het moet? Wel pas na het doden van veel Russen.
Na het verliezen van (imo) teveel Oekraïners
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:41:07 #257
3928 Ulx
pi_216840630
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Na het verliezen van (imo) teveel Oekraïners
Als het er teveel zouden zijn zouden ze zelf vluchten.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 13:41:47 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216840639
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het er teveel zouden zijn zouden ze zelf vluchten.
Ok deze logica kan ik niet tegenop
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 13:42:19 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216840644
Naja kan wel maar dat wordt weer een hele vermoeiende discussie en het zonnetje schijnt enzo
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:44:37 #260
3928 Ulx
pi_216840681
quote:
The Russians began to suspect something…

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lizqbdl5jk2r

Ach, zo had ik de deal niet bekeken. De grondstoffendeal is in zekere zin ook een downer voor de Russen.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 13:47:45 #261
3928 Ulx
pi_216840720
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ok deze logica kan ik niet tegenop
Als de verliezen te groot worden breekt de soldaat. Dan krijg je paniek en dan gaan ze rennen. Dat zag je toen bij de Russen in Kharkiv. Ineens donderstraalde het front daar in elkaar.
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:51:49 #262
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216840776
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:02 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
[..]
Laatste houdt helaas in dat er onderling toch beter gepraat dient te worden. Het initiatief daartoe, inclusief de 'goede wil' moet van meerdere kanten blijven komen!
Ja, of een der partijen moet meer concessies doen :)
Soms zou het helemaal niet erg zijn om Chamberlaine als inspriatie te nemen.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 13:53:17 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216840801
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als de verliezen te groot worden breekt de soldaat. Dan krijg je paniek en dan gaan ze rennen. Dat zag je toen bij de Russen in Kharkiv. Ineens donderstraalde het front daar in elkaar.
Ja sure ^O^
pi_216840898
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Binnen de invloedsfeer is wat anders dan veroveren. Bij Georgië heeft men ook niet doorgebeten.

Maar goed, het is vooral een fabel omdat het nergens echt uit blijkt.

Mag ik het antwoord op mijn vraag?
Er zijn heel veel redenen waar men 'niet doorgezet' heeft omdat Rusland ook niet de middelen heeft om onbeperkt oorlog te voeren. Als je in 5 landen je manschappen in de gehaktmolen gooit zoals je dat in Oekraïne doet heb je binnen de kortste keer niets meer over.

En waarom het Westen niet doorzet? De absolute wil is er ook niet overal. De VS heeft natuurlijk intern altijd strijd tussen twee partijen, Europa is natuurlijk al helemaal een complex politiek geheel zowel de EU als individuele landen. Bovendien heeft men daar ook decennialang geteerd op de Amerikaanse zak waar het militaire macht betrof. Kan allemaal best anders, maar dat vereist wel dat je offers brengt en veel Europeanen zien nog steeds geen enkele urgentie. Zoals ik zeg de burgers in voormalige SU-republieken wel, maar die worden door veel westerlingen hautain terzijde geschoven met 'ach geef hun land weg aan Poetin en wij hebben hier weer lekker goedkoop gas en alles wordt weer gewoon normaal'. Kunnen de Polen, Zweden, Finnen en andere aan Rusland grenzende landen wel stampij blijven schoppen, maar daar is men niet gevoelig voor.

En laten we wel wezen, als de VS echt z'n handen van Europa aftrekt, dan hebben we hier gewoon een groot probleem qua defensiecapaciteiten en zeker zonder echt radicale omslag een decennium nodig om volledig op kracht te komen.

Je kunt dit soort complexe geopolitiek niet platslaan in twee simpele zinnetjes zoals jij lijkt te willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 26-02-2025 14:57:56 ]
pi_216841001
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:02 schreef Monolith het volgende:
En laten we wel wezen, als de VS echt z'n handen van Europa aftrekt, dan hebben we hier gewoon een groot probleem qua defensiecapaciteiten en zeker zonder echt radicale omslag een decennium nodig om volledig op kracht te komen.
Die kans acht ik overigens vrij klein, óók tijdens deze 2e termijn van Trump. Trump gebruikt dit gewoon als pressiemiddel om de EU in beweging te krijgen (met succes waarschijnlijk).
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 14:09:15 #266
3928 Ulx
pi_216841005
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lj3gpe7di22j

🇫🇷 The French Ministry of Defense plans to purchase 20-30 additional Rafale, as well as increase the number of Lorraine-class frigates from 15 to 18.
Die fregatten bouwen ze ook voor de US Navy. Misschien kunnen ze die in aanbouw zijn gewoon in beslag nemen. Hoewel, met de kill-switch die ze ongetwijfeld inbouwen -zie F35- is het misschien slimmer ze wel aan de VS te geven, voor het geval dat.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 14:12:20 #267
3928 Ulx
pi_216841062
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die kans acht ik overigens vrij klein, óók tijdens deze 2e termijn van Trump. Trump gebruikt dit gewoon als pressiemiddel om de EU in beweging te krijgen (met succes waarschijnlijk).
Met als gevolg dat Europa de Amerikanen hier niet meer nodig heeft. Met verlies van Amerikaanse invloed tot gevolg.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 14:14:03 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216841079
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die fregatten bouwen ze ook voor de US Navy. Misschien kunnen ze die in aanbouw zijn gewoon in beslag nemen. Hoewel, met de kill-switch die ze ongetwijfeld inbouwen -zie F35- is het misschien slimmer ze wel aan de VS te geven, voor het geval dat.
Nee natuurlijk niet :')
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 14:20:29 #269
3928 Ulx
pi_216841169
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet :')
Denk je niet dat Macron een knop op zijn bureau heeft die hij kan indrukken en dat er dan een rubber dopje uit de bodem van zo'n Constellation fregat floept en het schip zinkt? De Amerikanen bouwen zoiets in in de F-35's heb ik gisteren geleerd. De Fransen zouden wel stom zijn om het ook niet te doen.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 14:24:03 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216841204
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Denk je niet dat Macron een knop op zijn bureau heeft die hij kan indrukken en dat er dan een rubber dopje uit de bodem van zo'n Constellation fregat floept en het schip zinkt? De Amerikanen bouwen zoiets in in de F-35's heb ik gisteren geleerd. De Fransen zouden wel stom zijn om het ook niet te doen.
Geen idee wat hier aan de hand is

Ik zeg nee
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 14:24:24 #271
3928 Ulx
pi_216841207
Zijn er een aantal special forces bijgekomen? Dit is de tweede keer in korte tijd dat zo'n raid in het nieuws komt.

quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lj2vwxur2s2m

🇺🇦 Ukrainian Special Operations Forces eliminated a platoon of Russian forces during a raid on an industrial complex in the Donetsk sector. One Russian was captured and revealed the location of his unit and ammo depots—these arsenals were destroyed the same day.

https://t.me/noel_reports/24881
pi_216841231
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Trump is echt gewoon vrij simpel in z'n denken. Iedereen met een beetje strategisch inzicht ziet dat dat een domme keus is, maar waar in z'n eerst termijn die mensen nog in z'n kabinet zaten, zit dat nu vol met sycofanten en types die vooral een obsessie lijken te hebben met transgenders in het leger en minder met complexe geopolitieke aangelegenheden.
pi_216841466
Lijkt misschien een klein succesje, maar het lijkt er echt op dat de stoom uit de Russische opmars bij Pokrovsk is

twitter

Je ziet zelfs al wat mooie blauwe stukjes ( =teruggewonnen door Oekraïne) op strategische plekken voor de stad:

Bovengenoemd Kotlyne is het blauwe stuk links.
pi_216841506
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Trump is echt gewoon vrij simpel in z'n denken. Iedereen met een beetje strategisch inzicht ziet dat dat een domme keus is, maar waar in z'n eerst termijn die mensen nog in z'n kabinet zaten, zit dat nu vol met sycofanten en types die vooral een obsessie lijken te hebben met transgenders in het leger en minder met complexe geopolitieke aangelegenheden.
Ik weet het ook niet. Maar is het niet een experiment om complexe geopolitieke aangelegenheden geheel anders aan te gaan pakken, en op te schuiven in verdere privatisering van de rechtstaat? Die obsessie met transgenders is gewoon een oekaze. Geldkraan dicht voor USAID een ramp voor een veel humanitaire projecten in door oorlog getroffen gebieden. Het lijkt alsof de USA onder Trump de EU te ingewikkeld vind, en heeft de zwakke punten van de EU, goed in kaart gebracht de afgelopen vier jaar zodat hij deze termijn de EU aan kan vallen, omdat hij nu eenmaal liever op bilateraal nivieau politiek bedrijft om landen tegen elkaar uit te spelen, en in veel van de lidstaten en negatieve sentimenten over de EU zijn.
  Forum Admin woensdag 26 februari 2025 @ 14:55:51 #275
pi_216841513
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, of een der partijen moet meer concessies doen :)
Soms zou het helemaal niet erg zijn om Chamberlaine als inspriatie te nemen.
Je weet dat Chamberlain het fundament voor de Britse oorlogsindustrie heeft opgezet?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216841659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik geloof ook helemaal niet in diepere strategieën die Trump toe zou passen. Het is vooral zijn aanhang - en hordes Europeanen die hem het voordeel van de twijfel willen geven - die in elke krankzinnige koerswijziging een of andere briljante schaakzet denken te ontwaren.

Trump is nou juist what you see is what you get.

Die ontmoeting met Kim Jung-Un, schuilde daar een of ander briljant plan voor duurzame vrede achter? Nee, het was daadwerkelijk zo stupide als het eruit zag. Trump sleepte er een kutdeal uit en wist de geïsoleerde kleine dictator even een plek te geven op het internationale podium.

Het verraad van de Koerden in Syrië, zat daar een diepere strategie achter? Nee, totaal niet. Het was net zo bot als het eruit zag: Trump liet de Koerden in de steek met een massaslachting als gevolg.

En dan de start van de zogenaamde vredesonderhandelingen in Ryad. Was dat de eerste zet in een briljant schaakspel? Nee, wederom was het een gevalletje: what you see is what you get. Tijdens de campagne haalde Trump regelmatig uit naar Zelensky, terwijl hij vol lof was over Poetin. En wat zien we deze weken: de VS keert zich van het westen en omarmt de Russen.

Dus nee, ik verwacht niet dat Trump de EU onder druk zet om bepaalde zaken te bereiken. Het is precies zoals iedereen in zijn omgeving al jaren roept (waaronder Bolton en zijn voormalige generaals): Trump heeft de schurft aan zijn Europese bondgenoten en gelooft niet in bondgenootschappen als de NAVO. Dat is wat we nu zien. Met zoiets als het verhogen van het Defensiebudget door NAVO-lidstaten heeft het niks te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 26-02-2025 15:38:59 ]
pi_216841940
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_216842053
Die ene gek uit Amerika was laatst bij geloof ik een vandaag ofzo. (Michiel Vos)

De man is aardig links, was ook tegen Trump, maar was nu ook bevangen met optimisme wat in heel Amerika leeft. Schijnbaar is de sfeer er erg goed en zijn de meeste mensen blij dat er zaken veranderen. Vooral in de binnenlandse politiek, maar ook de miljarden (niet meer) naar de oorlog en strijd tegen Europa vinden ze fantastisch.
Dus dat moet je wel meewegen, dat er groot optimisme leeft onder de Amerikaanse bevolking.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 15:50:42 #279
3928 Ulx
pi_216842150
Grappig, ik las net dat het vertrouwen in de economie wegzakt. Mensen krijgen door dat je van gescheiden toiletten en andere culture-war issues geen omeletten kunt bakken.
pi_216842152
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus dat moet je wel meewegen, dat er groot optimisme leeft onder de Amerikaanse bevolking.
Niet zo generaliseren: ik hoor en lees via Amerikaanse vrienden dat men via DOGE immens aan het snijden is en mensen zonder pardon ontslagen worden op basis van "niet goed functioneren"

https://edition.cnn.com/2(...)s-layoffs/index.html

Het is echt niet zo dat er een hosanna sfeer heerst in de VS, de prijzen blijven stelselmatig hoog/groeien en eigenlijk is er nog niks concreets gebeurd aan hoe de mensen daar het leven ervaren: in hun portemonnee. Trump heeft zich vrijwel uitsluitend gericht op acties om de achterban tevreden te houden, maar echt binnenlands beleid met impact kun je 'm nauwelijks op betrappen.
pi_216842162
quote:
Die ene gek uit Amerika was laatst bij geloof ik een vandaag ofzo. (Michiel Vos)

De man is aardig links, was ook tegen Trump, maar was nu ook bevangen met optimisme wat in heel Amerika leeft. Schijnbaar is de sfeer er erg goed en zijn de meeste mensen blij dat er zaken veranderen. Vooral in de binnenlandse politiek, maar ook de miljarden (niet meer) naar de oorlog en strijd tegen Europa vinden ze fantastisch.
Die zullen ook iets hebben van "niet onze oorlogen".

Had die Vos ook wat argumenten over waar dat anti-Europa sentiment gevoed heeft?

Voor de gewone Amerikanen mag je hopen dat het veilig blijft in hun land.
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:52:04 #282
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216842164
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef Ulx het volgende:
Grappig, ik las net dat het vertrouwen in de economie wegzakt. Mensen krijgen door dat je van gescheiden toiletten en andere culture-war issues geen omeletten kunt bakken.
Klopt. Maar je kan wel voorkomen dat je er geld aan uitgeeft, en van dat geld weer omeletten kunt bakken.
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:52:10 #283
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216842166
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef Ulx het volgende:
De waarheid ligt zoals vaak in het midden, in overwegend democratische gebieden is men erg ontevreden in conservatieve gebieden is men juist in opperbeste stemming.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:54:00 #284
56749 BlaZ
pi_216842193
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet zo generaliseren: ik hoor en lees via Amerikaanse vrienden dat men via DOGE immens aan het snijden is en mensen zonder pardon ontslagen worden op basis van "niet goed functioneren"

https://edition.cnn.com/2(...)s-layoffs/index.html

Het is echt niet zo dat er een hosanna sfeer heerst in de VS, de prijzen blijven stelselmatig hoog/groeien en eigenlijk is er nog niks concreets gebeurd aan hoe de mensen daar het leven ervaren: in hun portemonnee. Trump heeft zich vrijwel uitsluitend gericht op acties om de achterban tevreden te houden, maar echt binnenlands beleid met impact kun je 'm nauwelijks op betrappen.
De massaontslagen in Washington worden in landelijke gebieden als zeer positief gezien. Ik kom vaak in Texas en daar beziet men dit allemaal zeer positief.
pi_216842206
quote:

Dat optimisme blijkt juist niet uit de peilingen.
pi_216842213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De massaontslagen in Washington worden in landelijke gebieden als zeer positief gezien. Ik kom vaak in Texas en daar beziet men dit allemaal zeer positief.
Puur gebaseerd op een compleet zwart/wit denken want Washington is de bron van het kwaad. Het is dat het land te groot en verdeeld is, anders was er al lang (weer) een burgeroorlog uitgebroken.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 15:58:38 #287
3928 Ulx
pi_216842238
quote:
‼️"Now we are starting to shoot down Shahed kamikaze drones with FPV drones. And this is already giving real results." - commander of the Unmanned Systems Forces of Ukraine

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lj3m6knscs23
Cool.
pi_216842245
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, altijd leuk als mensen massaal hun baan verliezen. Zeker in een land als de VS, waar het sociale vangnet beperkt is. En vind maar eens een nieuwe (goede) baan als duizenden concurrenten net als jou op straat zijn gezet.

Ik vind ook dat je kritisch mag kijken naar de bureaucratie. Maar deze botte bijl-aanpak slaat natuurlijk nergens op. USAID wordt in een paar weken tijd teruggebracht van 10k naar 300 werknemers. Waar gaat dat over? Ambtenaren zijn ook gewoon mensen, net als jij en ik. Voor hen is het ook kut om hun baan te verliezen, zeker als ze er al jaren werken.

Maar goed, ben benieuwd hoe het diepe snijden in Medicaid en Medicare gaat vallen. Zoals @Monolith al opmerkte in een ander topic: dat zijn maatregelen die de meeste Amerikanen wel gaan raken. En leg als volksvertegenwoordiger maar eens uit dat deze bezuinigingen zijn doorgevoerd om ruimte te maken voor een belastingverlaging waar met name de rijken van profiteren.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 16:02:23 #289
3928 Ulx
pi_216842274
Is dit niet het Oekraïne topic?

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lj3lyybn6k23

quote:
🔥 AFU struck a number of strategic objects of the Russian invaders in the Krasnodar Territory and occupied Crimea, - General Staff

Among other things, the military airfields "Saky" and "Kacha", as well as the Tuapse Oil Refinery, were hit.

The Tuapse Oil Refinery processes oil with a declared volume of 12 million tons/year. More than 90% of the produced oil products are exported. At least 40 explosions were recorded in the area of ​​​​the oil refinery.
pi_216842281
quote:
De Oekraïense president Zelensky zegt dat het raamwerk voor een grondstoffendeal met de Verenigde Staten klaar is, maar dat er nog gesproken moet worden over de voor Oekraïne cruciale veiligheidsgaranties. Zelensky bevestigde daarmee berichtgeving van gisteravond over een op handen zijnde grondstoffendeal tussen de VS en Oekraïne.
https://nos.nl/collectie/(...)veiligheidsgaranties
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:04:36 #291
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216842302
quote:
Ja als Europa muur er omheen; geld behouden en ze zoeken het maar uit. Wat een naaistreek.
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:05:51 #292
56749 BlaZ
pi_216842314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, altijd leuk als mensen massaal hun baan verliezen. Zeker in een land als de VS, waar het sociale vangnet beperkt is. En vind maar eens een nieuwe (goede) baan als duizenden concurrenten net als jou op straat zijn gezet.

Ik vind ook dat je kritisch mag kijken naar de bureaucratie. Maar deze botte bijl-aanpak slaat natuurlijk nergens op. USAID wordt in een paar weken tijd teruggebracht van 10k naar 300 werknemers. Waar gaat dat over? Ambtenaren zijn ook gewoon mensen, net als jij en ik. Voor hen is het ook kut om hun baan te verliezen, zeker als ze er al jaren werken.

Maar goed, ben benieuwd hoe het diepe snijden in Medicaid en Medicare gaat vallen. Zoals @:Monolith al opmerkte in een ander topic: dat zijn maatregelen die de meeste Amerikanen wel gaan raken. En leg als volksvertegenwoordiger maar eens uit dat deze bezuinigingen zijn doorgevoerd om ruimte te maken voor een belastingverlaging waar met name de rijken van profiteren.
Ja, dat is allemaal leuk en aardig maar zo denkt de landelijke Amerikaan niet.

Het komt er ongeveer op het volgende neer: "en wij maar belasting betalen voor die smerige uitvreters in Washington die massaal geld over de balk smijten".
pi_216842318
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dat is allemaal leuk en aardig maar zo denkt de landelijke Amerikaan niet.

Het komt er ongeveer op het volgende neer: "en wij maar belasting betalen voor die smerige uitvreters in Washington die massaal geld over de balk smijten".
Onzin, ook landelijke Amerikanen verliezen hun banen nu.
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:07:42 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216842329
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, ben benieuwd hoe het diepe snijden in Medicaid en Medicare gaat vallen. Zoals @:Monolith al opmerkte in een ander topic: dat zijn maatregelen die de meeste Amerikanen wel gaan raken. En leg als volksvertegenwoordiger maar eens uit dat deze bezuinigingen zijn doorgevoerd om ruimte te maken voor een belastingverlaging waar met name de rijken van profiteren.
Heb jij wel eens gekeken wat het budget deficit is? Dat kun je niet structureel blijven volhouden.
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:08:39 #295
56749 BlaZ
pi_216842338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Onzin, ook landelijke Amerikanen verliezen ook hun banen nu.
Mits ze naar Washington verhuist zijn en daar voor de overheid werken. De meesten hebben liever belastingverlagingen en minder overheidsinvloed.

Maar goed, dat is Texas hé, dat is zeker niet representatief voor de hele VS, en zeker heel anders dan de noord-oost kust.
  Forum Admin woensdag 26 februari 2025 @ 16:09:08 #296
pi_216842344
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb jij wel eens gekeken wat het budget deficit is? Dat kun je niet structureel blijven volhouden.
Hun hele financiële stelsel is in feite niet houdbaar. De enige reden dat het lukt is de Petro dollar.
pi_216842346
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Mits ze naar Washington verhuist zijn en daar voor de overheid werken.
Helemaal niet, hoe kom je hier bij?
pi_216842348
quote:

[..]
Weet jij wat een vals dilemma is?
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:09:51 #299
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216842354
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hun hele financiële stelsel is in feite niet houdbaar. De enige reden dat het lukt is de Petro dollar.
Eens, geen verschil van mening.
Maar dat betekent toch dat je iets moet doen aan het tekort?
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 16:10:30 #300
3928 Ulx
pi_216842364
quote:

[..]
Klopt, daarom wilde Reagan het ook terugbrengen want anders was het over in 1986.

Oh wacht
  Overall beste user 2022 woensdag 26 februari 2025 @ 16:10:42 #301
3928 Ulx
pi_216842367
b;a
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')