Hier meer details:quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
NWS / Oorlog in Oekraïne #1109 We want peace now!
Geeft Zelensky zijn kroonjuwelen nu aan Trump? Terwijl Europa meer betaald heeft aan steun?
En daar staan dus niet eens vredestroepen vanuit de VS tegenover.
Ik heb het niet helemaal gevolgd. Voor vrede is dit misschien wel een goede deal. Maar is vastgelegd waar in Oekraine de grondstoffen zitten die de VS kunnen claimen? Of liggen die vooral in gebieden die nu bezet zijn door Rusland? Dat zou wel mooi zijn, als de VS Rusland eruit kicken, mogen ze de grondstoffen in de heroverde gebieden delven. Maar Trump kennende zal dat het wel niet zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump krijgt nu zijn grondstoffen uit de Oekraïne en levert grondstoffen ( gas) aan Europa. De VS hebben zelfs een positief handelsoverschot met Nederland! Door het gas, dat was vroeger nooit.
Vanuit puur egoïsme gezien slim gespeeld. Amerika de grondstoffen en het geld, Europa mag troepen leveren, betalen en vluchtelingen opvangen.
Denk zomaar dat de Amerikanen het er ook veilig moeten zien te houden, als ze überhaupt iets uit de grond willen halen. Geen vliegende Russische raketten over een drillrig enzo.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geeft Zelensky zijn kroonjuwelen nu aan Trump? Terwijl Europa meer betaald heeft aan steun?
Genaaid door al onze matties.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:03 schreef xzaz het volgende:
Ik hoop dat dit fake is. Anders zijn we genaaid door Zelensky
Goede vraag die een journalist eens aan hem moet stellen. Oekraine heeft niet de invloed in Amerika zelf, die Joden wel hebben.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:17 schreef svann het volgende:
Netanyahu betaald ook alle militaire steun zelf?
Of wordt straks de Gaza-rivièra verbeurd verklaard?
En eerder hebben de Amerikanen beloofd geen 'boots on the ground' te leveren.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:21 schreef Nielsch het volgende:
Die grondstoffen gaan toch alleen naar de VS als de Russen daar oprotten neem ik aan? Lijkt me niet dat Oekraïne hiermee akkoord zou gaan als de Russen ook nog eens dat grondgebied behouden. Of mis ik iets?
Afstaan deel grondstoffen. Geen navo, oblasten en krim naar rusland. Eu veiligheidsgarantie.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:21 schreef Nielsch het volgende:
Die grondstoffen gaan toch alleen naar de VS als de Russen daar oprotten neem ik aan? Lijkt me niet dat Oekraïne hiermee akkoord zou gaan als de Russen ook nog eens dat grondgebied behouden. Of mis ik iets?
Naar ik begrijp krijgt de VS hetzelfde van Poetin en dus is het straks de hond of de kat want Trump krijgt immers hetzelfde.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:21 schreef Nielsch het volgende:
Hij heeft er het maximale uitgesleetpt voor zijn volk en het land. Meer zat er niet in.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zolang we niet weten wat er in dat contract (en de kleine lettertjes) staat wat ze willen tekenen, zet ik zonder meer al mijn geld op Zelenskyy. Dat is een slimme staatsman.
Filmpje ervan en een plaatje in dit artikel van de NOSquote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:28 schreef Black_Baron het volgende:
Ik dacht dat er meer in het oosten lag?
Nu zie ik dit plaatje. Iemand een betere?
[ x ]
Je zou kunnen zeggen dat als Amerika er assets heeft ze ook moeten zorgen dat die bescherm zijn/blijven en dus alle belang erbij hebben dat er in de toekomst bij een eventuele deal geen oorlog meer uitbreekt. Wellicht dat in de kleine lettertjes daar ook iets over staat. Who knows.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:03 schreef xzaz het volgende:
Ik hoop dat dit fake is. Anders zijn we genaaid door Zelensky
Dit.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:48 schreef recidivist het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat als Amerika er assets heeft ze ook moeten zorgen dat die bescherm zijn/blijven en dus alle belang erbij hebben dat er in de toekomst bij een eventuele deal geen oorlog meer uitbreekt. Wellicht dat in de kleine lettertjes daar ook iets over staat. Who knows.
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:28 schreef Black_Baron het volgende:
Ik dacht dat er meer in het oosten lag?
Nu zie ik dit plaatje. Iemand een betere?
[ x ]
Er ligt een boel geld vlak bij de nieuwe 'grens' aan Oekraïense zijde. Voor de VS. Of mss gaan ze met Rusland samen delven? Of is China al begonnen?quote:
Dus jij kent de inhoud van de deal en je weet al dat het Kremlin akkoord gaat? Dat vind ik heel knap.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:41 schreef Scjvb het volgende:
Alle denkbare scenario's voor de nabije toekomst zijn evengoed niet fijn of rooskleurig, maar er wordt tenminste gepraat tussen Poetin en Trump. Zelensky stemt in met de mineralen/grondstoffenkwestie en werkt ook mee. Er gebeurt nu eindelijk eens wat onder Donald Trump, anders zou deze oorlog nooit worden gestopt en gaat bloedvergieten vrijwel zeker door.
Maar oorlog en onderhandelingen tot een deal voor duurzame vrede als in dezen is helaas ordinair, moet winstgevend voor Trump (VS) en Poetin (de Russische Federatie) zelf zijn. Derhalve lang niet voor iedereen even bevredigende uitkomst, als de oorlog tenminste maar stopt. De wereld is.nu eenmaal geen sprookjesland, nooit geweest ook!
Waar kijken we naar?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:10 schreef MaxMark het volgende:
Ziet er wel heel erg ambitieus uit, dit:
[ x ]
Trump zegt nu al dat er een deal is, dus Kremlim zal ermee akkoord gaan ja.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus jij kent de inhoud van de deal en je weet al dat het Kremlin akkoord gaat? Dat vind ik heel knap.
Nou, prima. Dan kunnen we EU-troepen in Ukraine stationeren.quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:01 schreef recidivist het volgende:
[..]
Trump zegt nu al dat er een deal is, dus Kremlim zal ermee akkoord gaan ja.
Waarvoor? De Russen, Chinezen en Amerikanen trekken de grond leeg. En de EU moet opnieuw miljarden aan troepen spenderen?quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, prima. Dan kunnen we EU-troepen in Ukraine stationeren.
Dat was toch de deal? Behalve dan die Chinezen, waar haal je die vandaan?quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarvoor? De Russen, Chinezen en Amerikanen trekken de grond leeg. En de EU moet opnieuw miljarden aan troepen spenderen?
Wauw.
Je kent deze uitspraak vast wel:quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:56 schreef phpmystyle het volgende:
Wat het waard is is ook natte vinger werk.
Een oorlog gevoerd door het westen kosten ook al gauw triljoenen. Dat was usa al kwijt in 2002-2003 in irak. De kosten zullen vast niet gedaald zijn.
Oorlog voer je omdat je meningsverschillen hebt. Niet om kleine bedragem..
Welke deal?quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat was toch de deal?
Die Chinezen schijnen al in de bezette gebieden aan het werk geslagen te zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat was toch de deal? Behalve dan die Chinezen, waar haal je die vandaan?
Ik lees hier dat er een deal is.quote:
Er is nog geen vredesdeal. De Chinezen komen er als gieren op af als dadelijk de vrede is getekend. Lekker viaducten en wegen bouwen enzo.quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat was toch de deal? Behalve dan die Chinezen, waar haal je die vandaan?
Is er nou wel of geen deal?quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er is nog geen vredesdeal. De Chinezen komen er als gieren op af als dadelijk de vrede is getekend. Lekker viaducten en wegen bouwen enzo.
Over EU troepen? Daar is me niets over bekend.quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik lees hier dat er een deal is.
Zelensky gaat vrijdag naar Washington om de laatste puntjes glad te strijken en een handtekening te zetten.quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is er nou wel of geen deal?
Een deal is een echte deal, gaat over veiligheidsgaranties en troepen om het bestand te bewaken. Anders is er niets.quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Over EU troepen? Daar is me niets over bekend.
Niet mee eens.quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een deal is een echte deal, gaat over veiligheidsgaranties en troepen om het bestand te bewaken. Anders is er niets.
De EU was voor het geld. De VS voor de militaire kracht.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Stelling: er komen helemaal geen EU troepen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Als de VS daar gebieden gaat ontwikkelen is dat al een zekere veiligheidsgarantie.
Of denk je dat Putin Amerikaanse belangen aan gaat vallen?
En wellicht zal Putin er ook gewoon mee akkoord gaan. Aangezien de Chinezen kennelijk al aan zijn kant van de bezette gebieden bezig zijn.
Sws kan Trump natuurlijk niet zelfstandig een deal sluiten waarin EU troepen genoemd worden. Dat zou helemaal gek zijn.
We mogen alleen het bonnetje betalen, als ik de EU was zou ik zeggen: Prima als je voor de VS kiest, maar zoek het dan verder ook maar uit, ook gelijk de opgevangen mensen terug zetten, we zijn hier geen hotel.quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:27 schreef capricia het volgende:
Wat ik van lees is het zo slecht nog niet voor Oekraine.
Alleen de EU staat een beetje in zijn hemd. Goh..
Dat zou Realpolitik zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2025 07:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
We mogen alleen het bonnetje betalen, als ik de EU was zou ik zeggen: Prima als je voor de VS kiest, maar zoek het dan verder ook maar uit, ook gelijk de opgevangen mensen terug zetten, we zijn hier geen hotel.
Een en al leugens wat er uit Trump zijn mond komt. Benieuwd wanneer 'ie wordt afgezet.quote:
Grondstoffen welquote:Op woensdag 26 februari 2025 07:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Er komt hoogstwaarschijnlijk wel een deal.
Zie trump er nog wel voor aan om een deal te sluiten met poetin om russische troepen dat te laten beschermen.. de vuile verraderquote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
En ik vraag me af welk Europees land serieus troepen gaat sturen. Dat vroeg ik me sws al af. Want echt concreet wordt het allemaal niet.
Maar als het om het beschermen van Amerikaanse mining-operaties gaat, dan helemaal. Maar misschien wil de VS wel contractors inhuren. Dat doen ze wel vaker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |