Ik hoef dat niet te lezen. Was zelf al lang tot die conclusie gekomenquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
Interessant onderzoek van De Groene, het lezen waard:
Ondanks stevige retoriek doet het kabinet-Schoof bijzonder weinig
Neuh, dat wist ik zo ook al.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik hoef dat niet te lezen. Was zelf al lang tot die conclusie gekomen
En ik niet alleen gok ik zo..
Dat laatste ben ik geheel met je eens. Maar ik vrees dat men daar domweg (ja, ja, pun intended) niet in geïnteresseerd is..quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Neuh, dat wist ik zo ook al.
Wat vooral jammer is, is dat de groene met name gelezen wordt door mensen die worden bevestigd in hun eigen gelijk. Het zou nou net zo fijn zijn als we 'de andere helft van het spectrum' ook eens zouden kunnen bereiken met wat feitelijke informatie.
Bedoel je dat het andere spectrumdeel aanhangers zijn van dit kabinet?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat vooral jammer is, is dat de groene met name gelezen wordt door mensen die worden bevestigd in hun eigen gelijk. Het zou nou net zo fijn zijn als we 'de andere helft van het spectrum' ook eens zouden kunnen bereiken met wat feitelijke informatie.
Wat ik begrijp zal het huidige plan van de berenhaatster de asielinstroom niet verminderen en de uitstroom nog meer vertragen ( overbelasting IND en justitie), dus een nog grotere opvangcrisis.quote:Opiniepeiler Gijs Rademaker vertelt aan de talkshowtafel van Renze dat het overgrote deel van de Nederlandse kiezers het gekissebis en getreuzel van het kabinet helemaal zat is. Ook BBB- en PVV-stemmers zijn zeer ontevreden over de gang van zaken.
Uit een peiling onder deelnemers aan het RTL Nieuwspanel blijkt dat kiezers snoeihard zijn over wat het kabinet-Wilders/Schoof het afgelopen half jaar met het immigratiedossier gedaan heeft. Liefst 83 procent zegt dat ze maanden hebben verspild, ook kiezers van de regeringspartijen vinden dit.
Pinokkio Geertquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:13 schreef Starhopper het volgende:
Huurverhoging mag waarschijnlijk doorgaan, PVV wil nu geen maatregelen
En een paar uur geleden was Wilders nog boos aan het tweeten![]()
[ x ]
Ik geloof dat het niemand op die politieke flank nog iets uitmaakt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Pinokkio Geert
Wat heeft dom rechts hier op te zeggen?
Aan die super zielige mevrouw die dat geld NU NU NU nodig heeft, dat ze maar een OnlyFans moet beginnen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Pinokkio Geert
"HeT gElD wEgHaLeN bIj OnTwIkKeLiNgShUlP".quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Pinokkio Geert
Ik ben eens gaan kijken (moet ik niet te vaak doen, wat een troep), maar zelfs geenstijl bericht over dat Faber tegen haar ministerie in gaat (en dat ze tegenstrijdige dingen zegt, over niet aanpassen hoef je geen weken na te denken): https://www.geenstijl.nl/(...)anpassen-asielwettenquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Doe dat danquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"HeT gElD wEgHaLeN bIj OnTwIkKeLiNgShUlP".
Persoonlijk heb ik best wel moeite met de polarisatie zoals we die in de hedendaagse politiek veel tegenkomen. Het feitenvrije populisme zie ik als een enorme ziekte. Maar ik weet zeker dat opmerkingen als "dom rechts" bijdragen tot het acceleren van deze verschijningsvorm.quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Pinokkio Geert
Dit is nou juist een prima manier om verdeeldheid en onrust binnen die achterban te stoken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik geloof dat het niemand op die politieke flank nog iets uitmaakt.
ik snap niet zo goed waarom mensen zo vallen over de term "dom rechts". De linkerkant van het spectrum wordt al sinds jaar en dag voor van alles uitgemaakt, maar als de term "dom rechts" een keer valt is het land te klein.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik best wel moeite met de polarisatie zoals we die in de hedendaagse politiek veel tegenkomen. Het feitenvrije populisme zie ik als een enorme ziekte. Maar ik weet zeker dat opmerkingen als "dom rechts" bijdragen tot het acceleren van deze verschijningsvorm.
Als ik die Faber in debatten tekeer zie gaan vraag me ik me regelmatig af of zij nog wel met beide benen op de grond staat en niet in een soort fantasiewereld leeft.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben eens gaan kijken (moet ik niet te vaak doen, wat een troep), maar zelfs geenstijl bericht over dat Faber tegen haar ministerie in gaat (en dat ze tegenstrijdige dingen zegt, over niet aanpassen hoef je geen weken na te denken): https://www.geenstijl.nl/(...)anpassen-asielwetten
Maar de reacties kun je dan deels wel uittekenen: linkse ambtenaren, EU elite, alsnog de noodwet, ambtenaren ontslaan, staat in de staat... maar toch ook: doe PVV maar niet meer in de coalitie en Faber is een stuk onbenul.
Daarom, en dit is gewoon dom rechts. Niet de kiezers per se, maar de tactiek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ik snap niet zo goed waarom mensen zo vallen over de term "dom rechts". De linkerkant van het spectrum wordt al sinds jaar en dag voor van alles uitgemaakt, maar als de term "dom rechts" een keer valt is het land te klein.
Het kost bij die groep wat meer tijd tot het doordringt. Maar je ziet het langzaam afbladderen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:46 schreef Fretwork het volgende:
En ik snap wel dat hij daar in de oppositie mee weg kwam, maar ben wel verbaasd hoe lang dit al goed gaat vanuit de coalitie.
Helaas is het aantal mensen dat de politiek (en met name de uitvoering en opvolging van hetgeen de politiek beslist) volgt gewoon beperkt. Voor het gros van de kiezer is beeldvorming belangrijker dan realiteit en dan is schreeuwen op Twitter en draconische voorstellen doen die sneuvelen in de uitvoering effectiever dan eerlijk zijn over beleid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:36 schreef Hanca het volgende:
Of rechts nou dom is of niet, Wilders behandelt ze in elk geval wel als extreem dom. Die hele twitterfeed van Wilders is een bewijs dat hij zijn kiezers niet serieus neemt. Domme kreten die tegengesteld zijn aan het beleid waar hij zelf voor tekent, rare opmerkingen over politiek heel normale zaken en dan weer oproepen over zaken die helemaal niet kunnen... Wilders gaat er blijkbaar vanuit dat degenen die zijn tweets lezen geen enkel verstand hebben van de politiek. Het is Wilders zelf dus die zijn kiezers weg zet als "dom-rechts".
Ik zal proberen duidelijker te zijn. Ik heb een hekel aan polarisatie en daarmee heb ik een hekel aan de schijn tegenstellingen tussen links en rechts en tussen de elite en het gewone volk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ik snap niet zo goed waarom mensen zo vallen over de term "dom rechts". De linkerkant van het spectrum wordt al sinds jaar en dag voor van alles uitgemaakt, maar als de term "dom rechts" een keer valt is het land te klein.
Eens dat het niet helpt. Als je jezelf presenteert als gezamelijke vijand, gaan ze echt niet anders stemmen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zal proberen duidelijker te zijn. Ik heb een hekel aan polarisatie en daarmee heb ik een hekel aan de schijn tegenstellingen tussen links en rechts en tussen de elite en het gewone volk.
Als polarisatie erg is en als je het ook nog eens erg vind dat links voor alles en nog wat uitgemaakt worden, dan kan het toch niet anders dan dat je de term “dom rechts” ook slecht vind. Want het is niks anders dan eenzelfde schijntegenstelling creëeren.
Of mag dit bij rechts wel omdat “zij” dit zelf ook altijd doen?
Hij richt zich ook wel voornamelijk op de groep kiezers die het allemaal niet zo goed volgen en hun mening over de politiek vooral opdoen bij VI.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar de conclusie dat je de politiek erg slecht moet volgen als je er in trapt dat iemand die tweet dat de huren omlaag moeten nog geen uur later tekent bij een huurverhoging is toch wel gerechtvaardigd. Dan weet je dat je die eerste tweet als een soort 'het is onze schuld niet hoor' moet lezen, terwijl bij een coalitie de hele coalitie gewoon verantwoordelijk is. Als Wilders zou tweeten: 'we verhogen de huren, dat wilden we niet maar we krijgen dit en dat er voor terug' zou het heel anders zijn, maar zulk genuanceerd geluid komt er bij Wilders nooit uit, alsof hij bang lijkt dat zijn kiezers dat niet snappen.
Niet kijken naar wat goed is maar dwarsliggen om het dwarsliggen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:45 schreef Hanca het volgende:
Vijlbrief belooft vast dat vanaf het moment dat ze dit doen, D66 tegen alle voorstellen in de Eerste Kamer van dit kabinet gaat stemmen, inclusief alle begrotingen.
Eens, ik ben het ook niet met zo'n houding eens. Al dreigt SGP hetzelfde te doen wat betreft die wet op de zondagsscholen, als die er door komt is al hun samenwerking ook over. Dus het komt wel aan alle kanten voor.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:22 schreef Zorro het volgende:
[..]
Niet kijken naar wat goed is maar dwarsliggen om het dwarsliggen.
Is dit de kleuterschool?
Zoiets is dan ook aan alle kanten belachelijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, ik ben het ook niet met zo'n houding eens. Al dreigt SGP hetzelfde te doen wat betreft die wet op de zondagsscholen, als die er door komt is al hun samenwerking ook over. Dus het komt wel aan alle kanten voor.
Kan dat? Meende dat de oplossing enkel gevonden kon worden in de btw omdat de begroting zo in elkaar stak?quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:45 schreef Hanca het volgende:.
NSC en BBB (ja, Vermeer) proberen de boel te sussen en beseffen dat ze de oppositie wel nodig hebben. NSC en BBB kijken trouwens nu buiten de btw naar oplossingen.
Aangezien de btw verhoging per 2026 gaat moet het worden geregeld voor 1 juli, daarom zat het in deze begroting en niet die van volgend jaar. Bedrijven die zaken boeken in het najaar voor 2026, moeten al van deze verhoging weten. Maar alles kan dus nog worden aangepast in de voorjaarsnota. Van een andere belasting tot bezuinigingen of zelfs het laten oplopen van het begrotingstekort aan toe.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kan dat? Meende dat de oplossing enkel gevonden kon worden in de btw omdat de begroting zo in elkaar stak?
Stukje verhoging hypotheekrenteaftrek terugdraaien zou dan kunnen. Of je weet wel, vermogensbelasting, voordelen op inkoop aandelen en andere VVD-hobbies.
Ben ook wel benieuwd naar een duidelijke uitleg over de reden tot bezuinigingen van dit kabinet, volgens mij is daar niet een onontkoombare reden toe.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aangezien de btw verhoging per 2026 gaat moet het worden geregeld voor 1 juli, daarom zat het in deze begroting en niet die van volgend jaar. Bedrijven die zaken boeken in het najaar voor 2026, moeten al van deze verhoging weten. Maar alles kan dus nog worden aangepast in de voorjaarsnota. Van een andere belasting tot bezuinigingen of zelfs het laten oplopen van het begrotingstekort aan toe.
We hebben al een te groot begrotingstekort en zijn al door de EU op de vingers getikt: https://europadecentraal.(...)middellange-termijn/quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd naar een duidelijke uitleg over de reden tot bezuinigingen van dit kabinet, volgens mij is daar niet een onontkoombare reden toe.
Als je op zoveel achterlijkheid stemt terwijl je in letterlijk 10 hele minuten met 3 kritische vragen dat hele programma onderuit kunt halen ben je gewoon dom.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daarom, en dit is gewoon dom rechts. Niet de kiezers per se, maar de tactiek.
Ben het hier mee eens. Maar helaas werkt het niet zo in de realiteit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Als je op zoveel achterlijkheid stemt terwijl je in letterlijk 10 hele minuten met 3 kritische vragen dat hele programma onderuit kunt halen ben je gewoon dom.
Ook als dat het gevolg is van niet de moeite nemen trouwens want dat kies je dus voor achterlijk landsbestuur omdat je niet een uurtje vrij wil maken.
Juist de kiezers zijn dom, Wilders bespeelt ze slechts.
En juist die kiezers mogen daar best op worden aangesproken. In een democratie hebt je richting je medeburgers gewoon een morele plicht je een beetje te informeren zodat zij niet de prijs van jouw luiheid betalen middels wanbestuur.
Oh eens wat betreft het aanspreken van mensen die zo stemmen hoor. Ik denk vooral dat je het los moet koppelen van intelligentie. Er is een hele groep mensen, die bewust danwel onbewust zich laat bedienen van domme politiek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Als je op zoveel achterlijkheid stemt terwijl je in letterlijk 10 hele minuten met 3 kritische vragen dat hele programma onderuit kunt halen ben je gewoon dom.
Ook als dat het gevolg is van niet de moeite nemen trouwens want dat kies je dus voor achterlijk landsbestuur omdat je niet een uurtje vrij wil maken.
Juist de kiezers zijn dom, Wilders bespeelt ze slechts.
En juist die kiezers mogen daar best op worden aangesproken. In een democratie hebt je richting je medeburgers gewoon een morele plicht je een beetje te informeren zodat zij niet de prijs van jouw luiheid betalen middels wanbestuur.
Je vliegt wel erg snel uit de bocht, maar we kunnen wel stellen Wilders nooit de campagnemodus heeft verlaten en op zoek is naar een grotere macht lijkt me.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:42 schreef koemleit het volgende:
Ook onderstaande kun je best een complot noemen. Maar ik zou het niet neerpennen als ik niet denk dat hier waarheid inzit.
De PVV (Lees Geert WIilders) is nu uit op de val van het kabinet.
Daarna zal Geert een verkiezingscampange voeren in de trant "Iedereen werkte tegen, de Rvs het Nsc, de eerste kamer etc etc".
Daarmee hoopt Wilders nog groter te worden, zodat ze uiteindelijk nog meer macht hebben.
Deze macht wil Geert graag hebben, om deze vervolgens allah Trump niet meer uit handen te geven. Om vervolgens bij het kruisje te tekeken als Putin daar om vraagt.
Wilders zal als een soort vazal van Putin over Nederland regeren. Beetje zoals Seiz Inkwart.
ja ik weet het is ver gezocht,maar dat de PVV het niet het beste met Nederland en de Nederlandsers voor heeft mag duidelijk zijn.
Gelukkig zeg je het ook zelf.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:42 schreef koemleit het volgende:
Ook onderstaande kun je best een complot noemen. Maar ik zou het niet neerpennen als ik niet denk dat hier waarheid inzit.
Daarna zal Geert een verkiezingscampange voeren in de trant "Iedereen werkte tegen, de Rvs het Nsc, de eerste kamer etc etc".
Daarmee hoopt Wilders nog groter te worden, zodat ze uiteindelijk nog meer macht hebben.
Deze macht wil Geert graag hebben, om deze vervolgens allah Trump niet meer uit handen te geven. Om vervolgens bij het kruisje te tekeken als Putin daar om vraagt.
Wilders zal als een soort vazal van Putin over Nederland regeren. Beetje zoals Seiz Inkwart.
ja ik weet het is ver gezocht,maar dat de PVV het niet het beste met Nederland en de Nederlandsers voor heeft mag duidelijk zijn.
Wie?quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:42 schreef koemleit het volgende:
Mijn spellingchecker kent de man niet. En ik had de spelwijze niet paraat en te lui om op te zoeken. Nu dus alsnog gedaan.quote:
Daarom was-ie ook uit op zo'n crisiswet. Daarmee kon het parlement dan mooi buitenspel worden gezet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
we kunnen wel stellen Wilders nooit de campagnemodus heeft verlaten en op zoek is naar een grotere macht lijkt me.
Dat eerste zeker, dat laatste betwijfel ik. Meer macht is meer verantwoordelijkheid en vooral ook meer mensen die namens de PVV spreken maar wat anders zeggen dan hij, zoals Coenradie. Ik denk juist dat hij eigenlijk het liefst weer zo snel mogelijk de oppositie in gaat, lekker slachtoffer spelen en schreeuwen langs de zijlijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je vliegt wel erg snel uit de bocht, maar we kunnen wel stellen Wilders nooit de campagnemodus heeft verlaten en op zoek is naar een grotere macht lijkt me.
Hij zinspeelt wel degelijk op het vormen van een absolute meerderheid, al gaat dat gelukkig nooit gebeurenquote:Op donderdag 13 februari 2025 15:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat eerste zeker, dat laatste betwijfel ik. Meer macht is meer verantwoordelijkheid en vooral ook meer mensen die namens de PVV spreken maar wat anders zeggen dan hij, zoals Coenradie. Ik denk juist dat hij eigenlijk het liefst weer zo snel mogelijk de oppositie in gaat, lekker slachtoffer spelen en schreeuwen langs de zijlijn.
Ja, maar of hij dat ook echt wil is een tweede. Hij baalt flink van mensen als Coenradie die gevangenen eerder vrij wil laten of Madlener die het over spitsheffing heeft.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hij zinspeelt wel degelijk op het vormen van een absolute meerderheid, al gaat dat gelukkig nooit gebeuren
Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat in elk geval duidelijk is geworden is het belang van een goede grondwet die voldoende checks & balances garandeert. We kunnen maar wat blij zijn dat de Eerst Kamer bv. in het verleden niet is afgeschaft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |