abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216797978
Het wordt denk ik sowieso Srebrenica all over again.

Al wat dat van de Serven wel een hele zieke genocide. Ik zie de Russen niet ineens massaal duizenden burgers doden. Er wonen ook gewoon nog mensen in de bezette gebieden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216798068
Deze TT :')
pi_216798081
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:19 schreef Discombobulate het volgende:

Al wat dat van de Serven wel een hele zieke genocide. Ik zie de Russen niet ineens massaal duizenden burgers doden. Er wonen ook gewoon nog mensen in de bezette gebieden.
Lol je bent bekend met Bucha en Irpin?
pi_216798534
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lol je bent bekend met Bucha en Irpin?
Ja zeker, maar dat zou ik een andere mate van genocide noemen als 8000 moslims die gedood zijn door de Serven en in de andere concentratiekampen daar zoals Omarska. Dat ging er echt veel gekker aan toe.

Er worden niet aan de lopende band Oekraners in bezet gebied vermoord. Dat was in Joegoslavi wel zo.

En kap nou met wat je vast gaat zeggen: is geen genocide blablaa. Het is allebei genocide, dat is helemaal geen argument wat ik maak. Alsof ik het aan het downplayen ben, dat verwijt laat ik me niet maken.
pi_216798552
Ik heb nog even dat itempje van Karremans en Mladic teruggekeken, maar wat een walgelijke softie was die Karremans zeg. Echt beschamend hoe dat gegaan is en hoe hij zich heeft voorgedaan. :')

Nou nou, wij Nederlanders gaan dat wel even fixen hoor in de hypothetische DMZ. Wij zijn zo stoer en sterk.

Ik denk echt dat we gewoon aan de lopende band Srebrenica scenario's gaan krijgen zonder de VS.
pi_216798710
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:47 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Jij moet echt op de kermis gaan staan, met al je vergezichten.
Wat ik zeg is dat Bosnische genocide veel systematischer was dan de genocide die plaatsvindt in Oekrane. Ik ontken helemaal niet dat het niet plaatsvindt. Het is allebei genocide.

Het is constant de logica "als je niet voor bent dan ben je tegen!" hier.
pi_216798749
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 21:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat ik zeg is dat Bosnische genocide veel systematischer was dan de genocide die plaatsvindt in Oekrane. Ik ontken helemaal niet dat het niet plaatsvindt. Het is allebei genocide.

Eerst zei je dit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:50 schreef Discombobulate het volgende:
Ja zeker, maar dat zou ik een andere mate van genocide noemen als 8000 moslims die gedood zijn door de Serven en in de andere concentratiekampen daar zoals Omarska. Dat ging er echt veel gekker aan toe.

Er worden niet aan de lopende band Oekraners in bezet gebied vermoord. Dat was in Joegoslavi wel zo.
En nu heb je het toch over een genocide.

Je bent behoorlijk tegenstrijdig.
pi_216798803
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 21:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat ik zeg is dat dat geouwehoer van jou echt niet te doen is.

Bedankt @luxerobots hierboven om dat even te onderstrepen waarom.
Yea, she's on crack.
pi_216799156
quote:

Staan de Russen ook totaal niet bekend om natuurlijk..... :')
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  zaterdag 22 februari 2025 @ 21:41:30 #11
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216799307
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb nog even dat itempje van Karremans en Mladic teruggekeken, maar wat een walgelijke softie was die Karremans zeg. Echt beschamend hoe dat gegaan is en hoe hij zich heeft voorgedaan. :')

Nou nou, wij Nederlanders gaan dat wel even fixen hoor in de hypothetische DMZ. Wij zijn zo stoer en sterk.

Ik denk echt dat we gewoon aan de lopende band Srebrenica scenario's gaan krijgen zonder de VS.
Je weet dat Karremans ook ontzettend in de steek is gelaten. De Amerikanen toen ook al.
pi_216799861
Nu willen ze starlink gaan uitzetten :')

Wat zijn het toch een stel idioten, zum kotsen.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:27:04 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216799965
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:22 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Ben je een beetje ziekjes in je hoofd dat je zoiets schrijft? Een genocide vergelijken met nepnieuws..
Kijk eens in de spiegel, vriend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:37:42 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216800067
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:16 schreef havanagila het volgende:

Kunnen we die van Europa niet geven?

O wacht
  VIVA zaterdag 22 februari 2025 @ 22:40:23 #15
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216800090
What lies behind makes no sense in my mind
pi_216800146
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:37 schreef xzaz het volgende:

[..]
Kunnen we die van Europa niet geven?

O wacht
Hihi, Haha...

Is het een wedstrijdjes wie is beter oid?
  Forum Admin zaterdag 22 februari 2025 @ 22:49:28 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216800174
quote:

Schijnt ook een licht op de toevallige storingen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216800201
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Schijnt ook een licht op de toevallige storingen.
Zoals het eerste jaar, toen heel wat Russische oorlogsschepen niet mochten worden opgeblazen van meneer Musk, want "escalatie"....

Stelletje putinfanbois.
  Forum Admin zaterdag 22 februari 2025 @ 22:51:52 #19
pi_216800216
quote:

[..]

En kap nou met wat je vast gaat zeggen: is geen genocide blablaa. Het is allebei genocide, dat is helemaal geen argument wat ik maak. Alsof ik het aan het downplayen ben, dat verwijt laat ik me niet maken.
Je downplayed het niet. Wat er in Oekrane gebeurt is (nog) geen genocide, maar alle opmerkingen en acties hinten er wel op dat Rusland er niet voor zal terugdeinzen. Dat begint dus met wat er onder andere in Bucha is voorgevallen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:52:28 #20
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216800223
Nog een gek erbij, welja
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Forum Admin zaterdag 22 februari 2025 @ 22:53:12 #21
pi_216800235
Reporten, negeren, doorgaan met je dag. Alsjeblieft...
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:57:21 #22
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216800283
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:46 schreef havanagila het volgende:

[..]
Hihi, Haha...

Is het een wedstrijdjes wie is beter oid?
Ja. Dat is letterlijk hoe de wereld werkt.
pi_216800370
quote:

Zie dit ook als frontpage nieuws op deGiro, zal dan inderdaad wel gaan gebeuren. Dwaze acties van de Amerikanen -O-

Ik vind dit ook hele rare bedrijfsstrategie van Musk. Tesla verkoop is met >60% ingekakt in Europa en niemand koopt straks nog Starlink omdat de mogelijkheid tot uitzetten van de VS ligt
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_216800581
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 23:04 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Zie dit ook als frontpage nieuws op deGiro, zal dan inderdaad wel gaan gebeuren. Dwaze acties van de Amerikanen -O-

Ik vind dit ook hele rare bedrijfsstrategie van Musk. Tesla verkoop is met >60% ingekakt in Europa en niemand koopt straks nog Starlink omdat de mogelijkheid tot uitzetten van de VS ligt
Als je er van uit gaat dat ie nog bij verstand is. De ratio is allang ver te zoeken.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 23:32:00 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_216800712
quote:
Er worden niet aan de lopende band Oekraners in bezet gebied vermoord.
Bewijs dat maar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  VIVA zaterdag 22 februari 2025 @ 23:39:18 #26
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216800815
Voor de pro Putin lovers die vinden dat Zelensky zn land maar moet weggeven:

twitter
pi_216800861
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
Als Zelensky niet tekent duurt het hooguit een paar maandjes langer mits de VS haar mate van steun significant intrekt.
Paar maanden ten opzichte van wat?
  Moderator zaterdag 22 februari 2025 @ 23:52:57 #28
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216800999
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 23:04 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja, als land denk je daar wel twee keer over na nu. Zie ze ook wel echt zoiets uitzetten om een land onder druk te zetten voor iets.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 23:59:05 #29
pi_216801053
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 23:51 schreef PrivacyKoning het volgende:
Zelf Trump
_O-

Zelfs! Hij zegt het echt :D
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_216801074
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je downplayed het niet. Wat er in Oekrane gebeurt is (nog) geen genocide, maar alle opmerkingen en acties hinten er wel op dat Rusland er niet voor zal terugdeinzen. Dat begint dus met wat er onder andere in Bucha is voorgevallen.
Als je ziet wat er gebeurt is in Mariupol en hoe het Russische leger daar heeft huis gehouden kan je wel spreken van genocide. Dat het waarschijnlijk nooit internationaal erkent wordt heeft met andere redenen te maken. Alleen al de documentaire 20 days in Mariupol laat al zien hoe erg het Russisch leger huis houdt.

Bekijk deze YouTube-video
pi_216801094
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 23:51 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]

Zelf Trump verspreid net zo als ik Russische propaganda en desinformatie.

Heb het even voor je verbeterd.
pi_216801345
Historisch gezien is Europa verreweg het beste in oorlogvoering. Ok, we geven nu nog maar een fractie uit van wat de VS er in investeert, maar zet de oorlogen die we hebben gevoerd maar eens naast elkaar. We hebben ook een enorme wapenindustrie.

Moeten we daar trots op zijn? Nee. Gaan we over ons heen laten lopen? Nog niet misschien!

De VS is gewoon de afgelopen 80 jaar het meest bejubeld, omdat ze de tweede wereldoorlog hebben gewonnen en zoveel geld uitgeven aan wapens. Maar oorlog voeren kunnen ze nog steeds niet. Ze begrijpen gewoon niet, dat niet iedereen wil worden zoals zij.
  VIVA zondag 23 februari 2025 @ 00:23:11 #33
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216801408
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 00:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
Historisch gezien is Europa verreweg het beste in oorlogvoering. Ok, we geven nu nog maar een fractie uit van wat de VS er in investeert, maar zet de oorlogen die we hebben gevoerd maar eens naast elkaar. We hebben ook een enorme wapenindustrie.

Moeten we daar trots op zijn? Nee. Gaan we over ons heen laten lopen? Nog niet misschien!

De VS is gewoon de afgelopen 80 jaar het meest bejubeld, omdat ze de tweede wereldoorlog hebben gewonnen en zoveel geld uitgeven aan wapens. Maar oorlog voeren kunnen ze nog steeds niet. Ze begrijpen gewoon niet, dat niet iedereen wil worden zoals zij.
Europa is redelijk makkelijk om de vijandigheid van rusland te weerstaan, het probleem is om met meerdere landen een eenzijdig beleid te handhaven....Het nieuwe kabinet in Duitsland (3e economie van de wereld) dat na morgen gevormd gaat worden is zeker van belang.....Als de EU een vuist kan maken is er niets aan de hand...
pi_216801430
quote:
85s.gif Op zondag 23 februari 2025 00:11 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het niveau wat de gemiddelde Putinlover kan bedenken....blablabla ga gewoon op je rug liggen als er een rus in je tuin staat....Is dat echt alles wat je hebt te melden?
Jij doet toch niks voor Oekrane? Je zit hier te janken om meer oorlog en doden, terwijl het jouzelf niks kost. Als je er zo sterk over denkt, koop wat militaire pbms en sluit je aan bij het Oekraense leger? Jij pleit voor oorlog, niet ik.
  VIVA zondag 23 februari 2025 @ 00:26:20 #35
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216801454
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 00:24 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Jij doet toch niks voor Oekrane? Je zit hier te janken om meer oorlog en doden, terwijl het jouzelf niks kost. Als je er zo sterk over denkt, koop wat militaire pbms en sluit je aan bij het Oekraense leger? Jij pleit voor oorlog, niet ik.
Elk punt dat je probeert te maken is incorrect, maar dat had ik ook niet anders verwacht als je in bed ligt met een dictator... Voelt dat nu goed?
  zondag 23 februari 2025 @ 00:27:06 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216801467
quote:
Europa en Rusland in perspectief: hoe verhouden economie en defensiebudgetten zich?

We analyseren de cijfers en laten zien hoe Europa sterker kan worden door zelfvertrouwen en samenwerking.

Heeft Europa de kracht om zich staande te houden?
#Europa #EconomischeKracht #Defensie #Rusland #Samenwerking #EuropeseUnie #Veiligheid #Cijfers #Geopolitiek
https://youtube.com/shorts/VTnf-_jX3L0?si=DOSvNecp3Q9wiWwT
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216801668
Terwijl wij in het Westen bezig waren met diversiteit en gender neutrale toiletten zijn de geopolitieke kaarten flink herschud. Alle Jettens van deze wereld, jullie worden vriendelijk bedankt.
pi_216801691
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 00:51 schreef Alpha0 het volgende:
Terwijl wij in het Westen bezig waren met diversiteit en gender neutrale toiletten zijn de geopolitieke kaarten flink herschud. Alle Jettens van deze wereld, jullie worden vriendelijk bedankt.
Terwijl wij in het Westen bezig waren met immigranten de schuld geven van alles zijn de geopolitieke kaarten flink herschud. Alle populisten van deze wereld, jullie worden vriendelijk bedankt.
  VIVA zondag 23 februari 2025 @ 01:01:01 #39
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216801713
Got that right......Zoeken naar een einde van de oorlog is zeker goed.

twitter
pi_216801916
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 01:01 schreef cosmosis het volgende:
Got that right......Zoeken naar een einde van de oorlog is zeker goed.

[ x ]
Ik denk dat Zelensky binnen nu en 7 dagen zijn handtekening gaat zetten en daarmee honderden miljarden aan metalen en mineralen en andere privileges aan de VS doen toekomen. Zelensky staat onder zware druk want hij is zeer zwaar van het land afhankelijk. Hij gaat bukken en goed ook. Daar is geen twijfel over. Het zijn zowat zijn broodheren: op richting een protectoraat van de VS en ze gaan het land goed uitbuiten van de mineralen en andere rijkdommen.

quote:
De Amerikaanse regering kwam vervolgens met een tegenzet. Trump wil 50 procent van de mineralen, waaronder grafiet, uranium, titanium en lithium. Die laatste is belangrijk voor de productie van batterijen in elektrische auto's. En Trump wil het niet ruilen voor militaire steun, het is wat hem betreft compensatie voor de steun die de VS al heeft gegeven.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)het-oekraiense-leger
pi_216802014
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 02:00 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik denk dat Zelensky binnen nu en 7 dagen zijn handtekening gaat zetten en daarmee honderden miljarden aan metalen en mineralen en andere privileges aan de VS doen toekomen. Zelensky staat onder zware druk want hij is zeer zwaar van het land afhankelijk. Hij gaat bukken en goed ook. Daar is geen twijfel over. Het zijn zowat zijn broodheren: op richting een protectoraat van de VS en ze gaan het land goed uitbuiten van de mineralen en andere rijkdommen.
[..]

Nee, dat gaat niet gebeuren.

Trump zet er niets tegenover.
Zelensky heeft voordat Trump aan de macht kwam al toegezegd dat Oekrane dmv zijn bodemschatten de VS gaat terugbetalen na de oorlog.

Maar niet op de manier die Trump nu wil.

Trump weet dat en stuurt daar opzettelijk op aan

En de meute trapt erin.
pi_216802260
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 02:00 schreef Peppert het volgende:

[..]
[..]

Dat zal wel meevallen, Trump kan zoveel eisen, maar gaat dat niet krijgen, de EU staat garant voor heel veel steun, en dat gaat voorlopig niet veranderen, daarnaast staan de Russen ook op hun laatste benen om te vechten, dus het is echt niet zo dat ze overlopen worden. Sterker nog ik denk dat we op een kantelpunt staan waarbij Ukraine tegendruk gaat opevoeren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216803463
Radio Espantoso
pi_216803527
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:01 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Geen enkele lening. Allemaal schenking geweest.
Heeft Zelensky dat gezegd? :D :+
pi_216803987
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:57 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Als dat de nige oorzaak zou zijn dan zou de meerderheid in de gevangenis blank zijn, maar de blanke zijn erg in de minderheid in de gevangenis
Dat ook weer niet, 44 procent van de gevangenen in Nederland heeft een niet-Westerse achtergrond.
En dan moet je ook nog eens de aanname maken dat "niet-Westers" gelijk staat aan "niet blank".

Dat is wel hoog t.o.v. de bevolking maar ook zeker geen meerderheid.
  zondag 23 februari 2025 @ 10:37:04 #46
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216804180
Oorlog in Oekrane
  zondag 23 februari 2025 @ 10:41:08 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216804219
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 08:40 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Hij heeft 100den miljarden geleend (en een deel is zoekgeraakt). De VS wil terugbetaald worden.
Er is niks zoekgeraakt.
Trump/Musk rekent met nieuwprijzen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216804255
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er is niks zoekgeraakt.
Trump/Musk rekent met nieuwprijzen.
Klopt inderdaad, maar een Maga account op X zegt natuurlijk iets anders.
pi_216804317
Mijn voorspelling: Volgende week kondigt Trump militaire steun aan... Voor Rusland welteverstaan. Zelenski is immers een dictator en Oekrane is de oorlog begonnen. Volgens Trump althans.

Klinkt bizar, maar met Trump is alles mogelijk.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_216804372
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt inderdaad, maar een Maga account op X zegt natuurlijk iets anders.
Nee dat zegt Zelensky zelf.
  zondag 23 februari 2025 @ 11:00:45 #51
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216804420
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Parafernalia op 23-02-2025 11:11:11 ]
pi_216804461
Stop aub met het reageren op trollen, ze doen niet meer dan propaganda verspreiden.

Zet gewoon een TR en laat het gaan, het verziekt de berichtgeving hier.
Een discussie win je niet want dat is hun doel niet, ze willen verstoren en de opinie benvloeden.
pi_216804508
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:57 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Nee dat zegt Zelensky zelf.
Nee, dat is de draai die Maga er aan geeft.
En ipv gewoon te luisteren naar wat Zelensky zegt papegaai je dat na.
  zondag 23 februari 2025 @ 11:18:46 #54
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216804726
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:52 schreef Puntenjager het volgende:
Mijn voorspelling: Volgende week kondigt Trump militaire steun aan... Voor Rusland welteverstaan. Zelenski is immers een dictator en Oekrane is de oorlog begonnen. Volgens Trump althans.

_O-

Welnee. Wij kijken naar twee wereldmachten die onderhandelen en soms met vreemde moves komen. We zijn er nog niet nee.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216804727
Elke dag wordt het erger.
pi_216804815
Het wordt tijd voor actie. We moeten Transnistri aanvallen, dat regime omverwerpen en alle Russen een enkeltje Rusland geven.
pi_216805223
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2025 10:52 schreef Puntenjager het volgende:

Gezien de retoriek van Trump lijkt het daar wel op.

Desalniettemin, Trump mag dan wel de president zijn, er zijn in de VS wel meer mensen die aan de touwtjes trekken. Als hij wapens gaat verkopen aan Rusland zal dat ook betekenen dat andere afnemers (de Europese landen) minder genteresseerd zullen zijn in Amerikaanse wapens. En wat dat betreft heeft het militaire industrile complex natuurlijk ook wat in de melk te brokkelen.
pi_216805630
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het wordt tijd voor actie. We moeten Transnistri aanvallen bevrijden, dat regime omverwerpen en alle Russen een enkeltje Rusland geven.
Wel even de correcte propaganda-termen gebruiken, alstublieft.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxMark op 23-02-2025 12:46:39 ]
pi_216805863
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
_O-

Welnee. Wij kijken naar twee wereldmachten die onderhandelen en soms met vreemde moves komen. We zijn er nog niet nee.
Rusland is allang geen wereldmacht meer. Dat ze dat niet kunnen verkroppen is net de aanleiding van dit hele conflict.
  zondag 23 februari 2025 @ 13:06:33 #60
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216805923
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland is allang geen wereldmacht meer. Dat ze dat niet kunnen verkroppen is net de aanleiding van dit hele conflict.
Ze hebben kernwapens en zijn dus een wereldmacht
  zondag 23 februari 2025 @ 13:10:27 #61
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216805981
Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio:

2 uur geleden in BUITENLAND

Op zaterdag kondigde de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio aan dat hij eenzijdig een “eenvoudige en historische” ontwerpresolutie aan de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties zou voorleggen om de oorlog in Oekrane te beindigen door middel van een duurzame vrede.

De VS presenteren hun voorstel voor een duurzame vrede aan de VN
DPA 22 02 2025

In een verklaring gepubliceerd op zijn sociale netwerkaccount X, en zonder details te geven over de tekst zelf, zei Rubio dat de Amerikaanse president Donald Trump zich inzet voor het beindigen van de oorlog tussen Rusland en Oekrane en het bereiken van een resolutie die zal leiden tot een duurzame vrede, niet slechts een tijdelijke pauze.

Rubio benadrukt het belang van het beindigen van een conflict dat al te lang duurt en een te zware tol eist van Oekrane en Rusland.

“Daarom hebben de Verenigde Staten een eenvoudige en historische resolutie voorgesteld bij de Verenigde Naties“ en roepen ze op tot de steun van alle leden om een pad naar vrede uit te stippelen”.

“Deze resolutie is in overeenstemming met het standpunt van president Trump dat de VN moet terugkeren naar haar oprichtingsdoel, vastgelegd in het VN-Handvest, namelijk het handhaven van internationale vrede en veiligheid, inclusief het vreedzaam oplossen van geschillen”, aldus Rubio.

(SR and D. Rodriguez for Tagtik/Source: X/Photo: DPA/Pacific Press/Lev Radin)

https://www.telegraaf.nl/(...)fgevuurd-op-oekraine

Het laatste woord hierover zal nog lang niet gezegd zijn, dus nu snel op naar een 'constructie' die duurzame vrede teweegbrengt aldaar!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator zondag 23 februari 2025 @ 13:15:58 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216806024
twitter

Jahoor Donald, gaan we echt doen!
pi_216806064
De manier waarop en de hoe en wat klinkt in de eerste instantie wel dramatisch, aan de andere kant, was er zicht op vrede zonder Trump?

De enige andere scenarios die ik zo zie waren de Russen die het opgeven of de steun in Oekrane voor het voortzetten van de oorlog wegvalt.
Die eerste lag helemaal niet voor de hand en de tweede geen idee.

Overigens denk ik dat alleen Zelenski kan/moet beslissen over het doen van onderhandelingen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kickinalfa op 23-02-2025 13:32:12 ]
  zondag 23 februari 2025 @ 13:23:19 #64
201761 phpmystyle
pi_216806108
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lol.
Ga er maar vanuit dat USA, China, en daarna Rusland nog steeds de wereldmachten zijn. Je ziet nu dat wij overal buiten gehouden worden. Wij spelen nauwelijks een rol.
Zelfs geen bijrol op dit moment.
  zondag 23 februari 2025 @ 13:25:28 #65
201761 phpmystyle
pi_216806129
quote:
11s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:10 schreef Scjvb het volgende:
Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio:

2 uur geleden in BUITENLAND

Op zaterdag kondigde de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio aan dat hij eenzijdig een “eenvoudige en historische” ontwerpresolutie aan de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties zou voorleggen om de oorlog in Oekrane te beindigen door middel van een duurzame vrede.

[ afbeelding ]De VS presenteren hun voorstel voor een duurzame vrede aan de VN
DPA 22 02 2025

In een verklaring gepubliceerd op zijn sociale netwerkaccount X, en zonder details te geven over de tekst zelf, zei Rubio dat de Amerikaanse president Donald Trump zich inzet voor het beindigen van de oorlog tussen Rusland en Oekrane en het bereiken van een resolutie die zal leiden tot een duurzame vrede, niet slechts een tijdelijke pauze.

Rubio benadrukt het belang van het beindigen van een conflict dat al te lang duurt en een te zware tol eist van Oekrane en Rusland.

“Daarom hebben de Verenigde Staten een eenvoudige en historische resolutie voorgesteld bij de Verenigde Naties“ en roepen ze op tot de steun van alle leden om een pad naar vrede uit te stippelen”.

“Deze resolutie is in overeenstemming met het standpunt van president Trump dat de VN moet terugkeren naar haar oprichtingsdoel, vastgelegd in het VN-Handvest, namelijk het handhaven van internationale vrede en veiligheid, inclusief het vreedzaam oplossen van geschillen”, aldus Rubio.

(SR and D. Rodriguez for Tagtik/Source: X/Photo: DPA/Pacific Press/Lev Radin)

https://www.telegraaf.nl/(...)fgevuurd-op-oekraine

Het laatste woord hierover zal nog lang niet gezegd zijn, dus nu snel op naar een 'constructie' die duurzame vrede teweegbrengt aldaar!
Ik ben benieuwd wat die resolutie inhoudt? Ik haal dat niet uit jouw bericht, of wordt dat morgen pas uit de doeken gedaan?
  zondag 23 februari 2025 @ 13:25:57 #66
201761 phpmystyle
pi_216806131
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:15 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Dat zou toch fantastisch zijn?
pi_216806174
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:15 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Golden Age _O_
  Moderator zondag 23 februari 2025 @ 13:31:02 #68
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216806185
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat zou toch fantastisch zijn?
En denk je dat Putin en Xi Jinping dat echt gaan overwegen?
  Moderator zondag 23 februari 2025 @ 13:32:44 #69
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216806201
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:30 schreef GoldenAge het volgende:

[..]
Golden Age _O_
Nou Loverboii is Donald Trump een soort van jezus?

quote:
A time that is coming when our Lord Jesus Christ will reign on the earth for a thousand years. This will be Earth's Golden Age, or the Millennium
  zondag 23 februari 2025 @ 13:32:49 #70
201761 phpmystyle
pi_216806202
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:31 schreef Momo het volgende:

[..]
En denk je dat Putin en Xi Jinping dat echt gaan overwegen?
Noem mij maar naef, maar ik hoop het van wel :)
  Moderator zondag 23 februari 2025 @ 13:34:31 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216806215
Zou een en ander wel makkelijker maken voor de Oekraners
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216806222
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Nou Loverboii is Donald Trump een soort van jezus?
[..]

zeker niet, hij werkt er wel voor
  zondag 23 februari 2025 @ 13:36:51 #73
345631 Scjvb
pi_216806254
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat die resolutie inhoudt? Ik haal dat niet uit jouw bericht, of wordt dat morgen pas uit de doeken gedaan?
Dat is hierbij inderdaad niet duidelijk, dus moet men afwachten wat uiteindelijk qua resolutie uit de bus rolt.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 23 februari 2025 @ 13:37:44 #74
201761 phpmystyle
pi_216806266
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:36 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat is hierbij inderdaad niet duidelijk, dus moet men afwachten wat uiteindelijk qua resolutie uit de bus rolt.
Nou..
Stoelriemen vastmaken dus..
pi_216806300
Het is wel echt tragisch om te zien hoe erg er met Oekrane wordt gespeeld. Zou je het seksualiseren, dan heeft Oekraine nu een onderdanige bdsm relatie met VS, Rusland en eigenlijk ook de EU
  zondag 23 februari 2025 @ 13:47:06 #76
201761 phpmystyle
pi_216806396
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:40 schreef theunderdog het volgende:
Het is wel echt tragisch om te zien hoe erg er met Oekrane wordt gespeeld. Zou je het seksualiseren, dan heeft Oekraine nu een onderdanige bdsm relatie met VS, Rusland en eigenlijk ook de EU
Klopt. Ik heb het ook wel met Zelensky te doen.

Rusland doet er alles aan om zoveel mogelijke Oekraine te veroveren en de tijd na de oorlog zo moeilijk mogelijk te maken, Trump wil goedkoop grondstoffen afdwingen en is erg ambigu over steun maar lijkt Zelensky onder druk te zetten om tot een akkoord te komen. En de EU dringt er bij Zelensky op aan om vooral geen akkoord te tekenen omdat de EU daar nog niet klaar voor is.
pi_216806418
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
Omtzigt ziet wat iedereen mist: Poetin's meesterzet
Omtzigt had ook een mooie reactie op de eis dat Oekrane nieuwe verkiezingen moet houden:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 23 februari 2025 @ 13:52:56 #78
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
  Moderator zondag 23 februari 2025 @ 13:53:15 #79
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216806467
twitter

Putin zegt dankje Trump voor de boost van de Russische markt
pi_216806482
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:53 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Putin zegt dankje Trump voor de boost van de Russische markt
Je zou echt bijna denken dat Putin iets van Trump weet, wat niet naar buiten mag komen.
pi_216806504
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:06 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ze hebben kernwapens en zijn dus een wereldmacht
Wat een gelul. Frankrijk en UK hebben kernwapens en worden sinds WO2 niet meer als wereldmacht beschouwd.

Noord-Korea ook een wereldmacht zeker? Of Pakistan :')
pi_216806569
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Ik heb het ook wel met Zelensky te doen.

Rusland doet er alles aan om zoveel mogelijke Oekraine te veroveren en de tijd na de oorlog zo moeilijk mogelijk te maken, Trump wil goedkoop grondstoffen afdwingen en is erg ambigu over steun maar lijkt Zelensky onder druk te zetten om tot een akkoord te komen. En de EU dringt er bij Zelensky op aan om vooral geen akkoord te tekenen omdat de EU daar nog niet klaar voor is.
Laat eens zien dat de EU daar op aandringt.
  zondag 23 februari 2025 @ 14:03:57 #83
323876 michaelmoore
pi_216806571
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Omtzigt had ook een mooie reactie op de eis dat Oekrane nieuwe verkiezingen moet houden:

[ x ]
ja die Faber is knettergek
ze is bij mij in een klap van haar voetstukje gedonderd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 februari 2025 @ 14:05:36 #84
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216806588
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja die Faber is knettergek
ze is bij mij in een klap van haar voetstukje gedonderd
Ze kon van mij nog geen klapstoel krijgen.
Yea, she's on crack.
pi_216806630
twitter

Kijktip allen.
  zondag 23 februari 2025 @ 14:10:05 #86
323876 michaelmoore
pi_216806649
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:05 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Ze kon van mij nog geen klapstoel krijgen.
Mar ik denk dat het partij voorschrift is wat er gezegd moet worden , wat er gezegd moet worden komt direct van Moscow, anders komt de hele partij financiering in gevaar

ze weten het wel maar antwoorden ligt heel erg gevoelig
pi_216806737
quote:

[..]

[ x ]
GB had 10 jaar lang geen verkiezingen door de oorlog. Ik hoor Faber graag uitleggen of ze ook denkt dat de jongens die in Oosterbeek liggen een ondemocratische bezettingsmacht waren.
pi_216806957
Wat is eigenlijk het meest voor de hand liggende scenario?

50k troepen leveren en het wordt een zooitje daar?
  zondag 23 februari 2025 @ 15:01:40 #89
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216807111
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat een gelul. Frankrijk en UK hebben kernwapens en worden sinds WO2 niet meer als wereldmacht beschouwd.

Noord-Korea ook een wereldmacht zeker? Of Pakistan :')
Volgens mij is er niet een definitie van 'wereldmacht'. Voor mij is de definitie kernwapens = wereldmacht
  zondag 23 februari 2025 @ 15:06:13 #90
323876 michaelmoore
pi_216807170
quote:

[..]

[ x ]
pi_216807187
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:01 schreef xzaz het volgende:

[..]
Volgens mij is er niet een definitie van 'wereldmacht'. Voor mij is de definitie kernwapens = wereldmacht
quote:
Een wereldmacht is een land dat in staat is om op wereldniveau invloed uit te oefenen op politiek, economisch en militair gebied. Er is geen eenduidige, formele definitie van wat een wereldmacht precies inhoudt, maar er zijn wel een aantal kenmerken die vaak worden genoemd:

• Economische macht: Een sterke economie is essentieel voor een wereldmacht. Dit omvat een groot bruto binnenlands product (bbp), technologische ontwikkeling en controle over belangrijke grondstoffen.
• Militaire macht: Een krachtig leger, inclusief een nucleair arsenaal, stelt een land in staat om zijn belangen wereldwijd te verdedigen en af te dwingen.
• Politieke invloed: Wereldmachten hebben een grote invloed op internationale organisaties zoals de Verenigde Naties en kunnen internationale verdragen en overeenkomsten benvloeden.
• Culturele invloed: De verspreiding van cultuur, zoals taal, muziek en media, draagt bij aan de invloed van een land op de wereld.
• Geografische ligging en omvang: Een strategische ligging en een groot grondgebied kunnen een land een voordeel geven in termen van natuurlijke hulpbronnen en militaire macht.

Het is belangrijk om op te merken dat het concept van een wereldmacht dynamisch is en in de loop van de tijd kan veranderen. Historisch gezien zijn er verschillende wereldmachten geweest, en de huidige wereldorde wordt gekenmerkt door een verschuiving van een unipolar naar een multipolair systeem.
  zondag 23 februari 2025 @ 15:14:45 #92
323876 michaelmoore
pi_216807267
Nederland moet zich richten op het aanschaffen van autonome killerdrones en die massaal naar oekraine sturen

ook hier gaan bouwen en met 1000 tegelijk aanvallen met automatisch doelherkenning ook meer support van Israel vragen
quote:
Germany supplies Ukraine with 6000 AI killer drones | BILD Lagezentrum International

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 23-02-2025 15:32:08 ]
pi_216807281
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:14 schreef michaelmoore het volgende:
Nederland moet zich richten op het aanschaffen van drones en die massaal naar oekraine sturen

ook hier gaan bouwen
[..]
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:14 schreef michaelmoore het volgende:
Nederland moet zich richten op het aanschaffen van autonome killerdrones en die massaal naar oekraine sturen

ook hier gaan bouwen en met 1000 tegelijk aanvallen met automatisch doelherkenning
[..]
fake news
Do what you love, love what you do!
  zondag 23 februari 2025 @ 15:19:10 #94
201761 phpmystyle
pi_216807298
quote:
Omtzigt slaat een realistische toon aan.
  zondag 23 februari 2025 @ 15:19:45 #95
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216807305
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:47 schreef Discombobulate het volgende:

Geen akkoord door 'onwelwillendheid' Westen, Trump trekt handen er van af, sluit deal met Putin dat hij grondstoffen kan exploiteren in deel Oekrane, Rusland neemt (groter deel) Oekrane in wegens wegvallen cruciale intel en wapens; Oekrane en Wit-Rusland staging ground voor volgende operaties. Zoiets?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zondag 23 februari 2025 @ 15:21:13 #96
28033 Pek
je moet wat
pi_216807319
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:47 schreef Discombobulate het volgende:

50k troepen leveren, die Russen eruit schoppen en een dikke middelvinger naar Trump opsteken zou wel een genot scenario zijn ja, maar ach, Europa h. We zitten volgend jaar nog te vergaderen wanneer we erover gaan vergaderen. :O
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 23 februari 2025 @ 15:27:39 #97
345631 Scjvb
pi_216807368
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:21 schreef Pek het volgende:

[..]
50k troepen leveren, die Russen eruit schoppen en een dikke middelvinger naar Trump opsteken zou wel een genot scenario zijn ja, maar ach, Europa h. We zitten volgend jaar nog te vergaderen wanneer we erover gaan vergaderen. :O
Het eerste wat u noemt zal m.i. niet snel gaan gebeuren. Over dat tweede: het is niet zelden vrij gebruikelijk niet over n nacht ijs te gaan, en dat geldt al helemaal met heikele punten dan wel gevaarlijke kwesties (wereldwijd) als deze oorlog.

Scjvb
pi_216807518
quote:
'Rusland stuurt recordaantal drones op Oekrane af'

Rusland heeft vannacht een recordaantal drones naar Oekrane gestuurd. Dat zegt de woordvoerder van de Oekraense luchtmacht. Het zou gaan om 267 drones, het grootste aantal droneaanvallen sinds het begin van de oorlog drie jaar geleden.

De Oekraense luchtverdediging schoot 138 drones neer, 119 andere drones zijn "verloren" geraakt zonder schade te veroorzaken. Wat er met de overige 10 drones is gebeurd is onbekend.
NOS
  zondag 23 februari 2025 @ 15:42:38 #99
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216807552
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
Stukje vrede.
  zondag 23 februari 2025 @ 15:50:01 #100
323876 michaelmoore
pi_216807680
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Stukje vrede.
Als Trump rottig doet tegen canada, dan gaat Canada nog eens in de oud IJzer voorraden struinen

quote:
Germany Is About to SCREW Russia With This

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 23-02-2025 16:11:09 ]
pi_216808079
Wonderlijke beelden, met nog wonderlijker woorden.

Hmm... :{ Wat is hier nu eigenlijk gaande zoute zeggen.
  zondag 23 februari 2025 @ 16:24:36 #102
201761 phpmystyle
pi_216808266
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:27 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Het eerste wat u noemt zal m.i. niet snel gaan gebeuren. Over dat tweede: het is niet zelden vrij gebruikelijk niet over n nacht ijs te gaan, en dat geldt al helemaal met heikele punten dan wel gevaarlijke kwesties (wereldwijd) als deze oorlog.

Scjvb
Een dubbele ontkenning in een zin. Deze is lastig voor mij .
  zondag 23 februari 2025 @ 16:43:50 #103
323876 michaelmoore
pi_216808552
quote:
De president van Oekrane kent verdedigers
Aan de vooravond van de derde verjaardag van de volledige Russische invasie ontmoette Vladimir Zelensky verdedigers en familieleden van de gevallen militairen en reikte hij prijzen uit.
Tot de hoogste staatsrang behoort grenswachter Ivan Kryvalchuk.
Hij leidde een groep die gevechtsmissies uitvoerde op een positie waar voortdurend gevechten werden gehouden.
Hij hielp evacueren vanaf een belangrijk brandpunt van gewonde broers. Verschillende gevechtsgroepen vernietigd en het vijandelijke radiostation veroverd.
Het mocht navigeren en de evacuatie succesvol voltooien.
Hij is zwaargewond geraakt tijdens deze vechtpartij.
Volgens het decreet van de president van Oekrane nr. 43/2025 van 20 januari 2025 heeft senior soldaat van Kryvalchuk Ivan Anatoliyovitsj de titel Held van Oekrane gekregen met de toekenning van de Orde van Gouden Ster.
Ook bij decreet van de president van Oekrane nr. 618 / 2024 ereprijs "voor moed en moed" werd gemarkeerd met 17 grensteam genoemd.
Kolonel Alexander Zhukovsky van de Zuidelijke regionale administratie van de strijdkrachten van Oekrane. Vandaag presenteerde Vladimir Zelensky het hoofd van het 17 grensteam aan Pavel Tsveliha een lintje aan de Battle Flag van de militaire eenheid "Voor moed en dapperheid".

[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 23-02-2025 20:13:12 ]
pi_216808774
twitter

Verstandig dat ze zich niet laten chanteren.
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 17:04:17 #105
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216808826
quote:

Je gaat er alleen maar aan als je weigert te zeggen dat je een Rus bent.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 23 februari 2025 @ 17:09:13 #106
485843 crew  Jippie
pi_216808899
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:16 schreef NatteLont het volgende:
Wonderlijke beelden, met nog wonderlijker woorden.

Hmm... :{ Wat is hier nu eigenlijk gaande zoute zeggen.
Dat het filmpje al enkele maanden op YouTube staat, gepost voor de verkiezing van Trump 2.0
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 17:09:32 #107
3928 Ulx
pi_216808904
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:00 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Verstandig dat ze zich niet laten chanteren.
En het is zo dat een aantal andere landen (Polen bijvoorbeeld) die Starlink terminals betalen. Musk zou die landen ernstig besodemieteren als hij Starlink uitzet/beperkt. Ik hoop dat men hem zegt dat uitschakelen consequenties voor zijn andere bedrijven kunnen veroorzaken.

"mooie auto's verkoop je, zou zonde zijn als die niet meer op de weg mogen", zoiets.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ulx op 23-02-2025 17:22:28 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 23 februari 2025 @ 17:11:43 #108
485843 crew  Jippie
pi_216808934
Steeds als ik denk dat het niet gekker kan weet het duo Trump/Musk een overtreffende trap te maken. :X
pi_216809007
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:09 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat het filmpje al enkele maanden op YouTube staat, gepost voor de verkiezing van Trump 2.0
Ja? En?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 23 februari 2025 @ 17:20:42 #110
485843 crew  Jippie
pi_216809069
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:16 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Ja? En?
Wat Ja, en? Vraag mij af waarom je een maanden oud filmpje vmet onduidelijke herkomst hier post?
pi_216809163
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:20 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat Ja, en? Vraag mij af waarom je een maanden oud filmpje vmet onduidelijke herkomst hier post?
Ja inderdaad ja en? Of begrijp je niet wat daar wordt gezegd?
Neem een cursus Engels.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:28:46 #112
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216809179
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:27 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Neem een cursus Engels.
Dat is geen antwoord op haar vraag.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 17:29:27 #113
3928 Ulx
pi_216809189
quote:
⚡️The US and Russia held non-public negotiations throughout the war, that's true. Now they have become public, — Zelensky

❗️"It is impossible to decide about Ukraine without us. We do not recognize such decisions."

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3liuaibpajs2w
Logisch. Dus de VS zal iets moeten forceren. Maar dat heeft weer gevolgen voor Trump's poging een wingewest van Oekraine te maken.
pi_216809199
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op haar vraag.
Het is een heel rare vraag. Of ken jij ook geen Engels?
Dan houd het op he?
  Forum Admin zondag 23 februari 2025 @ 17:30:24 #115
pi_216809205
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:27 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Neem een cursus Engels.
Neem even een cursus begrijpend lezen dan, want de vraag is heel duidelijk
pi_216809214
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Neem even een cursus begrijpend lezen dan, want de vraag is heel duidelijk
Weer iemand die geen Engels kent.
Next
  Forum Admin zondag 23 februari 2025 @ 17:31:47 #117
pi_216809228
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:30 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Weer iemand die geen Engels kent.
Next
Why did you post said video in this topic?
pi_216809253
twitter

De leugens van Trump worden weer ontkracht.
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 17:34:11 #119
3928 Ulx
pi_216809268
quote:
⚡️ We do not recognize the $500 billion debt, we are not considering it, — Zelensky

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3liu7zdpnkc2w
Dat is diplomatenspeak voor: "Je kan de tering krijgen, klootzak. Steek die 500 miljard maar in je vadsige reet."
pi_216809309
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Why did you post said video in this topic?
Om te bekijken en te luisteren wat meneer Lindsey te zeggen heeft tegen Zelensky.
De inhoud spreekt voor zichzelf. Ik laat conclusies daarover open. Misschien kun je ook wat reacties onder de video bekijken. Die verduidelijkt ook het 1 en ander over de intenties van Graham.

Grondstoffen van Oekrane.Voor de USA.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:39:04 #121
201761 phpmystyle
pi_216809318
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is diplomatenspeak voor: "Je kan de tering krijgen, klootzak. Steek die 500 miljard maar in je vadsige reet."
Nooit bijten in de hand die je voedt.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:39:22 #122
201761 phpmystyle
pi_216809322
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 17:43:06 #123
3928 Ulx
pi_216809391
Zelenskyy wil aftreden voor vrede en als Oekrane daardoor in NAVO komt. Dat maakt het wel wat lastig voor de "Zelenskyy is een onwettige president" roepers. We zullen zien of de dealmaker-in-chief echt zo graag vrede wil, of dat hij dit weigert omdat Rusland dan de grote verliezer zal zijn....

Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 17:44:16 #124
3928 Ulx
pi_216809405
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nooit bijten in de hand die je voedt.
...tenzij die hand het eten van je bord probeert te jatten.
pi_216809438
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
Zelenskyy wil aftreden voor vrede en als Oekrane daardoor in NAVO komt. Dat maakt het wel wat lastig voor de "Zelenskyy is een onwettige president" roepers. We zullen zien of de dealmaker-in-chief echt zo graag vrede wil, of dat hij dit weigert omdat Rusland dan de grote verliezer zal zijn....

[ afbeelding ]
Klinkt echt iets als wat een """dictator""" zou doen. Ziehier een ware patriot.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:46:28 #126
201761 phpmystyle
pi_216809444
quote:

[ afbeelding ]
Beiden onzin. Zelensky blijft gewoon president in oorlogstijd, daarna pas verkiezingen. NAVO-lidmaatschap is out of question.
pi_216809450
quote:

[ afbeelding ]
Omdat Zelenskyy wel bijna zeker weet dat Oekraine voorlopig niet in de NAVO komt. NAVO zit er niet op te wachten en Rusland zal het nooit accepteren. Dan zijn dit makkelijke toezeggingen.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:48:06 #128
319979 Fok-it
All is well
pi_216809457
Ik heb nog nooit een ondemocratisch verkozen dictator zo onzelfzuchtig gezien /s
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 23 februari 2025 @ 17:49:05 #129
201761 phpmystyle
pi_216809470
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:48 schreef Fok-it het volgende:
Ik heb nog nooit een ondemocratisch verkozen dictator zo onzelfzuchtig gezien /s
Zelensky is geen dictator.
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 17:50:09 #130
3928 Ulx
pi_216809479
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Beiden onzin. Zelensky blijft gewoon president in oorlogstijd, daarna pas verkiezingen. NAVO-lidmaatschap is out of question.
Maakt niet uit. Trump gaat toch vrede regelen? Zo heb je vrede n de volgens Trump onwettige president is ook weg. WIN-WIN.

Wil je niet dat het bloedvergieten stopt?
  zondag 23 februari 2025 @ 17:51:25 #131
201761 phpmystyle
pi_216809494
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maakt niet uit. Trump gaat toch vrede regelen? Zo heb je vrede n de volgens Trump onwettige president is ook weg. WIN-WIN.

Wil je niet dat het bloedvergieten stopt?
Jazeker. De oorlog gaat straks ook wel stoppen.
Ik denk voor het voorjaar dat er een bestand is. Ik heb echt wel goede hoop.
pi_216809508
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:47 schreef descon het volgende:

[..]
Omdat Zelenskyy wel bijna zeker weet dat Oekraine voorlopig niet in de NAVO komt. NAVO zit er niet op te wachten en Rusland zal het nooit accepteren. Dan zijn dit makkelijke toezeggingen.
Dat is niet waar. Oekrane heeft een toezegging voor een toekomstig NAVO-lidmaatschap. Die afspraak is gemaakt in 2023.
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 17:53:07 #133
3928 Ulx
pi_216809518
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3liuburyyss2g

quote:
⚡️ Key takeaways from President Zelenskyy’s press conference:

◾️ Zelenskyy stated he is ready to step down if it means peace for Ukraine or in exchange for NATO membership.

◾️ “I will not sign anything that ten generations of Ukrainians will have to repay,” – Zelenskyy on the US deal regarding Ukrainian natural resources.

◾️ “Ending the war this week with guarantees for Ukraine is impossible,” – Zelenskyy.

◾️ Presidential elections will be held after martial law is lifted.

◾️ He believes the US will do everything to end the active phase of the war this year.

◾️ Last year, Ukraine produced 154 artillery units, 100,000 long-range drones, and 2.2 million FPV drones.

◾️ North Korea lost 4,000 troops in Russia’s Kursk region, with 1,500–2,000 replacements being sent, according to Zelenskyy.

◾️ “Ukraine is developing its own equivalents of the Patriot system.”

◾️ “Europe has two armies – Ukraine’s (800,000 troops) and Turkey’s. Erdoğan could be one of the continent’s security guarantors.”

◾️ “I believe we will trade Kursk region for the occupied territories,” – Zelenskyy.
pi_216809743
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216809768
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jazeker. De oorlog gaat straks ook wel stoppen.
Ik denk voor het voorjaar dat er een bestand is. Ik heb echt wel goede hoop.
Voor 21 maart dus.
Ik zet hem in de agenda.
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 18:08:23 #136
3928 Ulx
pi_216809791
Ik denk dat Trump nu wel weer met flessen ketchup aan het gooien is. ZIjn mafia-diplomatie is mislukt als ik Zelenskyy's uitspraken lees.

Een PATRIOT equivalent.....Ik heb het idee dat Zelenskyy dat zegt als een subtiele waarschuwing: We kunnen de geleverde systemen reverse engineeren als jullie stoppen met hulp
pi_216809819
quote:

[ afbeelding ]
Zelenskyy is de grootste leider van deze eeuw en ik zal op die heuvel sterven.
Intolerant voor intolerantie
  zondag 23 februari 2025 @ 18:11:50 #138
38496 Perrin
pi_216809842
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:05 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Zeker wat betreft buitenlands beleid verschillen de Democrats en de Republicans voornamelijk op gebied van de gebruikte retoriek. Dat gezegd hebbende zien we nu natuurlijk een historische ommezwaai.
  zondag 23 februari 2025 @ 18:12:24 #139
38496 Perrin
pi_216809848
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:10 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ja de Churchill van deze tijd.
pi_216809857
quote:
.ik vind het opvallend dat zelensky de enige Europese gezagsdrager is die Turkije noemt in de context van veiligheidsgranties voor Oekrane. Noorwegen en de UK als niet Eu landen worden regelmatig benoemd maar Turkije niet 1 keer. Tenzij ik het heb gemist. Terwijl Turkije binnen de Navo de grootste legermacht heeft na de Amerikanen. En met de ligging aan de zwarte Zee en hun grote marine immens veel zou kunnen betekenen voor Oekrane.

Laten we het eerder genoemde tekort aan strategische inzicht van de Europeanen noemen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 februari 2025 @ 18:13:05 #141
38496 Perrin
pi_216809861
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:08 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat Trump nu wel weer met flessen ketchup aan het gooien is. ZIjn mafia-diplomatie is mislukt als ik Zelenskyy's uitspraken lees.

Een PATRIOT equivalent.....Ik heb het idee dat Zelenskyy dat zegt als een subtiele waarschuwing: We kunnen de geleverde systemen reverse engineeren als jullie stoppen met hulp
Dat wordt oppassen voor paardenhoofden in zijn bed.
  zondag 23 februari 2025 @ 18:17:24 #142
201761 phpmystyle
pi_216809919
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor 21 maart dus.
Ik zet hem in de agenda.
Doe maar.
Ik denk dat we in de staart van de oorlog zitten.
pi_216809940
De Hitlergroet wordt genormaliseerd.

twitter
pi_216809971
Een stukje relevante geschiedenis in deze context waarbij een coalitie van Europese mogendheden en de Ottomanen de Russen een nederlaag bezorgde https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Krimoorlog

De Krimoorlog (4/(16) oktober 1853 – 13/(25) februari 1856) was een conflict, uitgevochten tussen het keizerrijk Rusland en een alliantie van het Tweede Franse Keizerrijk, het Britse Rijk, het Ottomaanse Rijk en het koninkrijk Sardini. De oorlog maakte deel uit van de langlopende strijd tussen de Europese grootmachten om invloed op grondgebied van het in verval rakende Ottomaanse Rijk uit te oefenen. Het conflict vond grotendeels plaats op de Krim, maar er waren ook kleinere campagnes in Westelijk Anatoli, de Kaukasus, de Oostzee, de Grote Oceaan en de Witte Zee.
-Rabia Al-Basri
pi_216809986
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:10 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Sowieso heeft Zelensky grotere ballen dan Poetin, Trump, Musk en Vance gezamenlijk hebben.
pi_216810005
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:18 schreef polderturk het volgende:
De Hitlergroet wordt genormaliseerd.

[ x ]
Als rechts extremisme wordt genormaliseerd, als je het maar rechts extremisme noemt. Zoals hier in Nederland met dank aan yesilgoz. Waarom zou een rechts extremist sche groet niet genormaliseerd mogen worden, als je het maar geen rechts extremistische groet noemt
-Rabia Al-Basri
pi_216810036
CDU wint in Duitsland zoals verwacht. Op basis van de exitpoll lijken de poetinpijpers van BSW helaas nipt de kiesdrempel te halen.

@spicymchaggis
  zondag 23 februari 2025 @ 18:35:53 #148
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216810176
https://www.upday.com/nl/(...)rusland-bezet-gebied

quote:
Veel Oekraense mineralen die Trump wil zijn in door Rusland bezet gebied

Veel delfstoffen die door de Amerikaanse regering van Donald Trump worden opgeist van Oekrane als compensatie voor de steun in de oorlog tegen Rusland moeten worden gewonnen in het door Rusland bezette deel van het land. Dit zei de Oekraense vicepremier Joelia Svyrydenko zondag.

"Jammer genoeg is er voor 350 miljard dollar aan nuttige en zeldzame materialen te vinden in de nu tijdelijk bezette gebieden", aldus Svyrydenko. Veel delfstoffen bevinden zich in de oostelijke regio Donbas die sinds 2014 bijna helemaal in handen is van pro-Russische Oekraners en later Russische troepen.

Deal

De regering-Trump lijkt gergerd dat de Oekraense president Volodymyr Zelensky nog steeds niet akkoord is gegaan met Amerikaanse voorstellen voor een genoegdoening ter waarde van 500 miljard dollar.
Wat een ontzettende prutser is het toch ook. Als hij niet de meest machtige positie ter wereld bekleedde zou je er gewoon keihard om moeten lachen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216810180
Turkije steekt z'n poot niet uit, tenzij ze in de EU mogen bijv.
pi_216810248
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:35 schreef PzKpfw het volgende:
https://www.upday.com/nl/(...)rusland-bezet-gebied
[..]
Wat een ontzettende prutser is het toch ook. Als hij niet de meest machtige positie ter wereld bekleedde zou je er gewoon keihard om moeten lachen.
Zelfs een ander afpersen vernachelen ze nog.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 23 februari 2025 @ 18:44:38 #151
485843 crew  Jippie
pi_216810291
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:37 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Om te bekijken en te luisteren wat meneer Lindsey te zeggen heeft tegen Zelensky.
De inhoud spreekt voor zichzelf. Ik laat conclusies daarover open. Misschien kun je ook wat reacties onder de video bekijken. Die verduidelijkt ook het 1 en ander over de intenties van Graham.

Grondstoffen van Oekrane.Voor de USA.
Mijn vraag kwam op nadat ik het filmpje bekeken had, ik ga geen reacties elders lezen omdat jij schijnbaar niet in staat bent om een zinnig antwoord te formuleren.
pi_216810338
Aftreden in ruil voor NAVO lidmaatschap. Wat is dat voor zet?
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 18:49:40 #153
3928 Ulx
pi_216810382
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:47 schreef Discombobulate het volgende:
Een meesterzet. Laat Trump er maar een antwoord op geven.
pi_216810383
quote:
Hoog inzetten, doet Trump ook.

Daarnaast het tegenovergestelde doen van wat een dictator zou doen: zichzelf ondergeschikt maken aan de belangen van het land.
pi_216810405
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:44 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mijn vraag kwam op nadat ik het filmpje bekeken had, ik ga geen reacties elders lezen omdat jij schijnbaar niet in staat bent om een zinnig antwoord te formuleren.
Dat je denkt mij nodig te hebben om een kort gesprek uit te leggen omdat je hersenpan niet bevatten kan wat daar gezegd wordt zegt meer over jou dan over mij.
  zondag 23 februari 2025 @ 18:52:17 #156
38496 Perrin
pi_216810426
quote:
Een slimme.
  zondag 23 februari 2025 @ 18:52:39 #157
345631 Scjvb
pi_216810430
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een dubbele ontkenning in een zin. Deze is lastig voor mij .
Valt best mee hoor.

Een middelvinger naar Trump en Poetin en troepen leveren, in reactie op Pek, zal vast nooit gunstig werken. Oeverloos blijven vergaderen in Europa evenmin.
Daarentegen zou een snelle deal tussen de VS en russen deze oorlog snel kunnen beeindigen.

Kortom, mss sneller vrede in de regio.
  Forum Admin zondag 23 februari 2025 @ 18:56:31 #158
pi_216810482
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:51 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Dat je denkt mij nodig te hebben om een kort gesprek uit te leggen omdat je hersenpan niet bevatten kan wat daar gezegd wordt zegt meer over jou dan over mij.
Er word je gewoon om duiding gevraagd en je begint meteen wild om je heen te schoppen. Lijkt me eerder dat je het dan zelf niet snapt.
  Forum Admin zondag 23 februari 2025 @ 18:57:10 #159
pi_216810495
Daarom zijn tweet en youtube dumps bijna altijd kut en kijk ik 90 procent niet. Ik denk de rest van het topic ook, trouwens.
pi_216810508
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:52 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Valt best mee hoor.

Een middelvinger naar Trump en Poetin en troepen leveren, in reactie op Pek, zal vast nooit gunstig werken. Oeverloos blijven vergaderen in Europa evenmin.
Daarentegen zou een snelle deal tussen de VS en russen deze oorlog snel kunnen beeindigen.

Een deal, waarbij van de 2 hoofdrolspelers eentje niet is uitgenodigd.

Hoe zie je dat voor je.
  zondag 23 februari 2025 @ 18:59:24 #161
323876 michaelmoore
pi_216810531
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:52 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Valt best mee hoor.

quote:
Pam Bondi LIVE | Zelensky Says He Is 'Ready' To Resign As Ukraine President If It Brought Peace
  zondag 23 februari 2025 @ 19:00:09 #162
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_216810541
quote:

[ afbeelding ]
Geef die man de Nobel prijs voor de vrede. _O_
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_216810576
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er word je gewoon om duiding gevraagd en je begint meteen wild om je heen te schoppen. Lijkt me eerder dat je het dan zelf niet snapt.
Duiding? Er valt niets aan te duiden. Of moet ik hetgeen gezegd is hier nog eens extra neer typen?
De ondertiteling staat er trouwens al.

[ Bericht 1% gewijzigd door NatteLont op 23-02-2025 19:15:46 ]
pi_216810656
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een deal, waarbij van de 2 hoofdrolspelers eentje niet is uitgenodigd.

Hoe zie je dat voor je.
Ik snap ook niet zo goed waarom een scenario waarin de VS en Rusland samen Oekrane tot capitulatie dwingen, wordt verkocht als “een deal” of “vredesonderhandelingen”. Mooie newspeak wel.
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 19:29:59 #165
3928 Ulx
pi_216810919
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:25 schreef Spablauw214 het volgende:
CDU wint in Duitsland zoals verwacht. Op basis van de exitpoll lijken de poetinpijpers van BSW helaas nipt de kiesdrempel te halen.

@:spicymchaggis
Aangezien Merz gezegd heeft dat hij vindt dat er in Europa moet worden gekeken naar de Amerikaanse rol met betrekking tot atoomwapens lijkt dit ongunstig voor Trump en Poetin. De VS uit NAVO heeft vervelende consequenties voor Rusland en de VS.
  zondag 23 februari 2025 @ 19:30:52 #166
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216810926
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]

Dat is niet de definitie maar gewoon een definitie
pi_216810963
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:30 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dat is niet de definitie maar gewoon een definitie
Kortom, je hebt het niet goed gelezen.
pi_216811165
quote:
Las het ja.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ook opvalt is dat zelensky blijft benadrukken dat Amerikaanse inzet noodzakelijk is/blijft.
Hij gooit de deur met de VS niet dicht.
Vakman pur sang
pi_216811214
quote:
Las het ja.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ook opvalt is dat zelensky blijft benadrukken dat Amerikaanse inzet noodzakelijk is/blijft.
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom een scenario waarin de VS en Rusland samen Oekrane tot capitulatie dwingen, wordt verkocht als “een deal” of “vredesonderhandelingen”. Mooie newspeak wel.
Ik zie dat Rusland aan tafel wordt gedwongen door de VS. Helaas is er geen vertrouwen in Zelensky (meer?) door de VS.
Wat daar is gebeurd weet ik niet.

Laten we ophouden te vertellen dat de VS samenspannen met Rusland. Daar is tenzij het tegendeel is bewezen helemaal geen sprake van.
Het is goed om te vertrouwen in een goede deal.
En zoniet zien we dat dan wel weer.
Vakman pur sang
pi_216811265
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Las het ja.
SPOILER
[..]
Ik zie dat Rusland aan tafel wordt gedwongen door de VS. Helaas is er geen vertrouwen in Zelensky (meer?) door de VS.
Wat daar is gebeurd weet ik niet.

Laten we ophouden te vertellen dat de VS samenspannen met Rusland. Daar is tenzij het tegendeel is bewezen helemaal geen sprake van.
Het is goed om te vertrouwen in een goede deal.
En zoniet zien we dat dan wel weer.
Vergeet niet dat Zelensky Trump verraden heeft tijdens zijn vorige termijn, toen vroeg Trump info aan hem over de Hunter Biden.
Dat zal Trump vast niet vergeten zijn.
pi_216811277
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vergeet niet dat Zelensky Trump verraden heeft tijdens zijn vorige termijn, toen vroeg Trump info aan hem over de Hunter Biden.
Dat zal Trump vast niet vergeten zijn.
Je bedoelt dat Zelensky zich aan de wet heeft gehouden.
  zondag 23 februari 2025 @ 20:00:26 #172
323876 michaelmoore
pi_216811280
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Las het ja.
SPOILER
nee dat begrijp ik

maar trump gaat net als Poetin de extreem religieuze kant op

https://www.telegraaf.nl/(...)ositie-in-witte-huis
eng wijf
quote:
Rabiaat religieus en steenrijk: Donald Trump geeft tv-dominee Paula White toppositie in Witte Huis
Aangepast: 15 min geleden25 min geledenin Buitenland

Washington - Religieus, inhalig en radicaal. Paula White wordt het allemaal toegeschreven. Wie is deze tv-dominee, aan wie de Amerikaanse president Donald Trump een toppositie geeft in het Witte Huis?
,,Veertig jaar van evangeliseren. Kan je het geloven?"
Terwijl tv-dominee Paula White via haar eigen tv-kanaal de kijker toespreekt, klinken op de achtergrond zachte tonen van pianospel.

Het is de toetsenist van rockband Journey, Jonathan Cain.

Als tiener raakte White zwanger en trouwde haar jeugdliefde. Het huwelijk was geen lang leven beschoren. White werd verliefd op de zoon van de dominee in haar lokale kerk. In 1989 verlieten ze hun beide partners en trokken naar Florida om een eigen geloofsgemeenschap te beginnen.

Na jaren zwoegen kreeg hun Without Walls International Church de wind in de zeilen. Een groeiende schare volgers zorgde voor dito inkomsten. Dat kwam goed uit want White was van de prosperity gospel, dat predikt dat gelovigen niet alleen het eeuwige leven wacht maar ook overvloedige materile rijkdom in het huidige aardse bestaan.

Schaamteloze geldklopperij
Het leidde tot schaamteloze geldklopperij onder de tienduizenden kerkgangers en miljoenendeals met vastgoed. White begon ook haar eigen tv-uitzendingen.
Het stel betrok een riante villa en trad toe tot de wereld van de rich & famous.
White werd een tv-persoonlijkheid in religieus Amerika en ontpopte zich als levenscoach van oud-model Tyra Banks

pi_216811307
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:00 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
Je bedoelt dat Zelensky zich aan de wet heeft gehouden.
Dat bedoel ik helemaal niet, ik heb het niet over de wet gehad.
pi_216811310
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat begrijp ik

maar trump gaat net als Poetin de extreem religieuze kant op

https://www.telegraaf.nl/(...)ositie-in-witte-huis
[..]

zet die vrouwen op hoge posities, is het nog niet goed.
Vakman pur sang
  zondag 23 februari 2025 @ 20:09:42 #175
323876 michaelmoore
pi_216811384
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
nederland wordt een klein bakentje van democratie in een dictator wereld
pi_216811425
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nederland wordt een klein bakentje van democratie in een dictator wereld
Ja echt h, zo veel mensen die op onze minister president hebben gestemd.
  zondag 23 februari 2025 @ 20:14:58 #177
323876 michaelmoore
pi_216811430
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja echt h, zo veel mensen die op onze minister president hebben gestemd.
wij stemmen niet op een minister president

die wordt aangewezen, door de coalitie , vaak van de grootste partij , zou eerst Plasterk worden
pi_216811440
quote:
Een hele slimme zet.
pi_216811446
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wij stemmen niet op een minister president
Onze vorige minister president had behoorlijk wat stemmen.
En deze?
  zondag 23 februari 2025 @ 20:16:24 #180
323876 michaelmoore
pi_216811451
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Onze vorige minister president had behoorlijk wat stemmen.
En deze?
de VVD had veel stemmen
we hebben ook 3 vice MP
pi_216811458
Trump zal zeggen: "zie je wel, het is een dictator!" op Zelensky's voorstel.
pi_216811462
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee de VVD had veel stemmen
Ontopic s.v.p.
Vakman pur sang
pi_216811468
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee de VVD had veel stemmen
Misschien moet je de volgende keer wat beter naar het stembiljet kijken.
Daar staan toch echt namen bij.
pi_216811479
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
Trump zal zeggen: "zie je wel, het is een dictator!" op Zelensky's voorstel.
Een dictator stapt niet vrijwillig op.

Ps dit is precies wat ik een paar dagen geleden al had ingeschat, melde dat in dit topic.
Toch weer bevestigd dat ik een scherp oog en vooruitziende blik op de zaak heb.
Vakman pur sang
pi_216811507
quote:
Likely Next German Chancellor Friedrich Merz: Ukraine Policy Overview 🇩🇪🇺🇦

Key Policies:
✔️ Strong military & financial aid to Ukraine.
✔️ Supports Ukraine’s full territorial integrity against Russia.
✔️ Pushes for a European-led peace plan, independent of U.S. influence.

Military & Financial Support
• Wants to increase arms deliveries, including long-range Taurus missiles.
• Criticized Scholz’s hesitation, calling it a “one-handed fight” for Ukraine.
• Emphasizes striking Russian military targets, not civilians.

Merz: “We will not be neutral towards Russia… We are on Ukraine’s side.”

https://x.com/clashreport/status/1893712118232256989
Doei Trump.
pi_216811573
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ps dit is precies wat ik een paar dagen geleden al had ingeschat, melde dat in dit topic.
Maar NAVO lidmaatschap krijgen ze toch niet. Dat is al een fait accompli. Dus dan kan Trump het net zo goed blijven roepen.
pi_216811584
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar NAVO lidmaatschap krijgen ze toch niet. Dat is al een fait accompli. Dus dan kan Trump het net zo goed blijven roepen.
Zolang de oorlog nog bezig is niet maar er is wel een intentieverklaring voor de toekomst. En na Trump weer een nieuwe president.
pi_216811683
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

En dan ook nog zo lekker bescheiden gebleven.
pi_216811684
Het zou goed zijn als Turkije een vredesmacht zou sturen als er een akkoord zou komen.

Dat kan andere landen aansporen om ook troepen te sturen.

twitter
pi_216811798
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:42 schreef polderturk het volgende:
Het zou goed zijn als Turkije een vredesmacht zou sturen als er een akkoord zou komen.

[ x ]
Lijkt me sterk dat Turkije daar zin in heeft?
  zondag 23 februari 2025 @ 20:55:06 #191
201761 phpmystyle
pi_216811807
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:42 schreef polderturk het volgende:

[ x ]
Ik vind de opstelling van Erdo best sympathiek.
Maar het is ook de man die altijd weer wat kraaltjes terug wil.
  zondag 23 februari 2025 @ 20:58:26 #192
38496 Perrin
pi_216811844
Dragonfire?
twitter
  zondag 23 februari 2025 @ 21:06:48 #193
38496 Perrin
pi_216811928
Mooie beelden, voor zover oorlogsbeelden mooi kunnen zijn.
twitter
pi_216811947
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Misschien moet je de volgende keer wat beter naar het stembiljet kijken.
Daar staan toch echt namen bij.
Je kon op Rutte stemmen als lid van de Tweede Kamer, niet als premier. We hebben in Nederland geen gekozen regeringsleider.
pi_216812025
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:22 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Doei Trump.
Dit zijn geheid wel dingen die hij riep voordat Trump met z'n gedoe kwam. Als de VS nu z'n handen er vanaf trekt kan Merz zich ook anders opstellen.
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 21:25:43 #196
3928 Ulx
pi_216812066
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:58 schreef Perrin het volgende:
Dragonfire?
[ x ]
Nee, een "laser". Ook handig om op een haai te zetten en zo tegen schepen te gebruiken, zo'n "laser".
pi_216812101
Lees het en der dat de grondstoffendeal helemaal verkeerd begrepen wordt.
In Oekrane zit weliswaar in de bodem allerlei nuttige raremetals maar die zitten dus in de bodem zoals op veel meer afgelegen plekken.
Dat moet eerst met veel geld begonnen worden te delven door het bouwen van mijnen. Iets wat Oekrane nooit heeft kunnen doen, er wordt niets daarvan gedelft.
De VS biedt aan dit te organiseren in ruil voor een deel van de opbrengsten, hiertoe moeten er eerst grote investeringen worden gedaan en als het eerlijk gaat zal Oekrane daarvan ook profiteren.
Sowieso zal het toelaten van Amerikaanse bedrijven de veiligheid Vh land vergroten.
Dus de deal is zo gek nog niet. Wel voor de EU die achter de feiten aanlopen.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 21:31:49 #198
3928 Ulx
pi_216812144
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 21:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Lees het en der dat de grondstoffendeal helemaal verkeerd begrepen wordt.
In Oekrane zit weliswaar in de bodem allerlei nuttige raremetals maar die zitten dus in de bodem zoals op veel meer afgelegen plekken.
Dat moet eerst met veel geld begonnen worden te delven door het bouwen van mijnen. Iets wat Oekrane nooit heeft kunnen doen, er wordt niets daarvan gedelft.
De VS biedt aan dit te organiseren in ruil voor een deel van de opbrengsten, hiertoe moeten er eerst grote investeringen worden gedaan en als het eerlijk gaat zal Oekrane daarvan ook profiteren.
Sowieso zal het toelaten van Amerikaanse bedrijven de veiligheid Vh land vergroten.
Dus de deal is zo gek nog niet. Wel voor de EU die achter de feiten aanlopen.
Dat is niet wat Zelenskyy en Trump zeggen.
pi_216812172
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jomanda is er niks bij.
  Overall beste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 21:38:40 #200
3928 Ulx
pi_216812213
quote:
🇩🇪🇺🇸🇺🇦 Achieving independence from the United States is a priority. The United States is relatively indifferent to the future of Ukraine, — Friedrich Merz.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3liunnc5nls2k
Daar zal Poetin niet heel blij mee zijn. Het was natuurlijk niet de bedoeling dat Europa ineens onafhankelijk van de VS zaken gaat besluiten. Frankrijk is hier ook wel voor te porren en ook het VK heeft weinig zin meer in het onbetrouwbare gekloot van de VS regering. En we hebben natuurlijk al vier jaar Trump-chaos meegemaakt, dus om nou weer een keer diep adem te halen en hopen dat het wel mee zal vallen.... Nee, dat gaan we op dit continent niet nog een keer doen.
  zondag 23 februari 2025 @ 21:58:57 #201
pi_216812383
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 21:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daar zal Poetin niet heel blij mee zijn. Het was natuurlijk niet de bedoeling dat Europa ineens onafhankelijk van de VS zaken gaat besluiten. Frankrijk is hier ook wel voor te porren en ook het VK heeft weinig zin meer in het onbetrouwbare gekloot van de VS regering. En we hebben natuurlijk al vier jaar Trump-chaos meegemaakt, dus om nou weer een keer diep adem te halen en hopen dat het wel mee zal vallen.... Nee, dat gaan we op dit continent niet nog een keer doen.
Heeft de KGB met veel pijn en moeite een Russische President in het Witte Huis en dan begint de EU voor zichzelf! Putin heeft ook altijd pech!

pi_216812456
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:22 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Doei Trump.
nog de vraag wat daarvan overblijft natuurlijk als er een coalitie moet komen, de rest is """"neutraal'''''' of pro Rusland
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216812518
Tja

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216812568
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 22:13 schreef egayalS het volgende:
Tja

[ x ]
Het gaat gewoon gebeuren hoor, dat het weggegeven wordt. Oekrane kan verder ook niks en wij als Europa heel weinig. Sad but true.
  zondag 23 februari 2025 @ 22:31:47 #205
pi_216812659
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 22:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het gaat gewoon gebeuren hoor, dat het weggegeven wordt. Oekrane kan verder ook niks en wij als Europa heel weinig. Sad but true.
Ukraine blijft doorvechten, als het moet met mes en vork.
  zondag 23 februari 2025 @ 22:32:06 #206
345631 Scjvb
pi_216812660
quote:

[..]
Jup.

Dat zal voor velen hun dag niet maken en een bittere pil zijn. Maar in dat uiteindelijke geval zullen zij de feiten onder ogen moeten zien.
  zondag 23 februari 2025 @ 22:34:51 #207
pi_216812694
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2025 22:32 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Jup.

Dat zal voor velen hun dag niet maken en een bittere pil zijn. Maar in dat uiteindelijke geval zullen zij de feiten onder ogen moeten zien.
Het is een feit dat Rusland niets gaat winnen. Als ze niet uitkijken dondert Rusland dit jaar nog in elkaar.
  zondag 23 februari 2025 @ 22:37:50 #208
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216812717
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het is een feit dat Rusland niets gaat winnen. Als ze niet uitkijken dondert Rusland dit jaar nog in elkaar.
Maar in dat uiteindelijke geval zullen zij de feiten onder ogen moeten zien.
Yea, she's on crack.
  zondag 23 februari 2025 @ 22:40:43 #209
pi_216812742
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 22:37 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Maar in dat uiteindelijke geval zullen zij de feiten onder ogen moeten zien.
Ik denk dat mensen onder ogen moeten zien dat het nu al een ongelooflijke puinhoop is. Er valt niets te "beheersen", er valt niets te damage-managen. Er is geen enkele reden om voorzichtig te zijn. Er is geen enkele reden voor begrip of compromis.
  zondag 23 februari 2025 @ 22:42:46 #210
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216812763
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 22:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen onder ogen moeten zien dat het nu al een ongelooflijke puinhoop is. Er valt niets te "beheersen", er valt niets te damage-managen. Er is geen enkele reden om voorzichtig te zijn. Er is geen enkele reden voor begrip of compromis.
Dat zal voor velen hun dag niet maken en een bittere pil zijn.
Yea, she's on crack.
pi_216812951
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 02:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat gaat niet gebeuren.

Trump zet er niets tegenover.
Zelensky heeft voordat Trump aan de macht kwam al toegezegd dat Oekrane dmv zijn bodemschatten de VS gaat terugbetalen na de oorlog.

Maar niet op de manier die Trump nu wil.

Trump weet dat en stuurt daar opzettelijk op aan

En de meute trapt erin.
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 04:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen, Trump kan zoveel eisen, maar gaat dat niet krijgen, de EU staat garant voor heel veel steun, en dat gaat voorlopig niet veranderen, daarnaast staan de Russen ook op hun laatste benen om te vechten, dus het is echt niet zo dat ze overlopen worden. Sterker nog ik denk dat we op een kantelpunt staan waarbij Ukraine tegendruk gaat opevoeren.
Het land is zeer zwaar afhankelijk van de VS. Als je zo ultiem zwaar afhankelijk bent van een staat dan is het vaak een kwestie van weken voordat men bukt. De 80% van Oekrane dat niet ingenomen is door de Russen gaat een toekomst tegemoet als Amerikaanse economische kolonie waar ze lekker grondstoffen van kunnen uitputten en dan de rijkdom naar de VS kunnen verschepen. Het Afrikaanse model. De Oekraners mogen blij zijn als ze 10% van de totale waarde krijgen.

quote:
US expects mineral deal with Ukraine to be signed this week

WASHINGTON, Feb 23 (Reuters) - President Donald Trump's special envoy Steve Witkoff and Treasury Secretary Scott Bessent said on Sunday they expected that an agreement would be signed this week on U.S. access to Ukraine's critical mineral deposits.

Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy wavered "in his commitment towards that a week ago," Witkoff said in a CNN 'State of the Union' interview, referring to the Ukrainian leader's rejection of the original U.S. proposal. "The president (Trump) sent the message to him. He's not wavering any more."

Zelenskiy realized "that we have done so much (for Ukraine) ... and I think you'll see it (the deal) signed this week," continued Witkoff. Zelenskiy had previously rejected U.S. demands for $500 billion in mineral wealth from Ukraine to repay Washington for wartime aid, saying the U.S. had supplied nowhere near that sum.
"The deal will be signed," Bessent said in an interview on Fox News on Sunday, adding he was "hopeful" it will happen in the coming week. The Ukrainian president's chief of staff said on Sunday that the next round of negotiations with the United States over a deal will continue.

https://www.reuters.com/w(...)his-week-2025-02-23/
  zondag 23 februari 2025 @ 23:45:11 #212
38496 Perrin
pi_216813096
Stukje uitleg.
twitter
  zondag 23 februari 2025 @ 23:55:21 #213
201761 phpmystyle
pi_216813117
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 23:45 schreef Perrin het volgende:
Stukje uitleg.
[ x ]
Dit soort simplisme helpt echt niet.
Bovendien heeft men niet in de gaten dat het schofferen van USA/Trump in deze (volgens mij Oekraens talig filmpje) ook niet meehelpt.

Trump is nogal gevoel voor eer en beeldvorming.
  maandag 24 februari 2025 @ 00:10:17 #214
pi_216813146
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 23:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bovendien heeft men niet in de gaten dat het schofferen van USA/Trump in deze (volgens mij Oekraens talig filmpje) ook niet meehelpt.

Trump kan zichzelf leren pijpen.
pi_216813159
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee hoor.
Trump gaat de sancties tegen Rusland laten vallen waardoor de economie terug zal heropleven.
Cindy De Vuyst
  maandag 24 februari 2025 @ 00:35:43 #216
pi_216813174
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 00:16 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Nee hoor.
Trump gaat de sancties tegen Rusland laten vallen waardoor de economie terug zal heropleven.
Trump mag hopen dat ie Amerika niet naar de kanker helpt met zijn stomme gedrag.
pi_216813189
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 21:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je kon op Rutte stemmen als lid van de Tweede Kamer, niet als premier. We hebben in Nederland geen gekozen regeringsleider.
Wanneer hebben we in Nederland een ongekozen regeringsleider gehad?
Iemand die niet op een stembiljet stond en niet lid was van een politieke partij.
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 01:14:17 #218
3928 Ulx
pi_216813225
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 00:16 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Nee hoor.
Hoe dan? Rusland heeft niet veel te bieden behalve gas en olie. En die gasleidingen lopen naar Europa, en wij kopen nauwelijks Russisch gas. Dat gaat ook niet meer gebeuren. Rusland is Europa als markt gewoon kwijt. En de olieraffinaderijen zijn vrijwel allemaal door drones bezocht en doen het niet meer, of draaien op halve kracht. En of Big Oil zin heeft om investeringen te doen om vervolgens te zien hoe die tot puin geschoten worden betwijfel ik.
  maandag 24 februari 2025 @ 05:37:50 #219
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216813421
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 01:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe dan? Rusland heeft niet veel te bieden behalve gas en olie. En die gasleidingen lopen naar Europa, en wij kopen nauwelijks Russisch gas. Dat gaat ook niet meer gebeuren. Rusland is Europa als markt gewoon kwijt. En de olieraffinaderijen zijn vrijwel allemaal door drones bezocht en doen het niet meer, of draaien op halve kracht. En of Big Oil zin heeft om investeringen te doen om vervolgens te zien hoe die tot puin geschoten worden betwijfel ik.
De werkelijkheid is anders.

Russia's oil output down 2.8%, gas production up 7.6% in 2024

Russia's oil and gas revenues jumped by 26% in 2024 to $108 billion after falling by 24% in 2023 on weaker oil prices and declining gas exports.

Bron: Reuters

Qua grootte 3e exporteur ter wereld. Afzetmarkt is India en China geworden ipv Europa.
pi_216813429
De moeite die de Putin en Trump fanboys hier doen; om recht te praten wat krom is, begint clowneske vormen aan te nemen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  maandag 24 februari 2025 @ 06:11:41 #221
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216813440
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 05:51 schreef The-BFG het volgende:
De moeite die de Putin en Trump fanboys hier doen; om recht te praten wat krom is, begint clowneske vormen aan te nemen.
Er is geen subforum op fok! met meer nepnieuws dan dit. En dat komt o.a. door deze reflex.

Iemand opperde ooit eens dat nepnieuws hier een ban op zou moeten leveren. Dat zou een goed begin zijn.
pi_216813446
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 23:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Schofferen van Trump _O-
pi_216813447
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 05:37 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Russia's oil and gas revenues jumped by 26% in 2024 to $108 billion after falling by 24% in 2023 on weaker oil prices and declining gas exports.

Qua grootte 3e exporteur ter wereld. Afzetmarkt is India en China geworden ipv Europa.
Waar is de link naar Reuters?
pi_216813448
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 00:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wanneer hebben we in Nederland een ongekozen regeringsleider gehad?
Iemand die niet op een stembiljet stond en niet lid was van een politieke partij.
Nu.
pi_216813450
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 05:51 schreef The-BFG het volgende:
Dat doen Putin en Trump zelf ook. Ze brengen alleen onwaarheden naar buiten,die ze zelf geloven blijkbaar. Vol overgave. En de fanclub, eveneens twijfelachtig volk, gelooft de leugens van hun idolen onvoorwaardelijk. Als het niet zo triest en walgelijk was zou je er nog om kunnen lachen ook. Zoveel valsheid en domheid. Helaas is het erg zat. :{
We zijn er mooi klaar mee, idioten. :(
pi_216813452
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 23:11 schreef Peppert het volgende:

[..]
[..]
Het land is zeer zwaar afhankelijk van de VS. Als je zo ultiem zwaar afhankelijk bent van een staat dan is het vaak een kwestie van weken voordat men bukt. De 80% van Oekrane dat niet ingenomen is door de Russen gaat een toekomst tegemoet als Amerikaanse economische kolonie waar ze lekker grondstoffen van kunnen uitputten en dan de rijkdom naar de VS kunnen verschepen. Het Afrikaanse model. De Oekraners mogen blij zijn als ze 10% van de totale waarde krijgen.
[..]

Allemaal leuk verzonnen.
.
Uiteraard verwacht Trump snel een deal.
Trump verwachtte ook dat binnen 24 uur vrede zou zijn in Oekrane.

Dat Trump iets verwacht wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gebeurt.

Hier een analyse van het geheel door TLDR.

Oekrane had bijna een deal gesloten met Biden over het exploiteren van de mineralen door Amerikaanse bedrijven. Maas heeft dat uitgesteld om een goede onderhandelingspositie met Trump te hebben.
Dat pakte iets anders uit.

Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 08:40:08 #227
3928 Ulx
pi_216814013
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 05:37 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

En kijk nu eens iets langer terug. Dan is die stijging niet zo heel erg indrukwekkend.

https://www.ceicdata.com/en/indicator/russia/natural-gas-exports

Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 08:43:42 #228
3928 Ulx
pi_216814036
quote:
🇪🇺 EU foreign ministers approve 16th package of sanctions against Russia, — Reuters

🇬🇧🇦🇺 Also today, UK will introduce the largest package of sanctions against Russia in its entire history, and Australia has already done so.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3livtuvtvac2m
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 08:52:00 #229
3928 Ulx
pi_216814083
quote:
””Unclear whether we will still speak of NATO in present shape“ by time of June summit or we need to come up with EU alternative.” Merz

https://bsky.app/profile/jamming.bsky.social/post/3liupqq6ykk24
Ik denk dat hij gelijk heeft. En we kunnen het ons niet veroorloven te wachten op de VS. Gokken dat er over vier jaar iemand zit die NAVO niet wil slopen? Dat lijkt me geen sterk plan. Dan maar zonder hun. Dat heeft wel geopolitieke consequenties. En je zult het zien aan de schatkist.
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 08:59:19 #230
3928 Ulx
pi_216814136
quote:
https://bsky.app/profile/jamming.bsky.social/post/3liupqq6ykk24

Ukraine's General Staff has confirmed the attack on the Ryazan oil refinery overnight. Five explosions occured, resulting in a fire at the ELOU AT-6 crude oil processing unit. UA forces also carried out a strike on an oil depot in Tula, Russia, where a fire was confirmed near the "8 Marta" plant.
Mooi, als ruwe olie niet verwerkt kan worden is een raffinaderij onbruikbaar.
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 09:03:58 #231
3928 Ulx
pi_216814187
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3livtngawhk2m

🇺🇦 Zelensky: 3 years of resistance. 3 years of gratitude. 3 years of absolute heroism of Ukrainians. I am proud of Ukraine! I thank everyone who defends it. Everyone who works for Ukraine. And may the memory of all those who gave their lives for our state and people be eternal.
Wat een beelden. Dat de Russen toen zoveel tanks hadden, onvoorstelbaar.
pi_216814353
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat is de draai die Maga er aan geeft.
En ipv gewoon te luisteren naar wat Zelensky zegt papegaai je dat na.
twitter
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 09:20:48 #233
3928 Ulx
pi_216814371
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:18 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
[ x ]
Met terugwerkende kracht iets tot een lening omzetten kan niet.
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 09:23:08 #234
3928 Ulx
pi_216814415
quote:
❗️According to Russian media, the EU has disconnected 13 Russian banks from SWIFT in the latest sanctions package and banned 8 Russian media outlets from broadcasting in Europe. New restrictions have also been imposed on supplying Russia with software, equipment, and technology for oil/gas extraction

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3livuuqcwd223
Aluminium is ook exit. X mag nog wel in Europa, dat is wel jammer.
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 09:31:09 #235
3928 Ulx
pi_216814519
quote:
🇪🇺🇺🇦 Ukraine to receive new 3.5 billion tranche from EU in March, says Ursula von der Leyen

❗️She also said the EU will present a plan to increase European arms production, which will also benefit Ukraine.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3livw4qzxe22m
Ah, een echte lening. Gedekt door de opbrengst van Russisch bezit, maar wel een lening. Betaalt Oekrane deze niet terug dan is Rusland het geld kwijt. Dus hopelijk voor Rusland pikt de VS niet alle inkomsten in.
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 09:36:27 #236
3928 Ulx
pi_216814564
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3livwdm37as23

Explosions were reported near the Russian consulate in Marseille, France this morning around 08:00. Cause and casualties still unknown, but 30 firefighters and police are on the scene.
Gewoon wat jeugd die aan het spelen is met vuurwerk. Niets bijzonders.
pi_216814666
quote:

[..]
[ x ]
Normaal reageer ik niet op dit gelul van Russische trollen.

Maar de vraag om een krediet betekent niet dat hij dat heeft gekregen en dat al de huidige donaties ineens leningen zijn.

Want dat is wat je probeert te suggereren met een paar fragmenten van enkele seconden.
pi_216814692
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:46 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Ja dat suggereert hij wel.
Nee, dat suggereert hij niet.

Hij vraagt om een krediet.

Nergens te zien aan wie hij dat vraagt en of hij dat heeft gekregen. Het is gewoon een open verzoek.
Was het aan de US? Was het aan de EU?

edit: Het hele interview, het steekt heel anders in elkaar, hij doet eerst een paar voorstellen en dan pas "als dat niet kan, geef ons dan een krediet". Dat is wat anders dan direct om een krediet vragen of het zelfs krijgen.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-02-2025 09:56:53 ]
  maandag 24 februari 2025 @ 09:53:49 #239
pi_216814738
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:27 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Is in 2023 gezegd.
Er is ook gezegd dat Putin Ukraine niet zou binnenvallen.
pi_216814760
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dat suggereert hij niet.

Hij vraagt om een krediet.

Nergens te zien aan wie hij dat vraagt en of hij dat heeft gekregen. Het is gewoon een open verzoek.
Was het aan de US? Was het aan de EU?

edit: Het hele interview:

Lening aan de VS dus. Dan maakt die mineraaldeal wat meer sense.

[ Bericht 1% gewijzigd door stinkielinkie op 24-02-2025 10:00:34 ]
  maandag 24 februari 2025 @ 09:56:04 #241
pi_216814768
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:54 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Oke dus Zelensky lult maar wat. Waarom moeten we hem nu wel geloven
Of Putin. Of jou.
pi_216814789
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:55 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Lening aan de VS dus.
Nee, niet dus. Je hebt het niet bekeken.

Hij doet een aantal voorstellen, zoal samenwerken op het gebied van wapens of het ontvangen van de rente op bevroren Russische funds. Hij zegt "pas als dat niet kan, geef ons dan een krediet".
Het fragment dat jij toont, laat al het andere weg waardoor het een direct verzoek om een krediet lijkt, zonder die context.

Overigens is een krediet niet hetzelfde als een lening.

Een lening stel je eenmalig beschikbaar en moet afbetaald worden, een krediet is doorgaans doorlopend en wordt afgelost met regelmatige betalingen.

Maar voor het verlenen van een krediet aan de hand van een uitspraak in een interview is geen enkel bewijs.
Je trapt gewoon in die propaganda en doet er vervolgens zelf aan mee om het verder te verspreiden.

Ik kan jou vragen om 100.000 maar dat ik dat vraag betekent niet dat ik ineens een schuld van 100.000 bij je heb.
pi_216814811
Kaja Kallas, die zich eerder al liet omkopen door de Saudi's, heeft nieuwe sancties goedgekeurd zoals het verbod op gamecontrollers om drones mee te besturen :')
pi_216814822
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:00 schreef Vanky het volgende:
Kaja Kallas, die zich eerder al liet omkopen door de Saudi's, heeft nieuwe sancties goedgekeurd zoals het verbod op gamecontrollers om drones mee te besturen :')
Niks mis mee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216814827
quote:
Sancties aan wie? Belgi?
Lekker duidelijk.
pi_216814835
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Sancties aan wie? Belgi?
Lekker duidelijk.
De Russen
pi_216814841
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:03 schreef Vanky het volgende:

[..]
De Russen
Mooi toch? Minder Russische drones = minder slachtoffers.
pi_216814851
quote:

[..]
[ x ]
Dat zal toch gewoon middels contracten op papier staan? Hoe dat krediet is verstrekt en onder welke voorwaarden.
Vakman pur sang
  maandag 24 februari 2025 @ 10:09:10 #249
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216814879
quote:
Woooowwwww, volgens mij heb je een staaltje hypocrisie te pakken !!
Yea, she's on crack.
  maandag 24 februari 2025 @ 10:11:25 #250
201761 phpmystyle
pi_216814900
Al die sancties beginnen ook wel lachwekkend te worden. Er zijn al zoveel pakketten aangenomen, maar ze trekken zich er weinig/niks van aan. Ongetwijfeld doen die sancties pijn, maar het is te lijden als een deel van de economie en samenleving autarkisch is ingericht.

Het is voor de bhne allemaal.
  maandag 24 februari 2025 @ 10:13:33 #251
201761 phpmystyle
pi_216814927
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:10 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
[ x ]
Als hij een deel van dat geld al is kwijtgeraakt dan zal hij ook weinig waarde hechten aan contracten. Oekrane is geen Zwitserland.
Er is vooral verschil van inzicht over de waardering van de goederen.
  maandag 24 februari 2025 @ 10:13:37 #252
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216814929
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:11 schreef phpmystyle het volgende:
Al die sancties begint ook wel lachwekkend te worden. Er zijn al zoveel pakketten genomen, maar ze trekken zich er weinig/niks van aan. Ongetwijfeld doen die sancties pijn, maar het is te lijden als een deel van de economie en samenleving autarkisch is ingericht.

Die reacties van jou zijn lachwekkend, niet de sancties.
Yea, she's on crack.
  maandag 24 februari 2025 @ 10:14:07 #253
201761 phpmystyle
pi_216814932
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:13 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Die reacties van jou zijn lachwekkend, niet de sancties.
Aldus onze huis retard.
pi_216814946
quote:
Al die sancties beginnen ook wel lachwekkend te worden. Er zijn al zoveel pakketten aangenomen, maar ze trekken zich er weinig/niks van aan. Ongetwijfeld doen die sancties pijn, maar het is te lijden als een deel van de economie en samenleving autarkisch is ingericht.

Daarom willen de Russen er natuurlijk ook per direct vanaf. Dat is omdat het allemaal geen flikker uithaalt!
  maandag 24 februari 2025 @ 10:17:21 #255
pi_216814965
quote:

Dan is het dus ook geen probleem om de sancties te handhaven.
  maandag 24 februari 2025 @ 10:22:10 #256
201761 phpmystyle
pi_216815038
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daarom willen de Russen er natuurlijk ook per direct vanaf. Dat is omdat het allemaal geen flikker uithaalt!
Ja een makkelijke stropop om zo te reageren. De sancties noden het Kremlin er toe om allerlei alternatieve routes te zoeken, dat brengt hogere kosten met zich mee voor de bevolking. Het irriteert. Hetzelfde dat als jij of ik ergens naar toe willen en de A20 is afgesloten, en de alternatieve route is ook afgesloten. Er is nog een derde route beschikbaar, alleen dat is erg omrijden.

Die sancties zijn straks van belang bij de onderhandelingen. Trump gaat natuurlijk uitzoeken bij de Russische delegatie wat het hun waard is om weg te geven in ruil voor het opheffen van de sancties.
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 10:23:39 #257
3928 Ulx
pi_216815064
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja een makkelijke stropop om zo te reageren. De sancties noden het Kremlin er toe om allerlei alternatieve routes te zoeken, dat brengt hogere kosten met zich mee voor de bevolking. Het irriteert. Hetzelfde dat als jij of ik ergens naar toe willen en de A20 is afgesloten, en de alternatieve route is ook afgesloten. Er is nog een derde route beschikbaar, alleen dat is erg omrijden.
Het is ook de bedoeling dat het de bevolking irriteert. En blijft irriteren.
pi_216815075
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Aldus onze huis retard.
Ah toe, vertel ons nog eens hoe je niet kan geloven dat Rusland kinderen kidnapt en dat terreur tegen de bevolking een onderdeel is van de Russische strategie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 24 februari 2025 @ 10:25:45 #259
201761 phpmystyle
pi_216815097
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is ook de bedoeling dat het de bevolking irriteert. En blijft irriteren.
Het is best irritant ja als je de MacDonnalds app moet verwijderen en een nieuwe app moet installeren van "HappyFries oid", of dat je een substituut moet zoeken voor Gilette scheermesjes.

Irritant, maar niet van eminent belang.
  maandag 24 februari 2025 @ 10:26:55 #260
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216815119
Ik denk dat de Russen het helemaal niet leuk zouden vinden als ze niet meer gesanctioneerd worden. Het heeft natuurlijk ook wel iets, duizelig van de diabetes in een vliegtuig stappen waarvan je niet weet of 'ie de eindbestemming haalt terwijl je op de luchthaven geen muntjes meer hebt voor een flesje water omdat je een teringdure hypotheek moet aflossen.
Yea, she's on crack.
pi_216815167
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:25 schreef phpmystyle het volgende:
Irritant, maar niet van eminent belang.
heeft moeite om geen persoonlijke opmerking te maken
  maandag 24 februari 2025 @ 10:33:33 #262
201761 phpmystyle
pi_216815190
Sancties werken alleen goed als er sterke onderlinge afhankelijkheid is.
Wij zouden als EU heel goed Belgi kunnen afknijpen, of De EU ons. Of zie hoe wij met UK zijn omgegaan na de brexit.

Maar als je met een autarkie te maken hebt werken sancties veel minder.
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 10:36:44 #263
3928 Ulx
pi_216815220
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:27 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
En wij betalen nu de hoofdprijs en daarmee is de oorlog gestopt.....oh wacht
Daarom moeten we ook gewoon helemaal van Russische olie en gas af. Zoals je zegt houdt dat de oorlog in stand.
pi_216815247
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daarom moeten we ook gewoon helemaal van Russische olie en gas af. Zoals je zegt houdt dat de oorlog in stand.
Dat horen we al jaren. Waarom is het nog niet gelukt?
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 10:41:52 #265
3928 Ulx
pi_216815284
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:38 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Dat horen we al jaren. Waarom is het nog niet gelukt?
Wat hoor je al jaren? Dat we van Russisch gas af zijn?
pi_216815300
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat hoor je al jaren? Dat we van Russisch gas af zijn?
Dat we moeten stoppen met de oorlog in stand te houden.
pi_216815338
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:42 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Proberen we toch ook? Sanctie rusland en oekraine opbouw zich zelf te verdedigen. Dit alleen kan de oorlog stoppen. Of denk je dat Poetin morgen zijn troepen terug trekt en sorry zegt?

we doen gewoon aan real politics
  maandag 24 februari 2025 @ 10:48:32 #268
pi_216815363
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die sancties zijn straks van belang bij de onderhandelingen. Trump gaat natuurlijk uitzoeken bij de Russische delegatie wat het hun waard is om weg te geven in ruil voor het opheffen van de sancties.
Putin kan gewoon ophouden met oorlog voeren als hij zijn bevolking zo belangrijk vind.
  maandag 24 februari 2025 @ 10:49:54 #269
pi_216815381
quote:

[..]
Vind ik ook. Gewoon Ukraine volpompen met wapens en Moscow plat nuken. Is de oorlog zo voorbij.
pi_216815393
quote:

[..]
Nu is het wel klaar met dit achterlijke getroll.
pi_216815445
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Vind ik ook. Gewoon Ukraine volpompen met wapens en Moscow plat nuken. Is de oorlog zo voorbij.
Dat is de reden dat die oorlog is begonnen. De VS zou ook niet accepteren als dat op de Canadese grens zou plaatsvinden.
pi_216815461
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Nu is het wel klaar met dit achterlijke getroll.
Doodvermoeiend die zogenaamde vrije denkers. Met hun gevatte vragen die pas een keer of 850 met harde feiten weerlegd zijn.
  Forum Admin maandag 24 februari 2025 @ 10:58:12 #273
pi_216815468
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Doodvermoeiend die zogenaamde vrije denkers. Met hun gevatte vragen die pas een keer of 850 met harde feiten weerlegd zijn.
Net zoals er ook 850 keer is gevraagd er niet op in te gaan
pi_216815470
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is gewoon trollen. Advies is dan ook om er gewoon niet op in te gaan. Domheid observeren is voldoende.
pi_216815485
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daar ben ik dan ook definitief mee gestopt. Het is vechten tegen de bierkaai. Je kan vandaag met een rits argumenten komen en morgenochtend begint het riedeltje over corrupte Zelensky met zijn lul op de piano en het weggelekte geld gewoon weer opnieuw.

Zinloos.
  maandag 24 februari 2025 @ 11:15:03 #276
38496 Perrin
pi_216815677
Vandaag precies 3 jaar geleden was het startschot van Poetin's nietsontziende veroveringsoorlog.
twitter
pi_216815977
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 11:15 schreef Perrin het volgende:
Vandaag precies 3 jaar geleden was het startschot van Poetin's nietsontziende veroveringsoorlog.
[ x ]
Moest Zelensky het maar niet uitlokken, slechtste president ooit.
Al die steden in puin, allemaal zijn schuld omdat hij een slechte corrupte president is.
Verschrikkelijk trouwens, al die dooien.
Snel sancties opheffen en zaken doen met Rusland omdat het allemaal geen zin heeft.

/MAGA
  maandag 24 februari 2025 @ 11:41:09 #278
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216816014
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Het is gewoon trollen. Advies is dan ook om er gewoon niet op in te gaan. Domheid observeren is voldoende.
Misschien kunnen jullie ze definitief naar BNW verwijzen.
Yea, she's on crack.
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 11:41:15 #279
3928 Ulx
pi_216816017
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:56 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Dat is de reden dat die oorlog is begonnen. De VS zou ook niet accepteren als dat op de Canadese grens zou plaatsvinden.
Hoezo? 2A weet je wel!
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 11:41:48 #280
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216816024

Iets wat mij opviel aan deze poster. Wel Ja21, maar geen PVV, BBB of NSC ?
pi_216816029
quote:

[..]
Tja, eerst zien dan geloven.
Als je 1 partij maar zijn zin geeft heb je niet gelijk vrede he?
Werkt misschien tussen Gaza en Israel (al is de VN het daar niet mee eens), maar Oekraine is wel een maatje groter en ingewikkelder.
Zelfs Rusland heeft dat door :')
https://www.rtl.nl/nieuws(...)t-het-vuren-oekraine
  maandag 24 februari 2025 @ 11:44:27 #282
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_216816052
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 11:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Pieter posten zelf op x dat we Oekrane moeten blijven steunen geloof ik
  maandag 24 februari 2025 @ 11:51:19 #283
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216816150
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kortom, je hebt het niet goed gelezen.
????????????
  maandag 24 februari 2025 @ 11:51:44 #284
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216816155
Ging Rusland vandaag niet de overwinning uitroepen? Kortom; hoe laat begint het neuken?

[ Bericht 6% gewijzigd door Kukelecucktsju10 op 24-02-2025 11:52:00 ]
Yea, she's on crack.
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 11:51:49 #285
3928 Ulx
pi_216816156
quote:
We do not see any prerequisites for resuming dialog with Europe, – Peskov.

"Europe continues on the path of sanctions and the conviction of continuing the war. This conviction of the Europeans completely contrasts with the mood to find ways to resolve the Ukrainian conflict," he said.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3liw5emgq722c
Prima toch? Europa en Oekrane hebben al gezegd dat ze zich niets aantrekken van Russisch-Amerikaanse handjeklap.
  maandag 24 februari 2025 @ 12:01:55 #286
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216816306
https://english.news.cn/e(...)965e87e3eb035/c.html

quote:
Russia remains open to peace talks on Ukraine: Kremlin

MOSCOW, Feb. 23 (Xinhua) -- Russia remains open to negotiations to resolve the conflict in Ukraine, local media reported Sunday, citing Kremlin Spokesman Dmitry Peskov.

"We maintain our openness," Peskov said when speaking about the prospects for a peaceful settlement on the Russia-Ukraine conflict, adding that Russian President Vladimir Putin is consistent in his approach.

Putin and U.S. President Donald Trump agreed on the possibility of negotiations on Ukraine in their telephone conversation earlier this month, Peskov said.

Russian and U.S. delegations held talks on Tuesday in Riyadh, capital of Saudi Arabia, agreeing to work to end the conflict and improve bilateral ties.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 24 februari 2025 @ 12:03:32 #287
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216816326
quote:
[ afbeelding ]

Het verbaasd je dat de partij van Poetin pijper Geert en "niet democratisch gekozen-Faber" hier niet op staan ja?
pi_216816328
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 11:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Prima toch? Europa en Oekrane hebben al gezegd dat ze zich niets aantrekken van Russisch-Amerikaanse handjeklap.
Peskov is een niet serieus te nemen clown. Rusland kan vandaag nog al het lijden, het bloedvergieten en de ellende beindigen door zich terug te trekken.

In plaats daarvan beschuldigen ze Europa van oorlogshitsen en het onnodig verlengen van de oorlog. Terwijl ze met de VS praten, gaan de bombardementen op civiele doelen gewoon door. Wat Rusland doet is zo ontzettend cynisch, het is te ziek voor woorden.
pi_216816381
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 24 februari 2025 @ 12:13:02 #291
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216816432
Rare China L :')

https://english.news.cn/2(...)4c0ce4d12e45b/c.html
quote:
Xi says bilateral ties show China, Russia good neighbors, true friends

BEIJING, Feb. 24 (Xinhua) -- Chinese President Xi Jinping said on Monday that history and reality show that China and Russia are good neighbors that cannot be moved away, and true friends who share weal and woe, support each other and achieve common development.

Xi made the remarks when talking to Russian President Vladimir Putin over phone.

He also said that China-Russia ties enjoy strong internal driving force and unique strategic value, adding that the relationship does not target any third party nor would it be influenced by any third party.
pi_216816492
Iets vergelijkbaars zou mooi zijn maar ik ben bang dat veel Europeanen simpelweg niet in staat zijn om berhaupt te denken aan een toekomst zonder Amerikanen , hoewel we tegenwoordig wel positieve signalen krijgen dat sommigen dat wel kunnen.

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 24 februari 2025 @ 12:18:23 #293
pi_216816498
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Dan zijn er dus veiligheidsgaranties.
pi_216816538
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 11:38 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Moest Zelensky het maar niet uitlokken, slechtste president ooit.
Al die steden in puin, allemaal zijn schuld omdat hij een slechte corrupte president is.
Verschrikkelijk trouwens, al die dooien.
Snel sancties opheffen en zaken doen met Rusland omdat het allemaal geen zin heeft.

/MAGA
All CAPPS
pi_216816540
quote:

[..]
[ x ]
Yup en verder sluit je je ogen en stop je je vingers in je oren.
De nuance is al gepost hier.
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2025 @ 12:22:45 #296
3928 Ulx
pi_216816544
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Van Trump? Zijn die wat waard?
pi_216816578
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik vraag me dat af.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216816587
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:55 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Lening aan de VS dus. Dan maakt die mineraaldeal wat meer sense.
Alleen een getekende overeenkomst maakt het een lening.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 24 februari 2025 @ 12:26:51 #299
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216816602
quote:

[..]
Dat is nog geen argument om een land binnen te vallen.
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 12:29:44 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216816638
quote:

[..]
Voor de invasie kregen ze nauwelijks wapens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216816656
quote:
[ afbeelding ]

interessant bij de volgende verkiezingen ga ik de overstap maken naar Ja21, Ik heb altijd PVV gestemd maar over het onderwerp Ukrane vind ik dat ze maar een rare houding hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')