abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2025 @ 21:57:38 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216686117
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 20:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn Italiaans tijdens gesprekken gaat niet verder dan, espresso, AC Milan en fellatio, waarvan ik er van een zeker weet dat het een voetbalclub is. Gaat geen succes worden.
Fellatio is Latijn, geen Italiaans.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 14 februari 2025 @ 22:00:38 #202
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216686179
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Fellatio is Latijn, geen Italiaans.
Kut, kun je nagaan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216687109
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een noodwet is een middel om sneller in te grijpen. De boeren kunnen geen 3 of 4 maanden meer wachten, die zitten echt in de problemen dankzij de (terechte) lagere derogatie. De natuur en de waterkwaliteit kunnen ook geen maanden meer wachten. Zo gek is een noodwet dus ook weer niet.
Volgens mijn zusje die getrouwd is met een boer (melkkoeien en vleesstieren) is dit zeker met de huidige melkprijs niet waar. Alleen best veel boeren moeten nu voor het eerst afvoeren en dan valt het enorm tegen.
pi_216687191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens mijn zusje die getrouwd is met een boer (melkkoeien en vleesstieren) is dit zeker met de huidige melkprijs niet waar. Alleen best veel boeren moeten nu voor het eerst afvoeren en dan valt het enorm tegen.
Ja, het gaat natuurlijk om de boeren die nu een afvoercontract voor mest moeten afsluiten, niet degenen met een doorlopend contract.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216689683
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het gaat natuurlijk om de boeren die nu een afvoercontract voor mest moeten afsluiten, niet degenen met een doorlopend contract.
Mijn zwager betaald gewoon per trailer de actuele prijs. Het is geen langetermijnscontract zoals met energie.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:14:17 #206
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216691347
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:20 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Mijn zwager betaald gewoon per trailer de actuele prijs. Het is geen langetermijnscontract zoals met energie.
Ik neem aan, dat hij betaalt….
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216698275
https://www.nu.nl/politie(...)ver-vredesmacht.html

Toch is het wel een beetje vreemd dat een niet gekozen ambtenaar gaat over een eventuele troepeninzet.
pi_216698281
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 07:35 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)ver-vredesmacht.html

Toch is het wel een beetje vreemd dat een niet gekozen ambtenaar gaat over een eventuele troepeninzet.
Dat soort besluiten worden met een meerderheid in de ministerraad genomen, Schoof kan dat niet op eigen houtje doen.
pi_216698569
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 07:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat soort besluiten worden met een meerderheid in de ministerraad genomen, Schoof kan dat niet op eigen houtje doen.
Sterker: daar komt een artikel 100 brief bij kijken en daar kan de Tweede Kamer over stemmen na een al dan niet besloten debat met de minister van defensie, de Kamerleden gaan er uiteindelijk over.

https://www.denederlandse(...)tionale%20rechtsorde.
https://www.parlement.com(...)n_over_vredesmissies

Formeel hoeft het stemmen niet, maar bij Mali, Irak en Afghanistan is het iig wel gebeurd. En recent bij de Rode Zee ook:
https://www.tweedekamer.n(...)05259&did=2024P05259

[ Bericht 10% gewijzigd door Hanca op 16-02-2025 08:38:12 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216699925
Henkie Kamp vindt de plannen van Faber veel te slap. De PVV-corvee is altijd goed besteed aan die man :’).
pi_216699963
Sowieso is dat hele WNL op zondag wel een guur- en zuurrechts zooitje vandaag.
pi_216701213
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Maar laten ze eerst maar eens iets van een begin maken van een conceptueel raamwerk hoe ze de belastingheffing voor zich zien, dan kan je daarna de systemen daarop aanpassen. Ben je wel in 2035, maar bon.
Onder normale omstandigheden wel ja, maar de huidige coalitie heeft alle energie nodig om telkens het einde van de week te halen. Bovendien wil je dit eigenlijk ook breder gedragen hebben en is ook samenwerken met oppositie en overleggen hier niet het sterkste punt.

Daarnaast wil je eigenlijk gelijktijdig een visie op de zorg voor de lange termijn want dat maakt voor de belastingheffing wel een enorm verschil.
pi_216701440
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:00 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Onder normale omstandigheden wel ja, maar de huidige coalitie heeft alle energie nodig om telkens het einde van de week te halen. Bovendien wil je dit eigenlijk ook breder gedragen hebben en is ook samenwerken met oppositie en overleggen hier niet het sterkste punt.

Daarnaast wil je eigenlijk gelijktijdig een visie op de zorg voor de lange termijn want dat maakt voor de belastingheffing wel een enorm verschil.
Ja, dat is wel een beetje de samenvatting van dit kabinet: vooral geen enkel beleid en x jaar verkwanseld.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  zondag 16 februari 2025 @ 12:39:38 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216701764
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat is wel een beetje de samenvatting van dit kabinet: vooral geen enkel beleid en x jaar verkwanseld.
Stuurloos en trots op dat feit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 16 februari 2025 @ 12:48:55 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216701912
|:)
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 16 februari 2025 @ 13:10:22 #216
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216702232
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:48 schreef Perrin het volgende:
|:) [ x ]
Hij hep een niet nader gespecificeerd virus gehad hè. Dan krijg je dat.
pi_216713302
Zou me niet verbazen als Wilders het kabinet opblaast als er beslissingen over Oekraïne genomen moeten worden zodat een demissionair kabinet niks kan doen.
pi_216713451
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 07:56 schreef BEFEM het volgende:
Zou me niet verbazen als Wilders het kabinet opblaast als er beslissingen over Oekraïne genomen moeten worden zodat een demissionair kabinet niks kan doen.
De kamer blijft missionair en kan dus gewoon besluiten nemen. Kan de minister ook vragen om een artikel 100 brief.
pi_216713654
De provincies, met BBB aan boord, hebben de rekenkundige ondergrens voor stikstof al laten onderzoeken door TNO en de UvA, daarna kwamen de provincieambtenaren tot de conclusie dat het hem niet ging worden zonder hele zware maatregelen daarnaast: https://www.trouw.nl/duur(...)-geitenpad~b58cc0b8/

Wiersma heeft TNO genegeerd, die zijn nu niet betrokken bij het onderzoek. Waarom zou je bij iets als de stikstofcrisis ook het beste onderzoeksbureau gebruiken?

Nee, Wiersma is gegaan naar Petersen, een hoogleraar wetenschap, techniek en beleid in Londen. Die trok uit het TNO/UvA rapport een andere conclusie dan de opstellers, doordat hij selectief ging shoppen. En die man regelt nu dus de wetenschappelijke onderbouwing...

Uiteindelijk, zo zeggen provincieambtenaren, zal een ondergrens het doen van grote projecten met meer uitstoot dan de ondergrens nog veel moeilijker maken, omdat de daarvoor benodigde reductie wordt ingenomen door de vergunningsvrije projecten.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 08:48:24 #220
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216713716
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:48 schreef Perrin het volgende:
|:) [ x ]
:') Schoof :')

Schoof kan beter in POL mee gaan lezen dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216713821
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 08:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
De kamer blijft missionair en kan dus gewoon besluiten nemen. Kan de minister ook vragen om een artikel 100 brief.
Dat zou mooi zijn dan :P dan klopt mijn verwachting niet.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:18:29 #222
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216715724
Bruin-1 is weer goed bezig met de dragende motivering van de noodwet op asiel.

Na flinke bezuinigingen op rechtshulp, wens tot afschaffen spreidingswet, voorstel tweestatenstelsel met bijbehorende extra druk, 85% bezuinigen op IND en COA in 2028, nu een wetsvoorstel tot terugtrekking voorrang statushouders op sociale huur.

Die dragende motivering creëren we zelf wel -O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216715792
Gemeentes zijn het in elk geval niet eens met Keijzer over statushouders: https://www.ad.nl/binnenl(...)nmenselijk~ab4d8ecd/
pi_216715828
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:21 schreef Hanca het volgende:
Gemeentes zijn het in elk geval niet eens met Keijzer over statushouders: https://www.ad.nl/binnenl(...)nmenselijk~ab4d8ecd/
Deze voorrang had allang afgeschaft moeten worden.

Gemeenten die dit onmenselijk vinden moeten dat eens naar hun eigen inwoners uitspreken dat er geen plek voor ze is.
Verbijsterd kunnen ze ook niet zijn want dit was 1 van de punten uit het hoofdlijnen akkoord.

En gemeenten kunnen ook zelf zorgen voor voldoende sociale huur.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kickinalfa op 17-02-2025 11:31:32 ]
  maandag 17 februari 2025 @ 11:29:53 #225
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216715909
Ze kunnen prima verbijsterd zijn over hoe slecht een wet uitgewerkt is natuurlijk.

Uiteindelijk gaat dit leiden tot:
A. Nog meer opstopping in Budel en Ter Apel (want spreiden doen we niet)
B. Meer mensen, en hele gezinnen, op straat

Zeer christendemocratisch verantwoord ook.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')