SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol je bent bekend met Bucha en Irpin?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
Het wordt denk ik sowieso Srebrenica all over again.
Al wat dat van de Serven wel een hele zieke genocide. Ik zie de Russen niet ineens massaal duizenden burgers doden. Er wonen ook gewoon nog mensen in de bezette gebieden.
Ja zeker, maar dat zou ik een andere mate van genocide noemen als 8000 moslims die gedood zijn door de Serven en in de andere concentratiekampen daar zoals Omarska. Dat ging er echt veel gekker aan toe.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lol je bent bekend met Bucha en Irpin?
Wat ik zeg is dat Bosnische genocide veel systematischer was dan de genocide die plaatsvindt in Oekrane. Ik ontken helemaal niet dat het niet plaatsvindt. Het is allebei genocide.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:47 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Jij moet echt op de kermis gaan staan, met al je vergezichten.
Eerst zei je dit:quote:Op zaterdag 22 februari 2025 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat Bosnische genocide veel systematischer was dan de genocide die plaatsvindt in Oekrane. Ik ontken helemaal niet dat het niet plaatsvindt. Het is allebei genocide.
Het is constant de logica "als je niet voor bent dan ben je tegen!" hier.
En nu heb je het toch over een genocide.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:50 schreef Discombobulate het volgende:
Ja zeker, maar dat zou ik een andere mate van genocide noemen als 8000 moslims die gedood zijn door de Serven en in de andere concentratiekampen daar zoals Omarska. Dat ging er echt veel gekker aan toe.
Er worden niet aan de lopende band Oekraners in bezet gebied vermoord. Dat was in Joegoslavi wel zo.
Wat ik zeg is dat dat geouwehoer van jou echt niet te doen is.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat Bosnische genocide veel systematischer was dan de genocide die plaatsvindt in Oekrane. Ik ontken helemaal niet dat het niet plaatsvindt. Het is allebei genocide.
Het is constant de logica "als je niet voor bent dan ben je tegen!" hier.
Staan de Russen ook totaal niet bekend om natuurlijk.....quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
Al wat dat van de Serven wel een hele zieke genocide. Ik zie de Russen niet ineens massaal duizenden burgers doden. Er wonen ook gewoon nog mensen in de bezette gebieden.
Je weet dat Karremans ook ontzettend in de steek is gelaten. De Amerikanen toen ook al.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb nog even dat itempje van Karremans en Mladic teruggekeken, maar wat een walgelijke softie was die Karremans zeg. Echt beschamend hoe dat gegaan is en hoe hij zich heeft voorgedaan.![]()
Nou nou, wij Nederlanders gaan dat wel even fixen hoor in de hypothetische DMZ. Wij zijn zo stoer en sterk.
Ik denk echt dat we gewoon aan de lopende band Srebrenica scenario's gaan krijgen zonder de VS.
Kijk eens in de spiegel, vriend.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:22 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Ben je een beetje ziekjes in je hoofd dat je zoiets schrijft? Een genocide vergelijken met nepnieuws..
Kunnen we die van Europa niet geven?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:16 schreef havanagila het volgende:
Nu willen ze starlink gaan uitzetten
Wat zijn het toch een stel idioten, zum kotsen.
Hihi, Haha...quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kunnen we die van Europa niet geven?
O wacht
Schijnt ook een licht op de toevallige storingen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:16 schreef havanagila het volgende:
Zoals het eerste jaar, toen heel wat Russische oorlogsschepen niet mochten worden opgeblazen van meneer Musk, want "escalatie"....quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Schijnt ook een licht op de toevallige storingen.
Je downplayed het niet. Wat er in Oekrane gebeurt is (nog) geen genocide, maar alle opmerkingen en acties hinten er wel op dat Rusland er niet voor zal terugdeinzen. Dat begint dus met wat er onder andere in Bucha is voorgevallen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja zeker, maar dat zou ik een andere mate van genocide noemen als 8000 moslims die gedood zijn door de Serven en in de andere concentratiekampen daar zoals Omarska. Dat ging er echt veel gekker aan toe.
Er worden niet aan de lopende band Oekraners in bezet gebied vermoord. Dat was in Joegoslavi wel zo.
En kap nou met wat je vast gaat zeggen: is geen genocide blablaa. Het is allebei genocide, dat is helemaal geen argument wat ik maak. Alsof ik het aan het downplayen ben, dat verwijt laat ik me niet maken.
Ja. Dat is letterlijk hoe de wereld werkt.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:46 schreef havanagila het volgende:
[..]
Hihi, Haha...
Is het een wedstrijdjes wie is beter oid?
Zie dit ook als frontpage nieuws op deGiro, zal dan inderdaad wel gaan gebeuren. Dwaze acties van de Amerikanenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:16 schreef havanagila het volgende:
Als je er van uit gaat dat ie nog bij verstand is. De ratio is allang ver te zoeken.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zie dit ook als frontpage nieuws op deGiro, zal dan inderdaad wel gaan gebeuren. Dwaze acties van de Amerikanen
Ik vind dit ook hele rare bedrijfsstrategie van Musk. Tesla verkoop is met >60% ingekakt in Europa en niemand koopt straks nog Starlink omdat de mogelijkheid tot uitzetten van de VS ligt
Bewijs dat maar.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:50 schreef Discombobulate het volgende:
Er worden niet aan de lopende band Oekraners in bezet gebied vermoord.
Paar maanden ten opzichte van wat?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
Als Zelensky niet tekent duurt het hooguit een paar maandjes langer mits de VS haar mate van steun significant intrekt.
Ja, als land denk je daar wel twee keer over na nu. Zie ze ook wel echt zoiets uitzetten om een land onder druk te zetten voor iets.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zie dit ook als frontpage nieuws op deGiro, zal dan inderdaad wel gaan gebeuren. Dwaze acties van de Amerikanen
Ik vind dit ook hele rare bedrijfsstrategie van Musk. Tesla verkoop is met >60% ingekakt in Europa en niemand koopt straks nog Starlink omdat de mogelijkheid tot uitzetten van de VS ligt
quote:
Als je ziet wat er gebeurt is in Mariupol en hoe het Russische leger daar heeft huis gehouden kan je wel spreken van genocide. Dat het waarschijnlijk nooit internationaal erkent wordt heeft met andere redenen te maken. Alleen al de documentaire 20 days in Mariupol laat al zien hoe erg het Russisch leger huis houdt.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je downplayed het niet. Wat er in Oekrane gebeurt is (nog) geen genocide, maar alle opmerkingen en acties hinten er wel op dat Rusland er niet voor zal terugdeinzen. Dat begint dus met wat er onder andere in Bucha is voorgevallen.
Heb het even voor je verbeterd.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:51 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Zelf Trump verspreid net zo als ik Russische propaganda en desinformatie.
Europa is redelijk makkelijk om de vijandigheid van rusland te weerstaan, het probleem is om met meerdere landen een eenzijdig beleid te handhaven....Het nieuwe kabinet in Duitsland (3e economie van de wereld) dat na morgen gevormd gaat worden is zeker van belang.....Als de EU een vuist kan maken is er niets aan de hand...quote:Op zondag 23 februari 2025 00:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
Historisch gezien is Europa verreweg het beste in oorlogvoering. Ok, we geven nu nog maar een fractie uit van wat de VS er in investeert, maar zet de oorlogen die we hebben gevoerd maar eens naast elkaar. We hebben ook een enorme wapenindustrie.
Moeten we daar trots op zijn? Nee. Gaan we over ons heen laten lopen? Nog niet misschien!
De VS is gewoon de afgelopen 80 jaar het meest bejubeld, omdat ze de tweede wereldoorlog hebben gewonnen en zoveel geld uitgeven aan wapens. Maar oorlog voeren kunnen ze nog steeds niet. Ze begrijpen gewoon niet, dat niet iedereen wil worden zoals zij.
Jij doet toch niks voor Oekrane? Je zit hier te janken om meer oorlog en doden, terwijl het jouzelf niks kost. Als je er zo sterk over denkt, koop wat militaire pbms en sluit je aan bij het Oekraense leger? Jij pleit voor oorlog, niet ik.quote:Op zondag 23 februari 2025 00:11 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het niveau wat de gemiddelde Putinlover kan bedenken....blablabla ga gewoon op je rug liggen als er een rus in je tuin staat....Is dat echt alles wat je hebt te melden?
Elk punt dat je probeert te maken is incorrect, maar dat had ik ook niet anders verwacht als je in bed ligt met een dictator... Voelt dat nu goed?quote:Op zondag 23 februari 2025 00:24 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Jij doet toch niks voor Oekrane? Je zit hier te janken om meer oorlog en doden, terwijl het jouzelf niks kost. Als je er zo sterk over denkt, koop wat militaire pbms en sluit je aan bij het Oekraense leger? Jij pleit voor oorlog, niet ik.
https://youtube.com/shorts/VTnf-_jX3L0?si=DOSvNecp3Q9wiWwTquote:Europa en Rusland in perspectief: hoe verhouden economie en defensiebudgetten zich?
We analyseren de cijfers en laten zien hoe Europa sterker kan worden door zelfvertrouwen en samenwerking.
Heeft Europa de kracht om zich staande te houden?
#Europa #EconomischeKracht #Defensie #Rusland #Samenwerking #EuropeseUnie #Veiligheid #Cijfers #Geopolitiek
Terwijl wij in het Westen bezig waren met immigranten de schuld geven van alles zijn de geopolitieke kaarten flink herschud. Alle populisten van deze wereld, jullie worden vriendelijk bedankt.quote:Op zondag 23 februari 2025 00:51 schreef Alpha0 het volgende:
Terwijl wij in het Westen bezig waren met diversiteit en gender neutrale toiletten zijn de geopolitieke kaarten flink herschud. Alle Jettens van deze wereld, jullie worden vriendelijk bedankt.
Ik denk dat Zelensky binnen nu en 7 dagen zijn handtekening gaat zetten en daarmee honderden miljarden aan metalen en mineralen en andere privileges aan de VS doen toekomen. Zelensky staat onder zware druk want hij is zeer zwaar van het land afhankelijk. Hij gaat bukken en goed ook. Daar is geen twijfel over. Het zijn zowat zijn broodheren: op richting een protectoraat van de VS en ze gaan het land goed uitbuiten van de mineralen en andere rijkdommen.quote:Op zondag 23 februari 2025 01:01 schreef cosmosis het volgende:
Got that right......Zoeken naar een einde van de oorlog is zeker goed.
[ x ]
quote:De Amerikaanse regering kwam vervolgens met een tegenzet. Trump wil 50 procent van de mineralen, waaronder grafiet, uranium, titanium en lithium. Die laatste is belangrijk voor de productie van batterijen in elektrische auto's. En Trump wil het niet ruilen voor militaire steun, het is wat hem betreft compensatie voor de steun die de VS al heeft gegeven.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)het-oekraiense-leger
Nee, dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 23 februari 2025 02:00 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik denk dat Zelensky binnen nu en 7 dagen zijn handtekening gaat zetten en daarmee honderden miljarden aan metalen en mineralen en andere privileges aan de VS doen toekomen. Zelensky staat onder zware druk want hij is zeer zwaar van het land afhankelijk. Hij gaat bukken en goed ook. Daar is geen twijfel over. Het zijn zowat zijn broodheren: op richting een protectoraat van de VS en ze gaan het land goed uitbuiten van de mineralen en andere rijkdommen.
[..]
Dat zal wel meevallen, Trump kan zoveel eisen, maar gaat dat niet krijgen, de EU staat garant voor heel veel steun, en dat gaat voorlopig niet veranderen, daarnaast staan de Russen ook op hun laatste benen om te vechten, dus het is echt niet zo dat ze overlopen worden. Sterker nog ik denk dat we op een kantelpunt staan waarbij Ukraine tegendruk gaat opevoeren.quote:Op zondag 23 februari 2025 02:00 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik denk dat Zelensky binnen nu en 7 dagen zijn handtekening gaat zetten en daarmee honderden miljarden aan metalen en mineralen en andere privileges aan de VS doen toekomen. Zelensky staat onder zware druk want hij is zeer zwaar van het land afhankelijk. Hij gaat bukken en goed ook. Daar is geen twijfel over. Het zijn zowat zijn broodheren: op richting een protectoraat van de VS en ze gaan het land goed uitbuiten van de mineralen en andere rijkdommen.
[..]
Heeft Zelensky dat gezegd?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:01 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Geen enkele lening. Allemaal schenking geweest.
Dat ook weer niet, 44 procent van de gevangenen in Nederland heeft een niet-Westerse achtergrond.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:57 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Als dat de nige oorzaak zou zijn dan zou de meerderheid in de gevangenis blank zijn, maar de blanke zijn erg in de minderheid in de gevangenis
Er is niks zoekgeraakt.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:40 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Hij heeft 100den miljarden geleend (en een deel is zoekgeraakt). De VS wil terugbetaald worden.
Klopt inderdaad, maar een Maga account op X zegt natuurlijk iets anders.quote:Op zondag 23 februari 2025 10:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is niks zoekgeraakt.
Trump/Musk rekent met nieuwprijzen.
Nee dat zegt Zelensky zelf.quote:Op zondag 23 februari 2025 10:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, maar een Maga account op X zegt natuurlijk iets anders.
Nee, dat is de draai die Maga er aan geeft.quote:
quote:Op zondag 23 februari 2025 10:52 schreef Puntenjager het volgende:
Mijn voorspelling: Volgende week kondigt Trump militaire steun aan... Voor Rusland welteverstaan. Zelenski is immers een dictator en Oekrane is de oorlog begonnen. Volgens Trump althans.
Klinkt bizar, maar met Trump is alles mogelijk.
Gezien de retoriek van Trump lijkt het daar wel op.quote:Op zondag 23 februari 2025 10:52 schreef Puntenjager het volgende:
Mijn voorspelling: Volgende week kondigt Trump militaire steun aan... Voor Rusland welteverstaan. Zelenski is immers een dictator en Oekrane is de oorlog begonnen. Volgens Trump althans.
Klinkt bizar, maar met Trump is alles mogelijk.
Wel even de correcte propaganda-termen gebruiken, alstublieft.quote:Op zondag 23 februari 2025 11:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het wordt tijd voor actie. We moeten Transnistri aanvallen bevrijden, dat regime omverwerpen en alle Russen een enkeltje Rusland geven.
Rusland is allang geen wereldmacht meer. Dat ze dat niet kunnen verkroppen is net de aanleiding van dit hele conflict.quote:Op zondag 23 februari 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]![]()
Welnee. Wij kijken naar twee wereldmachten die onderhandelen en soms met vreemde moves komen. We zijn er nog niet nee.
Ze hebben kernwapens en zijn dus een wereldmachtquote:Op zondag 23 februari 2025 13:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland is allang geen wereldmacht meer. Dat ze dat niet kunnen verkroppen is net de aanleiding van dit hele conflict.
Lol.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland is allang geen wereldmacht meer. Dat ze dat niet kunnen verkroppen is net de aanleiding van dit hele conflict.
Ik ben benieuwd wat die resolutie inhoudt? Ik haal dat niet uit jouw bericht, of wordt dat morgen pas uit de doeken gedaan?quote:Op zondag 23 februari 2025 13:10 schreef Scjvb het volgende:
Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio:
2 uur geleden in BUITENLAND
Op zaterdag kondigde de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio aan dat hij eenzijdig een “eenvoudige en historische” ontwerpresolutie aan de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties zou voorleggen om de oorlog in Oekrane te beindigen door middel van een duurzame vrede.
[ afbeelding ]De VS presenteren hun voorstel voor een duurzame vrede aan de VN
DPA 22 02 2025
In een verklaring gepubliceerd op zijn sociale netwerkaccount X, en zonder details te geven over de tekst zelf, zei Rubio dat de Amerikaanse president Donald Trump zich inzet voor het beindigen van de oorlog tussen Rusland en Oekrane en het bereiken van een resolutie die zal leiden tot een duurzame vrede, niet slechts een tijdelijke pauze.
Rubio benadrukt het belang van het beindigen van een conflict dat al te lang duurt en een te zware tol eist van Oekrane en Rusland.
“Daarom hebben de Verenigde Staten een eenvoudige en historische resolutie voorgesteld bij de Verenigde Naties“ en roepen ze op tot de steun van alle leden om een pad naar vrede uit te stippelen”.
“Deze resolutie is in overeenstemming met het standpunt van president Trump dat de VN moet terugkeren naar haar oprichtingsdoel, vastgelegd in het VN-Handvest, namelijk het handhaven van internationale vrede en veiligheid, inclusief het vreedzaam oplossen van geschillen”, aldus Rubio.
(SR and D. Rodriguez for Tagtik/Source: X/Photo: DPA/Pacific Press/Lev Radin)
https://www.telegraaf.nl/(...)fgevuurd-op-oekraine
Het laatste woord hierover zal nog lang niet gezegd zijn, dus nu snel op naar een 'constructie' die duurzame vrede teweegbrengt aldaar!
Nou Loverboii is Donald Trump een soort van jezus?quote:
quote:A time that is coming when our Lord Jesus Christ will reign on the earth for a thousand years. This will be Earth's Golden Age, or the Millennium
Noem mij maar naef, maar ik hoop het van welquote:Op zondag 23 februari 2025 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
En denk je dat Putin en Xi Jinping dat echt gaan overwegen?
zeker niet, hij werkt er wel voorquote:Op zondag 23 februari 2025 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou Loverboii is Donald Trump een soort van jezus?
[..]
Dat is hierbij inderdaad niet duidelijk, dus moet men afwachten wat uiteindelijk qua resolutie uit de bus rolt.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat die resolutie inhoudt? Ik haal dat niet uit jouw bericht, of wordt dat morgen pas uit de doeken gedaan?
Nou..quote:Op zondag 23 februari 2025 13:36 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat is hierbij inderdaad niet duidelijk, dus moet men afwachten wat uiteindelijk qua resolutie uit de bus rolt.
Klopt. Ik heb het ook wel met Zelensky te doen.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:40 schreef theunderdog het volgende:
Het is wel echt tragisch om te zien hoe erg er met Oekrane wordt gespeeld. Zou je het seksualiseren, dan heeft Oekraine nu een onderdanige bdsm relatie met VS, Rusland en eigenlijk ook de EU
Omtzigt had ook een mooie reactie op de eis dat Oekrane nieuwe verkiezingen moet houden:quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
Omtzigt ziet wat iedereen mist: Poetin's meesterzet
Je zou echt bijna denken dat Putin iets van Trump weet, wat niet naar buiten mag komen.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:53 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Putin zegt dankje Trump voor de boost van de Russische markt
Wat een gelul. Frankrijk en UK hebben kernwapens en worden sinds WO2 niet meer als wereldmacht beschouwd.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze hebben kernwapens en zijn dus een wereldmacht
Laat eens zien dat de EU daar op aandringt.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb het ook wel met Zelensky te doen.
Rusland doet er alles aan om zoveel mogelijke Oekraine te veroveren en de tijd na de oorlog zo moeilijk mogelijk te maken, Trump wil goedkoop grondstoffen afdwingen en is erg ambigu over steun maar lijkt Zelensky onder druk te zetten om tot een akkoord te komen. En de EU dringt er bij Zelensky op aan om vooral geen akkoord te tekenen omdat de EU daar nog niet klaar voor is.
ja die Faber is knettergekquote:Op zondag 23 februari 2025 13:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omtzigt had ook een mooie reactie op de eis dat Oekrane nieuwe verkiezingen moet houden:
[ x ]
Ze kon van mij nog geen klapstoel krijgen.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die Faber is knettergek
ze is bij mij in een klap van haar voetstukje gedonderd
Mar ik denk dat het partij voorschrift is wat er gezegd moet worden , wat er gezegd moet worden komt direct van Moscow, anders komt de hele partij financiering in gevaarquote:Op zondag 23 februari 2025 14:05 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ze kon van mij nog geen klapstoel krijgen.
GB had 10 jaar lang geen verkiezingen door de oorlog. Ik hoor Faber graag uitleggen of ze ook denkt dat de jongens die in Oosterbeek liggen een ondemocratische bezettingsmacht waren.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omtzigt had ook een mooie reactie op de eis dat Oekrane nieuwe verkiezingen moet houden:
[ x ]
Volgens mij is er niet een definitie van 'wereldmacht'. Voor mij is de definitie kernwapens = wereldmachtquote:Op zondag 23 februari 2025 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een gelul. Frankrijk en UK hebben kernwapens en worden sinds WO2 niet meer als wereldmacht beschouwd.
Noord-Korea ook een wereldmacht zeker? Of Pakistan
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 23 februari 2025 13:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ x ]
quote:Op zondag 23 februari 2025 15:01 schreef xzaz het volgende:
[..]
Volgens mij is er niet een definitie van 'wereldmacht'. Voor mij is de definitie kernwapens = wereldmacht
quote:Een wereldmacht is een land dat in staat is om op wereldniveau invloed uit te oefenen op politiek, economisch en militair gebied. Er is geen eenduidige, formele definitie van wat een wereldmacht precies inhoudt, maar er zijn wel een aantal kenmerken die vaak worden genoemd:
• Economische macht: Een sterke economie is essentieel voor een wereldmacht. Dit omvat een groot bruto binnenlands product (bbp), technologische ontwikkeling en controle over belangrijke grondstoffen.
• Militaire macht: Een krachtig leger, inclusief een nucleair arsenaal, stelt een land in staat om zijn belangen wereldwijd te verdedigen en af te dwingen.
• Politieke invloed: Wereldmachten hebben een grote invloed op internationale organisaties zoals de Verenigde Naties en kunnen internationale verdragen en overeenkomsten benvloeden.
• Culturele invloed: De verspreiding van cultuur, zoals taal, muziek en media, draagt bij aan de invloed van een land op de wereld.
• Geografische ligging en omvang: Een strategische ligging en een groot grondgebied kunnen een land een voordeel geven in termen van natuurlijke hulpbronnen en militaire macht.
Het is belangrijk om op te merken dat het concept van een wereldmacht dynamisch is en in de loop van de tijd kan veranderen. Historisch gezien zijn er verschillende wereldmachten geweest, en de huidige wereldorde wordt gekenmerkt door een verschuiving van een unipolar naar een multipolair systeem.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Germany supplies Ukraine with 6000 AI killer drones | BILD Lagezentrum International
quote:Op zondag 23 februari 2025 15:14 schreef michaelmoore het volgende:
Nederland moet zich richten op het aanschaffen van drones en die massaal naar oekraine sturen
ook hier gaan bouwen
[..]
Bekijk deze YouTube-video
fake newsquote:Op zondag 23 februari 2025 15:14 schreef michaelmoore het volgende:
Nederland moet zich richten op het aanschaffen van autonome killerdrones en die massaal naar oekraine sturen
ook hier gaan bouwen en met 1000 tegelijk aanvallen met automatisch doelherkenning
[..]
Geen akkoord door 'onwelwillendheid' Westen, Trump trekt handen er van af, sluit deal met Putin dat hij grondstoffen kan exploiteren in deel Oekrane, Rusland neemt (groter deel) Oekrane in wegens wegvallen cruciale intel en wapens; Oekrane en Wit-Rusland staging ground voor volgende operaties. Zoiets?quote:Op zondag 23 februari 2025 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is eigenlijk het meest voor de hand liggende scenario?
50k troepen leveren en het wordt een zooitje daar?
50k troepen leveren, die Russen eruit schoppen en een dikke middelvinger naar Trump opsteken zou wel een genot scenario zijn ja, maar ach, Europa h. We zitten volgend jaar nog te vergaderen wanneer we erover gaan vergaderen.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is eigenlijk het meest voor de hand liggende scenario?
50k troepen leveren en het wordt een zooitje daar?
Het eerste wat u noemt zal m.i. niet snel gaan gebeuren. Over dat tweede: het is niet zelden vrij gebruikelijk niet over n nacht ijs te gaan, en dat geldt al helemaal met heikele punten dan wel gevaarlijke kwesties (wereldwijd) als deze oorlog.quote:Op zondag 23 februari 2025 15:21 schreef Pek het volgende:
[..]
50k troepen leveren, die Russen eruit schoppen en een dikke middelvinger naar Trump opsteken zou wel een genot scenario zijn ja, maar ach, Europa h. We zitten volgend jaar nog te vergaderen wanneer we erover gaan vergaderen.
NOSquote:'Rusland stuurt recordaantal drones op Oekrane af'
Rusland heeft vannacht een recordaantal drones naar Oekrane gestuurd. Dat zegt de woordvoerder van de Oekraense luchtmacht. Het zou gaan om 267 drones, het grootste aantal droneaanvallen sinds het begin van de oorlog drie jaar geleden.
De Oekraense luchtverdediging schoot 138 drones neer, 119 andere drones zijn "verloren" geraakt zonder schade te veroorzaken. Wat er met de overige 10 drones is gebeurd is onbekend.
Als Trump rottig doet tegen canada, dan gaat Canada nog eens in de oud IJzer voorraden struinenquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Germany Is About to SCREW Russia With This
Een dubbele ontkenning in een zin. Deze is lastig voor mij .quote:Op zondag 23 februari 2025 15:27 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het eerste wat u noemt zal m.i. niet snel gaan gebeuren. Over dat tweede: het is niet zelden vrij gebruikelijk niet over n nacht ijs te gaan, en dat geldt al helemaal met heikele punten dan wel gevaarlijke kwesties (wereldwijd) als deze oorlog.
Scjvb
quote:De president van Oekrane kent verdedigers
Aan de vooravond van de derde verjaardag van de volledige Russische invasie ontmoette Vladimir Zelensky verdedigers en familieleden van de gevallen militairen en reikte hij prijzen uit.
Tot de hoogste staatsrang behoort grenswachter Ivan Kryvalchuk.
Hij leidde een groep die gevechtsmissies uitvoerde op een positie waar voortdurend gevechten werden gehouden.
Hij hielp evacueren vanaf een belangrijk brandpunt van gewonde broers. Verschillende gevechtsgroepen vernietigd en het vijandelijke radiostation veroverd.
Het mocht navigeren en de evacuatie succesvol voltooien.
Hij is zwaargewond geraakt tijdens deze vechtpartij.
Volgens het decreet van de president van Oekrane nr. 43/2025 van 20 januari 2025 heeft senior soldaat van Kryvalchuk Ivan Anatoliyovitsj de titel Held van Oekrane gekregen met de toekenning van de Orde van Gouden Ster.
Ook bij decreet van de president van Oekrane nr. 618 / 2024 ereprijs "voor moed en moed" werd gemarkeerd met 17 grensteam genoemd.
Kolonel Alexander Zhukovsky van de Zuidelijke regionale administratie van de strijdkrachten van Oekrane. Vandaag presenteerde Vladimir Zelensky het hoofd van het 17 grensteam aan Pavel Tsveliha een lintje aan de Battle Flag van de militaire eenheid "Voor moed en dapperheid".
Je gaat er alleen maar aan als je weigert te zeggen dat je een Rus bent.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
Dat het filmpje al enkele maanden op YouTube staat, gepost voor de verkiezing van Trump 2.0quote:Op zondag 23 februari 2025 16:16 schreef NatteLont het volgende:
Wonderlijke beelden, met nog wonderlijker woorden.
Hmm...Wat is hier nu eigenlijk gaande zoute zeggen.
En het is zo dat een aantal andere landen (Polen bijvoorbeeld) die Starlink terminals betalen. Musk zou die landen ernstig besodemieteren als hij Starlink uitzet/beperkt. Ik hoop dat men hem zegt dat uitschakelen consequenties voor zijn andere bedrijven kunnen veroorzaken.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:00 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Verstandig dat ze zich niet laten chanteren.
Ja? En?quote:Op zondag 23 februari 2025 17:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat het filmpje al enkele maanden op YouTube staat, gepost voor de verkiezing van Trump 2.0
Wat Ja, en? Vraag mij af waarom je een maanden oud filmpje vmet onduidelijke herkomst hier post?quote:
Ja inderdaad ja en? Of begrijp je niet wat daar wordt gezegd?quote:Op zondag 23 februari 2025 17:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat Ja, en? Vraag mij af waarom je een maanden oud filmpje vmet onduidelijke herkomst hier post?
Dat is geen antwoord op haar vraag.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:27 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ja inderdaad ja en? Of begrijp je niet wat daar wordt gezegd?
Neem een cursus Engels.
Logisch. Dus de VS zal iets moeten forceren. Maar dat heeft weer gevolgen voor Trump's poging een wingewest van Oekraine te maken.quote:⚡️The US and Russia held non-public negotiations throughout the war, that's true. Now they have become public, — Zelensky
❗️"It is impossible to decide about Ukraine without us. We do not recognize such decisions."
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3liuaibpajs2w
Het is een heel rare vraag. Of ken jij ook geen Engels?quote:Op zondag 23 februari 2025 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op haar vraag.
Neem even een cursus begrijpend lezen dan, want de vraag is heel duidelijkquote:Op zondag 23 februari 2025 17:27 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ja inderdaad ja en? Of begrijp je niet wat daar wordt gezegd?
Neem een cursus Engels.
Weer iemand die geen Engels kent.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Neem even een cursus begrijpend lezen dan, want de vraag is heel duidelijk
Why did you post said video in this topic?quote:Op zondag 23 februari 2025 17:30 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Weer iemand die geen Engels kent.
Next
Dat is diplomatenspeak voor: "Je kan de tering krijgen, klootzak. Steek die 500 miljard maar in je vadsige reet."quote:⚡️ We do not recognize the $500 billion debt, we are not considering it, — Zelensky
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3liu7zdpnkc2w
Om te bekijken en te luisteren wat meneer Lindsey te zeggen heeft tegen Zelensky.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Why did you post said video in this topic?
Nooit bijten in de hand die je voedt.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is diplomatenspeak voor: "Je kan de tering krijgen, klootzak. Steek die 500 miljard maar in je vadsige reet."
...tenzij die hand het eten van je bord probeert te jatten.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nooit bijten in de hand die je voedt.
Klinkt echt iets als wat een """dictator""" zou doen. Ziehier een ware patriot.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
Zelenskyy wil aftreden voor vrede en als Oekrane daardoor in NAVO komt. Dat maakt het wel wat lastig voor de "Zelenskyy is een onwettige president" roepers. We zullen zien of de dealmaker-in-chief echt zo graag vrede wil, of dat hij dit weigert omdat Rusland dan de grote verliezer zal zijn....
[ afbeelding ]
Beiden onzin. Zelensky blijft gewoon president in oorlogstijd, daarna pas verkiezingen. NAVO-lidmaatschap is out of question.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
Zelenskyy wil aftreden voor vrede en als Oekrane daardoor in NAVO komt. Dat maakt het wel wat lastig voor de "Zelenskyy is een onwettige president" roepers. We zullen zien of de dealmaker-in-chief echt zo graag vrede wil, of dat hij dit weigert omdat Rusland dan de grote verliezer zal zijn....
[ afbeelding ]
Omdat Zelenskyy wel bijna zeker weet dat Oekraine voorlopig niet in de NAVO komt. NAVO zit er niet op te wachten en Rusland zal het nooit accepteren. Dan zijn dit makkelijke toezeggingen.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Zelensky is geen dictator.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:48 schreef Fok-it het volgende:
Ik heb nog nooit een ondemocratisch verkozen dictator zo onzelfzuchtig gezien /s
Maakt niet uit. Trump gaat toch vrede regelen? Zo heb je vrede n de volgens Trump onwettige president is ook weg. WIN-WIN.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beiden onzin. Zelensky blijft gewoon president in oorlogstijd, daarna pas verkiezingen. NAVO-lidmaatschap is out of question.
Jazeker. De oorlog gaat straks ook wel stoppen.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Trump gaat toch vrede regelen? Zo heb je vrede n de volgens Trump onwettige president is ook weg. WIN-WIN.
Wil je niet dat het bloedvergieten stopt?
Dat is niet waar. Oekrane heeft een toezegging voor een toekomstig NAVO-lidmaatschap. Die afspraak is gemaakt in 2023.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:47 schreef descon het volgende:
[..]
Omdat Zelenskyy wel bijna zeker weet dat Oekraine voorlopig niet in de NAVO komt. NAVO zit er niet op te wachten en Rusland zal het nooit accepteren. Dan zijn dit makkelijke toezeggingen.
quote:⚡️ Key takeaways from President Zelenskyy’s press conference:
◾️ Zelenskyy stated he is ready to step down if it means peace for Ukraine or in exchange for NATO membership.
◾️ “I will not sign anything that ten generations of Ukrainians will have to repay,” – Zelenskyy on the US deal regarding Ukrainian natural resources.
◾️ “Ending the war this week with guarantees for Ukraine is impossible,” – Zelenskyy.
◾️ Presidential elections will be held after martial law is lifted.
◾️ He believes the US will do everything to end the active phase of the war this year.
◾️ Last year, Ukraine produced 154 artillery units, 100,000 long-range drones, and 2.2 million FPV drones.
◾️ North Korea lost 4,000 troops in Russia’s Kursk region, with 1,500–2,000 replacements being sent, according to Zelenskyy.
◾️ “Ukraine is developing its own equivalents of the Patriot system.”
◾️ “Europe has two armies – Ukraine’s (800,000 troops) and Turkey’s. Erdoğan could be one of the continent’s security guarantors.”
◾️ “I believe we will trade Kursk region for the occupied territories,” – Zelenskyy.
Voor 21 maart dus.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jazeker. De oorlog gaat straks ook wel stoppen.
Ik denk voor het voorjaar dat er een bestand is. Ik heb echt wel goede hoop.
Zelenskyy is de grootste leider van deze eeuw en ik zal op die heuvel sterven.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Zeker wat betreft buitenlands beleid verschillen de Democrats en de Republicans voornamelijk op gebied van de gebruikte retoriek. Dat gezegd hebbende zien we nu natuurlijk een historische ommezwaai.quote:
Ja de Churchill van deze tijd.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zelenskyy is de grootste leider van deze eeuw en ik zal op die heuvel sterven.
.ik vind het opvallend dat zelensky de enige Europese gezagsdrager is die Turkije noemt in de context van veiligheidsgranties voor Oekrane. Noorwegen en de UK als niet Eu landen worden regelmatig benoemd maar Turkije niet 1 keer. Tenzij ik het heb gemist. Terwijl Turkije binnen de Navo de grootste legermacht heeft na de Amerikanen. En met de ligging aan de zwarte Zee en hun grote marine immens veel zou kunnen betekenen voor Oekrane.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:53 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3liuburyyss2g
[..]
Dat wordt oppassen voor paardenhoofden in zijn bed.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:08 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat Trump nu wel weer met flessen ketchup aan het gooien is. ZIjn mafia-diplomatie is mislukt als ik Zelenskyy's uitspraken lees.
Een PATRIOT equivalent.....Ik heb het idee dat Zelenskyy dat zegt als een subtiele waarschuwing: We kunnen de geleverde systemen reverse engineeren als jullie stoppen met hulp
Doe maar.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor 21 maart dus.
Ik zet hem in de agenda.
Sowieso heeft Zelensky grotere ballen dan Poetin, Trump, Musk en Vance gezamenlijk hebben.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zelenskyy is de grootste leider van deze eeuw en ik zal op die heuvel sterven.
Als rechts extremisme wordt genormaliseerd, als je het maar rechts extremisme noemt. Zoals hier in Nederland met dank aan yesilgoz. Waarom zou een rechts extremist sche groet niet genormaliseerd mogen worden, als je het maar geen rechts extremistische groet noemtquote:Op zondag 23 februari 2025 18:18 schreef polderturk het volgende:
De Hitlergroet wordt genormaliseerd.
[ x ]
Wat een ontzettende prutser is het toch ook. Als hij niet de meest machtige positie ter wereld bekleedde zou je er gewoon keihard om moeten lachen.quote:Veel Oekraense mineralen die Trump wil zijn in door Rusland bezet gebied
Veel delfstoffen die door de Amerikaanse regering van Donald Trump worden opgeist van Oekrane als compensatie voor de steun in de oorlog tegen Rusland moeten worden gewonnen in het door Rusland bezette deel van het land. Dit zei de Oekraense vicepremier Joelia Svyrydenko zondag.
"Jammer genoeg is er voor 350 miljard dollar aan nuttige en zeldzame materialen te vinden in de nu tijdelijk bezette gebieden", aldus Svyrydenko. Veel delfstoffen bevinden zich in de oostelijke regio Donbas die sinds 2014 bijna helemaal in handen is van pro-Russische Oekraners en later Russische troepen.
Deal
De regering-Trump lijkt gergerd dat de Oekraense president Volodymyr Zelensky nog steeds niet akkoord is gegaan met Amerikaanse voorstellen voor een genoegdoening ter waarde van 500 miljard dollar.
Zelfs een ander afpersen vernachelen ze nog.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:35 schreef PzKpfw het volgende:
https://www.upday.com/nl/(...)rusland-bezet-gebied
[..]
Wat een ontzettende prutser is het toch ook. Als hij niet de meest machtige positie ter wereld bekleedde zou je er gewoon keihard om moeten lachen.
Mijn vraag kwam op nadat ik het filmpje bekeken had, ik ga geen reacties elders lezen omdat jij schijnbaar niet in staat bent om een zinnig antwoord te formuleren.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:37 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Om te bekijken en te luisteren wat meneer Lindsey te zeggen heeft tegen Zelensky.
De inhoud spreekt voor zichzelf. Ik laat conclusies daarover open. Misschien kun je ook wat reacties onder de video bekijken. Die verduidelijkt ook het 1 en ander over de intenties van Graham.
Grondstoffen van Oekrane.Voor de USA.
Een meesterzet. Laat Trump er maar een antwoord op geven.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:47 schreef Discombobulate het volgende:
Aftreden in ruil voor NAVO lidmaatschap. Wat is dat voor zet?
Hoog inzetten, doet Trump ook.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:47 schreef Discombobulate het volgende:
Dat je denkt mij nodig te hebben om een kort gesprek uit te leggen omdat je hersenpan niet bevatten kan wat daar gezegd wordt zegt meer over jou dan over mij.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mijn vraag kwam op nadat ik het filmpje bekeken had, ik ga geen reacties elders lezen omdat jij schijnbaar niet in staat bent om een zinnig antwoord te formuleren.
Een slimme.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:47 schreef Discombobulate het volgende:
Valt best mee hoor.quote:Op zondag 23 februari 2025 16:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een dubbele ontkenning in een zin. Deze is lastig voor mij .
Er word je gewoon om duiding gevraagd en je begint meteen wild om je heen te schoppen. Lijkt me eerder dat je het dan zelf niet snapt.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:51 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Dat je denkt mij nodig te hebben om een kort gesprek uit te leggen omdat je hersenpan niet bevatten kan wat daar gezegd wordt zegt meer over jou dan over mij.
Een deal, waarbij van de 2 hoofdrolspelers eentje niet is uitgenodigd.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Valt best mee hoor.
Een middelvinger naar Trump en Poetin en troepen leveren, in reactie op Pek, zal vast nooit gunstig werken. Oeverloos blijven vergaderen in Europa evenmin.
Daarentegen zou een snelle deal tussen de VS en russen deze oorlog snel kunnen beeindigen.
Kortom, mss sneller vrede in de regio.
quote:Op zondag 23 februari 2025 18:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Valt best mee hoor.
Een middelvinger naar Trump en Poetin en troepen leveren, in reactie op Pek, zal vast nooit gunstig werken. Oeverloos blijven vergaderen in Europa evenmin.
Daarentegen zou een snelle deal tussen de VS en russen deze oorlog snel kunnen beeindigen.
Kortom, mss sneller vrede in de regio.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Pam Bondi LIVE | Zelensky Says He Is 'Ready' To Resign As Ukraine President If It Brought Peace
Geef die man de Nobel prijs voor de vrede.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Duiding? Er valt niets aan te duiden. Of moet ik hetgeen gezegd is hier nog eens extra neer typen?quote:Op zondag 23 februari 2025 18:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er word je gewoon om duiding gevraagd en je begint meteen wild om je heen te schoppen. Lijkt me eerder dat je het dan zelf niet snapt.
Ik snap ook niet zo goed waarom een scenario waarin de VS en Rusland samen Oekrane tot capitulatie dwingen, wordt verkocht als “een deal” of “vredesonderhandelingen”. Mooie newspeak wel.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een deal, waarbij van de 2 hoofdrolspelers eentje niet is uitgenodigd.
Hoe zie je dat voor je.
Aangezien Merz gezegd heeft dat hij vindt dat er in Europa moet worden gekeken naar de Amerikaanse rol met betrekking tot atoomwapens lijkt dit ongunstig voor Trump en Poetin. De VS uit NAVO heeft vervelende consequenties voor Rusland en de VS.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:25 schreef Spablauw214 het volgende:
CDU wint in Duitsland zoals verwacht. Op basis van de exitpoll lijken de poetinpijpers van BSW helaas nipt de kiesdrempel te halen.
@:spicymchaggis
Kortom, je hebt het niet goed gelezen.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is niet de definitie maar gewoon een definitie
Las het ja.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ook opvalt is dat zelensky blijft benadrukken dat Amerikaanse inzet noodzakelijk is/blijft.
Hij gooit de deur met de VS niet dicht.Vakman pur sang
Las het ja.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ook opvalt is dat zelensky blijft benadrukken dat Amerikaanse inzet noodzakelijk is/blijft.
Hij gooit de deur met de VS niet dicht.Ik zie dat Rusland aan tafel wordt gedwongen door de VS. Helaas is er geen vertrouwen in Zelensky (meer?) door de VS.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom een scenario waarin de VS en Rusland samen Oekrane tot capitulatie dwingen, wordt verkocht als “een deal” of “vredesonderhandelingen”. Mooie newspeak wel.
Wat daar is gebeurd weet ik niet.
Laten we ophouden te vertellen dat de VS samenspannen met Rusland. Daar is tenzij het tegendeel is bewezen helemaal geen sprake van.
Het is goed om te vertrouwen in een goede deal.
En zoniet zien we dat dan wel weer.Vakman pur sang
quote:Op zondag 23 februari 2025 19:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Las het ja.Vergeet niet dat Zelensky Trump verraden heeft tijdens zijn vorige termijn, toen vroeg Trump info aan hem over de Hunter Biden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ook opvalt is dat zelensky blijft benadrukken dat Amerikaanse inzet noodzakelijk is/blijft.
Hij gooit de deur met de VS niet dicht.
[..]
Ik zie dat Rusland aan tafel wordt gedwongen door de VS. Helaas is er geen vertrouwen in Zelensky (meer?) door de VS.
Wat daar is gebeurd weet ik niet.
Laten we ophouden te vertellen dat de VS samenspannen met Rusland. Daar is tenzij het tegendeel is bewezen helemaal geen sprake van.
Het is goed om te vertrouwen in een goede deal.
En zoniet zien we dat dan wel weer.
Dat zal Trump vast niet vergeten zijn.
Je bedoelt dat Zelensky zich aan de wet heeft gehouden.quote:Op zondag 23 februari 2025 19:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Zelensky Trump verraden heeft tijdens zijn vorige termijn, toen vroeg Trump info aan hem over de Hunter Biden.
Dat zal Trump vast niet vergeten zijn.
quote:Op zondag 23 februari 2025 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Las het ja.nee dat begrijp ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ook opvalt is dat zelensky blijft benadrukken dat Amerikaanse inzet noodzakelijk is/blijft.
Hij gooit de deur met de VS niet dicht.
maar trump gaat net als Poetin de extreem religieuze kant op
https://www.telegraaf.nl/(...)ositie-in-witte-huis
eng wijfquote:Rabiaat religieus en steenrijk: Donald Trump geeft tv-dominee Paula White toppositie in Witte Huis
Aangepast: 15 min geleden25 min geledenin Buitenland
Washington - Religieus, inhalig en radicaal. Paula White wordt het allemaal toegeschreven. Wie is deze tv-dominee, aan wie de Amerikaanse president Donald Trump een toppositie geeft in het Witte Huis?
,,Veertig jaar van evangeliseren. Kan je het geloven?"
Terwijl tv-dominee Paula White via haar eigen tv-kanaal de kijker toespreekt, klinken op de achtergrond zachte tonen van pianospel.
Het is de toetsenist van rockband Journey, Jonathan Cain.
Als tiener raakte White zwanger en trouwde haar jeugdliefde. Het huwelijk was geen lang leven beschoren. White werd verliefd op de zoon van de dominee in haar lokale kerk. In 1989 verlieten ze hun beide partners en trokken naar Florida om een eigen geloofsgemeenschap te beginnen.
Na jaren zwoegen kreeg hun Without Walls International Church de wind in de zeilen. Een groeiende schare volgers zorgde voor dito inkomsten. Dat kwam goed uit want White was van de prosperity gospel, dat predikt dat gelovigen niet alleen het eeuwige leven wacht maar ook overvloedige materile rijkdom in het huidige aardse bestaan.
Schaamteloze geldklopperij
Het leidde tot schaamteloze geldklopperij onder de tienduizenden kerkgangers en miljoenendeals met vastgoed. White begon ook haar eigen tv-uitzendingen.
Het stel betrok een riante villa en trad toe tot de wereld van de rich & famous.
White werd een tv-persoonlijkheid in religieus Amerika en ontpopte zich als levenscoach van oud-model Tyra BanksEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Dat bedoel ik helemaal niet, ik heb het niet over de wet gehad.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:00 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Zelensky zich aan de wet heeft gehouden.
zet die vrouwen op hoge posities, is het nog niet goed.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat begrijp ik
maar trump gaat net als Poetin de extreem religieuze kant op
https://www.telegraaf.nl/(...)ositie-in-witte-huis
[..]
nederland wordt een klein bakentje van democratie in een dictator wereldquote:Op zondag 23 februari 2025 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
zet die vrouwen op hoge posities, is het nog niet goed.
Ja echt h, zo veel mensen die op onze minister president hebben gestemd.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland wordt een klein bakentje van democratie in een dictator wereld
wij stemmen niet op een minister presidentquote:Op zondag 23 februari 2025 20:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja echt h, zo veel mensen die op onze minister president hebben gestemd.
Een hele slimme zet.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:47 schreef Discombobulate het volgende:
Onze vorige minister president had behoorlijk wat stemmen.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wij stemmen niet op een minister president
de VVD had veel stemmenquote:Op zondag 23 februari 2025 20:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Onze vorige minister president had behoorlijk wat stemmen.
En deze?
Misschien moet je de volgende keer wat beter naar het stembiljet kijken.quote:
Een dictator stapt niet vrijwillig op.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
Trump zal zeggen: "zie je wel, het is een dictator!" op Zelensky's voorstel.
Doei Trump.quote:Likely Next German Chancellor Friedrich Merz: Ukraine Policy Overview 🇩🇪🇺🇦
Key Policies:
✔️ Strong military & financial aid to Ukraine.
✔️ Supports Ukraine’s full territorial integrity against Russia.
✔️ Pushes for a European-led peace plan, independent of U.S. influence.
Military & Financial Support
• Wants to increase arms deliveries, including long-range Taurus missiles.
• Criticized Scholz’s hesitation, calling it a “one-handed fight” for Ukraine.
• Emphasizes striking Russian military targets, not civilians.
Merz: “We will not be neutral towards Russia… We are on Ukraine’s side.”
https://x.com/clashreport/status/1893712118232256989
Maar NAVO lidmaatschap krijgen ze toch niet. Dat is al een fait accompli. Dus dan kan Trump het net zo goed blijven roepen.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een dictator stapt niet vrijwillig op.
Ps dit is precies wat ik een paar dagen geleden al had ingeschat, melde dat in dit topic.
Toch weer bevestigd dat ik een scherp oog en vooruitziende blik op de zaak heb.
Zolang de oorlog nog bezig is niet maar er is wel een intentieverklaring voor de toekomst. En na Trump weer een nieuwe president.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar NAVO lidmaatschap krijgen ze toch niet. Dat is al een fait accompli. Dus dan kan Trump het net zo goed blijven roepen.
En dan ook nog zo lekker bescheiden gebleven.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een dictator stapt niet vrijwillig op.
Ps dit is precies wat ik een paar dagen geleden al had ingeschat, melde dat in dit topic.
Toch weer bevestigd dat ik een scherp oog en vooruitziende blik op de zaak heb.
Lijkt me sterk dat Turkije daar zin in heeft?quote:Op zondag 23 februari 2025 20:42 schreef polderturk het volgende:
Het zou goed zijn als Turkije een vredesmacht zou sturen als er een akkoord zou komen.
Dat kan andere landen aansporen om ook troepen te sturen.
[ x ]
Ik vind de opstelling van Erdo best sympathiek.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:42 schreef polderturk het volgende:
Het zou goed zijn als Turkije een vredesmacht zou sturen als er een akkoord zou komen.
Dat kan andere landen aansporen om ook troepen te sturen.
[ x ]
Je kon op Rutte stemmen als lid van de Tweede Kamer, niet als premier. We hebben in Nederland geen gekozen regeringsleider.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien moet je de volgende keer wat beter naar het stembiljet kijken.
Daar staan toch echt namen bij.
Dit zijn geheid wel dingen die hij riep voordat Trump met z'n gedoe kwam. Als de VS nu z'n handen er vanaf trekt kan Merz zich ook anders opstellen.quote:
Nee, een "laser". Ook handig om op een haai te zetten en zo tegen schepen te gebruiken, zo'n "laser".quote:
Dat is niet wat Zelenskyy en Trump zeggen.quote:Op zondag 23 februari 2025 21:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Lees het en der dat de grondstoffendeal helemaal verkeerd begrepen wordt.
In Oekrane zit weliswaar in de bodem allerlei nuttige raremetals maar die zitten dus in de bodem zoals op veel meer afgelegen plekken.
Dat moet eerst met veel geld begonnen worden te delven door het bouwen van mijnen. Iets wat Oekrane nooit heeft kunnen doen, er wordt niets daarvan gedelft.
De VS biedt aan dit te organiseren in ruil voor een deel van de opbrengsten, hiertoe moeten er eerst grote investeringen worden gedaan en als het eerlijk gaat zal Oekrane daarvan ook profiteren.
Sowieso zal het toelaten van Amerikaanse bedrijven de veiligheid Vh land vergroten.
Dus de deal is zo gek nog niet. Wel voor de EU die achter de feiten aanlopen.
Jomanda is er niks bij.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
zet die vrouwen op hoge posities, is het nog niet goed.
Daar zal Poetin niet heel blij mee zijn. Het was natuurlijk niet de bedoeling dat Europa ineens onafhankelijk van de VS zaken gaat besluiten. Frankrijk is hier ook wel voor te porren en ook het VK heeft weinig zin meer in het onbetrouwbare gekloot van de VS regering. En we hebben natuurlijk al vier jaar Trump-chaos meegemaakt, dus om nou weer een keer diep adem te halen en hopen dat het wel mee zal vallen.... Nee, dat gaan we op dit continent niet nog een keer doen.quote:🇩🇪🇺🇸🇺🇦 Achieving independence from the United States is a priority. The United States is relatively indifferent to the future of Ukraine, — Friedrich Merz.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3liunnc5nls2k
Heeft de KGB met veel pijn en moeite een Russische President in het Witte Huis en dan begint de EU voor zichzelf! Putin heeft ook altijd pech!quote:Op zondag 23 februari 2025 21:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar zal Poetin niet heel blij mee zijn. Het was natuurlijk niet de bedoeling dat Europa ineens onafhankelijk van de VS zaken gaat besluiten. Frankrijk is hier ook wel voor te porren en ook het VK heeft weinig zin meer in het onbetrouwbare gekloot van de VS regering. En we hebben natuurlijk al vier jaar Trump-chaos meegemaakt, dus om nou weer een keer diep adem te halen en hopen dat het wel mee zal vallen.... Nee, dat gaan we op dit continent niet nog een keer doen.
nog de vraag wat daarvan overblijft natuurlijk als er een coalitie moet komen, de rest is """"neutraal'''''' of pro Ruslandquote:
Het gaat gewoon gebeuren hoor, dat het weggegeven wordt. Oekrane kan verder ook niks en wij als Europa heel weinig. Sad but true.quote:
Ukraine blijft doorvechten, als het moet met mes en vork.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het gaat gewoon gebeuren hoor, dat het weggegeven wordt. Oekrane kan verder ook niks en wij als Europa heel weinig. Sad but true.
Jup.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het gaat gewoon gebeuren hoor, dat het weggegeven wordt. Oekrane kan verder ook niks en wij als Europa heel weinig. Sad but true.
Het is een feit dat Rusland niets gaat winnen. Als ze niet uitkijken dondert Rusland dit jaar nog in elkaar.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:32 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Jup.
Dat zal voor velen hun dag niet maken en een bittere pil zijn. Maar in dat uiteindelijke geval zullen zij de feiten onder ogen moeten zien.
Maar in dat uiteindelijke geval zullen zij de feiten onder ogen moeten zien.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een feit dat Rusland niets gaat winnen. Als ze niet uitkijken dondert Rusland dit jaar nog in elkaar.
Ik denk dat mensen onder ogen moeten zien dat het nu al een ongelooflijke puinhoop is. Er valt niets te "beheersen", er valt niets te damage-managen. Er is geen enkele reden om voorzichtig te zijn. Er is geen enkele reden voor begrip of compromis.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:37 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Maar in dat uiteindelijke geval zullen zij de feiten onder ogen moeten zien.
Dat zal voor velen hun dag niet maken en een bittere pil zijn.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen onder ogen moeten zien dat het nu al een ongelooflijke puinhoop is. Er valt niets te "beheersen", er valt niets te damage-managen. Er is geen enkele reden om voorzichtig te zijn. Er is geen enkele reden voor begrip of compromis.
quote:Op zondag 23 februari 2025 02:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet gebeuren.
Trump zet er niets tegenover.
Zelensky heeft voordat Trump aan de macht kwam al toegezegd dat Oekrane dmv zijn bodemschatten de VS gaat terugbetalen na de oorlog.
Maar niet op de manier die Trump nu wil.
Trump weet dat en stuurt daar opzettelijk op aan
En de meute trapt erin.
Het land is zeer zwaar afhankelijk van de VS. Als je zo ultiem zwaar afhankelijk bent van een staat dan is het vaak een kwestie van weken voordat men bukt. De 80% van Oekrane dat niet ingenomen is door de Russen gaat een toekomst tegemoet als Amerikaanse economische kolonie waar ze lekker grondstoffen van kunnen uitputten en dan de rijkdom naar de VS kunnen verschepen. Het Afrikaanse model. De Oekraners mogen blij zijn als ze 10% van de totale waarde krijgen.quote:Op zondag 23 februari 2025 04:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, Trump kan zoveel eisen, maar gaat dat niet krijgen, de EU staat garant voor heel veel steun, en dat gaat voorlopig niet veranderen, daarnaast staan de Russen ook op hun laatste benen om te vechten, dus het is echt niet zo dat ze overlopen worden. Sterker nog ik denk dat we op een kantelpunt staan waarbij Ukraine tegendruk gaat opevoeren.
quote:US expects mineral deal with Ukraine to be signed this week
WASHINGTON, Feb 23 (Reuters) - President Donald Trump's special envoy Steve Witkoff and Treasury Secretary Scott Bessent said on Sunday they expected that an agreement would be signed this week on U.S. access to Ukraine's critical mineral deposits.
Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy wavered "in his commitment towards that a week ago," Witkoff said in a CNN 'State of the Union' interview, referring to the Ukrainian leader's rejection of the original U.S. proposal. "The president (Trump) sent the message to him. He's not wavering any more."
Zelenskiy realized "that we have done so much (for Ukraine) ... and I think you'll see it (the deal) signed this week," continued Witkoff. Zelenskiy had previously rejected U.S. demands for $500 billion in mineral wealth from Ukraine to repay Washington for wartime aid, saying the U.S. had supplied nowhere near that sum.
"The deal will be signed," Bessent said in an interview on Fox News on Sunday, adding he was "hopeful" it will happen in the coming week. The Ukrainian president's chief of staff said on Sunday that the next round of negotiations with the United States over a deal will continue.
https://www.reuters.com/w(...)his-week-2025-02-23/
Dit soort simplisme helpt echt niet.quote:
Trump kan zichzelf leren pijpen.quote:Op zondag 23 februari 2025 23:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit soort simplisme helpt echt niet.
Bovendien heeft men niet in de gaten dat het schofferen van USA/Trump in deze (volgens mij Oekraens talig filmpje) ook niet meehelpt.
Trump is nogal gevoel voor eer en beeldvorming.
Nee hoor.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een feit dat Rusland niets gaat winnen. Als ze niet uitkijken dondert Rusland dit jaar nog in elkaar.
Trump mag hopen dat ie Amerika niet naar de kanker helpt met zijn stomme gedrag.quote:Op maandag 24 februari 2025 00:16 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Nee hoor.
Trump gaat de sancties tegen Rusland laten vallen waardoor de economie terug zal heropleven.
Wanneer hebben we in Nederland een ongekozen regeringsleider gehad?quote:Op zondag 23 februari 2025 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kon op Rutte stemmen als lid van de Tweede Kamer, niet als premier. We hebben in Nederland geen gekozen regeringsleider.
Hoe dan? Rusland heeft niet veel te bieden behalve gas en olie. En die gasleidingen lopen naar Europa, en wij kopen nauwelijks Russisch gas. Dat gaat ook niet meer gebeuren. Rusland is Europa als markt gewoon kwijt. En de olieraffinaderijen zijn vrijwel allemaal door drones bezocht en doen het niet meer, of draaien op halve kracht. En of Big Oil zin heeft om investeringen te doen om vervolgens te zien hoe die tot puin geschoten worden betwijfel ik.quote:Op maandag 24 februari 2025 00:16 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Nee hoor.
Trump gaat de sancties tegen Rusland laten vallen waardoor de economie terug zal heropleven.
De werkelijkheid is anders.quote:Op maandag 24 februari 2025 01:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe dan? Rusland heeft niet veel te bieden behalve gas en olie. En die gasleidingen lopen naar Europa, en wij kopen nauwelijks Russisch gas. Dat gaat ook niet meer gebeuren. Rusland is Europa als markt gewoon kwijt. En de olieraffinaderijen zijn vrijwel allemaal door drones bezocht en doen het niet meer, of draaien op halve kracht. En of Big Oil zin heeft om investeringen te doen om vervolgens te zien hoe die tot puin geschoten worden betwijfel ik.
Er is geen subforum op fok! met meer nepnieuws dan dit. En dat komt o.a. door deze reflex.quote:Op maandag 24 februari 2025 05:51 schreef The-BFG het volgende:
De moeite die de Putin en Trump fanboys hier doen; om recht te praten wat krom is, begint clowneske vormen aan te nemen.
Schofferen van Trumpquote:Op zondag 23 februari 2025 23:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit soort simplisme helpt echt niet.
Bovendien heeft men niet in de gaten dat het schofferen van USA/Trump in deze (volgens mij Oekraens talig filmpje) ook niet meehelpt.
Trump is nogal gevoel voor eer en beeldvorming.
Waar is de link naar Reuters?quote:Op maandag 24 februari 2025 05:37 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De werkelijkheid is anders.
Russia's oil output down 2.8%, gas production up 7.6% in 2024
Russia's oil and gas revenues jumped by 26% in 2024 to $108 billion after falling by 24% in 2023 on weaker oil prices and declining gas exports.
Bron: Reuters
Qua grootte 3e exporteur ter wereld. Afzetmarkt is India en China geworden ipv Europa.
Nu.quote:Op maandag 24 februari 2025 00:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wanneer hebben we in Nederland een ongekozen regeringsleider gehad?
Iemand die niet op een stembiljet stond en niet lid was van een politieke partij.
Dat doen Putin en Trump zelf ook. Ze brengen alleen onwaarheden naar buiten,die ze zelf geloven blijkbaar. Vol overgave. En de fanclub, eveneens twijfelachtig volk, gelooft de leugens van hun idolen onvoorwaardelijk. Als het niet zo triest en walgelijk was zou je er nog om kunnen lachen ook. Zoveel valsheid en domheid. Helaas is het erg zat.quote:Op maandag 24 februari 2025 05:51 schreef The-BFG het volgende:
De moeite die de Putin en Trump fanboys hier doen; om recht te praten wat krom is, begint clowneske vormen aan te nemen.
Allemaal leuk verzonnen.quote:Op zondag 23 februari 2025 23:11 schreef Peppert het volgende:
[..]
[..]
Het land is zeer zwaar afhankelijk van de VS. Als je zo ultiem zwaar afhankelijk bent van een staat dan is het vaak een kwestie van weken voordat men bukt. De 80% van Oekrane dat niet ingenomen is door de Russen gaat een toekomst tegemoet als Amerikaanse economische kolonie waar ze lekker grondstoffen van kunnen uitputten en dan de rijkdom naar de VS kunnen verschepen. Het Afrikaanse model. De Oekraners mogen blij zijn als ze 10% van de totale waarde krijgen.
[..]
En kijk nu eens iets langer terug. Dan is die stijging niet zo heel erg indrukwekkend.quote:Op maandag 24 februari 2025 05:37 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De werkelijkheid is anders.
Russia's oil output down 2.8%, gas production up 7.6% in 2024
Russia's oil and gas revenues jumped by 26% in 2024 to $108 billion after falling by 24% in 2023 on weaker oil prices and declining gas exports.
Bron: Reuters
Qua grootte 3e exporteur ter wereld. Afzetmarkt is India en China geworden ipv Europa.
quote:🇪🇺 EU foreign ministers approve 16th package of sanctions against Russia, — Reuters
🇬🇧🇦🇺 Also today, UK will introduce the largest package of sanctions against Russia in its entire history, and Australia has already done so.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3livtuvtvac2m
Ik denk dat hij gelijk heeft. En we kunnen het ons niet veroorloven te wachten op de VS. Gokken dat er over vier jaar iemand zit die NAVO niet wil slopen? Dat lijkt me geen sterk plan. Dan maar zonder hun. Dat heeft wel geopolitieke consequenties. En je zult het zien aan de schatkist.quote:””Unclear whether we will still speak of NATO in present shape“ by time of June summit or we need to come up with EU alternative.” Merz
https://bsky.app/profile/jamming.bsky.social/post/3liupqq6ykk24
Mooi, als ruwe olie niet verwerkt kan worden is een raffinaderij onbruikbaar.quote:https://bsky.app/profile/jamming.bsky.social/post/3liupqq6ykk24
Ukraine's General Staff has confirmed the attack on the Ryazan oil refinery overnight. Five explosions occured, resulting in a fire at the ELOU AT-6 crude oil processing unit. UA forces also carried out a strike on an oil depot in Tula, Russia, where a fire was confirmed near the "8 Marta" plant.
Wat een beelden. Dat de Russen toen zoveel tanks hadden, onvoorstelbaar.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3livtngawhk2m
🇺🇦 Zelensky: 3 years of resistance. 3 years of gratitude. 3 years of absolute heroism of Ukrainians. I am proud of Ukraine! I thank everyone who defends it. Everyone who works for Ukraine. And may the memory of all those who gave their lives for our state and people be eternal.
quote:Op zondag 23 februari 2025 11:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is de draai die Maga er aan geeft.
En ipv gewoon te luisteren naar wat Zelensky zegt papegaai je dat na.
Met terugwerkende kracht iets tot een lening omzetten kan niet.quote:
Aluminium is ook exit. X mag nog wel in Europa, dat is wel jammer.quote:❗️According to Russian media, the EU has disconnected 13 Russian banks from SWIFT in the latest sanctions package and banned 8 Russian media outlets from broadcasting in Europe. New restrictions have also been imposed on supplying Russia with software, equipment, and technology for oil/gas extraction
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3livuuqcwd223
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3livw4qzxe22mquote:🇪🇺🇺🇦 Ukraine to receive new 3.5 billion tranche from EU in March, says Ursula von der Leyen
❗️She also said the EU will present a plan to increase European arms production, which will also benefit Ukraine.
Gewoon wat jeugd die aan het spelen is met vuurwerk. Niets bijzonders.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3livwdm37as23
Explosions were reported near the Russian consulate in Marseille, France this morning around 08:00. Cause and casualties still unknown, but 30 firefighters and police are on the scene.
Normaal reageer ik niet op dit gelul van Russische trollen.quote:
Nee, dat suggereert hij niet.quote:
Er is ook gezegd dat Putin Ukraine niet zou binnenvallen.quote:
Lening aan de VS dus. Dan maakt die mineraaldeal wat meer sense.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, dat suggereert hij niet.
Hij vraagt om een krediet.
Nergens te zien aan wie hij dat vraagt en of hij dat heeft gekregen. Het is gewoon een open verzoek.
Was het aan de US? Was het aan de EU?
edit: Het hele interview:
Of Putin. Of jou.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:54 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Oke dus Zelensky lult maar wat. Waarom moeten we hem nu wel geloven
Nee, niet dus. Je hebt het niet bekeken.quote:
Niks mis mee.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:00 schreef Vanky het volgende:
Kaja Kallas, die zich eerder al liet omkopen door de Saudi's, heeft nieuwe sancties goedgekeurd zoals het verbod op gamecontrollers om drones mee te besturen
Sancties aan wie? Belgi?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:00 schreef Vanky het volgende:
Kaja Kallas, die zich eerder al liet omkopen door de Saudi's, heeft nieuwe sancties goedgekeurd zoals het verbod op gamecontrollers om drones mee te besturen
De Russenquote:Op maandag 24 februari 2025 10:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sancties aan wie? Belgi?
Lekker duidelijk.
Dat zal toch gewoon middels contracten op papier staan? Hoe dat krediet is verstrekt en onder welke voorwaarden.quote:
Woooowwwww, volgens mij heb je een staaltje hypocrisie te pakken !!quote:Op maandag 24 februari 2025 10:00 schreef Vanky het volgende:
Er is vooral verschil van inzicht over de waardering van de goederen.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:10 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
[ x ]
Als hij een deel van dat geld al is kwijtgeraakt dan zal hij ook weinig waarde hechten aan contracten. Oekrane is geen Zwitserland.
Die reacties van jou zijn lachwekkend, niet de sancties.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:11 schreef phpmystyle het volgende:
Al die sancties begint ook wel lachwekkend te worden. Er zijn al zoveel pakketten genomen, maar ze trekken zich er weinig/niks van aan. Ongetwijfeld doen die sancties pijn, maar het is te lijden als een deel van de economie en samenleving autarkisch is ingericht.
Het is voor de bhne allemaal.
Aldus onze huis retard.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:13 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Die reacties van jou zijn lachwekkend, niet de sancties.
Daarom willen de Russen er natuurlijk ook per direct vanaf. Dat is omdat het allemaal geen flikker uithaalt!quote:Op maandag 24 februari 2025 10:11 schreef phpmystyle het volgende:
Al die sancties beginnen ook wel lachwekkend te worden. Er zijn al zoveel pakketten aangenomen, maar ze trekken zich er weinig/niks van aan. Ongetwijfeld doen die sancties pijn, maar het is te lijden als een deel van de economie en samenleving autarkisch is ingericht.
Dan is het dus ook geen probleem om de sancties te handhaven.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:11 schreef phpmystyle het volgende:
Al die sancties beginnen ook wel lachwekkend te worden. Er zijn al zoveel pakketten aangenomen, maar ze trekken zich er weinig/niks van aan. Ongetwijfeld doen die sancties pijn, maar het is te lijden als een deel van de economie en samenleving autarkisch is ingericht.
Ja een makkelijke stropop om zo te reageren. De sancties noden het Kremlin er toe om allerlei alternatieve routes te zoeken, dat brengt hogere kosten met zich mee voor de bevolking. Het irriteert. Hetzelfde dat als jij of ik ergens naar toe willen en de A20 is afgesloten, en de alternatieve route is ook afgesloten. Er is nog een derde route beschikbaar, alleen dat is erg omrijden.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daarom willen de Russen er natuurlijk ook per direct vanaf. Dat is omdat het allemaal geen flikker uithaalt!
Het is ook de bedoeling dat het de bevolking irriteert. En blijft irriteren.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja een makkelijke stropop om zo te reageren. De sancties noden het Kremlin er toe om allerlei alternatieve routes te zoeken, dat brengt hogere kosten met zich mee voor de bevolking. Het irriteert. Hetzelfde dat als jij of ik ergens naar toe willen en de A20 is afgesloten, en de alternatieve route is ook afgesloten. Er is nog een derde route beschikbaar, alleen dat is erg omrijden.
Ah toe, vertel ons nog eens hoe je niet kan geloven dat Rusland kinderen kidnapt en dat terreur tegen de bevolking een onderdeel is van de Russische strategie.quote:
Het is best irritant ja als je de MacDonnalds app moet verwijderen en een nieuwe app moet installeren van "HappyFries oid", of dat je een substituut moet zoeken voor Gilette scheermesjes.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is ook de bedoeling dat het de bevolking irriteert. En blijft irriteren.
heeft moeite om geen persoonlijke opmerking te makenquote:Op maandag 24 februari 2025 10:25 schreef phpmystyle het volgende:
Irritant, maar niet van eminent belang.
Daarom moeten we ook gewoon helemaal van Russische olie en gas af. Zoals je zegt houdt dat de oorlog in stand.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:27 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
En wij betalen nu de hoofdprijs en daarmee is de oorlog gestopt.....oh wacht
Dat horen we al jaren. Waarom is het nog niet gelukt?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom moeten we ook gewoon helemaal van Russische olie en gas af. Zoals je zegt houdt dat de oorlog in stand.
Wat hoor je al jaren? Dat we van Russisch gas af zijn?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:38 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Dat horen we al jaren. Waarom is het nog niet gelukt?
Dat we moeten stoppen met de oorlog in stand te houden.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat hoor je al jaren? Dat we van Russisch gas af zijn?
Proberen we toch ook? Sanctie rusland en oekraine opbouw zich zelf te verdedigen. Dit alleen kan de oorlog stoppen. Of denk je dat Poetin morgen zijn troepen terug trekt en sorry zegt?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:42 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Dat we moeten stoppen met de oorlog in stand te houden.
Putin kan gewoon ophouden met oorlog voeren als hij zijn bevolking zo belangrijk vind.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja een makkelijke stropop om zo te reageren. De sancties noden het Kremlin er toe om allerlei alternatieve routes te zoeken, dat brengt hogere kosten met zich mee voor de bevolking. Het irriteert. Hetzelfde dat als jij of ik ergens naar toe willen en de A20 is afgesloten, en de alternatieve route is ook afgesloten. Er is nog een derde route beschikbaar, alleen dat is erg omrijden.
Die sancties zijn straks van belang bij de onderhandelingen. Trump gaat natuurlijk uitzoeken bij de Russische delegatie wat het hun waard is om weg te geven in ruil voor het opheffen van de sancties.
Vind ik ook. Gewoon Ukraine volpompen met wapens en Moscow plat nuken. Is de oorlog zo voorbij.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:42 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Nu is het wel klaar met dit achterlijke getroll.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:42 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Dat is de reden dat die oorlog is begonnen. De VS zou ook niet accepteren als dat op de Canadese grens zou plaatsvinden.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vind ik ook. Gewoon Ukraine volpompen met wapens en Moscow plat nuken. Is de oorlog zo voorbij.
Doodvermoeiend die zogenaamde vrije denkers. Met hun gevatte vragen die pas een keer of 850 met harde feiten weerlegd zijn.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nu is het wel klaar met dit achterlijke getroll.
Net zoals er ook 850 keer is gevraagd er niet op in te gaanquote:Op maandag 24 februari 2025 10:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Doodvermoeiend die zogenaamde vrije denkers. Met hun gevatte vragen die pas een keer of 850 met harde feiten weerlegd zijn.
Het is gewoon trollen. Advies is dan ook om er gewoon niet op in te gaan. Domheid observeren is voldoende.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Doodvermoeiend die zogenaamde vrije denkers. Met hun gevatte vragen die pas een keer of 850 met harde feiten weerlegd zijn.
Daar ben ik dan ook definitief mee gestopt. Het is vechten tegen de bierkaai. Je kan vandaag met een rits argumenten komen en morgenochtend begint het riedeltje over corrupte Zelensky met zijn lul op de piano en het weggelekte geld gewoon weer opnieuw.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Net zoals er ook 850 keer is gevraagd er niet op in te gaan
Moest Zelensky het maar niet uitlokken, slechtste president ooit.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:15 schreef Perrin het volgende:
Vandaag precies 3 jaar geleden was het startschot van Poetin's nietsontziende veroveringsoorlog.
[ x ]
quote:Op maandag 24 februari 2025 10:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Net zoals er ook 850 keer is gevraagd er niet op in te gaan
Misschien kunnen jullie ze definitief naar BNW verwijzen.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het is gewoon trollen. Advies is dan ook om er gewoon niet op in te gaan. Domheid observeren is voldoende.
Hoezo? 2A weet je wel!quote:Op maandag 24 februari 2025 10:56 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Dat is de reden dat die oorlog is begonnen. De VS zou ook niet accepteren als dat op de Canadese grens zou plaatsvinden.
Tja, eerst zien dan geloven.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Pieter posten zelf op x dat we Oekrane moeten blijven steunen geloof ikquote:Op maandag 24 februari 2025 11:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Iets wat mij opviel aan deze poster. Wel Ja21, maar geen PVV, BBB of NSC ?
????????????quote:Op zondag 23 februari 2025 19:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, je hebt het niet goed gelezen.
Prima toch? Europa en Oekrane hebben al gezegd dat ze zich niets aantrekken van Russisch-Amerikaanse handjeklap.quote:We do not see any prerequisites for resuming dialog with Europe, – Peskov.
"Europe continues on the path of sanctions and the conviction of continuing the war. This conviction of the Europeans completely contrasts with the mood to find ways to resolve the Ukrainian conflict," he said.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3liw5emgq722c
quote:Russia remains open to peace talks on Ukraine: Kremlin
MOSCOW, Feb. 23 (Xinhua) -- Russia remains open to negotiations to resolve the conflict in Ukraine, local media reported Sunday, citing Kremlin Spokesman Dmitry Peskov.
"We maintain our openness," Peskov said when speaking about the prospects for a peaceful settlement on the Russia-Ukraine conflict, adding that Russian President Vladimir Putin is consistent in his approach.
Putin and U.S. President Donald Trump agreed on the possibility of negotiations on Ukraine in their telephone conversation earlier this month, Peskov said.
Russian and U.S. delegations held talks on Tuesday in Riyadh, capital of Saudi Arabia, agreeing to work to end the conflict and improve bilateral ties.
Het verbaasd je dat de partij van Poetin pijper Geert en "niet democratisch gekozen-Faber" hier niet op staan ja?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Peskov is een niet serieus te nemen clown. Rusland kan vandaag nog al het lijden, het bloedvergieten en de ellende beindigen door zich terug te trekken.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima toch? Europa en Oekrane hebben al gezegd dat ze zich niets aantrekken van Russisch-Amerikaanse handjeklap.
quote:Xi says bilateral ties show China, Russia good neighbors, true friends
BEIJING, Feb. 24 (Xinhua) -- Chinese President Xi Jinping said on Monday that history and reality show that China and Russia are good neighbors that cannot be moved away, and true friends who share weal and woe, support each other and achieve common development.
Xi made the remarks when talking to Russian President Vladimir Putin over phone.
He also said that China-Russia ties enjoy strong internal driving force and unique strategic value, adding that the relationship does not target any third party nor would it be influenced by any third party.
Dan zijn er dus veiligheidsgaranties.quote:
All CAPPSquote:Op maandag 24 februari 2025 11:38 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Moest Zelensky het maar niet uitlokken, slechtste president ooit.
Al die steden in puin, allemaal zijn schuld omdat hij een slechte corrupte president is.
Verschrikkelijk trouwens, al die dooien.
Snel sancties opheffen en zaken doen met Rusland omdat het allemaal geen zin heeft.
/MAGA
Van Trump? Zijn die wat waard?quote:Op maandag 24 februari 2025 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zijn er dus veiligheidsgaranties.
Ik vraag me dat af.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zijn er dus veiligheidsgaranties.
Alleen een getekende overeenkomst maakt het een lening.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:55 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Lening aan de VS dus. Dan maakt die mineraaldeal wat meer sense.
Dat is nog geen argument om een land binnen te vallen.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:56 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Dat is de reden dat die oorlog is begonnen. De VS zou ook niet accepteren als dat op de Canadese grens zou plaatsvinden.
Voor de invasie kregen ze nauwelijks wapensquote:Op maandag 24 februari 2025 10:56 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
interessant bij de volgende verkiezingen ga ik de overstap maken naar Ja21, Ik heb altijd PVV gestemd maar over het onderwerp Ukrane vind ik dat ze maar een rare houding hebbenquote:Op maandag 24 februari 2025 11:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |