SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Want?quote:
Als jij het verschil tussen Poetin en Stalin niet ziet dan mis je zelf een groot stuk aan historische kennis en besef en dan begrijp ik meteen ook waarom je wel verschil ziet tussen Bush/Obama en Poetin. In zekere zin is er ook een verschil tussen Poetin en Bush/Obama, omdat die laatste twee veel ergere misdaden hebben gepleegd.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 08:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als jij het verschil niet ziet tussen Bush/Obama (&co) of Putin/Stalin (&co) dan mis je toch een groot stuk aan historische kennis en besef.
Er is geen sprake van een dubbele standaard. Er is één standaard en beide groepen verhouden zich daar heel anders toe. Misschien beide niet gunstig tov van "de standaard". Maar de ene groep (Putin &co) is veel verder verwijderd van die standaard dan de andere.
Oooooooh René!quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
René Artois vond er ook iets van
Het is wel duidelijk dat we erg weinig van onze geschiedenis leren.quote:De oorlog in Oekraïne markeert geen ‘Zeitenwende’, zegt de Duitse historicus Thomas Speckmann. Westerse democratieën reageren stuk voor stuk precies zoals bij eerdere oorlogen.
‘Westerse democratieën gaan op dezelfde manier om met de oorlog in Oekraïne als ze met eerdere oorlogen in Europa omgingen, als hun buurlanden werden aangevallen maar zijzelf niet: vooral wapens en geld sturen, maar niet meevechten met je eigen grondtroepen. Zo ging het ook tijdens de Spaanse burgeroorlog in 1936, in Polen en Finland in 1939 en in Joegoslavië tussen 1991 en 1995. Pas als ze niet anders kunnen, mengen ze zich direct in de strijd.”
[...]
Nog altijd ontbreekt in Berlijn kennis en inzicht hoe je met de Russische invasie in Oekraïne omgaat. Nog altijd denkt men dat je de oorlog moet stoppen, niet de agressor. Duitsers moeten dit leren. Misschien moeten ze binnenkort voor het eerst hun eigen land als democratie beschermen.”
Het wordt nu gebruikt om het vermoorden van Oekraïense burgers door Rusland te rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Oh als ze zich misdragen in Oekraïne zelf dan is er niks aan de hand
Verschil nu is dat Rusland kernwapens heeft en geen enkel land een nucleaire represaille wil riskeren.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:34 schreef J.B. het volgende:
Interessant artikel met een Duitse historicus/politicoloog in de NRC:
Alleen Amerikanen en Britten begrijpen wat de Oekraïne-oorlog voor oorlog is’
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-oorlog-is-a4137664
[..]
Het is wel duidelijk dat we erg weinig van onze geschiedenis leren.
Verschuiven van doelpalen...quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Oh als ze zich misdragen in Oekraïne zelf dan is er niks aan de hand
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Amerikanen hadden het eergisteren over 75000
Cijfertjes blijven gokken
https://edition.cnn.com/e(...)710cef0291784bc25dca
Het kunnen er mij niet genoeg zijn.
Dat gaat niet alleen over doden, maar ook over gewonden.quote:United States House lawmakers who attended a classified briefing Wednesday on Ukraine said Biden administration officials informed them that more than 75,000 Russians have been killed or wounded during the war on Ukraine.
De man die het nodig vond een vastgebonden POW te castreren met een stanleymes.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:09 schreef capricia het volgende:
https://topcargo200.com/333/
Voor als je oorlogsmisdadiger Vitaly Aroshinov wil bellen of mailen.
Heel goed! Anders was je nu fluitbekzeenazi2.0quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De man die het nodig vond een vastgebonden POW te castreren met een stanleymes.
Nu moeten we wel snel even zeggen dat Oekraïners ook wel eens wat verkeerd doen anders is het niet eerlijk volgens sommigen hier.
Nog wel wat te weinig helaasch.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Dat gaat niet alleen over doden, maar ook over gewonden.
Jep en onder die noemer kunnen dus alle kernwapen landjes gewoon hun gang gaan met hun asociale gedrag.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verschil nu is dat Rusland kernwapens heeft en geen enkel land een nucleaire represaille wil riskeren.
Klopt, voorbeelden genoeg daarvan.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jep en onder die noemer kunnen dus alle kernwapen landjes gewoon hun gang gaan met hun asociale gedrag.
Achteraf hadden ze die nooit moeten opgeven.quote:Des te meer redenen om dus de Oekraine gewoon hun nukes terug te geven
Denk ik ook, was alleen nog een stuk spannender geweest ben ik bang.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:08 schreef sp3c het volgende:
Denk niet dat nukes deze oorlog hadden voorkomen tbh
Over 15-20 jaar zeggen we: Achteraf gezien hadden we destijds, toen de Oekraine nog bestond, met Putin moeten afrekenen, koste wat het kostquote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, voorbeelden genoeg daarvan.
[..]
Achteraf hadden ze die nooit moeten opgeven.
Nee verschuiving.quote:
Geen idee.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Over 15-20 jaar zeggen we: Achteraf gezien hadden we destijds, toen de Oekraine nog bestond, met Putin moeten afrekenen, koste wat het kost
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:27 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Als jij het verschil tussen Poetin en Stalin niet ziet dan mis je zelf een groot stuk aan historische kennis en besef en dan begrijp ik meteen ook waarom je wel verschil ziet tussen Bush/Obama en Poetin. In zekere zin is er ook een verschil tussen Poetin en Bush/Obama, omdat die laatste twee veel ergere misdaden hebben gepleegd.
Vertel, welke misdaden hebben Bush en Obama gepleegd die erger zijn dan bovenstaande, alleen al door Putin o.a. toegepast in Georgië, de Kaukasus, Syrië en Oekraïne?quote:Aantal en frequentie, maar ook intentie en mate waarin. Het is domweg Russisch beleid om steden plat te schieten met de mensen er nog in. Het is gangbaar om vrouwen en kinderen te verkrachten. Het is Russisch beleid om mensen de Russische nationaliteit af te dwingen, geforceerd te verhuizen naar een ander land, kinderen gedwongen te adopteren in Russische gezinnen. Het is beleid om krijgsgevangenen te martelen.
De mate waarin dit gebeurt en de schaal waarop is van een compleet andere orde. Het benadert de industriële aanpak die de Nazi's ook hanteerden. Het is in ieder geval institutioneel. Het enige wat de Russische aanpak nog onderscheidt van de Nazi's zijn gaskamers en crematoria.
Vanuit een gevangenis kan je niet zoveel, denk ikquote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat zou Trump doen in 2024 en als dit nog gaande is?
Van Bush kunnen we wel gewoon toegeven dat hij onder valse voorwendselen een aanval op Irak heeft uitgevoerd waarbij tienduizenden burgers om het leven zijn gekomen, en daarnaast een hele stoet aan andere landen heeft verleid om aan die aanval mee te doen. Dat Bush een misdadiger is, staat voor mij als een paal boven water, alleen begrijp ik niet echt wat dat met dit topic te maken heeft. Obama heeft daar overigens weinig mee te maken, die werd gewoon opgezadeld met de erfenis van Bush en mocht de puinhopen opruimen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
[..]
Vertel, welke misdaden hebben Bush en Obama gepleegd die erger zijn dan bovenstaande, alleen al door Putin o.a. toegepast in Georgië, de Kaukasus, Syrië en Oekraïne?
En leg mij dan ook het verschil in regeren en machtsstructuur tussen Putin, Stalin en van mij part ook de Tsaar eens uit. Want zoals ik het zie zit er in Rusland -m.u.v. een paar decennia na de val de muur- al een paar eeuwen een autocratische en op expansiegerichte autoritaire leider aan het roer, die samen met zijn elite buurvolken annexeert en onderdrukt ten koste van zijn eigen bevolking.
Golfen in Florida en cheeseburgers klappen in de Oval Office.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Daar hoeven we ons volgens de obese oranje vreemdgaande familieman zelf geen zorgen om te maken:quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ook niet, maar die Rusbots komen er maar steeds op terug. Eens wat betreft Bush - die tweede Irak oorlog was een farce. Dan nog valt 'ie in het niet bij het rijtje wat Putin op zijn conto kan schrijven.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Van Bush kunnen we wel gewoon toegeven dat hij onder valse voorwendselen een aanval op Irak heeft uitgevoerd waarbij tienduizenden burgers om het leven zijn gekomen, en daarnaast een hele stoet aan andere landen heeft verleid om aan die aanval mee te doen. Dat Bush een misdadiger is, staat voor mij als een paal boven water, alleen begrijp ik niet echt wat dat met dit topic te maken heeft. Obama heeft daar overigens weinig mee te maken, die werd gewoon opgezadeld met de erfenis van Bush en mocht de puinhopen opruimen.
Overal waar Rusland invloed heeft. Het is gewoon de Russiche versie van het Amerikaanse Blackwater, wat gewoon evengrote schoften en moordenaars zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:11 schreef grrrrg het volgende:
Schokkend dat filmpje van het afsnijden van geslachtsdelen van Oekraïners.
Die walgelijke vent is toch van de Wagner-groep?
Kennelijk doen ze dit al langer zo. Waar is de Wagner-groep nog meer actief. Ik dacht in Syrië en Mali en zo
En het ondertussen dun in de broek hebben lopen bij het contact met Poetinquote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar hoeven we ons volgens de obese oranje vreemdgaande familieman zelf geen zorgen om te maken:
Aha, dat verklaart al het Oekraïense nazi's-geneuzel in dit topic.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
Oeh, "Azov" is trending op twuitter, dus dan weet je weer hoe laat het is.
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En het ondertussen dun in de broek hebben lopen bij het contact met Poetin.
Muur tussen Oekraine en Rusland bouwen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee, hoe laat dan?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
Oeh, "Azov" is trending op twuitter, dus dan weet je weer hoe laat het is.
Ik zie vooral twee niet-heel-gezonde mannetjes die al een tijdje over hun houdbaarheidsdatum heen zijn met meer macht en invloed dan goed voor de wereld is.quote:
Onderhandelen. Stoppen met miljarden sturen die in de zakken van die komiek en zn matties verdwijnen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vermoed in gesprek gaan met Rusland.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou, het gaat hierom:quote:
Maar Blackwater huurlingen snijden toch geen geslachtsdelen af als wijze van beleid?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Overal waar Rusland invloed heeft. Het is gewoon de Russiche versie van het Amerikaanse Blackwater, wat gewoon evengrote schoften en moordenaars zijn.
Trump was aardig flink bezig om oorlog te zoeken met Iran. Daar plukken we nog steeds de wrange vruchten van.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vermoed in gesprek gaan met Rusland.
Ondanks alle doomverhalen is Trump geen oorlog gestart en zette hij meer in op handel.
Blackwater gaat ook gewoon over lijken, of ze geslachtsdelen afsnijden weet ik niet, maar het maakt ze niet minder moordzuchtig.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:21 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar Blackwater huurlingen snijden toch geen geslachtsdelen af als wijze van beleid?
Putin heeft weinig grenzen tot waar hij toe in staat is.
Als 1 van de meest corrupte landen van de wereld mag je daar rustig vanuit gaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt deze wijsheden weer als vanouds van feesboek?
Maar het beleidsmatig afsnijden van Oekraïnse krijgsgevangenen, dat is toch van een andere beestachtige orde? Het is vrij evident dat Poetin hier het groene licht voor heeft gegeven.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Blackwater gaat ook gewoon over lijken, of ze geslachtsdelen afsnijden weet ik niet, maar het maakt ze niet minder moordzuchtig.
Nee, even melden dat de Amerikanen net zo erg zijn, dat is van wezenlijk belang, anders is de balans compleet zoek. Blackwaterquote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:21 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar Blackwater huurlingen snijden toch geen geslachtsdelen af als wijze van beleid?
Dat soort dingen deed Wagner al voor die hele toestand in Oekraine aan de orde was, ik denk dat Poetin daar zelfs geen invloed op heeft. In Afrika en het Midden Oosten hebben ze ook mensen gemarteld, ik denk dat daar op het web nog wel het een en ander over terug te vinden is. Wagner is momenteel zelfs aan het recruteren in Russische federale gevangenissen, waarbij zwaar gestraften zich kunnen inschrijven in ruil voor strafvermindering of vrijspraak, dan kun je wel raden met wat voor soort lui je te maken krijgt als die je dorp in komen rijden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:25 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar het beleidsmatig afsnijden van Oekraïnse krijgsgevangenen, dat is toch van een andere beestachtige orde? Het is vrij evident dat Poetin hier het groene licht voor heeft gegeven.
Precies waar Poetin op rekende toen hij hoopte op een herverkiezing van onze favoriete sinaasappel. Helaas ging Biden met het presidentschap aan de haal.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Onderhandelen. Stoppen met miljarden sturen die in de zakken van die komiek en zn matties verdwijnen.
Nog meer moorden, verkrachtingen, verminkingen en afsnijden van geslachtsdelen?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat soort dingen deed Wagner al voor die hele toestand in Oekraine aan de orde was, ik denk dat Poetin daar zelfs geen invloed op heeft. In Afrika en het Midden Oosten hebben ze ook mensen gemarteld, ik denk dat daar op het web nog wel het een en ander over terug te vinden is. Wagner is momenteel zelfs aan het recruteren in Russische federale gevangenissen, waarbij zwaar gestraften zich kunnen inschrijven in ruil voor strafvermindering of vrijspraak, dan kun je wel raden met wat voor soort lui je te maken krijgt als die je dorp in komen rijden.
Vermoedelijk niet. Alleen lidstaten die genoeg bijdragen aan de NAVO hebben recht op een muurquote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Muur tussen Oekraine en Rusland bouwen.
Dus Trump was bezig om ruzie te zoeken met Iran maar Biden heeft geen ruzie gemaakt met Rusland?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:23 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Trump was aardig flink bezig om oorlog te zoeken met Iran. Daar plukken we nog steeds de wrange vruchten van.
Dan was het nu waarschijnlijk een stuk rustiger geweest in Oekraïne. Na die flater in Afghanistan is het bergafwaarts gegaan. Biden zat weer in zn kelder geloof ik?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies waar Poetin op rekende toen hij hoopte op een herverkiezing van onze favoriete sinaasappel. Helaas ging Biden met het presidentschap aan de haal.
Geen idee wat je probeert te zeggen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan was het nu waarschijnlijk een stuk rustiger geweest in Oekraïne. Na die flater in Afghanistan is het bergafwaarts gegaan. Biden zat weer in zn kelder geloof ik?
Wat?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan was het nu waarschijnlijk een stuk rustiger geweest in Oekraïne. Na die flater in Afghanistan is het bergafwaarts gegaan. Biden zat weer in zn kelder geloof ik?
Je leest de meest ranzige dingen over die lui, zoals het anaal inbrengen van een stuk pvc pijp en daar dan prikkeldraad doorheen schuiven en dan eens flink gaan zitten roeren in de ingewanden. Je vraagt je of hoe ze het verzinnen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:38 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nog meer moorden, verkrachtingen, verminkingen en afsnijden van geslachtsdelen?
Wat een maffia staat is Rusland toch geworden!
Tsjetsjenie is nooit een vrij land geweest zoals Oekraïne toch?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee.
Bij Georgië en Moldavië leeft dat ook niet, en over Tsjetsjenië zijn we inmiddels ook stil.
Gelukkig is ie goed gezond.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
Mja, Trump moet eerst nog maar eens zien dat hij dé presidentskandidaat gaat worden in 2024, want de man is toch wel rap invloed aan het verliezen binnen de GOP.
Lijkt wel stralingsziektequote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gelukkig is ie goed gezond.![]()
[ afbeelding ]
Jezusquote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je leest de meest ranzige dingen over die lui, zoals het anaal inbrengen van een stuk pvc pijp en daar dan prikkeldraad doorheen schuiven en dan eens flink gaan zitten roeren in de ingewanden. Je vraagt je of hoe ze het verzinnen.
Nope.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus Trump was bezig om ruzie te zoeken met Iran maar Biden heeft geen ruzie gemaakt met Rusland?
Klopt, maar wel een smerige oorlog door Rusland in gevoerd, om de deelrepubliek weer in het gareel te krijgen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tsjetsjenie is nooit een vrij land geweest zoals Oekraïne toch?
Moldavië heeft sinds 1991 Russische soldaten op hun grondgebied, om te helpen Transnistrië deel te maken van Rusland.quote:Moldavie begrijp ik even niet? Of bedoel je het conflict uit de jaren 90?
Klopt, en Oekraïne spant wel de kroon, maar stel dat Poetin wint en Oekraïne wordt (deels) Russisch, denk niet dat we over 20 jaar daar nog veel drukte over maken.quote:Georgië wel. Dat was hetzelfde smerige Russische spelletje als wat je overal ziet. Dat had de wakeup call moeten zijn.
Elke voormalige sovjetstaat moet onder het juk van Putin blijven. Koste wat het kost en daarbij gaan de Russen over (veel) lijken. Echte onafhankelijkheid of democratie kun je wel vergeten daar.
Hoezo denk je dat Poetin daar geen invloed op heeft? In een oorlog gebeuren altijd verschrikkelijke dingen, maar een leider, vooral iemand zo machtig als Poetin, kan behoorlijk veel invloed uitoefenen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat soort dingen deed Wagner al voor die hele toestand in Oekraine aan de orde was, ik denk dat Poetin daar zelfs geen invloed op heeft. In Afrika en het Midden Oosten hebben ze ook mensen gemarteld, ik denk dat daar op het web nog wel het een en ander over terug te vinden is. Wagner is momenteel zelfs aan het recruteren in Russische federale gevangenissen, waarbij zwaar gestraften zich kunnen inschrijven in ruil voor strafvermindering of vrijspraak, dan kun je wel raden met wat voor soort lui je te maken krijgt als die je dorp in komen rijden.
Ja maar de Amerikanen/Nederlanders/etc. hebben ook ooit...quote:
Zeker waar.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar wel een smerige oorlog door Rusland in gevoerd, om de deelrepubliek weer in het gareel te krijgen.
Je doelt nu op Kosovo? Wellicht dat de gruweldaden uit de Joegoslavie-oorlog iedereen nog op het netvlies lagen en dachten: niet nog een keer op de Balkan en in de Europese achtertuin, we moeten nu ingrijpen.quote:Dergelijke acties zijn Servië duur komen te staan.
Ja dat spelletje is toen al begonnen dat klopt. De kans dat Moldavie in een conflict gezogen wordt is groter naarmate de zuidelijke grens van de Oekraine gaat omvallen.quote:[..]
Moldavië heeft sinds 1991 Russische soldaten op hun grondgebied, om te helpen Transnistrië deel te maken van Rusland.
Dat hoef je niet te stellen, dat gaat gebeuren als we nu aan de zijlijn blijven toekijken. In mijn ogen zijn er maar twee mogelijkheden.quote:Klopt, en Oekraïne spant wel de kroon, maar stel dat Poetin wint en Oekraïne wordt (deels) Russisch, denk niet dat we over 20 jaar daar nog veel drukte over maken.
Schandalig dat dit gebeurt door een professionele leger. Er zijn grenzen aan oorlogvoeren, en dit zou aangepakt moeten woorden door diezelfde leger.quote:
Ja maar... Amerika!quote:
Er staan nog wat vragen aan je open.quote:
Daar ben ik niet zo bang voor want zulke dingen bereiken vaak het tegenovergestelde van wat ze er mee willen bereiken. Oekraïne zal hier alleen maar vastberadener van worden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja maar... Amerika!
Afschuwelijk natuurlijk. Die arme man. Ook niet goed voor de Oekraïnse moraal vrees ik, en dat is natuurlijk precies wat ze wilden bereiken.
Sterker nog, dit soort verschrikkingen wordt gewoon categorisch ontkend. "In scène gezet door Oekraïne om Rusland in diskrediet te brengen".quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:28 schreef YStec het volgende:
[..]
Schandalig dat dit gebeurt door een professionele leger. Er zijn grenzen aan oorlogvoeren, en dit zou aangepakt moeten woorden door diezelfde leger.
Maar ja, huursoldaten eh, daar kun je alles op afschuiven.
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is gewoon fascinerend om te zien hoe de selectieve verontwaardiging z'n werk doet.
Inderdaad heel bijzonder hoe sommigen blijkbaar gigantisch verontwaardigd zijn wanneer Oekraïense mensen het, ondanks de verschrikkelijke omstandigheden, toch een beetje gezellig met elkaar proberen te hebben terwijl er anderzijds met geen enkel woord gerept wordt over de barbaarse Russische misdragingen in hun buurland.quote:
Wat ik daarmee bedoel is dat ik denk dat hij ze gewoon de vrije hand laat, zoiets van doe maar wat je zelf wil. De twee leiders van de organisatie Yevgeny Prigozhin en Dmitry Utkin zijn persoonlijke kennissen van Poetin en ik denk niet dat die overal toestemming voor hoeven te vragen. Prigozhin is een of andere oligarch en de geldschieter van het hele clubje en Utkin is ex special forces en veteraan uit de oorlog in Tsjetsjenie. Als je die laatste trouwens googled dan begrijp je niet hoe Rusland kan blijven volhouden dat ze tegen nazi's strijden, die gast heeft notabene zelf het SS logo op zijn borstbeen getattoeerd.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat Poetin daar geen invloed op heeft? In een oorlog gebeuren altijd verschrikkelijke dingen, maar een leider, vooral iemand zo machtig als Poetin, kan behoorlijk veel invloed uitoefenen.
Als Poetin wil dat het Russische leger zich gedraagt en aan de Geneefse conventie houdt, zou dat echt wel uitmaken.
Het is een volk met een bewonderenswaardige mentaliteit. Ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar ben ik niet zo bang voor want zulke dingen bereiken vaak het tegenovergestelde van wat ze er mee willen bereiken. Oekraïne zal hier alleen maar vastberadener van worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
Rusland gebruikt het woord nazi niet volgens de definitie van nazi, maar gewoon voor iedereen die het niet met ze eens is of die ze lastig vinden. Het staat in hun retoriek volledig los van hoe wij het woord kennen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoel is dat ik denk dat hij ze gewoon de vrije hand laat, zoiets van doe maar wat je zelf wil. De twee leiders van de organisatie Yevgeny Prigozhin en Dmitry Utkin zijn persoonlijke kennissen van Poetin en ik denk niet dat die overal toestemming voor hoeven te vragen. Prigozhin is een of andere oligarch en de geldschieter van het hele clubje en Utkin is ex special forces en veteraan uit de oorlog in Tsjetsjenie. Als je die laatste trouwens googled dan begrijp je niet hoe Rusland kan blijven volhouden dat ze tegen nazi's strijden, die gast heeft notabene zelf het SS logo op zijn borstbeen getattoeerd.
Er is geen "testikelafsnijbevel", dit is gewoon de standaard modus operandi van Russen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:25 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar het beleidsmatig afsnijden van Oekraïnse krijgsgevangenen, dat is toch van een andere beestachtige orde? Het is vrij evident dat Poetin hier het groene licht voor heeft gegeven.
Dit.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is geen "testikelafsnijbevel", dit is gewoon de standaard modus operandi van Russen.
Rusland doet inderdaad haar uiterste best het nieuws over de ballensnijder te overschreeuwen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Gaat veel propoganda over de vernietiging van UA POW’s in azovstal.
Is dit al confirmed?
Nou ja 40 gevangen pow’s vernietigen en 100 gewonden voordat ze een proces tegemoet zien is ook nogal wat.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland doet inderdaad haar uiterste best het nieuws over de ballensnijder te overschreeuwen.
Rusland liegt vrijwel per definitie, zie bijvoorbeeld afgelopen weekend toen ze die raketten op de haven in Odessa hebben afgeschoten. Ergo: de Russen zullen het wel gedaan hebben. Waarom zou Oekraïne Oekraïense krijgsgevangenen gaan bombarderen?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja 40 gevangen pow’s vernietigen en 100 gewonden voordat ze een proces tegemoet zien is ook nogal wat.
Maar ze roepen beide dat beide het gedaan zouden kunnen hebben.
Niet duidelijk, wel duidelijk dat het gebeurt is.
Propoganda?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:59 schreef Idisrom het volgende:
De Himars-raketten treffen nu ook doel op objecten die geen munitie-opslagplaatsen blijken te zijn.
In de plaats Olenivka (vlakbij de stad Donetsk) worden Oekraïense militairen vastgehouden die voor uitlevering met Russische POW's klaar waren om geruild te worden. Dit waren Oekraïense militairen die gevochten hadden in Marioepol, en die niet van oorlogsmisdaden door de Russen beschuldigd werden, maar nog niet geruild konden worden omdat er nu nog te weinig Russische uitruilsoldaten aan de andere kant waren.
De Himarsraket kwam op de gevangenisbarakken neer, waardoor er straks minder uit te leveren valt. 40 doden en 130 gewonden,.
En een nogal hoog conspiracy-gehalte. I call BS.quote:
Hoe weet je zo zeker dat het een HIMARS raket was?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:59 schreef Idisrom het volgende:
De Himars-raketten treffen nu ook doel op objecten die geen munitie-opslagplaatsen blijken te zijn.
In de plaats Olenivka (vlakbij de stad Donetsk) worden Oekraïense militairen vastgehouden die voor uitlevering met Russische POW's klaar waren om geruild te worden. Dit waren Oekraïense militairen die gevochten hadden in Marioepol, en die niet van oorlogsmisdaden door de Russen beschuldigd werden, maar nog niet geruild konden worden omdat er nu nog te weinig Russische uitruilsoldaten aan de andere kant waren.
De Himarsraket kwam op de gevangenisbarakken neer, waardoor er straks minder uit te leveren valt. 40 doden en 130 gewonden,.
Er zijn fragmenten van de raket gevonden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat het een HIMARS raket was?
Ja, dat filmpje heb ik ook gezien. Maar wat scherven en fragmenten van buizen kunnen van alles zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er zijn fragmenten van de raket gevonden.
Ja zou kunnen, ik heb er geen verstand van.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat filmpje heb ik ook gezien. Maar wat scherven en fragmenten van buizen kunnen van alles zijn.
Ja, ik ook niet. Maar is een aardig aantal mensen dat nogal stellig verkondigd dat om een HIMARS zou gaan, dus ik vraag me af hoe ze dat toch allemaal zo zeker denken te weten.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja zou kunnen, ik heb er geen verstand van.
Van Rusland is het ook raar want dat was ruilmateriaal voor eigen pow’s.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Rusland liegt vrijwel per definitie, zie bijvoorbeeld afgelopen weekend toen ze die raketten op de haven in Odessa hebben afgeschoten. Ergo: de Russen zullen het wel gedaan hebben. Waarom zou Oekraïne Oekraïense krijgsgevangenen gaan bombarderen?
Meestal staan er wel serienummers etc op munitie. Maar klinkt als broodje aap.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat filmpje heb ik ook gezien. Maar wat scherven en fragmenten van buizen kunnen van alles zijn.
Vlg mij worden alle himars inslagen gevolgd en zijn te herleiden door de VS.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, ik ook niet. Maar is een aardig aantal mensen dat nogal stellig verkondigd dat om een HIMARS zou gaan, dus ik vraag me af hoe ze dat toch allemaal zo zeker denken te weten.
Daarom, maar die laten de Russen ons niet zien en we moeten ze maar op hun blauwe ogen geloven dat om Himars raketten gaat.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Meestal staan er wel serienummers etc op munitie. Maar klinkt als broodje aap.
Ze laten ook een serienummer zien in het filmpje wat ik zag.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Meestal staan er wel serienummers etc op munitie. Maar klinkt als broodje aap.
Ik zag dit filmpje:quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze laten ook een serienummer zien in het filmpje wat ik zag.
Maar kan net zo goed van een andere inslag zijn.
Op seconde 13, wel goed inzoomen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zag dit filmpje:
[ twitter ]
Waar zie je serienummers?
Ik zie alleen maar schroot?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Op seconde 13, wel goed inzoomen.
Oh, dus daar is m'n oude Corolla terecht gekomenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie iets staan, lijkt op 78375
Zie edit.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie iets staan, lijkt op 78375
De enige reden waarom ik zou kunnen bedenken waarom ze het gedaan zouden kunnen hebben, is om te voorkomen dat Rusland ze voor de rest van hun leven blijft mishandelen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Rusland liegt vrijwel per definitie, zie bijvoorbeeld afgelopen weekend toen ze die raketten op de haven in Odessa hebben afgeschoten. Ergo: de Russen zullen het wel gedaan hebben. Waarom zou Oekraïne Oekraïense krijgsgevangenen gaan bombarderen?
En los daarvan, Rusland heeft al 100 van die raketten op z'n hoofd gekregen en dus tijd genoeg gehad om duizenden fragmenten te verzamelen om ergens neer te leggen als het nodig is.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar schroot?
Edit: Zie wel dit, maar daar is geen chocola van te maken:
[ afbeelding ]
Ik kom niet verder dan "tragische misser".quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik zou kunnen bedenken waarom ze het gedaan zouden kunnen hebben, is om te voorkomen dat Rusland ze voor de rest van hun leven blijft mishandelen.
Plus dat Rusland bij alle gruwelijkheden die door Russen gepleegd worden altijd meteen begint te roepen dat het Oekraïners zelf waren.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En los daarvan, Rusland heeft al 100 van die raketten op z'n hoofd gekregen en dus tijd genoeg gehad om duizenden fragmenten te verzamelen om ergens neer te leggen als het nodig is.
Het zegt allemaal niet zoveel in een tijd van oorlogspropaganda.
Minder complotterig dan de beweringen dat de oorlog te danken is aan NATO/USA/Zelensky/nazi's.quote:
Welke verontwaardiging?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is gewoon fascinerend om te zien hoe de selectieve verontwaardiging z'n werk doet.
Ik begrijp dat jij aanwijzingen en bewijzen hebt dat de militaire steun van Amerika in de zakken van Zelensky (ik neem aan dat je Zelensky bedoeld als "die komiek") en vrienden (wie zijn dat dan) verdwijnt? Ik ben benieuwd, net als jouw aanwijzingen/bewijzen voor oorlogsmisdaden door Oekraïnse militairen wil ik dat natuurlijk graag lezen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Onderhandelen. Stoppen met miljarden sturen die in de zakken van die komiek en zn matties verdwijnen.
Aha, onder Trump zou Putin Oekraïne niet aangevallen hebben? Heb je ook nog een bron voor dit toch wel behoorlijk indrukwekkende nieuws?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Maar die is eigenlijk slachtofferquote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:45 schreef Barbusse het volgende:
Het blijft verbazingwekkend hoe sommigen hier de schuld blijven neerleggen bij iedereen behalve de daadwerkelijke aggressor...
waarschijnlijk zijn ze vastgehouden bij een kazernequote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik zou kunnen bedenken waarom ze het gedaan zouden kunnen hebben, is om te voorkomen dat Rusland ze voor de rest van hun leven blijft mishandelen.
Van zichzelf ja. Putin aan de macht houden heeft van Rusland een derde wereldland gemaakt.quote:
de gewonden welquote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat niemand iets gevoeld heeft
Ah kijk. Een valse vlag. Dat was al even geleden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:40 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wel heel precies die Himars raketten.
Ander scenario: de Russen lekken expres fake intel aan de Oekraïners dat er daar wat opgeslagen ligt, of hoge piefen aanwezig zijn. Oekraïners denken: 'Aha, high value target!' en gaan los met hun himars.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:40 schreef SillyWalks het volgende:
Dus direct na dat er verschrikkelijke beelden langskomen van mishandelingen van Azov's door Russen, heeft Rusland toevallig beelden van hoe Oekraïne zelf Azov mensen afknalt met himars raketten, en toevallig ook overal stukjes himars ergens vandaan weten te halen.
Klinkt meer als een toneelstukje waarbij de Russen zelf die Azov's heeft opgeblazen om:
1. bewijsmateriaal van hun mishandelingen te verbloemen: een opgeblazen lichaam is moeilijker te achterhalen of er mishandelingen hebben plaatsgevonden
2. afleiding te creëren voor de filmpjes van hun eigen mishandelingen
Stukken himars heeft Rusland inmiddels zakken vol van om waar dan ook neer te leggen.
Dat zou betekenen dat de Russen opeens tekenen van intelligent gedrag vertonenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:12 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ander scenario: de Russen lekken expres fake intel aan de Oekraïners dat er daar wat opgeslagen ligt, of hoge piefen aanwezig zijn. Oekraïners denken: 'Aha, high value target!' en gaan los met hun himars.
Zou verklaren waarom er geen bewakers in de buurt waren, als de Russen wisten wat er komen zou.
Daarom was het ook niet mijn eerste gedachtequote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat de Russen opeens tekenen van intelligent gedrag vertonen
Bij die Russen zal die 'fake intel' er ook wel fake uitzien.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:12 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ander scenario: de Russen lekken expres fake intel aan de Oekraïners dat er daar wat opgeslagen ligt, of hoge piefen aanwezig zijn. Oekraïners denken: 'Aha, high value target!' en gaan los met hun himars.
Zou verklaren waarom er geen bewakers in de buurt waren, als de Russen wisten wat er komen zou.
"Azov" announces a hunt for everyone involved in mass murder of prisoners in Olenivkaquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Het is maar goed dat die Russen altijd zo enorm veel onzin weten te vertellen dat ze vanzelf wel door de mand vallen.
"On the morning of 29 July, Russian propaganda sources reported the shelling of the penal colony in Olenivka, Donetsk Oblast, where Ukrainian prisoners are being held. Ukrainska Pravda’s sources have emphasised that the attack on the Ukrainians was inflicted by Russia."quote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:31 schreef Aether het volgende:
[..]
"Azov" announces a hunt for everyone involved in mass murder of prisoners in Olenivka
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/07/29/7360846/
Je zou toch denken dat ze op de hoogte zijn waar hun POVs gevangen worden gehouden. Door hun eigen Intel? Of het was goed verborgen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:12 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Zoals gezegd bereik je er alleen maar mee dat Oekraïne er vastberadener van wordt en mogelijk ook dat Russische POW ook slechter worden behandeld.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja maar... Amerika!
Afschuwelijk natuurlijk. Die arme man. Ook niet goed voor de Oekraïnse moraal vrees ik, en dat is natuurlijk precies wat ze wilden bereiken.
Precies! Wat heeft je overgeven nog voor zin als er dit met je kan gebeuren?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar ben ik niet zo bang voor want zulke dingen bereiken vaak het tegenovergestelde van wat ze er mee willen bereiken. Oekraïne zal hier alleen maar vastberadener van worden.
Sorry, wat bedoel je? Ik ben nog steeds beduusd van die martelvideo uitgevoerd door die Russische militair.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus Trump was bezig om ruzie te zoeken met Iran maar Biden heeft geen ruzie gemaakt met Rusland?
Dat zou ik niet te hard zeggen (en het is 5 maanden).quote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:30 schreef bleiblei het volgende:
Dus ja, 3 maanden later druk maken over denazificeren van de Russen... Die discussie is allang passé. Daar wagen zelfs de fervente "ik ben neutraal en tegen oorlog" users op dit forum zich niet eens meer aan.
Je komt het nog wekelijks tegen in dit topic. Maar ook de Russische propaganda is steeds fascistische aan het worden. Met vergelijkingen als Oekraïners zijn insecten die je dood moet trappen en de Oekraïne is een kat die ontwormt moet worden en dat soort frisse voorbeelden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:30 schreef bleiblei het volgende:
Argumenten ontkrachten die de afgelopen maanden door Putin en Lavrov zijn gebruikt om de "speciale operatie" goed te praten is zo ongeveer de meest zinloze bezigheid die je kan bedenken. Voordat 1 van die 2 hun zin afgemaakt hebben, weet je al dat het totale bullshit is.
Dus ja, 3 maanden later druk maken over denazificeren van de Russen... Die discussie is allang passé. Daar wagen zelfs de fervente "ik ben neutraal en tegen oorlog" users op dit forum zich niet eens meer aan.
Weer?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat Trump weer gelijk krijgen?
Wat heeft dit met Oekraïne te maken? Behalve dat Poetin -Trump's meester- dat land binnen is gevallen zie ik geen relevantie van deze uitspraak.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hebben waarschijnlijk gekeken hoe de Britten het doen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:25 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar goed, dit is natuurlijk Kremlintrollenfabriek Reuters. Die staan daarom bekend. https://www.reuters.com/a(...)dINDEE9230AG20130304quote:LONDON (Reuters) - A public inquiry in London into allegations that British soldiers killed, mutilated and tortured Iraqi detainees after a battle in southern Iraq was shown gruesome photographs of bloodied corpses on Monday.
According to the certificates, three of the bodies bore signs of torture including missing eyes, a missing penis and crushed bones.
Overkwam ook de tien Belgische para's die in Rwanda de president of premier(?) moesten beschermen (net voordat de genocide begon).quote:Op vrijdag 29 juli 2022 20:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ze hebben waarschijnlijk gekeken hoe de Britten het doen.
[..]
Maar goed, dit is natuurlijk Kremlintrollenfabriek Reuters. Die staan daarom bekend. https://www.reuters.com/a(...)dINDEE9230AG20130304
Hoe is het "evident" dat Putin hier het groende licht voor heeft gegeven? Ik ben erg benieuwd.
Voor de goede orde: dat maakt het allemaal niet minder absurd, beestachtig en ziek wat deze vent hier doet. Ik heb het filmpje niet gekeken, ik vind de beschrijving al genoeg.
En de Belgen hadden ook een behoorlijke reputatie wat betreft het snijden en hakken van ledematen in Congo.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 20:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Overkwam ook de tien Belgische para's die in Rwanda de president of premier(?) moesten beschermen (net voordat de genocide begon).
WW2 belde en wilde zijn idee terug...quote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Anti tank mijn met een handgranaat eronder verstopt.
https://www.reddit.com/r/(...)_mine_with_surprise/
Daarom is dat de-mining natuurlijk ook zo tricky met van die grote walsen en allerlei detonatie-technieken.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 21:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
WW2 belde en wilde zijn idee terug...
Dit wordt echt al zo lang gedaan. Er bestaan mijnen die standaard een Anti Handling Device ingebouwd hebben zitten.
Het gebeurde en gebeurt in vrijwel elke oorlog. In elk leger bevinden zich helaas psychopaten. Maar om de een of andere reden denken sommige mensen hier echt dat alleen soldaten van andere landen zich van zulke barbaarse praktijken bedienen. Of nog een stapje verder, gewoon glashard beweren dat dit directe orders van Putin zijn. Gewoon totaal uit de lucht gegrepen. Ronduit lachwekkend en absurd kinderlijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 20:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Overkwam ook de tien Belgische para's die in Rwanda de president of premier(?) moesten beschermen (net voordat de genocide begon).
Zelfs de Nederlandse AT-mijnen zijn er op voorbereid. Daar zitten extra schroefgaten in waarmee je de boel kunt boobytrappen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 21:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom is dat de-mining natuurlijk ook zo tricky met van die grote walsen en allerlei detonatie-technieken.
Met het handje is vrij suïcidaal.
quote:The NR 26 is a Dutch circular minimum metal anti-tank blast mine similar to the French M51 MACI. The mine uses an NR 26 friction pressure fuze with a sheer collar designed to give way at a load of 350 kg. Two secondary fuze wells for anti-handling devices are fitted to the side and base of the mine, and carrying handle is fitted to the side of the mine.
The mine is currently in service with the Royal Netherlands Army
En kijk, nog een stukje trump bullshit.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/24(...)kraine-cruciale-stadquote:Mocht de herovering slagen, dan zijn de vernietigde bruggen vervolgens in het nadeel van de Oekraïners bij de verdere bevrijding van Zuid-Oekraïne. Duitsland gaat daarom mobiele bruggen aan Oekraïne leveren, zodat rivieren weer snel overgestoken kunnen worden. President Zelensky heeft alvast toegezegd de Antonivsky-brug te zullen herbouwen zodra Cherson is bevrijd.
Je zou inderdaad van een ambassade verwachten het bij de waarheid te houden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 21:48 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Wat een schaamteloze figuren zijn het
Hoezo?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 21:46 schreef zakjapannertje het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)kraine-cruciale-stad
Nederland heeft zich de kaas van zijn brood laten eten
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 21:55 schreef zakjapannertje het volgende:
Ik snap je opmerking nog steeds niet.... Overigens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Oekrainers kunnen dit wel op hun gemakje uitvoeren zonder dat ze beschoten worden?quote:Mocht de herovering slagen, dan zijn de vernietigde bruggen vervolgens in het nadeel van de Oekraïners bij de verdere bevrijding van Zuid-Oekraïne. Duitsland gaat daarom mobiele bruggen aan Oekraïne leveren, zodat rivieren weer snel overgestoken kunnen worden.
Dat kan niemand toch als er kanonnen in de buurt zijn. Maar zonder bruggen kan je er sowieso niet overheen. Nu krijgen ze in ieder geval de mogelijkheid. Las ook ergens dat die bruggen 3 minuten kosten om neer te leggen. Zal wel wat rapper zijn dan wat ze nu hebben en wat de Russen gedaan hebben.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik snap je opmerking nog steeds niet.... Overigens:
[..]
De Oekrainers kunnen dit wel op hun gemakje uitvoeren zonder dat ze beschoten worden?
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
De Oekrainers kunnen dit wel op hun gemakje uitvoeren zonder dat ze beschoten worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet hoe nauwkeurig de Russen nu geworden zijn![]()
Ja, dat lukt je met de Leo bruglegger met een max overspanning van 26 meter... Maar die rivier is 800 meter breed ofzo...quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:11 schreef BEFEM het volgende:
Dat kan niemand toch als er kanonnen in de buurt zijn. Maar zonder bruggen kan je er sowieso niet overheen. Nu krijgen ze in ieder geval de mogelijkheid. Las ook ergens dat die bruggen 3 minuten kosten om neer te leggen. Zal wel wat rapper zijn dan wat ze nu hebben en wat de Russen gedaan hebben.
Er zijn meer rivieren dan die bij Kherson he? In de Oblast daar schieten ze er meer kapot.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat lukt je met de Leo bruglegger met een max overspanning van 20 meter... Maar die rivier is 800 meter breed ofzo...
Dat snap ik allemaal wel maar de Dnepr is de grootste hindernis natuurlijk... Daarnaast als ik Google maps zo eens bekijk is er niet veel te vinden wat smallen dan 25 meter is... Dus dat "binnen 3 minuten heb je een brug" verkooppraatje kan de koelkast wel weer in.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:14 schreef BEFEM het volgende:
Er zijn meer rivieren dan die bij Kherson he? In de Oblast daar schieten ze er meer kapot.
Hier heb je gewoon helemaal gelijk in. Vind dat ook vrij storend tho, zo is het altijd zo moeilijk discussiëren. Gisteravond ook al de hele tijd.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 21:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het gebeurde en gebeurt in vrijwel elke oorlog. In elk leger bevinden zich helaas psychopaten. Maar om de een of andere reden denken sommige mensen hier echt dat alleen soldaten van andere landen zich van zulke barbaarse praktijken bedienen. Of nog een stapje verder, gewoon glashard beweren dat dit directe orders van Putin zijn. Gewoon totaal uit de lucht gegrepen. Ronduit lachwekkend en absurd kinderlijk.
Het verschil met voorgaande oorlogen is dat iedereen, dus ook die psychopaten zelf, tegenwoordig gewoon met een HD-camera in zijn broekzak loopt, dit soort gruwelijkheden kan filmen en ook nog eens binnen luttele seconden grootschalig kan verspreiden.
Ja de grootste maar niet de enige hindernis. Zouden het eventueel ook in het oosten kunnen gebruiken etcetera. Alleen al de mogelijkheid hebben zorgt ervoor dat de Russen op moeten letten.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel maar de Dnepr is de grootste hindernis natuurlijk... Daarnaast als ik Google maps zo eens bekijk is er niet veel te vinden wat smallen dan 25 meter is... Dus dat "binnen 3 minuten heb je een brug" verkooppraatje kan de koelkast wel weer in.
Waar is dit beweerd?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 21:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het gebeurde en gebeurt in vrijwel elke oorlog. In elk leger bevinden zich helaas psychopaten. Maar om de een of andere reden denken sommige mensen hier echt dat alleen soldaten van andere landen zich van zulke barbaarse praktijken bedienen. Of nog een stapje verder, gewoon glashard beweren dat dit directe orders van Putin zijn. Gewoon totaal uit de lucht gegrepen. Ronduit lachwekkend en absurd kinderlijk.
in dit artikel spreekt men van een Mabey-Johnsonbrugquote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel maar de Dnepr is de grootste hindernis natuurlijk... Daarnaast als ik Google maps zo eens bekijk is er niet veel te vinden wat smallen dan 25 meter is... Dus dat "binnen 3 minuten heb je een brug" verkooppraatje kan de koelkast wel weer in.
Dit is een beetje het niveau waar je aan moet denken:
[ afbeelding ]
Leo1 met 20 meter brug.
Kan me niet voorstellen dat de Oekraïners haast of momentum hebben om na de verovering van Cherson die rivier op een pontonbrug over te steken. Het hele artikel gaat over de voor de Russen verzwakte westoever van de Dnjepr, dus elk militaire offensief dat nu gelanceerd wordt door Oekraïne heeft ten hoogste als doel om dat (deels) gebied in te nemen. Als je vervolgens verder wil doorstoten naar het oosten, moet je weer terug naar de tekentafel - en dat kan dan waarschijnlijk een stuk effectiever vanuit het noorden via Zaporizja.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Ja, maar die ligt echt niet in 3 minuten...quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:37 schreef zakjapannertje het volgende:
in dit artikel spreekt men van een Mabey-Johnsonbrug
https://www.defensie.nl/o(...)genist/de-pontonnier
Dus schiet niemand er feitelijk echt iets mee op. Het front wordt dan een paar kilometer verlegd en dat wat het dan. De Russen zitten dan in de verdediging aan de oostkant van de rivier en de Oekrainers gaan dan ook geen centimeter verder komen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:38 schreef EinarBoe het volgende:
Kan me niet voorstellen dat de Oekraïners haast of momentum hebben om na de verovering van Cherson die rivier op een pontonbrug over te steken. Het hele artikel gaat over de voor de Russen verzwakte westoever van de Dnjepr, dus elk militaire offensief dat nu gelanceerd wordt door Oekraïne heeft ten hoogste als doel om dat (deels) gebied in te nemen. Als je vervolgens verder wil doorstoten naar het oosten, moet je weer terug naar de tekentafel - en dat kan dan waarschijnlijk een stuk effectiever vanuit het noorden via Zaporizja.
De Duitsers zullen die bruggen ook niet geven om de Dnjepr mee over te steken, zij hebben ook topografie gehad op school.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus schiet niemand er feitelijk echt iets mee op. Het front wordt dan een paar kilometer verlegd en dat wat het dan. De Russen zitten dan in de verdediging aan de oostkant van de rivier en de Oekrainers gaan dan ook geen centimeter verder komen.
Ik reageer er eigenlijk helemaal niet op... De keer dat ik reageerde mbt Oekraine was dat er beelden online kwamen waar Russische krijgsgevangen door de knieën, oh nee benen want knieën klonk te heftig, geschoten werden... Verder heb ik er weinig woorden aan vuil gemaakt. Ik heb alleen meerdere malen gewezen op het feit dat hier continu allerlei onzin werd en wordt verkocht over wapensystemen die verboden zouden zijn volgens de conventie van Geneve etc. en het dus wel oorlogsmisdaden zijn om die in te zetten... En dat civiele gebouwen bombarderen niet per definitie een oorlogsmisdaad is maar dat waren gewoon paarl'n voor de zwijnen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:46 schreef luxerobots het volgende:
Nou, als je een beetje zelfreflectie zou hebben, zou het opvallen dat je wél reageert bij Oekraïense misdaden, maar bij ergere Russische misdaden dan weer niet.
quote:
Moet BEFEM verder maar weten, volgens mij zijn al mijn voorspellingen mbt de wapenleveringen, opleidingstijd, wanneer inzetgereed etc.uitgekomen, daar hebben jij en je maatje destijds nog heel hard tegen lopen ageren. Want ik zag het verkeerd en het zou allemaal in een paar dagen gefikst zijn... Juist ja, we zien het...quote:BEFEM valt het ook op dat je cynisch doet bij elke wapenlevering van het westen aan Oekraïne. Ik ben het daarmee eens, het patroon is behoorlijk duidelijk.
Die "mensen" zijn exact twee in deze hele reeks en jij weet prima wie dat zijn...quote:En natuurlijk ben jij geen voorstander van oorlogsmisdaden, maar je manier van communiceren zorgt er wel voor dat mensen op een bepaalde manier op je reageren.
Klopt, vrij standaard regent het dan inmiddels bekende buzzwords als "whataboutism", "Putin-versteher", "Kremlin-trol" en meer van dat soort termen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier heb je gewoon helemaal gelijk in. Vind dat ook vrij storend tho, zo is het altijd zo moeilijk discussiëren. Gisteravond ook al de hele tijd.
Ik reageer op deze opmerking van je:quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:53 schreef BEFEM het volgende:
De Duitsers zullen die bruggen ook niet geven om de Dnjepr mee over te steken, zij hebben ook topografie gehad op school.
Het is gewoon een slecht geschreven artikel.
3 Minuten is simpelweg onzin. Zelfs de Leguaan doet daar langer over dat is het snelste systeem wat is er vwb een brugslag. Maar wat voor bruggen heb jij het dan over? En welke rivier dan?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:11 schreef BEFEM het volgende:
Maar zonder bruggen kan je er sowieso niet overheen. Nu krijgen ze in ieder geval de mogelijkheid. Las ook ergens dat die bruggen 3 minuten kosten om neer te leggen. Zal wel wat rapper zijn dan wat ze nu hebben en wat de Russen gedaan hebben.
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik reageer op deze opmerking van je:
[..]
3 Minuten is simpelweg onzin. Zelfs de Leguaan doet daar langer over...
Dat is de Leo1 bruglegger, ik had het over de Leguaan. Nog even los van het feit dat die 3 minuten simpelweg niet gehaald worden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:12 schreef BEFEM het volgende:
3 minuten klopt wel zo ongeveer toch? Misschien een halve minuut langer
https://magazines.defensi(...)6_leguaan-komt-eraanquote:Voor het leggen van de korte aluminium brug is zo’n 6 minuten nodig, voor de lange het dubbele.
Volgens mij krijgt Oekraine de Biber.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is de Leo1 bruglegger, ik had het over de Leguaan. Nog even los van het feit dat die 3 minuten simpelweg niet gehaald worden.
[..]
https://magazines.defensi(...)6_leguaan-komt-eraan
Maar goed, wat dacht jij nou dan vwb bruggen en welke oversteken want jouw eerdere antwoord suggereert toch echt iets anders dan kleine slootjes in het achtergebied.
Hier. Pagina 2 van dit topic.quote:
quote:Maar Blackwater huurlingen snijden toch geen geslachtsdelen af als wijze van beleid?
quote:Maar het beleidsmatig afsnijden van Oekraïnse krijgsgevangenen, dat is toch van een andere beestachtige orde? Het is vrij evident dat Poetin hier het groene licht voor heeft gegeven.
Ik maak een opmerking nav het volgende:quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:26 schreef BEFEM het volgende:
Volgens mij krijgt Oekraine de Biber.
Maar weet ik veel welke specifieke sloot/rivier ze over kunnen steken, zover gaat mijn topografische kennis van Oekraine niet. Maar er zijn er tientallen in Oekraine in zowel de Donbass als Kherson Oblast en bij Melitopol dus ze kunnen ze vast wel ergens gebruiken. Zitten er vast ook wel bij die minder dan 20 meter breed zijn. Geen idee wat ik eerder zou suggereren.
Vervolgens begin jij over bruggen die binnen drie minuten zouden liggen... Waarop ik zeg dat dat dan geen bruggen zijn die een "rivier" (want zo staat het in het bericht) kunnen overspannen, in mijn wereld is een rivier van een ander kaliber dan een sloot. Dan kun je wel aan komen met "slecht geschreven" en andere gebieden maar daar wordt helemaal niet over gesproken. Men heeft het over de "vernietigde bruggen" over de "rivieren" en de verdere bevrijding van het zuiden... Dan weten we allemaal wel wat er bedoeld wordt toch?quote:Mocht de herovering slagen, dan zijn de vernietigde bruggen vervolgens in het nadeel van de Oekraïners bij de verdere bevrijding van Zuid-Oekraïne. Duitsland gaat daarom mobiele bruggen aan Oekraïne leveren, zodat rivieren weer snel overgestoken kunnen worden.
6 km van het front. Ten eerste, waarom zou je daar krijgsgevangenen houden? Ten tweede, waarom zou je dat met HIMARS beschieten.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.washingtonpos(...)-prison-strike-azov/
Niks nieuws maar dit is wel HET verhaal van het moment.
Er was laatst hier nog een kaartje van vernietigde bruggen in Kherson oblast, mogelijk dat het daarvoor in de plaats gebruikt kan worden. Het artikel heeft het ook over bruggen, meervoud. Er is maar 1 brug over de Dnjepr vernietigd, er ligt er nog 1 (een dam) iets noordelijker.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik maak een opmerking nav het volgende:
[..]
Vervolgens begin jij over bruggen die binnen drie minuten zouden liggen... Waarop ik zeg dat dat dan geen bruggen zijn die een "rivier" (want zo staat het in het bericht) kunnen overspannen, in mijn wereld is een rivier van een ander kaliber dan een sloot. Dan kun je wel aan komen met "slecht geschreven" en andere gebieden maar daar wordt helemaal niet over gesproken. Men heeft het over de "vernietigde bruggen" over de "rivieren" en de verdere bevrijding van het zuiden... Dan weten we allemaal wel wat er bedoeld wordt toch?
En dan ook toevallig alleen gevangenen die dood zijn gegaan en geen Russische bewakers. Zelfs Stalin bakte ze niet zo bruin.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
6 km van het front. Ten eerste, waarom zou je daar krijgsgevangenen houden? Ten tweede, waarom zou je dat met HIMARS beschieten.
Weet jij wat ze gaan sturen dan?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:39 schreef BEFEM het volgende:
Er was laatst hier nog een kaartje van vernietigde bruggen in Kherson oblast, mogelijk dat het daarvoor in de plaats gebruikt kan worden. Het artikel heeft het ook over bruggen, meervoud. Er is maar 1 brug over de Dnjepr vernietigd, er ligt er nog 1 (een dam) iets noordelijker.
Maar waarom denk jij dan dat ze die bruggen sturen?
Ja, de Biber.quote:
https://www.theguardian.c(...)r-sale-authorisationquote:Germany’s defence minister has decided to send 16 Biber bridge-layer tanks to Ukrainian forces, the ministry said on Friday.
“The Biber will enable Ukrainian troops to cross waters or obstacles in combat,” the ministry said in a statement. “The delivery of the first six systems will take place this year, starting in autumn. Ten more systems will follow next year.”
Eensquote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:29 schreef Richestorags het volgende:
Even offtopic maar de Russen hebben wel een f*cking mooi legernummer (al uit de Soviet-tijd). Als ze zich hier nou eens wat meer op zouden concentreren:
Ergo, niet bruikbaar voor Kherson en de eventuele opmars zoals eerder vermeld.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:46 schreef BEFEM het volgende:
Ja, de Biber.
[..]
https://www.theguardian.c(...)r-sale-authorisation
Er is sowieso een brug over de Dnjepr waar de dam zit. Als de Russen die opblazen dan is niet alleen Kherson de lul maar gaat op een gegeven moment ook de kerncentrale daar de lucht in.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ergo, niet bruikbaar voor Kherson en de eventuele opmars zoals eerder vermeld.
Wat ze er verder mee willen doen is aan hun maar het is geen systeem om de Dnepr te crossen.
Geen M3 voor de bredere plekken?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja, de Biber.
[..]
https://www.theguardian.c(...)r-sale-authorisation
Dat wist men in 1944 ook al, maar dan de vraag wat te doen? Nazi-Duitsland zo snel mogelijk verslaan zou het doen stoppen en daar koos men voor.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:53 schreef Confetti het volgende:
Tijdens WII duurde het tot het einde van de oorlog voordat men er echt achter kwam wat er in de concentratiekampen gebeurde.
Ik vrees voor wat nog meer genocidale tactieken de Russen hebben gebruikt. Baby's verkrachten schijnt ook normaal te zijn.
Er zijn vier bruggen. Spoorbrug + een wegbrug direct naast de dam, een spoorbrug in de buurt van Cherson en dan de grote brug met twee rijstroken per richting bij Cherson. Voor zover mij bekend zijn die op dit moment alle vier niet meer bruikbaar voor zwaar verkeer.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er was laatst hier nog een kaartje van vernietigde bruggen in Kherson oblast, mogelijk dat het daarvoor in de plaats gebruikt kan worden. Het artikel heeft het ook over bruggen, meervoud. Er is maar 1 brug over de Dnjepr vernietigd, er ligt er nog 1 (een dam) iets noordelijker.
Maar waarom denk jij dan dat ze die bruggen sturen?
Wat een onzin, dat heb ik helemaal niet beweerd. Waarom blijf je met dit soort Kremlin-onzin komen?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hier. Pagina 2 van dit topic.
[..]
[..]
Dus als je zegt dat het afsnijden van lichaamsdelen beleid is, Putin weinig grenzen heeft tot waar hij toe in staat is en het vrij evident is dat hij hier groen licht voor heeft gegeven, beweer je niet dat hij hier direct opdracht voor geeft. Dat is Kremlin-onzin.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:04 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat heb ik helemaal niet beweerd. Waarom blijf je met dit soort Kremlin-onzin komen?
Ja, dat klopt. Wat voor agenda heb je als je dit soort verhalen de lucht in wil steken?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus als je zegt dat het afsnijden van lichaamsdelen beleid is, Putin weinig grenzen heeft tot waar hij toe in staat is en het vrij evident is dat hij hier groen licht voor heeft gegeven, beweer je niet dat hij hier direct opdracht voor geeft. Dat is Kremlin-onzin.
Wat geef je hiermee dan wel aan?
Ja, dat veroordeel ik. Dat gaf ik in mijn eerste antwoord richting jou al aan.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Wat voor agenda heb je als je dit soort verhalen de lucht in wil steken?
Veroordeel je überhaupt het afsnijden van geslachtsdelen door Russische militairen wel?
Niet van harte krijg ik de indruk. Mag je zelf weten, maar geeft te denken.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat veroordeel ik. Dat gaf ik in mijn eerste antwoord richting jou al aan.
Ah, daar is weer een voorbeeld van de aandacht afleiden van de inhoud richting de persoon. Als je gewoon aangeeft dat te veroordelen, krijg je de insinuatie "niet van harte krijg ik de indruk." Verder geen inhoudelijk verhaal. Is het mogelijk om op de inhoud in te gaan?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:25 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Niet van harte krijg ik de indruk. Mag je zelf weten, maar geeft te denken.
Poetin is de president van dat land en zijn bewind. Heb je de laatste tijd de Russische propaganda gezien die daar op tv wordt uitgezonden? Zijn hier verschillende beelden en stukken van gedeeld die op twitter staan. Daar worden Oekraïners vergeleken met insecten en parasieten en dat soort dingen. Daar doet Poetin niks aan en ik ken nog een voorbeeld uit verleden van een bevolkingsgroep die werd vergeleken met een rattenplaag. Daar werd toen door dat regime ook niet zacht handig mee omgegaan. Dus Poetin is gewoon verantwoordelijk voor wat daar wordt aangericht. Als je het niet herkent zou ik me maar wat meer gaan verdiepen in een bepaalde duistere periode van Europa.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus als je zegt dat het afsnijden van lichaamsdelen beleid is, Putin weinig grenzen heeft tot waar hij toe in staat is en het vrij evident is dat hij hier groen licht voor heeft gegeven, beweer je niet dat hij hier direct opdracht voor geeft. Dat is Kremlin-onzin.
Wat geef je hiermee dan wel aan?
Het heeft niet zoveel zin om wijsneuzerig te doen over de geschiedenis, daar ben ik prima bekend mee. De discussie ging erover of er vanuit Putin directe orders zijn om Oekraïense krijgsgevangenen te verminken. Wat jij allemaal typt is een leuk verhaal, maar het gaat niet direct op de inhoud in.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Poetin is de president van dat land en zijn bewind. Heb je de laatste tijd de Russische propaganda gezien die daar op tv wordt uitgezonden? Zijn hier verschillende beelden en stukken van gedeeld die op twitter staan. Daar worden Oekraïners vergeleken met insecten en parasieten en dat soort dingen. Daar doet Poetin niks aan en ik ken nog een voorbeeld uit verleden van een bevolkingsgroep die werd vergeleken met een rattenplaag. Daar werd toen door dat regime ook niet zacht handig mee omgegaan. Dus Poetin is gewoon verantwoordelijk voor wat daar wordt aangericht. Als je het niet herkent zou ik me maar wat meer gaan verdiepen in een bepaalde duistere periode van Europa.
Engeland is een rechtstaat waar dat soort dingen gewoon onderzocht worden en veroordeeld worden zoals in een normale rechtstaat gebeurt. Engeland en zijn overheid is daar dan ook gewoon verantwoordelijk voor die misdaden. In England werden toen Irakese niet als een soort van untermenschen neergezet wat in Rusland nu wel gebeurt met de Oekraïners. Door de Oekraïners zo neer te zetten schep je het president voor dit soort gruwelheden. Alleen al de speech aan het begin van de oorlog dat Poetin Oekraïne niet erkent als land en als volk zegt genoeg. Als je dat niet ziet of wilt zien tja dan zei het maar zo dan kan je inderdaad altijd het westen er bij betrekken want ja wij hebben inderdaad ook zat foute dingen gedaan. Alleen nemen wij daar over het algemeen onze verantwoording voor. Dat heb ik Rusland nog nooit zien doen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 02:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel zin om wijsneuzerig te doen over de geschiedenis, daar ben ik prima bekend mee. De discussie ging erover of er vanuit Putin directe orders zijn om Oekraïense krijgsgevangenen te verminken. Wat jij allemaal typt is een leuk verhaal, maar het gaat niet direct op de inhoud in.
Ik gaf eerder in dit topic aan dat er door Britse soldaten soortgelijke praktijken zijn uitgevoerd in Irak, inclusief uitgestoken ogen en verbrijzelde botten. Daar is Tony Blair dan voor verantwoordelijk?
God wordt er ook een wakker hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 05:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ twitter ]
Die Duitsers moeten nu koud douchen en de lichten uit doen.
Ik ben alleen maar inhoudelijk. Waardoor krijg je de indruk dat ik niet inhoudelijk en?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah, daar is weer een voorbeeld van de aandacht afleiden van de inhoud richting de persoon. Als je gewoon aangeeft dat te veroordelen, krijg je de insinuatie "niet van harte krijg ik de indruk." Verder geen inhoudelijk verhaal. Is het mogelijk om op de inhoud in te gaan?
Waarom moet dat mens dan perse naar Taiwan?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:46 schreef Simmertje het volgende:
Eventjes off-topic:
https://www.dailymail.co.(...)ml#comments-11062421
Wel steeds duidelijker twee kampen aan het ontstaan wereldwijd.
Ze houden nog al van provoceren lijkt het.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom moet dat mens dan perse naar Taiwan?
Nou neem ik die Robert Bor niet direct heel serieus natuurlijk...quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:09 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
Draadje over waarom dat verhaal over de Himars op het gevangenenkamp in Olenivka weer een Russisch broodje aap verhaal is. Het kamp ligt maar zes kilometer van het front en bovendien zouden Azov-strijders er pas twee dagen geleden naartoe zijn vervoerd. Oekraïense media leggen de schuld bij Wagner, of dat waar is zal moeten blijken maar het lijkt er in ieder geval sterk op dat de Russen weer eens een massa-executie hebben gepleegd waar ze Oekraïne de schuld van proberen te geven. Vragen mensen zich nog af waarom Oekraïeners zich liever doodvechten dan zich aan die Russische beesten over te geven?
Precies, anders dan andere mensen heeft ze het recht niet om te gaan en staan waar ze wil ..quote:Op zaterdag 30 juli 2022 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Want het is normaal dat China bepaalt wie wel en wie niet naar Taiwan mag reizen...quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ze houden nog al van provoceren lijkt het.
Kan ook een buitenaardse aanval geweest zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou neem ik die Robert Bor niet direct heel serieus natuurlijk...
https://opiniez.com/author/robertbor101/
En dat dat kamp maar 6km van het front ligt zegt natuurlijk niks over de afstand waarop feitelijk geschoten is. Want wel de bruggen met HIMARS (nog dichterbij het cront) bestoken maar dit zou niet kunnen?
quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies, anders dan andere mensen heeft ze het recht niet om te gaan en staan waar ze wil ..
Het is off-topic.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja gewoon doen want andere mensen gaan daar ook op vakantie.
Ja, precies.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja gewoon doen want andere mensen gaan daar ook op vakantie.
Klopt, maar de rode draad is wel dat uiteindelijk Amerika overal de schuld van krijgt.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is off-topic.
Daarnaast gaat China niet over wat Taiwan aan bezoek ontvangt.
Enige echte red flag die ik zie is dat die gevangenen een paar dagen geleden zijn verplaatst naar 6km van het feitquote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou neem ik die Robert Bor niet direct heel serieus natuurlijk...
https://opiniez.com/author/robertbor101/
En dat dat kamp maar 6km van het front ligt zegt natuurlijk niks over de afstand waarop feitelijk geschoten is. Want wel de bruggen met HIMARS (nog dichterbij het front) bestoken maar dit zou niet kunnen?
Nu iedereen toch aan het gissen is.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Enige echte red flag die ik zie is dat die gevangenen een paar dagen geleden zijn verplaatst naar 6km van het feit
Waarom?
Maar dat lijkt hij te missen
Ik ben niet aan het gissen, dat kamp was te dicht bij het frontquote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu iedereen toch aan het gissen is.
Rusland heeft de hal gebruikt voor munitieopslag en dat laten lekken.
Na intel over een aanval (veel corruptie dus ook omkoping) hebben ze de Azov gevangenen daarheen verplaatst. En Oekraïne heeft het beschoten denkende dat het een militair doel was.
Menselijk schild?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het gissen, dat kamp was te dicht bij het front
Vraag is waarom
Eens. Maar deze opmerking van hem ook:quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:51 schreef sp3c het volgende:
Enige echte red flag die ik zie is dat die gevangenen een paar dagen geleden zijn verplaatst naar 6km van het feit
Waarom?
Maar dat lijkt hij te missen
Dus een HIMARS die door het dak slaat en binnen explodeert kan niet? Ze slaan per slot van rekening ook dwars door het wegdek van de bruggen... En verder als er een raket naast je bed landt heb je vast wel de tijd om in dekking te gaan...quote:During the explosion, some of the victims were still on their beds. Since most of them were hardened veterans from Azovstal, they must have known how to react to an artillery barrage and immediatly seek cover. Why did they not?
Unless the explosion came from the inside.
Matig schil danquote:
Ja en waar ga je dekking zoekenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eens. Maar deze opmerking van hem ook:
[..]
Dus een HIMARS die door het dak slaat en binnen explodeert kan niet? Ze slaan per slot van rekening ook dwars door het wegdek van de bruggen... En verder als er een raket naast je bed landt heb je vast wel de tijd om in dekking te gaan...
Mag dat niet dan? Wat hebben die kutchinezen daar mee te maken?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je al antwoord op mijn eerdere vragen over jouw opmerkelijke observaties?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 05:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ twitter ]
Die Duitsers moeten nu koud douchen en de lichten uit doen.
Nou wij (het westen) vinden dat dat moet kunnen, de Chinezen niet. (Anders dreig je niet haar uit de lucht te schieten.)quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mag dat niet dan? Wat hebben die kutchinezen daar mee te maken?
De VS en China zijn inderdaad handelspartners, en meer dan dat. Als een vertegenwoordiger van de VS een zakenpartner wil bezoeken lijkt het me niet dat China zich daarmee hoeft te bemoeien.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou wij (het westen) vinden dat dat moet kunnen, de Chinezen niet. (Anders dreig je niet haar uit de lucht te schieten.)
Maar wat moet ze er dan? Vakantie? Handel?
Voor het verstevigen van de politieke band. Maar wat is het probleem eigenlijk?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou wij (het westen) vinden dat dat moet kunnen, de Chinezen niet. (Anders dreig je niet haar uit de lucht te schieten.)
Maar wat moet ze er dan? Vakantie? Handel?
Nou ja het verstevigt de politieke band met China niet. Met Thaiwan wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor het verstevigen van de politieke band. Maar wat is het probleem eigenlijk?
China wil iets niet, dus hebben we maar te gehoorzamen. Zoiets?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja het verstevigt de politieke band met China niet. Met Thaiwan wel.
Ik ken het probleem niet, China dreigt haar uit de lucht te schieten en dan is het inval in Taiwan denk ik zo.
Als je even terug bladert zie je dat ik daar eerder al op gereageerd had.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Heb je al antwoord op mijn eerdere vragen over jouw opmerkelijke observaties?
Je weet wel over Zelensky en vrienden en over Trump als president?
quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eens. Maar deze opmerking van hem ook:
[..]
Dus een HIMARS die door het dak slaat en binnen explodeert kan niet? Ze slaan per slot van rekening ook dwars door het wegdek van de bruggen... En verder als er een raket naast je bed landt heb je vast wel de tijd om in dekking te gaan...
quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja en waar ga je dekking zoeken
Onder je bedje?
Waar lees je dat China haar uit de lucht dreigt te schieten?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja het verstevigt de politieke band met China niet. Met Thaiwan wel.
Ik ken het probleem niet, China dreigt haar uit de lucht te schieten en dan is het inval in Taiwan denk ik zo.
Vergeet ook niet de stelligheid waarmee al die neutrale en kritische denkers beweren dat China Taiwan gaat wel eens even gaat binnenvallen en Rusland "tactical nukes" gaat inzetten tegen zijn Europese buren. Dan is het westen een weerloos slachtoffer dat zal doodvriezen en de hongersnood sterven wanneer de Ruslanden en China's van deze wereld daartoe besluiten.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
China wil iets niet, dus hebben we maar te gehoorzamen. Zoiets?
Denk dat de wereld naar andere machtsverhoudingen gaat. Niet direct een WW.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de stelligheid waarmee al die neutrale en kritische denkers beweren dat China Taiwan gaat wel eens even gaat binnenvallen en Rusland "tactical nukes" gaat inzetten tegen zijn Europese buren. Dan is het westen een weerloos slachtoffer dat zal doodvriezen en de hongersnood sterven wanneer de Ruslanden en China's van deze wereld daartoe besluiten.
Behalve wanneer het om de Amerikaanse inval in Irak of om nieuwe NATO lidstaten gaat; dan is het westen ineens geen weerloos slachtoffer meer, maar een oorlogsmisdaden plegende agressor waardoor Rusland groot gelijk heeft dat het Oekraïne wel eens even een lesje leert.
Ik denk dat deze oorlog inderdaad de zwanenzang van Rusland als invloedrijk land op het wereldtoneel gaat blijken te zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk dat de wereld naar andere machtsverhoudingen gaat. Niet direct een WW.
Hoe we in een klein landje als nederland daar over denken of zeggen verandert niets. Dat gebeurt gewoon.
Maar als je Rob de Wijk podcast luistert zit dit er al heel lang aan te komen.
Wat vreemd. Mijn vraag staat in pagina 5, tussen pagina 5 en deze staan geen bewijzen of andere zaken die te maken hebben met jouw opmerkelijke beweringen. Kortom ik denk dat je dacht dat je gereageerd hebt, maar dat gewoon vergeten bent.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als je even terug bladert zie je dat ik daar eerder al op gereageerd had.
quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:18 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Waar lees je dat China haar uit de lucht dreigt te schieten?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/28/nancy-pelosi-china/quote:De Chinese president Xi Jinping vaart een uitgesproken nationalistische koers en er wordt aangenomen dat het een kwestie van tijd is voordat hij - zij het met militaire kracht - Taiwan zal inlijven en dat zal tot confrontatie leiden. China heeft nu al een grotere zeevloot dan de VS, al zal China zich de eerste jaren nog gedeisd houden en zijn kernmacht verstevigen voor het een aanval waagt. Het blijft in elk geval een kruitvat.
Telefoontje tussen Biden en Xi
Pelosi's mogelijke bezoek zal waarschijnlijk ook aan bod zijn gekomen in het al eerder afgesproken telefoontje tussen de Amerikaanse president Biden en de Chinese president Xi. Dat vond vandaag plaats en zou meer dan twee uur hebben geduurd.
Vanavond laat een Chinees staatsmedium weten dat Xi Biden heeft gewaarschuwd "niet met vuur te spelen" wat Taiwan betreft. "Wie met vuur speelt, zal zich uiteindelijk verbranden", vertelde hij de Amerikaanse president. De VS moet zich volgens Xi houden aan het zogenoemde één-China-principe waarbij Taiwan deel uitmaakt van China en niet onafhankelijk is.
Het zal zeker de al verzuurde relatie niet verbeteren.
Daar staat niet dat ze dreigen haar uit de lucht te schieten.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/28/nancy-pelosi-china/
Al veel eerder gemeld. Succes met zoeken.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat vreemd. Mijn vraag staat in pagina 5, tussen pagina 5 en deze staan geen bewijzen of andere zaken die te maken hebben met jouw opmerkelijke beweringen. Kortom ik denk dat je dacht dat je gereageerd hebt, maar dat gewoon vergeten bent.
Kortom graag wat bewijs dat zelensky en vrienden geld afromen van de wapenlevereringen.
En graag een onderbouwing waarom Putin Oekraïne niet was binnengevallen met trump als president.
Aha, gewoon gefantaseerd dus, zoals gewoonlijkquote:Op zaterdag 30 juli 2022 12:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Al veel eerder gemeld. Succes met zoeken.
Voor wat betreft de afhankelijkheid van verderfelijke regimes, eensquote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat deze oorlog inderdaad de zwanenzang van Rusland als invloedrijk land op het wereldtoneel gaat blijken te zijn.
Dat de Wijk daar al heel lang over vertelt is nogal wiedes; het is dan ook zijn generatie die de westerse afhankelijkheid van verderfelijke regimes gefaciliteerd heeft en het mogelijk gemaakt heeft dat China zich tot een grootmacht kon ontwikkelen.
Hoezo? India is toch ook geen wereldmacht? We hebben China geholpen. Niet bewust natuurlijk - het is geen strategie geweest. Maar het is ook geen strategie geweest om ze klein te houden.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Voor wat betreft de afhankelijkheid van verderfelijke regimes, eens
Maar China groeit sowieso uit tot wereldmacht, wat wie ook deed.
Zo zit het demografisch simpelweg in elkaar.
Gelukkig houd Gazprom zich altijd aan afspraken.quote:Gazprom staakt ook gasleveringen aan Letland
https://nos.nl/l/2438812
Het Russische Gazprom zegt dat het gestopt is met het leveren van gas aan Letland. Volgens het bedrijf heeft Letland de voorwaarden voor de gaslevering geschonden. Gazprom maakt niet duidelijk wat het daarmee bedoelt.
veel van die kritische denkers, verdenk je toch van een ernstig gebrek aan vaardigheid:'critical thinking'.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de stelligheid waarmee al die neutrale en kritische denkers beweren dat China Taiwan gaat wel eens even gaat binnenvallen en Rusland "tactical nukes" gaat inzetten tegen zijn Europese buren. Dan is het westen een weerloos slachtoffer dat zal doodvriezen en de hongersnood sterven wanneer de Ruslanden en China's van deze wereld daartoe besluiten.
Behalve wanneer het om de Amerikaanse inval in Irak of om nieuwe NATO lidstaten gaat; dan is het westen ineens geen weerloos slachtoffer meer, maar een oorlogsmisdaden plegende agressor waardoor Rusland groot gelijk heeft dat het Oekraïne wel eens even een lesje leert.
vraag reist dan waarom china nooit een wereld macht is geweest, veraag is waarom conservatieve regimes nooit zelf een wereldmacht zijn geworden (dus dominante cultuur op wereld niveau, dominante handels munt etc, meest technologisch vooruitstrevend etc).,quote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Voor wat betreft de afhankelijkheid van verderfelijke regimes, eens
Nog twee weken van ammo depots opblazen en dan is de tijd rijp voor het grote 'half augustus' offensief om de Russen uit Kherson te beuken.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:59 schreef J.B. het volgende:
Het is weer prijsschieten met de Himars, onder andere in Alchevsk, Energodar en Nova Kachovka heeft het Russisch tuig van een vuurwerkshow mogen genieten:
quote:Researchers at Yale University say the Russian economy is suffering massive damage due to Western sanctions, despite Moscow downplaying the effect. The authors claim their work casts doubt on Moscow's claims that the economy remains robust and that the West is suffering more through "a war of economic attrition."
Yale's team of experts used consumer data and figures from Russia's international trade and shipping partners to measure economic activity five months after Moscow launched its invasion of Ukraine. "Russian domestic production has come to a complete standstill with no capacity to replace lost businesses, products and talent," the team found.
Mooi. Hoe eerder dat walgelijke land ten gronde gaat hoe beter. Ik zit in de winter graag in de kou hiervoor.quote:
Putin zet zelf die gaskraan dicht hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 14:56 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Mooi. Hoe eerder dat walgelijke land ten gronde gaat hoe beter. Ik zit in de winter graag in de kou hiervoor.
Hier gaat Rusland nog decennia de gevolgen van ondervindenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 14:54 schreef Digi2 het volgende:
"Russian domestic production has come to a complete standstill with no capacity to replace lost businesses, products and talent," the team found.
Een kleine groep hogere middenklasse zal zeker getroffen worden, maar de meesten leefden al in menstonerende armoede. De elite wordt er ook niet door getroffen.quote:
Ik denk eerder dat de Sovjet-Unie en Frankrijk in dat lijstje horen; Nederland is echter nooit een wereldmacht geweest.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 14:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
afgelopen 700 jaar waren er 3 wereldmachten;
Nederland
GB
VS
[..]
De Republiek wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 15:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de Sovjet-Unie en Frankrijk in dat lijstje horen; Nederland is echter nooit een wereldmacht geweest.
Met de sancties wordt het Russisch volk de mogelijkheid ontnomen in dezelfde mate moderne wapentechnologie te ontwikkelen als het westen en deze technologie in grote aantallen te produceren en vervolgens in te zetten. Het lukt hen nu al niet hun laatste generatie wapensystemen (Armata tank, Su-57) voorbij het prototypestadium te krijgen en daadwerkelijk in te zetten.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 15:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een kleine groep hogere middenklasse zal zeker getroffen worden, maar de meesten leefden al in menstonerende armoede. De elite wordt er ook niet door getroffen.
Het hippe iPhone volk gaat niet in opstand komen.
Het is dus prima te overzien helaas.
Nederland was de wereldmacht in de gouden eeuw en waren de gene wie uiteindelijk grootste handels lijnen beheersten, de gulden was de handelsmunmt etc.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 15:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de Sovjet-Unie en Frankrijk in dat lijstje horen; Nederland is echter nooit een wereldmacht geweest.
De demografie zal er voor zorgen dat China een reus op lemen voeten wordt/is.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Prima, zelfs als die oorlog allang voorbij is gewoon sancties handhaven en Rusland overal van buiten sluiten.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 15:00 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hier gaat Rusland nog decennia de gevolgen van ondervinden
quote:
Hoeveel "highly qualified specialists", die nu als tuin- of vuilnisman aan de slag zijn, ken jij?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Valt mij op dat de sancties vooral ook de Europese economie raakt.
Het is een globaal drama. Maar dat tekende zich al af voor de sancties en voor de oorlog in Oekraïne. VDL nedcar moet regelmatig de productie weken stil leggen. Ook vanwege tekorten mbt kabelbomen etc. Van corona tot vluchtelingen, inflatie, stikstof etc. Genoeg problemen in het westen die we moeten oplossen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Dan hoef je je dus geen zorgen te maken.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:
De auto-industrie verkeert dan ook al een tijdje in een crisis vanwege het aanstaande einde van de brandstofsoort. En gezien het feit dat de kwaliteit van de momenteel geproduceerde auto's abominabel is zal die crisis nog wel een tijdje aan blijven houden.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is een globaal drama. Maar dat tekende zich al af voor de sancties en voor de oorlog in Oekraïne. VDL nedcar moet regelmatig de productie weken stil leggen. Ook vanwege tekorten mbt kabelbomen etc.
Helaas. Mijn schoonbroer werkt er. Die krijgt dan gewoon doorbetaald. Maar die zit gewoon weken thuis en moet dan plots weer een weekje werken en zit dan weer thuis.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De auto-industrie verkeert dan ook al een tijdje in een crisis vanwege het aanstaande einde van de brandstofsoort. En gezien het feit dat de kwaliteit van de momenteel geproduceerde auto's abominabel is zal die crisis nog wel een tijdje aan blijven houden.
Behalve de wapenindustrie hahaquote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is een globaal drama. Maar dat tekende zich al af voor de sancties en voor de oorlog in Oekraïne. VDL nedcar moet regelmatig de productie weken stil leggen. Ook vanwege tekorten mbt kabelbomen etc. Van corona tot vluchtelingen, inflatie, stikstof etc. Genoeg problemen in het westen die we moeten oplossen.
Klinkt wel relaxt als je veel hobby’s hebt.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Helaas. Mijn schoonbroer werkt er. Die krijgt dan gewoon doorbetaald. Maar die zit gewoon weken thuis en moet dan plots weer een weekje werken en zit dan weer thuis.
Er is een reden dat ik als werktuigbouwer, ondanks dat ik een autoliefhebber ben, nooit bij Nedcar gesolliciteerd heb.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Helaas. Mijn schoonbroer werkt er. Die krijgt dan gewoon doorbetaald. Maar die zit gewoon weken thuis en moet dan plots weer een weekje werken en zit dan weer thuis.
Maar dat gaat natuurlijk niet zo blijven. Een kwestie van tijd dat VDL gaat sluiten of mensen met vaste contracten gaat ontslaan. In die zin is mijn schoonbroer niet gelukkig met de situatie.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klinkt wel relaxt als je veel hobby’s hebt.
Ben jij WTBer en auto/motorfiefhebber? goh ik ook.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is een reden dat ik als werktuigbouwer, ondanks dat ik een autoliefhebber ben, nooit bij Nedcar gesolliciteerd heb.
(zie ook mijn aangepaste post waar je op gereageerd hebt)
das uiteraard het eindresultaat, maar zo lang het nog zo is is dat makkelijk verdienen en veel vrije tijd.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar dat gaat natuurlijk niet zo blijven. Een kwestie van tijd dat VDL gaat sluiten of mensen met vaste contracten gaat ontslaan. In die zin is mijn schoonbroer niet gelukkig met de situatie.
Dat is een verplichting?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Is er nou al wat feitelijks bekend over die vermeende himars aanval op pow’s?
De VS trackt die dingen die moeten wel reageren.
Waar gaan ze zonder mobilisatie de mankracht vandaan halen om het jaren te rekken? En wat gaan ze doen nu HIMARS alle ammo depots opblaast? Hun artillery offensief is nog maar een schim van wat het een maand geleden was en er komen nog meer HIMARS/M270 launchers aanquote:
Welnee, de omstelling naar een oorlogs en bewapings ecomonie is in europa nog niet eens van start gegaan o.a. vanwege de krappe arbeidsmarkt. De levering van wapens en de financiering is overigens niet slechts europees.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:51 schreef quirina het volgende:
Die oorlog gaat jaren duren en daar loopt Europa op leeg financieel. Dus ik ben benieuwd of iedereen Slava Ukraine blijft roepen.
waar rusland met zijn oorlog een grote katalysator is van het instandhouden en verergeren van de problemen. Allemaal op problemen in eigen land te verdusselen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is een globaal drama. Maar dat tekende zich al af voor de sancties en voor de oorlog in Oekraïne. VDL nedcar moet regelmatig de productie weken stil leggen. Ook vanwege tekorten mbt kabelbomen etc. Van corona tot vluchtelingen, inflatie, stikstof etc. Genoeg problemen in het westen die we moeten oplossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |