Ik hoef dat niet te lezen. Was zelf al lang tot die conclusie gekomenquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
Interessant onderzoek van De Groene, het lezen waard:
Ondanks stevige retoriek doet het kabinet-Schoof bijzonder weinig
Neuh, dat wist ik zo ook al.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik hoef dat niet te lezen. Was zelf al lang tot die conclusie gekomen
En ik niet alleen gok ik zo..
Dat laatste ben ik geheel met je eens. Maar ik vrees dat men daar domweg (ja, ja, pun intended) niet in geļnteresseerd is..quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Neuh, dat wist ik zo ook al.
Wat vooral jammer is, is dat de groene met name gelezen wordt door mensen die worden bevestigd in hun eigen gelijk. Het zou nou net zo fijn zijn als we 'de andere helft van het spectrum' ook eens zouden kunnen bereiken met wat feitelijke informatie.
Bedoel je dat het andere spectrumdeel aanhangers zijn van dit kabinet?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat vooral jammer is, is dat de groene met name gelezen wordt door mensen die worden bevestigd in hun eigen gelijk. Het zou nou net zo fijn zijn als we 'de andere helft van het spectrum' ook eens zouden kunnen bereiken met wat feitelijke informatie.
Wat ik begrijp zal het huidige plan van de berenhaatster de asielinstroom niet verminderen en de uitstroom nog meer vertragen ( overbelasting IND en justitie), dus een nog grotere opvangcrisis.quote:Opiniepeiler Gijs Rademaker vertelt aan de talkshowtafel van Renze dat het overgrote deel van de Nederlandse kiezers het gekissebis en getreuzel van het kabinet helemaal zat is. Ook BBB- en PVV-stemmers zijn zeer ontevreden over de gang van zaken.
Uit een peiling onder deelnemers aan het RTL Nieuwspanel blijkt dat kiezers snoeihard zijn over wat het kabinet-Wilders/Schoof het afgelopen half jaar met het immigratiedossier gedaan heeft. Liefst 83 procent zegt dat ze maanden hebben verspild, ook kiezers van de regeringspartijen vinden dit.
Pinokkio Geertquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:13 schreef Starhopper het volgende:
Huurverhoging mag waarschijnlijk doorgaan, PVV wil nu geen maatregelen
En een paar uur geleden was Wilders nog boos aan het tweeten![]()
[ x ]
Ik geloof dat het niemand op die politieke flank nog iets uitmaakt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Pinokkio Geert
Wat heeft dom rechts hier op te zeggen?
Aan die super zielige mevrouw die dat geld NU NU NU nodig heeft, dat ze maar een OnlyFans moet beginnen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Pinokkio Geert
"HeT gElD wEgHaLeN bIj OnTwIkKeLiNgShUlP".quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Pinokkio Geert
Ik ben eens gaan kijken (moet ik niet te vaak doen, wat een troep), maar zelfs geenstijl bericht over dat Faber tegen haar ministerie in gaat (en dat ze tegenstrijdige dingen zegt, over niet aanpassen hoef je geen weken na te denken): https://www.geenstijl.nl/(...)anpassen-asielwettenquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Doe dat danquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"HeT gElD wEgHaLeN bIj OnTwIkKeLiNgShUlP".
Persoonlijk heb ik best wel moeite met de polarisatie zoals we die in de hedendaagse politiek veel tegenkomen. Het feitenvrije populisme zie ik als een enorme ziekte. Maar ik weet zeker dat opmerkingen als "dom rechts" bijdragen tot het acceleren van deze verschijningsvorm.quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Pinokkio Geert
Dit is nou juist een prima manier om verdeeldheid en onrust binnen die achterban te stoken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik geloof dat het niemand op die politieke flank nog iets uitmaakt.
ik snap niet zo goed waarom mensen zo vallen over de term "dom rechts". De linkerkant van het spectrum wordt al sinds jaar en dag voor van alles uitgemaakt, maar als de term "dom rechts" een keer valt is het land te klein.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik best wel moeite met de polarisatie zoals we die in de hedendaagse politiek veel tegenkomen. Het feitenvrije populisme zie ik als een enorme ziekte. Maar ik weet zeker dat opmerkingen als "dom rechts" bijdragen tot het acceleren van deze verschijningsvorm.
Als ik die Faber in debatten tekeer zie gaan vraag me ik me regelmatig af of zij nog wel met beide benen op de grond staat en niet in een soort fantasiewereld leeft.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben eens gaan kijken (moet ik niet te vaak doen, wat een troep), maar zelfs geenstijl bericht over dat Faber tegen haar ministerie in gaat (en dat ze tegenstrijdige dingen zegt, over niet aanpassen hoef je geen weken na te denken): https://www.geenstijl.nl/(...)anpassen-asielwetten
Maar de reacties kun je dan deels wel uittekenen: linkse ambtenaren, EU elite, alsnog de noodwet, ambtenaren ontslaan, staat in de staat... maar toch ook: doe PVV maar niet meer in de coalitie en Faber is een stuk onbenul.
Daarom, en dit is gewoon dom rechts. Niet de kiezers per se, maar de tactiek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ik snap niet zo goed waarom mensen zo vallen over de term "dom rechts". De linkerkant van het spectrum wordt al sinds jaar en dag voor van alles uitgemaakt, maar als de term "dom rechts" een keer valt is het land te klein.
Het kost bij die groep wat meer tijd tot het doordringt. Maar je ziet het langzaam afbladderen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:46 schreef Fretwork het volgende:
En ik snap wel dat hij daar in de oppositie mee weg kwam, maar ben wel verbaasd hoe lang dit al goed gaat vanuit de coalitie.
Helaas is het aantal mensen dat de politiek (en met name de uitvoering en opvolging van hetgeen de politiek beslist) volgt gewoon beperkt. Voor het gros van de kiezer is beeldvorming belangrijker dan realiteit en dan is schreeuwen op Twitter en draconische voorstellen doen die sneuvelen in de uitvoering effectiever dan eerlijk zijn over beleid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:36 schreef Hanca het volgende:
Of rechts nou dom is of niet, Wilders behandelt ze in elk geval wel als extreem dom. Die hele twitterfeed van Wilders is een bewijs dat hij zijn kiezers niet serieus neemt. Domme kreten die tegengesteld zijn aan het beleid waar hij zelf voor tekent, rare opmerkingen over politiek heel normale zaken en dan weer oproepen over zaken die helemaal niet kunnen... Wilders gaat er blijkbaar vanuit dat degenen die zijn tweets lezen geen enkel verstand hebben van de politiek. Het is Wilders zelf dus die zijn kiezers weg zet als "dom-rechts".
Ik zal proberen duidelijker te zijn. Ik heb een hekel aan polarisatie en daarmee heb ik een hekel aan de schijn tegenstellingen tussen links en rechts en tussen de elite en het gewone volk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ik snap niet zo goed waarom mensen zo vallen over de term "dom rechts". De linkerkant van het spectrum wordt al sinds jaar en dag voor van alles uitgemaakt, maar als de term "dom rechts" een keer valt is het land te klein.
Eens dat het niet helpt. Als je jezelf presenteert als gezamelijke vijand, gaan ze echt niet anders stemmen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zal proberen duidelijker te zijn. Ik heb een hekel aan polarisatie en daarmee heb ik een hekel aan de schijn tegenstellingen tussen links en rechts en tussen de elite en het gewone volk.
Als polarisatie erg is en als je het ook nog eens erg vind dat links voor alles en nog wat uitgemaakt worden, dan kan het toch niet anders dan dat je de term “dom rechts” ook slecht vind. Want het is niks anders dan eenzelfde schijntegenstelling creėeren.
Of mag dit bij rechts wel omdat “zij” dit zelf ook altijd doen?
Hij richt zich ook wel voornamelijk op de groep kiezers die het allemaal niet zo goed volgen en hun mening over de politiek vooral opdoen bij VI.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar de conclusie dat je de politiek erg slecht moet volgen als je er in trapt dat iemand die tweet dat de huren omlaag moeten nog geen uur later tekent bij een huurverhoging is toch wel gerechtvaardigd. Dan weet je dat je die eerste tweet als een soort 'het is onze schuld niet hoor' moet lezen, terwijl bij een coalitie de hele coalitie gewoon verantwoordelijk is. Als Wilders zou tweeten: 'we verhogen de huren, dat wilden we niet maar we krijgen dit en dat er voor terug' zou het heel anders zijn, maar zulk genuanceerd geluid komt er bij Wilders nooit uit, alsof hij bang lijkt dat zijn kiezers dat niet snappen.
Niet kijken naar wat goed is maar dwarsliggen om het dwarsliggen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:45 schreef Hanca het volgende:
Vijlbrief belooft vast dat vanaf het moment dat ze dit doen, D66 tegen alle voorstellen in de Eerste Kamer van dit kabinet gaat stemmen, inclusief alle begrotingen.
Eens, ik ben het ook niet met zo'n houding eens. Al dreigt SGP hetzelfde te doen wat betreft die wet op de zondagsscholen, als die er door komt is al hun samenwerking ook over. Dus het komt wel aan alle kanten voor.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:22 schreef Zorro het volgende:
[..]
Niet kijken naar wat goed is maar dwarsliggen om het dwarsliggen.
Is dit de kleuterschool?
Zoiets is dan ook aan alle kanten belachelijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, ik ben het ook niet met zo'n houding eens. Al dreigt SGP hetzelfde te doen wat betreft die wet op de zondagsscholen, als die er door komt is al hun samenwerking ook over. Dus het komt wel aan alle kanten voor.
Kan dat? Meende dat de oplossing enkel gevonden kon worden in de btw omdat de begroting zo in elkaar stak?quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:45 schreef Hanca het volgende:.
NSC en BBB (ja, Vermeer) proberen de boel te sussen en beseffen dat ze de oppositie wel nodig hebben. NSC en BBB kijken trouwens nu buiten de btw naar oplossingen.
Aangezien de btw verhoging per 2026 gaat moet het worden geregeld voor 1 juli, daarom zat het in deze begroting en niet die van volgend jaar. Bedrijven die zaken boeken in het najaar voor 2026, moeten al van deze verhoging weten. Maar alles kan dus nog worden aangepast in de voorjaarsnota. Van een andere belasting tot bezuinigingen of zelfs het laten oplopen van het begrotingstekort aan toe.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kan dat? Meende dat de oplossing enkel gevonden kon worden in de btw omdat de begroting zo in elkaar stak?
Stukje verhoging hypotheekrenteaftrek terugdraaien zou dan kunnen. Of je weet wel, vermogensbelasting, voordelen op inkoop aandelen en andere VVD-hobbies.
Ben ook wel benieuwd naar een duidelijke uitleg over de reden tot bezuinigingen van dit kabinet, volgens mij is daar niet een onontkoombare reden toe.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aangezien de btw verhoging per 2026 gaat moet het worden geregeld voor 1 juli, daarom zat het in deze begroting en niet die van volgend jaar. Bedrijven die zaken boeken in het najaar voor 2026, moeten al van deze verhoging weten. Maar alles kan dus nog worden aangepast in de voorjaarsnota. Van een andere belasting tot bezuinigingen of zelfs het laten oplopen van het begrotingstekort aan toe.
We hebben al een te groot begrotingstekort en zijn al door de EU op de vingers getikt: https://europadecentraal.(...)middellange-termijn/quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd naar een duidelijke uitleg over de reden tot bezuinigingen van dit kabinet, volgens mij is daar niet een onontkoombare reden toe.
Als je op zoveel achterlijkheid stemt terwijl je in letterlijk 10 hele minuten met 3 kritische vragen dat hele programma onderuit kunt halen ben je gewoon dom.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daarom, en dit is gewoon dom rechts. Niet de kiezers per se, maar de tactiek.
Ben het hier mee eens. Maar helaas werkt het niet zo in de realiteit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Als je op zoveel achterlijkheid stemt terwijl je in letterlijk 10 hele minuten met 3 kritische vragen dat hele programma onderuit kunt halen ben je gewoon dom.
Ook als dat het gevolg is van niet de moeite nemen trouwens want dat kies je dus voor achterlijk landsbestuur omdat je niet een uurtje vrij wil maken.
Juist de kiezers zijn dom, Wilders bespeelt ze slechts.
En juist die kiezers mogen daar best op worden aangesproken. In een democratie hebt je richting je medeburgers gewoon een morele plicht je een beetje te informeren zodat zij niet de prijs van jouw luiheid betalen middels wanbestuur.
Oh eens wat betreft het aanspreken van mensen die zo stemmen hoor. Ik denk vooral dat je het los moet koppelen van intelligentie. Er is een hele groep mensen, die bewust danwel onbewust zich laat bedienen van domme politiek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Als je op zoveel achterlijkheid stemt terwijl je in letterlijk 10 hele minuten met 3 kritische vragen dat hele programma onderuit kunt halen ben je gewoon dom.
Ook als dat het gevolg is van niet de moeite nemen trouwens want dat kies je dus voor achterlijk landsbestuur omdat je niet een uurtje vrij wil maken.
En juist die kiezers mogen daar best op worden aangesproken. In een democratie hebt je richting je medeburgers gewoon een morele plicht je een beetje te informeren zodat zij niet de prijs van jouw luiheid betalen middels wanbestuur.
Je vliegt wel erg snel uit de bocht, maar we kunnen wel stellen Wilders nooit de campagnemodus heeft verlaten en op zoek is naar een grotere macht lijkt me.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:42 schreef koemleit het volgende:
Ook onderstaande kun je best een complot noemen. Maar ik zou het niet neerpennen als ik niet denk dat hier waarheid inzit.
De PVV (Lees Geert WIilders) is nu uit op de val van het kabinet.
Daarna zal Geert een verkiezingscampange voeren in de trant "Iedereen werkte tegen, de Rvs het Nsc, de eerste kamer etc etc".
Daarmee hoopt Wilders nog groter te worden, zodat ze uiteindelijk nog meer macht hebben.
Deze macht wil Geert graag hebben, om deze vervolgens allah Trump niet meer uit handen te geven. Om vervolgens bij het kruisje te tekeken als Putin daar om vraagt.
Wilders zal als een soort vazal van Putin over Nederland regeren. Beetje zoals Seiz Inkwart.
ja ik weet het is ver gezocht,maar dat de PVV het niet het beste met Nederland en de Nederlandsers voor heeft mag duidelijk zijn.
Gelukkig zeg je het ook zelf.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:42 schreef koemleit het volgende:
Ook onderstaande kun je best een complot noemen. Maar ik zou het niet neerpennen als ik niet denk dat hier waarheid inzit.
Daarna zal Geert een verkiezingscampange voeren in de trant "Iedereen werkte tegen, de Rvs het Nsc, de eerste kamer etc etc".
Daarmee hoopt Wilders nog groter te worden, zodat ze uiteindelijk nog meer macht hebben.
Deze macht wil Geert graag hebben, om deze vervolgens allah Trump niet meer uit handen te geven. Om vervolgens bij het kruisje te tekeken als Putin daar om vraagt.
Wilders zal als een soort vazal van Putin over Nederland regeren. Beetje zoals Seiz Inkwart.
ja ik weet het is ver gezocht,maar dat de PVV het niet het beste met Nederland en de Nederlandsers voor heeft mag duidelijk zijn.
Wie?quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:42 schreef koemleit het volgende:
Mijn spellingchecker kent de man niet. En ik had de spelwijze niet paraat en te lui om op te zoeken. Nu dus alsnog gedaan.quote:
Daarom was-ie ook uit op zo'n crisiswet. Daarmee kon het parlement dan mooi buitenspel worden gezet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
we kunnen wel stellen Wilders nooit de campagnemodus heeft verlaten en op zoek is naar een grotere macht lijkt me.
Dat eerste zeker, dat laatste betwijfel ik. Meer macht is meer verantwoordelijkheid en vooral ook meer mensen die namens de PVV spreken maar wat anders zeggen dan hij, zoals Coenradie. Ik denk juist dat hij eigenlijk het liefst weer zo snel mogelijk de oppositie in gaat, lekker slachtoffer spelen en schreeuwen langs de zijlijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je vliegt wel erg snel uit de bocht, maar we kunnen wel stellen Wilders nooit de campagnemodus heeft verlaten en op zoek is naar een grotere macht lijkt me.
Hij zinspeelt wel degelijk op het vormen van een absolute meerderheid, al gaat dat gelukkig nooit gebeurenquote:Op donderdag 13 februari 2025 15:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat eerste zeker, dat laatste betwijfel ik. Meer macht is meer verantwoordelijkheid en vooral ook meer mensen die namens de PVV spreken maar wat anders zeggen dan hij, zoals Coenradie. Ik denk juist dat hij eigenlijk het liefst weer zo snel mogelijk de oppositie in gaat, lekker slachtoffer spelen en schreeuwen langs de zijlijn.
Ja, maar of hij dat ook echt wil is een tweede. Hij baalt flink van mensen als Coenradie die gevangenen eerder vrij wil laten of Madlener die het over spitsheffing heeft.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hij zinspeelt wel degelijk op het vormen van een absolute meerderheid, al gaat dat gelukkig nooit gebeuren
Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat in elk geval duidelijk is geworden is het belang van een goede grondwet die voldoende checks & balances garandeert. We kunnen maar wat blij zijn dat de Eerst Kamer bv. in het verleden niet is afgeschaft.
Hoe bevalt zo'n ivoren toren?quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Wat precies benoemen, en in hoeverre gebeurt dat nu niet? Iedere scheet van Wilders op twitter wordt nu als nieuws gezien hé.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oh eens wat betreft het aanspreken van mensen die zo stemmen hoor. Ik denk vooral dat je het los moet koppelen van intelligentie. Er is een hele groep mensen, die bewust danwel onbewust zich laat bedienen van domme politiek.
Persoonlijk vind ik dit soort politici ook meer laakbaar dan de kiezers, omdat het een zekere kwaadaardigheid heeft om zo bewust te misleiden tbv meer macht en invloed.
Ook nog wel een taak voor de media om dit serieuzer aan te kaarten en te benoemen trouwens.
De eerste kamer is geregeld in de grondwet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken?
Iets zegt me dat dat niet is wat er in de post bedoeld werd, maar goed. De implicatie lijkt eerder te zijn dat de Eerste Kamer die checks en balances zou doen op basis van de grondwet. Dat is natuurlijk onzin.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De eerste kamer is geregeld in de grondwet.
Of is dit wederom een gevalletje waarbij jij iets wilt lezen wat er niet staat?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Iets zegt me dat dat niet is wat er in de post bedoeld werd, maar goed. De implicatie lijkt eerder te zijn dat de Eerste Kamer die checks en balances zou doen op basis van de grondwet. Dat is natuurlijk onzin.
Nou bijvoorbeeld klakkeloos overnemen dat Wilders al een concessie heeft gedaan door af te zien van de noodwet. Ik snap dat hij het zo spint, maar dat was gewoon een manier om geen goede wetgeving te hoeven maken. Dat is geen concessie, maar een kutidee.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat precies benoemen, en in hoeverre gebeurt dat nu niet? Iedere scheet van Wilders op twitter wordt nu als nieuws gezien hé.
Wat jij van het idee vindt moet je zelf weten maar het is absoluut een concessie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:06 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nou bijvoorbeeld klakkeloos overnemen dat Wilders al een concessie heeft gedaan door af te zien van de noodwet. Ik snap dat hij het zo spint, maar dat was gewoon een manier om geen goede wetgeving te hoeven maken. Dat is geen concessie, maar een kutidee.
Wilders tweets en meningen worden vaak klakkeloos overgenomen, waardoor het lijkt of het een onderbouwd standpunt is, in plaats van dom lopen porren.
Haha, dus als hij gezegd had dat we Frans Timmermans moesten lynchen, maar de rest er niet in mee ging, was het ook een concessie?quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat jij van het idee vindt moet je zelf weten maar het is absoluut een concessie.
Als hij dat in het verkiezingsprogramma had gezegd wel jaquote:Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, dus als hij gezegd had dat we Frans Timmermans moesten lynchen, maar de rest er niet in mee ging, was het ook een concessie?
Dan heeft hij al 86 pagina's aan concessies gedaan, want dat was het belachelijkste partijprogramma dat ik in tijden gelezen heb.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als hij dat in het verkiezingsprogramma had gezegd wel ja
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 13 februari 2025 19:18 schreef Fretwork het volgende:
Overigens, in het kader van concessies die hij heeft gedaan
De PVV wil voor u:
• Herstel van uw bestaanszekerheid met het volgende koopkrachtpakket:
› Verlaging BTW op boodschappen van 9% naar 0
› Verlagen energierekening (lagere belasting en btw)
› Verlagen sociale huren
› Verhogen wettelijk minimumloon
› Verhogen van de huurtoeslag
› Afschaffen van het eigen risico in de zorg
› Verlaging van de brandstofaccijnzen
› Verhoging ouderenkorting
› Handhaven IOAOW
› Schrappen vliegtax
Mogen de fanboys even uitleggen wat deze man precies nagekomen is van zn plannen.
Helemaal juist, en dat is weldegelijk in de media aan de orde geweest. Ik vind concessies dus wel de juiste term eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan heeft hij al 86 pagina's aan concessies gedaan, want dat was het belachelijkste partijprogramma dat ik in tijden gelezen heb.
Ik vind dat dat alleen maar geldt voor reėle plannen, waar bijvoorbeeld een onderbouwing voor te maken is. Maar soit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal juist, en dat is weldegelijk in de media aan de orde geweest. Ik vind concessies dus wel de juiste term eerlijk gezegd.
Dat is niet aan de media lijkt mij. Ik vind dat het wel principieel moet zijn dat als een politicus iets belooft in de campagne en dat dan weggeeft tijdens onderhandelingen, dat de media er ook als zodanig over berichten. Hoe onhaalbaar de belofte dan ook misschien was, er zouden best mensen kunnen zijn die mede daarop hun stem baseren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vind dat dat alleen maar geldt voor reėle plannen, waar bijvoorbeeld een onderbouwing voor te maken is. Maar soit
Dat zie ik echt niet, integendeel. Juist de tweets van Wilders krijgen buitensporig veel aandacht en nooit op een positive manier (niet dat dat hoeft, Wilders tweet voornamelijk onzin).quote:En ja, het is in de media, maar die doen hun uiterste best om niet beticht te worden van links zijn, en vergeten duidelijke leugens te benoemen.
De PVV is gewoon een one-issue partij natuurlijk. Denk dat veel van zijn kiezers het prima vinden als hij op dat ene issue levert, en verder een beetje ruzie blijft zoeken met het establisment.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:18 schreef Fretwork het volgende:
De PVV wil voor u:
› Verlagen sociale huren
› Handhaven IOAOW
› Schrappen vliegtax
Mogen de fanboys even uitleggen wat deze man precies nagekomen is van zn plannen.
Ik denk aan een John McCain die een warrige conclusie over Obama corrigeerde met "no ma'am, it is not like that". Die ruggengraat van redelijk rechts in het bestrijden van populistische opinies is weg.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:06 schreef Origami94 het volgende:
Toppunt van kek is toch wel wanneer een pvv stemmer op feestboek op de pagina van wilders op een post van wilders faber verdedigd door links ervan te betichten met geen voorstellen te komen. Terwijl ze juist de wet willen wijzigen om de haalbaarheid en uitvoering te halen
Deze mensen leven in een cult, waarschijnlijk voor het eerst in hun leven en moeten zoals Schimmelpennick opperde zoveel mogelijk genegeerd worden
Natuurlijk is dat wel de rol van onafhankelijke journalistiek. Als ik een partij opricht en in mijn programma elke Nederlander een cashsom van 10k¤, of drie hectare land beloof, maar op geen enkele manier kan uitleggen hoe ik dat ga doen, dient de journalistiek die programmapunten niet te behandelen als reėel. En daar ook duidelijk en inhoudelijk op te rapporteren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet aan de media lijkt mij. Ik vind dat het wel principieel moet zijn dat als een politicus iets belooft in de campagne en dat dan weggeeft tijdens onderhandelingen, dat de media er ook als zodanig over berichten. Hoe onhaalbaar de belofte dan ook misschien was, er zouden best mensen kunnen zijn die mede daarop hun stem baseren.
[..]
Dat zie ik echt niet, integendeel. Juist de tweets van Wilders krijgen buitensporig veel aandacht en nooit op een positive manier (niet dat dat hoeft, Wilders tweet voornamelijk onzin).
Doet vermoeden dat er een reėel plan ligt, waarbij Schiphol niet minder vluchten hoeft uit te voeren. Maar als je het artikel leest, blijkt Barry vooral schijt te hebben aan de realiteit.quote:Madlener wil minder geluidsoverlast, zonder Schiphol verder te laten krimpen
Je mag leugenachtige politiek echt wel aanpakken, ook als daardoor een stel rechts extremistjes boos op je wordt.quote:Minister Madlener "We doen het nu met maatregelen die de luchthaven het minst pijn doen, terwijl we toch de geluidsdoelen halen. Want daar zijn we het over eens: die moeten worden gehaald."
Om de geluidshinder te verminderen zijn er allerlei maatregelen genomen. Zo moeten luchtvaartmaatschappijen stillere toestellen kopen en mogen ze minder vaak 's nachts vliegen. Volgens experts, die in opdracht van het ministerie berekeningen maakten, is dat niet genoeg en moet er minder worden gevlogen.
Maar dat gebeurt ook, er staat altijd bij dat het niet duidelijk is hoe dat betaald moet worden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel de rol van onafhankelijke journalistiek. Als ik een partij opricht en in mijn programma elke Nederlander een cashsom van 10k¤, of drie hectare land beloof, maar op geen enkele manier kan uitleggen hoe ik dat ga doen, dient de journalistiek die programmapunten niet te behandelen als reėel. En daar ook duidelijk en inhoudelijk op te rapporteren.
Ik heb geen hoge pet op van de NOS, maar boos worden op een headline is gekkenwerk. Het gaat om de inhoud.quote:Bijvoorbeeld deze kop van de NOS:
[..]
Doet vermoeden dat er een reėel plan ligt, waarbij Schiphol niet minder vluchten hoeft uit te voeren. Maar als je het artikel leest, blijkt Barry vooral schijt te hebben aan de realiteit.
[..]
Je mag leugenachtige politiek echt wel aanpakken, ook als daardoor een stel rechts extremistjes boos op je wordt.
Nul vragen of enige uitweiding over dat zogenaamde onderzoek (en een typefout die ook nog niet verbeterd is). Wat zijn de cijfers? Hoe vaak komt zoiets voor? Als het al heel lang beleid is en geldt voor 50% van de cellen, waarom hebben we dan niet al veel eerder over deze enorme problemen gehoord? Maar nee hoor, de 'expert' heeft gesproken dus het zal wel. Dit is van bedroevend niveau, en alleen maar gepubliceerd als reactie op wat de PVV'er zegt. Hij zegt iets, dat moet tegengesproken worden, dus wordt er wat bij elkaar gesprokkeld en een 'expert' gebeld en hopla, artikeltje klaar. Bedroevend.quote:criminoloog aan de Universiteit Leiden, geen goed idee. "Dat leidt tot onveilige situaties en risico's voor zowel gedetineerden als personeel."
Nederland kent al twintig jaar meerpersoonscellen. Van de iets meer dan 8000 gevangenisbedden in Nederland staat bijna de helft in zo'n meerpersoonscel. Met de nodige problemen als gevolg, zegt Van Ginneken, die hier onderzoek naar deed..
"Er zijn ernstige incidenten geweest. Zoals de moord op een celgenoot door iemand die niet helemaal geschikt was om in zo'n cel te zitten. Maar er zijn ook andere incidenten geweest. Zo heeft iemand een celgenoot overgoten met kokend water."
er is behoefte aan een middenpartij die op gebied van migratie niet de koers van D66 volgt, een partij als de Pvda vroeger wasquote:Op donderdag 13 februari 2025 21:49 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De PVV is gewoon een one-issue partij natuurlijk. Denk dat veel van zijn kiezers het prima vinden als hij op dat ene issue levert, en verder een beetje ruzie blijft zoeken met het establisment.
https://scholarlypublicat(...)/handle/1887/4170683quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt ook, er staat altijd bij dat het niet duidelijk is hoe dat betaald moet worden.
[..]
Ik heb geen hoge pet op van de NOS, maar boos worden op een headline is gekkenwerk. Het gaat om de inhoud.
Dan vind ik dit bijvoorbeeld veel ernstiger:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)edere-dag-incidenten
Nieuwsuur moet de onderzoeksredactie zijn maar vrijwel het enige wat ze doen is wat anonieme cipiers aan het woord laten zonder enig wederhoor, vooruit dat kan nog. Maar dan is er zoals altijd ineens weer een willekeurige 'expert':
[..]
Nul vragen of enige uitweiding over dat zogenaamde onderzoek (en een typefout die ook nog niet verbeterd is). Wat zijn de cijfers? Hoe vaak komt zoiets voor? Als het al heel lang beleid is en geldt voor 50% van de cellen, waarom hebben we dan niet al veel eerder over deze enorme problemen gehoord? Maar nee hoor, de 'expert' heeft gesproken dus het zal wel. Dit is van bedroevend niveau, en alleen maar gepubliceerd als reactie op wat de PVV'er zegt. Hij zegt iets, dat moet tegengesproken worden, dus wordt er wat bij elkaar gesprokkeld en een 'expert' gebeld en hopla, artikeltje klaar. Bedroevend.
Er is behoefte aan minder kluitjes in het riet en zorgen dat uitbuiterij van werknemers wordt gestopt ipv meer en meer wordt omarmt. De echte Michael Moore zou daar ook voorstander van zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is behoefte aan een middenpartij die op gebied van migratie niet de koers van D66 volgt, een partij als de Pvda vroeger was
Als er bij anderen een komma verkeerd staat, zullen we dat uit den treure gaan horen. Maar hele waslijsten aan niet nagekomen beloftes op radicaal rechts, geen probleem.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:18 schreef Fretwork het volgende:
De PVV wil voor u:
› Verlagen sociale huren
› Handhaven IOAOW
› Schrappen vliegtax
Dat heet het niet nakomen van beloften, of windvanen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:45 schreef MoreDakka het volgende:
Dat is niet aan de media lijkt mij. Ik vind dat het wel principieel moet zijn dat als een politicus iets belooft in de campagne en dat dan weggeeft tijdens onderhandelingen,
Het aantal kleine partijen is niet eens zo’n probleem. De regeerbaarheid staat vooral onder druk door een gebrek aan grote partijen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 02:32 schreef cherrycoke het volgende:
laten we eens beginnen met het Fünf-Prozent-Hürde van Duitsland over te nemen om de kleine onzin partijtjes eruit te trappen die alleen maar tijd in de tweede kamer verspillen.
Zelfs dat valt wel mee, er viel een prima coalitie te bouwen met VVD, PvdAGL, NSC en D66. Dat een paar normale partijen mee gaan met 2 oneissue partijen die alleen maar totaal onmogelijke ideeėn hebben, niks hebben met de rechtsstaat en de boel alleen maar voorliegen, dat zet de regeerbaarheid onder druk. Net als het feit dat de VVD een partijleider heeft gekozen die doet alsof PvdAGL een hele gekke partij is, terwijl dezelfde partij er al decennia goed mee heeft samengewerkt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 07:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het aantal kleine partijen is niet eens zo’n probleem. De regeerbaarheid staat vooral onder druk door een gebrek aan grote partijen.
Ik ben het 100% met je eens om de onzin partijtjes eruit te trappen die alleen maar tijd in de tweede kamer verspillen. Maar om de PVV en BBB nou klein te noemen doet toch niet helemaal recht aan de laatste verkiezingsuitslag.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 02:32 schreef cherrycoke het volgende:
laten we eens beginnen met het Fünf-Prozent-Hürde van Duitsland over te nemen om de kleine onzin partijtjes eruit te trappen die alleen maar tijd in de tweede kamer verspillen.
Nee, want Faber wil niks wijzigen, maar heeft nog wel een paar weken nodig om dat te onderbouwen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gaat vandaag het raad van state advies van de asielwet besproken worden in de ministerraad?
Wat moet er besproken worden dan? Ze vegen er toch hun gat mee af.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gaat vandaag het raad van state advies van de asielwet besproken worden in de ministerraad?
Zal wel kort besproken worden:quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dan kan concept asielwet tot kabinetsvoornemen gebombardeerd worden en aan de kamer worden voorgelegd?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat moet er besproken worden dan? Ze vegen er toch hun gat mee af.
Lijkt me wel. En dan gaat vervolgens de Tweede Kamer instemmen en de Eerste Kamer niet, en dan doen we weer een rondje met 'alles en iedereen krijgt hier de schuld van, behalve de volstrekt incompetente Faber'.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dan kan concept asielwet tot kabinetsvoornemen gebombardeerd worden en aan de kamer worden voorgelegd?
En het resultaat is meer zetels voor de PVV omdat iedereen hen tegenwerkt? Ik blijf feitvrij populisme iets moeilijks vinden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me wel. En dan gaat vervolgens de Tweede Kamer instemmen en de Eerste Kamer niet, en dan doen we weer een rondje met 'alles en iedereen krijgt hier de schuld van, behalve de volstrekt incompetente Faber'.
links is niet constructief, niet realistisch , fantastisch ,fantastisch groen en bloemetjesquote:Op vrijdag 14 februari 2025 04:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er is behoefte aan minder kluitjes in het riet en zorgen dat uitbuiterij van werknemers wordt gestopt ipv meer en meer wordt omarmt. De echte Michael Moore zou daar ook voorstander van zijn.
Alles wat jij wil dat er is, komt namelijk nooit in kritiek naar de regerende partijen naar voren. Maar is meer een wens van iemand die wil dat links nog rechtser wordt zodat het landschap verschuift.
Nee, Faber heeft aangegeven dat ze nog met een extra onderbouwing komt. Dus het is echt nog even (of heel lang?) wachten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dan kan concept asielwet tot kabinetsvoornemen gebombardeerd worden en aan de kamer worden voorgelegd?
De tweede kamer is zelfs nog niet zeker, Omtzigt gaf duidelijk aan dat hij meerdere amendementen (hij had het over 3/4) gaat indienen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me wel. En dan gaat vervolgens de Tweede Kamer instemmen en de Eerste Kamer niet, en dan doen we weer een rondje met 'alles en iedereen krijgt hier de schuld van, behalve de volstrekt incompetente Faber'.
Zou wel een mooie stunt zijn als Geert dat in de kamer doet bij zijn bijdrage.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat moet er besproken worden dan? Ze vegen er toch hun gat mee af.
Ja, en we weten allemaal hoe stevig de ruggengraat van Omtzigt is. Dat wordt gewoon weer een nietszeggend inlegvelletje en het hele span tekent braaf bij het kruisje. Kan hij op zich ook makkelijk doen, het sneuvelt toch wel in de EK.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
De tweede kamer is zelfs nog niet zeker, Omtzigt gaf duidelijk aan dat hij meerdere amendementen (hij had het over 3/4) gaat indienen.
We mogen op een paar stukjes snelweg 130 toch?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heeft er iemand bij gehouden wat deze regering tot nu toe gerealiseerd heeft van de beloftes van de GBL?
Misschien wordt het een soort Plan Simons 2.0quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Faber heeft aangegeven dat ze nog met een extra onderbouwing komt. Dus het is echt nog even (of heel lang?) wachten.
Ah,quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We mogen op een paar stukjes snelweg 130 toch?
Keijzer gaat nu eindelijk een kopie van het plan van De Jonge van vorig voorjaar indienen. Duurt even, maar dan heb je ook precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heeft er iemand bij gehouden wat deze regering tot nu toe gerealiseerd heeft van de beloftes van de GBL?
Is dat al daadwerkelijk praktisch ingevoerd?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We mogen op een paar stukjes snelweg 130 toch?
Geen idee eigenlijk Æ\_(ツ)_/Æquote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is dat al daadwerkelijk praktisch ingevoerd?
Rutte 2 formatie 54 dagen, formatie Schoof 223 dagen. Misscien moeten we ook nog even kijken naar het aantal wetten in het eerste jaar ?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
links is niet constructief, niet realistisch , fantastisch ,fantastisch groen en bloemetjes
helaas maar waaar
2e kwartaal 2025: https://www.rijksoverheid(...)ur-op-drie-trajectenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk Æ\_(ツ)_/Æ
het gaat niet om het aantal zinloze wetten dat er doorheen gedrukt isquote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Rutte 2 formatie 54 dagen, formatie Schoof 223 dagen. Misscien moeten we ook nog even kijken naar het aantal wetten in het eerste jaar ?
Word je nooit moe van je selectieve shoppen en halve waarheden?
Waar gaat het dan om? Klankbord zijn maar niet leveren, beeldvorming, ruzie maken en niets doen? Wat levert rechts nu eigenlij? Ze laten boeren verder in de strond zakken en verder staat alles lekker stil?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het gaat niet om het aantal zinloze wetten dat er doorheen gedrukt is
politiek is geen fabriek
Nooit geweest.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:49 schreef KaheemSaid het volgende:
We hebben al decenia geen linkse meerderheid
Nee, nee. Helemaal conform de Trump-norm. Hiermee zet Faber zich op de kaart om Geert op te volgen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:36 schreef klaasweetalles het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
GESTOORD
Schrodingers spreidingswet.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:53 schreef Hexagon het volgende:
De spreidingswet gaat de ene week wel door en de andere week niet, en de week daarna weer wel, en vervolgens weer niet enz. etc.
Dat moge zo zijn, maar de grootste rechtse partij - of eigenlijk de 4D-versie daarvan: rechts tegen buitenlanders, links op papier, rechts in de uitvoering - levert niet, de kleinste heeft geen flauw benul, NSC is alle geloofwaardigheid kwijt en de VVD is in al haar naļviteit in een kabinet gestapt waarvan ze nu eindelijk doorheeft hoe naļef dat is geweest en met allerlei sub-programmaatjes op de proppen komt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:31 schreef michaelmoore het volgende:
links is niet constructief, niet realistisch , fantastisch ,fantastisch groen en bloemetjes
Het bijzondere is dat Faber nu met maatregelen dreigt tegen de gemeentes die er niet aan willen voldoen, maar die gemeentes doen dat omdat zij had beloofd de wet af te schaffen. Dit is echt puur wanbestuur en dat Faber niet wekelijks een motie van wantrouwen krijgt (laat NSC zich maar wekelijks voor schut zetten) is eigenlijk bijzonder.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 13:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Schrodingers spreidingswet.
het beste is als de fusie van Groene bloemetjes partij en de Pvda niet doorgaatquote:Op vrijdag 14 februari 2025 13:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat moge zo zijn, maar de grootste rechtse partij - of eigenlijk de 4D-versie daarvan: rechts tegen buitenlanders, links op papier, rechts in de uitvoering - levert niet, de kleinste heeft geen flauw benul, NSC is alle geloofwaardigheid kwijt en de VVD is in al haar naļviteit in een kabinet gestapt waarvan ze nu eindelijk doorheeft hoe naļef dat is geweest en met allerlei sub-programmaatjes op de proppen komt.
Als je normaal rechts beleid wil, dan mag je hopen dat Bontebal wat groter wordt en mag de PVV vanuit de oppositie 'aye' roepen als het om buitenlanders gaat.
Komt een beetje over alsquote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:36 schreef klaasweetalles het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
GESTOORD
Iedereen die competent bestuur wil van welke smaak dan ook die moet walgen van de huidige situatie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 13:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat moge zo zijn, maar de grootste rechtse partij - of eigenlijk de 4D-versie daarvan: rechts tegen buitenlanders, links op papier, rechts in de uitvoering - levert niet, de kleinste heeft geen flauw benul, NSC is alle geloofwaardigheid kwijt en de VVD is in al haar naļviteit in een kabinet gestapt waarvan ze nu eindelijk doorheeft hoe naļef dat is geweest en met allerlei sub-programmaatjes op de proppen komt.
Als je normaal rechts beleid wil, dan mag je hopen dat Bontebal wat groter wordt en mag de PVV vanuit de oppositie 'aye' roepen als het om buitenlanders gaat.
¤661.112.000,- gevonden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iets meer belasting op de hoge inkomens, ook in compensatie voor dat box 3 drama, zou inderdaad makkelijk zijn. Maar dan moet je niet eerst richting een rechts kabinet stemmen.
CU, CDA en D66 gaan die dekking niet steunen, probeer het nog een keer.quote:
het heeft geen zin om steeds de buikspreekpop weg te sturen als de werkwijze van de poppenspeler je niet bevalt. Dan trekt hij weer een nieuwe buikspreekpop uit de kast en blijft de problematiek bestaan en zijn mening ook.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 13:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat Faber nu met maatregelen dreigt tegen de gemeentes die er niet aan willen voldoen, maar die gemeentes doen dat omdat zij had beloofd de wet af te schaffen. Dit is echt puur wanbestuur en dat Faber niet wekelijks een motie van wantrouwen krijgt (laat NSC zich maar wekelijks voor schut zetten) is eigenlijk bijzonder.
Niet elke PVVer blijkt een buikspreekpop van Wilders (Coenradie, Madlener) en je moet een incompetente minister die onbehoorlijk bestuur pleegt richting lagere overheden niet laten zitten omdat er misschien geen goede vervanger komt. Slechter dan Faber kan sowieso niet. En doen alsof je er nog vertrouwen in kunt hebben dat Faber ooit iets goed gaat doen is echt grote onzin.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
het heeft geen zin om steeds de buikspreekpop weg te sturen als de werkwijze van de poppenspeler je niet bevalt. Dan trekt hij weer een nieuwe buikspreekpop uit de kast en blijft de problematiek bestaan en zijn mening ook.
Stichting Nidos is trouwens een stichting die pleegouders financiert. Jij vindt dat minderjarigen beter op straat kunnen slapen en de criminaliteit in gaan, in plaats van te worden opgenomen in een warm gezin?quote:
Veel te woke en een LInkse Hobby, dat een toekomst geven aan kinderen. Ze gaan maar werken in de mijnen of bij Tata Steel.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stichting Nidos is trouwens een stichting die pleegouders financiert. Jij vindt dat minderjarigen beter op straat kunnen slapen en de criminaliteit in gaan, in plaats van te worden opgenomen in een warm gezin?
Stichting Nidos bespaart Nederland veel geld, maar belangrijker: het geeft kinderen een leven. Waarom wil jij dat van hen afpakken?
Dat is een minigaatje, zo gedekt door meevallers (die asiel altijd heeft, omdat er altijd minder asielzoekers binnen komen dan ze begroten. Elk jaar doen ze weer alsof er een grote asielinstroom gaat komen en elke keer blijkt die relatief klein).quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:37 schreef Zelva het volgende:
Rechter: Faber mag subsidie Vluchtelingenwerk niet halveren
Nog een gat in de begroting.
quote:
Zo roeien goed beurende proleten tegenwoordig. De reverse Robin Hood clan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stichting Nidos is trouwens een stichting die pleegouders financiert. Jij vindt dat minderjarigen beter op straat kunnen slapen en de criminaliteit in gaan, in plaats van te worden opgenomen in een warm gezin?
Stichting Nidos bespaart Nederland veel geld, maar belangrijker: het geeft kinderen een leven. Waarom wil jij dat van hen afpakken?
Echter, ze begroten de opvang volgens mij wel te goedkoop. Althans daar moest afgelopen jaren fors geld bij.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is een minigaatje, zo gedekt door meevallers (die asiel altijd heeft, omdat er altijd minder asielzoekers binnen komen dan ze begroten. Elk jaar doen ze weer alsof er een grote asielinstroom gaat komen en elke keer blijkt die relatief klein).
Was ook meer als grapje bedoeld, al past het wel in een patroon dat Faber er met alles vanuit gaat, dus ook met begroten, dat we binnenkort nul asielzoekers hebben.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is een minigaatje, zo gedekt door meevallers (die asiel altijd heeft, omdat er altijd minder asielzoekers binnen komen dan ze begroten. Elk jaar doen ze weer alsof er een grote asielinstroom gaat komen en elke keer blijkt die relatief klein).
Politiek is ook geen speeltuin.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het gaat niet om het aantal zinloze wetten dat er doorheen gedrukt is
politiek is geen fabriek
Weer een L voor Faber.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:37 schreef Zelva het volgende:
Rechter: Faber mag subsidie Vluchtelingenwerk niet halveren
Nog een gat in de begroting.
quote:Rechter fluit Faber terug: minister moet bezuiniging op VluchtelingenWerk voorlopig terugdraaien
Minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie) moet de bezuiniging van 21 miljoen euro op VluchtelingenWerk voorlopig terugdraaien. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam beslist. De minister heeft de organisatie ‘geen redelijke termijn geboden om maatregelen te treffen om de subsidiewijziging op te vangen', aldus de rechter.
Politieke redactie 14-02-25, 14:38 Laatste update: 15:08
Bovendien voldoet het subsidiebesluit ‘niet aan de wettelijke vereisten’, zo oordeelt de rechter een dag nadat het kort geding had gediend in de rechtbank in Amsterdam. Daarom moet de minister VluchtelingenWerk tot eind april blijven subsidiėren zoals dat tot 2025 werd gedaan.
VluchtelingenWerk stapte naar de rechter omdat Faber de hulporganisatie 21 miljoen euro minder gaf om asielzoekers in 2025 voor te bereiden op hun asielprocedure. Dat is 60 procent van het benodigde budget. De organisatie verwijt Faber ‘onbehoorlijk bestuur’, omdat zij pas op 2 januari is geļnformeerd over de bezuiniging en er geen overgangsperiode is.
Voor het juridisch begeleiden van asielzoekers rond hun asielaanvraag, kreeg VluchtelingenWerk in 2024 nog 34 miljoen euro. Dat budget bestond uit een begroot bedrag van ruim 12 miljoen euro, aangevuld met geld dat later werd betaald op basis van hoeveel asielzoekers de organisatie heeft geholpen. Dit lag de afgelopen jaren dusdanig veel hoger dan vooraf ingeschat, dat er zo’n 21 miljoen euro achteraf werd bijbetaald. Faber besloot vanaf 2025 niet meer dan het inbegrote bedrag van 13 miljoen euro te betalen.
Mis nooit meer het laatste nieuws
Krijg een melding bij belangrijk nieuws over AD Politiek.
Gedwongen ontslagen
VluchtelingenWerk maakte in de zomer al bezwaar tegen deze beslissing, maar stelde donderdag in de rechtbank dat de tekorten ervoor zouden zorgen dat er na maart ontslagen zouden moeten vallen. Met het krappe budget kan het de wettelijke taak die het voor de overheid uitvoert, niet goed doen. Andere organisaties moeten daarom taken gaan overnemen, maar het is nog altijd onduidelijk wie in de asielketen wat gaat doen. De hulporganisatie verweet de minister dan ook ‘onbehoorlijk bestuur’, de rechter gaat daarin mee.
De rechter wijst de minister er in haar uitspraak op dat de ontvanger van een subsidie ‘in ieder geval een redelijke termijn moet worden geboden om bepaalde zaken te regelen die het gevolg zijn van de subsidiewijziging, zoals het ontslaan van personeel’. Daar heeft Faber niet aan voldaan, aldus de rechter.
,,Er bestaat nog geen enkele duidelijkheid over de inhoud van het afbouwplan en omdat VluchtelingenWerk onderdeel is van een migratieketen kan zij niet zelf de maatregelen treffen die voor het opvangen van de subsidiewijziging nodig zijn.’’
Het ding is dat dit soort partijen en stemmers anti-politiek zijn. Dat is prima, we leven in een vrij land, maar als je dan moet gaan regeren blijkt altijd maar weer dat anti-politiek zijn niet werkt als er van je verwacht wordt politiek te bedrijven. En dan blijkt altijd maar weer dat men jarenlang op de politiek heeft staan zeiken, maar de essentie van het samenwerken niet snapt. 'Ik wil dit, maak mij niet uit hoe' is een stoere opmerking op een verjaardag, maar op geen enkele manier constructief en daarbij komt dan die onbereidheid tot het bedrijven van politiek je altijd in de richting van een autocratie duwt, behalve dan als het ook maar iemand anders is dan Wilders, want als we rekening met elkaar moeten houden krijg je nooit alleen maar 100% wat je zelf wil.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:06 schreef Origami94 het volgende:
Toppunt van kek is toch wel wanneer een pvv stemmer op feestboek op de pagina van wilders op een post van wilders faber verdedigd door links ervan te betichten met geen voorstellen te komen. Terwijl ze juist de wet willen wijzigen om de haalbaarheid en uitvoering te halen
Deze mensen leven in een cult, waarschijnlijk voor het eerst in hun leven en moeten zoals Schimmelpennick opperde zoveel mogelijk genegeerd worden
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
DE ZOVEELSTE FLOP
[..]
quote:Zie je wel! Als Faber iets probeert te doen aan de graaiende asielindustrie wordt ze tegengewerkt door linkse activistische rechters!1111
Dit is ook echt basiskennis rond subsidies.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
DE ZOVEELSTE FLOP
[..]
Zou wel vreemd zijn, je kunt toch niet beweren dat er in deze missionaire periode wel iets voorbereid is geweest.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:51 schreef Hanca het volgende:
ND, toch niet bepaald een populistische krant, heeft een analyse geschreven die er vanuit gaat dat Schoof nu al zijn demissionaire periode aan het voorbereiden is: https://www.nd.nl/nieuws/(...)chaker-bereidt-een-d
Ik geef toe: geen bronnen of nieuwe dingen, maar toch opvallend dat zelfs het ND daar al mee bezig is. En niet in een colums oid, maar als hoofditen op de site.
Haha gok van niet. Hoewel noodwetgeving hier vanwege de impact wel stukken beter te verdedigen is.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:09 schreef Jazeg het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)stofimpasse-te-komen
Dit moet een grap zijn toch? Toch??
"Alle opties liggen open"Inclusief de optie dat dit idee de weg gaat van alle voorstellen van deze coalitie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:09 schreef Jazeg het volgende:
Hij zou oa al nadenken over vervangers van de PVV bewindspersonen en hoe hij zonder PVV meerderheden kan zoeken, volgens het ND. Maar ik geef toe, het is een hoog gok-gehalte van de journalist. De enige reden waarom ik het vermeldenswaardig vind, is omdat ze blijkbaar bij de politieke journalisten er al zo vanuit gaan dat het kabinet binnenkort valt, dat zelfs bij het ND daar al over durven te berichten. Als dit Telegraaf (die schoppen tegen alles) of Volkskrant (die zien dit kabinet graag vallen) was geweest had ik het hier niet geplaatst.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zou wel vreemd zijn, je kunt toch niet beweren dat er in deze missionaire periode wel iets voorbereid is geweest.
Lijkt me niet, en nu duidelijk is dat er geen wetenschappelijke onderbouwing is voor de normen kan zoiets snel geregeld worden. Dan kan er in de tussentijd weer gebouwd worden in ieder geval.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:09 schreef Jazeg het volgende:
Eens. Een noodwet is ook niet per definitie een slecht middel en boeren hebben snel duidelijkheid nodig. Ik ben hier meer bang voor de inhoud van de noodwet. Een noodwet met een snelle uitkoopregeling, een verbod op mest uitrijden binnen zoveel meter van water, sowieso een algehele verlaging van mestgebruik en een maximum aantal dieren per hectare is best te verdedigen. Maar die inhoud, die verwacht ik dan weer niet. Het zal eerder een wetenschappelijk niet te onderbouwen ondergrens en het afbreken van de bescherming van natuurgebieden worden, oid.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha gok van niet. Hoewel noodwetgeving hier vanwege de impact wel stukken beter te verdedigen is.
Meteen doen. Richt een nieuwe dienst op, de BTW dienst en haal dat weg bij de Belastingdienst.quote:Van Oostenbruggen wijst ook op de mogelijkheid van een simpeler btw-heffing door alles in hetzelfde tarief te belasten, behalve voeding en medicijnen. Daar zou naartoe gewerkt kunnen worden zodat een uniform tarief in 2027 kan ingaan.
Nogmaals, bij de bouw is stikstof hooguit een klein probleem, staat niet in de top 5 van problemen daar.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lijkt me niet, en nu duidelijk is dat er geen wetenschappelijke onderbouwing is voor de normen kan zoiets snel geregeld worden. Dan kan er in de tussentijd weer gebouwd worden in ieder geval.
De problemen echt oplossen zal er inderdaad niet echt inzitten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Een noodwet is ook niet per definitie een slecht middel en boeren hebben snel duidelijkheid nodig. Ik ben hier meer bang voor de inhoud van de noodwet. Een noodwet met een snelle uitkoopregeling, een verbod op mest uitrijden binnen zoveel meter van water, sowieso een algehele verlaging van mestgebruik en een maximum aantal dieren per hectare is best te verdedigen. Maar die inhoud, die verwacht ik dan weer niet. Het zal eerder een wetenschappelijk niet te onderbouwen ondergrens en het afbreken van de bescherming van natuurgebieden worden, oid.
Bouw gaat niet alleen over huizen hé. Het artikel heeft het niet voor niets over vergunningen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals, bij de bouw is stikstof hooguit een klein probleem, staat niet in de top 5 van problemen daar.
Spanje heeft bijvoorbeeld geen enkel stikstofprobleem en ook al 600.000 huizen tekort.
De nieuwe uitspraak is ook een serieuze uitdaging voor nieuwbouw en mogelijk zelfs renovatie van woningen en bedrijven. Eigenlijk zet het vrij korte termijn alles stop als er niks gebeurt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals, bij de bouw is stikstof hooguit een klein probleem, staat niet in de top 5 van problemen daar.
Spanje heeft bijvoorbeeld geen enkel stikstofprobleem en ook al 600.000 huizen tekort.
Ja, omdat ze ongeļnformeerd zijn. Minister na minister probeert duidelijk te maken dat stikstof niet het probleem is in de bouw, maar dat wil maar niet landen bij de journalisten. "Stikstof legt bouw plat" is blijkbaar een mantra dat veel kliks oplevert.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bouw gaat niet alleen over huizen hé. Het artikel heeft het niet voor niets over vergunningen.
Een uniform tarief is prima (dank Pechtold, maar die sneuvelde helaas), maar dat hoort natuurlijk wel gewoon thuis bij de belastingdienst. BTW is technisch vrij ingewikkeld, alhoewel het op je kassabonnetje erg simpel lijkt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:20 schreef MoreDakka het volgende:
Meteen doen. Richt een nieuwe dienst op, de BTW dienst en haal dat weg bij de Belastingdienst.
Een noodwet is voor acute noodsituaties zoals oorlogen en natuurrampen, ik dacht dat we daar inmiddels wel achter waren. Niet voor een door jarenlang wanbeleid zelf gecreėerd probleem, of je het nu slechts beschouwt als een papieren werkelijkheid of als realiteit.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Een noodwet is ook niet per definitie een slecht middel en boeren hebben snel duidelijkheid nodig. Ik ben hier meer bang voor de inhoud van de noodwet. Een noodwet met een snelle uitkoopregeling, een verbod op mest uitrijden binnen zoveel meter van water, sowieso een algehele verlaging van mestgebruik en een maximum aantal dieren per hectare is best te verdedigen. Maar die inhoud, die verwacht ik dan weer niet. Het zal eerder een wetenschappelijk niet te onderbouwen ondergrens en het afbreken van de bescherming van natuurgebieden worden, oid.
Dit was bijvoorbeeld een noodwet voor dijkbescherming: https://www.h2owaternetwe(...)king-voort-te-zettenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:29 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Een noodwet is voor acute noodsituaties zoals oorlogen en natuurrampen, ik dacht dat we daar inmiddels wel achter waren. Niet voor een door jarenlang wanbeleid zelf gecreėerd probleem, of je het nu slechts beschouwt als een papieren werkelijkheid of als realiteit.
Noodwet of niet, de tekst op de BBB site stemt me niet optimistisch over de inhoud.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit was bijvoorbeeld een noodwet voor dijkbescherming: https://www.h2owaternetwe(...)king-voort-te-zetten
En nee, er was toen geen naderende storm en dit ging niet over acute nood.
Ook rondom de energieprijzen was er sprake van noodwetten:
https://www.parlement.com(...)t_tijdelijke_noodwet
https://groenlinks.nl/nie(...)oering-noodwetgeving
https://voltnederland.org(...)wet-energiebesparing
Een noodwet is een middel om sneller in te grijpen. De boeren kunnen geen 3 of 4 maanden meer wachten, die zitten echt in de problemen dankzij de (terechte) lagere derogatie. De natuur en de waterkwaliteit kunnen ook geen maanden meer wachten. Zo gek is een noodwet dus ook weer niet.
Die gaat wel over een andere wet, die wet gaat namelijk gewoon naar de Raad van State en dan naar de Kamer: https://www.ad.nl/politie(...)-te-hebben~a70bdef4/quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:42 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Noodwet of niet, de tekst op de BBB site stemt me niet optimistisch over de inhoud.
Klopt. Om deze wet in te laten gaan moet het kabinet dus eerst (per gebied) berekenen hoeveel extra neerslag dit oplevert en die uitstoot compenseren, daar is de rechter zeer duidelijk over geweest.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:09 schreef Szura het volgende:
Leuk hoor de norm verhogen, maar dat verandert precies niks aan het feit dat de stikstofneerslag omlaag moet volgens wetgeving zoals de rechter laatst nog heeft bevestigd
Ja ze hebben het nu over het toerekenen van de uitstoot aan specifieke bedrijven/boeren. Vertel me: hoe is dat anders dan het kaartje van Vd Wal waar de terrorboeren met hun terrortrekkers zoveel stampij om maakten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. Om deze wet in te laten gaan moet het kabinet dus eerst (per gebied) berekenen hoeveel extra neerslag dit oplevert en die uitstoot compenseren, daar is de rechter zeer duidelijk over geweest.
De nieuwe uitspraak betekent dat voor bijna ieder bouwplan of wijziging van het omgevingsplan een passende beoordeling gemaakt moet worden waarbij intern salderen niet meer zomaar mag. Dat beperkt de bouw echt serieus.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, omdat ze ongeļnformeerd zijn. Minister na minister probeert duidelijk te maken dat stikstof niet het probleem is in de bouw, maar dat wil maar niet landen bij de journalisten. "Stikstof legt bouw plat" is blijkbaar een mantra dat veel kliks oplevert.
Niet, behalve dat het nu van 'boer-zoekt-vrouw'-minister Wiersma komt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:19 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja ze hebben het nu over het toerekenen van de uitstoot aan specifieke bedrijven/boeren. Vertel me: hoe is dat anders dan het kaartje van Vd Wal waar de terrorboeren met hun terrortrekkers zoveel stampij om maakten.
Ja, de nieuwe uitspraak maakt stikstof misschien wel lastiger, maar het stikstofmaatregelen lossen de in elk geval voorheen 4 grotere problemen niet op. Zoals ik al zei, in andere landen als Spanje speelt exact hetzelfde. Het is niet voor niets dat zelfs het Europees Parlement er al mee bezig is: https://www.bnr.nl/nieuws(...)aan-met-woningtekortquote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De nieuwe uitspraak betekent dat voor bijna ieder bouwplan of wijziging van het omgevingsplan een passende beoordeling gemaakt moet worden waarbij intern salderen niet meer zomaar mag. Dat beperkt de bouw echt serieus.
Tijd dat ze daar ook wat mest voor de deur smijten dan als ze geen hypocrieten zijnquote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet, behalve dat het nu van 'boer-zoekt-vrouw'-minister Wiersma komt.
Van mij mogen ze hypocriet zijn en het nu wel accepteren.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:41 schreef Szura het volgende:
[..]
Tijd dat ze daar ook wat mest voor de deur smijten dan als ze geen hypocrieten zijn
Kan niet, je kan geen wet maken die een andere wet tegen spreekt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:44 schreef Kickinalfa het volgende:
Maak een wet dat intern salderen weer mogelijk maakt.
Klopt, maar dan moet je de uitstoot eerst zodanig beperken dat die ruimte er is. Daarna kan dat prima. Daarvoor niet.quote:En het idee dat je een ondergrens aanstelt voor een vergunning klinkt ook logisch.
Niet iedere schuur die wordt gebouwd heeft meteen een stikstof vergunning nodig.
Oh, het stukje over huizen vind ik niet eens zo interessant. Punt is dat de impasse rond stikstof straks elke vorm van bouwen op slot zet. Dat versterkt de problemen op de woningmarkt wel maar dat is slechts een secundair effect.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de nieuwe uitspraak maakt stikstof misschien wel lastiger, maar het stikstofmaatregelen lossen de in elk geval voorheen 4 grotere problemen niet op. Zoals ik al zei, in andere landen als Spanje speelt exact hetzelfde. Het is niet voor niets dat zelfs het Europees Parlement er al mee bezig is: https://www.bnr.nl/nieuws(...)aan-met-woningtekort
Stikstof is een vooral Nederlands probleem, het huizentekort niet. Dat maakt het platte verhaal van de journalistiek zo dom. Nee, we hebben niet te weinig huizen doordat we de natuur willen beschermen. Dat narratief moet er eens uit.
Qua bouwen zijn huizen toch wel verreweg het interessantst, gezien het huizentekort.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, het stukje over huizen vind ik niet eens zo interessant. Punt is dat de impasse rond stikstof straks elke vorm van bouwen op slot zet. Dat versterkt de problemen op de woningmarkt wel maar dat is slechts een secundair effect.
Dat hangt af van je perspectiefquote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Qua bouwen zijn huizen toch wel verreweg het interessantst, gezien het huizentekort.
En ja hoor.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:22 schreef Jazeg het volgende:
https://boerburgerbewegin(...)en-en-bouwprojecten/
Oh wat is ze trots die Caroline.
Steeds als je denkt dat de bodem bereikt is blijkt er nog een verdieping onder te zitten.
Die twee zijn ook interessant, met name het energienet wat een groter probleem is dan stikstof voor huizenbouw.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat hangt af van je perspectief.
Gezien de daadwerkelijke impact op allerlei onderwerpen vind ik de verduurzaming van bedrijven of de bouw van nieuwe hoogspanningsstations ook best interessant.
Duurt tegenwoordig geen 2 jaar, spoedprocedures werken soms zelfs zo snel dat ze klaar zijn voor de wet er is. Niet dat deze wet door de Eerste Kamer komt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:05 schreef probeer het volgende:
[..]
En ja hoor.
Kabinet heeft er schijt aan, verhoogt de norm en gaat vergunningen verlenen. Milieuorganisaties stappen naar de rechter, rechter geeft ze gelijk en verklaart vergunningen ongeldig. En dan zijn we weer 2 jaar verder en BBB heeft weer fijn lopen rekken.
Kun je er zelf niet 1 of 2 huisvesten? Schuift goed.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:30 schreef Kickinalfa het volgende:
30.000 euro om een statushouder aan een huis te helpen, van de pot gerukt.
Laat ze dat net als iedere Nederlander maar zelf regelen.
Boodschappen zijn niet te betalen, je eigen inwoners kunnen geen huis vinden maar wel bakken met geld uitgeven aan dit soort idioterie.
https://www.volkskrant.nl(...)s-opvangen~b354bf60/
Het is een probleem.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, omdat ze ongeļnformeerd zijn. Minister na minister probeert duidelijk te maken dat stikstof niet het probleem is in de bouw, maar dat wil maar niet landen bij de journalisten. "Stikstof legt bouw plat" is blijkbaar een mantra dat veel kliks oplevert.
Het probleem is dat de Belastingdienst vastgeroest is en niets meer kan. Vastgelopen IT en lamgelegd door de toeslagenaffaire. Eigenlijk zou je die hele instantie af moeten branden en opnieuw beginnen met moderne IT.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Een uniform tarief is prima (dank Pechtold, maar die sneuvelde helaas), maar dat hoort natuurlijk wel gewoon thuis bij de belastingdienst. BTW is technisch vrij ingewikkeld, alhoewel het op je kassabonnetje erg simpel lijkt.
Maar bij lange na niet het belangrijkste probleem voor de huizenbouw.quote:
Dat kan prima, de ondergrens is nu niet onderbouwd. Die kan dus verhoogd worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet je de uitstoot eerst zodanig beperken dat die ruimte er is. Daarna kan dat prima. Daarvoor niet.
Jawel. Er is geen ruimte en daar draagt dit gedoe heel veel aan bij. Het andere grote probleem is migratie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar bij lange na niet het belangrijkste probleem voor de huizenbouw.
Bewust totaal ongeļnformeerd dus. Tip: lees eens wat terug hier, dat is leerzaam.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel. Er is geen ruimte en daar draagt dit gedoe heel veel aan bij. Het andere grote probleem is migratie.
Die mensen kunnen niets, werken op geen enkele manier samen en zien uitspraken van de rechter als 'links'. Die gaan helemaal niets berekenen, daarvoor hebben ze al die stemmen niet gekregen. Nee, het gaat allemaal om antipolitiek en dat is wel zo bizar als je inmiddels op een positie zit waar er toch echt politiek verwacht wordt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. Om deze wet in te laten gaan moet het kabinet dus eerst (per gebied) berekenen hoeveel extra neerslag dit oplevert en die uitstoot compenseren, daar is de rechter zeer duidelijk over geweest.
Misschien een idee om ze dan op straat te laten rondzwerven, ze zoeken maar werk en een huis, net als ons! Maar met die beredenatie interesseert het mij dan ook weinig dat jij je boodschappen niet kunt betalen, je gaat maar werk zoeken, net als ik.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Boodschappen zijn niet te betalen, je eigen inwoners kunnen geen huis vinden maar wel bakken met geld uitgeven aan dit soort idioterie.
ruimte zat voor woningbouwquote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel. Er is geen ruimte en daar draagt dit gedoe heel veel aan bij. Het andere grote probleem is migratie.
michaelmoore in NWS / De stikstof norm wordt opgehoogdquote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar bij lange na niet het belangrijkste probleem voor de huizenbouw.
dan moet men woningen gaan bouwenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Toeslagen is inmiddels wél afgezonderd van de belastingdienst, maar in de basis heb je gelijk ja. Hetzelfde geldt voor de grootbanken waar de AS/400'tjes nog vrolijk snorren, mooie lock-in voor je legacy software. Punt is alleen dat de oplossing er niet zomaar is, ING heeft daar tig miljard op kapot gegooid en faliekant gefaald, laat staan als je dat door de overheid laat doen. Maar laten ze eerst maar eens iets van een begin maken van een conceptueel raamwerk hoe ze de belastingheffing voor zich zien, dan kan je daarna de systemen daarop aanpassen. Ben je wel in 2035, maar bon.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem is dat de Belastingdienst vastgeroest is en niets meer kan. Vastgelopen IT en lamgelegd door de toeslagenaffaire. Eigenlijk zou je die hele instantie af moeten branden en opnieuw beginnen met moderne IT.
Sowieso zie ik een trend bij bepaalde figuren om alles af te branden voordat er ook maar iets nieuws is. Daar komen grote problemen van.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Toeslagen is inmiddels wél afgezonderd van de belastingdienst, maar in de basis heb je gelijk ja. Hetzelfde geldt voor de grootbanken waar de AS/400'tjes nog vrolijk snorren, mooie lock-in voor je legacy software. Punt is alleen dat de oplossing er niet zomaar is, ING heeft daar tig miljard op kapot gegooid en faliekant gefaald, laat staan als je dat door de overheid laat doen. Maar laten ze eerst maar eens iets van een begin maken van een conceptueel raamwerk hoe ze de belastingheffing voor zich zien, dan kan je daarna de systemen daarop aanpassen. Ben je wel in 2035, maar bon.
gewoon alle arbeidsinkomsten onder de 50.000 euro vrij van IB en de toeslagen ineens afschaffenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Toeslagen is inmiddels wél afgezonderd van de belastingdienst, maar in de basis heb je gelijk ja. Hetzelfde geldt voor de grootbanken waar de AS/400'tjes nog vrolijk snorren, mooie lock-in voor je legacy software. Punt is alleen dat de oplossing er niet zomaar is, ING heeft daar tig miljard op kapot gegooid en faliekant gefaald, laat staan als je dat door de overheid laat doen. Maar laten ze eerst maar eens iets van een begin maken van een conceptueel raamwerk hoe ze de belastingheffing voor zich zien, dan kan je daarna de systemen daarop aanpassen. Ben je wel in 2035, maar bon.
Nee, de huizenbouw ligt in heel Europa plat, stikstof speelt alleen in Nederland, Vlaanderen en Denemarken.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
michaelmoore in NWS / De stikstof norm wordt opgehoogd
dat is stikstof toch ?
Is dat realistisch of een gooi?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gewoon alle arbeidsinkomsten onder de 50.000 euro vrij van IB en de toeslagen ineens afschaffen
men kan ook zelf bouwen , geef mij een bouwvergunnning en ik regel hetquote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de huizenbouw ligt in heel Europa plat, stikstof speelt alleen in Nederland, Vlaanderen en Denemarken.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)aan-met-woningtekort
Problemen zijn met name geld, personeel en materialen. Ver daarna ergens komt stikstof.
Dat is een zeer ruwe gooi, maar kan aan geschaaft wordenquote:
Mijn Italiaans tijdens gesprekken gaat niet verder dan, espresso, AC Milan en fellatio, waarvan ik er van een zeker weet dat het een voetbalclub is. Gaat geen succes worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men kan ook zelf bouwen , geef mij een bouwvergunnning en ik regel het
Overigens kun je hongarije zat bouwen net als zuid Italie
daar loopt alles leeg
https://maps.app.goo.gl/cPx2okPjbbQVywnT6
daar koop je voor 10.000 euro een vrijstaand huis, probleem is dat iedereen in de stad wil wonen
Ga jij nog uitleggen waarom je tegen pleeggezinnen bent?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:13 schreef Nober het volgende:
"Iedere extra woning erbij is een gezin extra dat naar Nederland kan komen", Podt (D66)
Fellatio is Latijn, geen Italiaans.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mijn Italiaans tijdens gesprekken gaat niet verder dan, espresso, AC Milan en fellatio, waarvan ik er van een zeker weet dat het een voetbalclub is. Gaat geen succes worden.
Kut, kun je nagaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Fellatio is Latijn, geen Italiaans.
Volgens mijn zusje die getrouwd is met een boer (melkkoeien en vleesstieren) is dit zeker met de huidige melkprijs niet waar. Alleen best veel boeren moeten nu voor het eerst afvoeren en dan valt het enorm tegen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een noodwet is een middel om sneller in te grijpen. De boeren kunnen geen 3 of 4 maanden meer wachten, die zitten echt in de problemen dankzij de (terechte) lagere derogatie. De natuur en de waterkwaliteit kunnen ook geen maanden meer wachten. Zo gek is een noodwet dus ook weer niet.
Ja, het gaat natuurlijk om de boeren die nu een afvoercontract voor mest moeten afsluiten, niet degenen met een doorlopend contract.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mijn zusje die getrouwd is met een boer (melkkoeien en vleesstieren) is dit zeker met de huidige melkprijs niet waar. Alleen best veel boeren moeten nu voor het eerst afvoeren en dan valt het enorm tegen.
Mijn zwager betaald gewoon per trailer de actuele prijs. Het is geen langetermijnscontract zoals met energie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het gaat natuurlijk om de boeren die nu een afvoercontract voor mest moeten afsluiten, niet degenen met een doorlopend contract.
Ik neem aan, dat hij betaalt….quote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Mijn zwager betaald gewoon per trailer de actuele prijs. Het is geen langetermijnscontract zoals met energie.
Dat soort besluiten worden met een meerderheid in de ministerraad genomen, Schoof kan dat niet op eigen houtje doen.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:35 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)ver-vredesmacht.html
Toch is het wel een beetje vreemd dat een niet gekozen ambtenaar gaat over een eventuele troepeninzet.
Sterker: daar komt een artikel 100 brief bij kijken en daar kan de Tweede Kamer over stemmen na een al dan niet besloten debat met de minister van defensie, de Kamerleden gaan er uiteindelijk over.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat soort besluiten worden met een meerderheid in de ministerraad genomen, Schoof kan dat niet op eigen houtje doen.
Onder normale omstandigheden wel ja, maar de huidige coalitie heeft alle energie nodig om telkens het einde van de week te halen. Bovendien wil je dit eigenlijk ook breder gedragen hebben en is ook samenwerken met oppositie en overleggen hier niet het sterkste punt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar laten ze eerst maar eens iets van een begin maken van een conceptueel raamwerk hoe ze de belastingheffing voor zich zien, dan kan je daarna de systemen daarop aanpassen. Ben je wel in 2035, maar bon.
Ja, dat is wel een beetje de samenvatting van dit kabinet: vooral geen enkel beleid en x jaar verkwanseld.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:00 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden wel ja, maar de huidige coalitie heeft alle energie nodig om telkens het einde van de week te halen. Bovendien wil je dit eigenlijk ook breder gedragen hebben en is ook samenwerken met oppositie en overleggen hier niet het sterkste punt.
Daarnaast wil je eigenlijk gelijktijdig een visie op de zorg voor de lange termijn want dat maakt voor de belastingheffing wel een enorm verschil.
Stuurloos en trots op dat feit.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een beetje de samenvatting van dit kabinet: vooral geen enkel beleid en x jaar verkwanseld.
De kamer blijft missionair en kan dus gewoon besluiten nemen. Kan de minister ook vragen om een artikel 100 brief.quote:Op maandag 17 februari 2025 07:56 schreef BEFEM het volgende:
Zou me niet verbazen als Wilders het kabinet opblaast als er beslissingen over Oekraļne genomen moeten worden zodat een demissionair kabinet niks kan doen.
quote:
Dat zou mooi zijn danquote:Op maandag 17 februari 2025 08:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kamer blijft missionair en kan dus gewoon besluiten nemen. Kan de minister ook vragen om een artikel 100 brief.
Deze voorrang had allang afgeschaft moeten worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:21 schreef Hanca het volgende:
Gemeentes zijn het in elk geval niet eens met Keijzer over statushouders: https://www.ad.nl/binnenl(...)nmenselijk~ab4d8ecd/
Dat je een wet maakt die zorgt voor meer chaos, meer problemen en minder oplossingen is natuurlijk wel verbijsterend.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Deze voorrang had allang afgeschaft moeten worden.
Gemeenten die dit onmenselijk vinden moeten dat eens naar hun eigen inwoners uitspreken dat er geen plek voor ze is.
Verbijsterd kunnen ze ook niet zijn want dit was 1 van de punten uit het hoofdlijnen akkoord.
Dat is nou waar Keijzer mee bezig moet zijn.quote:En gemeenten kunnen ook zelf zorgen voor voldoende sociale huur.
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Deze voorrang had allang afgeschaft moeten worden.
Gemeenten die dit onmenselijk vinden moeten dat eens naar hun eigen inwoners uitspreken dat er geen plek voor ze is.
Verbijsterd kunnen ze ook niet zijn want dit was 1 van de punten uit het hoofdlijnen akkoord.
En gemeenten kunnen ook zelf zorgen voor voldoende sociale huur.
...en bezuinigen bed-bad-brood weg. Je kunt alleen maar concluderen dat het doel is om chaos te creėren. In de hoop meer stemmen te winnen. PVV, BBB, VVD en NSC gaan gewoon letterlijk over lijken voor electoraal gewin.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen.
Nee, dat heeft hij niet. Want het gaat nu om een extra bescherming voor Oekraļne na vredesonderhandelingen, door beroepsmilitairen. De in NL aanwezige Oekraļners kunnen misschien wel terug, maar dan met name om het land en de economie weer op te bouwen daar. Niet om alsnog militair te worden.quote:
Nee want dat werkt niet.quote:
Het doel is om iemand geboren in Nederland ook eens kans te geven op een woning, en als tweede doel ook de instroom verminderen als je weet dat je geen voorrang meer krijgt.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
...en bezuinigen bed-bad-brood weg. Je kunt alleen maar concluderen dat het doel is om chaos te creėren. In de hoop meer stemmen te winnen. PVV, BBB, VVD en NSC gaan gewoon letterlijk over lijken voor electoraal gewin.
Daar heeft dit beide niks mee te maken. Die 8% van de vrijkomende sociale huur die naar statushouders gaat is echt het probleem niet. Scheelt bij een wachtrij van 10 jaar maar een paar maanden.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het doel is om iemand geboren in Nederland ook eens kans te geven op een woning, en als tweede doel ook de instroom verminderen als je weet dat je geen voorrang meer krijgt.
Er is al een meerderheid van VVD, GL-PvdA, NSC en D66 om dit op z’n minst positief aan te vliegen. En CDA en BBB nemen het ook in overweging. Dat zijn dus al 90 zetels, vrijwel alles over Oekraļne kan in de Kamer op zo’n 100 zetels rekenen. Dus Wilders kan blaten wat hij wil, hij wordt op dit dossier altijd overruled.quote:
De zogenaamde struikeldraad afschrikking.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:49 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nee want dat werkt niet.
Het doel van die vredesmissie is niet alleen militaire, maar ook politieke afschrikking.
Als Poetin Oekraļne aanvalt heeft hij met 1 land een probleem, als hij een gecombineerde missie aanvalt met 15 landen heeft hij met 15 landen een probleem. Doordat de politieke prijs hoger ligt wordt de drempel dat ook.
Als je dat wil dan kom je met wetgeving om de instroom te verminderen of zorg je voor huisvesting van statushouders.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het doel is om iemand geboren in Nederland ook eens kans te geven op een woning, en als tweede doel ook de instroom verminderen als je weet dat je geen voorrang meer krijgt.
Dit is toch een nep-account? Met die AI foto van een 30 jaar jongere Wilders?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Dit is een onzinredenering, want;quote:Op maandag 17 februari 2025 14:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voorrang is voorrang, het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze even lang moeten wachten als iemand die hier geboren is.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is een onzinredenering, want;
A. De voorrang is vaak niet absoluut, maar proportioneel. Het is niet zo dat het hele vat met statushouders leeg gaat voordat er iemand anders een huis krijgt. Bovendien mogen gemeentes dit zelf bepalen, om zo de overlast in hun specifieke gevallen zo klein mogelijk te maken.
B. De afschrikwekkende werking is al een dubieus punt bij mensen die onterecht hierheen komen, maar statushouders zijn al beoordeeld als rechtmatige vluchtelingen.
Dit zijn mensen die uiteindelijk gewoon hier mogen blijven, en waarvan je hoopt dat ze normaal gaan bijdragen aan de samenleving. Niet op straat wonen helpt daarbij.
Van beide kanten lijkt het me enigzins voorbarig, want je zal toch wel meer moeten weten van de inzet/mandaat voordat je daar mee akkoord gaat.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Er is al een meerderheid van VVD, GL-PvdA, NSC en D66 om dit op z’n minst positief aan te vliegen. En CDA en BBB nemen het ook in overweging. Dat zijn dus al 90 zetels, vrijwel alles over Oekraļne kan in de Kamer op zo’n 100 zetels rekenen. Dus Wilders kan blaten wat hij wil, hij wordt op dit dossier altijd overruled.
https://www.ad.nl/politie(...)heid-nemen~afe8442b/
Zeg dat tegen Geert, die er natuurlijk meteen een tweet uit gooit.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Van beide kanten lijkt het me enigzins voorbarig, want je zal toch wel meer moeten weten van de inzet/mandaat voordat je daar mee akkoord gaat.
Al die partijen hebben ook gezegd dat ze voorwaarden hebben.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Van beide kanten lijkt het me enigzins voorbarig, want je zal toch wel meer moeten weten van de inzet/mandaat voordat je daar mee akkoord gaat.
Dus die mensen moeten, als ze statushouder worden, eerst een paar jaar op straat leven?quote:Op maandag 17 februari 2025 15:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voorrang is voorrang, het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze even lang moeten wachten als iemand die hier geboren is.
Dat er geen plek is of mensen zich misdragen in een AZC is geen reden om een iemand die hier is geboren zijn leven maar stil te laten staan.
Ze moeten in principe even lang wachten als alle anderen die prioriteit krijgen; zoals o.a. mensen die vanwege mantelzorg voorrang krijgen, of mensen die uit een GGZ-instelling komen. Momenteel is dat maatwerk, en sinds 2017 krijgen statushouders ook niet per definitie voorrang ofzo.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voorrang is voorrang, het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze even lang moeten wachten als iemand die hier geboren is.
Dat er geen plek is of mensen zich misdragen in een AZC is geen reden om een iemand die hier is geboren zijn leven maar stil te laten staan.
Dat is dan ook precies wat het kabinet zegt en ook die partijen die positief zijnquote:Op maandag 17 februari 2025 15:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je mag van de overheid verwachten dat ze congruent beleid maken en problemen proberen op te lossen. Dit beleid lijkt daarmee nergens op en is enorm tegenstrijdig met alleen maar grotere problemen tot gevolg. Het is daarmee precies zoals de asielwetten: het gaat alleen om beeldvorming en de problemen mogen door de volgende regering opgelost worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus die mensen moeten, als ze statushouder worden, eerst een paar jaar op straat leven?
Lijkt me niet dat we de veiligheid gaan garanderen van een 'deal' waar we niet eens bij zijn betrokken. Dan moet men eerst onderhandelen. Als Amerika een deal maakt zullen zij garant moeten staan voor hun eigen deal. Niet dat Amerikaanse garanties nog iets waard zijn onder Trump. Sowieso snap ik niet helemaal waarom we veiligheid zouden garanderen, is niet veel logischer om Rusland uit Oekraine te schoppen en Rusland + bondgenoten uit elkaar te laten vallen. Wat is nou ons hele belang bij eerst Oekraine voor miljarden steunen om vervolgens de Russische grondwinst te beschermen. Als je daar troepen plaatst kun je ze maar beter gebruiken. Niet alsof Rusland enige kans maakt tegen een verenigd Europa, ze kunnen Oekraine niet eens bedwingen.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:16 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is een eventuele veiligheidsmissie voor Schoof natuurlijk wel een prima moment om zelf te kunnen shinen.
Een dakloze heeft dan weer voorrang, dat zou 100% net zo moeten gelden voor een statushouder als een geboren Nederlander, beide hebben exact evenveel rechten.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus die mensen moeten, als ze statushouder worden, eerst een paar jaar op straat leven?
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekendenquote:Op maandag 17 februari 2025 14:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar heeft dit beide niks mee te maken. Die 8% van de vrijkomende sociale huur die naar statushouders gaat is echt het probleem niet. Scheelt bij een wachtrij van 10 jaar maar een paar maanden.
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaanquote:Op maandag 17 februari 2025 19:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekenden
Dat is zo, dacht bijna dat het een goed plan was maar weer niet dusquote:Op maandag 17 februari 2025 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan
Deze kleine versnelling weegt echt niet op tegen de nadelen: overvolle AZC's of statushouders die op straat moeten leven.
Nee, het is geneuzel achter de komma. Dit is puur asielzoekers pesten.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekenden
gemeenten moeten woningen gaan bouwenquote:Op maandag 17 februari 2025 15:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja goed gezien, het is gewoon opzettelijk de boel vast laten lopen zodat ze straks kunnen zeggen zie je welquote:Op maandag 17 februari 2025 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, het is geneuzel achter de komma. Dit is puur asielzoekers pesten.
Niet onverwachts trouwens. Het gehele woningbeleid van de afgelopen dertig jaar is samen te vatten als 'hoe verschuiven we het tekort naar een groep die wij niet relevant vinden'. Dus dat het nu richting asielzoekers zou gaan kon je van een kilometer aan zien komen.
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.quote:
Wilders weet dat, maar hij gaat er vanuit dat niet nadenkende (ik zal ze niet meer dom noemen...) kiezers het "een goed punt" vinden.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.
Maar wat is ons voordeel daaraan. Als we dan toch ons leger moeten sturen kunnen we toch wel een betere deal scoren dan Amerika en Rusland verdelen de winst en wij betalen?quote:Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.
Wij moeten als Europa ook niet meewerken als we niet aan tafel mogen, dat schreef ik ook al in het Oekraine-topic, maar dat staat los van Geertjes 'laat dat die laffe Oekraiense vluchtelingen zelf maar opknappen'-retoriek.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar wat is ons voordeel daaraan. Als we dan toch ons leger moeten sturen kunnen we toch wel een betere deal scoren dan Amerika en Rusland verdelen de winst en wij betalen?
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, het is geneuzel achter de komma. Dit is puur asielzoekers pesten.
Inhoudelijk is het zo dat we ze toch moeten huisvesten. Of in AZC's, waar we er dan misschien wel 5 keer zo veel van moeten hebben dan nu, of ze worden dakloos en dan hebben ze alsnog voorrang. Kortom: het is inhoudelijk een zeer domme maatregel.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.
En hij maakt de weg vrij de komende tijd de oppositie te verwijten dat ze het geld liever aam Oekraļne geven dan aan de Nederlander.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders weet dat, maar hij gaat er vanuit dat niet nadenkende (ik zal ze niet meer dom noemen...) kiezers het "een goed punt" vinden.
Die voorrang is nodig en heeft goede redenen.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen?quote:Op maandag 17 februari 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hij laat het liever ploffen op asiel, of desnoods financiėn. Maar het is wel belangrijk voor hem te kunnen jij-bakken.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat hierop het kabinet laten vallen Geert behoorlijk in zijn gezicht kan ontploffen. Denk niet dat hij dat gaat doen.
Dat maakt niet uit. Als we maar boos kunnen doen tegen asielzoekers…quote:Op maandag 17 februari 2025 22:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen?
Dat weegt niet op tegen de rechtsongelijkheid. Die mensen hebben zelf gekozen voor een land met een enorm woningtekort, dan hadden ze maar ergens anders asiel aan moeten vragen.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:34 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Die voorrang is nodig en heeft goede redenen.
Of denk jij werkelijk dat ze de taal gaan leren en echt gaan inburgeren als ze met mensen op een hoop zitten die ook geen Nederlands spreken en van elders komen?
Precies. Absurd dat dat ooit beleid was.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen
Welnee man, we hebben er nu al veel te veel.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inhoudelijk is het zo dat we ze toch moeten huisvesten. Of in AZC's, waar we er dan misschien wel 5 keer zo veel van moeten hebben dan nu
Eerst Duitsland afwachten.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zou Rusland Geert al instructies hebben gegeven voor nieuwe verkiezingen?
Wat verwacht je precies van die andere partijen dan?quote:Op maandag 17 februari 2025 23:52 schreef TheVulture het volgende:
Wat een verrassing dat Wilders tegen een missie in Oekraļne is, je zou het niet verwachten van een partij die overduidelijk op de hand van Putin is. En de coalitiepartijen staan er weer bij en kijken ernaar
Jan van de Beek heeft het nog beter uitgezocht en veegt de vloer aan met die halve waarheden.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan
Deze kleine versnelling weegt echt niet op tegen de nadelen: overvolle AZC's of statushouders die op straat moeten leven.
Die viel bij WNL op zondag ook wel heel ernstig door de mand eergisterenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 01:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jan van de Beek heeft het nog beter uitgezocht en veegt de vloer aan met die halve waarheden.
https://www.wyniasweek.nl(...)tijd-achter-het-net/
In theorie zouden die op moeten komen voor onze veiligheid. En dan desnoods Wilders maar de wacht aanzeggen.quote:Op maandag 17 februari 2025 23:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat verwacht je precies van die andere partijen dan?
Mooi, hij zegt iets, dan is in principe altijd het tegenovergestelde waar. Daar kun je eigenlijk wel vanuit gaan. Dus het gelijk van pointer heeft hij bewezen. Het is ook gewoon wiskundig logisch: https://www.volkskrant.nl(...)er-krijgen~b14000e2/quote:Op dinsdag 18 februari 2025 01:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jan van de Beek heeft het nog beter uitgezocht en veegt de vloer aan met die halve waarheden.
Ze kunnen toch via de oppositie een meerderheid regelen? Laten we de PVV vooral niet belangrijker maken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In theorie zouden die op moeten komen voor onze veiligheid. En dan desnoods Wilders maar de wacht aanzeggen.
Maar daar zijn ze te laf voor…
Nee inderdaad, en overigens weer een voorbeeld dat dom rechts slaat op de politici en hun plannen, en niet de stemmers die bewust misleid worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is zo, dacht bijna dat het een goed plan was maar weer niet dus
Die man met die totaal verkeerde berekeningen over de kosten van migratie, inderdaad. Het NRC maakt gehakt van de geloofwaardigheid van die man: https://www.nrc.nl/nieuws(...)caal-rechts-a4877109quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:09 schreef Fretwork het volgende:
Is Jan van de Beek niet die halve tamme wiskundige?
Dus jij vind dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?quote:Op maandag 17 februari 2025 22:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat weegt niet op tegen de rechtsongelijkheid. Die mensen hebben zelf gekozen voor een land met een enorm woningtekort, dan hadden ze maar ergens anders asiel aan moeten vragen.
Als Syp Wynja je op een podium zet dan winkel je meestal wel vrij selectief in de beschikbare data heb ik het idee. Met dat Pamflet van Arnout Jaspers was het niet veel anders in ieder geval.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die man met die totaal verkeerde berekeningen over de kosten van migratie, inderdaad. Het NRC maakt gehakt van de geloofwaardigheid van die man: https://www.nrc.nl/nieuws(...)caal-rechts-a4877109
Het meest bekend staat hij als "cherrypickende charlatan”.
quote:Op dinsdag 18 februari 2025 07:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mooi, hij zegt iets, dan is in principe altijd het tegenovergestelde waar. Daar kun je eigenlijk wel vanuit gaan. Dus het gelijk van pointer heeft hij bewezen. Het is ook gewoon wiskundig logisch: https://www.volkskrant.nl(...)er-krijgen~b14000e2/
Absoluut. Er is genoeg ruimte in Hongarije of Bulgarije. Genoeg leegstaande woningen ook.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus jij vind dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?
Ik vroeg, "Vind je dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?"quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Absoluut. Er is genoeg ruimte in Hongarije of Bulgarije. Genoeg leegstaande woningen ook.
Voor Nederland wordt bewust gekozen.
Volgens mij wordt doorgaans juist met Jan van de Beek de vloer aangeveegd, en niet andersomquote:Op dinsdag 18 februari 2025 01:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je zei het in de context van de eerdere post.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vroeg, "Vind je dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?"
Dus ook mensen die dreigende dakloos te worden, dakloos zijn of mensen met ernstige gezondheidsproblemen.
De boodschap bevalt niet. Met de CBS cijfers over arbeidsparticipatie wordt zeker ook de vloer aangeveegd?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij wordt doorgaans juist met Jan van de Beek de vloer aangeveegd, en niet andersom.
Dus we houden deze mensen in AZC's tot de wachtrij verlopen is?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je zei het in de context van de eerdere post.
Die regelingen bestaan niet voor niets maar alsnog is het gewoon achteraan aansluiten voor mensen die van 5.000 km komen en 10 landen zijn gepasseerd.
Die urgentieverklaring is geschikt voor het aantal mensen dat we hier hebben, niet de halve wereld.
Dat zou kunnen. Als het hier vastloopt en er wordt geen Sinterklaas meer gespeeld droogt de instroom op, zoals in Denemarken. Of we sturen ze door naar Hongarije.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we houden deze mensen in AZC's tot de wachtrij verlopen is?
Hardop gelachen. Pak even de cijfers van arbeidsparticipatie van Syriėrs, Somaliėrs, Irakezen en Eritreėrs erbij. Ze kosten ons geld.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:42 schreef KaheemSaid het volgende:
Even voor iedereen die tegen migratie zijn.
In 1957 werd de AOW ingevoerd, we hadden toen ongeveer 1 AOW'er per 7 werkende. Inmiddels zitten we door de vergrijzing met 2,8 werkende per AOW gerechtigde. Er wordt door de sociale verzekeringsbank gesteld dat we in 2040 1 AOW'er per 2 werkende hebben.
Naast dat het van de gekke is dat we de groei van de AOW niet loskoppelen van die van het minimumloon, vraag ik mij af welke keuzes we als land gaan maken als we geen migratie willen hebben? Welke bedrijfstakken gaan we allemaal afstoten om aan de enorme vraag naar zorgpersoneel te voldoen bijvoorbeeld?
Tegen migratie zijn klinkt een beetje als tegen zwaartekracht zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:42 schreef KaheemSaid het volgende:
Even voor iedereen die tegen migratie zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |