abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 februari 2025 @ 21:40:30 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216834626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:33 schreef michiel_merk het volgende:
De grondstoffen waar ze Europa hun lening gingen mee afbetalen
Trump krijgt nu zijn grondstoffen uit de Oekraïne en levert grondstoffen ( gas) aan Europa. De VS hebben zelfs een positief handelsoverschot met Nederland! Door het gas, dat was vroeger nooit.

Vanuit puur egoïsme gezien slim gespeeld. Amerika de grondstoffen en het geld, Europa mag troepen leveren, betalen en vluchtelingen opvangen.
The End Times are wild
pi_216834683
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
Ik was wel pro trump omdat hij tenminste als insteek had de oorlog te beëindigen. Het is altijd g gemakkelijk om hawkish te zijn vanuit je warme zolderkamertje.
Maar deze deal vind ik een beetje ordi. Gaat het nu om geld of om mensenlevens? En wat gaat Zelensky in ruil krijgen?
Niets. Hij geeft Zelensky overal de schuld van en is de zaak samen met Poetin aan het verdelen.
quote:
Vanuit puur egoïsme gezien slim gespeeld. Amerika de grondstoffen en het geld, Europa mag troepen leveren, betalen en vluchtelingen opvangen.
Hij vind dat hij zelf de beste zakenman is die de beste deals sluit. Als iemand anders er ook wat aan overhoud, vind hij dat hij het slecht heeft gedaan. Alles is voor hem!
pi_216834740
twitter
pi_216834794
quote:
Ik was wel pro trump omdat hij tenminste als insteek had de oorlog te beëindigen. Het is altijd g gemakkelijk om hawkish te zijn vanuit je warme zolderkamertje.
Maar deze deal vind ik een beetje ordi. Gaat het nu om geld of om mensenlevens? En wat gaat Zelensky in ruil krijgen?
Trump z'n ego, best president ever e.d. Ik los de oorlog wel even op binnen 24 uur...Dat ie Rusland laat wegkomen met een gefaalde invasie boeit hem en z'n MAGA sekte geen drol.
pi_216834797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Trump krijgt nu zijn grondstoffen uit de Oekraïne en levert grondstoffen ( gas) aan Europa. De VS hebben zelfs een positief handelsoverschot met Nederland! Door het gas, dat was vroeger nooit.

'De' Oekraïene bestaat niet
pi_216834815
quote:

[..]

Het gaat toch niet om de grondstoffen zelf, maar om geld verdiend met grondstoffen wat deels in een fonds terecht zou komen?
pi_216834860
quote:

[..]

Volgens mij is er alleen nog maar een framework afgesproken. Exploitatie komt later.
pi_216834890
quote:
Wat Oekraine lijkt te krijgen is dat Amerika een (economisch) belang heeft in hun land dan en dus wat te verliezen heeft mocht Rusland alsnog denken die gebieden waar de ontginning plaatsvindt te kunnen inpikken.

Zou Trump van Putin (de helft van de) grondstoffen in de Donbas zijn beloofd?
pi_216834898
twitter
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:05:34 #35
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216834902
Gekoloniseerd. Vies.
pi_216834909
quote:
Tja ik vraag het mij ook af.
Trump wil geld zien voor al het materiaal wat Oekraïne ontvangen heeft, komt met deze “deal” maar zonder veiligheidsgaranties.
Maar deze deal is zonder veiligheidsgaranties niet zo veel waard lijkt me. Wie gaat investeren daar terwijl het allesbehalve zeker is hoe de situatie zich daar ontwikkeld? Heb je je mijn operationeel, komen de Russen alles platwalsen.

Trump lijkt ondertussen alles (impliciet) al toegezegd te hebben aan Rusland wat ze willen, dus daar zullen ze nog wel even een schep bovenop doen hun kennende
pi_216834973
Netanyahu betaald ook alle militaire steun zelf?
Of wordt straks de Gaza-rivièra verbeurd verklaard?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:18:58 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216834994
quote:

[..]

Het doet zo’n pijn dat we niet eens meer kunnen zitten. Maar onze politici hadden rekening moeten houden met dergelijke scenario’s.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:28:47 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216835115
Maar goed. Geopolitiek, economisch, militair is het geniaal wat Trump heeft gedaan. De USA hegemonie is voorlopig weer bestendigd. Vele landen zijn tegen elkaar uitgespeeld.

Daarentegen noopt deze Judas actie bij iedereen om dit nooit meer te laten gebeuren. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Dit blackmailen is leuk voor korte en middellange termijn, voor de lange termijn niet want hierop gaat men anticiperen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216835150
quote:

[..]

Zelensky heeft een akkoord getekend?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216835225
_O-
twitter
pi_216835239
twitter
pi_216835250
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die man heeft zaken gedaan all-over de world. In de jaren 90/00/10 was hij nog niet op de radar om malversaties mee te doen.
Natuurlijk wel. Hij is gered door Russisch geld in de jaren 90. Algemeen bekend. Trump tower zat vol met Russische mafia indertijd.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216835275
Trump ziet Zelenskyy (en Oekraïne) als een makkelijke prooi, die hij snel in moet pikken. En hij had beloofd, dat hij daar meteen vrede ging sluiten. Dus: allebei nu meteen ophouden met vechten! De helft is voor mij en de andere helft voor Poetin en verder allemaal je bek houden! Want anders!

Er zijn dus (net zoals bij Musk) ongetwijfeld een heleboel mensen bezig met hem afleiden en vertellen dat er naast de VS nog andere landen zijn waar hij niet overheen moet lopen als hij van de VS niet het centrum van de derde wereldoorlog wil maken. Maar hij gelooft ze niet erg. In zijn wereld bestaan er naast de VS wel nog andere landen, maar dat kan nooit veel zijn. Dat is onder andere ook waarom al die MAGA mensen op hem stemmen.

Voor de gemiddelde Amerikaan kan alles buiten de VS nooit meer belang hebben dan een toeristische attractie en moeten ze alles wat iets doet wat zij niet leuk vinden meteen hardhandig afstraffen.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:43:44 #45
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216835276
quote:
hallo, je kent Trump wel langer dan vandaag
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216835278
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Geopolitiek, economisch, militair is het geniaal wat Trump heeft gedaan. De USA hegemonie is voorlopig weer bestendigd. Vele landen zijn tegen elkaar uitgespeeld.

Daarentegen noopt deze Judas actie bij iedereen om dit nooit meer te laten gebeuren. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Dit blackmailen is leuk voor korte en middellange termijn, voor de lange termijn niet want hierop gaat men anticiperen.
Er is niets geniaals aan. Hij heeft alle bondgenoten tegen zich in het harnas gejaagd. Die gaan nu serieus kijken hoe ze onafhankelijker van de VS kunnen opereren. Canada bijvoorbeeld is aan het kijken naar China en de EU als alternatieve afzetmarkt voor hun olie en gas.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:44:40 #47
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216835284
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:41 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Hij is gered door Russisch geld in de jaren 90. Algemeen bekend. Trump tower zat vol met Russische mafia indertijd.
:')

Dus tekent hij nu een akkoord waar hij zelf veel beter van wordt?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216835294
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Marioepol was toch wel een grote stad, en er is nu een landbrug naar de Krim. Dus echt een fiasco zou ik het niet noemen
pi_216835362
quote:
VS en Oekraïne bereiken akkoord over grondstoffen ter waarde van miljarden

De Verenigde Staten en Oekraïne hebben een overeenkomst bereikt over de grondstoffen in de Oekraïense grond. Kyiv wil met de overeenkomst over belangrijke mineralen de betrekkingen met de Amerikaanse regering van president Donald Trump verbeteren.
NWS / Oorlog in Oekraïne #1109 We want peace now!

Geeft Zelensky zijn kroonjuwelen nu aan Trump? Terwijl Europa meer betaald heeft aan steun?

En daar staan dus niet eens vredestroepen vanuit de VS tegenover.
  Forum Admin dinsdag 25 februari 2025 @ 22:58:54 #50
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216835411
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
NWS / Oorlog in Oekraïne #1109 We want peace now!

Geeft Zelensky zijn kroonjuwelen nu aan Trump? Terwijl Europa meer betaald heeft aan steun?

En daar staan dus niet eens vredestroepen vanuit de VS tegenover.
Zonder te weten wat er in dat akkoord staat is dit gissen natuurlijk. Ik hoop dat het een fundament heeft om op de bouwen in ieder geval.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')