abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216722823
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar heeft dit beide niks mee te maken. Die 8% van de vrijkomende sociale huur die naar statushouders gaat is echt het probleem niet. Scheelt bij een wachtrij van 10 jaar maar een paar maanden.
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekenden
pi_216723038
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekenden
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan

Deze kleine versnelling weegt echt niet op tegen de nadelen: overvolle AZC's of statushouders die op straat moeten leven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216723072
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan

Deze kleine versnelling weegt echt niet op tegen de nadelen: overvolle AZC's of statushouders die op straat moeten leven.
Dat is zo, dacht bijna dat het een goed plan was maar weer niet dus
  maandag 17 februari 2025 @ 19:54:27 #254
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216723157
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee, het is geneuzel achter de komma. Dit is puur asielzoekers pesten.

Niet onverwachts trouwens. Het gehele woningbeleid van de afgelopen dertig jaar is samen te vatten als 'hoe verschuiven we het tekort naar een groep die wij niet relevant vinden'. Dus dat het nu richting asielzoekers zou gaan kon je van een kilometer aan zien komen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 17 februari 2025 @ 19:55:17 #255
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216723179
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:56 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus die mensen moeten, als ze statushouder worden, eerst een paar jaar op straat leven?
gemeenten moeten woningen gaan bouwen

dan kunnen ze het zelf oplossen samen met de provincies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216723189
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet onverwachts trouwens. Het gehele woningbeleid van de afgelopen dertig jaar is samen te vatten als 'hoe verschuiven we het tekort naar een groep die wij niet relevant vinden'. Dus dat het nu richting asielzoekers zou gaan kon je van een kilometer aan zien komen.
Ja goed gezien, het is gewoon opzettelijk de boel vast laten lopen zodat ze straks kunnen zeggen zie je wel
  maandag 17 februari 2025 @ 20:17:19 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216723683
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:18 schreef quo_ het volgende:
[ x ]
Daar heeft hij wel een punt.
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216723900
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.
Wilders weet dat, maar hij gaat er vanuit dat niet nadenkende (ik zal ze niet meer dom noemen...) kiezers het "een goed punt" vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216724466
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maar wat is ons voordeel daaraan. Als we dan toch ons leger moeten sturen kunnen we toch wel een betere deal scoren dan Amerika en Rusland verdelen de winst en wij betalen?
  maandag 17 februari 2025 @ 21:12:24 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216724503
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar wat is ons voordeel daaraan. Als we dan toch ons leger moeten sturen kunnen we toch wel een betere deal scoren dan Amerika en Rusland verdelen de winst en wij betalen?
Wij moeten als Europa ook niet meewerken als we niet aan tafel mogen, dat schreef ik ook al in het Oekraine-topic, maar dat staat los van Geertjes 'laat dat die laffe Oekraiense vluchtelingen zelf maar opknappen'-retoriek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 17 februari 2025 @ 21:13:40 #261
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216724522
Zou Rusland Geert al instructies hebben gegeven voor nieuwe verkiezingen?
pi_216725678
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.
pi_216725776
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.
Inhoudelijk is het zo dat we ze toch moeten huisvesten. Of in AZC's, waar we er dan misschien wel 5 keer zo veel van moeten hebben dan nu, of ze worden dakloos en dan hebben ze alsnog voorrang. Kortom: het is inhoudelijk een zeer domme maatregel.
pi_216725803
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 20:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wilders weet dat, maar hij gaat er vanuit dat niet nadenkende (ik zal ze niet meer dom noemen...) kiezers het "een goed punt" vinden.
En hij maakt de weg vrij de komende tijd de oppositie te verwijten dat ze het geld liever aam Oekraïne geven dan aan de Nederlander.

En dat zij feitelijk het kabinet ondersteunen en hij de outsider is, het trucje wat hij destijds ook met Cohen flinkte.

Het is ook voorsorteren op verkiezingen.
  maandag 17 februari 2025 @ 22:34:17 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216725848
Ik denk dat hierop het kabinet laten vallen Geert behoorlijk in zijn gezicht kan ontploffen. Denk niet dat hij dat gaat doen.
pi_216725856
quote:

[..]
Die voorrang is nodig en heeft goede redenen.

Of denk jij werkelijk dat ze de taal gaan leren en echt gaan inburgeren als ze met mensen op een hoop zitten die ook geen Nederlands spreken en van elders komen?

Het is niet alleen een woning (die gewoon nodig is) maar ook de noodzakelijke immersie.

Nu wordt 20 jaar falend VVD woningbeleid op hen afgeschoven.
pi_216725869
quote:

[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen?
pi_216725876
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat hierop het kabinet laten vallen Geert behoorlijk in zijn gezicht kan ontploffen. Denk niet dat hij dat gaat doen.
Nee hij laat het liever ploffen op asiel, of desnoods financiën. Maar het is wel belangrijk voor hem te kunnen jij-bakken.

Fc Kunduz was het vorige keer.
pi_216725919
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen?
Dat maakt niet uit. Als we maar boos kunnen doen tegen asielzoekers…
pi_216725937
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:34 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Die voorrang is nodig en heeft goede redenen.

Of denk jij werkelijk dat ze de taal gaan leren en echt gaan inburgeren als ze met mensen op een hoop zitten die ook geen Nederlands spreken en van elders komen?

Dat weegt niet op tegen de rechtsongelijkheid. Die mensen hebben zelf gekozen voor een land met een enorm woningtekort, dan hadden ze maar ergens anders asiel aan moeten vragen.
pi_216725938
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen
Precies. Absurd dat dat ooit beleid was.
pi_216725945
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inhoudelijk is het zo dat we ze toch moeten huisvesten. Of in AZC's, waar we er dan misschien wel 5 keer zo veel van moeten hebben dan nu
Welnee man, we hebben er nu al veel te veel.
pi_216725987
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 21:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zou Rusland Geert al instructies hebben gegeven voor nieuwe verkiezingen?
Eerst Duitsland afwachten.
  maandag 17 februari 2025 @ 23:21:38 #274
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216726292
Joh morgen komt die geradicaliseerde wap weer met een andere tweet in dit topic, of die van de EU, of die van Duitsland. Laat hem lekker raaskallen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216726530
Wat een verrassing dat Wilders tegen een missie in Oekraïne is, je zou het niet verwachten van een partij die overduidelijk op de hand van Putin is. En de coalitiepartijen staan er weer bij en kijken ernaar :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')