Welnee, die houden vooral de schijn op door massa's mensen van overal en nergens door de gehaktmolen te gooien.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Rusland is aan de winnende hand. De enige manier om het om te draaien is boots on the ground en dat was zelfs voor Biden cs onbespreekbaar.
Dit. Dat Poetin militair zijn macht/rijk probeert te vergroten mag wel duidelijk zijn. Georgië, Syrië, de Krim en de Donbas, en toen volledig Oekraïne.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom is dat laatste een fabel? Poetin is al meer dan een decennium bezig om geleidelijk aan buurlanden te veroveren, van binnenuit binnen de Russische invloedssfeer te krijgen en ga zo maar door. Het is niet voor niets dat de Polen zich tot de tanden toe aan het bewapenen zijn, dat een Finland en Zweden bij de NAVO zijn gegaan, dat de Baltische staten in de hoogste staat van paraatheid zijn en zo verder. Als je dit ziet als een klein conflictje dan heb je toch echt wel een enorme dosis geopolitieke naïviteit.
Binnen de invloedsfeer is wat anders dan veroveren. Bij Georgië heeft men ook niet doorgebeten.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom is dat laatste een fabel? Poetin is al meer dan een decennium bezig om geleidelijk aan buurlanden te veroveren, van binnenuit binnen de Russische invloedssfeer te krijgen en ga zo maar door. Het is niet voor niets dat de Polen zich tot de tanden toe aan het bewapenen zijn, dat een Finland en Zweden bij de NAVO zijn gegaan, dat de Baltische staten in de hoogste staat van paraatheid zijn en zo verder. Als je dit ziet als een klein conflictje dan heb je toch echt wel een enorme dosis geopolitieke naïviteit.
Ach, gamechanger nummer 5.389…quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekraïne zet nu laserwapens in en de Russen doen de logistiek nu met ezels omdat de voertuigen op zijn. Het enige wat Oekraïne moet doen is die onuitputtelijke hoeveelheid kanonnenvoer die Poetin op ze afstuurt kapot blijven schieten.
Of dat laserwapen een eigen product is of dat ze een Brits systeem hebben is niet zeker, maar ze hebben wel iets.
Bekijk deze YouTube-video
Vrijwel iedere dag een uur of 6-7.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb jij de afgelopen +- 10 jaar liggen slapen of wat?
Doorvechten. Levert iedere dag verlies van mensenlevens op, schade aan gebouwen, enz.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat schaadt henzelf? Terugslaan? Duh.
Vooral gewoon horen wat je wilt horenquote:Op woensdag 26 februari 2025 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb jij de afgelopen +- 10 jaar liggen slapen of wat?
Heeft niets te maken met mores. Ik zou ook willen dat misdaad niet loont, maar als je het mij vraagt dan constateer ik dat misdaad in de meeste gevallen weldegelijk loont.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En gelukkig hebben sommige mensen nog wel een morele standaard om dat uitgangspunt na te streven. Dat de jouwe meer kenmerken heeft met Trump waar het niet zoveel uitmaakt wie een oorlog gestart is zegt vooral veel over jou en niet over ons
Laatste houdt helaas in dat er onderling toch beter gepraat dient te worden. Het initiatief daartoe, inclusief de 'goede wil' moet van meerdere kanten blijven komen!quote:Artikel door admin • 12m •Rusland verwerpt plan om oorlog in Oekraïne te ‘bevriezen’ langs huidige frontlinies
Rusland is niet geïnteresseerd in het bevriezen van de oorlog die het begonnen is in Oekraïne langs de huidige frontlinies en heeft zich gericht tegen de voortdurende westerse militaire steun voor Kiev.
De Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergei Lavrov, maakte deze opmerkingen woensdag tijdens een bezoek aan de Qatarese hoofdstad Doha, terwijl er nog steeds wordt gespeculeerd over de vraag of president Donald Trump kan helpen bij het sluiten van een overeenkomst om een einde te maken aan het drie jaar oude conflict.
Over het vooruitzicht van het beëindigen van de vijandelijkheden op de huidige frontline zei Lavrov dat “dit niet zal gebeuren”.
© https://www.msn.com/nl-nl(...)86baa9ac51edb2a&ei=8
Ik vind het vrij bijzonder dat jij denkt dat er onder Trump een duurzame vrede kan komen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
Als dat onder Trump gebeurt, prima wat mij betreft. Mij bekruipt echter het gevoel dat sommigen zo’n hekel aan Trump hebben dat ze nog liever hebben dat WO3 uitbreekt onder hem dan een duurzame vrede ontstaat…
Dat vind ik zelf vrij bijzonder.
Of het hem gaat lukken? Geen idee. Afwachten maar. Het is niet alsof hij het alleen doet. Wellicht zitten de juiste poppetjes in zijn omgeving waardoor het hem wel lukt.
Natuurlijk. Hoeveel terreinwinst heeft Oekraïne exact in 2024 geboekt?quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, die houden vooral de schijn op door massa's mensen van overal en nergens door de gehaktmolen te gooien.
Gelukkig las Churchill Grimm.....quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is een mooi uitgangspunt, maar de wereld werkt nu eenmaal niet zo. Dat is het boek van de gebr. Grimm…
Wapen hebben de Oekrainers zelf ontwikkeld, en is al een tijdje operationeel, de Trident (tryzub)quote:
Niet veel, maar dat is bij een uitputtingsoorlog ook niet nodig.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Hoeveel terreinwinst heeft Oekraïne exact in 2024 geboekt?
Dat is irrelevant aan winnen ja of nee.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, die houden vooral de schijn op door massa's mensen van overal en nergens door de gehaktmolen te gooien.
Ja, helaas wel.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat kan vechten is eindig en daar zit de achilleshiel van Oekraïne.
https://warontherocks.com(...)wer-in-ukraines-war/quote:All of this is not to say that longer-ranged Western missiles do not have real utility for Ukraine, nor that they should necessarily be withheld. ATACMS and systems like British and French Storm Shadow/SCALP cruise missiles enable disruption of Russian command centers and logistics nodes. But the impact of deep strike weapons on Ukraine’s war is limited, while insufficient military manpower is likely to be the most important factor in the war’s outcome.
Jij en ik weten niet wat er allemaal precies besproken word en wat het plan is.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het vrij bijzonder dat jij denkt dat er onder Trump een duurzame vrede kan komen.
Even de feiten op een rij:
- Poetin is in 2022 Oekraïne binnengevallen en heeft geprobeerd het hele land te veroveren (wat duidelijk onderdeel is van een patroon).
- Trump heeft nu met Poetin gebeld en aangekondigd dat Oekraïne geen lid mag worden van de NAVO en dat er geen Amerikaanse militairen in Oekraïne komen. Trump heeft dus belangrijke drukmiddelen weggegeven en Rusland heeft geen concessies gedaan (nogal logisch omdat Poetin zich nu gesteund voelt door Trump).
- Nu wil Trump waardevolle grondstoffen uit Oekraïne, als tegoed voor steun die onder Biden gegeven is.
Nou, we zijn echt op weg naar een duurzame vrede. Oekraïne onder druk zetten en laten betalen, en het land dat een ander land verovert en tal van misdaden begaat belonen.
(Trump had eigenlijk tegen Poetin moeten zeggen dat hij zijn grondstoffen af moest staan, hij heeft ze gestolen en is deze oorlog begonnen.)
En Europa staat er straks berooid bij met miljarden aan militair materiaal wat verdampt is, miljarden aan leningen die nooit worden terugbetaald. En de VS en Rusland verdelen de poen met aasgier China.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het vrij bijzonder dat jij denkt dat er onder Trump een duurzame vrede kan komen.
Even de feiten op een rij:
- Poetin is in 2022 Oekraïne binnengevallen en heeft geprobeerd het hele land te veroveren (wat duidelijk onderdeel is van een patroon).
- Trump heeft nu met Poetin gebeld en aangekondigd dat Oekraïne geen lid mag worden van de NAVO en dat er geen Amerikaanse militairen in Oekraïne komen. Trump heeft dus belangrijke drukmiddelen weggegeven en Rusland heeft geen concessies gedaan (nogal logisch omdat Poetin zich nu gesteund voelt door Trump).
- Nu wil Trump waardevolle grondstoffen uit Oekraïne, als tegoed voor steun die onder Biden gegeven is.
Nou, we zijn echt op weg naar een duurzame vrede. Oekraïne onder druk zetten en laten betalen, en het land dat een ander land verovert en tal van misdaden begaat belonen.
(Trump had eigenlijk tegen Poetin moeten zeggen dat hij zijn grondstoffen af moest staan, hij heeft ze gestolen en is deze oorlog begonnen.)
Ook van Rusland. Anders zouden er geen mensen op krukken en Noord-Koreanen aan het front zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat kan vechten is eindig en daar zit de achilleshiel van Oekraïne.
Mensen op krukken is blijkbaar genoeg om Oekraïne tegen te houden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ook van Rusland. Anders zouden er geen mensen op krukken en Noord-Koreanen aan het front zijn.
En aan olieraffinaderijen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Doorvechten. Levert iedere dag verlies van mensenlevens op, schade aan gebouwen, enz.
Jawel, er komt een moment dat het niet meer vol te houden is.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is irrelevant aan winnen ja of nee.
Dat anderen erin meegaan betekent niet dat wat Trump doet slim is.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij en ik weten niet wat er allemaal precies besproken word en wat het plan is.
Kijk, het is niet dat Trump helemaal alleen handelt. Als het echt zo is dat Trump alles weg wil geven en niets terug wil hebben dan is het raar dat iedereen om hem heen daar gewoon zonder meer in meegaat.
Oekraïne valt er niet aan. Die dronen de lui de tering in. Die echte aanvallen zullen heus wel een keer komen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mensen op krukken is blijkbaar genoeg om Oekraïne tegen te houden.
Het antwoord is: terrein verloren.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet veel, maar dat is bij een uitputtingsoorlog ook niet nodig.
En? Met terrein alleen ben je er niet.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het antwoord is: terrein verloren.
Er is nog steeds geen echte mobilisatie geweest…quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ook van Rusland. Anders zouden er geen mensen op krukken en Noord-Koreanen aan het front zijn.
Dat is ook wat lastig met het personeelstekort in de fabrieken.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is nog steeds geen echte mobilisatie geweest…
't zelfde argument als 3 jaar geledenquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, er komt een moment dat het niet meer vol te houden is.
Dat is copequote:Op woensdag 26 februari 2025 13:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die echte aanvallen zullen heus wel een keer komen.
Ik blijf het redelijk bizar vinden dat zelfs nu nog mensen geloven in een wonder waarin Oekraïne nog de Russen hun land uit zal schoppen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
En? Met terrein alleen ben je er niet.
Antwoord is nog altijd hetzelfde. Bij een uitputtingsoorlog gaat het daar niet om.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het antwoord is: terrein verloren.
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er een groot verschil is tussen wat in de Westerse pers wordt beweerd over de situatie aldaar en de feitelijke situatie.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is ook wat lastig met het personeelstekort in de fabrieken.
Hahahah uit eerste hand nog welquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er een groot verschil is tussen wat in de Westerse pers wordt beweerd over de situatie aldaar en de feitelijke situatie.
Post 217 speciaal voor jou dan.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Antwoord is nog altijd hetzelfde. Bij een uitputtingsoorlog gaat het daar niet om.
Washington ligt niet in Rusland, domoor.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahahah uit eerste hand nog wel
Je bent ook nog eens correspondent in Washington ofzo?
Hoe lang duurde het voordat het westfront in WO1 significant veranderde? Een kleine vier jaar. Tussen de val van Frankrijk en Overlord zat ook vier jaar. Dus ik maak me niet heel veel zorgen.quote:
Vind het al heel wat dat je het hun land noemtquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik blijf het redelijk bizar vinden dat zelfs nu nog mensen geloven in een wonder waarin Oekraïne nog de Russen hun land uit zal schoppen.
Maar goed, we zullen zien…
Ben je er ook zo eentje die denkt dat Zelensky 200 huizen heeft in het buitenland met honderden personeelsleden?quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er een groot verschil is tussen wat in de Westerse pers wordt beweerd over de situatie aldaar en de feitelijke situatie.
Daar zal Zelensky dan wel mee komen.quote:
Ik vind de suggestie die je doet, zeker voor een mod, vrij schofterig.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Vind het al heel wat dat je het hun land noemt
De Oekraïense drones gaan gewoon vrolijk door met het in puin gooien van Russische olieraffinaderijen. Verder is het Russische offensief tot stilstand gekomen, hier en daar worden ze weer wat terug gedreven. Soms stormen Russen op een positie af en krijgen ze een bende clustermunitie en drones om hun oren. Verder is het All Quiet on the Ukranian Front.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:22 schreef bianconeri het volgende:
Ik mis het Oekraine nieuws wel echt.
Nog steeds die bagger over de VS en nooit posts over de oorlog zelf.
Wat doen de drones, wat doen de partijen. Wat?
Daar gaat het om.
Het is een beetje hetzelfde niveau als de post waar ik op reageerde iddquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind de suggestie die je doet, zeker voor een mod, vrij schofterig.
Ik heb nooit iets anders beweerd dan dat Rusland deze oorlog niet had mogen beginnen. Dat is ook niet echt een mening ofzo, maar een uitvloeisel van het internationale recht.
Ook een laffe suggestie…quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ben je er ook zo eentje die denkt dat Zelensky 200 huizen heeft in het buitenland met honderden personeelsleden?
En als de oplossing zo simpel is… waarom zit Europa dan zo op de handen?quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar zal Zelensky dan wel mee komen.
Maar met geld kun je in Afrika een hoop schietgrage jongens regelen.
Europa heeft nogal de neiging pas besluiten te nemen als de druk zo hoog is dat alles vloeibaar is geworden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En als de oplossing zo simpel is… waarom zit Europa dan zo op de handen?
Doen ze niet. Ze maken zoveel mogelijk Russen dood en daarna trekken ze zich terug. Dan pakken die Russen het dorp en schiet de AFU ze de hel in met artillerie en drones, want elk hoekje is dan natuurlijk wel bekend en verstoppen is lastig. En natuurlijk vallen er dan ook doden en gewonden bij de AFU. Maar het is oorlog. Vluchten van je positie is ook niet bepaald slim.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:30 schreef sp3c het volgende:
Oekraïners moeten zichzelf sowieso niet iedere keer doorvechten om ieder flopdorp
En wat is jouw excuus voor Biden? Die moesten ze om de 5 minuten vertellen dat er oorlog is in Oekraïne?quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Europa heeft nogal de neiging pas besluiten te nemen als de druk zo hoog is dat alles vloeibaar is geworden.
Vluchten en terugtrekken zijn niet hetzelfdequote:Op woensdag 26 februari 2025 13:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Doen ze niet. Ze maken zoveel mogelijk Russen dood en daarna trekken ze zich terug. Dan pakken die Russen het dorp en schiet de AFU ze de hel in met artillerie en drones, want elk hoekje is dan natuurlijk wel bekend en verstoppen is lastig. En natuurlijk vallen er dan ook doden en gewonden bij de AFU. Maar het is oorlog. Vluchten van je positie is ook niet bepaald slim.
Ze trekken zich toch ook terug als het moet? Wel pas na het doden van veel Russen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Vluchten en terugtrekken zijn niet hetzelfde
Na het verliezen van (imo) teveel Oekraïnersquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze trekken zich toch ook terug als het moet? Wel pas na het doden van veel Russen.
Als het er teveel zouden zijn zouden ze zelf vluchten.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Na het verliezen van (imo) teveel Oekraïners
Ok deze logica kan ik niet tegenopquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als het er teveel zouden zijn zouden ze zelf vluchten.
Ach, zo had ik de deal niet bekeken. De grondstoffendeal is in zekere zin ook een downer voor de Russen.quote:The Russians began to suspect something…
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lizqbdl5jk2r
Als de verliezen te groot worden breekt de soldaat. Dan krijg je paniek en dan gaan ze rennen. Dat zag je toen bij de Russen in Kharkiv. Ineens donderstraalde het front daar in elkaar.quote:
Ja, of een der partijen moet meer concessies doenquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:02 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
[..]
Laatste houdt helaas in dat er onderling toch beter gepraat dient te worden. Het initiatief daartoe, inclusief de 'goede wil' moet van meerdere kanten blijven komen!
Ja surequote:Op woensdag 26 februari 2025 13:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de verliezen te groot worden breekt de soldaat. Dan krijg je paniek en dan gaan ze rennen. Dat zag je toen bij de Russen in Kharkiv. Ineens donderstraalde het front daar in elkaar.
Er zijn heel veel redenen waar men 'niet doorgezet' heeft omdat Rusland ook niet de middelen heeft om onbeperkt oorlog te voeren. Als je in 5 landen je manschappen in de gehaktmolen gooit zoals je dat in Oekraïne doet heb je binnen de kortste keer niets meer over.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Binnen de invloedsfeer is wat anders dan veroveren. Bij Georgië heeft men ook niet doorgebeten.
Maar goed, het is vooral een fabel omdat het nergens echt uit blijkt.
Mag ik het antwoord op mijn vraag?
Die kans acht ik overigens vrij klein, óók tijdens deze 2e termijn van Trump. Trump gebruikt dit gewoon als pressiemiddel om de EU in beweging te krijgen (met succes waarschijnlijk).quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:02 schreef Monolith het volgende:
En laten we wel wezen, als de VS echt z'n handen van Europa aftrekt, dan hebben we hier gewoon een groot probleem qua defensiecapaciteiten en zeker zonder echt radicale omslag een decennium nodig om volledig op kracht te komen.
Die fregatten bouwen ze ook voor de US Navy. Misschien kunnen ze die in aanbouw zijn gewoon in beslag nemen. Hoewel, met de kill-switch die ze ongetwijfeld inbouwen -zie F35- is het misschien slimmer ze wel aan de VS te geven, voor het geval dat.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lj3gpe7di22j
🇫🇷 The French Ministry of Defense plans to purchase 20-30 additional Rafale, as well as increase the number of Lorraine-class frigates from 15 to 18.
Met als gevolg dat Europa de Amerikanen hier niet meer nodig heeft. Met verlies van Amerikaanse invloed tot gevolg.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die kans acht ik overigens vrij klein, óók tijdens deze 2e termijn van Trump. Trump gebruikt dit gewoon als pressiemiddel om de EU in beweging te krijgen (met succes waarschijnlijk).
Nee natuurlijk nietquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die fregatten bouwen ze ook voor de US Navy. Misschien kunnen ze die in aanbouw zijn gewoon in beslag nemen. Hoewel, met de kill-switch die ze ongetwijfeld inbouwen -zie F35- is het misschien slimmer ze wel aan de VS te geven, voor het geval dat.
Denk je niet dat Macron een knop op zijn bureau heeft die hij kan indrukken en dat er dan een rubber dopje uit de bodem van zo'n Constellation fregat floept en het schip zinkt? De Amerikanen bouwen zoiets in in de F-35's heb ik gisteren geleerd. De Fransen zouden wel stom zijn om het ook niet te doen.quote:
Geen idee wat hier aan de hand isquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Denk je niet dat Macron een knop op zijn bureau heeft die hij kan indrukken en dat er dan een rubber dopje uit de bodem van zo'n Constellation fregat floept en het schip zinkt? De Amerikanen bouwen zoiets in in de F-35's heb ik gisteren geleerd. De Fransen zouden wel stom zijn om het ook niet te doen.
quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lj2vwxur2s2m
🇺🇦 Ukrainian Special Operations Forces eliminated a platoon of Russian forces during a raid on an industrial complex in the Donetsk sector. One Russian was captured and revealed the location of his unit and ammo depots—these arsenals were destroyed the same day.
https://t.me/noel_reports/24881
Ik weet het niet. Trump is echt gewoon vrij simpel in z'n denken. Iedereen met een beetje strategisch inzicht ziet dat dat een domme keus is, maar waar in z'n eerst termijn die mensen nog in z'n kabinet zaten, zit dat nu vol met sycofanten en types die vooral een obsessie lijken te hebben met transgenders in het leger en minder met complexe geopolitieke aangelegenheden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die kans acht ik overigens vrij klein, óók tijdens deze 2e termijn van Trump. Trump gebruikt dit gewoon als pressiemiddel om de EU in beweging te krijgen (met succes waarschijnlijk).
Ik weet het ook niet. Maar is het niet een experiment om complexe geopolitieke aangelegenheden geheel anders aan te gaan pakken, en op te schuiven in verdere privatisering van de rechtstaat? Die obsessie met transgenders is gewoon een oekaze. Geldkraan dicht voor USAID een ramp voor een veel humanitaire projecten in door oorlog getroffen gebieden. Het lijkt alsof de USA onder Trump de EU te ingewikkeld vind, en heeft de zwakke punten van de EU, goed in kaart gebracht de afgelopen vier jaar zodat hij deze termijn de EU aan kan vallen, omdat hij nu eenmaal liever op bilateraal nivieau politiek bedrijft om landen tegen elkaar uit te spelen, en in veel van de lidstaten en negatieve sentimenten over de EU zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Trump is echt gewoon vrij simpel in z'n denken. Iedereen met een beetje strategisch inzicht ziet dat dat een domme keus is, maar waar in z'n eerst termijn die mensen nog in z'n kabinet zaten, zit dat nu vol met sycofanten en types die vooral een obsessie lijken te hebben met transgenders in het leger en minder met complexe geopolitieke aangelegenheden.
Je weet dat Chamberlain het fundament voor de Britse oorlogsindustrie heeft opgezet?quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, of een der partijen moet meer concessies doen
Soms zou het helemaal niet erg zijn om Chamberlaine als inspriatie te nemen.
Ik geloof ook helemaal niet in diepere strategieën die Trump toe zou passen. Het is vooral zijn aanhang - en hordes Europeanen die hem het voordeel van de twijfel willen geven - die in elke krankzinnige koerswijziging een of andere briljante schaakzet denken te ontwaren.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Trump is echt gewoon vrij simpel in z'n denken. Iedereen met een beetje strategisch inzicht ziet dat dat een domme keus is, maar waar in z'n eerst termijn die mensen nog in z'n kabinet zaten, zit dat nu vol met sycofanten en types die vooral een obsessie lijken te hebben met transgenders in het leger en minder met complexe geopolitieke aangelegenheden.
Niet zo generaliseren: ik hoor en lees via Amerikaanse vrienden dat men via DOGE immens aan het snijden is en mensen zonder pardon ontslagen worden op basis van "niet goed functioneren"quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus dat moet je wel meewegen, dat er groot optimisme leeft onder de Amerikaanse bevolking.
Die zullen ook iets hebben van "niet onze oorlogen".quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Die ene gek uit Amerika was laatst bij geloof ik een vandaag ofzo. (Michiel Vos)
De man is aardig links, was ook tegen Trump, maar was nu ook bevangen met optimisme wat in heel Amerika leeft. Schijnbaar is de sfeer er erg goed en zijn de meeste mensen blij dat er zaken veranderen. Vooral in de binnenlandse politiek, maar ook de miljarden (niet meer) naar de oorlog en strijd tegen Europa vinden ze fantastisch.
Dus dat moet je wel meewegen, dat er groot optimisme leeft onder de Amerikaanse bevolking.
Klopt. Maar je kan wel voorkomen dat je er geld aan uitgeeft, en van dat geld weer omeletten kunt bakken.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef Ulx het volgende:
Grappig, ik las net dat het vertrouwen in de economie wegzakt. Mensen krijgen door dat je van gescheiden toiletten en andere culture-war issues geen omeletten kunt bakken.
De waarheid ligt zoals vaak in het midden, in overwegend democratische gebieden is men erg ontevreden in conservatieve gebieden is men juist in opperbeste stemming.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef Ulx het volgende:
Grappig, ik las net dat het vertrouwen in de economie wegzakt. Mensen krijgen door dat je van gescheiden toiletten en andere culture-war issues geen omeletten kunt bakken.
De massaontslagen in Washington worden in landelijke gebieden als zeer positief gezien. Ik kom vaak in Texas en daar beziet men dit allemaal zeer positief.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet zo generaliseren: ik hoor en lees via Amerikaanse vrienden dat men via DOGE immens aan het snijden is en mensen zonder pardon ontslagen worden op basis van "niet goed functioneren"
https://edition.cnn.com/2(...)s-layoffs/index.html
Het is echt niet zo dat er een hosanna sfeer heerst in de VS, de prijzen blijven stelselmatig hoog/groeien en eigenlijk is er nog niks concreets gebeurd aan hoe de mensen daar het leven ervaren: in hun portemonnee. Trump heeft zich vrijwel uitsluitend gericht op acties om de achterban tevreden te houden, maar echt binnenlands beleid met impact kun je 'm nauwelijks op betrappen.
Dat optimisme blijkt juist niet uit de peilingen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Die ene gek uit Amerika was laatst bij geloof ik een vandaag ofzo. (Michiel Vos)
De man is aardig links, was ook tegen Trump, maar was nu ook bevangen met optimisme wat in heel Amerika leeft. Schijnbaar is de sfeer er erg goed en zijn de meeste mensen blij dat er zaken veranderen. Vooral in de binnenlandse politiek, maar ook de miljarden (niet meer) naar de oorlog en strijd tegen Europa vinden ze fantastisch.
Puur gebaseerd op een compleet zwart/wit denken want Washington is de bron van het kwaad. Het is dat het land te groot en verdeeld is, anders was er al lang (weer) een burgeroorlog uitgebroken.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De massaontslagen in Washington worden in landelijke gebieden als zeer positief gezien. Ik kom vaak in Texas en daar beziet men dit allemaal zeer positief.
Cool.quote:‼️"Now we are starting to shoot down Shahed kamikaze drones with FPV drones. And this is already giving real results." - commander of the Unmanned Systems Forces of Ukraine
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lj3m6knscs23
Ja, altijd leuk als mensen massaal hun baan verliezen. Zeker in een land als de VS, waar het sociale vangnet beperkt is. En vind maar eens een nieuwe (goede) baan als duizenden concurrenten net als jou op straat zijn gezet.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De massaontslagen in Washington worden in landelijke gebieden als zeer positief gezien. Ik kom vaak in Texas en daar beziet men dit allemaal zeer positief.
quote:🔥 AFU struck a number of strategic objects of the Russian invaders in the Krasnodar Territory and occupied Crimea, - General Staff
Among other things, the military airfields "Saky" and "Kacha", as well as the Tuapse Oil Refinery, were hit.
The Tuapse Oil Refinery processes oil with a declared volume of 12 million tons/year. More than 90% of the produced oil products are exported. At least 40 explosions were recorded in the area of the oil refinery.
https://nos.nl/collectie/(...)veiligheidsgarantiesquote:De Oekraïense president Zelensky zegt dat het raamwerk voor een grondstoffendeal met de Verenigde Staten klaar is, maar dat er nog gesproken moet worden over de voor Oekraïne cruciale veiligheidsgaranties. Zelensky bevestigde daarmee berichtgeving van gisteravond over een op handen zijnde grondstoffendeal tussen de VS en Oekraïne.
Ja als Europa muur er omheen; geld behouden en ze zoeken het maar uit. Wat een naaistreek.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)veiligheidsgaranties
Ja, dat is allemaal leuk en aardig maar zo denkt de landelijke Amerikaan niet.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, altijd leuk als mensen massaal hun baan verliezen. Zeker in een land als de VS, waar het sociale vangnet beperkt is. En vind maar eens een nieuwe (goede) baan als duizenden concurrenten net als jou op straat zijn gezet.
Ik vind ook dat je kritisch mag kijken naar de bureaucratie. Maar deze botte bijl-aanpak slaat natuurlijk nergens op. USAID wordt in een paar weken tijd teruggebracht van 10k naar 300 werknemers. Waar gaat dat over? Ambtenaren zijn ook gewoon mensen, net als jij en ik. Voor hen is het ook kut om hun baan te verliezen, zeker als ze er al jaren werken.
Maar goed, ben benieuwd hoe het diepe snijden in Medicaid en Medicare gaat vallen. Zoals @:Monolith al opmerkte in een ander topic: dat zijn maatregelen die de meeste Amerikanen wel gaan raken. En leg als volksvertegenwoordiger maar eens uit dat deze bezuinigingen zijn doorgevoerd om ruimte te maken voor een belastingverlaging waar met name de rijken van profiteren.
Onzin, ook landelijke Amerikanen verliezen hun banen nu.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat is allemaal leuk en aardig maar zo denkt de landelijke Amerikaan niet.
Het komt er ongeveer op het volgende neer: "en wij maar belasting betalen voor die smerige uitvreters in Washington die massaal geld over de balk smijten".
Heb jij wel eens gekeken wat het budget deficit is? Dat kun je niet structureel blijven volhouden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, altijd leuk als mensen massaal hun baan verliezen. Zeker in een land als de VS, waar het sociale vangnet beperkt is. En vind maar eens een nieuwe (goede) baan als duizenden concurrenten net als jou op straat zijn gezet.
Ik vind ook dat je kritisch mag kijken naar de bureaucratie. Maar deze botte bijl-aanpak slaat natuurlijk nergens op. USAID wordt in een paar weken tijd teruggebracht van 10k naar 300 werknemers. Waar gaat dat over? Ambtenaren zijn ook gewoon mensen, net als jij en ik. Voor hen is het ook kut om hun baan te verliezen, zeker als ze er al jaren werken.
Maar goed, ben benieuwd hoe het diepe snijden in Medicaid en Medicare gaat vallen. Zoals @:Monolith al opmerkte in een ander topic: dat zijn maatregelen die de meeste Amerikanen wel gaan raken. En leg als volksvertegenwoordiger maar eens uit dat deze bezuinigingen zijn doorgevoerd om ruimte te maken voor een belastingverlaging waar met name de rijken van profiteren.
Mits ze naar Washington verhuist zijn en daar voor de overheid werken. De meesten hebben liever belastingverlagingen en minder overheidsinvloed.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin, ook landelijke Amerikanen verliezen ook hun banen nu.
Hun hele financiële stelsel is in feite niet houdbaar. De enige reden dat het lukt is de Petro dollar.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gekeken wat het budget deficit is? Dat kun je niet structureel blijven volhouden.
Helemaal niet, hoe kom je hier bij?quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mits ze naar Washington verhuist zijn en daar voor de overheid werken.
Weet jij wat een vals dilemma is?quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gekeken wat het budget deficit is? Dat kun je niet structureel blijven volhouden.
Eens, geen verschil van mening.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hun hele financiële stelsel is in feite niet houdbaar. De enige reden dat het lukt is de Petro dollar.
Klopt, daarom wilde Reagan het ook terugbrengen want anders was het over in 1986.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |