Fellatio is Latijn, geen Italiaans.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mijn Italiaans tijdens gesprekken gaat niet verder dan, espresso, AC Milan en fellatio, waarvan ik er van een zeker weet dat het een voetbalclub is. Gaat geen succes worden.
Kut, kun je nagaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Fellatio is Latijn, geen Italiaans.
Volgens mijn zusje die getrouwd is met een boer (melkkoeien en vleesstieren) is dit zeker met de huidige melkprijs niet waar. Alleen best veel boeren moeten nu voor het eerst afvoeren en dan valt het enorm tegen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een noodwet is een middel om sneller in te grijpen. De boeren kunnen geen 3 of 4 maanden meer wachten, die zitten echt in de problemen dankzij de (terechte) lagere derogatie. De natuur en de waterkwaliteit kunnen ook geen maanden meer wachten. Zo gek is een noodwet dus ook weer niet.
Ja, het gaat natuurlijk om de boeren die nu een afvoercontract voor mest moeten afsluiten, niet degenen met een doorlopend contract.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mijn zusje die getrouwd is met een boer (melkkoeien en vleesstieren) is dit zeker met de huidige melkprijs niet waar. Alleen best veel boeren moeten nu voor het eerst afvoeren en dan valt het enorm tegen.
Mijn zwager betaald gewoon per trailer de actuele prijs. Het is geen langetermijnscontract zoals met energie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het gaat natuurlijk om de boeren die nu een afvoercontract voor mest moeten afsluiten, niet degenen met een doorlopend contract.
Ik neem aan, dat hij betaalt….quote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Mijn zwager betaald gewoon per trailer de actuele prijs. Het is geen langetermijnscontract zoals met energie.
Dat soort besluiten worden met een meerderheid in de ministerraad genomen, Schoof kan dat niet op eigen houtje doen.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:35 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)ver-vredesmacht.html
Toch is het wel een beetje vreemd dat een niet gekozen ambtenaar gaat over een eventuele troepeninzet.
Sterker: daar komt een artikel 100 brief bij kijken en daar kan de Tweede Kamer over stemmen na een al dan niet besloten debat met de minister van defensie, de Kamerleden gaan er uiteindelijk over.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat soort besluiten worden met een meerderheid in de ministerraad genomen, Schoof kan dat niet op eigen houtje doen.
Onder normale omstandigheden wel ja, maar de huidige coalitie heeft alle energie nodig om telkens het einde van de week te halen. Bovendien wil je dit eigenlijk ook breder gedragen hebben en is ook samenwerken met oppositie en overleggen hier niet het sterkste punt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar laten ze eerst maar eens iets van een begin maken van een conceptueel raamwerk hoe ze de belastingheffing voor zich zien, dan kan je daarna de systemen daarop aanpassen. Ben je wel in 2035, maar bon.
Ja, dat is wel een beetje de samenvatting van dit kabinet: vooral geen enkel beleid en x jaar verkwanseld.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:00 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden wel ja, maar de huidige coalitie heeft alle energie nodig om telkens het einde van de week te halen. Bovendien wil je dit eigenlijk ook breder gedragen hebben en is ook samenwerken met oppositie en overleggen hier niet het sterkste punt.
Daarnaast wil je eigenlijk gelijktijdig een visie op de zorg voor de lange termijn want dat maakt voor de belastingheffing wel een enorm verschil.
Stuurloos en trots op dat feit.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een beetje de samenvatting van dit kabinet: vooral geen enkel beleid en x jaar verkwanseld.
De kamer blijft missionair en kan dus gewoon besluiten nemen. Kan de minister ook vragen om een artikel 100 brief.quote:Op maandag 17 februari 2025 07:56 schreef BEFEM het volgende:
Zou me niet verbazen als Wilders het kabinet opblaast als er beslissingen over Oekraļne genomen moeten worden zodat een demissionair kabinet niks kan doen.
quote:
Dat zou mooi zijn danquote:Op maandag 17 februari 2025 08:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kamer blijft missionair en kan dus gewoon besluiten nemen. Kan de minister ook vragen om een artikel 100 brief.
Deze voorrang had allang afgeschaft moeten worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:21 schreef Hanca het volgende:
Gemeentes zijn het in elk geval niet eens met Keijzer over statushouders: https://www.ad.nl/binnenl(...)nmenselijk~ab4d8ecd/
Dat je een wet maakt die zorgt voor meer chaos, meer problemen en minder oplossingen is natuurlijk wel verbijsterend.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Deze voorrang had allang afgeschaft moeten worden.
Gemeenten die dit onmenselijk vinden moeten dat eens naar hun eigen inwoners uitspreken dat er geen plek voor ze is.
Verbijsterd kunnen ze ook niet zijn want dit was 1 van de punten uit het hoofdlijnen akkoord.
Dat is nou waar Keijzer mee bezig moet zijn.quote:En gemeenten kunnen ook zelf zorgen voor voldoende sociale huur.
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Deze voorrang had allang afgeschaft moeten worden.
Gemeenten die dit onmenselijk vinden moeten dat eens naar hun eigen inwoners uitspreken dat er geen plek voor ze is.
Verbijsterd kunnen ze ook niet zijn want dit was 1 van de punten uit het hoofdlijnen akkoord.
En gemeenten kunnen ook zelf zorgen voor voldoende sociale huur.
...en bezuinigen bed-bad-brood weg. Je kunt alleen maar concluderen dat het doel is om chaos te creėren. In de hoop meer stemmen te winnen. PVV, BBB, VVD en NSC gaan gewoon letterlijk over lijken voor electoraal gewin.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen.
Nee, dat heeft hij niet. Want het gaat nu om een extra bescherming voor Oekraļne na vredesonderhandelingen, door beroepsmilitairen. De in NL aanwezige Oekraļners kunnen misschien wel terug, maar dan met name om het land en de economie weer op te bouwen daar. Niet om alsnog militair te worden.quote:
Nee want dat werkt niet.quote:
Het doel is om iemand geboren in Nederland ook eens kans te geven op een woning, en als tweede doel ook de instroom verminderen als je weet dat je geen voorrang meer krijgt.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
...en bezuinigen bed-bad-brood weg. Je kunt alleen maar concluderen dat het doel is om chaos te creėren. In de hoop meer stemmen te winnen. PVV, BBB, VVD en NSC gaan gewoon letterlijk over lijken voor electoraal gewin.
Daar heeft dit beide niks mee te maken. Die 8% van de vrijkomende sociale huur die naar statushouders gaat is echt het probleem niet. Scheelt bij een wachtrij van 10 jaar maar een paar maanden.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het doel is om iemand geboren in Nederland ook eens kans te geven op een woning, en als tweede doel ook de instroom verminderen als je weet dat je geen voorrang meer krijgt.
Er is al een meerderheid van VVD, GL-PvdA, NSC en D66 om dit op z’n minst positief aan te vliegen. En CDA en BBB nemen het ook in overweging. Dat zijn dus al 90 zetels, vrijwel alles over Oekraļne kan in de Kamer op zo’n 100 zetels rekenen. Dus Wilders kan blaten wat hij wil, hij wordt op dit dossier altijd overruled.quote:
De zogenaamde struikeldraad afschrikking.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:49 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nee want dat werkt niet.
Het doel van die vredesmissie is niet alleen militaire, maar ook politieke afschrikking.
Als Poetin Oekraļne aanvalt heeft hij met 1 land een probleem, als hij een gecombineerde missie aanvalt met 15 landen heeft hij met 15 landen een probleem. Doordat de politieke prijs hoger ligt wordt de drempel dat ook.
Als je dat wil dan kom je met wetgeving om de instroom te verminderen of zorg je voor huisvesting van statushouders.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het doel is om iemand geboren in Nederland ook eens kans te geven op een woning, en als tweede doel ook de instroom verminderen als je weet dat je geen voorrang meer krijgt.
Dit is toch een nep-account? Met die AI foto van een 30 jaar jongere Wilders?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Dit is een onzinredenering, want;quote:Op maandag 17 februari 2025 14:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voorrang is voorrang, het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze even lang moeten wachten als iemand die hier geboren is.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is een onzinredenering, want;
A. De voorrang is vaak niet absoluut, maar proportioneel. Het is niet zo dat het hele vat met statushouders leeg gaat voordat er iemand anders een huis krijgt. Bovendien mogen gemeentes dit zelf bepalen, om zo de overlast in hun specifieke gevallen zo klein mogelijk te maken.
B. De afschrikwekkende werking is al een dubieus punt bij mensen die onterecht hierheen komen, maar statushouders zijn al beoordeeld als rechtmatige vluchtelingen.
Dit zijn mensen die uiteindelijk gewoon hier mogen blijven, en waarvan je hoopt dat ze normaal gaan bijdragen aan de samenleving. Niet op straat wonen helpt daarbij.
Van beide kanten lijkt het me enigzins voorbarig, want je zal toch wel meer moeten weten van de inzet/mandaat voordat je daar mee akkoord gaat.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Er is al een meerderheid van VVD, GL-PvdA, NSC en D66 om dit op z’n minst positief aan te vliegen. En CDA en BBB nemen het ook in overweging. Dat zijn dus al 90 zetels, vrijwel alles over Oekraļne kan in de Kamer op zo’n 100 zetels rekenen. Dus Wilders kan blaten wat hij wil, hij wordt op dit dossier altijd overruled.
https://www.ad.nl/politie(...)heid-nemen~afe8442b/
Zeg dat tegen Geert, die er natuurlijk meteen een tweet uit gooit.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Van beide kanten lijkt het me enigzins voorbarig, want je zal toch wel meer moeten weten van de inzet/mandaat voordat je daar mee akkoord gaat.
Al die partijen hebben ook gezegd dat ze voorwaarden hebben.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Van beide kanten lijkt het me enigzins voorbarig, want je zal toch wel meer moeten weten van de inzet/mandaat voordat je daar mee akkoord gaat.
Dus die mensen moeten, als ze statushouder worden, eerst een paar jaar op straat leven?quote:Op maandag 17 februari 2025 15:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voorrang is voorrang, het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze even lang moeten wachten als iemand die hier geboren is.
Dat er geen plek is of mensen zich misdragen in een AZC is geen reden om een iemand die hier is geboren zijn leven maar stil te laten staan.
Ze moeten in principe even lang wachten als alle anderen die prioriteit krijgen; zoals o.a. mensen die vanwege mantelzorg voorrang krijgen, of mensen die uit een GGZ-instelling komen. Momenteel is dat maatwerk, en sinds 2017 krijgen statushouders ook niet per definitie voorrang ofzo.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voorrang is voorrang, het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze even lang moeten wachten als iemand die hier geboren is.
Dat er geen plek is of mensen zich misdragen in een AZC is geen reden om een iemand die hier is geboren zijn leven maar stil te laten staan.
Dat is dan ook precies wat het kabinet zegt en ook die partijen die positief zijnquote:Op maandag 17 februari 2025 15:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je mag van de overheid verwachten dat ze congruent beleid maken en problemen proberen op te lossen. Dit beleid lijkt daarmee nergens op en is enorm tegenstrijdig met alleen maar grotere problemen tot gevolg. Het is daarmee precies zoals de asielwetten: het gaat alleen om beeldvorming en de problemen mogen door de volgende regering opgelost worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus die mensen moeten, als ze statushouder worden, eerst een paar jaar op straat leven?
Lijkt me niet dat we de veiligheid gaan garanderen van een 'deal' waar we niet eens bij zijn betrokken. Dan moet men eerst onderhandelen. Als Amerika een deal maakt zullen zij garant moeten staan voor hun eigen deal. Niet dat Amerikaanse garanties nog iets waard zijn onder Trump. Sowieso snap ik niet helemaal waarom we veiligheid zouden garanderen, is niet veel logischer om Rusland uit Oekraine te schoppen en Rusland + bondgenoten uit elkaar te laten vallen. Wat is nou ons hele belang bij eerst Oekraine voor miljarden steunen om vervolgens de Russische grondwinst te beschermen. Als je daar troepen plaatst kun je ze maar beter gebruiken. Niet alsof Rusland enige kans maakt tegen een verenigd Europa, ze kunnen Oekraine niet eens bedwingen.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:16 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is een eventuele veiligheidsmissie voor Schoof natuurlijk wel een prima moment om zelf te kunnen shinen.
Een dakloze heeft dan weer voorrang, dat zou 100% net zo moeten gelden voor een statushouder als een geboren Nederlander, beide hebben exact evenveel rechten.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus die mensen moeten, als ze statushouder worden, eerst een paar jaar op straat leven?
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekendenquote:Op maandag 17 februari 2025 14:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar heeft dit beide niks mee te maken. Die 8% van de vrijkomende sociale huur die naar statushouders gaat is echt het probleem niet. Scheelt bij een wachtrij van 10 jaar maar een paar maanden.
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaanquote:Op maandag 17 februari 2025 19:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekenden
Dat is zo, dacht bijna dat het een goed plan was maar weer niet dusquote:Op maandag 17 februari 2025 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan
Deze kleine versnelling weegt echt niet op tegen de nadelen: overvolle AZC's of statushouders die op straat moeten leven.
Nee, het is geneuzel achter de komma. Dit is puur asielzoekers pesten.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekenden
gemeenten moeten woningen gaan bouwenquote:Op maandag 17 februari 2025 15:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja goed gezien, het is gewoon opzettelijk de boel vast laten lopen zodat ze straks kunnen zeggen zie je welquote:Op maandag 17 februari 2025 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, het is geneuzel achter de komma. Dit is puur asielzoekers pesten.
Niet onverwachts trouwens. Het gehele woningbeleid van de afgelopen dertig jaar is samen te vatten als 'hoe verschuiven we het tekort naar een groep die wij niet relevant vinden'. Dus dat het nu richting asielzoekers zou gaan kon je van een kilometer aan zien komen.
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.quote:
Wilders weet dat, maar hij gaat er vanuit dat niet nadenkende (ik zal ze niet meer dom noemen...) kiezers het "een goed punt" vinden.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.
Maar wat is ons voordeel daaraan. Als we dan toch ons leger moeten sturen kunnen we toch wel een betere deal scoren dan Amerika en Rusland verdelen de winst en wij betalen?quote:Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.
Wij moeten als Europa ook niet meewerken als we niet aan tafel mogen, dat schreef ik ook al in het Oekraine-topic, maar dat staat los van Geertjes 'laat dat die laffe Oekraiense vluchtelingen zelf maar opknappen'-retoriek.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar wat is ons voordeel daaraan. Als we dan toch ons leger moeten sturen kunnen we toch wel een betere deal scoren dan Amerika en Rusland verdelen de winst en wij betalen?
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, het is geneuzel achter de komma. Dit is puur asielzoekers pesten.
Inhoudelijk is het zo dat we ze toch moeten huisvesten. Of in AZC's, waar we er dan misschien wel 5 keer zo veel van moeten hebben dan nu, of ze worden dakloos en dan hebben ze alsnog voorrang. Kortom: het is inhoudelijk een zeer domme maatregel.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.
En hij maakt de weg vrij de komende tijd de oppositie te verwijten dat ze het geld liever aam Oekraļne geven dan aan de Nederlander.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders weet dat, maar hij gaat er vanuit dat niet nadenkende (ik zal ze niet meer dom noemen...) kiezers het "een goed punt" vinden.
Die voorrang is nodig en heeft goede redenen.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen?quote:Op maandag 17 februari 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hij laat het liever ploffen op asiel, of desnoods financiėn. Maar het is wel belangrijk voor hem te kunnen jij-bakken.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat hierop het kabinet laten vallen Geert behoorlijk in zijn gezicht kan ontploffen. Denk niet dat hij dat gaat doen.
Dat maakt niet uit. Als we maar boos kunnen doen tegen asielzoekers…quote:Op maandag 17 februari 2025 22:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen?
Dat weegt niet op tegen de rechtsongelijkheid. Die mensen hebben zelf gekozen voor een land met een enorm woningtekort, dan hadden ze maar ergens anders asiel aan moeten vragen.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:34 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Die voorrang is nodig en heeft goede redenen.
Of denk jij werkelijk dat ze de taal gaan leren en echt gaan inburgeren als ze met mensen op een hoop zitten die ook geen Nederlands spreken en van elders komen?
Precies. Absurd dat dat ooit beleid was.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen
Welnee man, we hebben er nu al veel te veel.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inhoudelijk is het zo dat we ze toch moeten huisvesten. Of in AZC's, waar we er dan misschien wel 5 keer zo veel van moeten hebben dan nu
Eerst Duitsland afwachten.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zou Rusland Geert al instructies hebben gegeven voor nieuwe verkiezingen?
Wat verwacht je precies van die andere partijen dan?quote:Op maandag 17 februari 2025 23:52 schreef TheVulture het volgende:
Wat een verrassing dat Wilders tegen een missie in Oekraļne is, je zou het niet verwachten van een partij die overduidelijk op de hand van Putin is. En de coalitiepartijen staan er weer bij en kijken ernaar
Jan van de Beek heeft het nog beter uitgezocht en veegt de vloer aan met die halve waarheden.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan
Deze kleine versnelling weegt echt niet op tegen de nadelen: overvolle AZC's of statushouders die op straat moeten leven.
Die viel bij WNL op zondag ook wel heel ernstig door de mand eergisterenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 01:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jan van de Beek heeft het nog beter uitgezocht en veegt de vloer aan met die halve waarheden.
https://www.wyniasweek.nl(...)tijd-achter-het-net/
In theorie zouden die op moeten komen voor onze veiligheid. En dan desnoods Wilders maar de wacht aanzeggen.quote:Op maandag 17 februari 2025 23:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat verwacht je precies van die andere partijen dan?
Mooi, hij zegt iets, dan is in principe altijd het tegenovergestelde waar. Daar kun je eigenlijk wel vanuit gaan. Dus het gelijk van pointer heeft hij bewezen. Het is ook gewoon wiskundig logisch: https://www.volkskrant.nl(...)er-krijgen~b14000e2/quote:Op dinsdag 18 februari 2025 01:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jan van de Beek heeft het nog beter uitgezocht en veegt de vloer aan met die halve waarheden.
Ze kunnen toch via de oppositie een meerderheid regelen? Laten we de PVV vooral niet belangrijker maken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In theorie zouden die op moeten komen voor onze veiligheid. En dan desnoods Wilders maar de wacht aanzeggen.
Maar daar zijn ze te laf voor…
Nee inderdaad, en overigens weer een voorbeeld dat dom rechts slaat op de politici en hun plannen, en niet de stemmers die bewust misleid worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is zo, dacht bijna dat het een goed plan was maar weer niet dus
Die man met die totaal verkeerde berekeningen over de kosten van migratie, inderdaad. Het NRC maakt gehakt van de geloofwaardigheid van die man: https://www.nrc.nl/nieuws(...)caal-rechts-a4877109quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:09 schreef Fretwork het volgende:
Is Jan van de Beek niet die halve tamme wiskundige?
Dus jij vind dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?quote:Op maandag 17 februari 2025 22:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat weegt niet op tegen de rechtsongelijkheid. Die mensen hebben zelf gekozen voor een land met een enorm woningtekort, dan hadden ze maar ergens anders asiel aan moeten vragen.
Als Syp Wynja je op een podium zet dan winkel je meestal wel vrij selectief in de beschikbare data heb ik het idee. Met dat Pamflet van Arnout Jaspers was het niet veel anders in ieder geval.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die man met die totaal verkeerde berekeningen over de kosten van migratie, inderdaad. Het NRC maakt gehakt van de geloofwaardigheid van die man: https://www.nrc.nl/nieuws(...)caal-rechts-a4877109
Het meest bekend staat hij als "cherrypickende charlatan”.
quote:Op dinsdag 18 februari 2025 07:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mooi, hij zegt iets, dan is in principe altijd het tegenovergestelde waar. Daar kun je eigenlijk wel vanuit gaan. Dus het gelijk van pointer heeft hij bewezen. Het is ook gewoon wiskundig logisch: https://www.volkskrant.nl(...)er-krijgen~b14000e2/
Absoluut. Er is genoeg ruimte in Hongarije of Bulgarije. Genoeg leegstaande woningen ook.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus jij vind dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?
Ik vroeg, "Vind je dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?"quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Absoluut. Er is genoeg ruimte in Hongarije of Bulgarije. Genoeg leegstaande woningen ook.
Voor Nederland wordt bewust gekozen.
Volgens mij wordt doorgaans juist met Jan van de Beek de vloer aangeveegd, en niet andersomquote:Op dinsdag 18 februari 2025 01:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je zei het in de context van de eerdere post.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vroeg, "Vind je dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?"
Dus ook mensen die dreigende dakloos te worden, dakloos zijn of mensen met ernstige gezondheidsproblemen.
De boodschap bevalt niet. Met de CBS cijfers over arbeidsparticipatie wordt zeker ook de vloer aangeveegd?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij wordt doorgaans juist met Jan van de Beek de vloer aangeveegd, en niet andersom.
Dus we houden deze mensen in AZC's tot de wachtrij verlopen is?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je zei het in de context van de eerdere post.
Die regelingen bestaan niet voor niets maar alsnog is het gewoon achteraan aansluiten voor mensen die van 5.000 km komen en 10 landen zijn gepasseerd.
Die urgentieverklaring is geschikt voor het aantal mensen dat we hier hebben, niet de halve wereld.
Dat zou kunnen. Als het hier vastloopt en er wordt geen Sinterklaas meer gespeeld droogt de instroom op, zoals in Denemarken. Of we sturen ze door naar Hongarije.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we houden deze mensen in AZC's tot de wachtrij verlopen is?
Hardop gelachen. Pak even de cijfers van arbeidsparticipatie van Syriėrs, Somaliėrs, Irakezen en Eritreėrs erbij. Ze kosten ons geld.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:42 schreef KaheemSaid het volgende:
Even voor iedereen die tegen migratie zijn.
In 1957 werd de AOW ingevoerd, we hadden toen ongeveer 1 AOW'er per 7 werkende. Inmiddels zitten we door de vergrijzing met 2,8 werkende per AOW gerechtigde. Er wordt door de sociale verzekeringsbank gesteld dat we in 2040 1 AOW'er per 2 werkende hebben.
Naast dat het van de gekke is dat we de groei van de AOW niet loskoppelen van die van het minimumloon, vraag ik mij af welke keuzes we als land gaan maken als we geen migratie willen hebben? Welke bedrijfstakken gaan we allemaal afstoten om aan de enorme vraag naar zorgpersoneel te voldoen bijvoorbeeld?
Tegen migratie zijn klinkt een beetje als tegen zwaartekracht zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:42 schreef KaheemSaid het volgende:
Even voor iedereen die tegen migratie zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |