Niet in Oekraïne, maar in bevrijd Rusland ...quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja echt heel gek dat mensen, ook in tijden van oorlog, troost vinden in het maken van of luisteren naar muziek. Newsflash: dat gebeurde gedurende de Duitse bezetting ook in Nederland.
Maar waarom hoor ik jou NOOIT over het Russische moorden, verkrachten, martelen, plunderen, ... ? Over de wreedheden van dat het Russische leger als handelsmerk tot zich heeft gemaakt? Over de nietsontziende tactiek om steden, met burgers en al, compleet in puin te leggen?
Dan blijft het stil. Maar o-wee wanneer er in Oekraïne muziek gemaakt wordt hoor! Dan wordt de 'kritische geest' wakker...

Ok dus ook bij Oekraïnequote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:04 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
De laatste paar dagen vrij hoge aantallen qua doden.

Op basis waarvan moet ik concluderen dat dit überhaupt in Marioepol is? Dit kan praktisch overal in Rusland zijn.quote:

Yup, los van dat de Russen genitaliën wegsnijden bij Oekraïners.quote:

In het begin van de invasie werd de indruk gewekt dat ze niet wisten wat ze gingen doen en dat de meeste Russen helemaal geen oorlog willen. Maar dat blijkt nu anders, de retoriek van dat VK bevestigt dat ook. Nogmaals, wat mij betreft ben je niet zielig als je de Russische oorlogsmisdaden daar op zijn minst steunt en op zijn ergst uitvoert. Als ze hun kinderen niet willen verliezen daar moeten ze zich eens gaan afvragen waar ze mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dezelfde (meer) berichten van moeders die hun zoon verloren hebben. Het is ook daar een gigantische drama. En ik bijt mijzelf op mijn tong om geen comments te schrijven.

Gadverdamme man.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 01:02 schreef Joppiez het volgende:
[..]
https://www.yahoo.com/new(...)f-war-221414554.html
Oekraiense POWs de lul afsnijden met een stanley mes. Achja, Russian goes Russian.

Tijdens The Blitz waren concertzalen gewoon geopend in Londen. Waarschijnlijk sprak men daar ook schande van als Twitter had bestaan...quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja echt heel gek dat mensen, ook in tijden van oorlog, troost vinden in het maken van of luisteren naar muziek. Newsflash: dat gebeurde gedurende de Duitse bezetting ook in Nederland.

Alleen ballonnen in de Russische kleuren, waarschijnlijk ook nog veel pro-Russen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet in Oekraïne, maar in bevrijd Rusland ...

Achteraf viel die Hitler toch ook best mee? Wanneer je tegen oorlog bent dan moet je zo’n man gewoon niet boos maken. Stomme Britten!quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:35 schreef Aether het volgende:
[..]
Tijdens The Blitz waren concertzalen gewoon geopend in Londen. Waarschijnlijk sprak men daar ook schande van als Twitter had bestaan...

Jawel smeerlappen zijn het. Bah.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, los van dat de Russen genitaliën wegsnijden bij Oekraïners.
Uiteraard gaan de Russen gewoon door met het vermoorden van de Oekraïense bevolking.

Wat is nou eigenlijk je punt hier?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 08:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik ben tegen oorlogen. Wat vind jij van dat concert midden in een war zone?

Daar las ik laatst nog over.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Achteraf viel die Hitler toch ook best mee? Wanneer je tegen oorlog bent dan moet je zo’n man gewoon niet boos maken. Stomme Britten!

quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar las ik laatst nog over.
Natuurlijk was hitler het pure kwaad.
Maar wat Duitsland wel had was een gedisciplineerd leger, het kwam wel voor maar misdaden (plunderen en zulks) werden intern hard bestraft.
Toen de geallieerden bepaalde dorpen in NL kwamen bevrijden waren sommige mensen pas echt de Sjaak. Alles geroofd.

quote:
quote:Hard geraakt werden dorpen rond Nijmegen en in de Betuwe. Gemeenschappen als Valburg, Andelst en Zetten, die onbeschadigd de bezetting waren doorgekomen, werden alsnog zwaar getroffen. Omdat de bevolking wegens gevechten was geëvacueerd hadden de geallieerde soldaten vrij spel. Huizen werden opengebroken en leeggestolen, vee werd geslacht en hele inboedels werden moedwillig vernield. De ironie wil dat Duitse soldaten die zich in bezet Nederland misdroegen door hun superieuren streng gestraft werden. Pas bij het verlaten van Nederland sloegen Duitse troepen aan het roven. Geallieerde plunderaars konden vrijwel onbestraft hun gang gaan.

quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat er vast wel Oekraïners zijn die zich niet kunnen beheersen is volstrekt onvergelijkbaar met systematische oorlogsmisdaden georganiseerd en gefaciliteerd door het Russische regime.
Ah men weigert zaken aan de Oekraïense kant te veroordelen, mensen zijn zo emotioneel geïnvesteerd dat ze niet meer objectief kunnen nadenken. Zie je veel in dit topic.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij dat stukje had je het kunnen laten.

Wat moeten we precies veroordelen? De door jouw bedachte “dat doen de Oekraïners ook” misdrijven?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[..]
Ah men weigert zaken aan de Oekraïense kant te veroordelen, mensen zijn zo emotioneel geïnvesteerd dat ze niet meer objectief kunnen nadenken. Zie je veel in dit topic.

quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[..]
Ah men weigert zaken aan de Oekraïense kant te veroordelen, mensen zijn zo emotioneel geïnvesteerd dat ze niet meer objectief kunnen nadenken. Zie je veel in dit topic.

Amerikanen hadden het eergisteren over 75000quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:04 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
De laatste paar dagen vrij hoge aantallen qua doden.

Het lijkt na 418 topicdelen nog steeds niet tot je door te dringen dat de Russen het land illegaal zijn binnengevallen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[..]

Ja, gewoon opgezette propaganda, om te laten zien dat het goed gaat in de bevrijde gebieden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:37 schreef Aether het volgende:
[..]
Alleen ballonnen in de Russische kleuren, waarschijnlijk ook nog veel pro-Russen.

Je moet eens googlen op war crimes en Wehrmacht.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar las ik laatst nog over.
Natuurlijk was hitler het pure kwaad.
Maar wat Duitsland wel had was een gedisciplineerd leger, het kwam wel voor maar misdaden (plunderen en zulks) werden intern hard bestraft.
Toen de geallieerden bepaalde dorpen in NL kwamen bevrijden waren sommige mensen pas echt de Sjaak. Alles geroofd.

Het is geen voetbalwedstrijd.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel smeerlappen zijn het. Bah.
Alleen het kaartje van kievindependent zegt natuurlijk niks als je je eigen verliezen niet laat ziet.

Nou, kom eens met voorbeelden van Oekraïense oorlogsmisdaden in Rusland...quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[..]
Ah men weigert zaken aan de Oekraïense kant te veroordelen,

Dat wordt gelijk gegooid op complottheorie als ik wat post. Denken dat maar 1 kant zulke misdaden pleegt is verschrikkelijk naïef. Of dacht je dat de Oekraïense Nazi's lievertjes zijn?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, kom eens met voorbeelden van Oekraïense oorlogsmisdaden in Rusland...
Ik wacht wel even...

Welke nazi's, oww.. bedoel je de Oekraïners die een russisch sprekende jood democratisch tot president hebben gekozen, als enige land naast Israël?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat wordt gelijk gegooid op complottheorie als ik wat post. Denken dat maar 1 kant zulke misdaden pleegt is verschrikkelijk naïef. Of dacht je dat de Oekraïense Nazi's lievertjes zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |