Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekendenquote:Op maandag 17 februari 2025 14:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar heeft dit beide niks mee te maken. Die 8% van de vrijkomende sociale huur die naar statushouders gaat is echt het probleem niet. Scheelt bij een wachtrij van 10 jaar maar een paar maanden.
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaanquote:Op maandag 17 februari 2025 19:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekenden
Dat is zo, dacht bijna dat het een goed plan was maar weer niet dusquote:Op maandag 17 februari 2025 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan
Deze kleine versnelling weegt echt niet op tegen de nadelen: overvolle AZC's of statushouders die op straat moeten leven.
Nee, het is geneuzel achter de komma. Dit is puur asielzoekers pesten.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekenden
gemeenten moeten woningen gaan bouwenquote:Op maandag 17 februari 2025 15:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus die mensen moeten, als ze statushouder worden, eerst een paar jaar op straat leven?
Ja goed gezien, het is gewoon opzettelijk de boel vast laten lopen zodat ze straks kunnen zeggen zie je welquote:Op maandag 17 februari 2025 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, het is geneuzel achter de komma. Dit is puur asielzoekers pesten.
Niet onverwachts trouwens. Het gehele woningbeleid van de afgelopen dertig jaar is samen te vatten als 'hoe verschuiven we het tekort naar een groep die wij niet relevant vinden'. Dus dat het nu richting asielzoekers zou gaan kon je van een kilometer aan zien komen.
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.quote:
Wilders weet dat, maar hij gaat er vanuit dat niet nadenkende (ik zal ze niet meer dom noemen...) kiezers het "een goed punt" vinden.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.
Maar wat is ons voordeel daaraan. Als we dan toch ons leger moeten sturen kunnen we toch wel een betere deal scoren dan Amerika en Rusland verdelen de winst en wij betalen?quote:Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.
Wij moeten als Europa ook niet meewerken als we niet aan tafel mogen, dat schreef ik ook al in het Oekraine-topic, maar dat staat los van Geertjes 'laat dat die laffe Oekraiense vluchtelingen zelf maar opknappen'-retoriek.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar wat is ons voordeel daaraan. Als we dan toch ons leger moeten sturen kunnen we toch wel een betere deal scoren dan Amerika en Rusland verdelen de winst en wij betalen?
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, het is geneuzel achter de komma. Dit is puur asielzoekers pesten.
Inhoudelijk is het zo dat we ze toch moeten huisvesten. Of in AZC's, waar we er dan misschien wel 5 keer zo veel van moeten hebben dan nu, of ze worden dakloos en dan hebben ze alsnog voorrang. Kortom: het is inhoudelijk een zeer domme maatregel.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.
En hij maakt de weg vrij de komende tijd de oppositie te verwijten dat ze het geld liever aam Oekraïne geven dan aan de Nederlander.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders weet dat, maar hij gaat er vanuit dat niet nadenkende (ik zal ze niet meer dom noemen...) kiezers het "een goed punt" vinden.
Die voorrang is nodig en heeft goede redenen.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen?quote:Op maandag 17 februari 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hij laat het liever ploffen op asiel, of desnoods financiën. Maar het is wel belangrijk voor hem te kunnen jij-bakken.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat hierop het kabinet laten vallen Geert behoorlijk in zijn gezicht kan ontploffen. Denk niet dat hij dat gaat doen.
Dat maakt niet uit. Als we maar boos kunnen doen tegen asielzoekers…quote:Op maandag 17 februari 2025 22:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen?
Dat weegt niet op tegen de rechtsongelijkheid. Die mensen hebben zelf gekozen voor een land met een enorm woningtekort, dan hadden ze maar ergens anders asiel aan moeten vragen.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:34 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Die voorrang is nodig en heeft goede redenen.
Of denk jij werkelijk dat ze de taal gaan leren en echt gaan inburgeren als ze met mensen op een hoop zitten die ook geen Nederlands spreken en van elders komen?
Precies. Absurd dat dat ooit beleid was.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen
Welnee man, we hebben er nu al veel te veel.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inhoudelijk is het zo dat we ze toch moeten huisvesten. Of in AZC's, waar we er dan misschien wel 5 keer zo veel van moeten hebben dan nu
Eerst Duitsland afwachten.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zou Rusland Geert al instructies hebben gegeven voor nieuwe verkiezingen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |