Europa heeft nogal de neiging pas besluiten te nemen als de druk zo hoog is dat alles vloeibaar is geworden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En als de oplossing zo simpel is… waarom zit Europa dan zo op de handen?
Doen ze niet. Ze maken zoveel mogelijk Russen dood en daarna trekken ze zich terug. Dan pakken die Russen het dorp en schiet de AFU ze de hel in met artillerie en drones, want elk hoekje is dan natuurlijk wel bekend en verstoppen is lastig. En natuurlijk vallen er dan ook doden en gewonden bij de AFU. Maar het is oorlog. Vluchten van je positie is ook niet bepaald slim.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:30 schreef sp3c het volgende:
Oekraïners moeten zichzelf sowieso niet iedere keer doorvechten om ieder flopdorp
En wat is jouw excuus voor Biden? Die moesten ze om de 5 minuten vertellen dat er oorlog is in Oekraïne?quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Europa heeft nogal de neiging pas besluiten te nemen als de druk zo hoog is dat alles vloeibaar is geworden.
Vluchten en terugtrekken zijn niet hetzelfdequote:Op woensdag 26 februari 2025 13:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Doen ze niet. Ze maken zoveel mogelijk Russen dood en daarna trekken ze zich terug. Dan pakken die Russen het dorp en schiet de AFU ze de hel in met artillerie en drones, want elk hoekje is dan natuurlijk wel bekend en verstoppen is lastig. En natuurlijk vallen er dan ook doden en gewonden bij de AFU. Maar het is oorlog. Vluchten van je positie is ook niet bepaald slim.
Ze trekken zich toch ook terug als het moet? Wel pas na het doden van veel Russen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Vluchten en terugtrekken zijn niet hetzelfde
Na het verliezen van (imo) teveel Oekraïnersquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze trekken zich toch ook terug als het moet? Wel pas na het doden van veel Russen.
Als het er teveel zouden zijn zouden ze zelf vluchten.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Na het verliezen van (imo) teveel Oekraïners
Ok deze logica kan ik niet tegenopquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als het er teveel zouden zijn zouden ze zelf vluchten.
Ach, zo had ik de deal niet bekeken. De grondstoffendeal is in zekere zin ook een downer voor de Russen.quote:The Russians began to suspect something…
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lizqbdl5jk2r
Als de verliezen te groot worden breekt de soldaat. Dan krijg je paniek en dan gaan ze rennen. Dat zag je toen bij de Russen in Kharkiv. Ineens donderstraalde het front daar in elkaar.quote:
Ja, of een der partijen moet meer concessies doenquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:02 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
[..]
Laatste houdt helaas in dat er onderling toch beter gepraat dient te worden. Het initiatief daartoe, inclusief de 'goede wil' moet van meerdere kanten blijven komen!
Ja surequote:Op woensdag 26 februari 2025 13:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de verliezen te groot worden breekt de soldaat. Dan krijg je paniek en dan gaan ze rennen. Dat zag je toen bij de Russen in Kharkiv. Ineens donderstraalde het front daar in elkaar.
Er zijn heel veel redenen waar men 'niet doorgezet' heeft omdat Rusland ook niet de middelen heeft om onbeperkt oorlog te voeren. Als je in 5 landen je manschappen in de gehaktmolen gooit zoals je dat in Oekraïne doet heb je binnen de kortste keer niets meer over.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Binnen de invloedsfeer is wat anders dan veroveren. Bij Georgië heeft men ook niet doorgebeten.
Maar goed, het is vooral een fabel omdat het nergens echt uit blijkt.
Mag ik het antwoord op mijn vraag?
Die kans acht ik overigens vrij klein, óók tijdens deze 2e termijn van Trump. Trump gebruikt dit gewoon als pressiemiddel om de EU in beweging te krijgen (met succes waarschijnlijk).quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:02 schreef Monolith het volgende:
En laten we wel wezen, als de VS echt z'n handen van Europa aftrekt, dan hebben we hier gewoon een groot probleem qua defensiecapaciteiten en zeker zonder echt radicale omslag een decennium nodig om volledig op kracht te komen.
Die fregatten bouwen ze ook voor de US Navy. Misschien kunnen ze die in aanbouw zijn gewoon in beslag nemen. Hoewel, met de kill-switch die ze ongetwijfeld inbouwen -zie F35- is het misschien slimmer ze wel aan de VS te geven, voor het geval dat.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lj3gpe7di22j
🇫🇷 The French Ministry of Defense plans to purchase 20-30 additional Rafale, as well as increase the number of Lorraine-class frigates from 15 to 18.
Met als gevolg dat Europa de Amerikanen hier niet meer nodig heeft. Met verlies van Amerikaanse invloed tot gevolg.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die kans acht ik overigens vrij klein, óók tijdens deze 2e termijn van Trump. Trump gebruikt dit gewoon als pressiemiddel om de EU in beweging te krijgen (met succes waarschijnlijk).
Nee natuurlijk nietquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die fregatten bouwen ze ook voor de US Navy. Misschien kunnen ze die in aanbouw zijn gewoon in beslag nemen. Hoewel, met de kill-switch die ze ongetwijfeld inbouwen -zie F35- is het misschien slimmer ze wel aan de VS te geven, voor het geval dat.
Denk je niet dat Macron een knop op zijn bureau heeft die hij kan indrukken en dat er dan een rubber dopje uit de bodem van zo'n Constellation fregat floept en het schip zinkt? De Amerikanen bouwen zoiets in in de F-35's heb ik gisteren geleerd. De Fransen zouden wel stom zijn om het ook niet te doen.quote:
Geen idee wat hier aan de hand isquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Denk je niet dat Macron een knop op zijn bureau heeft die hij kan indrukken en dat er dan een rubber dopje uit de bodem van zo'n Constellation fregat floept en het schip zinkt? De Amerikanen bouwen zoiets in in de F-35's heb ik gisteren geleerd. De Fransen zouden wel stom zijn om het ook niet te doen.
quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lj2vwxur2s2m
🇺🇦 Ukrainian Special Operations Forces eliminated a platoon of Russian forces during a raid on an industrial complex in the Donetsk sector. One Russian was captured and revealed the location of his unit and ammo depots—these arsenals were destroyed the same day.
https://t.me/noel_reports/24881
Ik weet het niet. Trump is echt gewoon vrij simpel in z'n denken. Iedereen met een beetje strategisch inzicht ziet dat dat een domme keus is, maar waar in z'n eerst termijn die mensen nog in z'n kabinet zaten, zit dat nu vol met sycofanten en types die vooral een obsessie lijken te hebben met transgenders in het leger en minder met complexe geopolitieke aangelegenheden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die kans acht ik overigens vrij klein, óók tijdens deze 2e termijn van Trump. Trump gebruikt dit gewoon als pressiemiddel om de EU in beweging te krijgen (met succes waarschijnlijk).
Ik weet het ook niet. Maar is het niet een experiment om complexe geopolitieke aangelegenheden geheel anders aan te gaan pakken, en op te schuiven in verdere privatisering van de rechtstaat? Die obsessie met transgenders is gewoon een oekaze. Geldkraan dicht voor USAID een ramp voor een veel humanitaire projecten in door oorlog getroffen gebieden. Het lijkt alsof de USA onder Trump de EU te ingewikkeld vind, en heeft de zwakke punten van de EU, goed in kaart gebracht de afgelopen vier jaar zodat hij deze termijn de EU aan kan vallen, omdat hij nu eenmaal liever op bilateraal nivieau politiek bedrijft om landen tegen elkaar uit te spelen, en in veel van de lidstaten en negatieve sentimenten over de EU zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Trump is echt gewoon vrij simpel in z'n denken. Iedereen met een beetje strategisch inzicht ziet dat dat een domme keus is, maar waar in z'n eerst termijn die mensen nog in z'n kabinet zaten, zit dat nu vol met sycofanten en types die vooral een obsessie lijken te hebben met transgenders in het leger en minder met complexe geopolitieke aangelegenheden.
Je weet dat Chamberlain het fundament voor de Britse oorlogsindustrie heeft opgezet?quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, of een der partijen moet meer concessies doen
Soms zou het helemaal niet erg zijn om Chamberlaine als inspriatie te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |