abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2025 @ 21:57:38 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216686117
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 20:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn Italiaans tijdens gesprekken gaat niet verder dan, espresso, AC Milan en fellatio, waarvan ik er van een zeker weet dat het een voetbalclub is. Gaat geen succes worden.
Fellatio is Latijn, geen Italiaans.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 14 februari 2025 @ 22:00:38 #202
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216686179
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Fellatio is Latijn, geen Italiaans.
Kut, kun je nagaan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216687109
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een noodwet is een middel om sneller in te grijpen. De boeren kunnen geen 3 of 4 maanden meer wachten, die zitten echt in de problemen dankzij de (terechte) lagere derogatie. De natuur en de waterkwaliteit kunnen ook geen maanden meer wachten. Zo gek is een noodwet dus ook weer niet.
Volgens mijn zusje die getrouwd is met een boer (melkkoeien en vleesstieren) is dit zeker met de huidige melkprijs niet waar. Alleen best veel boeren moeten nu voor het eerst afvoeren en dan valt het enorm tegen.
pi_216687191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens mijn zusje die getrouwd is met een boer (melkkoeien en vleesstieren) is dit zeker met de huidige melkprijs niet waar. Alleen best veel boeren moeten nu voor het eerst afvoeren en dan valt het enorm tegen.
Ja, het gaat natuurlijk om de boeren die nu een afvoercontract voor mest moeten afsluiten, niet degenen met een doorlopend contract.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216689683
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het gaat natuurlijk om de boeren die nu een afvoercontract voor mest moeten afsluiten, niet degenen met een doorlopend contract.
Mijn zwager betaald gewoon per trailer de actuele prijs. Het is geen langetermijnscontract zoals met energie.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:14:17 #206
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216691347
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:20 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Mijn zwager betaald gewoon per trailer de actuele prijs. Het is geen langetermijnscontract zoals met energie.
Ik neem aan, dat hij betaalt….
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216698275
https://www.nu.nl/politie(...)ver-vredesmacht.html

Toch is het wel een beetje vreemd dat een niet gekozen ambtenaar gaat over een eventuele troepeninzet.
pi_216698281
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 07:35 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)ver-vredesmacht.html

Toch is het wel een beetje vreemd dat een niet gekozen ambtenaar gaat over een eventuele troepeninzet.
Dat soort besluiten worden met een meerderheid in de ministerraad genomen, Schoof kan dat niet op eigen houtje doen.
pi_216698569
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 07:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat soort besluiten worden met een meerderheid in de ministerraad genomen, Schoof kan dat niet op eigen houtje doen.
Sterker: daar komt een artikel 100 brief bij kijken en daar kan de Tweede Kamer over stemmen na een al dan niet besloten debat met de minister van defensie, de Kamerleden gaan er uiteindelijk over.

https://www.denederlandse(...)tionale%20rechtsorde.
https://www.parlement.com(...)n_over_vredesmissies

Formeel hoeft het stemmen niet, maar bij Mali, Irak en Afghanistan is het iig wel gebeurd. En recent bij de Rode Zee ook:
https://www.tweedekamer.n(...)05259&did=2024P05259

[ Bericht 10% gewijzigd door Hanca op 16-02-2025 08:38:12 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216699925
Henkie Kamp vindt de plannen van Faber veel te slap. De PVV-corvee is altijd goed besteed aan die man :’).
pi_216699963
Sowieso is dat hele WNL op zondag wel een guur- en zuurrechts zooitje vandaag.
pi_216701213
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Maar laten ze eerst maar eens iets van een begin maken van een conceptueel raamwerk hoe ze de belastingheffing voor zich zien, dan kan je daarna de systemen daarop aanpassen. Ben je wel in 2035, maar bon.
Onder normale omstandigheden wel ja, maar de huidige coalitie heeft alle energie nodig om telkens het einde van de week te halen. Bovendien wil je dit eigenlijk ook breder gedragen hebben en is ook samenwerken met oppositie en overleggen hier niet het sterkste punt.

Daarnaast wil je eigenlijk gelijktijdig een visie op de zorg voor de lange termijn want dat maakt voor de belastingheffing wel een enorm verschil.
pi_216701440
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:00 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Onder normale omstandigheden wel ja, maar de huidige coalitie heeft alle energie nodig om telkens het einde van de week te halen. Bovendien wil je dit eigenlijk ook breder gedragen hebben en is ook samenwerken met oppositie en overleggen hier niet het sterkste punt.

Daarnaast wil je eigenlijk gelijktijdig een visie op de zorg voor de lange termijn want dat maakt voor de belastingheffing wel een enorm verschil.
Ja, dat is wel een beetje de samenvatting van dit kabinet: vooral geen enkel beleid en x jaar verkwanseld.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  zondag 16 februari 2025 @ 12:39:38 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216701764
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat is wel een beetje de samenvatting van dit kabinet: vooral geen enkel beleid en x jaar verkwanseld.
Stuurloos en trots op dat feit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 16 februari 2025 @ 12:48:55 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216701912
|:)
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 16 februari 2025 @ 13:10:22 #216
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216702232
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:48 schreef Perrin het volgende:
|:) [ x ]
Hij hep een niet nader gespecificeerd virus gehad hč. Dan krijg je dat.
pi_216713302
Zou me niet verbazen als Wilders het kabinet opblaast als er beslissingen over Oekraļne genomen moeten worden zodat een demissionair kabinet niks kan doen.
pi_216713451
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 07:56 schreef BEFEM het volgende:
Zou me niet verbazen als Wilders het kabinet opblaast als er beslissingen over Oekraļne genomen moeten worden zodat een demissionair kabinet niks kan doen.
De kamer blijft missionair en kan dus gewoon besluiten nemen. Kan de minister ook vragen om een artikel 100 brief.
pi_216713654
De provincies, met BBB aan boord, hebben de rekenkundige ondergrens voor stikstof al laten onderzoeken door TNO en de UvA, daarna kwamen de provincieambtenaren tot de conclusie dat het hem niet ging worden zonder hele zware maatregelen daarnaast: https://www.trouw.nl/duur(...)-geitenpad~b58cc0b8/

Wiersma heeft TNO genegeerd, die zijn nu niet betrokken bij het onderzoek. Waarom zou je bij iets als de stikstofcrisis ook het beste onderzoeksbureau gebruiken?

Nee, Wiersma is gegaan naar Petersen, een hoogleraar wetenschap, techniek en beleid in Londen. Die trok uit het TNO/UvA rapport een andere conclusie dan de opstellers, doordat hij selectief ging shoppen. En die man regelt nu dus de wetenschappelijke onderbouwing...

Uiteindelijk, zo zeggen provincieambtenaren, zal een ondergrens het doen van grote projecten met meer uitstoot dan de ondergrens nog veel moeilijker maken, omdat de daarvoor benodigde reductie wordt ingenomen door de vergunningsvrije projecten.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 08:48:24 #220
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216713716
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:48 schreef Perrin het volgende:
|:) [ x ]
:') Schoof :')

Schoof kan beter in POL mee gaan lezen dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216713821
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 08:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
De kamer blijft missionair en kan dus gewoon besluiten nemen. Kan de minister ook vragen om een artikel 100 brief.
Dat zou mooi zijn dan :P dan klopt mijn verwachting niet.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:18:29 #222
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216715724
Bruin-1 is weer goed bezig met de dragende motivering van de noodwet op asiel.

Na flinke bezuinigingen op rechtshulp, wens tot afschaffen spreidingswet, voorstel tweestatenstelsel met bijbehorende extra druk, 85% bezuinigen op IND en COA in 2028, nu een wetsvoorstel tot terugtrekking voorrang statushouders op sociale huur.

Die dragende motivering creėren we zelf wel -O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216715792
Gemeentes zijn het in elk geval niet eens met Keijzer over statushouders: https://www.ad.nl/binnenl(...)nmenselijk~ab4d8ecd/
pi_216715828
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:21 schreef Hanca het volgende:
Gemeentes zijn het in elk geval niet eens met Keijzer over statushouders: https://www.ad.nl/binnenl(...)nmenselijk~ab4d8ecd/
Deze voorrang had allang afgeschaft moeten worden.

Gemeenten die dit onmenselijk vinden moeten dat eens naar hun eigen inwoners uitspreken dat er geen plek voor ze is.
Verbijsterd kunnen ze ook niet zijn want dit was 1 van de punten uit het hoofdlijnen akkoord.

En gemeenten kunnen ook zelf zorgen voor voldoende sociale huur.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kickinalfa op 17-02-2025 11:31:32 ]
  maandag 17 februari 2025 @ 11:29:53 #225
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216715909
Ze kunnen prima verbijsterd zijn over hoe slecht een wet uitgewerkt is natuurlijk.

Uiteindelijk gaat dit leiden tot:
A. Nog meer opstopping in Budel en Ter Apel (want spreiden doen we niet)
B. Meer mensen, en hele gezinnen, op straat

Zeer christendemocratisch verantwoord ook.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_216716528
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Gemeenten die dit onmenselijk vinden moeten dat eens naar hun eigen inwoners uitspreken dat er geen plek voor ze is.
Verbijsterd kunnen ze ook niet zijn want dit was 1 van de punten uit het hoofdlijnen akkoord.
Dat je een wet maakt die zorgt voor meer chaos, meer problemen en minder oplossingen is natuurlijk wel verbijsterend.

quote:
Dat is nou waar Keijzer mee bezig moet zijn.
pi_216718538
twitter

Daar heeft hij wel een punt.
-
pi_216718816
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen.
pi_216718853
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen.
...en bezuinigen bed-bad-brood weg. Je kunt alleen maar concluderen dat het doel is om chaos te creėren. In de hoop meer stemmen te winnen. PVV, BBB, VVD en NSC gaan gewoon letterlijk over lijken voor electoraal gewin.
pi_216718883
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:18 schreef quo_ het volgende:
[ x ]
Nee, dat heeft hij niet. Want het gaat nu om een extra bescherming voor Oekraļne na vredesonderhandelingen, door beroepsmilitairen. De in NL aanwezige Oekraļners kunnen misschien wel terug, maar dan met name om het land en de economie weer op te bouwen daar. Niet om alsnog militair te worden.
pi_216718994
quote:
[ x ]
Nee want dat werkt niet.

Het doel van die vredesmissie is niet alleen militaire, maar ook politieke afschrikking.

Als Poetin Oekraļne aanvalt heeft hij met 1 land een probleem, als hij een gecombineerde missie aanvalt met 15 landen heeft hij met 15 landen een probleem. Doordat de politieke prijs hoger ligt wordt de drempel dat ook.
pi_216719062
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
...en bezuinigen bed-bad-brood weg. Je kunt alleen maar concluderen dat het doel is om chaos te creėren. In de hoop meer stemmen te winnen. PVV, BBB, VVD en NSC gaan gewoon letterlijk over lijken voor electoraal gewin.
Het doel is om iemand geboren in Nederland ook eens kans te geven op een woning, en als tweede doel ook de instroom verminderen als je weet dat je geen voorrang meer krijgt.
pi_216719130
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het doel is om iemand geboren in Nederland ook eens kans te geven op een woning, en als tweede doel ook de instroom verminderen als je weet dat je geen voorrang meer krijgt.
Daar heeft dit beide niks mee te maken. Die 8% van de vrijkomende sociale huur die naar statushouders gaat is echt het probleem niet. Scheelt bij een wachtrij van 10 jaar maar een paar maanden.
  maandag 17 februari 2025 @ 15:02:38 #234
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216719205
quote:
[ x ]
Er is al een meerderheid van VVD, GL-PvdA, NSC en D66 om dit op z’n minst positief aan te vliegen. En CDA en BBB nemen het ook in overweging. Dat zijn dus al 90 zetels, vrijwel alles over Oekraļne kan in de Kamer op zo’n 100 zetels rekenen. Dus Wilders kan blaten wat hij wil, hij wordt op dit dossier altijd overruled.

https://www.ad.nl/politie(...)heid-nemen~afe8442b/
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216719284
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:49 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Nee want dat werkt niet.

Het doel van die vredesmissie is niet alleen militaire, maar ook politieke afschrikking.

Als Poetin Oekraļne aanvalt heeft hij met 1 land een probleem, als hij een gecombineerde missie aanvalt met 15 landen heeft hij met 15 landen een probleem. Doordat de politieke prijs hoger ligt wordt de drempel dat ook.
De zogenaamde struikeldraad afschrikking.
pi_216719303
quote:

[..]
Als je dat wil dan kom je met wetgeving om de instroom te verminderen of zorg je voor huisvesting van statushouders.
  maandag 17 februari 2025 @ 15:14:02 #237
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216719330
quote:
[ x ]
Dit is toch een nep-account? Met die AI foto van een 30 jaar jongere Wilders?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 februari 2025 @ 15:14:06 #238
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216719331
Wilders: ’Geen Nederlandse militairen naar Oekraļne’

По краю, Герт, по краю, и проглоти, иначе ты меня не полюбишь.
  maandag 17 februari 2025 @ 15:21:42 #239
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216719419
quote:

[..]
Dit is een onzinredenering, want;
A. De voorrang is vaak niet absoluut, maar proportioneel. Het is niet zo dat het hele vat met statushouders leeg gaat voordat er iemand anders een huis krijgt. Bovendien mogen gemeentes dit zelf bepalen, om zo de overlast in hun specifieke gevallen zo klein mogelijk te maken.

B. De afschrikwekkende werking is al een dubieus punt bij mensen die onterecht hierheen komen, maar statushouders zijn al beoordeeld als rechtmatige vluchtelingen.

Dit zijn mensen die uiteindelijk gewoon hier mogen blijven, en waarvan je hoopt dat ze normaal gaan bijdragen aan de samenleving. Niet op straat wonen helpt daarbij.
pi_216719725
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dit is een onzinredenering, want;
A. De voorrang is vaak niet absoluut, maar proportioneel. Het is niet zo dat het hele vat met statushouders leeg gaat voordat er iemand anders een huis krijgt. Bovendien mogen gemeentes dit zelf bepalen, om zo de overlast in hun specifieke gevallen zo klein mogelijk te maken.

B. De afschrikwekkende werking is al een dubieus punt bij mensen die onterecht hierheen komen, maar statushouders zijn al beoordeeld als rechtmatige vluchtelingen.

Dit zijn mensen die uiteindelijk gewoon hier mogen blijven, en waarvan je hoopt dat ze normaal gaan bijdragen aan de samenleving. Niet op straat wonen helpt daarbij.
Voorrang is voorrang, het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze even lang moeten wachten als iemand die hier geboren is.

Dat er geen plek is of mensen zich misdragen in een AZC is geen reden om een iemand die hier is geboren zijn leven maar stil te laten staan.
pi_216719777
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:02 schreef Szura het volgende:

[..]
Er is al een meerderheid van VVD, GL-PvdA, NSC en D66 om dit op z’n minst positief aan te vliegen. En CDA en BBB nemen het ook in overweging. Dat zijn dus al 90 zetels, vrijwel alles over Oekraļne kan in de Kamer op zo’n 100 zetels rekenen. Dus Wilders kan blaten wat hij wil, hij wordt op dit dossier altijd overruled.

https://www.ad.nl/politie(...)heid-nemen~afe8442b/
Van beide kanten lijkt het me enigzins voorbarig, want je zal toch wel meer moeten weten van de inzet/mandaat voordat je daar mee akkoord gaat.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 15:53:42 #242
236264 crew  capricia
pi_216719800
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Van beide kanten lijkt het me enigzins voorbarig, want je zal toch wel meer moeten weten van de inzet/mandaat voordat je daar mee akkoord gaat.
Zeg dat tegen Geert, die er natuurlijk meteen een tweet uit gooit. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 februari 2025 @ 15:55:40 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216719835
quote:

[..]
Al die partijen hebben ook gezegd dat ze voorwaarden hebben.
pi_216719852
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Voorrang is voorrang, het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze even lang moeten wachten als iemand die hier geboren is.

Dat er geen plek is of mensen zich misdragen in een AZC is geen reden om een iemand die hier is geboren zijn leven maar stil te laten staan.
Dus die mensen moeten, als ze statushouder worden, eerst een paar jaar op straat leven?
  maandag 17 februari 2025 @ 16:01:28 #245
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216719927
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ze moeten in principe even lang wachten als alle anderen die prioriteit krijgen; zoals o.a. mensen die vanwege mantelzorg voorrang krijgen, of mensen die uit een GGZ-instelling komen. Momenteel is dat maatwerk, en sinds 2017 krijgen statushouders ook niet per definitie voorrang ofzo.

Momenteel kunnen gemeentes zelf maatwerk leveren, dat mag dan straks niet meer.
  maandag 17 februari 2025 @ 16:02:32 #246
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216719940
quote:

[..]
Dat is dan ook precies wat het kabinet zegt en ook die partijen die positief zijn
pi_216719960
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:56 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus die mensen moeten, als ze statushouder worden, eerst een paar jaar op straat leven?
Je mag van de overheid verwachten dat ze congruent beleid maken en problemen proberen op te lossen. Dit beleid lijkt daarmee nergens op en is enorm tegenstrijdig met alleen maar grotere problemen tot gevolg. Het is daarmee precies zoals de asielwetten: het gaat alleen om beeldvorming en de problemen mogen door de volgende regering opgelost worden. :r
  maandag 17 februari 2025 @ 17:16:13 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216721043
Overigens is een eventuele veiligheidsmissie voor Schoof natuurlijk wel een prima moment om zelf te kunnen shinen.
pi_216721106
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 17:16 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is een eventuele veiligheidsmissie voor Schoof natuurlijk wel een prima moment om zelf te kunnen shinen.
Lijkt me niet dat we de veiligheid gaan garanderen van een 'deal' waar we niet eens bij zijn betrokken. Dan moet men eerst onderhandelen. Als Amerika een deal maakt zullen zij garant moeten staan voor hun eigen deal. Niet dat Amerikaanse garanties nog iets waard zijn onder Trump. Sowieso snap ik niet helemaal waarom we veiligheid zouden garanderen, is niet veel logischer om Rusland uit Oekraine te schoppen en Rusland + bondgenoten uit elkaar te laten vallen. Wat is nou ons hele belang bij eerst Oekraine voor miljarden steunen om vervolgens de Russische grondwinst te beschermen. Als je daar troepen plaatst kun je ze maar beter gebruiken. Niet alsof Rusland enige kans maakt tegen een verenigd Europa, ze kunnen Oekraine niet eens bedwingen.
Dat wij als Europa een deal tussen twee van onze grooste tegenstanders zouden bekostigen is vrij kostelijk.
pi_216721551
quote:

[..]
Een dakloze heeft dan weer voorrang, dat zou 100% net zo moeten gelden voor een statushouder als een geboren Nederlander, beide hebben exact evenveel rechten.
pi_216722823
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar heeft dit beide niks mee te maken. Die 8% van de vrijkomende sociale huur die naar statushouders gaat is echt het probleem niet. Scheelt bij een wachtrij van 10 jaar maar een paar maanden.
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekenden
pi_216723038
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dan heb ik het ook verkeerd begrepen, ik dacht dat dit een groter voordeel zou zijn voor autochtone woningzoekenden
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan

Deze kleine versnelling weegt echt niet op tegen de nadelen: overvolle AZC's of statushouders die op straat moeten leven.
pi_216723072
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pointer heeft het ook uitgezocht: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan

Deze kleine versnelling weegt echt niet op tegen de nadelen: overvolle AZC's of statushouders die op straat moeten leven.
Dat is zo, dacht bijna dat het een goed plan was maar weer niet dus
  maandag 17 februari 2025 @ 19:54:27 #254
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216723157
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee, het is geneuzel achter de komma. Dit is puur asielzoekers pesten.

Niet onverwachts trouwens. Het gehele woningbeleid van de afgelopen dertig jaar is samen te vatten als 'hoe verschuiven we het tekort naar een groep die wij niet relevant vinden'. Dus dat het nu richting asielzoekers zou gaan kon je van een kilometer aan zien komen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 17 februari 2025 @ 19:55:17 #255
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216723179
quote:

[..]
gemeenten moeten woningen gaan bouwen

dan kunnen ze het zelf oplossen samen met de provincies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216723189
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet onverwachts trouwens. Het gehele woningbeleid van de afgelopen dertig jaar is samen te vatten als 'hoe verschuiven we het tekort naar een groep die wij niet relevant vinden'. Dus dat het nu richting asielzoekers zou gaan kon je van een kilometer aan zien komen.
Ja goed gezien, het is gewoon opzettelijk de boel vast laten lopen zodat ze straks kunnen zeggen zie je wel
  maandag 17 februari 2025 @ 20:17:19 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216723683
quote:
[ x ]
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216723900
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, dat slaat nergens op en clown Geert loopt weer eens te koop met zijn domheid. Het idee is juist dat derde landen een gedemilitariseerde zone gaan bewaken.
Wilders weet dat, maar hij gaat er vanuit dat niet nadenkende (ik zal ze niet meer dom noemen...) kiezers het "een goed punt" vinden.
pi_216724466
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maar wat is ons voordeel daaraan. Als we dan toch ons leger moeten sturen kunnen we toch wel een betere deal scoren dan Amerika en Rusland verdelen de winst en wij betalen?
  maandag 17 februari 2025 @ 21:12:24 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216724503
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar wat is ons voordeel daaraan. Als we dan toch ons leger moeten sturen kunnen we toch wel een betere deal scoren dan Amerika en Rusland verdelen de winst en wij betalen?
Wij moeten als Europa ook niet meewerken als we niet aan tafel mogen, dat schreef ik ook al in het Oekraine-topic, maar dat staat los van Geertjes 'laat dat die laffe Oekraiense vluchtelingen zelf maar opknappen'-retoriek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 17 februari 2025 @ 21:13:40 #261
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216724522
Zou Rusland Geert al instructies hebben gegeven voor nieuwe verkiezingen?
pi_216725678
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.
pi_216725776
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, het is onrecht ongedaan maken. Die voorrang had er nooit moeten zijn. Wel typisch dat je weer eens niet inhoudelijk op de maatregel in kan gaan.
Inhoudelijk is het zo dat we ze toch moeten huisvesten. Of in AZC's, waar we er dan misschien wel 5 keer zo veel van moeten hebben dan nu, of ze worden dakloos en dan hebben ze alsnog voorrang. Kortom: het is inhoudelijk een zeer domme maatregel.
pi_216725803
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 20:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wilders weet dat, maar hij gaat er vanuit dat niet nadenkende (ik zal ze niet meer dom noemen...) kiezers het "een goed punt" vinden.
En hij maakt de weg vrij de komende tijd de oppositie te verwijten dat ze het geld liever aam Oekraļne geven dan aan de Nederlander.

En dat zij feitelijk het kabinet ondersteunen en hij de outsider is, het trucje wat hij destijds ook met Cohen flinkte.

Het is ook voorsorteren op verkiezingen.
  maandag 17 februari 2025 @ 22:34:17 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216725848
Ik denk dat hierop het kabinet laten vallen Geert behoorlijk in zijn gezicht kan ontploffen. Denk niet dat hij dat gaat doen.
pi_216725856
quote:

[..]
Die voorrang is nodig en heeft goede redenen.

Of denk jij werkelijk dat ze de taal gaan leren en echt gaan inburgeren als ze met mensen op een hoop zitten die ook geen Nederlands spreken en van elders komen?

Het is niet alleen een woning (die gewoon nodig is) maar ook de noodzakelijke immersie.

Nu wordt 20 jaar falend VVD woningbeleid op hen afgeschoven.
pi_216725869
quote:

[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen?
pi_216725876
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat hierop het kabinet laten vallen Geert behoorlijk in zijn gezicht kan ontploffen. Denk niet dat hij dat gaat doen.
Nee hij laat het liever ploffen op asiel, of desnoods financiėn. Maar het is wel belangrijk voor hem te kunnen jij-bakken.

Fc Kunduz was het vorige keer.
pi_216725919
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen, bezuinigen op het COA waar al problemen zijn met de opvang omdat de statushouders niet uitstromen?
Dat maakt niet uit. Als we maar boos kunnen doen tegen asielzoekers…
pi_216725937
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:34 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Die voorrang is nodig en heeft goede redenen.

Of denk jij werkelijk dat ze de taal gaan leren en echt gaan inburgeren als ze met mensen op een hoop zitten die ook geen Nederlands spreken en van elders komen?

Dat weegt niet op tegen de rechtsongelijkheid. Die mensen hebben zelf gekozen voor een land met een enorm woningtekort, dan hadden ze maar ergens anders asiel aan moeten vragen.
pi_216725938
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus we geven ze geen voorrang op sociale huurwoningen
Precies. Absurd dat dat ooit beleid was.
pi_216725945
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inhoudelijk is het zo dat we ze toch moeten huisvesten. Of in AZC's, waar we er dan misschien wel 5 keer zo veel van moeten hebben dan nu
Welnee man, we hebben er nu al veel te veel.
pi_216725987
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 21:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zou Rusland Geert al instructies hebben gegeven voor nieuwe verkiezingen?
Eerst Duitsland afwachten.
  maandag 17 februari 2025 @ 23:21:38 #274
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216726292
Joh morgen komt die geradicaliseerde wap weer met een andere tweet in dit topic, of die van de EU, of die van Duitsland. Laat hem lekker raaskallen.
pi_216726530
Wat een verrassing dat Wilders tegen een missie in Oekraļne is, je zou het niet verwachten van een partij die overduidelijk op de hand van Putin is. En de coalitiepartijen staan er weer bij en kijken ernaar :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 17 februari 2025 @ 23:54:07 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216726553
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 23:52 schreef TheVulture het volgende:
Wat een verrassing dat Wilders tegen een missie in Oekraļne is, je zou het niet verwachten van een partij die overduidelijk op de hand van Putin is. En de coalitiepartijen staan er weer bij en kijken ernaar :')
Wat verwacht je precies van die andere partijen dan?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 01:00:16 #277
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216726916
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jan van de Beek heeft het nog beter uitgezocht en veegt de vloer aan met die halve waarheden.

https://www.wyniasweek.nl(...)tijd-achter-het-net/
pi_216727576
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 01:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jan van de Beek heeft het nog beter uitgezocht en veegt de vloer aan met die halve waarheden.

Die viel bij WNL op zondag ook wel heel ernstig door de mand eergisteren _O-

Als die de wetenschappelijke basis moet vormen is het toch wat sneu gesteld met je beweging.
pi_216727581
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 23:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat verwacht je precies van die andere partijen dan?
In theorie zouden die op moeten komen voor onze veiligheid. En dan desnoods Wilders maar de wacht aanzeggen.
Maar daar zijn ze te laf voor…
pi_216727668
quote:

[..]

Mooi, hij zegt iets, dan is in principe altijd het tegenovergestelde waar. Daar kun je eigenlijk wel vanuit gaan. Dus het gelijk van pointer heeft hij bewezen. Het is ook gewoon wiskundig logisch: https://www.volkskrant.nl(...)er-krijgen~b14000e2/
  dinsdag 18 februari 2025 @ 07:55:12 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216727680
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In theorie zouden die op moeten komen voor onze veiligheid. En dan desnoods Wilders maar de wacht aanzeggen.
Maar daar zijn ze te laf voor…
Ze kunnen toch via de oppositie een meerderheid regelen? Laten we de PVV vooral niet belangrijker maken.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:04:35 #282
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216727717
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 19:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat is zo, dacht bijna dat het een goed plan was maar weer niet dus
Nee inderdaad, en overigens weer een voorbeeld dat dom rechts slaat op de politici en hun plannen, en niet de stemmers die bewust misleid worden.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:09:13 #283
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216727737
Is Jan van de Beek niet die halve tamme wiskundige?
pi_216727814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:09 schreef Fretwork het volgende:
Is Jan van de Beek niet die halve tamme wiskundige?
Die man met die totaal verkeerde berekeningen over de kosten van migratie, inderdaad. Het NRC maakt gehakt van de geloofwaardigheid van die man: https://www.nrc.nl/nieuws(...)caal-rechts-a4877109

Het meest bekend staat hij als "cherrypickende charlatan”.
pi_216727847
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat weegt niet op tegen de rechtsongelijkheid. Die mensen hebben zelf gekozen voor een land met een enorm woningtekort, dan hadden ze maar ergens anders asiel aan moeten vragen.
Dus jij vind dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?
pi_216727916
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die man met die totaal verkeerde berekeningen over de kosten van migratie, inderdaad. Het NRC maakt gehakt van de geloofwaardigheid van die man: https://www.nrc.nl/nieuws(...)caal-rechts-a4877109

Het meest bekend staat hij als "cherrypickende charlatan”.
Als Syp Wynja je op een podium zet dan winkel je meestal wel vrij selectief in de beschikbare data heb ik het idee. Met dat Pamflet van Arnout Jaspers was het niet veel anders in ieder geval.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:32:31 #287
396550 Richestorags
pi_216727920
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 07:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mooi, hij zegt iets, dan is in principe altijd het tegenovergestelde waar. Daar kun je eigenlijk wel vanuit gaan. Dus het gelijk van pointer heeft hij bewezen. Het is ook gewoon wiskundig logisch: https://www.volkskrant.nl(...)er-krijgen~b14000e2/
:')
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:32:57 #288
396550 Richestorags
pi_216727928
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus jij vind dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?
Absoluut. Er is genoeg ruimte in Hongarije of Bulgarije. Genoeg leegstaande woningen ook.

Voor Nederland wordt bewust gekozen.
pi_216727974
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Absoluut. Er is genoeg ruimte in Hongarije of Bulgarije. Genoeg leegstaande woningen ook.

Voor Nederland wordt bewust gekozen.
Ik vroeg, "Vind je dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?"
Dus ook mensen die dreigende dakloos te worden, dakloos zijn of mensen met ernstige gezondheidsproblemen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:37:30 #290
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216727999
quote:

[..]

Volgens mij wordt doorgaans juist met Jan van de Beek de vloer aangeveegd, en niet andersom oO/ .
Huilen dan.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:38:48 #291
396550 Richestorags
pi_216728010
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:35 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vroeg, "Vind je dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?"
Dus ook mensen die dreigende dakloos te worden, dakloos zijn of mensen met ernstige gezondheidsproblemen.
Je zei het in de context van de eerdere post.

Die regelingen bestaan niet voor niets maar alsnog is het gewoon achteraan aansluiten voor mensen die van 5.000 km komen en 10 landen zijn gepasseerd.

Die urgentieverklaring is geschikt voor het aantal mensen dat we hier hebben, niet de halve wereld. Er is genoeg ruimte en zelfs leegstand in Hongarije, Roemeniė, Bulgarije etc.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:39:32 #292
396550 Richestorags
pi_216728015
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Volgens mij wordt doorgaans juist met Jan van de Beek de vloer aangeveegd, en niet andersom oO/ .
De boodschap bevalt niet. Met de CBS cijfers over arbeidsparticipatie wordt zeker ook de vloer aangeveegd?
pi_216728024
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je zei het in de context van de eerdere post.

Die regelingen bestaan niet voor niets maar alsnog is het gewoon achteraan aansluiten voor mensen die van 5.000 km komen en 10 landen zijn gepasseerd.

Die urgentieverklaring is geschikt voor het aantal mensen dat we hier hebben, niet de halve wereld.
Dus we houden deze mensen in AZC's tot de wachtrij verlopen is?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:42:27 #294
396550 Richestorags
pi_216728043
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:40 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus we houden deze mensen in AZC's tot de wachtrij verlopen is?
Dat zou kunnen. Als het hier vastloopt en er wordt geen Sinterklaas meer gespeeld droogt de instroom op, zoals in Denemarken. Of we sturen ze door naar Hongarije.
pi_216728046
Even voor iedereen die tegen migratie zijn.

In 1957 werd de AOW ingevoerd, we hadden toen ongeveer 1 AOW'er per 7 werkende. Inmiddels zitten we door de vergrijzing met 2,8 werkende per AOW gerechtigde. Er wordt door de sociale verzekeringsbank gesteld dat we in 2040 1 AOW'er per 2 werkende hebben.

Naast dat het van de gekke is dat we de groei van de AOW niet loskoppelen van die van het minimumloon, vraag ik mij af welke keuzes we als land gaan maken als we geen migratie willen hebben? Welke bedrijfstakken gaan we allemaal afstoten om aan de enorme vraag naar zorgpersoneel te voldoen bijvoorbeeld?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:45:24 #296
396550 Richestorags
pi_216728081
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:42 schreef KaheemSaid het volgende:

In 1957 werd de AOW ingevoerd, we hadden toen ongeveer 1 AOW'er per 7 werkende. Inmiddels zitten we door de vergrijzing met 2,8 werkende per AOW gerechtigde. Er wordt door de sociale verzekeringsbank gesteld dat we in 2040 1 AOW'er per 2 werkende hebben.

Naast dat het van de gekke is dat we de groei van de AOW niet loskoppelen van die van het minimumloon, vraag ik mij af welke keuzes we als land gaan maken als we geen migratie willen hebben? Welke bedrijfstakken gaan we allemaal afstoten om aan de enorme vraag naar zorgpersoneel te voldoen bijvoorbeeld?
Hardop gelachen. Pak even de cijfers van arbeidsparticipatie van Syriėrs, Somaliėrs, Irakezen en Eritreėrs erbij. Ze kosten ons geld.

Je wil het piramidespel dus gewoon verlengen. Als we door de vergrijzing heen zijn komt de balans vanzelf weer meer terug. Fuck de perpetuum mobile van oneindige economische groei.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:46:14 #297
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216728093
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:42 schreef KaheemSaid het volgende:

Tegen migratie zijn klinkt een beetje als tegen zwaartekracht zijn.
Huilen dan.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:49:21 #298
396550 Richestorags
pi_216728140
Voor de mensen die voor migratie zijn:

Laat even zien hoeveel dokters, leraren, verpleegkundigen, brandweermannen, conducteurs en politieagenten er meereizen.

Oh ja, en of er prefab snelwegen en treinrailzen meekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')