Trump krijgt nu zijn grondstoffen uit de Oekraïne en levert grondstoffen ( gas) aan Europa. De VS hebben zelfs een positief handelsoverschot met Nederland! Door het gas, dat was vroeger nooit.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:33 schreef michiel_merk het volgende:
De grondstoffen waar ze Europa hun lening gingen mee afbetalen
Niets. Hij geeft Zelensky overal de schuld van en is de zaak samen met Poetin aan het verdelen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
Ik was wel pro trump omdat hij tenminste als insteek had de oorlog te beëindigen. Het is altijd g gemakkelijk om hawkish te zijn vanuit je warme zolderkamertje.
Maar deze deal vind ik een beetje ordi. Gaat het nu om geld of om mensenlevens? En wat gaat Zelensky in ruil krijgen?
Hij vind dat hij zelf de beste zakenman is die de beste deals sluit. Als iemand anders er ook wat aan overhoud, vind hij dat hij het slecht heeft gedaan. Alles is voor hem!quote:Vanuit puur egoïsme gezien slim gespeeld. Amerika de grondstoffen en het geld, Europa mag troepen leveren, betalen en vluchtelingen opvangen.
Trump z'n ego, best president ever e.d. Ik los de oorlog wel even op binnen 24 uur...Dat ie Rusland laat wegkomen met een gefaalde invasie boeit hem en z'n MAGA sekte geen drol.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
Ik was wel pro trump omdat hij tenminste als insteek had de oorlog te beëindigen. Het is altijd g gemakkelijk om hawkish te zijn vanuit je warme zolderkamertje.
Maar deze deal vind ik een beetje ordi. Gaat het nu om geld of om mensenlevens? En wat gaat Zelensky in ruil krijgen?
'De' Oekraïene bestaat nietquote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump krijgt nu zijn grondstoffen uit de Oekraïne en levert grondstoffen ( gas) aan Europa. De VS hebben zelfs een positief handelsoverschot met Nederland! Door het gas, dat was vroeger nooit.
Vanuit puur egoïsme gezien slim gespeeld. Amerika de grondstoffen en het geld, Europa mag troepen leveren, betalen en vluchtelingen opvangen.
Het gaat toch niet om de grondstoffen zelf, maar om geld verdiend met grondstoffen wat deels in een fonds terecht zou komen?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump krijgt nu zijn grondstoffen uit de Oekraïne en levert grondstoffen ( gas) aan Europa. De VS hebben zelfs een positief handelsoverschot met Nederland! Door het gas, dat was vroeger nooit.
Vanuit puur egoïsme gezien slim gespeeld. Amerika de grondstoffen en het geld, Europa mag troepen leveren, betalen en vluchtelingen opvangen.
Volgens mij is er alleen nog maar een framework afgesproken. Exploitatie komt later.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat Oekraine lijkt te krijgen is dat Amerika een (economisch) belang heeft in hun land dan en dus wat te verliezen heeft mocht Rusland alsnog denken die gebieden waar de ontginning plaatsvindt te kunnen inpikken.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
Tja ik vraag het mij ook af.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
Het doet zo’n pijn dat we niet eens meer kunnen zitten. Maar onze politici hadden rekening moeten houden met dergelijke scenario’s.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zelensky heeft een akkoord getekend?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hij is gered door Russisch geld in de jaren 90. Algemeen bekend. Trump tower zat vol met Russische mafia indertijd.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die man heeft zaken gedaan all-over de world. In de jaren 90/00/10 was hij nog niet op de radar om malversaties mee te doen.
hallo, je kent Trump wel langer dan vandaagquote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:38 schreef LXIV het volgende:
Er is niets geniaals aan. Hij heeft alle bondgenoten tegen zich in het harnas gejaagd. Die gaan nu serieus kijken hoe ze onafhankelijker van de VS kunnen opereren. Canada bijvoorbeeld is aan het kijken naar China en de EU als alternatieve afzetmarkt voor hun olie en gas.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Geopolitiek, economisch, militair is het geniaal wat Trump heeft gedaan. De USA hegemonie is voorlopig weer bestendigd. Vele landen zijn tegen elkaar uitgespeeld.
Daarentegen noopt deze Judas actie bij iedereen om dit nooit meer te laten gebeuren. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Dit blackmailen is leuk voor korte en middellange termijn, voor de lange termijn niet want hierop gaat men anticiperen.
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:41 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hij is gered door Russisch geld in de jaren 90. Algemeen bekend. Trump tower zat vol met Russische mafia indertijd.
Marioepol was toch wel een grote stad, en er is nu een landbrug naar de Krim. Dus echt een fiasco zou ik het niet noemenquote:
NWS / Oorlog in Oekraïne #1109 We want peace now!quote:VS en Oekraïne bereiken akkoord over grondstoffen ter waarde van miljarden
De Verenigde Staten en Oekraïne hebben een overeenkomst bereikt over de grondstoffen in de Oekraïense grond. Kyiv wil met de overeenkomst over belangrijke mineralen de betrekkingen met de Amerikaanse regering van president Donald Trump verbeteren.
Zonder te weten wat er in dat akkoord staat is dit gissen natuurlijk. Ik hoop dat het een fundament heeft om op de bouwen in ieder geval.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
NWS / Oorlog in Oekraïne #1109 We want peace now!
Geeft Zelensky zijn kroonjuwelen nu aan Trump? Terwijl Europa meer betaald heeft aan steun?
En daar staan dus niet eens vredestroepen vanuit de VS tegenover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |