abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216841659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Trump is echt gewoon vrij simpel in z'n denken. Iedereen met een beetje strategisch inzicht ziet dat dat een domme keus is, maar waar in z'n eerst termijn die mensen nog in z'n kabinet zaten, zit dat nu vol met sycofanten en types die vooral een obsessie lijken te hebben met transgenders in het leger en minder met complexe geopolitieke aangelegenheden.
Ik geloof ook helemaal niet in diepere strategieën die Trump toe zou passen. Het is vooral zijn aanhang - en hordes Europeanen die hem het voordeel van de twijfel willen geven - die in elke krankzinnige koerswijziging een of andere briljante schaakzet denken te ontwaren.

Trump is nou juist what you see is what you get.

Die ontmoeting met Kim Jung-Un, schuilde daar een of ander briljant plan voor duurzame vrede achter? Nee, het was daadwerkelijk zo stupide als het eruit zag. Trump sleepte er een kutdeal uit en wist de geïsoleerde kleine dictator even een plek te geven op het internationale podium.

Het verraad van de Koerden in Syrië, zat daar een diepere strategie achter? Nee, totaal niet. Het was net zo bot als het eruit zag: Trump liet de Koerden in de steek met een massaslachting als gevolg.

En dan de start van de zogenaamde vredesonderhandelingen in Ryad. Was dat de eerste zet in een briljant schaakspel? Nee, wederom was het een gevalletje: what you see is what you get. Tijdens de campagne haalde Trump regelmatig uit naar Zelensky, terwijl hij vol lof was over Poetin. En wat zien we deze weken: de VS keert zich van het westen en omarmt de Russen.

Dus nee, ik verwacht niet dat Trump de EU onder druk zet om bepaalde zaken te bereiken. Het is precies zoals iedereen in zijn omgeving al jaren roept (waaronder Bolton en zijn voormalige generaals): Trump heeft de schurft aan zijn Europese bondgenoten en gelooft niet in bondgenootschappen als de NAVO. Dat is wat we nu zien. Met zoiets als het verhogen van het Defensiebudget door NAVO-lidstaten heeft het niks te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 26-02-2025 15:38:59 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216841940
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_216842053
Die ene gek uit Amerika was laatst bij geloof ik een vandaag ofzo. (Michiel Vos)

De man is aardig links, was ook tegen Trump, maar was nu ook bevangen met optimisme wat in heel Amerika leeft. Schijnbaar is de sfeer er erg goed en zijn de meeste mensen blij dat er zaken veranderen. Vooral in de binnenlandse politiek, maar ook de miljarden (niet meer) naar de oorlog en strijd tegen Europa vinden ze fantastisch.
Dus dat moet je wel meewegen, dat er groot optimisme leeft onder de Amerikaanse bevolking.
Vakman pur sang
pi_216842150
Grappig, ik las net dat het vertrouwen in de economie wegzakt. Mensen krijgen door dat je van gescheiden toiletten en andere culture-war issues geen omeletten kunt bakken.
pi_216842152
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus dat moet je wel meewegen, dat er groot optimisme leeft onder de Amerikaanse bevolking.
Niet zo generaliseren: ik hoor en lees via Amerikaanse vrienden dat men via DOGE immens aan het snijden is en mensen zonder pardon ontslagen worden op basis van "niet goed functioneren"

https://edition.cnn.com/2(...)s-layoffs/index.html

Het is echt niet zo dat er een hosanna sfeer heerst in de VS, de prijzen blijven stelselmatig hoog/groeien en eigenlijk is er nog niks concreets gebeurd aan hoe de mensen daar het leven ervaren: in hun portemonnee. Trump heeft zich vrijwel uitsluitend gericht op acties om de achterban tevreden te houden, maar echt binnenlands beleid met impact kun je 'm nauwelijks op betrappen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216842162
quote:
Die ene gek uit Amerika was laatst bij geloof ik een vandaag ofzo. (Michiel Vos)

De man is aardig links, was ook tegen Trump, maar was nu ook bevangen met optimisme wat in heel Amerika leeft. Schijnbaar is de sfeer er erg goed en zijn de meeste mensen blij dat er zaken veranderen. Vooral in de binnenlandse politiek, maar ook de miljarden (niet meer) naar de oorlog en strijd tegen Europa vinden ze fantastisch.
Die zullen ook iets hebben van "niet onze oorlogen".

Had die Vos ook wat argumenten over waar dat anti-Europa sentiment gevoed heeft?

Voor de gewone Amerikanen mag je hopen dat het veilig blijft in hun land.
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:52:04 #282
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216842164
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef Ulx het volgende:
Grappig, ik las net dat het vertrouwen in de economie wegzakt. Mensen krijgen door dat je van gescheiden toiletten en andere culture-war issues geen omeletten kunt bakken.
Klopt. Maar je kan wel voorkomen dat je er geld aan uitgeeft, en van dat geld weer omeletten kunt bakken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:52:10 #283
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216842166
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef Ulx het volgende:
De waarheid ligt zoals vaak in het midden, in overwegend democratische gebieden is men erg ontevreden in conservatieve gebieden is men juist in opperbeste stemming.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:54:00 #284
56749 BlaZ
pi_216842193
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet zo generaliseren: ik hoor en lees via Amerikaanse vrienden dat men via DOGE immens aan het snijden is en mensen zonder pardon ontslagen worden op basis van "niet goed functioneren"

https://edition.cnn.com/2(...)s-layoffs/index.html

Het is echt niet zo dat er een hosanna sfeer heerst in de VS, de prijzen blijven stelselmatig hoog/groeien en eigenlijk is er nog niks concreets gebeurd aan hoe de mensen daar het leven ervaren: in hun portemonnee. Trump heeft zich vrijwel uitsluitend gericht op acties om de achterban tevreden te houden, maar echt binnenlands beleid met impact kun je 'm nauwelijks op betrappen.
De massaontslagen in Washington worden in landelijke gebieden als zeer positief gezien. Ik kom vaak in Texas en daar beziet men dit allemaal zeer positief.
pi_216842206
quote:

Dat optimisme blijkt juist niet uit de peilingen.
Bekijk deze YouTube-video
pi_216842213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De massaontslagen in Washington worden in landelijke gebieden als zeer positief gezien. Ik kom vaak in Texas en daar beziet men dit allemaal zeer positief.
Puur gebaseerd op een compleet zwart/wit denken want Washington is de bron van het kwaad. Het is dat het land te groot en verdeeld is, anders was er al lang (weer) een burgeroorlog uitgebroken.
pi_216842238
quote:
‼️"Now we are starting to shoot down Shahed kamikaze drones with FPV drones. And this is already giving real results." - commander of the Unmanned Systems Forces of Ukraine

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lj3m6knscs23
Cool.
pi_216842245
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, altijd leuk als mensen massaal hun baan verliezen. Zeker in een land als de VS, waar het sociale vangnet beperkt is. En vind maar eens een nieuwe (goede) baan als duizenden concurrenten net als jou op straat zijn gezet.

Ik vind ook dat je kritisch mag kijken naar de bureaucratie. Maar deze botte bijl-aanpak slaat natuurlijk nergens op. USAID wordt in een paar weken tijd teruggebracht van 10k naar 300 werknemers. Waar gaat dat over? Ambtenaren zijn ook gewoon mensen, net als jij en ik. Voor hen is het ook kut om hun baan te verliezen, zeker als ze er al jaren werken.

Maar goed, ben benieuwd hoe het diepe snijden in Medicaid en Medicare gaat vallen. Zoals @Monolith al opmerkte in een ander topic: dat zijn maatregelen die de meeste Amerikanen wel gaan raken. En leg als volksvertegenwoordiger maar eens uit dat deze bezuinigingen zijn doorgevoerd om ruimte te maken voor een belastingverlaging waar met name de rijken van profiteren.
pi_216842274
Is dit niet het Oekraïne topic?

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lj3lyybn6k23

quote:
🔥 AFU struck a number of strategic objects of the Russian invaders in the Krasnodar Territory and occupied Crimea, - General Staff

Among other things, the military airfields "Saky" and "Kacha", as well as the Tuapse Oil Refinery, were hit.

The Tuapse Oil Refinery processes oil with a declared volume of 12 million tons/year. More than 90% of the produced oil products are exported. At least 40 explosions were recorded in the area of ​​​​the oil refinery.
pi_216842281
quote:
De Oekraïense president Zelensky zegt dat het raamwerk voor een grondstoffendeal met de Verenigde Staten klaar is, maar dat er nog gesproken moet worden over de voor Oekraïne cruciale veiligheidsgaranties. Zelensky bevestigde daarmee berichtgeving van gisteravond over een op handen zijnde grondstoffendeal tussen de VS en Oekraïne.
https://nos.nl/collectie/(...)veiligheidsgaranties
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:04:36 #291
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216842302
quote:
Ja als Europa muur er omheen; geld behouden en ze zoeken het maar uit. Wat een naaistreek.
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:05:51 #292
56749 BlaZ
pi_216842314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, altijd leuk als mensen massaal hun baan verliezen. Zeker in een land als de VS, waar het sociale vangnet beperkt is. En vind maar eens een nieuwe (goede) baan als duizenden concurrenten net als jou op straat zijn gezet.

Ik vind ook dat je kritisch mag kijken naar de bureaucratie. Maar deze botte bijl-aanpak slaat natuurlijk nergens op. USAID wordt in een paar weken tijd teruggebracht van 10k naar 300 werknemers. Waar gaat dat over? Ambtenaren zijn ook gewoon mensen, net als jij en ik. Voor hen is het ook kut om hun baan te verliezen, zeker als ze er al jaren werken.

Maar goed, ben benieuwd hoe het diepe snijden in Medicaid en Medicare gaat vallen. Zoals @:Monolith al opmerkte in een ander topic: dat zijn maatregelen die de meeste Amerikanen wel gaan raken. En leg als volksvertegenwoordiger maar eens uit dat deze bezuinigingen zijn doorgevoerd om ruimte te maken voor een belastingverlaging waar met name de rijken van profiteren.
Ja, dat is allemaal leuk en aardig maar zo denkt de landelijke Amerikaan niet.

Het komt er ongeveer op het volgende neer: "en wij maar belasting betalen voor die smerige uitvreters in Washington die massaal geld over de balk smijten".
pi_216842318
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dat is allemaal leuk en aardig maar zo denkt de landelijke Amerikaan niet.

Het komt er ongeveer op het volgende neer: "en wij maar belasting betalen voor die smerige uitvreters in Washington die massaal geld over de balk smijten".
Onzin, ook landelijke Amerikanen verliezen hun banen nu.
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:07:42 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216842329
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, ben benieuwd hoe het diepe snijden in Medicaid en Medicare gaat vallen. Zoals @:Monolith al opmerkte in een ander topic: dat zijn maatregelen die de meeste Amerikanen wel gaan raken. En leg als volksvertegenwoordiger maar eens uit dat deze bezuinigingen zijn doorgevoerd om ruimte te maken voor een belastingverlaging waar met name de rijken van profiteren.
Heb jij wel eens gekeken wat het budget deficit is? Dat kun je niet structureel blijven volhouden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:08:39 #295
56749 BlaZ
pi_216842338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Onzin, ook landelijke Amerikanen verliezen ook hun banen nu.
Mits ze naar Washington verhuist zijn en daar voor de overheid werken. De meesten hebben liever belastingverlagingen en minder overheidsinvloed.

Maar goed, dat is Texas hé, dat is zeker niet representatief voor de hele VS, en zeker heel anders dan de noord-oost kust.
  Forum Admin woensdag 26 februari 2025 @ 16:09:08 #296
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216842344
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb jij wel eens gekeken wat het budget deficit is? Dat kun je niet structureel blijven volhouden.
Hun hele financiële stelsel is in feite niet houdbaar. De enige reden dat het lukt is de Petro dollar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216842346
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Mits ze naar Washington verhuist zijn en daar voor de overheid werken.
Helemaal niet, hoe kom je hier bij?
pi_216842348
quote:

[..]
Weet jij wat een vals dilemma is?
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:09:51 #299
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216842354
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hun hele financiële stelsel is in feite niet houdbaar. De enige reden dat het lukt is de Petro dollar.
Eens, geen verschil van mening.
Maar dat betekent toch dat je iets moet doen aan het tekort?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216842364
quote:

[..]
Klopt, daarom wilde Reagan het ook terugbrengen want anders was het over in 1986.

Oh wacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')