Er is sowieso een brug over de Dnjepr waar de dam zit. Als de Russen die opblazen dan is niet alleen Kherson de lul maar gaat op een gegeven moment ook de kerncentrale daar de lucht in.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ergo, niet bruikbaar voor Kherson en de eventuele opmars zoals eerder vermeld.
Wat ze er verder mee willen doen is aan hun maar het is geen systeem om de Dnepr te crossen.

Geen M3 voor de bredere plekken?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja, de Biber.
[..]
https://www.theguardian.c(...)r-sale-authorisation

Dat wist men in 1944 ook al, maar dan de vraag wat te doen? Nazi-Duitsland zo snel mogelijk verslaan zou het doen stoppen en daar koos men voor.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:53 schreef Confetti het volgende:
Tijdens WII duurde het tot het einde van de oorlog voordat men er echt achter kwam wat er in de concentratiekampen gebeurde.
Ik vrees voor wat nog meer genocidale tactieken de Russen hebben gebruikt. Baby's verkrachten schijnt ook normaal te zijn.

Er zijn vier bruggen. Spoorbrug + een wegbrug direct naast de dam, een spoorbrug in de buurt van Cherson en dan de grote brug met twee rijstroken per richting bij Cherson. Voor zover mij bekend zijn die op dit moment alle vier niet meer bruikbaar voor zwaar verkeer.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er was laatst hier nog een kaartje van vernietigde bruggen in Kherson oblast, mogelijk dat het daarvoor in de plaats gebruikt kan worden. Het artikel heeft het ook over bruggen, meervoud. Er is maar 1 brug over de Dnjepr vernietigd, er ligt er nog 1 (een dam) iets noordelijker.
Maar waarom denk jij dan dat ze die bruggen sturen?

Wat een onzin, dat heb ik helemaal niet beweerd. Waarom blijf je met dit soort Kremlin-onzin komen?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hier. Pagina 2 van dit topic.
[..]
[..]

Dus als je zegt dat het afsnijden van lichaamsdelen beleid is, Putin weinig grenzen heeft tot waar hij toe in staat is en het vrij evident is dat hij hier groen licht voor heeft gegeven, beweer je niet dat hij hier direct opdracht voor geeft. Dat is Kremlin-onzin.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:04 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat heb ik helemaal niet beweerd. Waarom blijf je met dit soort Kremlin-onzin komen?

Ja, dat klopt. Wat voor agenda heb je als je dit soort verhalen de lucht in wil steken?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus als je zegt dat het afsnijden van lichaamsdelen beleid is, Putin weinig grenzen heeft tot waar hij toe in staat is en het vrij evident is dat hij hier groen licht voor heeft gegeven, beweer je niet dat hij hier direct opdracht voor geeft. Dat is Kremlin-onzin.
Wat geef je hiermee dan wel aan?

Ja, dat veroordeel ik. Dat gaf ik in mijn eerste antwoord richting jou al aan.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Wat voor agenda heb je als je dit soort verhalen de lucht in wil steken?
Veroordeel je überhaupt het afsnijden van geslachtsdelen door Russische militairen wel?

Niet van harte krijg ik de indruk. Mag je zelf weten, maar geeft te denken.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat veroordeel ik. Dat gaf ik in mijn eerste antwoord richting jou al aan.

Ah, daar is weer een voorbeeld van de aandacht afleiden van de inhoud richting de persoon. Als je gewoon aangeeft dat te veroordelen, krijg je de insinuatie "niet van harte krijg ik de indruk." Verder geen inhoudelijk verhaal. Is het mogelijk om op de inhoud in te gaan?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:25 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Niet van harte krijg ik de indruk. Mag je zelf weten, maar geeft te denken.

Poetin is de president van dat land en zijn bewind. Heb je de laatste tijd de Russische propaganda gezien die daar op tv wordt uitgezonden? Zijn hier verschillende beelden en stukken van gedeeld die op twitter staan. Daar worden Oekraïners vergeleken met insecten en parasieten en dat soort dingen. Daar doet Poetin niks aan en ik ken nog een voorbeeld uit verleden van een bevolkingsgroep die werd vergeleken met een rattenplaag. Daar werd toen door dat regime ook niet zacht handig mee omgegaan. Dus Poetin is gewoon verantwoordelijk voor wat daar wordt aangericht. Als je het niet herkent zou ik me maar wat meer gaan verdiepen in een bepaalde duistere periode van Europa.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus als je zegt dat het afsnijden van lichaamsdelen beleid is, Putin weinig grenzen heeft tot waar hij toe in staat is en het vrij evident is dat hij hier groen licht voor heeft gegeven, beweer je niet dat hij hier direct opdracht voor geeft. Dat is Kremlin-onzin.
Wat geef je hiermee dan wel aan?

Het heeft niet zoveel zin om wijsneuzerig te doen over de geschiedenis, daar ben ik prima bekend mee. De discussie ging erover of er vanuit Putin directe orders zijn om Oekraïense krijgsgevangenen te verminken. Wat jij allemaal typt is een leuk verhaal, maar het gaat niet direct op de inhoud in.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Poetin is de president van dat land en zijn bewind. Heb je de laatste tijd de Russische propaganda gezien die daar op tv wordt uitgezonden? Zijn hier verschillende beelden en stukken van gedeeld die op twitter staan. Daar worden Oekraïners vergeleken met insecten en parasieten en dat soort dingen. Daar doet Poetin niks aan en ik ken nog een voorbeeld uit verleden van een bevolkingsgroep die werd vergeleken met een rattenplaag. Daar werd toen door dat regime ook niet zacht handig mee omgegaan. Dus Poetin is gewoon verantwoordelijk voor wat daar wordt aangericht. Als je het niet herkent zou ik me maar wat meer gaan verdiepen in een bepaalde duistere periode van Europa.

Engeland is een rechtstaat waar dat soort dingen gewoon onderzocht worden en veroordeeld worden zoals in een normale rechtstaat gebeurt. Engeland en zijn overheid is daar dan ook gewoon verantwoordelijk voor die misdaden. In England werden toen Irakese niet als een soort van untermenschen neergezet wat in Rusland nu wel gebeurt met de Oekraïners. Door de Oekraïners zo neer te zetten schep je het president voor dit soort gruwelheden. Alleen al de speech aan het begin van de oorlog dat Poetin Oekraïne niet erkent als land en als volk zegt genoeg. Als je dat niet ziet of wilt zien tja dan zei het maar zo dan kan je inderdaad altijd het westen er bij betrekken want ja wij hebben inderdaad ook zat foute dingen gedaan. Alleen nemen wij daar over het algemeen onze verantwoording voor. Dat heb ik Rusland nog nooit zien doen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 02:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel zin om wijsneuzerig te doen over de geschiedenis, daar ben ik prima bekend mee. De discussie ging erover of er vanuit Putin directe orders zijn om Oekraïense krijgsgevangenen te verminken. Wat jij allemaal typt is een leuk verhaal, maar het gaat niet direct op de inhoud in.
Ik gaf eerder in dit topic aan dat er door Britse soldaten soortgelijke praktijken zijn uitgevoerd in Irak, inclusief uitgestoken ogen en verbrijzelde botten. Daar is Tony Blair dan voor verantwoordelijk?

God wordt er ook een wakker hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 05:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ twitter ]
Die Duitsers moeten nu koud douchen en de lichten uit doen.

Ik ben alleen maar inhoudelijk. Waardoor krijg je de indruk dat ik niet inhoudelijk en?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah, daar is weer een voorbeeld van de aandacht afleiden van de inhoud richting de persoon. Als je gewoon aangeeft dat te veroordelen, krijg je de insinuatie "niet van harte krijg ik de indruk." Verder geen inhoudelijk verhaal. Is het mogelijk om op de inhoud in te gaan?

Waarom moet dat mens dan perse naar Taiwan?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:46 schreef Simmertje het volgende:
Eventjes off-topic:
https://www.dailymail.co.(...)ml#comments-11062421
Wel steeds duidelijker twee kampen aan het ontstaan wereldwijd.

Ze houden nog al van provoceren lijkt het.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom moet dat mens dan perse naar Taiwan?

Nou neem ik die Robert Bor niet direct heel serieus natuurlijk...quote:Op zaterdag 30 juli 2022 01:09 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
Draadje over waarom dat verhaal over de Himars op het gevangenenkamp in Olenivka weer een Russisch broodje aap verhaal is. Het kamp ligt maar zes kilometer van het front en bovendien zouden Azov-strijders er pas twee dagen geleden naartoe zijn vervoerd. Oekraïense media leggen de schuld bij Wagner, of dat waar is zal moeten blijken maar het lijkt er in ieder geval sterk op dat de Russen weer eens een massa-executie hebben gepleegd waar ze Oekraïne de schuld van proberen te geven. Vragen mensen zich nog af waarom Oekraïeners zich liever doodvechten dan zich aan die Russische beesten over te geven?

Precies, anders dan andere mensen heeft ze het recht niet om te gaan en staan waar ze wil ..quote:Op zaterdag 30 juli 2022 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]

Want het is normaal dat China bepaalt wie wel en wie niet naar Taiwan mag reizen...quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ze houden nog al van provoceren lijkt het.

Kan ook een buitenaardse aanval geweest zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou neem ik die Robert Bor niet direct heel serieus natuurlijk...
https://opiniez.com/author/robertbor101/
En dat dat kamp maar 6km van het front ligt zegt natuurlijk niks over de afstand waarop feitelijk geschoten is. Want wel de bruggen met HIMARS (nog dichterbij het cront) bestoken maar dit zou niet kunnen?

quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies, anders dan andere mensen heeft ze het recht niet om te gaan en staan waar ze wil ..

Het is off-topic.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja gewoon doen want andere mensen gaan daar ook op vakantie.

Ja, precies.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja gewoon doen want andere mensen gaan daar ook op vakantie.

Klopt, maar de rode draad is wel dat uiteindelijk Amerika overal de schuld van krijgt.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is off-topic.
Daarnaast gaat China niet over wat Taiwan aan bezoek ontvangt.

Enige echte red flag die ik zie is dat die gevangenen een paar dagen geleden zijn verplaatst naar 6km van het feitquote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou neem ik die Robert Bor niet direct heel serieus natuurlijk...
https://opiniez.com/author/robertbor101/
En dat dat kamp maar 6km van het front ligt zegt natuurlijk niks over de afstand waarop feitelijk geschoten is. Want wel de bruggen met HIMARS (nog dichterbij het front) bestoken maar dit zou niet kunnen?

Nu iedereen toch aan het gissen is.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Enige echte red flag die ik zie is dat die gevangenen een paar dagen geleden zijn verplaatst naar 6km van het feit
Waarom?
Maar dat lijkt hij te missen

Ik ben niet aan het gissen, dat kamp was te dicht bij het frontquote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu iedereen toch aan het gissen is.
Rusland heeft de hal gebruikt voor munitieopslag en dat laten lekken.
Na intel over een aanval (veel corruptie dus ook omkoping) hebben ze de Azov gevangenen daarheen verplaatst. En Oekraïne heeft het beschoten denkende dat het een militair doel was.

Menselijk schild?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het gissen, dat kamp was te dicht bij het front
Vraag is waarom

Eens. Maar deze opmerking van hem ook:quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:51 schreef sp3c het volgende:
Enige echte red flag die ik zie is dat die gevangenen een paar dagen geleden zijn verplaatst naar 6km van het feit
Waarom?
Maar dat lijkt hij te missen
Dus een HIMARS die door het dak slaat en binnen explodeert kan niet? Ze slaan per slot van rekening ook dwars door het wegdek van de bruggen... En verder als er een raket naast je bed landt heb je vast wel de tijd om in dekking te gaan...quote:During the explosion, some of the victims were still on their beds. Since most of them were hardened veterans from Azovstal, they must have known how to react to an artillery barrage and immediatly seek cover. Why did they not?
Unless the explosion came from the inside.

Matig schil danquote:

Ja en waar ga je dekking zoekenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eens. Maar deze opmerking van hem ook:
[..]
Dus een HIMARS die door het dak slaat en binnen explodeert kan niet? Ze slaan per slot van rekening ook dwars door het wegdek van de bruggen... En verder als er een raket naast je bed landt heb je vast wel de tijd om in dekking te gaan...

Mag dat niet dan? Wat hebben die kutchinezen daar mee te maken?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]

Heb je al antwoord op mijn eerdere vragen over jouw opmerkelijke observaties?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 05:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ twitter ]
Die Duitsers moeten nu koud douchen en de lichten uit doen.

Nou wij (het westen) vinden dat dat moet kunnen, de Chinezen niet. (Anders dreig je niet haar uit de lucht te schieten.)quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mag dat niet dan? Wat hebben die kutchinezen daar mee te maken?

De VS en China zijn inderdaad handelspartners, en meer dan dat. Als een vertegenwoordiger van de VS een zakenpartner wil bezoeken lijkt het me niet dat China zich daarmee hoeft te bemoeien.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou wij (het westen) vinden dat dat moet kunnen, de Chinezen niet. (Anders dreig je niet haar uit de lucht te schieten.)
Maar wat moet ze er dan? Vakantie? Handel?

Voor het verstevigen van de politieke band. Maar wat is het probleem eigenlijk?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou wij (het westen) vinden dat dat moet kunnen, de Chinezen niet. (Anders dreig je niet haar uit de lucht te schieten.)
Maar wat moet ze er dan? Vakantie? Handel?

Nou ja het verstevigt de politieke band met China niet. Met Thaiwan wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor het verstevigen van de politieke band. Maar wat is het probleem eigenlijk?

China wil iets niet, dus hebben we maar te gehoorzamen. Zoiets?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja het verstevigt de politieke band met China niet. Met Thaiwan wel.
Ik ken het probleem niet, China dreigt haar uit de lucht te schieten en dan is het inval in Taiwan denk ik zo.

Als je even terug bladert zie je dat ik daar eerder al op gereageerd had.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Heb je al antwoord op mijn eerdere vragen over jouw opmerkelijke observaties?
Je weet wel over Zelensky en vrienden en over Trump als president?

quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eens. Maar deze opmerking van hem ook:
[..]
Dus een HIMARS die door het dak slaat en binnen explodeert kan niet? Ze slaan per slot van rekening ook dwars door het wegdek van de bruggen... En verder als er een raket naast je bed landt heb je vast wel de tijd om in dekking te gaan...

quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja en waar ga je dekking zoeken
Onder je bedje?

Waar lees je dat China haar uit de lucht dreigt te schieten?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja het verstevigt de politieke band met China niet. Met Thaiwan wel.
Ik ken het probleem niet, China dreigt haar uit de lucht te schieten en dan is het inval in Taiwan denk ik zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |